Heb die foutmelding ook na de laatste git update.
Een beetje op de gok wat geprobeerd. In de database gekeken naar de tabel 'spots', en specifiek naar het veld 'poster', gezien die 2 in de foutmelding stonden. Dit veld stond hier op 'utf8_general_ci', een aantal andere velden stond op 'ascii_general_ci'.
Gezien de fout "Invalid collation setting for varchar: utf8_general_ci" zal hij die utf8 om één of andere reden niet lief vinden. De collation van dit veld op 'ascii_general_ci' gezet. (En dat duurt best lang..)
Table spots has been altered successfully
SQL:
1
| ALTER TABLE `spots` CHANGE `poster` `poster` VARCHAR( 128 ) CHARACTER SET ASCII COLLATE ascii_general_ci NULL DEFAULT NULL |
Nu nog een keer upgrade-db.php aan het draaien, en ik kom iig al 1 stap verder:
Modifying column poster (charset) on spots
Waarschijnlijk gaat dit ook heel lang duren, dus ik zie wel wat het gaat worden. En of het uberhaupt goed is wat ik nu gedaan heb

Heb er verder geen verstand van.
Mijn NAS is druk bezig zie ik, op momenten zoals dit kom je dan wel wat CPU power tekort
CPU: 99.8% usr 0.1% sys 0.0% nic 0.0% idle 0.0% io 0.0% irq 0.0% sirq
Load average: 2.05 2.24 1.84 2/202 14107
Edit:
Zo te zien is het veld spots.poster nu omgezet naar utf8_unicode_ci, en ik crash nu een stukje verder:
Validating spots(title)
SpotWeb crashed
Database schema of settings upgrade mislukt:
Invalid collation setting for varchar: utf8_general_ci
Dus ik ga spots.title eens omzetten, nu direct naar utf8_unicode_ci, kijken of dat helpt.
Edit: Die is nu ook klaar, upgrade-db.php gaat gelijk door naar de volgende foutmelding, dus direct omzetten naar utf8_unicode_ci was een goed idee

Nu de volgende omzetten: spots.tag.
Dat is, in de tabel spots, volgens mij de laatste. Ben benieuwd.
Nog meer edit:
Kom wel steeds iets verder, maar blijf wel van fout naar fout gaan.
Net is upgrade-db.php zelf een behoorlijke tijd bezig geweest met spots.spotterid om te zetten van ascii_general_ci naar ascii_bin.
Toen hij daar uiteindelijk mee klaar was ging ik verder naar de volgende fout

Hij liep nu vast op spotsfull.fullxml. Ik heb (gelukkig?) geen full spots, dus daar was ik zo mee klaar.
upgrade-db.php loopt nu weer, en dit gaat volgens mij een zware worden:
Adding column stamp(UNSIGNED INTEGER) to commentsxover
[
Voor 46% gewijzigd door
Nakebod op 07-02-2012 12:01
]