Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Het is af en toe handig om te weten wat iemand heeft, zodat je makkelijker commentaar/advies kunt geven. En natuurlijk de patsfactor!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het heeft even geduurd (2 maanden geleden al besteld), maar hij is eindelijk binnen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4y94UWH4CENgvPcWYgalMpLd/full.jpg

Eerste indruk vallen me enkele dingen op t.o.v. 5d2:
-sensor geen fluit beter (eerste indruk!)
-AF niet alleen veel meer punten, maar ook echt sneller qua focussen en alle punten presteren goed!
-Bouwkwaliteit een goede stap omhoog, vergelijkbaar met 30d naar 7D als het ware
-Menu ontzettend veel fijner, maar zo uitgebreid dat ik er echt even voor moet gaan zitten
-Silent mode is ontzettend stil, maar toch snel zat.....voor bruiloften zal die daarop de hele dag staan vermoed ik :)

edit: En net een foto 1,75 stop donkerder gemaakt (studioshot) en dat gaat eigenlijk gewoon goed, dus mooie highlight recovery qua bereik :)

Alles bij elkaar vind je echt in elk hoekje en gaatje verbeteringen, van menu tot knopjes, van top-lcd tot custom functies....al met al echt een klasse hoger dan de 5d2 en misschien daarom zijn duurdere prijs wel zeker waard :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 05-06-2012 18:08 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Gisteren bij de Media Markt ook even mee gespeeld en het verbaasde me hoe anders 'ie voelde ten opzichte van mijn 7D. Vroeg of laat gaat er voor mij denk ik ook wel een 5D3 komen, maar dan wordt het denk ik toch wel aardig wennen qua knoppen enzo, want dat is toch wel aardig omgegooid.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De 7D is qua bouw en ergonomie in veel opzichten te vergelijken met de 5D2. De 5D3 is gewoon de 5D2 met veel verbeteringen waar gebruikers om hebben gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug had ik vanwege een megakorting alvast bij voorbaad een Tenba Shootout mini gekocht en nu blijkt waarvoor. :)
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/1884/dsc07294w.jpg
Shot at 2012-06-05

Wel een wat drastische upgrade t.o.v. mijn oude apperatuur.
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/3700/sam1524m.jpg
links: Canon 5DII + f/4 24-105L IS USM rechts: Sony A200 + Tamron f/3.5-6.3 18-200

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat heb je gekocht? Een 5d2 en een 24-70 I? Feli :)

@Nomad: veel plezier met de Mk3!

[ Voor 26% gewijzigd door Nordlys op 05-06-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Milo.

klik

24-105 denk ik aan de zonnekap te zien. Mooie set.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Heb ook effe een onderschrift geplaatst.

Het is bijna appels met peren vergelijken, maar het is echt een wereld van verschil tussen die twee sets. Wat ook opvalt is dat de 18-200mm klinkt als een koffiemolen t.o.v. een 24-105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2005-06-12%2019%2013%2042.jpg

De Sigma's zijn toeval, 2 maal 2e hands en amper 2 maanden oud. De tele was net aan 20 dagen oud :) (Wel tegen 75% van de waarde).

Canon EOS 500D
Sigma 18-50 F2.8
Sigma 70-200 F2.8

Canon Speedlite 430 EX

Verder tijd voor een 7D :z

offtopic:
kutkwaliteit iPhone :+

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 05-06-2012 19:23 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
En welke Sigma's zijn het als ik vragen mag? 70-200 en ...?

[ Voor 14% gewijzigd door MPeek op 05-06-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
De 18-50 F2.8 zonder stabilisatie en de 70-200 F2.8 zonder stabilisatie :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Lijstje even toegevoegd ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nu zie ik het. Die zonnekap zorgt ervoor dat die flitser een rare vorm heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Hahn schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:44:
[...]

Waarom zet je je oude Mac met standaard hardware in je sig, terwijl je zulk dikke videogear hebt?

Snap sowieso niet wat de lol ervan is om in je sig te zetten wat voor hardware je hebt, ook bij cameragear niet, maar áls je er iets in zet, doe dan iets wat uniek/vet is :P
Pardon, volgens mij ben ik jou geen verantwoording verschuldigd wat voor hardware ik wel of niet gebruik om mijn brood te verdienen... Daarbij is die "oude" Mac gewoon mijn huidige werkpaard, wat ie trouwens prima doet. Het 2010 model is nog steeds het huidige model en met een 2.8 Quad Xeon met SSD, RAID0 en 16GB ram heb ik dacht ik niks te klagen, ken er zat ie het met minder moeten doen. De belastingdienst vind het niet zo leuk denk ik als ik een investering van €3500,- probeer af te schrijven in 1 jaar, omdat Hahn op het GoT zei dat ik maar een dikkere Mac moest kopen omdat ik ook dikke filmgear heb :+

Wat ik wel of niet in mijn sig zet is verder ook gewoon mijn pakkie an.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Trek het je niet aan joh :+

Hahn slijt objectieven alsof het mentos digestive mints zijn :+ :D

@Gadgetgek: Ha fooled you! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 05-06-2012 19:55 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Nomad schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:07:
Het heeft even geduurd (2 maanden geleden al besteld), maar hij is eindelijk binnen:

[afbeelding]

Eerste indruk vallen me enkele dingen op t.o.v. 5d2:
-sensor geen fluit beter (eerste indruk!)
-AF niet alleen veel meer punten, maar ook echt sneller qua focussen en alle punten presteren goed!
-Bouwkwaliteit een goede stap omhoog, vergelijkbaar met 30d naar 7D als het ware
-Menu ontzettend veel fijner, maar zo uitgebreid dat ik er echt even voor moet gaan zitten
-Silent mode is ontzettend stil, maar toch snel zat.....voor bruiloften zal die daarop de hele dag staan vermoed ik :)

edit: En net een foto 1,75 stop donkerder gemaakt (studioshot) en dat gaat eigenlijk gewoon goed, dus mooie highlight recovery qua bereik :)

Alles bij elkaar vind je echt in elk hoekje en gaatje verbeteringen, van menu tot knopjes, van top-lcd tot custom functies....al met al echt een klasse hoger dan de 5d2 en misschien daarom zijn duurdere prijs wel zeker waard :)
Ik dacht dat je hem al had? Komt het door dat lichtlek dat het zolang heeft geduurd?
En hoe vind je het om ermee te manual focussen? Las dat met de beter AF en focusconfirmed makkelijker is dan met de 5D met ander matglas.

Mooi apparaat iig.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jd1987 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:49:
[...]

Pardon, volgens mij ben ik jou geen verantwoording verschuldigd wat voor hardware ik wel of niet gebruik om mijn brood te verdienen... Daarbij is die "oude" Mac gewoon mijn huidige werkpaard, wat ie trouwens prima doet. Het 2010 model is nog steeds het huidige model en met een 2.8 Quad Xeon met SSD, RAID0 en 16GB ram heb ik dacht ik niks te klagen, ken er zat ie het met minder moeten doen. De belastingdienst vind het niet zo leuk denk ik als ik een investering van €3500,- probeer af te schrijven in 1 jaar, omdat Hahn op het GoT zei dat ik maar een dikkere Mac moest kopen omdat ik ook dikke filmgear heb :+

Wat ik wel of niet in mijn sig zet is verder ook gewoon mijn pakkie an.
Nou nou nou, je had het ook wel wat positiever op mogen pakken hoor. Ik bedoelde te zeggen dat je dikke filmgear hebt en dat ik dát in je sig zou verwachten.

Ik vind het eigenlijk best knap dat je zo'n negatieve lading uit mijn post weet te halen en je mac keihard gaat zitten verdedigen, terwijl ik niet eens doelde op dat je 'm moet vervangen ofzo. Slechte dag :?

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 05-06-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RobertJRB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:20:
[...]

Ik dacht dat je hem al had? Komt het door dat lichtlek dat het zolang heeft geduurd?
En hoe vind je het om ermee te manual focussen? Las dat met de beter AF en focusconfirmed makkelijker is dan met de 5D met ander matglas.

Mooi apparaat iig.
Erg lang op moeten wachten, al wel dus 2 maanden geleden besteld bij de winkel.

Heb net even MF voor je geprobeerd en inderdaad, die confirmation werkt ontzettend goed. Ik MF nooit, maar net in het donker (5000iso, 2.8 1/50e) zat ik op een onverlichte boekenkast te prutsen en elke keer als hij rood oplichte klikte ik door. Alle foto's consequent echt goed scherp.

Ik ben niet van het manueel focussen, maar op deze manier is er goed mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Focus confirmation werkt erg goed op de 5D3, maar naar mijn ervaring tot nu toe (Amersfoortmeet en sinds zondag met Zeiss 100MP) niet echt altijd nodig, het matglas in de 5D3 laat het duidelijker zien dan een Ec-S matglas in een 1D3. Op focusafstanden dichtbij oneindig (20 meter ongeveer) is de focus confirmation wel erg handig.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@jd1987: Mooie lens. Heeft die camera (FS100, als ik het me goed herinner?) dezelfde mount als een A65 of iets dergelijks?

@Nomad: Mocht tijd worden! Veel plezier er mee in ieder geval.
Als ze op een 70D ook zulke goede focus confirmation weten te plakken, komt die Samyang van jd1987 er ook nog wel eens een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Hahn schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:22:
[...]

Nou nou nou, je had het ook wel wat positiever op mogen pakken hoor. Ik bedoelde te zeggen dat je dikke filmgear hebt en dat ik dát in je sig zou verwachten.

Ik vind het eigenlijk best knap dat je zo'n negatieve lading uit mijn post weet te halen en je mac keihard gaat zitten verdedigen, terwijl ik niet eens doelde op dat je 'm moet vervangen ofzo. Slechte dag :?
Nee hoor, vond het alleen een bijzonder rare opmerking die niets toevoegde. Blijkbaar bedoelde je het ander dan ik het opvatte. Internet en emoties overbrengen enzo. Even goede vrienden.

Er zit btw een E-mount op de FS100 Henkie. Ideaal kan er met een adapter zo ongeveer al het glas op wat je wilt.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7086/7157699613_672e160d26_c.jpg

Nikkor 70-210mm vandaag binnen! Voor de snelle actie hoef je hem niet te hebben want het duurt ongeveer een half uur voordat de focusring een rondje heeft gemaakt 8)7 maar de foto's zijn wel lekker scherp :) voor 50 euro op marktplaats op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

jd1987,
Op ebay zag ik adapters voor E mount - eos met diafragmabladen erin.. een hele zooi, misschien is dat iets voor video? hier een linkje

edit:
zie dat die pas begint vanaf f/2.8.. maar goed, alsnog voor bijv een zoomlens met f/2.8 kan het natuurlijk wel leuk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Milo. op 05-06-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jd1987 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:19:
[...]
Nee hoor, vond het alleen een bijzonder rare opmerking die niets toevoegde. Blijkbaar bedoelde je het ander dan ik het opvatte. Internet en emoties overbrengen enzo. Even goede vrienden.
Joh hij complimenteert alleen je video gear waar hij persoonlijk liever mee zou pronken in een sig dan wat dan ook voor computertje. Helemaal zo raar niet, en niks negatiefs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Milo. schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:23:
jd1987,
Op ebay zag ik adapters voor E mount - eos met diafragmabladen erin.. een hele zooi, misschien is dat iets voor video? hier een linkje

edit:
zie dat die pas begint vanaf f/2.8.. maar goed, alsnog voor bijv een zoomlens met f/2.8 kan het natuurlijk wel leuk zijn.
Vind het een beetje dubieus, want volgens mij gaat dit niet goed werken. Er is een reden dat het diafragma een bepaalde locatie in een lens heeft, omdat ongeacht hoe ver het diafragma dicht is, er komen altijd licht stralen doorheen naar elk punt van de sensor. Als je bijvoorbeeld naar pagina 171 van EF Lens Works kijkt: http://software.canon-eur...F_Lens_Work_Book_9_EN.pdf zie je aan de Ray Trace Diagram van de 14L dat je lichtstralen die naar de hoeken gaan niet in de buurt komen van het midden van de mount. Die stralen komen dus met een dergelijke adapter nooit op de sensor.

Natuurlijk heeft FS100 een kleinere sensor, maar ik denk dat toch veel lenzen er niet goed mee overweg kunnen op deze manier.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

tehsojiro schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:22:afbeelding[/url]]

Nikkor 70-210mm vandaag binnen! Voor de snelle actie hoef je hem niet te hebben want het duurt ongeveer een half uur voordat de focusring een rondje heeft gemaakt 8)7 maar de foto's zijn wel lekker scherp :) voor 50 euro op marktplaats op de kop getikt.
Ja das een prima objectief, ik heb de non d variant en herken je focus verhaal maar van 70mm tot 170 a 180mm is deze prima ook wide open.
Plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Milo. schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:23:
jd1987,

edit:
Helaas, werkt voor geen meter, vigneteerd alleen maar :( Metabones heeft een prima e-mount adapter die diafragma controle geeft een IS via de FS100. Alleen constant uitverkocht en sleche communicatie. Maar de Samyangs hebben diafragma ringen op de lens, werkt veel fijner dan elektronisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

G-tus en jd1987,

Okay dat wist ik niet, ik dacht misschien omdat inderdaad de lens verder staat het zou kunnen.
De elektronische adapters heb ik ook gezien ja, vooral IS leek me wel handig voor film.

En tja samyang is gewoon fijn, heb de 35mm ook gehad, lekkere lens. Als je diafragma op de lens handig vind kijk eens naar de oude nikon lenzen, zitten leuke tussen en werken perfect voor film.
Zelf heb ik nagenoeg alle lichtsterke varianten verzameld en moet zeggen dat het super dingen zijn, sommigen dan, de nikon 35 1.4 AI is een drama wijdt open, de samyang is echt een dijk van een lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik was bezig met een collectie Contax glas, die gaan heel mooi samen met de FS100. Maar het eBay/marktplaats hunten was ik echt klaar mee en overpricede winkels had ik ook geen zin in. Wil de 24 er nog bij dan heb ik een mooie prime set voor narrative en corporate werk en een 24-70 L of 24-105 L ipv mijn tamron 17-50 voor wat meer bereik tijdens run&gun docu of bruiloft werk. Tokina 11-16 er dan bij voor het wijde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zijn die lenzen die je noemt dan parfocaal? En zo niet, is het dan niet lastig om tegelijkertijd te zoomen en de focus goed te houden? Of vermijd je dat soort shots?

Wel leuk dat je zo'n ruime collectie lenzen zonder problemen op je camera kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Zoomen tijdens filmen = amateur hour. Kijk maar eens hoe vaak je een zoom shot ziet in een film ;) Bijna nooit, alle beweging komt van dolly's/sliders/cranes. Een zoom gebruik ik meer als vari-prime, omdat ik geen tijd heb om steeds lenzen te wisselen. Parfocal maakt dan niet zo veel uit, ik zoom, re-frame en focus. Dit zijn nog allemaal Canon mount lenzen, op een domme adapter. Maar je kan alles erop zetten wat je wilt. Voor een dikke klus wil ik graag een keer een PL mount huren met een dikke Cine zoom, de Optimo 17-80mm T2.2 ofzo :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.bandpro.com/cms/components/com_virtuemart/shop_image/product/ANGENIEUX_OPTIMO_4ccf14eb36f2c.jpg

Overigens is de 35mm zonet onder het mes gegaan en de iris is gedeclicked, operatie geslaagd! :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door jd1987 op 06-06-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
jd1987 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:24:
Ik was bezig met een collectie Contax glas, die gaan heel mooi samen met de FS100. Maar het eBay/marktplaats hunten was ik echt klaar mee en overpricede winkels had ik ook geen zin in. Wil de 24 er nog bij dan heb ik een mooie prime set voor narrative en corporate werk en een 24-70 L of 24-105 L ipv mijn tamron 17-50 voor wat meer bereik tijdens run&gun docu of bruiloft werk. Tokina 11-16 er dan bij voor het wijde werk.
http://www.fotofransen.nl/contents/nl/d47.html

Die hebben nog wel wat contax/Yashica en leica R glaswerk liggen voor best nette prijzen.

En misschien lijkt het inderdaad overpriced, maar die contax zeiss lensjes zijn wel erg fijn en vergeleken met hun moderne ZF/ZE broertjes zijn de prijzen helemaal zo gek nog niet.

Vergeleken met een paar jaar terug zijn de prijzen inderdaad gigantisch gestegen, maar toen was er ook geen digitaal platform waar ze op gebruikt konden worden.
De leica lenzen kon je voor de M8 ook soms voor een prikkie vinden. Een 90/2.8 elmarit kon je toen de M8 er al was wel voor 700 euro vinden omdat die toch te lang was voor de M8 met zijn 1,33x cropfactor. Nu de M9 er is, is de 90mm veel meer in trek en betaal je minimaal 1400 euro. Dat wil niet zeggen dat 1400 overpriced is, het is eigenlijk best netjes voor 90/2.8. Die 700 was gewoon erg laag door het gebrek aan bruikbaarheid.
Zelfde met contax G lensjes.

Nu er wel een digitaal platform is voor de C/Y zeiss lenzen met de 5D en NEX camera's is het niet zo gek dat ze een veel meer marktconforme prijs krijgen.

Dus blijf niet teveel hangen in de oude prijzen. De huidige prijzen zijn best netjes (uitzonderingen daargelaten) voor wat de lenzen te bieden hebben. Er zitten echt pareltjes tussen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx voor de link, dat zijn veel betere prijzen! De 28mm F2 C/Y is bijv echt een pareltje, maar kon ik niet onder de €1000,- vinden, bij Foto Fransen voor €495,- Die Summicrons zien er ook goed uit en goed betaalbaar. Ik wilde graag een 35mm F1.4 en de C/Y versie is heel mooi, maar weer niet in NL te vinden en op Ebay alleen voor $1600,-. Kan je net zo goed de ZF versie halen voor zulke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jd1987 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:07:
Zoomen tijdens filmen = amateur hour. Kijk maar eens hoe vaak je een zoom shot ziet in een film ;) Bijna nooit, alle beweging komt van dolly's/sliders/cranes. Een zoom gebruik ik meer als vari-prime, omdat ik geen tijd heb om steeds lenzen te wisselen. Parfocal maakt dan niet zo veel uit, ik zoom, re-frame en focus.

Overigens is de 35mm zonet onder het mes gegaan en de iris is gedeclicked, operatie geslaagd! :Y)
Waarom maken ze dan van die hele dure zoomlenzen voor video die dezelfde focus houden tijdens het zoomen en die geen andere framing krijgen als je focust, als dat toch niet nodig is? Maar verder nooit op gelet in films, zal dat voortaan eens doen. Best grappig om er zo meer van te leren :)

Wat houdt het in als je een iris declicked? Is dat zoiets dat je het diafragma traploos verstelbaar maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
jd1987 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:07:
Zoomen tijdens filmen = amateur hour. Kijk maar eens hoe vaak je een zoom shot ziet in een film ;)
Horror films, bij een schrikmoment de camera snel naar een close-up en tegelijkertijd snel uitzoomen, of andersom. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
henkie196 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Waarom maken ze dan van die hele dure zoomlenzen voor video die dezelfde focus houden tijdens het zoomen en die geen andere framing krijgen als je focust, als dat toch niet nodig is?
Punt is dat het heel veel minder gebeurd dan iemand over het algemeen zal voornemen wanneer hij/zij er nog niet eerder bij stil gestaan heeft. ;) Meeste mensen zullen niet eens weten van het bestaan van primes.

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 06-06-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Prijzen van fotofransen vind ik redelijk prijzig nog (als ik naar de nikon MF lenzen kijk)
Zelf vergelijk ik hier meestal fotohandel delfshaven.

Zie inderdaad dat de contax 28mm f2 een stuk goedkoper is daar, grappig, maar goed ik kijk nagenoeg niet naar contax lenzen.
Zelf heb ik een nikkor 28mm f2 AIS (heel ander klasse lens natuurlijk).

[ Voor 34% gewijzigd door Milo. op 06-06-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7093/7159463729_372a59e4e4_c.jpg

FED rangefinder die ik een tijdje geleden in Oekraine heb gekocht voor een tientje. Werkt prima, behalve de focus op de lens. Als ik de lens eraf haal en dat dingetje van de rangefinder indruk werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tehsojiro schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:27:
[afbeelding]

FED rangefinder die ik een tijdje geleden in Oekraine heb gekocht voor een tientje. Werkt prima, behalve de focus op de lens. Als ik de lens eraf haal en dat dingetje van de rangefinder indruk werkt het wel gewoon.
Apart, meestal is het juist het systeem in de camera dat stuk kan. In de lens zit een ring die naarmate je focussend naar voor of achter beweegt. Is iets wat bijna niet stuk kan.

Kijk wel even aan de achterkant van de lens, misschien werkt het wel gewoon en zit het palletje in de camera niet op de goede plek.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Milo. schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:54:
Prijzen van fotofransen vind ik redelijk prijzig nog (als ik naar de nikon MF lenzen kijk)
Zelf vergelijk ik hier meestal fotohandel delfshaven.

Zie inderdaad dat de contax 28mm f2 een stuk goedkoper is daar, grappig, maar goed ik kijk nagenoeg niet naar contax lenzen.
Zelf heb ik een nikkor 28mm f2 AIS (heel ander klasse lens natuurlijk).
Nikkon kijk ik nooit naar, voor leica, hasselblad en contax zijn ze wel erg netjes geprijsd. Stond een tijdje geleden een hasselblad 501 CM met 80/2.8 planar T* CF en achterwand, die net nog een CLA had gehad voor 895 of 995 euro. Dat is echt ontzettend scherp geprijsd. Nog steeds spijt dat ik die niet meteen heb gekocht.

En het is gewoon een winkel die er al jaren zit (amsterdam oost). M'n vader kwam daar vroeger al.

Delfshaven is ook netjes in prijs, helaas hebben ze weinig recent leica spul liggen. En de M4-2 van 550 euro is erg netjes in prijs, maar dan moet je wel weer voor 100 euro nieuw leer kopen. Als je hem zo gebruikt krijg je gewoon pijn in je handen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
RobertJRB schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Apart, meestal is het juist het systeem in de camera dat stuk kan. In de lens zit een ring die naarmate je focussend naar voor of achter beweegt. Is iets wat bijna niet stuk kan.

Kijk wel even aan de achterkant van de lens, misschien werkt het wel gewoon en zit het palletje in de camera niet op de goede plek.
op de foto is bij de lens dat zilverkleurige schroefdraad te zien, veel verder dan dat kan de lens niet naar achteren. Dat is dus niet genoeg om dat dingetje te bereiken dat op de camera zit. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7235/7344904236_aed28a3738_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8005/7344902212_7f20c8ed98_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Het lijkt alsof er een soort macro tussenring op de lens zit nu, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Eerder een soort mount adapter. Ik kan de lens er af schroeven maar dan past hij niet meer op de camera 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Hier 2 voorbeelden van wat er zou moeten zitten:

Meetzoeker koppeling, lijkt op jou foto hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8020/7345092872_d10968a718_b.jpg

Ring naar binnen
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7087/7159884241_efa17b4e95_b.jpg

Ring naar buiten
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8027/7345092958_8bc408d5b8_b.jpg

Als die ring er niet zit lijkt het dat het een lens is die eigenlijk niet voor een meetzoeker is, maar via een adapter of koppeling wel op de camera gezet kan worden.
Wordt dus zone focussing ;)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vandaag me Sigma 10-20mm / 4-5.6 EX DC ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3702/dsc01717cvj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
RobertJRB schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:26:

Als die ring er niet zit lijkt het dat het een lens is die eigenlijk niet voor een meetzoeker is, maar via een adapter of koppeling wel op de camera gezet kan worden.
Wordt dus zone focussing ;)
dacht er eerder aan om er een leuke m39 lens op te zetten. Als mijn portemonee dat ooit zal toelaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tehsojiro schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:15:
Eerder een soort mount adapter. Ik kan de lens er af schroeven maar dan past hij niet meer op de camera 8)7
Lees dit nu pas, het afschroeven van het voorste gedeelte van de lens was heel gewoon in die tijd omdat je er dan een visoflex tussen kon zetten. Of een russische variant daarvan natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.summilux.net/visoflex/Visoflex-1.jpg

Visoflex is eigenlijk een spiegelhuis zoals je die bij een SLR camera vind. Door die op de meetzoeker te zetten kreeg je dus eigenlijk een SLR camera en kon je door de lens kijken als bij een SLR. Zeker voor de langere lenzen erg handig.

De lens is dus ook eigenlijk gewoon een SLR lens. Ontworpen voor een langere afstand tot het filmoppervlak.

Wanneer je de lens op een meetzoeker zou schroeven zou je dus niet kunnen scherpstellen omdat de lens veels te dicht op het filmoppervlak zit. Daarom hebben dat soort lenzen een opschroefbare achterkant waardoor de afstand achterkant lens tot filmoppervlak gelijk blijft als wanneer er een visoflex op zit.

Omdat het een soort adapter is, is het ook wel vrij logisch dat er geen rangefinder koppeling aan zit. De lens is bedoelt om via de visoflex doorheen te kijken en zo scherp te stellen.

Ik zou hem zeker gaan proberen voor je een M39 lens gaat zoeken. Zonefocus is erg wennen, maar kan leuk zijn. En met een 50mm f/3.5 heb je sowieso al geen al te kritische focus nodig.
Is dus wel gewoon een meetzoeker lens,

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Mijn eerste aanschaf O+. De Nikon D5100!

Afbeeldingslocatie: http://www.vandertil.eu/pics/IMAG0398_thumb.jpg

Gemaakt met telefoon, dus kwaliteit is wel vrij matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
De telefoon doet t nog aardig, maar die compositie heh :9

Geweldig camera'tje, je zal er veel plezier van hebben. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

jesper86 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:19:
De telefoon doet t nog aardig, maar die compositie heh :9

Geweldig camera'tje, je zal er veel plezier van hebben. :)F
Ik dacht dat ik tijdens amateur-hour er wel mee weg zou komen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Iedereen zijn SanDisk kaartjes van de iBood al ontvangen ? :+

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/SanDiskExtreme32GB45MBs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/SanDiskExtreme32GB45MBs2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/SanDiskExtreme32GB45MBs3.jpg

( helaas, niet allemaal voor mij zelf )

Kwam ze pas tegen bij de Saturn voor een prijsje van €119,95 per stuk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Helaas nog niet binnen. Had ze eigenlijk gisteren al verwacht, maar nog steeds niet. Morgen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jesper86 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

( helaas, niet allemaal voor mij zelf )

Kwam ze pas tegen bij de Saturn voor een prijsje van €119,95 per stuk :o
Mag ik dan vragen wat jij er voor hebt betaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
MmarkM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:45:
Helaas nog niet binnen. Had ze eigenlijk gisteren al verwacht, maar nog steeds niet. Morgen dan maar?
Gisteren zouden ze verzonden worden, dus vanaf vandaag (1-3 dagen) geleverd.
Je zou een mailtje gehad moeten hebben gisteren.
Aloys schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:49:
[...]
Mag ik dan vragen wat jij er voor hebt betaald? :)
30 euro per stuk, met 6 euro verz kosten dacht ik, of 3 euro als je er maar 1tje kocht. :D

[ Voor 72% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
jesper86 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:49:
[...]

Gisteren zouden ze verzonden worden, dus vanaf vandaag (1-3 dagen) geleverd.
Je zou een mailtje gehad moeten hebben gisteren.

[...]

30 euro per stuk, met 6 euro verz kosten dacht ik, of 3 euro als je er maar 1tje kocht. :D
Ja, heb ook een mailtje ontvangen. Uhm.. Ze zijn dinsdag verstuurd, dus vandaag was dag 2. Dan zal ik ze morgen toch echt moeten krijgen! Had alleen verwacht dat ik ze al gisteren mocht ontvangen, aangezien het in 97% van de gevallen zo is dat TNT post het de volgende dag levert.

@Aloys - Prijs voor de kaartjes was 29,95 + 2,95 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
jesper86 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:22:
Jep, vandaag ook 2 exemplaren binnen. Binnenkort maar eens wat meer gaan filmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De nep dana-elec kaartjes van ibood een tijdje terug staan mij nog goed bij, hoop voor jullie dat dit wel het echte spul is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Zit in 'originele' doos, inclusief unieke code om gratis recovery software te downloaden. De foto's die ik heb gemaakt zien er van dichtbij ook zeker niet uit als namaak-print, met 'Extreme' in zilver en allemaal heel strak gedaan. Als iets echt cheap gedaan is dan merk ik dat altijd vervelend goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Makkelijkste test is gewoon even een HDD benchmark erover halen (met een goede cardreader natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dat is 't probleem, mijn cardreader is niet goed. Ook al zit hij intern, het gaat toch via USB (universally slow benchmarks :9). HDTune wil ook geen write test doen, moet ik partitie voor verwijderen ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/SanDiskExtreme32GBSDHCUHS-1Class1045MBs300xwithInternalUSBCardreader.png

Edit: Net een mapje met foto's naar het kaartje geschreven, trekt ie gewoon de volle 18-20MB/s snelheid van USB mee vol. Is dus alvast minimaal een Class 20 kaartje. :P

[ Voor 32% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Hier is de Sandisk ook binnen :) Morgen 3x32GB en 1x16GB mee naar bruiloft, kom ik de dag wel weer mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Beste Goedkope Geheugenkaartjes Gelukkigen,

ik wil de sfeer niet heel erg verpesten maar in de TS staat het volgende:
Een kleine verandering is dat je ook al je foto gerelateerde spullen mag laten zien zoals externe GPS trackers, wide gamut schermen en studioflitsers. Een nieuw geheugenkaartje of waterpas voor je statief is nog steeds niet interresant, dus die hoef je niet te vermelden.
Een geheugenkaartje samen met je nieuwe camera/objectief/flitser vinden we prima, maar om nu een reeks losse meldingen van geheugenkaartjes te beginnen, is niet echt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Mee eens, maar het zijn wel mooie verpakking foto's toch ? :+
*Je kan 't eventueel allemaal naar het geheugenkaartjes topic verplaatsen

[ Voor 23% gewijzigd door jesper86 op 08-06-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 12:05
Referrals zijn niet toegestaan

[ Voor 94% gewijzigd door Nordlys op 07-06-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag opgehaald via Marktplaats:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg532/scaled.php?tn=0&server=532&filename=d0etkv.jpg&xsize=640&ysize=640

Oud kleurschema dus van voor 2005, ook nog een QR-plate met kurk...lekker retro zoals G-Tus het noemde :+

Was en beetje vies, dus grondig schoongemaakt met een doek en tandenborstel. Bovenop het koperen veiligheidspalletje en schroefje gepolijst zodat het koper weer glimt :p

Nu alleen nog iets zoeken om mee te smeren, gewoon omdat dat netjes is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd eerst goed poetsen en schoonmaken voordat je gaat smeren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:52:
Vandaag opgehaald via Marktplaats:

[afbeelding]

Oud kleurschema dus van voor 2005, ook nog een QR-plate met kurk...lekker retro zoals G-Tus het noemde :+

Was en beetje vies, dus grondig schoongemaakt met een doek en tandenborstel. Bovenop het koperen veiligheidspalletje en schroefje gepolijst zodat het koper weer glimt :p

Nu alleen nog iets zoeken om mee te smeren, gewoon omdat dat netjes is :)
En wat voor voordeel levert dit op vs 804rc2 kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Staat stoerder natuurlijk 8)

Maar nu serieus: Ik heb heel vaak dat ik een compositie maak en dan bv. 1 as een heel klein stukje nog wil verschuiven (bv. 1 graad). dan draai je de knop los bij de 804RC2 en dan schiet k altijd nét te ver door, en dan terug nét teveel. Dan tik ik vaak tegen de knoppen om niet te ver door te schieten. Al met al een heel gedoe.

En na het lenen van de kop van G-tus was k eigenlijk wel verkocht aan een geared statief. Grove bijstellen gaat wat trager met de override maar het fijne afstellen is zó veel fijner, makkelijker en preciezer nu :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe zit het eigenlijk met "inzakken" van de lens bij zo'n kop ??
Bij balkoppen is het meestal vreselijk. Bij de 804RC2 wat minder, maar eigenlijk wil ik een kop die het helemaal niet doet. Ik zit dan ook nog steeds te twijfelen of ik de 410 Junior moet halen of niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb een Manfrotto balhoofd, 804RC2 én nu deze dus de vergelijking is makkelijk.

Dat inzakken heb ik zga. niet gemerkt. Goed dat je het opmerkt want dat is ook één van de redenen dat het zo goed bevalt.
Wel handig om te vermelden ik gebruik zga. altijd m'n 5DII + grip + 17-40 + eventueel flitser of trigger. Dus geen heel zware setup, met lange lenzen zal het denk wel meer aanwezig zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
sapphire schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:49:
Ik heb een Manfrotto balhoofd, 804RC2 én nu deze dus de vergelijking is makkelijk.

Dat inzakken heb ik zga. niet gemerkt. Goed dat je het opmerkt want dat is ook één van de redenen dat het zo goed bevalt.
Wel handig om te vermelden ik gebruik zga. altijd m'n 5DII + grip + 17-40 + eventueel flitser of trigger. Dus geen heel zware setup, met lange lenzen zal het denk wel meer aanwezig zijn.
Met lange lenzen heb je vaker een tripodmount waardoor het gewicht juist beter verdeeld wordt en zo minder last hebt van doorzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Mijn nieuwe speeltje, een Sony Nex 5n

Hoofdzakelijk gekocht voor mn oude Nikkor glas. Ziet er niet uit maar werkt goed, op de camera+adapter zit een 105mm f/1.8 welke ik volgensmij ook nog niet echt in het zonnetje had gezet, bij deze dus. Ik ben weer blij.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8145/7166388195_0aa4dc571c_z.jpg
Nex 5n with the 108mm f/1.8 by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Milo. schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:16:
Mijn nieuwe speeltje, een Sony Nex 5n

Hoofdzakelijk gekocht voor mn oude Nikkor glas. Ziet er niet uit maar werkt goed, op de camera+adapter zit een 105mm f/1.8 welke ik volgensmij ook nog niet echt in het zonnetje had gezet, bij deze dus. Ik ben weer blij.

[afbeelding]
Nex 5n with the 108mm f/1.8 by Ivan Milo, on Flickr
Mooie Nikkor lenzen heb je! (Ik ben even zo vrij geweest je foto'tjes op Flickr te bekijken :))
Veel plezier met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Eindelijk!

Afbeeldingslocatie: http://i676.photobucket.com/albums/vv124/Bhuddymahn/Vanalles/fujix10.jpg

Echt een geniale compact! Gekocht bij Foto Klein in Delft voor 439 eurotjes. Foutje volgens mij.. Foto Klein Rotterdam rekende gewoon 479 euro.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Mijn collectie na aanschaf van een 5D mk3 :)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/f27n3b7gb/IMG_1431.jpg

vlnr: 10-22, 50 f1.8, Canon 500D, Canon 5D mk3, 35L, 24-70L, 100L

Heb erg genoten van de 35L op de 500D maar nu hem op de 5D mk3 heb zitten ... wow O+ :9~

[ Voor 63% gewijzigd door FongWan op 09-06-2012 21:53 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ivo NL schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:29:
Eindelijk!

[afbeelding]

Echt een geniale compact! Gekocht bij Foto Klein in Delft voor 439 eurotjes. Foutje volgens mij.. Foto Klein Rotterdam rekende gewoon 479 euro.
Dubbel check of je de nieuwe sensor hebt die geen orbs van lichtbronnen maakt :)
Als ik geen LX3 had dan zou ik hem al bij release hebben gekocht : Geweldig toestel !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:45
nero355 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:17:
[...]

Dubbel check of je de nieuwe sensor hebt die geen orbs van lichtbronnen maakt :)
Als ik geen LX3 had dan zou ik hem al bij release hebben gekocht : Geweldig toestel !!
Mooie set. Veel plezier :)

Een Manfrotto 190CX3 en 804RC2. Pas geleden gekocht. Ben er zeer tevreden over :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U9B6vXsDVbgIj4i186GMztMy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6IHwh6IZgG6mtXc44jlNSaUd/medium.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Hamed op 10-06-2012 16:44 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
nero355 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:17:
[...]

Thanks. Jup, is nieuwe sensor zonder (of althans, in mindere mate) orbs. Ook te zien aan serienr (beginnend met een 2).

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:09
Deze hangt te drogen na de schoonmaakbeurt alvorens dienst te gaan doen als (tijdelijke) 2e/backup camera:

Afbeeldingslocatie: http://waveparticlepixel.nl/zut/5d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

WhiskyPhreak schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:45:
Deze hangt te drogen na de schoonmaakbeurt alvorens dienst te gaan doen als (tijdelijke) 2e/backup camera:

[afbeelding]
Na het witwassen moet het altijd even drogen inderdaad, is hier ook zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn bestelde Zeiss 24mm 1.8 eindelijk binnen :)
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/2200/img0018aq.jpg
Helaas nog niet uit kunnen testen.

[ Voor 13% gewijzigd door ken op 10-06-2012 22:17 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoezo niet? Als je de camera aanzet en de kap eraf haalt dan zou 'ie het moeten doen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Accu was leeg :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
Ikke ook weer iets nieuws:

Voorgerecht:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7102/7177261607_f40f41d2f5.jpg
Revuenon Special 135mm 2.8 by loewie1984, on Flickr

Hoofdgerecht:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7089/7362485224_9dd8a7efd6.jpg
Canonet '28 by loewie1984, on Flickr

Toetje:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8013/7177261349_ddee22bc83.jpg
Tokina 28mm 2.8 by loewie1984, on Flickr

De canonet heb ik voor 2 tientjes opgehaald. Hij ziet er nog goed uit en werkt nog. Zoals gebruikelijk is de rubber versleten. Ik heb net 2 PX625 batterijtjes ontvangen en ga een dezer dagen eens voor een rolletje naar de winkel.

De Tokina en Revuenon zijn mijn eerste M42 aankopen met EOS adapter. Vooral met de 28mm ben ik blij. Eens kijken of ik daar aan kan wennen als 'in-your-face' lensje voor feesten en partijen. Heb niet zozeer de intensie model of portret fotografie te doen. Maar ik zocht een goedkoop lichtsterk lensje om wat mee te experimenteren. De 135 ben ik nog niet over uit. En volgens mij is ie ook beschadigd van binnen maarja voor 55 eu in totaal.

En dan verwacht ik nog de bekende Helios 44mm 2.58...

Misschien dat de experts er nog iets over willen roepen.. _/-\o_

Verder verwacht ik nog de Helios

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Mooi die zeiss 24mm. Ben benieuwd hoe die bevalt.

Vanmiddag opgehaald, een leica 35 summicron ASPH voor bij de andere twee crons die ik al had:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7240/7362493666_22fe06e704_b.jpg
Te zien een 50mm f/2 summicron, 35mm f/2 summicron ASPH, 28mm f/2 summicron ASPH en een 18mm f/3.8 super elmar ASPH.

En dan een plaatje van het totaal:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7099/7177269651_7172f5634b_b.jpg

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2z8n40y.jpg

Tasjes :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Pff stelletje uitslovers.. beetje mooie spullen posten hehe.

Nee erg mooie aankopen hoor, Zeiss voor de NEX lijkt me geniaal. Leica.. Billingham tassen, 5D's etc. Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ach, met een wegwerpcamera kan je mooiere foto's maken dan met een Hasselblad, dus verkijk je maar niet op de mooie spulletjes hier ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:09
Milo. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:42:
Pff stelletje uitslovers.. beetje mooie spullen posten hehe.

Nee erg mooie aankopen hoor, Zeiss voor de NEX lijkt me geniaal. Leica.. Billingham tassen, 5D's etc. Wow
Voor de prijs van een nieuwe 600D kit heb jij ook een 5D van marktplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 12:44
Of de tweakers.net v&a ;)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RobertJRB schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:26:
Vanmiddag opgehaald, een leica 35 summicron ASPH voor bij de andere twee crons die ik al had:
Alsof het niks is. :9 De 28/2 blijft het mooiste imo, al kan je toch ook niet zonder 35je eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
jesper86 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:01:
[...]

Alsof het niks is. :9 De 28/2 blijft het mooiste imo, al kan je toch ook niet zonder 35je eigenlijk.
Is een tweedehandsje hoor.
De 28mm is inderdaad wel de meest fijne van alle. Wat scherpte en contrast betreft ontlopen ze elkaar niet zoveel maar de 28 heeft een heel fijne rendering. Moeilijk om precies aan te geven wat het is, maar je herkent foto's van de 28 meteen in positieve zin.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mooie "alternatieve" spulletjes komen hier voorbij! Ik zie wat Nikon AI-S, Zeis, Leica, analoog voorbij komen. Gaat de goede kant op.

Ik heb ook wat "alternatief" gekocht en hoef er denk ik geen begeleidende tekst bij te zetten, maar dit is mijn nieuwste:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7072/7363010958_11aa397ba6_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dan eindelijk toch even (diep) in de buidel getast UC? Veel plezier er mee gewenst in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Oewh das ook een mooie Zeiss, gaat de sigma 20mm eruit? of houd je die als lichtsterk alternatief.
Maar wow, erg mooie lens lijkt me die 21mm, weer een nikon mount volgensmij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nice Paul, het is dus gelukt :) !

Maar eh, beetje jammer dat die niet in je sig staat, geen lens om je voor te schamen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Mooie aanwinst! Maar waarom een nikon mount?

En wat heeft dat ding een ontzettend groot aantal lenzen... 16 stuks...

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
henkie196 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:57:
Dan eindelijk toch even (diep) in de buidel getast UC? Veel plezier er mee gewenst in ieder geval :)
Het viel mee, maar ja, heb het toch maar gedaan.
Milo. schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:07:
Oewh das ook een mooie Zeiss, gaat de sigma 20mm eruit? of houd je die als lichtsterk alternatief.
Maar wow, erg mooie lens lijkt me die 21mm, weer een nikon mount volgensmij?
De Sigma 20mm is nog een klein dilemma, maar ik vrees voor hem, dat ie er uit gaat. En het is inderdaad weer een Nikonmount.
Nomad schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:09:
Nice Paul, het is dus gelukt :) !

Maar eh, beetje jammer dat die niet in je sig staat, geen lens om je voor te schamen hoor :+
Sig is aangepast. Hij voelt zich meteen thuis naast zijn grotere broer.
RobertJRB schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:10:
Mooie aanwinst! Maar waarom een nikon mount?

En wat heeft dat ding een ontzettend groot aantal lenzen... 16 stuks...
Waarom Nikonmount? Kwestie van prijs. Net als mijn MP 100 was deze ook uitzonderlijk goed geprijsd en dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Kwestie van adapter met AF confirm en vaste EXIF van $20 erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:29:
Waarom Nikonmount? Kwestie van prijs. Net als mijn MP 100 was deze ook uitzonderlijk goed geprijsd en dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Kwestie van adapter met AF confirm en vaste EXIF van $20 erop en klaar.
Maar bij de ZE versies kan je toch het diafragma tenminste "normaal" via de camera instellen zodat de automatische lichtmeting werkt? Dat vind ik een belangrijk minpunt van mijn samyang lens.
Pagina: 1 ... 12 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt