Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:27:
Heb je nu ook dat je camera langer over het opstarten doet, met een grotere CF kaart?
Nee :).

Sowieso zit er een buffer voor, dus waarom zou de camera moeten wachten op de CF...hij kan het eerst stallen in de buffer. Maar ik geloof ook niet dat een grotere CF langer duurt om in te lezen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Misschien dat een camera meer tijd nodig heeft om de CF uit te lezen bij het opstarten. De camera moet tenslotte weten hoe groot het kaartje is en wat er al op staat. Nu lijkt mij niet dat dit een langdurig proces is, maar ja, niet iedere camera is even snel...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:12:
Misschien dat een camera meer tijd nodig heeft om de CF uit te lezen bij het opstarten. De camera moet tenslotte weten hoe groot het kaartje is en wat er al op staat. Nu lijkt mij niet dat dit een langdurig proces is, maar ja, niet iedere camera is even snel...
Ik heb 2 tot 64GB kaartjes. In mijn 5d3 is er geen merkbaar verschil in ieder geval.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:19:
Ik heb 2 tot 64GB kaartjes. In mijn 5d3 is er geen merkbaar verschil in ieder geval.
Bij mij maakt het ook niet uit of ik er een 512MB of 16GB kaartje in stop. Maar ja, onze camera's starten sowieso snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik had het idee dat mijn D810 langer deed over het opstarten met een 64 GB kaartje dan m'n D300 met 4-8GB kaartje. Maar bij nader inzien is hij wel meteen bruikbaar, maar duurt het enkel langer voordat hij e.e.a. weergeeft op het top display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Ik heb op de valreep nog gebruik gemaakt van de Fuji cashback actie en een 35mm F/1.4 aan m'n collectie toegevoegd.:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Y6hhKs.jpg

Eerste indrukken: Ook wijd open al lekker scherp in het midden, vrij weinig fringing voor een F/1.4 lens en de autofocus is wat mij betreft snel genoeg. Zeker niet zo traag/zoekende als de reviews je doen geloven.

Qua bouwkwaliteit en gevoel in je hand net zo heerlijk als de rest van de Fuji's. Bijna alleen maar metaal, stevige ringen en een metalen hood.

De 27 2.8 gaat waarschijnlijk de verkoop in. Het is een heerlijk compacte lens die optisch prima presteert, maar qua diafragma mij toch net iets te laag.

[ Voor 12% gewijzigd door citruspers op 16-01-2016 21:54 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
Al een tijdje niets gepost hier. Nu maar even inhalen. Onderstaande bij elkaar verzameld in het afgelopen half jaar. De laatste toevoegingen zijn de 12mm, 25mm en 60mm. De zonnekap van de 12mm is nog onderweg.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1706/24314652432_ce2840dcee_c.jpg

Van links naar rechts: 12mm f2.0, 17mm f1.8, 25mm f1.8, 45mm f.1.8, 12-50mm f3.5-6.3, 60mm macro f2.8, 100-300mm f4-5.6.
Op de achtergrond: Olympus OM-D E-M5 Elite met batterygrip.

[ Voor 25% gewijzigd door Kwintessens op 16-01-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
Nice @citruspers. Heb hem bij de vorige cashback gekocht en al veel plezier van gehad. heb zelf m'n 27mm er bij gehouden... het verschil tussen camera i m'n jaszak of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Sluw schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:17:
Nice @citruspers. Heb hem bij de vorige cashback gekocht en al veel plezier van gehad. heb zelf m'n 27mm er bij gehouden... het verschil tussen camera i m'n jaszak of niet.
Dat is inderdaad ook mijn overweging. Hoe doe jij dat met de lensdop van de 27? Die schiet er vrij snel vanaf. Of gewoon altijd een UV filter er op en die vervangen als hij bekrast raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
citruspers schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:19:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn overweging. Hoe doe jij dat met de lensdop van de 27? Die schiet er vrij snel vanaf. Of gewoon altijd een UV filter er op en die vervangen als hij bekrast raakt?
Ja dat is een irritant ding, gebruik hem zelf toch meestal gewoon, heb geen filter. Ik heb er een lensdop op in m'n zak en uit m'n zak laat ik die er gewoon af. Daarnaast heb ik ook een lenshood maar dan wordt het geheel alweer twee keer zo groot en gaat dat voordeel dus weg ;). Naast formaat is AF snelheid (een beetje) en kijkhoek ook wel een verschil. Je hebt nu wel een mooi rijtje lenzen... 28, 40, 50 equiv.

Edit: gewoon omdat het leuk is, kom toevallig net een x-pro2 review tegen waarbij alles met 18, 27 en 35mm is geschoten. Check.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 17-01-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwintessens schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:59:
Al een tijdje niets gepost hier. Nu maar even inhalen. Onderstaande bij elkaar verzameld in het afgelopen half jaar. De laatste toevoegingen zijn de 12mm, 25mm en 60mm. De zonnekap van de 12mm is nog onderweg.
[afbeelding]

Van links naar rechts: 12mm f2.0, 17mm f1.8, 25mm f1.8, 45mm f.1.8, 12-50mm f3.5-6.3, 60mm macro f2.8, 100-300mm f4-5.6.
Op de achtergrond: Olympus OM-D E-M5 Elite met batterygrip.
Dat is een mooie verzameling objectieven die je daar hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Sluw schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:27:
[...]

Ja dat is een irritant ding, gebruik hem zelf toch meestal gewoon, heb geen filter. Ik heb er een lensdop op in m'n zak en uit m'n zak laat ik die er gewoon af. Daarnaast heb ik ook een lenshood maar dan wordt het geheel alweer twee keer zo groot en gaat dat voordeel dus weg ;). Naast formaat is AF snelheid (een beetje) en kijkhoek ook wel een verschil. Je hebt nu wel een mooi rijtje lenzen... 28, 40, 50 equiv.

Edit: gewoon omdat het leuk is, kom toevallig net een x-pro2 review tegen waarbij alles met 18, 27 en 35mm is geschoten. Check.
Yep, m'n hood is nog onderweg uit China voor 1 of 2 dollar maar ik verwacht dat die inderdaad de lens 2x zo groot maakt...
Sowieso zal het een raar gezicht worden want de lens zelf is zo'n 52mm breed terwijl de schroefmount 39 is. Krijg je zo'n zandloper op je camera. :+

De 18mm en 35mm maken inderdaad een mooie combi, zeker met m'n andere primes (50 1.4 en 135 2.8). Al vind ik vast later nog wel een excuus om de Fuji 50 1.2 te halen :9~

[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 17-01-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Oh, wat een prachtige spullen staan er weer bij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:32:
[...]

Dat is een mooie verzameling objectieven die je daar hebt. :)
Yep, ben er erg blij mee. Jij hebt mijn 12-40 overgenomen, toch? De Leica die ik je toen liet zien heb ik hiervoor ingeleverd. Toch maar bij Olympus gebleven. 😉 Hoe bevalt de 12-40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwintessens schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:38:
[...]

Yep, ben er erg blij mee. Jij hebt mijn 12-40 overgenomen, toch? De Leica die ik je toen liet zien heb ik hiervoor ingeleverd. Toch maar bij Olympus gebleven. 😉 Hoe bevalt de 12-40?
Ik heb je 12-40 overgenomen ja. Die Leica leek me ook prachtig. Toch niet helemaal maar wens?
Die 60mm macro, als je die nog eens kwijt wil ;) dat lijkt me echt een prachtig objectief.

De 12-40 bevalt prima. Heel mooi en fijn ding. Wel wat anders dan lichte primes en heb dus wel een grip aan mijn E-M10 zitten als ik hem gebruik. Maar eigenlijk zit de 12-40 nu zo'n beetje vast op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:42:
[...]

Ik heb je 12-40 overgenomen ja. Die Leica leek me ook prachtig. Toch niet helemaal maar wens?
Die 60mm macro, als je die nog eens kwijt wil ;) dat lijkt me echt een prachtig objectief.

De 12-40 bevalt prima. Heel mooi en fijn ding. Wel wat anders dan lichte primes en heb dus wel een grip aan mijn E-M10 zitten als ik hem gebruik. Maar eigenlijk zit de 12-40 nu zo'n beetje vast op de camera.
Mooi dat die 12-40 bevalt. Scherp lensje. Was mij wat te zwaar. Die Leica is mooi, voelde ook heerlijk en mooi scherp objectief. Maar te traag bij weinig licht en ik wilde niet beide camera's houden. De Olympus is praktischer dus die mocht blijven. De 60mm heb ik nog niet eens gebruikt, dus je zult nog even moeten wachten... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Eindelijk weer een lens upgrade! :)

Ik was al een beetje verwend met de kwaliteit van mn 400mm 5.6L en 10-22, en ik wilde ook heel graag het bereik er tussen in gaan upgraden. Tijdens mijn verblijf in Finland de afgelopen 5 maanden heb ik heel veel gefotografeerd en ik heb toen besloten om mijn 18-50 2.8 en 55-250IS ook maar eens te gaan upgraden.

Ik gebruik het midden bereik niet zoveel en wilde al langer een echt lichtsterke prime voor niet al te veel geld. Dus na wat reviews gelezen te hebben kwam ik uit bij de Sigma 30mm f1.4 Art. En wat een prachtlensje is dat! Heb hem vandaag weer goed kunnen testen en ben ontzettend blij met deze lens!

M'n tweede lens die ik dit weekend kocht was de 70-200 F4 IS.
Ik had al zeer positieve ervaring met de non-IS, maar wilde toch graag stabilisatie, dus moest ik wat meer uit geven. Ook deze heb ik vandaag goed aan de tand gevoeld en ik vind het een fantastische lens :9~
Eerst wilde ik de 70-200 nieuw kopen met de MM-actie en cashback, voor zo'n 950eu. Maar nu heb ik voor dat zelfde bedrag deze beide lenzen gekocht via de vraag en aanbod van Tweakers :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1690/24172731950_4fb4b62a5b_z.jpg

PS. nog tips om die witte 'aanslag'/droge rubber op de zoomring aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar V&A al niet goed voor is. En om rubber weer zwart te krijgen zijn verschillende manieren voor. Beetje kettingolie, WD40, pindakaas, olijfolie et cetera. Of het blijvend is? In de meeste gevallen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn vriendin heeft het bij mijn oude 85mm f/1.8 ook, beter is om een nieuwe ring te kopen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Too bad dat Canon / Nikon niet zo'n systeem voor onderdelen hebben zoals Festool, waar je via http://www.festool.nl/ekat (als het niet tijdelijk down is... :+) elk onderdeel kunt terugvinden. Het ordernummer dat je daar vind kun je vervolgens naar een willekeurige Festool dealer meenemen die het gewoon kan bestellen. Zonder woekerprijzen wel te verstaan. Dus niet van die onzinnige fratsen als bij printers, waar een fuser soms meer kost dan een volledig nieuwe printer (+ toners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 02:07:
Too bad dat Canon / Nikon niet zo'n systeem voor onderdelen hebben zoals Festool, waar je via http://www.festool.nl/ekat (als het niet tijdelijk down is... :+) elk onderdeel kunt terugvinden. Het ordernummer dat je daar vind kun je vervolgens naar een willekeurige Festool dealer meenemen die het gewoon kan bestellen. Zonder woekerprijzen wel te verstaan. Dus niet van die onzinnige fratsen als bij printers, waar een fuser soms meer kost dan een volledig nieuwe printer (+ toners).
Bij Canon kan het ook gewoon. Techrepair heeft veel op zijn website staan. Het is zinloos om elk onderdeel op voorraad te hebben maar ze hebben eigenlijk de meeste dingen wel op voorraad die stuk kunnen gaan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Nice, dat is evt ook nog een optie dus.
Ik kan het met mn vinger ook al weg 'poetsen', maar gaat wat lastig met die ribbels. Ik denk dat wd40 niet eens zo'n gek idee is, ook om het weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Joh, begin gewoon voorzichtig met een licht sopje en dan met een vochtig wattenstaafje ofzo het witte wegpoetsen.

Ik zou WD40 niet doen: dat spul stinkt en dan heb je zo'n plakkerige ring. Trekt alleen maar ander vuil aan.

En mocht na het voorzichtig schoonmaken het rubber zelf ingedroogd/mat zijn, heb je speciale spullen ervoor, bijvoorbeeld van die cardetailing flesjes om zwarte onderdelen weer zwart te maken.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja daar heb je zeker een punt.
Ik ga eens wat proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 02:07:
http://www.nikonservice.nl/shop/index.php :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
PdeBie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:57:
Omdat ik gisteren jarig was mijzelf ook maar een cadeautje gedaan. Kleinigheidje maar hoor.

[afbeelding]
pricewatch: Nikon MC-DC2

Ik had al de pricewatch: Nikon AF ML-L3 Infrared remote control, maar die werkt niet altijd even lekker in daglicht. Dat is met deze nu opgelost :)
Wat blijkt.... mijn vriendin had schijnbaar opgevangen dat ik deze remote wilde hebben, dus die had hem ook (stiekem) besteld.

Deze ga ik dus inruilen. Denk dat ik een extra accu ga halen voor mijn D7000. Kan nooit kwaad wat extra juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar net ontvangen dus nog geen idee wat voor resultaten het geeft. Zal van dat resultaat afhangen of ik dit eerder neem dan een van de reflexen met een compacte 35mm lens om snapshots te maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1553/24149943179_9c0c83a519_c.jpgDSC_6626.jpg by cappelleh, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Vandaag een reisstatiefje gekregen van mijn vriendin, als (voorlopig) laatste toevoeging aan mijn fotosetje. Het is een MeFoto Backpacker. Had al redelijk lang gezocht en vergeleken, en deze scoorde voor mij altijd goed. Met name vanwege het formaat icm het gewicht. Het is een mooi statiefje verder, kwalitatief ook, dus ben er erg blij mee! Werkt fijn ook met de Nikon ML-3 remote.

Afbeeldingslocatie: http://i288.photobucket.com/albums/ll197/werkenslaap/Mobile%20Uploads/IMG_20160124_195438245_zpscmtisqq8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i288.photobucket.com/albums/ll197/werkenslaap/Mobile%20Uploads/IMG_20160124_200144592_zpsl1ive9mr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i288.photobucket.com/albums/ll197/werkenslaap/Mobile%20Uploads/IMG_20160124_203157822_zpsvar6gyfz.jpg

Ik had laatst al een Kata 3N1 gekocht, met de optionele statiefholster, en dat past mooi zoals je ziet. Over 2 weekjes gaan we naar Sri Lanka, en vd zomer staan nog wat andere tripjes gepland (oa IJsland en waarschijnlijk Ierland). Erg benieuwd hoe de nieuwe gear bevalt!

PS. Sorry voor de crappy lowlight phonepics, heb helaas maar 1 fatsoenlijke camera in huis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een mooi en draagbaar setje zo. :)

Heb je een link voor dat statiefholster? Ik heb een Kata 123-go-20 en ben even benieuwd of dat compatible is.

//Edit: Ow wacht! Is het deze? http://www.kata-bags.us/tripod-holder-system-for-3n1s

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yup, specifiek deze: https://www.cameratools.n...N1&bal=KTZZ-STH-3N1&bac=1

Kata is overgenomen door Manfrotto dus al hun oude tassen gaan nu voor spotprijzen de deur uit.
Heb zelf inmiddels al een legio aan tassen/straps/pouches :+

[ Voor 32% gewijzigd door citruspers op 24-01-2016 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld! Voor dat geld wil ik de gok wel wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb er ook net eentje besteld, hij is officieel niet compatible met mijn Revolver 8 tas, maar dat valt wel op te lossen. Zo'n tasje is toch net iets lekkerder dan twee straps waar de tripod tussenuit kan glijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manfrotto leverd zo'n ding met bepaalde tassen, bijvoorbeeld de Vertex 200 AW. Maar daar passen dan maar twee poten in, wat verder niet erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Dat is hem inderdaad! Officieel is ie speciaal voor de 3N1-tassen, maar valt vast wel iets mee te fixen. Als je aan de bovenkant maar iets van een oog hebt waar ie aan kan hangen, dan ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Mijn eigen statief is gisteren overleden (m'n eigen schuld, ik gooide 'm op de achterbank en er brak een stuk plastic af). Ik kan 'm nog wel gaan proberen te repareren, maar ik was eigenlijk al naar een andere gaan kijken (ik ben er nooit 100% tevreden mee geweest, omdat hij altijd al een beetje gammel was). De MeFoto van m'n zwager is erg goed, maar ik weet niet of ik zoveel uit wil geven aan een statief. Ik denk dat ik voorlopig maar gewoon het statief van m'n vriend gebruik (als ik hem kan vinden), want ik gebruik één keer per jaar een statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Voor 120 heb je al een Sirui (Goed reisstatief voor lichtere camera's) of misschien zelfs al een zwaardere manfrotto. De sirui heb ik hier gereviewd: Het statieven topic

Maar als je hem een keer in het jaar gebruikt zou ik 'm eigenlijk gewoon lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

4Br0k3n3rr0r schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:21:
Mijn eigen statief is gisteren overleden (m'n eigen schuld, ik gooide 'm op de achterbank en er brak een stuk plastic af). Ik kan 'm nog wel gaan proberen te repareren, maar ik was eigenlijk al naar een andere gaan kijken (ik ben er nooit 100% tevreden mee geweest, omdat hij altijd al een beetje gammel was). De MeFoto van m'n zwager is erg goed, maar ik weet niet of ik zoveel uit wil geven aan een statief. Ik denk dat ik voorlopig maar gewoon het statief van m'n vriend gebruik (als ik hem kan vinden), want ik gebruik één keer per jaar een statief.
Gebruik je hem nooit omdat het een brak statief was of gebruik je hem gewoon uberhaubt nooit? ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 21:47
Ik weet niet in hoe verre de mensen hier oude lenzen waarderen, maar ik moet bekennen dat ik best wel wat plezier beleef aan mijn Tokina 500mm.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5831/23776783510_1706782bc4_z.jpg

Al blijft het wennen voor me om goed manueel te focussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Ventieldopje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Gebruik je hem nooit omdat het een brak statief was of gebruik je hem gewoon uberhaubt nooit? ;)
Hij was brak, werkte niet lekker, instabiel, te beperkt... Dat speelde echt wel mee dat ik 'm nooit gebruikte. Ik heb hem ook al bijna tien jaar, nooit 100% tevreden geweest (dacht eerst dat ik gewoon niet met statieven om kon gaan, totdat ik andermans statieven kon uitlenen). Voorlopig leen ik wel een statief als ik het echt nodig heb, dan kan ik altijd nog wel besluiten of ik een keer een goede aanschaf.

@JRShield: Oude lenzen _/-\o_
Tokina heeft sowieso erg veel goed glas. Ik heb een oude groothoek, macrolens en een telelens van Tokina d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
JRShield schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:50:
Ik weet niet in hoe verre de mensen hier oude lenzen waarderen, maar ik moet bekennen dat ik best wel wat plezier beleef aan mijn Tokina 500mm.

[afbeelding]

Met de bekende zeepbel bokeh :D Ben wel benieuwd naar foto's die je hiermee hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
JRShield schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:50:

[afbeelding]

Spiegellenzen! Ik zie ze vaak voorbij komen voor relatief weinig maar heb nog geen excuus kunnen vinden om er eentje aan te schaffen. Wat schiet je er zoal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
Bij deze een paar voorbeelden van foto's gemaakt met de Tokina 500mm

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1568/23445657943_1925593a7c_z.jpg
Dit is het beste voorbeeld dat ik heb van de ringetjes bokeh.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5799/24072444115_6deb376ddc_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1712/24072439835_f5a58be083_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1626/23296582973_c6402b065b_z.jpg

Vooral in het laatste shot zie je dat er ergens nog een paar vlekjes op het objectief zitten. Ik ben nog bezig deze op te sporen en schoon te maken :9 Al met al geen al te slechte aankoop voor €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die vlekken zitten waarschijnlijk op je sensor.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Voor 20 euro is het inderdaad een no-brainer. 500mm in een compacte lens met zo te zien nog best redelijke scherpte. De bokeh is lelijk (imho) maar...20 euro :p

Wel eens met AJ: misschien moet je je sensor schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
ajhaverkamp schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:00:
Die vlekken zitten waarschijnlijk op je sensor.
Edit: Ik heb mijn oudere foto's nog eens bekeken en het is inderdaad de sensor van mijn D70, niet de lens. Ik gebruik mijn D3200 vaker, vandaar dat het niet op viel. Bedankt voor de tip, dit scheelt mij een hoop frustraties!

[ Voor 36% gewijzigd door JRShield op 26-01-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Heb je je andere lenzen ook op F/8 staan als je dit test? Vlekjes worden namelijk veel zichtbaarder bij kleinere diafragma's (dus hoger F/getal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
citruspers schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:05:
Voor 20 euro is het inderdaad een no-brainer. 500mm in een compacte lens met zo te zien nog best redelijke scherpte. De bokeh is lelijk (imho) maar...20 euro :p

Wel eens met AJ: misschien moet je je sensor schoonmaken.
Ja die bokeh is intens ;) Voor gewoon gebruik vind ik het ook niet mooi maar heb wel voorbeelden langs zien komen die ik op z'n minst interessant vindt. Voorbeeld van iemand anders:

Afbeeldingslocatie: http://abbazz.zenfolio.com/img/v1/p293409921.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lens-scape.com/article/090321-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

citruspers schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:14:
Yup, specifiek deze: https://www.cameratools.n...N1&bal=KTZZ-STH-3N1&bac=1

Kata is overgenomen door Manfrotto dus al hun oude tassen gaan nu voor spotprijzen de deur uit.
Bedankt voor de tip!
Idd; lage prijzen. d:)b

Net ff bij cameratools een Kata shoulderstrap en die statiefhouder besteld. Tezamen voor net 15 euro. Da's een koopje. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dat is de gecko schouderstrap? De PL camerastrap kost namelijk maar 5 euro, daar heb ik er nu een paar van. Fijne straps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dubbelpost!
Hierbij nog een foto van mijn recente aankopen:

Kata Revolver 8 PL
Kata statiefhouder (ja, die!)
Sirui T005x

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iosKMDo.jpg

De tas is overigens best vernuftig, door een soort interne keukencarousel kan je door je lenzen heen draaien en zonder de tas af te doen deze wisselen. Het is even wennen, maar het werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a7D4Ekj.jpg

Dat wordt dit weekend flink spelen 8)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Poh, wat 'n mooi ding! Je gaat hem ook veel voor videoproducties gebruiken neem ik aan?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

AdmiralSnipe schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:31:
Poh, wat 'n mooi ding! Je gaat hem ook veel voor videoproducties gebruiken neem ik aan?
Yes :) Had hiervoor de 550D, wat de pionier op videogebied was toen (en lange tijd zo is gebleven). Maar ik begon steeds meer tegen de limieten van die camera aan te lopen dus tijd voor een upgrade :) Morgen krijg ik een adapter binnen dus dan kunnen m'n Canon-lenzen erop.

Random feitje: de foto van m'n GH4 is gemaakt met een 1200D omdat de accu's van m'n 550D leeg waren :+

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 26-01-2016 23:51 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Netjes, veel plezier ermee!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
citruspers schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:17:
Dubbelpost!
Hierbij nog een foto van mijn recente aankopen:

Kata Revolver 8 PL
Kata statiefhouder (ja, die!)
Sirui T005x

[afbeelding]

De tas is overigens best vernuftig, door een soort interne keukencarousel kan je door je lenzen heen draaien en zonder de tas af te doen deze wisselen. Het is even wennen, maar het werkt prima!
Netjes. Die statiefhouder werkt dus niet alleen op de Kata 3N1-tassenserie dus! Mooi compact statiefje ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yup, de houder werkt prima op alle tassen met 1 of twee lussen aan de voorkant. De tas zelf werd al geleverd met twee straps om je statief mee vast te binden, maar door het zakje kan hij nu ook niet meer naar onder glijden. Wel zo veilig.

En compact is het statief zeker. Review staat in het statieven topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De Lee Seven5 52mm filter ring ontvangen, zodat ik de filters ook kan gaan gebruiken op de Zeiss Loxia 35mm. Ben benieuwd hoe deze combinatie uitpakt. Is bedoelt voor stedentrips en als ik licht en compact op stap wil.

Wachten is nog even op de 49mm adapter ring voor de Sony/Zeiss 55mm. En dan is de set compleet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZvRgLtXEAUbO1k.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 27-01-2016 18:05 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Omdat de speedlites af en toe een beetje vermogen tekort kwamen, een modelling light toch wel praktisch is, en ik mijn investering in softboxen en beautydish niet nog eens wilde doen, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Elinchrom Quadra Hybrid Living Light set. De flitskop is zo klein, dat deze makkelijk in een Westcott Apollo past bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1679/24633098895_065764e13a_c.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Die kat was het duidelijk zat om telkens weer naast dat apparaat gezet te worden voor de foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Die kat is niet weg te slaan bij mijn spullen. Duikt ook regelmatig op tijdens de model shoots. ;)

Eerste testje met de Quadra icm Lumopro beautydish:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1660/24082189344_63b8a94038_c.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ziet er mooi uit..de meubel. Foto lijkt overbelicht?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet overbelicht hoor, ik zie geen blown out highlights te minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Gewoon een lekkere high key. Op het randje, maar ik neem aan dat vandijk de histogram/blinkies/zebra/etc. heus wel in de gaten heeft gehouden.

Niet mijn smaak verder (stoel, model), maar technisch goede foto me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandijk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:
Die kat is niet weg te slaan bij mijn spullen. Duikt ook regelmatig op tijdens de model shoots. ;)

[afbeelding]
SOOC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Hier is nog wel eea in photoshop gedaan. De benen staken een stuk buiten mijn achtergrond uit, dus hie moest behoorlijk wat gefikst worden. De paarse stof is herkleurt om beter bij de jurk te passten en er zitten wat curves overheel. Maar in essentie heeft dit niet zo veel gedaan met de belichting op het model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:35

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

vandijk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:58:
Omdat de speedlites af en toe een beetje vermogen tekort kwamen, een modelling light toch wel praktisch is, en ik mijn investering in softboxen en beautydish niet nog eens wilde doen, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Elinchrom Quadra Hybrid Living Light set. De flitskop is zo klein, dat deze makkelijk in een Westcott Apollo past bijvoorbeeld
Soms lijkt dit topic net het "Post je slechtste telefoon foto"-topic.
Maar jij neemt gelukkig nog de moeite om een goede foto te maken. En dat kan ik wel waarderen.
vandijk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:

En dat je dan ook nog een goede foto post van wat je er mee kan, dat kan ik nog meer waarderen.
d:)b

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Prima high key inderdaad, veel plezier ermee :) Zijn die dingen nou zwaar?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Twhomp schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:01:
Gewoon een lekkere high key. Op het randje, maar ik neem aan dat vandijk de histogram/blinkies/zebra/etc. heus wel in de gaten heeft gehouden.

Niet mijn smaak verder (stoel, model), maar technisch goede foto me dunkt.
Weet niet hoe je beeldscherm staat maar hier zit nog voldoende ruimte in ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
tobiasvs schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:54:
Prima high key inderdaad, veel plezier ermee :) Zijn die dingen nou zwaar?
De flitskop is 250gram geloof ik. Vergelijkbaar met een speedlight. De accupack is iets meer dan 3 kg. Er is ook een lichtere versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude Velbon statiefkop is overleden, dus het was tijd voor wat nieuws :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/Benro.jpg
Benro Transfunctional II Statief A2682TB1

Heel even getwijfeld over de carbon variant, maar ik denk dat dit goed genoeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Mijn nieuwe anti-inbraaksysteem... euh teletoeter :+ is binnen. De Canon FD 300mm F4 L, één bonk staal en glas 8) Gauw rondje Veluwe in de vroege ochtend mee doen zodra het weer beter is.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1612/24784455982_2c4e772cca_c.jpgCanon FD 300mm F4 L by Jeroen Diks, on Flickr

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Mooi lensje jd, gefeli met deze aankoop. Ben benieuwd hoe hij bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:29
Superdaantje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:07:
De Lee Seven5 52mm filter ring ontvangen, zodat ik de filters ook kan gaan gebruiken op de Zeiss Loxia 35mm. Ben benieuwd hoe deze combinatie uitpakt. Is bedoelt voor stedentrips en als ik licht en compact op stap wil.

Wachten is nog even op de 49mm adapter ring voor de Sony/Zeiss 55mm. En dan is de set compleet.

[afbeelding]
Mooi. Al beetje kunnen testen?
jd1987 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:02:
Mijn nieuwe anti-inbraaksysteem... euh teletoeter :+ is binnen. De Canon FD 300mm F4 L, één bonk staal en glas 8) Gauw rondje Veluwe in de vroege ochtend mee doen zodra het weer beter is.

[afbeelding]Canon FD 300mm F4 L by Jeroen Diks, on Flickr
Ziet er goed uit! Zou ik mogen weten hoeveel hij gekost heeft?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jupiter 11
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sGJR7xtMMM13XTAHJ6lulw74/full.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi.
Heb je ook een foto van de voorkant van de lens voor het type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

djengizz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:30:
[...]

Mooi.
Heb je ook een foto van de voorkant van de lens voor het type?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XyfH4XjiA1UDT7T4jxSvRd89/full.jpg

Wat kun je mij er over vertellen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dit is een latere KOMZ (uit Kazan) variant voor Zenit ('de handgranaat') en niet een KMZ (uit Moskou). Ik gok ergens jaren 60:

En verder wat je waarschijnlijk al weet.
Kopie van een Carl Zeiss Jena Sonnar. Typisch (en imo mooi) bokeh door 12-bladig diafragma, er zijn erg scherpe exemplaren. Redelijk contrast al kan die wat gevoelig zijn voor invallend licht door de ouderwetse single coating. Een lens met karakter.

Deze variant kan waarschijnlijk gewoon op oneindig focussen op die Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

djengizz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:24:
[...]

Dit is een latere KOMZ (uit Kazan) variant voor Zenit ('de handgranaat') en niet een KMZ (uit Moskou). Ik gok ergens jaren 60:

En verder wat je waarschijnlijk al weet.
Kopie van een Carl Zeiss Jena Sonnar. Typisch (en imo mooi) bokeh door 12-bladig diafragma, er zijn erg scherpe exemplaren. Redelijk contrast al kan die wat gevoelig zijn voor invallend licht door de ouderwetse single coating. Een lens met karakter.

Deze variant kan waarschijnlijk gewoon op oneindig focussen op die Sony.
Ik heb begrepen dat het serienummer meer kan vertellen over de leeftijd maar ik weet het nog niet precies. Het zou dan bv 1963 kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1629/24805048232_6593770119_c.jpg

Virtueel koekje voor de mensen die herkennen wat de functie van dit apparaat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:28:
[...]
Ik heb begrepen dat het serienummer meer kan vertellen over de leeftijd maar ik weet het nog niet precies. Het zou dan bv 1963 kunnen zijn....
Ik denk dat je er bij dit model rustig vanuit kan gaan dat hij het twee cijfer systeem volgt maar absoluut zeker ben ik niet. Er zijn zoals zo vaak bij Sovjet spul uitzonderingen. Voorbeeldje
Leevmeister schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:28:
Virtueel koekje voor de mensen die herkennen wat de functie van dit apparaat is :+
Ik had hem al langs zien komen Leevmeister.
Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

djengizz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat je er bij dit model rustig vanuit kan gaan dat hij het twee cijfer systeem volgt maar absoluut zeker ben ik niet. Er zijn zoals zo vaak bij Sovjet spul uitzonderingen. Voorbeeldje
Die site had ik al gevonden ja...

Ik heb hm vanavond opgehaald dus echt goed testen lukt nog niet maar de voorzichtige testjes maken mij al wel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:41:
[...]
Die site had ik al gevonden ja...

Ik heb hm vanavond opgehaald dus echt goed testen lukt nog niet maar de voorzichtige testjes maken mij al wel blij.
Het gaat daar wel over de meetzoeker variant en dan nog hoogstwaarschijnlijk een Chinese dus daarom denk ik ook wel dat '63 klopt.

Ben wel benieuwd naar wat samples mocht je die willen delen, in ieder geval veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Hamed schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:08:
[...]

Mooi. Al beetje kunnen testen?

[...]

Ziet er goed uit! Zou ik mogen weten hoeveel hij gekost heeft?
Ja hoor, €250 inc verzending ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:22

bobcom

Dedicated dabbler

[afbeelding]

Familie van deze?

(Virtueel koekje is voor Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1637/24644133520_687fec03c6_t.jpg)

[ Voor 7% gewijzigd door bobcom op 10-02-2016 17:23 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:35

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

[afbeelding]

Toe naar, profi spul; 6 rollen naast elkaar.
Kost ook tweedehands nog best een paar centen.
Dus je doet je ondertitel volop eer aan :+
Veel plezier ermee :)

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Na de D3 nu ook de lens die er eigenlijk bij hoort in m'n bezit! :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d7BowuS.jpg

De AF-S Nikkor 24-70 F/2,8G ED.

Heb 'm met dank aan Leevmeister voor een hele nette prijs kunnen scoren, met garantie!

[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 10-02-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Jeuj, veel plezier ermee :D

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 11:19
Mooie aankoop Citruspers, veel plezier ermee!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:36
Vorige week mijn speelgoed aangeschaft en eerste resultaten vallen zeker niet tegen.

A7RII met 55mm 1.8 en 70-200

A7rii gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
tuk217 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:54:
Vorige week mijn speelgoed aangeschaft en eerste resultaten vallen zeker niet tegen.

[afbeelding]
ehm..... mijn monitor lijkt defect. Je foto staat ondersteboven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Oeh nice! Nog geen behoefte aan iets dat een beetje wide-angle doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PdeBie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:18:
[...]

ehm..... mijn monitor lijkt defect. Je foto staat ondersteboven. :+
Het vreemde is dat als je erop klikt de foto wel goed staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Universal Creations schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:01:
[...]

Het vreemde is dat als je erop klikt de foto wel goed staat...
Hier niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:36
Ik zag het inderdaad. Heb hem gewoon op Tweakers geüpload en als je klikt klopt hij wel. Ach ja, het idee telt haha

@Balance, ik heb nog een 28mm f2 op het oog inderdaad. Maar ik heb nooit veel wide angle geschoten, dus mis het nu nog niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

[afbeelding]

Yikes, dat is nog een flinke ook. Wij hebben pas nog een CPP2 weg gedaan omdat we er uiteindelijk weinig mee konden, we hadden ons ook niet gerealiseerd dat zo'n ding praktisch een wasmachine-aansluiting nodig heeft om goed zijn werk te kunnen doen :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
tuk217 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:54:

mooie aanwinsten!

hoe bevalt de 70-200?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even langs de kringloop geweest, er was heel veel keuze maar ik heb mezelf ingehouden en 10% korting op deze set gekregen en in totaal €10 betaald. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gFJs07id77X9D02F0WAnY1lH/full.jpg

Danubia 400mm F/6.3
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oV28GNnW7KPo3WGrqCHUTFLZ/full.jpg

Tokina 80-200mm f/4.5
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LFZgrqmn74FNYGcJ9q0jGN0j/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QfS3oUBUMmlo6gNNJEVGWtr0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Jij hebt nog een kringloop waar ze geen achtelijke prijzen hanteren!
Leuke set, voor de prijs kun je je er geen buil aan vallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

400mm f6.3 jpg zo uit de camera onbewerkt uit de hand geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NiP6kab053oPoFAkdNeBdxG2/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou inderdaad. Ook op MP weten ze de prijzen voor M42 spul tegenwoordig. Als je dan een echt scherp en zeldzaam exemplaar hebt, vooruit.... Maar zelfs een Chinon (prutmerk IMO) vragen ze nog zo 30~40 euro voor.
Pagina: 1 ... 86 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt