Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
KnoxNL schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:33:
Ik heb dit topic even doorzocht en zie dat meer mensen mijn probleem hebben, maar nog geen definitieve reden/oplossing uit de posts kunnen destilleren.

Ik heb dus sinds 3 dagen het probleem dat mijn sensation reboot. Het contact met de accu LIJKT weg te zijn geweest maar eigenlijk als ik de telefoon visueel controleer kan dit niet. Stofvrij, niets verbogen etc.
Hij start volledig opnieuw op, zeg maar de "lange" boot procedure zoals wanneer je je batterij eruit zou halen.

Op dit moment gebruik ik sinds 2 maanden de welkbekende Anker 1900 batterij, maar zoals gezegd speelt het probleem pas sinds 3 dagen. Wel zal ik maandag testen met de originele batterij (ligt op t werk) en de bevindingen hier posten...

Maar meanwhile.... Kunnen we met alle info in deze draad al iets duidelijker vaststellen waar het probleem ligt? Mijn software is niet veranderd, geen updates van HTC de afgelopen tijd dus het lijkt me toch wel hardware...
Ik had het probleem dat je omschrijft juist met de originele accu. Sinds ik vorige week een Anker erin heb, is het niet meer voorgekomen. Ik had last van spontane reboots, tijdens gebruik maar ook tijdens standby af en toe. Iedere dag wel een keer. Ook was de accuduur fors afgenomen en leek de indicator steeds onbetrouwbaarder te zijn. Nu met de Anker batterij heb ik geen last meer van reboots en gaat de accu weer makkelijk 2 dagen mee.

Niet echt hoopvol trouwens dat het ook met Anker batterijen soms misgaat, blijkbaar is het niet echt consequent in welke gevallen dit wel en niet kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Hmmm bij jou heeft een battery switch het dus verholpen. Dat zou inderdaad betekenen dat er bij zowel de HTC als de Anker batterijen "rotte exemplaren" tussen zitten. Alles wijst toch naar de batterij. Erg jammer want over de capaciteit van de Anker was ik wel tevreden.
Tiroz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:16:
[...]

Dit heeft te maken met het feit dat Sense 3.0 nogal zwaar is, hopelijk is dat vanaf ICS verleden tijd!

@KnoxNL: Nog even voor de volledigheid; heb je snel opstarten aan- of uitstaan?
Dit staat aan, maar heeft ook altijd aangestaan. Maar normaliter zet ik mijn telefoon NOOIT uit, het is dat hij nu spontaan uitvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 21:47
Ik heb een nogal groot probleem, ik ben namelijk niet meer bereikbaar als hij een tijd in standby heeft gestaan.
Bijvoorbeeld 's nachts: als hij een volle accu heeft 's avonds dan is deze de volgende ochtend bijna leeg en ben ik niet bereikbaar. Je krijgt dan die fouttonen en "dit nummer is niet in gebruik" als je me belt. Hij geeft wel gewoon aan dat het signaal goed is (3, 4 streepjes). Als ik hem dan opnieuw opstart, dan ben ik weer wel bereikbaar...

Vervelende is dat ik hem al 2 keer heb opgestuurd ter reparatie. Over anderhalve week ga ik naar het buitenland, dus stuur hem nu liever niet weer op ter reparatie.

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem of een tip die ik kan proberen? Een factory reset hielp ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
KnoxNL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:00:
Hmmm bij jou heeft een battery switch het dus verholpen. Dat zou inderdaad betekenen dat er bij zowel de HTC als de Anker batterijen "rotte exemplaren" tussen zitten. Alles wijst toch naar de batterij. Erg jammer want over de capaciteit van de Anker was ik wel tevreden.

[...]

Dit staat aan, maar heeft ook altijd aangestaan. Maar normaliter zet ik mijn telefoon NOOIT uit, het is dat hij nu spontaan uitvalt :)
Duidelijk, het feit dat de telefoon ook volledig opnieuw opstart geeft dan aan dat het idd niet software gerelateerd is. Ben benieuwd of het met de originele batterij verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Harmani schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:24:
Je weet dat deze alleen oplichten als je de telefoon in een donkere omgeving gebruikt?
Dat weet ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:46
Bij mij is het probleem verholpen na aanvraag (en gebruik ;)) van een nieuwe simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aemstel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:05:
*knip*

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem of een tip die ik kan proberen? Een factory reset hielp ook niet...
Oude Nokia mee naar het buitenland?!

Heb je niet een programma als Juice defender o.i.d. draaien?
Dan kan er het e.e.a. worden uitgeschakeld.
Na een factory reset niets (weinig) installeren en kijken of het zich dan ook voordoet.
Je sluit dan uit dat het door een app komt.

Trouwens, bij 3x is het toch een nieuwe krijgen of vergis ik me dan?

Succes!

[ Voor 56% gewijzigd door albino71 op 13-02-2012 21:38 . Reden: er over nagedacht :) ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Miyamoto schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Bij mij is het probleem verholpen na aanvraag (en gebruik ;)) van een nieuwe simkaart.
Dat is een goede tip! Ik heb die hier zo nog 1 liggen, ooit duosim gehad voor de allereerste galaxy tab!
Dankje voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Woensdag wordt mijn telefoon weer opgehaald. Hopelijk is die niet te lang onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
Hebben meer mensen er last van gehad dat vanochtend de klok ineens een uur vroeger stond? Of was ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:58
Miyamoto schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Same here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
KnoxNL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:00:

[...]

Je kan deze functie beter juist uitzetten. Dit blijkt namelijk ook weer wat geheugen te kosten, waardoor je een grotere kans krijgt dat Sense weer opnieuw opstart. Echt helpen doet het verder niet, maar het komt als het goed is dan iets minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Heb echt het idee dat mijn telefoon zwaar in de war is. Soms doet de verlichting het wel achter de 4e onderste toetsen. Maar over het algemeen helemaal niet. Start je het toestel een keer of wat op, werkt het wel.

Soms het probleem dat het scherm niet reageert (HTC Sense gedeelte reageert wel, het scherm verder niet).

Bij de support afdeling van HTC geven ze aan: Dat kan liggen aan derde partij applicaties (ookal haal ik die gewoon uit de market).

Gelukkig word het toestel morgen opgehaald. (2e keer in 4 maand). Laten we hopen dat dan alles opgelost is.

Sensation XE, Toestel draait laatste firmware. Is niet geroot en gebruik de Anker batterij.
Netwerk: Vodafone

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie T op 15-02-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
Ik merk al een tijdje dat er veel comments gepost worden met negatieve verhalen over de sensations. Het zou voor het begrip van de lezers goed zijn om bij klachten aan te geven welk type telefoon je hebt, welke provider, welke android versie en rooted Y/N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
goldcard schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:58:
Ik merk al een tijdje dat er veel comments gepost worden met negatieve verhalen over de sensations. Het zou voor het begrip van de lezers goed zijn om bij klachten aan te geven welk type telefoon je hebt, welke provider, welke android versie en rooted Y/N.
Goed idee. Wellicht ook melden welke accu er gebruikt wordt, aangezien daar ook wel wat problemen naar te herleiden zijn en er volgens mij behoorlijk wat Ankers gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Robbie T schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:39:
Heb echt het idee dat mijn telefoon zwaar in de war is. Soms doet de verlichting het wel achter de 4e onderste toetsen. Maar over het algemeen helemaal niet. Start je het toestel een keer of wat op, werkt het wel.

Soms het probleem dat het scherm niet reageert (HTC Sense gedeelte reageert wel, het scherm verder niet).

Bij de support afdeling van HTC geven ze aan: Dat kan liggen aan derde partij applicaties (ookal haal ik die gewoon uit de market).Gelukkig word het toestel morgen opgehaald. (2e keer in 4 maand). Laten we hopen dat dan alles opgelost is.
Neem aan dat ze met 3e partij apps, apps bedoelen die niet door Google zelf zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
goldcard schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:58:
Elk telefoon topic heeft dat, plus sommige zoals de iPhone 4s hebben zelfs nog topics er bij open lopen van batterij problemen.
Zo zag ik dat ook soms met andere android telefoons.

Ik ga hier natuurlijk niet lopen "braggen" dat me telefoon het 6maanden goed doet en de problemen worden toch als eerst vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt ICS 4.0 Sandwich precies uit voor de HTC Sensation. Als je rond kijkt op het internet zegt bijna elke website wel wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 23:55

BPP

Zijn er meer mensen die niet kunnen syncen met hotmail vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
BPP schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:22:
Zijn er meer mensen die niet kunnen syncen met hotmail vandaag?
wat voor rom draai je? Op ARHD (nagenoeg stock xe) is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

erik23 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:38:
[...]

wat voor rom draai je? Op ARHD (nagenoeg stock xe) is er niks aan de hand.
Gewoon de standaard rom van HTC. Kan al sinds begin middag niet synchroniseren met exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:07:
Wanneer komt ICS 4.0 Sandwich precies uit voor de HTC Sensation. Als je rond kijkt op het internet zegt bijna elke website wel wat anders...
Volgens mij is dit het enige dat bekend is gemaakt:
nieuws: HTC: uitrol Android 4.0-updates begint eind maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

ik was het wachten beu dus ik heb DarkForest Sensation XE 5.0.2.0 erop gezet (ICS 4.0.3, Sense 3.6)

all I can say is I'M IN F**** HEAVEN.
hoewel er hier en daar tijdens laden van apps nog wat laggs kunnen ontstaan werkt het over het algemeen supervloeiend.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 12:48
BPP schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:46:
[...]

Gewoon de standaard rom van HTC. Kan al sinds begin middag niet synchroniseren met exchange.
nieuws: Hotmail kampt met wereldwijde inlogproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb even alle reacties bekeken vanaf pagina 1, aangezien ik ook problemen heb met mijn HTC Sensation.

Ik heb mijn HTC Sensation nu een half jaar en na een maand of 2 begon hij met regelmatig uitvallen. (Dit gebeurde vaak in de trein!) Ik werd er gek van maar ik dacht dat dit wel verholpen zou worden in de volgende update. NIET DUS. De laatste maanden valt het uitvallen wel mee,+/- 3x in een week als ik geluk heb.

Het andere probleem is dat de HTC sensation automatisch terug unlocked als ik hem lock. (dit gebeurd ongeveer 7/10x). Dit is erg vervelend en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Als ik op de lock button druk dan word het even zwart en vervolgens slaat hij weer aan op het unlock scherm. Ik moet dit steeds 3x doen voordat hij pas echt op zn lock stand staat.

Ook heb ik het screenshot probleem. Vaak als ik op de HOME button druk maakt hij screenshots. Dit is zo erg dat ik om de paar weken heel mn telefoon moet opschonen omdat er zoveel screenshots opstaan.

Het geluid bij videos opnemen is ook erg bagger, ik hoor alleen maar gekraak.

Sinds kort heb ik ook als ik mijn WIFI thuis aanzet, dat ik mijn whatsapp berichten (of VI push-notification of dergelijke) pas een half uur (of tot 1 uur!!) later aankrijg. Als ik met task killer deze tasks kill krijg ik als ik de programma's overnieuw opstart wel binnen.

Verder is mijn telefoon nog nooit gevallen en zit er geen enkel krasje op, het is tevens ook niet verzekerd. Ik heb mijn telefoon al een soft en hard reset gegeven. Helaas niks heeft gewerkt.

Iemand die me hier verder kan helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik herken een paar van je problemen. Het feit dat als je 'm wil locken, dat 't scherm daarna gelijk weer aanspringt en dat de home-knop screenshots maakt. Al heb ik het vrij weinig, te weinig om er iets aan te doen.

De overige problemen heb ik gelukkig niet, terwijl mijn telefoon ongeveer net zo oud is als die van jou.

Over WhatsApp, heb je toevallig Ziggo thuis met bijbehorend wifi modem? Het valt me namelijk op, dat als ik bij vrienden zit met zo'n modem en Ziggo, dat ik dat probleem ook heb. Ze hebben zelf ook dat probleem met WhatsApp en zij hebben allebei een Galaxy S2. Als ik op mijn eigen wifi zit, of op m'n werk (allebei geen Ziggo) dan heb ik er geen last van. Dus het probleem WhatsApp ligt mogelijk niet aan je toestel.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 15-02-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:20:
Ik herken een paar van je problemen. Het feit dat als je 'm wil locken, dat 't scherm daarna gelijk weer aanspringt en dat de home-knop screenshots maakt. Al heb ik het vrij weinig, te weinig om er iets aan te doen.

De overige problemen heb ik gelukkig niet, terwijl mijn telefoon ongeveer net zo oud is als die van jou.

Over WhatsApp, heb je toevallig Ziggo thuis met bijbehorend wifi modem? Het valt me namelijk op, dat als ik bij vrienden zit met zo'n modem en Ziggo, dat ik dat probleem ook heb. Ze hebben zelf ook dat probleem met WhatsApp en zij hebben allebei een Galaxy S2. Als ik op mijn eigen wifi zit, of op m'n werk (allebei geen Ziggo) dan heb ik er geen last van. Dus het probleem WhatsApp ligt mogelijk niet aan je toestel.
Klopt, wij hebben ziggo thuis. Ik bedenk me net dat ik op school dit probleem niet heb als ik op WIFI zit. Het ligt dus idd aan de router van ziggo. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zou 't niet weten. Ik gebruik dan maar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Klopt, wij hebben ziggo thuis. Ik bedenk me net dat ik op school dit probleem niet heb als ik op WIFI zit. Het ligt dus idd aan de router van ziggo. Hoe kan ik dit oplossen?
Hier ook hetzelfde, whatsapp berichten komen pas laat aan of als ik de app open. Zelfde bij wordfeud, updates komen pas als ik de app open. Alleen via wifi, bij 3G komt het wel gewoon binnen..

• Minaaj
http://www.freeyourandroi...coming-sense-4.0-features

Zullen we Sense 4.0 krijgen of niet? anders valt het vast wel te porten! ;)

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
http://www.engadget.com/2...-sense-preview-in-europe/

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen en wie de update krijgen :D

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:20:
Hier zelfde probleem! Via wifi op Ziggo bijna altijd vertraging in notificaties e.d. Goed om te horen dat ik dus niet de enige ben. Kan dit misschien aan een soort energie besparende stand liggen? (ben nu zelf niet thuis om te kijken)

Science is stranger than fiction

• TenTimes
  • Laatst online: 05-09 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:11:
Beste mensen,

Ik heb even alle reacties bekeken vanaf pagina 1, aangezien ik ook problemen heb met mijn HTC Sensation.

Ik heb mijn HTC Sensation nu een half jaar en na een maand of 2 begon hij met regelmatig uitvallen. (Dit gebeurde vaak in de trein!) Ik werd er gek van maar ik dacht dat dit wel verholpen zou worden in de volgende update. NIET DUS. De laatste maanden valt het uitvallen wel mee,+/- 3x in een week als ik geluk heb.

Het andere probleem is dat de HTC sensation automatisch terug unlocked als ik hem lock. (dit gebeurd ongeveer 7/10x). Dit is erg vervelend en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Als ik op de lock button druk dan word het even zwart en vervolgens slaat hij weer aan op het unlock scherm. Ik moet dit steeds 3x doen voordat hij pas echt op zn lock stand staat.

Ook heb ik het screenshot probleem. Vaak als ik op de HOME button druk maakt hij screenshots. Dit is zo erg dat ik om de paar weken heel mn telefoon moet opschonen omdat er zoveel screenshots opstaan.

Het geluid bij videos opnemen is ook erg bagger, ik hoor alleen maar gekraak.

Sinds kort heb ik ook als ik mijn WIFI thuis aanzet, dat ik mijn whatsapp berichten (of VI push-notification of dergelijke) pas een half uur (of tot 1 uur!!) later aankrijg. Als ik met task killer deze tasks kill krijg ik als ik de programma's overnieuw opstart wel binnen.

Verder is mijn telefoon nog nooit gevallen en zit er geen enkel krasje op, het is tevens ook niet verzekerd. Ik heb mijn telefoon al een soft en hard reset gegeven. Helaas niks heeft gewerkt.

Iemand die me hier verder kan helpen?
Ik heb het probleem van uitvallen al sinds een maand na aankoop (dus bijna een half jaar), maar wilde ook eerst wachten op een update. Die loste niks op en ik wilde mijn toestel geen 3 weken kwijt zijn, dus ben ik wat verder gaan zoeken. Op een forum kwam ik een paar posts tegen met hetzelfde probleem met een oplossing die ik maar ben gaan testen. Tot nu toe werkt het goed, dus ik denk dat je hem kan uitproberen.

Om de bug tegen te gaan moet de telefoon alleen nog gebruik maken van WCDMA en geen GSM. De telefoon schakeld automatisch naar GSM als het signaal slechter wordt en dan kan de telefoon uitvallen. Dit schijnt een bug te zijn in de programmatuur van HTC. Het bereik van de telefoon gaat licht naar beneden, maar je zult (waarschijnlijk) geen last meer hebben van uitvallen.

Dat van die screenshots en het lockscherm lijkt er op dat je power button een beetje gaar is en als het ware standaard half ingedrukt is. hierdoor krijg je screenshots via de home+power combi en dat verklaard ook waarom je soms vaker moet unlocken.

Ik kan je helaas niet helpen met de wifi en whatsapp problemen. Voor die power button zou ik je telefoon toch even naar HTC opsturen, want dat is niet goed. Laat even weten of de aanpassing voor de instellingen effect heeft en vertel het door zodat iedereen deze oplossing kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door TenTimes op 16-02-2012 08:42 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Verwijderd

Metalslave666 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Ik heb het probleem van uitvallen al sinds een maand na aankoop (dus bijna een half jaar), maar wilde ook eerst wachten op een update. Die loste niks op en ik wilde mijn toestel geen 3 weken kwijt zijn, dus ben ik wat verder gaan zoeken. Op een forum kwam ik een paar posts tegen met hetzelfde probleem met een oplossing die ik maar ben gaan testen. Tot nu toe werkt het goed, dus ik denk dat je hem kan uitproberen.

Om de bug tegen te gaan moet de telefoon alleen nog gebruik maken van WCDMA en geen GSM. De telefoon schakeld automatisch naar GSM als het signaal slechter wordt en dan kan de telefoon uitvallen. Dit schijnt een bug te zijn in de programmatuur van HTC. Het bereik van de telefoon gaat licht naar beneden, maar je zult (waarschijnlijk) geen last meer hebben van uitvallen.

Dat van die screenshots en het lockscherm lijkt er op dat je power button een beetje gaar is en als het ware standaard half ingedrukt is. hierdoor krijg je screenshots via de home+power combi en dat verklaard ook waarom je soms vaker moet unlocken.

Ik kan je helaas niet helpen met de wifi en whatsapp problemen. Voor die power button zou ik je telefoon toch even naar HTC opsturen, want dat is niet goed. Laat even weten of de aanpassing voor de instellingen effect heeft en vertel het door zodat iedereen deze oplossing kan gebruiken.
Super bedankt, ik ga hiermee aan de gang NA carnaval, omdat ik in die week graag mijn telefoon wil gebruiken. Ik zal jullie up-to-date houden.

• Yodah
Over het uitvallen van je telefoon, heb je nog de originele accu? Bij mij was het probleem na het bestellen van de welbekende anker accu opgelost. Draai nu al zeker 2 weken zonder uitval, terwijl dat eerst vrijwel dagelijks was.

• agoNITE
Minaaj schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:59:
http://www.freeyourandroi...coming-sense-4.0-features

Zullen we Sense 4.0 krijgen of niet? anders valt het vast wel te porten! ;)
Ik hoop het toch wel, zie een aantal nieuwe dingen die ik graag op de Sensation zou willen zien!

• KnoxNL
Yodah schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:37:
Over het uitvallen van je telefoon, heb je nog de originele accu? Bij mij was het probleem na het bestellen van de welbekende anker accu opgelost. Draai nu al zeker 2 weken zonder uitval, terwijl dat eerst vrijwel dagelijks was.
Ik heb dus het probleem met de Anker accu, zoals ik iets eerder in dit topic aangaf. Het lijkt er op dat er zowel van anker als HTC zelf slechte batterijen rondzwerven.

Mijn collega had ook een Anker batterij, we hebben ze nu als proef even omgewisseld. Als zijn tel. nu ook gaat uitvallen ligt het aan de batterij

• BPP

BPP

Ook ik heb last van alle problemen die jullie opnoemen. Een lamme powerbutton. Mijn gallery staat zo langzamerhand vol van alle screenshots die hij heeft gemaakt. Daarnaast herlaadt sense zich meerdere malen per dag. Het geheugen wissen werkt dan tijdelijk. Daarnaast heb ik sinds een maand dat die meerdere malen uitvalt. Ik hoor hier verhalen over reboots, maar bij mij valt die dus compleet uit. Waarna ik hem weer opnieuw op moet starten. Met als hoogtepunt gisteren toen het maar liefst 6 keer gebeurde. Bij mij is het juist begonnen met de Anker accu. Die heb ik zo rond de jaarwisseling gekocht en het uitvallen is zo’n maand geleden begonnen. Of het overigens echt aan de batterij ligt weet ik niet.

• Minaaj
Niemand heeft die problemen met een custom rom? ik heb serieus nog nooit iemand horen klagen met custom rom dat hij automatisch screenshots maakte.
Sense crashed ook niet bij custom roms omdat er veel bloatware uit is gehaald. En veel files tweaked/deodexed waardoor hij blijkbaar toch minder RAM vereist van de rom.

Heb zelf een anker batterij en heb alleen nog maar mee gemaakt dat de telefoon vast liep terwijl ik aan het browsen was en er een flash filmpje op stond, maar dat was ook met ICS alpha rom.

Als iemand met het probleem zijn telefoon nou root+custom rom er op zet weten we wellicht meer, alleen ik heb het gevoel dat juist de mensen die het allemaal stock(rom) houden sowieso meer problemen hebben.

Hopelijk lost ICS problemen op.

• TenTimes
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:07:
[...]

Super bedankt, ik ga hiermee aan de gang NA carnaval, omdat ik in die week graag mijn telefoon wil gebruiken. Ik zal jullie up-to-date houden.
Waarom niet tijdens carnaval en alleen een bouwvakker nokia mee nemen voor het geval je een glas bier over je phone heen krijgt?
BPP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:47:
Ook ik heb last van alle problemen die jullie opnoemen. Een lamme powerbutton. Mijn gallery staat zo langzamerhand vol van alle screenshots die hij heeft gemaakt. Daarnaast herlaadt sense zich meerdere malen per dag. Het geheugen wissen werkt dan tijdelijk. Daarnaast heb ik sinds een maand dat die meerdere malen uitvalt. Ik hoor hier verhalen over reboots, maar bij mij valt die dus compleet uit. Waarna ik hem weer opnieuw op moet starten. Met als hoogtepunt gisteren toen het maar liefst 6 keer gebeurde. Bij mij is het juist begonnen met de Anker accu. Die heb ik zo rond de jaarwisseling gekocht en het uitvallen is zo’n maand geleden begonnen. Of het overigens echt aan de batterij ligt weet ik niet.
Ik had het in mijn vorige post ook over het uitvallen van de telefoon. Ik heb daar namelijk last van (gehad >:) ) en overal las ik problemen over het herstarten. Probeer mijn oplossing eens, want die zou het uitvallen tegen moeten gaan.

Ik heb overigens de originele batterij van HTC.
Crashes kwamen trouwens eerst voor doordat ik een heel strak hoesje om mijn telefoon had zitten. Als je namelijk de beide volume knoppen en de powerbutton indrukt voor ongeveer 30 sec. valt de telefoon gewoon uit en moet deze compleet overnieuw opstarten ongeacht of de fast boot optie aan staat. Ik noem dit een hard shutdown (naar hard reset, maar geen officiele benaming) en kan eventueel ook een bron van problemen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door TenTimes op 16-02-2012 13:29 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

• KnoxNL
BPP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:47:
1 op 1 met mijn probleem!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
ik heb de sensation XE sinds een maand of 1,5 nu ongeveer en heb gelukkig heel veel problemen zoals hier vermeld worden nog niet ervaren. Behalve iets raars met mijn batterijleven. Meestal heb ik geen probleem en kan ik makkelijk 2 dagen me telefoon gebruiken, 1 dag als ik veel met internet etc speel. Maar soms is de batterij binnen een paar uur leeg ook al raak ik de telefoon niet aan...

Daarnet ook weer, had de telefoon vannacht opgeladen en haal de stekker er vanochtend rond 8 uur uit, en net opeens lichte mijn scherm op om me te melden dat ik nog maar 6 % stroom had. Het rode waarschuwingslampje dat start als de kleur van de balk oranje word is niet eens geweest en een uur of 2 geleden toen ik een mailtje bekeek had ik nog bijna een compleet volle groene balk ..

Snap er niks van, heb vandaag 1 sms gestuurd en 1 sms ontvangen, een keer mijn mail bekeken en een keer facebook bezocht, verder heeft ie gewoon stil gelegen op mijn bureau. en zoals ik al vertelde rond een uur of 2 vanmiddag had ik nog een 90 % volle balk. Hij kan tog niet in die tijd zonder aangeraakt te worden leegraken :P

ohja en ook even bij taakbeheer gekeken, enige dingen die openstaan zijn berichten, mail en whatsapp kwa aplicaties

[ Voor 8% gewijzigd door Skybullet op 16-02-2012 15:58 ]

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
Skybullet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:56:
ik heb de sensation XE sinds een maand of 1,5 nu ongeveer en heb gelukkig heel veel problemen zoals hier vermeld worden nog niet ervaren. Behalve iets raars met mijn batterijleven. Meestal heb ik geen probleem en kan ik makkelijk 2 dagen me telefoon gebruiken, 1 dag als ik veel met internet etc speel. Maar soms is de batterij binnen een paar uur leeg ook al raak ik de telefoon niet aan...

Daarnet ook weer, had de telefoon vannacht opgeladen en haal de stekker er vanochtend rond 8 uur uit, en net opeens lichte mijn scherm op om me te melden dat ik nog maar 6 % stroom had. Het rode waarschuwingslampje dat start als de kleur van de balk oranje word is niet eens geweest en een uur of 2 geleden toen ik een mailtje bekeek had ik nog bijna een compleet volle groene balk ..

Snap er niks van, heb vandaag 1 sms gestuurd en 1 sms ontvangen, een keer mijn mail bekeken en een keer facebook bezocht, verder heeft ie gewoon stil gelegen op mijn bureau. en zoals ik al vertelde rond een uur of 2 vanmiddag had ik nog een 90 % volle balk. Hij kan tog niet in die tijd zonder aangeraakt te worden leegraken :P

ohja en ook even bij taakbeheer gekeken, enige dingen die openstaan zijn berichten, mail en whatsapp kwa aplicaties
Grote kans dat 1 app zorgt voor patial wakelocks! Kijk eens onder instellingen energie accugebruik en klik op de grafiek (onder ICS, volgens mij ook bij GB). Als "ingeschakeld" over de hele linie blauw is, dan is er iets op de achtergrond actief.. wellicht facebook of iets met GPS of iets dergelijks.

• Skybullet
ik kan dat niet vinden wat jij noemt. instellingen, energie , en dan zie ik daar alleen maar opties voor het in en uitschakelen van de energiebesparing. ?

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Ik heb gelukkig nog steeds geen last van de problemen die de laatste tijd hier veel gepost worden, zoals spontane reboots of uitvallen van de telefoon. De keren dat ik sinds ik de telefoon heb (afgelopen juni) zomaar ineens een witte HTC Sense scherm is verschenen zijn ook nog op de vingers van één hand te tellen.

Wat ik wel de laatste tijd merk is dat het opladen van de accu ineens tergend langzaam gaat. Daar waar ik eerst altijd de telefoon rond 14.00 uur in de oplader kon stoppen (terwijl de batterijstatus nog oranje was) en de telefoon weer 100% opgeladen was voordat ik van mijn werk vertrok (16.50 uur), komt-ie nu in ongeveer dezelfde tijd tot maar iets van 85 - 90%. Echt vreemd. Ik heb nog de accu erin zitten die erbij geleverd werd (dus geen Anker).

Klinkt dit bekend voor anderen?

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

• dangerousp
Skybullet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:28:
ik kan dat niet vinden wat jij noemt. instellingen, energie , en dan zie ik daar alleen maar opties voor het in en uitschakelen van de energiebesparing. ?
Volgens mij zit het in Gingerbread onder 'over de telefoon' -> Accugebruik.. kan dat?

• Skybullet
dangerousp schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:55:
[...]

Volgens mij zit het in Gingerbread onder 'over de telefoon' -> Accugebruik.. kan dat?
gevonden danku :)

ik zie weinig dingen openstaan, alleen wifi neemt wel 30 % ongeveer in, verder zie ik nog " weergave " en "standby " die veel procenten opslurpen, facebook daarengtegen maar 2 %

ik zal het iig eens in de gaten houden. Ik zie trouwens dat veel mensen het hier hebben over batterijen van andere merken dan de standaard die men aangeschaft heeft. Raden jullie me dit aan of kan ik beter even wachten op ICS ?

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

[...]

Hmm ik heb het probleem ook al een halfjaar, en heb ook weinig zin om hem een tijdje kwijt te zijn. Ik ga jouw fix even proberen, komt wel overeen met mijn observatie dat die vaak uitviel als de telefoon schakelde tussen H(SDPA) en G(PRS).

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:54
[...]
Als je uitvallen zegt, bedoel je dan volledig uit? Of dat je aan het bellen bent en je gesprek wegvalt?

Ik heb namelijk mijn sensation (nog geen maand oud) gister maar voor reparatie weggebracht. Wanneer ik aan het bellen was viel bij bijna elk gesprek de verbinding weg. Maar als dit de een oplossing zou zijn baal ik er wel van dat ik hem weg heb gebracht. Ook al had ik een dubbele reden omdat mijn behuizing ook kraakte.

Verwijderd

Ik ben sinds oktober bezitter van de XE, vorige week begon mijn XE spontaan XE te haperen.
Hij viel om de haverklap uit en starte vervolgens vanzelf op er zat geen logica in,
zelfs toen hij in de lader zat deed hij dit.
Na wat denkwerk kwam ik achter de oorzaak..

Ik had de ochtend voor de problemen begonnen Peep geactiveerd,
met veel moeite heb ik de activatie ongedaan kunnen maken en heb sindsdien geen last meer.

Toeval of niet?!
Wellicht ben ik niet de enige met dit probleem vandaar mijn bericht.

• Tiroz
Skybullet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:19:
[...]

gevonden danku :)

ik zie weinig dingen openstaan, alleen wifi neemt wel 30 % ongeveer in, verder zie ik nog " weergave " en "standby " die veel procenten opslurpen, facebook daarengtegen maar 2 %

ik zal het iig eens in de gaten houden. Ik zie trouwens dat veel mensen het hier hebben over batterijen van andere merken dan de standaard die men aangeschaft heeft. Raden jullie me dit aan of kan ik beter even wachten op ICS ?
Je moet controleren, als je merkt dat het gebeurt, is of er als je op de grafiek drukt er bij "Ingeschakeld " veel lange blauwe stukken zijn zonder dat er bij "Scherm aan" blauw stukken zijn. Dat betekent dat de telefoon wakker/bezig wordt gehouden door een bepaalde app waardoor je batterij snel leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Wolf87 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:16:
[...]

Als je uitvallen zegt, bedoel je dan volledig uit? Of dat je aan het bellen bent en je gesprek wegvalt?

Ik heb namelijk mijn sensation (nog geen maand oud) gister maar voor reparatie weggebracht. Wanneer ik aan het bellen was viel bij bijna elk gesprek de verbinding weg. Maar als dit de een oplossing zou zijn baal ik er wel van dat ik hem weg heb gebracht. Ook al had ik een dubbele reden omdat mijn behuizing ook kraakte.
Ik bedoel dan echt uitvallen. De telefoon reageert alsof de batterij uit de telefoon is gehaald, dus het opstarten duurt lang terwijl fast boot gewoon aan staat. Ik dacht ook dat de problemen eerst door een slechte batterij kwam, maar zelfs na calibratie bleven de problemen.
Xurk schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:43:
Ik heb gelukkig nog steeds geen last van de problemen die de laatste tijd hier veel gepost worden, zoals spontane reboots of uitvallen van de telefoon. De keren dat ik sinds ik de telefoon heb (afgelopen juni) zomaar ineens een witte HTC Sense scherm is verschenen zijn ook nog op de vingers van één hand te tellen.

Wat ik wel de laatste tijd merk is dat het opladen van de accu ineens tergend langzaam gaat. Daar waar ik eerst altijd de telefoon rond 14.00 uur in de oplader kon stoppen (terwijl de batterijstatus nog oranje was) en de telefoon weer 100% opgeladen was voordat ik van mijn werk vertrok (16.50 uur), komt-ie nu in ongeveer dezelfde tijd tot maar iets van 85 - 90%. Echt vreemd. Ik heb nog de accu erin zitten die erbij geleverd werd (dus geen Anker).

Klinkt dit bekend voor anderen?
Dat witte scherm is een teken dat sense is gecrashed (gebeurt wel eens) en dit kun je vergelijken met het crashen van explorer.exe in Windows; onhandig, maar niet erg want het start automatisch overnieuw op. Voor de laad problemen kun je soms je batterij sensoren even resetten. Dit doe je door de batterij voor meer dan een minuut uit de telefoon te halen. Daarna zal het laden weer beter gaan. Eventueel de batterij kalibreren is ook een optie om te proberen. HTC zegt dat dit zelfs je batterij duur kan verlengen. Instructies vind je hier (pagina is niet van HTC, maar die kon ik zo niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Metalslave666 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:23:
Voor de laad problemen kun je soms je batterij sensoren even resetten. Dit doe je door de batterij voor meer dan een minuut uit de telefoon te halen. Daarna zal het laden weer beter gaan. Eventueel de batterij kalibreren is ook een optie om te proberen. HTC zegt dat dit zelfs je batterij duur kan verlengen. Instructies vind je hier (pagina is niet van HTC, maar die kon ik zo niet vinden).
Thanks voor je reactie d:)b

Ik zal dat eens proberen, de accu er voor een paar minuten uithalen. Die link die je hebt gegeven was ik helemaal vergeten, maar ik weet dat die hier vorig jaar zomer veel gepost werd als manier om de accuduur te verbeteren :) Ik heb het toen een tijdje willen doen, maar het is er nooit van gekomen omdat het voor mij persoonlijk erg lastig is om die hele 'kuur' in één keer te kunnen doen. Maar misschien is het toch de moeite waard om een keer er mijn best voor te doen ;)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

rdc

Ik ben sinds kort de "trotse" eigenaar van het homeknop/screenshot-probleem. Verder werkt het toestel overigens wel goed! Op internet vond ik de volgende oplossing die tot nu toe lijkt te werken. Wel even vertalen voor je eventueel Nederlandstalige toestel:

Settings>>
Applications>>
Manage Applications>>
All>>
Touch Input>>
Clear Data>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
rdc schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:39:
Ik ben sinds kort de "trotse" eigenaar van het homeknop/screenshot-probleem. Verder werkt het toestel overigens wel goed! Op internet vond ik de volgende oplossing die tot nu toe lijkt te werken. Wel even vertalen voor je eventueel Nederlandstalige toestel:

Settings>>
Applications>>
Manage Applications>>
All>>
Touch Input>>
Clear Data>>
Dit zou mijn vermoeden bevestigen dat het een software probleem is. Bijna niemand met een custom rom heeft er last van (hetzelfde als met het opnieuw opstarten van Sense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 18:08
dangerousp schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Dit zou mijn vermoeden bevestigen dat het een software probleem is. Bijna niemand met een custom rom heeft er last van (hetzelfde als met het opnieuw opstarten van Sense).
Ik heb het probleem ook (originele Sensation, niet geroot, provider HI/KPN) en heb het toestel laten ophalen.

toen ik belde heb ik alleen mijn probleem uitgelegd en niet eens verteld over welke telefoon het issue ging. HTC Support wist direct dat ik voor een sensation belde.

Lang verhaal kort; nieuwe powerbutton gekregen en geen screenshot meer gemaakt. Helaas nog wel last van het opnieuw opstarten van Sense om de haverklap. Bij mij lijkt het te werken wanneer ik de frienstream widget verwijder van mijn lockscreen (deze had ik daarvoor wel staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

rdc

Redshark schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Ik heb het probleem ook (originele Sensation, niet geroot, provider HI/KPN) en heb het toestel laten ophalen.

toen ik belde heb ik alleen mijn probleem uitgelegd en niet eens verteld over welke telefoon het issue ging. HTC Support wist direct dat ik voor een sensation belde.

Lang verhaal kort; nieuwe powerbutton gekregen en geen screenshot meer gemaakt. Helaas nog wel last van het opnieuw opstarten van Sense om de haverklap. Bij mij lijkt het te werken wanneer ik de frienstream widget verwijder van mijn lockscreen (deze had ik daarvoor wel staan).
Mij ook want de powerbutton werkt(e) bij mij gewoon goed. Door deze actie is wel het aangelegde woordenboek weg merk ik nu.... Maar als het een oplossing is, vind ik dat niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Mensen met screenshot probleem die "echte" tweakers zijn, probeer eens een custom rom te installeren want niemand ooit met een custom rom heeft dit probleem gehad.

Is blijkbaar echt iets softwarematigs dat cache of wat dan ook volloopt en dat die knop blijft hangen in het systeem of niet uit toggled.

Iemand kan het toch wel proberen? die het probleem heeft. Rooten en custom rom is niet zo moeilijk. (plus heb je als extra dat Sense niet meer crashed ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 17-02-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Laatst online: 01-09 20:03
http://pocketnow.com/andr...review-in-europe-for-some
:)

[ Voor 13% gewijzigd door jonny htc op 17-02-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
nieuws: HTC gaat gebruikers 'previews' van Android-updates geven
Minaaj schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:01:
Mensen met screenshot probleem die "echte" tweakers zijn, probeer eens een custom rom te installeren want niemand ooit met een custom rom heeft dit probleem gehad.

Is blijkbaar echt iets softwarematigs dat cache of wat dan ook volloopt en dat die knop blijft hangen in het systeem of niet uit toggled.

Iemand kan het toch wel proberen? die het probleem heeft. Rooten en custom rom is niet zo moeilijk. (plus heb je als extra dat Sense niet meer crashed ;))
Ik snap dat dat kan helpen, maar het is toch te zot voor woorden dat HTC zelf niks doet? Iedereen hoopt dat het met ICS verholpen is, maar wat als dat niet zo is?

En dan heb je nog het stof onder de schermen, dat is met een custom ROM niet op te lossen. Zelfde geld voor loszittende cover. Nee als HTC zulke toestellen blijft maken kon de Sensation nog wel eens mij laatste HTC zijn. Het is dat ik niet zonder Sense zou kunnen, dat is het enige wat me tegen zou houden om geen HTC meer te nemen.

[ Voor 58% gewijzigd door agoNITE op 18-02-2012 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-G9l__Mmezu8/Tz9wxyWrkuI/AAAAAAAAAj4/rBp8nQAc-Sc/s860/2012-02-18_10-33-03.png Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-6Z6-L7SKnAQ/Tz9wzdGVVcI/AAAAAAAAAkA/KPDqDdCIMiY/s860/2012-02-18_10-33-16.png

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--IxMIyqJSHE/Tz9w0dd7IZI/AAAAAAAAAkI/XJQCZxQb670/s860/2012-02-18_10-33-26.png Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2R8JZtF2vcA/Tz9w1m49muI/AAAAAAAAAkQ/xKcNBlOAhCU/s860/2012-02-18_10-33-38.png

werkt perfect, alles loopt soepel etc. voor wie geen zin heeft om te wachten is dit de oplossing: HTC sense, -bloatware +some actually usefull apps

[ Voor 11% gewijzigd door Gelunox op 18-02-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
gotomtom95 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:38:
[afbeelding] [afbeelding]

werkt perfect, alles loopt soepel etc. voor wie geen zin heeft om te wachten is dit de oplossing: HTC sense, -bloatware +some actually usefull apps
Ziet er wel gelikt uit. Wacht toch stiekem op een ROM met Sense 4.0 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
agoNITE schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:03:
[...]

nieuws: HTC gaat gebruikers 'previews' van Android-updates geven

[...]

Ik snap dat dat kan helpen, maar het is toch te zot voor woorden dat HTC zelf niks doet? Iedereen hoopt dat het met ICS verholpen is, maar wat als dat niet zo is?

En dan heb je nog het stof onder de schermen, dat is met een custom ROM niet op te lossen. Zelfde geld voor loszittende cover. Nee als HTC zulke toestellen blijft maken kon de Sensation nog wel eens mij laatste HTC zijn. Het is dat ik niet zonder Sense zou kunnen, dat is het enige wat me tegen zou houden om geen HTC meer te nemen.
Dat is waar, HTC mocht wel wat meer updates uitbrengen zoals de custom rommers dat wel gewoon kunnen.
En natuurlijk is het niet normaal om custom rom te installeren want de telefoon zou het normaal natuurlijk gewoon goed doen, maar toch elke telefoon heeft deze dagen wel "wat".

Zo zijn er problemen met iPhones en natuurlijk ook met andere telefoons, zoals ik bij adobe flash lees in de market dat ze de applicatie te groot vinden. Ookal is hij maar 12mb! (chrome beta bijna 70inc data(niet cache))
Het is inderdaad te hopen dat iedereen straks zo snel mogelijk ICS kan installeren en iig de Sense problemen zijn opgelost.

Alleen indien iemand inderdaad dus het probleem nog steeds na reparatie heeft raad ik hem aan om custom rom te testen, indien hij het dan niet meer doet zijn we er zeker van.
Heb tot nu (had ook even search gedaan) geconstateerd dat geen enkele van de gebruikers die het probleem hebben een custom rom draait, 100% zeker weten doe ik het natuurlijk nog niet.

Ik neem ook aan dat iemand wel de preview leaked van HTC's "ICS" zoals dat nu al is gebeurd, hopelijk is dit ook weer een nieuwere versie dan 3.24/25.

Nog even offtopic een review van Chrome Beta op ICS Sensation. (niet van mij)

Staat ook een filmpje van Trip zijn 4.0 Sense op youtube, alleen ik merk wel dat het natuurlijk nog niet full is (volgens mij stock ICS drawer) maar toch props voor het al zo ver krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Minaaj op 18-02-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou,

mijn sensation is NIET meer uitgevallen sinds de batteryswap. Het vreemde is dus dat mijn collega en ik allebei een Anker batterij hebben, allebei hadden we problemen en nu hebben we dus de 2 Anker batterijen van toestel verruilt.

Betekent dat dat specifieke batterijen problemen kunnen hebben met specifieke toestellen? Ik snap het niet meer. :S

Ik ben overigens omdat het maar 3 dagen is nog niet 100% overtuigd dat het gefixt is, maar so far so good....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik had van de week iets heel raars, positief maar raar.

Mijn batterij niveau is normaal gesproken met lunchtijd tussen de 60 en 40 procent. Echter sinds afgelopen week is het tussen de 95 en 80 procent, bij hetzelfde dagelijkse verbruik.

Als ik thuis kom is het rond de 60%.

Ik heb geen nieuwe batterij, apps of updates. Dus het is positief, maar erg vreemd hoe dit kan ... :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:09
Dreanor schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:55:
Ik had van de week iets heel raars, positief maar raar.

Mijn batterij niveau is normaal gesproken met lunchtijd tussen de 60 en 40 procent. Echter sinds afgelopen week is het tussen de 95 en 80 procent, bij hetzelfde dagelijkse verbruik.

Als ik thuis kom is het rond de 60%.

Ik heb geen nieuwe batterij, apps of updates. Dus het is positief, maar erg vreemd hoe dit kan ... :D
Heb je ook geen applicatie verwijderd, die voor wakelocks zorgde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de HTC Sensation en nogal wat problemen met de batterij.
Als ik me telefoon op stand by weg stop en 3 kwartier later weer eruit haal is de batterij zo met 5% gedaald.
Het enigste wat ik op dat moment aan heb staan is wifi. bluetooth, gps en dat soort dingen staan allemaal uit.
Iemand een idee wat er mis is, of heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:03:
Ik heb sinds een paar weken de HTC Sensation en nogal wat problemen met de batterij.
Als ik me telefoon op stand by weg stop en 3 kwartier later weer eruit haal is de batterij zo met 5% gedaald.
Het enigste wat ik op dat moment aan heb staan is wifi. bluetooth, gps en dat soort dingen staan allemaal uit.
Iemand een idee wat er mis is, of heeft er iemand tips?
Dit is inderdaad niet normaal, je hebt niet 'Beste WiFi-prestaties' aanstaan bij Wifi -> Menu -> Geavanceerd ?

Ik zou even met BetterBatteryStats (ergens downloaden/market) kijken of er een app is die wakelocks veroorzaakt, daar ligt waarschijnlijk het probleem, houdt je telefoon wakker = batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiroz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Dit is inderdaad niet normaal, je hebt niet 'Beste WiFi-prestaties' aanstaan bij Wifi -> Menu -> Geavanceerd ?

Ik zou even met BetterBatteryStats (ergens downloaden/market) kijken of er een app is die wakelocks veroorzaakt, daar ligt waarschijnlijk het probleem, houdt je telefoon wakker = batterijverbruik.
Ik had die app al gedownload en had geen wakelocks.
Verder had ik de wifi aanstaan, ik dacht dat dit niet zoveel batterij zou vreten.
Wel dus, verder heb ik ook beste Wifi prestaties aanstaan.
Dit zal ik is uitzetten en kijken hoeveel verschil dit maakt.
Ik zal over een uur zeggen of het een groot verschil maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Bij mij wel weet ik nog ;)

Zonder dat het overigens ten koste ging van de WiFi-prestaties

[ Voor 55% gewijzigd door Tiroz op 19-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiroz schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:44:
Bij mij wel weet ik nog ;)

Zonder dat het overigens ten koste ging van de WiFi-prestaties
Het scheelt inderdaad veel, en WiFi blijft gewoon goed werken ;)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

ik had me maar is gewaagd aan http://blog.whitesites.co...4471425817343750_blog.htm

en ik moet zeggen, het resultaat is niet verkeerd:
[click]
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YK9f2dvpsEk/T0EAA4feFeI/AAAAAAAAAkg/LyZZ4L8VVdU/w196/2012-02-19%2B14-57-31.356.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-d7STkjZzSSI/T0EAAzP4p-I/AAAAAAAAAko/tAbAaJAmhig/w196/2012-02-19%2B14-57-01.879.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
gotomtom95 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:16:
ik had me maar is gewaagd aan http://blog.whitesites.co...4471425817343750_blog.htm

[click]
Kan je afbeeldingen helaas niet zien! Heb je het ook gepolijst?
Heb het zelf ook gedaan onlangs, ben voor de 'brushed' look gegaan. Enige wat ik jammer vind is dat beide plastic delen niet dezelfde kleur zijn :p

Oh ja, en ik heb een heel klein beetje van het 'HTC' logo weggeschuurd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel nieuw hier, maar klooi al een tijdje met telefoons, just for fun. Alle problemen die met de stock rom van de HTC zijn verdwijnen raar genoeg met het installeren van een custom rom, ik heb al een tijdje ARHD er opstaan, de ICS variant en doe met normaal gebruik ruim een dag met mijn standaard accu, ik heb geen WIFI of internet problemen, (Ziggo WIfi router) geen uitvallende telefoons, geen rebooting. geluid met gesprek is goed.
Ok, het kan een risico zijn als ik hem op zou moeten sturen, maar met een half uur si die net zo standaard als ind e winkel.
heb geen last van stof, screenshots en powerbutton en ik heb dat ding nu een half jaar en ben niet echt heel voorzichtig met een telefoon, nooit geweest, maar ook nog nooit problemen gehad. Normaal gebruiken en thats all.
Ik heb diverse Roms uitgetest, maar tot nu toe bevalt qua stabiliteit mij de ARHD rom 4.03 3.25 mij het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Mijn Sensation is hopelijk vandaag voor de laatste keer opgehaald. Hij is terug gegaan met de melding klachten blijven na vervanging toestel gelijk klant vraagt omruil HTC sensation voor Nokia lumia 800. Nu maar hopen dat ze iets sneller zijn dan de afgelopen keer. Ik zit nu namelijk met een leen Nokia E52 waar het achterkantje er van af valt en die niet wil opladen van de oplader maar wel van de computer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Het scheelt inderdaad veel, en WiFi blijft gewoon goed werken ;)
Bedankt.
Mooi dat het werkt!

Vanochtend even mijn Sensation weer naar KPN Business Centre gebracht om scherm weer te laten vervangen ivm defecte microfoon. Blijkt dat er ook een nieuwe luidspreker besteld moest worden omdat die blijkbaar niet zo makkelijk naar het nieuwe scherm kon worden overgezet. Doh! Hoopte dat het morgen zou binnenkomen >.< Dacht dat ik m'n telefoon vandaag weer kon ophalen. Even wachten nog dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz002
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07-2023
Redshark schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:45:
[...]

De laatste weken had ik erg veel last van een htc sense die zichzelf herstarten nadat ik uit een app kwam (internet, Market, en ook andere). Wat me opviel was dat er ergens een kritische grens was.. bij minder dan ca 70 MB vrij ramgeheugen kun je de klok erop gelijk zetten dat je in een herstart terecht komt. Nu heb ik niet erg veel apps geInstalleerd, maar omdat Htc Sense zo'n 100 MB in beslag neemt blijft er blijkbaar niet veel over voor de andere apps.

Ik heb vorige week een andere launcher (go launcher) geïnstalleerd en dat bevalt prima. Alles draait soepel en snel, en ik heb nergens meer problemen mee. En als ik wil, dan kan ik zo weer opstarten met de Sense interface (a heb ik die behoefte nog niet gehad). Kortom, ben je het steeds opnieuw laden van Sense beu en zie je er tegenop een andere rom te installeren, download een nieuw launcher en besteed wat tijd aan het zoeken naar vervangende widgets en je htc draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
nou mijne is in de verkoop heb er erg van genoten maar wil weer is iets anders proberen..
V&A aangeboden: HTC Sensation Zwart Unbranded en simlockvrij!
Owja die anker batterijen zijn echt geweldig! minder hitte langere accuduur en ze kosten geen drol.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
same here chrisz002, go launcher loopt als een zonnetje, ik probeer sense 3.6 straks wel weer een keer.
Ik ga er straks wel een custom rom op flashen, de android revolution ics of gebasseerd op de final ICS versie die nog uit moet komen, eerst maar even goed inlezen in de materie..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

gotomtom95 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:16:

[click]
Wow, dat ziet er wel héél goed uit _/-\o_ Jammer dat ik niet al die tijd en moeite (met kans op beschadigen - kapotmaken van onderdelen) erin wil stoppen, maar anders... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
rdc schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:39:

Settings>>
Applications>>
Manage Applications>>
All>>
Touch Input>>
Clear Data>>
Helaas heeft het bij mij niet gewerkt. De eerste 2 dagen nadat ik het had gedaan heb ik nog nooit zoveel screenshots achter elkaar gemaakt :P Jammer, toch maar wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Upbeat schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:50:
[...]

Helaas heeft het bij mij niet gewerkt. De eerste 2 dagen nadat ik het had gedaan heb ik nog nooit zoveel screenshots achter elkaar gemaakt :P Jammer, toch maar wachten op de update.
Heb toch ook meer het idee dat het aan de powerknop ligt. Als ik die indruk gaat het scherm uit (doh). Als het scherm hierna echter weer aan springt (zonder powerknop) en het lockscreen laat zien, dan weet ik zeker dat als ik unlock en op home druk ik screenshots maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb nu 2 maanden de Sensation XE maar loop tegen issues aan met de kwaliteit van BT streaming (ad2p).
De cyanogen roms pakken dit (bekende) probleem aan, echter hebben die nog geen (knappe) ondersteuning voor dit toestel.

Weet iemand een andere rom die ditzelfde probleem verhelpt en een goede ondersteuning biedt ?

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Sh4wn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:40:
[...]

Hmm ik heb het probleem ook al een halfjaar, en heb ook weinig zin om hem een tijdje kwijt te zijn. Ik ga jouw fix even proberen, komt wel overeen met mijn observatie dat die vaak uitviel als de telefoon schakelde tussen H(SDPA) en G(PRS).
Nou, nu 4 dagen mijn telefoon op WCDMA Only gezet, en hij is sindsdien niet meer uitgevallen, het ziet er dus naar uit dan mijn uitval probleem eindelijk is verholpen.

Metalslave bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Sh4wn schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:08:
[...]

Nou, nu 4 dagen mijn telefoon op WCDMA Only gezet, en hij is sindsdien niet meer uitgevallen, het ziet er dus naar uit dan mijn uitval probleem eindelijk is verholpen.

Metalslave bedankt!
Zou wel proberen om 'm na de ICS-update weer is te verzetten, wellicht heeft die ook nog effect!

Telefoon weer opgehaald, gelukkig deze keer niet helemaal gewiped! Helaas wel nu even last van dat het touchscreen niet zo goed reageert, had ik eerder ook, maar dat zal komende week wel weer wegtrekken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tiroz op 21-02-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

[...]

Metalslave bedankt!
Het spijt mij hoor maar dit is geen oplossing maar een smerige work around. Ik heb zelf wisselend waar ik kom wel of geen goed bereik en met deze instellingen heb ik af en toe geen verbinding als het echt slecht gesteld is met de verbinding. Terwijl ieder ander toestel dan wel gewoon verbinding heeft en houd.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sensation begint de laatste tijd kuren te krijgen met de ontvangst.
Nu wil ik hem opsturen, maar hij draait op Android Revolution HD 3.6.13 als Sensation XE met Beats Audio.
Ik moet hem nu dus weer met een originele Vodafone ROM instellen.

Kunnen jullie mij in de goede richting wijzen ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik zat er aan te denken om de Sensation aan te schaffen, maar na het horen van al deze problemen zie ik er waarschijnlijk toch maar vanaf... Ik heb nu de Desire S en die loopt prima, hebben ze niet dezelfde software? Dus waar komen deze problemen met de Sensation dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Woei! schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:12:
Ik zat er aan te denken om de Sensation aan te schaffen, maar na het horen van al deze problemen zie ik er waarschijnlijk toch maar vanaf... Ik heb nu de Desire S en die loopt prima, hebben ze niet dezelfde software? Dus waar komen deze problemen met de Sensation dan vandaan?
Ik weet niet waar de problemen vandaan komen. Zelf heb ik een Sensation (geroot en custom rom), en die heeft geen problemen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet waar de problemen vandaan komen. Zelf heb ik een Sensation (geroot en custom rom), en die heeft geen problemen.
True, ikzelf heb direct een custom rom erop gezet en ik heb tot nu toe geen enkel probleem gekregen met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:49:
Mijn Sensation begint de laatste tijd kuren te krijgen met de ontvangst.
Nu wil ik hem opsturen, maar hij draait op Android Revolution HD 3.6.13 als Sensation XE met Beats Audio.
Ik moet hem nu dus weer met een originele Vodafone ROM instellen.

Kunnen jullie mij in de goede richting wijzen ? _/-\o_
Download op xda de orginele en juiste ruu en flash die. Root en S-Off zou ik gewoon zo laten, kijken ze niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Woei! schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:12:
Om eerlijk te zijn zou ik even een week wachten, dan is de MWC in Barcelone en worden er 3 nieuwe HTC telefoons geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Tiroz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:56:
[...]

Zou wel proberen om 'm na de ICS-update weer is te verzetten, wellicht heeft die ook nog effect!

Telefoon weer opgehaald, gelukkig deze keer niet helemaal gewiped! Helaas wel nu even last van dat het touchscreen niet zo goed reageert, had ik eerder ook, maar dat zal komende week wel weer wegtrekken.
Ik heb al via custom roms van alles geprobeerd, maar allemaal hebben ze het probleem. Het zal inderdaad vast een smerige workaround zijn, maar goed ik heb bereik waar ik bereik wil hebben en voor de rest heb ik nergens meer last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
[...]

Metalslave bedankt!
Graag gedaan. Ik had dit ook pas gevonden na enkele dagen zoeken en dit werkte in ieder geval. En ik heb ook weinig problemen met slecht bereik dus voor mij is dit een oplossing. Van HTC hoef ik geen ondersteuning te verwachten aangezien ze niet weten wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is eindelijk de microfoon op mijn Sensation gerepareerd. Ik vroeg of hij meteen ook naar de powerknop kon kijken. Heeft hij gedaan, zou het nu goed moeten doen. Maar nu flikkert het scherm dus een keer of 3-4 aan en uit als ik de powerknop indruk :'). De telefoon uitzetten is ook een onmogelijke opgave, omdat de powerknop blijkbaar nu een los contactje heeft waardoor hij constant denkt dat hij ingedrukt en dan weer losgelaten wordt. Morgen weer terug dan maar.

De reparateur wilde ook niet geloven dat er wel meerder mensen last hadden van het screenshotprobleem :').

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:11:
De reparateur wilde ook niet geloven dat er wel meerder mensen last hadden van het screenshotprobleem :').
Geef hem eens een linkje naar dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:35
dangerousp schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:30:
[...]

Om eerlijk te zijn zou ik even een week wachten, dan is de MWC in Barcelone en worden er 3 nieuwe HTC telefoons geïntroduceerd.
True, de Ville / One S lijkt me wel wat, ben benieuwd naar de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Geef hem eens een linkje naar dit topic ;)
Ja, ik moest er wel om lachen dat hij het glashard ontkende :').

• Tiroz
Pfff ik neem mijn complimenten over het KPN Business Centre terug, in ieder geval over die in Groningen... Scherm in een dag vervangen, prima, deed de microfoon het niet. Nieuw scherm besteld, weer binnen een dag klaar, microfoon werkte. 2 dagen later hield ie er weer mee op. Hij had gezegd: 'Als de microfoon weer uitvalt krijg je gewoon een nieuwe telefoon hoor'. Dus ik gelijk bellen vandaag, zijn ze niet op voorraad en ook niet zomaar te bestellen dus moet hij mijn telefoon opsturen en krijg ik pas over 2 weken een nieuwe! Belachelijk echt...ik ga er zo even heen om verhaal te halen. Wil nu ook eigenlijk minstens een leentoestel mee waarmee ik oa kan whatsappen en mijn mail/agenda bij kan houden, doe ik allemaal digitaal. Lekker handig dit...ben behoorlijk teleurgesteld :P
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.