Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Leevmeister schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:44:
[...]

Naahhhh. Zit wellicht wel een 28mm Hexanon-M aan te komen echter :)
De 28 gezien, de 50/2 bijna gekocht (maar er zaten geen lensdoppen bij, bleek na aankomst :| )
Ik wacht nog op de 50/2 :+
PowerUp schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Ik wil de FF-optie open houden. Plus dat de 4 goedkoper is dan de 2 ipv andersom.
Daar heb je gelijk in bij introductie was dit anders, kennelijke maken ze de la-ea2 niet meer.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat accessoires gekocht voor mijn Nikon D7100:
Nikon 70-300mm VR lens voor € 280 (2e hands).
Manfrotto monopod 682B + 496RC2 kop.
Nikon EN-EL15 batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9esjWCt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9drdQoh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8LcB3mV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ds3D99.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nqy9A54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TBa8WPR.jpg

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Mandrake466 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:44:
Wat accessoires gekocht voor mijn Nikon D7100:
Nikon 70-300mm VR lens voor € 280 (2e hands).
Manfrotto monopod 682B + 496RC2 kop.
Nikon EN-EL15 batterijen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie uitbreiding en nette prijs voor die lens! Ziet er uit als nieuw.

Die accu's voor 80 euro gekocht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
san.okk schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Mooie uitbreiding en nette prijs voor die lens! Ziet er uit als nieuw.

Die accu's voor 80 euro gekocht?!
Volgens de verkoper was het 80 euro maar toen ik zei dat dezelfde batterij op hun eigen website 59,95 kostte, kreeg ik het mee voor 59.

Lens ziet er goed uit alleen zie ik wel een stofdeeltje achter de lens. Ik heb nog geen foto's kunnen nemen en 'bestuderen' dus misschien valt het wel mee :)

Update: geen stog of iets dergelijks te bekennen op de foto's :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 27-05-2015 09:41 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Fijne monopod Mandrake en een leuke combi met de 70-300! :)

Zelf vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een Wacom Intuos Pro M op de kop getikt bij de MediaMarkt. Zat er al een tijdje naar te kijken en zat vooral erg te twijfelen tussen de S en de M omdat ik een Bamboo had met een vergelijkbare maat als de M. Uiteindelijk dus gewoon voor de M gegaan, wat werkt dat lekker zeg!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GhpxpmCAQJaIV3vHe9El5IiO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vc9f5qo8ibRipsnbPACI3csv/full.jpg

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:11
Waar precies gebruik je hem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice ventieldopje! Wat maakt dat je voor de Pro hebt gekozen en niet voor de (veel goedkopere) Pen & Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@ToyotaMR2, Ik gebruik hem voornamelijk voor Photoshop, bij het bewerken van portretfoto's voor mij wel onmisbaar. Met de muis kun je heel veel doen maar dan mis je de controle over de druk die je uitoefend. Dit kun je dan wel doen door de flow lager te zetten maar het werkt zo veel fijner door dit echt te laten bepalen door de druk die je uitoefend.

@Woutoud, omdat ik hiervoor al zo'n Bamboo had maar deze toch wat te beperkt vond in zowel de precisie als functionaliteit. De Pro heeft een touch ring en veel meer knoppen waardoor het lekker snel navigeren is (bijv. schakelen tussen lagen). Naast de extra knoppen is ook echt de precisie, de pen en het materiaal waarvan het oppervlakte is gemaakt wel een heel verschil met de goedkopere varianten.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Ventieldopje schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:08:
Fijne monopod Mandrake en een leuke combi met de 70-300! :)

Zelf vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een Wacom Intuos Pro M op de kop getikt bij de MediaMarkt. Zat er al een tijdje naar te kijken en zat vooral erg te twijfelen tussen de S en de M omdat ik een Bamboo had met een vergelijkbare maat als de M. Uiteindelijk dus gewoon voor de M gegaan, wat werkt dat lekker zeg!
Ik ben toch heel blij dat ik voor de S ben gegaan na aanraden van andere fotografen. Het ding had wmb nog wel kleiner gemogen eerlijk gezegd. Ik gebruik hem wel heel veel, al bijna meer dan m'n normale muis voor van alles en nog wat naast photoshop. Lightroom met het ding vind ik echter uitermate k^t 8)7

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

the mod man schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:22:
[...]

Ik ben toch heel blij dat ik voor de S ben gegaan na aanraden van andere fotografen. Het ding had wmb nog wel kleiner gemogen eerlijk gezegd. Ik gebruik hem wel heel veel, al bijna meer dan m'n normale muis voor van alles en nog wat naast photoshop. Lightroom met het ding vind ik echter uitermate k^t 8)7
voor lightroom is dit ding veel handiger:

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:18:
[....]

@Woutoud, omdat ik hiervoor al zo'n Bamboo had maar deze toch wat te beperkt vond in zowel de precisie als functionaliteit. De Pro heeft een touch ring en veel meer knoppen waardoor het lekker snel navigeren is (bijv. schakelen tussen lagen). Naast de extra knoppen is ook echt de precisie, de pen en het materiaal waarvan het oppervlakte is gemaakt wel een heel verschil met de goedkopere varianten.
Thanks! Ik heb zo'n nieuwe Bamboo (dat klein rot dingetje), maar ik spendeer nu zo veel tijd in Photoshop dat ik naar een beter model aan het kijken ben.
Zou je dan de Pro S aanraden boven de Pen & Touch M? €300,- is me namelijk wel wat te gortig. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:46
Mooi ding Ventieldopje.
Ik heb dezelfde variant ook liggen, tijdje geleden gekregen bij m'n camera maar hij zit nog in het plastic...
Misschien eens tijd om hem uit te proberen, ik hoor regelmatig dat je al snel niet meer terug wilt naar een muis als je eenmaal aan zo'n ding gewend bent.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

[...]

Het is een kwestie van wennen maar Lightroom is er ook niet bepaald op ingesteld om alles uit een tablet te halen. Zo zijn de bewerkingen niet drukgevoelig en hebben de extra dimensties (tilt en pressure) dus weinig nut. Vind zelf het werken in Lightroom met de tablet even fijn werken als met de muis, als ik aan het retouchen ben dan ligt toch de tablet voor mijn neus dus dan pak ik die eerder, ieder zijn ding.

Photoshop is waar ik hem dus ook echt voor gekocht heb maar of je er echt veel gebruik van zal maken als je geen portretten schiet (of iig aan retoucheren doet) durf ik niet te zeggen.
mrc4nl schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:42:
[...]

[video]
Lijkt leuk maar ligt in de praktijk alleen maar in de weg, zelf wel eens wat mee geexperimenteerd maar de mogelijkheden zijn best beperkt tenzij je een hele installatie gaat bouwen. Groot gedeelte van mijn workflow bestaat uit curves en veel minder uit het trekken aan sliders.
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:46:
[...]

Thanks! Ik heb zo'n nieuwe Bamboo (dat klein rot dingetje), maar ik spendeer nu zo veel tijd in Photoshop dat ik naar een beter model aan het kijken ben.
Zou je dan de Pro S aanraden boven de Pen & Touch M? €300,- is me namelijk wel wat te gortig. ^^
Dan zou ik alsnog zeker de Pro S aanraden ondanks het formaat. Het is een redelijk formaat waar je prima mee kan werken en het verschil in materialen is erg groot. Het werken met de Pro is een heel stuk smoother dan met andere Bamboo modellen en je hebt qua software een hele hoop meer in te stellen. De extra knopjes en touch ring zijn ook echt heel handig!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum! O-)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7753/18120079595_f2b40cbcac_c.jpgIntuos Pro S by Wouter, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
mrc4nl schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:42:
[...]
[video]
Zo deed ik dat ook. Werkte voor mij persoonlijk ideaal en behoorlijk tijdsbesparend. Kan het zeker aanraden. Een Logitech G13 of iets vergelijkbaars voor sneltoetsen er naast en je bent helemaal klaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

[...]

Om daar nog even op terug te komen en voor Woutoud ook wel een tip, maak een profiel aan voor je pen speciaal voor Lightroom en evt. Photoshop. Schakel bij die profielen het gebruik van "Windows Ink" uit onder het tabblad "Mapping".

Windows Ink zorgt namelijk voor aardig wat irritatie als je aan een slider wil trekken. Je moet dan een bepaalde afstand afleggen voordat hij het pakt en als je pech heb wacht je te lang en klik je met rechts. Dat is prima als je in Windows zelf werkt maar minder fijn in Lightroom/PS maar gelukkig kun je het per applicatie aan/uit zetten ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sNbfr32mgFqHyH157iV9wvOJ/full.jpg

Woutoud, héél veel plezier met je aankoop! ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na die kleine tip heb ik zeker plezier, dat maakt de hele boel een stuk bruikbaarder. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Ik doe ook maar eens een familieportretje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SjCIXBd04m8TWzoWGoiDp9By/full.jpg

Bodies: Nikon D60 met batterygrip (achter) en D40

Lenzen, links naar rechts: Chinon 28mm f/2.8 (M42), Nikon 18-55 AF-S DX, Chinon 135mm f/2.8 (M42), Makinon 80-200 f/3.5 (F-mount)

Snelle lichten: Sunpak Powerzoom 4000 AF, 2x Falconeyes SS-200F met doorzichtplu
Statief: Hama Star 63

En het past op de flitsers en statief na allemaal hierin, een Rollei Runner Slingbag :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hxJ4oWQxTiy9Y6fA90DzK7iM/full.jpg

Daarnaast schiet ik nog regelmatig analoog, met dit rijtje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZNdb5M7sb7OrGcnMsBbFC4Jh/full.jpg

Links naar rechts: Agfamatic 300 (op 126-film), Canonet 28, Minolta XG-1, Zenit 12XP, Rexatar 200 f/3.5, Meyer-Görlitz 50mm f/1.8, Helios 44M-2, Mamiya C330 met een Mamiya-Sekor 80mm f/2.8

Voorop ligt nog een Leningrad-8 lichtmeter van na de val van de Sovjetunie :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Crosspost vanuit HK.

Vandaag de pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 STM ontvangen :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oDsWwpBzCmw0YDeW4aP1LzFN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CQZHsUGMkfNy1uxnzc2LM2M1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLC35yMSuMFLgChCigBzFifF/full.jpg
*Excuses voor de crappy iPhone foto's ;(

Tijdje terug de Canon EF 50mm f/1.8 II getest. Deze lens voelt alleen al een stuk beter, al is het alleen al voor de mount :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q0NPkSGJyfQmu7mzyYFtaCmG/full.png

X100, voor op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolBlue in de buurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gekocht of geleend? :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gekocht :p Black Edition, mooi ding. Voelt super in de hand.

Niet heel compact, maar toch een stuk compacter dan de A77 met lens. Zin om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

PWM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:57:
[...]

Gekocht :p Black Edition, mooi ding. Voelt super in de hand.

Niet heel compact, maar toch een stuk compacter dan de A77 met lens. Zin om te gebruiken.
Oh nice, dacht dat je een camera ging lenen namelijk :) (iets met A61 topic?)
Anyway, mooi dinkie en have fun op de vakantie ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nomad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:03:
[...]

Oh nice, dacht dat je een camera ging lenen namelijk :) (iets met A61 topic?)
Anyway, mooi dinkie en have fun op de vakantie ermee!
Klopt, wilde RX100 lenen, maar die afspraak liep spaak. Kon deze voor 300 Euro overnemen, zit geen krasje op. Goede deal dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Fiber

Beaches are for storming.

Mooi! Dacht heel even dat je ook een analoge camera zoals die Konika Hexar had gevonden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

PWM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:08:
[...]

Klopt, wilde RX100 lenen, maar die afspraak liep spaak. Kon deze voor 300 Euro overnemen, zit geen krasje op. Goede deal dacht ik :)
Ah cool. Mooi ding. nette prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Vandaag ook een uitgebreid pakketje binnen :$

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8895/18140346936_c82b18335e_z.jpgI received some toys today! by Fatih Kaya, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Aan de lens te zien ga je hem ook voornamelijk voor video gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
A7s is bij voorbaat een video-camera, er zal misschien ook wel eens iemand een foto ermee maken, maar dat zullen er niet veel zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ja, voornamelijk voor low-light filmen en astrofotografie <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

Dus; In het donker filmen en sterretjes kijken ... :o

Maar mooie set zo. Helemaal vers gestart of al langer bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hele mooiste set! Veel plezier ermee, maar dat komt ongetwijfeld wel goed.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Barrycade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:11:
Dus; In het donker filmen en sterretjes kijken ... :o

Maar mooie set zo. Helemaal vers gestart of al langer bezig?
Ja. Het kriebelde al een tijdje en vaak de D5200 van mijn moeder geleend. Ik zie het wel als een verse start. Misschien dat sommige de A7s een overkill vinden als 'instapmodel' (wat ik ook enigzins wel kan begrijpen) maar ik heb mijn redenen daarvoor. De belangrijkste was toch de prijs (was een zeer leuke aanbieding). Mijn doel is uiteindelijk wel om wat hobby-centjes mee te verdienen, maar dat is komende 3 tot 6 maanden nog niet van toepassing. Er gaan wel gedachtes rond dat ik beter een andere (goedkopere) body had kunnen kopen, maar na het zien van de indrukwekkende lowlight prestaties, kon geen andere camera mij meer bekoren.

Nu eerst een portfolio opbouwen van het donker en wat sterretjes. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Netjes! Dat is is een heel mooi setje.
Nu ben ik wel benieuwd wat die "zeer leuke aanbieding" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
AdmiralSnipe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:35:
[...]

Netjes! Dat is is een heel mooi setje.
Nu ben ik wel benieuwd wat die "zeer leuke aanbieding" was.
mag je weten :) 1700 euro + 64 gb sd kaart. Je moet het wel durven uit China te bestellen :9. Ik heb de risico genomen omdat je bij Sony aanvullende garantie kan kopen en dan nog veel goedkoper dan de gemiddelde webshop hier.

[ Voor 17% gewijzigd door FireBladeX op 27-05-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Dat is niet verkeerd (bij onestop-digital?).
Ik heb het idee dat bij Sony camera's een groter prijsverschil zit tussen Hong Kong / China en Nederland dan wanneer je daar bijv. een Nikon of Canon haalt.
Veel plezier ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 27-05-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
FireBladeX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:30:
[...]

Ja. Het kriebelde al een tijdje en vaak de D5200 van mijn moeder geleend. Ik zie het wel als een verse start. Misschien dat sommige de A7s een overkill vinden als 'instapmodel' (wat ik ook enigzins wel kan begrijpen) maar ik heb mijn redenen daarvoor. De belangrijkste was toch de prijs (was een zeer leuke aanbieding). Mijn doel is uiteindelijk wel om wat hobby-centjes mee te verdienen, maar dat is komende 3 tot 6 maanden nog niet van toepassing. Er gaan wel gedachtes rond dat ik beter een andere (goedkopere) body had kunnen kopen, maar na het zien van de indrukwekkende lowlight prestaties, kon geen andere camera mij meer bekoren.

Nu eerst een portfolio opbouwen van het donker en wat sterretjes. :Y
Niks mis met duurdere camera als start. Vooral als je toch al weet het leuk te vinden. Terugkijkend had ik ook liever gelijk een nette body gekocht bij instap, had me veel centen gescheeld uiteindelijk :).

Ik ben benieuwd wat voor moois je ermee gaat doen!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ja mooi spul, zon A7(s) De samyang wil soms nog wel eens wat scherpte missen, maar goed andere prijsklasse dan zeiss enzo :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Voor video is die scherpte natuurlijk wel minder cruciaal dan voor fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

voor 1080P inderdaad, maar hij gaf ook aan wel eens een plaatje te willen schieten ;)
De coma van de samyang is dan weel weer minder fijn voor astrofotografie, al blinkt de sigma 24 f1.4 hier ook niet in uit.

ach ja heb je in ieder geval een reden om betere aan te schaffen

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 27-05-2015 22:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hahn schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:29:
A7s is bij voorbaat een video-camera, er zal misschien ook wel eens iemand een foto ermee maken, maar dat zullen er niet veel zijn :P
Kwam bij het jagen wat natuurfotografen tegen die er elk eentje hadden voor nachtfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
mrc4nl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:10:
Ja mooi spul, zon A7(s) De samyang wil soms nog wel eens wat scherpte missen, maar goed andere prijsklasse dan zeiss enzo :P
Ik zou liefst een FE PZ 28-135 mm F4 G OSS willen, maar die is viermaal duurder dan de Samyang. Nu heb ik de 'basic' en kan ik met oefenen beginnen, terwijl ik langzaam weer geld stop in de spaarpot voor een nieuwe lens :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23-09 18:10
* citruspers heeft nieuw speelgoed

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p6UQ0Yv.jpg

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Had jij niet eerst de D2H met 4Megapixel? Want dat is dit wel een mega upgrade ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb nog steeds een D2H met 4 megapixel en een D90, maar de D3 is inderdaad een flinke upgrade :D
Ik merkte dat ik (ondanks het verschil in beeldkwaliteit) veel liever met de D2H fotografeerde dan de D90, en had al jaren in m'n hoofd dat mijn volgende camera waarschijnlijk een D3 zou worden...

..en zo is het geschied. Ik heb nog even gekeken naar tweedehands D600s en D700s die ongeveer hetzelfde moeten kosten maar....nee. Ik was bang dat dat qua snelheid en bouwkwaliteit een teleurstelling ging worden. :)

Het is trouwens de variant van de D3 die al een buffer upgrade heeft gehad, waardoor er nu met 9 FPS 36 raw foto's de buffer in geknald kunnen worden. En als ik in DX modus zit kan ik met 11 FPS knallen, waar ik het nut niet helemaal van in zie maar wat ik wel heel leuk vind om naar te luisteren :+

EDIT: Wacht. DX modus op de D3 is ongeveer 5 megapixels. Misschien is dat een mooie hoeveelheid om de schok van 4 naar 12 Megapixels wat geleidelijker te laten verlopen :+

[ Voor 31% gewijzigd door citruspers op 28-05-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Haha, moet je dan niet gelijk je PC upgraden? ;) Mooi om te zien dat niet iedereen voor kleiner/lichter gaat. Dat is vandaag de dag toch wel de trend...

FireBladeX: ook gefeliciteerd met je aankoop, als ik opnieuw mocht kiezen tussen de A7/R/S dan had ik ook voor de S gegaan :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

citruspers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:47:
Het is trouwens de variant van de D3 die al een buffer upgrade heeft gehad, waardoor er nu met 9 FPS 36 raw foto's de buffer in geknald kunnen worden. En als ik in DX modus zit kan ik met 11 FPS knallen, waar ik het nut niet helemaal van in zie maar wat ik wel heel leuk vind om naar te luisteren :+

EDIT: Wacht. DX modus op de D3 is ongeveer 5 megapixels. Misschien is dat een mooie hoeveelheid om de schok van 4 naar 12 Megapixels wat geleidelijker te laten verlopen :+
11 FPS, is dat niet meer een pray and pray techniek? je kan beter een paar met scherp schieten :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Mrc4nl11 De D3 heeft vrij sterke autofocus, dus dat wordt er gewoon een heleboel met scherp schieten. :+

Maar ik merk het al, hier heerst zo'n typische 4FPS mentaliteit. Straks kom je ook nog eens aanzetten met een afneembare grip 8)7

@Terry: Ik had natuurlijk al de D90, en hou ook nog wel van een potje PC gamen, dus qua edit-specs zit het wel snor. Als ik voor de D600 was gegaan was het misschien een ander verhaal geweest.:)

[ Voor 20% gewijzigd door citruspers op 28-05-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mooie aankoop citruspers! :) Zou zelf ook niet snel meer afstand doen van dit soort type bodies (ondanks de oprukken de fuji mentaliteit hier). :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:55:
Haha, moet je dan niet gelijk je PC upgraden? ;) Mooi om te zien dat niet iedereen voor kleiner/lichter gaat. Dat is vandaag de dag toch wel de trend...

FireBladeX: ook gefeliciteerd met je aankoop, als ik opnieuw mocht kiezen tussen de A7/R/S dan had ik ook voor de S gegaan :)
D3 is compacter dan D700 met grip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
citruspers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:01:
@Mrc4nl11 De D3 heeft vrij sterke autofocus, dus dat wordt er gewoon een heleboel met scherp schieten. :+

Maar ik merk het al, hier heerst zo'n typische 4FPS mentaliteit. Straks kom je ook nog eens aanzetten met een afneembare grip 8)7
Met 11 fps zit er vast wel een bruikbare tussen, maar de magie van dat ene shot is wel weg... Mij geeft een burst geen enkele bevrediging, maar wel veel werk, om achteraf "die ene" te selecteren, die ik bij enkel shot meteen al had kunnen maken.
Het zal je niet verbazen dat ik ook niks zie in grips en Canon prefereer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Oeh een D3, die zie je hier niet vaak langs komen. d:)b
Ook een bepaalde reden waarom je niet voor de D3S bent gegaan? Aangezien ze 2e hands niet heel veel schelen qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:34:
[...]

Met 11 fps zit er vast wel een bruikbare tussen, maar de magie van dat ene shot is wel weg... Mij geeft een burst geen enkele bevrediging, maar wel veel werk, om achteraf "die ene" te selecteren, die ik bij enkel shot meteen al had kunnen maken.
Grip is gewoon een stukje comfort, maakt niet uit of je bursts of single shots schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
FireBladeX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:26:
[...]

Ik zou liefst een FE PZ 28-135 mm F4 G OSS willen, maar die is viermaal duurder dan de Samyang. Nu heb ik de 'basic' en kan ik met oefenen beginnen, terwijl ik langzaam weer geld stop in de spaarpot voor een nieuwe lens :$
Ik heb toevallig een tijd geleden deze lens aangeschaft en ik kan kan zeggen: spaar er zeker voor door. Ik vind het echt een heerlijke lens in gebruik.

Mooie set btw!! En overigens vind ik de foto's die uit de A7s rollen ook heerlijk, dus zeker niet alleen voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Toff schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:34:
[...]

Hebben grips en canon toch niks mee te maken? De Canon 1D series schieten ook allemaal rond de 10fps of meer.

Het maken in een schot gaat simpelweg niet op omdat je altijd de pech zal hebben dat iemand de ogen dicht heeft of net een haartje er voor wappert. Er ligt een grens aan wat nou echt nodig is qua fps maar daarvoor kun je hem beperken ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Toff: De single-shutter modus van de D3 is ook wel heel bevredigend hoor, maar bij een concert als iemand springt met zijn gitaar leg ik liever niet al mijn eieren in 1 mandje, dan burst ik liever even kort.

Over het gripverhaal, bij Nikon is het zo dat een grip met dikkere accu vaak invloed heeft op de FPS. Zo kan je de D700 met grip van 4 naar 7 of 8 FPS tillen. En vroegah had je natuurlijk de grips met autowinder :+

@Admiralsnipe: De D3 en D3s schelen tweedehands niet veel? Ik heb een hoop camerashops met occasions afgezocht en daar zaten alle d3s modellen tussen de 2100 en 2800 euro. Voor mijn D3 heb ik significant minder betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van een D90 en een D2H komt dan is de D3 een meer dan uitstekende upgrade. Heb hem ook lang naast een D3s gehad maar de beeldwkaliteit op hoge iso en DR daar schiet de D3 toch wel behoorlijk tekort...

Vervangen voor een D750 en stap terug in bouw en bediening valt behoorlijk mee (al heb ik ook wel de voorkeur voor pro body handeling). Voor hoge iso pak ik nog altijd de D3s, heel veel beter is er nog steeds niet te krijgen (zoveel schelen de 1Dx en D4(s) niet). Zeker de extra pieken waard, als je hoge iso's nodig hebt tenminste, wat blijkbaar voor jou niet het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De D750 is natuurlijk wel weer een stap vooruit qua bouwkwaliteit vergeleken met de D600, dat mag niet vergeten worden. Je gaat van een magnesium bovenkant (D600) naar een volledig magnesium body (D7x0) Daarnaast heb ik nog geen (voor mij betaalbare) D750 occasions gezien, wat ook wel zwaar meeweegt natuurlijk.

De prestaties op hoge ISO's zijn voor mij wel belangrijk, maar geen absolute noodzaak. Ik heb voor ~1200 euro een D3 gekocht met garantie, de betere ruisprestaties van de D3s verantwoorden de verdubbelde prijs in mijn geval niet. Het is maar een hobby, ik hoef er niet van te leven :)

Ik ben voor nu nog heel druk bezig met genieten van de sterk verbeterde ruis en DR prestaties ten opzichte van mijn oude gear, en de autofocus en grootte van de zoeker zijn echt een fantastische upgrade.

[ Voor 21% gewijzigd door citruspers op 28-05-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Mijn Metz flitser heeft een klein broertje gekregen: de Nissin i40 :)
Werkt heerlijk op mijn Panasonic GX7. Veel beter in balans.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55671e1e0aab9/55671e1e054cf-P1030459.JPG

En ook de nieuwe Panasonic 42.5mm f1.7 erbij besteld, deze vervangt de bejaarde Zuiko OM 50mm f1.8.
Lekker klein lensje en uitstekende bouwkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55671e2e70c42/55671e2e6dd69-P1030456.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Schattig flitsertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geinige flitser, is zeker wel een licht ding of niet? :+

Vreemde focal length trouwens voor die lens, 42,5mm. Is dat gewoon zo uit de lucht gegrepen of heeft dat iets te maken met mirrorless crop factors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik gok inderdaad dat het iets te maken heeft met de cropfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Fiber

Beaches are for storming.

citruspers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:18:
Geinige flitser, is zeker wel een licht ding of niet? :+

Vreemde focal length trouwens voor die lens, 42,5mm. Is dat gewoon zo uit de lucht gegrepen of heeft dat iets te maken met mirrorless crop factors?
Doe eens keer twee... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Vergis je trouwens niet in die flitser, met een richtgetal van 40 (op 105mm equivalent) en 27 (op 24mm equivalent), komt er best nog wel een bak licht uit dat ding.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47
Nice :P Zelf houd ik de prijzen van die dingen ook met een scheef oog in de gaten (vooral die met een 's' erachter); heb eens een D2X gehad en mis dat type body wel qua bediening.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Tsja, als je eenmaal zo'n body gewend bent wil je eigenlijk niet meer terug. Je sjouwt je een ongeluk (true!), maar je hoef eigenlijk nergens voor een menu in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nieuwe lens, die best wel groot is :o Tamron 150-600mm.

Mooi speelgoedje. Kan m'n sportschoolabo ook opzeggen nu. 8)

Telefooncamerafoto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ThDLjms.jpg

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Over je een ongeluk sjouwen gesproken... :+
Gaaf ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Dat is het echte werk! Wat ga je ermee fotograferen? Vogels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

citruspers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:11:
Tsja, als je eenmaal zo'n body gewend bent wil je eigenlijk niet meer terug. Je sjouwt je een ongeluk (true!), maar je hoef eigenlijk nergens voor een menu in te duiken.
Klopt, maar ik heb nu een tijdje een D750 erbij naast een D700/grip en ervaar het mindere gewicht toch wel als uiterst prettig. Zeker als je een hele dag een trouwerij loopt scheelt het wel. D3/4 bodys werken erg fijn zeker weten. Heb toch de bewuste keuze gemaakt voor een D750 ipv een D3s en tot op heden geen moment spijt van gehad.

Maar een D3 kan je nog veel jaren plezier hebben en prachtige beelden mee schieten, veel plezier ermee :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

leendertv schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:36:
Dat is het echte werk! Wat ga je ermee fotograferen? Vogels?
Vliegtuigen :) Komende zomer een week naar Heathrow, gevolgd door een week naar Frankfurt.

En voor de rest nog tripjes naar Schiphol uiteraard.

Een vriend van mij (die tevens fotograaf is) adviseerde mij wel om een battery grip aan te schaffen, zodat het gewicht beter verdeeld wordt tussen de body en de lens. Dus dat ga ik nog maar even doen. Kan sowieso nooit kwaad gok ik.

[ Voor 26% gewijzigd door London op 28-05-2015 21:31 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Shaggy: Snap ik, ik heb een keer een festival gedaan met D90 + 10mm fisheye F/2.8 en D2H + 70-200 F/2.8 en dan voel je je armen ook wel aan het einde van de dag. Maar nu fotografeer ik niet meer zo heel lang achter elkaar, en zeker geen trouwerijen. :)

@Las Vegas: True, maar kan je dan niet beter een monopod kopen? Met een zwaardere batterijgrip loop je uiteindelijk weer het risico dat je armen door de inspanning gaan trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Las Vegas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:30:
Een vriend van mij (die tevens fotograaf is) adviseerde mij wel om een battery grip aan te schaffen, zodat het gewicht beter verdeeld wordt tussen de body en de lens. Dus dat ga ik nog maar even doen. Kan sowieso nooit kwaad gok ik.
Gewichtsverdeling is meer als je een statief gebruikt. De battery grip zorgt er meer voor dat je alle vingers van je rechterhand om de grip kwijt kunt, wat effectiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

citruspers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
@Shaggy: Snap ik, ik heb een keer een festival gedaan met D90 + 10mm fisheye F/2.8 en D2H + 70-200 F/2.8 en dan voel je je armen ook wel aan het einde van de dag. Maar nu fotografeer ik niet meer zo heel lang achter elkaar, en zeker geen trouwerijen. :)

@Las Vegas: True, maar kan je dan niet beter een monopod kopen? Met een zwaardere batterijgrip loop je uiteindelijk weer het risico dat je armen door de inspanning gaan trillen.
Voor vliegtuigen is een monopod niet heel handig aangezien je vaak snel moet reageren, en sowieso vaak lastige hoeken moet aannemen om een foto goed te kunnen nemen.

Ik vrees dat ik het vooral van handwerk moet hebben. Maar uit de verschillende reviews is ook al gebleken dat de lens prima te gebruiken is gedurende langere tijden vanuit de hand. Hoewel dat valt of staat met je eigen kracht natuurlijk.

@Universal Creations, duidelijk, thanks. Zo'n battery pack zorgt natuurlijk ook weer voor meer gewicht.

Hmm, keuzes :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De 150-600 viel mij tegen eigenlijk.
Bereik is heel fijn, maar vond de kleuren en het contrast (eigenlijk gebrek aan, vergeleken met andere lenzen) best teleurstellend.

En probeer uit de buurt van de 600mm te blijven want daar verlies je kwaliteit en moet je hoog in de iso bij weinig licht.

Monopod kan handig zijn om dat ding even te laten rusten. Hangt het gewicht niet zo om je nek.

Hoeken en snel zijn valt wel mee bij gewoon burger luchtvaart. Die volgens meestal toch bekende banen/wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Aan de andere kant kan je tijdens het "rusten" meestal ook prima de statiefhaak van de lens in je broekzak of broekriem haken. Dan zit het gewicht ineens op je heupen in plaats van je schouder en armen. Doe ik ook vaak met mijn 70-200 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Welke andere lenzen dan? Vast niet met hetzelfde bereik of in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
De Canon 100-400 (versie I), optisch erg scherp, heeft wel ongeveer een zelfde bereik en in die prijsklasse maakt het dan ook niet meer uit of het € 100 meer of minder is. Bovendien is dat een lens die je makkelijk tweedehands kunt aanschaffen en ook weer verkopen zonder er op in te leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Universal Creations schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:37:
Welke andere lenzen dan? Vast niet met hetzelfde bereik of in dezelfde prijsklasse.
Uiteraard. Ik wou de tekst niet te lang maken.
En die lenzen zijn uiteraard niet vergelijkbaar qua bereik en prijs.
Maar het verschil in output valt wel enorm op.
Ik heb lang getwijfeld, en ondanks de lage prijs en groot bereik is deze niet voor mij.

Heb op een vakantie geschoten met de 50/1.4, 70-200/4 en de 150-600.
En ondanks dezelfde instellingen en onderwerpen (kort door de bocht) zag ik thuis in Lightroom zeer duidelijk welke foto's van de 150-600 kwamen.

Gewoon echt een verschil/afwezigheid van contrast/verzadiging en scherpte.
En dan zelfs op <500mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

NeutraleTeun schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:26:
[...]

En dan zelfs op <500mm.
schoot je dingen in de verte? let wel dat op vochtige dagen het contrast ook niet zo hoog is, dat zie je als het goed is ook met je eigen ogen, bomen in de verte lijken lang niet zo groen als dichtbij

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
DaviddeVogel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:49:
De Canon 100-400 (versie I), optisch erg scherp, heeft wel ongeveer een zelfde bereik en in die prijsklasse maakt het dan ook niet meer uit of het € 100 meer of minder is. Bovendien is dat een lens die je makkelijk tweedehands kunt aanschaffen en ook weer verkopen zonder er op in te leveren. :)
Scheelt ruim €300 in nieuwprijs en de 150-600 komt een stuk verder.
NeutraleTeun schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:26:
Uiteraard. Ik wou de tekst niet te lang maken.
En die lenzen zijn uiteraard niet vergelijkbaar qua bereik en prijs.
Maar het verschil in output valt wel enorm op.
Ik heb lang getwijfeld, en ondanks de lage prijs en groot bereik is deze niet voor mij.

Heb op een vakantie geschoten met de 50/1.4, 70-200/4 en de 150-600.
En ondanks dezelfde instellingen en onderwerpen (kort door de bocht) zag ik thuis in Lightroom zeer duidelijk welke foto's van de 150-600 kwamen.

En dan zelfs op <500mm.
Omstandigheden moeten natuurlijk wel hetzelfde zijn, want zoals gezegd heb je met lange lenzen de neiging om dingen die ver weg staan te fotograferen, waardoor je meer last krijgt van atmosferische verstoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Snap ik wel.
Maar dat moment dat ik enkel de 150-600 op zak had, baalde ik wel.
Want zelfs op 150 was die nog te lang voor dat onderwerp.
En ook op dat bereik zag je gewoon al verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb die Tamron wel eens kort geprobeerd en wijd open op 600mm was het wel merkbaar soft, maar afstoppen naar f8 maakte het wel een stuk beter. Kleur en contrast kan ik niets over zeggen.

Maar goed, er is niks anders (behalve de Sigma 150-600 C) dat je zo goedkoop op 600 mm brengt (met AF). Ik hoor trouwens wel hier en daar dat de Sigma (de S, maar ook de C) betere kleuren zou hebben dan de Tamron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Blijkbaar best lastig om over zo'n bereik een goede beeldkwaliteit te behouden, zeker voor zo'n prijs. Als je kijkt naar wat een 200-400 kost ... vanaf 400mm zijn het overigens vaak primes.

Naar mijn mening kun je beter voor een Canon 400mm f/5.6 gaan voor grofweg het zelfde geld :)

offtopic:
DUDE whyyy, waarom krijg ik de sigma badge. Ik vind de badges ineens niet zo leuk meer :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 29-05-2015 13:34 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ventieldopje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:33:
Blijkbaar best lastig om over zo'n bereik een goede beeldkwaliteit te behouden, zeker voor zo'n prijs. Als je kijkt naar wat een 200-400 kost ... vanaf 400mm zijn het overigens vaak primes.

Naar mijn mening kun je beter voor een Canon 400mm f/5.6 gaan voor grofweg het zelfde geld :)

offtopic:
DUDE whyyy, waarom krijg ik de sigma badge. Ik vind de badges ineens niet zo leuk meer :+
De Sigma 150-600mm is gereviewed door een Nederlander en die was er best positief over.

http://www.digifotopro.nl...-600mm-f-5-63-dg-os-hsm-s

Verder is er ook nog een Sigma 300-800 die daar ook genoemd wordt. Anders de Sigma 200-500 f/2.8 waar standaard een teleconverter wordt meegeleverd (mag ook wel voor die prijs...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De S en de C zijn beiden ook door Lenstip getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb expres voor de Tamron gekozen omdat ik niet gelijk een grote smak geld wilde uitgeven aan een lens (lees: 1500 of meer), ik ben nochtans een beginnende fotograaf en verre van een expert.

Heb veel reviews gelezen, en de Tamron heeft inderdaad waardige concurrenten (zoals de Canon & de Sigma 150-500 & 150-600). Maar die zijn ook allemaal een stukje duurder :)

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met de Tamron, hoewel ik de lens natuurlijk nog fatsoenlijk moet gaan testen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De Sigma C kost hetzelfde als de Tamron (dacht ik), de Sigma S is een stuk duurder, maar ook beter en zwaarder. Canon heeft geen soortgelijke lens, behalve de 100-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

En de 200-400, maar dan praat je ook over een bedrag... :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Misschien heb ik geluk met mijn Tamron 150-600 maar ik heb hier duizenden haarscherpe platen mee gemaakt. Heb 'm 1 jaar naast mijn Canon 500 IS F4 gehad en voldoende kunnen vergelijken en nam eigenlijk altijd de Tamron mee vanwege de flexibiliteit. De 500mm onlangs verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45
Mijn laatste aanwinst een Nikon 18-105VR uit de V&A van GoT ;)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Nikon%2018-105VR_zpsn5iodtuh.png

Past mooi bij mijn Nikon 18-55VR & Nikon 55-200VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:42:
Mijn laatste aanwinst een Nikon 18-105VR uit de V&A van GoT ;)

[afbeelding]

Past mooi bij mijn Nikon 18-55VR & Nikon 55-200VR
Mooie lens! Mag ik vragen waar je 'm voor gaat gebruiken? Ik begrijp niet waarom je deze nodig hebt als je al een 18-55 en 55-200 hebt?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
link0007 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:51:
[...]

Mooie lens! Mag ik vragen waar je 'm voor gaat gebruiken? Ik begrijp niet waarom je deze nodig hebt als je al een 18-55 en 55-200 hebt?
Minder wisselen....En ik kan dan voor 95% van mijn foto's voldoen met die ene 18-105 lens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En waarvoor wil je dan de 18-55 gaan gebruiken? Want de 18-105 overlapt die volledig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hahn schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:56:
En waarvoor wil je dan de 18-55 gaan gebruiken? Want de 18-105 overlapt die volledig.
Die gaat maybe de deur uit. Of ik houd hem tbv een evt. 2de Nikon body ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
En waarvoor wil je dan de 2e body gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor z'n 18-55 natuurlijk :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige affiniteit met de wetten der logica kunnen we link0007 niet ontzeggen.
Pagina: 1 ... 75 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt