Ik heb nu al vaker met een HTC One X kunnen spelen, en ik ik kan je vertellen dat het zwart sowieso een enorme vooruitgang is t.o.v. de sensation.
De HTC One X moet je qua batterijduur gewoon vergelijken met elke andere smartphone. Gewoon 1x/dag in de oplader.
Wat mij opvalt is dat de One X echt enorm vloeiend is. Met scrollen en internetten...gaat rap!
Ook de camera is echt enorm snel. Een druk op de app en de camera is idd echt binnen een dikke seconde klaar.
Wat ik erg mooi vind is de "beste opname". Hij maakt 3 foto's en je kunt met 1 klik de beste selectren en dan gooit hij de overige weg. De HDR functie is ook erg grappig, maar voor indoor wat minder geschikt (ziet er onnatuurlijk uit soms). Je kunt echt veel dingen instellen bij de camera.
Waar ik ook erg over te spreken ben is de groothoek die de camera heeft. Ik kon de One X op 20cm afstand houden tot het voorwerp op de tafel (voorwerp=Sony Ericsson C905 inuitgeklapte toestand) en de telefoon stond er helemaal op. Macroshots zijn ook verbazingwekkend scherp in lowlight.
Helaas blijft het een feit dat geen enkele telefooncamera zo goed is als die van de C905 met xenonflits. Die ga ik erg missen. Maar goed.
Het scrollen door de recent appz is echt een fluitje van een cent. Heb je de app niet nodig, swipe je em gewoon naar boven. Hij is gewoon echt extreem vloeiend en snel.
De kleuren van het scherm vind ik echt geweldig en ook echt beter dan de Sensation. Wat mij verder erg opviel is dat de One X behoorlijk licht is en erg dun. Ik was eerst huiverig voor broekzak-fiasco's, maar beter nog: hij past veel comfortabeler dan mijn C905.
De One S is trouwens ook een prachtig toestel moet ik zeggen. Ik vind em veel mooier dan de One X qua uiterlijk, maar voor de rest is de One X mijn held
Ik heb em in ieder geval gepreordered.