• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
vDR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:58:
[...]

iemand een idee of dit met alle sensations die NU verkocht worden verholpen is? Ik ben zwaar aan het twijfelen tussen een sensation en een galaxy S2..
Gisteren via studentmobiel een Sensation XE binnen gekregen. 0 problemen tot nu toe. Hij heeft nu ongeveer 24 uur in me broekzak doorgebracht, nog niks wijst er op dat er stof onder gaat komen(kan later nog komen natuurlijk). Ook nog geen powerbutton failures gehad, en de backcover zit er stevig op.

Natuurlijk kan dit over een week veranderd zijn, maar ik ben wel zeker dat hij het overleefd.

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 21:26
Iemand anders een probleem met GTA 3? Bij mij doet het geluid het tot ik in het spel zelf ben. Daarna hoor ik niks meer. Kan het komen omdat ik op insertcoin 2.3.6 zit?

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:08:
[...]

En niet te vergeten, mensen melden eerder een probleem op een forum als GoT dan wanneer ze geen probleem hebben, das met alles zo.
Daar heb je inderdaad gelijk in maar na 5minuten googlen ondervind ik dat er toch wel aardig wat problemen zijn met die power button. Dat HTC het netjes oplost is natuurlijk positief maar ik vertrek binnenkort naar Engeland voor enkele maanden naar het buitenland, dan heb ik liever geen problemen :)

Verwijderd

vDR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:17:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in maar na 5minuten googlen ondervind ik dat er toch wel aardig wat problemen zijn met die power button. Dat HTC het netjes oplost is natuurlijk positief maar ik vertrek binnenkort naar Engeland voor enkele maanden naar het buitenland, dan heb ik liever geen problemen :)
Ik schenk een HTC Sensation aan iemand uit China, dus ook ik heb er belang bij dat ze er geen problemen mee gaat krijgen en ik weet niet wat gevolg is dat ze een UK model heeft en geen NL model, als het een NL model was dan wist ik 100% dat er 2 jaar fabrieks-garantie op zit.

Maar ik maak me er persoonlijk niet veel zorgen om, het aantal mensen dat daadwerkelijk ooit echt problemen heeft zal wel mee vallen, aangezien er redelijke aantallen van deze telefoons verkocht word en je geeft niet zomaar 2 jaar fabrieks-garantie, dan heeft fabrikant er vertrouwen in dat hij 2 jaar mee gaat en als je dan toch problemen heb lossen ze het voor je op.

offtopic:
HTC Nederland had me wel geadviseerd om hem in China te kopen, maar goed dat zou duurder zijn en dat is niet leuk als je het als cadeau wil geven. Maar goed die zelfde persoon dacht dat Taiwan een erkend land was, terwijl Taiwan gewoon bij China hoort, maar behalve een andere regering heeft.

Ik zei namelijk dat HTC toestellen in China gemaakt werden en aangezien Nederland Taiwan niet erkend als eigen land zijn en daarom komt HTC dus uit China en dat klopt hoe je ook draait of keert want Taiwan is de naam van het eiland, het noemt zichzelf namelijk Republiek China.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 21:48 ]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:58
leon12345 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:35:
Iemand anders een probleem met GTA 3? Bij mij doet het geluid het tot ik in het spel zelf ben. Daarna hoor ik niks meer. Kan het komen omdat ik op insertcoin 2.3.6 zit?
Ik heb geen problemen met het geluid of iets anders als ik GTA 3 speel. Bij mij speelt hij heel erg soepel, maar ik heb mijn HTC sensation (nog) niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Over dat "soepel" ben ik het niet 100% met je eens. Continu 60 fps noem ik soepel... Bij mij wil het spel af en toe nog weleens een beetje hakkelen, hoewel het niet zo erg is dat het de speelbaarheid beinvloed.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
_Christiaan_ schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 07:23:
Over dat "soepel" ben ik het niet 100% met je eens. Continu 60 fps noem ik soepel... Bij mij wil het spel af en toe nog weleens een beetje hakkelen, hoewel het niet zo erg is dat het de speelbaarheid beinvloed.
Met soepel bedoel ik niet 60 fps, omdat ik weet dat het (nog) niet mogelijk is dit spel op een smartphone met 60 fps te spelen.
wat ik bedoel met soepel is dat het niet vastloopt of framedrop krijg tijdens het spelen.

En met het opnieuw laden van HTC sense wanneer je het spel afsluit, kan je voorkomen door de RAM te legen voordat je het spel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:44:
[...]

Nou ik persoonlijk vond het niet waard om te klagen omdat er niks uit de doos gehaald was, maar heb het wel in een shopreview vermeld.

Ik vindt wel dat wel vermeld zou mogen worden, want voordat ik bestelde wist ik niet dat het buitenlandse modellen waren, want de shops die HTC op zijn website als verkoop punten aangeeft zijn flink duurder.
Ja dat ben ik met je eens. Daarom vond ik ook wel dat ik recht had op een normale EU lader. En dat vonden zij blijkbaar geen probleem. Waarschijnlijk kost het ze minder om af en toe een klagende klant een EU adapter na te sturen, dan om het op de site erbij te zetten dat je je een UK adapter met verloopje krijg.

Overigens is die Uk adapter ook 3x niks. Je moet 2 delen in elkaar draaien en ze moeten precies goed zitten, anders laadt het niet op en het zit best los, dus als je de adapter beweegt of aanstoot, stopt het weer met laden. Dus ik ben erg blij met mijn nageleverde EU lader welke uit één stuk bestaat. _/-\o_

Een andere vraag. Hoe snel krijg je krasjes op het aluminium gedeelte van de Sensation? Dus de rand en deel van de backcover? Zit er verf op wat eraf kan zoals bij de Desire (die heeft geen aluminium)? Ik heb een Invisible Shield besteld voor het scherm, maar hoopte dat ik de rest van de body niet extra hoef te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Het enige waar ik "last" van heb met mijn Sensation w.b. de unibody is dat er rondom het HTC-logo op de achterkant wat witte stipjes te zien zijn. Dit is vermoedelijk waar verf afgebladerd is (aangezien dat precies de plek is waarop de telefoon ligt als je 'm op tafel legt. Deze begonnen te verschijnen na een paar maanden en inmiddels zijn het er (even geteld) 18, sommigen beter zichtbaar dan anderen.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een TPU case tegen krasjes of slijtage goed beschermd, ik heb er namelijk ook een op mijn DHD en het ziet er nog heel goed uit, nauwelijks slijtage zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik wel eens heb vermeld in dit forum had ik last van het uitvallen van mijn toetsel. De eerste keer is het moederbord vervangen en heeft hij het 6 weken vol gehouden daarna begon hij weer met uivallen. Na lang twijfelen en testen heb ik een nieuwe batterij gekregen van htc en tot nu toe (9 dagen zonder uitval) is hij nog niet uitgevallen. Het lijkt dus dat de batterij het euvel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik net een Sensation XE aangeschaft. Ik was al in het bezit van een Incredible S.

Ik moet zeggen dat de kijkhoek van het scherm van de XE een beetje teleurstellend is. Normaliter maakt dit niet zoveel uit, maar het is van zo erg dat mijn rechter en linker oog verschillende helderheden te waarnemen, waardoor ik een irritant '3d kleur' effect krijgt als je begrijpt wat ik bedoel.

Tevens is de display vrij traag en dat zie je vooral wanneer je scrollt in een scherm met veel contrast (zoals de lijst met settings).

Mijn ''oude" Incredible S, heeft een display van veel betere kwaliteit zonder ghosting en dezelfde kleuren vanaf alle hoeken. De lagere resolutie van de Incredible S boeit me niet zo. De pixel dichtheid is zo hoog dat je weinig verschil ziet met de Sensation XE.

De Incredible S beschikt nu trouwens ook over Sense 3.0 en hoewel de processor van de XE op papier veel sneller is, merk ik daar in de praktijk niet zoveel van, omdat de gebruikerservaring op beide toestellen vloeiend is.

Verder ben ik wel te spreken over de XE, Ik denk dat ik hem wel houd en maar moet wennen aan de belabberde kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

TTZ

Ik had ook last van random reboots en uitvallen van de XE. Donderdag opgestuurd (binnen 7 werkdagen) en zaterdag een nieuw toestel bezorgd. Tot nu toe geen problemen. Ik denk zelf dat áls het een software probleem is, het te maken heeft met de automatische backup functie. Vink deze dus uit bij het eerste keer opstarten na een factory reset, zodat er niks wordt teruggezet.En géén facebook voor HTC sense account instellen bij 1st boot, gewoon de FB app installeren later.
Cheeeers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:31:
Ik net een Sensation XE aangeschaft. Ik was al in het bezit van een Incredible S.

Ik moet zeggen dat de kijkhoek van het scherm van de XE een beetje teleurstellend is. Normaliter maakt dit niet zoveel uit, maar het is van zo erg dat mijn rechter en linker oog verschillende helderheden te waarnemen, waardoor ik een irritant '3d kleur' effect krijgt als je begrijpt wat ik bedoel.

Tevens is de display vrij traag en dat zie je vooral wanneer je scrollt in een scherm met veel contrast (zoals de lijst met settings).

Mijn ''oude" Incredible S, heeft een display van veel betere kwaliteit zonder ghosting en dezelfde kleuren vanaf alle hoeken. De lagere resolutie van de Incredible S boeit me niet zo. De pixel dichtheid is zo hoog dat je weinig verschil ziet met de Sensation XE.

De Incredible S beschikt nu trouwens ook over Sense 3.0 en hoewel de processor van de XE op papier veel sneller is, merk ik daar in de praktijk niet zoveel van, omdat de gebruikerservaring op beide toestellen vloeiend is.

Verder ben ik wel te spreken over de XE, Ik denk dat ik hem wel houd en maar moet wennen aan de belabberde kijkhoek.
Heb je met een andere Sensation vergeleken? Had ook de Incrdeible S maar kon geen verschil waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Wanneer ik soms me tel. Unlock spikkelt me hoofdscherm heel even.
Toevallig meer mensen last van?

edit: Stock Rom, en reset heb ik al is gedaan echter is dit niet heel storend (gebeurt 1 op de 20 keer dat ik hem unlock).

[ Voor 39% gewijzigd door donvalentino op 19-12-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen ik vroeg me af of iemand hier weet hoe ik mijn g sensor weer kan laten werken. als ik mijn g-sensor wil ijken geeft hij een fout aan. als ik een spelletje die waarbij ik met me tel moet sturen zoals "teeter" dan doet hij helemaal niks. heb van de week een spel geinstalleerd wat ik daarna weer verwijderd heb in market maar daarna oowk de map die ik in de game nog moest downloaden.
iemand raad?? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
donvalentino schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:00:
Wanneer ik soms me tel. Unlock spikkelt me hoofdscherm heel even.
Toevallig meer mensen last van?
Je bent zeer minimaal in de omschrijving van de situatie, gebeurt dit met een stock rom? wat bedoel jij met spikkelt? Heb jij je toestel al een software reset gegeven? (nieuwe basis installatie)
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:24:
beste mensen ik vroeg me af of iemand hier weet hoe ik mijn g sensor weer kan laten werken. als ik mijn g-sensor wil ijken geeft hij een fout aan. als ik een spelletje die waarbij ik met me tel moet sturen zoals "teeter" dan doet hij helemaal niks. heb van de week een spel geinstalleerd wat ik daarna weer verwijderd heb in market maar daarna oowk de map die ik in de game nog moest downloaden.
iemand raad?? alvast bedankt
Waarscheinlijk zal jij je toestel een rest moeten geven, via instelling je toestel terug brengen na fabrieksinstellingen. Is het probleem daarna nog aanwezig is er vermoedelijk iets met de sensor aan de hand.
Op dat moment kan je contact opnemen met HTC voor een eventuele garantie afhandeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 19-12-2011 01:51 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeej hartelijk dank als ik er nog niet uit kom dan post ik wel weer fftjes ;)
Bullet NL schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:49:
[...]

Je bent zeer minimaal in de omschrijving van de situatie, gebeurt dit met een stock rom? wat bedoel jij met spikkelt? Heb jij je toestel al een software reset gegeven? (nieuwe basis installatie)

[...]

Waarscheinlijk zal jij je toestel een rest moeten geven, via instelling je toestel terug brengen na fabrieksinstellingen. Is het probleem daarna nog aanwezig is er vermoedelijk iets met de sensor aan de hand.
Op dat moment kan je contact opnemen met HTC voor een eventuele garantie afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mijn flashlight doet sinds vanmorgen in geen enkele app wat hij doen moet. Geen errors oid maar in de camera en flashlight app blijft hij donker... Morgen maar terug naar de winkel!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
warhamstr schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:38:
Mijn flashlight doet sinds vanmorgen in geen enkele app wat hij doen moet. Geen errors oid maar in de camera en flashlight app blijft hij donker... Morgen maar terug naar de winkel!
Misschien is je batterij onder de 30%, dan werkt de flashlight niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoo guys,

Ik zit in een dilemma,
ik zit namelijk te twijfelen tussen de HTC Sensation XE en de Galaxy Nexus.

Welke van de twee zouden jullie kiezen ?

Daar gaan we weer! Dit soort topic's is niet bedoelt om discussies te voeren of een vergelijk te maken tussen toestellen. Dit topic heeft als doel een discussie of ervaring te delen van de HTC Sensation (XE) Wanneer jij hulp nodig hebt bij de keuze van je toestel kan je dus deze topic reeks door nemen, eventueel aangevuld met die van andere toestellen. Ook kan je gebruik maken van de toestel reviews die je in de pricewatch kunt vinden. www.tweakers.net/pricewatch

[ Voor 60% gewijzigd door Bullet NL op 20-12-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC natuurlijk, Samsung maakt alleen plastic smartphones. Ik zou gewoon voor de HTC Sensation gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Sinds vrijdag heb ik mijn Sensation weer terug van de reparatie dienst van Belcompany. Zoals ik eerder melde viel mijn telefoon steeds uit als ik ging bellen, wat toch een probleem is voor een telefoon. ;)

Na wat advies van jullie mede-tweakers heb ik eerst mijn telefoon een hard reset terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Want, een taskkiller zou het probleem kunnen zijn. Helaas geen verbetering.

Hierna, eveneens op jullie advies, nieuwe simkaart gehaald. Gezien mijn oude simkaart 2 jaar oud was kon dit het probleem zijn, wat voor sommige de oplossing was. Echter niet voor mij.

Wat ik nog had kunnen proberen was nieuwe batterij, maar die kon ik niet gratis omruilen (zoals met simkaart wel kon).

Dus, dan maar opsturen ter reparatie en nu moet ik afkloppen, maar de HTC Sensation lijkt weer 100% te werken, zelfs tijdens bellen. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet zoveel kunnen testen (zoals bellen op werk of in de AH).

Wat is er gebeurt?

Hij is zeven dagen (incl. weekend) weg geweest (naar België waar Belcompany de toestellen laat repareren). Er zijn onderdelen vervangen, maar helaas staat er niet op welke. Er stond wel op dat er koptelefoon ingang problemen waren ... :S

Hier had ik nooit problemen mee dus dat is een beetje vreemd. Maar bij Belcompany zeiden ze dat er wel vaker vreemde dingen op reparatie bonnen staan en dit kan gebeuren bij de vertaling met Google translate gezien ze in België zowel Frans als Nederlands praten. Het zal wel ...

Het volgende heb ik verder gemerkt:

De power button lijkt soepeler/beter te werken. Voor de reparatie moest ik hem nogal ver indrukken voordat de telefoon aan/uit gaat. Nu veel beter.

Stof onder het scherm, de vrees van velen (zoals ikzelf). Ja, ik heb stof onder het scherm, echter is het zeer minimaal en helemaal niet zichtbaar onder normale omstandigheden. Enkel in daglicht/tl-licht, onder de juiste hoek, met het scherm uit zie je mogelijk drie stofdeeltjes onder mijn scherm.

Front camera is weer schoon, hier zat stof. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Nauwja redelijk k*t maar mijn xe gaat voor reparatie naar een servicepunt in Rotterdam. Klachten af en toe het 'screenshot probleem' en een gecremeerd flitser ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 11-09 00:57
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:48:
HTC natuurlijk, Samsung maakt alleen plastic smartphones. Ik zou gewoon voor de HTC Sensation gaan dus.
Een plastice smartphone hoeft geen nadeel te zijn.
Sommige mensen willen een dunnere en lichtere telefoon en dat kan met plastic meestal wel.
Verder zou ik voor de Galaxy Nexus gaan.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:02:
[...]

Sommige mensen willen een dunnere en lichtere telefoon en dat kan met plastic meestal wel.
Dat zij ik ook niet, maar hij vroeg het in een topic dat over een HTC telefoon gaat. Plastic is gewoon niet stijlvol vind ik.

En voor de prijs hoef je al niet voor een Samsung te gaan want die kosten hetzelfde. Bij notebooks is dat een andere verhaal, een plastic notebook met vergelijkbare specificaties van een Macbook pro welke van aluminium is meer dan 2x zo duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Thenotorious schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:02:
[...]

Kijk naar de Motorola Razr, dunner en maar ietsje zwaarder dan bvb de SGSII.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Jongens, dit is het Sensation topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:23
Zal ik dan even melden dat ik mijn gewonnen Galaxy Nexus verkocht heb aan een medetweaker. Juist omdat ik vind dat de Sensation een stuk steviger aanvoelt. Zonder enige bescherming gaat deze al maanden mee in mijn broekzak. Scherm is van Gorilla Glass bij de Sensation en de Nexus is ook nog eens een stukje groter.
Dat wilde ik dus even kwijt. Wat mij betreft komt er wel zo snel mogelijk ICS (AOSP) op. Wat een veel betere ervaring is dat. Sense doet me dan weer niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Camiel schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:10:
Zal ik dan even melden dat ik mijn gewonnen Galaxy Nexus verkocht heb aan een medetweaker. Juist omdat ik vind dat de Sensation een stuk steviger aanvoelt. Zonder enige bescherming gaat deze al maanden mee in mijn broekzak. Scherm is van Gorilla Glass bij de Sensation en de Nexus is ook nog eens een stukje groter.
Dat wilde ik dus even kwijt. Wat mij betreft komt er wel zo snel mogelijk ICS (AOSP) op. Wat een veel betere ervaring is dat. Sense doet me dan weer niks :)
Stof onder het scherm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Wat is dat toch wat ik steeds hoor over het "Powerbutton" probleem?

Denk dat ik mijn Sensation ook maar laat maken. Achtergrond verlichting bij de soft touch knoppen werkt niet. Kraken tijdens het bellen. En de accu soms binnen een halve dag leeg. (Anker).

HTC gebeld, die geven aan dat ik bij een Service punt hier in Heerenveen terecht kan, dus het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ook geen last van het power-button probleem..

[ Voor 70% gewijzigd door J0ey op 25-12-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies333
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2022
Dank jullie wel, ik dacht eerst dat ik de enige was met het 'Powerknop-probleem'. Inderdaad het uitzichzelf maken van screenshots, en soms wel tot 10 keer de powerknop indrukken om te unlocken of juist wel te locken.
Morgen even contact opnemen met HTC.

Voor de rest ben ik echt super tevreden over de telefoon, zoals ze zeggen, een alles-kunner! Sindskort via eBay een adaptortje gekocht voor een paar euro uit Hong Kong. (€3 a €4) Op je HD televisie ziet dat er toch erg leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Gies333 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:05:
Dank jullie wel, ik dacht eerst dat ik de enige was met het 'Powerknop-probleem'. Inderdaad het uitzichzelf maken van screenshots, en soms wel tot 10 keer de powerknop indrukken om te unlocken of juist wel te locken.
Morgen even contact opnemen met HTC.

Voor de rest ben ik echt super tevreden over de telefoon, zoals ze zeggen, een alles-kunner! Sindskort via eBay een adaptortje gekocht voor een paar euro uit Hong Kong. (€3 a €4) Op je HD televisie ziet dat er toch erg leuk uit!
Wat voor adapter heb je gekocht? Ken alleen de MHL kabels, maar die heb ik nog niet voor 3, 4 euro kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
dangerousp schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:48:
[...]

Goed om te horen! Hopelijk gaat een nieuwe sim bij de anderen ook helpen!
Even voor de goede orde, nu (toevalligerwijs exact een maand later) alsnog mijn telefoon ingeleverd bij de VF-shop vanwege uitvallen. Ik word hier echt helemaal gek van, ik kan pas een nieuw toestel krijgen na 4x opsturen in 3 maanden, en als ik ervaringen in dit topic lees zijn die reparaties tot zover eigenlijk nauwelijks succesvol.

Is er hier iemand die last had van een uitvallende Sensation en nu helemaal van het uitvallen af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Sinds mijn Sensation terug is van de reparatie maakt hij met enige regelmaat een meldingsgeluid. Niet dezelfde als SMS/mail, een wat opvallend meldingsgeluid.

Echter, kan ik er niet achter komen waarom de telefoon dat geluid maakt. Niks geen meldingen in de taakbalk, geen twitter, mail of SMS binnen.

Weet iemand wat dit is???

Ik heb nog niet veel apps, enkel whatapp, barcode scanner, go launcher, one more clock widget free en verder niks (behalve de voor geinstalleerde apps zoals gmail, google maps, etc).

Hopelijk weet iemand waar het vandaan komt wat het is wel irritant en hij maakt dit geluid ongeveer 1 maal pr uur ofzo, alleen niet precies een interval van 1 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Dreanor schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:09:
Sinds mijn Sensation terug is van de reparatie maakt hij met enige regelmaat een meldingsgeluid. Niet dezelfde als SMS/mail, een wat opvallend meldingsgeluid.

Echter, kan ik er niet achter komen waarom de telefoon dat geluid maakt. Niks geen meldingen in de taakbalk, geen twitter, mail of SMS binnen.

Weet iemand wat dit is???

Ik heb nog niet veel apps, enkel whatapp, barcode scanner, go launcher, one more clock widget free en verder niks (behalve de voor geinstalleerde apps zoals gmail, google maps, etc).

Hopelijk weet iemand waar het vandaan komt wat het is wel irritant en hij maakt dit geluid ongeveer 1 maal pr uur ofzo, alleen niet precies een interval van 1 uur. :)
En als je bij het overzicht kijkt waar je beltonen in kan stellen, is er geen één waar dat geluidje heeft ingesteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Misschien het roaming geluidje?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ruzor schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:26:
Misschien het roaming geluidje?
_/-\o_ Dat is hem waarschijnlijk! Geluid bij roaming stond aan. _/-\o_

Daar was ik zelf nooit op gekomen!

[ Voor 8% gewijzigd door Dreanor op 23-12-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Dreanor schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:48:
[...]

_/-\o_ Dat is hem waarschijnlijk! Geluid bij roaming stond aan. _/-\o_

Daar was ik zelf nooit op gekomen!
Je bent vlak bij de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Euh, nee juist niet. Maar het lijkt het probleem opgelost te hebben, ik heb het geluid eigenlijk niet meer gehoord volgens mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarschijnlijk Telfort?

Dan roam je op het KPN netwerk.
Dreanor schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:46:
[...]

Euh, nee juist niet. Maar het lijkt het probleem opgelost te hebben, ik heb het geluid eigenlijk niet meer gehoord volgens mij ...
Euh...als je het uit hebt gezet, dan lijkt me dat je het niet meer hoort te horen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door albino71 op 24-12-2011 20:56 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Er lijkt bij mij gewoon een flash led verbrand te zijn :( best knap na krap 2mnd! HTC heeft me verwezen naar een repairshop in Rotterdam, iemand ervaring daar mee? Dat screenshot probleem is ook ideaal trouwens! Geweldig dat ik nog 22 mnd met deze telefoon aan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hoelang duurt het opsturen van je telefoon naar HTC ongeveer?

Ik heb volgens al vanaf het begin een vlekje in het midden van het scherm, maar het wordt steeds erger lijkt het wel, vooral met grijs valt het heel erg op. Erg vervelend dus, ik ben alleen bang dat ze de schuld bij mij neer gaan leggen, ookal weet ik zeker dat er niets geks met mijn toestel is gebeurd.

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/IMG_25122011_142538.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/JoeyL8/IMG_25122011_142526.jpg

Iemand anders dit meegemaakt verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Sinds een week of drie heb ik ook een S. XE en over het algemeen heel blij mee. Het welbekende kraken ging bij mij na een tijdje zomaar weg, geen papier of wat dan ook ertussen gedaan. Misschien een idee voor de andere, niet gelijk proberen te repareren, maar gewoon er even mee leven. Maar ik heb af en toe wel last van twee software foutjes.

1) Soms wanneer ik enkele apps afsluit, dan moet ie volgens mij heel Sense rebooten en daarmee verlies ik af en toe de ingestelde wallpaper. Die verandert dan naar de standaard regenboogkleuren. Weet iemand waar het probleem ligt en hoe ik dat kan oplossen? Het is niet alsof ik me er echt aan erger, maar het is gewoon net niet.

2) De tijd rechtsboven lijkt af en toe te bevriezen terwijl de tijd die in de telefoon zelf wordt bijgehouden gewoon door blijft gaan. Dus op de homescreen en bij de instellingen staat bijvoorbeeld 16:00, maar dan staat er rechtsboven 15:45. Dit kan ik oplossen door bij de instellingen de tijd handmatig in te voeren, maar dit moet lijkt me veel makkelijker kunnen. Want elke keer weer naar Datum en Tijd te gaan om dat goed te zetten, word ik ook niet zo blij van.

Ik ben vast niet de enige met deze problemen, dus hebben jullie hier ervaring mee?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 16:14 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 03:30

BPP

Ik ga mijn Sensation ook maar opsturen vanwege het powerknop probleem. Hoelang waren jullie gemiddeld je telefoon kwijt bij een reparatie? Waren jullie ook alle gegevens kwijt?

[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 26-12-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
BPP schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:12:
Ik ga mijn Sensation ook maar opsturen vanwege het powerknop probleem. Hoelang waren jullie gemiddeld je telefoon kwijt bij een reparatie? Waren jullie ook alle gegevens kwijt?
En root, kijken ze daarna? Het terug flashen heeft zelfs kans op bricken, heb ik weinig zin in als er toch niet naar kijken. Voor scherm vervanging is het bij mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week mij een htc sensation xe gekocht. nu een week later werkt deze al niet meer.
krijg geen beeld meer en reageert bijna nergens nog op.

Toestel is geen enkele keer op de grond gevallen en heb em bij wijze van spreken beter verzorgd als mijn lief!

ik merk wel dat het toestel heeel warm wordt aan de achterkant waar de sim zit. Daar zal de processor ook zitten zeker ?

afgelopen nacht batterij er uit gelaten en deze morgen terug proberen op te zetten. Het startscherm van HTC kwam terug ma toen was het weer gedaan van beeld. de onderste knoppen reageerde wel nog als ik erop drukte. Batterij er nog is uitgehaald en terug proberen op te zetten maar weer niks.

Zal dus wel naar de klote zijn zeker ? maar terug binnen doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Aan allen hiebovend: garantie bij htc is goed geregeld, gewoon bellen, dan komen ze hem ophalen. Meestal heb je hem binnen een week weer teug. Root maakt niets uit (of is er al bij iemand garantie een keer niet goedgekeurd? Nog nooit gehoord in ieder geval) ze zetten hem terug naar fabrieksinstellingen (dus backup maken en sd kaart eruit halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
dangerousp schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:57:
Aan allen hiebovend: garantie bij htc is goed geregeld, gewoon bellen, dan komen ze hem ophalen. Meestal heb je hem binnen een week weer teug. Root maakt niets uit (of is er al bij iemand garantie een keer niet goedgekeurd? Nog nooit gehoord in ieder geval) ze zetten hem terug naar fabrieksinstellingen (dus backup maken en sd kaart eruit halen.)
Alleen hoe doen ze dat? Als je root hebt gaat dat niet zo makkelijk lijkt mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Apart hoor. Op het XDA forum bijf ik berichten lezen van mensen die klagen over stof onder het scherm, soms zelfs nadat ze voor de zevende of tiende (!) keer een omgeruild toestel ontvingen... In Nederland lijkt het erg mee te vallen met de stofklachten. Misschien en hopenlijk beperkt tot toestellen voor de Amerikaanse markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Roost schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:49:
Apart hoor. Op het XDA forum bijf ik berichten lezen van mensen die klagen over stof onder het scherm, soms zelfs nadat ze voor de zevende of tiende (!) keer een omgeruild toestel ontvingen... In Nederland lijkt het erg mee te vallen met de stofklachten. Misschien en hopenlijk beperkt tot toestellen voor de Amerikaanse markt...
Of het zijn een beetje stoffige figuren. Ik heb nu het toestel exact 7 maanden en op 1 enkel krasje door een sleutel, geen enkel hardwarematig of softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Heb zelf ook stof onder m'n scherm, woon gewoon braaf in Nederland :)

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23
Heb nu iets meer dan een maand een Sensation XE met VF abo. Bevalt goed! Heb geen last van de hier in dit topic genoemde problemen zoals stof onder het scherm, powerknop etc.

Sinds ongeveer twee weken heb ik echter wel last van iets anders. Mijn push-notificaties werken niet meer zo lijkt het. Het valt mij het meest op bij Gmail en Wordfeud. Bij Gmail moet ik de app handmatig openen en vernieuwen om nieuwe mail te krijgen. Heel soms krijg ik dan wel een notificatie, maar dan blijkt dat er inmiddels meer mail is binnengekomen, terwijl ik toch echt zo mijn instellingen heb dat ik voor elke mail een aparte notificatie zou moeten krijgen.
Met Wordfeud is het nog vervelender omdat ik elke keer moet controleren of ik aan de beurt ben, krijg gewoon geen notificaties whatsoever. Notificaties van de market voor nieuwe updates lijken wel gewoon te werken.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

PSN: MrMistral

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Controleer eens of je aangemeld bent bij Gtalk. Deze app zorgt op de achtergrond ook voor de pushnotifications in het hele androidsysteem.
MrMistral schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:06:
Heb nu iets meer dan een maand een Sensation XE met VF abo. Bevalt goed! Heb geen last van de hier in dit topic genoemde problemen zoals stof onder het scherm, powerknop etc.

Sinds ongeveer twee weken heb ik echter wel last van iets anders. Mijn push-notificaties werken niet meer zo lijkt het. Het valt mij het meest op bij Gmail en Wordfeud. Bij Gmail moet ik de app handmatig openen en vernieuwen om nieuwe mail te krijgen. Heel soms krijg ik dan wel een notificatie, maar dan blijkt dat er inmiddels meer mail is binnengekomen, terwijl ik toch echt zo mijn instellingen heb dat ik voor elke mail een aparte notificatie zou moeten krijgen.
Met Wordfeud is het nog vervelender omdat ik elke keer moet controleren of ik aan de beurt ben, krijg gewoon geen notificaties whatsoever. Notificaties van de market voor nieuwe updates lijken wel gewoon te werken.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• MrMistral
adgjm schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:46:
Controleer eens of je aangemeld bent bij Gtalk. Deze app zorgt op de achtergrond ook voor de pushnotifications in het hele androidsysteem.

[...]
Hmm! Ik denk dat het hier inderdaad iets mee te maken heeft. Ik krijg het namelijk niet geopend. Hij opent voor een fractie van een seconde om vervolgens te sluiten. Zonder foutmelding overigens. Cache etc, gewist, maar opent nog steeds niet. Zou 'm toch niet moeten resetten he...

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 16:21
Heb dit probleem ook een paar keer gehad. Herstart van telefoon loste het probleem bij mij op, reset is dus hopelijk niet nodig ;)

• MrMistral
chielmi schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:10:
Heb dit probleem ook een paar keer gehad. Herstart van telefoon loste het probleem bij mij op, reset is dus hopelijk niet nodig ;)
Herstart van de telefoon helpt niet. Batterij eruit halen ook niet :'( Het probleem si er ook al sinds pakweg 2 weken, ondertussen meerdere malen opnieuw opgestart. Ook batterij eruit. Of helemaal uit en dan een halfuur later weer aan. Niets heeft geholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrMistral op 29-12-2011 17:02 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bij de mijne is het een heel klein beetje aanwezig, maar je ziet het te slecht om er moeilijk over te doen.

NOSIG

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
Mij is stof gelukkig nog niet opgevallen.

Wel had ik 2 weken geleden ineens last van een uitvallende Sensation. Om de haverklap viel ie weer uit.
Heeft ongeveer een weekje geduurd en sindsdien totaal geen last meer van :? Beetje raar, maar ik ben blij dat ie het nu weer probleemloos doet.

• J0ey
Ik had ook stof onder mijn scherm (en eens streep door m'n scherm zoals op de vorige pagina te zien). Even contact opgenomen met HTC die vertelde dat er ook servicepunten zijn. Naar Arnhem gereden (het KPN business center daar) en daar werd het scherm en touchscreen gelijk vervangen onder garantie natuurlijk. Nu weer een geheel werkende Sensation zonder stof en streep door het scherm! :D

[ Voor 3% gewijzigd door J0ey op 29-12-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
J0ey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:36:
Ik had ook stof onder mijn scherm (en eens streep door m'n scherm zoals op de vorige pagina te zien). Even contact opgenomen met HTC die vertelde dat er ook servicepunten zijn. Naar Arnhem gereden (het KPN business center daar) en daar werd het scherm en touchscreen gelijk vervangen onder garantie natuurlijk. Nu weer een geheel werkende Sensation zonder stof en streep door het scherm! :D
Dus de servicepunten van HTC doen ook goed werk, dat is wel fijn om te weten! Kon je er op wachten of duurde het een paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Hebben jullie ook last op de Sensation dat sommige apps niet goed schalen? Mijn NOS teletekst app schaalt namelijk niet netjes fullscreen. Ik ga er vanuit dat dit vanaf ICS verholpen is maar ik vind het nu toch wel vervelend af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
dangerousp schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:00:
[...]

Dus de servicepunten van HTC doen ook goed werk, dat is wel fijn om te weten! Kon je er op wachten of duurde het een paar dagen?
Nee het werd gelijk gedaan, binnen 45 min was het klaar. Ligt er wel aan of de onderdelen op voorraad zijn volgens mij, dat was bij mij wel het geval maar het kan ook zijn dat ze die moeten bestellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Groentenman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:07:
Hebben jullie ook last op de Sensation dat sommige apps niet goed schalen? Mijn NOS teletekst app schaalt namelijk niet netjes fullscreen. Ik ga er vanuit dat dit vanaf ICS verholpen is maar ik vind het nu toch wel vervelend af en toe.
jep, komt door de hogere(rare) resolutie.
ik weet toevallig dat dit ook voorkwam op de 1e galaxy tab, de fix daarvoor werkte helaas niet op mijn sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 21:03
Groentenman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:07:
Komt door HWacceleratie, is een fout van NOS Teletekst wat al jaren niet meer geupdate is en niet ICS ondersteund.

Als ik HWaccel uitzet laat hij hem wel goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:49:
[...]

Laat even hier weten wat HTC gezegd heeft.
Er is door mijn eigen toedoen iets misgegaan met de ticket die ik bij HTC had aangemaakt. en ik heb een nieuwe ticket aangemaakt vandaar deze late reactie, maar.....

Het verhaal van de medewerker van HTC was dat de achterklep klemt en daarmee de veroorzaker van de hangende aan/uit knop is.

Ik heb dit zelf getest door zonder achterklep het toestel meermaals aan/uit te zetten en te kijken of het probleem zich voordeed (niet uit willen, spontaan aan gaan, screenshots maken, uitschakelen/opnieuw opstarten scherm in beeld)

Het probleem lijkt zich dan NIET voor te doen, maar 100% uitsluitsel geeft dat niet omdat ook in normaal gebruikt het probleem soms een paar dagen niet aanwezig is.

HTC beloofde direct een nieuwe achterklep op te sturen, dat heeft dus vertraging opgelopen door mijzelf, maar ik heb nu de achterklep alsnog ontvangen.

En wat blijkt............. het probleem is niet opgelost :'( . Sterker nog, met deze achterklep lijkt het probleem nog erger (wat wel het idee staaft dat het aan de achterklep ligt)

Ik ga me nu beraden wat ik ermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
je kan kijken naar een nieuwe achterkant op ebay. hier zijn ook witte en XE covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik23 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:18:
je kan kijken naar een nieuwe achterkant op ebay. hier zijn ook witte en XE covers
Ik ga niet zelf een achterklep kopen, De telefoon kost 500 + euro en is amper 6 maanden oud, daar mag HTC voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de flitser WEL te laten werken als de batterij bijna leeg is? Nu moet ie toch behoorlijk vol zijn naar mijn mening voordat ie het doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViktorC
  • Laatst online: 23:01
Ik zit er aan te denken om ook mijn Sensation terug te sturen naar HTC aangezien ik het gevoel heb dat ik gewoon een verotte Sensation heb gekregen... Onderkant van het toestel kraakt, er schijnt licht door, het scherm heeft een dode pixel en de vibratie werkt niet altijd. Moet ik echter voor dat ik m'n toestel terug stuur hem weer S-On maken of let HTC daar niet op? De problemen die ik beschijf hebben niets met software te maken, maar gaan ze er moeilijk over doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
ik weet niet in hoeverre htc daar op let maar s-on maken is altijd het beste natuurlijk. waarom zou je het niet doen?
EDIT:
ik draai nog steeds Android Revolution HD Android 2.3.4 (Gingerbread) + HTC Sense 3.0 + Beats Audio en heb zo mijn redenen om niet over te stappen op ICS.
maar weet iemand hoe ik op deze rom de screen rotation animations van ICS kan installeren, die vind ik namelijk echt vet.

[ Voor 55% gewijzigd door erik23 op 01-01-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:30:
Is het mogelijk de flitser WEL te laten werken als de batterij bijna leeg is? Nu moet ie toch behoorlijk vol zijn naar mijn mening voordat ie het doet.....
Kan niet

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
FML!!1 :( Mijn HTC is had wat problemen dus heb ik hem terug gebracht naar de winkel, BelCompany in dit geval. Die hebben de telefoon ingenomen en opgestuurd voor reparatie...

Bel ik vanmorgen (is meer dan week geelden gebracht) om te vragen wat de status is, krijg ik te horen dat het zeker 3 á 4 weken duurt voor en telefoon terug is van reparatie. :O

Nu is mijn vraag is dat altijd zo met HTC? Of laat BelCompany hem bij een andere partij repareren?

Ik moet zeggen dat ik hier echt niet blij van word! Ik wil niet voor niets een smartphone, die kan ik echt niet een maand missen. En zeker niet nu het toestel nog geen 2 maanden in mijn bezit is geweest!

Ohja ps: Volgens mij is het gewoon een k*t telefoon! ;(

[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 02-01-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:14

reaL_G

G

warhamstr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:20:
FML!!1 :( Mijn HTC is had wat problemen dus heb ik hem terug gebracht naar de winkel, BelCompany in dit geval. Die hebben de telefoon ingenomen en opgestuurd voor reparatie...

Bel ik vanmorgen (is meer dan week geelden gebracht) om te vragen wat de status is, krijg ik te horen dat het zeker 3 á 4 weken duurt voor en telefoon terug is van reparatie. :O

Nu is mijn vraag is dat altijd zo met HTC? Of laat BelCompany hem bij een andere partij repareren?

Ik moet zeggen dat ik hier echt niet blij van word! Ik wil niet voor niets een smartphone, die kan ik echt niet een maand missen. En zeker niet nu het toestel nog geen 2 maanden in mijn bezit is geweest!

htc is zeker sneller (bij mij in een week retour) als je ze gewoon direct contacteerd, dus ook hun het toestel laat ophalen e.d, dan wanneer er nog een partij tussen zit.

[ Voor 4% gewijzigd door reaL_G op 02-01-2012 16:32 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dat is mooi klote dan, sta je dan met je goeie gedrag! Wil je het netjes via de shop afhandelen word je genaaid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
warhamstr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:20:

We zouden wat aan je opmerking kunnen hebben als je de moeite nam om te vertellen WAAROM jij het een slechte telefoon vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 07:54
Waar ik in eerste instantie zeer positief was over mijn Sensation, begon ik mij de laatste tijd toch steeds meer te ergeren aan een paar dingen. Mijn backcover begon te kraken en als ik mijn headset in de telefoon deed begon hij spontaan allerlei acties te verrichten (bellen/ophangen muziek aan/uitzetten). Laatste komt zeer waarschijnlijk ook doordat er een kleine beschadiging zit bij de ingang voor m'n headset op de backcover.
Nu heb ik hier vrijdagavond een email over gestuurd naar HTC, al wetend wat de beste oplossing zou zijn (namelijk een nieuwe backcover). En begin van de middag kreeg ik al een antwoord met het verzoek om mijn gegevens door te sturen, zodat er een neiuwe opgestuurd kon worden.
Moet zeggen dat ik na eerst redelijk chagrijnig te zijn geworden van het feit dat mijn telefoon, waar ik toch aardig wat geld voor heb betaald, niet optimaal functioneert, ik toch erg blij ben met de snelle reactie van HTC en de duidelijke bereidwilligheid om mijn probleem zo snel mogelijk op te lossen. Nu maar kijken hoe lang ze er over doen om de backcover op te sturen, ben zowaar redelijk positief ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Roost schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:10:
[...]

We zouden wat aan je opmerking kunnen hebben als je de moeite nam om te vertellen WAAROM jij het een slechte telefoon vindt...
Dat lijkt mij redelijk duidelijk? Een telefoon die na een dag al slijtage begint te vertonen (kraken) Ik kan daar mee leven maar het is gewoon niet netjes.

hij heeft moeite met scrollen door veel bestanden en bijv. wattsapp.

Een powerbutton gemaakt van twee stukjes aluminium folie en wat zwarte tape :') Dit levert na een aantal keer gebruiken storingen op waardoor er bij het indrukken van de home-button screenshots gemaakt worden. _/-\o_

en een doorgefikte flitser vind ik ook niet zo gerustellend. |:(

En dat in een tijdsbestek van 2 mnd. met het geupdate en herziene model de geweldige XE! Ik dacht dat mijn N900 een slecht toestel was...

Die htc voelt vergeleken bij die telefoon aan als een goedkope miskleun... en jah dat vind ik redelijk k*t voor iets waar ik nog een maand of 22 mee moet doen!

En nee met aanvoelen bedoel ik niet op het eerste gezicht, de buitenkant. Die voelt echt goed aan door het gebruik van alu. Alles erin begin ik een beetje mijn twijfels bij te krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 02-01-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

warhamstr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Dat lijkt mij redelijk duidelijk? Een telefoon die na een dag al slijtage begint te vertonen (kraken) Ik kan daar mee leven maar het is gewoon niet netjes.

hij heeft moeite met scrollen door veel bestanden en bijv. wattsapp.

Een powerbutton gemaakt van twee stukjes aluminium folie en wat zwarte tape :') Dit levert na een aantal keer gebruiken storingen op waardoor er bij het indrukken van de home-button screenshots gemaakt worden. _/-\o_

en een doorgefikte flitser vind ik ook niet zo gerustellend. |:(

En dat in een tijdsbestek van 2 mnd. met het geupdate en herziene model de geweldige XE! Ik dacht dat mijn N900 een slecht toestel was...

Die htc voelt vergeleken bij die telefoon aan als een goedkope miskleun... en jah dat vind ik redelijk k*t voor iets waar ik nog een maand of 22 mee moet doen!
Dus jij hebt alle klachten die je in dit topic kon vinden en doet nu alsof jij ze allemaal hebt? :P Grappig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Mijn toestel heeft al deze klachten en die staan ook allemaal netjes vermeld op het reparatie formulier, muv het kraken omdat ik weet dat dat gewoon een materiaal eigenschap is en niet te fixen is met een andere backover.

aluminium is erg strof en icm kunstof resulteert dat in gekraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
warhamstr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:07:
Mijn toestel heeft al deze klachten en die staan ook allemaal netjes vermeld op het reparatie formulier, muv het kraken omdat ik weet dat dat gewoon een materiaal eigenschap is en niet te fixen is met een andere backover.

aluminium is erg strof en icm kunstof resulteert dat in gekraak...
Lees het verhaal van J0ey, zijn Sensation was in 3 kwartier gemaakt. Lijkt me toch snel en efficient genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Over het slechte scrollen in bijvoorbeeld whatsapp kan ik melden dat dit waarschijnlijk komt door de hogere resolutie. Ik draai nu AOSP ICS, en daar is de lag door de hardware acceleratie helemaal weg in bijvoorbeeld whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik heb er eentje van het eerste uur en ben er nog altijd erg tevreden over. Mijn ergernis m.b.t. de accuduur is opgelost door een Anker accu, van speling in (of kraken van) de behuizing heb ik vrijwel geen last.

Een week terug had hij even nukken door steeds uit te vallen, keer de behuizing los gehad, alles schoongeblazen en weer in elkaar gedrukt en het was voor dat moment opgelost. Ik lees nu dat de aan/uit knop wat vast kan komen te zitten door de back cover, dat zal het bij mij ook wel geweest zijn. Als het vaker voorkomt rij ik wel even langs bij een servicepunt.

Verder een prima toestel, prima prestaties en veel degelijker dan bijv. een S2 die ik bij diverse mensen om mij heen veel sneller zie aftakelen. Ik zou hem zo weer nemen. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Heeft iemand er ook last van, dat als je via Task Manager een app wilt sluiten (bijv. Facebook) dan moet ik echt 10x op "Kill All" of het kruisje achter de app rammen, voordat hij uiteindelijk echt weg blijft. Eenmalig drukken zorgt ervoor dat de App gewoon weer terug is als je refresht.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
hier mijn lijstje met issues die ik tot nu toe ben tegengekomen (ik heb de sensation XE nu zo'n 6 weken)
- op dag 1 was die al gecrashed (tell HTC)
- soms als ik heb gebeld en op wil hangen reageert die knop niet
- op totaal random momenten reageren gedeeltes van mijn scherm niet
- soms wordt mijn beeld zwart als ik hem in de oplader gooi en het enige wat ik dan kan doen om hem weer werkend te krijgen is de accu verwijderen en weer erin doen (en dan merk je idd hoe verschrikkelijk veel stof er in komt)
- nog meer random crashes en tell HTC verhalen

ben er nog niet mee teruggegaan, heb mijn telefoon niet verzekerd (leek me niet nodig) en volgens een vriend van mij had ik maar 2 weken om mijn toestel in te ruilen.. beetje jammer majah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

questarey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:56:
hier mijn lijstje met issues die ik tot nu toe ben tegengekomen (ik heb de sensation XE nu zo'n 6 weken)
- soms wordt mijn beeld zwart als ik hem in de oplader gooi en het enige wat ik dan kan doen om hem weer werkend te krijgen is de accu verwijderen en weer erin doen (en dan merk je idd hoe verschrikkelijk veel stof er in komt)

ben er nog niet mee teruggegaan, heb mijn telefoon niet verzekerd (leek me niet nodig) en volgens een vriend van mij had ik maar 2 weken om mijn toestel in te ruilen.. beetje jammer majah
Je hebt ook gewoon garantie hoor!

Verzekering is verkoop praatje en enkel voor schade door gebruiker, denk aan water of valschade. Diefstal zit al in je andere verzekering (als je die hebt natuurlijk).

Het niet reageren van het scherm, uitvallen van telefoon en andere software/hardware fouten vallen gewoon onder de garantie en moeten kosteloos verholpen worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
en dan ben je hem dus een bepaalde periode kwijt waarin een eventueel abonnement doorloopt en loop je na een korte periode al met een opgelapt ding rond! netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Welke accu is er beter, anker accu of de EVO 3d?
Mensen met ervaring ermee; in welke maten is de duur vergroot?
Dit is namelijk het enige wat me ergert, voor de rest top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
J0ey schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:30:
Hoelang duurt het opsturen van je telefoon naar HTC ongeveer?

Ik heb volgens al vanaf het begin een vlekje in het midden van het scherm, maar het wordt steeds erger lijkt het wel, vooral met grijs valt het heel erg op. Erg vervelend dus, ik ben alleen bang dat ze de schuld bij mij neer gaan leggen, ookal weet ik zeker dat er niets geks met mijn toestel is gebeurd.

Hier een foto:

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand anders dit meegemaakt verder?
Zelfde probleem hier bij maximale helderheid en TweetDeck(grijze achtergrond). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
warhamstr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:31:
en dan ben je hem dus een bepaalde periode kwijt waarin een eventueel abonnement doorloopt en loop je na een korte periode al met een opgelapt ding rond! netjes hoor!
Dit duurt meestal niet meer dan een week en bij een service center kan het binnen 3 kwartier..

@questarey gebruik je de originele oplader? Als je het scherm niet werkt, ligt de telefoon dan op tafel? Als je de telefoond dan vastpakt, doet het scherm het dan nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoi ik ga mogelijk een HTC sensation (XE) aanschaffen (of iphone) i.c.m. een abbo dat weet ik nog niet zeker.

Dat logo op de achterkant van de XE van Beats is die verwijderbaar?
Mijn collega vertelde mij dat de XE groter is dan de normale sensation (hij heeft de normale), klopt dit? Volgens de pricewatch namelijk niet. Ik ben zelf echter niet naar een winkel gegaan, om te gaan kjiken of dit klopt.
Is T9 of autocompletion mogelijk bij het smsen en mogelijk het whatsapp-en (weet niet of dit uberhaupt kan met die whatsapp, ben totaal nieuw ermee) van de Sensation (XE)? Ik kon dit namelijk niet terugvinden in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
- Logo is niet verwijderbaar voor zover ik weet.
- Qua afmetingen zijn de XE en de ''gewone'' Sensation identiek aan elkaar.
- T9 weet ik niet maar autocorrectie/autocompletion zijn zeker mogelijk. Zowel bij het smsen als bij het whatsappen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

dankje voor de snelle reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Squishie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:48:
Hoi ik ga mogelijk een HTC sensation (XE) aanschaffen (of iphone) i.c.m. een abbo dat weet ik nog niet zeker.

Mijn collega vertelde mij dat de XE groter is dan de normale sensation (hij heeft de normale), klopt dit? Volgens de pricewatch namelijk niet. Ik ben zelf echter niet naar een winkel gegaan, om te gaan kjiken of dit klopt.
Is T9 of autocompletion mogelijk bij het smsen en mogelijk het whatsapp-en (weet niet of dit uberhaupt kan met die whatsapp, ben totaal nieuw ermee) van de Sensation (XE)? Ik kon dit namelijk niet terugvinden in de pricewatch.
Er zijn wel gewone achterkapjes te koop, deze passen ook op de XE, aangezien het grootste verschil tussen de normale en de XE, de rode accenten zijn. Ik denk dat je collega de XL bedoeld, deze is inderdaad wel groter (met lagere resolutie en single core)

Alle apps uit de market kunnen geïnstalleerd worden, dus ook whatsapp (op Android gratis itt iPhone, maar dat terzijde)

Er zijn verschillende toetsenborden beschikbaar, qwerty, toetsenblok met cijfers (met t9), swype en varianten en nog meer alternatieve toetsenborden uit de market. (itt iPhone ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

dangerousp schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:37:
[...]

Er zijn wel gewone achterkapjes te koop, deze passen ook op de XE, aangezien het grootste verschil tussen de normale en de XE, de rode accenten zijn. Ik denk dat je collega de XL bedoeld, deze is inderdaad wel groter (met lagere resolutie en single core)

Er zijn verschillende toetsenborden beschikbaar, qwerty, toetsenblok met cijfers (met t9), swype en varianten en nog meer alternatieve toetsenborden uit de market. (itt iPhone ;) )
bedankt voor deze twee toevoegen, vooral met dat cijfertoetsenblok spreekt mij aan :). ik heb namelijk grote vingers en door toetsenborden met kleine letters heb ik veelal de frustratie dat ik verkeerd druk! En dit wil ik dus echt neit hebben bij mijn nieuwe telefoon.
En dus als ik het goed begrijp heeft een iPhone deze functionaliteit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Squishie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:48:

Logo is niet verwijderbaar, maar je kunt natuurlijk wel een niewe backcover kopen, mocht dat logo zo storend zijn.
Je kunt kiezen voor een "normaal" (9 cijfers) toetsenbord, met T9. Maar handiger is gewoon het QWRTY-toetsenbord te gebruiken. Zowel in landscape als portret prima te gebruiken, tikt veel sneller dan het normaal toetsenbord, zeker in combinatie met autocorrect.

Voor beter vergelijking, zie de TS van dit topic: HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie (Deel 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2SC
  • Laatst online: 14-02-2024

2SC

questarey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:56:

Ik heb dezelfde telefoon nu 2 dagen en heb ook al die crashes al meegemaakt :S. Ik kon eerst niet bellen of de telefoon opnemen, de knop reageerde gewoon niet, na 3x opnieuw opstarten werkt het nu wel. Ook na de instalatie van wat apps vond ik hem echt niet soepel lopen. Denk dat ik hem ga resetten naar fabrieksinstellingen, kijken of dit helpt.
Nog een vraagje want de XE heeft volgens de specs 4 GB intern geheugen, maar als ik bij SD- en telefoongeheugen kijk staat er 0,99 GB beschikbaar (edit: Volgens Quick settings is 85% vrij) . Ik heb er helemaal geen apps of bestanden opgezet. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
dangerousp schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:43:
[...]

Dit duurt meestal niet meer dan een week en bij een service center kan het binnen 3 kwartier..

@questarey gebruik je de originele oplader? Als je het scherm niet werkt, ligt de telefoon dan op tafel? Als je de telefoond dan vastpakt, doet het scherm het dan nog niet?
Ja ik gebruik de originele oplader. Als die in de oplader ligt, ligt ie naast me op bed. Maakt niet uit wat ik er dan mee doe, het beeld is dan gloeiend zwart en dat blijft tot de accu weg is. Maar goed, dit gebeurt me niet vaak gelukkig, is pas 3 keer het geval geweest.

Binnenkort maar is even langs de winkel en wat vraagjes stellen over dat service center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat ik met mijn HTC Sensation vrijwel nooit een constante WIFI verbinding heb?
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.