Normaal is het niet bij een dure telefoon, maar wel gebruikelijkVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:15:
Is het normaal dat ik met mijn HTC Sensation vrijwel nooit een constante WIFI verbinding heb?
Verwijderd
Ik krijg vrijwel nooit een verbinding met WIFI. Mocht ik wel verbinding hebben, dan is dat tijdelijk en valt dat zo weer weg. Bestaat er geen manier om dit probleem op te lossen? Resetten helpt namelijk niet...bribrab schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:24:
[...]
Normaal is het niet bij een dure telefoon, maar wel gebruikelijkIk heb vooral last van als ik de telefoon in landscape modus vast heb.
Is het iemand al gelukt om een HD film (zeg, van 720p) af te spelen op een tv via de MHL kabel? Ik kan films van 720p (1080 nog niet geprobeerd) wel gewoon schokvrij afspelen op m'n telefoon zelf, maar zodra ik de MHL kabel (officiële van HTC) aansluit en hem via de tv wil kijken gaat het nogal schokkerig. Iemand suggesties? Ik heb het probleem zowel met MX Video Speler en QQPlayer..
Ook als je dichtbij je router staat heb je dat probleem? Je zou eens kunnen kijken of het veranderen van het kanaal op je router helpt. Heeft bij mij in soortgelijke gevallen wel eens geholpen. Als dat het niet is zou ik toch echt aan wat hardwarematigs van je telefoon gaan denken als je onder geen beding een stabiele verbinding kan houden.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:26:
[...]
Ik krijg vrijwel nooit een verbinding met WIFI. Mocht ik wel verbinding hebben, dan is dat tijdelijk en valt dat zo weer weg. Bestaat er geen manier om dit probleem op te lossen? Resetten helpt namelijk niet...
Verwijderd
En hoe kan ik een ander kanaal met mijn telefoon instellen? Anders zal ik zo wel even de handleiding er bij pakken die bij de telefoon zat...bribrab schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:29:
[...]
Ook als je dichtbij je router staat heb je dat probleem? Je zou eens kunnen kijken of het veranderen van het kanaal op je router helpt. Heeft bij mij in soortgelijke gevallen wel eens geholpen. Als dat het niet is zou ik toch echt aan wat hardwarematigs van je telefoon gaan denken als je onder geen beding een stabiele verbinding kan houden.
Het kanaal wijzig je niet op je telefoon, maar op je router. Kwestie van even het instellingenscherm induiken.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:30:
[...]
En hoe kan ik een ander kanaal met mijn telefoon instellen? Anders zal ik zo wel even de handleiding er bij pakken die bij de telefoon zat...
Verwijderd
Ik heb uw advies opgevolgd, en nu zie ik dat "Anonieme internetverzoeken blokkeren" staat aangevinkt. Misschien is dit het probleem?bribrab schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:34:
[...]
Het kanaal wijzig je niet op je telefoon, maar op je router. Kwestie van even het instellingenscherm induiken.
Verwijderd
ik heb mijn xe nu 2 weken ,en heb 1 probleem
mijn mobile intenet is zo traag dat ik het op het moment niet meer gebruik
had eerst een gewone desire en daar was het een stuk sneller
zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
ik zit trouwens bij vodafone
Probeer eens onder instellingen -> wifi -> menu -> geavanceerd -> beste wifi prestaties. Ook de slaap modus van de wifi zou ik uitzetten. Dit kost allemaal wel meer batterij.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:26:
[...]
Ik krijg vrijwel nooit een verbinding met WIFI. Mocht ik wel verbinding hebben, dan is dat tijdelijk en valt dat zo weer weg. Bestaat er geen manier om dit probleem op te lossen? Resetten helpt namelijk niet...
Had je op de desire ook Vodafone? Staat er bovenin wel een H? Ben je op exact dezelfde plek? Probeer eens een speedtest te doen op de desire en de sensation.. er zijn zoveel variabelen waardoor een website soms langzamer laadt.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 06:51:
ik heb mijn xe nu 2 weken ,en heb 1 probleem
Aangezien de standaard accu van de normale Sensation toch wel kort mee ga, ben ik op zoek gegaan naar een betere accu.
Volgens ervaringen hier op GoT en op het XBA forum zou de Anker 1900mAh accu een duidelijke verbetering moeten zijn, maar is niet echt in NL te koop. Vandaar dat ik één in de UK ga bestellen.
Als ik er meer tegelijk bestel, wordt het goedkoper. Vandaar een inkoopactie, zie: V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D
Volgens ervaringen hier op GoT en op het XBA forum zou de Anker 1900mAh accu een duidelijke verbetering moeten zijn, maar is niet echt in NL te koop. Vandaar dat ik één in de UK ga bestellen.
Als ik er meer tegelijk bestel, wordt het goedkoper. Vandaar een inkoopactie, zie: V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D
Zal er even over nadenken! Ik lees hier in het topic veel positieve reacties over de Ankerbatterij. Echter ben ik een beetje huiverig over de langetermijnprestatie ervan.
KarlMarX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
Aangezien de standaard accu van de normale Sensation toch wel kort mee ga, ben ik op zoek gegaan naar een betere accu.
Ik sta hier open voor!KarlMarX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
Ben je bezorgd over de langetermijnprestatie van de batterij zelf of het effect op je telefoon? Want bij de eerste zou ik zeggen: voor 13 euro kan kan je nooit een enorme miskoop hebben. Stel dat de batterij na een jaar (bijv) aan kracht verliest heb je voor diezelfde 13 euro weer een verse.adgjm schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:59:
Zal er even over nadenken! Ik lees hier in het topic veel positieve reacties over de Ankerbatterij. Echter ben ik een beetje huiverig over de langetermijnprestatie ervan.
[...]
Lijkt me inderdaad maar een mariginaal risico. Volgens de fabrikant gaat het 500 cycles mee. Dat is in mijn geval 500 dagen. Lijkt me lang zat.
Zit ook een jaar garantie op. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar kan geen kwaad.
Volgens mij is er meer dan genoeg animo, dus de actie zal zeker doorgaan!
Zit ook een jaar garantie op. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar kan geen kwaad.
Volgens mij is er meer dan genoeg animo, dus de actie zal zeker doorgaan!
Het gaat mij meer om de prestatie van de batterij zelf. Uit ervaring weet ik het risico dat het gebruik van goedkope Li-batterijen met zich meebrengt. Het slecht ontwerpen van polen of electrolye kan grote gevolgen hebben (e.g. ontploffende telefoons). Dit is een kwaal dat meestal pas na een paar honderd cylces boven water komt.
Het feit dat de batterij zo goedkoop is zorgt ervoor dat ik mezelf de vraag stel waar tijdens het productieproces van de batterij op bezuinigt is.
Het feit dat de batterij zo goedkoop is zorgt ervoor dat ik mezelf de vraag stel waar tijdens het productieproces van de batterij op bezuinigt is.
goldcard schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:20:
[...]
Ben je bezorgd over de langetermijnprestatie van de batterij zelf of het effect op je telefoon? Want bij de eerste zou ik zeggen: voor 13 euro kan kan je nooit een enorme miskoop hebben. Stel dat de batterij na een jaar (bijv) aan kracht verliest heb je voor diezelfde 13 euro weer een verse.
De originele HTC accu kon ik ook al volgens mij vanaf 20 euro vinden. Dus het is niet eens zo veel goedkoper. Op zich ben ik zelf ook altijd erg huiverig met clones, en ook niet altijd goede ervaringen. Maar over deze Anker heb ik echt alleen hele positieve dingen gelezen, zowel hier op GoT als op andere fora. Het schijnt zelfs sommige problemen met de Sensation te verhelpen.
Verwijderd
ja had mijn desire ook bij vodafonedangerousp schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:40:
[...]
Had je op de desire ook Vodafone? Staat er bovenin wel een H? Ben je op exact dezelfde plek? Probeer eens een speedtest te doen op de desire en de sensation.. er zijn zoveel variabelen waardoor een website soms langzamer laadt.
staat bovenin geen h meestal een g en soms een e
ben vandaag een vodafone winkel langs geweest en daar vonden ze hem ook veelste traag
kreeg een nieuwe sim kaart,dat wil vaak helpen zeiden ze maar dat hielp ook niet
nou adviseerde hij mij om naar de vodafone winkel in utrecht
langs te gaan(woon ik vlakbij)
want daar is een altijd een smartfone monteur aanwezig,die kan dan zien of het misschien aan de antenne ligt
ga ik morgen daar maar langs
heb de telefoon namelijk viavia gekocht dus niet in een winkel
was wel nieuw in doos en ook echt nog niet eerder gebruikt
Voor de garantie maakt het niet uit hoe je er aan bent gekomen (natuurlijk niet gestolenVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:51:
[...]
ja had mijn desire ook bij vodafone
ben vandaag een vodafone winkel langs geweest en daar vonden ze hem ook veelste traag
kreeg een nieuwe sim kaart,dat wil vaak helpen zeiden ze maar dat hielp ook niet
want daar is een altijd een smartfone monteur aanwezig,die kan dan zien of het misschien aan de antenne ligt
Check of je WCDMA aan heb staan of niet?Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:51:
[...]
ja had mijn desire ook bij vodafone
Dit kan je checken via:
Setting > Mobile Networks > Network Mode
Als het op 'GSM only' staat, betekent dit dat je geen gebruik maakt van het 3G netwerk .
Ik heb daar ook wel interesse inKarlMarX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:

Verwijderd
stond alleen op gsm,heb het nu veranderd
zie nu wel 3g verschijnen
tweakers.net laadt ie heel snel in maar voetbalzone.nl waar ik ook heel veel op kijk duurt echt meer als een minuut.
terwijl dat bij voetbalzone eerst niet zo was
ga mischien eerst een andere browser proberen
zie nu wel 3g verschijnen
tweakers.net laadt ie heel snel in maar voetbalzone.nl waar ik ook heel veel op kijk duurt echt meer als een minuut.
terwijl dat bij voetbalzone eerst niet zo was
ga mischien eerst een andere browser proberen
Heb er sinds een kleine twee weken ook een Anker inzitten en ik merk duidelijk dat ie langer mee gaat. Het is net die extra paar uurtjes welke wel heel erg fijn zijn! Waar 'vroeger' m'n telefoon vaak aan het eind van de avond gewoon leeg was heeft ie nu nog genoeg stroom om nog een nachtje door te gaan. Ik vind het dus zeker een aanrader, helemaal als je kijkt hoe weinig ie kost!
Top! Hier ben ik ook wel geïnteresseerd in! Wil meedoen!KarlMarX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
PSN: MrMistral
Voor de mensen die interesse in de Anker accu hebben. Ik heb er een aantal besteld. Zullen eind van komende week wel hier zijn en dan nog één dagje extra voor verzending binnen NL.
Bah, mijn HTC Sensation valt nog steeds vaak uit, ondanks dat hij al terug ter reparatie is geweest. Binnenkort maar terug naar de winkel en nieuwe eisen denk ik.
Balen ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik ben hier ook wel bij!KarlMarX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:38:
Ik heb de accu inmiddels een maand of 2, 3 en merk dat de accu nu ongeveer net zo lang meegaat als de originele. In het begin haalde ik er ook een paar uur extra uit, maar dat is nu wel voorbij. Ook valt nu mijn telefoon soms uit waarna bij het opstarten de accu ineens terug van 60% naar 5% is gezakt. Ik ben er nog niet achter of dit aan de telefoon of de accu ligt, heb de originele accu nog niet geprobeerd.FabianNL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:39:
Heb er sinds een kleine twee weken ook een Anker inzitten en ik merk duidelijk dat ie langer mee gaat. Het is net die extra paar uurtjes welke wel heel erg fijn zijn! Waar 'vroeger' m'n telefoon vaak aan het eind van de avond gewoon leeg was heeft ie nu nog genoeg stroom om nog een nachtje door te gaan. Ik vind het dus zeker een aanrader, helemaal als je kijkt hoe weinig ie kost!
Verwijderd
Voor het probleem dat het wifi signaal af en toe slecht is: Wanneer je je hand over de bovenkant houdt vallen inderdaad het wifi signaal en soms het netwerk signaal gedeeltelijk weg (met een tragere of geen verbinding als gevolg). Aangezien je hem in landscape modus (op zn zijkant houden toch?) heel vaak hier vast heb moet je daar dus inderdaad rekening mee houden. Toch vind ik het wel raar aangezien de telefoon meerdere antenne-punten verspreid heeft zitten op meerdere plekken.
Verder heb ik soms wel het probleem dat in een keer hspda of 3g wegvalt en dat ie op gprs blijft hangen (terwijl er gewoon optimaal bereik is) en als ik dan mobiel netwerk uit en weer aan zet, gaat ie wel weer meteen naar zn h'tje toe. Zijn er mensen met dit probleem?
Verder heb ik soms wel het probleem dat in een keer hspda of 3g wegvalt en dat ie op gprs blijft hangen (terwijl er gewoon optimaal bereik is) en als ik dan mobiel netwerk uit en weer aan zet, gaat ie wel weer meteen naar zn h'tje toe. Zijn er mensen met dit probleem?
Mooi dat de bestelling gedaan is en dat de gegadigden er 1 bij je af kunnen nemen. Zouden we het vanaf hier dan weer over het toestel kunnen hebben? Dit is tenslotte geen accessoire of V&A topic.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik weet niet of het wel zo wijs is om elk los onderdeel weg te verwijzen naar een ander topic, want het is toch echt een ding in de telefoon wat belangrijk is.PaT schreef op zondag 08 januari 2012 @ 08:42:
Mooi dat de bestelling gedaan is en dat de gegadigden er 1 bij je af kunnen nemen. Zouden we het vanaf hier dan weer over het toestel kunnen hebben? Dit is tenslotte geen accessoire of V&A topic.
Ik heb zelf net ook een reserve batt. uit hongkong binnen gekregen 28-29gr. zwaar tov. de originele 30gr.
Werkt TOT nu toe iets beter als de originele, de temps. Zijn bij gebruik ook 2graden lager.
We zullen zien voor die 6€ hoe hij zich houd.
Ps geen stof geen reboots kraakt niet tel. werkt super, productie datum juli 2010.
[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 08-01-2012 12:24 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Vannacht is mijn telefoon spontaan opnieuw opgestart volgens mij. Vanochtend stond hij op het scherm waar ik de pincode in moest toetsen
Ik heb verder nog geen enkel probleem gehad met de Sensation, ik hoop dat het verder ook weg blijft

Ik heb verder nog geen enkel probleem gehad met de Sensation, ik hoop dat het verder ook weg blijft

Welke provider heb je?Tankiej schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:24:
Vannacht is mijn telefoon spontaan opnieuw opgestart volgens mij. Vanochtend stond hij op het scherm waar ik de pincode in moest toetsen![]()
Ik had dit precies hetzelfde ook vanochtend (met mijn Desire HD).
Telfort.yannickie111 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:39:
[...]
Welke provider heb je?
Ik had dit precies hetzelfde ook vanochtend (met mijn Desire HD).
Hoe kan dat aan de provider liggen eigenlijk?
Geen idee.Tankiej schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:23:
[...]
Telfort.
Hoe kan dat aan de provider liggen eigenlijk?
Toen met vodafone sprongen die telefoons ook af en toe spontaan aan en uit.
En ik had hetzelfde probleem, maar niet dezelfde telefoon

Bij mij komt er trouwens wel veel stof achter de telefoonspeaker, dus het gedeelte dat je aan je oor houdt. Maar dat zal door het gaas komen. Van stof onder het scherm echter, is nog geen sprake (afkloppen).
PSN: MrMistral
Heeft iemand misschien een rechtstreeks nummer van HTC zodat je niet door al die menu's heen hoeft? Ik ken de problemen van het toestel en ik heb uitgezocht dat het vaker voor komt (hier dus
).
Telefoon valt nu ongeveer dagelijks / om de dag uit. Batterij weergave is dan ook niet meer goed, moet de accu er weer opnieuw in. Ook kraakt mijn telefoon bij de Home knop en word hij erg warm.
Zou ik dit via HTC of via de provider regelen?
Telefoon valt nu ongeveer dagelijks / om de dag uit. Batterij weergave is dan ook niet meer goed, moet de accu er weer opnieuw in. Ook kraakt mijn telefoon bij de Home knop en word hij erg warm.
al die menu's
je hoeft alleen op support te klikken en naar beneden te scrollen
het nummer is + 31(0)20-715-7310
ik zou het lekker via HTC regelen, garantieafhandeling doen ze echt heel erg netjes. pick up and return, online de status opvragen e.d.
mijn HTC is toen ongeveer een weekje weg geweest. (defecte trilmotor, onder garantie vervangen)
ik zou het lekker via HTC regelen, garantieafhandeling doen ze echt heel erg netjes. pick up and return, online de status opvragen e.d.
mijn HTC is toen ongeveer een weekje weg geweest. (defecte trilmotor, onder garantie vervangen)
En gisteravond/nacht alweer.. Zat een spelletje te spelen rond een uur of half 1, werd het beeld opeens zwart en verscheen daarna het HTC logo. Start hij spontaan opnieuw opTankiej schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:24:
Vannacht is mijn telefoon spontaan opnieuw opgestart volgens mij. Vanochtend stond hij op het scherm waar ik de pincode in moest toetsen![]()
Hebben meer mensen dat, of valt ie bij de anderen gewoon uit en moet je hem handmatig weer aanzetten?
Ik heb daar volgens mij nog nooit last van gehad (*klopt af*), hoogstens een enkele keer dat de Sense widgets verdwenen en er weer zo'n "Loading" modal box verscheen een paar seconden totdat ze weer gereed waren. Maar het witte opstartscherm heb ik volgens mij nooit gezien terwijl ik ergens mee bezig was.
Wel zag ik dit vorige week bij een vriendin op de HTC Desire Z, dat die ineens verscheen toen ze met de Twitter app bezig was. Nadat ik verbaasd reageerde verzuchtte zij dat het wel vaker gebeurde. Het lijkt mij dus meer een probleem van HTC (Sense) dan specifiek van de Sensation?
Wel zag ik dit vorige week bij een vriendin op de HTC Desire Z, dat die ineens verscheen toen ze met de Twitter app bezig was. Nadat ik verbaasd reageerde verzuchtte zij dat het wel vaker gebeurde. Het lijkt mij dus meer een probleem van HTC (Sense) dan specifiek van de Sensation?
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Het herstarten van Sense heb ik geregeld. Daarnaast heb ik nu in 3 maanden 1 keer een spontane reboot in een spelletje meegemaakt (Solitaire). Hopen op de nieuwe android versie. Wanneer komt deze voor de HTC Sensation XE?
Gebruik zelf Launcher Pro (Plus)..wvkreg schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:05:
Het herstarten van Sense heb ik geregeld. Daarnaast heb ik nu in 3 maanden 1 keer een spontane reboot in een spelletje meegemaakt (Solitaire). Hopen op de nieuwe android versie. Wanneer komt deze voor de HTC Sensation XE?
Veel stabiele widgets..
Met 178 apps nooit meer een reboot gehad..
Nogal wat mensen, waaronder ik hebben last van spontane reboots. Gisterenavond heb ik er een paar uur alles over gelezen op Internet. Niemand schijnt een oplossing te weten. Moederboard swaps, reparaties en flashes helpen niet. Het komt steeds weer terug. Als je iets weet, zou je het met ons willen delen?Xevoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:25:
Heeft iemand misschien een rechtstreeks nummer van HTC zodat je niet door al die menu's heen hoeft? Ik ken de problemen van het toestel en ik heb uitgezocht dat het vaker voor komt (hier dus).
Heb jij de telefoon al opgestuurd? en zo ja hoe lang was je hem kwijt?J0ey schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:30:
Hoelang duurt het opsturen van je telefoon naar HTC ongeveer?
Ik heb volgens al vanaf het begin een vlekje in het midden van het scherm, maar het wordt steeds erger lijkt het wel, vooral met grijs valt het heel erg op. Erg vervelend dus, ik ben alleen bang dat ze de schuld bij mij neer gaan leggen, ookal weet ik zeker dat er niets geks met mijn toestel is gebeurd.
Hier een foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand anders dit meegemaakt verder?
Verder was je tel geroot of heb je hem origineel gehouden/gemaakt?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, had eerst zoiets van kan ik wel mee leven echter is het wel een duur toestel en is dit eigenlijk een no-go.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
3 kwartierRubman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:27:
[...]
Heb jij de telefoon al opgestuurd? en zo ja hoe lang was je hem kwijt?
Verder was je tel geroot of heb je hem origineel gehouden/gemaakt?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, had eerst zoiets van kan ik wel mee leven echter is het wel een duur toestel en is dit eigenlijk een no-go.
Bij mij was het al vanaf dat hij uit de doos kwam, ik had hem binnen 7 dagen om kunnen ruilen maar omdat de problemen toen nog niet zo erg waren niet gedaan.Roost schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:27:
[...]
Nogal wat mensen, waaronder ik hebben last van spontane reboots. Gisterenavond heb ik er een paar uur alles over gelezen op Internet. Niemand schijnt een oplossing te weten. Moederboard swaps, reparaties en flashes helpen niet. Het komt steeds weer terug. Als je iets weet, zou je het met ons willen delen?
Nu is hij vandaag al 4... niet dus -> 5 keer uitgevallen, wat een record is.
Ik ga zo maar eens naar dat nummer bellen en horen wat ze te zeggen hebben.
Nadat ik uren op Internet dit probleem ondezocht heb verbaasde mij het dat er helemaal NIETS id dat het probleem verhelpt. Je zou toch denken dat een moederboard swap, flash, format SD of hard reset soelaas moet bieden... niet dus. Verscheidende mensen melden dat het probleem snel na reparatie weer terug was. Dat is reden voor mij om hem niet klakkeloos op te sturen...Xevoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:42:
[...]
Bij mij was het al vanaf dat hij uit de doos kwam, ik had hem binnen 7 dagen om kunnen ruilen maar omdat de problemen toen nog niet zo erg waren niet gedaan.
Nu is hij vandaag al 4... niet dus -> 5 keer uitgevallen, wat een record is.
Ik ga zo maar eens naar dat nummer bellen en horen wat ze te zeggen hebben.
Ik baal er heel erg van dat het echt exemplarisch blijkt te zijn. Waarschijnlijk zit er gewoon een slechte batch tussen ofzo. Als ik nu nog kon ruilen voor de XE evt met bijbetaling dan zou ik dat direct doen omdat ik heb gehoord dat die het al veel minder heeft.Roost schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:51:
[...]
Nadat ik uren op Internet dit probleem ondezocht heb verbaasde mij het dat er helemaal NIETS id dat het probleem verhelpt. Je zou toch denken dat een moederboard swap, flash, format SD of hard reset soelaas moet bieden... niet dus. Verscheidende mensen melden dat het probleem snel na reparatie weer terug was. Dat is reden voor mij om hem niet klakkeloos op te sturen...
hmmm zoveelste productie fout
Mijn sensation had stof achter het scherm. Maar gelukkig binnen 1 week weer terug van reparatie. Helaas sta ik net voor de deur @ vodafone gaat die #%#$ tent pas om 13.00 open.

Krijg ik potverdorie net m'n iPhone 3GS terug van reparatie... krijg gewoon de neiging om die weer te gaan gebruiken...
Kan mn vriendin mn Sensation krijgen B|
Edit:
Heb gebeld, ze zeiden niet dat het een bekend probleem is bij ze, maar ik moet er mee naar een service center, waar ze hem dan waarschijnlijk opsturen..
Kan mn vriendin mn Sensation krijgen B|
Edit:
Heb gebeld, ze zeiden niet dat het een bekend probleem is bij ze, maar ik moet er mee naar een service center, waar ze hem dan waarschijnlijk opsturen..
[ Voor 33% gewijzigd door Xevoo op 09-01-2012 14:13 ]
Wat heb je daarvoor aangegeven? Zelf gezegd dat de trilmotor defect is of hebben zij dat geconstateerd?shameete schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:26:
al die menu'sje hoeft alleen op support te klikken en naar beneden te scrollen
![]()
Ik heb, naast een "af en toe" defecte trilmotor, ook een "af en toe" / "meestal" defecte scherm aan / uit knop.
bij mij was het zo dat de trilmotor weinig tot geen effect meer had, je hoorde 'm ook nog maar heel zielig brommen.
dus ja, dat heb ik aangegeven
ik heb in mijn geval een mailtje gestuurd, een paar uur later kreeg ik een mailtje met een formulier wat ik moest invullen (ophaaladres e.d.)
die moest ik retour sturen en een kopie bij het toestel doen.
het toestel moest ik kaal aanbieden, dus zonder accu, backplate en sd-card.
de koerier heeft 'm bij het ophalen verpakt (in een speciaal doosje met schuimrubber noppen) en een week of wat later kreeg ik 'm zo terug:

dus ja, dat heb ik aangegeven
ik heb in mijn geval een mailtje gestuurd, een paar uur later kreeg ik een mailtje met een formulier wat ik moest invullen (ophaaladres e.d.)
die moest ik retour sturen en een kopie bij het toestel doen.
het toestel moest ik kaal aanbieden, dus zonder accu, backplate en sd-card.
de koerier heeft 'm bij het ophalen verpakt (in een speciaal doosje met schuimrubber noppen) en een week of wat later kreeg ik 'm zo terug:

Haha netjes. Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga dat ook eens doen denk ik 
Welke telefoon is dat btw, ohja de Desire.
Welke telefoon is dat btw, ohja de Desire.
[ Voor 30% gewijzigd door Joster op 09-01-2012 14:48 ]
Ik heb ook de hele tijd last van dat de Sensation, vanuit het niets uitvalt. Maar hij start dan niet op weer opnieuw op. Nee, valt gewoon uit. Heb ook wat onderzoek gedaan en wat blijkt, als je het volgende doet: ga naar Draadloos en netwerken --> Mobiele netwerken--> Netwerkmodus en dan Alleen wcdma aanvinken. Dan zal ie veel minder vaak uitvallen. Ik heb ook geprobeert om het toestel in Veilige modus op te starten, maar dit lukt gewoon niet. Hij start wel op, voer dan pincode in, zie "veilige modus"staan en dan schakelt ie zichzelf weer uit. Ik begin er echt een beetje gek van te worden.Roost schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:27:
[...]
Nogal wat mensen, waaronder ik hebben last van spontane reboots. Gisterenavond heb ik er een paar uur alles over gelezen op Internet. Niemand schijnt een oplossing te weten. Moederboard swaps, reparaties en flashes helpen niet. Het komt steeds weer terug. Als je iets weet, zou je het met ons willen delen?
Sinds een paar dagen ook de eigenaar van een Sensation. Prima telefoon, best tevreden mee, alleen heb ik nu dus ook sinds gisteren stof achter het scherm. Aan de linkerkant, ongeveer een centimeter onder de volumeknop zit nu een lading stof "uitgewaaierd" onder het scherm, alsof het stof door onderdruk in het scherm door een klein gaatje naar binnen is gezogen.
Net een mail naar HTC gestuurd, eens zien wat ze gaan doen.
Als je toestel paar dagen oud is zou ik mee terug gaan naar de winkel.TMV schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
Sinds een paar dagen ook de eigenaar van een Sensation. Prima telefoon, best tevreden mee, alleen heb ik nu dus ook sinds gisteren stof achter het scherm. Aan de linkerkant, ongeveer een centimeter onder de volumeknop zit nu een lading stof "uitgewaaierd" onder het scherm, alsof het stof door onderdruk in het scherm door een klein gaatje naar binnen is gezogen.
Dat doe ik ook nog even, maar daar heb ik de komende dagen nog geen tijd voor (kan pas donderdag avond). Als ik daar dan ben en ik kan de telefoon niet meteen omruilen weet ik meteen wat gunstiger is qua afhandeling.Upbeat schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:56:
[...]
Als je toestel paar dagen oud is zou ik mee terug gaan naar de winkel.
waar kan ik de locaties van deze servicepunten vinden op de HTC site kom ik er niet uit en Google is ook niet echt mijn vriend.
Heb mijn sensation ergens sinds eind oktober...
Half december ook problemen gehad met het uitvallen (rot als je dat ding ook gebruikt als wekker en dus 's morgens later wakker wordt - oude gsm dan maar terug gebruikt als wekker)
Contact gehad met HTC daar ik veel las over mogelijk batterij-probleem en eerste reactie van htc was : dit is geen gekend probleem. En als het nog eens voorvalt, haal de simkaart er uit en zie of het zich dan nog voordoet. (Koop je een vrij duur toestel en dan moet je de simkaart eruit halen...)
Getest met vliegtuigmodus aangezien ik niet iedere keer de simkaart ging uithalen en terug insteken (en simkaart was nog maar paar maanden nieuw en wou het kraken nu ook niet in de hand gaan werken). Resultaat was hetzelfde. Viel nog steeds uit.
Toch nog eens opengedaan en de batterij eruit gehaald, maar contacten en zo leken toch nog proper en niet stoffig, terug ingestoken en is nog 1 keer uitgevallen dan, maar ondertussen (hout vasthouden) niet meer.
Als het nog eens voorvalt, zal ik een factory reset doen, maar voorlopig zitten we nog safe (met 2 wekkers 's morgens)
Kraken vooralsnog geen last van, stof op eerste zicht ook nog niet.
Heb wel idee dat mijn mails/synchronisatie niet altijd werkt zoals het hoort (staat tss 8 en 23u op ieder half uur) maar af en toe check ik es manueel en dan komen er soms mails toe van 2u voordien... (zowel via mobiel datanetwerk als wifi dacht ik)
Misschien nog ergens iets fout ingesteld...
Half december ook problemen gehad met het uitvallen (rot als je dat ding ook gebruikt als wekker en dus 's morgens later wakker wordt - oude gsm dan maar terug gebruikt als wekker)
Contact gehad met HTC daar ik veel las over mogelijk batterij-probleem en eerste reactie van htc was : dit is geen gekend probleem. En als het nog eens voorvalt, haal de simkaart er uit en zie of het zich dan nog voordoet. (Koop je een vrij duur toestel en dan moet je de simkaart eruit halen...)
Getest met vliegtuigmodus aangezien ik niet iedere keer de simkaart ging uithalen en terug insteken (en simkaart was nog maar paar maanden nieuw en wou het kraken nu ook niet in de hand gaan werken). Resultaat was hetzelfde. Viel nog steeds uit.
Toch nog eens opengedaan en de batterij eruit gehaald, maar contacten en zo leken toch nog proper en niet stoffig, terug ingestoken en is nog 1 keer uitgevallen dan, maar ondertussen (hout vasthouden) niet meer.
Als het nog eens voorvalt, zal ik een factory reset doen, maar voorlopig zitten we nog safe (met 2 wekkers 's morgens)
Kraken vooralsnog geen last van, stof op eerste zicht ook nog niet.
Heb wel idee dat mijn mails/synchronisatie niet altijd werkt zoals het hoort (staat tss 8 en 23u op ieder half uur) maar af en toe check ik es manueel en dan komen er soms mails toe van 2u voordien... (zowel via mobiel datanetwerk als wifi dacht ik)
Misschien nog ergens iets fout ingesteld...
Verwijderd
Een Facebook pagina van HTC Turkije vermeld een ICS release voor de Sensation (XE, XL) in januari 2012
Laat maar komen, het is tenslotte al januari 
Bron: http://m.pocketnow.com/an...ce-cream-sandwich-updates
Maar op die site staat er ook dat de HTC EVO 3D ICS krijgt in December 2011. We zijn die datum al geweest, maar de HTC EVO 3D heeft ICS nog steeds niet gekregen.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:54:
Een Facebook pagina van HTC Turkije vermeld een ICS release voor de Sensation (XE, XL) in januari 2012Laat maar komen, het is tenslotte al januari
Hopelijk gebeurt dat ook niet bij de HTC Sensation's, maar de kans dat dat gebeurt is wel groot denk ik.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in... daar heb ik overheen gelezen. We zullen het gaan merken wanneer ICS komt.yakutemre1995 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:58:
[...]
Maar op die site staat er ook dat de HTC EVO 3D ICS krijgt in December 2011. We zijn die datum al geweest, maar de HTC EVO 3D heeft ICS nog steeds niet gekregen.
Hopelijk gebeurt dat ook niet bij de HTC Sensation's, maar de kans dat dat gebeurt is wel groot denk ik.
Als hij maar komt.
Gisteren mijn sensation binnen gekregen, maar wilde alleen deze (bij verlenging contract) als ICS erop kwam.
Kan het zijn trouwens dat als een access point geen SID rond stuurt en ik alle gegevens correct invoer, mijn sensation geen verbinding kan maken?
Kan het zijn trouwens dat als een access point geen SID rond stuurt en ik alle gegevens correct invoer, mijn sensation geen verbinding kan maken?
[ Voor 36% gewijzigd door ge-flopt op 10-01-2012 10:27 . Reden: vraagje gesteld ]
Hee mensen! ik wil met het verlengen van mijn abonnement de sensation xe bestellen. Weten jullie of hier de problemen minder mee zijn? Want zoals ik nu lees zijn de htc sensation toestellen een tijdbom waar gedurende de 2jaar periode van mijn abbonement zoiezo iets stuk aan gaat...
Nou een tijdbom, er zijn er heel veel verkocht met een paar gebakjes ertussen.
Mensen klagen eerder dan iets positief's over te schrijven, dus het valt allemaal wel mee.
Mensen klagen eerder dan iets positief's over te schrijven, dus het valt allemaal wel mee.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik had eerst last van zo'n halfwerkende aan-uit-knop (inclusief scherm wat elke keer aan en uit gaat) maar dit lijkt zichzelf opgelost te hebben (knock on wood)
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb er ene ZAGG screenprotector, voelt wel zo prettig. En nog gene last van reboots o.i.d.
Wel kraakt het ene beetje al sinds het begin. JE voelt als je op het scherm drukt dar er speling tussen de cover en het toestel/scherm zit. Maar ik denk dat dat niet helemaal te vermijden is... Heb er eigenlijk ook niet echt last van.
Wel kraakt het ene beetje al sinds het begin. JE voelt als je op het scherm drukt dar er speling tussen de cover en het toestel/scherm zit. Maar ik denk dat dat niet helemaal te vermijden is... Heb er eigenlijk ook niet echt last van.
Hmm, als ik zacht tegen de linker kant van de plug van mijn headset druk stopt het linker oortje met werken, tot ik stop met druk uitoefenen. Dit probleem schijnt voor te komen bij elke headset die ik inplug.
Heb maar besloten het ding voor €15 te verzenden naar de reparatieservice in de UK i.p.v. gratis naar Dynafix. Door alle slechte verhalen die ik over de nederlandse reparatieservice Dynafix hoor heb ik er wel €15 voor over om zéker te zijn dat er daadwerkelijk eerlijk naar het toestel en de schade wordt gekeken..
Heb maar besloten het ding voor €15 te verzenden naar de reparatieservice in de UK i.p.v. gratis naar Dynafix. Door alle slechte verhalen die ik over de nederlandse reparatieservice Dynafix hoor heb ik er wel €15 voor over om zéker te zijn dat er daadwerkelijk eerlijk naar het toestel en de schade wordt gekeken..
Pfff dit moet ik echt even kwijt. Kan het nu nooit een keer normaal gaan.
Ik had contact gehad met htc dat mijn telefoon constant uitvalt. Dat het toestel met de homebutton de hele tijd screenshots maakt. Scherm heel slecht reageert. Kortom de telefoon toonde heel veel kuren.
Htc gaf aan dat ik terecht kon bij een servicepoint in tilburg. Omdat dit dan sneller zou gaan. Ik had hem daar afgeleverd. Meneer zegt ow deze problemen duiden op een slechte batch. En waarschijnlijk moet de moederbord vervangen worden. We moeten hem alsnog opsturen. Prima!
Na een week kreeg ik een reactie van de servicepoint dat hij klaar was. Ik zag in de notificatie mailtje niet wat er gerepareerd was. Dus ik belde even met de sp in Tilburg. Sorry! meneer we weten ook niet wat er gemaakt is.
Daarna heb ik weer contact opgenomen met htc. Dat ik wilde weten wat er gemaakt zou zijn. Vind dit een normale vraag en ik heb uiteraard recht op deze antwoord. De medewerkster gaf me ook weer aan dat ze niet wist wat er gemaakt zou zijn. Dit zou de sp weten.
Dus ik gisteren mijn toestel halen. Weer vroeg ik wat is er gemaakt. Weer konden ze er geen antwoord op geven. Ze gaven aan dat ze dit bijna nooit weten en als ze erachter aan moeten gaan dat het 3 weken zou duren. Voordat ik dat zou weten. Ze gaf aan dat hij nu helemaal up to dat zou zijn. Ik gaf aan dat ik dat ook altijd zelf doe. Ze gaf aan dat "hun"dat ander zouden doen. Ze maken het toestel helemaal leeg gaf ze aan (waarschijnlijk hard reset) Wat ik zelf ook kan.Ik dacht laat maar zitten ik ga niet bijdehand doen. En ben weggegaan.
Ik heb vandaag vanaf mijn werk gechat met een medewerker van htc dat ik het niet normaal vind dat ik niet weet wat ze met het toestel hebben gedaan. Mevrouw kon me niet vinden in het systeem. Uiteindelijk kon ze me wel vinden en gaf ze aan dat het naar virtual eurotwice is gegaan met als onderwerp software problemen. Waar ik dan van uitga dat ze alleen maar een hard reset hebben uitgevoerd. Ze gaf aan dat ze voornamelijk werken met dynafix en dat hij daar nooit is geweest. Ik gaf aan dat ze waarschijnlijk een moederbord swap zouden uitvoeren. Ow meneer dan moest hij naar dynafix. Voortaan moet u het toestel door ons laten ophalen. Pfff ik gaf aan dat ze me hadden doorverwezen naar de sp in Tilburg.
Wat moet ik nou hiermee?
Ik had contact gehad met htc dat mijn telefoon constant uitvalt. Dat het toestel met de homebutton de hele tijd screenshots maakt. Scherm heel slecht reageert. Kortom de telefoon toonde heel veel kuren.
Htc gaf aan dat ik terecht kon bij een servicepoint in tilburg. Omdat dit dan sneller zou gaan. Ik had hem daar afgeleverd. Meneer zegt ow deze problemen duiden op een slechte batch. En waarschijnlijk moet de moederbord vervangen worden. We moeten hem alsnog opsturen. Prima!
Na een week kreeg ik een reactie van de servicepoint dat hij klaar was. Ik zag in de notificatie mailtje niet wat er gerepareerd was. Dus ik belde even met de sp in Tilburg. Sorry! meneer we weten ook niet wat er gemaakt is.
Daarna heb ik weer contact opgenomen met htc. Dat ik wilde weten wat er gemaakt zou zijn. Vind dit een normale vraag en ik heb uiteraard recht op deze antwoord. De medewerkster gaf me ook weer aan dat ze niet wist wat er gemaakt zou zijn. Dit zou de sp weten.
Dus ik gisteren mijn toestel halen. Weer vroeg ik wat is er gemaakt. Weer konden ze er geen antwoord op geven. Ze gaven aan dat ze dit bijna nooit weten en als ze erachter aan moeten gaan dat het 3 weken zou duren. Voordat ik dat zou weten. Ze gaf aan dat hij nu helemaal up to dat zou zijn. Ik gaf aan dat ik dat ook altijd zelf doe. Ze gaf aan dat "hun"dat ander zouden doen. Ze maken het toestel helemaal leeg gaf ze aan (waarschijnlijk hard reset) Wat ik zelf ook kan.Ik dacht laat maar zitten ik ga niet bijdehand doen. En ben weggegaan.
Ik heb vandaag vanaf mijn werk gechat met een medewerker van htc dat ik het niet normaal vind dat ik niet weet wat ze met het toestel hebben gedaan. Mevrouw kon me niet vinden in het systeem. Uiteindelijk kon ze me wel vinden en gaf ze aan dat het naar virtual eurotwice is gegaan met als onderwerp software problemen. Waar ik dan van uitga dat ze alleen maar een hard reset hebben uitgevoerd. Ze gaf aan dat ze voornamelijk werken met dynafix en dat hij daar nooit is geweest. Ik gaf aan dat ze waarschijnlijk een moederbord swap zouden uitvoeren. Ow meneer dan moest hij naar dynafix. Voortaan moet u het toestel door ons laten ophalen. Pfff ik gaf aan dat ze me hadden doorverwezen naar de sp in Tilburg.
Wat moet ik nou hiermee?
Maar is het probleem van het uitvallen nu volledig opgelost?tweaker013 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:47:
Pfff dit moet ik echt even kwijt. Kan het nu nooit een keer normaal gaan.
.....
Wat moet ik nou hiermee?
Ik heb nog steeds screen lag echt super irri bij het scrollen van fotos en tekst. Het is niet om aan te zien. En hij was wel weer een keer uitgevallen. En af en toe nog stroperig. Dus denk dat ze niets hebben gedaan. Volgens mij alleen hard reset wat ik heel vaak heb gedaan. Sorry was dit vergeten te melden omdat ik echt kwaad ben. Maar je kunt toch niet een product afleveren die gerepareerd zou zijn en niet kunnen vertellen wat je hebt gerepareerd?
[ Voor 25% gewijzigd door tweaker013 op 10-01-2012 13:08 ]
Ik heb het gevoel alsof de Sensation (XE, die ik zelf dan heb maar dat zal op de gewone vast niet anders zijn) veel slechter GSM/3G/HSDPA ontvangst heeft dan sommige andere telefoons. Ik reis elke dag met de trein en met mijn vorige telefoon, een Samsung i8000 Omnia 2 (ja, windows mobile ik weet het
) had ik toch altijd op z'n minst één streepje bereik in de trein. Met de Sensation XE valt het soms gewoon helemaal weg, dan staat er een kruisje bovenin.
Daarnaast valt soms opeens het bereik van wifi weg als ik hem in landscape mode heb, dan zit één van m'n handen voor de antenne ofzo? Als ik dan m'n hand anders doe heb ik opeens weer vol bereik, terwijl de telefoon nog op dezelfde positie is.
Daarnaast valt soms opeens het bereik van wifi weg als ik hem in landscape mode heb, dan zit één van m'n handen voor de antenne ofzo? Als ik dan m'n hand anders doe heb ik opeens weer vol bereik, terwijl de telefoon nog op dezelfde positie is.
Het wegvallen van wifi in landscapemode is een probleem waar ik al vaker over heb gelezen. het is dan inderdaad omdat je met je hand een deel van de antenne die aan de bovenkant van het toestel zit blokkeert.
Ik ben sinds een week ook eigenaar van een Sensation XE. Op zich een perfecte telefoon maar ik ben er toch niet tevreden over:
- De backcover kraakt nu al (ik heb de backcover 2x heel voorzichtig verwijderd).
- De FM ontvangst met de bijgeleverde hoofdtelefoon is veel slechter dan met andere hoofdtelefoons, o.a. Sennheiser CX300II. Ik vind trouwens het geluid van die laatste ook beter maar dat kan persoonlijk zijn.
- Spontane reboots, (4x in een week), waarbij de telefoon na de reboot ook een crash report naar HTC wil versturen. Bij mij lijkt het vooral te gebeuren als de FM radio aan is, of is geweest. De telefoon lag in ieder geval in alle gevallen gewoon standby op mijn bureau. Een factory reset na de eerste 2 reboots heeft dus ook niet geholpen.
Met de eerste twee punten kan ik nog wel leven (alhoewel het eigenlijk natuurlijk wel heel slordig is, bij een telefoon van 500 Euro). Het 3e punt is natuurlijk niet acceptabel, dus dat wordt terugsturen denk ik.
- De backcover kraakt nu al (ik heb de backcover 2x heel voorzichtig verwijderd).
- De FM ontvangst met de bijgeleverde hoofdtelefoon is veel slechter dan met andere hoofdtelefoons, o.a. Sennheiser CX300II. Ik vind trouwens het geluid van die laatste ook beter maar dat kan persoonlijk zijn.
- Spontane reboots, (4x in een week), waarbij de telefoon na de reboot ook een crash report naar HTC wil versturen. Bij mij lijkt het vooral te gebeuren als de FM radio aan is, of is geweest. De telefoon lag in ieder geval in alle gevallen gewoon standby op mijn bureau. Een factory reset na de eerste 2 reboots heeft dus ook niet geholpen.
Met de eerste twee punten kan ik nog wel leven (alhoewel het eigenlijk natuurlijk wel heel slordig is, bij een telefoon van 500 Euro). Het 3e punt is natuurlijk niet acceptabel, dus dat wordt terugsturen denk ik.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een telefoon abo nemen bij KPN. En neem dan de HTC Sensation XE. Het enige wat ik mij afvraag is, of deze toestellen branded zijn, zodat je bijvoorbeeld geen toekomstige updates van htc kan installeren.
Ik heb nu ook zo'n twee maanden de Anker accu erin zitten, en de charme is er inderdaad aardig vanaf.bribrab schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:12:
[...]
Ik heb de accu inmiddels een maand of 2, 3 en merk dat de accu nu ongeveer net zo lang meegaat als de originele. In het begin haalde ik er ook een paar uur extra uit, maar dat is nu wel voorbij. Ook valt nu mijn telefoon soms uit waarna bij het opstarten de accu ineens terug van 60% naar 5% is gezakt. Ik ben er nog niet achter of dit aan de telefoon of de accu ligt, heb de originele accu nog niet geprobeerd.
Had er twee gekocht en eentje aan een vriend gegeven. Bij ons beide gaat de accu nu ook ongeveer even lang mee als de originele HTC accu.
Twijfel nog een beetje of ik een nieuwe Anker accu moet halen of gewoon de originele accu moet gebruiken

Bij mij is het nog vrij positief met anker accu, haal sowieso wel meer dan een volle dag altijd maar wel custom rom.MochiGohan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:55:
[...]
Ik heb nu ook zo'n twee maanden de Anker accu erin zitten, en de charme is er inderdaad aardig vanaf.
Had er twee gekocht en eentje aan een vriend gegeven. Bij ons beide gaat de accu nu ook ongeveer even lang mee als de originele HTC accu.![]()
Twijfel nog een beetje of ik een nieuwe Anker accu moet halen of gewoon de originele accu moet gebruiken
Verwijderd
Mijn Ankers gaan ook nog steeds veel langer mee dan de standaard HTC. Heb ze al 3 maanden in gebruik en merk wel dat er 1 al iets minder is dan de andere maar nog altijd beter.MochiGohan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:55:
[...]
Ik heb nu ook zo'n twee maanden de Anker accu erin zitten, en de charme is er inderdaad aardig vanaf.
Had er twee gekocht en eentje aan een vriend gegeven. Bij ons beide gaat de accu nu ook ongeveer even lang mee als de originele HTC accu.![]()
Verwijderd
Ik ben nu eindelijk weer terug in Nederland zodat ik mijn Sensation met niet-werkende microfoon kan laten repareren. Wat is de beste optie:
-via Vodafone (Dynafix) laten repareren
-of rechtstreeks via HTC?
Het liefst heb ik hem natuurlijk zo snel mogelijk (werkend) terug
.
Merk nu al dat het e-mailformulier op de HTC-website niet werkt
. "Sorry, maar uw e-mail kan niet verzonden worden".
-via Vodafone (Dynafix) laten repareren
-of rechtstreeks via HTC?
Het liefst heb ik hem natuurlijk zo snel mogelijk (werkend) terug
Merk nu al dat het e-mailformulier op de HTC-website niet werkt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:52 ]
Heb jij je batterij ook paar keer volledig opgeladen en uit leeg laten lopen?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:34:
[...]
Mijn Ankers gaan ook nog steeds veel langer mee dan de standaard HTC. Heb ze al 3 maanden in gebruik en merk wel dat er 1 al iets minder is dan de andere maar nog altijd beter.
Of andere trucs?
Aangezien ik mijn huidige Desire wil vervangen door een wat nieuwer model, zit ik te kijken naar de Sensation XE. Wel twijfel ik nog wat na het lezen van de berichten over wifi-problemen en spontane reboots. Dat laatste is namelijk ook de reden dat ik mijn Desire wil vervangen: als ik de telefoon gebruik als navigatie, valt deze na een tijdje uit. Dit gebeurt voornamelijk als ik de telefoon tegelijkertijd aan de auto-oplader heb hangen en software als Navigon of Route 66 gebruik. Met de Google Maps-navigatie heb ik hier normaal gesproken geen last van.
Nu heb ik sinds kort ook een carkit en een Spotify Premium-account. Echter, bij de eerste keer testen met navigatie (deze keer zelfs met Google Maps), bluetooth en Spotify via 3G viel de telefoon na een half uurtje uit en startte spontaan opnieuw op. Het enige wat ik kan bedenken is, dat de batterij te heet is geworden. Ik heb een nieuwe batterij besteld, maar heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in.
Heeft er iemand ervaring met zulk 'intensief' gebruik van de Sensation? Dus navigeren, bluetooth en audio streamen via 3G.
Ik lees wel meer verhalen over oververhitting, dus ben een beetje bang dat deze dezelfde problemen gaat vertonen.
Nu heb ik sinds kort ook een carkit en een Spotify Premium-account. Echter, bij de eerste keer testen met navigatie (deze keer zelfs met Google Maps), bluetooth en Spotify via 3G viel de telefoon na een half uurtje uit en startte spontaan opnieuw op. Het enige wat ik kan bedenken is, dat de batterij te heet is geworden. Ik heb een nieuwe batterij besteld, maar heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in.
Heeft er iemand ervaring met zulk 'intensief' gebruik van de Sensation? Dus navigeren, bluetooth en audio streamen via 3G.
Ik lees wel meer verhalen over oververhitting, dus ben een beetje bang dat deze dezelfde problemen gaat vertonen.
Vanochtend bij het KPN service centre in Amsterdam geweest op aanraden van HTC voor hetzelfde probleem als J0ey rare vlek midden op het scherm en keurig binnen 1,5 uur geholpen en met mooi nieuw scherm weer weg gewandeld. Blijf het alleen wel vreemd vinden dat ik een Vodafone abbo heb en het via hun minimaal 3 weken duurt om te repareren ik rustig bij een willekeurig service centre binnen kan wandelen en mijn tel kan laten repareren.
Goeie tip! Ik heb wat stof onder m'n scherm, misschien kan ik dat daar ook snel en gemakkelijk laten weghalen ooit. Erger mij er niet aan, maar als het zo snel gaat!
Let wel op bij mij hadden ze het scherm toevallig op voorraad, anders moet je een dag wachten (je kan je tel wel weer meenemen) en volgende dag of later terugkomen afgeven wachten en weer meenemen.
Ze geven aan dat bij alle HTC telefoons er een update gedaan word na de reparatie dus dat je je gegevens kwijt bent echter heb ik een custom ICS rom erop staan en konden ze dus niet updaten waardoor alles nog was als toen ik hem inleverde. Houd er dus rekening mee dat je een backup maakt voor de zekerheid.
Ze geven aan dat bij alle HTC telefoons er een update gedaan word na de reparatie dus dat je je gegevens kwijt bent echter heb ik een custom ICS rom erop staan en konden ze dus niet updaten waardoor alles nog was als toen ik hem inleverde. Houd er dus rekening mee dat je een backup maakt voor de zekerheid.
Ah ok, nouja ik neem niet aan dat ze m'n hele scherm vervangen als ik wat stof onder mijn scherm heb
dat lijkt mij een beetje overkill. Ik woon sowieso nog in Groningen nu maar kans dat ik binnenkort ga verhuizen, dan zal ik even informeren!
Tweakers,
Mijn vriendin heeft al een tijdje de Sensation. Enige tijd geleden plaatste ik al dat ze wat problemen had met het interne geheugen.
Doordat er te weinig intern geheugen beschikbaar was konden er geen updates meer gedownload/geinstalleerd worden.
Er konden geen apps meer naar de sd kaart worden verplaatst en ook de cache was leeg van veel apps.
Ze heeft toen bij applicaties beheren bij Facebook en Whatsapp op 'gegevens verwijderen' geklikt om ruimte vrij te maken.
In eerste instantie leek dit een goede oplossing, de updates konden immers weer worden geinstalleerd omdat er genoeg ruimte beschikbaar was.
Nu heeft ze sinds een tijdje dat er contacten uit haar Whatsapp-contactenlijst verdwijnen. Er is dan alleen nog een nummer zichtbaar van een contact en geen naam, terwijl dit voorheen wel zo was. Als ze dan het nummer of de naam (waarvan ze weet of denkt wie het is) probeert op te zoeken in de contactenlijst/telefoonlijst zijn deze contacten ook verdwenen!
Het opnieuw installeren van Whatsapp en Facebook heeft geen resultaat opgeleverd.
Ik weet niet waar ik de oplossing van het probleem zou kunnen vinden, al zit ik soms steeds meer te denken aan een virus.
Hebben jullie ervaring met dit soort problemen of een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?
Mijn vriendin heeft al een tijdje de Sensation. Enige tijd geleden plaatste ik al dat ze wat problemen had met het interne geheugen.
Doordat er te weinig intern geheugen beschikbaar was konden er geen updates meer gedownload/geinstalleerd worden.
Er konden geen apps meer naar de sd kaart worden verplaatst en ook de cache was leeg van veel apps.
Ze heeft toen bij applicaties beheren bij Facebook en Whatsapp op 'gegevens verwijderen' geklikt om ruimte vrij te maken.
In eerste instantie leek dit een goede oplossing, de updates konden immers weer worden geinstalleerd omdat er genoeg ruimte beschikbaar was.
Nu heeft ze sinds een tijdje dat er contacten uit haar Whatsapp-contactenlijst verdwijnen. Er is dan alleen nog een nummer zichtbaar van een contact en geen naam, terwijl dit voorheen wel zo was. Als ze dan het nummer of de naam (waarvan ze weet of denkt wie het is) probeert op te zoeken in de contactenlijst/telefoonlijst zijn deze contacten ook verdwenen!
Het opnieuw installeren van Whatsapp en Facebook heeft geen resultaat opgeleverd.
Ik weet niet waar ik de oplossing van het probleem zou kunnen vinden, al zit ik soms steeds meer te denken aan een virus.
Hebben jullie ervaring met dit soort problemen of een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?
Huh...dat is vreemd. De Sensation heeft voldoende geheugen. Ik heb best wel wat aan apps geinstalleerd en hoef niets naar SD te zetten. Is terug naar fabrieksinstellingen een mogelijkheid?Novadecasa schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:56:
Tweakers,
Mijn vriendin heeft al een tijdje de Sensation.
*knip*
[ Voor 54% gewijzigd door albino71 op 12-01-2012 16:04 ]
Zit er in Groningen geen KPN service centre dan? Heb zelf ook redelijk wat stof onder mijn scherm zag ik..Tiroz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:27:
Ah ok, nouja ik neem niet aan dat ze m'n hele scherm vervangen als ik wat stof onder mijn scherm hebdat lijkt mij een beetje overkill. Ik woon sowieso nog in Groningen nu maar kans dat ik binnenkort ga verhuizen, dan zal ik even informeren!
Dat vind ik ook erg vreemd! Zoveel apps heeft ze niet geinstalleerd en wat er op stond was naar sd verplaats waar mogelijk.albino71 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:03:
[...]
Huh...dat is vreemd. De Sensation heeft voldoende geheugen. Ik heb best wel wat aan apps geinstalleerd en hoef niets naar SD te zetten. Is terug naar fabrieksinstellingen een mogelijkheid?
Zelf draai ik een custom ROM (op HTC HD2) dus zelf weinig last van te weinig intern geheugen.
Terug naar fabrieksinstellingen is een optie die ik als laatste wilde gebruiken eigenlijk...
Verwijderd
Ik begrijp dat de Ankers batterijen nu net zo lang meegaan als de gewone batterij.
Alleen is het misschien mogelijk dat als je de sensation batterij de hele tijd had gebruikt deze ook minder was geworden? Dus dat de Anker nog steeds beter is zeg maar? Ik ben namelijk ook nog op zoek!
Alleen is het misschien mogelijk dat als je de sensation batterij de hele tijd had gebruikt deze ook minder was geworden? Dus dat de Anker nog steeds beter is zeg maar? Ik ben namelijk ook nog op zoek!
Denk wel dat ze je hele scherm vervangen hoor (is makkelijker) en oude scherm zit een defect in (stof) je kan contact opnemen met HTC via bellen of chatten (heb ik gedaan werkt uitstekend) en vragen waar het dichtstbijzijnde service punt zit wat snel repareert zonder tel kwijt te zijn voor zoveel weken.Tiroz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:27:
Ah ok, nouja ik neem niet aan dat ze m'n hele scherm vervangen als ik wat stof onder mijn scherm hebdat lijkt mij een beetje overkill. Ik woon sowieso nog in Groningen nu maar kans dat ik binnenkort ga verhuizen, dan zal ik even informeren!
Je moet even naar HTC bellen die geven je het adres van het dichtstbijzijnde service punt.agoNITE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:10:
[...]
Zit er in Groningen geen KPN service centre dan? Heb zelf ook redelijk wat stof onder mijn scherm zag ik..
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Had ze al gemaild over het probleem, kan in Groningen op meerdere plekken terechtwarhamstr schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:29:
[...]
Je moet even naar HTC bellen die geven je het adres van het dichtstbijzijnde service punt.
Really? En dan gewoon even wachten en dan fixen ze het of..? Ben benieuwd naar je ervaringen! Kan je mij anders die mail even doorsturen in PM?agoNITE schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:59:
[...]
Had ze al gemaild over het probleem, kan in Groningen op meerdere plekken terecht
[ Voor 60% gewijzigd door Tiroz op 13-01-2012 13:03 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, woon vlakbij Groningen dus het is wel interessant om te wetenTiroz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:02:
[...]
Really? En dan gewoon even wachten en dan fixen ze het of..? Ben benieuwd naar je ervaringen! Kan je mij anders die mail even doorsturen in PM?
Ik heb sinds vandaag ook mijn XE en ik kon dit even niet terug vinden hoor dus sorry als het al gevraagd is. Als ik videos wil toevoegen moet ik ze perse converteren? Bij mijn iphone had ik VLC en kon zo via iTunes videos toevoegen zonder te converteren en dat vond ik erg fijn. Is dit ook mogelijk bij de HTC?
Ik heb nu dus een Anker accu en het resultaat is verbluffend. Eerst ging het net één dag mee (Mijn Sensation is nog geen maand oud) en nu haal ik bijna twee dagen.
Voor het beste resultaat moet je volgens Anker het wel de eerste 4 a 5 keer helemaal leeg maken en weer helemaal opladen en nooit langer laden dan 24 uur aan een. Maar dit geldt voor alle accu's volgens mij.
Bovendien kraakt de backcover niet meer, omdat de Anker net ietjepietsje dikker is dan de originele.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom HTC niet standaard zulke accu's erin doet. Ze passen beter, gaan veel langer mee, zijn slechts 2 gram zwaarder en volgens mij niet duurder dan de originele...

Voor het beste resultaat moet je volgens Anker het wel de eerste 4 a 5 keer helemaal leeg maken en weer helemaal opladen en nooit langer laden dan 24 uur aan een. Maar dit geldt voor alle accu's volgens mij.
Bovendien kraakt de backcover niet meer, omdat de Anker net ietjepietsje dikker is dan de originele.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom HTC niet standaard zulke accu's erin doet. Ze passen beter, gaan veel langer mee, zijn slechts 2 gram zwaarder en volgens mij niet duurder dan de originele...

Dus de anker batterij weegt 32 gram?
Dit topic is gesloten.