Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 00:35
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:35:
[...]

Als je pas een tablet in mei wil kan je net zo goed wachten, dan zullen o.a de nieuwe samsung tab en de nieuwe ipad ook wel aanwezig zijn,

Ik wil nu graag een tab en vanwege dock (mede vervanger van mijn netbook) wil ik graag de prime, gps maakt mij niet veel uit, mogelijke slechte wifi baart mij gewoon zorgen bij een wifi only tablet...

en wat ik mij sterk ook afvraag of het mogelijk is om een 3g dongel met een 3g simmetje werkend te krijgen is op de asus prime (liefst zonder mijn garantie te laten vervallen)
Wellicht in dit topic lijkt het slecht, maar de Wifi is bij de meesten gewoon goed. Gelijk aan telefoons en laptops, waarbij ik moet opmerken dat ik ook tussen verschillende laptops grote verschillen zie. Zelfde geldt voor AP's. Mijn net nieuwe Ziggo router (Ubee) doet het perfect op de Prime, mijn 3 jaar oude Linksys dus niet. Maar die ga ik nu toch vervangen, want die had nog geen Gigabit-verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Mmh, vreemd verschijnsel met wifi hier. Volgens wifi analyser is de signaal sterke zo goed als gelijk aan mijn Galaxy S. Soms gelijk, soms net iets sterker. Toch is de verbinding op de SGS continu aanwezig, ook al is het ontvangst minimaal, maar op de prime valt hij continu weg. Soms continu aan, uit, aan, uit, aan, uit elke 3 sec. Als de signaal sterkte klopt, dan zit het in de software, en kunnen ze het fixen met een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Freekers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:46:
Net ge-updated naar ICS...............

Ik gebruik ES File Explorer om verbinding te maken met m'n NAS en films speel ik af met DICE Player Ad.
1080p werkt zelfs zonder gestotter. Moet je wel als je de film opent even handmatig laten bufferen: Film 5 seconden op pauze zetten en dan op play.
Werkte dit ook al goed met honeycomb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Met honycomb werkt dit ook heel goed. Ik kan met honycomb, es-file explorer en dice player 1080p mkv van 14gb spelen over wifi net N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nogmaals mijn vraag w.b.t. de Gmail app, ben echt benieuwd wat er stond!
Toen ik de Gmail app de eerste keer op ICS opende kwam er een melding. Ik heb die melding echter niet kunnen lezen omdat ik per ongeluk met mn vinger het scherm aanraakte en toen wassie weg. Weet iemand wat daar stond?
tsjech@ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:53:
Dat moet je in de browser instellen onder opties. Niet onder ICS. Dus elke browser moet je opnieuw instellen. Ik heb trouwens alles op desktop staan. Waarom zou je voor mobiel gaan als je zo een resolutie hebt en een 10.1 inch scherm

EDIT: niet je vraag goed gelezen, ik gebruik niet de stock browser dus voor de andere browsers is er volgens mij niks veranderd.
Ja, maar dat vinkje moet je elke keer zetten als je de browser opstart.. Hij onthoudt die setting niet :\

Als je echt eens wilt testen hoe snel de browser is, surf eens naar www.ad.nl
Onder honeycomb was dat een regelrechte ramp. Onder ICS een genot.
sattertje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:55:
Werkte dit ook al goed met honeycomb?
Yup. Wat me wel opvalt is dat ik bij 720p niet meer 'handmatig' hoef te bufferen, bij 1080p wel nog (maar 2-3 seconden is al genoeg).

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46
Freekers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:04:
Nogmaals mijn vraag w.b.t. de Gmail app, ben echt benieuwd wat er stond!

[...]

[...]

Ja, maar dat vinkje moet je elke keer zetten als je de browser opstart.. Hij onthoudt die setting niet :\

Als je echt eens wilt testen hoe snel de browser is, surf eens naar www.ad.nl
Onder honeycomb was dat een regelrechte ramp. Onder ICS een genot.

[...]

Yup. Wat me wel opvalt is dat ik bij 720p niet meer 'handmatig' hoef te bufferen, bij 1080p wel nog (maar 2-3 seconden is al genoeg).
Over je gmail vraag, ik meen me te herinneren dat ik de eerste keer een melding kreeg dat hij niet kon inloggen met mijn account, of hem niet kon verifieren oid... daarna geen last of melding meer van gehad. Maar moet toegeven dat ik hem ook per ongeluk al weg had geklikt voordat ik het goed zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens mij stond er iets m.b.t. het synchroniseren van de laatste 30 dagen. Als je offline bent geweest etc etc.
Heel exact weet ik het ook niet meer.

Desktop site i.p.v. mobiele versie
Iemand in dit topic vroeg of het in de stock browser mogelijk was om af te dwingen dat je de normale site te zien zou krijgen ipv een mobiele versie. Bijvoorbeeld bij nu.nl.
Dit is mogelijk, en wel alsvolgt: in de browser; ga rechtsboven naar het icoon met die vier liggende streepjes. Als je daarop drukt krijg je een menu waar een item 'Request desktop site' in staat. Die moet je dus aanvinken.

Edit: Zoals Freekers hieronder aangeeft wordt deze instelling inderdaad niet onthouden :S

[ Voor 7% gewijzigd door Rhapsody op 11-01-2012 16:18 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

m0ridin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:12:
Over je gmail vraag, ik meen me te herinneren dat ik de eerste keer een melding kreeg dat hij niet kon inloggen met mijn account, of hem niet kon verifieren oid... daarna geen last of melding meer van gehad. Maar moet toegeven dat ik hem ook per ongeluk al weg had geklikt voordat ik het goed zag.
Thanks maar het was iets wat Rhapsody hieronder schrijft ;)
Rhapsody schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:13:
Volgens mij stond er iets m.b.t. het synchroniseren van de laatste 30 dagen. Als je offline bent geweest etc etc.
Heel exact weet ik het ook niet meer.

Desktop site i.p.v. mobiele versie
Iemand in dit topic vroeg of het in de stock browser mogelijk was om af te dwingen dat je de normale site te zien zou krijgen ipv een mobiele versie. Bijvoorbeeld bij nu.nl.
Dit is mogelijk, en wel alsvolgt: in de browser; ga rechtsboven naar het icoon met die vier liggende streepjes. Als je daarop drukt krijg je een menu waar een item 'Request desktop site' in staat. Die moet je dus aanvinken.
Klopt, iets met 30 dagen was het idd. Thanks.

Dat klopt idd, maar dat moet je elke keer doen als je je browser opstart. Bij mij onthoudt ie die instelling niet

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me zeggen hoe ik gps test + zit er een app op de prime zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:20:
kan iemand me zeggen hoe ik gps test + zit er een app op de prime zelf?
GPS test uit de market
Freekers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Thanks maar het was iets wat Rhapsody hieronder schrijft ;)
Ah, mi scusa... had ik inderdaad een andere melding :)

[ Voor 66% gewijzigd door m0ridin op 11-01-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
Weet niet of ik iets gemist heb, maar heb de ICS geinstalleerd, Volgens mij was de install al klaar en kon ik gewoon weer op mijn desktop. Alleen gaat hij nu al voor de 4 of 5de keer zichzelf herstarten. Is dat normaal of heb ik een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zojuist een wifi-fail. Hij had geen verbinding meer. Hij zag het netwerk wel, maar verbinding maken ho maar! Had net de gps getest. Die deed er ongeveer een minuut over, toen had ie een fix. Misschien een verband?

Na de reboot deed wifi het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
tanzer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:28:
Weet niet of ik iets gemist heb, maar heb de ICS geinstalleerd, Volgens mij was de install al klaar en kon ik gewoon weer op mijn desktop. Alleen gaat hij nu al voor de 4 of 5de keer zichzelf herstarten. Is dat normaal of heb ik een probleem?
das niet normaal nee , even factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Zo, ook geupdate. Probleemloos, heb ook geen strepen in beeld gelukkig.

-wifi lijkt sneller, maar ik wil nog meer testen voordat ik dat 100% wil bevestigen
-stock browser is supersmooth nu, ook met Flash
-hele apparaat lijkt beter te reageren op invoer (zowel touch als toetsenbord)
-geen inputlag meer bij o.a. Tweakers met stock browser

So far, so (very) good :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de GPS getest tijdens het rijden, tot 50km fix tussen de 5 en 12 sats, bij tussen 90 en 100km begint hijzijn fix te verliezen, boven de 100km geen fix meer.

Een vraag voor de techneuten of ervaringsdeskundige, hoe tether ik mijn Bold 9780 met de prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Arfman schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:46:
Zo, ook geupdate. Probleemloos, heb ook geen strepen in beeld gelukkig.

-wifi lijkt sneller, maar ik wil nog meer testen voordat ik dat 100% wil bevestigen
-stock browser is supersmooth nu, ook met Flash
-hele apparaat lijkt beter te reageren op invoer (zowel touch als toetsenbord)
-geen inputlag meer bij o.a. Tweakers met stock browser

So far, so (very) good :)
Hier idem dito! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hier ook helemaal goed geupdate, draait echt super.. maar ik moet hem toch omruilen om de backlight bleeding. Ga ik dan mijn geld terugvragen of een nieuwe vragen? Ik weet 't echt niet, is die hogere resolutie weer minimaal 3 maanden wachten waard? Heb geen issues met WiFi en GPS gebruik ik niet dus..

Iemand wat goede argumenten/vergelijkingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Volg je hart, wanneer je wacht op de nieuwe ontwikkelingen hou je spijt. Ik heb de mijne terug gebracht en wacht de ontwikkelingen af.
Dat is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Als ik een goed werkend exemplaar kan krijgen (en dan niet eens met GPS) zou ik hem absoluut weer kopen. Momenteel is er niet veel beters te krijgen qua specs.

De grijze 32 Gb incl dock staat nu nog in backorder bij tabletcenter, de zilveren zou de 17e geleverd kunnen worden. Of ik mijn geld terug vraag of nog een poging waag....ik weet het nog niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb deze ochtend mijn prime laten updaten naar ICS, maar als ik nu tethering aan zet op mijn telefoon is deze niet zichtbaar voor de prime, maar wel voor de laptop. Gister kon hij mijn telefoon nog wel vinden.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe verwijder ik die kak Google+ app? Die blijft maar steeds terugkomen! Om gek van te worden.
Aionios schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:15:
Ik heb deze ochtend mijn prime laten updaten naar ICS, maar als ik nu tethering aan zet op mijn telefoon is deze niet zichtbaar voor de prime, maar wel voor de laptop. Gister kon hij mijn telefoon nog wel vinden.

Hebben meer mensen hier last van?
Ik tether met Barnacle en dat werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Heeft iemand enig idee hoe je de Facial Recognition software in ICS kunt inschakelen? Ik zoek nu onder Instellingen - Persoonlijk - Beveiliging, maar daar kan ik niks vinden. Ik doel dus op de functie die in het volgende artikel staat vermeldt:

nieuws: 'Gezichtsherkenning in Android ICS gemakkelijk te omzeilen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet even niet meer op welke bladzijde het stond maar ik meldde me en gaf aan dat ik wat licht aan de zijkant had bij de eerste installatie, iemand vroeg toen of het op de site van tweakers ook is te zien, het antwoord is nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
MaZeLe schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:25:
Heeft iemand enig idee hoe je de Facial Recognition software in ICS kunt inschakelen? Ik zoek nu onder Instellingen - Persoonlijk - Beveiliging, maar daar kan ik niks vinden. Ik doel dus op de functie die in het volgende artikel staat vermeldt:

nieuws: 'Gezichtsherkenning in Android ICS gemakkelijk te omzeilen'
Ik geloof dat deze feature niet aanwezig is in de ICS versie van de TFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
J0ey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:55:
Hier ook helemaal goed geupdate, draait echt super.. maar ik moet hem toch omruilen om de backlight bleeding. Ga ik dan mijn geld terugvragen of een nieuwe vragen? Ik weet 't echt niet, is die hogere resolutie weer minimaal 3 maanden wachten waard? Heb geen issues met WiFi en GPS gebruik ik niet dus..

Iemand wat goede argumenten/vergelijkingen? :P
kan je is een fototje maken die backlight bleed? Ik heb er ook wel wat last van aan de rechterkant, maar ik vraag me af of ik hem hiervoor in kan ruilen. Het is niet storend tijdens gebruik, wel duidelijk zichtbaar bij zwarte beelden (opstarten o.a.). Andere primes die ik heb gezien hebben dit helemaal niet.

Kan backlight bleed trouwens ook erger worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Forza11 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:49:
[...]

kan je is een fototje maken die backlight bleed? Ik heb er ook wel wat last van aan de rechterkant, maar ik vraag me af of ik hem hiervoor in kan ruilen. Het is niet storend tijdens gebruik, wel duidelijk zichtbaar bij zwarte beelden (opstarten o.a.). Andere primes die ik heb gezien hebben dit helemaal niet.

Kan backlight bleed trouwens ook erger worden?
Had ik al gedaan een paar pagina's terug, hier nogmaals:

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/6092/primebacklight3.jpg

Trouwens, als je Tweakers gewoon bezoekt is de pagina erg raar naar links geplaatst. Klik je op "desktop versie opvragen" issie wel zoals die moet zijn.. is er al een mogelijkheid om gewoon overal de desktop versie van te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J0ey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Had ik al gedaan een paar pagina's terug, hier nogmaals:

[afbeelding]

Trouwens, als je Tweakers gewoon bezoekt is de pagina erg raar naar links geplaatst. Klik je op "desktop versie opvragen" issie wel zoals die moet zijn.. is er al een mogelijkheid om gewoon overal de desktop versie van te krijgen?
Zo, dat is wel vrij extreem. Die van mij komt nog niet eens in de buurt daarvan, zou je best kunnen terugbrengen daarom denk ik.

Edit: Getypt van prime, inputlag bij tweakers is nu ook weg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 11-01-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vanochtend de update uitgevoerd.

Ik heb nu regelmatig crashes en lag in willekeurige games en apps... Ik krijg random freezes, met een crash als gevolg.
Heb reeds meerdere malen gereboot.

Factory reset?? Wat raak ik dan kwijt? Ik wil graag mijn settings en voortgang in games behouden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Is ICS nou een dag vervroegd? Ik sta versteld.
Heel leuk trouwens hoe ze de printscreen-fase hebben vernieuwd, veel beter en realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogdak
  • Laatst online: 10-09 01:32
ogdak schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:12:
Hoi,

Heb na de upgrade naar ICS nu een aantal keren een spontane reboot gehad.
Voor de rest lijkt alles goed.
Zijn er meer die last van reboots hebben?
Inmiddels een factory reset gedaan, is echter nog niet de oplossing.
Las op xda al een suggestie om de accu te drainen om vervolgens aan de lader te rebooten.

8600Wp https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=13448&sid=13242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 16:20
Hier sinds de update naar ICS (gevolgd door een camera update) nog geen enkel probleem gehad met strepen door het beeld of forced closes.
De browserlag is nu ook weg en hij lijkt wat soepeler te reageren, ben dus wel content met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Freekers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:18:
Hoe verwijder ik die kak Google+ app? Die blijft maar steeds terugkomen! Om gek van te worden.
Je zal eerst moeten rooten,maar pas op als je system apps delete kan je niet meer OTA installen voordat je alles hebt hersteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel grappig om te lezen dat personen zo kunnen veranderen. In eerste instantie is men zeer positief over de prime en wat iemand ook schrijft men blijft positief over de prime. Nadat men het apparaat heeft ontvangen en men er een tijdje mee gespeeld heeft komt men langzaam tot de conclusie dat een tablet weinig tot geen toegevoegde waarde heeft t.o.v. een smartphone.....

Ook ik was kritisch over de prime maar ik heb echt geen spijt. Ook deze heeft gebreken en er rammelt zelfs iets van binnen. Vergeet niet dat een tablet een luxe product is!

Doordat er iets aan de binnenkant rammelt mag ik mijn prime omruilen bij BCC en tot er voorraad is mag ik deze blijven gebruiken, persoonlijk vind ik dit een goede service. Nu met ICS erop weet ik het in ieder geval helemaal zeker, ik blijf bij de prime!

Waar ik wel naar uitkijk is het topic van de TF700, ben nu alleen een beetje bang dat ik hetzelfde ga belezen wat er in dit topic staat.

In ieder geval iedereen bedankt voor het delen van je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ben nu sins 4 uur aan het klooien.

Helemaal top!

Wifi is stabiel en verbinding is goed. 14 mbps/2mbps
Geen strepen, reboots of slechte gps.
ICS is een grote verbetering en hetgaat allemaal als een raket.

Op een klein beetje bleeding na, helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Laatst online: 22-09 14:19
Hoi.. ik heb hem eindelijk in mijn handen!

Nu wou ik er een film op krijgen. Ik heb ze erop gezet, maar ik welk formaat dan ook speelt hij het geluid niet af. Het zijn gewoon gedownloade films van verschillende plaatsen. Kan iemand mij verder helpen hoe en wat ik moet doen om toch geluid te krijgen bij deze films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatevernow
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-08-2024
Heb 'm net een volle dag binnen, en vandaag geupdate naar ICS. Komt over het algemeen net wat vlotter over volgens mij. Wifi haal ik ca 17Mbps (lijkt meer dan onder 3.2) en komt stabiel over. (op pc haal ik 17.5 mbps, biede getest met speedtest.net). Wat ik wel jammer vind is dat de 5GHZ (802.11N) band niet gezien wordt (ipad 2 doet dat wel weet ik toevallig). Voor de rest zeer content mee.

De riptide demo deed het niet bij mij, dus er vanaf opgegooid met de intentie om opnieuw te downloaden. Dat blijkt via de market niet te kunnen. Iemand enig idee hoe ik alsnog de demo kan herinstalleren?

[ Voor 6% gewijzigd door whatevernow op 11-01-2012 19:53 . Reden: toevoeging snelheid wifi pc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:04
timkrijntjes schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:22:
Hoi.. ik heb hem eindelijk in mijn handen!

Nu wou ik er een film op krijgen. Ik heb ze erop gezet, maar ik welk formaat dan ook speelt hij het geluid niet af. Het zijn gewoon gedownloade films van verschillende plaatsen. Kan iemand mij verder helpen hoe en wat ik moet doen om toch geluid te krijgen bij deze films?
Andere player uit de market downloaden, met dice player werkt het bij mij gewoon goed.
Met de standaard player heb ik ook bij geen 1 film geluid. :-(

Heb voor de rest geen problemen sinds de update en werk de dolphin browser ook weer zoals het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
whatevernow schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:27:
Wifi haal ik ca 17Mbps (lijkt meer dan onder 3.2) en komt stabiel over
Wat haal je op je PC voor snelheid met WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik zou zoals gisteravond belooft de prime even meenemen naar het werk om de wifi daar even te testen. Dit omdat al mijn wifi toeganspunten uit mijn Htc disire ook op de tablet stonden terwijl ik de deur nog niet uit was geweest met de tablet, dit tot mijn (en andere mensen) verbazing.

Nu stond er vanochtend en update naar ics klaar en heb deze meteen geïnstalleerd. Daarna tablet mee naar het werk.

D.e tablet maakte bijna meteen verbinding met het netwerk aldaar, dit zonder opnieuw het password in te voeren. Op zich makkelijk maar toch wel opmerkelijk ivm veiligheid.

Op de terug weg meteen maar even gps getest in de auto. Mijn tfp had al geen probleem met satellieten vinden maar is nu nog sneller met vinden, en maakt meer connecties. 12 gevonden en 10 in use. Tablet stond tijdens het rijden op de passagiers stoel, dus onder het stalen/ blikken dak van de auto. Hij verloor wel en paar satellieten maar bleef wel werken. Graden werden goed weergegeven, alleen de snelheid liep achter de feiten aan. Daarna is hij even verhuisd naar het dasbord waar er gelijk weer meer satellieten gevonden werden.

ik heb tot nu toe nog geen last van vreemde dingen en ben kennelijk de gelukkige bezitter van en exemplaar wat goed wekt. Ik weet daar ik de goden verzoek met deze uitspraak, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Wel jou post maakt toch wel duidelijk dat niet alle Primes problematisch zijn en dat zelfs de GPS goed kan werken.

En dat van die voorkeuren inderdaad wel vreemd ja, aan de andere kant, het is aan jou account gelinkt dus het is wel veilig en Google heeft wel meer geheime informatie van jou (indien je Gmail gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
12rip4 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:35:
Ik zou zoals gisteravond belooft de prime even meenemen naar het werk om de wifi daar even te testen. Dit omdat al mijn wifi toeganspunten uit mijn Htc disire ook op de tablet stonden terwijl ik de deur nog niet uit was geweest met de tablet, dit tot mijn (en andere mensen) verbazing.

Nu stond er vanochtend en update naar ics klaar en heb deze meteen geïnstalleerd. Daarna tablet mee naar het werk.

D.e tablet maakte bijna meteen verbinding met het netwerk aldaar, dit zonder opnieuw het password in te voeren. Op zich makkelijk maar toch wel opmerkelijk ivm veiligheid.
Top, bedankt voor het testen. Ik vind dit bijzonder kwalijk, want Google slaat deze info dus ergens (op zijn minst versleuteld mag ik hopen) in de ' cloud' / Google account op. Dit gecombineerd met hun verzamelwoede van AP's voor de Maps services; zo hebben wij dus geen enkele controle over wat Google met die informatie doet. Dubieus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Factory reset uitgevoerd.

Nog steeds random crashes, lag en stutter. Ook duikt nu het strepen probleem op (nota bene in het settings scherm na de wipe).

Is er nog een grondige wipe optie, dus ook het OS eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatevernow
  • Laatst online: 11-08-2024
joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:32:
[...]

Wat haal je op je PC voor snelheid met WiFi?
17,5 Mbps. Beide getest met speedtest.net (app/browser)

IPv6 wordt trouwens ook prima ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Grappig. Je kunt die strepen ook op screenshot krijgen: http://db.tt/wZR9pFrA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Wifi is na de ICS update een stuk sneller geworden.
In het verleden fluctueerden de resultaten nogal, maar nu haal ik bij iedere test de volle snelheid van 35 Mbps down en 4 Mbps up.
Dat zijn snelheden die natuurlijk makkelijk haalbaar moeten zijn, maar dat was voor de update niet het geval.
Ik ben in ieder geval blij met de update tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:35
joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:56:
oei oei oei.. dat ziet er heftig uit :'(

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:56:
Toch positief, geeft iig 100% aan dat het een software probleem is.. maar niet mooi voor de mensen die het hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

cyclofosfamide schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:03:
[...]

oei oei oei.. dat ziet er heftig uit :'(
Zoiets had ik net dus ook. Geen idee wat te doen nu. Ik las op XDA dat het helpt om de batterij leeg te laten lopen. Klinkt zeer onwaarschijnlijk, maar ga het wel proberen.

Morgen neem ik 'm weer mee naar kantoor, voor het geval ik 'm terug ga brengen, en mijn geld terug vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 13:38
Je kan proberen om ICS opnieuw te installeren. Misschien is er wat mis gegaan bij de install. Je kan in dit topic kijken hoe dat moet. Zit je wel met de US versie (niet dat daar veel verschil in zit), maar dan kan je iig testen of het dan over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hier ook een prima werkend exemplaar, zeker na de update naar ICS. Even buiten gestaan, GPS vindt binnen een minuut direct zo'n 12 sattelieten. WiFi ook geen enkel probleem, al moet ik daarbij zeggen dat ik niet heel erg ver van m'n router zit. Geen last van storende backlight bleed of strepen. Prima tablet!

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Ik krijg geen geluid bij kpn itv app? Iemand enig idee?
Upd: Werkt nu prima!
ICS staat er nu op,werkt allemaal net vlotter. Wifi blijft qua signaal wat laag, maar snelheid is wel ok.
20mbps.

[ Voor 8% gewijzigd door el_crosso op 11-01-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

hoe maak je eigenlijk een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Het fototoestel van een andere Tablet of GSM nemen en proberen een zo mooi mogelijke foto te maken, neen grapje ik geloof in ICS dat je de volume down knop moet indrukken en dan op de power knop moet drukken.

Edit: ok verschilt dus van ICS device tot ICS device

[ Voor 11% gewijzigd door timofp op 11-01-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Nee, de recent applications knop inhouden. Of de print screen knop op het toetsenbord. Moet je wel in de settings (bij het Asus tabje) kijken of het aan staat.

GPS werkt trouwens, dacht dat die van mij ook dood was maar na even op het dakterras te hebben gewacht pakte die na een paar minuten 1 gps.. dat werden er bijna gelijk 10. Gewoon even geduld hebben en buiten! wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

ah, ik vroeg me al af waarom het niet werkte. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Even melden dat ik mijn probleem met 1 wifi router opgelost heb door eerst een tussenoplossing en daarna nieuwe met firmware een definitieve oplossing.

Ik had met 1 accespoint in huis (linksys WRT160N) belachelijk lage snelheden (150K max), terwijl upload wel gewoon was en met mijn nieuwe ziggo router geen problemen waren (2MB download, komt overeen met de laptops in huis).

De router alleen op G protocol zetten was een oplossing, maar voordat ik een nieuwe ging kopen, toch even de laatste firmware erop gezet en nu dus geen problemen ook niet wanneer ik zowel B, G als N protocol heb ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Screenshot werkt zowel via volume down+power als recent applications knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Mijn Wifi is volgens mij toch niet helemaal lekker zo lijkt het, bij Speedtest een aantal tests gedaan op mijn Transformer, HTC Desire en Asus laptop:

- Transformer
Download: 320 - 400 kB/s
Upload: 110 - 146 kB/s

- HTC Desire
Download: 1200 - 1250 kB/s
Upload: 90 - 120 kB/s

- Laptop
Download: 1188 - 1200 kB/s
Upload: 98 - 105 kB/s

Zien andere mensen met problemen ook een niet gelijkmatige grafiek in Speedtest op de Transformer? Hij heeft soms een piek maar voor de rest erg laag. ICS update heb ik inmiddels al uitgevoerd...

Overigens merk ik geen direct verlies van signaal maar het is wel een zwak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

GPS is iets verbeterd hier maar ik verlies nog te vaak de lock.
Vooral als ik 'm vastpak en niet eens bij de antenne dan is het zo weg.
Morgen ga ik proberen de mijne terug te brengen naar Capi. Ik heb deze tablet omdat er gyros, een kompas EN gps in zouden zitten en ben erg teleurgesteld dat een dag na mijn aankoop de gps uit de specs verwijderd is.
Als ik een tablet zonder gps had willen kopen dan had ik dat wel gedaan namelijk.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signaal vind ik niet best, de ipad staat vol terwijl ik het met 2 streepjes op de prime moet doen, zojuist viel hij trouwens en moest herstarten om de boel weer aan de gang te krijgen. herstart al gedaan.

Toetsenbord valt me qua feeling wat tegen, maakt veel herrie bij typen.

Zijn er al cases te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:52:
Signaal vind ik niet best, de ipad staat vol terwijl ik het met 2 streepjes op de prime moet doen, zojuist viel hij trouwens en moest herstarten om de boel weer aan de gang te krijgen. herstart al gedaan.

Ik vind het toetsenbord juist heel goed. Qua lawaai ben ik benieuwd waar je mee vergelijkt, want zowel mijn lenovo laptop, PB laptop en logitech losse toetsenborden maken meer lawaai. Ik vind dat stroeve van die toetsen erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59

Streepjes zeggen echter niet veel, dat moet je niet gebruiken om conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
SAWYER schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:58:
[...]

Streepjes zeggen echter niet veel, dat moet je niet gebruiken om conclusies te trekken.
Inderdaad, ik kan mij nog een fabrikant herinneren die de ontvangst verbeterde door de weergave van die streepjes te veranderen na een update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Na 5 avonden te hebben gespeelt met de Asus transformer prime, kan ik met een gerust hart zeggen dat ik om ben. na jaren Windows gebruik.

Bijna alles waar ik gebruik van maak werkt prima ik ben alleen nog opzoek naar een goede App voor extern bureaublad beheer. wie heeft er een tip heb al div App geprobeert maar nog iets dat goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Iemand al gebruik gemaakt van voice input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

ronaldme schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:00:
Bijna alles waar ik gebruik van maak werkt prima ik ben alleen nog opzoek naar een goede App voor extern bureaublad beheer. wie heeft er een tip heb al div App geprobeert maar nog iets dat goed werkt
Welke apps heb je dan geprobeerd, en waarom werkten ze niet goed?

Ik zou je teamviewer adviseren, maar ik weet dus niet of je die al getest hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 11-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaivda
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
@ronaldme: bij mij werkt Splashtop HD echt prima, met windows 7 en ICS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Laatst online: 22:54
Signaal vind ik niet best, de ipad staat vol terwijl ik het met 2 streepjes op de prime moet doen
Ik heb hier ook last van, alleen net iets anders. Mijn prime kan niet tot sporadisch verbinden, terwijl de ipad 2, mijn laptop en mijn telefoon dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is er al iemand die geexperimenteerd heeft met het lezen van PDF files en CBR files en hoe daar het in en uitzoomen en o.a. de inlaadtijd ervan is, want dat is voor mij eigenlijk het aller belangrijkste. Ik sta namelijk op het punt denkelijk een 64GB versie Prime aan te schaffen voor mijn hele collectie boeken en strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:16
Mm.. Sinds de ICS update krijg ik geen fix meer met GPS.

Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik gebruikte mijn laptop voornamelijk voor tekstverwerking, e-mail, internet en algemene dataconsumptie. Af en toe wat programmeerwerk als ik snel een bug moest fixen. Voorheen ontwikkelde ik complete websites op het ding maar omdat ik langzamerhand mijn kantoor wat upgrades heb gegeven doe ik bijna alles thuis. Ik heb de Prime besteld omdat ik al maanden graag een tablet wilde (jaja, luxe problemen). Of ik dezelfde dingen zou kunnen doen vroeg ik me wel eens af maar het werkt ideaal. Met de app Codeanywhere kan ik zeer eenvoudig FTP-verbinding maken en wat klein programmeerwerk en voor de dataconsumptie is 'ie ideaal. Op mijn treintraject rijden treinen met internet, thuis heb ik uiteraard WiFi en ook de Eduroam op school werkt prima. Op momenten waarop ik geen WiFi tot mijn beschikking heb gebruik ik de WiFi hotspot van mijn telefoon, en al is die bijna leeg... dan laden we hem gewoon een beetje bij via het toetsenbord. Ideaal, ik ben verkocht en heb (afgezien van de iets lagere WiFi snelheden) geen enkel probleem met m'n Prime. ICS <3
hhoekstra schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:36:

Ik heb geen zin meer om nu naar buiten te gaan, maar dat zal ik morgen in de trein eens uitvoerig testen.

[ Voor 12% gewijzigd door BBotman op 11-01-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Roel1966 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:29:
Is er al iemand die geexperimenteerd heeft met het lezen van PDF files en CBR files en hoe daar het in en uitzoomen en o.a. de inlaadtijd ervan is, want dat is voor mij eigenlijk het aller belangrijkste. Ik sta namelijk op het punt denkelijk een 64GB versie Prime aan te schaffen voor mijn hele collectie boeken en strips.
Geen idee hoe het op de Prime is, maar op m'n telefoon heb ik gemerkt dat Quickoffice HD de snelste PDF reader is. Aldiko loopt vast bij grote PDF's, en Adobe is iets langzamer.

Dus als het op een Desire Z al snel is.. dan zal het op een Prime al wel helemaal snel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Iets dat mij zojuist opviel is dat de taakbalk sinds ICS niet langer dimt bij het full screen spelen van een video. Dat wil zeggen: de stock video player doet dit wel, maar players als Bsplayer en Diceplayer doen dit niet (meer). Kan iemand kijken of dit bij hem/haar net zo is?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Hier geen klachten over de prime! Heerlijk ding.
Een ding resteerd imho. Ik heb scummvm eb openttd gedownload. Is er iemand die weet hoe je je trackpad als gewone muis kunt gebruiken? Het lukt mij nu alleen om de muispointer van de game te slepen met de echte muis. De man met de oplossing verdient eeuwige roem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Geen ervaring met pdf bestanden, met CBR/CBZ wel.
Heb ook deze aangeschaft om weer wat comics en boeken te gaan lezen. En ben aangenaam verast.

Boeken lees ik voornamelijk epub, wat ik daarvan getest heb (icm Aldiko) leest dat goed. Moet alleen nog iets vinden dat ik alles snel en makkelijk kan categoriseren.

Comics (welke ik lees met Komik) leest erg lekker, ziet er ook scherp uit. Bij inzoemen, focust het snel. Response van bladeren is naar mijn gevoel goed. Als je heel snel bladert, heb je wel dat je loading in beeld krijgt. Maar met gewoon lezen, is me dat nog niet voorgekomen. Leest dus lekker door.

Zelf ook de 64GB genomen, blij dat ik niet voor 32GB gegaan ben, staat nl al weer vol. Heb maar een paar microSD kaartjes besteld, voor alle comics :P

Kan hem je dus van harte aanraden.

ps. als je ongeduldig bent en er voor het eerst mee aan de slag gaat, zet er maar een paar bestanden op welke je uittest. Als je nl tegelijk data erop zet en gaat lezen is het wel wat trager qua response. ook omdat Komik van alles icoontjes gaat uitlezen (oid). Krijg je iets beter beeld van hoe response is bij normaal gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Vae Victis op 11-01-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
haaivda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:03:
@ronaldme: bij mij werkt Splashtop HD echt prima, met windows 7 en ICS..
Daar moet voor betaald worden daar heb ik geen mogelijkheid voor, wij hebben geen creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:04
Famoso schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:39:
Iets dat mij zojuist opviel is dat de taakbalk sinds ICS niet langer dimt bij het full screen spelen van een video. Dat wil zeggen: de stock video player doet dit wel, maar players als Bsplayer en Diceplayer doen dit niet (meer). Kan iemand kijken of dit bij hem/haar net zo is?
Was mij ook al opgevallen helaas, hopen dat er een update van komt is behoorlijk iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Welke apps heb je dan geprobeerd, en waarom werkten ze niet goed?

Ik zou je teamviewer adviseren, maar ik weet dus niet of je die al getest hebt.
die hebben we geprobeert echter heb hier problemen met de muispionter, maar het zag er wel goed uit misschien dat ik nog eens een poging doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldme schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:00:
Na 5 avonden te hebben gespeelt met de Asus transformer prime, kan ik met een gerust hart zeggen dat ik om ben. na jaren Windows gebruik.

AccesToGo is een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
weet iemand of er een vlc player is die op de prime draait?
ik heb veel opnames van de dreambox in .ts formaat die met een vlc player zijn af te spelen..
ook het beeld streamen via de webinterface werkt met vlc player dus dan zou ik ook tv kunnen kijken op de prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterjgp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:27
Vanavond de ICS erop gezet. Het valt me op dat ik met wifi analyser een behoorlijk slechte wifi verbinding heb. Echt laag in vergelijk met mijn telefoon en laptop. Het scheelt zon beetje 15db. :(
Is dat normaal of heb ik een slecht exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
Is het met de ICS update nu ook mogelijk om tijdens het filmen foto's te nemen?
Ik vind het trouwens spijtig dat men de Face Recognition Unlock eruit hebben gelaten...
Maar het is Android en daar zal vast wel een omweggetje voor zijn, hopelijk...

Was het maar al dinsdag, dan zou hij er normaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Heb vanavond 4 uur pdf files zitten lezen voor een studie die ik ga volgen. Waren scans van een boek in kleur op hoge kwaliteit.

Mijn ervaring tot nu toe,
- scrollen voelt traag met polaris office en Adobe reader, maar niet hinderlijk
- laden duurt even door de kwaliteit van de scan (30sec) en bij draaien moet hij alles opnieuw renderen
- a5 pagina past er net op
- leest wel prettig, maar in het donker is het scherm te vel.

Verder:
Net 1 random reboot gehad met ICS.
Rooten werkt ook goed met de methode op xda :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaivda
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
zit je bij rooten niet met garantieproblemen met asus, of zal dat meevallen? Ik overweeg het namelijk ook, zodat ik Ubuntu kan draaien tbv libre office..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:29:
[...]

Heb vanavond 4 uur pdf files zitten lezen voor een studie die ik ga volgen. Waren scans van een boek in kleur op hoge kwaliteit.

- laden duurt even door de kwaliteit van de scan (30sec) en bij draaien moet hij alles opnieuw renderen

Verder:
Net 1 random reboot gehad met ICS.
Rooten werkt ook goed met de methode op xda :-)
Probeer Repligo Reader ( Android Market: RepliGo Reader - Apps op Android Market ) eens. Die is erg goed en je kan meteen aantekeningen in je PDF maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Vind het ook te fel in het donker met mijn SGS2, gebruik daarom Screen Filter dat helpt bij mij wel, of misschien Lux. Wellicht werken die ook goed op de TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 13:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:36:
[...]

Een programmaatje dat Mynet heet (maakt contact via DLNA) en de standaard player. Het was wel een van youtube gepakt bestand (met flashdownloader). dus mp4.
Ik probeer (Win 7) via networksettings en wm-player dit aan de praat te krijgen.
Binnen WMp-player -> stream vink ik allow remote control of my player aan vervolgens selecteer ik "Automatically allow devices to play my media" maar dit vinkje wordt niet bewaard.
Ik werk met een router (netgear) waar 2 computers verbonden zijn 1 via kabel de andere via Wifi, deze computers zijn lid van het netwerk HomeGroup.
Aanmelden van de Prime op de router verliep prima en werkt, ik vermoed alleen dat ik op de een of andere manier de Prime lid moet maken van HomeGroup om dat streamen mogelijk te maken.
Hoe gaat dit in zijn werk?
bvd

nm, re-install van WM-Player bleek noodzakelijk, daarna werkt het als een zonnetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Vincent Veeger op 12-01-2012 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_twitchy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Beste tweakers, na wat lezen en testen ben ik benieuwd of mijn bevindingen normaal zijn voor de transformer prime.
Ik heb een wrt54 linksys router en 25Mb internet van upc.
Wanneer ik minder dan 5 meter van de router ben is er niets aan de hand, er wordt 20Mb gehaald, wat ik ook haal met de desire z. Waneer ik echter in de kamer zit (8m) en er 2 muren tussen zitten is het nog maar 3 tot 5Mb, terwijl de desire nog steeds 20Mb heeft. Het laden van een site duurt dan ook aanzienlijk langer. Ben er tot dusver wel achter dat het uitzetten van Mac adres beveiliging 2Mb snelheids winst opleverd. De router lijkt overigens op kanaal 3 het beste bereik te hebben hier.
Zou het veel uitmaken als ik overstap naar wireless-n of zou het gewoon moeten werken?

Buiten dit probleem heb ik tot nu toe geen satteliet ontvangen tijdens een test bij het raam. De desire z had er binnen een minuut 14.

Backlight bleeding is ook aanwezig, met name in de hoeken en aan de rechter zijkent net iets boven het midden. Weet niet of dit standaard is en of ik er last van zou krijgen.

Zie de posts weer tegenmoed.
Voor nu gaat deze prime back in the pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
hhoekstra schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:36:

Raar, ik heb daar geen problemen mee (ik gebruik Sygic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor de liefhebbers van een goede sleeve voor Prime & dock: The North Face 10" laptop sleeve

http://www.zwerfkei.nl/ta...he-north-face-laptop-case

Waterafstotend materiaal en perfecte pasvorm voor de combinatie !!! Heb inmiddels een zwarte voor Prime en dock en een grijze voor de accessoires.

Bij bestellen wel even opletten dat je de juiste maat /kleur kiest.

[ Voor 10% gewijzigd door Spier1968 op 12-01-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Mr_twitchy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:53:
Zou het veel uitmaken als ik overstap naar wireless-n of zou het gewoon moeten werken?
Ook al ga je voor de 450Mbps wireless-n routers die er nu zijn (3 streams 802.11n, 40MHz kanalen en Short Guard Interval), de Prime kan maar verbinden op max 65Mbps (single stream 802.11n, 20MHz kanaal en geen SGI; ook voor andere apparaten is dat het limiet iPad 1/2 bijvoorbeeld). Wellicht vergis ik me daar ik nergens de specificaties kan vinden van de AzureWave AW-NH615 WiFi chip die er in gebruikt wordt.
Signaal blijft 2,4GHz en dat zal tenzij je WRT54 router een slechte "zender" is, niet gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vae Victis schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:42:
Geen ervaring met pdf bestanden, met CBR/CBZ wel.
Heb ook deze aangeschaft om weer wat comics en boeken te gaan lezen. En ben aangenaam verast.

Boeken lees ik voornamelijk epub, wat ik daarvan getest heb (icm Aldiko) leest dat goed. Moet alleen nog iets vinden dat ik alles snel en makkelijk kan categoriseren.

Comics (welke ik lees met Komik) leest erg lekker, ziet er ook scherp uit. Bij inzoemen, focust het snel. Response van bladeren is naar mijn gevoel goed. Als je heel snel bladert, heb je wel dat je loading in beeld krijgt. Maar met gewoon lezen, is me dat nog niet voorgekomen. Leest dus lekker door.

Zelf ook de 64GB genomen, blij dat ik niet voor 32GB gegaan ben, staat nl al weer vol. Heb maar een paar microSD kaartjes besteld, voor alle comics :P

Kan hem je dus van harte aanraden.

ps. als je ongeduldig bent en er voor het eerst mee aan de slag gaat, zet er maar een paar bestanden op welke je uittest. Als je nl tegelijk data erop zet en gaat lezen is het wel wat trager qua response. ook omdat Komik van alles icoontjes gaat uitlezen (oid). Krijg je iets beter beeld van hoe response is bij normaal gebruik.
Dit klinkt in elk geval al prima want cbr bestanden is eigenlijk het meeste wat ik gebruik als stripboek liefhebber, en ik zelf dus ook al met de Ipad 2 een beetje tegen ruimtegebrek al aan liep met 32 GB. Ik had dan wel een 64 GB versie kunnen nemen maar dan is de Prime toch nog goedkoper in de 64 GB versie.

Wat betreft het inladen wanneer je meteen veel bestanden erop zet dat is mij wel bekend en is hetzelfde bij de Ipad 2 dat het een tijdje duurt i.v.m. optimaliseren. Enigste wat ik voorheen wel had bij de TF 1 was dat die toch aanmerkelijk trager was met vooral scrollen en in en uitzoomen in vergelijk met de Ipad 2.

Als het goed is komt de Prime vrijdag met de post en ben ik toch wel heel benieuwd er naar en zal ik ook mijn bevindingen schrijven wat betreft strips lezen.

Ik weet van de Ipad 2 dat ik hetzelfde had met bepaalde apps maar er 1 app was waar de PDF files wel vloeiend liepen en snel ingeladen werden, dus ik vermoed dat ook bij de Prime het misschien aan de app ligt. Mij lijkt namelijk dat met de quadcore cpu en grafische chip dit in principe toch ook sneller moet kunnen als bij een Ipad 2.

Wel vraag ik mij af of je dat felle niet kan instellen en de helderheid terug kan schroeven, althans bij de TF1 zette ik altijd die helderheid tot op een kwart hooguit. Dat was voor mij al bij gewoon licht meer als genoeg omdat mijn ogen vrij licht gevoelig zijn, net zoals ik ook de pc-monitor maar op minder als de helft qua helderheid heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Helderheid kan je gewoon instellen. Automatisch is ook mogelijk.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spier1968 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:26:
Voor de liefhebbers van een goede sleeve voor Prime & dock: The North Face 10" laptop sleeve

http://www.zwerfkei.nl/ta...he-north-face-laptop-case

Waterafstotend materiaal en perfecte pasvorm voor de combinatie !!! Heb inmiddels een zwarte voor Prime en dock en een grijze voor de accessoires.

Bij bestellen wel even opletten dat je de juiste maat /kleur kiest.
35 euro voor een sleeve? En dan twee nog wel?
Erik, ben je reclame aan het maken voor je eigen toko of zo?

Zelf heb ik via eBay een messenger bag (http://www.ebay.nl/itm/BL...m2313206f75#ht_3583wt_992 ) gekocht. Hierin kan ik de TF gescheiden van zijn Dock bewaren. Totale kosten rond 28 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

De iPad (1?) sleeve van een tientje bij de MediaMarkt past ook perfect om de tablet + dock, zoals ik eerder al aangaf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Ik had tot hier toe nooit last gehad van de slechte WIFI. Ik zie wel altijd dat er weinig streepjes zijn als ik me verder van de router beweeg terwijl andere apparaten nog volledige alle streepjes hebben. Maar ik kan toch snel surfen overal waar ik wil in dit huis etc dus maak ik me daar geen zorgen over.

Nu heb ik via de transformer eens een torrentje binnen gehaald. En het resultaat was best wel grappig , de downloadsnelheid beschrijft immers een periodische functie. Met een periode van ong 5 sec.
Topsnelheid : 1.6mb/s
Dieptepunt : 24 B/s (Jawel BYTES :P)

Best wel grappig en droevig tegelijk :p

Ik vind dit zelf wel een beetje vreemd, als het aluminium werkelijk de reden is van de slechte wifi , waarom komt het er dan uit als een sinus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Gisteravond de update naar ICS gedaan en kan melden dat ik geen enkel probleem ondervond.

WiFi was goed en is goed (ook op zolder door twee betonnen vloeren en buiten in de tuin) icm. een Netgear WNDR3700 router.
GPS was goed en is goed (met HC eerste fix binnenshuis in 20 sec) na de update geen fix na enkele min. maar na een heropstart direct een fix. Nog niet rijdend geprobeerd.
Geen strepen of flikkeringen!
Klein beetje bleeding op een plek linksonder, eigenlijk alleen zichtbaar bij opstart.....kan ik mee leven.
Na update geen flash in Opera!
Geen rammels of kraken.
Nog geen reboots gehad.

Kort om, ik ben tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:18:
[...]

35 euro voor een sleeve? En dan twee nog wel?
Erik, ben je reclame aan het maken voor je eigen toko of zo?

Zelf heb ik via eBay een messenger bag (http://www.ebay.nl/itm/BL...m2313206f75#ht_3583wt_992 ) gekocht. Hierin kan ik de TF gescheiden van zijn Dock bewaren. Totale kosten rond 28 euro.
Bedankt voor de TIP! Is al in the pocket! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
Het ziet erna uit dat ik toch weer eeen probleem heb! Na de ICS update gaat de prime zich regelmatig rebooten. Ik heb al de factory reset gedaan maar ook daarna gaat hij zich nog steeds rebooten.

Ik denk dat er iets met de download weer mis is gegaan, alleen waar en hoe kan ik nu een nieuwe download vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 18:59

Grannd

da Granndest

roel0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:40:
Ik vind dit zelf wel een beetje vreemd, als het aluminium werkelijk de reden is van de slechte wifi , waarom komt het er dan uit als een sinus?
Is dat niet inherent aan torrents, die willen bij mij op pc, zeker in het begin, ook behoorlijk fluctueren kwa snelheid.
Pagina: 1 ... 19 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]