Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prime nu één dag in bezit, gekocht bij Saturn Utrecht. Wi-Fi ontvangst redelijk dramatisch... Laatste meting met speednet (kbps):

Meting 1: zelfde verdieping, twee muren ertussen, afstand van ongeveer 10 meter
HTC Desire HD: D 1706 / U 1960 / P 73 ms
Prime: D 198 / U 1061 / P 384 ms

Meting 2: zelfde verdieping, één muur ertussen, afstand ongeveer 3 meter
HTC Desire HD: D18652 / U 2749 / P 22 ms
Prime: D 11848 / U 2978 / P 37 ms

Een verdieping lager (schuin onder router) krijg ik met de prime uberhaupt geen verbinding. Ga het morgen nog met een ander netwerk testen, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat deze Prime zaterdag terug naar de winkel. Ontzettend zonde, verder is het een fantastisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 00:35
Weet er iemand een website die je browser-snelheid kan testen. Ik wil wat verschillende browsers vergelijken. Zag zelfs al een browser die als optie heeft dat je 2 browserschermen naast elkaar geopend kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Als één bepaalde browser zo veel sneller zou zijn als een andere browser (was dus wel kan), dan zou je dat met het blote oog moeten merken. Indien je dit niet zelf gewoon kan merken dan is het snelheidsverschil zo marginaal dat het natuurlijk ook niet veel zin heeft om te veranderen :) en dan kan je best de browser met de meeste/beste functies nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
Ik krijg toch nog steeds regelmatig vastlopers met ICS. Ik zoek eigenlijk nu een nieuwe schone ICS, weet iemand waar ik die kan vinden. Dus een nieuwe download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:59:
Prime nu één dag in bezit, gekocht bij Saturn Utrecht. Wi-Fi ontvangst redelijk dramatisch... Laatste meting met speednet (kbps):

Meting 1: zelfde verdieping, twee muren ertussen, afstand van ongeveer 10 meter
HTC Desire HD: D 1706 / U 1960 / P 73 ms
Prime: D 198 / U 1061 / P 384 ms

Meting 2: zelfde verdieping, één muur ertussen, afstand ongeveer 3 meter
HTC Desire HD: D18652 / U 2749 / P 22 ms
Prime: D 11848 / U 2978 / P 37 ms

Een verdieping lager (schuin onder router) krijg ik met de prime uberhaupt geen verbinding. Ga het morgen nog met een ander netwerk testen, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat deze Prime zaterdag terug naar de winkel. Ontzettend zonde, verder is het een fantastisch apparaat.
Erg laag inderdaad als ik dat vergelijk met mijn Prime met gemiddeld 21 Mbyte downloaden en 10 Mbyte upload op een afstand van ongeveer 8 meter, en dan dus 1 etage hoger met ook nog wel wat andere storingsfactoren ertussen.

Alleen GPS heb ik geen ontvangst hier maar dat kan ook wel aan de plaats liggen waar ik zit want met de Tomtom heb ik hier ook nagenoeg geen GPS ontvangst, dus ik vermoed wel dat daar de verklaring ligt dat ie niks vind.

Blijkbaar dat er dus toch verschillen zitten en het misschien met bepaalde batches te maken heeft die de winkeliers aangeboden krijgen.
tanzer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:18:
Ik krijg toch nog steeds regelmatig vastlopers met ICS. Ik zoek eigenlijk nu een nieuwe schone ICS, weet iemand waar ik die kan vinden. Dus een nieuwe download.
Hier heb ik geen enkel probleem ondervonden met ICS want zelfs oudere apps die ik teruggehaald heb die met Honycomb af en toe crashten, crashen nu dus nagenoeg niet meer. Maar op de site Asus site ben ik verder niks tegen gekomen van ICS firmware dus ik zou ook niet direct weten waar je die kan downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 12-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het amazon linkje voor de hoes maar ik wil eigenlijk iets waar ik alleen de prime in kan zonder zonder toetsenbord, eenzelfde hoes als ik heb voor mijn ipad zeg maar.
Edit, ik heb even een snelheidstest gedaan in de slaapkamer...2626kbps ipv 26000 wat ik beneden heb. Afstand in meters is ongeveer gelijk er zit alleen een verdiepingsvloer tussen, gewapend beton, tegenvaller..
Wat ik nog moet uitzoeken voor nu is hoe ik het onscreen toetsenbord kan aanpassen, ik wil de cijfers er niet boven hebben. Ook de achtergrond van de thuisschermen wil ik fotoloos.. gewoon zwart hebben..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhwendel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 04:35
Wist niet meer dat ik een account had hier, maar deze is schijnbaar al enkele jaren geleden geregistreerd, dus kan ik toch eindelijk wat hier laten horen.

Na veel horrorverhalen gelezen te hebben, kon ik gisteren eindelijk mijn Prime kopen, en wat een mooi apparaat zeg. Helemaal niets aan de hand met alle voorgenoemde punten (wellicht de GPS, al heb ik deze nog niet getest). Niets, tot ik me er vandaag eens verder in ging verdiepen...

Het verbaasde me al dat de ICS update maar niet ter download werd aangeboden, en bij nadere verdieping blijkt het dus dat mijn serienummer niet vermeldt staat in de Prime zelf. Oftewel, Asus kent me niet, en stuurt geen updates door. Nu kan dit wel fijn zelf handmatig gedownload worden, maar uiteindelijk werkt dit niet, want lang niet alle updates zullen altijd fijn online te vinden zijn. Asus zegt wel aan een fix te werken was te lezen op xda, maar ik geloof er eerlijk gezegd niets van. Bij navraag via de telefoon kreeg ik iemand aan de lijn die me verzekerde dat de via hun site te downloaden nieuwere versie .33 maar gedownload moest worden. Als dit gelukt was zou ICS zich wel installeren, wanneer deze gereleased zou worden (dit was volgens hem zelf nog niet het geval, ondanks dat ik zei dat ze het zelf op twitter en facebook al lang en breed aangekondigd hadden dat deze te downloaden was...). Zoals verwacht is dit dus gewoon niet gebeurd.

Ik mis dus mijn serienummer, en verwacht dat hier eigenlijk ook geen fix voor komt. Ook is in de loop van de dag het vaker voorgekomen dat als de prime een tijd dichtgeklapt was geweest (in het dock), het merendeel van de toetsen en de muis niet meer werkten. Nog iets wat schijnbaar ook vaker voorkomt (zie bijv.: http://www.transformerfor...keyboard-not-working.html ).

Morgen dan toch maar terug, hopenlijk dat ze hem ruilen maar geloof dat het bij Saturn net zo is als bij de Mediamarkt, alleen in ongeopende verpakking terug. Ga het iig proberen, want heb geen zin om deze op te laten sturen naar Asus waarna je weken kunt wachten op een mogelijk goed werkende versie. Hoop gewoon dat ze hier nog voorraad hebben bij de Saturn, en ik een nieuwe mee krijg.

Want gezegd moet worden, áls hij werkt, zonder problemen, is het echt een prachtig mooi apparaat, waar ik ondertussen wel een beetje verliefd op ben geworden!

[ Voor 5% gewijzigd door Fhwendel op 12-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Fhwendel schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:24:

Ik mis dus mijn serienummer, en verwacht dat hier eigenlijk ook geen fix voor komt. Ook is in de loop van de dag het vaker voorgekomen dat als de prime een tijd dichtgeklapt was geweest (in het dock), dat het merendeel van de toetsen en de muis niet meer werkten. Nog iets wat schijnbaar ook vaker voorkomt (zie bijv.: http://www.transformerfor...keyboard-not-working.html ).

Morgen dan toch maar terug, hopenlijk dat ze hem ruilen maar geloof dat het bij Saturn net zo is als bij de Mediamarkt, alleen in ongeopende verpakking terug. Ga het iig proberen, want heb geen zin om deze in te laten sturen naar Asus waarna je weken kunt wachten op een mogelijk goed werkende versie. Hoop gewoon dat ze hier nog voorraad hebben bij de Saturn, en ik een nieuwe mee krijg.

Want gezegd moet worden, áls hij werkt, zonder problemen, is het echt een prachtig mooi apparaat, waar ik ondertussen wel een beetje verliefd op ben geworden!
Vaag verhaal van diegene die je aan de telefoon had en erg vreemd dat de Prime geen serienummer zou hebben maar ik neem aan dat dit wel op de doos staat. In elk geval is ICS gewoon gelanceerd maar ik moest zelf ook eerst op zoeken naar updates klikken want in eerste instantie stond er dat er geen updates waren. Daarna kreeg ik wel meteen een melding dat er een firmwareupdate beschikbaar was die ondertussen al aan het downloaden was. Vervolgens kreeg ik toen nog een update van Asus voor de camerasoftware waarna ICS gewoon geinstalleerd stond zonder verder enige problemen tot nu toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Roel1966 op 12-01-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote iets inkorten om de leesbaarheid te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:43:
Quote iets inkorten om de leesbaarheid te verbeteren?
U vraagt, wij draaien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:10
Hebben andere mensen toevallig problemen met scrollen van bijvoorbeeld widgets in de niet default launcher?

Ik had even ADW Launcher Ex op mn prime met ICS gezet maar scrollable widgets lijken niet te werken, gaat wel prima met de stock launcher. Kon geen setting vinden voor scrollable widgets enablen maar had hem van een titanium backup van mn TF101 gerestored waarin hij scrollable was.

Zo ook met een applicatie, Audio Speed Changer pro... Daar kun je ook via een soort van spinner getlalen veranderen maar ook dat werkt niet.

*Edit*
En daarna vind ik eindelijk deze pagina:

http://forum.xda-develope...8250&highlight=scrollable

Ben dus niet de enige met het probleem... terug naar stock dan maar voor nu

[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 13-01-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhwendel
Roel1966 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:33:
[...]

...en erg vreemd dat de Prime geen serienummer zou hebben maar ik neem aan dat dit wel op de doos staat. ...
Klopt, deze is op de doos, garantiekaart, tablet en en dock te vinden, maar helaas dus echt niet bij de settings:(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dvqRq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:40:
Bedankt voor het amazon linkje voor de hoes maar ik wil eigenlijk iets waar ik alleen de prime in kan zonder zonder toetsenbord, eenzelfde hoes als ik heb voor mijn ipad zeg maar.
Ik weet natuurlijk niet welke hoes je nu hebt, maar als je het hebt over de standard iPad2 sleeve raad ik je aan om eens te kijken naar dd transsleeve. Gebruik hem zelf ook als ik de tablet zonder dock gebruik. Hoes in hoes uitwas voor mij geen optie, dit werkt een stuk prettiger.

Edit: linkje

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
Weet niet of dit iest voor jullie is! Is eigenlijk voor de Ipad! http://www.koopjenu.nl/sk...l7ajqdf4gv2i6apj6dqt1tcr5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Dat gaat niet passen. Niks wat zo strak om de iPad past zal om de Prime passen, de Prime heeft iets andere afmetingen (is wat langer en wat smaller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Denk hier bij Asus:

http://support.asus.com/d...hashedid=FqCKMQDqgvSncfFM
tanzer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
Tja zit al te kijken, maar moet ik dan de firmware of de source code gebruiken en kan ik zo maar downgraden weer naar Honeycomb.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Is iets over geschreven op XDA maar kan het ff niet vinden.
Heb de link thuis wel op een PC staan.....post hem miss. nog wel als ik''m vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
FunZip schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:50:
Is iets over geschreven op XDA maar kan het ff niet vinden.
Heb de link thuis wel op een PC staan.....post hem miss. nog wel als ik''m vind.
Graag voor ik iets verkeerd doe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Dacht dat dit 'm was, check het even.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1437285

Suc6.
tanzer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:51:
[...]

Graag voor ik iets verkeerd doe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 22-09 15:44
Ik heb mijn Transformer Prime sinds afgelopen woensdag en tot dusverre is de ervaring voor mij alleen maar positief. Alles werkt vlekkeloos (geen idee wat betreft de GPS, niet getest), soms zelfs boven verwachting. Vooral van de accuduur sta ik enorm te kijken. Donderdag ochtend om half 1 's nachts heb ik hem van de lader gehaald (was niet eens 100% vol toen) en gisteren avond om middernacht was de tablet nog verre van leeg (dock 0%, tablet 38%). Dit terwijl ik hem de hele dag actief heb gebruikt op mn werk (wifi continue aan, muziek streamen, MSN, internetten, remote desktoppen, newsgroups downloaden etc.)

Verder kan ik niet echt nadelen vinden. Ik kan remote desktop gebruiken om te connecten naar de servers op het werk en via daar een VNC connectie opzetten, ik kan net als op mn pc via newsgroups en torrents downloaden, Wifi doet het prima, geen backlight bleeding, keyboard typt zeer fijn, Android 4.0 is weer een grote vooruitgang t.o.v. 3.2 (of 2.3.7 op mn phone). Kortom, een zeer gelukkig gebruiker al hier :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Vraagje, kom ik vanochtend uit bed en wil ik de Prime starten, niets.....hij wilde op geen manier starten.
Ook met de adapter in het stroom niet.
Draait op ICS en werkte de avond ervoor prima en heb naar mijn weten geen rare apps geïnstalleerd.

Gisteren speciaal even op gelet hoeveel % batterij er nog in zat voordat ik ging slapen, 49%, dus dat moet
toch voldoende zijn om de volgende dag nog steeds het te doen?

Iemand ideeën? Herkenbaar? Zit nog binnen m'n 7 dagen retour termijn......
Zou wel erg balen als het een defect is, verder echt een fantastische tab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:26
Denk zelf dat ik nog een goede stylus erbij ga zoeken.
Lijkt me ook wel leuk om daar wat mee te doen (tekeningen, aantekeningen, etc). Maar als ik de thread op XDA zo lees is er nogal een ruime keur waarbij de één beter is dan de andere.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

el_crosso schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:48:
Iemand ideeën? Herkenbaar? Zit nog binnen m'n 7 dagen retour termijn......
Zou wel erg balen als het een defect is, verder echt een fantastische tab!
Had vanmorgen hetzelfde, ergens tussen 6:30 en 8:30 viel hij uit. Iets na 6:20 hoorde ik nl nog een ping dat er mail binnen kwam.
Heb even de powerbutton ingedrukt gehouden totdat hij begint te trillen en toen starte hij weer op.

Geen idee wat het was verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
Vae Victis schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Had vanmorgen hetzelfde, ergens tussen 6:30 en 8:30 viel hij uit. Iets na 6:20 hoorde ik nl nog een ping dat er mail binnen kwam.
Heb even de powerbutton ingedrukt gehouden totdat hij begint te trillen en toen starte hij weer op.

Geen idee wat het was verder.
En werkt hij daarna weer "normaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Twister336 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:20:
De iPad2 heeft bij mij thuis een betere verbinding dan mijn netbook en is ook minstens even goed als mijn smartphone.
Een slechte Wifi verbinding ligt dus gewoon aan crappy hardware (wat zeker ook het geval is met mijn netbook).
En in vergelijking met een laptop? Ik had de hoop dat de Prime qua Wifi connectie in relatie tot afstand tot een access point vergelijkbaar zou zijn met een doorsnee laptop, maar daar lijkt het toch niet op, helaas.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
l3art schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:53:
Denk zelf dat ik nog een goede stylus erbij ga zoeken.
Lijkt me ook wel leuk om daar wat mee te doen (tekeningen, aantekeningen, etc). Maar als ik de thread op XDA zo lees is er nogal een ruime keur waarbij de één beter is dan de andere.
Heb zelf de Wacom Bamboo Stylus. Bevalt erg goed, zowel voor schrijven als voor tekenen. Heeft een zachte rubberen 'punt' die net wat fijner is dan de andere modellen. Verder is er zoals je zelf al aangeeft ook in het accessoiretopic van de Prime op XDA-developers een hele thread gewijd aan styli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
Milly schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:12:
[...]

En in vergelijking met een laptop? Ik had de hoop dat de Prime qua Wifi connectie in relatie tot afstand tot een access point vergelijkbaar zou zijn met een doorsnee laptop, maar daar lijkt het toch niet op, helaas.
Erg tevreden over mijn Prime m.u.v. de WiFi performance, naast router zo'n 30 Mbps, een meter of 10 verwijderd op de bank klapt hij terug naar onder de 1 Mbps wat streamen van video onmogelijk maakt.
Hij gaat terug dit is niet normaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Voor de mensen die het irritant vinden om met zo'n groot scherm uit te komen op mobiele sites.

Om redirect naar mobile websites uit te schakelen kun je het volgende doen

1. Typ "about:debug" in de browser address bar
2. Er gebeurt niet, dat hoort
3. Ga naar browser instellingn
4. Ga naar "foutopsporing"
5. Klik op UAString en selecteer Desktop
6. Voila!

Getest en werkt :)
Je kunt ook die ICS Browser + downloaden natuurlijk, maar de optie zit ook in de standaard browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FunFair schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:01:
Voor de mensen die het irritant vinden om met zo'n groot scherm uit te komen op mobiele sites.

Om redirect naar mobile websites uit te schakelen kun je het volgende doen

1. Typ "about:debug" in de browser address bar
2. Er gebeurt niet, dat hoort
3. Ga naar browser instellingn
4. Ga naar "foutopsporing"
5. Klik op UAString en selecteer Desktop
6. Voila!

Getest en werkt :)
Je kunt ook die ICS Browser + downloaden natuurlijk, maar de optie zit ook in de standaard browser
Bedankt voor de tip, maar ook deze optie onthoudt ie niet als je je tablet reboot :(

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:22
Gewoon even uit interesse: in welke range zitten jullie serienummers? Mijn tablet is uit de BC (BB is ook mogelijk, zie dit topic http://forum.xda-develope...ead.php?t=1439582&page=12) serie, met een cijfer erachter laag in de 160000.

Als ik op het internet zoek kom ik weinig tot geen serienummers uit deze range tegen. Heb het tablet sinds dinsdag overigens, gekocht via MyCom. Ik ervaar geen problemen, zoals mijn post op XDA ook al laat zien. Ben benieuwd uit welke serie jullie tablet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
Vae Victis schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:08:
Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen. :)
Enig idee wat het veroorzaakt kan hebben?
Wifi? App? ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Mijn Transformer Prime zojuist uitgepakt, het is mijn eerst tablet :). Ik heb gekozen om onmiddelijk naar ICS te upgraden zodat de upgrade van een zo clean mogelijke install gebeurt, mogelijk geeft dit minder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timofp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:32:
Mijn Transformer Prime zojuist uitgepakt, het is mijn eerst tablet :). Ik heb gekozen om onmiddelijk naar ICS te upgraden zodat de upgrade van een zo clean mogelijke install gebeurt, mogelijk geeft dit minder problemen :)
Doe hierna zo snel mogelijk een snelheidstest (www.speedtest.net) om de wifi te testen en vergelijk het met een ander wifi product.
Zit hier een te groot verschil in, terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:38:
[...]

Doe hierna zo snel mogelijk een snelheidstest (www.speedtest.net) om de wifi te testen en vergelijk het met een ander wifi product.
Zit hier een te groot verschil in, terugsturen!
Ik heb 2 keer een 300N router op mijn appartement, dus ga hier overal wel redelijk bereik hebben, enkel op de eerste verdieping is geen WiFi, dus kan eens testen wat mijn ontvangst is. Zolang mijn Wifi snelheid niet zo ver inzakt dat surfen trager gaat zal ik hem niet snel inruilen. Ik zal vergelijken met mijn S2, vergelijken met mijn Dell Latitude is een beetje onfair, deze heeft 4 antennes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timofp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:41:
[...]

Ik heb 2 keer een 300N router op mijn appartement, dus ga hier overal wel redelijk bereik hebben, enkel op de eerste verdieping is geen WiFi, dus kan eens testen wat mijn ontvangst is. Zolang mijn Wifi snelheid niet zo ver inzakt dat surfen trager gaat zal ik hem niet snel inruilen. Ik zal vergelijken met mijn S2, vergelijken met mijn Dell Latitude is een beetje onfair, deze heeft 4 antennes :)
als je de transformer prime met de SGS2 vergelijkt ben ik bang dat je versteld zult staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 11:24
Vanavond maar eens bij een Dixons hier in het dorp binnenlopen, hopen dat ze hem daar hebben liggen. Zo niet, dan maar door naar een MediaMarkt. Wil hem graag eerst eens in me handen hebben gehad en als het even kan uit proberen...

Zijn er mensen die toevallig in het bezit zijn van zowel een Prima als iPad2? Dan ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen en verschillen. Links naar reviews op internet zijn ook welkom, de meeste die ik tot nu toe heb gevonden gaan niet verder dan een vergelijking van de specs / benchmark resultaten.
Heb met kerst namelijk een iPad2 gekregen, maar die bevalt niet, o.a. vanwege iOS. Daarnaast lijkt het dock van de Prime mij ideaal, dus zit sterk te denken om de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Even resultaten van een Speedtest, gebruik makend van de router op mijn bureau, een Sitecom 300N (niet de beste)

In bureau zelf op 1meter van router

Transformer Prime 20Mbps
Galaxy SII 30Mbps

in leefruimte, ik heb hier ook een 300N router van Cisco (beter exemplaar), maar ik maak bewust verbinding met de router van op mijn bureau.

Transformer Prime 600Kbps
Galaxy SII 1070Kbps

De prestaties van de Prime zijn dus niet zo goed als deze van de SII, maar ook weer niet gigantisch verschillend. Wat ik wel merkte is dat tijdens de speed test ik op de Prime 2 of 3 zeer diepe dips had waardoor de gemiddelde snelheid ook lager uit kwam, dit heeft de SII niet. Voorlopig ga ik hem zeker nog niet terug sturen, daar is hij te mooi voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timofp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:53:
Even resultaten van een Speedtest, gebruik makend van de router op mijn bureau, een Sitecom 300N (niet de beste)

In bureau zelf op 1meter van router

Transformer Prime 20Mbps
Galaxy SII 30Mbps

in leefruimte, ik heb hier ook een 300N router van Cisco (beter exemplaar), maar ik maak bewust verbinding met de router van op mijn bureau.

Transformer Prime 600Kbps
Galaxy SII 1070Kbps

De prestaties van de Prime zijn dus niet zo goed als deze van de SII, maar ook weer niet gigantisch verschillend. Wat ik wel merkte is dat tijdens de speed test ik op de Prime 2 of 3 zeer diepe dips had waardoor de gemiddelde snelheid ook lager uit kwam, dit heeft de SII niet. Voorlopig ga ik hem zeker nog niet terug sturen, daar is hij te mooi voor :).
Mooi is de prime zeker, probeer maar eens meer afstand van de router te nemen en zie het enorme verschil.
Ik hoop zo dat Asus hun prime aanpast dan ga ik hem zeker weer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkurk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 12:45
Gisteren mijn Prime opgepikt bij Capi. Tot op heden zeer tevreden met uitzondering van de Wifi.
Deze klapt bij mij er af en toe helemaal uit terwijl ik in de woonkamer gewoon zit (waar de KPN Speedtouch Access Point ook ligt). Op de 1e verdieping is het helemaal hopeloos, mijn HTC Sensation had al moeite, en de Prime laat het dus helemaal afweten.

Ik heb even lopen spelen met het aanpassen van het Wifi kanaal welke wat verbetering gaf maar niet schokkend. Gek genoeg kan ik op de bovenverdieping wel verbinding krijgen met de Ziggo router van de buren welke op een vergelijkbare plaats in hun huis staat. Ik zal dus nog maar even verder gaan spelen met de settings van de router om te zien wat er te behalen valt.

Ik lees trouwens een aantal negatieve berichten over de Transleeve op xda, dat deze voor beschadigingen heeft gezorgd aan de achterkant, heeft iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Laatst online: 31-07 21:34
Merijn. schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:43:
Zijn er mensen die toevallig in het bezit zijn van zowel een Prima als iPad2? Dan ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen en verschillen. Links naar reviews op internet zijn ook welkom, de meeste die ik tot nu toe heb gevonden gaan niet verder dan een vergelijking van de specs / benchmark resultaten.
Heb met kerst namelijk een iPad2 gekregen, maar die bevalt niet, o.a. vanwege iOS. Daarnaast lijkt het dock van de Prime mij ideaal, dus zit sterk te denken om de overstap te maken.
Ja, hier. En tot nu toe bevalt de prime uitstekend. Ik kan qua "soepelheid" eigenlijk geen verschil merken met de iPad 2. Heb hem niet meegemaakt met Honeycmb, aangezien toen hij binnekwam gelijk ICS er op gezet kon worden. Maar nergens lag te bekennen, in ieder geval tot nu toe niet. heb al verschillende files getransfered, fijn dat dat hier standaard gaat, is bij de iPad nogal een gedoe. 720p speelt hij zonder problemen af. Met de wifi heb ik ook geen probleem, maar mijn appartement is nou ook niet zo groot dat ik dat fatsoenlijk kan testen, ga dit weekend even bij mijn moeder langs, dan kan ik wel testen of hij daar wel raar doet.

Kortom, tot nu zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik had GTA III al in de Anroid market gekocht voor op mijn Galaxy SII, Ik kan deze nu ook op mijn Prime downloaden uit de Android market, is dit echter dezelfde versie als deze welke in de Tegra Zone staat, of is de versie in de Tegra zone geoptimaliseerd voor de Tegra 3? Dan moet ik hem daar wel opnieuw kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Laatst online: 11:27
jwkurk schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:
Ik lees trouwens een aantal negatieve berichten over de Transleeve op xda, dat deze voor beschadigingen heeft gezorgd aan de achterkant, heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik gebruik sinds gisteren een Transleeve. Ik had de berichten over beschadiging op xda gezien, maar heb het mechanisme even bekeken en volgens mij kan er niet zo heel veel gebeuren. Zie na anderhalve dag gebruik in ieder geval nog geen schade aan de behuizing. Als dat wel gebeurt zal ik het hier melden.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik zie steeds meer wifi testen voorbijkomen met waarden. Wellicht handig om erbij te vermelden wat voor router je gebruikt. Het ene meukding van een paar tientjes is niet te vergelijken met een kwalitatief goede router. Wordt zo wel erg makkelijk om de problemen bij de prime neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Zover ik kan zien zijn de GTA3 versies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wifi is bagger op grote afstanden, ook met dure routers (Cisco van 500 euro op het werk) dus het ligt echt wel aan de prime. Tel doet het gewoon beter thuis, dus de prime moet dat zeker ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:47
Ik heb een wndr3700 staan, maar hij ziet mijn N netwerk helaas niet dus kan ik alleen maar op b/g testen.
Vreemd is het wel, want de tv en telefoon (sgs2) pakken het netwerk wel gewoon.

Op b/g kom ik in ieder geval uit op 25D/10U en tweede test 30D/9U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Spier1968 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Heb zelf de Wacom Bamboo Stylus. Bevalt erg goed, zowel voor schrijven als voor tekenen. Heeft een zachte rubberen 'punt' die net wat fijner is dan de andere modellen. Verder is er zoals je zelf al aangeeft ook in het accessoiretopic van de Prime op XDA-developers een hele thread gewijd aan styli.
Maar die lijkt me zo dik die punt als ik de afbeeldingen zie....

Waar ik nog wel aan twijfel is de sleeve die ik er bij besteld had. Mooi ding, hoor absoluut, stevig ook, maar geen ruimte voor de lader of stylus of andere accessoires.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 13-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Na een paar dagen ics meer vastlopers. Youtube, nb met filmpje mycloud asus, en met camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43
Voor mensen die snelheden posten: wat gebruiken jullie om te testen? Speedtest.net is zo goed als waardeloos daarvoor. Met de 'Speed Test' app haal ik slechts 3,62 Mb/s, met iperf 15,5 Mb/s, met uitschieters naar 20 Mb/s.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-01-2012 13:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:20
Tip voor de mensen die ConnectBot willen gebruiken met de Prime;

in deze thread onderaan: http://code.google.com/p/...ars&groupby=&sort=&id=459

staat een linkje naar een debug versie die het toetsenbord van de prime goed mapt. Zo werkt de control (handig voor screen) en tab (zoek-knop) nu out of the box!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik haal gewoon dezelfde snelheid op mijn Prime/Sensation/laptop..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 14:19
hoi

heeft iemand het al voor mekaar gekregen om een wired xbox 360 controller connected te krijgen aan de prime? ik lees alleen dingen van een wireless ps3 controller!?

please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
timkrijntjes schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:38:
hoi

heeft iemand het al voor mekaar gekregen om een wired xbox 360 controller connected te krijgen aan de prime? ik lees alleen dingen van een wireless ps3 controller!?

please help
er waren wired xbox-controllers aangesloten op de demo-setup in Escape vorige vrijdag, dus het moet mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
haaivda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:03:
@ronaldme: bij mij werkt Splashtop HD echt prima, met windows 7 en ICS..
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Welke apps heb je dan geprobeerd, en waarom werkten ze niet goed?

Ik zou je teamviewer adviseren, maar ik weet dus niet of je die al getest hebt.
Bedank voor u input de oplossing ligt dichter bij huis ,las op het xda forum dat het standaard op ICS staat namelijk MyCloud. na het installe van een tooltje op mij externe PC werkt alles behoorlijk goed, moet alleen nog aan de bediening wennen
Nu nog het benaderen van mijn gedeelde map fixe dan ben ik weer helemaal het mannetje met mijn Prime >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
kan iemand mij vertellen wat jullie gebruiken om verbinding te maken met windows shares ?

Ik heb een windows home server met enkele shares die door alle laptops en xbmc opgepakt worden,
nu lukt het mij wel om via DLNA contact te maken, maar zou liever via SMB of uPnP verbinding leggen ...
Momenteel lukt mij niet, zou graag vanuit dice player en/of bsplayer mijn media kunnen afspelen...

Op android ben ik nog redelijk noob, windows zou iets vlotter moeten gaan na 25 jaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

tsjarlie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:53:
kan iemand mij vertellen wat jullie gebruiken om verbinding te maken met windows shares ?

Ik heb een windows home server met enkele shares die door alle laptops en xbmc opgepakt worden,
nu lukt het mij wel om via DLNA contact te maken, maar zou liever via SMB of uPnP verbinding leggen ...
Momenteel lukt mij niet, zou graag vanuit dice player en/of bsplayer mijn media kunnen afspelen...

Op android ben ik nog redelijk noob, windows zou iets vlotter moeten gaan na 25 jaar ...
Als je via een filebrowser (FX File Browser bijvoorbeeld) een SMB share connect, kun je daarvandaan Dice starten. Andersom dus.

EDIT: Niet getest, maar je kunt dit proberen om SMB te mounten.

[ Voor 9% gewijzigd door zAo op 13-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaivda
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Er staat bij dat dat tooltje root toegang vereist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

haaivda schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:
Er staat bij dat dat tooltje root toegang vereist...
Als je niet wilt rooten, dan doe je het op de eerste manier. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

el_crosso schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Enig idee wat het veroorzaakt kan hebben?
Wifi? App? ICS?
Nee, helaas.
Dacht dat het misschien te maken had met dat ik hem op 'Power saving mode' had gezet en dan automatisch uitgaat. Maar dan had hij al veel eerder zich zelf uit moeten schakelen. En ik kan nergens achterhalen of er zulke functionaliteit in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Prime binnen en meteen maar een ICS update binnen gehaald. Een van de eerste dingen die me opviel was toen ik muziek ging streamen via bluetooth naar mijn radio/versterker, dat mijn wifi er constant uit klapt.
Dit was al eens eerder vermeld, maar had er al een tijdje niks meer over gehoord, maar hier is dat probleem er dus wel degelijk.

Best wel balen, want zo kan ik niet met spotify streamen en via bluetooth het weer naar mijn versterker laten gaan...

Verder: WAUW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat er in de pricewatch Prime tablets te koop staan die binnen een paar dagen geleverd kunnen worden?
Als je gaat bellen met die bedrijven blijkt het dat ze helemaal niet kunnen leveren binnen die termijn.
Het is een vorm van misleidende reclame op die manier.

Andere bedrijven zijn wel eerlijk die geven gewoon aan dat het lang kan duren.
Het punt is dat Asus niet de gevraagde hoeveelheden levert aan de groothandel en dus kunnen de tussenhandelaren helemaal niet leveren binnen een paar dagen.

Ik heb het over de Asus Eee Pad Transformer Prime 32GB (Grijs)
De goude versie is iets beter voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat mag je nog eens vragen in het levertijden topic die daarvoor bedoeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:14:
Dat mag je nog eens vragen in het levertijden topic die daarvoor bedoeld is :)
Dus ik mag het er hier niet over hebben dar Asus het verbied om de Transformer Prime aan te bieden als men die niet voorradig heeft?

Het heeft er namelijk mee te maken dat de huidige versie van de Prime al wordt uitgefaseerd vanwege de Wifi problemen en de daaruit volgende garantie claims.

Dat lijk mij anders wel een technisch onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhwendel
MaZeLe schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:17:
Gewoon even uit interesse: in welke range zitten jullie serienummers? Mijn tablet is uit de BC (BB is ook mogelijk, zie dit topic http://forum.xda-develope...ead.php?t=1439582&page=12) serie, met een cijfer erachter laag in de 160000.

Als ik op het internet zoek kom ik weinig tot geen serienummers uit deze range tegen. Heb het tablet sinds dinsdag overigens, gekocht via MyCom. Ik ervaar geen problemen, zoals mijn post op XDA ook al laat zien. Ben benieuwd uit welke serie jullie tablet is.
Apart, mijn serienummer (die zoals enkele pagina's terug vermeld staat geen serienummer in de settings heeft staan) is dus volgens dat topic ook geen gangbare. C1OKAS004456.

Ach, ga er zo toch maar mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Dus ik mag het er hier niet over hebben dar Asus het verbied om de Transformer Prime aan te bieden als men die niet voorradig heeft?

Het heeft er namelijk mee te maken dat de huidige versie van de Prime al wordt uitgefaseerd vanwege de Wifi problemen en de daaruit volgende garantie claims.

Dat lijk mij anders wel een technisch onderwerp
Je vermeld niks over wifi. Enige waar je het over de problemen in de levering. En daar is nou precies het levertijden topic voor bedoeld.

En waar je vandaan haalt dat de huidige versie uitgefaseerd wordt is me ook een raadsel. Ja er zijn geruchten dat er een verbeterde versie gaat komen, maar voorlopig verloopt het net zo als met de eerste transformer. Moeilijk te leveren. En dat mag dus dan weer besproken worden in het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Je vermeld niks over wifi. Enige waar je het over de problemen in de levering. En daar is nou precies het levertijden topic voor bedoeld.

En waar je vandaan haalt dat de huidige versie uitgefaseerd wordt is me ook een raadsel. Ja er zijn geruchten dat er een verbeterde versie gaat komen, maar voorlopig verloopt het net zo als met de eerste transformer. Moeilijk te leveren. En dat mag dus dan weer besproken worden in het levertijden topic.
Als de de reden van de slechte bevoorrading een technische reden is mag het blijkbaar wel in dit topic vandaar mijn aanvulling...
Asus geeft zelf te kennen aan hun resellers dat ze het niet mogen aanbieden als voorradig.
Terwijl de Prime voorheen wel was te bestellen als pre-order maar dat mag nu ook niet meer.
Conclusie = Prime wordt geoptimuseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Levering = levering. Graag dat dus niet in dit topic, want deze is alleen om het apparaat zelf te bespreken.

Ontopic nu aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Volgens mij staat hierboven "ontopic nu aub". Een rits aan slowchat is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Aesculapius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:04:
Tip voor de mensen die ConnectBot willen gebruiken met de Prime;

in deze thread onderaan: http://code.google.com/p/...ars&groupby=&sort=&id=459

staat een linkje naar een debug versie die het toetsenbord van de prime goed mapt. Zo werkt de control (handig voor screen) en tab (zoek-knop) nu out of the box!
re-laxt! :)
Edit: hij doet et hier nog steeds niet, met irssi connectbot deed ie et eerst wel maar nu ook niet meer, misschien dat dit nog aan mn toetsenbordinstelling ligt want van shift-0-9 maakt ie ook ~'s :(

[ Voor 15% gewijzigd door oXygeN op 13-01-2012 15:20 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wie heeft de onderwater optie voor glowball? Ik heb nogmaals deze geinstalleerd vanuit de market, maar krijg na het opstarten direct de clown kop met loading en daarna de carnival level. Een back actie vraagt wel terug naar main menu maar daarna kom ik weer in carnival. Is er een truck voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:20
oXygeN schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:16:
[...]

re-laxt! :)
Edit: hij doet et hier nog steeds niet, met irssi connectbot deed ie et eerst wel maar nu ook niet meer, misschien dat dit nog aan mn toetsenbordinstelling ligt want van shift-0-9 maakt ie ook ~'s :(
Deze link, right? http://opencoder.net/ConnectBot-debug.apk

Ik moest eerst de oude uninstallen voor ik de nieuwe erop zette (en unknown sources even aanvinken).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Aesculapius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Deze link, right? http://opencoder.net/ConnectBot-debug.apk

Ik moest eerst de oude uninstallen voor ik de nieuwe erop zette (en unknown sources even aanvinken).
je hebt gelijk, ik had de niet-debug versie eerst te pakken.
Note to self: lezen! ;)

Het werkt nu, thanks!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Komt er nu een nieuwe versie van de prime? (ik heb het dan niet op de 700, maar een verbeterde huidige versie?
Zal dit wifi fix hebben?
Waar komen die rumors van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

skank schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:28:
Komt er nu een nieuwe versie van de prime? (ik heb het dan niet op de 700, maar een verbeterde huidige versie?
Zal dit wifi fix hebben?
Waar komen die rumors van?
Die 700 is de 'nieuwe versie' waar het hier over gaat.
En dat zijn niet echt geruchten dus.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Robinski schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Die 700 is de 'nieuwe versie' waar het hier over gaat.
En dat zijn niet echt geruchten dus.
Op XDA doen verhalen de rondte dat de Prime bij verschillende grote retailers niet meer verkocht wordt, op verzoek van asus. Hieraan koppelt men dan de conclusie dat er een "nieuwe" batch primes gaat komen, zonder de problemen die er nu spelen met WIFI en GPS. Officieel is er volgens mij nog steeds niets aan de hand, wat asus betreft dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ApoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Op XDA doen verhalen de rondte dat de Prime bij verschillende grote retailers niet meer verkocht wordt, op verzoek van asus. Hieraan koppelt men dan de conclusie dat er een "nieuwe" batch primes gaat komen, zonder de problemen die er nu spelen met WIFI en GPS. Officieel is er volgens mij nog steeds niets aan de hand, wat asus betreft dan....
ik heb het op dat gerucht ja

Ik zie hier dat iedereen zn prime inruilt en afwacht, als asus zoooooooooveel modellen terugkrijgt, gaan ze toch iets moeten doen, of ze gaan nooit hun stock kwijtraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik betwijfel of dit zo is, maar moest dit zo zijn, hebben we dan geen recht om te ruilen? Want dit is dan toch duidelijk garantie omwille van productiefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
timofp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:33:
Ik betwijfel of dit zo is, maar moest dit zo zijn, hebben we dan geen recht om te ruilen? Want dit is dan toch duidelijk garantie omwille van productiefouten.
Als het gerucht waar is, zullen ze RMA gevallen wel simpelweg omruilen voor een prime uit de nieuwe batch. Veel verder zal het niet gaan. Eerst maar eens een officieel statement vanuit asus afwachten...En dat komt er misschien niet eens, want dat we hier alleen maar klaagzangen (terecht overigens) lezen, betekent niet dat de problemen ook buiten de tech fora opgemerkt worden (door de leek dus). En deze groep leken is waarschijnlijk wel 80% of meer van de kopers...

[ Voor 5% gewijzigd door ApoC op 13-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
mijn hemel....ff een weekje niet bijgehouden en nu komt er een verbeterde prime versie uit???
Met wel goede wifi gps en.....1.920 bij 1.200 resolutie?

Hmmm, wanneer komt die dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ApoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:37:
[...]

Als het gerucht waar is, zullen ze RMA gevallen wel simpelweg omruilen voor een prime uit de nieuwe batch. Veel verder zal het niet gaan. Eerst maar eens een officieel statement vanuit asus afwachten...En dat komt er misschien niet eens, want dat we hier alleen maar klaagzangen (terecht overigens) lezen, betekent niet dat de problemen ook buiten de tech fora opgemerkt worden (door de leek dus). En deze groep leken is waarschijnlijk wel 80% of meer van de kopers...
Wat ik me afvraag, is dit op het moment ook zo? Koopt de leek deze apparaten ook bij de Launch? Of koopt de leek deze enkel als ze nu toevallig een Tablet gaan kopen en deze zien liggen? (eigenlijk zie je hem niet liggen in de winkel :))

[ Voor 55% gewijzigd door timofp op 13-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
timofp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:39:
[...]

Wat ik me afvraag, is dit op het moment ook zo? Koopt de leek deze apparaten ook bij de Launch? Of koopt de leek deze enkel als ze nu toevallig een Tablet gaan kopen en deze zien liggen? (eigenlijk zie je hem niet liggen in de winkel :))
De Prime zal nu vooral door early adopters gekocht worden, die hier al een tijd op hebben gewacht. Maar mijn beeld van een early adopter is dat dit niet per definitie ook mensen zijn met bovengemiddeld verstand van zaken en de daaraan gekoppelde kritische blik...Voer voor een onderzoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
tsjarlie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:53:

Ik gebruik op mijn SGS2 File Expert (Android Market: File Expert - Apps op Android Market) maar die wil wel graag je logfiles in kunnen zien (beetje vaag) Maar wel een goede tool voor veel soorten verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
ApoC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:43:
[...]

De Prime zal nu vooral door early adopters gekocht worden, die hier al een tijd op hebben gewacht. Maar mijn beeld van een early adopter is dat dit niet per definitie ook mensen zijn met bovengemiddeld verstand van zaken en de daaraan gekoppelde kritische blik...Voer voor een onderzoek :P
Zou best een interessant onderzoek zijn, maar moet momenteel al andere dingen onderzoeken voor mijn Thesis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 21:51
skank schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:33:
[...]
Ik zie hier dat iedereen zn prime inruilt en afwacht, als asus zoooooooooveel modellen terugkrijgt, gaan ze toch iets moeten doen, of ze gaan nooit hun stock kwijtraken
Knap, ik lees hier nergens dat iedereen zijn prime inruilt.
Ze raken echt wel door hun voorraad heen hoor, het is niet voor niets overal uitverkocht.

Je kan ook op de verbeterde versie wachten ja maar dat gaat nog wel een half jaar duren.
En wellicht heeft die weer andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Yohost! schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:56:
[...]

Knap, ik lees hier nergens dat iedereen zijn prime inruilt.
Ze raken echt wel door hun voorraad heen hoor, het is niet voor niets overal uitverkocht.

Je kan ook op de verbeterde versie wachten ja maar dat gaat nog wel een half jaar duren.
En wellicht heeft die weer andere problemen.
nergens?
dan moet jij deze thread toch dringend herlezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh. kopieren van externe sdkaart naar intern geheugen gaat ook heeeeeeeel slecht. Standaard bestanden app geeft een fout, es fileexplorer laat compleet android crashen, en alles wordt enorm traag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heeft iemand whatsapp werkend gekregen op zijn tab? Had een stuk gevonden over iemand die het werkend had gekregen op de Galaxy Tab, maar op de prime krijg ik het niet voor elkaar. Blijft een melding geven over dat het apparaat niet herkend wordt.

Missschien vanwege ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds dinsdag ook de trotse bezitter van een transformer prime :)
Weinig last van wifi problemen.. kan door het hele huis (nee geen klein flatje) lopen zonder dat de verbinding weg valt.. ook bij de buren heb ik nog gewoon meer als de helft ontvangst..

nou heb ik wel een probleem met mijn docking, gisteravond mn transformer in de docking geklikt en aan de lader gehangen. Vanmorgen wakker geworden, transormer netjes opgeladen maar de docking 0 procent.
Docking mee genomen naar het werk en vervolgens los aan de lader gelegd maar geen succes nog steeds 0 procent.
Laad lampje knippert oranje maar komt niks bij..
transformer aan de lader en hij laad gewoon op.. :|
Meer mensen met het zelfde probleem?

RMA gevalletje of iemand nog adviezen?
alle functies van de docking doen het wel trouwens, usb stick erin, sd kaart, keyboard van docking en de muis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 11:24
l3art schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:01:
Heeft iemand whatsapp werkend gekregen op zijn tab? Had een stuk gevonden over iemand die het werkend had gekregen op de Galaxy Tab, maar op de prime krijg ik het niet voor elkaar. Blijft een melding geven over dat het apparaat niet herkend wordt.
Whatsapp heeft een telefoonnummer nodig om te verifiëren, Prime heeft geen 3G dus zal dan niet gaan lukken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
iemand een poll organiseren wie wel een rma gedaan heeft, of zal doen en wie niet ?

Ik zal in elk geval enkel een rma doen als asus een callback doet, tot dan redelijk tot heel tevreden over mijn prime !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:10
tsjarlie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:10:
iemand een poll organiseren wie wel een rma gedaan heeft, of zal doen en wie niet ?

Ik zal in elk geval enkel een rma doen als asus een callback doet, tot dan redelijk tot heel tevreden over mijn prime !
misschien is het sowieso een goed idee om een poll te organiseren met 2 opties: wel problemen, geen problemen.. en dan problemen in de meest brede zin van het woord zodat het een beeld geeft voor de mensen die nu extreem twijfelen (mij inclusief), hoeveel mensen er nou precies echt een niet werkend apparaat hebben.
Misschien zeer subjectief aangezien de mensen met problemen eerder hier komen, maar het is het proberen waard.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleKiller schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:37:
[...]

misschien is het sowieso een goed idee om een poll te organiseren met 2 opties: wel problemen, geen problemen.. en dan problemen in de meest brede zin van het woord zodat het een beeld geeft voor de mensen die nu extreem twijfelen (mij inclusief), hoeveel mensen er nou precies echt een niet werkend apparaat hebben.
Misschien zeer subjectief aangezien de mensen met problemen eerder hier komen, maar het is het proberen waard.. toch?
Je kan beter meer opties hebben in die poll:
  • GEEN problemen
  • WIFI probleem
  • GPS probleem
  • probleem sinds update ICS
  • probleem voor update opgelost met ICS
  • ik heb een probleem niet genoemd hierboven maar ik stuur hem NIET RMA
  • ik heb een probleem niet genoemd hierboven maar ik stuur hem WEL RMA
  • ik speel met autobots en klik hierop
Dat zou mij meer helpen met mijn keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vrees dat diegene zonder problemen niet meer aanwezig zijn ;) het is een SUPER tablet indien je geen hinder hebt van een iets mindere wifi en gps ... mijn ontvangst is ok voor gebruik binnen huis, en het was net daarvoor dat hij me interesseerde. Indien asus een call back doet om hem te verbeteren wissel ik hem graag in ... maar nog eens .... geen hinder ondervonden tot hiertoe. TOP tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:46:
ik vrees dat diegene zonder problemen niet meer aanwezig zijn ;) het is een SUPER tablet indien je geen hinder hebt van een iets mindere wifi en gps ... mijn ontvangst is ok voor gebruik binnen huis, en het was net daarvoor dat hij me interesseerde. Indien asus een call back doet om hem te verbeteren wissel ik hem graag in ... maar nog eens .... geen hinder ondervonden tot hiertoe. TOP tablet.
idem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:46:
Ook zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Hier ook geen problemen, een echt prachtig tablet tot nu toe. Enkel de WiFi soms niet, maar dat enkel bij theoretische testen, in de praktijk nog geen probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op elk product zijn er dingen op aan te merken ... mss waren ze snel met lanceren, maar ze staan er wel ... waar is de rest? mss met een paar maanden, mss langer, maar ik wou niet langer wachten ...

wou eerst voor archos gen9 gaan, blij dat ik deze heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:19

vhal

ಠ_ಠ

Ow, ik ben er nog wel hoor, als ex-prime bezitter. Ik lees eigenlijk dagelijks of er al wat nieuws bekend is mbt de verschillende problemen. Want ja, als ie het doet dan is het gewoon een degelijk apparaat.

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 13-01-2012 17:26 ]

Strava

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]