Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd

Asahi Pentax Spotmatic F met:
- Takumar 1:3.5/28
- Takumar 1:1.8/55
- Takumar 1:3.5/135

Dit setje is van mijn opa geweest. Het aankoopbewijs en boekjes zitten er nog bij, op 02-10-1975 koste dit ƒ750,- (voor zover ik het handschrift kan ontcijferen).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 16:58 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Terryb47 op 05-05-2015 17:26 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Wat ik had:
Canon EOS 500D
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
Canon Extender EF 2x II
Canon Speedlite 430EX II
Vandaag heb ik het kunnen uitbreiden met de volgende set:

Canon EOS 70D
EF 16-35 f/2.8L USM
EF 24-70 f/2.8L USM
EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
EF 50mm f/1.4
EF 75-300mm f/4-5.6 III
Daarmee heb ik nu twee bodies:

En een hele familie aan glas:

Ik moet nu alleen nog even gaan bepalen wat ik wil houden en wat ik weer weg wil doen.
Daarnaast nog bedenken wat ik meeneem op vakantie aangezien het bij elkaar aardig wat weegt, maar daar is een ander topic voor.
Ik ben in ieder geval heel blij met deze uitbreiding.
[ Voor 3% gewijzigd door DaviddeVogel op 05-05-2015 18:10 ]
Of is er iets met keystone correctie gebeurd ..
[ Voor 22% gewijzigd door jesper86 op 05-05-2015 18:11 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 05-05-2015 18:37 ]
Nee, daarvoor was alleen een telefoon nodig. Toch jammer... heb je zoveel mooi spul, ben je voor het maken van een foto van dat spul afhankelijk van je telefoon.jesper86 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:09:
Damn, er was een aardige groothoek lens nodig om alles in beeld te krijgen zie ik.
Of is er iets met keystone correctie gebeurd ..
Je kan altijd nog een camera kopenDaviddeVogel schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:45:
[...]
Nee, daarvoor was alleen een telefoon nodig. Toch jammer... heb je zoveel mooi spul, ben je voor het maken van een foto van dat spul afhankelijk van je telefoon.
Of gewoon leren photoshoppen: eerst een foto maken met de ene camera, dan een foto met de andere camera, en dan vervolgens die twee over elkaar leggen zodat beide op de foto staan. Met de lenzen wordt het wat lastiger, maar ook daar moet het wel lukken.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Niet superkwaliteit, maar wel heel compact en toch nog redelijk degelijk. Recentelijk via amazon gescoord voor nog geen 2 tientjes, inclusief bescheiden balhoofdje:

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dankje en m'n eerste indruk van het filter is erg goed.Deathchant schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:05:
gefeliciteerd Lux! Hoe bevalt de pola filter je?
Het is een hele verademing om te zien hoe highlights verdwijnen (of zo goed als) en wat voor effect dit heeft op de kleuren.
...
Verwijderd

Nieuwe rolletje achtergrondpapier en een ColorChecker Passport.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 17:25 ]
Voor mij prima!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Thanks en dat klopt, maar ik wil me rijbewijs prioriteit geven en niet te krap gaan zitten. Straks zou ik de D5100 kunnen verkopen en de rest direct kunnen gebruiken op fullframe.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:23:
Huh Luxicon, ik had in m'n hoofd dat je een FX-body wou hebben? Anyway, veel plezier er mee!
[afbeelding]ColorChecker Passport by Wouter, on Flickr
Nieuwe rolletje achtergrondpapier en een ColorChecker Passport.
...
met deze site http://www.syopt.com/en/c...4mm-F2.8-ED-AS-IF-UMC.php de Samyang 14mm besteld.
Helaas, ondanks zelfde naam (zover ik kan zien) én rode rand, geen contactpuntjes en dus ook niet de extra (handige) features.

En ook maar een grip en extra accu

Even mailen met CameraNu en kijken of hun iets weten, dan gaat deze weer retour.
Inmiddels reactie, snelle service wel!
Terwijl die andere site toch echtDe Canon-uitvoering van deze lens is geheel manueel. Alleen voor de Nikon variant heeft Samyang de uitvoering uitgebreid:
De AE-versie voor Nikon camera's is door Samyang voorzien van een elektronisch systeem waardoor informatie over het objectief doorgegeven wordt aan de body. Dat betekent dat het diafragma en de brandpuntsafstand worden aangegeven in de EXIF-gegevens van een opname, automatische lichtmeting mogelijk is én het objectief gebruikt kan worden in combinatie met iTTL-flitsers.
Voor Canon hebben we geen lens van Samyang met communicatie naar de body, dus die zijn altijd geheel manueel te bedienen.
zegtAn aperture control motor and CPU chip is installed within 14mm F2.8 ED AS IF UMC Canon AE lens to assist Auto Exposure(AE) for Canon cameras. The aperture can be controlled from camera body thanks to the motor and chip. Also the appropriate focus is guided with indicator light.
[ Voor 44% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-05-2015 19:35 ]
Het typenummer op jouw doos is wel hetzelfde als die op hun website.
Er staat op hun website wel:
Erg vreemd dat ze gewoon niet in 1x duidelijk maken dat het om de elektronische-contacten-versie gaat. Waarschijnlijk dat cameranu.nl niet weet van het bestaan van deze versie...Newly released Canon AE version
Camera controls the aperture when the lens is mounted with Canon AE.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wel goede service van CameraNU. Zelfs na 22.00 nog mailtjes van hun.
Nog even afwachten dus.we kunnen het voor de zekerheid navragen voor u, de website is wel van Samyang zelf. Het vreemde is dat in het rijtje beschikbare mounts Nikon niet genoemd wordt. Dat zou kunnen duiden op een foutje in de tekst, maar als we het navragen weten we het zeker. Wilt u dat we dat doen?
Mocht het toch niet naar uw wens zijn kan de lens uiteraard aan ons retour gestuurd worden.
Verwijderd
Je haalt hem er vaak af? Of gebruik de camera ook amper? Ik haal de grip er eigenlijk alleen af als ik bij de accu in de body moet zijn. Met grip houdt het lekkerder vast.Sjoerdfoto schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:27:
Bad phone pic, maar zojuist een Jupio batterijgrip binnen voor m'n D610. Gebruik zo'n ding amper, zonde om daar dan dik 200 euro voor neer te tellen.
Voor mij prima!
[afbeelding]
Maarja, de prijzen die Nikon tegenwoordig voor de grips vraagt..

Nikon werkt anders dan Canon?Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:42:
[...]
Ik haal de grip er eigenlijk alleen af als ik bij de accu in de body moet zijn.
Voordeel van de nikon aanpak is dat je niet met je batterijklepje zit te klooien, de losse grip compacter is en dat er wellicht ook nog wat vorm/balans/sealing ontwerpvoordelen zitten aan het feit dat er maar 1 accu in hoeft te passen en er een accu in de camera blijft zitten.
Ze zijn met dit ontwerp begonnen bij de D300/D700, ik gok mede vanwege de feature dat je een grote D3 accu in die grip kon steken (in plaats van de normale accuhouder) voor extra power (1fps extra).
Kan je in de Canon grips ook AA batterijen kwijt?
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 09-05-2015 10:42 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En in Canon-grips kan je, met behulp van een extra tray die je erbij krijgt, ook AA-batterijen stoppen ja.
The devil is in the details.
Een Tamron 28mm f/2.5 Adaptall-2 Nikon Ai mount objectief.
Gered v.d. schimmel

(helemaal gereinigd, schimmelplekje verwijderd van één v.d. binnenste lenselementen. Was wel even een precisiewerkje, maar is goed gelukt)

Is het geen schatje?
Verwijderd
Nee, juist niet. De grip kan ook gebruikt worden voor de grotere accu's van D3 (in geval D300 / D700) of D4 (in geval D800 / D810, weet niet hoe het bij D610 / D750 zit).bluecupra schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:54:
Dat heeft Canon dan beter voor elkaar waar twee accu's in de grip gaan. Kan je de batterijen ook wisselen zonder de grip te hoeven verwijderen
Tevens valt je camera niet uit in geval van slecht contact tussen grip en body. Ook kun je accu's "online" wisselen, omdat de camera 'naadloos' over gaat van grip accu naar body accu.
Netjes!ehtweak schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:45:
Gered v.d. schimmel![]()
(helemaal gereinigd, schimmelplekje verwijderd van één v.d. binnenste lenselementen. Was wel even een precisiewerkje, maar is goed gelukt)
Heb je niet een paar foto's genomen toen alles uit elkaar lag? Altijd leuk om te zien

weet het niet meer
Was iddVishari Beduk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:38:
[...]
Heb je niet een paar foto's genomen toen alles uit elkaar lag? Altijd leuk om te zien

Het was vooral lastig om zo stofvrij mogelijk te werken.
Nou ja, in ieder geval zijn een paar stofdeeltjes niet zo erg als een schimmelplek.
[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 10-05-2015 10:10 ]

Voor de paar euro die ik ervoor betaald had, was het leuk om eens te proberen, maar de volgende keer denk ik wel ff twee keer na voordat ik besluit de operatie te beginnen
Oerdegelijk materiaal.

NikonPN-11-1 by Erik Haak, on Flickr

NikonPN-11-2 by Erik Haak, on Flickr
Altijd mooi om te zien hoe dit oude, degelijke spul, na jaren, nog vrijwel als nieuw er uitziet.
[qubluecupra schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:54:
Dat heeft Canon dan beter voor elkaar waar twee accu's in de grip gaan. Kan je de batterijen ook wisselen zonder de grip te hoeven verwijderen
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:42:
[...]
Je haalt hem er vaak af? Of gebruik de camera ook amper? Ik haal de grip er eigenlijk alleen af als ik bij de accu in de body moet zijn. Met grip houdt het lekkerder vast.
Maarja, de prijzen die Nikon tegenwoordig voor de grips vraagt..
Op statief vind ik een camera met grip altijd wat tricky. Maar verder blijft hij er gewoon lekker onder zitten. Bevalt goed tot nu toe, gister ruim 100 foto's verticaal geschoten, prima!Hahn schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:42:
Als je je grip nooit los haalt, dan is een compactere grip niet boeiend. En dat batterijklepje stop je gewoon in de grip, zit een vakje voor uitgespaard waar 'ie perfect blijft zitten. Dus ook dat is allesbehalve een big deal
En in Canon-grips kan je, met behulp van een extra tray die je erbij krijgt, ook AA-batterijen stoppen ja.
En idd, laat hem eerst de accu uit de grip opmaken, die laadt ik dan op. Hoef ik de grip er ook niet af te halen. En heb ook een tray voor 4x AA batterijen erbij :-)
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Verwijderd
EDIT: 6x AA volgens Nikon
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 18:33 ]
canon selphy cp910
Zag deze voor weinig op Amazon. Niet super goedkoop per print maar wel redelijk compact en eenvoudig te gebruiken voor een snelle print. De kwaliteit is ok en mits wat tweaking in Lightroom krijg je redelijke prints.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 08:34 ]

Wat een beest van een camera is dit zeg

Kost een flinke duit, maar dan heb je ook wat
link0007 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:39:
Eindelijk de knoop doorgehakt, en een échte camera gekocht
Wat een beest van een camera is dit zeg
Schokkend dit!
Veel plezier ermee
weet het niet meer
Dit is geen fullframe, dit is kleinbeeldVishari Beduk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:45:
[...]
Mr. Olympus-4-3 koopt een fullframe
Schokkend dit!
Veel plezier ermee
Daarnaast heb ik een mooie verzameling aan analoge camera's. De hele familie:

(en dan heb ik nog een Lomography Fisheye, maar die is uitgeleend.)
De Dynax 500si wordt nu dus volledig vervangen door de Dynax 9. De 500si is rijp voor de stort. De Konica Pop is veel gebruikt en heb ik al jaren, doet het nog prima maar wordt nu zelden nog gebruikt. Heerlijke camera echter. Die Afga Optima is een verschrikking; slecht gebruiksgemak en veel te lomp/zwaar.
[ Voor 57% gewijzigd door link0007 op 12-05-2015 18:07 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Smaken verschillen. Die Agfa Optima is voor mij de mooiste van het stel.link0007 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:57:
[...]
Die Afga Optima is een verschrikking; slecht gebruiksgemak en veel te lomp/zwaar.
De mooiste vast wel, maar niet de prettigste om te gebruiken.Toff schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:26:
[...]
Smaken verschillen. Die Agfa Optima is voor mij de mooiste van het stel.
Wel als de batterijen van die anderen op zijn.link0007 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:27:
[...]
De mooiste vast wel, maar niet de prettigste om te gebruiken.

Maar waarom geen 18-35 als ik vragen mag?
Verwijderd
Nice! Wat was de aanbieding?Ventieldopje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:10:
De aanbieding van Amazon.de konden we niet laten liggen dus maar direct in tweevoud besteldKnallen als een malle
[afbeelding]
Centen kwestie. Scheelt nogal een slok op een borrel. Ook vond ik de 18-35 wel heel erg stevig qua gewicht als walkaround.
2x 64GB voor ~ € 110
Ziet er goed uit, gefeliciteerd!jelveen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:15:
Ben geen grote poster op Tweakers maar wil jullie even hartelijk danken voor alle hier verstrekte info. Deze sigma 30mm 1.4. art zojuist op mijn 7d kunnen schroeven(telefoon foto)
[afbeelding]20150513_115521 by jelmer veenstra, on Flickr
[ Voor 59% gewijzigd door Ventieldopje op 13-05-2015 13:04 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
We hebben zojuist onderstaand bericht gekregen van de importeur van Samyang.
Dit klopt inderdaad, de AE versie voor Canon komt begin Juli beschikbaar.
Deze heeft een adviesprijs van 549,99 incl. BTW.
Meteen nieuwe weet ik niet.
Is ook weer even een prijsverschil waar ik niet op gerekend had toen ik het besluit nam om toch maar deze lens te kopen.
Want de Nikon is a wel al uit en b goedkoper.
Lees adviesprijs hèNeutraleTeun schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:01:
Zijn er tussen de Nikon en Canon versies dan nog verschillen?
Want de Nikon is a wel al uit en b goedkoper.
Ohja, even in mijn camera gepropt om te kijken hoe de display zou reageren ... jawel 1999 foto's!

64 GB CF en 32 GB SD in slot 2
[ Voor 43% gewijzigd door Ventieldopje op 13-05-2015 23:38 ]
www.maartendeboer.net
[ Voor 0% gewijzigd door Universal Creations op 14-05-2015 00:13 . Reden: Onhandige spelfout verbeterd ]
[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 14-05-2015 00:41 ]
www.maartendeboer.net

Flitsertje voor m'n Hasselblad. Nieuw in de doos, met filtertjes en garantiebewijs
Nu nog even batterijen vinden, want in tegenstelling tot de rest van de flitsers die ik heb zuipt hij enorm veel batterijen.
Is dat snel wennen of ga je er gewoon voor en zie je wel wat er gebeurt?
Een setje Falcon Eyes Flitsset GN300AD opgepikt op marktplaats. Deze geven echt een bak meer licht dan mijn rapportage flitsertje (Phottix Mitros). Mijn vrouw wil al heel graag op de foto, dus dat wordt lekker oefenen komend weekend.
Nu nog een Achtergrond regelen. Als iemand nog een goedkope achtergrondsysteempje weet met een rol grijs papier, hoor ik het graag via een PM

Ik zou de lens van die Dynax 500si wel bewaren dan, want de Dynax-lenzen passen ook op een Sony A-mount.link0007 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:57:
[...]
Dit is geen fullframe, dit is kleinbeeld
Daarnaast heb ik een mooie verzameling aan analoge camera's. De hele familie:
[afbeelding]Analog collection by lukas wolf, on Flickr
(en dan heb ik nog een Lomography Fisheye, maar die is uitgeleend.)
De Dynax 500si wordt nu dus volledig vervangen door de Dynax 9. De 500si is rijp voor de stort. De Konica Pop is veel gebruikt en heb ik al jaren, doet het nog prima maar wordt nu zelden nog gebruikt. Heerlijke camera echter. Die Afga Optima is een verschrikking; slecht gebruiksgemak en veel te lomp/zwaar.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik moet 'm nog even uitproberen, denk dat ik gewoon een paar obligate fruitfoto's ga maken!
Gelukkig heeft mijn dynax 9 ook een A-mountStoney3K schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:26:
[...]
Ik zou de lens van die Dynax 500si wel bewaren dan, want de Dynax-lenzen passen ook op een Sony A-mount.
Ik heb nu 4 A-mount lenzen: 28-80, 35-105, 50mm 1.7 en 100-300.
Ah ja die heb ik ook. Dat is wel profi, maar ik vind het wel een dure hobby worden dan .. als je 1 shot polaroid (Van fuji) en 1 shot ektar ofzo verschiet4Br0k3n3rr0r schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:29:
@Boudewijn: Daar heb ik een Polaroid-achterkantje voor bij mijn Hasselblad
Ik moet 'm nog even uitproberen, denk dat ik gewoon een paar obligate fruitfoto's ga maken!

Ik geloof dat Fuji polaroids niet in een Hasselblad back passen? Daar gingen origineel Polaroid 100 films in, de Fuji Instax-films zijn een stuk kleiner.Boudewijn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:19:
[...]
Ah ja die heb ik ook. Dat is wel profi, maar ik vind het wel een dure hobby worden dan .. als je 1 shot polaroid (Van fuji) en 1 shot ektar ofzo verschiet.
Mamiya heeft wel backs waar Instax in passen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ghehe ik heb een arca swiss back, waar FP-100C film in gaat.Stoney3K schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:43:
[...]
Ik geloof dat Fuji polaroids niet in een Hasselblad back passen? Daar gingen origineel Polaroid 100 films in, de Fuji Instax-films zijn een stuk kleiner.
Mamiya heeft wel backs waar Instax in passen.
Ik doe er alleen echt niets mee. Film heb ik weggegeven aan een vriend.
Ach, vroeger wisten we niet beter... Ik vertrouwde voornamelijk op de automaat van mijn Metz 45CT1 en een op halve kracht ingestelde Phillipsflitser (richtgetal 38, niet meer in bezit, en geen verdere gegevens meer van), die ik aanstuurde met een op de camera geplaatste niet-automatische Prinz E15B, met een half papieren zakdoekje ervoor geplakt. Trial and error natuurlijk, maar als je zelf ontwikkelde, vielen de kosten van de errors gelukkig mee.Boudewijn schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:17:
Stoer... dat lijkt me echt heel lastig, flitsen en analoog. Ik heb bij flitsen echt behoefte aan de feedback op mijn schermpje.
Is dat snel wennen of ga je er gewoon voor en zie je wel wat er gebeurt?
Grappig genoeg gebruik ik het schermpje van mijn digitale camera's vrijwel nooit.
Bij reportages chimp ik altijd digitaal
Gelukkig is Ektar zo duur niet; er zijn schijnbaar wat sukkels die de verkeerde rolletjes Ektar kopen en daarna goedkoop weer verkopenBoudewijn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:19:
[...]
Ah ja die heb ik ook. Dat is wel profi, maar ik vind het wel een dure hobby worden dan .. als je 1 shot polaroid (Van fuji) en 1 shot ektar ofzo verschiet.
Wat betreft flitsen: het hangt er ook maar net af wat voor camera/flitser je gebruikt. Zo'n handmatige flitser zou ik ook niet erg prettig vinden. Maar met een goed TTL-systeem is flitsen bijna net zo betrouwbaar als met digitaal.
Dat houdt de hobby leuklink0007 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:54:
[...]
Gelukkig is Ektar zo duur niet; er zijn schijnbaar wat sukkels die de verkeerde rolletjes Ektar kopen en daarna goedkoop weer verkopen
Ik ben atm weer 2 rollen portra en 2 rollen TMAX aan het scannen. Ziet er voor het eerst sinds tijden weer goed uit.
Nu hopelijk weer ontopic
Of ik cheat gewoon en test het met mijn digitale cameraBoudewijn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:19:
[...]
Maakt het iets minder leuk, maar wel minder kostbaar.

Toplens, van wat ik gehoord en gelezen heb. Zeker een verbetering tov je kitlens, veel plezier ermee!Bzrk80 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:15:
Veeuul te lang mee gewacht, maar dan eindelijk de broodnodige upgrade van m'n kitlens... Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
[afbeelding]
Zelf alvast een voorschot op het vakantiegeld genomen, via MP een mooie 70-200 f4 IS gekocht. Prime lenzen zijn geweldig, maar een zoom voor erbij is gewoon praktischer.
[img=427,640]https://c1.staticflickr.com/9/8804/17739391409_3c1fdac9bf_z.jpg"%20width="427"%20height="640"%20alt="New%20friend!"></a>[/img]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Deze combi heb ik in januari gekocht (camera had ik al), ik vind het een heerlijke set! Veel plezier ermee!Bzrk80 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:15:
Veeuul te lang mee gewacht, maar dan eindelijk de broodnodige upgrade van m'n kitlens... Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
[afbeelding]

Verwijderd
Verwacht elk moment mijn toevoeging aan dit topic, als PostNL m'n huisje gevonden heeft.
Inderdaad vrij groot, maar op vakanties is het handig om je zonnebrand, lunch, etc in te doen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

off-topic; waarom heb ik Nikon-karma?
[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 22-05-2015 12:15 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Verwijderd
Dat is aardig lang geleden dat ik die had. Zal hem vandaag wel even proberen.tobiasvs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:31:
Kijk aan, de eerste!Hoe is 'ie in vergelijking met de oude 50mm? Of heb je die nooit gehad?

16-35 f4. In combinatie met wat LEE-filters maakt die erg mooie plaatjes.
Verwijderd
Is dat serieus piepschuim?Mr Pingu schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:11:
Nieuwe aanwinst, naar aanleiding van deze review toch maar aangeschaft.
[afbeelding]ND1000 (: by Karsten, on Flickr
off-topic; waarom heb ik Nikon-karma?(
Nja, dat karma systeem is wat raar inderdaad. Op een of andere manier ben ik Karma-koning "PC accessoires"
Lekker compact, oogt kleiner dan de Nikon 50 1.8G. Lekkere tonen trouwens in je plaat.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:18:
Ik waag me toch maar weer eens aan een 50mm
[afbeelding]
Nee, soort van schuimrubber Hetzelfde spul dat bij mijn B+W UV filter in het doosje zit. Alleen is dat nog net iets zachter maar heel veel verschil is het niet.
HMJ hoe bevalt ie qua AF en hoe is de bokeh? Ik haat de AF van mijn mkII namelijk en een beetje de hardheid van de bokeh en grijp daarom voor portretten graag naar mijn Helios.
keldererik: Hele mooie lens, veel plezier
Verwijderd
Niet bijster snel. Weet zo niet meer hoe de mkII het deed. Zal zometeen even op pad met de lens.Mr Pingu schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:04:
[...]
Nee, soort van schuimrubber Hetzelfde spul dat bij mijn B+W UV filter in het doosje zit. Alleen is dat nog net iets zachter maar heel veel verschil is het niet.
HMJ hoe bevalt ie qua AF en hoe is de bokeh? Ik haat de AF van mijn mkII namelijk en een beetje de hardheid van de bokeh en grijp daarom voor portretten graag naar mijn Helios.
keldererik: Hele mooie lens, veel plezier

LA-EA4 A-mount naar E-mount adapter. Zit ook een semidoorlatende spiegel in, AF-sensoren en -motor. Ook lenzen zonder focusmotor hebben dus AF. De schoonheidsprijs wint het allemaal niet, maar ik had nog wat A-mount glas liggen waar ik wat meer mee wil gaan doen. Ergonomie valt me mee ondanks de bobbel onderop, helemaal met zware lenzen houd je hem toch bij de lens vast.

ora et labora
Waarom de LA-ea4 en niet de La-ea2? LA-EA2 is goedkoper.PowerUp schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:08:
Na een tijdje twijfelen toch maar eens besteld:
[afbeelding]
LA-EA4 A-mount naar E-mount adapter. Zit ook een semidoorlatende spiegel in, AF-sensoren en -motor. Ook lenzen zonder focusmotor hebben dus AF. De schoonheidsprijs wint het allemaal niet, maar ik had nog wat A-mount glas liggen waar ik wat meer mee wil gaan doen. Ergonomie valt me mee ondanks de bobbel onderop, helemaal met zware lenzen houd je hem toch bij de lens vast.
[afbeelding]
Oooh Konica Rangefinder, laat konica fan's hart sneller kloppen.Leevmeister schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:25:
M'n Leica M4 ingeruild voor een andere camera, later ook de Elmar 50 2.8 voor een andere lens en dit is het resultaat:
[afbeelding]
Had natuurlijk wel de hexanon M 50/2 op gemoeten hé
[ Voor 20% gewijzigd door D0gtag op 23-05-2015 21:26 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Naahhhh. Zit wellicht wel een 28mm Hexanon-M aan te komen echter
Ik wil de FF-optie open houden. Plus dat de 4 goedkoper is dan de 2 ipv andersom.D0gtag schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:24:
[...]
Waarom de LA-ea4 en niet de La-ea2? LA-EA2 is goedkoper.
Wat een beauty...!Leevmeister schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:25:
M'n Leica M4 ingeruild voor een andere camera, later ook de Elmar 50 2.8 voor een andere lens en dit is het resultaat:
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt