Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het komt volgens mij doordat de tijd tussen tril 1 en tril 2 te lang is, die was voor de update korter.
⏩ PVOutput☀️
3% resterend
1d 12u 51min aan ongeveer
Scherm stond op automatisch dus hoog verbruik eigenlijk (en is 5u 55min aan geweest!)
Verder veel op internet gelezen, en heel veel berichten gestuurd!
Eerder zat hij al snel tegen de 5uur of eerdat dat hij leeg was..!
Geen probleem en ik gebruik mx player ook. Heb het toestel wel direct geupdated naar 4.04 en daarna een hard reset gegeven. Heb het toestel pas na de 4.04 update.CLB schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:17:
Ik meldde vandeweek al dat een film kijken tig x werd onderbroken met MX Player , zonder foutmelding...
Dit na de installatie van de 4.0.4 update... Maar net gecheckt en is ook bij andere players het geval, zuur.
Maakt de One X momenteel onbruikbaar om films te bekijken
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Heb namelijk weinig tijd / mogelijkheden om me mobiel op te laden, maar wil toch zoveel mogelijk foto's maken zover het mogelijk is.
Rupsen, Rapsen.
bijna 6 uur het scherm aangehad op auto helderheid op 1 acculadingCristianSchriev schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:32:
Scherm stond op automatisch dus hoog verbruik eigenlijk (en is 5u 55min aan geweest!)
al kan ik het haast niet geloven, ik heb nog nooit meer dan 2,5 uur gehaald

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 17-08-2012 12:13 ]
Ja, zonder GSM/3G/Wifi etc. doet het ding absoluut niets als ie slaapt. Je kan m ook gewoon uitzetten natuurlijkMetian schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:05:
Kleine vraag voor ik het weekend weg ga. Wanneer ik me mobiel op 'vliegtuigmodus' zet, schakelt die alles uit. Zorgt dit er dan ook voor dat de batterij zoveel mogelijk gespaard word ?
Heb namelijk weinig tijd / mogelijkheden om me mobiel op te laden, maar wil toch zoveel mogelijk foto's maken zover het mogelijk is.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ah oke, moest het even zeker wetennoes schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:13:
[...]
Ja, zonder GSM/3G/Wifi etc. doet het ding absoluut niets als ie slaapt. Je kan m ook gewoon uitzetten natuurlijkof een echte camera meenemen.
Rupsen, Rapsen.
Ik heb mijn HTC one X nu al een dikke maand en ik ben er heel tevreden over. Maar nu heb ik wel een kleine opmerking en ik zou willen weten als meer mensen hier last van hebben.
Nadat ik mijn one X vorige week geupdate heb naar de nieuwste versie kan ik mijn FM radio niet meer normaal gebruiken omdat het geluid de hele tijd 'Onderdrukt' word het geluid is dan te zacht om naar te luisteren.
Is er ook een manier om dit op te lossen. En de Fm radio app misschien weer naar de vorige versie terug te zetten.
Groet, Rick
Kan je wel halen hoor;) BIj een weekendje zeilen internet uitgezet en gewoon af en toe even aangezet om wat op te zoeken. Haalde hij ook prima drie dagen (gsm dus gewoon aan, internet, wifi, bt etc uit)Metian schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:17:
[...]
Ah oke, moest het even zeker weten. echte camera meenemen zit er helaas niet in. Word namelijk lastig om drie dagen op een festival met camera om me nek heen te lopen
We zullen zien hoever ik hem kan rekken, nieuwe achievement halen zou leuk zijn, drie dagen op 1 batterij.
+1WhiteGraphite schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:30:
Hallo tweakers,
Ik heb mijn HTC one X nu al een dikke maand en ik ben er heel tevreden over. Maar nu heb ik wel een kleine opmerking en ik zou willen weten als meer mensen hier last van hebben.
Nadat ik mijn one X vorige week geupdate heb naar de nieuwste versie kan ik mijn FM radio niet meer normaal gebruiken omdat het geluid de hele tijd 'Onderdrukt' word het geluid is dan te zacht om naar te luisteren.
Is er ook een manier om dit op te lossen. En de Fm radio app misschien weer naar de vorige versie terug te zetten.
Groet, Rick
Bij mij is het niet de hele tijd, maar op stukken waar het bereik wat slechter is, en het geluid op mono duikt volgens mij, dan zakt het volume in als een baksteen.
Op plekken waar bereik ronduit slecht is hoor je erg veel storing erdoorheen (zoals te verwachten is).
Mijn idee is dat het met mono/stereo te maken heeft.
Wat me tevens opvalt is dat vaak als het geluid zo wegzakt, en ik zwaai met mijn hand langs de achterkant bovenaan (dus min of meer verticale streep op hoogte camera lens), dat het weer goed lijkt....
Vorige versies was dat zachter worden van het geluid niet aanwezig
Hieronder een stukje van het chatgesprek met HTC;
Nu is mijn vraag (en ik weet het antwoord denk ik al): Zet iedereen zijn wifi uit als je de navigatie/maps aanzet?HTC: Gebruikt u GPS terwijl WiFi aan staat?
Ik: Ik gebruik de OneX net zoals ik de Desire heb gebruikt, dus Wifi staat ook normaal aan (ook al heeft hij in de auto uiteraard geen verbinding). Lijkt me ook niet iets ongebruikelijks bij een smartphone.
HTC: Het is niet ongebruikelijk, maar door wifi kan GPS meestal geen correct signaal vinden omdat wifi de plaats niet exact bepaalt. Heeft u hetzelfde probleem als wifi uit staat? Als het namelijk aan de wifiverbinding ligt zal geen enkele reparatie dit kunnen oplossen.
Ik: Dus als ik het goed begrijp hebben alle OneX-en een slechte positiebepaling als wifi aan staat?
HTC: Nee, dit is bij heel veel toestellen zo ongeacht het type/merk.
Ik: Vreemd, mijn HTC Desire had dat niet en de Hero ook niet. Ik ga binnenkort nog even een testrit maken en zal dan kijken of wifi uit beter werkt.
Bij mij geeft hij gewoon de richting niet goed aan waardoor hij steeds gaat corrigeren als ik rijdt/stilsta. Hij denkt dat ik schuin/dwars/achterstevoren op de weg rijdt wat niet het geval is.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Overigens heb ik een poosje terug ook met navigeren dat de telefoon de richting niet meer wist, maar dit was na 500 meter rijden verholpen.
Nee, staat gewoon aan, evenals bluetooth.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
Nu is mijn vraag (en ik weet het antwoord denk ik al): Zet iedereen zijn wifi uit als je de navigatie/maps aanzet?
[ Voor 26% gewijzigd door RomeoJ op 17-08-2012 13:43 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
janvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
Ik heb een GPS probleem met de OneX, [HTC OneX] onnauwkeurige GPS / kompas. Nu heb ik een paar dagen geleden mijn toestel weer terug gehad van Dynafix met de melding dat de laatste HTC update het probleem zou moeten verhelpen. Helaas was het probleem na de update niet helemaal verholpen, het is echter wel minder. Volgens HTC komt dat omdat ik wifi aan laat staan.
[...]
Nu is mijn vraag (en ik weet het antwoord denk ik al): Zet iedereen zijn wifi uit als je de navigatie/maps aanzet?
Bij mij geeft hij gewoon de richting niet goed aan waardoor hij steeds gaat corrigeren als ik rijdt/stilsta. Hij denkt dat ik schuin/dwars/achterstevoren op de weg rijdt wat niet het geval is.
Wat een onzin zeg, van die helpdeskjanvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
Ik heb een GPS probleem met de OneX, [HTC OneX] onnauwkeurige GPS / kompas. Nu heb ik een paar dagen geleden mijn toestel weer terug gehad van Dynafix met de melding dat de laatste HTC update het probleem zou moeten verhelpen. Helaas was het probleem na de update niet helemaal verholpen, het is echter wel minder. Volgens HTC komt dat omdat ik wifi aan laat staan.
[...]

Kan de wifi bug zomaar toeslaan waar de One X het eerst wel gewoon goed deed? Ik heb alleen als ik naast de kast sta waarin de wireless router zit een goede verbinding.
Ohja, ook niet onhandig om bij te vermelden: Ik heb niet aan mijn toestel geprutst noch aan mijn netwerk. Niks verandert maar toch niet meer hetzelfde resultaat.
[ Voor 17% gewijzigd door GeeJeex op 17-08-2012 16:15 ]
Als je het ook bij andere access points hebt (dus algeheel), ja, dan lijkt het er sterk op.GeeJeex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:13:
Sinds 3 dagen opeens geen wifi meer waar de One x het eerst altijd wél deed. :'\ Is dit dan de ''beroemde'' wifi antenne bug? Ik heb namelijk op dezelfde plek met mijn iPod touch wél gewoon (goede) wifi verbinding.
Kan de wifi bug zomaar toeslaan waar de One X het eerst wel gewoon goed deed? Ik heb alleen als ik naast de kast sta waarin de wireless router zit een goede verbinding.
Soms kan een reboot van je telefoon nog wel helpen bijv., anders mag je je opmaken voor 2 weken plezier
mark moons had het over een verrasing... is dat die update die laatst uitkwam of komt er nog een andere verrassing? heb het niet voorbij zien komen in het topic....
ik heb mijn wifi altijd aanstaan en heb nog nooit problemen ervaren met navigatie , ik gebruik altijd de nav app van google , wat me ook opvalt is dat de nav app ook gebruik maakt van de kompas om richting te bepalen , is het misschien mogenlijk dat het daar in zit , dus je kompas opnieuw calibrerenjanvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
[...]
Ja dat kan, zoals bij mij. Ik had voor de vakantie geen enkel probleem, maar na 10 minuten in Spanje Sygic gebruikt te hebben voor navigatie is deze zodanig warm geworden dat intern wellicht iets is losgeraakt of omgebogen.[b][message=38766427,noline]
Nu heb ik last van een snel leeglopende accu en WIFI doet het alleen goed als ik een aantal meter van de router sta.
Als ik lichtjes druk op de achterkant springt de verbinding naar de volle strepen. Het is dus slechts een fractie van een millimeter speling tussen de contactjes, maar net genoeg om WIFI ontvangst vrijwel compleet te verminderen.
Ik zal nog te denken om zelf de reparatie te doen, zoals gedemonstreerd hier:
YouTube: HOWTO fix HTC One X wifi issues
Echter denk ik dat de accu een knauw gekregen heeft en die zal wellicht ook vervangen moeten worden .
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
download wifi analyzer en knijp rechtsboven, als je signaal beter wordt heb je het wifiprobleemGeeJeex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:13:
Sinds 3 dagen opeens geen wifi meer waar de One x het eerst altijd wél deed. :'\ Is dit dan de ''beroemde'' wifi antenne bug? Ik heb namelijk op dezelfde plek met mijn iPod touch wél gewoon (goede) wifi verbinding.
Ohja, ook niet onhandig om bij te vermelden: Ik heb niet aan mijn toestel geprutst noch aan mijn netwerk. Niks verandert maar toch niet meer hetzelfde resultaat.
Ik heb Y5 erop gezet, die zet wifi automatisch uit als ik buiten bereik van huis ben, dan gebruik ik wifi eigenlijk alleen als ik dat echt wil - en wie wil nu z'n batterij leeg laten lopen door wifi aan te laten staan en de hele tijd naar netwerken te zoeken die je dus toch niet gebruikt in de auto. Ik snap eerlijk gezegd niet dat dergelijke functionaliteit niet standaard zit ingebakken. Maar lang verhaal kort: bij mij staat wifi uit als ik navigeer ja, en dat gaat echt prima.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
Idd. Ook het eerste wat me opvielExtraxyz schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:25:
Zeg, waar is de Serene skin gebleven in die 2.17 update?

Mijn oude vertrouwde aangeschafte SpiritFM weer geïnstalleerd, daarmee geen enkel probleem in ieder geval.mhulsegge schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:58:
[...]
+1
Bij mij is het niet de hele tijd, maar op stukken waar het bereik wat slechter is, en het geluid op mono duikt volgens mij, dan zakt het volume in als een baksteen.
Op plekken waar bereik ronduit slecht is hoor je erg veel storing erdoorheen (zoals te verwachten is).
Mijn idee is dat het met mono/stereo te maken heeft.
Wat me tevens opvalt is dat vaak als het geluid zo wegzakt, en ik zwaai met mijn hand langs de achterkant bovenaan (dus min of meer verticale streep op hoogte camera lens), dat het weer goed lijkt....
Vorige versies was dat zachter worden van het geluid niet aanwezig
Bedankt voor de tip, ik heb het zelfde probleem met mijn HOX sinds de laatste update.mhulsegge schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:23:
[...]
Mijn oude vertrouwde aangeschafte SpiritFM weer geïnstalleerd, daarmee geen enkel probleem in ieder geval.
Verwijderd
Gevolg is dus dat ik geen whatsapp binnen krijg 's nachts. Niet fijn om in de nachtdienst het scherm constant aan te moeten hebben om whatsapp binnen te krijgen...
Iemand hier een oplossing voor? Ik kan het namelijk niet voor elkaar krijgen

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik zet WiFi nooit uit en navigatie gaat prima en heel stabiel. Lijkt mij duidelijk een verhaal om ergens onderuit te komen. Anders komt mogelijk het volgende probleem naar boven en daar zijn ze natuurlijk niet blij mee.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:34:
[...]
Zou gewoon volhouden
Verwijderd
Ik heb precies hezelfde probleem. Tussen 2400 en 0700 vliegt de internetverbinding er altijd uit. Heb al contact opgenomen met htc maar zij kennen geen besparingsstand welke dit zou kunnen veroorzaken. Zij geven aan dat het mogelijk de provider is.. Zit je toevallig ook bij hi/kpn?Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 06:31:
Ik heb de search gebruikt maar nergens een concreet antwoord gevonden. 's nachts zet mijn One x automatisch de hele internetverbinding uit tenzij ik mijn scherm aandruk, dan heeft hij na een seconde of 2 weer verbinding (ongeacht WIFI of Netwerk).
Gevolg is dus dat ik geen whatsapp binnen krijg 's nachts. Niet fijn om in de nachtdienst het scherm constant aan te moeten hebben om whatsapp binnen te krijgen...
Iemand hier een oplossing voor? Ik kan het namelijk niet voor elkaar krijgen
Toevoeging.. De optie wifi altijd aan tijdens slaapstand staat bij mij altijd aan! Dus daar ligt het ook niet aan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 10:56 ]
VOlgens mij kan je smart-sync wel instellen namelijk bij je exchange mail etc. Echter als je die weer op gewoon sync zet (push zo uit mijn hoofd) blijft dit probleem zich voor doen. Ik heb toen der tijd inderdaad smart sync disabler gedownload en sinds dien geen problemen meer.Robin64 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:30:
Dat is een feature voor energie besparing. Het domme is wel dat je het niet in kan stellen. Je moet dan uit de play store htc smart sync disabler downloaden
Verwijderd
Dan weet ik nu in ieder geval wat het probleem is!! Wel apart dat de medewerkers van de HTC klantenservice dit niet kennen?!Robin64 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:30:
Dat is een feature voor energie besparing. Het domme is wel dat je het niet in kan stellen. Je moet dan uit de play store htc smart sync disabler downloaden

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Eigenlijk bizar dat dit is kunnen gebeuren. Ik gebruik zelf geregeld de One X icm Sygic en bij mij wordt die echt nooit heet! Ik leg hem natuurlijk ook niet in de zon vlak achter de ruit van de auto en ook de schermhelderheid staat niet in zijn automatische en ook niet in de hardste stand. Dan laadt hij op + wordt niet gloeiend heet.Xymox schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:37:
[...]
Ja dat kan, zoals bij mij. Ik had voor de vakantie geen enkel probleem, maar na 10 minuten in Spanje Sygic gebruikt te hebben voor navigatie is deze zodanig warm geworden dat intern wellicht iets is losgeraakt of omgebogen.
Wat ik dus eerder denk is dat er al iets mis was met jouw batterij oid en dat hij juist daardoor zo verschrikkelijk warm is geworden dat de lijm is gaan smelten
Slechts een gedacht natuurlijk!
Verwijderd
Vodafone, eerst en nu overgestapt naat T-mobile, probleem houdt aan. En idd wifi altijd aan heb ik al aangevinkt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:54:
[...]
Ik heb precies hezelfde probleem. Tussen 2400 en 0700 vliegt de internetverbinding er altijd uit. Heb al contact opgenomen met htc maar zij kennen geen besparingsstand welke dit zou kunnen veroorzaken. Zij geven aan dat het mogelijk de provider is.. Zit je toevallig ook bij hi/kpn?
Toevoeging.. De optie wifi altijd aan tijdens slaapstand staat bij mij altijd aan! Dus daar ligt het ook niet aan
Verwijderd
Zoals eerder gezegd: download smartsync disabler uit de play store en je hebt er geen last meer van.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:31:
[...]
Vodafone, eerst en nu overgestapt naat T-mobile, probleem houdt aan. En idd wifi altijd aan heb ik al aangevinkt.
Verwijderd
Heb het gezien. Nadeel is dat ik daarvoor moet betalen en dus iemand met een creditkaart moet zoeken of een prepaid ding op internet afsluiten. Heb andere app gevonden die ik ga proberen en anders toch maar app gaan kopen idd.krijn1985 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:45:
[...]
Zoals eerder gezegd: download smartsync disabler uit de play store en je hebt er geen last meer van.
Zo jammer van Google dat ze geen Paypal ondersteunen.
Ook de Smart Sync disabler app staat op mijn lijstje..
⏩ PVOutput☀️
Zou het zelf ook niet willen.
Bedankt voor de tip iig.
⏩ PVOutput☀️
Maargoed, we gaan wat offtopic.
Kijk weer wat geleerd, toen ik hem installeerde was hij inderdaad nog gratis..RoD schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 02:18:
Hij heeft zelf aangegeven de app aan iedereen te zullen geven die hem een PM stuurt. Het is dus niet zo dat je er om hoeft te bedelenAnders had ik het zelf ook niet gedaan
Maargoed, we gaan wat offtopic.
de body van de H1X is uit 1 stuk itt de H1S. Wel is het zo dat er voor de H1X door een hardware constructie fout in het verleden de WiFi antenne niet goed contact maakte.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:40:
In de One S topic had er ook iemand problemen met zn WIFI. Daar is het opgelost door een ander klepje te laten plaatsen. Geen idee als het bij de X ook zou helpen...
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

hoe krijg je dat batterijpercentage in je batteryindicator?ys8574 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:12:
Door middel van Wifi en mobiel internet heel de tijd uit te schakelen op de momenten dat ik het ook niet nodig had. Verste dat ik dus kan geraken.
*knip*
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Custom romlekzzz schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:51:
[...]
hoe krijg je dat batterijpercentage in je batteryindicator?
Ah flauw, dan betekend het dat je betterijverbruik beter in het custom romtopic thuis kan
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Verwijderd
Ik heb ook geen credit card maar wil er best voor betalen.Quad schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 02:09:
Ben niet zo van het zomaar benaderen van personen die.veel werk hebben ingeruimd voor het maken van iets om te vragen of.ik het ff kan krijgen.
Zou het zelf ook niet willen.
Bedankt voor de tip iig.
Mailtje gestuurd en binnen no time een link erin via dropbox met het apk'tje!
Betalen was niet nodig zei hij....
Ik denk niet dat dat veel invloed heeft, heb ook allerhande prestatiemetingen op de rom losgelaten en die deden nauwelijks beter dan de stock rom dus ik vermoed dat voor de batterij net hetzelfde geldtlekzzz schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:17:
[...]
Ah flauw, dan betekend het dat je betterijverbruik beter in het custom romtopic thuis kan
Vind ik niet bijzonder interessant, helemaal niet met 'n custom rom en uitschakelen van (mobiel) internet...ys8574 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:12:
Door middel van Wifi en mobiel internet heel de tijd uit te schakelen
op de momenten dat ik het ook niet nodig had. Verste dat ik dus kan geraken.
Hier staat WiFi altijd aan, schakelt automatisch over op bekende netwerken en anders mobiel internet en red nagenoeg hetzelfde... 40 uur aan, 2,5 uur onscreentijd met daarbij dus altijd (mobiel) internet aan zonder tweaks.
[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 20-08-2012 08:11 ]
Wel zo een lange tijd dat is gewoon onhaalbaar bij mij.. zeker niet met de stock rom en aan de batterij ligt het niet want die is na de battery test van HTC boven de 90%.. Dus hoe weet jij dat te halen, puur door het blokkeren van allerhande applicaties en zou je daar nog eens een printscreen van kunnenposten (ik vraag me echt af hoeveel wifi bij anderen verbruikt..)? Thx!CLB schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:35:
[...]
Vind ik niet bijzonder interessant, helemaal niet met 'n custom rom en uitschakelen van (mobiel) internet...
Hier staat WiFi altijd aan, schakelt automatisch over op bekende netwerken en anders mobiel internet en red nagenoeg hetzelfde... 40 uur aan, 2,5 uur onscreentijd met daarbij dus altijd (mobiel) internet aan zonder tweaks.
[ Voor 11% gewijzigd door ys8574 op 20-08-2012 13:54 ]
Ik heb vandaag een andere rom geinstalleerd. De ARHD rom. Ben benieuwd of hij bij mij ook zulke percentages haalt.ys8574 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:14:
[...]
Wel zo een lange tijd dat is gewoon onhaalbaar bij mij.. zeker niet met de stock rom en aan de batterij ligt het niet want die is na de battery test van HTC boven de 90%.. Dus hoe weet jij dat te halen, puur door het blokkeren van allerhande applicaties en zou je daar nog eens een printscreen van kunnenposten (ik vraag me echt af hoeveel wifi bij anderen verbruikt..)? Thx!
Ik heb 'n paar apps disabled, maar dat is in de trend van HTC Stocks enzovoort, niet echt interessantys8574 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:14:
Dus hoe weet jij dat te halen, puur door het blokkeren van allerhande applicaties en zou je daar nog
eens een printscreen van kunnenposten (ik vraag me echt af hoeveel wifi bij anderen verbruikt..)? Thx!
Screenshotje is geen probleem hoor, als het weer zo ver is dan zal ik 't weer aanhalen en hier is posten!
Om te voorkomen dat ik over anderhalf jaar weer dit probleem heb, zit ik ontzettend te twijfelen tussen een HTC One X of een SG3. Mijn fabrikant voorkeur en het design van het toestel gaat zeker uit naar HTC. HTC voelt altijd net iets lekkerder in de hand dan een plastic Samsung.
Nu zag ik alleen dat je met de HTC de batterij er niet uit kan halen. Zo af en toe is dat wel makkelijk als dat ding compleet vast slaat omdat je weer heb zitten rotzooien. Is er nu een workaround met een reset pinnetje oid of moet je gewoon net zolang wachten totdat je accu leeg is?
Verder was het tijdens het rooten ook altijd wel makkelijk dat mijn foto's op de SD stonden. Zo kon je gewoon je toestel formatteren zonder dat je foto's weg waren. Hoe heeft HTC dit nu opgelost? Met een losse foto partitie?

Leuke batterij preformance vandaag
En dit is gewoon stock, zonder custum rom, bootloader unlocked of wat dan ook. Wel met de laatste update (duh!). Scherm heeft hele dag op 40% gestaan.
Vond de laatste 2 versies van ARHD zo matig dat ik weer terug gegaan ben naar stock.KaiseRRuby schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:02:
[...]
Ik heb vandaag een andere rom geinstalleerd. De ARHD rom. Ben benieuwd of hij bij mij ook zulke percentages haalt.
Batterij liep nooit 100% lekker, keer rebooten en je kon plots 20% batterij meer hebben of paar procent minder.
Daarnaast vielen de batterij specs mij ook vies tegen, nu weer terug op stock nieuwste updates geïnstalleerd (zat al maandje of 3 op de oude software/drivers of hoe je het ook wilt noemen.) Kijken of het nu beter gaat.
Stock valt wel even weer vies tegen, aangezien ik mijn schoonmaak woede er niet overheen kan houden kwa apps die ik niet gebruik.
dan 10x een videoclip van een kwartier verspreid over de dag... Scherm lang achter elkaar = langere onscreen-tijd
Met een vadoek die iets hoogpolig is en lichtjes bevochtigt is stevig over je speaker gaten heen gaan.XPowerStef schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:27:
Meer mensen er last van dat de gaatjes van de 'oor speaker' dicht gaan zitten door stof oid. Krijg de rotzooi er met geen mogelijkheid uit. Notificatieled is daardoor ook bijna niet meer zichtbaar..
Dit heeft voor mij altijd gewerkt. Eventueel voorzichtig met een satéprikker het vuil proberen los te krijgen.
Hier heb ik ook last van, hierdoor kan ik ook slecht bellen hoor bijna niksXPowerStef schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:27:
Meer mensen er last van dat de gaatjes van de 'oor speaker' dicht gaan zitten door stof oid. Krijg de rotzooi er met geen mogelijkheid uit. Notificatieled is daardoor ook bijna niet meer zichtbaar..
Bij mijn hd2 probeerde ik dat af en toe proper te maken met een oude tandenborstel, ook opletten dat je het er gewoon niet door duwt!XPowerStef schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:27:
Ik ga nog eens de stock rom proberenCLB schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Ik heb 'n paar apps disabled, maar dat is in de trend van HTC Stocks enzovoort, niet echt interessant
Screenshotje is geen probleem hoor, als het weer zo ver is dan zal ik 't weer aanhalen en hier is posten!
Op de achterklep zit een stuk folie van koper die contact maakt met 2 pinnetjes die uitsteken uit het moederbord. Dit folie deukt in en blijft ingedeukt.aardbeix15 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 07:33:
[...]
de body van de H1X is uit 1 stuk itt de H1S. Wel is het zo dat er voor de H1X door een hardware constructie fout in het verleden de WiFi antenne niet goed contact maakte.
Ik heb mijn toestel zelf gerepareerd en gekeken hoe de constructie in elkaar zit. De folie maakte bij mij net geen contact met de pinnetjes. Bij licht indrukken van de achterkant weer wel. Maar dat zorgt ervoor dat het folie nog meer speling krijgt. Funest dus.
Een nieuwe achterklep betekent dus een nieuw folie (denk ik) en kan dus de problemen weer tijdelijk oplossen.
Maar de constructie blijft brak en kan je later weer hetzelfde euvel krijgen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ja...., ik heb het ook!!!
Vooral s'avonds! Had gelezen dat je het toestel kunt opsturen en dan lossen
HTC:
Er zijn veel factoren die ertoe kunnen leiden dat het WiFi-signaal verandert. Mochten klanten problemen hebben of vragen hebben, neem dan contact op met de klantenservice van HTC.
Wat het vervangen van toestellen betreft van klanten die stellen dat de WiFi-antenne in hun One X defect is, HTC stelt de kwaliteit van zijn producten voorop om zo de beste gebruikservaring te leveren aan al zijn klanten. Wanneer klanten problemen hebben met de WiFi-verbinding van de telefoon, neem dan contact op met de klantenservice zodat HTC een passende oplossing kan bieden.
[ Voor 44% gewijzigd door peedee op 22-08-2012 06:41 . Reden: belangrijk? ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Zijn er meer mensen waarbij hun telefoon vannacht een uur vooruit is gezet?
Ik weet ZEKER dat hij gisteravond goed stond (heb toevallig nog een screenshot gemaakt met de juiste tijd)
Hij staat altijd & momenteel op 'Automatic date&time'.
En toch geeft hij hier 8:20 aan. (GMT+2)
Ik dus half in paniek dat ik te laat ben.
m'n pc geeft momenteel 7:20 uur aan
HTC tijd bug? (zomertijd iets)
Mogelijk ligt het aan KPN?
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 22-08-2012 07:24 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dan ben je al laat en dan heb je toch nog tijd om dit te posten.SmiGueL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:23:
Ok ik geloof dat ik gek wordt.
Zijn er meer mensen waarbij hun telefoon vannacht een uur vooruit is gezet?
Ik weet ZEKER dat hij gisteravond goed stond (heb toevallig nog een screenshot gemaakt met de juiste tijd)
Hij staat altijd & momenteel op 'Automatic date&time'.
En toch geeft hij hier 8:20 aan. (GMT+2)
Ik dus half in paniek dat ik te laat ben.
m'n pc geeft momenteel 7:20 uur aan
HTC tijd bug? (zomertijd iets)
Mogelijk ligt het aan KPN?

Nee ik heb een uur te weinig slaap gehad en ben dus een uur te vroeg..MikeOO schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:59:
[...]
Dan ben je al laat en dan heb je toch nog tijd om dit te posten.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Even je apn instellingen herstellen. Dan moet het goedkomen.Denzis schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 06:48:
Ik kan sinds kort geen verbinding krijgen met 3 g . Dit startte sinds de storing van gisteren met Vodafone. Alleen nu krijg ik het niet meer voor elkaar. Er staat telkens verbindjngn verbroken of mislukt of inschakelen. Help ?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Herstarten? Bij mij kwam 3G wel weer terug na een tijdje. Ik heb ook last gehad van die storingDenzis schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 06:48:
Ik kan sinds kort geen verbinding krijgen met 3 g . Dit startte sinds de storing van gisteren met Vodafone. Alleen nu krijg ik het niet meer voor elkaar. Er staat telkens verbindjngn verbroken of mislukt of inschakelen. Help ?

Van 100 naar 90% met 11 minuten screentijd is wel weer brak.
⏩ PVOutput☀️
Bij mij is het nooit anders geweest. Merk geen verschil met de laatste update.Quad schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:03:
Bij mij is de accu duur weer terug naar oude niveau.
Van 100 naar 90% met 11 minuten screentijd is wel weer brak.
Gisteren had ik nog 2% over, screen tijd van 2 uur en 43 minuten terwijl ik niet eens gek veel dingen heb gedaan.
Wel raar.
⏩ PVOutput☀️
Let dus op bij installatie van nieuwe apps of er mensen klagen over batterij-slurpen. En ook bij updates van reeds geïnstalleerde apps kan er een rotte versie tussen zitten.
Ik installeer zelf alleen wat ik echt gebruik en lees bij updates altijd de reacties van anderen. Ik ben dus zeer kritisch op mijn "installatiegedrag".
Tnx RoD voor je antwoord.RoD schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:23:
De aan/uit-knop X aantal seconden ingedrukt houden zorgt ervoor dat het toestel uit gaat bij een crash van de software. Dat werkt altijd. Verder staat het OS op een aparte partitie, dus hoef je niet bang te zijn dat je je data kwijtraakt als je de boel wiped.
Ik heb me gisteren eens heel goed in de HOX vs SG3 verdiept:
HOX:
+ Mooier design (smaak)
+ Sense (smaak, maar draai nu ook AOSP op mijn Desire)
+ 0,1Ghz sneller
+ Goedkoper
+ Buiten beter zicht
- Gelockte bootloader
- Geen verwisselbare accu
- Lader aan de zijkant (niet fijn voor mijn carkit)
SG3:
+ Ligt beter in de hand
+ Groter
+ Snellere response tijd touch
+ Lader aan de onderkant
+ Mooiere kleuren
+ Kan een losse SD in
+ ROM counter valt te resetten.
Na 5 jaar trouwe HTC dienst van de S710, Diamond en de Desire ben ik toch gegaan voor de SG3. Volgende keer beter ;-)
Die 0,1GHz sneller is geen pluspunt imo, ze draaien op verschillende soc's en het draait uiteindelijk om de prestaties die ze bieden. En dan komt uit de meeste benchmarks naar voren dat de soc in de S III sneller is. ROM-counter pluspuntje bij de S III vind ik ook wat een raar pluspunt, bij de HOX heb je die namelijk niet eens (afaik), dus het is geen pluspunt tov de HOX. Gelockte bootloader hoeft geen minpunt te zijn. Lock is er namelijk zo af, als je het tenminste via HTC wil doen.OhMyGod schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:23:
[...]
Tnx RoD voor je antwoord.
Ik heb me gisteren eens heel goed in de HOX vs SG3 verdiept:
HOX:
+ Mooier design (smaak)
+ Sense (smaak, maar draai nu ook AOSP op mijn Desire)
+ 0,1Ghz sneller
+ Goedkoper
+ Buiten beter zicht
- Gelockte bootloader
- Geen verwisselbare accu
- Lader aan de zijkant (niet fijn voor mijn carkit)
SG3:
+ Ligt beter in de hand
+ Groter
+ Snellere response tijd touch
+ Lader aan de onderkant
+ Mooiere kleuren
+ Kan een losse SD in
+ ROM counter valt te resetten.
Na 5 jaar trouwe HTC dienst van de S710, Diamond en de Desire ben ik toch gegaan voor de SG3. Volgende keer beter ;-)
Ieder z'n ding
Het probleem is met de HTC dat je jouw tel moet registreren bij HTC Dev. Hierdoor weten ze dus dat je loopt te rotzooien met je tel en qua garantie kunnen ze dus moeilijk gaan doen. Ook al heeft het niks met een eerder geflashte ROM te maken ze kunnen toch gaan lopen zeuren. Bij Samsung heb je die discussie dus niet omdat je die counter terug kan zetten naar stock status.
Verder waren 2 jaar terug de HTC Desire en de Galaxy S1 ook de concurenten op de high end markt. De SG1 kan je nog steeds voorzien van de laatste CM10. De Desire is blijven steken bij CM7. Dit komt door een groot deel natuurlijk door de veel te kleine NAND, maar het heeft een kleine bijsmaak gegeven.
Het zijn allemaal de kleine dingetjes die me dit keer hebben doen beslissen een SG te halen. Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn voorkeur vooraf toch zeker uitging uitging naar de HOX.
Ik las op de frontpage dat een bron had gemeld dat HTC een stuk goedkoper ging worden. Als ik 150,- minder had moeten betalen dan had ik ook zeker voor een HTC gekozen. We zullen over 2 jaar wel weer zien wat het gaat worden
@Hierboven
Ik draai nu de nieuwste android op de hd2. Een toestel van 3 jaar oud. De desire was nou niet echt het vlaggenschip van htc imo..
De HTC Desire was wel degelijk het vlaggenschip. Door de populariteit kreeg je daarna de Desire HD, Desire S en de Desire Z. De Desire HD kwam pas een half jaar na de gewone Desire.Tarabass schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:13:
@Hierboven
Ik draai nu de nieuwste android op de hd2. Een toestel van 3 jaar oud. De desire was nou niet echt het vlaggenschip van htc imo..
Stukje onderbouwing:
pricewatch: HTC Desire Bruin
pricewatch: HTC Desire HD Bruin
Excuus jij bedoeld de HD2 en niet de Desire HD ;-) De HD2 was gewoen een uber toestel. Die draaide werkelijk waar alles ;-) WM6, 6.5, 7 en zelfs android. Z'n toestel zal er niet gauw meer komen.
[ Voor 39% gewijzigd door L0g0ff op 22-08-2012 23:27 ]
De HTC Desire was inderdaad DE superphone (en tweakerphone) 2,5 jaar terug. (deze kwam na de Hero, waardoor Android wat op begon te komen) Destijds vergelijkbaar met de SGS 1.OhMyGod schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:17:
[...]
De HTC Desire was wel degelijk het vlaggenschip. Door de populariteit kreeg je daarna de Desire HD, Desire S en de Desire Z. De Desire HD kwam pas een half jaar na de gewone Desire.
De Desire HD was gewoon de iets betere versie, maar vond die vooruitgang nou ook niet echt denderend
Ontopic:
Mijn klok-probleem van vanmorgen heeft de hele dag geduurd totdat ik hem tegen het avondeten toch maar een reboot heb gegeven. na aanmelden simkaart stond de tijd weer goed
Heel apart en hoop dat het de laatste keer was

*gebruik hem namelijk ook als wekker.
[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 22-08-2012 23:33 ]
Heb je misschien Vodafone, daar hadden ze namelijk dinsdag storing wat dit veroorzaakt kan hebben aangezien je automatische tijdinstelling aan hebt staan.SmiGueL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:25:
[...]
De HTC Desire was inderdaad DE superphone (en tweakerphone) 2,5 jaar terug. (deze kwam na de Hero, waardoor Android wat op begon te komen) Destijds vergelijkbaar met de SGS 1.
De Desire HD was gewoon de iets betere versie, maar vond die vooruitgang nou ook niet echt denderend
Ontopic:
Mijn klok-probleem van vanmorgen heeft de hele dag geduurd totdat ik hem tegen het avondeten toch maar een reboot heb gegeven. na aanmelden simkaart stond de tijd weer goed
Heel apart en hoop dat het de laatste keer was
*gebruik hem namelijk ook als wekker.
Hoe vriendelijk.. Wifi werkt en geen batterij drainage als wifi uit staat dus er is geen probleem.. Nee afzonderlijk niet maar samen wel!HTC: ik begrijp dat uw One X binnen de 8 uur leegloopt als deze op wifi staat?
Ik: Correct.
HTC: Wifi verbruikt nu eenmaal veel energie.
Ik: Maar zoveel? Anderen halen 14u met 4u screen on tijd icm wifi.Dat is voor mij onmogelijk, zelfs niet met 1u screen on tijd.
HTC:Dit ligt geheel aan de wifiverbinding. Als u denkt dat er iets mis is met uw batterij kan u een test doen, maar ik kan u verzekeren dat het normaal is. Bij een kortere accuduur vragen wij de klanten het volgende te doen:
Toestel laten leeglopen totdat die uitvalt.
Toestel opladen tot maximum.
Toestel aanzetten en op vliegtuigmodus zetten.
3x om de 30 min percentages noteren en ons doorgeven.
Ik: Ik denk niet dat het aan mijn batterij ligt. Met de ingebouwde batterijtest haal ik 90% en 70% wordt als pass aanzien. Het is ook niet het welbekende Wifi probleem van de One X want ik heb wel uitstekende ontvangst, alleen een heel erg hoog batterijverbruik.
HTC: U heeft aangegeven dat u geen last heeft van een slecht wifi signaal. Er is ook niets mis met het batterij van u verbruik zoals ik al meerdere keren heb aangegeven.
HTC: Er is niets wat hier aan gedaan kan worden, er is geen defect.
Ik: Bedankt.
En nu zit ik hier wel. Ik zet wifi zelfs niet meer op. Alles via 3G, batterij houdt het zo wel een dag uit.
Draai je stock rom of custom rom? Welke radio versie heb je?ys8574 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:42:
[...]
Hoe vriendelijk.. Wifi werkt en geen batterij drainage als wifi uit staat dus er is geen probleem.. Nee afzonderlijk niet maar samen wel!
En nu zit ik hier wel. Ik zet wifi zelfs niet meer op. Alles via 3G, batterij houdt het zo wel een dag uit.

Ik zie hier plaats voor 4 X 4 iconen (ja er zijn wel een aantal iconen onderin bijgekomen, maar ik werk veel met widgets).
Alles stock..mickjuh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Draai je stock rom of custom rom? Welke radio versie heb je?
2.1204.135.20
Nee zoals in de gelinkte post aangegeven zit ik op het KPN netwerk,lekzzz schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:23:
[...]
Heb je misschien Vodafone, daar hadden ze namelijk dinsdag storing wat dit veroorzaakt kan hebben aangezien je automatische tijdinstelling aan hebt staan.
Ik vind het nog steeds vaag en hoop dat het probleem niet terugkeert

Dit topic is gesloten.
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software
Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.