[ Voor 5% gewijzigd door Evano op 15-06-2013 17:22 ]
Wacom POWERRR
Zit er steeds meer over na te denken om zo'n ding te kopen, nadat ik tijdelijk een Bamboo heb gebruikt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb staan kwijlen bij die nieuwe mini Cintiq, maar die 800 a 900 euro kan ik echt niet verantwoordennero355 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 02:12:
[...]
Wacom POWERRR
Zit er steeds meer over na te denken om zo'n ding te kopen, nadat ik tijdelijk een Bamboo heb gebruikt
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Intuos 4 small voor €89 euronero355 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 02:12:
[...]
Wacom POWERRR
Heerlijk voor retoucheerwerk, gebruik hem niet mega veel maar zou nooit meer zonder willen !

Canon 6D & Canon EF 24-70 f4 L by a.breuker, on Flickr

My new baby by Sjekster, on Flickr
Bevalt nog best goed. Snellere AF dan mijn E-PL1, véél beter scherm en vooral lekker klein. Dat er wat minder knopjes op zitten neem ik wel voor lief. Die E-PL1 gaat denk ik de deur uit
Nu sparen voor een E-P5
@Kwintessens: Nice, lijkt me een mooie camera! Waarom trouwens de keuze voor de 24-70 f/4 ipv een 24-105 f/4?
[ Voor 11% gewijzigd door Sjekster op 20-06-2013 00:04 ]
Verwijderd
Hij is wel ontzettend compact natuurlijk. De E-PL1 is echt een blok hiermee vergeleken. Toen ik de E-P3 binnenkreeg enkele weken geleden heb ik gelijk de E-PL1 op marktplaats gezet. Levert nog best een leuk bedrag op.Sjekster schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:53:
Toch maar zo'n klein krengetje gekocht.
Bevalt nog best goed. Snellere AF dan mijn E-PL1, véél beter scherm en vooral lekker klein. Dat er wat minder knopjes op zitten neem ik wel voor lief. Die E-PL1 gaat denk ik de deur uit.
Maar die bodycap lens, die zou ik ook nog wel eens willen proberen. Ik heb er best leuke resultaten van gezien op internet.
Eerst genieten van deze aanwinst toch? Wellicht een ander leuk objectief erbij.Nu sparen voor een E-P5
E-P5 ga ik wss niet kopen voordat er weer een opvolger uit is, dus tijd genoeg om te genieten van deze kleine rakker
De Olympus E-PM1 met bodycap lens.
Via Marktplaats heb ik een zo goed als nieuwe 14-42mm f/3.5-5.6 II R erbij gekocht voor een mooi prijsje.
Naast z'n grote broer, die door zijn afmetingen (te) vaak thuis bleef:

De Panasonic 14mm f2.5 is toch een leuk lensje. Ik heb er veel plezier van.Sjekster schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:03:
Groothoek objectief lijkt me nog wel leuk, maar de keuze is beperkt en ze zijn vooral VEEL te duur, als je het mij vraagt.
Goed scherp, mooie kleuren.... en vooral heel erg compact.
Niet veel groter dan die Olympus bodycap lens
Maar wel veel beter...
[ Voor 13% gewijzigd door leendertv op 20-06-2013 15:22 ]
leendertv schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:19:
[...]
De Panasonic 14mm f2.5 is toch een leuk lensje. Ik heb er veel plezier van.
Goed scherp, mooie kleuren.... en vooral heel erg compact.
Niet veel groter dan die Olympus bodycap lens(slechste lens op de dxomark.com ranking)
Maar wel veel beter...

ora et labora
Verwijderd
Wellicht het slechts geteste objectief, maar zonder twijfel de beste bodycap om foto's mee te maken.leendertv schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:19:
Niet veel groter dan die Olympus bodycap lens(slechste lens op de dxomark.com ranking)
De 14mm schijnt een leuk en compact objectief te zijn. Ik wou echter net iets wijder en kwam op de 12mm uit. Een stuk duurder, maar vind hem elke euro waard.mrc4nl schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:14:
[...]
ik had de 14mm destijds als kitles gekocht en geen spijt van gehad. voor zo'n 120a140 euro te krijgen op ebay. goede prijs/kwaliteit. de Olympus 12mm is een stuk duurder.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Wellicht eens op zoek gaan naar een (gebruikte) Samyang 7.5mm fish...Sjekster schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:03:
[...] Groothoek objectief lijkt me nog wel leuk, maar de keuze is beperkt en ze zijn vooral VEEL te duur, als je het mij vraagt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@fiber: fisheye is niet mijn ding.
Op kapaza.be (het Belgische marktplaats staat er een 9-18 voor een zéér redelijke prijs: http://nl.kapaza.be/limbu...-four-thirds-74343347.htmSjekster schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:13:
14mm is niet de groothoek die ik bedoel jongens. meer UWA terrein. Maar voor jullie met 2323 suggesties komen: don't bother
. Ik ga écht niks kopen voorlopig.
@fiber: fisheye is niet mijn ding.
Het is geen pinhole...Universal Creations schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:43:
De bodycap lens is veruit de best presterende pinhole die er is....
Het is een pinhole met glas om te kunnen focussen en de prestaties iets beter te maken. Het is niet voor niets een brandpuntsafstand van 15mm, wat niet ver van de registerafstand zit.Teun_2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:03:
[...]
Op kapaza.be (het Belgische marktplaats staat er een 9-18 voor een zéér redelijke prijs: http://nl.kapaza.be/limbu...-four-thirds-74343347.htm
[...]
Het is geen pinhole...

Pentax-A 28/2.8 | 50/1.4 | 50/1.7 | 100/2.8 | 135/2.8 | 70-210/4.0
Pentax-M 135/3.5
Pentax-K 28/3.5 | 55/2.0
Petri MC 28/2.0
Zit aardig wat overlap in, maar gezien ze optisch allemaal verschillend zijn, lig ik daar niet wakker van.
Ik heb de Pentax-A lenzen gekocht vanwege gebruiksgemak (electronisch diafragma), de Petri en K-lenzen vanwege hun aangeprezen beeldkwaliteit en de kleine, lichtgewicht M135mm omdat het gewoon een toffe lens is
Ik heb ze nog niet allemaal aan de tand gevoeld, maar over degene die ik tot nu toe gebruikt heb (A100, A70-210, Petri 28mm) ben ik zeer te spreken.
[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 20-06-2013 23:12 ]
Pentaxiaan
Ik was een tijdje geleden mijn Minolta AF lenzen en Panagor (PK mount) aan het uitruimen, maar bleef toch zitten maar een paar lenzen. Gecombineerd met de actie van Cameranu.nl was de verleiding te groot om weer eens te investeren in een systeem camera en wat converters.

De Olympus E-PM1 (+ Panagor 55 F/2.8 macro) met zijn oudere broertjes
Niet de eerste in dit topic, maar wel een andere foto. Geen compacte combo
[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 21-06-2013 00:33 ]
Vandaag kreeg ik een nieuwe (oude) lens binnen dus even snel op de camera geschroefd voor een plaatje. Binnen de telefoon gepakt om een foto mee te maken en toen ik terug kwam zag ik dat de lens alweer opgeëist was...

Het is de Pentor 300MM f/5.6. Kwam hem tegen op Marktplaats voor drie tientjes en kon hem gewoon niet laten liggen. Voor video heb ik nooit echt de behoefte aan een tele-lens, maar het is wel fijn om er zo nu en dan mee op pad te gaan op zoek naar allerhande beestjes. En sowieso natuurlijk handig om zoiets achter de hand te hebben want ja, je weet maar nooit!

Hier overigens nog een fatsoenlijke foto (gemaakt met de Revuenon 28mm f/2.8 op m'n 550D)
En ik heb een blog geschreven hier op Tweakers over mijn ervaring met M42-lenzen want ik ben echt verliefd op die dingen!
Veel plezier ermee !
To do or not to do...
Dat was ik dan waarschijnlijk ja. Sorry!iew schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:31:
Aha... dus dat was jij die hem hebt gekocht, niet dat ik er achteraan zat maar ik zat ook ff te snuffelen naar een ander lensje en zag en (gereserveerd) voorbij komen
Veel plezier ermee !

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

D5200 icm 18-55mm f/3.5-5.6 lens.
Die rode gloed ook. Wil hij daarmee iets zeggen? "Een nikon is als een goedkoop hoe..."Universal Creations schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:18:
Dat de foto's van een Nikon verkeerde kleuren hadden, wist ik, maar dat het zwarte kunststof ook al niet meer de goede kleur is....
ora et labora
Wat denk jij dat het verschil is tussen een lens en een pinhole? Dit is wel degelijk een lens. Elke niet (omgekeerde) telefotolens zit op de focal length van de sensor.Universal Creations schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:10:
[...]
Het is een pinhole met glas om te kunnen focussen en de prestaties iets beter te maken. Het is niet voor niets een brandpuntsafstand van 15mm, wat niet ver van de registerafstand zit.
Da's eigenlijk m'n Philips LivingColors die op oranje stond..Sjekster schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:34:
[...]
Die rode gloed ook. Wil hij daarmee iets zeggen? "Een nikon is als een goedkoop hoe..."
![]()
Is LightRoom.
Foto's zijn gemaakt met een Canon.Universal Creations schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:18:
Dat de foto's van een Nikon verkeerde kleuren hadden, wist ik, maar dat het zwarte kunststof ook al niet meer de goede kleur is....

[ Voor 47% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2013 21:17 ]
Laat ik het anders zeggen: ik vind het ontwerp zonder diafragma en slechts 3 lenselementen eerder een pinhole dan een serieuze lens.Teun_2 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:14:
Wat denk jij dat het verschil is tussen een lens en een pinhole? Dit is wel degelijk een lens. Elke niet (omgekeerde) telefotolens zit op de focal length van de sensor.
Ik heb hier een Rodenstock 42mm f/0.75 liggen en dat is voor mij ook niet veel anders dan een (zeer lichtsterke) pinhole.
Maar goed, misschien moet je mijn verhaal niet al te serieus nemen...
Die Canon kan ook niets doen aan de huiduitslag van de Nikon
Mooie camera hoor. Absoluut niets mis mee.
[ Voor 111% gewijzigd door Universal Creations op 22-06-2013 22:17 ]
Je haalt meerdere quotes door elkaar (zie username in quote).Universal Creations schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:20:
[...]
Die Canon kan ook niets doen aan de huiduitslag van de Nikon![]()
![]()
Mooie camera hoor. Absoluut niets mis mee.
Thanks btw, ben er ook erg blij mee.
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2013 21:29 ]
Pff 32 GB, dat zijn wel heleboel foto's die je in 1x kwijt kan raken.
Ik heb op mijn 16GB kaartje nog foto's van sinterklaas 2012 staan. (maar die staan ondertussen wel op de PC), maar ik kan je dus adviseren om vaak 'm even aan de PC te hangen.
Same here. Ik werk met 2x16GB momenteel in mijn D600. Wil wel 2x32GB voor meer opslag (SD1 = SD2 = beide RAW opslag voor veiligheid). te groot en geen back-up is gevaarlijk.Barrycade schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:48:
Die kitlens komt door deze hoek er wel erg groot uit te zien.
Pff 32 GB, dat zijn wel heleboel foto's die je in 1x kwijt kan raken.
Ik heb op mijn 16GB kaartje nog foto's van sinterklaas 2012 staan. (maar die staan ondertussen wel op de PC), maar ik kan je dus adviseren om vaak 'm even aan de PC te hangen.
Veel pleziershaggy8675 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:57:
Toen ik over de datum zijnde boter wilde pakken, om op mijn licht behaard brood te smeren viel mijn oog op een enigszins vreemd ogend potje mayonaise naast de piccalilly...
[afbeelding]
Making an ass of myself since the 70's
Die 1.8g heb ik nooit in mijn handen gehad, maar ook geen behoefte aan met de 1.4 in mijn handen.
2e hands maar paar tientjes duurder als de 1.8g...wat kies je dan?
This footer is intentionally left blank
BTW Er liggen nog 5 (niet L) objectieven in de kast. Ik heb even de L's erbij gezet voor de foto.
[ Voor 13% gewijzigd door ajhaverkamp op 24-06-2013 21:27 ]
This footer is intentionally left blank

Zal wel weer de eeuwige discussie zijn welk merk neem ik Canon of Nikon
Live youre Life and Enjoy every Day
Canon mensen zijn gewoon jaloersjokapo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
Ik bespeur hier op de laatste pagina een lichte aversie tegen Nikon![]()
Zal wel weer de eeuwige discussie zijn welk merk neem ik Canon of Nikon

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Onzin! Het is gewoon aversie, geen lichte.jokapo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
Ik bespeur hier op de laatste pagina een lichte aversie tegen Nikon

Maar dat is geen citroen om mn rietje! Dat is een Tamron adaptall voor de Minolta MD Mount!
Toen ik het op had gedronken vond ik nog iets op de bodem:
Een Tamron 6-12mm f1.4 (c-mount)
Helaas is mn c-mount adapter nog onderweg, ik kan m dus nog niet uittesten helaas
[ Voor 0% gewijzigd door mrc4nl op 25-06-2013 20:04 . Reden: 6-12mm is het srry voor die fout ]
ora et labora
eeuh mijn foutTeun_2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:02:
Ziet er toch meer een 6-12mm 1.4 uit?

ora et labora
Volgens mij staat de lens achter het glasTeun_2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:22:
Wel leuke foto's zoHeb je de lens echt ondergedompeld of is het wat photoshopmagie?
3fotos: 1 vol glas met drinken, 2 leeg glas met lens erin
die 3 foto's heb ik samen gevoegd en bewerkt tot èèn met gimp.
hier is trouwens de "foto" zonder die ring:

[ Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 25-06-2013 22:05 ]
ora et labora

Leica M8 + Summicron 50mm f/2 Typ III by Leevmeister, on Flickr
Eerste indruk is erg goed. De lens is een stuk beter gebouwd dan de Summarit en is ook zwaarder. Scherpte is natuurlijk prima in orde
Leuke speelgoed. Veel plezier!Leevmeister schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:23:
Hier is weer een en ander gebeurt wat betreft gear. Ik heb mijn Leica Summarit verkocht, en daarvoor in de plaats een Summicron teruggekocht
[afbeelding]
Eerst indruk is erg goed. De lens is een stuk beter gebouwd dan de Summarit en is ook zwaarder. Scherpte is natuurlijk prima in orde
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Volgens de gegevens is de summarit juist zwaarder. 200g van de cron tegen 230g van de summaritLeevmeister schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:23:
Hier is weer een en ander gebeurt wat betreft gear. Ik heb mijn Leica Summarit verkocht, en daarvoor in de plaats een Summicron teruggekocht
[afbeelding]
Eerste indruk is erg goed. De lens is een stuk beter gebouwd dan de Summarit en is ook zwaarder. Scherpte is natuurlijk prima in orde
Maar die zonnekap voegt wel wat gewicht toe denk ik.
Wat was je reden om de summarit weg te doen? Ik vond dat zo'n fijn lensje.
En waarom versie 3? Waarom niet versie 4 of 5?
Leica MM + Sony A9
BustedRobertJRB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:38:
[...]
Volgens de gegevens is de summarit juist zwaarder. 200g van de cron tegen 230g van de summarit
@RobertJRB hieronder: Weet ik uiteraard. Ik bedoelde dat Leev met een knipoog door de mand viel, omdat hij het gewicht niet goed had.
[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 27-06-2013 20:33 ]
De summarit is ook een leica hoorToff schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:12:
[...]
Bustedmaar ik begrijp het wel. Ik word ook helemaal warm van de looks and feel van die Leica spullen, al zal ik er zelf nooit een cent aan uitgeven, omdat ik er rationeel de voordelen niet van kan rechtvaardigen, afgezet tegen o.a. de prijs. Het blijft gewoon mooi spul, in de buitencategorie.
En ik hou er ook nogal van, soms moet je gewoon niet rationeel zijn
[ Voor 6% gewijzigd door RobertJRB op 27-06-2013 00:32 ]
Leica MM + Sony A9
Very very nice!Leevmeister schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:23:
[afbeelding]
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Oh, dat is apart dan. Die summicron voelt toch echt wel zwaarder.RobertJRB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:38:
[...]
Volgens de gegevens is de summarit juist zwaarder. 200g van de cron tegen 230g van de summarit
Wat was je reden om de summarit weg te doen? Ik vond dat zo'n fijn lensje.
En waarom versie 3? Waarom niet versie 4 of 5?
Ik heb mijn Summarit weggedaan omdat ik de lens niet goed genoeg vond presteren wide open en hij voelde gewoon cheap aan (voor een leica dan).
Deze versie 3 summicron lijkt gewoon op gevoel al beter te presteren wide open, en hij is ook gewoon een stuk beter gebouwd dan die summarit.
Waarom de Versie 3? Dat heeft gewoon eigenlijk te maken dat ik deze versie 3 van een kennis langskwam en ik deze voor een nette prijs mocht overnemen. De versie 4 en 5 zijn gewoon duurder en leken niet veel beter te zijn qua prestaties (optische constructie is vrijwel hetzelfde, 6 elementen in 4 groepen).
Okey, ik vond de summarit op zijn minst gelijk in prestaties met de summicron V5. Bij jou summarit heb ik tijdens de zoo meet niet gemerkt dat er iets niet zou kloppen.Leevmeister schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Oh, dat is apart dan. Die summicron voelt toch echt wel zwaarder.
Ik heb mijn Summarit weggedaan omdat ik de lens niet goed genoeg vond presteren wide open en hij voelde gewoon cheap aan (voor een leica dan).
Deze versie 3 summicron lijkt gewoon op gevoel al beter te presteren wide open, en hij is ook gewoon een stuk beter gebouwd dan die summarit.
Waarom de Versie 3? Dat heeft gewoon eigenlijk te maken dat ik deze versie 3 van een kennis langskwam en ik deze voor een nette prijs mocht overnemen. De versie 4 en 5 zijn gewoon duurder en leken niet veel beter te zijn qua prestaties (optische constructie is vrijwel hetzelfde, 6 elementen in 4 groepen).
Neemt niet weg dat de cron V3 me een erg fijne lens lijkt
En laat de M8 nou een geweldige b/w camera zijn
Veel plezier ermee!
Leica MM + Sony A9
Ik snap ook niet waarom mensen type 3 slecht/minst begeerde vinden, ik lees alleen "verhalen" dat versie 3 scherpte inruilt voor hoger contrast. Ben dus ook reuze benieuwd naar je bevindingen over deze lens.Leevmeister schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Oh, dat is apart dan. Die summicron voelt toch echt wel zwaarder.
Ik ging zelf voor de R versie vanwege de minimale focus afstand (halve meter vs meter) en de aanzienlijk lagere prijs (de helft goedkoper dan de M versie).
Ik snap dat jij die keuze niet hebt met een Leica M camera maar het verschil tussen een m en R lens is ook de adapter grote. Beest van een lens in combinatie met de adapter op een nex (7!! nog wel, moet je nagaan op een 3 of 5) Maar kleur, contrast, bokeh, en scherpte op f2 zijn (volgens mijn mening) subliem in vergelijking met andere MF lensen.
Gemaakt op de dagen dat we nog zon hadden!!
Foto+100% crop, Clicken is 6000x4000

Of: clicken om zelf 100% te zien

Afgezien van kleine belichtings- correctie: raw naar jpg.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
[ Voor 118% gewijzigd door Nomad op 30-06-2013 01:59 . Reden: V&A dingen mogen in V&A. ]
motabeatz.com
U ziet:
- Samsung NX300 met 18-55 lens
- Samsung 45mm f/1.8 lens
Zeer fijne camera met erg goeie beeldkwaliteit en vooral op feestjes (zoals op de examenfeestjes van nu) erg handig om snel de foto's met anderen en FB te delen.

[ Voor 3% gewijzigd door RBH op 01-07-2013 20:12 ]
Verwijderd
Gaaf ding, zeker zo in het bruin. Die 45mm schijnt ook een zeer leuk objectief te zijn.dennissimeau schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:00:
Laat ik mijn mooie nieuwe ILC ook maar even showen. Gewonnen met de Samsung NX Speed Pass wedstrijd, waarbij je naar korea vloog en met de camera allerlei mooie plekken van Seoul bezocht!![]()
U ziet:
- Samsung NX300 met 18-55 lens
- Samsung 45mm f/1.8 lens
Zeer fijne camera met erg goeie beeldkwaliteit en vooral op feestjes (zoals op de examenfeestjes van nu) erg handig om snel de foto's met anderen en FB te delen.
[afbeelding]
Kan je iets meer vertellen over je praktijkervaring met de i-Function?
Ik moet zeggen dat ik de i-Function nog niet zo vaak gebruikt heb, maar het is wel handig om bijvoorbeeld snel je diafragma bij te stellen in plaats van het knopje op de achterkant van de camera in te houden en aan het wieltje te draaien. Ligt natuurlijk ook aan dat ik met mijn DSLR gewend ben de instellingen makkelijker te veranderen, maar als ik eenmaal aan de i-Function gewend ben, denk ik er wel sneller mee te kunnen werken. Het draaien van de ring gaat in ieder geval wel erg soepel!
Gefeliciteerd! Maar ik ben wel benieuwd wat de meerwaarde is ten opzichte van de 7D die je al hebt.RBH schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:11:
Sinds vandaag toegetreden tot de fullframe wereld; tweedehands 5D erbij!![]()
[afbeelding]
Zonder een mening daarover te hebben ben ik inderdaad wel benieuwd wat je met 2 camera's doet.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 01-07-2013 22:18 ]
ora et labora
Exact. Ik heb er ook geen mening over, ik ben nieuwsgierig welke toegevoegde waarde de 5D heeft. Misschien heeft hij wel fullframe-objectieven die hij nu eindelijk volledig kan benutten, bijvoorbeeld.dennissimeau schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:08:
Ik denk dat hij meer bedoeld wat hij met 2 camera's moet en wat die 5D wel kan wat hij nu niet met die 7D kan.
Zonder een mening daarover te hebben ben ik inderdaad wel benieuwd wat je met 2 camera's doet.
De 7D houd ik er voorlopig naast om te kijken voor de 1.6 cropfactor (handig bij veel circuit fotograferen) en vanwege de geweldige AF.
En ik wilde sowieso even kijken of het FF fotograferen wel wat voor mij is. Zo niet ben ik niet de 7D kwijt.
Goede keuze lijkt mij. Ik hoop dat het wat voor je is. Ik denk wel dat de 5D niet zo geschikt is voor wat je nu met de 7D doet. 5D is meer geschikt voor straat en landschapsfotografie, 7D voor sport.RBH schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:32:
Ik wilde al langere tijd instappen in de Fullframe wereld, voornamelijk omdat ik het 1 op 1 bereik heerlijk vind. 28mm is echt 28mm, etc. Meer spelen met DoF. En ik kon deze voor een goede prijs krijgen idd.
De 7D houd ik er voorlopig naast om te kijken voor de 1.6 cropfactor (handig bij veel circuit fotograferen) en vanwege de geweldige AF.
En ik wilde sowieso even kijken of het FF fotograferen wel wat voor mij is. Zo niet ben ik niet de 7D kwijt.
Thanks. Nee, daar blijf ik ook de 7D vooral voor gebruiken. Maar ik doe ook (wel wat) aan 'stilstaande' objecten fotograferen en daarmee vind ik -tot nu toe- de 5D echt een genot om mee te werken! Nu nog een 'standaard' lens. 24-70L is buiten mijn bereik, over een tijd alternatieven voor zoeken (in het Canonmount topic, ja, I know.Kwintessens schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:46:
[...]
Goede keuze lijkt mij. Ik hoop dat het wat voor je is. Ik denk wel dat de 5D niet zo geschikt is voor wat je nu met de 7D doet. 5D is meer geschikt voor straat en landschapsfotografie, 7D voor sport.

New toys by ThAZiP, on Flickr
U ziet hier (vlnr):
- Vivitar 28mm f/2.5
- Nikon 85mm f/2.0 AI-s
- Nikon 55mm f/2.8 AI-s
- Nikon 50mm f/1.4 AI
Later kwam ook de 55mm f/2.8 micro op tafel en ik kon die voor € 25,- meepikken. Ik kende het objectief niet, maar uiteindelijk vind ik dat toch wel een van de coolste die erbij zat. Wat een scherp ding! De 50mm heb ik inmiddels schoongemaakt en ziet er weer keurig uit (stof/schimmel is er ook uit). Nadeel is bij deze 50mm en de Vivitar dat er geen enkele info naar de camera terugkomt. Geen diafragma waarde en geen correcte lichtmeting. Bij de andere twee (de 55 en de 85 werkt dit wel).
Quick plaatje, op f/2.8 met de 55mm micro. Klik door voor het originele formaat...

Flower Test Macro by ThAZiP, on Flickr
Ik weet alleen niet wat flickr tegenwoordig met de jpg's doet, maar het wordt er niet echt beter op, als ik naar de bokeh op de originele kijk tov diegene hier...
Maar goed, leuk spul!
[ Voor 99% gewijzigd door Teun_2 op 01-07-2013 23:35 ]
De camera werkt nog perfect. Heb intussen al een aantal andere (AF-D en Third party objectieven waaronder mijn 17-50 en 70-200) erop gehad en dat werkte allemaal goed...
Kortom, die 50mm even laten liggen dus...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Dat las ik ook bij onze vriend Ken Rockwell..Peter_Aragorn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:52:
Die micro wordt toch nog steeds gemaakt? Staat nog in de PW voor €500
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
zijn er nog andere sites (met afzondering van speurder e.d.) waar ik kan zoeken voor leuke meuk
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik had hier geluk denk ik.jokapo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:58:
volgens mij zoek ik echt verkeerd op MP, want die leuke koopjes kon ik nu nooit tegen![]()
zijn er nog andere sites (met afzondering van speurder e.d.) waar ik kan zoeken voor leuke meuk
Ik heb in totaal € 100,- voor alles betaald. Ik wilde € 75,- geven voor die drie zonder de 55mm. Die 55 kwam later op tafel en ik bood, face 2 face, € 25,- omdat ik € 100,- gepind had. Dat was direct akkoord.
De verkoper heeft ook nog een 180mm Nikon f/2.8 liggen. Ook wat oude Nikon SLR's.
Daar kijk ik regelmatig naar, maar vaak zijn de foto's te brak om goed af te kunnen lezen wat voor een lens het is.Onwetende verkopers zetten die info er vaak niet bij. " xxx camera met 3 lenzen" Dan moet je eerst weer een mailtje sturen.Teun_2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:16:
Vaak moet je er een camera bijkopen. Als je zoekt naar de analoge nikons, zitten daar af en toe nog leuke lensjes bij waar de verkoper de waarde niet van kent. Vaak staat er in de advertenite dan ook niet bij welke lens (of lenzen) er bij zitten, je moet dan naar de afbeelding kijken. Zo heb ik ooit een Nikon F801 gekocht voor €30, waarbij een AF 35mm F/2 bijzat.
ora et labora
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt