Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 08:57
Zewatanejo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:
Zojuist een factory reset gedaan, heeft helaas niet geholpen. Na een tijdje gebruiken nemen de problemen af. Alleen in opera en in de instellingen heb ik problemen.

Hieronder een video van de strepen
Damm das wel irritant ja.

Trouwens... hoe zet je die iconen zo aan de rechter kant in dat menu? (handig zo'n filmpie ;) )

(volgens mij moet ik me toch eens wat verder verdiepen in het aanpassen van ICS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Ok, het lijkt erop dat ik een false positive heb gehad met de gps. Op dezelfde plek ziet ie nu niks meer. Mijn tablet laadt overigens gewoon op via de dock.
Is het reageren in GoT e.d. nu ook smooth met de stock browser?
Ja, dit gaat nu helemaal zonder lag via de dock. Backspace geeft wel btje lag als je lange regel weg haalt.
Wel of geen factory reset gedaan?
Nee, gewoon tablet via OTA geupdate. Na de firmware update gaat ICS automatisch software optimaliseren.

[ Voor 5% gewijzigd door JCreations op 11-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:50
Zojuist een factory reset gedaan, heeft helaas niet geholpen. Na een tijdje gebruiken nemen de problemen af. Alleen in opera en in de instellingen heb ik problemen.

Die zijn inderdaad wel heel erg uit.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 16:56
Bedankt voor het filmpje! Het is niet te doen zo met die strepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
lees net op XDA dat het wel eens met g/n frequentie te maken kan hebben..
Using a WNDR3700 router. 2.4GHz access point has been running as a mixed g+n network this whole time I've had trouble. Can't connect to my 5GHz n-network of course. After reading the Apple forum I tried dropping from mixed to just g. And now my Wifi and BT are functioning simultaneously, enough for web browsing and streaming a 400MB tv show from my server.

I'm presently sitting in a room ~3 walls and 20 some odd feet from my router listening to a music stream on my Prime while linked via BT to my Thunderbolt for TextTab. Before the change I could rarely get Speedtest to complete in this location with that configuration. Now I get in the vacinity of 29xx/20xx with BT connected and transmitting data. With BT off I get 19xxx/9xxx. My tests the other day never could hit that speed even directly in front of the router with BT disabled. It's the fastest speedtest I've ever gotten on my Prime at my house.

Not that this is a solution as I'd really like to be able to access n on our network, but could our problems really just be 802.11n based? Can anyone else running a mixed connection test this out? I feel like I've stumbled onto some dark Apple-based voodoo magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt bekend voor... Ik lees bijna elke week problemen op GoT met N in combinatie met bluetooth, niet in tablets, maar in laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
De tablet is wel weer een heel stuk sneller geworden met ICS zeg. Wat een fantastisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Zewatanejo

Fine Thanks!

joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:46:
De tablet is wel weer een heel stuk sneller geworden met ICS zeg. Wat een fantastisch apparaat.
Dat lijkt mij ook, maar ik zit met die strepen. Zojuist maar even een linkje van mijn filmpje via twitter naar asus gestuurd. Ben benieuwd of ze reageren.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:14
habermas schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:39:
lees net op XDA dat het wel eens met g/n frequentie te maken kan hebben..

[...]
Dat gaat volgens mij vooral om het probleem dat wifi snelheden droppen als je BT aan zet (en gebruikt). Niet zozeer het wifi probleem an sich...

Hier ook nog even youtube filmpje waarin wifi vergeleken wordt tussen TF101 en TF201...

YouTube: ASUS Transformer Prime - Wifi tests

Duidelijk te zien dat de prime het (veel) minder goed doet dan de TF101 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

stimpyrulez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Damm das wel irritant ja.

Trouwens... hoe zet je die iconen zo aan de rechter kant in dat menu? (handig zo'n filmpie ;) )

(volgens mij moet ik me toch eens wat verder verdiepen in het aanpassen van ICS)
Dat menu aan de rechterkant is golauncher EX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Hoe is het nu met de eerder genoemde strepen?
joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:46:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Laat ons een eventueel antwoordt weten aub.....
Zewatanejo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Dat lijkt mij ook, maar ik zit met die strepen. Zojuist maar even een linkje van mijn filmpje via twitter naar asus gestuurd. Ben benieuwd of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 10:15
m0ridin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Dat gaat volgens mij vooral om het probleem dat wifi snelheden droppen als je BT aan zet (en gebruikt). Niet zozeer het wifi probleem an sich...

Hier ook nog even youtube filmpje waarin wifi vergeleken wordt tussen TF101 en TF201...

Dit is toch kut he!

GPS kan i mee leven, maar Wifi problemen.

Ik zit de hele tijd alles recht te praten voor mijzelf, zou mijn 1e tablet worden (deels mijn netbook vervangen) maar als je al een wifi only tablet hebt waarvan de wifi niet eens ''fatsoenlijk'' werkt vraag ik mij sterk af of ik hem nog wel wil halen......

Hoe kan dit? door de behuizing? vraag mij af wat asus hierop gaat zeggen...

Beste denk ik toch online halen mocht ik hem willen proberen zodat ik hem altijd kan ruilen of kan je bij mediamark ook ruilen? want hoor daar ook inmiddels verschillende verhalen over...

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:41:
Komt bekend voor... Ik lees bijna elke week problemen op GoT met N in combinatie met bluetooth, niet in tablets, maar in laptops.
Wij zijn in huis ook terug gegaan van N naar G omdat de PC boven op N ook steeds weg viel. Dus dat zou idd ook best kunnen schelen. (En dat was zelfs zonder BT)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
FunZip schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:53:
Hoe is het nu met de eerder genoemde strepen?
[...]
De strepen heb ik maar 1 keer gezien, toen ik een tweet poste vanuit de officiële twitter applicatie. En tijdens het opstarten van de tablet. Verder niet meer gezien. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dus 'GPU rendering afdwingen' AAN heb staan. Hebben de anderen met strepen dat al aangezet? Wellicht heeft het er iets mee te maken, het lijkt immers echt iets grafisch.

[ Voor 23% gewijzigd door joblamie op 11-01-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hygri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022

Hygri

DJLife.nl

J0ey schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:51:
Trouwens, voor degene die willen wachten op de hogere resolutie tablets:

https://plus.google.com/1...0261832/posts/2FXDCz8x93s

Het is veel lezen, maar het is het wel waard.

Even nog over de hogere resolutie:

[...]

Ik denk wel dat de fabrikanten (te vroeg) mee gaan in de high-res war omdat de iPad dit ook heeft, terwijl de Tegra3 hier nog niet klaar voor is en de Tegra4 hier pas goed mee kan omgaan. (En dat lees ik meer.)
Jouw conclusie is gebaseerd op een artikel over smartphones met een compleet andere CPU/GPU dan de Tegra3. De Tegra2 heeft al bewezen met gemak een resolutie van 1280x800 aan te kunnen. (zie de eerste Transformer) De Tegra3 moet volgens Nvidia ( I know, niet heel erg objectief) een maximale resolutie van 2048x1536 kunnen draaien. Wat dat betreft haalt de Transformer Prime dus bij lange na niet het beste uit de Tegra3. Ik geef je bij deze op een briefje dat de T700 met gemak 1920x1200 gaat trekken. Grote kans dat Asus dit nieuwe scherm al in de originele prime wilde stoppen, maar omdat ze als eerste Tegra3 met ICS wilde lanceren (nog voor de CES) hebben ze de Prime versneld op de markt gezet. Dat verklaard ook de matige ontvangst van de diverse antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Ok......hoop voor je dat ze weg blijven.
Paar uurtjes werken en dan snel naar huis voor de update....
joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:58:
[...]

De strepen heb ik maar 1 keer gezien, toen ik een tweet poste vanuit de officiële twitter applicatie. En tijdens het opstarten van de tablet. Verder niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

joblamie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:58:
[...]

De strepen heb ik maar 1 keer gezien, toen ik een tweet poste vanuit de officiële twitter applicatie. En tijdens het opstarten van de tablet. Verder niet meer gezien. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dus 'GPU rendering afdwingen' AAN heb staan. Hebben de anderen met strepen dat al aangezet? Wellicht heeft het er iets mee te maken, het lijkt immers echt iets grafisch.
Het is zeker iets grafisch. Het probleem ontstaat bij scrollen (verticaal of horizontaal). Ik heb GPU rendering aan staan. Het probleem is er niet minder van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 15:05
Ik heb ook ICS binnen. De snelheidsverbetering valt me nog mee eigenlijk. Maar nou moet ik zeggen dat ik de tablet op Honecomb ook niet echt langzaam vond. Misschien als ik er wat langer mee werk, dat de verbetering dan meer merkbaar wordt.

Wel een positief punt, de lag met het toestenbord in fora als deze is WEG! Helemaal top. Hij reageert nu zoals een bordje zou moeten.

Ik hoopte een beetje dat ICS ook een toenamen aan CODECS zou bieden, maar helaas. Mijn problematische AVI fimpjes blijven problematisch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 20:10
Een resolutie kunnen afbeelden is iets anders als acceptabele framerates. We hebben bij alle eerste telefoons gezien dat er vaak flink lags optreden ook tijdens de rendering tijdens games etc. Daar word juist met de nieuwe Tegra3 enorm op gemikt vanuit Asus en Nvidia (gaming). Ik vraag me dan dus ook af of inclusief all physics etc. die ze bij de spellen specifiek voor de Tegra3 gaan gebruiken, het ook echt soepeltjes gaat draaien op de 1920x1200 of hoger.

Vooral bij de eerste tablets die komen, zoals de T700, verwacht ik ook flink wat issues (alhoewel dat nooit met zekerheid kan).

Op je andere comment dat Asus het ff snel wou releasen voor de CES, met als resultaat de antenne problemen. Ze hebben waarschijnlijk specifieke tests die niet in alle gebruiksomgevingen hetzelfde resultaat geven. Veelal testen ze signaalsterktes etc op hardware niveau en gaan dus niet met een testversie rondlopen met verscheidende Wifi AP's. Als we ook gaan kijken naar andere vendors, zoals Samsung en Apple, zien we dezelfde issues voorbij komen. GPS issues zijn ook bij de eerste S en bij de S2 is het ook niet perfect, maar beter.
Hygri schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Jouw conclusie is gebaseerd op een artikel over smartphones met een compleet andere CPU/GPU dan de Tegra3. De Tegra2 heeft al bewezen met gemak een resolutie van 1280x800 aan te kunnen. (zie de eerste Transformer) De Tegra3 moet volgens Nvidia ( I know, niet heel erg objectief) een maximale resolutie van 2048x1536 kunnen draaien. Wat dat betreft haalt de Transformer Prime dus bij lange na niet het beste uit de Tegra3. Ik geef je bij deze op een briefje dat de T700 met gemak 1920x1200 gaat trekken. Grote kans dat Asus dit nieuwe scherm al in de originele prime wilde stoppen, maar omdat ze als eerste Tegra3 met ICS wilde lanceren (nog voor de CES) hebben ze de Prime versneld op de markt gezet. Dat verklaard ook de matige ontvangst van de diverse antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27
Ik merk vooral de snelheidsverbetering in de energie besparende modus. Naar mijn idee loopt het zoveel vloeiender en hoef je minder (of makkelijkere) handelingen te doen om iets te bereiken. Ik vond het 'vierkante' van Honeycomb niet aantrekkelijk en de cosmetische ingreep vind ik daarom geweldig. WiFi heb ik nog geen problemen mee gehad, ik haal iets minder resultaat dan m'n Desire maar met beide devices heb ik in dezelfde ruimtes geen internetverbinding (schuur en slaapkamer).

Geen backlight bleeding, redelijke GPS ontvangst, prima WiFi, geen krakende onderdelen en geen rare strepen bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hygri
  • Laatst online: 29-07-2022

Hygri

DJLife.nl

jordy5 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:09:
Een resolutie kunnen afbeelden is iets anders als acceptabele framerates. We hebben bij alle eerste telefoons gezien dat er vaak flink lags optreden ook tijdens de rendering tijdens games etc. Daar word juist met de nieuwe Tegra3 enorm op gemikt vanuit Asus en Nvidia (gaming). Ik vraag me dan dus ook af of inclusief all physics etc. die ze bij de spellen specifiek voor de Tegra3 gaan gebruiken, het ook echt soepeltjes gaat draaien op de 1920x1200 of hoger.

Vooral bij de eerste tablets die komen, zoals de T700, verwacht ik ook flink wat issues (alhoewel dat nooit met zekerheid kan).

Op je andere comment dat Asus het ff snel wou releasen voor de CES, met als resultaat de antenne problemen. Ze hebben waarschijnlijk specifieke tests die niet in alle gebruiksomgevingen hetzelfde resultaat geven. Veelal testen ze signaalsterktes etc op hardware niveau en gaan dus niet met een testversie rondlopen met verscheidende Wifi AP's. Als we ook gaan kijken naar andere vendors, zoals Samsung en Apple, zien we dezelfde issues voorbij komen. GPS issues zijn ook bij de eerste S en bij de S2 is het ook niet perfect, maar beter.

[...]
Tsja, het blijft koffie dik kijken. We zullen pas zeker weten hoe het de T700 gaat performen zodra hij uitvoerig getest is. We weten al wel (uit de diverse hand-on movies) dat het browsen en navigeren door de tablet flawless gaat. Dus dat is hoopgevend.

Over de connectieproblemen: Asus heeft zelf al een verklaring afgegeven dat ze voor de release al wisten dat door het gebruik van de aluminium behuizing de GPS en WiFi verbinding niet super was. In de laatste release is er een krachtigere Wifi-adapter geplaatst waardoor Asus het acceptabel genoeg vond om door te gaan met de release. Ik vind dit echt onacceptabel en ik baal er enorm van! Moet je de laatste vijf pagina's dit topic eens doorlezen....het zou hier moeten gaan over hoe gaaf de Prime is en ervaringen uitwisselen over games en apps. In plaats daarvan gaat het voornamelijk over GPS en Wifi.

Een ding is zeker: Asus heeft hier weer van geleerd en zal in zijn volgende tablets zorgen voor goede verbindingen. En dat ze daarvoor de backplate iets moeten aanpassen....tja jammer dan. Ik kijk toch alleen naar het scherm als ik er mee bezig ben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 20:10
Tja. Ik wil wel eens weten hoe de tests uitgevoerd zijn. Speedtest geeft bij mij ook slechtere resultaten als mijn telefoon met wifi, maar mbt streaming haal ik veel hogere resultaten met de prime.

Ik weet niet of iemand (zoals ik al eerder poste) ervaring heeft dat FileExplorer ES trager is als streamen en dan bedoel ik meer als 50% trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wat betreft de strepen/screen banding/flickering:

De volgende aanpassing lijkt te werken. Althans, voor mij en een aantal lieden op XDA (tot nu toe)

http://forum.xda-develope...p?p=21266175&postcount=44

[ Voor 7% gewijzigd door Zewatanejo op 11-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpleMinded
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Na de ics update is mijn wifi verbeterd maar mijn gps doet het nog steeds niet. Met de honeycomb had ik nog 1 view nu helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
[...]

ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Dit is toch kut he!

GPS kan i mee leven, maar Wifi problemen.

Ik zit de hele tijd alles recht te praten voor mijzelf, zou mijn 1e tablet worden (deels mijn netbook vervangen) maar als je al een wifi only tablet hebt waarvan de wifi niet eens ''fatsoenlijk'' werkt vraag ik mij sterk af of ik hem nog wel wil halen......

Hoe kan dit? door de behuizing? vraag mij af wat asus hierop gaat zeggen...

Beste denk ik toch online halen mocht ik hem willen proberen zodat ik hem altijd kan ruilen of kan je bij mediamark ook ruilen? want hoor daar ook inmiddels verschillende verhalen over...
Hoi Allemaal

Heb even mycom en mediamarkt gebeld

Voor de geinteresseerde voor het ruilen bij slechte wifi, Mediamarkt aan de lijn gehad daar kan ruilen alleen als je het kan aantonen, maarja hoe toon je iets aan zodat het goed genoeg is voor hun om je geld terug te geven...

Bij mycom geld 2 weken lang niet goed geld terug

Is iets voor de levertopic maar zit het hierbij voor de mensen die er 1 willen halen alsnog, mycom heeft pas vanaf feb weer en mediamarkt weet het niet wanneer ze nieuwe kunnen verwachten

[ Voor 19% gewijzigd door ninoxps op 11-01-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:43:
[...]

Hoi Allemaal

Heb even mycom en mediamarkt gebeld

Voor de geinteresseerde voor het ruilen bij slechte wifi, Mediamarkt aan de lijn gehad daar kan ruilen alleen als je het kan aantonen, maarja hoe toon je iets aan zodat het goed genoeg is voor hun om je geld terug te geven...

Bij mycom geld 2 weken lang niet goed geld terug

Is iets voor de levertopic maar zit het hierbij voor de mensen die er 1 willen halen alsnog, mycom heeft pas vanaf feb weer en mediamarkt weet het niet wanneer ze nieuwe kunnen verwachten
Van de mediamarkt geldt alleen als je hem in de winkel hebt gehaald neem ik aan, online kun je hem altijd binnen 2 weken terugsturen dacht ik (in hoeverre dat ook is als je folie/etc eraf hebt gehaald weet ik eigenlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Ok......thnx, daar kunnen we wat mee.
Moet zelf nog naar ICS vanavond maar mochten de strepen zich voor doen dan........probeer ik dit.
Zewatanejo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:33:

De volgende aanpassing lijkt te werken. Althans, voor mij en een aantal lieden op XDA (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de prime teruggebracht, ik vind de wifi problemen te extreem.
50 MB internet
Laptop 48 mb
HTC Desire HD 42 mb
TF201 8 mb

Dus voor mij het verschil te groot en aangezien het aan de achterkant van de prime ligt, geld terug gevraagd.

Ik wacht denk ik op de TF700

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Laatst online: 12-03 15:15
Op XDA staat dat er blijkbaar een slechte batch is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1439582

Waarschijnlijk kun je aan de hand van het serial nummer uitzoeken of dat bij jou het geval is (asus contacten). Dan heb je bewijs dat er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Nou, hij is binnen. eerste indruk: fantastische buildquality, loopt goed, wifi is ok, als ik in de slaapkamer zit nog steeds goede performance, maar ik heb dan ook niet zoń groot appartement. GPS nu maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Hoe is eigenlijk de aan/uit button bij jullie?

Ik vind zelf dat hij lastig aangaat en moet de button ver indrukken.
Tevens voel ik weinig weerstand, hiermee bedoel ik dat ik hem voor mijn gevoel te ver kan in drukken (mis zeg maar het klik gevoel aan het eind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 19:30
Zojuist Toch ondanks de vele negatieve reacties en zelfs sommige welke hem terugbrachten de Transformer Prime 32GB met docking besteld. Het wordt mijn eerste Tablet en de combinatie van Tablet en toetsenbord heeft voor mij de doorslag gegeven dat deze toch het geld waard is, het geeft zoveel meer gebruiksmogelijkheden.

Zit er eigenlijk een mini HDMI naar HDMI adapter ofzo in de doos? anders bestel ik deze al vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Huntard schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:07:
Nou, hij is binnen. eerste indruk: fantastische buildquality, loopt goed, wifi is ok, als ik in de slaapkamer zit nog steeds goede performance, maar ik heb dan ook niet zoń groot appartement. GPS nu maar eens testen.
Wat voor snelheden haal jij? en wat voor verbinding heb je @ appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
timofp schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:08:
Zit er eigenlijk een mini HDMI naar HDMI adapter ofzo in de doos? anders bestel ik deze al vast :)
Nope wordt niet bij geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
timofp schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:08:
Zojuist Toch ondanks de vele negatieve reacties en zelfs sommige welke hem terugbrachten de Transformer Prime 32GB met docking besteld. Het wordt mijn eerste Tablet en de combinatie van Tablet en toetsenbord heeft voor mij de doorslag gegeven dat deze toch het geld waard is, het geeft zoveel meer gebruiksmogelijkheden.

Denk er wel aan dat dit een MICRO kabel aansluiting is op de Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ok, dan maar alvast bestellen, kost maar een paar euro op Amazon.Wel jammer dat de 3G nog niet beschikbaar was, maar wilde daar niet op wachten en kan nog altijd tetheren via mijn Galaxy SII indien er geen WiFi beschikbaar is.

De slechte Wifi verbinding, is enkel indien er obstakels tussen de Tablet en de Router zitten, dus tussen verschillende ruimtes of ook binnen dezelfde ruimte?

@Sa-Tan, inderdaad Micro uiteraard, geen idee waarom ik mini typte :)

[ Voor 8% gewijzigd door timofp op 11-01-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
carnelain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:59:
Op XDA staat dat er blijkbaar een slechte batch is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1439582

Waarschijnlijk kun je aan de hand van het serial nummer uitzoeken of dat bij jou het geval is (asus contacten). Dan heb je bewijs dat er een probleem is.
Da's dus goed nieuws, all is not lost :) Ik kijk nog maar even de kat uit de boom, wellicht is bij latere batches het probleem (grotendeels) opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Is het een idee ergens algemeen snelheden wifi te vermelden per gebruiker @ tweakers.net (uiteraard met erachter de verbinding die zij thuis hebben en type draadloos B G of N en de snelheid ervan)

Denk dat meerdere mensen dit interessant vinden en zo een post zoals die van Alfredos is helemaal ideaal en krijg je meteen een beter beeld of er veel verschil zit tussen de ''betere en slechtere'' waarvan verteld wordt dat die aanwezig zijn
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:57:
Ik heb de prime teruggebracht, ik vind de wifi problemen te extreem.
50 MB internet
Laptop 48 mb
HTC Desire HD 42 mb
TF201 8 mb

Dus voor mij het verschil te groot en aangezien het aan de achterkant van de prime ligt, geld terug gevraagd.

Ik wacht denk ik op de TF700

Gr

[ Voor 9% gewijzigd door ninoxps op 11-01-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennokieneker
  • Laatst online: 04-09 12:38
Maandag besteld bij Mycom gister in Groningen opgehaald, werkt naar behoren ook Wifi, Iemand al geprobeerd om een micro HDMI kabel erin te krijgen? Er een bij gekocht (van Icidu) maar die paste niet, teruggebracht en één bij Coolblue besteld morgen weer passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:57
al iemand de transleeve gekocht/geprobeerd ?
Ik zie hem bij coolblue staan aan 49€, vind ik wel een beetje veel ...

Of heeft er iemand een alternatief, iets in leer misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Zewatanejo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:33:

Helaas. Bij mij niet. Maar ik begin te twijfelen of we het over hetzelfde hebben. Ik heb het tot nu toe alléén in de Twitter app bij het typen van een tweet. Dan begint het scherm te flikkeren en gek te doen, buiten twitter heb ik daar geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 11-01-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:08:
[...]

Wat voor snelheden haal jij? en wat voor verbinding heb je @ appartement?
Heb Telfort adsl internet van 20mbit. Haal in de woonkamer, waar de modem staat de volle snelheid (1,9 mb/s haal ik eigenljk met alles), in de slaapkamer, die dus een meter of 10 verwijderd is + muur/deur ertussen dropt ie naar 1,7 mb/s, wat dus heel acceptabel is. GPS doet het nog niet trouwens, maar ik ga ook geen minuten lang naar dat schermpje staren, dat test wel een andere keer.

Ben trouwens nu aan het updaten naar ICS. Hoop dat ik geen strepen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
jordy5 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:50:
Oke ik heb gisteren pre-ICS ff wat tests gedaan met Wifi. Heb een goede Netgear die altijd wel bereik overal geeft. Ik heb een app gebruikt in de market om de snelheid van de wifi adapter weer te geven.

- Streaming HD film als hierboven. Nette lijn tussen de 34-36Mbit. Zeer netjes
Welke App heb je gebruikt om de snelheid van de wifi adapter weer te geven?

Welke app en video player gebruik je voor het streamen?
Werkt 1080I?
Loopt het vloeiend of stopt hij tijdens de film?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:28:
Is het een idee ergens algemeen snelheden wifi te vermelden per gebruiker @ tweakers.net (uiteraard met erachter de verbinding die zij thuis hebben en type draadloos B G of N en de snelheid ervan)

Denk dat meerdere mensen dit interessant vinden en zo een post zoals die van Alfredos is helemaal ideaal en krijg je meteen een beter beeld of er veel verschil zit tussen de ''betere en slechtere'' waarvan verteld wordt dat die aanwezig zijn

[...]
N standaard op exact dezelfde plekken.
Zelfs naast de router max 25 mb van de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mennokieneker schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:29:
Maandag besteld bij Mycom gister in Groningen opgehaald, werkt naar behoren ook Wifi, Iemand al geprobeerd om een micro HDMI kabel erin te krijgen? Er een bij gekocht (van Icidu) maar die paste niet, teruggebracht en één bij Coolblue besteld morgen weer passen!
Voor mij is er eentje onderweg van dealextreme. In de comments is te lezen dat deze zou werken op de orginele TransFormer, dus ik heb er goede hoop op. Bovendien kom ik wel over die 4.50 heen ;) Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Cyleo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Voor mij is er eentje onderweg van dealextreme. In de comments is te lezen dat deze zou werken op de orginele TransFormer, dus ik heb er goede hoop op. Bovendien kom ik wel over die 4.50 heen ;) Link
De originele transformer had mini-HDMI, de prime heeft micro-HDMI.

ICS staat erop trouwens, geen strepen, ik blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Cyleo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Je weet dat die kabel welke je besteld hebt een MINI HDMI is en geen MICRO HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Huntard schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:38:
[...]

Heb Telfort adsl internet van 20mbit. Haal in de woonkamer, waar de modem staat de volle snelheid (1,9 mb/s haal ik eigenljk met alles), in de slaapkamer, die dus een meter of 10 verwijderd is + muur/deur ertussen dropt ie naar 1,7 mb/s, wat dus heel acceptabel is. GPS doet het nog niet trouwens, maar ik ga ook geen minuten lang naar dat schermpje staren, dat test wel een andere keer.

Ben trouwens nu aan het updaten naar ICS. Hoop dat ik geen strepen krijg.
Ben benieuwd of er ook snelheidsverschil is na het upgraden naar ICS is, weet niet of je die test dan ook kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Net ge-updated naar ICS, zover geen problemen ondervonden (effe afkloppen op hout).
ICS is een verademing. Er zijn allemaal kleine dingetjes aangepast t.o.v. Honeycomb, maar 'het zijn de kleine dingen die het doen'. Honeycomb voelde in mijn ogen 'niet af' en argeraffeld. Dit gevoel heb ik ICS (tot nu toe) nog niet. Vergelijk het als Windows 7 met Windows Vista :)

De browser is idd een stuk sneller en stabieler. Scrollen werkt nu ook fantastisch. Geen geflikker met witte blokken meer maar gewoon zoals het moet. Maarrr (ja er is altijd een maar) wat mij stoort is dattie niet meer inzoomt. Als je got.tweakers.net laad, dan zoomt ie niet meer in en staat de pagina niet gecentreerd maar gewoon links.
Je kan dit natuurlijk oplossen door aan te vinken dat je de desktop versie van de site wilt zien, maar dat wil ik niet, want dan laadt de site weer langer. Iemand een idee hoe je dit kan fixxen, want op Honeycomb werkte dat wel naar behoren.

WiFi is niks verbeterd en GPS ga ik dadelijk nog eens testen of die misschien wel leven vertoond.

Nog 1 vraag aan andere Prime ICS bezitters: Toen ik de Gmail app de eerste keer op ICS opende kwam er een melding. Ik heb die melding echter niet kunnen lezen omdat ik per ongeluk met mn vinger het scherm aanraakte en toen wassie weg. Weet iemand wat daar stond?

Zo, ik ga weer wat spelen en zal mn bevindingen later posten.

Thanks
sattertje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:38:

Welke app en video player gebruik je voor het streamen?
Werkt 1080I?
Loopt het vloeiend of stopt hij tijdens de film?

Thx
Ik gebruik ES File Explorer om verbinding te maken met m'n NAS en films speel ik af met DICE Player Ad.
1080p werkt zelfs zonder gestotter. Moet je wel als je de film opent even handmatig laten bufferen: Film 5 seconden op pauze zetten en dan op play.

[ Voor 15% gewijzigd door Freekers op 11-01-2012 13:48 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Contact gehad met mijn leverancier en die van mij gaat ook retour en het geld laat ik staan totdat Asus of met een fix komt of het nieuwe model. Dit alles vanwege het wifi gebeuren.
Ik zag op de foto`s http://gadgetzz.com/2012/...ansformer-prime-teardown/ dat het een hachelijk zaakje wordt om de Prime uit elkaar te trekken cq modden.
Hoop in elk geval dat de makers en bedenkers van dit mooie tablet nu beter op hun tellen passen en niet weer de eerste in alles willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 14:48

oXygeN

oftewel oxje...

Ik zoek me helemaal rot, maar sinds ICS kan ik de user-agent optie niet meer vinden in de browser, met als gevolg dat ie de hele tijd mobile of tablet websites ophaalt. Erg irritant.

Enige wat helpt is dan via het menu Request desktop site aan te vinken maar dat staat de volgende keer weer uit...

Kijk ik er overheen of wat?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:38:
[...]
N standaard op exact dezelfde plekken.
Zelfs naast de router max 25 mb van de 50
Is er een max snelheid die de aantenne's van de Prime kunnen halen? Ik haal met m'n laptop bijna overal in huis wel 55 - 60 Mbps, maar zou de Prime dat ook aan moeten kunnen? 25 Mbps lijkt me al heel redelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:44:
[...]

Ben benieuwd of er ook snelheidsverschil is na het upgraden naar ICS is, weet niet of je die test dan ook kan doen?
Net even gedaan, en er is niks veranderd. Ik ben dus zeer tevreden over wifi performance, aangezien mijn iPad 2 dezelfde snelheden haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Is er een max snelheid die de aantenne's van de Prime kunnen halen? Ik haal met m'n laptop bijna overal in huis wel 55 - 60 Mbps, maar zou de Prime dat ook aan moeten kunnen? 25 Mbps lijkt me al heel redelijk...
Ok maar dan sta ik naast de router in de meterkast, dat hou ik geen hele dag vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:32
Freekers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:46:

[...]

Ik gebruik ES File Explorer om verbinding te maken met m'n NAS en films speel ik af met DICE Player Ad.
1080p werkt zelfs zonder gestotter. Moet je wel als je de film opent even handmatig laten bufferen: Film 5 seconden op pauze zetten en dan op play.
Idem hier. 1080p streamt met deze combi feilloos.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 00:35
oXygeN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:49:
Ik zoek me helemaal rot, maar sinds ICS kan ik de user-agent optie niet meer vinden in de browser, met als gevolg dat ie de hele tijd mobile of tablet websites ophaalt. Erg irritant.

Enige wat helpt is dan via het menu Request desktop site aan te vinken maar dat staat de volgende keer weer uit...

Kijk ik er overheen of wat?
Dat moet je in de browser instellen onder opties. Niet onder ICS. Dus elke browser moet je opnieuw instellen. Ik heb trouwens alles op desktop staan. Waarom zou je voor mobiel gaan als je zo een resolutie hebt en een 10.1 inch scherm

EDIT: niet je vraag goed gelezen, ik gebruik niet de stock browser dus voor de andere browsers is er volgens mij niks veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjech@ op 11-01-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

In de commentaar staat wel dat een firmware update de downloadsnelheid met 3x heeft verhoogd en de wifi op de Prime nu snel genoeg is.

Ik ga in ieder geval mijn aankoop uitstellen. De Prime's zijn zowat overal uitverkocht dus de tablets die je de komende weken kunt kopen zijn waarschijnlijk de tablets die ontevreden gebruikers hebben terug gestuurd en waar bijna zeker iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Twister336 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:56:
[...]

In de commentaar staat wel dat een firmware update de downloadsnelheid met 3x heeft verhoogd en de wifi op de Prime nu snel genoeg is.

Ik ga in ieder geval mijn aankoop uitstellen. De Prime's zijn zowat overal uitverkocht dus de tablets die je de komende weken kunt kopen zijn waarschijnlijk de tablets die ontevreden gebruikers hebben terug gestuurd en waar bijna zeker iets mis mee is.
Is dit zo? zouden exemplaren welke terug komen met problemen zomaar opnieuw worden verkocht zonder terug gestuurd te worden naar Asus? Ik heb mijne namelijk vandaag besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 12-10 19:54
Dat kan je als winkel altijd een keer proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De doos is gesealed met plastic. Als dat niet meer zo is dan heb je een ingeruilde. Maar meestal worden die met korting verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:59:
Dat kan je als winkel altijd een keer proberen natuurlijk.
Vooral als ze onder het mom van Koop op Afstand zijn geretourneerd wel ja.
Als er is aangegeven dat ze 'kapot' zijn, zou het niet netjes zijn om ze zonder reparatie weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik heb bij Coolblue besteld, de goude welke de 17de geleverd wordt, dus ik neem aan dat ik gewoon een exemplaar uit de levering ontvang en geen retour exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
timofp schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:01:
Ik heb bij Coolblue besteld, de goude welke de 17de geleverd wordt, dus ik neem aan dat ik gewoon een exemplaar uit de levering ontvang en geen retour exemplaar :)
Ik denk echt niet dat ze jou een gebruikte gaan toesturen, die gaan regelrecht naar Asus terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 14:48

oXygeN

oftewel oxje...

tsjech@ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Dat moet je in de browser instellen onder opties. Niet onder ICS. Dus elke browser moet je opnieuw instellen. Ik heb trouwens alles op desktop staan. Waarom zou je voor mobiel gaan als je zo een resolutie hebt en een 10.1 inch scherm

EDIT: niet je vraag goed gelezen, ik gebruik niet de stock browser dus voor de andere browsers is er volgens mij niks veranderd.
Na de edit snap ik je antwoord ;) Begrijp ook wel dat het een browsersetting is.
Gebruik inderdaad de stock browser, in HC zat er dus een optie in settings maar nu kan ik em gewoon niet meer vinden

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Nou, even een torrentje downloaden op mijn transformer (in 720p) en daarna afspelen. Kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Twister336 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Zien is geloven...

Is er iemand die de snelheid kan testen (en in de gelegenheid hiervoor is) tov van een andere type/merk tablet thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogdak
  • Laatst online: 09-10 15:24
Hoi,

Heb na de upgrade naar ICS nu een aantal keren een spontane reboot gehad.
Voor de rest lijkt alles goed.
Zijn er meer die last van reboots hebben?

8600Wp https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=13448&sid=13242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Zien is geloven...

Is er iemand die de snelheid kan testen tov van een andere type/merk tablet thuis?
Als iemand de ultieme manier kan vertellen hoe ik dit het beste kan testen kan ik dat vanavond even doen...

Heb zelf een TF101, TF201 en SGS2 dus kan dan onderling aardig vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 14:02
Om de balans maar even eerlijk te houden; hier helemaal geen problemen na de ICS upgrade, geen strepen en geen reboots. Ding is razendsnel en doet alles wat ik van hem vraag....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Sa.Tan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Ik denk echt niet dat ze jou een gebruikte gaan toesturen, die gaan regelrecht naar Asus terug.
Ik kan me het moeilijk voorstellen dat tablets die geretourneerd zijn omwille van slechte Wifi/GPS ontvangst of teveel backlight bleeding uiteindelijk bij Asus in een afvalcontainer terechtkomen of voor wisselstukken worden gebruikt.
Ik koop vaak hardware en kan toch zeggen dat minstens 1 op de 10 dingen die ik koop geruilde hardware is. En dat zijn dan apparaten waarbij het gebruik duidelijk te zien is, bv. krassen of power on hours niet op 0 bij HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
Aesculapius schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:15:
Om de balans maar even eerlijk te houden; hier helemaal geen problemen na de ICS upgrade, geen strepen en geen reboots. Ding is razendsnel en doet alles wat ik van hem vraag....
Zelfde hier, op het eerste oog na een paar uur: top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
m0ridin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Als iemand de ultieme manier kan vertellen hoe ik dit het beste kan testen kan ik dat vanavond even doen...

Heb zelf een TF101, TF201 en SGS2 dus kan dan onderling aardig vergelijken...
http://www.speedtest.nl/ / http://speedtest.net/ / Android Market: Speedtest.net - Apps op Android Market

Weet niet of het de ultieme manier is maar behoort wel tot de mogelijkheden, alle 3 de devices die je hebt zijn android toestellen mischien de app voor alle 3 downloaden als je het niet teveel moeite vindt en ze op wifi verbinden?

[ Voor 18% gewijzigd door ninoxps op 11-01-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:27
Sa.Tan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Dat lijkt me inderdaad ook niet, Coolblue gaat geen gebruikte tablets schoonmaken, voorzien van beschermfolie en weer zodanig inpakken zodat hij 'als nieuw is'. Gebruikte apparaten gaan gewoon terug naar Asus, ik weet echter niet wat Asus er mee doet. Tablets die teruggestuurd zijn om algemene redenen zullen misschien teruggaan, en ik neem aan dat 'defecte' apparaten gerecycled worden op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timofp schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:42:
[...]

Je weet dat die kabel welke je besteld hebt een MINI HDMI is en geen MICRO HDMI?
Haha, lezen is ook een kunst :P Al die standaarden zijn ook om moe van te worden. Nieuwe besteld voor de herkansing. Ze stonden toch nog in de backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 12-10 19:54
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Zien is geloven...

Is er iemand die de snelheid kan testen (en in de gelegenheid hiervoor is) tov van een andere type/merk tablet thuis?
Dat is natuurlijk tov de pre-ICS update. Niet tov elke andere tablet. Dat is onzin om te testen. Dat moet je voor en na de update doen om te kijken of het sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:18:
[...]

http://www.speedtest.nl/ / http://speedtest.net/ / Android Market: Speedtest.net - Apps op Android Market

Weet niet of het de ultieme manier is maar behoort wel tot de mogelijkheden, alle 3 de devices die je hebt zijn android toestellen mischien de app voor alle 3 downloaden als je het niet teveel moeite vindt en ze op wifi verbinden?
Ok, zal vanavond eens gaan spelen en ook wifi-analyzer meenemen en dit op verschillende plekken in huis doen. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Nou, torrent downloaden gaat in ieder geval super, is over een 40 minuten klaar. Dan eens kijken hoe hij afspeelt, maar ik denk niet dat daar enig probleem mee zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
m0ridin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Ok, zal vanavond eens gaan spelen en ook wifi-analyzer meenemen en dit op verschillende plekken in huis doen. To be continued.
Thnx alvast

zag dat je bij speedtest.net als je hem via de website benadert ook de resultaat kan sharen en de link krijgt om te posten :-)

[ Voor 4% gewijzigd door ninoxps op 11-01-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Ik heb gezocht, vast niet goed genoeg, maar zijn er al opties voor cases of sleeves voor de Prime?
Zag ergens dat de ipad 1 types zouden passen, maar zit je dan niet met de camera posities?

Tot op heden zeer tevreden over de Prime, maar heb nog niks gedaan met GPS en vind ik
ook niet heel erg boeiend ook. Wifi prima bereik en geen wegvallers en ook de bleeding valt mij nergens op....
Vanavond weer eens kijken voor de ICS update, zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang meelezen in dit topic, toch ook maar even een post.

Ik heb de Prime sinds gisteravond in mijn bezig, maar nog te weinig tijd voor gehad om alles te checken. Mijn WiFi verbinding was prima en ik kon gewoon internetten, zonder het idee te krijgen dat hij traag is. Ik heb erg weinig tijd om alles te testen verder. BT heeft heel de tijd uitgestaan, ik heb geen reden om dat aan te zetten..

Ik hoop vanavond te kunnen updaten naar ICS en daarvoor en daarna een speedtest te doen, dan kan ik meteen zien of er verschil in zit.

Ik ga nog remote desktop (splashtop) er op zetten, zodat ik kan verbinden met mijn HTPC en hopen dat het streamen een beetje werkt (En kijken of ik MediaPortal kan streamen naar de EEE Pad, dat zou helemaal fantastisch zijn!)
el_crosso schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:40:
Ik heb gezocht, vast niet goed genoeg, maar zijn er al opties voor cases of sleeves voor de Prime?
Zag ergens dat de ipad 1 types zouden passen, maar zit je dan niet met de camera posities?
Beetje duur, maar ziet er goed uit: http://www.tabletcenter.n...er-prime-black-tf201.html

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 15:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@ el_crosso

Ik heb gewoon een 10 inch netbook sleeve gekocht voor een tientje. Pas precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
Aesculapius schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:15:
Is wel goed om inderdaad te posten dat het hier gewoon ook na de update perfect werkt. Alles is smoother en je hebt weer meer mogelijkheden tot het irichten van je schermen. Vanavond maar even alles weer uitproberen.

1 ding is onveranderd, Opera werkt nog steeds niet met Flash. Andere Browsers wel, stock ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:57:
Na lang meelezen in dit topic, toch ook maar even een post.

Ik heb de Prime sinds gisteravond in mijn bezig, maar nog te weinig tijd voor gehad om alles te checken. Mijn WiFi verbinding was prima en ik kon gewoon internetten, zonder het idee te krijgen dat hij traag is. Ik heb erg weinig tijd om alles te testen verder. BT heeft heel de tijd uitgestaan, ik heb geen reden om dat aan te zetten..

Ik hoop vanavond te kunnen updaten naar ICS en daarvoor en daarna een speedtest te doen, dan kan ik meteen zien of er verschil in zit.

Ik ga nog remote desktop (splashtop) er op zetten, zodat ik kan verbinden met mijn HTPC en hopen dat het streamen een beetje werkt (En kijken of ik MediaPortal kan streamen naar de EEE Pad, dat zou helemaal fantastisch zijn!)

[...]

Beetje duur, maar ziet er goed uit: http://www.tabletcenter.n...er-prime-black-tf201.html
Ik zie niet helemaal hoe dit lekker zou passen met dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tsjech@ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:59:
[...]

Is wel goed om inderdaad te posten dat het hier gewoon ook na de update perfect werkt. Alles is smoother en je hebt weer meer mogelijkheden tot het irichten van je schermen. Vanavond maar even alles weer uitproberen.

1 ding is onveranderd, Opera werkt nog steeds niet met Flash. Andere Browsers wel, stock ook.
Ook hier geen centje pijn tot nu toe met de ICS update. Ik zal het vanavond eens wat uitgebreider aan de tand voelen maar het ziet er nu echt super uit. Beter dan honeycomb, het voelt nu echt af. Alles gaat vloeiend en snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Laatst online: 09-10 16:56
Soeski schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:02:
[...]
Ik zie niet helemaal hoe dit lekker zou passen met dock?
Die hoes is voor als je alleen het scherm hebt, zonder dock. Je sluit 'm volgens mij aan op de uitgangen waar je normaal je dock in prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 11:06
Nog een klein weetje: ik was laatst bij de coolblue, daar zei de verkoper dat ze hem al een paar weken hadden liggen alleen ze hem nog niet mochten verkopen ivm patenten mbt transformer en prime...

En als we ons allemaal zo'n zorgen maken dat tegra3 geen 1920x1200 trekt.. waarom test iemand dat niet met een extern beeldscherm? of word het scherm dan gewoon gemirrord op de standaard resolutie?

Daarnaast denk ik dat als hij 1080p kan decoden en naar z'n eigen resolutie kan omzetten.. hij ook wel instaat moet zijn om dit rechtstreeks weer te geven..

[ Voor 16% gewijzigd door LittleKiller op 11-01-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Jas99 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:04:
[...]

Die hoes is voor als je alleen het scherm hebt, zonder dock. Je sluit 'm volgens mij aan op de uitgangen waar je normaal je dock in prikt.
De reden dat ik het vroeg is, omdat er op de site staat "geschikt voor TFP201 met dock"...
Alleen geschikt als je de dock hebt maar niet aansluit of meeneemt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat weet ik verder niet. Weet alleen dat er bij staat dat hij geschikt is voor een prime + dock. Maar wellicht dat iemand al ervaring mee heeft of met andere sleeves? Ik zoek zelf namelijk een een goede, maar vind deze een beetje te duur om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Inzake de strepen/flikkeringen op het scherm: Als ik 'GPU rendering afdwingen' uitzet, dan heb ik het niet meer. Dat is wel jammer, want ik heb GPU rendering echt nodig om de officiële Twitter app soepel te kunnen draaien. Maargoed, voor mij geen strepen meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
[...]

Dan is het geen optie voor mij, heb de dock namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Hier is de originele iets goedkoper:

http://www.informatique.n...eee-pad-sleeve-tf201.html

Maar ik wacht nog wel even op de 'third party' beschermhoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
LittleKiller schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:04:
Nog een klein weetje: ik was laatst bij de coolblue, daar zei de verkoper dat ze hem al een paar weken hadden liggen alleen ze hem nog niet mochten verkopen ivm patenten mbt transformer en prime...

En als we ons allemaal zo'n zorgen maken dat tegra3 geen 1920x1200 trekt.. waarom test iemand dat niet met een extern beeldscherm? of word het scherm dan gewoon gemirrord op de standaard resolutie?

Daarnaast denk ik dat als hij 1080p kan decoden en naar z'n eigen resolutie kan omzetten.. hij ook wel instaat moet zijn om dit rechtstreeks weer te geven..
Waarom druk maken?

Acer bregt ook een tablet uit met 1920x1200 met tegra3: nieuws: Acers Iconia A500-tablet krijgt opvolger met Tegra 3

En hier ook een youtube filmpje van de asus prime op een full hd 1920x1080 scherm: YouTube: Asus Transformer Prime HDMI output (HD 720p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkfresh
  • Laatst online: 06-07-2019
Om even te bevestigen: HDMI output is standaard op 720p. Video's van 1080p worden echter wel in 1080p weergegeven. TV schakelt automatisch in 1080p modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
ninoxps schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Waarom druk maken?

Acer bregt ook een tablet uit met 1920x1200 met tegra3: nieuws: Acers Iconia A500-tablet krijgt opvolger met Tegra 3

En hier ook een youtube filmpje van de asus prime op een full hd 1920x1080 scherm: YouTube: Asus Transformer Prime HDMI output (HD 720p)
daar heb je het even mis,
acer brengt tablet uit met 1920x1200 maar dat is niet de opvolger van de a500,
de 1920x1200 v acer is de a700
de opvolger van de a500, de a501, heeft net als de prime een lagere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:22
Nevermind ik zei het zelfde als de post hierboven.

"mierenne*kmode aan: 510 ipv 501" ;)

[ Voor 125% gewijzigd door Dracula op 11-01-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
skank schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:23:
[...]

daar heb je het even mis,
acer brengt tablet uit met 1920x1200 maar dat is niet de opvolger van de a500,
de 1920x1200 v acer is de a700
de opvolger van de a500, de a501, heeft net als de prime een lagere resolutie
Dan heb ik het verkeerd gelezen dat acer een tablet uitbrengt met een 1920x1200 scherm met een tegra 3, want ik had dit stuk gelezen ;-)
Nadat Asus onlangs het spits afbeet, lijkt CES het moment waarop meer fabrikanten tablets met de nieuwe Tegra 3-soc van Nvidia gaan tonen. Ook de A700 gebruikt deze quadcore-chip en dat betekent dat Android een stuk soepeler draait dan op tablets van de vorige generatie. Daarnaast zijn ook de prestaties op videogebied verbeterd en dat toonde Acer door verscheidene filmtrailers op 1080p af te draaien. Nu kon de Tegra 2 dat ook al, maar dan moesten bij het encoderen speciale instellingen gehanteerd worden, die de kwaliteit niet ten goede kwamen.

Bron: nieuws: Hands-on: Acer Iconia Tab A700 met 1920x1200-scherm
/edit zie het nu, had de verkeerde link gepost :-)

Maar wel alsnog 1920x1200 met tegra 3 @ acer tablet

[ Voor 6% gewijzigd door ninoxps op 11-01-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
ik weet begod niet welke tab ik nu moet kiezen straks, en ik wil hem toch tegen mei...
maar ik wil wel een werkende wifi, en de berichten hier baren me zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
skank schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:
ik weet begod niet welke tab ik nu moet kiezen straks, en ik wil hem toch tegen mei...
Als je pas een tablet in mei wil kan je net zo goed wachten, dan zullen o.a de nieuwe samsung tab en de nieuwe ipad ook wel aanwezig zijn,

Ik wil nu graag een tab en vanwege dock (mede vervanger van mijn netbook) wil ik graag de prime, gps maakt mij niet veel uit, mogelijke slechte wifi baart mij gewoon zorgen bij een wifi only tablet...

en wat ik mij sterk ook afvraag of het mogelijk is om een 3g dongel met een 3g simmetje werkend te krijgen is op de asus prime (liefst zonder mijn garantie te laten vervallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
skank schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:
Tja, als je pas in mei wilt aanschaffen, dan kan je met dit soort producten die zich razendsnel ontwikkelen beter wachten. M.b.t dit topic en gezien de discussies eerder over een opvolger; Wil je dit kwartaal een tablet aanschaffen dan is de Prime nu het beste en mooiste wat er te koop is met android. Alleen wil je 3G of veel gebruik maken van GPS, dan moet je verder kijken.

(ik zal wel reacties krijgen dat binnen 3 maanden de opvolger er is, maar gezien Asus zijn eerdere verschuivingen van deadlines, geloof ik dat met de zomer pas er een opvolger is).
Pagina: 1 ... 18 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]