Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:58

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Wat een set voor 100 euro.. Ik zou het zo van je over nemen.. :')

[ Voor 34% gewijzigd door DominoNL op 02-07-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24

SomerenV

It's something!

Ik zat net even rond te neuzen op Marktplaats naar wat leuks en kwam dit tegen:

http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Een Canon 5D body voor 550 euro. De verkoper is Foto de Vakman uit Uden, dus gewoon te vertrouwen aangezien het een winkel is. Niks voor mij maar misschien voor iemand anders hier? :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

SomerenV schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:42:

Een Canon 5D body voor 550 euro. De verkoper is Foto de Vakman uit Uden, dus gewoon te vertrouwen aangezien het een winkel is. Niks voor mij maar misschien voor iemand anders hier? :)
Het enige is dat die 6 maanden garantie heeft. Ik heb mijne gekocht met een grip + geheugenkaartjes voor ruim 100 euro minder.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:11
SomerenV schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:42:

550 euro voor een 5D body is niet super goedkoop.
Zat laatst ook even te kijken en er stonden meerdere 5D's + grip voor rond of onder de 500 euro.
De prijs waar die dingen voor gaan Is trouwens niet verkeerd voor zo'n fullframe camera, dat ding kan vandaag de dag nog goed meekomen lijkt me.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

--

[ Voor 99% gewijzigd door jdwrist op 02-07-2013 16:01 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:54
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:47:
[...]

550 euro voor een 5D body is niet super goedkoop.
Zat laatst ook even te kijken en er stonden meerdere 5D's + grip voor rond of onder de 500 euro.
De prijs waar die dingen voor gaan Is trouwens niet verkeerd voor zo'n fullframe camera, dat ding kan vandaag de dag nog goed meekomen lijkt me.
Op MP zie je ze al voor 350/400,-. Maar voor 500 moet je wel een goede hebben met een mooi aantal clicks. Ik gebruik deze nog als tweede camera. AF moet je niet al te veel van verwachten, maar als je veel landschappen doet is 't een perfecte camera, waar je ook nog eens leuke lenzen voor kan krijgen. En zoals eerder aangegeven; kan prima meekomen met nieuwere crop camera's. Schieten op 1600 iso gaat zonder al te veel problemen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Teun_2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:44:
Als de vivitar ook geen diafragmainformatie doorgeeft, moet hij daar toch ook serieus met oppassen! Dan is dat wss ook geen AI-lens.
Klopt niet wat je zegt. Is een AI-s lens met open vorkje(als eigenaar dat bevestigt), gaat prima werken. Dat niet doorgeven diafragma info is omdat het een non-cpu lens is lijkt me toch(shoot me if i am wrong).

[ Voor 3% gewijzigd door Prozac[NL] op 03-07-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Prozac[NL] schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:46:
[...]

Klopt niet wat je zegt. Is een AI-s lens met open vorkje(als eigenaar dat bevestigt), gaat prima werken. Dat niet doorgeven diafragma info is omdat het een non-cpu lens is lijkt me toch(shoot me if i am wrong).
De Vivitar past gemakkelijk op de D7000. Draait vrij en past zonder "duwen". De 50 f/1.4 moet er echt met kracht opgedraaid worden, waarna de diafragmaring bijna niet meer te draaien is.

Kan ik ergens terugvinden wát en waar ik moet vijlen om deze er beter op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:58

Milo.

klik

http://www.chr-breitkopf.de/photo/aiconv.en.html

Hier staat wat info over AI conversie.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:59

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Van de week een extra rugtas gekocht eentje die iets kleiner is dan de Kata Minibee en er iets minder uit ziet dan een camera tas. Had deze tas in NL nog niet eerder gezien. Na twijfelen toch terug gegaan naar de winkel om de National Geographic P5080 private collection aan te schaffen. Scheelde met NL toch al snel 150 euro :D

Tijdje terug een Fujifilm X1 pro + 35 f/1.4 aan geschaft.
+ Extra batterij, flitser en camera + objectief hoes

De Fuij en Canon krijg even rust bij één van de Paleis tuinen in Korea.
De Nex wel mee, maar naar tijdje de Fuij gebruikt te hebben mag de Sony definitief het pand verlaten
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img42/7098/6ro0.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 03-07-2013 10:40 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Prozac[NL] schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:46:
[...]

Je hebt er zelf om gevraagd:
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6ftchhwAi1rwcc6bo1_500.gif

:9

Een AI-lens heeft uitsparingen in de diafragmaring, een pin in een ring rond de mount klikt daar op in. Zo weet de camera hoe het diafragma is ingesteld. Alle AI-lenzen geven op deze manier het diafragma weer. Een CPU kan dat ook doen, maar in dit geval (oude lens + D7000 met zo een ring) zou je bij een AI(s)-lens gewoon het diafragma moeten kunnen zien en zelfs instellen op de body. Check even hoe de diafragmaring eruit ziet? Als het geen inkepingen heeft, zoals de micro, is het nog een pre-AI.

Je kan bij niet-nikkorlenzen wat geluk hebben en zien dat de diafragmaring gewoon zo smal is dat die niet tot bij die ring geraakt, maar het feit dat hij geen diafragma doorkrijgt is een teken dat of de ring stuk is, of het gewoon geen AI-lens is. Ik ken die precieze lens niet, maar ik weet dat er wel enkele lenzen in zowel ai- als pre-aiversie te vinden zijn. Een open vorkje is enkel bij nikon zelf een teken dat het een ai-lens is, bij andere fabrikanten hoeft dat niet noodzakelijk war te zijn.

edit: als ik even zoek, is dat toch heel zeker geen ai-lens: http://www.ebay.com/sch/s...+KIRON+%2F+KINO+PRECISION

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 03-07-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Teun_2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:13:
[...]
Een AI-lens heeft uitsparingen in de diafragmaring, een pin in een ring rond de mount klikt daar op in. Zo weet de camera hoe het diafragma is ingesteld.
Meter coupling is het magishe woord :P

en een snelle search bevestigd dat de D7000 inderdaad wel zon ding heeft:
wel jammer dat de goedkopere nikon body's als de 5200 die niet hebben.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wQ5vEHV5mvK07BTOsyyQsHgn/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 03-07-2013 11:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Superdaantje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:36:
Tijdje terug een Fujifilm X1 pro + 35 f/1.4 aan geschaft.
+ Extra batterij, flitser en camera + objectief hoes

De Fuij en Canon krijg even rust bij één van de Paleis tuinen in Korea.
De Nex wel mee, maar naar tijdje de Fuij gebruikt te hebben mag de Sony definitief het pand verlaten
[afbeelding]
Oew nice! Die paleistuinen zijn best aardig om te zien! De verblijven van het voormalig koninklijk paar is trouwens ook wel erg leuk om te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:59

Daan_

Alles op zijn tijd !!

dennissimeau schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:41:
[...]

Oew nice! Die paleistuinen zijn best aardig om te zien! De verblijven van het voormalig koninklijk paar is trouwens ook wel erg leuk om te bezichtigen.
Seoul is best een leuke stad. Vandaag verlaten we Seoul en gaan door naar Seoraksan.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Blijkbaar heel wat los gemaakt hier over de AI en non AI lenzen. Ik zal vanavond bij thuiskomst eens kijken naar de Vivitar -> Serienummer en wat foto's plaatsen van die 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@teun_2 Heb een D90 en dan heb je dat dus niet. Nu je het zegt weet ik het ook wel.
Vaak is open vorkje wel geschikt, ben er nog niet een tegengekmen die niet wilde op de d90. Hoe dan ook voorzichtigheid is de moeder van de bayonet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Prozac[NL] schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:49:
@teun_2 Heb een D90 en dan heb je dat dus niet. Nu je het zegt weet ik het ook wel.
Vaak is open vorkje wel geschikt, ben er nog niet een tegengekmen die niet wilde op de d90. Hoe dan ook voorzichtigheid is de moeder van de bayonet ;-)
Dat vind ik het grote gemis op de D90, die heeft geen meter coupling ring, zoals de D7000 en hoger. Het voordeel is dat je pre-AI-lenzen kan gebruiken, maar dat je geen metering hebt met AI-glas. Voor een D90 maakt het dus eigenlijk enkel uit of er een CPU-chip inzit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voor bij m'n D5200 die hier door sommige mensen zo geplaagd werd ( :'( ):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eGLza5mbTsgI8SAnfVvwp0oV/full.jpg

Lowepro Toploader Zoom 50 AW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Prozac[NL] schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:31:
@ThAZiP, ik zou die 28mm 2.5 vivitar eens testen, als het serienummer begint met 22 zou het je nog eens kunnen verassen ;)
Het is inderdaad een Vivitar waarbij het serienummer start met 22!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben net blij gemaakt met nieuw speelgoed :D

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/nieuwspul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:34:
ben net blij gemaakt met nieuw speelgoed :D

[afbeelding]
Alle drie nieuw? Heerlijke set zo. De Sigma 50 is een mooi ding en als die je bevalt, dan is er zeker uitbreiding aan te bevallen: de 35 en 85 van Sigma bevallen me nog meer dan de 50 al deed :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee de body heb ik tweedehands gekocht. De 35mm van sigma staat in ieder geval nog op het wensenlijstje, maar eerst weer ff sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11
Omdat het hier ook wel eens over tassen gaat, maar niet iedereen in het fototassen topic zit, iemand ervaringen met de flipside 400 AW die die wilt delen, ik heb mijn verhaaltje hier geschreven

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
loewie1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:59:
Omdat het hier ook wel eens over tassen gaat, maar niet iedereen in het fototassen topic zit, iemand ervaringen met de flipside 400 AW die die wilt delen, ik heb mijn verhaaltje hier geschreven
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 20:05

Deathchant

Don't intend. Do!

@Loewie: u vraagt, wij draaien :)

[ Voor 70% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2013 15:47 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Nomad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Alle drie nieuw? Heerlijke set zo. De Sigma 50 is een mooi ding en als die je bevalt, dan is er zeker uitbreiding aan te bevallen: de 35 en 85 van Sigma bevallen me nog meer dan de 50 al deed :).
35mm vind ik 3x zo fijn als de 50mm eigenlijk :P De 50mm is een flinke hit-and-miss lens (maar mogelijk heb ik gewoon een slechte versie, want er zit ook flinke frontfocus op), terwijl de 35mm bijna altijd spot-on is, zelfs op f/1.4.

Maar de 35mm f/1.4 is ook wel letterlijk 2x zo duur, dus komt mooi uit dat ik 'm 3x zo fijn vind :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik nu kan beoordelen lijkt mijn 50mm prima te werken. die 35mm lijkt me ook echt wel fijn, maar heb er ff geen geld meer voor :) Vermaak me eerst hier wel weer mee. Het is misschien niet de nieuwste camera, maar ten opzichte van de 40D is dit toch wel heul erg fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Hier een fotootje gemaakt met een van mijn nieuwe aanwinsten.. een Voigtländer 28/1.9 Ultron met M mount.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0vtmJZKdMaVIHaVjNGXW5XlN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Milo. schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:43:
Hier een fotootje gemaakt met een van mijn nieuwe aanwinsten.. een Voigtländer 28/1.9 Ultron met M mount.

[afbeelding]
Mooie zachte bokeh, maar ook erg donker. Kan het zijn dat je monitor wat te licht staat afgesteld?
Hij is hier echt heel donker.

Dit is op mijn monitor wel correct belicht:
http://tweakers.net/ext/f/6Q6V2TI3j2eDwFQSm04Qgy0n/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 09-07-2013 18:41 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heeft ook wel een sfeertje. Altijd die perfect belichte foto's .. in de schaduw is het nou eenmaal donker. :)
Maar erg mooi natuurlijk soft inderdaad.

Dit is op mijn monitor een correcte belichting: :+
http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php

[ Voor 24% gewijzigd door jesper86 op 09-07-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

De foto (jpeg zonder bewerking) is inderdaad best donker.. en ik belicht altijd iets onder, -0,3 in dit geval. Daarbij dat het idd in de schaduw van een laaghangende boom/struik en rond een uurtje of half acht was.. maar goed neemt uiteraard niet weg dat die wel iets lichter had gemogen.

Zelf vind ik het niet echt storend, was de lens even aan het testen op bokeh en scherpte wijd open. En moet zeggen dat ik het alles vind meevallen. Het is geen echte topper maar goed dat kan je in zekere zin ook niet verwachten voor dat geld maar goed hij presteert toch zeer netjes.
Als ik er zin in heb zal ik hem eens "testen" op f/2 tegen de Nikkor 28/2 AIS en op 2.8 tegen de Nikkor 28/2.8 AIS (super lensje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 10:15
Ik vind hem wel mooi zo. De sfeer is goed en zelfs op mijn laptopscherm zie ik nog voldoende details. De kat is dan wel echt pikzwart, maar het past wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:35

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

500 - Internal Server Error. :) Nu niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Spockz op 10-07-2013 18:27 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw ole ole
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Leuk blog!
Bedankt vooor de tip :)

G.A.S. is vooral een probleem bij digitale camera`s en autofocus obejectieven, omdat die snel hun (nieuw)waarde verliezen.

Analoge objectieven (zonder autofocus) behouden beter hun waarde, dus als je die (bij een G.A.S. aanval) voor een goede prijs kunt aanschaffen, kan je ze later (als je spijt heb gekregen) weer voor dezelfde prijs weer van de hand doen. :P

[ Voor 37% gewijzigd door jw ole ole op 11-07-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Leuk artikel over G.A.S. inderdaad. Ik keek ook altijd wel veel naar gear en wilde vanalles hebben, als ik geen vrouw had dan had ik ook vast veel meer :p
Maar laatste tijd wel weer goed bezig gewoon veel te fotograferen, veel nieuwe contacten maken met leuke modellen / mooie vrouwen om te fotograferen, en minder aan nieuwe gear denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Of het nu kost of niet, het probleem blijft natuurlijk.

Leuk blog inderdaad! Al ben ik het niet overal mee eens. Klinkt bijna alsof alleen foto's van mensen en familie er toe doen, en de rest maar runderdoodoo is soms ;).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37
jw ole ole schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Leuk blog!
Bedankt vooor de tip :)

G.A.S. is vooral een probleem bij digitale camera`s en autofocus obejectieven, omdat die snel hun (nieuw)waarde verliezen.

Analoge objectieven (zonder autofocus) behouden beter hun waarde, dus als je die (bij een G.A.S. aanval) voor een goede prijs kunt aanschaffen, kan je ze later (als je spijt heb gekregen) weer voor dezelfde prijs weer van de hand doen. :P
You're wrong... juist analoge apparatuur heeft de aantrekkingskracht om er veel van aan te schaffen, omdat het doorgaans "goedkoop" is voor wat je krijgt. Je krijgt dan hele verzamelingen. Kijk hier maar eens op het forum rond naar mensen die een hele Canon FD of meetzoeker verzameling hebben....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

LOL, ik heb zelf LAS (Lens Aquisition Syndrome).
Universal Creations schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:31:
[...]

You're wrong... juist analoge apparatuur heeft de aantrekkingskracht om er veel van aan te schaffen, omdat het doorgaans "goedkoop" is voor wat je krijgt. Je krijgt dan hele verzamelingen. Kijk hier maar eens op het forum rond naar mensen die een hele Canon FD of meetzoeker verzameling hebben....
Idd ik heb een berg camera's liggen waar ik niks mee doe, maar je blijft maar aanschaffen.

[ Voor 44% gewijzigd door D0gtag op 11-07-2013 16:33 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik had volgens mij een flinke aanval van GAS de afgelopen jaren.

Een hele goede redemie voor mij was kopen wat je echt wilt. Heb sinds m'n laatste camera geen behoefte meer aan een nieuwe. Qua lenzen zijn er nog maar iets van 2 die ik echt graag zou willen, maar tot nu toe kan ik dat nog goed onderdrukken. Zelfs toen ik er eentje tegenkwam voor een mooie prijs in een fotozaakje in duitsland.

Zelfde had ik met m'n horloge. Sinds ik mijn huidige horloge kocht een paar jaar geleden totaal geen behoefte meer gehad naar een andere te kijken.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:46

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik moet ook zeggen sinds dat ik mijn Leica M8 gekocht heb het echt een stuk beter gaat met mijn GAS.
Mijn behoefte om als een gek random gear te gaan kopen is toch wel echt afgenomen, en ik focus me nu alleen nog maar op dingen die ik echt wil (daargelaten de occasionele uitspattingen). Toch heb ik nog steeds best behoorlijk wat camera's staan O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Leevmeister op 11-07-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 19:45
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3AjSX.jpg
Canon 600D
Sandisk Extreme Pro 32GB 45Mb/s
50mm f/1.8 II
18-55mm f/3.5-5.6 IS II
70-300mm f/4-5.6 IS USM
Tamrac 3445 Rally 5
Caruba hoods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
RobertJRB schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:02:
Een hele goede redemie voor mij was kopen wat je echt wilt. Heb sinds m'n laatste camera geen behoefte meer aan een nieuwe. Qua lenzen zijn er nog maar iets van 2 die ik echt graag zou willen, maar tot nu toe kan ik dat nog goed onderdrukken. Zelfs toen ik er eentje tegenkwam voor een mooie prijs in een fotozaakje in duitsland.
Klopt, kopen wat je echt wil hebben, helpt echt. Ik ben al maanden aan het dubben of ik de Zeiss MP 50/2 koop, of niet. En ik ga het toch doen, omdat Zeiss mij blij maakt ;) Ik ga zelfs een lens verkopen die ik al lang niet meer gebruikt heb en eigenlijk ook niet meer zal gebruiken.

737freak: veelzijdig maar toch compacte set heb je daar. Hangt er nou eigen werk aan de schutting?

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 11-07-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb nog steeds last van GAS mede omdat analoge objectieven veelal weinig kostten.
gisteren kreeg ik een mailtje van een verkoper (via MP) dat ik een bod had gedaan op een Minolta 35-80 f3.5. Macro en of ik m wilde kopen zal best een leuk ding zijn, maar ik heb afgehaakt vanwege financiële situatie.
ik kan nu beter gaan sparen.

ik zou later(als mijn inkomen ook wat hoger is) best een leuke minolta setup willen met bijv een 58 f1.2

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2013 22:12 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:44
Wat ook helpt tegen GAS is als fabrikanten niet echt begerenswaardige dingen uitbrengen. Heb al jaren een 50D en hoewel het in hedendaags opzicht weinig meer voorstelt, vind ik wat Canon de laatste tijd uitbrengt gewoon niet interessant. Dat wil niet zeggen dat het nieuwe spul niet goed is, maar ik vind het gewoon niet goed genoeg om iets nieuws te willen. 5D3, 6D, 1DX... allemaal gaaf, maar ik ga écht geen berg geld er tegenaan smijten om slechts een paar tienden van een stop aan extra DR te krijgen.... oké mensen die betere AF willen of ISO prestaties op nummer 1 hebben staan, ja dan kan ik het nog begrijpen. Maar voor een landschapsfotograaf als ik valt er gewoon veel minder te "kwijlen" op alles wat Canon tegenwoordig uitbrengt, wat mij betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:03:
ik zou later(als mijn inkomen ook wat hoger is) best een leuke minolta setup willen met bijv een 58 f1.2
Mooie lens, gebruik hem alleen nog steeds te weinig, maar ik ga hem echt niet wegdoen, helaas ;)
blacktarantulaX schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:16:
Wat ook helpt tegen GAS is als fabrikanten niet echt begerenswaardige dingen uitbrengen. Heb al jaren een 50D en hoewel het in hedendaags opzicht weinig meer voorstelt, vind ik wat Canon de laatste tijd uitbrengt gewoon niet interessant. Dat wil niet zeggen dat het nieuwe spul niet goed is, maar ik vind het gewoon niet goed genoeg om iets nieuws te willen. 5D3, 6D, 1DX... allemaal gaaf, maar ik ga écht geen berg geld er tegenaan smijten om slechts een paar tienden van een stop aan extra DR te krijgen.... oké mensen die betere AF willen of ISO prestaties op nummer 1 hebben staan, ja dan kan ik het nog begrijpen. Maar voor een landschapsfotograaf als ik valt er gewoon veel minder te "kwijlen" op alles wat Canon tegenwoordig uitbrengt, wat mij betreft....
Je moet je ook niet beperken tot Canon bodies... dan wordt het inderdaad niets met je GAS...
Lenzen moet je hebben, heel veel en dan het liefst die van Zeiss. Is heel goed voor je GAS. Wat ook werkt is een milc kopen, zodat je zo'n beetje iedere lens ooit uitgebracht op je camera kunt plaatsen... :Y

* Universal Creations verwacht binnenkort een enorme boost van berichten in dit topic

[ Voor 67% gewijzigd door Universal Creations op 11-07-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:44
Universal Creations schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:16:
[...]

Mooie lens, gebruik hem alleen nog steeds te weinig, maar ik ga hem echt niet wegdoen, helaas ;)

[...]

Je moet je ook niet beperken tot Canon bodies... dan wordt het inderdaad niets met je GAS...
Lenzen moet je hebben, heel veel en dan het liefst die van Zeiss. Is heel goed voor je GAS. Wat ook werkt is een milc kopen, zodat je zo'n beetje iedere lens ooit uitgebracht op je camera kunt plaatsen... :Y

* Evano verwacht binnenkort een enorme boost van berichten in dit topic
Inderdaad, post was ook niet bedoeld als "ik koop nooit meer iets". Lenzen is heel anders verhaal. Maar sshhtt daarover, straks kan ik me niet meer inhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]
Wat ook werkt is een milc kopen, zodat je zo'n beetje iedere lens ooit uitgebracht op je camera kunt plaatsen... :Y

* mrc4nl verwacht binnenkort een enorme boost van berichten in dit topic
door mij? :+

een milc geeft wel mooi de optie tot c-mount lenzen, en ik had er voor mn vakantie eentje gekocht.
was er gisteren niet zo over te spreken maar vandaag in de avond/nacht gebruikt voor staat fotografie, ik kon mn lol niet op :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mja, die blog post is dan ook echt 100% domheid naar mijn mening en gaat echt nergens over : Die gozer is gewoon een middenformaat camera gaan kopen om hem vervolgens zo goed als nooit te gebruiken 8)7

WTF... als ik iets koop dan doe ik dat nog steeds omdat ik het ook echt denk nodig te hebben en daarna ook ga gebruiken. En zo niet dan gaat het de verkoop in !!
Ik ben hebberig, maar wat die vent heeft gedaan slaat echt nergens op :F
/me verwacht binnenkort een enorme boost van berichten in dit topic
Ik had eigenlijk een apart topic verwacht of een move naar het algemene F&V topic :P Dit is nogal offtopic allemaal :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

mrc4nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:03:
ik heb nog steeds last van GAS mede omdat analoge objectieven veelal weinig kostten.
gisteren kreeg ik een mailtje van een verkoper (via MP) dat ik een bod had gedaan op een Minolta 35-80 f3.5. Macro en of ik m wilde kopen zal best een leuk ding zijn, maar ik heb afgehaakt vanwege financiële situatie.
ik kan nu beter gaan sparen.

Minolta 35-80 f3.5. Macro...Is dat een MF lens?...Als AF ken ik geen 35-80 op f3.5

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Laatst online: 05-10 19:45
737freak: veelzijdig maar toch compacte set heb je daar.
Bedankt! Dat was precies mijn doel: een veelzijdig maar compact beginners setje om alles mee te leren.
Hangt er nou eigen werk aan de schutting?
Nee, helaas niet. Gewone willekeurige goedkope tuin-canvassen met een stock foto erop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer leuke speeltjes erbij :) Die witte heb ik inmiddels al wat weken. De 7D is niet echt nieuw meer. Het gaat om de volgende 2 welke nieuw zijn:

- Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6L IS USM
- Canon EOS M + EF-M 18-55mm F/3.5-5.6 IS STM

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3773/9264503246_20debc26c2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lol, die EOS-M past met lens en al in de zonnekap van de 70-300... Mooi spul!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

blacktarantulaX schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:16:
Hmmm ik ben ook een landschapsfotograaf en ik ga overstappen van 40D naar een 5D III; ik ben van mening dat ik met een FF toch echt wel zichtbaar meer uit mijn foto's kan halen; DR, detail en IQ. Volgens mij heb ik ook veel meer nabewerkingsruimte achteraf dan met de 40D. En ik krijg wel eens verzoeken om iets op 80x120cm iets af te drukken en met 300dpi kom ik hiermee in de knoei, dus ik zou ook ietje meer MPix willen aangezien ik er wel serieus mijn business van wil maken. Daarnaast wil ik gewoon echt meer IQ op hogere isowaardes (ik doe ook spontane portretten) en ik wil gewoon niet achteruitgaan qua AF t.o.v. mijn 40D. Ik wil mezelf wel nog verrijken op andere gebieden (urbex vind ik wel leuk) en met de overstap naar bijvoorbeeld een 7D zou ik niet vooruitgaan.
M.a.w.: ik heb het er wel voor over om zo'n fullframe te kopen :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Killer schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:10:
[...]

Minolta 35-80 f3.5. Macro...Is dat een MF lens?...Als AF ken ik geen 35-80 op f3.5
oeps ik was even in de war met mijn tamron 35-80 het ging om een minolta 35-70
dat heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik fouten maak in de specs van spullen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik heb me laten verleiden door de cashback :o
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5484/9269831642_96d204af09_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Poe, had je geld teveel? Veel plezier met je aankoop!

[ Voor 37% gewijzigd door Sakete op 12-07-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Altijd mooi die wit met rode glimmende dozen. Vooral wat erin zou moeten zitten ook. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

holy shit man :) lucky bastard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Zo, weer even tijd voor gearporn hier.
Heb na paar weekjes wachten mijn half case van Artisan & Artist mogen ophalen voor op mijn Leica M3. Samen daarbij zat ook een andere zonnekap voor mijn Summicron. De zonnekap die ik eerst had was namelijk bedoeld voor 35mm lenzen ;) Verder heb ik ook een nieuwe strap gekocht, gemaakt van paracord, in de kleur Olive Drab groen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7323/9269688633_5fdec4ed90_z.jpg
IMG_0831.jpg by Leevmeister, on Flickr

Ik blijf het toch echt een prachtige camera vinden elke keer als ik er naar kijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

mrc4nl schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:01:
[...]
oeps ik was even in de war met mijn tamron 35-80 het ging om een minolta 35-70
dat heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik fouten maak in de specs van spullen
Ahh duidelijk :+

Als je nog behoefte hebt aan een 35-70 f4 AF (eerste generatie), dan heb ik hier nog een pracht exemplaar liggen. Die mag om zeer weinig weg. Of gewoon een tijdje lenen om te kijken of het wat voor je is.

offtopic:
mods: Ik weet het: vraag/aanbod regels, foei! Maar wil niets in de verkoop gooien. Maar ik wil wel een echte Alpha mount enthousiast helpen voor een symbolische vergoeding

[ Voor 20% gewijzigd door Killer op 12-07-2013 23:20 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb helaas niets met AF ik wil (nu) alleen MD/MC helaasch
heel mischien (als ik de lotterij win) dat ik dat ik een a99 koop, maar anders: nee.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Kleine compact camera voor 'er bij'. De wens was dat deze RAW ondersteund en een redelijk groot diafragma en GPS heeft. Uiteindelijk is het de Canon S100 geworden. Helaas niet meer leverbaar in het zwart en nieuw ipv tweedehands. De prijzen die op marktplaats gevraagd werden lagen 20 euro onder nieuw uit de winkel.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5493/9273597361_583471f271_c.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

De S100 is een goede camera die ik zelf beter gebouwd vind dan zijn opvolger de S110 (voelt een stuk meer plastic). Waarom was de GPS een must voor jou trouwens? Veel plezier ermee in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Wij vinden het wel fijn om de foto's automatisch van een locatie te kunnen voorzien en taggen in Lightroom. Het was ook een argument om niet voor de S110 te gaan. Touchscreen en Wifi wogen niet op tegen het gebrek aan GPS.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
vandijk schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:56:
Wij vinden het wel fijn om de foto's automatisch van een locatie te kunnen voorzien en taggen in Lightroom. Het was ook een argument om niet voor de S110 te gaan. Touchscreen en Wifi wogen niet op tegen het gebrek aan GPS.
Wacht. De S110 is meer plasticky dan de S100, en heeft geen GPS wat de S100 wel heeft ? That makes no sense. :N

ps. Ik las dat de S100 wel een problemen kan hebben met vastzittende lens die niet wil uitklappen. Neem aan dat dié kans dan wel verholpen is met de S110.

Edit: Oh i see, dat hebben ze vervangen met wifi en moet je dan met een smartphone ophalen. Onhandig ..
http://www.dpreview.com/p...on_s95&products=canon_s90

[ Voor 17% gewijzigd door jesper86 op 13-07-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Dat lens probleem heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Schijnt in bepaalde series gezeten te hebben. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zit onze camera buiten die serie. De oplossing via de smartphone is inderdaad een beetje onhandig.

Wat ook wel fijn is: de S100 (hele S en G serie) heeft een menustructuur/userinterface die redelijk in de buurt komt van de DSLR's van Canon. Het gebruik van de camera en de workflow erachter is hierdoor bijna naadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

Sinds gisteren onder meer een oud kistje rijker, met leuke inhoud;
Afbeeldingslocatie: http://stavos.nl/wp-content/uploads/kistje.jpg

Vlnr;
Pentagor 135mm f/2.8
Pentacolor 50mm f/2.8
Pentagor 2x teleconverter
Pentacon 50mm f/1.8
Pentacon 29mm 2.8

Objectieven zien er allemaal goed uit. De benodigde M42 adapter is inmiddels onderweg voor mijn 550D. 8)
En met de bijbehorende Praktica MTL3 en Pentor IB binnenkort ook maar eens in de wereld van analoge fotografie duiken.

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Wat heb je voor het setje betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

vandijk schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:30:
ergens denk ik dat ie m gekregen heeft... wel leuk setje erg compleet. groothoek medium en short tele.

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 15-07-2013 22:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos

stavos

<")3

vandijk schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:30:
Niets. De set maakte deel uit van een erfenis, met onder andere nog een Sekonic L-8 lichtmeter, AGFA Isolette en allerlei accessoires waarvan ik voor een groot deel nog moet uitzoeken wat het precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:35

Fiber

Beaches are for storming.

Grappig, die 29mm... Ik dacht dat alle wijde lenzen uit die tijd 28mm waren, maar blijkbaar waren er meer soorten. Is verder overigens genoeg over te vinden, maar ik had het nog nooit gezien.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

stavos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:39:
Sinds gisteren onder meer een oud kistje rijker, met leuke inhoud;
[afbeelding]

Vlnr;
Pentagor 135mm f/2.8
Pentacolor 50mm f/2.8
Pentagor 2x teleconverter
Pentacon 50mm f/1.8
Pentacon 29mm 2.8

Objectieven zien er allemaal goed uit. De benodigde M42 adapter is inmiddels onderweg voor mijn 550D. 8)
En met de bijbehorende Praktica MTL3 en Pentor IB binnenkort ook maar eens in de wereld van analoge fotografie duiken.
Ik vind de pentacon 50mm leuk (leuke kleuren, contrast en redelijk scherp) de pentacolor 50 wordt overbodig door de pentacon maar de pentacor 135mm slecht qua scherpte. Maar ja gegeven paard....
De 29mm nooit geprobeerd maar als ik internet moet geloven ben ik zelf niet zo onder de indruk.
Veel plezier met je lensen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos

stavos

<")3

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's die ik ermee kan maken. Zowel digitaal als analoog. Gisteren een batterij voor de lichtmeter van de MTL3 besteld en vanochtend een paar testrolletjes gehaald. En mocht de kwaliteit van de objectieven tegenvallen, dan is het een mooie verzameling om te bewaren. Zeker aangezien de hele set compleet is, tot en met de aankoopbonnen, handleidingen en handgeschreven garantiebewijzen uit 1973 aan toe.

*gaat weer ongeduldig bij de brievenbus zitten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Nieuw speeltje op m'n omd... :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3784/9311433884_e4bccbb62c_z.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Lasteraar op 17-07-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

das je 2e keer al :P
maare niet in het zwart?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mrc4nl schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:58:
das je 2e keer al :P
maare niet in het zwart?
Die lens en een aantal andere lenzen zien er veel te cool uit in het zilver/chroom om er een zwarte versie van te kopen 8) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Canon 70-200 F4L:
Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/Lens_zps561f8789.jpg
Mooi op tijd voor de vakantie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
nero355 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:20:
[...]

Die lens en een aantal andere lenzen zien er veel te cool uit in het zilver/chroom om er een zwarte versie van te kopen 8) :P
Precies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Woooow nice ! :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Nu online
GSX-MAN schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:07:
Canon 70-200 F4L:
[afbeelding]
Mooi op tijd voor de vakantie.
2e hands? Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

€385, inclusief statiefgondel en zonnekap. Ik heb er een wereldreis voor moeten maken om 'm op te halen, dat dan weer wel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zonnekap zit er gelukkig al standaard bij dus heel bijzonder is dat niet ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

O-) Dan alleen de stafiefgondel. Het UV-filter heb ik ook even van een andere lens (17-85) geleend, tot ik er eentje bijgekocht heb. Vooralsnog goede ervaringen met DX.com voor dit soort producten, een UV-filter is wat mij betreft voornamelijk om de lens te beschermen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Nu online
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:17:
€385, inclusief statiefgondel en zonnekap. Ik heb er een wereldreis voor moeten maken om 'm op te halen, dat dan weer wel.
Nette prijs! Veel plezier ermee. Welke camera gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

EOS450D. Ik wil te zijner tijd ook best nog een 70D of 7D, maar hier kan ik ook al prima mee uit de voeten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Sigma 10mm f/2.8 :)
Afbeeldingslocatie: https://dump.partyflock.nl/9331/Schermafbeelding%202013-07-19%20om%2021.38.50.png

[ Voor 54% gewijzigd door Richard! op 19-07-2013 22:24 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik heb mijn oude camera, een lens en fototas verkocht, dit is er voor in de plaats gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3796/9327262856_67ee2dd7cd_c.jpg
Canon 60D + 70-200 2.8 + TT R20 by Reinier79, on Flickr

De Canon 60D heb ik nieuw gekocht tijdens de Saturn actie, samen met de cashback actie van Canon werd hij nu heel betaalbaar, is mijn eerste echt nieuw gekochte camera :) Ook nieuw gekocht is de ThinkTank Retrospective 20 Blue Slate, nu al helemaal veliefd op, geweldige tas :*)

Tweedehands heb ik deze Canon 70-200 f/2.8L USM kunnen kopen, eergisteren opgehaald, fantastische lens en mijn eerste L glas :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3676/9324468321_39f50a66e5_c.jpg
Canon 60D + 70-200 2.8 by Reinier79, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Mooi, maar waarom zo'n dure ? In plaats van Samyang bijvoorbeeld ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuldjan
  • Laatst online: 08-09-2023
RAM1979 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:21:
Ik heb mijn oude camera, een lens en fototas verkocht, dit is er voor in de plaats gekomen:

De Canon 60D heb ik nieuw gekocht tijdens de Saturn actie, samen met de cashback actie van Canon werd hij nu heel betaalbaar, is mijn eerste echt nieuw gekochte camera :) Ook nieuw gekocht is de ThinkTank Retrospective 20 Blue Slate, nu al helemaal veliefd op, geweldige tas :*)

Tweedehands heb ik deze Canon 70-200 f/2.8L USM kunnen kopen, eergisteren opgehaald, fantastische lens en mijn eerste L glas :P
Die tassen zijn idd echt geweldig.. kostelijk, maar erg goed veel plezier ermee!
_________

zelf niet gekocht, maar verkocht waar ik werk.
toch wel iets wat ik niet iedere dag over de toonbank mag geven :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RokUkR5.jpg
had even geen slr om de foto te maken, dus met m'n Htc ONE dan maar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Zuldjan op 20-07-2013 12:51 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Nu online
Pfff....body alleen al is 6 ruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 22:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nice nice, heerlijke bodies! Die lens staat ook nog op mijn verlanglijstje net als zijn grotere 85 f/1.2 broertje! Jammer dat je hem zelf niet mee naar huis mag nemen right? :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Zuldjan schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Die tassen zijn idd echt geweldig.. kostelijk, maar erg goed veel plezier ermee!
_________

zelf niet gekocht, maar verkocht waar ik werk.
toch wel iets wat ik niet iedere dag over de toonbank mag geven :D

[afbeelding]
had even geen slr om de foto te maken, dus met m'n Htc ONE dan maar ;)
Bedankt voor deze heerlijke camera porno :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:01
hypz schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor deze heerlijke camera porno :9
Hier moet men toch eigen foto's van eigen hardware plaatsen.

Google maar op 1D X. Genoeg porno te vinden via Google!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Staat niet in de "regels".

Om de OP te quoten:
Nieuwe spullen laten zien of gewoon al je apparatuur netjes uitstallen en er een foto van maken.
De spullen zijn nieuw, er staat niets over eigen spullen ;)

Daarnaast is het een eigen gemaakte foto en voldoet daarmee ook aan:
De regel die nog steeds van kracht is, is dat je eigen foto’s moet gebruiken. Stockfoto’s worden nog steeds verwijderd.
* sapphire likes gearpr0n :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Kijk es naar de topic titel, Sapphire? :+ Niet dat ik er problemen mee heb dat hij het post, maar er staat toch echt show hier je (als in jouw) nieuwe en oude apparatuur.

Niet die van je baas of iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Staat nog steeds niets over eigendom :+

Voor Zuldjan was het blijkbaar nieuw om die apparatuur over de toonbank te zien gaan, dus voor hem (alsin je) was het nieuw en dat wilde hij showen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het had beter in het community topic gekund ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
sapphire schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:01:
Staat nog steeds niets over eigendom :+

Voor Zuldjan was het blijkbaar nieuw om die apparatuur over de toonbank te zien gaan, dus voor hem (alsin je) was het nieuw en dat wilde hij showen :+
Kan aan mij liggen, maar volgens mij impliceert "jouw" wel degelijk eigendom. :| :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Nu online
Mierenneukers. Zo vaak komt het niet voor.
Pagina: 1 ... 34 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt