Nee. Staat er toch letterlijk? De 3G zal wel iets aangepast worden omdat dat waarschijnlijk ook niet door alu heen komt, en daarmee nemen ze gelijk de GPS mee.SAWYER schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:53:
http://focustaiwan.tw/Sho...Type=aALL&ID=201201060022
Meanwhile, the company expects to begin shipping the 3G version of the Transformer Prime in March, which will offer better global positioning system (GPS) connectivity than the Wi-Fi version.
Zit er dan toch een revisie aan te komen m.b.t de gps?
Ben niet zo thuis in hoe die gps werkt maar waarom zie ik in GPS test app 0 sats staan.. Maar als ik in google maps kijk geeft hij mijn lokatie wel goed aan (oke hij denkt dat ik bij de buren zit maar toch nauwkeurig dus)
Omdat Android nu naar je WiFi kijkt, en daaruit de locatie haalt.cubuz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:59:
Ben niet zo thuis in hoe die gps werkt maar waarom zie ik in GPS test app 0 sats staan.. Maar als ik in google maps kijk geeft hij mijn lokatie wel goed aan (oke hij denkt dat ik bij de buren zit maar toch nauwkeurig dus)
Verwijderd
Heb ook de Cover gezien voor de tablet zelf op de Launch party en vond het een zeer degelijk systeem.
Begreeep dat er ook een sleeve gaat komen van Asus voor de combinatie Toetsenbord + Tablet
Begreeep dat er ook een sleeve gaat komen van Asus voor de combinatie Toetsenbord + Tablet
Enig idee hoe die sleeve gaat heten?Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:30:
Heb ook de Cover gezien voor de tablet zelf op de Launch party en vond het een zeer degelijk systeem.
Martin
Verwijderd
Welke die voor alleen de tablet of die voor de combinatie?
Weet voor beide geen naam maar begreep dat de prijs voor de alleen de tablet sleeve ergens rond de 30-40 euro komt, en voor combinatie 50 euro.
Zijn uiteraard wel advies prijzen, daarnaast komt de losse voor tablet alleen in verschillende kleuren, heb een grijze,roze en een groene gezien.
De combinatie sleeve gaat nog wel even duren voordat deze uitkomt begreep ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 01:00 ]
De origami achtige sleeve heet Transleeve.
Nou, tentje opzetten bij de deur/brievenbus vandaag dan maar
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik heb nog een prachtige leren map van mijn oude TF-101. De Prime past wel en heeft iets "ruimte"maar dat valt nauwelijks op. Alleen de openingen voor de aansluitingen zijn natuurlijk niet hetzelfde, maar daar heb je ook niet veel last van, want alles is bereikbaar.martin4you schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:32:
[...]
Ik heb elders gelezen dat de TF101 een groter formaat heeft dan de TF201. Dan zou je leren hoes die je hierboven noemt te groot uitvallen. Check dus eerst de maten!
Ja, daar ben ik ook wat naar aan het kijken, post het even als je wat vindtmartin4you schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:07:
Heeft iemand al onderzoek gedaan naar een goede hoes of cover voor de Prime? Uiteraard zo dun en stevig mogelijk. Ik heb wel een clip gezien van de Transleeve maar die valt me erg tegen als ik dat zo bekijk. Ik denk zelf aan een leren hoes met rits waarin je 'm rechtop kan zetten. Bestaat zoiets voor een betaalbare prijs? Ik hoor het graag!
Hoe lang is de laadkabel trouwens? Ik hoorde over de TF101 wat klachten van mensen dat deze wat aan de korte kant was. Kan iemand zijn/haar ervaringen daarover delen? Voor mijn mobiel heb ik er bijvoorbeeld een bij gekocht van 3 meter en dat is zat, maar voor de Prime wordt dat wat ingewikkelder door de connector..
Verwijderd
Zo, das nog een fors stukje sneller! En ik dacht dat het met mijn D-link 666 met drie antennes op WiFi-N niet meer beter kon. Wat voor router en wat voor instellingen heb je om dat voor elkaar te krijgen?hjoels schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:05:
[...]
Ik heb nu een linksnelheid van 52 Mbps. Ik denk dat dit afhankelijk is van de plaats waar je in huis bent.
Klopt dit??
Bij mij knalde de snelheid keihard op zijn bek met 2 gipsmuurtjes ertussen trouwens, amper 5mbps.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 10:12 ]
De laadkabel is om en nabij de 1.60 m. gok ik.
Ik heb de ATP sinds gisteravond, eerste ervaring met android.
So far so good.
Ik heb de ATP sinds gisteravond, eerste ervaring met android.
So far so good.
[ Voor 2% gewijzigd door ogdak op 07-01-2012 10:13 . Reden: typo ]
Ah, ok, thanks!ogdak schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:12:
De laadkabel is om en nabij de 1.60 m. gok ik.
Even om ook wat positieve feedback te posten.
Ik heb de mijn 32 GB met dock champagne/silver net opgehaald en geen bleeding tijdens gebruik, geen dode pixels en geen rammels. Helemaal goed dus
!
GPS nog niet gebruikt, WIFI zelfde sterkte als de Iphone 4 hier in huis.
Ik heb de mijn 32 GB met dock champagne/silver net opgehaald en geen bleeding tijdens gebruik, geen dode pixels en geen rammels. Helemaal goed dus
GPS nog niet gebruikt, WIFI zelfde sterkte als de Iphone 4 hier in huis.
Hier een linksnelheid van 65 Mbps op een sitecom smart living 300n router op het 64gb model afstand op 5 meter van router is 58 Mbps
Accugebruik zie ik met 10% per uur gaan, wifi continue aan, balanced mode, ips mode op halve helderheid(geen autostand) met 33% surftijd, 33% game where's the water en 33% boek lezen in aldiko
Accugebruik zie ik met 10% per uur gaan, wifi continue aan, balanced mode, ips mode op halve helderheid(geen autostand) met 33% surftijd, 33% game where's the water en 33% boek lezen in aldiko
[ Voor 5% gewijzigd door krotwijk op 07-01-2012 11:06 ]
Mooie foto. Waar kan ik ergens zien hoeveel satellieten de Prime ontvangt zoals op de foto?? Ik had een fix buiten maar met Wifi aan. Moet het nog in de auto proberen.edumertz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:38:
Net ff test gedaan in auto...kreeg rijdend binnen 30 sec gps fix. Raakte deze niet meer kwijt ook niet tijdens rijden op snel weg 120kmper uur. Het werden er wel minder tijdens het rijden.
'Gps test' uit de market.hjoels schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:31:
[...]
Mooie foto. Waar kan ik ergens zien hoeveel satellieten de Prime ontvangt zoals op de foto?? Ik had een fix buiten maar met Wifi aan. Moet het nog in de auto proberen.
Canon Digital Ixus V2
Dit is een bug van swype. De devs zijn ermee bezig.NtT6 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:47:
Heeft iemand Swype voor Honeycomb beta werkend MET nederlandse taal? Ik kan de beta voor "all regions" gewoon installeren, maar als ik daarna probeer extra talen te downloaden krijg ik "oops, no languages found" en ik zie een update staan die als ik die probeer te installeren zegt: "installation failed, installation with same signature already exists (of iets dergelijks)". Na de eerste foutmelding zijn beide menus (extra talen en update optie) verdwenen en kan ik er met geen mogelijkheid Nederlands bij krijgen. Ik heb een Galaxy Tab apk geprobeerd en die werkt met Nederlands, maar heeft net de verkeerde resolutie (752 ipv 800) waardoor ik elke keer een foutmelding krijg.
Iemand swype al goed werkend geregen en hoe?
Gisteren mijn ATP 32GB Champagne opgehaald.
Wat een heerlijk apparaat. Even inloggen met je account en je hebt alle apps direct weer op het apparaat staan.
Wat een heerlijk apparaat. Even inloggen met je account en je hebt alle apps direct weer op het apparaat staan.
Hoe heb je het gedaan??? Tethering met Wifi verbonden met je GSM????edumertz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:38:
Net ff test gedaan in auto...kreeg rijdend binnen 30 sec gps fix. Raakte deze niet meer kwijt ook niet tijdens rijden op snel weg 120kmper uur. Het werden er wel minder tijdens het rijden.
Neen, gewoon GPS. Na je eerste fix (kan heel lang duren) weet de GPS waar hij moet zoeken en naar wat hij moet zoeken. De problemen zijn dan grotendeels opgelost.hjoels schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:50:
[...]
Hoe heb je het gedaan??? Tethering met Wifi verbonden met je GSM????
Ook kan je bestanden downloaden om op je tablet te zetten, deze vertellen de GPS naar wat ze moeten zoeken en verhoogt de snelheid van een fix. Het is voordien al eens langs gekomen.
Is het geluid (1 speaker, niet centraal) echt zo een ramp? Staat in review van Tweakers.
Geluid is prima.Dazsur schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:06:
Is het geluid (1 speaker, niet centraal) echt zo een ramp? Staat in review van Tweakers.
"Het geluid dat uit de speaker komt, is voor tabletbegrippen overigens wel goed, maar waarom Asus voor deze plaatsing heeft gekozen is ons een raadsel."
Nickname does not reflect reality
Ik heb er geen last van, enige punt is dat er geen 'surround' is, maar bij een andere tablet is dit ook niet te merken vind ik. De speakers zijn kwalitatief (relatief) zo goed dat ik veel muziek gewoon door speakers duuw waar ik anders een hoofdtelefoon prefereerde.Dazsur schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:06:
Gaat dat dan wel goed als je, zoals ik, een geroote phone hebt en dus ook zaken als adfree, superuser en titanium backup erop hebt staan. Of, worden die niet geinstalleerd omdat ze toch niet gaan werken?elma_illusion schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:44:
Even inloggen met je account en je hebt alle apps direct weer op het apparaat staan.
Bij mij installeert hij niet de apps van mijn telefoon, terwijl ik wel op dezelfde account ingelogd ben. Hoe doe ik dit?
Gewoon bij Mijn Apps onderaan kijken.Biejor schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:29:
Bij mij installeert hij niet de apps van mijn telefoon, terwijl ik wel op dezelfde account ingelogd ben. Hoe doe ik dit?
Verwijderd
Weet iemand of het ook mogelijk is om niet de apps die je op je telefoon hebt staan over te laten zetten? ik heb namelijk HEEL erg veel apps op mijn telefoon staan en die wil ik echt allemaal niet op mijn prime hebben staan die ik dinsdag ontvang, wil liever zelf een selectie maken en die gewoon uit de markt kunnen downloaden.
Misschien een hele domme vraag, maar voordat ik iets sloop: Als ik de Transformer in de dock wil zetten, moet ik dan die rubberen dingen eerst uit de tablet slopen ofzo? Staat nergens in de handleiding en krijg ze er niet echt gemakkelijk uit... Vandaar de vraag :-S
JA! zeker doen! Het is echt belangrijk voor je probeert de tablet in het dock te duwen, anders loop je de kans dat je de rubbertjes er niet meer uitkrijgt.
Dit is vooral bedoeld voor mensen die geen dock hebben, dan mogen deze er niet zomaar uitkomen.
Dit is vooral bedoeld voor mensen die geen dock hebben, dan mogen deze er niet zomaar uitkomen.
[ Voor 35% gewijzigd door eclipse____ op 07-01-2012 13:06 ]
Hoe dan? Ik krijg ze er serieus niet uit.eclipse____ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:59:
JA! zeker doen! Het is echt belangrijk voor je probeert de tablet in het dock te duwen, anders loop je de kans dat je de rubbertjes er niet meer uitkrijgt.
Dit is vooral bedoeld voor mensen die geen doch hebben, dan mogen deze er niet zomaar uitkomen.
Eum, prullen en prutsen... Het dock past echt niet met, neem dat van mij aanjoblamie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:06:
[...]
Hoe dan? Ik krijg ze er serieus niet uit.
Het is bekend dat het stroef gaat maar toch lukt het bij iedereen hoor.
Even een tandenstoker of satéprikker gebruiken, er zitten kleine gaatjes in en daarmee sleep je ze er zo uit.joblamie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:06:
[...]
Hoe dan? Ik krijg ze er serieus niet uit.
Geen backlight bleeding of dode pixels en geen rammelende onderdelen! GPS nog niet geprobeerd. Geweldig apparaat, beetje jammer dat 'ie eerst 8 uur aan de lader moet liggen
Goed idee, tandenstokers! Het is stroef maar ik vind het goed want velen zullen deze gebruiken zonder doch.BBotman schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:12:
[...]
Even een tandenstoker of satéprikker gebruiken, er zitten kleine gaatjes in en daarmee sleep je ze er zo uit.
Geen backlight bleeding of dode pixels en geen rammelende onderdelen! GPS nog niet geprobeerd. Geweldig apparaat, beetje jammer dat 'ie eerst 8 uur aan de lader moet liggen
De batterijen van tegenwoordig moeten niet eerst laden alvorens te gebruiken hoor, dat is al bijna 5 jaar zo. Ze zijn al een beetje opgeladen zo dat je in de winkel/auto kan testen, dan aan de lader mag het toestel gewoon op.
Als je het geluid slecht vindt hang je er gewoon een X-Mini aan.Dazsur schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:06:
Dat doe ik ook met mijn netbook die verschrikkelijk slechte speakers heeft.
Het is geweten dat netbooks verschrikkelijke speakers hebben maar deze zijn echt (relatief) goed. Ik denk niet dat jou speakers van die site beter zijn, of toch niet de moeite om ze aan te schaffen bij dit product. Ook de draagbaarheid vermindert fel.Twister336 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:26:
[...]
Als je het geluid slecht vindt hang je er gewoon een X-Mini aan.
Dat doe ik ook met mijn netbook die verschrikkelijk slechte speakers heeft.
Ik zal het eens testen als ik mijn Prime heb maar ik zou aangenaam verrast zijn als de interne speaker beter zou zijn dan de X-Mini.
Ik heb hem ook binnen, prachtig ding! Heel tevreden mee, geen last van de genoemde issues hier, ik ga weer verder spelen!
Ze zullen beter zijn, dat zal ik niet ontkennen (dat is normaal omdat ze groter zijn). Maar is het de moeite van aankoop? Het maakt de tablet minder draagbaar.Twister336 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:54:
Ik zal het eens testen als ik mijn Prime heb maar ik zou aangenaam verrast zijn als de interne speaker beter zou zijn dan de X-Mini.
Hmmm.... het begint al moeilijk om me in te houden om m nog niet te kopen 
Wel goed om te lezen dat het geluid goed is, aangezien ik daar ook nog mijn twijfels over had. Ik had wel liever 2 speakers gezien.
Wel goed om te lezen dat het geluid goed is, aangezien ik daar ook nog mijn twijfels over had. Ik had wel liever 2 speakers gezien.
[ Voor 56% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2012 14:07 ]
PSN id: NL_SToRM
De X-Mini is niet zo zeer beter, hij kan simpelweg harder. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door het geluid. Voor zo'n klein speakertje is het gewoon dik in orde. Alleen de plaatsing is misschien wat ongelukkig, al heb ik daar weinig last van.
[ Voor 18% gewijzigd door PrinsPils op 07-01-2012 14:08 ]
mmm ligt het nou aan mij of kun je de ATP alleen maar opladen via de oplader...
Als ik via de computer de prime aansluit dan laad hij niet op..
Heeft waarschijnlijk te maken met de spanning die geleverd kan worden.elma_illusion schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:23:
mmm ligt het nou aan mij of kun je de ATP alleen maar opladen via de oplader...
Dit 'probleem' had de 1e transformer ook... Misschien kan je wel opladen als hij op stand-by staat, maar dan gaat het mogelijk wel erg langzaam.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Nou ja, 'probleem', staat duidelijk in de handleiding dat de Transformer uit moet staan als je het via USB oplaad. Dat geldt trouwens voor vrijwel alle tablets inclusief die van Apple.
Nadat ik gistermiddag uit mijn werk kwam en met lichte verbazing zag dat hij te koop was gelijk in de auto gestapt en er eentje gehaald, was nog net op tijd er stonden er nog twee! Na gisteravond de boel aan de gang geholpen te hebben en lekker uitgebreid te hebben gespeeld was het nu toch echt tijd om het bekende gps probleem eens te gaan bekijken.
Net dus even buiten gestaan om het gps "probleem" te testen,( had het gister avond al even geprobeerd, maar vond het te nat en koud om het vol te houden). Gps test even geinstaleerd en deze aan het werk gezet. Naar een minuut of 2 begonnen de eerste satelieten in beeld te komen en daarna volgden er snel meer. In totaal kreeg ik 11 satelieten in beeld en was er een fix met 9. Daarna gps uitgezet en vervolgens weer aan, satelieten werden een stuk sneller gevonden als de eerste keer en ook de fix kwam sneller.
Wat mij wel opviel was dat als ik de tab met het scherm naar boven hield er eerder wat gevonden werd.
Voorzover ik het nu getest heb valt het voor mij wel mee, ik kan er in iedergeval prima mee leven.
Net dus even buiten gestaan om het gps "probleem" te testen,( had het gister avond al even geprobeerd, maar vond het te nat en koud om het vol te houden). Gps test even geinstaleerd en deze aan het werk gezet. Naar een minuut of 2 begonnen de eerste satelieten in beeld te komen en daarna volgden er snel meer. In totaal kreeg ik 11 satelieten in beeld en was er een fix met 9. Daarna gps uitgezet en vervolgens weer aan, satelieten werden een stuk sneller gevonden als de eerste keer en ook de fix kwam sneller.
Wat mij wel opviel was dat als ik de tab met het scherm naar boven hield er eerder wat gevonden werd.
Voorzover ik het nu getest heb valt het voor mij wel mee, ik kan er in iedergeval prima mee leven.
Ik heb een kleine vraag. Mijn vriendin wil eigenlijk helemaal van de laptop af, echter zij speelt wel Landleven op Hyves. Nu is dit een grafisch zeer zwaar spelletje. Kan iemand mij vertellen hoe dit loopt op zijn Transformer Prime met Tegra3? Bij voorkeur ook het land van iemand anders kijken waar sneeuw valt. Die scenes zijn helemaal een drama.
Als dit wel lekker loopt (bijv. ten opzichte van een nvidia 3xxM of 4xxM) wil zij eventueel overstappen naar dit tablet.
Als iemand dit voor mij zou willen nagaan, ben ik je dankbaar. Bijkans een filmpje d'r van!
Als dit wel lekker loopt (bijv. ten opzichte van een nvidia 3xxM of 4xxM) wil zij eventueel overstappen naar dit tablet.
Als iemand dit voor mij zou willen nagaan, ben ik je dankbaar. Bijkans een filmpje d'r van!
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Hallo...
ook ik heb tot nu toe redelijke ervaring met gps , hij had ze vrij snel te pakken ( app van market gebruikt om ze te zien). ook een fix was er vrij snel.( enkele minuten).
Het advies is om de tablet met het beeldscherm naar boven te richten.
Hij lag bij mij binnen op een stoel voor het raam.

verder moet ik wel nog gaan rijden.
ook ik heb tot nu toe redelijke ervaring met gps , hij had ze vrij snel te pakken ( app van market gebruikt om ze te zien). ook een fix was er vrij snel.( enkele minuten).
Het advies is om de tablet met het beeldscherm naar boven te richten.
Hij lag bij mij binnen op een stoel voor het raam.
verder moet ik wel nog gaan rijden.
Krijgt iemand een exchange account werkend?
Ik vul exact dezelfde gegevens in als op mijn sgs2 om zo ook mijn werkmail binnen te krijgen, hij geeft aan dat alles klopt bij het controleren van de serverinstellingen maar vervolgens blijven er 2 draaiende cirkels staan met laden.
Ik heb al iets gevonden dat het mogelijk door honeycomb komt en een al veel langer durend probleem is, maar klopt dat ook?
Ik vul exact dezelfde gegevens in als op mijn sgs2 om zo ook mijn werkmail binnen te krijgen, hij geeft aan dat alles klopt bij het controleren van de serverinstellingen maar vervolgens blijven er 2 draaiende cirkels staan met laden.
Ik heb al iets gevonden dat het mogelijk door honeycomb komt en een al veel langer durend probleem is, maar klopt dat ook?
Verwijderd
Gisteren op weg naar huis de Prime op de passagiersstoel gezet en toen vond 'ie in 10 minuten 2 satellieten. Heb toen gelijk bij thuiskomst m'n tablet ruim een uur buiten gelegd en op een gegeven moment had ik geen enkele satelliet meer. Heb wifi nog aangezet, maar dat leverde ook niks op. Of boven mijn stad cirkelen nooit satellieten
, of ik heb een volkomen blinde Prime.
Overigens verder nog steeds zeer tevreden. Ben nu nog op zoek naar leuke spelletjes, het aanbod op de market valt me toch nog een beetje tegen.
Overigens verder nog steeds zeer tevreden. Ben nu nog op zoek naar leuke spelletjes, het aanbod op de market valt me toch nog een beetje tegen.
Ik heb trouwens al wel een paar vastlopers gehad, niet zo dat ik moest rebooten maar hopelijk wel verholpen met de update naar ICS. Zetten jullie hem trouwens uit 's nachts?
Verwijderd
always on ;-)Biejor schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:43:
Ik heb trouwens al wel een paar vastlopers gehad, niet zo dat ik moest rebooten maar hopelijk wel verholpen met de update naar ICS. Zetten jullie hem trouwens uit 's nachts?
Is er toevallig iemand die weet of de datakabel dezelfde is als voor de originele transformer?
Sinds gisteren in het bezit van de 32GB versie (Champagne, zeg maar eerder zilver, incl dock duh).
Eerste indruk is meer dan goed. Niet 'overweldigend', maar dat komt misschien doordat ik hiervoor al vaak met de Transformer heb gespeeld, aangezien mijn pa die in z'n bezit heeft.
Ik heb geen last van WiFi issues, signaal is wel wat zwakker dan 'normaal', maar het werkt op zich wel stabiel (valt niet weg).
Snelheid is wel wat lager dan ik ben gewend. Max zo'n 11Mbps terwijl ik normaal zo'n 18Mbps haal op speedtests.
Wel heb ik last van backlightbleeding op 3 punten (als je het tablet in landschape hebt: onder in het midden, rechts boven en links boven). Niet al te erg en valt alleen op als het scherm een volledig zwarte afbeelding toont en als je in het donker zit. Niet al te storend dus.
Las hier eerder in het topic voorbij komen dat iemand dacht dat iets los zat in z'n tablet, rechtsonderin: Ik ik ook iets 'raar's als ik rechts onderen op m'n tablet tik, alsof iets los zit, maar ik maak er niet al te veel zorgen over. Je hebt 2 jaar garantie. Als het binnen die 2 jaar niet 'echt' kapot gaat, dan zal het wel zo horen/geen kwaad kunnen
Jammer is dat mijn GPS niet werkt. 30 minuten voor het raam laten liggen en nog steeds 0 satellieten. Is geen dealbreaker voor mij, aangezien ik niet zou weten wanneer ik GPS nodig zou moeten hebben op m'n tablet. Is immers veel te groot om voor de voorruit te leggen en voor navigatie heb ik m'n HTC Desire Z.
Goed verbetering ten opzichte van de Transformer is dat je nu afzonderlijk kan zien hoeveel % batterij het dock en het tablet zelf resterend hebben. Dat kon bij de Transformer niet en was zeer irritant.
Ook is het een verademing dat de bijgeleverde USB kabel een stuk langer is tov de originele Transformer. man man man wat was dat een kort kabeltje, alsof je hem op de zwarte markt had gekocht.
Verschillende powermodes zijn leuk, alhoewel ik me afvraag wat er nou precies veranderd wordt als je switched tussen power/balance/performance. Ik heb iig op balanced staan met Super IPS op Auto brightness.
Heb wel het gevoel dat de Tegra3 nog niet goed tot z'n recht komt in Honeycomb (snelheidsverschil gevoelsmatig met de Transformer is minimaal) en kan dus niet wachten op ICS. In games komt de echte kracht wel naar voren overigens. Machtig mooie graphics, ongelofelijk dat je dat nu gewoon in je handen houdt. Vroegah moest je daar een half datacenter voor afhuren.
Tip: Installeer Opera als browser. Is de snelste van ze allemaal. Heb ze allemaal uit de market geprobeerd (Van Xscope tot Dolphin) en Opera is echt het snelst.
Ik zet hem wel uit 's nachts. Heb hem dan toch niet nodig dus is flauwekul dattie dan op standby staat en batterij vreet.
Eerste indruk is meer dan goed. Niet 'overweldigend', maar dat komt misschien doordat ik hiervoor al vaak met de Transformer heb gespeeld, aangezien mijn pa die in z'n bezit heeft.
Ik heb geen last van WiFi issues, signaal is wel wat zwakker dan 'normaal', maar het werkt op zich wel stabiel (valt niet weg).
Snelheid is wel wat lager dan ik ben gewend. Max zo'n 11Mbps terwijl ik normaal zo'n 18Mbps haal op speedtests.
Wel heb ik last van backlightbleeding op 3 punten (als je het tablet in landschape hebt: onder in het midden, rechts boven en links boven). Niet al te erg en valt alleen op als het scherm een volledig zwarte afbeelding toont en als je in het donker zit. Niet al te storend dus.
Las hier eerder in het topic voorbij komen dat iemand dacht dat iets los zat in z'n tablet, rechtsonderin: Ik ik ook iets 'raar's als ik rechts onderen op m'n tablet tik, alsof iets los zit, maar ik maak er niet al te veel zorgen over. Je hebt 2 jaar garantie. Als het binnen die 2 jaar niet 'echt' kapot gaat, dan zal het wel zo horen/geen kwaad kunnen
Jammer is dat mijn GPS niet werkt. 30 minuten voor het raam laten liggen en nog steeds 0 satellieten. Is geen dealbreaker voor mij, aangezien ik niet zou weten wanneer ik GPS nodig zou moeten hebben op m'n tablet. Is immers veel te groot om voor de voorruit te leggen en voor navigatie heb ik m'n HTC Desire Z.
Goed verbetering ten opzichte van de Transformer is dat je nu afzonderlijk kan zien hoeveel % batterij het dock en het tablet zelf resterend hebben. Dat kon bij de Transformer niet en was zeer irritant.
Ook is het een verademing dat de bijgeleverde USB kabel een stuk langer is tov de originele Transformer. man man man wat was dat een kort kabeltje, alsof je hem op de zwarte markt had gekocht.
Verschillende powermodes zijn leuk, alhoewel ik me afvraag wat er nou precies veranderd wordt als je switched tussen power/balance/performance. Ik heb iig op balanced staan met Super IPS op Auto brightness.
Heb wel het gevoel dat de Tegra3 nog niet goed tot z'n recht komt in Honeycomb (snelheidsverschil gevoelsmatig met de Transformer is minimaal) en kan dus niet wachten op ICS. In games komt de echte kracht wel naar voren overigens. Machtig mooie graphics, ongelofelijk dat je dat nu gewoon in je handen houdt. Vroegah moest je daar een half datacenter voor afhuren.
Tip: Installeer Opera als browser. Is de snelste van ze allemaal. Heb ze allemaal uit de market geprobeerd (Van Xscope tot Dolphin) en Opera is echt het snelst.
Exchange hier zonder problemen aan de praat gekregen.JeroenV_ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:39:
Krijgt iemand een exchange account werkend?
Zie hierboven.Possible schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:02:
Zijn er ook mensen die totaal geen satellieten vinden? Ik heb inmiddels 10 minuten buiten gestaan maar er gebeurt helaas niks
1 vastloper gehad toen ik de camera wilden openen. Had de tablet net 5 minuten in m'n bezit, hopelijk is dat geen teken voor de toekomst haha.Biejor schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:43:
Ik zet hem wel uit 's nachts. Heb hem dan toch niet nodig dus is flauwekul dattie dan op standby staat en batterij vreet.
Ik zal morgen eens voor je kijken als ik tijd heb. Moet ik wel mn hyves account eens opgraven.SkyStreaker schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:30:
Ik heb een kleine vraag. Mijn vriendin wil eigenlijk helemaal van de laptop af, echter zij speelt wel Landleven op Hyves. Nu is dit een grafisch zeer zwaar spelletje. Kan iemand mij vertellen hoe dit loopt op zijn Transformer Prime met Tegra3? Bij voorkeur ook het land van iemand anders kijken waar sneeuw valt. Die scenes zijn helemaal een drama.
[ Voor 32% gewijzigd door Freekers op 07-01-2012 17:02 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat is toch gewoon standaard miniUSB, zelfde als vele HDD's camera's enzo. Wel niet vergissen met microUSB zoals de huidige gsm's.MarDor schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:55:
Is er toevallig iemand die weet of de datakabel dezelfde is als voor de originele transformer?
Nee was het maar mini usb... de originele transformer heeft een 40 pin connector welke de prime volgens mij ook heeft. Ik weet alleen niet zeker of ze qua stroomtoevoer het zelfde zijn.eclipse____ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:01:
[...]
Dat is toch gewoon standaard miniUSB, zelfde als vele HDD's camera's enzo. Wel niet vergissen met microUSB zoals de huidige gsm's.
Ik heb een beetje last van backlight bleeding onder de softkeys onderaan (terug en home) maar dat merkte ik pas op tijdens de update van ASUS. Tijdens normaal gebruik of het kijken van films merk je het amper dus het zit mij wel best. Voor de rest heb ik geen last van de horrorverhalen.
In de auto net iets van 10 sats gevonden, maar binnen vind hij niks!Possible schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:02:
Zijn er ook mensen die totaal geen satellieten vinden? Ik heb inmiddels 10 minuten buiten gestaan maar er gebeurt helaas niks
Kan bij de TF101 wel met app Dual Battery Widget.Freekers schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:58:
Bij mijn 32GB grijs zit er wat speling achter het scherm waardoor hij klikt tegen de achterliggende constructie. Ik ben daarmee terug gegaan naar Capi Schiphol en kreeg te horen dat hij niet wordt omgeruild maar wordt opgestuurd omdat ze moeten onderzoeken wat ermee gebeurd is. Ik vind dat raar omdat ik al de volgende dag bij ze was met deze klacht. Moeten ze 'm niet gewoon omruilen?
Overigens is er wat bij gekomen: de TF rammelt als ik 'm schud. Het lijkt nu gewoon op een China-budgettablet ipv van een ding van bijna 600 Euro.
Klopt dit wel? Mogen ze 'm opsturen ipv omruilen ondanks dat hij met deze klacht uit de doos is gekomen?
Overigens is er wat bij gekomen: de TF rammelt als ik 'm schud. Het lijkt nu gewoon op een China-budgettablet ipv van een ding van bijna 600 Euro.
Klopt dit wel? Mogen ze 'm opsturen ipv omruilen ondanks dat hij met deze klacht uit de doos is gekomen?
Vmu
Kan je hem niet gewoon terug geven en geld terug vragen? Daarna gewoon een nieuwe halen bij de mediamarkt.Vmu schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:27:
Bij mijn 32GB grijs zit er wat speling achter het scherm waardoor hij klikt tegen de achterliggende constructie. Ik ben daarmee terug gegaan naar Capi Schiphol en kreeg te horen dat hij niet wordt omgeruild maar wordt opgestuurd omdat ze moeten onderzoeken wat ermee gebeurd is. Ik vind dat raar omdat ik al de volgende dag bij ze was met deze klacht. Moeten ze 'm niet gewoon omruilen?
Canon Digital Ixus V2
Ze nemen een geopende en gebruikte tablet vast niet terug.
Vmu
Als je je tablet reset en netjes in de verpakking doet zijn ze waarschijnlijk heel wat coulanter dan wanneer het een zooitje is, maar verplicht zijn ze niet dat ze de tablet terug nemen of direct omruilen, ook als is deze maar één dag oud.
DOA-termijnen en terug kunnen brengen binnen bijvoorbeeld twee weken zijn puur vanuit coulance van de verkoper, wettelijk is het koop = koop.
DOA-termijnen en terug kunnen brengen binnen bijvoorbeeld twee weken zijn puur vanuit coulance van de verkoper, wettelijk is het koop = koop.
Dat is wel jammer. Webwinkels zijn hier veel coulanter in, op deze manier beginnen gewone winkels zich nog eens uit de markt te prijzen.
Het blijft natuurlijk wel vervelend dat ik 'm een paar weken kwijt ben terwijl het waarschijnlijk een productiefout is omdat er meer van dit soort klachten zijn. De verkoper vertelde dat ze alleen omruilen als bijvoorbeeld de versnellingsmeter kapot is.
Dit in tegenstelling tot wat de andere verkoper zei toen ik de TF kwam kopen: Ik vertelde dat ik gehoord had dat er een groot aantal maandagmorgenmodellen tussen zitten en dat ik in dat geval mijn tablet wil kunnen ruilen. Dat was geen probleem zei hij.
Het blijft natuurlijk wel vervelend dat ik 'm een paar weken kwijt ben terwijl het waarschijnlijk een productiefout is omdat er meer van dit soort klachten zijn. De verkoper vertelde dat ze alleen omruilen als bijvoorbeeld de versnellingsmeter kapot is.
Dit in tegenstelling tot wat de andere verkoper zei toen ik de TF kwam kopen: Ik vertelde dat ik gehoord had dat er een groot aantal maandagmorgenmodellen tussen zitten en dat ik in dat geval mijn tablet wil kunnen ruilen. Dat was geen probleem zei hij.
Vmu
Webwinkels zijn niet coulanter. Zij zijn dat verplicht ingevolge de wet 'koop op afstand'.Vmu schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:44:
Dat is wel jammer. Webwinkels zijn hier veel coulanter in, op deze manier beginnen gewone winkels zich nog eens uit de markt te prijzen.
[ Voor 42% gewijzigd door -MD- op 07-01-2012 19:54 ]
Nog beter. Ik dacht dat je beter bij echte winkels kunt kopen omdat daar mensen werken die je kunnen helpen, in de praktijk kun je dus beter bij webwinkels kopen omdat je dan niet meer afhankelijk bent van mensen maar gewoon de wet achter je hebt.
Vmu
In de praktijk heb je vaak niet zoveel aan die verkopers in de winkel is mijn ervaring. Je kunt je als leek beter verdiepen op het internet dan dat je een verkoper om advies vraagt.
Via een webwinkel heb je, vanaf het moment dat je het product thuis ontvangt, 7 dagen 'bedenktijd'. Je mag in die 7 dagen gewoon zeggen: 'het product bevalt me niet, hier heb je 'm terug'.
Via een webwinkel heb je, vanaf het moment dat je het product thuis ontvangt, 7 dagen 'bedenktijd'. Je mag in die 7 dagen gewoon zeggen: 'het product bevalt me niet, hier heb je 'm terug'.
Inderdaad.
Nu krijg ik het volgende als ik terug ga naar Capi en zeg dat hij niet alleen tegen de achterliggende constructie klikt maar ook rammelt dat ze 'm op gaan sturen om te kijken of ik 'm bijvoorbeeld niet heb laten vallen...
Nu krijg ik het volgende als ik terug ga naar Capi en zeg dat hij niet alleen tegen de achterliggende constructie klikt maar ook rammelt dat ze 'm op gaan sturen om te kijken of ik 'm bijvoorbeeld niet heb laten vallen...
Vmu
Hm dit is balen....er zit dus geen usb of mini usb aansluiting op de tablet zelf. Ik wil graag films kijken in mn bed die op mn externe hdd staan.
Heb geen zin om te streamen omdat ik liever niet heb dat mn pc de hele nacht aanstaat terwijl ik lig te slapen.
Anders moet ik na het kijken van de film mn bed uit om mn pc uit te doen. In bed liggen met de prime met het dock eraan lijkt me niks. Ik wil gewoon alleen het tablet.
Anders moet ik van tevoren al gaan bedenken wat ik wil gaan kijken en dat dan op een micro sd zetten. Op mn Archos 101 kon ik zowel usb, mini usb alsook micro sd aansluiten.
Heb geen zin om te streamen omdat ik liever niet heb dat mn pc de hele nacht aanstaat terwijl ik lig te slapen.
Anders moet ik na het kijken van de film mn bed uit om mn pc uit te doen. In bed liggen met de prime met het dock eraan lijkt me niks. Ik wil gewoon alleen het tablet.
Anders moet ik van tevoren al gaan bedenken wat ik wil gaan kijken en dat dan op een micro sd zetten. Op mn Archos 101 kon ik zowel usb, mini usb alsook micro sd aansluiten.
Er is wel een adapter, voor de TF101 maar volgens mij werkt die ook voor de TF201; dat zou je wel even na moeten vragen.Ferry34 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:14:
Hm dit is balen....er zit dus geen usb of mini usb aansluiting op de tablet zelf. Ik wil graag films kijken in mn bed die op mn externe hdd staan.

Verwijderd
Wel eens van RDP gehoord? Log je op afstand in op een pc, ook al staat hij 3m bij je vandaan, en kan je hem zo afsluiten.Ferry34 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:14:
Google 'Remote shutdown android'. Dan zie je er een van androidzoom. weet niet of het werkt, maar lijkt een app om je pc uit te zetten vanaf je android device.Ferry34 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:14:
Canon Digital Ixus V2
ik lees net dit berich op Twitter: http://t.co/xEUEmAxi
ik denk dat ik toch hier op wacht...
ik denk dat ik toch hier op wacht...
dank voor de suggesties!
Wat voor adapter is dat joey? Ik ga s kijken naar dat remote uitzetten ja. Dat zou makkelijk zijn
Wat voor adapter is dat joey? Ik ga s kijken naar dat remote uitzetten ja. Dat zou makkelijk zijn
Nou, heb 'm sinds vanmiddag binnen en na alle negatieviteit de laatste weken gelezen te hebben wat onzeker over mn keus geworden, maar ik kan alleen maar zeggen: wauw! Je betaald er een hoop geld voor, maar je hebt dan ook wel een mooi stukje hardware in je handen, superstevig ding, goed overna gedacht en een prachtig scherm. Erg snel ook, zelfs met stock Honeycomb.
WiFi ontvangst is btw een stuk beter als met mijn HTC Sensation, die verliest in de woonkamer het signaal van de router boven terwijl de Prime nog 2 streepjes heeft.
WiFi ontvangst is btw een stuk beter als met mijn HTC Sensation, die verliest in de woonkamer het signaal van de router boven terwijl de Prime nog 2 streepjes heeft.
Er zit op deze versie nog geen 3G..
Iemand enig idee of je een dongel usb-stick kan gebruiken? USB poortje heb je toch in je dock.. maar weet niet of dat kan met android??
Iemand enig idee of je een dongel usb-stick kan gebruiken? USB poortje heb je toch in je dock.. maar weet niet of dat kan met android??
Ik heb de vraag hier al een paar keer langs zien komen, maar nog niet helemaal volkomen beantwoord
hoe goud is de champagne versie, op de asus site is deze namelijk nogal goud, maar op foto's valt het erg mee. Wat is jullie mening? Heb nog geen mogelijkheid gehad om hem in het echt te zien helaas.
Verwijderd
Dat is altijd ontzettend moeilijk om te zeggen. Ik vind champagne de beste omschrijving. Echt heel erg goud is het niet, misschien in de volle zon.... Momenteel heb ik niet zoveel licht aan in de kamer en dan lijkt het van een afstandje meer champagne/zilver kleurig.Cyleo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:55:
Ik heb de vraag hier al een paar keer langs zien komen, maar nog niet helemaal volkomen beantwoordhoe goud is de champagne versie, op de asus site is deze namelijk nogal goud, maar op foto's valt het erg mee. Wat is jullie mening? Heb nog geen mogelijkheid gehad om hem in het echt te zien helaas.
Ik heb m sinds vrijdag. Tot nu toe super. De bouwkwaliteit is erg goed, hij klikt gemakkelijk in de dock en is dan heel stevig. Het dock is wel wat licht waardoor de boel een beetje topzwaar is. Hij heeft alle apps direct van mijn desire hd gesynct. Dat is mooi maar een paar apps van de telefoon liepen wel vast op de pad. Ik gebruik ook mijn telefoon als als wifi accesspoint. Werkt prima. Gps nog niet geprobeerd, hij past ook niet in mijn carkit dus voor mij onbelangrijk. De kleur is inderdaad champagne, niet te geel. Hij straalt luxe uit.
Verwijderd
Ik ben van plan om de 32gig+dock versie te kopen, nu is mijn vraag zijn er hier mensen die al hebben geprobeerd om een externe hardeschijf via USB op het dock aan te sluiten??
Want het natuurlijk wel zo fijn als dat ook goed werkt, graag zie ik één of meer reacties hierover, bij voorbaat dank!
Want het natuurlijk wel zo fijn als dat ook goed werkt, graag zie ik één of meer reacties hierover, bij voorbaat dank!
Ik heb op dit moment een laptop en een gaming desktop. Mijn laptop staat redelijk stof te vangen en ik zit eraan te denken om deze te verkopen en een Transformer Prime te nemen met dock.
Mijn grote vraag is, hoe bevalt de Prime voor wat op locatie tekst verwerken, internetten e.d.? Want dat "gat" wat ik krijg als ik mijn laptop verkoop wil ik opvangen met de transformer Prime.
Mijn grote vraag is, hoe bevalt de Prime voor wat op locatie tekst verwerken, internetten e.d.? Want dat "gat" wat ik krijg als ik mijn laptop verkoop wil ik opvangen met de transformer Prime.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
ik heb er een externe HD aangesloten werd netjes herkend door dock, bestanden waren zonder problemen te opnenen. de snelheid waarmee dit ging was goed. Ook SD kaart met fotoś werd zonder problemen herkendVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 05:02:
Ik ben van plan om de 32gig+dock versie te kopen, nu is mijn vraag zijn er hier mensen die al hebben geprobeerd om een externe hardeschijf via USB op het dock aan te sluiten??
Het is veel meer zilver dan goud. Als je aan iemand, die het toestel niet kent, vraagt welke kleur het is, dan zeggen 9 van de 10 mensen zilver.Cyleo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:55:
Ik heb de vraag hier al een paar keer langs zien komen, maar nog niet helemaal volkomen beantwoordhoe goud is de champagne versie, op de asus site is deze namelijk nogal goud, maar op foto's valt het erg mee. Wat is jullie mening? Heb nog geen mogelijkheid gehad om hem in het echt te zien helaas.
Hehe ik heb zoveel zitten lezen in dit topic dat ik vannacht zelfs heb gedroomd dat ik m gekocht had :-)
Het is inderdaad afhankelijk van het licht;Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:02:
[...]
Dat is altijd ontzettend moeilijk om te zeggen. Ik vind champagne de beste omschrijving. Echt heel erg goud is het niet, misschien in de volle zon.... Momenteel heb ik niet zoveel licht aan in de kamer en dan lijkt het van een afstandje meer champagne/zilver kleurig.
- in helder daglicht = zilver
- onder tl-verlichting = zilver
- onder gloeilamp normaal = aluminium
- onder gloeilamp softline = champagne
- onder sfeer/avondlicht = champagne
Goud heb ik nog niet gezien, of het moet witgoud zijn
Ik wil binnenkort een 32GB of 64GB microsd kaartje voor dit apparaat kopen. Kan ik gewoon elke versie kopen, of moet ik rekening houden met bepaalde snelheid van het kaartje. Ik wil het liefst 720p (of zelfs 1080p) films/series rechtstreeks vanaf de kaart afspelen. Ik had begrepen dat dit mogelijk is. Moet ik rekening houden met een minimale schrijfsnelheid leessnelheid?
Leessnelheid lijkt me dan belangrijkerGustavSan schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:08:
Ik wil binnenkort een 32GB of 64GB microsd kaartje voor dit apparaat kopen. Kan ik gewoon elke versie kopen, of moet ik rekening houden met bepaalde snelheid van het kaartje. Ik wil het liefst 720p (of zelfs 1080p) films/series rechtstreeks vanaf de kaart afspelen. Ik had begrepen dat dit mogelijk is. Moet ik rekening houden met een minimaal schrijfsnelheid?
Ik heb nog zo'n camera met cf kaarten, het idee was om op vakantie foto's van de card reader of camera naar een externe disk te backuppen. dat kan volgens mij alleen als een usb hubje zou werken. Kan iemand dat testen voor mij?
Je hebt helemaal gelijk..aangepast..
Maargoed; weet je misschien ook of ik rekening met de leessnelheid moet houden?
USB hubs moeten werken zie (vanaf een minuut of 3):delorean7 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:53:
Ik heb nog zo'n camera met cf kaarten, het idee was om op vakantie foto's van de card reader of camera naar een externe disk te backuppen. dat kan volgens mij alleen als een usb hubje zou werken. Kan iemand dat testen voor mij?
YouTube: ASUS Transformer Prime Q & A Part 2
Een vraag: Hoe ziet jullie oplader eruit aan de usb kant? Ik wilde alles opladen maar hij reageert niet op de oplader. Toen ik de usb kant opnieuw in de stekker wilde doen, zag ik dat er zwarte plastic sprietjes uitsteken. En als ik die in de stekker wil pluggen, zitten die sprieten in de weg en vervormen ze. Ik vroeg me dus af hoe dat er bij jullie uitziet.
Zo http://pic.twitter.com/C232eZ0QLatte schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:06:
Een vraag: Hoe ziet jullie oplader eruit aan de usb kant? Ik wilde alles opladen maar hij reageert niet op de oplader. Toen ik de usb kant opnieuw in de stekker wilde doen, zag ik dat er zwarte plastic sprietjes uitsteken. En als ik die in de stekker wil pluggen, zitten die sprieten in de weg en vervormen ze. Ik vroeg me dus af hoe dat er bij jullie uitziet.
[ Voor 87% gewijzigd door ogdak op 08-01-2012 11:49 . Reden: quote toegevoegd ]
Is dit nou dezelfde lader (en kabel) als bij de TF101? Die stonden namelijk niet bepaald bekend om hun degelijkheid...
Sorry, geen idee. Heb geen vergelijkings materiaal.m0ridin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:04:
Is dit nou dezelfde lader (en kabel) als bij de TF101?
Wat me wel opviel is dat deze lader erg warm word.
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]