Geen probleem hoor, het maakt het alleen makkelijker om gericht advies te geven als je gerichte vragen stelt
Disclaimer: Ik ben geen kenner en heb weinig (geen, mijn oude Manfrotto voldoet min of meer aan geen van jouw eisen) vergelijkingsmateriaal, het enige wat ik op dit moment kan zeggen op basis van een weekje rondlopen met de Leofoto RF-284CT is dat het denk ik al je wensen wel lijkt af te tikken (maar zoals gezegd, er zullen best veel andere statieven zijn die dat ook doen):
- 166cm hoogte (dat is wel met behulp van de middenkolom, die gebruik ik echt alleen maar als het “moet”, anders vind ik stabiliteit net belangrijker dus in de praktijk zet ik de middenkolom eigenlijk steeds helemaal beneden).
- Compact: deze past fijn in een zijvak van mijn Osprey Aether 65L (waar je normaal een drinkbus in doet). Ideaal was-ie nog iets korter geweest zodat het vak dat ik gebruik voor mijn statief in mijn Manfrotto backpack ook dichtkon, maar in dezelfde prijsklasse moest ik dan inboeten op hoogte, stabiliteit of prijs. De eerste twee hadden gekund (wou niet echt meer uitgeven), maar hoefden niet. Aangezien ik vooral met mijn Osprey hike, en het nog steeds in mijn Manfrotto backpack past (dus diameter is smal genoeg, alleen steekt het een paar cm uit), vond ik het geen probleem. Exacte lengte dichtgeplooid moet ik eens nameten als je dat wil, maar is zeker minder dan 50cm.
- Is arca compatibel, lijkt me te werken voor je Wimberley. De XB-32 is voor mij voldoende, misschien laat jouw budget nog een betere kop toe als je dat zou willen.
- Is carbon. De RF in tegenstelling tot de LC heeft maar 1 poot met een rubber coating, maar voor mij is dat voldoende. En ja, ik heb gemerkt dat carbon wel een voordeel is (al dacht ik bovenaan de Tiefenbach Gletsjer bij -2°C en lichte sneeuwval toch nog altijd dat ik beter handschoenen had meegebracht, want de rest van mijn spullen voelden ook koud aan

).
Dus, voor zover ik het kan inschatten, is het nog steeds een optie die je kan overwegen