Sinds vrijdag heb ik mijn Sensation weer terug van de reparatie dienst van Belcompany. Zoals ik eerder melde viel mijn telefoon steeds uit als ik ging bellen, wat toch een probleem is voor een telefoon.
Na wat advies van jullie mede-tweakers heb ik eerst mijn telefoon een hard reset terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Want, een taskkiller zou het probleem kunnen zijn. Helaas geen verbetering.
Hierna, eveneens op jullie advies, nieuwe simkaart gehaald. Gezien mijn oude simkaart 2 jaar oud was kon dit het probleem zijn, wat voor sommige de oplossing was. Echter niet voor mij.
Wat ik nog had kunnen proberen was nieuwe batterij, maar die kon ik niet gratis omruilen (zoals met simkaart wel kon).
Dus, dan maar opsturen ter reparatie en nu moet ik afkloppen, maar de HTC Sensation lijkt weer 100% te werken, zelfs tijdens bellen. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet zoveel kunnen testen (zoals bellen op werk of in de AH).
Wat is er gebeurt?
Hij is zeven dagen (incl. weekend) weg geweest (naar België waar Belcompany de toestellen laat repareren). Er zijn onderdelen vervangen, maar helaas staat er niet op welke. Er stond wel op dat er koptelefoon ingang problemen waren ...
Hier had ik nooit problemen mee dus dat is een beetje vreemd. Maar bij Belcompany zeiden ze dat er wel vaker vreemde dingen op reparatie bonnen staan en dit kan gebeuren bij de vertaling met Google translate gezien ze in België zowel Frans als Nederlands praten. Het zal wel ...
Het volgende heb ik verder gemerkt:
De power button lijkt soepeler/beter te werken. Voor de reparatie moest ik hem nogal ver indrukken voordat de telefoon aan/uit gaat. Nu veel beter.
Stof onder het scherm, de vrees van velen (zoals ikzelf). Ja, ik heb stof onder het scherm, echter is het zeer minimaal en helemaal niet zichtbaar onder normale omstandigheden. Enkel in daglicht/tl-licht, onder de juiste hoek, met het scherm uit zie je mogelijk drie stofdeeltjes onder mijn scherm.
Front camera is weer schoon, hier zat stof.