Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:34:

mbt het wifi probleem weet ik niet goed wat ik moet doen als ik eerlijk ben, mijn serie is bcokas 16XXXXXX
Ik heb bcokas156xxxxx en wifi werkt goed.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stekker omdraaien in het stopcontact en de schokjes verdwijnen. (Ik heb geen idee hoe dat werkt, maar het werkt :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
_MB_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:33:
[...]
Via bsplayer of diceplayer heb ik wel gewoon geluid en vloeiend beeld als ik stream of via sdkaart kijk. Controleer ook even of je hem niet op powersaving mode hebt staan. Ik heb hem op balanced en zelfs 1080p streamed prima.
Met BS Player werkt het inderdaad beter (getest op 'high performance'), maar een 1080p dolby mkv speelt streaming (vanaf LAN/NAS) toch nog niet 100% vloeiend af bij mij. Heb je nog iets van extra codecs geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
[ti] schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:46:
[...]

Met BS Player werkt het inderdaad beter (getest op 'high performance'), maar een 1080p dolby mkv speelt streaming (vanaf LAN/NAS) toch nog niet 100% vloeiend af bij mij. Heb je nog iets van extra codecs geinstalleerd?
Nee niets extra's, maar ik zat toen wel dicht bij mij router. Dus dat zal wel schelen. Gister wel op 6meter afstand meerdere 720p series bekeken. Dat ging gewoon goed.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
_MB_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:51:
[...]
Nee niets extra's, maar ik zat toen wel dicht bij mij router. Dus dat zal wel schelen. Gister wel op 6meter afstand meerdere 720p series bekeken. Dat ging gewoon goed.
Ik heb vol wifi bereik (zit 2 meter van de router af) dus daar zou het niet aan mogen liggen. Ik gebruik ES File Explorer om te browsen op de NAS en start de via daarvandaan. Ik vermoed dat ES File Explorer het streamen naar de app op zich neemt (bij applicatie data gebruik staat ES FIle Explorer stipt op 1), dus misschien dat deze app het niet kan bijbenen. Eens kijken of ik hier een alternatief voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
[ti] schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:54:
[...]

Ik heb vol wifi bereik (zit 2 meter van de router af) dus daar zou het niet aan mogen liggen. Ik gebruik ES File Explorer om te browsen op de NAS en start de via daarvandaan. Ik vermoed dat ES File Explorer het streamen naar de app op zich neemt (bij applicatie data gebruik staat ES FIle Explorer stipt op 1), dus misschien dat deze app het niet kan bijbenen. Eens kijken of ik hier een alternatief voor kan vinden.
Ik gebruik ook ES file Explorer om bij mij shares te komen. Daar heb ik toen de film real steel van 12,5GB gestart. Ik zal het nu nog is testen op 5 meter afstand.

Edit: 1080p gaat toch niet helemaal goed via streamen. In het begin lijkt het goed te gaan, maar als ik doorspoel dan kan hij het niet meer bijbenen. Dus 720p is dan denk de max voor steamen.

[ Voor 12% gewijzigd door _MB_ op 14-01-2012 15:10 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:10
heeft er iemand ervaring met deze case

http://www.all4tablets.nl...sformer-lederen-hoes.html

23 incl vrzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Geen ervaring mee maar ziet er wel goed uit. Enige nadeel is dat het toetsenbord niet erbij kan. Zijn er uberhaupt cases te verwachten waarbij ook het dock mee kan worden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Voor accessoires graag even een topic aanmaken in Accessoires & Navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
_MB_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:00:
[...]
Ik gebruik ook ES file Explorer om bij mij shares te komen. Daar heb ik toen de film real steel van 12,5GB gestart. Ik zal het nu nog is testen op 5 meter afstand.

Edit: 1080p gaat toch niet helemaal goed via streamen. In het begin lijkt het goed te gaan, maar als ik doorspoel dan kan hij het niet meer bijbenen. Dus 720p is dan denk de max voor steamen.
Ik was d'r al bang voor. Zelfs zonder geluid (dus 100% hw gedecodeerd) begint een 1080p na een paar minuten streamen inderdaad te stotteren. Bedankt voor het dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Voor de goede orde: dit tablet speelt dus zonder enig probleem 1080p MKV af, zowel met dolby digital als DTS geluid (mits je gebruik maakt van de juiste apps). Dat 1080P streamen over een WiFi-netwerk niet helemaal lekker loopt is niets nieuws en heeft niets met dit apparaat te maken.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Famoso schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:38:
Voor de goede orde: dit tablet speelt dus zonder enig probleem 1080p MKV af, zowel met dolby digital als DTS geluid (mits je gebruik maakt van de juiste apps). Dat 1080P streamen over een WiFi-netwerk niet helemaal lekker loopt is niets nieuws en heeft niets met dit apparaat te maken.
Dat klopt. via sdkaart gaat het wel gewoon goed. Alleen via wifi trekt hij net net niet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
MrRobin schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Ik heb Eduroam gister geprobeerd op de NHL, dat was geen probleem. verbinding was goed, 1000 kb/s download 2000 kb/s upload getest via speedtest app.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Famoso schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:38:Dat 1080P streamen over een WiFi-netwerk niet helemaal lekker loopt is niets nieuws en heeft niets met dit apparaat te maken.
Mijn HTPC en Boxee Box streamen 1080p over wifi zonder problemen. Dat het dus niks met de transfomer prime te maken heeft zou ik niet gelijk willen concluderen, zeker gezien de berichten over matige WiFi prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

[ti] schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:43:
[...]

Mijn HTPC en Boxee Box streamen 1080p over wifi zonder problemen. Dat het dus niks met de transfomer prime te maken heeft zou ik niet gelijk willen concluderen, zeker gezien de berichten over matige WiFi prestaties.
Laat ik het beter formuleren: hardwarematig gezien is het apparaat absoluut in staat 1080p video af te spelen. Streamen is wellicht een ander verhaal.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Ook ik heb gisteren de Transformer Prime Gold 32gb ontvangen via tabletcenter.be. Ik was zeer verrast omdat ik hem normaal pas dinsdag zou krijgen.
Nadat ik mijn tablet had ontvangen heb ik er direct speedtest opgezet om mijn wifi verbinding te testen. Ik zat beneden en onze router staat boven. Met Honeycomb haalde ik:
Download: 4132kbps
Upload: 3286kbps
Ping: 36

Na de Ice Cream Sandwich Update haalde ik:
Download: 3142kbps
Upload: 1688kpbs
Ping: 71

Ice Cream Sandwich Update + Bluetooth muziek streaming:
Download: 1632kpbs
Upload; 1165kbps
Ping: 19

Je ziet dus inderdaad een grote daling wanneer ik muziek stream via bluetooth.
Gps leverde niets op. Geen satelieten gevonden. Niets. Maakt me ook niet zoveel uit. Bij Ice Cream Sandwich heb ik af en toe wat van die rare lijnen op het scherm. Maar ik veronderstel dat dit probleem wel opgelost kan worden via een update.
Wat betreft de backlightbleeding, hier heb ik een héél klein beetje last van aan de linkerkant. Maar dat zie je alleen wanneer je opstart.
Wat ik wel spijtig vind is dat de mogelijkheden om een foto te nemen tijdens het filmen en de Face Recognition Unlock feature eruit zijn gehaald bij de Ice Cream Sandwich update. Ook hadden ze op het toetsenbord een knop mogen maken om je tab uit slaapstand te halen. Nu moet ik altijd bovenaan op het scherm op de knop drukken. Da's wennen.

Wat mij betreft ben ik zeer tevreden met deze tab! Ik zou hem iedereen aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
[ti] schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:43:
Mijn HTPC en Boxee Box streamen 1080p over wifi zonder problemen.
Waarschijnlijk wel met een maximale linkspeed van 300Mbps wireless-n.
Dat het dus niks met de transfomer prime te maken heeft zou ik niet gelijk willen concluderen, zeker gezien de berichten over matige WiFi prestaties.
Maar die doet het dan met een maximale linkspeed van 65Mbps (~72). Naar mijn mening is de stempel 802.11n op dit soort producten erg misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:34:
Die schokjes ken ik, mijn vrouw heeft een asus laptop en die is van hetzelfde materiaal (min of meer) als je die aan de oplader hangt en je wrijft met je vingertoppen over de onderkant dan voelt dat vreemd aan, alsof je over een elektrisch geladen stuk metaal wrijft (alsof je kan weten hoe dat voelt :) ) de prime heeft dat ook..

mbt het wifi probleem weet ik niet goed wat ik moet doen als ik eerlijk ben, mijn serie is bcokas 16XXXXXX
Aangaande de "schokjes", heb ik ook last van, lichte trilling in het apparaat als ie aan het opladen is en een beetje statisch gevoel op het oppervlakte. Met het omdraaien van de stekker is het opgelost bij mij in ieder geval. Heb nu een stickertje op de oplader zodat ik weet hoe de stekker in het stopcontact moet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 16:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Voor de geinteresseerden: Check mijn video demo / review van de Prime http://youtu.be/4NKCy5c66X4?hd=1

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 14-01-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterjgp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:27
Gisteren mijn prime omgeruild bij de MM in enschede i.v.m. slechte wifi ontvangst.
Ze deden er niet echt moeilijk over, behalve dat ze zelf een beetje verbaasd waren over de slechte wifi-ontvangst.
Na 10 meter lopen in hun eigen winkel had hij nog maar 1 wifi-streepje.

Gelukkig direct een nieuwe mee kunnen krijgen. Helaas lijkt me dit echter niet geholpen te hebben. Wederom een matig tot slechte connectie met mijn router.
Daarop maar eens aan het spelen gegaan met de kanalen van de router. Kan niet echt zeggen dat me dit heel veel geholpen heeft.

Zucht...ik denk dat deze ook maar terug moet naar de winkel. Ik vind het toch wel prettig als ik op de 1e verdieping ook nog een beetje verbinding heb. Wat een teleurstelling is deze Prime. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
Peterjgp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:42:
Gisteren mijn prime omgeruild bij de MM in enschede i.v.m. slechte wifi ontvangst.
Ze deden er niet echt moeilijk over, behalve dat ze zelf een beetje verbaasd waren over de slechte wifi-ontvangst.
Na 10 meter lopen in hun eigen winkel had hij nog maar 1 wifi-streepje.

Gelukkig direct een nieuwe mee kunnen krijgen. Helaas lijkt me dit echter niet geholpen te hebben. Wederom een matig tot slechte connectie met mijn router.
Daarop maar eens aan het spelen gegaan met de kanalen van de router. Kan niet echt zeggen dat me dit heel veel geholpen heeft.

Zucht...ik denk dat deze ook maar terug moet naar de winkel. Ik vind het toch wel prettig als ik op de 1e verdieping ook nog een beetje verbinding heb. Wat een teleurstelling is deze Prime. :'(
Gebruik anders eens voor Hulp de Wifi analyzer!! Geeft je precies aan welk kanaal goed voor je zou zijn.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
xeeder schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:07:
Ook hadden ze op het toetsenbord een knop mogen maken om je tab uit slaapstand te halen. Nu moet ik altijd bovenaan op het scherm op de knop drukken. Da's wennen.
Kijk een bij Instellingen -> Aangepaste instelling Asus en dan onderaan het vinkje bij " Batterijbesparingsstand van Mobiledock" uitzetten. Nu kan je gewoon met de druk op een knop van het toetsenbord de prime doen ontwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Huntard schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:36:
[...]

Kijk een bij Instellingen -> Aangepaste instelling Asus en dan onderaan het vinkje bij " Batterijbesparingsstand van Mobiledock" uitzetten. Nu kan je gewoon met de druk op een knop van het toetsenbord de prime doen ontwaken.
Thx, wist al niet voor wat deze cryptische optie diende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen met Navigatie,

Na de vele meldingen van een slecht GPS ontvangst, heb ik een externe bluetooth GPS receiver in de auto gelegd, en met Sygic gaan navigeren, in een woord GEWELDIG, dus voor mensen die hem ook voor navigatie doeleinden willen gebruiken, neem een externe GPS ontvanger en alles is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Weet iemand hoe je facebook kan toevoegen aan 'accounts en synchonisatie' ?
Als ik dat probeer dan flitst het beeld even maar het account komt er niet bij.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
joblamie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:11:
Voor de geinteresseerden: Check mijn video demo / review van de Prime http://youtu.be/4NKCy5c66X4?hd=1
Mooi filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:47:
Ervaringen met Navigatie,

Na de vele meldingen van een slecht GPS ontvangst, heb ik een externe bluetooth GPS receiver in de auto gelegd, en met Sygic gaan navigeren, in een woord GEWELDIG, dus voor mensen die hem ook voor navigatie doeleinden willen gebruiken, neem een externe GPS ontvanger en alles is OK.
Gebruik zelf mijn telefoon als externe gps, werkt inderdaad geweldig.
Vraagje, heb je bij Sygic ook realtime verkeersinformatie als TT hdtraffic (staat wel iets op hun site maar ik zoek gebruikerservaring).

@Mod: als deze vraag hier niet mag wil je hem dan verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Wat een heerlijkheid, zojuist mijn Prime geroot. Meteen Adfree erop gezet. Ook meteen Fasterfix voor een snellere GPS fix. Moet dat alleen nog uitproberen. En dan is er natuurlijk nog titaniumbackup. Altijd handig. Zeker aan te raden om dat te doen. Het is dan ook zeker niet alleen maar handig voor custom roms.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens wat meer info te vinden over het rooten van de prime, hoe en vooral ook het waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:57:
Is er ergens wat meer info te vinden over het rooten van de prime, hoe en vooral ook het waarom?
Google?

http://www.google.nl/sear...q=why+root+android+device

http://www.google.nl/sear...to+root+transformer+prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Ow jawel hoor op XDA is er ook genoeg over te vinden.

Het is heel simpel:
- Installeer de sync drivers die je kan vinden op de asus website.
- Na het installeren hiervan kill je alle Asus processen op je computer.
- Start het root programma welke je kan downloaden op XDA
- De rest gaat vanzelf. Als je tablet 3x gereboot heeft is het klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 14-01-2012 19:12 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
l3art schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:11:
Ow jawel hoor op XDA is er ook genoeg over te vinden.

Het is heel simpel:
- Installeer de sync drivers die je kan vinden op de asus website.
- Na het installeren hiervan kill je alle Asus processen op je computer.
- Start het root programma welke je kan downloaden op XDA
- De rest gaat vanzelf. Als je tablet 3x gereboot heeft is het klaar.
http://transformerprimero...ot-transformer-prime-ics/

[ Voor 4% gewijzigd door midy922 op 14-01-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
kan je de MX Player gewoon gebruiken, of ondersteund deze nog geen Hardware decoding voor de nieuwe Tegra 3 processor en kan je dus beter de standaard media speler gebruiken?
Hoe kan je een USB stick aansluiten, als ik deze in de dock plug gebeurt er niets... defect dock? :(

Edit: als ik een SD Kaart plaats in de Dock wordt deze ook niet herkend :( is dit een software issue of is mijn dock brack? voor de rest werkt het goed.

[ Voor 22% gewijzigd door timofp op 14-01-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:42:
kan je de MX Player gewoon gebruiken, of ondersteund deze nog geen Hardware decoding voor de nieuwe Tegra 3 processor en kan je dus beter de standaard media speler gebruiken?
Hoe kan je een USB stick aansluiten, als ik deze in de dock plug gebeurt er niets... defect dock? :(

Edit: als ik een SD Kaart plaats in de Dock wordt deze ook niet herkend :( is dit een software issue of is mijn dock brack? voor de rest werkt het goed.
Zit je dock goed bevestigd aan je tablet? Zo ja, dan heb je denk ik een defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:42:
Wat verwacht je dat er gebeurd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
De dock zit goed vast geklikt, de andere functies zoals batterij laden en het toetsenbord (uiteraard) werken wel gewoon.

Eh ik verwacht dat Android nieuwe opslag herkent?? :)

Edit: even op internet gezocht, en nu werkt het wel als ik de usb stick of memory kaart in de dock steek en een cold boot doe met de tablet

[ Voor 28% gewijzigd door timofp op 14-01-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:50:
Ik kan mij mensen, niet jij perse, voorstellen die een icoontje verwachten of iets dergelijks :)

Reboot-'probleem' klinkt bekend, ik had het bij een andere tablet, maar dat was al 5 roms geleden....

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:50:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ecO32.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V0Xrk.png

Nou te laat, achja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
@Nivk, Bedankt voor de informate, maar eh ik wist ook wel waar die melding te vinden etc, het probleem was dat Android de SD en USB stick niet herkende en ik die melding niet had, indien ik een cold booth deed met de USB stick ingeplugd werkte het wel :) Het ontkoppelen van het dock hielp trouwens niet bij mij, enkel een cold booth. Dus voor mensen met hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 31-08 21:21
Sinds vandaag binnen, 32 GB gold versie.
Geen problemen, geen dode pixels, geen bleeding.
Wifi test gedaan is met uploaden zelfs sneller dan men laptop op de zelfde plaats.
GPS nog niet getest.
ICS erop gezet geen problemen mee gehad. Alleen lijkt het of ik applicaties van asus zelf mis na die update maar weet ik niet zeker.
Top tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de linkjes, ik ga eens kijken of het zin heeft voor mij.

Ik schreef dat ik een kleur (zwart ofzo) wilde als achtergrond.. dat is intussen gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij zeggen hoe ik de Prime met de iphone4, kan verbinden,zodat ik via de telefoon internet heb buitenshuis zonder wifi.Dan bedoel ik niet de iphone breaken.

Overigens komplimenten voor het youtube filmpje van joblami.Misschien dat er meer mensen zo info kunnen geven over de Prime.Ik heb verder geen problemen met de Prime,ook goede WIFI ontvangst,als ik niet te veel computers in huis tegelijk aan heb staan,anders gaat dit natuurlijk ten koste van de WIFI onvangst,wat volgens mij bij veel mensen,slecht WIFI ontvangst veroorzaakt.

Ook geen dode pixels en vrijwel geen bleeding,of je moet hem op zwart zetten,en er schuin inkijken,maar zo kijk jeer niet na,en bij verlicht scherm zie je helemaal geen bleeding.

Ik heb de 64 gb en ben er dik tevreden over.Hij overtreftmijn verwachtingen.Het updaten,starte al automatisch,toen ik hem voor het eerst aanzette.Ik heb getwijfeld met de ipad2 of straks de ipad3,maar de beperkingen bij apple,hebben mij weerhouden.Asus Prime is een fantasch apparaat,en supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Normaal kan je door een .nomedia file te plaatsen in een map toch ervoor zorgen dat deze map niet gescand wordt door de media scanner? Ik heb dit gedaan, maar ofwel werkt het niet, ofwel krijg ik de Tablet er niet toe om opnieuw te scannen.

Het resultaat, mijn photo gallery staat vol met afbeeldingen welke daar niet horen. Hoe kan je een media scan forceren in ICS? Een app van de android market werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:42
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:32:
Normaal kan je door een .nomedia file te plaatsen in een map toch ervoor zorgen dat deze map niet gescand wordt door de media scanner? Ik heb dit gedaan, maar ofwel werkt het niet, ofwel krijg ik de Tablet er niet toe om opnieuw te scannen.

Het resultaat, mijn photo gallery staat vol met afbeeldingen welke daar niet horen. Hoe kan je een media scan forceren in ICS? Een app van de android market werkt niet.
Had ik ook gewoon rebooten helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
D3x1l schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:45:
[...]

Had ik ook gewoon rebooten helpt ;)
Bij mij dus niet, heb tig keer een reboot uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:42
Wacht in de galerij app totdat die alles heeft gescand, je ziet dan een cirkeltje draaien bovenin en als het goed is verdwijnen de afbeeldingen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:46:
[...]

Bij mij dus niet, heb tig keer een reboot uitgevoerd.
Ik gok dat de app data wissen ook wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Manu_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:58:
[...]

Ik gok dat de app data wissen ook wel werkt.
data wissen heeft niet geholpen. en rescan werkt wel blijkbaar want videos welke ik juist op de sd heb gezet staan er nu in (ook zo irretant, video's moeten er niet in staan :)). Er staan .nomedia files in de mappen welke ik niet in de gallerij wil, maar dit werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
ik hd net heel even last van dat die apps opbegin scherm heletijd ophoog en omlaag gingen paar mm en bij telegraaf app kreeg ik aan de linkse kant knipperende streepjes maar nu is alles weer normaal. vreemd... wat moet ik hiermee doen afwachten als ie dat vaker doet en ruilen of moet ik hem dan opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
Meulendijks89 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:07:
ik hd net heel even last van dat die apps opbegin scherm heletijd ophoog en omlaag gingen paar mm en bij telegraaf app kreeg ik aan de linkse kant knipperende streepjes maar nu is alles weer normaal. vreemd... wat moet ik hiermee doen afwachten als ie dat vaker doet en ruilen of moet ik hem dan opsturen?
Dit is net de reden waarom ik even kwam kijken naar dit forum. Ik had hetzelfde. Alleen langs de zijkant had ik het probleem. Het probleem starte wanneer ik van de Youtube app kwam, daar begon ie al raar te doen. Ik heb de Youtube app gesloten via de swype beweging even in slaapstand gezet en dock er even uit gehaald en dan had ik het niet meer...
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:07:
[...]

data wissen heeft niet geholpen. en rescan werkt wel blijkbaar want videos welke ik juist op de sd heb gezet staan er nu in (ook zo irretant, video's moeten er niet in staan :)). Er staan .nomedia files in de mappen welke ik niet in de gallerij wil, maar dit werkt blijkbaar niet.
Weet je zeker dat de file .nomedia extensie heeft? En niet .nomedia.txt ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door xeeder op 14-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Woensdag avond (laat) eentje bij BCC besteld welke gister werd bezorg (amethist/32GB+Dock versie).

Op het balkon GPS getest met mijn Desire S direct er naast.
De TFP krijgt zeer snel een fix (mogelijk geholpen door wifi/internet), en lijkt beter signaal op te pakken dan mijn Desire S (SNRs zijn hoger, meer satellieten)
Scherm is bijna perfect, alleen in de rechter bovenhoek (oriëntatie als je hem in de dock plaatst) een heel klein beetje bleeding, wat bij normaal gebruik zeker niet opvalt.
Wifi lijkt zo op het eerste gezicht prima te werken met vergelijkbare signaal sterkte als mijn Desire S.

Vind het een erg mooie tablet welke ook nog eens zeer soepel werkt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
ik heb een micro hdmi kabel nodig. nou heb ik de volgende twee sites gevonden.
http://www.dealextreme.co...-cable-145cm-length-66080

alleen prijsverschil is wel enorm groot! Ik wil goede kwaliteit. Kan iemand mij vertellen of die dure van coolblue zoveel beter is dat de hij het waard is om veel meer geld voor neer te leggen? Of zal je het kwaliteitsverschil (nauwelijks) merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie geen verschil (tussen die twee linkjes, dan) :P

Maar het verschil zal enkel en alleen in de kwaliteit van de connectors zitten. Dus hoe goed blijft ie zitten. Het beeld zal 100% gelijk zijn. Dat is al vaak genoeg aangetoond dat daar geen kwaliteitsverschillen zijn door inductie of ruis.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 14-01-2012 23:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
xeeder schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:19:
[...]

Dit is net de reden waarom ik even kwam kijken naar dit forum. Ik had hetzelfde. Alleen langs de zijkant had ik het probleem. Het probleem starte wanneer ik van de Youtube app kwam, daar begon ie al raar te doen. Ik heb de Youtube app gesloten via de swype beweging even in slaapstand gezet en dock er even uit gehaald en dan had ik het niet meer...

[...]

Weet je zeker dat de file .nomedia extensie heeft? En niet .nomedia.txt ofzo?
Ja, in Windows zie ik dat het een NOMEDIA-bestand is van 0bytes. Ik heb zowel een nomedia app geprobeerd als manuele methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:43:
[...]

Ik zie geen verschil :P

Maar het verschil zal enkel en alleen in de kwaliteit van de connectors zitten. Dus hoe goed blijft ie zitten. Het beeld zal 100% gelijk zijn. Dat is al vaak genoeg aangetoond dat daar geen kwaliteitsverschillen zijn door inductie of ruis.
Exact. Verschil in beeldkwaliteit zul je echt niet merken, maar hoe de connector blijft zitten wel. Ik heb een micro HDMI adapter waar je een normale HDMI kabel op aan kunt sluiten en die blijft maar slecht zitten, mede door de schuin aflopende behuizing van de Prime. Kijk maar http://db.tt/lCuTCDUB

En zorg dat ie een zo dun en soepel mogelijk snoer heeft. HDMI kabels zijn vaak erg stug waardoor ie bij de geringste beweging al uit de aansluiting valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Room42 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:43:
[...]

Ik zie geen verschil :P

omg sorry

http://www.videocamerasho...76019.1.1.utmcsr=(direct)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=117232774

of deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het enige nadeel van de Dealextreme-variant is de levertijd ;)
Het voordeel is dat je met een gerust hart (gezien de lage kosten) de kabel een beetje bij kan snijden zodat ie beter past.

[ Voor 50% gewijzigd door Room42 op 14-01-2012 23:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Wat is er mis met Amazon.co.uk voor een HDMI kabel? kost maar enkele euros als je er nog iets anders bij koopt en zo gratis verzendkosten hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:11
Er is in NL ook genoeg goedkoops te krijgen.

Zoiets als dit (HQ):
pricewatch unsorted: Nedis HQ Standard High Speed HDMI Cable with Ethernet - Video / audio
Of dit:
pricewatch unsorted: Veripart HDMI naar micro-HDMI-kabel 1,5m
HQ heeft in mijn ervaring wel goede kabels.

Zal zelf waarschijnlijk de HQ kopen als mijn prime binnen is. Had hem er wel bij amazon bij kunnen bestellen, maar ja, niet aan gedacht ;)

Edit:
Ik gok dat de 'verloopstukje' opmerking op de 1.5 meter slaat? :P
Bij deze dan:
pricewatch unsorted: Nedis HQ Standard High Speed HDMI Cable with Ethernet - Video / audio
pricewatch unsorted: Veripart HDMI naar micro-HDMI-kabel 2m

[ Voor 38% gewijzigd door Gtoniser op 14-01-2012 23:28 . Reden: 2 meter kabels erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Aan een verloopstukje heb je weinig.. ;)

http://www.hdmikabelshop....i-micro-hdmi-2-meter.html

Deze lijkt opzich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Wat ik jammer vind is dat de Stock Apps heel mooi zijn en vooral goed zijn voor een Tablet, maar oh zo weinig opties hebben waardoor ze amper bruikbaar zijn. Ik heb het dan over de Gallery, Music App, Bestandbrowser etc, deze zijn mooier dan alternatieven van de market vind ik, maar ze hebben amper functies.

Bij de bestandbrowser kan je bevoorbeeld geen bookmarks maken of de 4 standaardsnelkoppelingen aanpassen, zelfs niet aangeven waar de bepaalde map ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Laatst online: 23-09 11:10
timofp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:55:
Wat ik jammer vind is dat de Stock Apps heel mooi zijn en vooral goed zijn voor een Tablet, maar oh zo weinig opties hebben waardoor ze amper bruikbaar zijn. Ik heb het dan over de Gallery, Music App, Bestandbrowser etc, deze zijn mooier dan alternatieven van de market vind ik, maar ze hebben amper functies.

Bij de bestandbrowser kan je bevoorbeeld geen bookmarks maken of de 4 standaardsnelkoppelingen aanpassen, zelfs niet aangeven waar de bepaalde map ligt.
de meeste mensen hebben al die opties niet nodig, daar zijn dus de market apps voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 07:10
Ben er eindelijk aan toegekomen wat tests te doen:

Linksys E2000 router, wifi g-only op channel 1

Heb online 20mbps maar haal max zo'n 13.5, ook met kabel...

Dichtbij router (zo'n 2.5m):
SGS2: ~-45dBm, ~13.5mbps
TF101: ~-40dBm, ~13.5mbps
TF201: ~-45dBm, ~13.5mpbs

Zelfde kamer maar iets verder weg (zo'n 8.5m)
SGS2: ~-45dBm, ~13.5mbps
TF101: ~-45dBm, ~13.5mbps
TF201: ~-50dBm, ~13.5mpbs

Keuken(Op zo'n 11m, muur en kast ertussen)
SGS2: ~-70dBm, ~7.5mbps
TF101: ~-65dBm, ~10mbps
TF201: ~-67dBm, ~5mpbs

Andere kamer (zo'n 6.5m, 2 muren ertussen)
SGS2: ~-65dBm, ~6mbps
TF101: ~-65dBm, ~10mbps
TF201: ~-70dBm, ~7mpbs

Ik heb elke test 3 keer gedaan, maar merkte al snel dat 2 opvolgende tests erg kunnen verschillen... Geen idee dus hoe ik dit beter kan aanpakken, bovenstaande resultaten zijn met de speedtest app en wifi analyzer.

Het signaal lijkt niet erg veel te verschillen tussen de verschillende apparaten, maar snelheden kunnen wel verschillen.

Ik ga nog eens kijken voor een andere, wat stabielere manier, van testen.

Als iemand nog tips, vragen, op- of aanmerkingen heeft hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
heeft iemand anders ook gemerkt dat wanneer de dock de tablet aan het opladen is en je een USB stick inplugt, de USB poort niet meer werkt?

Heb er nu een USB stick in gedrukt, maar omdat de dock de tablet aan het opladen is weigert hij te mounten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
FunFair schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:50:
heeft iemand anders ook gemerkt dat wanneer de dock de tablet aan het opladen is en je een USB stick inplugt, de USB poort niet meer werkt?

Heb er nu een USB stick in gedrukt, maar omdat de dock de tablet aan het opladen is weigert hij te mounten...
Hmm... Heb het nog niet gemerkt, maar een reden zou natuurlijk kunnen zijn dat de dock op zo'n moment alle stroom naar de tablet stuurt en dus de USB poort of de SD card reader niet meer van stroom voorziet. Lijkt me wel best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
joblamie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:11:
Goeie review. Als ik zie hoe soepel alles werkt, dan blijf ik ondanks de problemen toch wel enthousiast over de Pirme :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhagen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Huntard schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Hmm... Heb het nog niet gemerkt, maar een reden zou natuurlijk kunnen zijn dat de dock op zo'n moment alle stroom naar de tablet stuurt en dus de USB poort of de SD card reader niet meer van stroom voorziet. Lijkt me wel best irritant.
Ik had niet het idee dat het door het laden kwam, bij mij. Ik had vlak voor dit effect al een usb stick in de dock gehad, deze netjes verwijderd, en de tweede keer dat ik hem erin deed gebeurde er niks. Geen lampje op de stick, nada, niks. Na een reboot deed hij het wel,en toen was hij ook nog aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag een Prime gekocht bij de MM in Arnhem.
Na de eerste opstart werd automatisch ICS gedownload en geïnstalleerd.

Nu heb ik zeer frequent strepen in m'n beeldscherm. Het zijn zelfs zoveel strepen dat er van tijd tot tijd totaal niet meer gewerkt kan worden met de tablet. ZEER teleurstellend!

Ik had me voorgenomen de tablet terug te brengen naar de mediamarkt, maar nu zie ik in hun voorwaarden dat een tablet die aan heeft gestaan buiten de retour-voorwaarden valt... dit lijkt me wettelijk gezien toch erg onwaarschijnlijk... binnen 7 dagen mag je toch verwachten dat een niet-naar-behoren werkend product zou mogen retourneren.

Heeft iemand hier ervaring mee....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Kan je gewoon omruilen zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:47:

Nu heb ik zeer frequent strepen in m'n beeldscherm. Het zijn zelfs zoveel strepen dat er van tijd tot tijd totaal niet meer gewerkt kan worden met de tablet. ZEER teleurstellend!

Ik had me voorgenomen de tablet terug te brengen naar de mediamarkt, maar nu zie ik in hun voorwaarden dat een tablet die aan heeft gestaan buiten de retour-voorwaarden valt... dit lijkt me wettelijk gezien toch erg onwaarschijnlijk... binnen 7 dagen mag je toch verwachten dat een niet-naar-behoren werkend product zou mogen retourneren.

de strepen zijn een softwareprobleem, dus als je een nieuwe krijgt en weer update kun je er opnieuw last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Laatst online: 14-02-2018

Denk software problemen, ik zou Asus nederland bellen of ze mailen support_nl@asus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online

Uiteraard zul je deze tablet zonder problemen kunnen omruilen bij de MediaMarkt. Alleen grote kans dat een nieuw exemplaar exact dezelfde problemen zal vertonen. Heb jij GPU rendering afdwingen aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Uiteraard zul je deze tablet zonder problemen kunnen omruilen bij de MediaMarkt. Alleen grote kans dat een nieuw exemplaar exact dezelfde problemen zal vertonen. Heb jij GPU rendering afdwingen aan of uit staan?
Hij komt vers uit de doos. Ik heb nog geen instellingen aangepast. Ik zou verwachten dat de default waardes geen problemen zouden mogen opleveren...

Desalniettemin zal ik de GPU rendering eens veranderen... wellicht dat dat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik begin jammer genoeg ook last te krijgen van strepen regelmatig, nog niet fel, maar wel steeds frequenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:28
hey.. ik ben echt blij met mijn transformer prime, maar ik heb helaas een probleempje!
ik heb een micoSD kaart in mn product gestoken, maar hij wil het kaartje niet lezen. Ik heb vervolgens nog een tweede kaart geprobeerd maar ook deze leest hij niet. Zijn er kaarten die hij niet kan lezen, of moet ik deze op de een of andere manier aan of uit zetten op mijn tablet. ik vind dit een beetje spijtig, aangezien ik met 32GB niet heel veel films fotos en muziek erop kan zetten als ik eigenlijk wel gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Wat voor Micro SD kaart is het? welke grootte? Maar normaal kan de Transformer Prime alles lezen denk ik. Heb je deze er goed ingestoken? Start de Prime eens opnieuw op met de kaart er op voorhand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
timofp schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:23:
Wat voor Micro SD kaart is het? welke grootte? Maar normaal kan de Transformer Prime alles lezen denk ik. Heb je deze er goed ingestoken? Start de Prime eens opnieuw op met de kaart er op voorhand in.
Ik heb hem al meerdere malen erin en eruit gehaald.. ook heb ik heb eens opnieuw opgestart.. het wilt allemaal niet werken. Het is gewoon een 8GB microSD kaartje. Die normaal ook in telefoons zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:08:
[...]

Hij komt vers uit de doos. Ik heb nog geen instellingen aangepast. Ik zou verwachten dat de default waardes geen problemen zouden mogen opleveren...

Desalniettemin zal ik de GPU rendering eens veranderen... wellicht dat dat helpt...
Helaas... het leek even goed te gaan na het aanzetten van de GPU rendering, maar na een kwartiertje werken, kwamen toch de strepen weer over het gehele scherm.... nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
GustavSan schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 06:54:
Ook ik ben een happy camper met mijn Prime.

Ik ben alleen achter een flink nadeel gekomen, dat ik tot nu toe nog nergens ben tegen gekomen. Ik gebruik de Prime tzt vaak tijdens vluchten en busreizen. Ik kwam er gisteren tijdens een 7 uur durende busreis achter dat ik met moeite het geluid uit het apparaat kon horen vanwege de achtergrond geluiden. Ook in het vliegtuig zal dit een probleem vormen.

Mijn oude Cowon A2 (voor serietjes) en mijn iPhone zijn beiden in staat hier bovenuit te komen. De Prime geeft helaas te zacht geluid. Is het mogelijk de (mogelijk ingebouwde) max te omzeilen?

Ik ben overigens niet doof of slechthorend. Ik heb het geluid op de Prime met exact dezelfde bronbestanden op de iPhone (nl. mp3's) en de Cowon A2 (nl. series) getest; en de Prime geeft een veel zachter maximaal geluid. Ik ben bang dat ik er tzt minder/niks aan zal hebben in het vliegtuig, waarvoor ik de Prime toch wel een beetje gekocht heb (vooral voor entertainment).

Ik gebruik overigens Shure inears en ook een setje Sennheiser 505's. Ik heb een voorkeur voor de Sennheisers aangezien je daarmee urenlang kunt luisteren zonder dat mijn oorkraakbeen protesteert.

Edit: Na wat speurwerk kwam ik toch wat soortgelijke verhalen tegen. Na installatie van de app 'Equalizer' zagen zij flinke verbetering. Ik heb het geinstalleerd en getest; en het lijkt inderdaad te werken. Nog steeds niet enorm hard, maar absoluut beter.
Laat jij anderen meegenieten van je mp3's?
Zet gewoon een koptelefoon op, zoals 'het hoort'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
mark_vs schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:42:
[...]
Laat jij anderen meegenieten van je mp3's?
Zet gewoon een koptelefoon op, zoals 'het hoort'.
Dat doet hij ook... staat in de posts eronder dat het volume uit de oortjes niet hard genoeg was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst het kaartje formateren,steek het opnieuw erin,en je zult zien,dat het dan werkt
timkrijntjes schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:36:
[...]

Ik heb hem al meerdere malen erin en eruit gehaald.. ook heb ik heb eens opnieuw opgestart.. het wilt allemaal niet werken. Het is gewoon een 8GB microSD kaartje. Die normaal ook in telefoons zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhagen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
timkrijntjes schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:22:
hey.. ik ben echt blij met mijn transformer prime, maar ik heb helaas een probleempje!
ik heb een micoSD kaart in mn product gestoken, maar hij wil het kaartje niet lezen. Ik heb vervolgens nog een tweede kaart geprobeerd maar ook deze leest hij niet. Zijn er kaarten die hij niet kan lezen, of moet ik deze op de een of andere manier aan of uit zetten op mijn tablet. ik vind dit een beetje spijtig, aangezien ik met 32GB niet heel veel films fotos en muziek erop kan zetten als ik eigenlijk wel gehoopt had.
Ik heb de kaart uit mijn HTC Desire erin gedrukt, en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
die van mij komt uit mijn htc desire z.. en de andere komt uit mijn SE xperia x10. beide doen niks. Ik vind dit wel een groots probleem, want ik kan dus niet mijn geheugen uitbreiden en dat is toch wel een van de redenen waarom ik niet zo een elendige ipad wou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
heb je hem ook al opnieuw opgestart met het geheugen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
LittleKiller schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:52:
meedere malen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
toevallig FAT geformatteerd?

edit: in principe hoort het gewoon te werken.. dus er is iets mis en dus op te lossen..

[ Voor 61% gewijzigd door LittleKiller op 15-01-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
LittleKiller schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:52:
Meerdere malen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
FunFair schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:50:

Mijn dock is momenteel mijn tablet aan het opladen. Vervolgens steek ik er een externe HDD(2,5 inch) in en zie ik rechtsonder een icoontje dat het aan het voorbereiden is of zoiets. En voilà, daar is ie. En ik kan alles wat er op staat afspelen.
Dus ik heb er geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de link om Eee pad pc suite te downloaden voor de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
  • Laatst online: 04-12-2024
Voor degene met volume probleem. Ergens in dit forum heb ik er over gelezen, kan het alleen niet terug vinden. Volgens mij stond er dat er een app is waarmee je het volume mee kan verogen, volume + ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:25:
weet iemand de link om Eee pad pc suite te downloaden voor de pc
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
Is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik bijv. Vanuit polaris iets op mijn netwerk of pc schijf kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
seabird schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:29:
Is er ook iemand die mij kan vertellen hoe ik bijv. Vanuit polaris iets op mijn netwerk of pc schijf kan opslaan.
Niet rechtstreeks denk ik, je kan het lokaal opslaan en dan kopieëren via een file explorer welke netwerk locaties ondersteund. Je zou ook via dropbox kunnen werken en dropsync installeren op je tablet om automatisch je dropboxfolder op je tablet te synchroniseren met deze op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Weet iemand of je 720p (of 1080p) direct vanaf elk type MicroSD kaartje kunt afspelen vanaf de Prime?

Ik overweeg zo'n kaartje, maar vind +/- €90 voor de 64GB nog wat aan de hoge kant. Ik koop dan nu liever nog even een goedkoper 32GB kaartje.

Er zijn echter veel verschillende merken en soorten. Moet ik een minimale leessnelheid aanhouden, of maakt dit helemaal niet uit wanneer ik direct vanaf het kaartje HD bestanden afspeel?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik gebruik deze Class 10 kaartjes, werkt goed met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi$ted
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 19:41
Ik heb een beetje dit forum afgestruind maar nog geen echte concrete zaken gelezen over de wifi ontvangst/performance. Ik heb nu zelf de prime 1 week en ben niet echt tevreden over de wifi performance. Dit apparaat zou een wireless N moeten zijn, maar tot nu toe presteert het apparaat daar absoluut niet naar. Ik heb daarom even wat metingen met diverse devices door mijn huis gedaan. Mijn huis bestaat uit 3 verdiepingen met betonnen vloeren en (solide) gipsen bouwblok wandjes (nieuwbouw woning 5 jr oud). Mijn wireless router is een Netgear WNDR3700 en die hangt op de middelste (1e verdieping) prachtig in het midden van 't huis. Ik heb een leeg kanaal gekozen waar nog geen buren op zitten (volgens WiFi analyzer).

de apparaten waarmee ik heb getest zijn: wirless G laptop (toshiba), een Nexus one (google/htc), galaxy S (samsung) en natuurlijk de Asus transformer prime. Ik heb gestaan op de begane grond en de 1e verdieping (2e verdieping bleek niet interessant omdat de meet resultaten bijna gelijk waren aan de begane grond, wat natuurlijk logisch is aangezien er in beide gevallen 1 betonnen vloer tussen zit).

op de begane grond waren de resultaten als volgt:
laptop 60 dBm 23,5 Mbps
nexus 69 dBm 3,4 Mbps
galaxy 75 dBm 3,8 Mbps
prime 73 dBm 5Mbps (dit is een gemiddelde, de performance waggelt enorm ergens tussen de 4 en 6 Mbps)

op de 1e verdieping waren de resultaten als volgt:
laptop 50 dBm 23,5 Mbps
nexus 48 dBm 8,1 Mbps
galaxy 57 dBm 7,2 Mbps
prime 56 dBm 11,3 Mbps (ook hier weer grote verschillen tussen de metingen van de snelheid)

- Kennelijk is 23,5 Mbps ongeveer het maximum wat wireless G door de lucht kan sturen (en dat klopt ook wel ongeveer, de helft is weg aan housekeeping en storingen).
- het ontvangst van de prime is gemiddeld, niet iets wat ik verwacht van een wireless N apparaat
- de snelheid van de prime laat te wensen over, zeker voor een N apparaat

ook in de praktijk ging het downloaden van een groot bestand (de game shadowgun - 250 mb) via mijn galaxy S veel sneller dan op de prime

als ik ook kijk naar de verbindingsstatus dan schakelt de prime ook nooit op naar N, hij blijft altijd steken op max 54 Mbps (maar meestal 19 Mbps)... iemand anders nog tips wat ik nog meer zou kunnen testen? Ik zit zelf te denken aan alle wireless G machines uit te schakelen en dan nog eens alleen met de prime op m'n router werken. Is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je bij een film afspelen,je het hele scherm gevuld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
timofp schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:37:
[...]

Niet rechtstreeks denk ik, je kan het lokaal opslaan en dan kopieëren via een file explorer welke netwerk locaties ondersteund. Je zou ook via dropbox kunnen werken en dropsync installeren op je tablet om automatisch je dropboxfolder op je tablet te synchroniseren met deze op je pc.
Ok, dan maar op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
Als ik een film vanaf mijn nas afspeel, wat lukt met bsplayer, krijg ik geen ondertitel. Bij keuze voor ondertitels staat unkown. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 17:44
Helaas ben ik nu denk ik ook de Sjaak. Gistermiddag Prime nog gebruikt, lekker vlot en zonder problemen zoals eigenlijk al vanaf het begin. Gisteren hier ook nog mijn WiFi resultaten gepost. Later die middag en avond niet meer aangeraakt, maar batterij dock was nog 80% en tablet 95%. Vanmiddag, pack de Prime... dood. Krijg hem met geen mogelijkheid meer aan, ook niet met de lader. Na het insteken van de lader voel ik wel weer die statische trilling (ongeacht of ik de stekker omdraai), lampje in het aan/uit knopje gaat oranje branden (da's goed), lampje op de dock brandt niet (oh oh!) en krijg de Prime niet meer aan. Ook niet na een kwartier.
Echt bijzonder, heb hem al sinds 2 januari van Capi en werkte perfect! RMA'tje?
Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]