Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:25:
Mijne is nu aan het flashen, nog een paar minuten en dan ook ICS :D
toestel is wel s-off zeker? ik ben helemaal stock, en s-on... Ga het zo maar ff proberen, maar volgens mij lukt het dan niet. Irritant zeg, twijel om toestel s-off te maken, maar slaat natuurlijk nergens op, binnen twee weken is ie officieel denk...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je toestel moet stock zijn met de juiste versie en S-Off idd.

Je kan hier op tweakers wel vinden hoe je hem S-off kan maken, zit zover ik weet geen risico aan vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ICS staat erop!

Het is inderdaad zichtbaar een stuk sneller, of dat nu door ics of door sense 3.6 komt ( of beide ) weet ik niet :)
Ik had ook problemen met de aan/uit knop die zijn ook verholpen opeens, was achteraf dus toch geen hardware probleem :P

Verder natuurlijk leuk om nieuwe dingen te zien, zoals menu veranderingen etc

Ik zeg top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16

Acradavos

Poetsfanaat

Idd S-OFF maken of wachten op een OTA via HTC zelf. Echter, dit zal pas eind maart zijn waarschijnlijk.

RUU 3.32.401.5 = Sensation
RUU 3.32.401.105 = Sensation XE

Voor de duidelijkheid. ;)

Echter, met InsertCoin 5.1.2 draai je als ware *.105 op je normale Sensation. Zelf eens vergelijken wat nu sneller en stabieler werkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

BPP

Heb mijn toestel zojuist S-off gemaakt en de nieuwe update geinstalleerd. Ik kon echt niet langer meer wachten. :P
Maar kan ik nog wel steeds toekomstige updates ontvangen van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Dit is zo te zien dus wel de elevate versie nog en niet de echte final. Er is namelijk in het instellingen menu een optie voor developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Dat is typisch Android 4.0. Die optie zal er altijd in blijven bij mijn weten.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
tiguan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:48:
Dit is zo te zien dus wel de elevate versie nog en niet de echte final. Er is namelijk in het instellingen menu een optie voor developers.
'Optie ontwikkelen' bedoel je? Als je dat menu opent zal je zien dat de meeste opties daar ook al in 2.x.x zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
agoNITE schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:03:
[...]

'Optie ontwikkelen' bedoel je? Als je dat menu opent zal je zien dat de meeste opties daar ook al in 2.x.x zaten.
Ja nou je het zegt, wat daar in staat was ook al in android 2.3, maar volgens mij staan er nu veel meer opties bij dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Ik kan nog wel even wachten, heb het toch liever orgineel VIA htc.
En zo kan ik eerst de reacties afwachten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ook. Ik heb even getwijfeld, gekeken hoe je het zelf moet doen. Maar ik ga gewoon rustig afwachten.

Iemand een idee hoe lang dat uitrollen duurt?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
donvalentino schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:08:
Ik kan nog wel even wachten, heb het toch liever orgineel VIA htc.
En zo kan ik eerst de reacties afwachten:)
Haha, die update die iedereen nu flashed komt officieel van HTC. Versie nummer is ook gelijk aan de update die men momenteel in Duitsland ontvangt.

Maar goed, je moet hier wel S-Off voor worden, kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil.

Edit:
Enige wat ik echt jammer vind trouwens is dat de shortcuts op je homescreen (onderin..) bepalen welke shortcuts je op je lockscreen ziet. Misschien een klein puntje, maar goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 09-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:21:
Heb mijn toestel zojuist S-off gemaakt en de nieuwe update geinstalleerd. Ik kon echt niet langer meer wachten. :P
Maar kan ik nog wel steeds toekomstige updates ontvangen van HTC?
Ik kon ook niet wachten en heb de update er net opgezet :)

M'n eerste indruk is dat het er gelikt uit ziet en lekker draait. Overgangen tussen menu's gaan soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
tiguan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:48:
Het is in ieder geval geen beta versie meer (release staat er ook in). En het is 1 versie hoger dan de Elevate versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
Kan je deze ook op de Sensation XL installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Swizzler24 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:24:
Kan je deze ook op de Sensation XL installeren?
Daar is een andere update voor, niet dezelfde voor de gewone Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik ben dus s-off en heb CWM. Als ik het goed begrijp moet je dan 2 keer flashen als je de nieuwe ICS RUU wil. Ik moet dus eerst de orginele RUU 1.50.401.1 flashen zodat ik weer de stock recovery heb (en CWM dus weg is) Daarna kan ik dus pas de nieuwe ICS RUU flashen zover ik het begrijp.

Hoe moet ik de stock RUU/recovery flashen? is dit zelfde procedure als de nieuwe ICS?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:38:
Ik ben dus s-off en heb CWM. Als ik het goed begrijp moet je dan 2 keer flashen als je de nieuwe ICS RUU wil. Ik moet dus eerst de orginele RUU 1.50.401.1 flashen zodat ik weer de stock recovery heb (en CWM dus weg is) Daarna kan ik dus pas de nieuwe ICS RUU flashen zover ik het begrijp.

Hoe moet ik de stock RUU/recovery flashen? is dit zelfde procedure als de nieuwe ICS?
Klopt helemaal, stock RUU kan je vinden op XDA forums, mijne toen via een .exe geinstalleerd via PC. Wat dus eigenlijk erg simpel was. USB kabel erin en .exe laten lopen en me htc was stock :) Maar er staat hierboven wel dat je kans op een brick hebt? Had zelf wel CMW voordat ik die stock ruu weer flashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vraagje aan de mensen die hun toestel s-off hebben gemaakt. Hoe hebben jullie dat gedaan, via revolutionary of via de officiële HTC methode?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

BPP

retlaw schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:30:
Vraagje aan de mensen die hun toestel s-off hebben gemaakt. Hoe hebben jullie dat gedaan, via revolutionary of via de officiële HTC methode?
Ik heb het gedaan via revo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik ook revo. Het valt me op dat er standaard meer geheugen vrij is met deze firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
tiguan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:52:
Ik ook revo. Het valt me op dat er standaard meer geheugen vrij is met deze firmware :)
Klopt ja! Fijn dat Sense ook niet constant crasht daardoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:03
Waar moet ik die bestand zetten trouwens?

Er staat in Root, en dit is mijn aller-eerste ervaring.

Dus ik moet gewoon in het begin zetten? waar al die mappen staan? Dus niet in een map?

Als ik het in het begin zet, komt er dat het niet lukt, ik kan het niet overtypen gaat een beetje té snel.
Maar ik heb tenminste de gewone Sensation. Nooit aan gekloot, en ik kan niet wachten tot ICS.

[ Voor 35% gewijzigd door karimmm op 09-03-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon in het begin inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Daar heb ik het gezet

Ik doe dus het volgende;

bestand in begin van SD kaart
telefoon herstarten
volumeknow down
recovery
en dan komt er een rode !
uitknop + volume up
apply update from sd card ( in het geel onderaan staat E: cant open /cache/recovery/command
invalid operation
succes reboot (ofzo)

en dan reboot mn htc weer naar het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat je telefoon nog S-ON is, je moet hem eerst S-OFF maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:50:
Dat komt omdat je telefoon nog S-ON is, je moet hem eerst S-OFF maken
Mijn telefoon is echt S-off. Ik heb er tenminste nooit aan geklooit. Alles is dus origineel.

edit: ik keek de menu even rustig door, en er staat onder LOCKED wel S-on. Hoe zet ik dit OFF? Want ik heb helemaal geen custom roms oid

edit: nvm ik ie dat ik revolutionary moet gebruiken :)

[ Voor 26% gewijzigd door karimmm op 09-03-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBK
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11-2023
karimmm schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:58:
[...]

Mijn telefoon is echt S-off. Ik heb er tenminste nooit aan geklooit. Alles is dus origineel.

edit: ik keek de menu even rustig door, en er staat onder LOCKED wel S-on. Hoe zet ik dit OFF? Want ik heb helemaal geen custom roms oid
http://www.androidauthori...root-htc-sensation-21697/

Stap 1 t/m 10 onder het kopje 'Gaining S-OFF Using Revolutionary: S-OFF & Recovery Tool'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
karimmm schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:58:
[...]

Dat klopt ook, juist om ermee te 'kloten' moet je je telefoon eerst S-off maken, en dus ook om de OTA op deze manier te installeren. Dus even wachten of toch even... kloten ;)

Neem aan dat ie toch wel voor maandag wordt uitgerold hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Tiroz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:05:
[...]

()

Neem aan dat ie toch wel voor maandag wordt uitgerold hier!
Niet voor de branded toestellen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ik ben bezig om S-OFF te krijgen. Maar revolutionary vindt mijn telefoon nog niet? Ik negeer de waarschuwing dat de telefoon htc sync niet kan vinden. alsnog staat er nog waiting for device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de verbinding op je telefoon op Sync zetten, dan vind hij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:35:
je moet de verbinding op je telefoon op Sync zetten, dan vind hij hem
Zeer bedankt voor je hulp va vanavond! Hoe draait het bij jou of heb je het nog niet geprobeerd?
Hij is nu aan het fastboosten, en dan ben ik klaa. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Het Revolutionary is gelukt. Nu probeer ik ICS te installeren maar ik krijg steeds installation aborted?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538032
You also have to be 100% stock (e.g. NOT rooted). If you are running a custom ROM you HAVE to use the 1.50.401.1 RUU to get back to stock but you HAVE to leave the phone S-OFF. CID can be whatever you had if you are running x.xx.401.x when you got it new but if you've flashed the RUU coming from another build then set yours to HTC__001 before starting

1. Download the 3.32.401.5 OTA file from HTC - http://fotadl.htc.com/OTA_PYRAMID_IC...tztog0er50.zip. You do NOT have to rename the file
2. Copy the file to the root of your SD card
3. Turn your phone off and turn it back on whilst holding the volume down button.
4. Select 'Recovery' from the menu to enter the stock Recovery. If CWM loads up, stop now and flash the 1.50.401.1 RUU
5. When you get to the screen with the red ! on it, hold volume up and press power. It will say 'cant open cache/recovery/command' and then bring up the recovery menu
6. Select the option to apply an update from your SD card and then select the OTA file
7. Wait the 10 minutes or so for it to flash
8. When prompted, reboot the phone
9. You're now running stock ICS 4.0.3 with Sense 3.6

Hier staat dat ik 1.50.401.1 RUU moet flashen? Can someone explain me?

[ Voor 255% gewijzigd door karimmm op 09-03-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
als je CWM ook erop heb staan (alternatieve recovery) dan moet je de stock 1.50.401.1 weer flashen anders kan je de ICS weer niet flashen!
ik stelde dezelfde vraag enkele items terug..

[ Voor 14% gewijzigd door ionicdog op 09-03-2012 21:56 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draait lekker hier.
Fastbooten klopt, dat doet hij 4 of 5 keer en dan gaat hij verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ionicdog schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:56:
als je CWM ook erop heb staan (alternatieve recovery) dan moet je de stock 1.50.401.1 weer flashen anders kan je de ICS weer niet flashen!
ik stelde dezelfde vraag enkele items terug..
Oh ik ga de forum doorkijken, hopend dat ik antwoord krijg op hoe ik het kan flashen. Bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:35
Omdat ik niet kan wachten toch maar S-Off (a)
Dat flashen zelf moet wel lukken denk ik (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
http://forum.xda-develope...read.php?t=1538032&page=6
pagina 6 staat hoe je het moet doen, stock ruu flashen, post 59

[ Voor 3% gewijzigd door ionicdog op 09-03-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
s off maken met revolutionairy geeft een foutmelding, schijnbaar moet ik hem eerst via tacoroot temp rooten en dan revolutionairy erover heen, omdat google de revolutionairy force dingest exploit gedicht heeft? maar dat tacoroot vereist weer 354 andere programma's , gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
ik wacht wel haha, veels te bang dat ik iets verneuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Deze is heel erg nuttig.

Alleen, dus je moet juist geen cmw hebben. Hoe verwijder je die?

Ik zie op google dat je dus weer een of ander stock moet downloaden en die flashen als je cmw wilt deleten. Beetje onduidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door karimmm op 10-03-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
die stock Ruu die je eerst moet flashen staat ook op xda maar ook als je zoekt op google.
als het goed is gaat je cwm weg nadat je deze heb geflashed.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

ik heb de bestandsnaam gegoogled en ergens anders gedownload, ging sneller dan via xda

dus stock opzoeken en flashen en daarna de nieuwe Ics, zo staat het ook in de procedure, makkelijker kan niet

[ Voor 15% gewijzigd door ionicdog op 10-03-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
karimmm schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:42:
Het Revolutionary is gelukt. Nu probeer ik ICS te installeren maar ik krijg steeds installation aborted?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538032
You also have to be 100% stock (e.g. NOT rooted). If you are running a custom ROM you HAVE to use the 1.50.401.1 RUU to get back to stock but you HAVE to leave the phone S-OFF. CID can be whatever you had if you are running x.xx.401.x when you got it new but if you've flashed the RUU coming from another build then set yours to HTC__001 before starting

1. Download the 3.32.401.5 OTA file from HTC - http://fotadl.htc.com/OTA_PYRAMID_IC...tztog0er50.zip. You do NOT have to rename the file
2. Copy the file to the root of your SD card
3. Turn your phone off and turn it back on whilst holding the volume down button.
4. Select 'Recovery' from the menu to enter the stock Recovery. If CWM loads up, stop now and flash the 1.50.401.1 RUU
5. When you get to the screen with the red ! on it, hold volume up and press power. It will say 'cant open cache/recovery/command' and then bring up the recovery menu
6. Select the option to apply an update from your SD card and then select the OTA file
7. Wait the 10 minutes or so for it to flash
8. When prompted, reboot the phone
9. You're now running stock ICS 4.0.3 with Sense 3.6

Hier staat dat ik 1.50.401.1 RUU moet flashen? Can someone explain me?
Gaf je eerder niet aan dat je Sensation 100% stock was? Dan zou je geen 1.50.401.1 hoeven flashen.
Gewoon ICS FOTA file op je sd kaart en dan vanaf punt 1 volgen. Als dat niet lukt heb je of geen stock Sensation of bijvoorbeeld een Vodafone versie van de standaard software.

Heeft iedereen die problemen heeft met s-off via revo, USB-debugging wel aan staan? Heb helemaal geen problemen gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Het is mij ook gelukt om de nieuwe ota erop te krijgen. Ik heb enkele vervelende ervaring dat nadat ik elke app sluit er een wit htc screen komt en daarna nog een loading screen van +/- 1.5 seconden . Heel erg irritant , weet iemand wat het probleem is ....

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
dat is balen, dan crashed je sense. dacht dat ze dat nu wel opgelost hadden...
oplossing is Go launcher erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
agoNITE schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Gaf je eerder niet aan dat je Sensation 100% stock was? Dan zou je geen 1.50.401.1 hoeven flashen.
Gewoon ICS FOTA file op je sd kaart en dan vanaf punt 1 volgen. Als dat niet lukt heb je of geen stock Sensation of bijvoorbeeld een Vodafone versie van de standaard software.

Heeft iedereen die problemen heeft met s-off via revo, USB-debuggen wel aan staan? Heb helemaal geen problemen gehad namelijk.
Het is zo simpel als je USB-mode op HTCSync zetten. Maar HTCSync mag niet geïnstalleerd staan.

En ligt het aan mij of zit de ok knop bij de pincode aan de andere kant? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ionicdog schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:37:
die stock Ruu die je eerst moet flashen staat ook op xda maar ook als je zoekt op google.
als het goed is gaat je cwm weg nadat je deze heb geflashed.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

ik heb de bestandsnaam gegoogled en ergens anders gedownload, ging sneller dan via xda

dus stock opzoeken en flashen en daarna de nieuwe Ics, zo staat het ook in de procedure, makkelijker kan niet
Ik had gezocht "Stock RUU HTC Sensation" maar ik zie er geen. Misschien kan je een linkje sturen? Ik heb trouwens Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
agoNITE schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Heeft iedereen die problemen heeft met s-off via revo, USB-debugging wel aan staan? Heb helemaal geen problemen gehad namelijk.
Ik heb inderdaad de Vodafone versie. S-off etc. Alleen heb ik cmw geinstalleerd omdat een vriend zei dat dat moest ):

Maar nu lees ik dat je juist geen cmw moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Marijn100 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:57:
[...]

Het is zo simpel als je USB-mode op HTCSync zetten. Maar HTCSync mag niet geïnstalleerd staan.

En ligt het aan mij of zit de ok knop bij de pincode aan de andere kant? :?
Eeh, ik bedoel juist dat ik met de USB-mode niets hoefde te doen. USB-debugging aan, aansluiten, revo draaien en klaar.
Ok knop zit inderdaad aan de andere kant :p
En Sense crashed bij mij ook vaak. Vaker dan onder GB met Sense 3.0.
karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:09:
[...]

Ik heb inderdaad de Vodafone versie. S-off etc. Alleen heb ik cmw geinstalleerd omdat een vriend zei dat dat moest ):

Maar nu lees ik dat je juist geen cmw moet hebben.
Als jij Vodafone software hebt kan je deze ICS software niet flashen. Is voor unbranded (vrij van provider software) bedoeld.

Dat had je kunnen weten, want jou software versie komt niet overeen met wat in het stappenplan staat. Ook staat daar dat je toestel stock(=standaard) moet zijn

[ Voor 35% gewijzigd door agoNITE op 10-03-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
ionicdog schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:57:
dat is balen, dan crashed je sense. dacht dat ze dat nu wel opgelost hadden...
oplossing is Go launcher erop zetten
ok een app downloaden omdat sense crashed . Fijn zo een update . zal hem vanmiddag weer terug flashen naar oude software en s-on proberen te maken om hem via de echte ota te updaten. Dan kijk ik wel of het wel werkt :P

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
randomice schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:38:
[...]

ok een app downloaden omdat sense crashed . Fijn zo een update . zal hem vanmiddag weer terug flashen naar oude software en s-on proberen te maken om hem via de echte ota te updaten. Dan kijk ik wel of het wel werkt :P
Kan ook zijn dat een hardreset veel oplost. Sowieso wel aan te raden nadat er een nieuwe software opstaat. Heb er zelf alleen nog geen tijd/zin voor/in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, even een berichtje tussendoor....

Broertjes Sensation had een dode pixel, afgelopen maandag HTC gebeld, dinsdag opgehaald door Dynafix en vandaag teruggebracht door postnl. Nieuwe display er op en dus weer als nieuw.

Dit is de tweede reparatie ervaring (1x Desire HD en nu deze). Allebei de keren prima!
Big up voor HTC en Dynafix dus....mag een keer gezegd worden lijkt me...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
agoNITE schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Kan ook zijn dat een hardreset veel oplost. Sowieso wel aan te raden nadat er een nieuwe software opstaat. Heb er zelf alleen nog geen tijd/zin voor/in :p
hard reset werkt tot nu toe erg goed :p . geen sense crashes meer iig >:)

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
hoe moet dat ook al weer harde reset?
Ik heb hem ook draaien nu! helaas wel alles opnieuw instellen en downloaden door de update naar stock en daarna ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
ionicdog schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:47:
hoe moet dat ook al weer harde reset?
Ik heb hem ook draaien nu! helaas wel alles opnieuw instellen en downloaden door de update naar stock en daarna ICS
Kan je door hard reset ook je cmw kwijtraken? *hoop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:49:
[...]

Kan je door hard reset ook je cmw kwijtraken? *hoop*
Nee.

Waarom hoop als ik vragen mag?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Nee.

Waarom hoop als ik vragen mag?
Zodat ik naar Vodafone kan gaan omdat mijn camera niet meer doet. Dit probleem heb ik al sinds donderdag, en ik heb er pas gisteravond aan gekloot dus ik heb niks met mijn camera gedaan.

Ik had mijn telefoon laten repareren, kapotte scherm. Heb nu een nieuwe scherm + glas. Maar de camera werkt niet meer. Lijkt me een softe probleem, als ik de camera opstart, dan keert ie terug naar home. Ook hetzelfde bij camcorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:59:
[...]

Zodat ik naar Vodafone kan gaan omdat mijn camera niet meer doet. Dit probleem heb ik al sinds donderdag, en ik heb er pas gisteravond aan gekloot dus ik heb niks met mijn camera gedaan.

Ik had mijn telefoon laten repareren, kapotte scherm. Heb nu een nieuwe scherm + glas. Maar de camera werkt niet meer. Lijkt me een softe probleem, als ik de camera opstart, dan keert ie terug naar home. Ook hetzelfde bij camcorder...
Je hebt dus CWM er op, en welke rom?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Je hebt dus CWM er op, en welke rom?
Geen rom. Gewoon helemaal stock. Ik had die opgezet omdat ik ICS wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
De factory reset heeft mn camera issue niet verholpen. Wel het probleem dat de toetsen, home terug menu zoeken wel werken. Eerst deden die lichtjes het niet.

Ik kan nergens iets vinden over camera probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dus geroot en S-OFF en CWM met revolutionairy?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:04:
Dus geroot en S-OFF en CWM met revolutionairy?
S-off
CMW met revolutionairy. Jup :). Sinds gisteravond. Cameraprobleem sinds donderdag (dus sinds ik mijn mobiel terugheb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmmm

Kun je eens mbv ABD checken wat je CID is? Je moet weten of hij echt branded is.

BTW, niet handig om je telefoon te veranderen als hij nog terug moet voor garantie...just my 2 cents

[ Voor 64% gewijzigd door albino71 op 10-03-2012 11:08 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:07:
Hmmm

Kun je eens mbv ABD checken wat je CID is? Je moet weten of hij echt branded is.
Sorry, wat is ABD? En CID?

Ik heb hem iig gekregen met Vodafone troep erop etc. Zoals ik in eerdere posts zei; ik ben onervaren, ik wil graag ervaringen en kennis opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

oh jee :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Zeker :)

Ik ben wel blij dat die lichtjes onderaan het weer doen. Alleen camera blijft jammer. Ik ga volgende week naar een event, over 2 weken concert, over 5 weken Londen. Dan wou ik het gebruiken om foto's mee te maken. nu moet ik het met een BlackBerry curve doen die he-le-maalversleten is ;)

[ Voor 94% gewijzigd door karimmm op 10-03-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het vervelende van branded telefoons is, dat er niet altijd de stock rom voor beschikbaar is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Dat heb ik net gelezen inderdaad :-(. Ik wacht wel tot het via update komt. Ik hoop dat de cameraprobleem daarmee verholpen is. Ik had hier al een topic gestart voor het cameraprobleem, maar ik heb geen enkel reactie gekregen:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is wel vreemd dat na vervanging de camera het niet meer doet.

Wat je wellicht kunt doen is je telefoon flashen naar een stock rom (unbranded).
Stappen:
CID naar superCID (11111111)
juiste RUU flashen
CID naar CID__E11 of de vodafone CID
S-OFF naar S-ON

Pas wel op, je telefoon kan bricken als je dit niet goed doet!

Dan terug voor garantie en hopen dat ze het niet zien...
Of hem laten ophalen door Dynafix (via HTC) als dat kan, maar dat weet ik niet.

Ik help je graag verder, maar moet nu weg helaas, dus een andere keer.

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 10-03-2012 11:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
hoe kom ik er achter of die telefoon vodafone branded is dan?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:21:
Het is wel vreemd dat na vervanging de camera het niet meer doet.

Wat je wellicht kunt doen is je telefoon flashen naar een stock rom (unbranded).
Stappen:
CID naar superCID (11111111)
juiste RUU flashen
CID naar CID__E11 of de vodafone CID
S-OFF naar S-ON

Dan terug voor garantie en hopen dat ze het niet zien...
Of hem laten ophalen door Dynafix (via HTC) als dat kan, maar dat weet ik niet.

Ik help je graag verder, maar moet nu weg helaas, dus een andere keer.
Misschien dat u me een keer uitgebreider kan uitleggen want ik snap dit niet?

En ik weet niet of het wel waard is om het te doen. En S-ON kon ik niet vinden.
En inderdaad, zeer vreemd. Maar ik heb het bij een reparatie center gedaan voor 190, want Vodafone/dynafix vroeg 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
furian88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:23:
hoe kom ik er achter of die telefoon vodafone branded is dan?
1. heb je voorgeinstalleerde vodafone apps?
2. als je telefoon aandoet, krijg je vodafone te zien?
3. heb je een vodafone sectie in android market/Google Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
ok, mijne is dus niet vodafone branded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
furian88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:26:
ok, mijne is dus niet vodafone branded :)
Lucker :) Waar had je m gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:13
karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Lucker :) Waar had je m gehaald?
Mijne is ook niet Vodafone branded, ik heb hem bij de Belcompany gehaald. Op de doos staat wel een Vodafone sticker maar ik heb geen van de bovenstaande kenmerken op mn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
heb hem online besteld bij www.gsmweb.nl..

welke link was het ook alweer om hem s-off te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Misschien een heeeeele domme opmerking. Maar dit is het "HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie" topic.

Misschien een idee dat de mensen die niet kunnen wachten tot HTC de update in Nederland vrijgeeft EN willen weten hoe ze de Elevation update kunnen flashen hier even een kijkje nemen:
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's

En voor de mensen die CWM flashen/niet weten of ze een branden/unbranded toestel hebben, misschien sowieso wel handig om je in te lezen in s-off, rooten, unbranden & flashen van een andere ROM.

Ben er bang voor dat er straks mensen met gebrickte toestellen zitten omdat ze niet kunnen wachten op de officiële update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 16-08 19:03
karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:24:
[...]
1. heb je voorgeinstalleerde vodafone apps?
2. als je telefoon aandoet, krijg je vodafone te zien?
3. heb je een vodafone sectie in android market/Google Play?
Alleen die derde hoeft niet in te houden dat hij branded is (bij mijn Galaxy Nexus in ieder geval).
Deze heb ik eerst gebruikt met een Hi simkaart en hierna met een Vodafone kaart. Heb geen vodafone apps, geen vodafone logo tijdens boot maar wel een vodafone sectie in Google Play.
Mijn gok is dat ze die gegevens uit je simkaart of ontvangst kunnen halen en hier de sectie op aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:23:
[...]

Misschien dat u me een keer uitgebreider kan uitleggen want ik snap dit niet?

En ik weet niet of het wel waard is om het te doen. En S-ON kon ik niet vinden.
En inderdaad, zeer vreemd. Maar ik heb het bij een reparatie center gedaan voor 190, want Vodafone/dynafix vroeg 250 euro.
Zeg maar je... Lijk ik online ook al oud? :)

Ik zou dan teruggaan naar het reparatiecenter en zeggen dat na de reparatie de camera het niet meer deed.
Waarschijnlijk een stekkertje niet goed aangesloten of zo....

Daarna weer verder kijken naar die andere zaken....
agoNITE schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:55:
Misschien een heeeeele domme opmerking. Maar dit is het "HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie" topic.

Misschien een idee dat de mensen die niet kunnen wachten tot HTC de update in Nederland vrijgeeft EN willen weten hoe ze de Elevation update kunnen flashen hier even een kijkje nemen:

En voor de mensen die CWM flashen/niet weten of ze een branden/unbranded toestel hebben, misschien sowieso wel handig om je in te lezen in s-off, rooten, unbranden & flashen van een andere ROM.

Ben er bang voor dat er straks mensen met gebrickte toestellen zitten omdat ze niet kunnen wachten op de officiële update :P
Je hebt natuurlijk gelijk, ik heb er niet bij nagedacht.
Root, S-OFF, CWM hoort hier niet thuis....

[ Voor 40% gewijzigd door albino71 op 10-03-2012 12:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
agoNITE schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:55:

+1

Alles is daar of op xda te vinden in uitgebreide guides, doe even wat moeite. Plus, als je idd nog niet eens het verschil weet tussen s-off en s-on zou ik gewoon wachten op de officiële update. Toch geen zin? Stop er dan even wat tijd in en post niet elke stap hier... En de stappen die hier gepost worden zijn ook nog eens vaak in de verkeerde volgorde >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@Albino71 Blijkbaar wel haha :-). Iets zegt me dat het softwarematig is, want ik kan frontcam ook niet aanzetten. Maar ik zal kijken of ik van de week nog langs kan komen, en hopen dat het in halfuurtje gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
albino71 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:11:
[...]

Zeg maar je... Lijk ik online ook al oud? :)

Ik zou dan teruggaan naar het reparatiecenter en zeggen dat na de reparatie de camera het niet meer deed.
Waarschijnlijk een stekkertje niet goed aangesloten of zo....

Daarna weer verder kijken naar die andere zaken....

[...]

Je hebt natuurlijk gelijk, ik heb er niet bij nagedacht.
Root, S-OFF, CWM hoort hier niet thuis....
Bedacht het me zelf ook te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
iemand een link dan naar de sensation XE ruu bestand?

of heb ik nu mijn phone s-off gemaakt voor niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
furian88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:42:
iemand een link dan naar de sensation XE ruu bestand?

of heb ik nu mijn phone s-off gemaakt voor niets?
Als jij een momentje heb, kan ik het even zoeken voor je. ik weet wel waar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
gaarne wacht ik nog even :) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538032 Hier is het. Ik hoop dat dit is wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
top/. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Klopt het dat mijn telefoon weer S-On is na het installeren van deze update? Als ik namelijk opstart met Omlaag+power staat er weer ***locked*** bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Marijn100 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:36:
Klopt het dat mijn telefoon weer S-On is na het installeren van deze update? Als ik namelijk opstart met Omlaag+power staat er weer ***locked*** bovenin.
Jawel, onder dat Locked staat S-ON of S-OFF.

Locked staat denk ik voor bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:39:
[...]

Jawel, onder dat Locked staat S-ON of S-OFF.

Locked staat denk ik voor bootloader.
Oh ik zie het al, revolutionary is wel weer *** locked *** geworden, maar nog steeds S-Off.

Was het iemand anders ook al opgevallen dat de HTC Widgets die te downloaden waren (batterij en gelukskoekjes bijvoorbeeld), niet meer goed werken en ook niet meer te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Marijn100 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:45:
[...]

Oh ik zie het al, revolutionary is wel weer *** locked *** geworden, maar nog steeds S-Off.

Was het iemand anders ook al opgevallen dat de HTC Widgets die te downloaden waren (batterij en gelukskoekjes bijvoorbeeld), niet meer goed werken en ook niet meer te downloaden zijn?
Ik denk dat het gewoon nog niet geoptimaliseerd is voor ICS. Kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
hoe flash ik een 1.50.401.1 RUU? want als ik nu recovery doe dan komt CWM in beeld..
als ik bij instellingen kijk, staat er wel gewoon softwarenummer 1.50.401.1.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:19:
hoe flash ik een 1.50.401.1 RUU? want als ik nu recovery doe dan komt CWM in beeld..
als ik bij instellingen kijk, staat er wel gewoon softwarenummer 1.50.401.1.....
Dat heb ik ook haha. Maar ik denk dat je kan beginnen met Ice Cream Sandwich :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Dat heb ik ook haha. Maar ik denk dat je kan beginnen met Ice Cream Sandwich :-)
vanuit het het CWM menu? ookal staat in de handleidingen dat ik eerst moet flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee, je kan deze niet flashen vanuit CWM, je moet de stock recovery hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
tiguan schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:46:
Nee, je kan deze niet flashen vanuit CWM, je moet de stock recovery hebben!!!
hmm.. dan stop ik er maar mee, iemand enig idee hoe ik revolutionary verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
zoals al eerder gemeld, eerst de stock flashen dan de ICS flashen, s-off is verplicht dus revolutionary hoeft er niet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:47:
[...]

hmm.. dan stop ik er maar mee, iemand enig idee hoe ik revolutionary verwijder?
Dat vroeg ik ook daarnet, en als ik het begrepen heb mag je lekker de stock rom gaan zoeken, en die installeren. Heb ik geen behoefte aan, en ik denk/hoop dat CMW niet in de weg zit. Komt wel goed I guess.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.