Zoals je in mijn sign kunt zien heb ik ook wat leica's. Ze zijn inderdaad een stuk compacter, en duurder, maar geven net zoals UC aangeeft ook sneller problemen als smearing.-DG- schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:16:
[...]
Vind je het niet jammer om op zo'n mooie compacte camera DSLR lenzen te gebruiken die daar onnodig groot voor zijn en ook nog een stuk lucht tussen in nodig hebben? Toegegeven, ik ben niet bekend met die Pentax lens, maar persoonlijk zou ik lekker leica mount lenzen daarop gebruiken, die zijn een heel stuk compacter. Maar wellicht is dat een stukje duurder?
Bijkomend is dat de leica's minimaal tot 0,7m kunnen focussen. De pentaxen kunnen veel dichterbij komen.
Maar de belangrijkste reden voor mij om die pentaxen te kopen is dat ze bijna niets meer kosten, en optisch heel redelijk zijn.
En een flinke scheut jeugdsentiment. Mijn eerste lens was de pentax 50/2 die ik weer overnam van m'n pa. Die heeft altijd meer pentaxen gewilt maar kon dat nooit betalen. Nu kan ik voor een habbekrats bijna alle pentaxen kopen en nog full frame gebruiken ook
Leica MM + Sony A9