Zeer mooi, ik heb ook net de overstap gemaakt naar MFT. Toen ik de afweging maakte om verder te investeren in Canon of mijn hobby nieuw leven in te blazen door over te stappen op een kleinere form-factor heb ik bewust gekozen voor Olympus.
Heel lang zitten twijfelen, full-frame, aps-c of mft... Signal-Noise, DoF, grootte. Tot ik besefte dat het verschil tussen aps-c en mft niet zo heel groot is, en elke camera die ik nu zou kopen een betere sensor heeft dan mijn 400D, over die kwaliteit was ik nooit ontevreden. (Hoewel ik twee extra stops bruikbare ISO wel fijn had gevonden)
Nu heb ik een camera die mij de vrijheid geeft om met mijn hobby bezig te zijn en met de juiste lens compact genoeg is om in mijn jaszak of een kleine tas mee te nemen. (En zelfs mijn tele-lens kan ik nu in mijn jaszak steken zonder er scheef van te gaan lopen)
Toen mijn canon ongebruikt op zolder lag maakte ik mijn mooiste foto's met mijn smartphone... Maar je wilt niet elke foto maken op 28mm met een oneindige scherptediepte
Ik heb mijn camera nu ruim een maand, en heb er al 2300 clicks op zitten, en met veel minder missers dan vroeger. Dat ligt niet zo zeer aan de camera, maar wel aan het feit dat ik meer foto's maak en weer met plezier mijn camera mee neem. Dat zie ik terug in mijn foto's.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |