[HTC One X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste
Acties:
  • 590.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

indofk schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:08:
HTC One X gets a Deluxe Edition in Taiwan with Beats headphones
[afbeelding]

LINK

hij is zo'n honderd dollar duurder dan de versie zonder de beatshoofdtelefoon terwijl ie in Nederland los zo'n 180 euro kost voor degene die van plan waren om deze koptelefoon naast de One x te kopen is is misschien verstandig om nog even te wachten met de aanschaf :) Wie weet komt ie ook naar nederland
Have... to... buy... :o

Tegen de tijd dat ik toe ben aan de vervanging van mijn Desire (in november van dit jaar), zullen er hopelijk vast wel van die speciale beats setjes komen... net als bij de Sensation vorig jaar... toch?! ;)

edit: meerprijs is geen 100 dollar maar slechts 60 dollar (840 versus 780), dus ca 45 euro...!

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 13-03-2012 00:16 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wellicht heb ik er helemaal overheen gelezen, maar heeft deze telefoon nou ook Gorilla glass ? Dit heeft mijn LG wel, en ik moet zeggen dat is echt perfect. Heb al verschillende keren met mijn sleutelbos over mijn scherm heen gekrast om te kjken of het echt zo is, maar nee, inderdaad: geen krassen. Never!

Zou toch wel mooi zijn als deze telefoon dat ook heeft. Zou trouwens ook niet snappen waarom een fabrikant dat niet zou doen, maar toch.

[Edit] http://www.gsmpedia.nl/ht...as-2-toestel-in-nederland

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 13-03-2012 02:10 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DAMAGE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 02:00:
Wellicht heb ik er helemaal overheen gelezen, maar heeft deze telefoon nou ook Gorilla glass ? Dit heeft mijn LG wel, en ik moet zeggen dat is echt perfect. Heb al verschillende keren met mijn sleutelbos over mijn scherm heen gekrast om te kjken of het echt zo is, maar nee, inderdaad: geen krassen. Never!

Zou toch wel mooi zijn als deze telefoon dat ook heeft. Zou trouwens ook niet snappen waarom een fabrikant dat niet zou doen, maar toch.
Eerste de beste Google-hit. Even zelf zoeken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Serieus? Waarom koop je geen "echt" goede hoofdtelefoon van AKG of Senheiser oid? Dan betaal je niet, of iig een stuk minder, voor de naam en wat meer voor de echte geluidskwaliteit.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
westergas schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:55:
[...]

Serieus? Waarom koop je geen "echt" goede hoofdtelefoon van AKG of Senheiser oid? Dan betaal je niet, of iig een stuk minder, voor de naam en wat meer voor de echte geluidskwaliteit.
Hoewel het misschien lastig is om te begrijpen, maar niet iedere beslissing die iemand maakt is rationeel en gebaseerd op puur en alleen de specificaties van een product. Ik sta ook niet echt achter het merk, maar kan wel begrijpen dat iemand een mooi ontworpen koptelefoon draagt waarvan een groot deel van de maatschappij heeft geaccepteerd dat het een hip ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iedereen moet zelf maar beslissen of dat ding het waard is. Laten we dit topic in ieder geval niet laten verzanden in een discussie over welke koptelefoon je moet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:38:
Iedereen moet zelf maar beslissen of dat ding het waard is. Laten we dit topic in ieder geval niet laten verzanden in een discussie over welke koptelefoon je moet kopen :)
Hm, jammer, had graag gezien welke mensen hier met droge ogen beweren dat Beats audio koptelefoons echt heel goed zijn :P
Maareh, kunnen we het dan wel nog even over dat Beats logo op de achterkant van de One X hebben, want dat vind ik persoonlijk dan weer zo'n nutteloze fashion statement die ik liever niet maak. Ik kijk uit naar een fraai transparant hoesje voor de witte versie, die ik ter hoogte van dat logo van binnen wit kan verven. En dan nog even een custom rom waar dat stomme logo-filmpje ook uit verwijderd is - start ie nog sneller op ook. Jammer dat het geen 'optionele extra' is, dan had ik 'em geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Dat filmpje gaat helaas wel alleen voor de S op, de X is van kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boratnl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:20:
Dat filmpje gaat helaas wel alleen voor de zwarte S op, de X is van kunststof.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:28
Is de grijze niet na die proces grijs geverfd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
schijnt door het proces te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Jammer dat alleen de One S een metalen behuizing heeft. Ik vind dat persoonlijk toch wel meer premium aanvoelen ten opzichte van een kunststof behuizing.

Als de One X in de winkels ligt zal ik kijken of ik me stoor aan de kunststof afwerking, anders wordt het misschien toch de One S of een andere telefoon mét metalen behuizing...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
RomeoJ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:51:
Jammer dat alleen de One S een metalen behuizing heeft. Ik vind dat persoonlijk toch wel meer premium aanvoelen ten opzichte van een kunststof behuizing.

Als de One X in de winkels ligt zal ik kijken of ik me stoor aan de kunststof afwerking, anders wordt het misschien toch de One S of een andere telefoon mét metalen behuizing...
Het is een afweging maken tussen aluminium unibody zonder NFC of kunststof met NFC. Als je kijkt naar de behuizing van de Nokia Lumia 800 hoeft kunststof niet perse een negatief punt te zijn. Of de One X net zo degelijk is moet nog blijken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Stfnlln schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:04:
[...]

Het is een afweging maken tussen aluminium unibody zonder NFC of kunststof met NFC. Als je kijkt naar de behuizing van de Nokia Lumia 800 hoeft kunststof niet perse een negatief punt te zijn. Of de One X net zo degelijk is moet nog blijken natuurlijk!
Als het kunststof net zo goed is als m'n Desire dan zal het wel loslopen. Na 2 jaar nog niets kapot eraan. En nee ik gebruik geen hoesjes e.d. gewoon in m'n broekzak.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een afweging maken tussen aluminium unibody zonder NFC of kunststof met NFC.
Voor een fabrikant is dat gewoon bullshit, de Sony Xperia P heeft een metalen unibody en NFC, dus het kan wel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:51
Bij de Sony Xperia P zit de "GSM" antenne niet in de unibody, dus grote kans dat de antenne voor NFC ook niet in de unibody zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:49
(jarig!)
Ik zit echt te twijfelen als ik de HTC one X zal halen.

Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad S1, S2, en nu de Note. De Note is toch een tikkeltje te groot.
Zou op de S3 specs kunnen wachten maar Sense 4.0 spreekt me ook aan en daarnaast vind ik het echt een mooi model. Jammer dat je de batterij niet kan vervangen maar goed.
Ik zou dus van de Galaxy Note naar de HTC one X gaan is dit een stap vooruit of is het verschil klein? (afgezien van de schermgrootte). En Sd slot maakt voor mij niks uit 32gb is meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ga eens naar een winkel en hou een sensation XL vast... volgens mij hebben die dezefde afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

[...]

Het is in ieder geval hetzelfde type kunststof wat ook bij de Nokia Lumia 800 wordt gebruikt genaamd polycarbonaat.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Meulendijks89 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:22:
Ik zit echt te twijfelen als ik de HTC one X zal halen.

Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad S1, S2, en nu de Note. De Note is toch een tikkeltje te groot.
Zou op de S3 specs kunnen wachten maar Sense 4.0 spreekt me ook aan en daarnaast vind ik het echt een mooi model. Jammer dat je de batterij niet kan vervangen maar goed.
Ik zou dus van de Galaxy Note naar de HTC one X gaan is dit een stap vooruit of is het verschil klein? (afgezien van de schermgrootte). En Sd slot maakt voor mij niks uit 32gb is meer als genoeg.
Ik denk echt dat je de eerste reviews daarvoor moet afwachten. Je zou de afmetingen van de One X op kunnen zoeken (weet niet zeker of die er al zijn) en een kartonnetje op hetzelfde formaat knippen, dan kun je vrij goed beoordelen of deze grootte je meer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdohmen schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:38:
Bij de Sony Xperia P zit de "GSM" antenne niet in de unibody,
dus grote kans dat de antenne voor NFC ook niet in de unibody zit.
Geen een unibody is geheel gesloten dus metaal, NFC en One X had best gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-08 11:17
Meulendijks89 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:22:
de note is inderdaad een tikkeltje te groot.zit wat met hetzelfde..

nog nooit htc gehad, maar specs zien er puik uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Moet zeggen ben altijd van bepaalde modellen van HTC fan geweest, HD2 om redenen dat alles erop kan ( w6.5 , w7 , android etc ) voor testen wat me bevalt.....
Htc Desire HD omdat het een waardige opvolger was van de HD2, en tevens omdat android erop draait.....en
het nu is nog steeds een perfect toestel. :)
De sensation xe vond ik een mooi apparaat, maar net weer niet genoeg om te zeggen ik ga updaten van Desire HD naar XE. :-(

De one x is toch wel een paar grote stappen vooruit, en eidelijk weer de moeite waard om te updaten.
En tevens eindelijk weer een een toestel wat er anders uitziet, net een beetje ....anders. :)

Maar de grote vraag is natuurlijk, hoelang kun je met de batterij, en word dat wit niet heel erg snel grijs of zwart door het gebruik ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:50
Gorilla glass 2 schijnt op de One X te zitten * dutchshadow Verry happy

http://www.htconex.net/18...ikt-over-gorilla-glass-2/

Voor de gene die niet precies weet waar die site de info van heeft het komt van mark moons HTC nederland gozer

[ Voor 27% gewijzigd door dutchshadow op 15-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 18:07
Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de foto's en video's.. Zijn die echt zo goed als dat HTC beweert? Ik denk dat ik moet wachten op 'echte' reviews.
Er zijn nu wel al foto's gepresenteerd die genomen zijn op een One X maar die zijn verspreid door HTC zelf... tja..

Dat je binnen 0,7 sec een foto kan nemen staat mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
desint schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:21:
Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de foto's en video's.. Zijn die echt zo goed als dat HTC beweert? Ik denk dat ik moet wachten op 'echte' reviews.
Er zijn nu wel al foto's gepresenteerd die genomen zijn op een One X maar die zijn verspreid door HTC zelf... tja..

Dat je binnen 0,7 sec een foto kan nemen staat mij wel aan.
Zonder hardware knoppen.. dus die 0,7 is als je al op camera stand staat... maar ik ben ook benieuwd idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 18:07
golem501 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 06:07:
[...]

Zonder hardware knoppen.. dus die 0,7 is als je al op camera stand staat... maar ik ben ook benieuwd idd :)
Ik dacht vanuit standby :? Ik kijk dat even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
desint schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Ik dacht vanuit standby :? Ik kijk dat even na.
Volgens mij duurt het 0,7 sec vanaf dat je de camera app start totdat je daadwerkelijk een foto kunt maken. Als je dus een shortcut voor je camera op je lockscreen zet, zul je dus vanaf standby in ~2 sec een foto kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Even tussendoor: plan: Wil jij de nieuwe HTC One X testen?

Doe er je voordeel mee. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Heb me gelijk aangemeld ;) Wil dit monster wel even aan de tand voelen. Ook handig voor op werk om er mee gespeeld te hebben voordat ik hem mensen moet aansmeren >:)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Oooh nice. :9~

Ik hoop wel dat er niet teveel mensen worden ingeloot die 'em ook al in pre-order hebben staan, en dan straks met twee van die dingen thuis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Appelsap schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:46:
[...]

Oooh nice. :9~

Ik hoop wel dat er niet teveel mensen worden ingeloot die 'em ook al in pre-order hebben staan, en dan straks met twee van die dingen thuis zitten.
Nouja het is de 23e dus, dan is het nog niet mogelijk thuis zo een te hebben... (en alleen de persoon die de beste review schrijft mag hem mee naar huis nemen)

[ Voor 21% gewijzigd door dutchshadow op 16-03-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
dutchshadow schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:55:
[...]

Nouja het is de 23e dus, dan is het nog niet mogelijk thuis zo een te hebben... (en alleen de persoon die de beste review schrijft mag hem mee naar huis nemen)
Ik had gelezen dat het 2 april was en dat iedereen hem 2 weken mee mocht nemen...
Je gaat akkoord met het schrijven van een userreview na twee weken testen
Speel als eerste met de nieuwe HTC One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
golem501 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Ik had gelezen dat het 2 april was en dat iedereen hem 2 weken mee mocht nemen...

[...]

Speel als eerste met de nieuwe HTC One X
Lees dit maar even door (zelfs tweakers doet namelijk aan "kleine" lettertjes Speel als eerste met de nieuwe HTC One X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
dutchshadow schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:55:
[...]
Dude, de 23ste volgt bericht aan de 25 gelukkigen, de 2e april mogen ze hem gaan bewonderen, ermee spelen en voor twee weken meenemen. Ergo: van 2 - 16 april ermee rondlopen. Als hij de eerste week van april in de winkel ligt, krijgen degenen die een pre-order hebben geplaatst er ook een geleverd uit de winkel (ergens tussen 2 en 7 april), en hebben ze er dan twee om mee rond te lopen. Dat was mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Ow zo bedoel je, nou dan praten we een beetje langs elkaar heen :) Ik bedoel vooral dat je hem alleen mag houden als je een mooie Review schrijft... (en de post kwam zo over alsof het bedoeld was dat je daarmee een kon krijgen x25 maar dat kan vziw alleen maar 1x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Discussie over de T.net-actie mag in het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Ok, btw heeft iemand al inhoudelijke reviews gevonden en niet alleen maar Hands-Ons op youtube? Ik vind alleen maar Hands-On (P)reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Reviews komen pas hooguit een paar dagen voor release. Meestal zelfs pas na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
ah ok, ik hoopte alleen dat de reviewers al van te voren een model zouden krijgen (en vroeg omdat volgens mij youtube mij een lijstje met "waarschijnlijk wil ie dat wel presenteerd), nouja er is trouwens dus nog wel een mooie interview met Mark Moons HTC NL: YouTube: HTC over HTC smartphones: de One-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Neuh, het is gewoon dat de echte reviews pas in de week voor of net na de leveringen online staan..... Je zal het dus moeten doen met de Hands-ons die nu ook al op internet staan......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Ah wat jammer toch, maarja dat met de week ervoor heb ik een beetje onderschat... (ik dacht dat die reviewers er 2 week de tijd voor krijgen enz.) Maar misschien hebben de reviewers hem al maar hebben ze ondertekend dat pas kort voor de release de boel online komt OMG waar je allemaal aan kan denken...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dutchshadow schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:31:
ah ok, ik hoopte alleen dat de reviewers al van te voren een model zouden krijgen (en vroeg omdat volgens mij youtube mij een lijstje met "waarschijnlijk wil ie dat wel presenteerd), nouja er is trouwens dus nog wel een mooie interview met Mark Moons HTC NL: YouTube: HTC over HTC smartphones: de One-serie
Wel apart dat hij het zegt dat de One X net zo groot is als de Desire (Desire is kleiner, Desire HD is wel ongeveer even groot) maar dat het scherm nu 4.7" i.p.v. 3.7" (Desire HD is 4.3", Desire is wel weer 3.7").

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Hij bedoelt denk ik dat toenertijd de Desire uit kwam, deze ook redelijk "groot" was (als je kijkt naar bijvoorbeeld concurentie). Hij was niet veel kleiner vergeleken met andere telefoons. Dat is bij de One X precies hetzelfde, vergeleken met andere modellen is hij heel gemiddeld qua formaat :) .

EDIT: Filmpje net gekeken, vind het ook een raar punt :P .

EDIT 2: Misschien bedoelt hij de inhoud van het apparaat (H * B * L), hij is namelijk veel dunner dan de Desire (ik vind hem sowieso bijzonder dun), 8,9 vs 11,9 :) .

[ Voor 28% gewijzigd door TheJVH op 18-03-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

TheJVH schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:57:
Hij bedoelt denk ik dat toenertijd de Desire uit kwam, deze ook redelijk "groot" was (als je kijkt naar bijvoorbeeld concurentie). Hij was niet veel kleiner vergeleken met andere telefoons. Dat is bij de One X precies hetzelfde, vergeleken met andere modellen is hij heel gemiddeld qua formaat :) .

EDIT: Filmpje net gekeken, vind het ook een raar punt :P .

EDIT 2: Misschien bedoelt hij de inhoud van het apparaat (H * B * L), hij is namelijk veel dunner dan de Desire (ik vind hem sowieso bijzonder dun), 8,9 vs 11,9 :) .
Het viel mij ook op, wellicht bedoelt hij inderdaad de inhoud, want in LxB gemeten is de One X gewoon 1,5x1 cm groter. Anyway: ik vond de man sowieso overkomen als zo'n onbetrouwbare marketing gladjakker, die bereid is om alles te zeggen om het product maar te kunnen pluggen.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
The_Sukkel schreef op zondag 18 maart 2012 @ 04:30:
[...]

Het viel mij ook op, wellicht bedoelt hij inderdaad de inhoud, want in LxB gemeten is de One X gewoon 1,5x1 cm groter. Anyway: ik vond de man sowieso overkomen als zo'n onbetrouwbare marketing gladjakker, die bereid is om alles te zeggen om het product maar te kunnen pluggen.
Denk dat hij zich gewoon verspreekt en de Desire HD bedoelt, komen die qua omvang van de gehele telefoon niet vrij dicht bij elkaar in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

boratnl schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:48:
[...]
Denk dat hij zich gewoon verspreekt en de Desire HD bedoelt, komen die qua omvang van de gehele telefoon niet vrij dicht bij elkaar in de buurt?
Hij heeft het over "Kan je de design nog herinneren van twee jaar geleden? Hij zit eigenlijk in dezelfde behuizing als de Desire van twee jaar geleden. Als je de omgeving gewoon meet, dan is hij niet groter dan de Desire, maar hij heeft wel een 4.7" scherm i.p.v. een 3.7"scherm". (zie 2:30-2:45)

M.a.w.: hij heeft het gewoon over de Desire.
Ik vind de man een echte gladjakker die de boel half misleidt, maar nét niet voldoende om te kunnen zeggen dat de man liegt. Immers: hij heeft het over "de omgeving meten" en dat kan naast "oppervlakte" (LxB) ook "inhoud" (LxBxD) kunnen betekenen. Aan dit soort 2e hands autohandelaren types in de IT heb ik een grote hekel...

Anyway: ook al is de One X 1.5cm langer en 1cm breder dan de Desire, ik vind het helemaal niet erg, in tegendeel zelfs! Omdat ik (zoals al eerder gezegd) mijn Desire al lang niet meer zie als telefoon(*) met wat extra's erop, maar veel meer als een all-in-one personal assistent apparaat (agenda, contactenbeheer, wekker, browser, reader, fototoestel, videocamera, mailreader, muziekspeler, filmspeler, gamesapparaat, navigator etc. etc.), is een groter formaat juist fijn! Als meneer gladjakker dát nu had gezegd, dan was dat een stuk geloofwaardiger (en minder misleidend) overgekomen.

(*) de telefoonfunctie gebruik ik haast nooit meer: telefoneren is zó pré 2010... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
The_Sukkel schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:30:
[...]

Hij heeft het over "Kan je de design nog herinneren van twee jaar geleden? Hij zit eigenlijk in dezelfde behuizing als de Desire van twee jaar geleden. Als je de omgeving gewoon meet, dan is hij niet groter dan de Desire, maar hij heeft wel een 4.7" scherm i.p.v. een 3.7"scherm". (zie 2:30-2:45)

M.a.w.: hij heeft het gewoon over de Desire.
Ik vind de man een echte gladjakker die de boel half misleidt, maar nét niet voldoende om te kunnen zeggen dat de man liegt. Immers: hij heeft het over "de omgeving meten" en dat kan naast "oppervlakte" (LxB) ook "inhoud" (LxBxD) kunnen betekenen. Aan dit soort 2e hands autohandelaren types in de IT heb ik een grote hekel...

Anyway: ook al is de One X 1.5cm langer en 1cm breder dan de Desire, ik vind het helemaal niet erg, in tegendeel zelfs! Omdat ik (zoals al eerder gezegd) mijn Desire al lang niet meer zie als telefoon(*) met wat extra's erop, maar veel meer als een all-in-one personal assistent apparaat (agenda, contactenbeheer, wekker, browser, reader, fototoestel, videocamera, mailreader, muziekspeler, filmspeler, gamesapparaat, navigator etc. etc.), is een groter formaat juist fijn! Als meneer gladjakker dát nu had gezegd, dan was dat een stuk geloofwaardiger (en minder misleidend) overgekomen.

(*) de telefoonfunctie gebruik ik haast nooit meer: telefoneren is zó pré 2010... ;)
Ja doordat hij 2 jaar geleden erbij vermeldt zal hij toch de Desire bedoelen waarschijnlijk. Dan moet hij het dus over inhoud hebben (anders liegt hij) en dat vind ik een erg vreemd punt om op te vergelijken, maarja moet hij zelf maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

boratnl schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:57:
[...]
Ja doordat hij 2 jaar geleden erbij vermeldt zal hij toch de Desire bedoelen waarschijnlijk. Dan moet hij het dus over inhoud hebben (anders liegt hij) en dat vind ik een erg vreemd punt om op te vergelijken, maarja moet hij zelf maar weten.
Plus het feit dat hij het heeft over een 3.7" scherm (Desire HD heeft een 4.3"scherm) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Dit is hier offtopic. Gebruik aub het topic in Telecomproviders.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 19-03-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Hier is een filmpje van de HTC One X die een benchmarktest doet, volgens mij had niemand die nog gepost. Video is wel in het Frans.

YouTube: Benchmark HTC One X - HTC One XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:49
(jarig!)
Weet niet als deze al gepost is maar ziet er goed uit :)

YouTube: HTC One X Hands-on - MobileSyrup.com

[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 20-03-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Behalve de Twitter-app die ze demonsteren. Maar dat zal (hopelijk) aan de app zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ziet er goed uit!
Verwacht idd dat het aan de twitter app ligt....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:20:
[...]

Behalve de Twitter-app die ze demonsteren. Maar dat zal (hopelijk) aan de app zelf liggen.
Dat ligt volgens mij aan de twitter app ja, heb 'm op meerdere telefoons getest (s2, sensation, x10, desire) en op geen enkele telefoon scrollt ie smooth.. Ik gebruik daarom ook tweetdeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
boratnl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:36:
Hier is een filmpje van de HTC One X die een benchmarktest doet, volgens mij had niemand die nog gepost. Video is wel in het Frans.

YouTube: Benchmark HTC One X - HTC One XL
die was al gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De kracht van optische illusie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xIybr.jpg

Fuck it hé, wat is dat ding groot zo! _O-

EDIT: en rechtsonder de kracht van Google :| ...

Dit filmpje is ook al eerder getoond geloof ik...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=HNVxmEZj05I&feature=related"]YouTube: HTC One X Car Stereo Clip hands-on[/video]

maar dat ziet er wel erg vet uit. Ben benieuwd wat hun cardock moet kosten, want ik gok erop dat je die nodig hebt om deze functionaliteit te kunnen gebruiken; een universele dock gaat niet werken denk ik...

[ Voor 69% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Piet91 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:59:
De kracht van optische illusie:
[afbeelding]

Fuck it hé, wat is dat ding groot zo! _O-

EDIT: en rechtsonder de kracht van Google :| ...

Dit filmpje is ook al eerder getoond geloof ik...
[video]

maar dat ziet er wel erg vet uit. Ben benieuwd wat hun cardock moet kosten, want ik gok erop dat je die nodig hebt om deze functionaliteit te kunnen gebruiken; een universele dock gaat niet werken denk ik...
Je telefoon in docking mode krijgen moet nog wel lukken zonder de dock. (desnoods met 3rd party apps) Maar de 3,5mm jack plugje krijg je waarschijnlijk alleen bij de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
op de officiele assesoires site van htc staan de cardock 49,99 en de stereoclip 59,99 apart vermeld

de dockingmode kun je trouwens ten alle tijden oproepen door de in de applist op de dockapp te drukken
ook al zit ie nergens in

[ Voor 13% gewijzigd door indofk op 20-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
indofk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:34:
op de officiele assesoires site van htc staan de cardock 49,99 en de stereoclip 59,99 apart vermeld

de dockingmode kun je trouwens ten alle tijden oproepen door de in de applist op de dockapp te drukken
ook al zit ie nergens in
Ik zie het ja, had ik niet verwacht. Vind die stereo plug behoorlijk aan de prijs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21
Zeker omdat je met een simpel male-male connector en een stukje draad exact hetzelfde effect hebt.... Iets wat ik dan ook al 2 jaar gebruik met mijn Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Dan te bedenken dat er nog mensen zijn die wat te zeuren hebben over het design van de One X. Echt de mooiste telefoon (van HTC) ooit imo. Vooral hoe het scherm op de unibodi ligt (a la de Lumia 800) kan mij wel bekoren.

Oh en docking mode +1

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
westergas schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:08:
Vooral hoe het scherm op de unibodi ligt (a la de Lumia 800) kan mij wel bekoren.
Hier ben ik ook zeer van gecharmeerd! Is pas goed te bekijken en te checken wanneer je hem in je hand hebt uiteraard maar dit lijkt me idd erg gaaf.

offtopic:
Heb 1 april een HTC event in Utrecht, dus ga er dan eens uitgebreid mee spelen :9~

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Topicstarter
dit is alleen toepasbaar voor het uiterlijk van het toestel, maar inhoudelijk is dit (de noord Amerikaanse/lte versie) een qualcomm chip dual core snapdragon. Maar leuk om te zien hoe deze zich in verhouding tot de tegra 3 stand houdt.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
D0gtag schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:43:
[...]

dit is alleen toepasbaar voor het uiterlijk van het toestel, maar inhoudelijk is dit (de noord Amerikaanse/lte versie) een qualcomm chip dual core snapdragon. Maar leuk om te zien hoe deze zich in verhouding tot de tegra 3 stand houdt.
Je bedoelt een Qualcomm dual core Krait. Das best wel een verschil met de snapdragon! Ik denk dat qua CPU de Qualcomm sneller is dan de Tegra 3 maar qua GPU net iets trager.

http://www.anandtech.com/...-krait-vs-nvidias-tegra-3

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Wat een telefoon is dit zeg _/-\o_

Het enigste nadeel is alleen het formaat, ik vind het heerlijk als ik in bed met 1 hand mijn telefoon volledig kan bedienen. En dat gaat zo te zien met deze niet makkelijker lukken :/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 08-07 18:48
Harmsen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Je bedoelt een Qualcomm dual core Krait. Das best wel een verschil met de snapdragon!
De krait is een snapdragon processor. Een vierde generatie snapdragon s4 om precies te zijn.
Hier heb je een mooi lijstje met alle snapdragons:

Wikipedia: Snapdragon (system on chip)

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft de One X nou ook zo'n notificatie lampje of niet? Dat vond ik gigantisch handig op mijn Hero & Desire!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Strider schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:44:
Wat een telefoon is dit zeg _/-\o_

Het enigste nadeel is alleen het formaat, ik vind het heerlijk als ik in bed met 1 hand mijn telefoon volledig kan bedienen. En dat gaat zo te zien met deze niet makkelijker lukken :/
Ik ben ook bang dat hij te groot uitvalt...
Ik heb al moeite met een Samsung Galaxy II en de One is zelfs nog groter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DennusB schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:27:
Heeft de One X nou ook zo'n notificatie lampje of niet? Dat vond ik gigantisch handig op mijn Hero & Desire!
Als het goed is wel, _MB_ in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Laatst online: 14-09 11:20
westergas schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:08:
Dan te bedenken dat er nog mensen zijn die wat te zeuren hebben over het design van de One X. Echt de mooiste telefoon (van HTC) ooit imo. Vooral hoe het scherm op de unibodi ligt (a la de Lumia 800) kan mij wel bekoren.

Oh en docking mode +1
Zo denk ik er ook precies over, ben al maanden op de Galaxy S3 aan het hopen. Maar ik begin het design van de One X steeds meer te waarderen. Ben normaal niet van de witte toestellen maar het contrast met het (à la Lumia 800 inderdaad) scherm vind ik heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nog een paar uur en dan is het inschrijven voorbij :)

plan: Wil jij de nieuwe HTC One X testen?

Deelname sluit op 22-03-2012 23:59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Afbeeldingslocatie: http://www.android-hilfe.de/attachments/htc-one-x-forum/72668d1330334162-fotos-videos-vom-htc-one-x-4.jpg

Inderdaad, zoals je ziet. hoop wel dat het wat duidelijker is dan dit, maar ik vermoed van wel. Check ook het prachtige scherm, ik vind het er erg goed uitzien!

en over die testmogelijkheid; daarvoor heb ik me natuurlijk allang voor ingeschreven ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 22-03-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:30
janvanduschoten schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:07:
Nog een paar uur en dan is het inschrijven voorbij :)

plan: Wil jij de nieuwe HTC One X testen?

Deelname sluit op 22-03-2012 23:59.
Ben benieuwd hoeveel van de 7.037 stemmers ervoor gekozen hebben om hem over te slaan :+

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Standby schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:22:
[...]

Ben benieuwd hoeveel van de 7.037 stemmers ervoor gekozen hebben om hem over te slaan :+
Minstens 1 ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 11-09 16:36
Ik ook inderdaad, heb hem al in de pre-order staan, en hoop hem tegen die tijd ook zelf te krijgen... Ik gun de andere tweakers ook een kansje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
ruurd v. schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Ik ook inderdaad, heb hem al in de pre-order staan, en hoop hem tegen die tijd ook zelf te krijgen... Ik gun de andere tweakers ook een kansje ;)
ik heb mezelf er ook maar uit gehaald, ik weet vrij zeker dat ik em ga halen dus hoef niet de kans voor anderen weg te nemen. En zal den wel een review schrijven als ik em echt door en door getest heb

BTW Tegra 3 en games... Nuff said..: YouTube: NVIDIA Tegra 3: Amazing Gaming 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Toen Apple zijn nieuwe Ipad presenteerde zijden ze dat hun GPU 4x sterker is dan die van Tegra 3. Nvidia zei toen dat ze de nieuwe Ipad zouden kopen en kijken of het echt waar is wat ze hadden gezegd.
Is daar al iets bekend van? Als het waar is, waarom zijn er geen (andere) GPU's die ongeveer even sterk is als die van Apple?
Bron: youtube (Apple)
Bron: techzine (Nvidia)

We houden het in dit topic bij de One X, indien je behoefte hebt om een topic te starten waar in het verschil in duidelijk wordt gemaakt tussen de Tegra 3 en andere topics sta je hier natuurlijk vrij in.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
yakutemre1995 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:30:
Toen Apple zijn nieuwe Ipad presenteerde zijden ze dat hun GPU 4x sterker is dan die van Tegra 3. Nvidia zei toen dat ze de nieuwe Ipad zouden kopen en kijken of het echt waar is wat ze hadden gezegd.
Is daar al iets bekend van? Als het waar is, waarom zijn er geen (andere) GPU's die ongeveer even sterk is als die van Apple?
Bron: youtube (Apple)
Bron: techzine (Nvidia)
mijn persoonlijke mening is dat dit in een Tegra 3 topic thuishoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
dutchshadow schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:36:
[...]

offtopic:
Pleonasme alert

Aangezien er een Tegra 3 chip in de One X zit kan dit toch best interessant zijn? Ik vind het igg wel relevant en leuk om de beelden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
dutchshadow schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:36:
[...]

De HTC One X heeft ook een Tegra 3.
En is er wel een Tegra 3 topic? want ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Topicstarter
Harmsen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Je bedoelt een Qualcomm dual core Krait. Das best wel een verschil met de snapdragon! Ik denk dat qua CPU de Qualcomm sneller is dan de Tegra 3 maar qua GPU net iets trager.

http://www.anandtech.com/...-krait-vs-nvidias-tegra-3
Officieel heet het een Snapdragon S4 (volgende generatie is S5) Architectuur naam is krait. Eerste generatie (tot S3) heette dus snapdragon met scorpion core :)

@riotrick: wat jij zegt dus :D

Ik ga in de topic starter niks neerzetten over de qualcomm variant aangezien deze niet in nederland te gebruiken valt. Het is mogelijk dat hij in DE wel te koop is, maar ja nogsteeds geen LTE netwerk (in NL) en alleen gsm/gprs of wifi gebruiken lijkt me vrij kansloos :D

[ Voor 19% gewijzigd door D0gtag op 23-03-2012 09:08 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:32
In dit filmpje is wel echt duidelijk te zien hoe groot die is: YouTube: HTC One x, s e v disponibilità e prezzi da Telefonino.net
Vind het eerlijk gezegd wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ah, ja door dat filmpje ben ik nu toch weer terug bij de One s, ik begon juist weer meer richting de One x te leunen. Je kan die One x nauwelijks in je broek meezeulen zeker niet als je ook nog een bedrijfstelefoon bij je hebt. Of wordt komende zomer de afritsbroek met grote zakken weer een hit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vond destijds de HD2 al enorm, maar dat wende snel genoeg en inmiddels vind ik hem al helemaal niet zo groot meer, of ik hem nou in mijn hand of broekzak heb. De One X is niet eens zo gek veel groter, dat went dus ook wel weer.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Grootte is altijd lastig. Toen ik van mijn Sony w890i naar de HTC Hero ging vond ik de Hero al een bakbeest, het ging nog net. Daarna de HTC Desire, die vond iedereen al groot, "dat je met zo'n halve laptop rond gaat lopen" en nu is het allang niet groot meer. Ik vermoed dat hetzelfde voor de One X geld al zal ik hem eerst eens zelf vast willen hebben voor het echte vergelijk.

De praktijktest zal het uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

breadje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:56:
Ah, ja door dat filmpje ben ik nu toch weer terug bij de One s, ik begon juist weer meer richting de One x te leunen. Je kan die One x nauwelijks in je broek meezeulen zeker niet als je ook nog een bedrijfstelefoon bij je hebt. Of wordt komende zomer de afritsbroek met grote zakken weer een hit?
Terug bij de One S om het formaat? Het scheelt namelijk niet zo heel veel:

One X: 134.4 x 69.9 x 8.9 mm
One S: 130.9 x 65 x 7.8 mm

Dus de One X is 3,5 mm langer en 4.9 mm breder. In oppervlakte is het 93,95 cm^2 tegen 85,09 cm^2, ongeveer 10% dus. Reken je de inhoud uit, dan wordt het een significanter verschil, namelijk 25%. Maar dat maakt dan weer niet zo veel uit als ie in je broekzak moet passen.

En het grote nadeel van de One S is het pentile Amoled scherm, kijk maar eens naar de review van bijvoorbeeld de Motorola Droid Razr:

http://www.theverge.com/2...otorola-droid-razr-review

Nou weet ik wel dat die Nilay Patel zwaar tegen pentile is, met ook die macro shots hiervan, maar ik zou persoonlijk liever voor het naar mijn idee fantastische beeldscherm van de One X gaan. Ik heb zelf een Amoled Desire en ik had me voorgenomen dat mijn volgende telefoon een Amoled scherm moest hebben, maar in de alle hands-on video's vind ik het scherm van de One X er fantastisch uit zien. (en ik heb em dan ook besteld :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik kom bij de Legend vandaan, en heb van het bedrijf een Iphone 3g, dus die One toestellen zijn sowieso een gigantische stap voorwaarts qua grootte (en performance natuurlijk). Maar als je naar dat Italiaanse filmpje kijkt dat tumtum100 plaatste lijkt het voor mij alsof de One s net wel in 1 hand past en de One x net niet. Maar Jan heeft gelijk, uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ik beide eerst in mijn handen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:32
breadje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:24:
Ik kom bij de Legend vandaan, en heb van het bedrijf een Iphone 3g, dus die One toestellen zijn sowieso een gigantische stap voorwaarts qua grootte (en performance natuurlijk). Maar als je naar dat Italiaanse filmpje kijkt dat tumtum100 plaatste lijkt het voor mij alsof de One s net wel in 1 hand past en de One x net niet. Maar Jan heeft gelijk, uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ik beide eerst in mijn handen moet hebben.
Precies gewoon zelf kijken of je het prettig vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ben vandaag even een Vodafone winkel ingegaan - waar ik weer 'ns meer verstand van telefoons blijk te hebben dan de verkopers zelf, maar dat terzijde - om de Sensation XL te bekijken, aangezien deze nagenoeg dezelfde afmetingen heeft als de One X (Sensation XL: 132.5mm x 70.7mm x 9.9 mm / One X: 134,36 x 69,9 x 8,9 mm).

En ja; het is best wel een bakbeest (qua breedte en hoogte) t.o.v. de Desire. Zowel qua hoogte als breedte zo'n 1 cm groter (Desire: 119 x 60 x 11.9 mm) maar qua dikte is de One X dus dunner.
En tja, dan heb je 2 situaties:
- Bedienen van telefoon met 1 hand; groter scherm is verder reiken maar in mijn geval ging dat prima.
- Telefoon in broekzak; tja, als One X er niet in zou passen had ik met de Desire ook wel een probleem gehad.
Met als voordeel natuurlijk dat browsen/video's kijken e.d natuurlijk wel vet wordt; ik zeg niet dat ik m'n Desire per definitie te klein vind daarvoor, maar groter scherm is natuurlijk wel :9

Dus qua formaat kan wat mij betreft de One X er wel mee door.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar wat me aan de oude sense soms irriteerd is als je uit het lockscreen naar de hoofdpagina gaat , dan heb je die vervelende rond draai van alle schermen, das een keer leuk een paar ook nog wel maar na een tijdje wil je gewoon snel op je hoofdscherm zijn.

Nu viel me op in alle preview filmpjes op youtube dat de one x dit nog steeds heeft :'( , maar de one s niet :) ....zou het in deze versie van sense uit te schakelen zijn ? :?

En een verbetering van de oude sense was toch wel dat je gewoon door kon scrollen in sense, en dat is er in de one x ook uit........heel erg jammer......ik vond het wel gemakkelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
janvanduschoten schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:17:
Grootte is altijd lastig. Toen ik van mijn Sony w890i naar de HTC Hero ging vond ik de Hero al een bakbeest, het ging nog net. Daarna de HTC Desire, die vond iedereen al groot, "dat je met zo'n halve laptop rond gaat lopen" en nu is het allang niet groot meer. Ik vermoed dat hetzelfde voor de One X geld al zal ik hem eerst eens zelf vast willen hebben voor het echte vergelijk.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind bijv. de HTC HD2 uit 2009 nog steeds een enorm bakbeest (120.5 x 67 x 11 mm) en niet geschikt om in de broekzak te dragen. Daar heeft de tijd nog niet aan veranderd...

En de One is alleen nog maar groter! (One X: 134.4 x 69.9 x 8.9 mm, One S: 130.9 x 65 x 7.8 mm)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
jodel99999 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:42:
Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar wat me aan de oude sense soms irriteerd is als je uit het lockscreen naar de hoofdpagina gaat , dan heb je die vervelende rond draai van alle schermen, das een keer leuk een paar ook nog wel maar na een tijdje wil je gewoon snel op je hoofdscherm zijn.

Nu viel me op in alle preview filmpjes op youtube dat de one x dit nog steeds heeft :'( , maar de one s niet :) ....zou het in deze versie van sense uit te schakelen zijn ? :?

En een verbetering van de oude sense was toch wel dat je gewoon door kon scrollen in sense, en dat is er in de one x ook uit........heel erg jammer......ik vond het wel gemakkelijk. :(
Helemaal mee eens dat die draai van het scherm gaat irriteren op den duur. Het was mij nog niet opgevallen dat dit bij een One S review die ik zag inderdaad niet is. Zou heel fijn zijn als dat uitgezet kan worden, of zichzelf na een tijdje uitzet. Overigens heb ik dan weer minder met die hele carrousel van Sense, dus de versobering in de nieuwe versie spreekt me wel aan. Leuk al die grafische extra's, maar op een gegeven moment wil ik toch liever even snel zonder poespas.

edit: Wat de grootte betreft was ik eigenlijk bang dat ie nog breder dan mijn huidige HD2 zou zijn, die zit voor mij wel op de grens van wat nog leuk vast te houden is. Zie nu dat het verschil marginaal is, en eigenlijk vooral in de hoogte is. Ik vond de HD2 altijd wel een beetje ogen als een bakbeest door de rechte vorm en alles zwart, moet zeggen dat de One X met het wit eromheen minder massief overkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Appelsap op 23-03-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23

Malarky

Wils voor wat ieder

janvanduschoten schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:17:

Groeien de handen van jou en anderen mee of wat is het? :P

Ik heb zelf bewust een Incredible S 4" (al zeggen afmetingen veel meer) omdat het heel aangenaam vind om met mij hand (ik ben rechts) alle kanten van het scherm en de zijkant van de telefoon te kunnen raken. Zoals volume up/down en power knop, zonder dat ik mijn vingers daarvoor (ik gebruik mijn wijsvinger daarvoor het liefst) enigzins moet krommen. Nu heeft de Incredible S toch een achterkant die veel stabieler in de hand dan de gladde Sensation (heb ze nu beide voor me), maar het zal deels ook aan mijn middelmatig kleine handen liggen.

Toch zou ik graag een One X willen, alleen al omdat er geen topsegment telefoons meer door HTC worden gemaakt in het 4" segment. Houden jullie je telefoon anders vast, grotere handen of interesseert het jullie minder als je je tweede hand nodig hebt voor volume up/down; powerknop etcetera?

Je kan natuurlijk wel heel makkelijk zeggen, de mening over wat groot is veranderd steeds, maar mijn handen groeien echt niet steeds mee. En voor ieders handen moet er toch een optimale verhouding zijn ten opzichte van de telefoon in zowel stabiliteit als bedieningsgemak.

Edit: nog even wat getest qua gebruikersgemak, maar ik merk dat ik gewend ben de linkerbovenhoek van de telefoon (als rechtshandige) met mijn duim te bedienen. Dat zullen denk ik de meeste mensen wel doen, maar bij de Sensation moet ik daarvoor de telefoon dieper in mijn hand laten schuiven. Bij de Incredible S hoef ik, waar ik de telefoon ook aanraak, nooit de telefoon te laten schuiven in mijn hand. Maar zoals gezegd, de gladde achterkant van de Sensation is ook nog eens duidelijk in zijn nadeel, zo'n 'design' achterkant van de S geeft veel mer stabiliteit in de plooien van de hand. Dan de wetenschap dat de One's ook allemaal een geheel gladde achterkant hebben.

Ben vooral benieuwd of mijn handen gewoon de bottleneck zijn of dat de gebruikers hier die van grote telefoons houden gewoon een andere manier van bediening hanteren. Of, dat kan natuurlijk ook, ze het verlies aan stabiliteit en gebruikersgemak (wat de handen betreft) voor lief nemen, omdat een groot scherm ook weer gebruikersgemak voordelen heeft (wat het beeld/foto's/apps/etc. betreft).

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 24-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik hem in handen heb zal ik wel een foto posten met de HTC Desire in mijn hand en de One X. Ben benieuwd of het formaat mij mee of tegenvalt. Ik heb niet echt kleine handen, ik kan met gemak mijn hele toestel bedienen met mijn duim zonder hem te verschuiven in mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
is de 4.7 inch, nou inclusief of exclusief de home/back knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
staffordniko schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:02:
is de 4.7 inch, nou inclusief of exclusief de home/back knoppen?
exclusief, want die knoppen horen helemaal niet bij het scherm.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
Weetniet of het al voorbij is gekomen maar, ben ik de enige die zich een beetje zorgen maakt met de batterij van de One X?
Even ter vergelijking:
One X (720p, 4,7inch) 1800mah
Xperia S (720p, 4,3inch) 1750mah
Galaxy Note (720p, 5,3inch) 2500mah
Ik weet dat de aantal mah niet de bepaalde factor is bij de batterijduur, maar ik maak me toch stiekem een beetje zorgen over. Ik hoop dat de software optimalisatie top is en dat de batterij gewoon goed is.

Im notorious

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: berichten mbt onderstaande onderwerpen worden verwijderd:
-Bestellingen, prijzen, winkels, leveringen
-Garantie-afhandelingen
-Vragen over apps/software

Zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_taggedtopics/tag/htc+one+x">hier</a> voor een overzicht van de topics over de One X. Het is dus niet de bedoeling om hier alles te dumpen.