Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

san.okk schreef op zondag 05 mei 2013 @ 01:17:
[...]

mooie foto's ook! met dat groen.
Ik hoop dat je sarcastisch bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Nou, ik heb de foto maar even aangepast naar een witte ;) Vanmiddag heb ik al een half rolletje volgeschoten, spannend of ze gelukt zijn. Dat kan ik nu nog niet zien. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zk12mPq3vQfU2TZl1XL7K8t7/full.jpg

Cadeautje gekocht voor mijn vriendin maar ook een beetje voor mezelf :).
Ik zocht al langer een klein cameraatje voor erbij en een tijdje 1 in bruikleen gehad, maar nu toch echt maar zelf 1 gekocht.

Eerste indruk, fijn ding. Filmt goed, focust lekker rapido, goede scherpe foto's en goede kleuren. Hij is gewoon echt lekker vlot met alles eigenlijk. En kan in Aperture priority en RAW schieten, kortom, wat ik gewend ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 07-05-2013 16:08 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Nomad schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:31:
[afbeelding]

Ik zocht al langer een klein cameraatje voor erbij en een tijdje 1 in bruikleen gehad, maar nu toch echt maar zelf 1 gekocht.

Eerste indruk, fijn ding. Filmt goed, focust lekker rapido, goede scherpe foto's en goede kleuren. Hij is gewoon echt lekker vlot met alles eigenlijk. En kan in Aperture priority en RAW schieten, kortom, wat ik gewend ben.
Cool ding, ik kijk er ook al een tijd naar. Of naar de 1 V1 die nog wel eens bij ijboet voorbij kwam...

Maare...Jouw plaatje lijkt op een link plaatje van kieskeurig... :)
Let op: Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

* Fiber vond die groene achtergrondjes ook mooier...!

En, foei, admins die zich niet aan de regels houden... :N

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ohja crap :P, is ook zo, *upload nieuw plaatje

fixed it, mooi telefoon plaatje :P

[ Voor 29% gewijzigd door Nomad op 07-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lelijke van de foto's met groene achtergrond was niet de kleur maar de harde schaduwen. Die zijn met de nieuwe foto opgelost dus ondanks de saaie achtergrond toch een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:31:
[afbeelding]

Wat heb je toch een goede smaak Martijn ! O-)
Fijn cameraatje hoor, en veeeel compacter dan je 5D's :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:36:
[...]

Wat heb je toch een goede smaak Martijn ! O-)
Fijn cameraatje hoor, en veeeel compacter dan je 5D's :)
Welke kleur heb jij hem ook alweer ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:37:
[...]

Welke kleur heb jij hem ook alweer ? :+
Wit 8)

Nou ook even showen dan maar: Ter 'vervanging' van mijn 430EX
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1uRjH1rwA5t9b56mcLh7klLm/full.jpg
Een 430EX

Waarom vraag je je dan af...
Daarom:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qsCoEV1uCsfY8Rc6FTlWJGLb/full.jpg

Flitser gevallen, voetje stuk, 6 weken wachten op replacement-voetje en binnenkort weer de flitser nodig hebben...
En echt waar nooit gebruikt en van een oud vrouwtje geweest :+ Er zit zelfs geen beschadiging onder aan de lock-ring waarmee je hem op de flitschoen vastdraait. Voor een mooie €95 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo moeilijk met een sensor waarbij zowat alles in focus is. :+

Ik kom zelf van het MFT front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Vanwege de cashback en omdat ik deze toch al nodig had:

Afbeeldingslocatie: http://www.casparborre.nl/tmp/IMAG0101_resize.jpg

En omdat mijn Manfrotto 055XDB eigenlijk niet meer voldoet (ik moest de horizontale buis erbij hebben), deze vervangen door een:

Afbeeldingslocatie: http://www.casparborre.nl/tmp/IMAG0100_resize.jpg

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat nieuwe batterijen gekocht *O* ... al weer een paar weken geleden maar te indolent om eens de foto's van mijn camera te halen :P.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yp32JHECbbs01xb5PWnAjAJC/full.jpg

Oh ja, en nog zo'n ding om ze in op te bergen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/du0vOxARRqhiafWbdlVNYXGU/thumb.jpg

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Boudewijn schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:31:
Wat nieuwe batterijen gekocht *O* ... al weer een paar weken geleden maar te indolent om eens de foto's van mijn camera te halen :P.

[afbeelding]

Oh ja, en nog zo'n ding om ze in op te bergen:
[afbeelding]
Prima batterijen. Ik heb sinds gisteren dit handige doosje om ze in op te bergen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/tweak/DSC03421.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/tweak/DSC03417.jpg

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn Aldi batterijen (er zitten er nog 4 in de verpakking) heb ik deze geregeld:

Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/yn568ex_small.jpg

De 2x2 YN-622C heb ik al iets langer, de andere 3 zijn niet in beeld maar wel gebruikt voor deze foto op 1/4000 bij f/1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Oe, hoe bevalt die flitsert ?

Mooie triggers zijn dat ook zeg !

[ Voor 38% gewijzigd door sapphire op 12-05-2013 14:39 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
En voor hoeveel heb je 'm waar vandaan (die flitser) :P

Want ik heb sindskort ook de YN622C en wil eigenlijk nog 2 flitsers erbij kopen die wel TTL en HSS doen (wat m'n huidige 2e en 3e flitser niet kunnen) en zat te denken aan de 430EXII. Maar voor dezelfde prijs/iets minder heb je ook die YN568.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die ook ietsjes krachtiger is dan een 430EX, al scheelt het niet veel begreep ik uit reviews.

Yongnuo is wel lekker aan de weg aan het timmeren zeg :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja daarom ook de overweging voor de 568, als 'ie hetzelfde was als de 430EXII, dan had ik de 430 gewoon genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:38:
Oe, hoe bevalt die flitsert ?
Vind 'm wel al fijner dan de Nissin Di866 II maar verder lijkt de laadtijd (met HSS) ook bij deze flitser een stuk langer dan bij de Canon 430EX II. Ik moet nog testen hoe dat in de praktijk werkt. Ook de standby tijd (bij de 430EX II super alleen duurt het even voordat ie weer wakker is) moet ik nog testen.
Mooie triggers zijn dat ook zeg !
Super triggers inderdaad.
Hahn schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:41:
En voor hoeveel heb je 'm waar vandaan (die flitser) :P
hier - verzending duurde lang met chinese post en tracking werkte matig. Ik heb dus het idee dat de 430EX II sneller laadt met HSS en je ook niet hoeft te wachten totdat ie weer helemaal opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daar zat ik ook te kijken en heb ik gisteren nog een 2e set van YN622's besteld :P Maar goed dat je aangeeft dat 'ie minder snel is dan de 430 in HSS, dan is die het misschien toch wel gewoon waard om te nemen boven de 568.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59

Bonbridge

35-85

Ik heb de 568 en 622c triggers al best wel een lange tijd. Ik heb ook een 565EX van YN. Stuk voor stuk prima vind ik. Misschien dat ik de 565 eens ga verkopen en een tweede 568 haal. HSS is toch wel erg fijn als je op f/1.2 schiet. Er komt binnenkort ook een 568EXII uit. Daar zit dan ook een masterfunctie en externe voedingpoort op. Hopelijk brengt YN straks een model uit waar de 622c triggers in de 568II gebouwd zijn. Bij de 560III geloof ik zitten ook al triggers ingebouwd, maar die ondersteunen geen HSS en ETTL offshoe.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Vandaag mijn Lowepro Flipside 400AW binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971022_2999605725000_1523564908_n.jpg

Best goedkoop bij CameraTools.nl (89 euro).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Nou je hebt 't aardig ingepakt zo :) Dat wordt dus lekker rondwandelen met die tas. Ik heb 'm ook ff in huis gehad, maar die voldeed niet aan mijn wensen verder. Maar wat ik wel fijn vond is dat je hem naar voren kan draaien terwijl de heupband nog vast zit en zo makkelijk bij je apparatuur kan :)

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 23:40
kwijl, precies de set die ik graag zou willen hebben (alleen dan met een 7D), prachtig!
Dank voor het delen, wel een tas die ik interessant vind.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Deathchant, poeh lekker vol maar zo te zien nog wel ruimte voor extra's! Ben benieuwd hoe die bevalt tijdens wandelingen! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tas zit volgens mij helemaal niet zo vol waardoor ie wat kleiner lijkt. :+ Nu moet ik zeker ook zo een foto gaan maken straks. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 08:31
Aangezien een DSLR niet altijd handig is en niet in je zak past, heb ik maar eens een compact van eBay geschooierd :P En dat voor 65 euro... Het verbaasd mij echt hoe goed hij is, zelfs op hogere iso's.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7285/8739282918_4466b1a9c7_z.jpg
2nd hand from eBay :) by Wiebe Nieuwenhuis, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee, mijn eerste gedachte was ook: nou daar kan niet veel meer bij. Die effing zonnekappen ook...Die van de 70-200 is gewoon echt huge en ik ga toch echt liever niet op pad zonder ze. Op de afbeeldingen op internet zie je vooral kleine lenzen. Daar passen er idd veel van in. Maar de 17-55 kun je niet "rechtop" zetten want dan gaat de tas niet dicht :) Die filters heb ik toch liever in het plastic doosje nog i.p.v. los erin.

Een 5D3 nog erin en dan moet ik de Giottos thuislaten :P
Ik heb natuurlijk even geprobeerd een stukje te lopen ermee. Bevalt prima. Alleen heb ik graag die heupband zeg maar OP mijn heupen. Nu zit hij ietsje hoger waardoor het lijkt op te kruipen, maar dat is niet zo. En het lijkt soms alsof de rugzak dan "los" van mijn rug staat. Zo dus: \ | . Effe wennen dus en gordeltjes wat strakker aantrekken. Wat ik ook als nadeeltje ervaar is dat de clip van de borstsluiting aan de linkerkant zit, terwijl bij mijn oude rugzak dit van zowel links als rechts kwam zodat het in het midden van je borst vast te klikken was met 2 handen (werkt wat intuitiever).

Kep even het statief eraan gehangen en dat werkt allemaal prima! Jasje nog over de rugzak heen met de 2 zijclips...prima. Je kunt alles strak genoeg aantrekken, ook prima dus.
je rugzak naar voren "swingen" gaat bijzonder goed, had ik niet gedacht. Echter als je dan de achterkant openmaakt moet je de tas toch nog even vasthouden. Doe je dat niet, dan lijkt de tas echt richting je kruis/bovenbenen te "vallen", dus toch even je benen wat buigen :) Maar er kan niks uit vallen ofzo; het materiaal is bijzonder stevig moet ik zeggen.
Overigens is het wisselen van lenzen in deze positie ook aangenaam makkelijk. Je kunt gewoon de lenzen in de tas dan rechtopzetten en de boel wisselen. Hoef ik mijn vriendin niet meer steeds elke 10 minuten te vragen een lens uit mijn tas te halen en ik hoef mijn tas niet meer op de grond te zetten :)
Tot nu toe absoluut geen spijt van de 89 euro en veel beter dan mijn oude rugzakje. Lenzen zijn veel beter beschermd zo.

@Ron!n, yes, met de 7D heb je met deze set gewoon het allerbeste wat er voor crop te krijgen is.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Die tas is dus enorm ondiep als ik dat zo lees over de 17-55. Bij mij past zelfs de 200/2.8 er in de diepte in (in de Naneu Pro Alpha dus).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm weet ik niet. Ik heb niet zoveel tassen echt geexperimenteerd, maar "enorm ondiep" zou ik het niet noemen, maar goed, het past gewoon allemaal en het kan mee met de handbagage in het vliegtuig; ook niet onbelangrijk als ik naar Schotland ga :) Overigens, de 17-55 zou wel gepast hebben (tas wordt bovenaan ietsje dikker) als ie helemaal bovenaan zat, maar dan moest ik de camera anders plaatsen en dit is wel de meest handige plaats voor de camera.
Mijn Naneu Pro K3L was gewoon niet handig genoeg. Te lomp en ik kon niet goed bij het fotocompartiment komen tijdens het wandelen.

EDIT: ik heb even gekeken net. De 17-55 past ook gewoon rechtop :) De rits gaat dan NET dicht.
De diepte op de plaats van de 17-55 in mijn plaatje is 17,5cm.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 14-05-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Waarom zou je een objectief, zeker een groter objectief, in zo'n tas rechtop willen zetten?! Ik heb de tas zelf ook, maar daar is het gewoon het type tas niet voor. Hij is nog relatief klein namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter_Aragorn op 14-05-2013 22:02 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ligt natuurlijk ook aan de afmetingen van je objectieven. UC heeft een diepere tas, maar ik geloof wel dat al mijn gear maar moeilijk in zijn naneu alpha pro zou gaan :) Maar je koopt een tas natuurlijk afgestemd op je eigen gear. De 70-200 is gewoon een grote lens, en de 17-55 ook. UC's grootste lens is dan ook zijn 200/2.8, misschien is de Zeiss 100/2 wat dikker.
Dan zou ik waarschijnlijk ook geen 400AW gekocht hebben :)

Of ik nou de objectieven rechtop zet of niet, maakt me eigenlijk niet zoveel uit, maar het is toch goed dat ik na UC's post nog effe gedoublechecked heb, want dan kan ik idd nog wat erin kwijt als ik die 17-55 rechtopzet :)
In ieder geval alles past, en zal alles uitproberen in Schotland komende dagen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 14-05-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Deathchant schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:06:
Ligt natuurlijk ook aan de afmetingen van je objectieven. UC heeft een diepere tas, maar ik geloof wel dat al mijn gear maar moeilijk in zijn naneu alpha pro zou gaan :) Maar je koopt een tas natuurlijk afgestemd op je eigen gear. De 70-200 is gewoon een grote lens, en de 17-55 ook. UC's grootste lens is dan ook zijn 200/2.8, misschien is de Zeiss 100/2 wat dikker.
Dan zou ik waarschijnlijk ook geen 400AW gekocht hebben :)

Of ik nou de objectieven rechtop zet of niet, maakt me eigenlijk niet zoveel uit, maar het is toch goed dat ik na UC's post nog effe gedoublechecked heb, want dan kan ik idd nog wat erin kwijt als ik die 17-55 rechtopzet :)
In ieder geval alles past, en zal alles uitproberen in Schotland komende dagen :)
Ach ik had er afgelopen week ook een D700+Grip, 24-70, 70-200, 135, 85, 16 en flitser in hoor. Dat is voor mij meer dan genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat is behoorlijk wat! Bij mij komt hierbij dan nog het statief, een literfles water, (uiteraard ook batterijen en memcards e.d.) en een jas. En dan weegt het ding over de 10 kilo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hij lijkt qua ruimte in het foto gedeelte voor de lenzen vrijwel identiek aan mijn Lowepro Mini Trekker AW. Daar passen ook twee bodies met grip / 1-series bodies in waarvan één met lens en één zonder. Zooitje lenzen en accu's. De rest van de vakken in mijn tas gebruik ik voor kabels, kaartjes, drinken etc. ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De Zeiss 100 is maar 67mm filtermaat. Mijn beide uwa's zijn de dikkertjes met 82mm filtermaat ;)
Maar de zonnekap van de 200/2.8 is het grootste probleem (beetje zoals bij jouw 70-200, maar dan wat minder erg).

Overigens hangt het ook wat je wil met je tas. Alle meuk meenemen of een selectie. Wil ik veel lenzen meenemen, dan moet ik een daypack schrappen en/of de Slingshot 200AW meenemen ;)

Voor de geïnteresseerden: met de meeting had ik het volgende in mijn naneu pro zitten:

-5D2+grip
-Zeiss 100/2
-Zeiss 21/2.8 (in Sigma lenstasje in daypack)
-Sigma 50/1.4
-Rokkor 58/1.2
-Canon 200/2.8
-Canon 40/2.8 (maar had ik ook in een holle kies kunnen stoppen ;) )
-Kenko 1.4x TC
-EX-430-II
-Triopo carbon statief (aan buitenkant hangen)
-meuk, zoals geheugenkaartjes, doosje reserve eneloops, rocketblower, microvezeldoekje

-paar krentenbollen
-mueslirepen
-bidon (aan buitenkant hangen)

Ongetwijfeld ben ik nog wat meuk vergeten, maar dat was het ongeveer wel

[ Voor 72% gewijzigd door Universal Creations op 14-05-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@deathchant. Ideale tas idd. 1ste keer op je buik open schrik je idd wel even je denkt ow nee daar gaat alles ;) En CT is goedkoop met die tas, op MP zie ik ze 2e hands duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:14:
De Zeiss 100 is maar 67mm filtermaat. Mijn beide uwa's zijn de dikkertjes met 82mm filtermaat ;)
Maar de zonnekap van de 200/2.8 is het grootste probleem (beetje zoals bij jouw 70-200, maar dan wat minder erg).

Overigens hangt het ook wat je wil met je tas. Alle meuk meenemen of een selectie. Wil ik veel lenzen meenemen, dan moet ik een daypack schrappen en/of de Slingshot 200AW meenemen ;)

Voor de geïnteresseerden: met de meeting had ik het volgende in mijn naneu pro zitten:

[insert hele berg spullen hier]

Ongetwijfeld ben ik nog wat meuk vergeten, maar dat was het ongeveer wel
Gaat veel in zo'n -wat lijkt- een kleine tas ;) Ik had een Lowepro Minitrekker AW bij me!

Ik had mee:

Camera gedeelte:
1Ds Mark III
EOS 500 (analoog)
Samyang 35mm f/1.4
Samyang 14mm f/2.8
EF 85mm f/1.8
Yashica 135mm f/2.8 (M42)
2x LP-E4 accu's (grote krengen)

Rugzak gedeelte binnenkant:
Kabels en meuk
Schoonmaak doekjes
CF/SD kaartjes

Rugzak gedeelte:
Maglight (3 cel LED)
Flesje drinken
Papieren (berg kaartjes ed.)
Mini reflectie schermpje (voor macro ... beetje pointless maarja)
Deodorant
Schroevendraaier
Carryspeed FS-Slim Mark II
Verschillende mounting plates

Tripod gedeelte:
3 Legged Thing "Jack" met Airhead 1

Mijn 35mm f/1.4 zat op mijn body met zonnekap er aan vast, de 85mm f/1.8 (met zonnekap) en 14mm f/2.8 liggen in mijn tas. Dit is puur zodat ik ze makkelijker kan pakken en de extra ruimte die ik zou overhouden (nog) niet benut ;)

In plaats van een EOS 500 body zou ik daar ook prima een body met grip of een 1-series body in kwijt kunnen zonder lens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 15-05-2013 00:09 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
De Flipside 400 AW kan best vol gepropt worden.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/478680_525733537472933_1444052214_o.jpg
Nikon D300s + Nikon MB-D10 Grip
Nikon D700 + Nikon MB-D10 Grip
Nikon AF-S 14-24G f/2.8
Nikon AF-S 24-70G f/2.8
Nikon AF-S 70-200G f/2.8 VRII
Nikon AF 300 f / 4 ED IF
Nikon AF 50 f/1.4 + Kenko 36mm Extension Ring

Niet mijn Gear ;-) Maar wat mij wel opvalt, als ik mijn 400AW vol prop is dat als alles er super strak in zit, elk schokje aan de buitenkant doorgegeven wordt aan de binnenkant. Ook komt er forse druk op de ritssluiting te staan.

Foto van mijn eigen setup (van lang geleden):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3338/3447627565_e6d503ea8c_b.jpg

De hotshoe op de camera drukt door de padding in je rug. Ook een telelens met statiefvoet voel je door de padding heen. De vakken in de padding kan je ook beter niet gebruiken voor breekbare filters en harde voorwerpen.

De statief lussen zijn alleen bruikbaar voor kleine, lichte statieven. Een 055xprob met ballhoofd trekt de tas van je rug af, en ik heb nog steeds een bult op mijn achterhoofd van een kopstoot van het balhoofd toen ik van een paar traptreden afsprong.

[ Voor 35% gewijzigd door vandijk op 15-05-2013 11:40 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Zo'n Flipside lijkt mij het meest geschikt voor een dagje fotograferen in de stad. Maar voor een serieuze lange hike is hij denk ik niet comfortabel genoeg. Kan je beter de LowePro Rover Pro nemen of een andere echte trekking rugzak met fotovakken. Maar ja, nadeel is weer dat je dan wel echt je rugzak af moet doen als je een lens wil verwisselen of je camera wil pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandijk schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:33:
De hotshoe op de camera drukt door de padding in je rug.
Dat lijkt me niet de bedoeling. Camera met grip en dan het opvul ding dat op die plek zit eruit gehaald?
Ook een telelens met statiefvoet voel je door de padding heen.
Die keer je toch de andere kant op dan, of desnoods opzij?
De statief lussen zijn alleen bruikbaar voor kleine, lichte statieven. Een 055xprob met ballhoofd trekt de tas van je rug af, en ik heb nog steeds een bult op mijn achterhoofd van een kopstoot van het balhoofd toen ik van een paar traptreden afsprong.
Dat moet ik dan maar niet proberen met mijn aluminium statief. Het lijkt me wel dat voor alle tassen geldt dat de statiefbevestiging bedoeld is voor een licht/klein statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

sweebee schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:23:
Aangezien een DSLR niet altijd handig is en niet in je zak past, heb ik maar eens een compact van eBay geschooierd :P En dat voor 65 euro... Het verbaasd mij echt hoe goed hij is, zelfs op hogere iso's.

[afbeelding]
Koopje! Nieuw of gebruikt? Anyway, prachtig ding!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ikzelf heb de AW-300. Op dit moment zit hij echt wel vol, dus bij de volgende lens (12-24) zal er ook een 400AW komen. Het flipside systeem vind ik echt geweldig, en bij de 300 zijn dat nog maar relatief dunne koordjes waar hij omheen flipt.
Ik moet wel zeggen dat er aan de onderzijde moeilijk bij te komen is, helemaal als die voor je buik hangt. Ik heb in het hoekje een reversed 50mm zitten, maar die krijg je er alleen uit als je hem op de grond legt. Ach, wellicht word het tijd voor een fatsoenlijke 70-200 :-)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-dKkPCUJwXrI/UZN7WY0vqsI/AAAAAAAAGks/1vMxW1Eu5tI/w860-h645-no/IMG_4374.jpg

Wat je ziet:
D7000 + grip, op z'n kant omdat het dan past en omdat de hotshoe dan niet prikt :+
Nikon 18-105 op D7000 ('pak 'm snel' lens)
Nikon 50 1.8
Nikon 35 1.8
Daarachter dus een reversed 50 1.8
Tamron 70-300
Metz 44 AF-1n
Batterijenvakje
Het grote vak boven de D7000 zit vol met filters, trigger/reciever en andere meuk.

Wishlist:
12-24 Tokina (dan kan de 18-105 vaker aan de kant)
70-200 f2.8 (eindelijk die 70-300 van tamron eruit)
SB-700 en nog een reciever.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjoerdfoto op 15-05-2013 14:12 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sjoerdfoto schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:22:
Ikzelf heb de AW-300. Op dit moment zit hij echt wel vol, dus bij de volgende lens (12-24) zal er ook een 400AW komen. Het flipside systeem vind ik echt geweldig, en bij de 300 zijn dat nog maar relatief dunne koordjes waar hij omheen flipt.
Ik moet wel zeggen dat er aan de onderzijde moeilijk bij te komen is, helemaal als die voor je buik hangt. Ik heb in het hoekje een reversed 50mm zitten, maar die krijg je er alleen uit als je hem op de grond legt. Ach, wellicht word het tijd voor een fatsoenlijke 70-200 :-)

[afbeelding]

Wat je ziet:
D7000 + grip, op z'n kant omdat het dan past en omdat de hotshoe dan niet prikt :+
Nikon 18-105 op D7000 ('pak 'm snel' lens)
Nikon 50 1.8
Nikon 35 1.8
Daarachter dus een reversed 50 1.8
Tamron 70-300
Metz 44 AF-1n
Batterijenvakje
Het grote vak boven de D7000 zit vol met filters, trigger/reciever en andere meuk.

Wishlist:
12-24 Tokina (dan kan de 18-105 vaker aan de kant)
70-200 f2.8 (eindelijk die 70-300 van tamron eruit)
SB-700 en nog een reciever.
Wat we daar zien is een plaatje dat niet werkt ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ventieldopje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:06:
[...]

Wat we daar zien is een plaatje dat niet werkt ;)
excusé, ik dacht vrolijk dropbox te gebruiken, moet ik nog even uitzoeken.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
De tassen discussie kan ook hier gevoerd worden: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4. Daar is het meer op zijn plek namelijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Sjoerdfoto schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:14:
[...]

excusé, ik dacht vrolijk dropbox te gebruiken, moet ik nog even uitzoeken.
Werkt hier prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat 'ie nu geen Dropbox meer gebruikt :P

Via Dropbox kan overigens wel, moet je alleen 'Share link' gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn E-P3 binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7282/8741452370_c7aeb164ce_b.jpg
_5157374 by Jerry_81, on Flickr

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling. Camera met grip en dan het opvul ding dat op die plek zit eruit gehaald?

[...]

Die keer je toch de andere kant op dan, of desnoods opzij?

[...]
Uiteraard dat opvul ding eruit gehaald en de camera omgedraaid, statiefring uit de weg. Was ook meer ter illustratie dat de padding aan de rug zijde een beetje te wensen laat.

Verder is het een prima tas voor een dagtrip of een (korte) wandeling voor de langere trips heeft Lowepro een hele collectie tassen in hippe kleurtjes zoals de Flipside sport, Photo sport sling, Photo sport AW etc.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Zo, ik had onlangs een Gitzo met Markins besteld. Ik vond dit achteraf te duur voor wat ik kreeg (800 euro), ook zeker gezien het feit dat ik niet m'n brood verdien met fotografie. Dus ik heb de Gitzo en Markins toen retour gestuurd.

In plaats daarvoor heb ik een Sirui N2204 carbon statief + Sirui K20X balhoofd besteld en deze is vandaag gearriveerd.

Daarnaast heb ik afgelopen maandag m'n EOS 40D ingeruild voor een 7D :)

Zie hier de combi:

Afbeeldingslocatie: http://sakete.net/images/IMG_0421.jpg

Ik voel wel een verschil tussen de Gitzo en de Sirui. Bij de Sirui zit hier en daar wat speling (viel me meteen op) en sommige dingen zijn net niet perfect. Desondanks is mijn eerste indruk van de bouwkwaliteit van de Sirui wel gewoon goed. Het kan zeker niet tippen aan de Gitzo, maar een Gitzo is dan ook veel duurder :) Qua gewicht en omvang is de Sirui ongeveer net zo groot en zwaar als de Gitzo 2542T.

En de 7D is toch een grote vooruitgang t.o.v. de 40D. Ik ben nog niet serieus wezen schieten met dat ding, maar alles is gewoon beter. Zo simpel is 't :) Hij ligt net wat lekkerder in de hand, de zoeker is net wat groter, net wat lichter (plus 100% coverage), het LCD scherm is véél beter, veel meer instellingsmogelijkheden (voor een beginnende fotograaf zie je door de bomen het bos niet meer, maar ik doe dit al een tijdje), hogere resolutie en zo kan ik nog wel ff doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kijk dat zijn nog eens mooie aankopen. Gitzo is zeker duur en goed, maar Sirui is zeker ook niet verkeerd !! je hebt er nu ook nog eens een 7D bij. Kun je weer even mee vooruit ;-)

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe verhoudt het Sirui balhoofd zich met de Markins Q3T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
Sakete: Dit is ook een prima statief en de prijs is ook wat meer in verhouding met je camera :) Mooi ding die 7D. Heeft m'n vader ook, schiet er zelf ook wel graag mee. Vooral de ergonomie en focus zijn top.

Thorgrem: Mooi setje! Leuke lenzen ook, zo te zien (ben niet heel erg thuis in m4/3 :) )
Maandag de Samyang 14mm 2.8 opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7286/8742000768_cb9ba2c3a0_z.jpg
W i i i i i i i i i d e by Tom Roeleveld, on Flickr

Ga over een weekje weer naar New York, dus lekker dramatische foto's schieten ;)
Eerste wat ik gedaan heb: lens profiel gedownload, vanwege mustache vervorming :) Nog een programmeerbare AF chip besteld, en nu even kijken of ik hier een Hitech filter setje voor kan knutselen (die adapters zijn al gauw 150,- en dat voor een stukje regenpijp... )

[ Voor 11% gewijzigd door tommyz op 15-05-2013 19:15 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
henkie196 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:50:
Hoe verhoudt het Sirui balhoofd zich met de Markins Q3T?
Op de sweetspot (=net genoeg aangedraaid dat de camera niet meer uit zichzelf beweegt door zwaartekracht, maar met een beetje extra kracht kan je 'm wel bewegen) vind ik dat ie een stuk soepeler en makkelijker beweegt t.o.v. de Markins. Maar als ik 'm heel strak aandraai dan krijg ik er met veel kracht toch nog wat beweging in. Bij de Markins lukte me dat niet (al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik daar niet direct voor getest had bij de Markins). De Markins maakte in z'n geheel kwalitatief een betere indruk. Ook was het gewoon net iets mooier afgewerkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat de Sirui niet goed is afgewerkt, want die is zeker ook kwalitatief goed, zeker voor de prijs. De draaiknoppen zijn net zo smooth als de Markins.

Ook bij de Markins geldt, het is een hele goede kop, maar daar betaal je ook voor. De prijs/prestatie verhouding is zeker in het voordeel van Sirui. Ik vind de Sirui absoluut geen miskoop en ben er zeer tevreden mee dusver. Ben benieuwd hoe lang die meegaat de komende jaren. Hoe dan ook, zoals met al m'n camera apparatuur, zal ik er voorzichtig mee omgaan :)

Enige minpuntje is dat de Sirui kop niet leverbaar is met een lever quick release. Aangezien ik een L-bracket besteld heb voor m'n 7D vind ik dat wel jammer. Maar ach, zo'n grote ramp is het niet.

Mocht ik ooit nog een superstatief nodig hebben voor een 300/400mm lens ofzo, dan koop ik wel een Gitzo 3 serie systematic met een RRS BH-55 head en Wimberley Sidekick :) Maar ik zal denk ik niet zo gauw zo'n grote lens kopen :) Voor de apparatuur die ik nu heb en waar ik nog eventueel naar wil uitbreiden (misschien EF 100-400mm erbij en 70-200 f/4 verruilen voor 70-200 f/2.8) denk ik dat de Sirui combo zal volstaan. Ben overigens benieuwd of de specs ook echt kloppen. De tijd zal het leren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sakete op 15-05-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tommyz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:08:
Sakete: Dit is ook een prima statief en de prijs is ook wat meer in verhouding met je camera :) Mooi ding die 7D. Heeft m'n vader ook, schiet er zelf ook wel graag mee. Vooral de ergonomie en focus zijn top.

Thorgrem: Mooi setje! Leuke lenzen ook, zo te zien (ben niet heel erg thuis in m4/3 :) )

[afbeelding]
W i i i i i i i i i d e by Tom Roeleveld, on Flickr

Ga over een weekje weer naar New York, dus lekker dramatische foto's schieten ;)
Eerste wat ik gedaan heb: lens profiel gedownload, vanwege mustache vervorming :) Nog een programmeerbare AF chip besteld, en nu even kijken of ik hier een Hitech filter setje voor kan knutselen (die adapters zijn al gauw 150,- en dat voor een stukje regenpijp... )
Als je gebouwen gaat schieten, wil je dan laten weten hoe goed je de vervorming weg krijgt met een /dat profiel :) ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Heb 'm al geprobeerd op m'n vakkenkast. Alles helemaal recht. Voorbeelden (niet van mij) zijn hier te vinden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Prozac[NL] schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:49:
op MP zie ik ze 2e hands duurder.
Die mensen moeten zich gewoon schamen. Ik heb ze gezien inderdaad. Gewoon nieuwprijs vragen terwijl de boel al 2 jaar oud is onder het motto "slechts 1x gebruikt"....

@Sakete, was het de ruil waard? Vergeet niet dat je nu "slechts" 360 euro kwijt bent aan je statief+balhoofd ipv die 800 euro van je markins+gitzo....Overigens...heb je inderdaad snel binnen gekregen dan :)
Overigens, had je die lowepro 400AW niet teruggestuurd? Hoe weet je dan of die niet comfortabel genoeg is voor lange wandelingen? Ik vond zo'n rover wat jij opnoemde net wat log ogen....

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@deathchant, het was de ruil zeker waard :) de prijs/kwaliteit verhouding ligt m.i. vele malen hoger dan bij een Gitzo. Ja, je merkt wel wat verschil tussen de Gitzo en de Sirui (en dat mag ook wel gezien het prijsverschil), maar het zijn echt hele kleine dingetjes. De Sirui voelt gewoon solide aan en het feit dat ik nu maar 360 kwijt ben voor dat ding voelt een stuk beter :) Ik ben erg blij met de Sirui. Maar hij was snel binnen ja. Heb 'm zondag besteld op Amazon UK. Nu nog m'n ND filters en m'n L-bracket en ik heb dan alles binnen (maar dat zal wel wat langer duren, die komen beide uit Azië).

Wat de 400AW betreft, ik heb die idd teruggestuurd. Maar ik heb er wel ff mee rondgelopen in huis. Ik heb al zoveel verschillende rugtassen/backpacks gehad dat ik tegenwoordig vrij snel door heb of iets wel of niet comfortabel is voor mij bij een lange wandeling. Ik ben redelijk lang (187cm) en de 400AW is gewoon te kort voor mij, de heupband komt niet goed op m'n heupen, meer op m'n taille. Daardoor gaat het gewicht teveel op m'n schouders hangen en dat ga ik echt voelen na een halve dag wandelen :) Mijn huidige normale daypack voor wandelingen is een North Face 40 liter tas. Eigenlijk veel te groot voor een daypack, het is meer een gewone backpack. Maar omdat de rug van die tas vrij lang is zit ie lekker op m'n rug en op m'n heupen en schouders, eigenlijk precies goed voor mij. En bij mijn speurtocht naar een goede fotobackpack zal het qua comfort zeker vergelijkbaar moeten zijn, foto apparatuur is loodzwaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 15-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tommyz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:49:
Heb 'm al geprobeerd op m'n vakkenkast. Alles helemaal recht. Voorbeelden (niet van mij) zijn hier te vinden.
Zo, zonder die correctie is de vervorming ook wel erg crap zeg. Dat is wel typisch een lens waarbij je het moet corrigeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@sakete, ok dat begrijp ik ja. Wat mij betreft had de heupgordel ook ietsje naar onder gemogen. Ik ben 1.84m maar ik vind het niet storend.
Maar goed. Tot over een week, dan kan ik meer vertellen :)
Overigens:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294862_3002782924428_618584399_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@deathchant, tot over een week. Veel plezier in Schotland! Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Sirui in de natuur en hoe het je bevalt als je er een week lang elke dag intensief mee bezig bent :). Wat het uitschuiven van de poten betreft, dat ging bij de Sirui hier net zo soepel als bij de Gitzo. Kleine draai en uitschuiven en weer vastdraaien, supersnel. Wat ik sowieso opvallend vind is dat de Sirui en Gitzo opgevouwen ongeveer even groot zijn, maar uitgeklapt is de sirui langer (en dan is de middenkolom nog niet eens omhoog). Ik hoef de middenkolom niet eens omhoog te doen nu om fatsoenlijk door de zoeker te kijken. Dat moest bij de Gitzo wel.

En ja, hij is superlicht :) Dat blijft gewoon fijn :) Nu wil ik m'n statief tenminste meenemen als ik ergens heen ga.

[ Voor 9% gewijzigd door Sakete op 15-05-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou intensief elke dag ermee bezig zijn....ik moet ook hiken he :) Ben al elke week de productshoots van mijn vriendin ermee aant doen, dat gaat gewoon goed. Ik ben veel sneller met de Sirui dan met de manfrotto. Ik sta ervan te kijken hoe stevig het ding is met alle poten uitgeklapt. Volgens mij is dat met de T-serie een stuk gammeler....Ik ben blij dat hij je nu al bevalt :)

Maar jullie horen het wel :w

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 13:00
Wat een geweld in een keer :)

Veel plezier iedereen.

Mijn spullen zijn al onderweg ;)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Nomad schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:50:
[...]

Zo, zonder die correctie is de vervorming ook wel erg crap zeg. Dat is wel typisch een lens waarbij je het moet corrigeren :P
Ik liet me zelfs hardop een WTF?!? ontglippen bij het zien van die foto's. Ik zou het toch best een nadeel vinden, nu MOET je wel de foto's eerst door de mangel halen voor ze beetje toonbaar zijn :o

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had de lens ook wel hoog op mijn verlanglijstje staan tot ik die van Ventieldopje in Burgerszoo gebruikte. Ben daar best wel van geschrokken van die vervorming, gelukkig ben ik nu verliefd geworden op de Sigma 85mm dankzij Nomad :( :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Haha. Ik heb me gelukkig beetje afzijdig gehouden van de gearsletterij op de meeting. Ok, heb ff een Leica bekeken, maar die zal ik toch nooit kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Sjekster schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:04:
[...]
Ik liet me zelfs hardop een WTF?!? ontglippen bij het zien van die foto's. Ik zou het toch best een nadeel vinden, nu MOET je wel de foto's eerst door de mangel halen voor ze beetje toonbaar zijn :o
Vooral deze foto"
http://www.photo-worx.de/.../samyang/Keinath01pre.jpg

Gaat echt nergens over :) Je zou bijna denken dat er een luifel boven de ingang zit.

Dat gearsletten was wel leuk trouwens. Oude canon meetzoeker gebruikt en me kunnen verbazen over het gewicht van een 5D met 85L. Kom je nog eens wat te weten zo.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertJRB op 15-05-2013 23:58 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat heeft iedereen toch tegen die 14mm lens? Gebruik dat ding eerst eens een aantal keer in de praktijk voordat je loopt te miepen :+

Geweldig scherp en die vervorming kun je met wat oefening best naar je hand zetten. Enige wat ik er niet mee zou doen is interieuren, kan wel maar het gaat sneller met een TS ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik pas eigenlijk op al m'n foto's lenscorrectie toe. Gewoon user presets van gemaakt. De enige die 't niet echt hoeft is de 135L. Overigens kan LR5 dit volledig automatisch :)

Vandaag even m'n nieuwe Samyang 14mm wezen testen (dit is met lenscorrectie). Nog even op zoek naar een beter profiel, rechts onderin is ie nog wat vervormd.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7286/8742765744_c1ff1782e0_z.jpg
Dutch Jetty by Tom Roeleveld, on Flickr

(Uit het solo testcase topic)

[ Voor 52% gewijzigd door tommyz op 15-05-2013 23:59 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind het looppad aan het einde wel een beetje raar doen hier, lijkt net alsof alles naar voren helt (en dus dreigt in het water te vallen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Ventieldopje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:57:
Wat heeft iedereen toch tegen die 14mm lens? Gebruik dat ding eerst eens een aantal keer in de praktijk voordat je loopt te miepen :+

Geweldig scherp en die vervorming kun je met wat oefening best naar je hand zetten. Enige wat ik er niet mee zou doen is interieuren, kan wel maar het gaat sneller met een TS ;)
Dat zal ook wel, en voor het geld is het best een leuk ding.

Maar als je goede groothoeklenzen gewent bent zonder bijna enige vertekening is het apart te zien dat een lens zo erg kan vertekenen.
Dat Samyang een lens zo op de markt gebracht heeft, totaal afhankelijk van software, verbaast me een beetje..
Maar dat deed sony ook met hun kleine groothoekzoom voor de NEX.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De Samyang is niet zo, omdat je hem toch corrigeert, maar juist zodat alle ander eigenschappen zo goed zijn. Vervorming is in de lens te corrigeren, maar dat gaat dan vaak weer ten koste van andere eigenschappen. Kwestie van keuzes maken om ook de prijs schappelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bovendien heeft het best een leuk creatief effect, soort semi fisheye! Ook daar heb je voor en tegenstanders van ...

Daarom zeg ik, wil je geen vervorming dan moet je lekker een TS pakken oid ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RobertJRB schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:01:
Dat Samyang een lens zo op de markt gebracht heeft, totaal afhankelijk van software, verbaast me een beetje..
Fuji of onze m4/3 vrienden doen niet anders geloof ik en daar zitten serieus dure lenzen tussen ;)
sweebee schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:23:

[afbeelding]
Dat is echt belachelijk cheap !! :o Alles doet het verder goed gewoon ? Geen addertje onder het gras ?
Zo ja, dan heb je echt geluk gehad :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 04:07:
[...]

Fuji of onze m4/3 vrienden doen niet anders geloof ik en daar zitten serieus dure lenzen tussen ;)
Doen niet anders is een groot woord, maar er zijn idd m4/3 objectieven die softwarematig gecorrigeerd worden, daaronder zitten ook dure objectieven. Volgens mij zien Panasonic en Olympus het gewoon als een onderdeel van het hedendaags lensontwerpen indien bepaalde concessies gedaan moeten worden (wat overigens altijd het geval is). Het is wel zo dat deze correcties direct in de body plaatsvinden zodat je als gebruiker er niets van merkt en er dus achteraf geen tijd aan hoeft te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ventieldopje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:44:
Pff, dat moet je tegen die Canon TS 24mm Canon van mij zeggen want die heeft dat volgens mij niet meegekregen in zijn instructies :+

Wel een geweldig brandpunt zeg dat 14mm, als je met je lenscorrecties die vervorming er netjes en makkelijk uit kan krijgen lijkt het me dus een best aardige lens voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Ventieldopje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:44:
Bovendien heeft het best een leuk creatief effect, soort semi fisheye! Ook daar heb je voor en tegenstanders van ...

Dat is een ander soort vervorming. Volgens mij kun je het best de zeiss 15mm pakken voor de minste distortion op dat brandpunt.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Laatst online: 20:00
Die Zeiss is ook maar een klein beetje duurder...

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Tsja, die Zeiss zal inderdaad beter presteren, maar zoals JP_S zegt, is deze ook een stukje duurder. De Samyang heeft inderdaad een sterke vervorming, maar op het gebied van scherpte en CA presteert de lens zeer goed. Als je op Lenstip te MTF grafieken bekijkt, is de lens nog scherper dan de Canon 14mm, vooral in de hoeken. Volgens lenstip:

Its primary strength is an extremely high resolution across the image frame combined with minimal CAs. There're few if any lenses which can rival the Samyang here which is nothing short of sensational for such an low cost product (again - see the provided sample images if you question our findings)

en verder:

The mechanical quality of the Samyang lens is surprisingly high. Most of the main body is made of metal whereas you can feel the cost cutting measurements in the plastic parts (front cap) but even so the quality is very decent.

Ik heb er 250,- voor betaald en dat is toch wel een beetje goedkoper dan een Zeiss of een Canon 14mm 2.8L :) Ik wist ook wel dat ik voor deze lens niet de prestaties van een Canon kon verwachten, maar zolang ik het softwarematig kan verhelpen, ben ik zeer tevreden met deze lens. Moet vanavond alleen even wat tijd besteden aan het vergelijken van de verschillende lensprofielen om het beste resultaat te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door tommyz op 16-05-2013 11:52 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=40246227,noline]
Ik ben er blij mee, lekker compact. De camera is een hele verbetering ten opzichte van de vorige.
Die mag er ook wel zijn. Mooi spul zo'n Samyang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:21
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7291/8744830950_07c3865190_z.jpg
zeiss 135 by Kyoghu, on Flickr

Carl Zeiss APO Sonnar 2/135 ZF.2

Deze week eindelijk binnen na maanden wachten! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@avanreijn, oei, gefeliciteerd! *O* Dat is mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
avanreijn schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:32:
[afbeelding]

Pfff, als ik een 135mm lens zou willen, dan zou het die worden (ok, ik heb laatst een cheape m42 135/1.8 gekocht.... en heb nog een paar 135/2.8 lenzen liggen...). Maar die Zeiss is briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
[afbeelding]

Sexy <3

Veel plezier. Die van mij komt ook een van deze dagen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hamed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Sexy <3

Veel plezier. Die van mij komt ook een van deze dag :)
Is dat dezelfde dag dat de 135L de deur uit gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
135L blijft voor altijd :)

Heb ook vandaag via MP een 50 1.4 ZE gekocht. Mijn set is bijna compleet!

Ben van de week nog foto's gaan schieten. Kon gewoon niet zonder de 100MP. Ook besteld :)

Vakantiegeld is al op ;)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

[afbeelding]

Cool toetsenbord 8) Heb ik ook hier d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zeiss Zeiss Baby :+

Sorry voor mijn slechte Iphone foto!

Carl Zeiss ZE Planar T* 50mm f/1.4

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NsxNwSOZxGcS3h9n4izMVGWZ/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Nice! Zo'n lens verdient een betere pop culture reference man! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
8)

Wat een heerlijke set. Ik ben al blij met mijn sigma 50 1.4 ;)

Als straks RAW video opnemen op die 5D mogelijk is staat ie echt hoog op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Bedankt, 453 foto's verder en micro adjustment op +17 is die dik scherp. Mijn eerste Zeiss waar ik bij met micro adjustment moet gaan spelen. Ik had hem minder scherp verwacht, maar hij is goed scherp!

Leuke speelgoed :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

_Rene_ schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:31:
Wat een heerlijke set. Ik ben al blij met mijn sigma 50 1.4 ;)
De Sigma is ook beter >:)

@Hamed : Had jij niet nog een 5DMKII of MKIII ? Kan niet hé om dan met een iPhone een foto te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Momentel 1 MKIII en 1 MKII. Had eerst 2x MKII, maar een daarvan is defect.

Op de foto zie je de MKIII.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En dan had je dus prima de 5D2 kunnen gebruiken om de foto te maken! We nemen hier geen genoegen met iPhone-foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hahn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:01:
En dan had je dus prima de 5D2 kunnen gebruiken om de foto te maken! We nemen hier geen genoegen met iPhone-foto's :+
Precies! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
lol :o

Ik moet nog steeds met behulp van krukken rondlopen. Normaal zou ik 2 camera's in mijn tas hebben, maar dat gaat tegenwoordig niet meer. Neem meestal MKIII + 40mm mee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Mijn verzameling oude meuk maar eens op de foto gezet.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7327/8750476990_ed0b734275_b.jpg

Camera's
- Halina Paulette (Rangefinder) 45mm f/2.8
- Minolta XG-1
- Praktica MTL 3
- Petri TTL
- Praktica Super TL
- Zenit-E

Lenzen:
- Minolta 50mm f/1.7 (Minolta MD)
- Aus Jena (CZ,CZJ, Carl Zeiss) 50mm f/2.8
- Petri 50mm f/2.8
- Pentacon 50mm f/1.8 Multi coating
- Industar 50mm f/3.5
- Meyer-Optik Gorlitz 30mm f/3.5
- Pallas Auto 135mm f/2.8
- Pentor 135mm f/3.5
- Makinon 28mm f/2.8 multi coated
- Soligor 80-200mm f/4.5 macro multi coated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vond het wel eens tijd worden om mijn collectie ook te showen.
een stapeltje lenzen
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1130065.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1060326.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1060331.JPG

van links naar rechts.

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1060334_stitch.jpg

1. Minolta 135mm F2.8 (MD)
2. Soligor Zoom+Macro 80-200mm F4.5 (MC)
3. Tamron SP CF macro 35-80mm F2.8-3.5 (MD)
4. Minolta XG9 met de Minolta 50mm F2 gemonteerd. (MD)
5. mn trouwe beestje, De Panasonic GF3 met de 14mm F2.5 (kitlens) (M4/3)
6. Elicar Automatic 300mm F4.5 (AI)
7. Sigma 70-300MM D DL Macro F4-5.6 (AI) (AI-S?)

De laatste 3 foto's zijn gemaakt met mn oude compact camera (Panasonic tz10)
Dat was wel wennen zeg, die achteruitgang van kwaliteit, en sluitertijd ;(

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 18-05-2013 21:07 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 30 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt