Ik heb hier een TF101 liggen, die (als ik het mij goed herinner) dithering gebruikt om 24-bit kleur weer te geven op een 18-bit paneel. Ik heb ook een Tab 10.1, waar een "echt" 24-bit scherm in zit, en de kleuren daarvan zijn feller.motogp schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:32:
Meerdere mensen hier die de kleuren niet echt mooi vinden?
Het scherm is mooi helder en scherp, maar de kleuren vind ik echt niet mooi.
Rood is niet echt rood en dat geld eigenlijk voor alle kleuren,ze zijn niet echt mooi vol om het zo maar te zeggen.
Al een beetje met de helderheid lopen spelen maar daar word het niet beter van, IPS+ aan of uit maakt ook niet uit.
De kleuren van mijn Samsung 10.1 zien er veel beter uit.
Kan je dit nog ergens instellen of blijft het bij de helderheid die je kan instellen?
Ik denk echter dat dit laatste niet per definitie door het scherm komt, maar door de afstelling. Die felle(re) kleuren zijn een "Samsung-tik", want de Samsung-TV van mijn vader is bij vergelijkbare instellingen feller van kleur dan mijn Philips en de Sony van mijn zus. De Samsung-monitor van mijn zus haar computer is, hoe je hem ook afstelt, beduidend feller van kleur dan mijn eigen gekalibreerde Eizo. (Die is gekalibreerd voor fotografisch werk, met een Spyder3, en dat ding is dus correct.)
Ik denk dat Asus korter bij de "echte" kleuren zit, maar dat jij de meer verzadigde kleuren van Samsung gewoon mooier vindt. Mij maakt het weinig uit op een tablet.