Mijn zwager werkt bij Canon deze komt uit de medewerkersstore
Beter dan
Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Kwam deze gisteren tegen, maar denk dat ik voor de dure canon-versie ga!
Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Kwam deze gisteren tegen, maar denk dat ik voor de dure canon-versie ga!
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Ik had voor mijn camera ook 2 extra batterijen besteld voor een bruiloft van 10:00 tot 23:00. Uiteindelijk rond de 1000 foto's op één accu en niet meer dan 1 accu nodig gehad.hypz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:59:
[afbeelding]
Extra accu. Eigenlijk nooit gehad dat ik niet voldoende had aan 1 accu maar met een bruiloft op komst van s'morgens tot s'avonds toch maar een extra besteld. Wel voor een mooi prijsje 48 euro ipv 80

Het is overigens wel fijn om een (of meerdere ) extra accu('s) te hebben.
Kan jij niet een mooie inkoopactie voor ons regelen of zohypz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:02:
Mijn zwager werkt bij Canon deze komt uit de medewerkersstore

* nero355 zit met 2 accu's die een beetje aan het eind van hun leven zitten

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ook erg handig als je de lichtmeter standby uitgeschakeld hebt en de camera vergeet uit te zetten 
Had ik laatst een keer: de EN-EL3e leeg en de 8x AA in de grip ook.
Hallo zeg. Die dingen zijn wel duur geworden inderdaad. Ik vind ook 48 piek best veel voor twee 18500 cellen in een stukje plastic.
Had ik laatst een keer: de EN-EL3e leeg en de 8x AA in de grip ook.
Hallo zeg. Die dingen zijn wel duur geworden inderdaad. Ik vind ook 48 piek best veel voor twee 18500 cellen in een stukje plastic.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 16:36 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Lader voor in de auto's tijdens lange trips en dergelijken 

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Hier dan ook nog maar even posten:

Microsoft Surface Pro 2, laptop/ultrabookhardware in een tabletjasje, met wacom stylus ondersteuning.
Ik kan er tethered mee schieten, waar ik ook ben met Lightroom foto's editen of simpelweg op groter formaat laten zien

Microsoft Surface Pro 2, laptop/ultrabookhardware in een tabletjasje, met wacom stylus ondersteuning.
Ik kan er tethered mee schieten, waar ik ook ben met Lightroom foto's editen of simpelweg op groter formaat laten zien
Veel plezier ermee 
Hier zijn mijn machines
Mac Pro quad 480GB SSD, 16GB geheugen
Onder de kast Win8 bak Core i7 2x 480GB SSD Raid0, 32GB geheugen,GTX680 allemaal watergekoeld.
Hier zijn mijn machines
Onder de kast Win8 bak Core i7 2x 480GB SSD Raid0, 32GB geheugen,GTX680 allemaal watergekoeld.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Erg leuk ding, die Minox!Vishari Beduk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:50:
Gevonden: de kleinste full frame camera met OVF, inclusief lichtsterke 2.8 lens![]()
[afbeelding]P1000224C
[afbeelding]P1000225C
Blijft leuk spul, die lenzen uit het analoge tijdperk!victorb schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:27:
[afbeelding]
Ik heb op marktplaats een Canon FD 50mm F1.4 gekocht. Mooi lensje voor op de GH3!
[...]
Ben blij met het lensje
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik gebruik de pro met sd kaart maar dat is tergend langzaam, een usb3 key is even wat makkelijker en sneller als je raw bewerkt.Ik heb een 24mpix formaat maar met 36mpix is een sdkaart onwerkbaar.citruspers schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:42:
Hier dan ook nog maar even posten:
[afbeelding]
Ik gebruik de wacom net even te weinig wil er wat meer mee tekenen maar komt er maar niet van.
Hahahaha great minds think alike zullen we maar zeggen, ik heb een xeon haswell met 16gb in de generatie ervoor kast (enkele cd/dvd lade, hackingtosh dus). Ik ben nog niet een kast tegen gekomen met een betere bouwkwaliteit dan de mac pro.Hamed schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:25:
Veel plezier ermee
Hier zijn mijn machines
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door D0gtag op 29-07-2014 20:04 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Thanks voor de heads-up! Ik ga er van uit dat je een class 10/UHS-1 kaartje gebruikt van een van de grotere merken? Ik heb zelf een snelle 64GB USB3 stick en een USB3 behuizing met 240GB SSD er in dus heb opties genoeg, maar ik hoop eigenlijk op iets geintegreerds, of, nog beter, geintegreerd en synchroniserend met mijn hoofdPC (zoals skydrive of dropbox).D0gtag schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Ik gebruik de pro met sd kaart maar dat is tergend langzaam, een usb3 key is even wat makkelijker en sneller als je raw bewerkt.Ik heb een 24mpix formaat maar met 36mpix is een sdkaart onwerkbaar.
Ik gebruik de wacom net even te weinig wil er wat meer mee tekenen maar komt er maar niet van.
Wel heb ik de mazzel dat mijn RAW files maar 4 of 12 Mpix zijn, en mijn telefoon 16 MP jpegs schiet.
Omdat Battlefield 3 en 4 + Supreme commander nooit op hoogste setting zullen kunnen draaien op zo'n machine.citruspers schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:50:
Wauw!
Als ik vragen mag, waarom geen dualboot op 1 (nog beter uitgeruste) mac?
Mee eens. Echt iets van Apple )D0gtag schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Hahahaha great minds think alike zullen we maar zeggen, ik heb een xeon haswell met 16gb in de generatie ervoor kast (enkele cd/dvd lade, hackingtosh dus). Ik ben nog niet een kast tegen gekomen met een betere bouwkwaliteit dan de mac pro.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Hier ook 2 aardig versleten exemplaren....nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:33:
[...]
Kan jij niet een mooie inkoopactie voor ons regelen of zo![]()
* nero355 zit met 2 accu's die een beetje aan het eind van hun leven zitten
Haha ja best kans dat dat bij mij ook zal gebeuren dat ik het met eentje wel ga redden. Vooral omdat ik ook geen lenzen met IS heb zal wel meehelpenJefSnare schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:53:
[...]
Ik had voor mijn camera ook 2 extra batterijen besteld voor een bruiloft van 10:00 tot 23:00. Uiteindelijk rond de 1000 foto's op één accu en niet meer dan 1 accu nodig gehad.![]()
Het is overigens wel fijn om een (of meerdere ) extra accu('s) te hebben.
Ik heb met een 70-200 met IS gewoon een hele dag en avond/nacht staan knallen op een bruiloft + feest. Gaat prima.
Helemaal aan het eind was de flitser op, maar de camera-accu niet.
Gaat prima dus.
Helemaal aan het eind was de flitser op, maar de camera-accu niet.
Gaat prima dus.
Verwijderd
Wat is er mis met die Jupio dingen van €20 dan? Ik ga binnenkort ook 2 extra ergens scoren voor op tripjes.
Morgen de B+W CPL MRC 77mm bestellen! Prijs/kwaliteit schijnt goed te zijn bij dat filter!
Morgen de B+W CPL MRC 77mm bestellen! Prijs/kwaliteit schijnt goed te zijn bij dat filter!
Dit iets voor de accuzoekers? http://www.aq4u.nl/catalo...&path=59_60&product_id=50
Fijn filter. Kost wel knaken maar is prima.
* Boudewijn schiet sowieso alleen B+W. Hoya is ruk met poetsen en goedkoop spul krast/flaret/verneukt je contrast.
* Boudewijn schiet sowieso alleen B+W. Hoya is ruk met poetsen en goedkoop spul krast/flaret/verneukt je contrast.
Verwijderd
Vind het idd echt duur, maar €80 is opzich nog te doen.. Je hebt ze ook van 140-200€.. Dat is me echt te duur.
Enige verschil met de hele dure KSM lijn schijnt de extra sealing voor extreme weersomstandigheden te zijn.
Enige verschil met de hele dure KSM lijn schijnt de extra sealing voor extreme weersomstandigheden te zijn.
Alhoewel niet direct "gear" het kan wel handig zijn om je mobiel/smartphone onderweg op te laden.
navigatie of gps tracker functies kunnen handig zijn voor het maken van foto's in een stad.(in mijn geval Praag) Zo hoef ik niet bang te zijn dat mn mobiel accu bijna leeg is en ik niet meer bereikbaar ben.
Een Cube Array A5. met 2 usb poorten, 10000mah capaciteit.
pricewatch: Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader
navigatie of gps tracker functies kunnen handig zijn voor het maken van foto's in een stad.(in mijn geval Praag) Zo hoef ik niet bang te zijn dat mn mobiel accu bijna leeg is en ik niet meer bereikbaar ben.
Een Cube Array A5. met 2 usb poorten, 10000mah capaciteit.
pricewatch: Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader
ora et labora
10000mah, hoe lang duurt het wel niet om dat ding op te laden?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Ik koop mijn imitatie accu's (voor m'n Canon SLRs en GoPro) ook altijd daar. Betrouwbaar adres, prima accu's.Hamed schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:10:
Beter dan![]()
Thanks, Heb er net 4 stuks besteld. Mijn eerste non-canon accu'sVerwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:19:
[...]
Ik koop mijn imitatie accu's (voor m'n Canon SLRs en GoPro) ook altijd daar. Betrouwbaar adres, prima accu's.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Aan een normale USB poort in een computer zo'n 20 uur. Aan een 2A USB-lader een uurtje of 5?Terryb47 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 05:55:
10000mah, hoe lang duurt het wel niet om dat ding op te laden?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Laten we het ontopic houden. Enkel fotogerelateerde spullen showen. Een telefoonoplader is dat niet.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Met 12mp is het wel aanzienlijk sneller dan 24mpix raw, het duurt gewoon een tijd voordat de foto verbeterd zichtbaar is in lightroom (als je bladert door de foto's krijg je eerst een low res foto te zien). Dat maakt bladeren door je foto's ERG traag en vervelend zeker als je er veel hebt.citruspers schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:10:
[...]
Thanks voor de heads-up! Ik ga er van uit dat je een class 10/UHS-1 kaartje gebruikt van een van de grotere merken? Ik heb zelf een snelle 64GB USB3 stick en een USB3 behuizing met 240GB SSD er in dus heb opties genoeg, maar ik hoop eigenlijk op iets geintegreerds, of, nog beter, geintegreerd en synchroniserend met mijn hoofdPC (zoals skydrive of dropbox).
Wel heb ik de mazzel dat mijn RAW files maar 4 of 12 Mpix zijn, en mijn telefoon 16 MP jpegs schiet.
Samsung pro 64gb class10
Ik gebruik de sd kaart voor minder data/processor intensieve opslag zoals muziek en programma's (installers).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Één keer gedaan en nooit meer : Of ze gaan eerder stuk dan de Canon versie of er komt een firmware uit voor je dSLR waardoor ze niet meer uit te lezen zijnHamed schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:44:
Thanks, Heb er net 4 stuks besteld. Mijn eerste non-canon accu's

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tot nu toe werken ze goed!nero355 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:47:
[...]
Één keer gedaan en nooit meer : Of ze gaan eerder stuk dan de Canon versie of er komt een firmware uit voor je dSLR waardoor ze niet meer uit te lezen zijn
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Verwijderd
Baby Bamboo 

Ik weet al niet meer hoe het ding echt heet, maar het is een multitouchpad met pen. Werkt heel erg prima voor wat het kost.

Ik weet al niet meer hoe het ding echt heet, maar het is een multitouchpad met pen. Werkt heel erg prima voor wat het kost.
Door de overstap van de Nikon D300 naar de Fujifilm X-T1 waren er ook wat accessoires die 'gedown-scaled' konden worden. De Arca-Swiss Monoball Z1 met fliplock sluiting is inmiddels vervangen voor de Induro BHL1. Hoofdredenen voor de vervanging: kleiner, lichter, goedkoper.
Oud:

Nieuw:

Daarnaast paste de Really Right Stuff (RSS) L-plate van de D300 ook niet onder de X-T1. De X-T1 versie is sinds kort leverbaar en die is inmiddels ook binnen:

Deze is in tegenstelling tot de D300 versie modulair. Het L-deel kan verwijderd worden, wat weer gewicht en bulkiness (??) scheelt.

In totaal ziet het er dan zo uit:

Meer foto's en info zal ik in het weekend op mijn website gooien.
Nu alleen nog een kleiner en lichter (travel/vakantie) statief regelen en dan zijn we weer compleet.
Oud:

Nieuw:

Daarnaast paste de Really Right Stuff (RSS) L-plate van de D300 ook niet onder de X-T1. De X-T1 versie is sinds kort leverbaar en die is inmiddels ook binnen:

Deze is in tegenstelling tot de D300 versie modulair. Het L-deel kan verwijderd worden, wat weer gewicht en bulkiness (??) scheelt.

In totaal ziet het er dan zo uit:

Meer foto's en info zal ik in het weekend op mijn website gooien.
Nu alleen nog een kleiner en lichter (travel/vakantie) statief regelen en dan zijn we weer compleet.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
zojuist mijn canon 7d verkocht en deze nieuwe aanwinst binnen.
Naast mijn zeiss lenzen was ik op zoek naar een AF lens voor de sony a7r.
Moet hem nog uitgebreid testen, maar eerste indruk is erg positief. En dat ding weegt ook bijna niks.
my new sony ef 55mm 1.8 by Bean2404, on Flickr
Naast mijn zeiss lenzen was ik op zoek naar een AF lens voor de sony a7r.
Moet hem nog uitgebreid testen, maar eerste indruk is erg positief. En dat ding weegt ook bijna niks.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verwijderd
Knap lensje hoor, veel plezier er mee! 
We verwachten nu natuurlijk wel een vergelijking met de Otus!
We verwachten nu natuurlijk wel een vergelijking met de Otus!
@Bean, ik dacht dat jij een 6D had? iig veel plezier ermee!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
thanks
.
Deze is voor situaties waar ik echt AF nodig heb en de Otus zal ik ook gewoon blijven gebruiken voor non AF situaties. Destijds al getwijfeld tussen deze 2 en nu dus beide in bezit.
Moet zeggen dat deze 55mm ook wel een genot is qua gewicht. Heel wat anders dan een zware zeiss lens erop.
@Deathchant. 6D heb ik een half jaar geleden al verkocht. Paar weken geleden een 2e hands 7d gekocht. Ik wilde veel betere AF opties hebben en dacht dat een 7d + mijn AF canon lenzen die ik nog had een goede combi zou zijn. In praktijk ben ik verwend/verpest/gewend (streep door wat niet van toepassing is) van de megapixels van de a7r. De 7D bleek voor mij niet de oplossing. Nu met de cashback aanbieding was de fe 55mm wel heel interessant geworden.
Deze is voor situaties waar ik echt AF nodig heb en de Otus zal ik ook gewoon blijven gebruiken voor non AF situaties. Destijds al getwijfeld tussen deze 2 en nu dus beide in bezit.
Moet zeggen dat deze 55mm ook wel een genot is qua gewicht. Heel wat anders dan een zware zeiss lens erop.
@Deathchant. 6D heb ik een half jaar geleden al verkocht. Paar weken geleden een 2e hands 7d gekocht. Ik wilde veel betere AF opties hebben en dacht dat een 7d + mijn AF canon lenzen die ik nog had een goede combi zou zijn. In praktijk ben ik verwend/verpest/gewend (streep door wat niet van toepassing is) van de megapixels van de a7r. De 7D bleek voor mij niet de oplossing. Nu met de cashback aanbieding was de fe 55mm wel heel interessant geworden.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Voor de X-E1 een booster-adapter voor X-mount naar EOS aangeschaft. Met de Canon>M42 en Canon>Nikon-adapters heb ik er nu in een klap een FX-body met cropsensor en 9 lenzen bij - van f/2.0 tot f/4.0, en van 30 tot 200 mm,

Zo komt de veelgeroemde "swirley bokeh" van de Helios-44 ook eens behoorlijk uit de verf

Zo komt de veelgeroemde "swirley bokeh" van de Helios-44 ook eens behoorlijk uit de verf

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Dat komtie zonder die speedbooster toch ook wel
?
(Neemt niet weg dat het een leuke aankoop is
(Neemt niet weg dat het een leuke aankoop is
[ Voor 34% gewijzigd door Peter_Aragorn op 03-08-2014 19:03 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Thanks forPeter_Aragorn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:02:
Dat komtie zonder die speedbooster toch ook wel?
...........
(wachtend op interventie van UC of ander FF-vs-crop-orakel
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Een speedbooster gooit er nog een 0,7x cropfactor overheen. Dus maakt de aps-c cropfactor nagenoeg ongedaan.
Beetje achterhaald sinds de de HD's verkopen.Boudewijn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:56:
Fijn filter. Kost wel knaken maar is prima.
Super makkelijk schoon te maken en knappe kerel die die bekrast.
Ik doelde er meer op dat die swirly bokeh er sowieso wel is bij die lens
Speedbooster of niet.
Ik ben niet langer afhankelijk van het uitgedroogde statief(je) dat ik ooit op zolder tegenkwam.
Vandaag kwam namelijk de Sirui N2004 + K20 binnen, welke een stuk steviger aanvoelt.
Het balhoofd voelt ook erg solide en heeft totaal geen moeite om mijn apparatuur in bedwang te houden.

Daarnaast ook nog een paar weken geleden een 7D + grip en een 70-200 F4 L IS opgehaald.
Het ging me voornamelijk om het objectief maar die bleek last te hebben van een slippende focusring, waardoor deze gelijk al weer weg kan ter reparatie (kan wel eens prijzig gaan worden aangezien hij 2 maanden buiten de garantie valt).

(de 70-200 is amper zichtbaar op de foto door excessief bokeh gebruik, maar zit er wel op).
Vandaag kwam namelijk de Sirui N2004 + K20 binnen, welke een stuk steviger aanvoelt.
Het balhoofd voelt ook erg solide en heeft totaal geen moeite om mijn apparatuur in bedwang te houden.

Daarnaast ook nog een paar weken geleden een 7D + grip en een 70-200 F4 L IS opgehaald.
Het ging me voornamelijk om het objectief maar die bleek last te hebben van een slippende focusring, waardoor deze gelijk al weer weg kan ter reparatie (kan wel eens prijzig gaan worden aangezien hij 2 maanden buiten de garantie valt).

(de 70-200 is amper zichtbaar op de foto door excessief bokeh gebruik, maar zit er wel op).
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Verwijderd
Ik vind de bokeh wel een beetje onrustig in deze foto, jammer hoor! 
Mooie set zo!
Mooie set zo!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 21:23 ]
En de uitsnede is ook niet goed zeker??Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:22:
Ik vind de bokeh wel een beetje onrustig in deze foto, jammer hoor!
Mooie set zo!
Ik wist dat de Nikon 35mm f1.8G (waar deze foto's mee zijn gemaakt) last heeft van CA maar het viel me nu pas op hoe erg het eigenlijk is.
Er zit een hele paarse zweem over het Canon en Sirui logo en lightroom kreeg dit niet goed weggewerkt.
Ha, die heb ik ook.AdmiralSnipe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:12:
Ik ben niet langer afhankelijk van het uitgedroogde statief(je) dat ik ooit op zolder tegenkwam.
Mooi statief inderdaad en een ook flinke upgrade van dat goedkope spul. (ding van paar tientjes uit China
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 05-08-2014 21:34 ]
Verwijderd
Waarom heeft de body zelf niet meteen die CA weggewerkt? De jpegs die uit mijn D300 rollen hebben nagenoeg geen CA.
Mijn meest recente aanwinst op foto gebied:

Nikon SZ-2TN en SZ-2FL; de harde kleurcorrectiefilters voor SB-900 / SB-910. Die waren nieuw bij de SB-910; bij de SB-900 zaten van die waardeloze plastic velletjes. Zodoende deze los gekocht voor mijn 900
Mijn meest recente aanwinst op foto gebied:

Nikon SZ-2TN en SZ-2FL; de harde kleurcorrectiefilters voor SB-900 / SB-910. Die waren nieuw bij de SB-910; bij de SB-900 zaten van die waardeloze plastic velletjes. Zodoende deze los gekocht voor mijn 900
Verwijderd
Waarschijnlijk omdat het hier een RAW betreft dan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:41:
Waarom heeft de body zelf niet meteen die CA weggewerkt? De jpegs die uit mijn D300 rollen hebben nagenoeg geen CA.
Ik heb hier een Hama 'staan' die van de leukoplast aan elkaar hangt...Piet91 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:34:
[...]
[....] (ding van paar tientjes uit China)
Gelukkig werk ik bijna nooit met een statief.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 22:43 ]
Verwijderd
Waarom zou je dan RAW gebruiken, als het eindresultaat er minder van wordt? Pas dan op z'n minst in de Nikon software dezelfde CA bewerking toe.
Was inderdaad RAW.
Heb snel een paar foto's gemaakt en lenscorrectie toegepast + CA weggewerkt, maar toch bleef er nog veel zichtbaar (maar ik zal er niet verder op doorgaan, dat is meer praat voor in een ander topic).
@piet91 welke kop heb jij erop zitten?
Wel een Sirui? of van een ander merk?
Heb snel een paar foto's gemaakt en lenscorrectie toegepast + CA weggewerkt, maar toch bleef er nog veel zichtbaar (maar ik zal er niet verder op doorgaan, dat is meer praat voor in een ander topic).
[ Voor 6% gewijzigd door AdmiralSnipe op 05-08-2014 23:56 ]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een Beike BK-03. (na een heeel lang gedoe over verkeerd PayPal adresAdmiralSnipe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:56:
Zeer cheap maar tot nu toe zeer goed bevallen.
Heb ook maar een 650D met geen zware lenzen dus dat kan prima.
En zo vaak gebruik ik geen statief; dus dure kop kon ik mezelf nog niet echt verantwoorden.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 06-08-2014 00:08 ]
Een 650D is inderdaad niet een hele zware camera, en zolang het voor jou werkt hoeft zo'n goedkoper balhoofd helemaal niet slecht te zijn.
[ Voor 110% gewijzigd door AdmiralSnipe op 06-08-2014 01:45 ]
Mooi 
Mijn zusje happy met haar nieuwe 17-40
Mijn zusje happy met haar nieuwe 17-40
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor de f/2.8 en niet voor de nieuwe f/4 IS?
Verwijderd
Als je op een slecht verlichte locatie leek mij de 2.8 handiger dan de IS. Of is dat een gedachte kronkel van mij?
Bovendien is de f/4 versie nog niet tweedehands te krijgen aangezien ik niet het geld heb voor nieuw op het moment.
Hangt van je onderwerp af. Met IS kun je veel langere sluitertijden halen en als je dan met flitser werkt is f/2.8 niet per se nodig. Zet je voornamelijk personen op de foto met de 16-35 (geef ik geen voorkeur aan), dan is f/2.8 wel beter, omdat lange sluitertijden dan niet gaan werken zonder flitser.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:32:
Als je op een slecht verlichte locatie leek mij de 2.8 handiger dan de IS. Of is dat een gedachte kronkel van mij?Bovendien is de f/4 versie nog niet tweedehands te krijgen aangezien ik niet het geld heb voor nieuw op het moment.
De 16-35 f/2.8 II is volgens mij tweedehands ook niet zo goedkoop....
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 06-08-2014 13:51 ]
Verwijderd
Voor live bands leek mij dat je meer aan de 2.8 hebt omdat je met IS de soms snel bewegende muzikanten niet kunt 'bevriezen' aangezien dat alleen je eigen beweging corrigeert. Een flitser gebruik ik in dit soort gevallen nooit.
Was inderdaad niet goedkoop, maar kon er geen nieuwe 16-35 f/4 voor halen
Was inderdaad niet goedkoop, maar kon er geen nieuwe 16-35 f/4 voor halen
Oeh, mooi lensje.
Voor concerten heb je inderdaad meer aan f2.8, of je moet steeds vragen of de artiesten even een fractie van een seconde stil kunnen staan.
Voor concerten heb je inderdaad meer aan f2.8, of je moet steeds vragen of de artiesten even een fractie van een seconde stil kunnen staan.
Nieuwe dingetjes:
Canon EG-S focusing screen. Zat al wel een jaar aan te denken om deze te kopen, wou dat ik het veel eerder gedaan had, wat een verademing kan nu echt goed in de zoeker beoordelen waar de focus ligt.
Verder een lichtmeter, ook lang over zitten twijfelen maar nu toch aangeschaft ben er heel blij mee
Canon EG-S focusing screen. Zat al wel een jaar aan te denken om deze te kopen, wou dat ik het veel eerder gedaan had, wat een verademing kan nu echt goed in de zoeker beoordelen waar de focus ligt.
Verder een lichtmeter, ook lang over zitten twijfelen maar nu toch aangeschaft ben er heel blij mee

Nice. Losse lichtmeter vind ik ook wel fijn.
Zeker ook omdat je naar je camera toe kunt meteren ipv ervanaf.
Zeker ook omdat je naar je camera toe kunt meteren ipv ervanaf.
Ja, heb er best lang over nagedacht maar nu een paar dagen in gebruik en het blijkt wel een waardevolle tool. Twijfelde tot op het moment dat ik hem binnen kreeg nog of ik er wel wat aan zou hebben of wel zou gebruiken maar twijfel er nu niet meer aan hem weg te doen eigenlijk
Veel plezier iedereen.
17-40 van HMJ overgenomen. Was van plan om een 16-35 F4 IS te scoren, maar ga daar nu heel goed over nadenken.
EOS-M + 22mm
2 nieuwe tassen, maar op de foto zijn al mijn tassen te zien
Vanguard UP-Rise II 16Z
Lowepro Toploader Zoom 50 AW
Lowepro Event Messenger 150 Black
Lowepro Event Messenger 250 Black
Lowepro Event Messenger 250 Mica

17-40 van HMJ overgenomen. Was van plan om een 16-35 F4 IS te scoren, maar ga daar nu heel goed over nadenken.
EOS-M + 22mm
2 nieuwe tassen, maar op de foto zijn al mijn tassen te zien
Vanguard UP-Rise II 16Z
Lowepro Toploader Zoom 50 AW
Lowepro Event Messenger 150 Black
Lowepro Event Messenger 250 Black
Lowepro Event Messenger 250 Mica

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Een impulsaankoop, 64gb variant was net zo duur als de 32GB (in de webshop althans) dus eieren voor mn geld gekozen.

Mn oude pricewatch: Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s was echt af
overal scheuren, schijfsnelheid was slechts 11MB/s en net brak het schuifje voor schrijfbeveiliging af
uiteraard een snel testje gedaan, en ik kom met mijn camera uit op 41MB/s (halve minuut bursten)
toch bijna 4x zo snel

Mn oude pricewatch: Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s was echt af
overal scheuren, schijfsnelheid was slechts 11MB/s en net brak het schuifje voor schrijfbeveiliging af
uiteraard een snel testje gedaan, en ik kom met mijn camera uit op 41MB/s (halve minuut bursten)
toch bijna 4x zo snel
ora et labora
10 stops? das meer een lasbrilVerwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:00:
Door de nieuwe lens moest er ook een nieuwe zonnebril komen
[afbeelding]
ora et labora
Dan zie je niets meer door een zoeker nee. Met veel zonlicht kun je met liveview nog wel wat zien, is mijn ervaring. Maar doorgaans kader en focus je eerst de camera en kijk je even naar de sluitertijd, vervolgens gaat de ND ervoor en vermenigvuldig je de sluitertijd met 1000.
En ik ben heel erg blij met de oude zonnebril van HMJVerwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:00:
[afbeelding]

Stofjes en vingervlek zijn alweer weggepoetst

Vanmiddag in de volle zon lukte het de camera zelfs nog om scherp te stellen, maar de methode van UC is de gebruikelijke methode. Eerst framen, later het filter toevoegen en sluitertijd bijstellen.hypz schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:29:
10 stops is wel echt mega veel, is er nog wat te zien door de zoeker als je dat ding erop zet?
Eerste ervaringen zijn grappig. Beetje rode kleurzweem die goed weg te werken is. Alleen versterkt het filter de vignettering van mijn 10-22 nogal

[ Voor 9% gewijzigd door Bravo op 07-08-2014 22:10 . Reden: Eerste ervaringen toevoegen ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Of je gooit ISO flink omhoog en gebruikt liveview en doet daarna ISO weer omlaagUniversal Creations schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:38:
Dan zie je niets meer door een zoeker nee. Met veel zonlicht kun je met liveview nog wel wat zien, is mijn ervaring. Maar doorgaans kader en focus je eerst de camera en kijk je even naar de sluitertijd, vervolgens gaat de ND ervoor en vermenigvuldig je de sluitertijd met 1000.
[ Voor 70% gewijzigd door Hahn op 07-08-2014 22:06 ]
The devil is in the details.
Die Big Stopper is echt goed. Hij heeft een wat koude tint, maar dat maakt het veel makkelijker om de witbalans te corrigeren dan wanneer de tint te warm zou zijn.
Het gebruik van de Big Stopper is ook erg makkelijk, omdat je hem op de lens klemt met een bracket, kan je hem er in 1 seconde afhalen, focussen en weer terug erop zetten. Dit kan niet met een filter die je op de lens schroeft.
Pas alleen op, want dat Lee spul is niet goedkoop, maar oh zo verslavend
Het gebruik van de Big Stopper is ook erg makkelijk, omdat je hem op de lens klemt met een bracket, kan je hem er in 1 seconde afhalen, focussen en weer terug erop zetten. Dit kan niet met een filter die je op de lens schroeft.
Zo blij als een kind 
Had al gewone studio flitsers, maar omdat ik steeds vaker op locatie moet werken heb ik dit setje aangeschaft. Vandaag mooi uit kunnen proberen en ze werken geweldig
Had al gewone studio flitsers, maar omdat ik steeds vaker op locatie moet werken heb ik dit setje aangeschaft. Vandaag mooi uit kunnen proberen en ze werken geweldig

Verwijderd
Ah tof, dat is mooi spul!
Staan ook nog op mijn lijstje, dus ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Staan ook nog op mijn lijstje, dus ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Dat bedoelde ik ook met liveview. Want anders zie je nog niets namelijk.Hahn schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:06:
[...]
Of je gooit ISO flink omhoog en gebruikt liveview en doet daarna ISO weer omlaag
Gaaf! Gefeliciteerd. Als ik het goed begrijp zijn ze heel goed vergelijkbaar met de Yongnuo YN-560 III?sweebee schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:32:
Zo blij als een kind
[afbeelding]
Ik heb toevallig vorige week twee yongnuo's met hun nieuwe transmitter besteld
Geen idee hoe die yonguo's werken maar ik kan nu de twee rf-60's gewoon op statief plaatsen en aan zetten.
De transmitter op de camera en van daaruit kan ik de power/zoom tegelijk of individueel instellen.
Bij mijn studio flitsers moest ik hele tijd naar de flitser lopen en het licht afstellen. Nu kan het gewoon op de transmitter wat lekker snel gaat.
Ook qua gewicht is het veel prettiger, ik moest eerst altijd een extra tas mee nemen. Maar nu kan ik de flitsers gewoon bij me camera tas in doen. Er zou zelfs nog een 3e bij in kunnen.
Ik gebruik ze trouwens met 2 doorflits paraplus. Maar aangezien deze flitsers natuurlijk lang niet zo sterk zijn als studio flitsers en daarnaast ook nog eens op batterijen draaien verlies ik veel licht hiermee? Iemand daar toevallig ervaring mee?
Dus waarmee houd ik het meeste licht over? softbox, doorflits plu of bounch plu?
De transmitter op de camera en van daaruit kan ik de power/zoom tegelijk of individueel instellen.
Bij mijn studio flitsers moest ik hele tijd naar de flitser lopen en het licht afstellen. Nu kan het gewoon op de transmitter wat lekker snel gaat.
Ook qua gewicht is het veel prettiger, ik moest eerst altijd een extra tas mee nemen. Maar nu kan ik de flitsers gewoon bij me camera tas in doen. Er zou zelfs nog een 3e bij in kunnen.
Ik gebruik ze trouwens met 2 doorflits paraplus. Maar aangezien deze flitsers natuurlijk lang niet zo sterk zijn als studio flitsers en daarnaast ook nog eens op batterijen draaien verlies ik veel licht hiermee? Iemand daar toevallig ervaring mee?
Dus waarmee houd ik het meeste licht over? softbox, doorflits plu of bounch plu?
[ Voor 23% gewijzigd door sweebee op 08-08-2014 00:51 ]
Softbox. Je hebt ook paraplu's met een zwart doek erachter. (Serieus, hoeveel licht heb jij nodig? ;-))
als het op locatie is, en je staat buiten dan begrijp ik wel dat je flink moet flitsen om het zonlicht tegen te gaan
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 08-08-2014 01:14 ]
ora et labora
Heb ook zitten twijfelen, mijn 16-35 2.8L II is een paar maanden geleden van mijn body gevallen en was niet herstelbaar. Nu dus de keuze om weer een 2.8 te kopen of de 4 IS te nemen. Wat mij betreft is de beeld- en de bouwkwaliteit toch wat belangrijker dan de extra stop. In veel situaties zal IS al meer helpen, met uitzondering van onvoorspelbaar/onregelmatig bewegende objecten natuurlijk. Nu nog even wachten tot de prijzen iets leuker worden, geen zin om weer premium te betalen zoals bij mijn 24-70 IIUniversal Creations schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:50:
[...]
Hangt van je onderwerp af. Met IS kun je veel langere sluitertijden halen en als je dan met flitser werkt is f/2.8 niet per se nodig. Zet je voornamelijk personen op de foto met de 16-35 (geef ik geen voorkeur aan), dan is f/2.8 wel beter, omdat lange sluitertijden dan niet gaan werken zonder flitser.
De 16-35 f/2.8 II is volgens mij tweedehands ook niet zo goedkoop....
[ Voor 6% gewijzigd door Sdu7cb op 08-08-2014 02:07 ]
Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX
Lee spullen zijn niet goedkoop, maar voor grotere filtermaten is het prijsverschil helemaal niet zo groot. Een B+W 106 ND MRC op een 77mm maat heeft mij toendertijd meer gekost dan een Little Stopper van Lee me laatst kostte.TranceSetter schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:16:
Die Big Stopper is echt goed. Hij heeft een wat koude tint, maar dat maakt het veel makkelijker om de witbalans te corrigeren dan wanneer de tint te warm zou zijn.
En het werkt inderdaad een stuk makkelijker doordat je de bracket er makkelijk af kan halen en er weer op kan zetten om even zonder filters de compositie en focus te bepalen. Ik ben in ieder geval helemaal tevreden met m'n Lee setje. Alleen nog even een polarisatie setje er bij.
En misschien wat soft ND grads, alhoewel ik die tot nog toe niet echt nodig heb gevonden. Ze lijken me wat specifiek voor gebruik, net als die kleurenfilters die ze hebben.
Het staat me bij dat jij ook een of twee setjes met die kleuren filters hebt, TrancesSetter, hoe bevallen die jou? Kun je ze regelmatig gebruiken?
Veel nieuw spul iedereen! Enne Hamed, geld teveel
Veel tassen man, why?
Wel sjieke spullen allemaal! have phun!
@Bravo, ik heb de MRC-versie van je nieuwe aankoop
Veel 10 stops filters in omloop tegenwoordig
Veel plezier ermee
Wel sjieke spullen allemaal! have phun!
@Bravo, ik heb de MRC-versie van je nieuwe aankoop
mooie aanwinst, ga je veel plezier aan beleven!Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:00:

Ook maar eens hier posten. Gisteren een Canon 10-18 STM gehaald voor mijn oud beestje de 1000D.
Vrijwel nergens hier in de buurt nog te krijgen, online ook vrijwel niet. Wilde eigenlijk gaan vragen wanneer er weer binnen kwamen, maar ik had geluk! Iemand had er een besteld en nam al een week zijn telefoon niet op dus ik mocht 'm hebben! En daar bovenop hadden ze de lenshood ook nog erbij.
Ben er erg blij mee, paar test foto's die ik gemaakt heb zijn subliem, stil, scherp, AF werkt super. Werkelijk niks te wensen over (Behalve al dat plastic, maar goed daardoor ook niet zwaar).
(En excuses voor de brakke foto, zal binnenkort een wat beter kiekje maken met al mijn gear)
Bij alle niet-L lenzen geloof ik. Bij sommige L-lenzen heb je bijvoorbeeld ook geen meegeleverde statiefgondel, zoals bij de 70-200 f/4L lenzen en de 200/2.8L.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:33:
Verkoopt Canon zijn lenzen zonder de bijbehorende zonnekap?
ThxDeathchant schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:13:
Veel nieuw spul iedereen! Enne Hamed, geld teveelVeel tassen man, why?
Vanguard UP-Rise II 16Z Is voor 1 camera + 70-200II
Lowepro Toploader Zoom 50 AW 1 camera + 135L
Lowepro Event Messenger 150 Black gebruik ik dagelijks. 1 camera + 2 lenzen, eten en Ipad.
2x 250 tassen zijn voor als ik echt alles moet meenemen
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Gaaf die filter van Lee! Ik zie bij Konijnenberg alleen twee Big stoppers, waarvan er eentje zelfs onder de €100 zit. Is het verschil puur de maat?
Jep. De sevenfive is een wat kleinere maat (75mm), bedoelt voor compactere camera's (ik neem aan m43 e.d.).
Ik was dus op een vlooienmarkt...
Heb ik wat zooi gekocht voor 12 euro....

Asahi Pentax 135mm f/2.5 Super Takumar M42 ( erg mooie lens helemaal van staal dus geen plastic. Weegt bijna net zoveel als mijn camera.

F1.8 55mm Fuji lens Zit stof in de lens dus ik ga deze denk ik open om er iets van te leren.

Asahi Pentax 135mm f/2.5 Super Takumar M42 ( erg mooie lens helemaal van staal dus geen plastic. Weegt bijna net zoveel als mijn camera.

F1.8 55mm Fuji lens Zit stof in de lens dus ik ga deze denk ik open om er iets van te leren.
Nice die takumar is eerder de prijs x10, maar leuke lenzen. altijd leuk om dit soort dingen tegen te komen.Haas_nl schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die pentax schijnt erg mooi te zijn. Tof om die te vinden!Haas_nl schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat gevonden; een werkende Agfa Karator diaprojector met Agomar 1:28/150 lens
DSC_3855C
Hier met lenzen pakket en houder voor medium formaat. Hieronder ook met lenzen pakket en houder voor 35mm dia's. Alleen die laatste zonder de bijhorende Leitz Colorplan.
DSC_3857C
Geschiedenis les: Ook ruim een halve eeuw geleden waren er mensen die hun foto's niet afdrukten maar groot en in kleur projecteerden om er extra van te genieten. Grappig is dat die 6x6 dia's vierkant zijn.

Hier met lenzen pakket en houder voor medium formaat. Hieronder ook met lenzen pakket en houder voor 35mm dia's. Alleen die laatste zonder de bijhorende Leitz Colorplan.

Geschiedenis les: Ook ruim een halve eeuw geleden waren er mensen die hun foto's niet afdrukten maar groot en in kleur projecteerden om er extra van te genieten. Grappig is dat die 6x6 dia's vierkant zijn.
weet het niet meer
Alle 6x6 film is toch vierkant, of bedoel je dat?
* Boudewijn heeft een nieuwe winding crank voor zijn 500C/M, het rapid model. Straks maar eens foto maken, mooi dat er ook een complete manual bij zit
.
* Boudewijn heeft een nieuwe winding crank voor zijn 500C/M, het rapid model. Straks maar eens foto maken, mooi dat er ook een complete manual bij zit
Ja inderdaad, maar er zijn volgens mij maar weinig tweakers die er mee gewerkt hebben.Boudewijn schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:31:
Alle 6x6 film is toch vierkant, of bedoel je dat?
Dat formaat heeft trouwens ook het voordeel dat het een stuk makkelijker te scannen is dan 35mm (logisch natuurlijk).
weet het niet meer
Vierkante foto's... en de hele grip markt stort in! Marketingtechnisch is dat tegenwoordig niet te verkopen
This footer is intentionally left blank
Voor de hasselblads was er gewoon een grip te krijgen hoor. Gewoon de camera onhandig groot maken en die markt leeft weer helemaal op.ajhaverkamp schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:07:
Vierkante foto's... en de hele grip markt stort in! Marketingtechnisch is dat tegenwoordig niet te verkopen
6x6 blijft samen met 24x65 (hasselblad Xpan) toch wel het formaat dat ik heel erg mis bij digitale fotografie. Hopelijk ziet hasselblad ooit weer eens het licht en brengen ze een nieuwe versie uit van beide camera's.
De V serie heeft net een digitale achterwand gekregen dus wie weet...
Leica MM + Sony A9
Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt