SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Een nieuwe pull loste bovenstaand probleem voor mij op.

Maar bij mij werkt de retreive.php niet meer:
> /usr/bin/php retrieve.php
Last retrieve at Sun Dec 18 10:20:47 2011
Retrieving new Spots from server textnews.eweka.nl...
Looking for articlenumber for messageid
Searching from 3131275 to 3136276
Appr. Message count: 2532350
First message number: 603926
Last message number: 3136276
Current message: 3135558

Retrieving 3135558 till 3136277PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 103345944 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 292

Opgelost PHP memory limit aan te passen mbv edit van /usr/syno/etc/php.ini

[ Voor 7% gewijzigd door SSoaker op 18-12-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
henv schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:53:
[...]

Ik weet niet helemaal zeker hoe jou installatie eruit ziet. Maar je spotweb is naar de laatste versie maar zonder upgrade. Er zit bij deze release waar de upgrade naar verwijst blijkbaar een grote wijziging welke eerst moet worden doorgevoerd voordat je naar de laatste versie kan.

Je kan het volgende doen: Maak eerst even een backup van de spotweb directory (just in case). Vervolgens download je de spotweb versie welke in jou link staat. Kopieer alle files welke daarin staan over jou installatie heen. Draai dan een upgrade. Dan ben je naar een versie welke spotweb wilt. Vervolgens draai je een git pull om te updaten naar de laatste versie en dan weer een upgrade. En dan zou je bij moeten zijn.

Daarnaast geef je aan dat je je sql database settings in de settings.php zet. Ik adviseer je om deze in een ownsettings.php te zetten. Want anders krijg je bij elke pull een melding dat de settings.php niet gelijk is aan op de github en wil deze niet update. Als dit in je ownsettings staat dan hoef je dat niet elke keer aan te paasen

Ik weet niet wat je bij je installatie voor database hebt gekozen, maar ik ga er maar even van uit dat dit mysql is. Je database staat in mysql. Deze zou je eventueel weg kunnen gooien moet je bijv phpadmin starten en dan de database droppen. Vervolgens een nieuwe aanmaken en dat worden de structuur met een upgrade.php aangemaakt. Maar op zich zou je dat niet hoeven doen. Zou eerst bovenstaande proberen
advies opgevolgd, ik zou zweren dat ik dat gisteren ook al geprobeerd had, maar blijkbaar niet want ik kom nu al weer een stap verder. De database wordt nu opnieuw opgemaakt en hij zegt dat dat een lange tijd kan gaan duren :p. As we speak is hij allerhand dingen aan het valideren, dat deed ie gisteren ook, maar slechts 10sec.
ik heb nu ook de settings.php aangepast en save as ownsettings.php. Als dit klaar is, de git pull draaien en kijken waar we staan :)

edit:
dat was maar van korte duur.. na het valideren krijg ik deze foutmelding:
Schema update done
Updating settings
Settings update done

SpotWeb crashed

Database schema of settings upgrade mislukt:
Duplicate entry '3-29-' for key 'idx_grouppermissions_1'

#0 /home/user/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php(314): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO gro...')
#1 /home/user/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php(17): SpotUserUpgrader->updateSecurityGroupMembership()
#2 /home/user/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update()
#3 /home/user/spotweb/upgrade-db.php(26): SpotUpgrader->users(Array)

volgens mij deugt die database toch niet echt. Toch maar eens kijken of ik geen nieuwe kan aanmaken

edit2:
met phpmyadmin alle tabellen in de database gewist en een nieuwe upgrade gedaan, die gaat nu foutloos erdoorheen. Echter een git pull levert nieuwe fouten op, die zegt dat ik index.php heb aangepast en dus niet kan pullen. in heb dat bestand echter niet aangepast?
als ik dat bestand vervang met een oudere versie, is weer een andere zogenaamd aangepast. Dus dat laat ik even lopen. ik kan nu in spotweb de newsservers instellen en nu loopt de retrieve. ben benieuwd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Notehoutelade op 18-12-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
Notehoutelade schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:20:

edit2:
met phpmyadmin alle tabellen in de database gewist en een nieuwe upgrade gedaan, die gaat nu foutloos erdoorheen. Echter een git pull levert nieuwe fouten op, die zegt dat ik index.php heb aangepast en dus niet kan pullen. in heb dat bestand echter niet aangepast?
als ik dat bestand vervang met een oudere versie, is weer een andere zogenaamd aangepast. Dus dat laat ik even lopen. ik kan nu in spotweb de newsservers instellen en nu loopt de retrieve. ben benieuwd :)
Ik ben ook een keer lang aan het stoeien geweest. Was ook een keer lang bezig met files welke geedit zouden zijn en andere welke er niet horen. Misschien was het makkelijker geweest omdat je toch je tabellen weggooide ook opnieuw beginnen met spotweb database.

Wat je zou kunnen doen om te testen nu. is gewoon een clone aanmaken. Dan je spotweb directory even te hernoemen en dan de clone hernoemen naar je spotweb directory name. Dan even een upgrade draaien en kijken of het dan wel werkt. (denk er wel aan om je ownsettings naar nieuwe directory te kopieren).

Anders is het volgens mij nog een optie, om de foutmeldingen stuk voor stuk op te lossen. Volgens mij als er een melding komt dat een bestand anders is en je deze gewoon weggooid, dan zal spotweb hem opnieuw downloaden. zo zou je dus stuk voor stuk tot een oplossing kunnen komen.

BTW: Je moet niet alles uit settings in je ownsettings zetten. Is nergens voor nodig. Alleen het stukje over je database en eventueel openssl is volgens mij nog nodig. de rest ziet tegenwoordig in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
henv schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:41:
[...]

Ik ben ook een keer lang aan het stoeien geweest. Was ook een keer lang bezig met files welke geedit zouden zijn en andere welke er niet horen. Misschien was het makkelijker geweest omdat je toch je tabellen weggooide ook opnieuw beginnen met spotweb database.

Wat je zou kunnen doen om te testen nu. is gewoon een clone aanmaken. Dan je spotweb directory even te hernoemen en dan de clone hernoemen naar je spotweb directory name. Dan even een upgrade draaien en kijken of het dan wel werkt. (denk er wel aan om je ownsettings naar nieuwe directory te kopieren).

Anders is het volgens mij nog een optie, om de foutmeldingen stuk voor stuk op te lossen. Volgens mij als er een melding komt dat een bestand anders is en je deze gewoon weggooid, dan zal spotweb hem opnieuw downloaden. zo zou je dus stuk voor stuk tot een oplossing kunnen komen.

BTW: Je moet niet alles uit settings in je ownsettings zetten. Is nergens voor nodig. Alleen het stukje over je database en eventueel openssl is volgens mij nog nodig. de rest ziet tegenwoordig in de database.
ach, als het voorlopig weer even werkt, vind ik het prima :)
hij is nu al sinds mijn vorige post bezig, en de nieuwste spot is nu al 10mnd oud. we zijn er bijna ;)

over die database wissen of een nieuwe aanmaken, dat lukt dus ook niet. in phpmyadmin krijg ik de melding dat ik de rechten niet heb om een nieuwe database aan te maken, en via de commandline mysql opstarten ook. De database verwijderen ging niet eens in phpmyadmin, tenminste, ik kon die optie nergens vinden.. ik doe vast en zeker iets fout, maar kom er niet achter wat precies :(
maar zolang de database nu weer gevuld wordt en de spotweb website weer werkt, hoor je mij niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
Notehoutelade schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:46:
[...]

ach, als het voorlopig weer even werkt, vind ik het prima :)
hij is nu al sinds mijn vorige post bezig, en de nieuwste spot is nu al 10mnd oud. we zijn er bijna ;)

over die database wissen of een nieuwe aanmaken, dat lukt dus ook niet. in phpmyadmin krijg ik de melding dat ik de rechten niet heb om een nieuwe database aan te maken, en via de commandline mysql opstarten ook. De database verwijderen ging niet eens in phpmyadmin, tenminste, ik kon die optie nergens vinden.. ik doe vast en zeker iets fout, maar kom er niet achter wat precies :(
maar zolang de database nu weer gevuld wordt en de spotweb website weer werkt, hoor je mij niet klagen :)
Mooi dat het de goede kant opgaat. Lijkt erop dat je niet voldoende rechten heb in de database. Ik log altijd in phpadmin met het root account, dan heb je zeker weten voldoende rechten. Misschien log jij aan met een ander account wat niet alle rechten heeft. Bijv dat je in sql inlogt met het account wat je ook voor je spotweb database gebruikt. deze heeft standaard denk ik niet alle rechten. Dus misschien eens met het root accoutn inloggen als je dat nog niet deed (deed je dat wel, dan is het wel vreemd dat je niet alle rechten hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
henv schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:15:
[...]

Mooi dat het de goede kant opgaat. Lijkt erop dat je niet voldoende rechten heb in de database. Ik log altijd in phpadmin met het root account, dan heb je zeker weten voldoende rechten. Misschien log jij aan met een ander account wat niet alle rechten heeft. Bijv dat je in sql inlogt met het account wat je ook voor je spotweb database gebruikt. deze heeft standaard denk ik niet alle rechten. Dus misschien eens met het root accoutn inloggen als je dat nog niet deed (deed je dat wel, dan is het wel vreemd dat je niet alle rechten hebt)
ja, dat wilde ik ook, maar het root account had vreemd genoeg geen rechten om in te loggen.. :?
aangezien het voor nu lijkt te zijn opgelost, had ik dat maar niet gepost :p

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik wou even een spotwebsearchplugin voor firefox maken, maar iemand had er al 1 gemaakt en netjes op mycroft gezet.
Hier te downen: http://mycroft.mozdev.org/search-engines.html?name=spotweb

Zo kun je vanuit je zoekbalk in firefox direct in spotweb zoeken.

• Orbi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 19:34
Hallo mensen,

ik heb een qnap en heb 2 crontabs aangemaakt maar ze werken niet.

5 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
0 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php

wat doe ik hier fout?

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
SSoaker schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:28:
Een nieuwe pull loste bovenstaand probleem voor mij op.

Maar bij mij werkt de retreive.php niet meer:
> /usr/bin/php retrieve.php
Last retrieve at Sun Dec 18 10:20:47 2011
Retrieving new Spots from server textnews.eweka.nl...
Looking for articlenumber for messageid
Searching from 3131275 to 3136276
Appr. Message count: 2532350
First message number: 603926
Last message number: 3136276
Current message: 3135558

Retrieving 3135558 till 3136277PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 103345944 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 292

Opgelost PHP memory limit aan te passen mbv edit van /usr/syno/etc/php.ini
Ik heb precies dezelfde foutmelding, maar het is mij niet duidelijk hoe je dit nou opgelost hebt. Of misschien iemand die de commando uit wil werken stap voor stap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet 'Spots volledig ophalen' uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Orbi schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:05:
Hallo mensen,

5 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
0 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php

wat doe ik hier fout?
Ik ben geen cron-expert, maar volgens mij moet je het pad naar spotweb nog meegeven, bijvoorbeeld:
5 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /var/www/spotweb/retrieve.php
0 */8 * * * /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb /mnt/ext/opt/apache/bin/php /var/www/spotweb/upgrade-db.php

Voor zover ik weet staat retrieve.php gewoon in de spotwebm directory, dus niet in /etc/config/
Probeer het eens met de aanpassing van mij en zorg dat het pad klopt (bij mij is het dus /var/www/spotweb)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn cronjob schiet ik de volgende job af:

cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php

Ik heb de frequentie op verschillende tijden gezet, zoals ook nu om de minuut, maar er lijkt niks te gebeuren.

Ik kan de php retrieve.php wel via putty of via de web interface afschieten.

Kan iemand mij helpen en eventueel aangeven waar het fout gaat of waar ik naar moet kijken?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Misschien moet je nog een user opgeven? Misschien kloppen je paden niet?

0 */8 * * * root /mnt/ext/opt/apache/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php

wat typ je dan in als je handmatig retrieved en in welke map zit je dan?

Is je php wel juist? wat geeft which php?

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 23-12-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Orbi schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:05:
Hallo mensen,

wat doe ik hier fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
##################################################
## Cronjob configuration                        ##
##################################################

# To retrieve new spots every three hours
# add the following line to the file /etc/config (open the file 
# with nano /etc/config/crontab or your favorite editor and 
# make sure that there is one TAB after each item):

#minute hour    mday    month   wday    command
0       */3     *       *       *       /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/.scripts/spotweb_cron_retr.sh > /dev/null
30      */3     *       *       *       /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/.scripts/spotweb_cron_upd.sh > /dev/null

# Set crontab to work by:
crontab /etc/config/crontab

retrieve script: http://dl.dropbox.com/u/5...s/spotweb/spotweb_retr.sh
update script: http://dl.dropbox.com/u/5...es/spotweb/spotweb_upd.sh

Meer tips & tricks zijn te vinden in de Qnap howto

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 23-12-2011 16:13 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
Datzelfde is hier al >3 uur bezig.... kan ik dat niet versnellen?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik haal nu anderhalve week spots op met de "buggy" optie. Maar nu geeft die elke keer keer aan met ophalen "Processed a total of 15030 spots" en dat getal wisselt, maar ligt altijd zo rond de 15k. Maar hoeveel nieuwe spots krijg ik er dan bij? Dat kan ik niet uit de output van retrieve.php halen. Ik wil dat graag naar een log wegschrijven, voorheen deed ik grep op die "Processed..." regel, maar dat zegt nu dus niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik ben na laatste update gisteren mijn nzbget afhandeling kwijt en kan het ook niet meer in de settings vinden.
Is er iets veranderd? Ik hoop tijdelijk want het werkte toch wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 19:34
@Brickman
Bedankt voor je post. Het werkt nu naar behoren. _/-\o_ d:)b

@w.d en @Mar2zz bedankt voor jullie posts maar ik heb de post van @Brickman uitgevoerd. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
En terecht, brickman is de NAS-expert hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

raven22 schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:23:
Ik ben na laatste update gisteren mijn nzbget afhandeling kwijt en kan het ook niet meer in de settings vinden.
Is dit misschien ook bij jou van toepassing: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1351 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Alle groepen zijn verwijderd, nu je spotweb open of gesloten kan zetten voor niet ingelogde gebruikers. Dus ff zelf op nieuwe aanmaken en je instellingen staan weer goed (deze staan in de database opgeslagen).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
lekker..
kom er net achter dat m'n spotweb gewoon open is voor guests :(

hoe lang is dat al?

edit: kan niet eens meer uitloggen om in m'n admin account te komen..

[ Voor 27% gewijzigd door Webjunkie op 25-12-2011 17:49 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
Webjunkie schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:48:
lekker..
kom er net achter dat m'n spotweb gewoon open is voor guests :(

hoe lang is dat al?

edit: kan niet eens meer uitloggen om in m'n admin account te komen..
Als je rechtsbovenin op je username klikt moet er een menu komen met de optie tot uitloggen. Daarna kan je daar weer op klikken om met bijv je admin in te loggen
raven22 schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:23:
Even uitloggen en dan als admin inloggen. Dan onder instellingen je account weer toevoegen aan in ieder geval de administrator groep (eventueel zelfde rechten geven als admin account). Dan admin uitloggen user inloggen en de optie moet terug zijn
Maranello schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:04:
Ik haal nu anderhalve week spots op met de "buggy" optie. Maar nu geeft die elke keer keer aan met ophalen "Processed a total of 15030 spots" en dat getal wisselt, maar ligt altijd zo rond de 15k. Maar hoeveel nieuwe spots krijg ik er dan bij? Dat kan ik niet uit de output van retrieve.php halen. Ik wil dat graag naar een log wegschrijven, voorheen deed ik grep op die "Processed..." regel, maar dat zegt nu dus niks meer.
Volgens mij is de optie van buggy dat deze altijd de laatste 15000 records nogmaals ophaald, dus alles daarboven zou dan nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Het draaien van upgrade-db.php geeft bij mij de volgende melding:
Synolgy> php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79
ik kom er maar niet uit..waar kan dit aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Heel vaag. Elke dag als ik Spotweb opstart, vraagt hij me om Ownsettings.php weer te wijzigen. Maar dat heb ik nu al een week lang elke dag gedaan. Ik sla hem op en de melding verdwijnt. De dag erop weer dezelfde melding zie:
There is an error in your ownsettings.php

Please remove nntp_nzb has been removed from ownsettings.php
nzbhandling has become an user preference
show_updatebutton has become an user right
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
bleh..

beetje lopen kloten met de usersgroups en heb de admin (en alle andere users) uit de anonymous open system groep gehaald.
dat was dus geen goed idee want nu krijg ik alleen nog maar:
Toegang geweigerd voor [Display overview of spots (0::)]
te zien.

iemand enig idee hoe ik het admin account via phpmyadmin weer in deze groep krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 28-12-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Webjunkie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 01:07:
iemand enig idee hoe ik het admin account via phpmyadmin weer in deze groep krijg?
Ga eens naar http://link-naar-spotweb/?page=edituser&userid=2 en zet hem via daar gewoon eens terug in de groep?

Als je overigens de user dan terug in 'anonymous user - closed system' zet, krijg je onder die access denied pagina een login scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 28-12-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
hij geeft dan <xml><result>success</result></xml> en als ik die pagina opnieuw laad dan zijn de veranderingen idd gemaakt.
alleen heb ik nog steeds geen access en nog steeds geen inlogscherm.

deze var in ownsettings heb ik ook even op 2 gezet maar dat helpt ook niet.
$settings['nonauthenticated_userid'] = 2;

edit1

als ik een verse browserwindow opstart en dan de usersettings bekijk, blijken ze toch niet te zijn bijgewerkt.

edit2:

ik heb in de usergroups tabel, groupid 1 & 2 toegevoegd aan m'n eigen admin account en nu log ik weer automagisch in.

het account is nu lid van Administrators, Anonymous user - closed system, Anonymous user - open system, Authenticated users, Trusted users

Anonymous user - open system mag toch weggehaald worden als je een closed system hebt?

[ Voor 45% gewijzigd door Webjunkie op 28-12-2011 13:00 ]

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik heb gister mij serverbak opnieuw geinstalleerd, nieuwe git pull gedaan en de database die ik had over gezet. Spots ophalen werkt maar zodra ik een nzb wil downloaden of naar sab wil sturen krijg ik de volgende error:

ERRORError while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

Mis ik iets in mijn installatie?

Edit: Probleem opgelost, selinux zat in de weg, op permissive werkt het wel

[ Voor 10% gewijzigd door Carstijn op 01-01-2012 21:50 ]

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik krijg sinds vandaag geen nieuwe spots te zien in spotweb. Hij haalt wel elke 30 minuten de update binnen, maar ze worden niet getoond? Hebben meerdere mensen hier last van?

Smika

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb zojuist ook nog een spotweb_upd gedaan, maar nu krijg ik dezelfde problemen als psvjw!

retrieve_full has been removed from ownsettings.php
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself

Hoe dit op te lossen? De configuratie is niet veranderd.

Smika

• elevator
  • Niet online

elevator

Smika schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:01:
Heb zojuist ook nog een spotweb_upd gedaan, maar nu krijg ik dezelfde problemen als psvjw!

Hoe dit op te lossen? De configuratie is niet veranderd.

Smika
Welk gedeelte van de foutmelding snap je exact niet dan?

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik heb een git pull gedaan, gevolgd door upgrade-db - maar daar komt hij steevast niet doorheen. Crasht steeds bij commentsxover (moderated) met volgende melding:
Validating commentsxover(moderated)

SpotWeb crashed

Table './spotweb/commentsxover' already exists

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(246): dbeng_mysql->rawExec('ALTER TABLE com...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(363): SpotStruct_mysql->alterStorageEngine('commentsxover', 'InnoDB')
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#3 /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php(29): SpotUpgrader->database()
#4 {main}DiskStation>

Nu zie ik meerdere posts waarin de upgrade vastloopt, maar niet specifiek met de melding "Table './spotweb/commentsxover' already exists". Uiteraard bestaat die table al. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 19:14

TimvH

Kletsmajoor

Mindwalker schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:33:
Ik heb een git pull gedaan, gevolgd door upgrade-db - maar daar komt hij steevast niet doorheen. Crasht steeds bij commentsxover (moderated) met volgende melding:

SpotWeb crashed

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(246): dbeng_mysql->rawExec('ALTER TABLE com...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(363): SpotStruct_mysql->alterStorageEngine('commentsxover', 'InnoDB')
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#4 {main}DiskStation>

Nu zie ik meerdere posts waarin de upgrade vastloopt, maar niet specifiek met de melding "Table './spotweb/commentsxover' already exists". Uiteraard bestaat die table al. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb je geprobeerd om het retrieven te forceren (--force achter toevoegen) ?
Gebruik je wel sudo voor het commando?
Anders even proberen de tabel te verwijderen met bijv. PHPMyAdmin.

Verwijderd

Topicstarter
Tim_ofzo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:38:
[...]
Hoe gaat een retrieve hem helpen om upgrade-db te doorlopen? :+
Wat heeft sudo voor zin? Geen enkele

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:50 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Ik ga binnenkort van newsserver wisselen. (Eweka naar Xsnews). Kan ik gewoon de nieuwsserver aanpassen of krijg ik dan allemaal dubbele spots ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zag dat mijn Spotweb tegenwoordig weer een open Spotweb is, doordat de groepspermissies aangepast zijn. Ik heb eea geprobeerd het weer closed te krijgen, maar tot op heden geen succes. Ik ben daarom gaan testen met wat aanpassingen in de usergroups tabel. Ik heb daarop het record voor de anonymous user aangepast en kreeg sindsdien de foutmelding
Toegang geweigerd voor [Display overview of spots (0::)]
1 2 1 <- UserID, GroupID, Prio.

Ik heb alléén dit record aangepast (in de usergroup tabel, de usertabel is untouched), maar zet ik het naar een van de andere groupID's die verder gewoon default zijn (ook de originele waarde dus), ik krijg áltijd dezelfde melding terug. In de issue tracker heeft iemand hier ook last van gehad, maar hij zegt het te hebben opgelost door de cookies te clearen.

Dat heb ik dus ook geprobeerd, maar helpt bij mij in ieder geval niet. Ook heb ik voor de zekerheid opnieuw upgrade-db.php gedraaid, je weet maar nooit, maar mocht ook niet baten.

Iemand een idee wat ik nu fout heb gedaan en wat ik moet doen om mijn Spotweb closed te krijgen? (Ik blijf het jammer vinden dat het rechtensysteem zo gaar werkt in Spotweb, hopelijk komt er een update, waardoor simpele gebruikers alleen maar een vinkje hoeven te zetten om een closed Spotweb install te krijgen).

EDIT: FIXED! :) Admin (userID 2) zat niet in groupID 2. Beetje vreemd dat als je NIET ingelogd bent, dat er dan tóch geleund wordt op de admin userrechten.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2011 21:28 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:07
Om een closed spotweb systeem te krijgen kan je toch gewoon de anonymous user in de closed groep zetten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Op de Spotweb wiki staat toch gewoon hoe je je systeem moet closen? In de 'Whats new' notes van Spotweb zelf staat letterlijk dit:
If you want a closed system, please remove the "Anonymous" user from the "Anonymous user - open system" group, and add it to the "Anonymous user - closed system" securitygroup.
Dus ik vraag me af of je het zelf niet te moeilijk maakt ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mja dat bedacht ik me later ook en heb toen (middels PHPMyAdmin, zat daar toch al in :P) alles weer gefixed. Het draait dus weer zoals ik zou willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Tim_ofzo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:38:
[...]
Wat Nightspirit al zegt, het gaat om de upgrade en niet de retrieve. Tabel weggooien is makkelijk, maar ben dan wel héél wat records kwijt. En wie weet valt 'ie dan weer over een volgende tabel etc. Blijkbaar wil de upgrade-db.php de tabel(len) opnieuw aanmaken, maar die is/zijn er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik heb sinds een paar dagen deze errors in sickbeard.
ligt dat aan sw of aan sb?
2011-12-28 04:50:21.376000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error trying to load Spotweb RSS feed: mismatched tag: line 31, column 64
2011-12-28 07:50:18.214000 SEARCHQUEUE-BACKLOG-197361 :: Error trying to load Spotweb RSS feed: mismatched tag: line 31, column 64
2011-12-28 07:50:29.809000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error trying to load Spotweb RSS feed: mismatched tag: line 31, column 64
2011-12-28 10:50:22.173000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error trying to load Spotweb RSS feed: mismatched tag: line 31, column 64
2011-12-28 19:50:23.082000 SEARCHQUEUE-BACKLOG-197361 :: Unknown error given from Spotweb: No such item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Ik probeer met:
code:
1
RewriteRule ^details/?(.*)$ /spotweb/?page=getspot&messageid=$1 [L,QSA]

/spotweb/details/xx door te sturen naar /spotweb/?page=getspot&messageid=xx om hiermee een plugin voor maraschino te maken die met verschillende newznab providers over weg kan.

Dit levert in FF een lege pagina op met de correcte html code en in IE9.0 een fout melding
code:
1
Toegang geweigerd voor [View spot in detail (3::)]

Resultaat is hier te zien:
http://dl.dropbox.com/u/5653370/spotweb_details_prob.png

Als ik onderstaand regel gebruik wordt de url goed herschreven:
code:
1
RewriteRule ^details/?(.*)$ /spotweb/?page=getspot&messageid=$1 [L,R]

en wordt de info dus wel goed weergegeven.

Wat gaat er in het bovenstaande fout? Zou iemand bovenstaande nu kunnen maken en ook uit proberen?
Ik draai Spotweb op een Synology DS410 DSM 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Mindwalker schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:20:
[...]

Wat Nightspirit al zegt, het gaat om de upgrade en niet de retrieve. Tabel weggooien is makkelijk, maar ben dan wel héél wat records kwijt. En wie weet valt 'ie dan weer over een volgende tabel etc. Blijkbaar wil de upgrade-db.php de tabel(len) opnieuw aanmaken, maar die is/zijn er al.
Moet je upgrade-db.php draaien? Als je net de nieuwste versie van Spotweb er op hebt gezet dan moet je upgrade-db.php draaien anders heeft het toch geen nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Webjunkie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:31:
ik heb sinds een paar dagen deze errors in sickbeard.
ligt dat aan sw of aan sb?
Hangt ervan af hoe de RSS output is, als die goed is, dan is het Sickbeard.

Ik snap alleen niet waarom je een RSS zou aanbieden aan Sickbeard, geef die RSS dan gelijk aan SABnzbd of zo. Als test kan je dat dus wel doen en kijken hoe SABnzbd ermee omgaat.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Tim_ofzo schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:50:
[...]

Moet je upgrade-db.php draaien? Als je net de nieuwste versie van Spotweb er op hebt gezet dan moet je upgrade-db.php draaien anders heeft het toch geen nut ;)
Als ik je vraag juist interpreteer: ja, ik moet dat doen. Als ik naar de url van spotweb ga geeft deze:
Spotweb contains updated security settings. Please run 'upgrade-db.php' from a console window
Wat ik ga doen is trial and error... de inhoud van tabel commentsxover dumpen, tabel weggooien en zien wat er gebeurt. Zo'n soortgelijke oplossing staat tussen de oude issues gemeld op github (andere tabel, maar toch).

[edit]
upgrade.php maakt de tabel weer aan en crasht daarna weer op hetzelfde punt.

Validating commentsxover(messageid)
        Validating commentsxover(nntpref)
        Validating commentsxover(spotrating)

SpotWeb crashed

DiskStation>

Nu heb ik de gehele spotweb-installatie weggegooid en nieuwe git-clone gedaan, maar ook dan hetzelfde resultaat.

[edit 2]
Ik zie dat de upgradeprocedure steeds valt over de ALTER TABLE en zie dat mijn commentsxover op MyISAM staat. Heb dat handmatig veranderd naar InnoDB en dan werkt het upgrade.php script wel...

[ Voor 49% gewijzigd door Mindwalker op 02-01-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

@Mindwalker
Misschien ligt het aan de NAS, ik kan je daarmee ook niet verder helpen aangezien ik zelf nog nooit een NAS heb aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Tim_ofzo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:39:
@Mindwalker
Misschien ligt het aan de NAS, ik kan je daarmee ook niet verder helpen aangezien ik zelf nog nooit een NAS heb aangeraakt.
Dat is wel een hele vage richting ;) Het heeft maandenlang prima gedraaid, bij een git pull gevolgd door een upgrade-db is er wat mis gegaan.

De upgrade gaat nu voorbij de foutmelding, maar knalt er later weer uit met een "Cannot add or update a child row". Heb het idee dat mijn database corrupt is geraakt.

Ik heb nog een back-up van de database van twee weken geleden, ik ga die restoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Mindwalker op 03-01-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Heb net een git pull gedaan en moest een db-upgrade doen... nu kan ik alleen niet meer inloggen... als ik foute gegevens invul dan zegt die dat maar als ik de juiste pak dan vernieuwd de pagina maar ben ik nog niet inlogt... iemand een idee ?

Edit: net een nieuwe test installatie gedaan en ook daar werkt het niet..

[ Voor 13% gewijzigd door Brummetje op 03-01-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 00:09
Ik heb inderdaad ook dezelfde problemen. Inloggen met een foutief account geeft netjes een foutmelding, maar inloggen met een bestaand account redirect naar dezelfde pagina zonder dat er ingelogd wordt. In eerste instanties dacht ik dat er misschien een cookie expiration probleem was maar ook dat was niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelfre
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2023
MMmm ik heb inderdaad hetzelfde probleem met het inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Brummetje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:15:
Heb net een git pull gedaan en moest een db-upgrade doen... nu kan ik alleen niet meer inloggen... als ik foute gegevens invul dan zegt die dat maar als ik de juiste pak dan vernieuwd de pagina maar ben ik nog niet inlogt... iemand een idee ?

Edit: net een nieuwe test installatie gedaan en ook daar werkt het niet..
Probleem met inloggen gevonden..

Heeft te maken met deze commit: https://github.com/spotwe...553a8121109b599c9352a8d09
Heb dit even terug gedraaid en nu werkt het wel... alleen me sabnzb (er naar toesturen) werkt niet meer kan de URL nu niet ophalen...

Dat van die commit komt waarschijnlijk omdat hij die setting/pref niet kan vinden of dat het 0 is..

Edit: Download probleem ook opgelost.... user/rechten systeem is echt een beetje kapot heb handmatig rechten moeten toewijzigen (groep) omdat het via de webinterface gewoon niet wordt opgeslagen... maar het werkt weer gelukkig.

[ Voor 12% gewijzigd door Brummetje op 03-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Spotweb lijkt nu te werken op de Syno inclusief download integratie naar NZBget. Maar ik mis de normale "tree" aan de linker zijde met films/audio etc welke je open kunt klappen, of is dat alleen een optie van de online varianten?

Ook het filters maken lukt niet, ze filteren nergens op behalve op ALLES, iemand die beide vragen kan beantworden?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1659295/Capture.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
stormfly schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:20:
Spotweb lijkt nu te werken op de Syno inclusief download integratie naar NZBget. Maar ik mis de normale "tree" aan de linker zijde met films/audio etc welke je open kunt klappen, of is dat alleen een optie van de online varianten?
Die "tree" waar je het over hebt dat zijn toch gewoon de filters? :? Klap dat kopje Filters eens open door op dat pijltje daarnaast te klikken, op dat plaatje wat je geeft staan ze verborgen. (Op dit plaatje links zo hoort het eruit te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Als ik hem uitklap is hij helemaal leeg...hangt niets onder. Zoals op het plaatje zou ik hem inderdaad ook verwachten? Is dat een setting of moet je ergens default filters laden of ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Laatst online: 07-09 15:23
Ik zie de 'tree' met filters ook niet meer :-(. Ik verwacht dat dit uit het tabel 'filters' komt en deze staat bij mij op 0 (dus leeg). Suggesties of iemand die voor de snelheid een dump van het standaard filters-tabel kan plaatsen?
Zou mij, en ik vermoed ook anderen, verder kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Voor je filters op mijn crosspost in het synology topic kreeg ik dit antwoord en het werkt erg goed. jvr84 in "Het grote Synology topic deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Laatst online: 07-09 15:23
stormfly schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:53:
Voor je filters op mijn crosspost in het synology topic kreeg ik dit antwoord en het werkt erg goed. jvr84 in "Het grote Synology topic deel 3"
Dank je, ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Spotweb QPKG draaien van SL1000, nu kon ik mobiel spotweb niet aan de gang krijgen en probeerde ik een GIT Pull en daarna een update-db.php maar kreeg toen eerst de volgende error:

Nadat ik mijn ownsettings.php aangepast had probeerde ik nogmaals update-db.php te draaien en nu krijg ik deze fout:

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79

Ik kom er niet uit hoe ik dit op kan lossen, iemand enig idee, ik zag dat hierboven iemand hetzelfde probleem had.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 14:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:26:
Ik heb Spotweb QPKG draaien van SL1000, nu kon ik mobiel spotweb niet aan de gang krijgen en probeerde ik een GIT Pull en daarna een update-db.php maar kreeg toen eerst de volgende error:

Nadat ik mijn ownsettings.php aangepast had probeerde ik nogmaals update-db.php te draaien en nu krijg ik deze fout:

Ik kom er niet uit hoe ik dit op kan lossen, iemand enig idee, ik zag dat hierboven iemand hetzelfde probleem had.
Gebruik je de goede PHP (/usr/bin/php)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Gebruik je de goede PHP (/usr/bin/php)?
Waarschijnlijk niet dan, ik SSH met putty naar mijn Qnap, ga naar de Spotweb map en voer daar 'php upgrade-db.php' uit. Hoe kan ik dit dan met een andere (goede) php doen. Helaas ben ik niet zo thuis in deze omgeving.
Was al blij dat ik dacht gevonden te hebben hoe je een upgrade-db uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Werkt
/usr/bin/php upgrade-db.php
niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Waarschijnlijk niet dan, ik SSH met putty naar mijn Qnap, ga naar de Spotweb map en voer daar 'php upgrade-db.php' uit. Hoe kan ik dit dan met een andere (goede) php doen. Helaas ben ik niet zo thuis in deze omgeving.
Was al blij dat ik dacht gevonden te hebben hoe je een upgrade-db uitvoert.
Sinds wanneer heeft een Qnap een /volume1/?

Voor Qnap heb je /mnt/ext/opt/apache/bin/php nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Great...
Your current Spotweb installation is tooo old to be upgraded to this current version of Spotweb.
Please download an earlier version of Spotweb (https://github.com/spotwe...e81218271dc584a858f6916af),
run upgrade-db.php using that version and then upgrade back to this version to run upgrade-db.php once more.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Sinds wanneer heeft een Qnap een /volume1/?

Voor Qnap heb je /mnt/ext/opt/apache/bin/php nodig ;).
Dit heb ik nu geprobeerd:

[/share/MD0_DATA/Web/spotweb] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ upgrade-db.php

Dan krijg ik de volgende melding:

Updating schema..(mysql)

SpotWeb crashed

Unable to connect to MySQL server: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

#0 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php(68): dbeng_mysql->connect()
#1 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(9): SpotDb->connect()
#2 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/upgrade-db.php(28): SpotUpgrader->__construct(Array)
{main}[/share/MD0_DATA/Web/spotweb] #

Als ik nu spotweb verwijder en opnieuw installeer werkt hij weer (met uitzondering van het mobiele gedeelte) en als ik dan weer een GIT pull doe en daarna een upgrade-db.php komt hij met dezelfde foutmelding.
In principe kan ik werken zonder mobiele site maar het zou wel fijn zijn als het toch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pff... ik dacht vanmorgen ff snel git pull, en upgradedb. Ben toch aardig bij.
Staat echter al zo ongeveer de hele dag op commentsxover te stampen:
code:
1
2
3
4
5
mysql> show processlist;
+-----+---------+-----------+-----------+----------------+------+--------------------+-----------------------------------------+
| Id  | User    | Host      | db        | Command        | Time | State              | Info                                    |
+-----+---------+-----------+-----------+----------------+------+--------------------+-----------------------------------------+
| 223 | spotweb | localhost | spotweb   | Query          | 4629 | copy to tmp table  | ALTER TABLE commentsxover ENGINE=InnoDB |

(Let even niet op de tijd, heb de boel gekilled gehad, en ben opnieuw begonnen :( )

Vraag me af of het niet sneller is gewoon de DB weer eens leeg te poetsen en opnieuw te beginnen. Maar een drop van alle tables zal niet meer werken nu er zoveel van de vroegere own-settings in de db zitten. Right? Wat mag ik niet droppen om dat te behouden? Dus user config en server config?

En dan, drop alle andere tables, run upgradedb en als laatste een full retrieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
is er iemand die spotweb draait op debian wheezy en mij kan helpen?

ik blijf maar ERROR 700 - NO RESPONSE FROM REMOTE HOST houden bij het laden van sommige plaatjes.
(bijvoorbeeld bij deze: iHr14gFN0oAkAoKTwAzLT%40spot.net )

testinstall.php is helemaal OK en curl zegt dit:
curl 7.23.1 (x86_64-pc-linux-gnu) libcurl/7.23.1 OpenSSL/1.0.0e zlib/1.2.3.4 libidn/1.23 libssh2/1.2.8 librtmp/2.3
Protocols: dict file ftp ftps gopher http https imap imaps ldap pop3 pop3s rtmp rtsp scp sftp smtp smtps telnet tftp
Features: Debug TrackMemory GSS-Negotiate IDN IPv6 Largefile NTLM NTLM_WB SSL libz

[ Voor 5% gewijzigd door Webjunkie op 09-01-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik krijg het zelf af en toe ook, niet alleen error 700, ook andere errors krijg ik dan te zien. Ik zit echter op Debian testing. Bewuste plaatje doet het bij mij trouwens wel.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
Zijn er meer mensen die problemen hebben met eweka?
Ik heb vandaag besloten weer eens een keer spotweb te gebruiken, mijn installatie was alleen zo oud dat hij mijn DB niet meer wilde upgraden. Heb dus een verse installatie. Enkel wil hij geen spots ophalen.
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(411) No such news group [response: "No Such Group"]
Een paar maanden geleden werkte het nog.. :'( Heeft eweka wat groepen uitgeschakeld of heb ik een config fout gemaakt?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
CptChaos schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:06:
Ik krijg het zelf af en toe ook, niet alleen error 700, ook andere errors krijg ik dan te zien. Ik zit echter op Debian testing. Bewuste plaatje doet het bij mij trouwens wel.
Debian testing is toch hetzelfde als Debian Wheezy van Webjunkie?

Wellicht dat jullie hetzelfde probleem hebben, of in elk geval dezelfde oorzaak. Ik draai zelf hier op Debian stable (Squeeze), en herken het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ja, klopt idd. wheezy en testing zijn dezelfde versie.
ik kom van stable, maar daar had ik hetzelfde probleem.
een dist-upgrade naar wheezy heeft helaas niet geholpen.

ik draai trouwens wel de server versie in virtualbox.
in het verleden had ik daarnaast een ubuntu server versie draaien en die had dit probleem helemaal niet.
ik kan dus uitsluiten dat het een virtualbox probleem zou zijn.
helaas is de ubuntu versie overleden na de dist-upgrade van 11.04 naar 11.11

ik heb ook geen idee wat het probleem hier zou kunnen zijn.
zijn het de plaatjes die hij van usenet haalt of die van het web?

het enige wat op die server draait is spotweb.
kan het te weinig geheugen zijn?
hij draait met 512mb.
de ubuntu server had 1gb maar die deed daarnaast nog een hoop andere meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
Webjunkie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:34:
het enige wat op die server draait is spotweb.
kan het te weinig geheugen zijn?
hij draait met 512mb.
de ubuntu server had 1gb maar die deed daarnaast nog een hoop andere meuk.
Nou had ik tot een half jaar geleden m'n server nog op een Via EPIA platform draaien (ofwel, een trage 1GHz processor met iets van 1GB geheugen of zo, daar had ik geen problemen met de plaatjes maar meer time-outs algeheel bij het openen van posts of terugkeren naar het overzicht.

Nu draait het op een Intel i3 2100 met 4GB geheugen - en eigenlijk gewoon vlekkeloos. Wellicht dat jouw systeem qua performance net iets boven mijn oude systeem zit, en dat je dat timeouts bij de plaatjes krijgt. Of dat dan net te weinig geheugen, of net net weinig CPU-kracht is, geen idee...
Ik geloof ook niet dat Spotweb logfiles achter laat waar je wat uit kan afleiden, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
nee, ik kom in de access/error log van apache niets tegen.
de VM draait op een i3 530 met 8gb.

als ik thuis ben zal ik 's wat extra toe wijzen aan debian, kijken of dat wat uitmaakt.
ik ben alleen bang van niet want in principe heeft debian server genoeg aan 256mb.
512mb is zelfs genoeg voor de desktop versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
misschien een domme vraag, maar overal staat dat je je usenet gegevens boven in settings.php moet zetten... maar ik zie nergens waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ferra schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:47:
misschien een domme vraag, maar overal staat dat je je usenet gegevens boven in settings.php moet zetten... maar ik zie nergens waar precies?
Dat was een maand terug nog zo, maar tegenwoordig moet je ze online invullen in spotweb zelf. Inlognaam/wachtwoord is bij kale install admin/admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Ferra schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:47:
In oudere versies moest je deze rechtstreeks ingeven in ownsettings.php, maar in de nieuwere versies vul je je usenet-gegevens in in Spotweb zelf. Inloggen als admin (pw: admin), gevolgd door Config -> Settings -> tabblad Newsservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mindwalker schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:59:
[...]

In oudere versies moest je deze rechtstreeks ingeven in ownsettings.php, maar in de nieuwere versies vul je je usenet-gegevens in in Spotweb zelf. Inloggen als admin (pw: admin), gevolgd door Config -> Settings -> tabblad Newsservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zit trouwens de API key nog in spotweb om hem te koppelen met Couchpotato?

Edit: api key voor admin uit db gehaald, maar nog steeds geen resultaat in couchpotato. ik krijg nu deze melding:

21:53:24 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. mismatched tag: line 48, column 83

[ Voor 59% gewijzigd door Ferra op 10-01-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferra schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:21:
Zit trouwens de API key nog in spotweb om hem te koppelen met Couchpotato?

Edit: api key voor admin uit db gehaald, maar nog steeds geen resultaat in couchpotato. ik krijg nu deze melding:

21:53:24 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. mismatched tag: line 48, column 83
Omdat je de API key voor admin niet kunt gebruiken. Deze is niet voor niets uit de interface weggemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
na het installeren van spotweb en sabnzbd werkt netwerk backup van m'n synology nas niet meer. Iemand bekend met dit probleem en wat je eraan kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Webjunkie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:53:
als ik thuis ben zal ik 's wat extra toe wijzen aan debian, kijken of dat wat uitmaakt.
de VM heeft nu 1GB, maar het lost 't niet op.

wel wat errors gevonden..

[Wed Jan 11 07:32:57 2012] [error] [client 192.168.1.50] PHP Notice: Undefined index: metadata in /home/web/spotweb/lib/page/SpotPage_getimage.php on line 94, referer: http://midgard/spotweb/
[Wed Jan 11 07:32:57 2012] [error] [client 192.168.1.50] PHP Notice: Undefined index: content in /home/web/spotweb/lib/page/SpotPage_getimage.php on line 95, referer: http://midgard/spotweb/
[Wed Jan 11 07:32:57 2012] [error] [client 192.168.1.50] PHP Notice: Undefined index: content in /home/web/spotweb/lib/page/SpotPage_getimage.php on line 96, referer: http://midgard/spotweb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:13:
[...]

Omdat je de API key voor admin niet kunt gebruiken. Deze is niet voor niets uit de interface weggemaakt.
Inmiddels was ik zo ver dat ik een user had aangemaakt en daarvan de api-key had toegevoegd in couchpotato. Nu kreeg ik dezelfde error, maar nu op line 1. Als ik de url die couchpotato probeert te benaderen zelf open in een browser, krijg ik een leeg scherm. het gaat nog niet helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Gamma_ed schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:22:
na het installeren van spotweb en sabnzbd werkt netwerk backup van m'n synology nas niet meer. Iemand bekend met dit probleem en wat je eraan kunt doen?
Sinds de laatste update van Synology 1955 gebeurt dit soms bij mij ook. Ik start de backup dan even handmatig en dan lukt hij wel en gaat het in het vervolg ook weer goed.

Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Situatie:

Win7 + Xampp + Spotweb op een losse machine
Win7 + Sabnzbd + Sickbeard op een losse machine

Probleem:

Tot voor kort werkte de NZB knop in spotweb gewoon normaal (directe afhandeling via SABnzbd). Na een update van vorige week (en zojuist weer om helemaal bij te zijn) werkt dit niet meer.

Het rondje gaat draaien, en na een paar seconden verschijnt het V-tje. Sabnzbd ontvangt echter niets.

Kopieer en plak ik de achterliggende URL in de browser wordt de nzb wel geladen
code:
1
http://xbmc.xyz.nl:9093/sabnzbd/api?mode=addurl&amp;apikey=0804aeaba6e0e0baab90ff4f3abf425q&amp;output=jsonp&amp;nzbname=Fable+III+2011&amp;cat=games&amp;name=https%3A%2F%2Fspotweb.xyz.nl%2F%3Fpage%3Dgetnzb%26action%3Ddisplay%26messageid%3DRxjnYxUDspIlkMNTwMFkA%40spot.net%26apikey%3D571224c3122d821a65598f74c3b82q47

Alle hosts kunnen elkaar gewoon bereiken etc etc... Hostnames zijn intern en extern hetzelfde, ook poortnummers etc.

Nu zie ik dat de url via JS wordt aangeroepen: <a onclick="downloadSabnzbd('522199',' etc etc. Kan dit een JS probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Ik probeer Spotweb te instaleren op het web hostingpakket van Mijn Domein, heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo super veel begrijp van databases maar ik krijg wat hulp van mijn Neef die daar gelukkig meer kaas van gegeten heeft.

Directere vraag waar ik nu tegenaanloop: moet ik cornjobs gebruiken of kan ik dit ook weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ik krijg deze fout in cp: Error parsing RSS. no element found: line 1, column 0... weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

ruud burger geeft aan dat het aan spotweb ligt. maar ik weet niet wat het zou moeten zijn. ik kan xml's aanroepen, cp lijkt goed te werken. waar gaat het fout in mn rss?

[ Voor 41% gewijzigd door Ferra op 11-01-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb momenteel spotweb draaien, maar voor mn gevoel werkt dat niet helemaal lekker met CP. CP vindt vaak de films niet die wel op spotweb staan en dat irriteert me mateloos. Vandaar dat ik wil overstappen naar een andere "provider".

Heeft iemand ervaring met Newzbin of NZBmatrix? En wordt er "NL" content gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
MikeOO schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:07:
[...]

Sinds de laatste update van Synology 1955 gebeurt dit soms bij mij ook. Ik start de backup dan even handmatig en dan lukt hij wel en gaat het in het vervolg ook weer goed.

Probeer dat eens.
Ik had dat een paar keer gedaan, maar geen succes, en nu net probeer ik het weer en dan doet hij het opeens. Hopelijk juich ik nog niet te vroeg, want hij is nu bezig....Maar Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik ben niet zo updaterig, als het werkt dan werkt het :) Maar ik zie nu wel weer wat verbeteringen, ik heb een versie van eind oktober kan ik die updaten zonder mijn db weer helemaal te moeten opbouwen ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Caveman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:31:
Ik ben niet zo updaterig, als het werkt dan werkt het :) Maar ik zie nu wel weer wat verbeteringen, ik heb een versie van eind oktober kan ik die updaten zonder mijn db weer helemaal te moeten opbouwen ?
Normaal gesproken kun je altijd updaten zonder problemen. Maar er kan altijd iets fout gaan waardoor je toch alles opnieuw moet doen. Dat heb je nu eenmaal bij dit soort mooie projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Klepzeiker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 08:51
Ik heb bijna een jaar een goed werkende spotweb op mijn Synology gehad. Van de een op de andere dag werkte het niet meer. Volgens mij heb ik intussen een nieuwe versie geïnstalleerd. Onderstaande melding krijg ik nu.

SpotWeb v0.54.18.0 on PHP v5.3.6 crashed Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist

De testinstall geeft aan dat de open base dir niet leeg is;

/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes

Tevens is de open ssl - private key NOT OK De php upgrade-db.php of retrieve.php werken ook niet

Wie kan me helpen, waar te zoeken?

Thanks

Edit;

Een php upgrade-db.php resulteert in;

Php fatal error: call to undefined function MySQL_action in vol1/web/spotweb/lib/dbeng/dbemg_MySQL.php on line 79

[ Voor 10% gewijzigd door J.Klepzeiker op 15-01-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Nou, ik snap er niks meer van, heb hier het hele forum doorgenomen op de 'nieuwe' ownsettings, heb de volgende regel erin gezet en het bestand verder helemaal leeggehaald:

code:
1
$settings['db']=array('engine'=>'mysql','host'=>'localhost','dbname'=>'spotweb','user'=>'chris','pass'=>'noise');

Ik heb het ook zonder ownsettings geprobeerd maar dat maakt ook niet uit. Ik krijg nog steeds de melding dat ik de NNTP, NZB en retrieve verwijzingen uit moet halen. Bij zowel update als gewoon in een internet pagina.

Hoe kan dat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Christian_Ku op 17-01-2012 12:02 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Christian_Ku schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:02:
Nou, ik snap er niks meer van, heb hier het hele forum doorgenomen op de 'nieuwe' ownsettings, heb de volgende regel erin gezet en het bestand verder helemaal leeggehaald:

code:
1
$settings['db']=array('engine'=>'mysql','host'=>'localhost','dbname'=>'spotweb','user'=>'chris','pass'=>'noise');

Ik heb het ook zonder ownsettings geprobeerd maar dat maakt ook niet uit. Ik krijg nog steeds de melding dat ik de NNTP, NZB en retrieve verwijzingen uit moet halen. Bij zowel update als gewoon in een internet pagina.

Hoe kan dat nu?
Je hebt een backup van ownsettings.php in bovenliggend mapje geplaatst? :p
spoiler:
include_once('../ownsettings.php');
include_once('ownsettings.php');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Allemachtig, dat werkt! Zo simpel...thanks.

[ Voor 146% gewijzigd door Christian_Ku op 17-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Zijn er hier ook mensen die via git ineens niet meer kunnen updaten omdat testinstall.php en nntp/client.php kennelijk aangepast zijn en eerst 'commit' moeten worden? Ik snap dat niet want bij datemodified staat netjes de datum dat ze daadwerkelijk gecreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je die twee bestandjes in jouw installatie wist en daarna opnieuw update is dat opgelost, dit schijnt vaker voor te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 23:16

dzn

Hey,

Mijn sickbeard installatie gebruikt spotweb maar geeft sinds een maand ofzo altijd deze errors:

2012-01-31 14:41:25.999344 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load Odin RSS feed: mismatched tag: line 31, column 83
2012-01-31 14:41:40.301839 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load Odin RSS feed: mismatched tag: line 31, column 83
2012-01-31 14:41:52.566587 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load Odin RSS feed: mismatched tag: line 31, column 83
...

Odin is de naam van de server waarop spotweb draait... iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden? Er is één gelijkaardige fout gemeld in deze thread maar toen is hier niet op ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Sinds de laatste Git Pull vandaag de volgende melding wanneer ik Spotweb probeer te starten op mijn Synology:

Warning: require_once(templates/we1rdo//SpotTemplateHelper_We1rdo/.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 23 Fatal error: require_once(): Failed opening required 'templates/we1rdo//SpotTemplateHelper_We1rdo/.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 23

Iemand enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen_76 op 31-01-2012 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:34

radial

Watch out

@jeroen_76, ik had hetzelfde probleem heb het maar even tijdelijk opgelost met de volgende wijzigingen:

In spotweb\lib\SpotClassAutoload.php op regel 22 toegevoegd: $tpl_name = rtrim($tpl_name,"/");
In spotweb\lib\page\SpotPage_Abs.php op regel 68 toegevoegd: $tplName = rtrim($tplName,"/");

Blijkbaar blijft de laatste / van de templatenaam staan waardoor je We1rdo/.php krijgt en die bestaat niet.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
2012-01-31 22:58: Find -l nl -l en -m subtitles for /volume2/Series/SERIENAAM

DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Setting plugins to ['BierDopje']
DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Setting languages to ['nl', 'en']
DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Worker Thread-1 added to the pool
DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Worker Thread-2 added to the pool
DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Worker Thread-3 added to the pool
DEBUG 2012-01-31 22:58:28 subliminal Worker Thread-4 added to the pool
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal Listing subtitles set(['en', 'nl']) for u'/volume2/Series/SERIENAAM 720p WEB DL DD5 1 H 264 POD/SERIENAAM.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-POD.mkv' with ['BierDopje']
ERROR 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Exception raised in worker Thread-1
Traceback (most recent call last):
File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/subliminal.py", line 274, in run
plugin = getattr(plugins, task.plugin)(task.config)
File "build/bdist.linux-armv5tel/egg/subliminal/plugins/BierDopje.py", line 62, in __init__
f = open(self.showid_cache, 'w')
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/@appstore/.subliminal/cache/bierdopje_showid.cache'
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-2
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Thread Thread-2 terminated
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-3
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-4
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Thread Thread-4 terminated
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Poison pill received, terminating thread Thread-1
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Thread Thread-1 terminated
DEBUG 2012-01-31 22:58:29 subliminal.worker Thread Thread-3 terminated
No subtitles found

2012-01-31 22:58: Subtitle search ended
=============================================================

Sickbeard zegt het volgende:
2012-01-31 22:34:02.463459 CP Server Thread-8 :: Failed to set permission for /volume2/Series/SERIENAAM to 777
2012-01-31 22:34:16.690916 CP Server Thread-11 :: Failed to set permission for /volume2/Series/SERIENAAM to 777

Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 31-01-2012 23:23 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.