SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Marcel_EA schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:24:
Nu heb ik in het overzicht, zodra ik over een spot heen ga, dat ik een voorbeeld krijg van het plaatje van de spot.
Onder Config > Change preferences > General even "Show subcats on mouseover in spots list" uitvinken (ik ken de versie van mdevries overigens niet dus ik weet niet of dat verschilt).

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 16:36

zeroday

There is no alternative!

iemand een idee
de images van de spots incluis de avatars lijken niet meer te geladen te worden
Waar zou dit aan kunnen liggen?
spots komen wel gewoon binnen.

update ..
vaag wat zitten te rommelen in de php.ini en in de cache folder (nix veranderd tov gisteren)
en nu wel ok ..
gaag

[ Voor 28% gewijzigd door zeroday op 20-01-2015 23:01 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Tuxinator schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Onder Config > Change preferences > General even "Show subcats on mouseover in spots list" uitvinken (ik ken de versie van mdevries overigens niet dus ik weet niet of dat verschilt).
Thanks, ik ga even zoeken of die er bij de Synology package ook bij zit!
I'll let you know!

[UPDATE]
Heb de optie gevonden en hij werkt ook.
Alleen haalt ie dan de hele subcat weg, dus ook de info.
Ik zou eigenlijk willen dat het weer was zoals het was.
Dus met een mouseover dat hij alleen de info laat zien zonder het plaatje.

Overigens heet de optie in het Nederlands:
"Subcategorieen tonen in lijst met spots"
Vandaar dat ik hem niet direct kon vinden. Even in het Engels gezet en toen had ik hem zo.
O-)

[ Voor 35% gewijzigd door WRT54G op 21-01-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
prekz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:02:
Net een nieuwe installatie gedaan op IIS 8.5 en Server 2012. Mijn oude omgeving was gebaseerd op het zelfde systeem.

Ik heb een retrieve gedaan en ik zie nu ineens dat hij van de laatste 4 weken alleen de spots ophaalt en niet van de jaren/maanden ervoor.

Dit terwijl mijn instellingen qua retrieven in spotweb niet heb veranderd. Zo staat er bijvoorbeeld bij: Retention on spots (in days). Older spots will be erased. Select 0 to keep all spots
Hier staat default een 0 en die staat er nog.

Ik kan mij niet herinneren dat bij mij vorige spotweb install hij ook maar 4 weken terug ging.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Probeer eens een retrieve te doen met deze toevoeging: --retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Waarschijnlijk heeft je news provider maar headers voor 4 weken.

Headers staan los van de berichten zelf en loopt vaak niet mee met dezelfde retentie. Denk dat je weer opnieuw op moet gaan bouwen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
nou voor mijn headers maak ik gebruik van xsusenet de gratis variant. Dit heeft destijds gewoon gewerkt.

Ik wil het met mijn download wel eens proberen maar hoe kan ik het beste de database leeg gooien en opnieuw beginnen?

EDIT:
Database verwijderd via Phpmyadmin en opnieuw begonnen.

[ Voor 12% gewijzigd door prekz op 21-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
Tuxinator schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:39:
Voor de mensen die de mobile template niet aan de gang krijgen:
...
Als het goed is dan wordt nu de mobile template gebruikt als je Spotweb opent met je telefoon.
Hulde _/-\o_ Werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word er nog veel gespot op spotweb? Ik had een aantal maanden geleden het idee dat het hele project redelijk dood ging en dus gestopt met gebruiken er van.

p.s.

De oorspronkelijke dev is toch ook gestopt met het project?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 18-09 16:36

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:08:
Word er nog veel gespot op spotweb? Ik had een aantal maanden geleden het idee dat het hele project redelijk dood ging en dus gestopt met gebruiken er van.

p.s.

het spotten door mensen is wat anders dan de ontwikkeling van Spotweb
voor het spotten heb je niet alleen spotweb nodig maar een van de vele andere pakketten
En ik krijg dagelijks nog steeds goed nieuw materiaal binnen

En tsj dat de oorspronkelijke dev is gestopt... Ik heb meer dan een jaar, zoniet langer met spotweb gewerkt zonder dat het enige keer down ging.Er was / is geen reden om meer dingen toe te voegen die spotweb stabieler zou maken

Meer functionaliteit? Wellicht, zoals ik nu met de mediainfo zie, maar voor de rest: niet nodig

[ Voor 22% gewijzigd door zeroday op 21-01-2015 21:05 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde ook niet beweren dat het een slecht programma is, het heeft bij mij ook twee jaar zonder klachten gedraaid. Toen het opeens van github verdween en terug kwam heb ik denk ik te vroeg de conclusie getrokken dat het dood bloedde. En mijn vm van ubuntu uitgezet en niet meer naar gekeken.

En gelukkig zag ik dit topic voorbij komen, ik kan namelijk niets vinden wat even fijn werkt als spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
En al zou Spotweb doodbloeden en niet meer werken - het is toch 'slechts' een interface naar de spots toe, de desktop client Spotnet loopt toch nog wel door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Naar buiten toe lijkt spotweb stil te staan, maar we weten inmiddels wel beter ;)

Ik heb nu het probleem dat als ik op een van de filters klik, de datum van de spots niet meer klopt: Spots van nog geen dag oud, lijken meer dan 9 maanden geleden gespot te zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door Deem op 22-01-2015 08:55 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat de anonymous user (dus als er niemand ingelogd is, de pagina waar normale gebruikers op komen) o.a. DVD5, DVD9, WMV, MPG, en CAM en telesync kunnen zien? Ik wil dat de anonymous user dus alleen HD en blue-ray spul met retail of R5 als source kan downloaden wat betreft beeld materiaal. Al het overige moet wel gewoon zichtbaar zijn.

Met filters heb ik dit al kunnen regelen, echter wordt er nog gewoon DVD5 etc. gevonden en staan deze ook in het overzicht, hoe krijg ik die eruit/onzichtbaar?

Als admin (ingelogd) moet ik wel gewoon alle spots kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:08:

p.s.

Github is 8 dagen geleden door Muis nog geupdate 8)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:27
Muis authored 14 hours ago :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Is er functioneel al iets te zien van het hele Mediainfo gebeuren? Dit was een dikke update maar zie niets terug hiervan? (Wat zou het moeten doen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:43
Volgens mij krijg je (o.a.?) mediainfo te zien bij een mouse-over; zoals hier staat:
Marcel_EA in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Dat kan niet alles zijn, MediaInfo haalt zo te zien serie en film informatie op bij oa. TvRage. Functionaliteit die ik niet in spotweb hoef eerlijk gezegt, daar heb ik Sonarr en CP voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb voor mezelf een script gemaakt die de IMDB rating toevoegt aan de titel van de spot van alle x264 films en ook de spotweb rating daarop aanpast.
Zodoende kan ik snel zien van welke nieuwe filmspots ik de spot niet eens hoef te openen omdat de rating voor mij te laag is. :)

Daarnaast heb ik van mijn spotweb ook een automatisch push-systeem gemaakt.
D.w.z als een nieuwe x264 spot van een film is opgehaald met nl subs, minstens 5.1 geluid, 1080p, uit 2014 en waarvan de rating hoog genoeg is, dan:
• download ik de nzb op de spotweb server bij mijn webhost
• kopieer ik die via ftp naar mijn usb-stick die aan mijn router hangt en die als watchfolder dient voor SABnzbd
• zet ik mijn download-machine aan via wake-on-lan over het internet en die gaat dan automatisch downloaden
• stuur ik mezelf een mailtje dat er een download is gestart met de link naar de spot en naar de SABnzbd webinterface
Dit doe ik ook voor series die ik volg en waarvan een nieuwe spot is geplaatst.

SABnzbz verplaatst al automatisch de download naar de juiste locatie en ik heb een post-proces script gemaakt die:
• alle troep uit de download verwijdert
• de video bestandsnaam hernoemt naar de naam van de spot
• een signaal stuurt naar KODI om de bibliotheek bij te werken
• mezelf een mailtje stuur met de download status
• en tenslote mijn downloadmachine weer afsluit (tenzij ik een video aan het bekijken ben of de download lijst nog niet leeg is).

Op die manier heb ik de spot altijd snel genoeg gedownload voordat die weer is verdwenen door take-downs :)
Ik weet dat dit ook allemaal kan met CoachPotato en Sickbeard, maar ik heb geen NAS of andere machine om 24x7 te laten draaien.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Mr_Blobby schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:08:
Ik heb voor mezelf een script gemaakt die de IMDB rating toevoegt aan de titel van de spot van alle x264 films en ook de spotweb rating daarop aanpast.
Zodoende kan ik snel zien van welke nieuwe filmspots ik de spot niet eens hoef te openen omdat de rating voor mij te laag is. :)
Wellicht leuk om te delen dit?
Ik denk dat er zeker mensen zijn die hier iets aan hebben!! Waaronder IK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Marcel_EA schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:15:
[...]
Wellicht leuk om te delen dit?
Ik denk dat er zeker mensen zijn die hier iets aan hebben!! Waaronder IK :P
Ik heb het script voor het toevoegen van de IMDB ratings voorzien van commentaar en hier geplaatst:
http://pastebin.com/xZDQxyKW
Daarnaast is dit script nodig: http://lab.abhinayrathore.com/imdb/imdb_php.htm
Deze moet in dezelfde folder worden geplaatst als waar het script staat en moet "imdb.php" worden genoemd.
Bovenin staan de variabelen die moeten worden aangepast.
Wat het script doet is de laatste spots uit de MySQL database ophalen sinds de opgegeven leeftijd en van type "films" en "x264".
Voor deze spots zoekt het script dan de film op in IMDB en als het vrij zeker is dat de juiste titel is gevonden, dan zal de IMDB rating worden toegevoegd aan de spot titel in de vorm van [rating], bijv [6.4].
Ook zal het script de spotrating aanpassen naar de rating van de IMDB.
Zie in de code welke "vertaaltabel" ik daarvoor heb gebruik (alle IMDB ratings < 6 krijgen een spotrating van 0 en alle IMDB ratings van > 7.6 krijgen het maximale 10 voor de spotrating).
Ik heb gemerkt dat spotweb automatisch de punten uit de titel in de database weghaalt bij het weergeven van de spotlijst. In die gevallen zie je niet bijv. [6.6], maar [6 6].
Als bovenin het script de waarde van $debug op True staat, dan zal er een simpele html tabel worden weergegeven als je het script vanuit een browser start. Je kan dan precies zien wat het script heeft gevonden en waarom er bijv. geen rating wordt toegevoegd.
Bij mezelf heb ik dit script al een aantal weken zonder problemen via een cronjob draaien (direct na de retrieve job).

Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks! _/-\o_
Ik ga er van de week eens rustig naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

JustFogMaxi schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:43:
Dat kan niet alles zijn, MediaInfo haalt zo te zien serie en film informatie op bij oa. TvRage. Functionaliteit die ik niet in spotweb hoef eerlijk gezegt, daar heb ik Sonarr en CP voor.
Volgens mij is de code gewoon (nog) niet af, en is dit de media info branch zoals die er een half jaar geleden ook al was.

Mooiste aan deze branch vind ik zelf het 'collections' gedeelte waarbij hij media samenvoegt, automatisch seizoenen en episodes herkent. Als je dat dan combineert met TvRage e.d. (dat is volgens mij niet af / dat werkt niet oid?), dan is dat wel mooi imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bedankt! Loopt als een zonnetje hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De overige 2 mag je ook delen hoor ;). Ik vind het altijd wel interessant om zulke oplossingen te bestuderen en daarna zelf te gaan gebruiken, aangepast of niet.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Of gewoon mergen in Spotweb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Interessant, ik zie dat jij de zoekmachines gebruikt om een title/film te vinden. Mag ik vragen waarom je niet gewoon de 'zoekmachine' van IMDB gebruikt? Op die manier doe ik het namelijk :+

Daarnaast zou ik bij de title vergelijking ook de html karakters eruit filteren/vervangen, hier had ik nog problemen mee met mijn script. Want als je dus een title hebt met hé en hé (wat exact hetzelfde is) zal je vergelijkingspercentage veel lager uitvallen.

Dit is wat ik gebruik:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    //Strip titles and compare
    public function compareTitles($string1, $string2)
    {
        //Replace HTML characters
        $string1 = html_entity_decode($string1, ENT_QUOTES);
        $string2 = html_entity_decode($string2, ENT_QUOTES);

//Lowercase
        $string1 = strtolower($string1);
        $string2 = strtolower($string2);

//Remove unnecessary characters
        $string1 = preg_replace('~[^A-Za-z0-9]~', "", $string1);
        $string2 = preg_replace('~[^A-Za-z0-9]~', "", $string2);

//Do we have a match?
        similar_text($string1, $string2, $percentage);

return $percentage;
    }

Dit wordt trouwens voor een compleet ander project gebruikt, maar principe wat wij beide willen bereiken is hetzelfde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Satom schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:03:
[...]
Interessant, ik zie dat jij de zoekmachines gebruikt om een title/film te vinden. Mag ik vragen waarom je niet gewoon de 'zoekmachine' van IMDB gebruikt? Op die manier doe ik het namelijk :+

Daarnaast zou ik bij de title vergelijking ook de html karakters eruit filteren/vervangen, hier had ik nog problemen mee met mijn script. Want als je dus een title hebt met hé en hé (wat exact hetzelfde is) zal je vergelijkingspercentage veel lager uitvallen.

Dit is wat ik gebruik:
....

Dit wordt trouwens voor een compleet ander project gebruikt, maar principe wat wij beide willen bereiken is hetzelfde O-)
Het IMDB script is niet van mij, maar heb ik op internet gevonden en bij kleine testjes bleek die goede resultaten te geven. Waarschijnlijk kan het slimmer. Bijvoorbeeld via http://www.omdbapi.com/

Ik heb het script voor mezelf gemaakt en was redelijk quick&dirty ;) , maar werkte voor mij goed genoeg.
Verbeteringen zijn natuurlijk altijd mogelijk.
Jouw suggestie van de compare is inderdaad wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Mr_Blobby schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Het IMDB script is niet van mij, maar heb ik op internet gevonden en bij kleine testjes bleek die goede resultaten te geven. Waarschijnlijk kan het slimmer. Bijvoorbeeld via http://www.omdbapi.com/

Ik heb het script voor mezelf gemaakt en was redelijk quick&dirty ;) , maar werkte voor mij goed genoeg.
Verbeteringen zijn natuurlijk altijd mogelijk.
Jouw suggestie van de compare is inderdaad wel een goede.
Ahaa op die fiets. Zo'n API is altijd leuk, maar wat als IMDB actie onderneemt en zegt, stop ermee! Dat is de reden dat ik omdbapi.com niet gebruik, ik wil niet afhankelijk zien :X Eventueel wil ik de compare er wil in 'bouwen' als je er zelf niet uitkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 11:51
Hartelijke bedankt, werkt perfect hier! Erg handige toevoeging. _/-\o_
Moet hem nog even via een cronjob laten aanroepen na elke update.

Heeft iemand de compare van Satom al ingebouwd? Ben daar niet zo held in... dus als iemand hem al heeft liggen hoor ik het graag :) Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Dank, werkt als een tiet!
.
Blinky schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Hartelijke bedankt, werkt perfect hier! Erg handige toevoeging. _/-\o_
Moet hem nog even via een cronjob laten aanroepen na elke update.

Heeft iemand de compare van Satom al ingebouwd? Ben daar niet zo held in... dus als iemand hem al heeft liggen hoor ik het graag :) Dank alvast!
Ik heb het gehele script wat aangepast en de output ipv HTML naar een console output gedaan. Dit omdat ik het gewoon naar de logging gespuugd wil hebben. Ook is hier de code van Satom ingebouwd.

https://github.com/rowdyn...blob/master/addrating.php

In een bash script (mits je een linux variant gebruikt) kun je de volgende code gebruiken die je in een cron kunt zetten. In onderstaand voorbeeld wordt de output gelogged naar /var/log/spotwebrating
.

code: ratingjob.sh
1
2
3
#!/bin/bash
cd /var/www/path/to/your/spotweb
/usr/bin/php addrating.php > /var/log/spotwebrating

Vergeet niet het bestand uitvoerbaar te maken.
.
code:
1
chmod a+x ratingjob.sh

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-01-2015 16:01 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:23
Beste mede tweakers,

Spotweb draait nu al een hele tijd op mijn synology ds214play, dit tot mijn grote tevredenheid.

Het enige wat niet goed werkt ( ik weet nu niet of dit aan spotweb ligt of mariadb / phpmyadmin ) is het zoeken. Als ik en spotweb een zoek opdracht geef dan komt hij niet met de laatste datum maar met 1 van 3 weken en daaronder 1 van 4 maanden en daaronder 1 van 2 dagen. Terwijl hij eigenlijk eerst die van 2 dagen geleden moet geven en dan rest.

De spots haalt hij wel goed binnen met de laatste als eerst.

Iemand enig idee waar ik dit kan aanpassen zodat bij een search opdracht de laaste als eerste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Voorkeuren > Algemeen > Standaard sorteervolgorde bij zoeken?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Dannisi schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:48:
Voorkeuren > Algemeen > Standaard sorteervolgorde bij zoeken?
_/-\o_ _/-\o_

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 11:51
Rowdy.nl schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:00:
[...]
[...]

Ik heb het gehele script wat aangepast en de output ipv HTML naar een console output gedaan. Dit omdat ik het gewoon naar de logging gespuugd wil hebben. Ook is hier de code van Satom ingebouwd.

In een bash script (mits je een linux variant gebruikt) kun je de volgende code gebruiken die je in een cron kunt zetten. In onderstaand voorbeeld wordt de output gelogged naar /var/log/spotwebrating
.

1
2
3
#!/bin/bash

.
code:
1
chmod a+x ratingjob.sh
Wow dat ziet er goed uit en ga ik vanavond zeker eens proberen! Bedankt Rowdy.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Rowdy.nl schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Dank, werkt als een tiet!
.

[...]

.

1
2
3
#!/bin/bash

.
code:
1
chmod a+x ratingjob.sh
Leuk dat het is verder is opgepakt! :)
Misschien nog een verbetering is om de punten in de titel ook weg te halen in de database.
Ik heb gemerkt dat wanneer er meer dan 3 punten in de titel zit, dat spotweb ze dan niet toont in het spot overzicht.
Dit zou je kunnen doen door regel 106 te wijzigen naar:
PHP:
1
$newtitle = str_replace(".", " ", $title) . " [" . $imdb_rating . "]";

Dan zie je in de toegevoegd IMDB rating altijd een punt en geen spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mr_Blobby schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Leuk dat het is verder is opgepakt! :)
Misschien nog een verbetering is om de punten in de titel ook weg te halen in de database.
Ik heb gemerkt dat wanneer er meer dan 3 punten in de titel zit, dat spotweb ze dan niet toont in het spot overzicht.
Dit zou je kunnen doen door regel 106 te wijzigen naar:
PHP:
1
$newtitle = str_replace(".", " ", $title) . " [" . $imdb_rating . "]";

Dan zie je in de toegevoegd IMDB rating altijd een punt en geen spatie.
Dat was idd nog een todo.. Ik heb het nu zo opgelost. Onderstaande zorgt er wel voor dat een eventuele volgende keer dat deze voorkomt de titel niet meer goed gevonden kan worden, maar soit. :)
Optimaler zou zijn om even een kolom toe te voegen waar bijvoorbeeld de rating in wordt opgeslagen, dan kan deze in de query uitgesloten worden.
.
PHP:
1
$newtitle = str_replace(".", "&period;", $title." [".$imdb_rating."]");

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb sinds dit weekend last van de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
[root@pandora spotweb]# php /usr/bin/php retrieve.php
PHP Warning:  Module 'ssh2' already loaded in Unknown on line 0

Warning: Unexpected character in input:  '' (ASCII=2) state=0 in /usr/bin/php on line 2530

Parse error: syntax error, unexpected '&#65533;&#65533;' (T_STRING) in /usr/bin/php on line 2530

Iemand die dit iets zegt, ben niet echt een programmeur. Dus blijf het liefste van php af.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt een PHP module ssh2, die je dubbel laadt, check daarvoor je php.ini, wellicht dat de rest dan ook opgelost wordt. :) De &#65533; is een wat onbekende character, lijkt het wel, zie http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=7&t=92743. Eventueel kan het aan character encoding liggen, maar dan zou je dus je locales moeten hergenereren, iets wat zo gedaan is. :)

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 16:03
Marcel_EA schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:24:
Ik heb de laatste versie weer draaien op mijn Synology via de package van mdevries (Spotweb v20150119-1).

Nu heb ik in het overzicht, zodra ik over een spot heen ga, dat ik een voorbeeld krijg van het plaatje van de spot.

Hoe kan ik dit weer uitschakelen?
Door het bestand spots.inc.php in de map templates\we1rdo te wijzgen.
Als je regel 115 comment of wegdoet blijft de hover, maar het plaatje is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ro-Me schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:16:
[...]

Door het bestand spots.inc.php in de map templates\we1rdo te wijzgen.
Als je regel 115 comment of wegdoet blijft de hover, maar het plaatje is verdwenen.
Super! Ik ga er eens naar kijken. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor mijn beeld: is https://github.com/spotweb nou de beste die je kunt gebruiken?

Ik ben even kwijt hoeveel andere versies er in omloop zijn. Deze gebruik ik al jaren, en dat werkt eigenlijk prima. Alhoewel er maar weinig updates plaats vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

pven schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:08:
Voor mijn beeld: is https://github.com/spotweb nou de beste die je kunt gebruiken?

Ik ben even kwijt hoeveel andere versies er in omloop zijn. Deze gebruik ik al jaren, en dat werkt eigenlijk prima. Alhoewel er maar weinig updates plaats vinden.
Vrij recent nog geupdate hoor!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 07:21
Weinig kan niet geen zijn en snap je reactie ook niet. Iemand helpt je met een antwoord en dan weer een prima onderbouwde reactie teurg.

Wees blij dat iemand dit weer heeft opgepakt om aanpassingen te doen waar we wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

MikeOO schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:53:
[...]

Weinig kan niet geen zijn en snap je reactie ook niet. Iemand helpt je met een antwoord en dan weer een prima onderbouwde reactie teurg.

Wees blij dat iemand dit weer heeft opgepakt om aanpassingen te doen waar we wat aan hebben.
Sorry, maar dit steeds terug komend misverstandje blijft leuk 8) _/-\o_ >:)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je dit kunt fixen? Ik dacht zo slim te zijn om mijn commentsxover table is te verwijderen omdat deze 3gb was en ik deze opnieuw wou aanmaken met php upgfrade-db.php.
user@webserver:~/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb$ php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Validating spots(messageid)
Validating spots(poster)
Validating spots(title)
Validating spots(tag)
Validating spots(category)
Validating spots(subcata)
Validating spots(subcatb)
Validating spots(subcatc)
Validating spots(subcatd)
Validating spots(subcatz)
Validating spots(stamp)
Validating spots(reversestamp)
Validating spots(filesize)
Validating spots(moderated)
Validating spots(commentcount)
Validating spots(spotrating)
Validating spots(reportcount)
Validating spots(spotterid)
Validating spots(editstamp)
Validating spots(editor)
Validating spots(collectionid)
Validating spotsfull(messageid)
Validating spotsfull(verified)
Validating spotsfull(usersignature)
Validating spotsfull(userkey)
Validating spotsfull(xmlsignature)
Validating spotsfull(fullxml)
Validating usenetstate(infotype)
Validating usenetstate(curarticlenr)
Validating usenetstate(curmessageid)
Validating usenetstate(lastretrieved)
Validating usenetstate(nowrunning)

Database schema or settings upgrade failed:
HY000: 1005: Can't create table 'spotweb.commentsxover' (errno: 150)50)

#0 /home/user/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(254): dbeng_pdo->rawExec('CREATE TABLE co...')
#1 /home/user/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(387): SpotStruct_mysql->createTable('commentsxover', 'ascii')
#2 /home/user/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#3 /home/user/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb/upgrade-db.php(44): Services_Upgrade_Base->database()
#4 {main}user@webserver:~/domains/mijndomein.nl/private_html/spotweb$
Lijkt me geen rechten issue omdat dit commando recent nog is gebruikt om nieuwe zaken aan te maken met de laatste git pull + database wijzigingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 12-02-2015 11:11 ]

Mijn V&A

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Hoe kan ik nu het beste mijn retentie in de spotweb database vergroten? Ik heb de datum nu op 1 augustus 2013 gezet, retentie van de artikelen was al 1100 (oftewel, in principe zou er geen enkel artikel verwijderd moeten worden). Hiervoor stond de datum van "Retrieve spots after..." op 1 november 2013, ik doe het graag in segmenten van 3 maanden. Retrieve pakt dit niet zelf op, hij gaat gewoon verder waar de laatste retrieve is gebleven (klopt dat?). Retrieve --retro begint helemaal vanaf het begin lijkt het wel.

Op de wiki van spotweb kan ik niks vinden. Google en dit forum zeggen allemaal gewoon retrieve draaien en zoals gezegd werkt dat niet. Is er nog een andere retrieve optie?

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:06:
Weet iemand hoe je dit kunt fixen? Ik dacht zo slim te zijn om mijn commentsxover table is te verwijderen omdat deze 3gb was en ik deze opnieuw wou aanmaken met php upgfrade-db.php.

[...]

Lijkt me geen rechten issue omdat dit commando recent nog is gebruikt om nieuwe zaken aan te maken met de laatste git pull + database wijzigingen.
Ik zou met bv PHP Admin de tabel spotweb.commentsxover handmatig weer aanmaken.
Mogelijk dat je dan de upgrade weer kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Christian_Ku schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:59:
Hoe kan ik nu het beste mijn retentie in de spotweb database vergroten? Ik heb de datum nu op 1 augustus 2013 gezet, retentie van de artikelen was al 1100 (oftewel, in principe zou er geen enkel artikel verwijderd moeten worden). Hiervoor stond de datum van "Retrieve spots after..." op 1 november 2013, ik doe het graag in segmenten van 3 maanden. Retrieve pakt dit niet zelf op, hij gaat gewoon verder waar de laatste retrieve is gebleven (klopt dat?). Retrieve --retro begint helemaal vanaf het begin lijkt het wel.

Op de wiki van spotweb kan ik niks vinden. Google en dit forum zeggen allemaal gewoon retrieve draaien en zoals gezegd werkt dat niet. Is er nog een andere retrieve optie?
Hier ben ook benieuwd naar , als iemand hier een antwoord op heeft ben ik hem zeer dankbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Workaholic schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:06:
Normaal gesproken legt upgrade-db.php je database aan en herbouwd deze als er dingen zijn die niet kloppen.

Tip voor de volgende keer ipv de complete tabel te verwijderen; lekker truncaten, oftewel leeggooien. Blijft de structuur ook gewoon behouden, maar de inhoud verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 10:28
Gisteren sinds originele Spotweb ermee stopte weer eens een update gedaan. Thanks aan iedereen die weer bijdraagt aan dit project. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:42:
[...]
Normaal gesproken legt upgrade-db.php je database aan en herbouwd deze als er dingen zijn die niet kloppen.

Tip voor de volgende keer ipv de complete tabel te verwijderen; lekker truncaten, oftewel leeggooien. Blijft de structuur ook gewoon behouden, maar de inhoud verwijderd.
Goede voor de volgende keer.. heb het probleem uiteindelijk opgelost door meerdere tabellen te verwijderen (zat blijkbaar een koppeling met een bepaalde tabel ofzo?) en toen deed php upgrade het wel. Nadeel is dat ik ook de spots tabel heb moeten verwijderen.. dus het binnenhalen van alles gaat wel even duren :X

Voordeel is dat ik meteen weer een opgeruimde database heb haha

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:30
Hoe update im makkelijk spotweb? Ik kan alleen de database updaten maar al die vernieuwingen waar over gesproken wordt? is daar een commando voor? Of gewoon git clone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:43
Als de repository nog steeds de goede is kun je gewoon 'git pull' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:36
Ik zit sinds kort bij extreme usenet en het valt me op dat ik veel spots niet meer binnen haal... Ik heb het eea vergeleken met een bekende spotter op een openbare Spotweb, daar staat hij keurig tussen met recente spots... Via mijn Spotweb zie ik de spots vanaf 2 jaar en ouder.

De aantal nieuwe spots per uur die binnen komen is gem. 20 over de gehele aantal onderwerpen (film/geluid etc) Dit was niet bij newszilla, eweka of sunny... Ftw!?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Goede voor de volgende keer.. heb het probleem uiteindelijk opgelost door meerdere tabellen te verwijderen (zat blijkbaar een koppeling met een bepaalde tabel ofzo?) en toen deed php upgrade het wel. Nadeel is dat ik ook de spots tabel heb moeten verwijderen.. dus het binnenhalen van alles gaat wel even duren :X

Voordeel is dat ik meteen weer een opgeruimde database heb haha
Zo na bijna 24 uren updaten (php retrieve.php) is mijn spotweb database weer compleet :D. Wellicht ter informatie/vergelijking is dit mijn database nu 1,6GiB:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/02/16/spotwebdatabase.png
Dit is met full spots, GEEN full comments en retentie van 397 dagen in het settings panel van Spotweb.

Vreemd genoeg is de grootste tabel toch commentsxover en dat verbaast me... Zou dit niet kleiner moeten zijn? Ik heb mijn database juist opnieuw opgebouwd, dus ik zou niet verwachten dat deze comments tabel veel informatie zou bevatten (comments haalt hij dan toch pas op bij het openen van een post??). Of is dit onderdeel van de full spots?

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 16-02-2015 12:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:12:
[...]
Vreemd genoeg is de grootste tabel toch commentsxover en dat verbaast me... Zou dit niet kleiner moeten zijn? Ik heb mijn database juist opnieuw opgebouwd, dus ik zou niet verwachten dat deze comments tabel veel informatie zou bevatten (comments haalt hij dan toch pas op bij het openen van een post??). Of is dit onderdeel van de full spots?
Comments kun je instellen of hij deze direct ophaalt of pas bij het openen.

Spotweb --> Instellingen --> Tabblad Ophalen --> Comments volledig ophalen
Vinkje uit = Ophalen als post wordt geopend.
Vinkje aan = Direct alle comments ophalen en dan is je table dus ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dat heb ik juist uitstaan.. daarom begrijp ik het ook niet. Dus retrieve comments AAN en retrieve full comments UIT (heb alles in het engels)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:02:
Dat heb ik juist uitstaan.. daarom begrijp ik het ook niet. Dus retrieve comments AAN en retrieve full comments UIT (heb alles in het engels)
Ik heb bij mij even gekekeken en die database draait al vrij lang en daar is deze ook het grootste en momenteel zit ik op 2,3GiB.

Dit is maar een klein verschil tov van die van jouw en die DB is nieuw. Mogelijk toch een paar dagen aankijken hoe snel deze groeit of dat hij redelijk gelijk blijft met wat je nu hebt.

Misschien dat er standaard wel een bepaalde grote wordt gereserveerd voor dit veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik heb zojuist geupdated van versie 'oud' naar de nieuwste direct van GitHub af. Daarna het upgrade-script gedraait (die gaf aan dat ik eerst de cache moest update) maar nu gaat hij alle spots weer opnieuw fetchen en dat terwijl ze wél gewoon in de DB staan. Heb al geprobeerd om de timestamp op 'nu' te zetten maar daar trapt hij niet in. Weet iemand of dit de bedoeling is?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het verleden heb ik een user gemaakt, en daarna verwijderd. Toen ik hem net weer wilde maken kreeg ik de melding dat deze inderdaad al bestaat. Dat klopt: in de tabel users zie ik hem staan waarbij de waarde voor deleted op 1 staat. Makkie dacht ik: ff updaten naar 0, en klaar.

Helaas:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
mysql> desc users
    -> ;
+--------------+--------------+------+-----+---------+----------------+
| Field        | Type         | Null | Key | Default | Extra          |
| id           | int(11)      | NO   | PRI | NULL    | auto_increment |
| username     | varchar(128) | NO   | UNI |         |                |
| firstname    | varchar(128) | NO   |     |         |                |
| passhash     | varchar(40)  | NO   |     |         |                |
| lastname     | varchar(128) | NO   |     |         |                |
| mail         | varchar(128) | NO   | UNI |         |                |
| apikey       | varchar(32)  | NO   | UNI |         |                |
| lastlogin    | int(11)      | NO   |     | 0       |                |
| lastvisit    | int(11)      | NO   |     | 0       |                |
| lastread     | int(11)      | NO   |     | 0       |                |
| lastapiusage | int(11)      | NO   |     | 0       |                |
| deleted      | tinyint(1)   | NO   | MUL | 0       |                |
12 rows in set (0.02 sec)

mysql> update users
    -> set delete=0
    -> where username='aap';
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'delete=0
where username='aap'' at line 2
mysql>

Wat doe ik verkeerd? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:30
Ik heb spotweb zojuist handmatig geupdate door alle files te deleten en de database opnieuw in te voeren en was al mijn settings kwijt...

Maar hoe doe ik dat nu makkelijker de volgende keer? git clone werkt wel maar dan krijg ik gewoon een nieuwe spotweb map waar ik alles uithaal en plak op de oude locatie. maar dat werkt niet goed krijg ik gare errors van,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
supayoshi schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:43:
Ik heb spotweb zojuist handmatig geupdate door alle files te deleten en de database opnieuw in te voeren en was al mijn settings kwijt...

Maar hoe doe ik dat nu makkelijker de volgende keer? git clone werkt wel maar dan krijg ik gewoon een nieuwe spotweb map waar ik alles uithaal en plak op de oude locatie. maar dat werkt niet goed krijg ik gare errors van,
Spotweb werkt bij met het commando
code:
1
GIT PULL

Hierna geeft je het commando, om dat database bij te werken voor de update die gedaan is.
code:
1
php upgrade-db.php

Als je hierbij een foutmelding krijgt komt dit omdat PHP niet gevonden kan worden.
Zet het path dan voor php.
voorbeeld:
code:
1
/usr/bin/php upgrade-db.php

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 25-02-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeOO schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:51:
Comments kun je instellen of hij deze direct ophaalt of pas bij het openen.

Spotweb --> Instellingen --> Tabblad Ophalen --> Comments volledig ophalen
Vinkje uit = Ophalen als post wordt geopend.
Vinkje aan = Direct alle comments ophalen en dan is je table dus ook groter.
Dat maakt niet uit, commentsxover zijn níet de full comments, die staan namelijk in tabel commentsfull. Commentsxover wordt áltijd gevuld en is áltijd heel groot. Wat deze tabel wél doet is mij echter niet helemaal duidelijk.

In het verleden heb ik wel eens verzocht om een mogelijkheid in te bouwen om comments ouder dan X tijd te kunnen verwijderen, zodat ook die tabel kleiner wordt, maar is niet echt op gereageerd en paar maanden later was de github repo weg, dus de issues die open stonden, zijn daarbij ook verdwenen, waarbij ik geen zin had om deze opnieuw aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Volgens mij is dit technisch niet mogelijk; ligt aan de manier waarop usernet berichten parsed enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
[...]
Dat maakt niet uit, commentsxover zijn níet de full comments, die staan namelijk in tabel commentsfull. Commentsxover wordt áltijd gevuld en is áltijd heel groot. Wat deze tabel wél doet is mij echter niet helemaal duidelijk.

In het verleden heb ik wel eens verzocht om een mogelijkheid in te bouwen om comments ouder dan X tijd te kunnen verwijderen, zodat ook die tabel kleiner wordt, maar is niet echt op gereageerd en paar maanden later was de github repo weg, dus de issues die open stonden, zijn daarbij ook verdwenen, waarbij ik geen zin had om deze opnieuw aan te vragen.
Script zie: Mr_Blobby in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

Ergens verderop in één van de postings rond die tijd staat wat commentsxover table doet, volgens mij was het iets van een soort header informatie zodat Spotweb weet welke comments bij welke spot hoort e.d.

Gebruik het script zelf ook (her en der wat aangepast) ... Ik hoef namelijk geen comments te zien van een +1 jaar geleden. Script draait elke nacht en houdt de table meestal onder de 850MB met een spotretentie van 1100 ingesteld. Momenteel is de table:
code:
1
commentsxover  - 2.612.089 records - 810,8 MB

[ Voor 23% gewijzigd door Enforcer op 25-02-2015 20:05 ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:16

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik ben wederom bezig met een spotweb op lighttpd installatie achter een nginx reverse proxy. In SpotReq.php staat het volgende:

code:
1
2
3
4
# nginx reverse proxy, check GH issue 1569
if ( (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SSL'])) && ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SSL'] == 'on') ) {
$protocol = 'https';
} # if

Als ik middels phpinfo mijn php settings/variabelen in de client webbrowser bekijk zie ik staan
code:
1
_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_SSL"] on

Via plain HTTP werkt alles naar behoren maar wanneer ik Spotweb via HTTPS opvraag mis ik o.a. de CSS en verwijzen ook de url's in de Spotweb source naar HTTP. Ik had er twee jaar geleden al een issue (1569) voor aangemaakt op via Github, ik zie ook dat die specifieke wijziging nu in de code is opgenomen en toen had ik HTTPS wel werkend gekregen. Nu echter krijg HTTPS niet aan de praat. Overigens kan ik dat GH issue niet meer terug vinden |:( maargoed. Iemand een idee hoe dit komt?

Edit1:
Mss omdat de functie getRequestProtocol nergens meer wordt aangeroepen :? Vroegah werd dat in `lib/page/SpotPage_statics.php´ gedaan maar schijnbaar in de Master branch niet meer :? Getverpielekes :/

Edit2:
Issue 45: Support for NGINX (SSL) proxy forward #45 ingeschoten :7

Edit3:
Blijkbaar ben ik niet de enige die er last van heeft: piejanssens in Don't use explicit 'http' URL's

Edit4:
En SpotWeb werkt ondertussen icm HTTPS. Ik heb issue 1569 en dus beide! bijbehorende changes doorgevoerd in mijn lokale kopie van de Spotweb master branch. Vervolgens nog een kleine wijziging aangebracht in ownsetttings.php en Spotweb draait nu achter een reverse proxy waar de reverse proxy ssl offloading uitvoerd en de requests plain http doorzet naar de Spotweb lighttpd server. Comment toegevoegd aan Issue 45: Support for NGINX (SSL) proxy forward #45, nu maar hopen dat iemand dit kan/wil doorvoeren in de master branch ooit ... :|

[ Voor 57% gewijzigd door WeaZuL op 27-02-2015 10:54 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Ik maakte gisteren een nieuwe gebruiker aan op mijn spotweb en liet de nzbhandeling via nzbget via mijn nas lopen... Nu ik als deze gebruiker inlog, is mijn groene NZB pijl knop verdwenen, zodat ik direct kan downloaden via spotweb. Ook als ik terug ga naar mijn andere account is de NZB 'groene pijl' knop verdwenen. De doorlink naar nzbget, staat overigens goed, want daar is niks aan veranderd.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y6SfGOfl.png

[ Voor 29% gewijzigd door Reverb_ op 28-02-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:16

Caveman

whahoehaha

Reverb_ schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:03:
Ik maakte gisteren een nieuwe gebruiker aan op mijn spotweb en liet de nzbhandeling via nzbget via mijn nas lopen... Nu ik als deze gebruiker inlog, is mijn groene NZB pijl knop verdwenen, zodat ik direct kan downloaden via spotweb. Ook als ik terug ga naar mijn andere account is de NZB 'groene pijl' knop verdwenen. De doorlink naar nzbget, staat overigens goed, want daar is niks aan veranderd.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

[afbeelding]
Dit is geen probleem maar een feature :)
Als je die gebruiker wat meer rechten geeft dan heb je je groene pijl weer terug.

klik op de "gebruiker" > wijzig de "gebruiker" en maak hem admin. (ik geloof dat trusted ook wel werkt, maar dat moet je ff proberen)

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 28-02-2015 15:20 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Heb al een aardige tijd Spotweb draaien, maar sinds twee weken krijg ik deze melding van m'n newsserver. Dus ik andere newsservers proberen, rebooten, etc. Vooralsnog lijkt niets te helpen, iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force
Last retrieve at Wed 11 Feb 2015 03:00:06 PM CET
Retrieving new Spots from server news.nextgennews.net...
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.21 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (500) Unexpected response [response: "I don't understand that command"]

Ook met/zonder SSL, verschillende poorten, allemaal zelfde resultaat.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NiGeLaToR schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:43:
Heb al een aardige tijd Spotweb draaien, maar sinds twee weken krijg ik deze melding van m'n newsserver. Dus ik andere newsservers proberen, rebooten, etc. Vooralsnog lijkt niets te helpen, iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force
Last retrieve at Wed 11 Feb 2015 03:00:06 PM CET
Retrieving new Spots from server news.nextgennews.net...
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.21 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (500) Unexpected response [response: "I don't understand that command"]

Ook met/zonder SSL, verschillende poorten, allemaal zelfde resultaat.
Dan zal je wat meer info moeten geven.
Wat voor systeem gebruik je voor Spotweb, welke instellingen etc

Lijk er toch op dat er egens een verkeerde instelling staat voor je newsserver.
Vermeld de gegevens hiervan ook eens, uiteraard inlog en wachtwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
MikeOO schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:12:
[...]

Dan zal je wat meer info moeten geven.
Wat voor systeem gebruik je voor Spotweb, welke instellingen etc

Lijk er toch op dat er egens een verkeerde instelling staat voor je newsserver.
Vermeld de gegevens hiervan ook eens, uiteraard inlog en wachtwoord niet.
Spotweb op Synology via package

Server: news.nextgennews.net
Poort: 119
SSL: uit

SPK uit de volgende bron: http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages

Verder sched tasks aangemaakt voor zowel retrieval als DB-upgrade, bovenstaande foutmelding via SSH verkregen.

Heb ik gedaan?

- rebooten package
- rebooten syno
- config proberen/aanpassen (Gebruikte gratis newsserver voor headers, dat stopte met werken)
- google zoeken naar foutmelding; bijzonder weinig gevonden

Wellicht kijk ik ergens over heen. Spotweb zelf draait prima, alleen retrieval werkt zo dus niet (meer).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NiGeLaToR schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:19:
[...]

Spotweb op Synology via package

Server: news.nextgennews.net
Poort: 119
SSL: uit

SPK uit de volgende bron: http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages

Verder sched tasks aangemaakt voor zowel retrieval als DB-upgrade, bovenstaande foutmelding via SSH verkregen.

Heb ik gedaan?

- rebooten package
- rebooten syno
- config proberen/aanpassen (Gebruikte gratis newsserver voor headers, dat stopte met werken)
- google zoeken naar foutmelding; bijzonder weinig gevonden

Wellicht kijk ik ergens over heen. Spotweb zelf draait prima, alleen retrieval werkt zo dus niet (meer).
Test je inlogegevens eens met je downloadprogramma die ook op je NAS draait. bv NZBget of SabNZBD.
Als je nextgennews daar hebt ingevult dan weet je zeker dan de accountgevevens juist worden gebruikt.

Check dit ook eens of dit allemaal goed staat in je account status.
https://www.nextgennews.n...-i-am-getting-a-502-error

Let ook dat al je bv 10 connectie mag maken naar de newsserver je in je downloadprogramma 9 instelt zodat Spotweb altijd 1 connectie kan gebruiken voor retrieve. Meer is niet nodig omdat hij er maar 1 gebruikt.

Verder valt mij op dat je --force gebruikt. Dat moet je niet gebruiken bij een retrieve. Alleen om gaten eventueel op te vullen die zijn ontstaan. Maar zorg eerst dat alles goed werkt en dan kun je een keer dit erbij gebruiken.

Zou ook kunnen zijn dat er problemen zijn met de header server wat een paar maanden terug ook bleek te zijn als ik dit lees
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7060

Probeer ook eens of je een Git Pull kunt uitvoeren in de Spotweb folder op je NAS zodat Spotweb wordt bijgewerkt naar de laatste versie.
Daarna of Git Pull lukt of niet even onderstaand uitvoeren in Putty vanuit de Spotweb map
/usr/bin/php upgrade-db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:34

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb nu sinds een paar dagen Spotweb eindelijk werkend. Spotweb is nu bezig om alle spots binnen te halen alleen dat duurt me toch een eeuwigheid.... klopt dat?
Als ik nu op ophalen klik is het flink aan het nadenken met die zandloper, als ik 30 minuten later de pagina ververs zijn er misschien 3 weken bij gekomen aan spots. Ervaar ik hetzeflde als iedereen en moet ik gewoon geduld hebben? Maak overigens gebruik van pure usenet, sql server 5,6 en IIS op WS2012R2.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
psyy138 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:04:
Ik heb nu sinds een paar dagen Spotweb eindelijk werkend. Spotweb is nu bezig om alle spots binnen te halen alleen dat duurt me toch een eeuwigheid.... klopt dat?
Als ik nu op ophalen klik is het flink aan het nadenken met die zandloper, als ik 30 minuten later de pagina ververs zijn er misschien 3 weken bij gekomen aan spots. Ervaar ik hetzeflde als iedereen en moet ik gewoon geduld hebben? Maak overigens gebruik van pure usenet, sql server 5,6 en IIS op WS2012R2.
Je haal toch niet de volledige spots en/of de volledige comments binnen?
Zie Spotweb --> Configuratie --> Instellingen --> Tabblad Ophalen --> Comments volledig ophalen of Spots volledig ophalen
Want dan kan het wel dagen gaan duren en die "full" opties bieden nauwelijks snelheidswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Mr_Blobby schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:32:
[...]
Je haal toch niet de volledige spots en/of de volledige comments binnen?
Zie Spotweb --> Configuratie --> Instellingen --> Tabblad Ophalen --> Comments volledig ophalen of Spots volledig ophalen
Want dan kan het wel dagen gaan duren en die "full" opties bieden nauwelijks snelheidswinst.
_/-\o_ , tering die spots waren snel binnen, maar zo op 1e oog merk ik geen verschil tussen volledig spots ophalen aan of uit en comments had ik al uit staan.

EDIT:
Ik kon het zelf nergens vinden dus ben ik het gaan uitzoeken, gevonden en ik dacht ik deel het even ;)
Spots automatisch ophalen via taakplanner.

"C:\Program Files (x86)\PHP\v5.3\php.exe" C:\Websites\spotweb\retrieve.php --force
1. Verwijs naar je php.exe en 2. verwijs naar retrieve.php van spotweb.

[ Voor 24% gewijzigd door psyy138 op 08-03-2015 22:39 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
psyy138 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:33:
[...]

_/-\o_ , tering die spots waren snel binnen, maar zo op 1e oog merk ik geen verschil tussen volledig spots ophalen aan of uit en comments had ik al uit staan.

EDIT:
Ik kon het zelf nergens vinden dus ben ik het gaan uitzoeken, gevonden en ik dacht ik deel het even ;)
Spots automatisch ophalen via taakplanner.

"C:\Program Files (x86)\PHP\v5.3\php.exe" C:\Websites\spotweb\retrieve.php --force
1. Verwijs naar je php.exe en 2. verwijs naar retrieve.php van spotweb.
Je moet alleen -force niet standaard gebruiken. Dit doe je alleen 1x als je merkt dat je spots mist. Meerdere keren uitvoeren heeft geen zin en de kans dat je DB problemen gaat geven is vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

MikeOO schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:31:
[...]

Je moet alleen -force niet standaard gebruiken. Dit doe je alleen 1x als je merkt dat je spots mist. Meerdere keren uitvoeren heeft geen zin en de kans dat je DB problemen gaat geven is vele malen groter.
thanks voor de tip.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Zijn er meer mensen die spotweb gebruiken i.c.m. supernews EU? Bij bepaalde spots is de NZB niet meer te vinden/downloaden. Via een indexer kan ik de NZB nog wel ophalen. Erg vervelend aangezien ik mijn spotweb installatie gebruik i.c.m. couch/sickrage. Deze denken dat een film c.q. serie te hebben gesnatched, maar vervolgens is er niets naar sabnzbd gestuurd. Zie ook:
https://github.com/Spotwe.../50#issuecomment-78316404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

kooimens schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:01:
Zijn er meer mensen die spotweb gebruiken i.c.m. supernews EU? Bij bepaalde spots is de NZB niet meer te vinden/downloaden. Via een indexer kan ik de NZB nog wel ophalen. Erg vervelend aangezien ik mijn spotweb installatie gebruik i.c.m. couch/sickrage. Deze denken dat een film c.q. serie te hebben gesnatched, maar vervolgens is er niets naar sabnzbd gestuurd. Zie ook:
https://github.com/Spotwe.../50#issuecomment-78316404
Probeer NZBindex of binsearch te verwisselen in spotweb.
Zelf heb ik het ingesteld op nzbindex en heb nog geen problemen ondervonden.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
Zoals ik al zei, ik kan via de indexer gewoon de nzb ophalen. Dat lijkt me dus niet de oplossing. Overigens krijg ik nu bij iedere spot
`SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.5.9-1ubuntu4.6 crashed Unexpected response [response: "Invalid username or password"] [response: ""] `
Deze melding krijg ik te zien als ik een nieuwe spot in een nieuwe tabblad open. Een normale klik op een spot levert een Error while loading the page op. Geen idee wat dit is. Heb gewoon een public versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kooimens schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 03:19:
Zoals ik al zei, ik kan via de indexer gewoon de nzb ophalen. Dat lijkt me dus niet de oplossing. Overigens krijg ik nu bij iedere spot
`SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.5.9-1ubuntu4.6 crashed Unexpected response [response: "Invalid username or password"] [response: ""] `
Deze melding krijg ik te zien als ik een nieuwe spot in een nieuwe tabblad open. Een normale klik op een spot levert een Error while loading the page op. Geen idee wat dit is. Heb gewoon een public versie draaien.
Ik zou install.php van Spotweb weer eens draaien en alles even keer opnieuw invullen. Dan weet je zeker dat alle info weer goed gezet wordt in Spotweb. Ook al heeft het altijd goed gewerkt ergens gaat het fout en je zal moeten zoeken / testen waar dit gebeurt.

Andere mogelijk is dat je DB van spotweb niet helemaal lekker meer is en dat je deze een keer opnieuw moet opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik kreeg vandaag een berichtje van een kennis van mij waar ik een Spotweb installatie op zijn VPS heb staan.
Hij was bezig met een backup aan het terugzetten en ondervind flinke hinder van mijn database.

Volgens hem heeft hij een database van een forum van 6,7GB 10 min nodig om te herstellen en mijn database ruim een uur waardoor alles traag is. Ik krijg dit gratis van hem dus wil hem niet teveel voor de voeten lopen.

Mijn database is 3,8GiB groot zie ik in phpMyAdmin, de commentsxover tabel is het grootste:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/spotweb_db_zps75jd1x6w.jpg

Volgens mij had ik ingesteld dat dat hij alleen bij het openen van een spot de comments op mag halen, maar kan dit nu niet nagaan omdat de server even in onderhoud is.

Indien de functie 'comments volledig ophalen' afgevinkt staan, wat kan dan verklaren dat die tabel zo groot is? En kan ik deze tabel leeggooien indien ik niet wil dat alle comments worden opgeslagen?

Zijn er eventuele nog meer opties om de database wat kleiner te maken? Ik heb afgelopen week toevallig het aantal spot wat hij op moet halen van 1800 naar 1200 dagen gedaan, maar de database lijkt niet kleiner. Gooit hij de oude spots niet automatisch weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Binnetie schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:13:
Ik kreeg vandaag een berichtje van een kennis van mij waar ik een Spotweb installatie op zijn VPS heb staan.
Hij was bezig met een backup aan het terugzetten en ondervind flinke hinder van mijn database.

Volgens hem heeft hij een database van een forum van 6,7GB 10 min nodig om te herstellen en mijn database ruim een uur waardoor alles traag is. Ik krijg dit gratis van hem dus wil hem niet teveel voor de voeten lopen.

Mijn database is 3,8GiB groot zie ik in phpMyAdmin, de commentsxover tabel is het grootste:

[afbeelding]

Volgens mij had ik ingesteld dat dat hij alleen bij het openen van een spot de comments op mag halen, maar kan dit nu niet nagaan omdat de server even in onderhoud is.

Indien de functie 'comments volledig ophalen' afgevinkt staan, wat kan dan verklaren dat die tabel zo groot is? En kan ik deze tabel leeggooien indien ik niet wil dat alle comments worden opgeslagen?

Zijn er eventuele nog meer opties om de database wat kleiner te maken? Ik heb afgelopen week toevallig het aantal spot wat hij op moet halen van 1800 naar 1200 dagen gedaan, maar de database lijkt niet kleiner. Gooit hij de oude spots niet automatisch weg?
Je haalt niet de volledige comments op want anders was je "commentsfull" tabel veeeeeel groter geweest. De "commentsxover" tabel bevat alleen verwijzingen naar de comments die bij een spot geplaatst zijn, maar desondanks neemt deze inderdaad verreweg de meeste ruimte in. Kijk even hier naar een manier om deze tabel te verkleinen door alle comments te verwijderen die ouder zijn dan een jaar. Dezelfde manier kan je ook gebruiken om alle spots te verwijderen die ouder dan 1200 dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt! Ik heb je script gevonden:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$con=mysqli_connect("localhost","username","password","dbname");

if (mysqli_connect_errno($con)) {
    echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
} else {
    $yearago = mktime(0,0,0,date(n),date(j),date(Y)-1);
    $query = "SELECT COUNT(*) FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago;
    $result = mysqli_query($con,$query);
    $row = $result->fetch_row();
    echo "Current number of records older than " . date(j) . "-" . date(n) . "-" . (date(Y)-1) . ": " . $row[0] . "\n";
    echo "Deleting records (maximum 30000) ...";
    $query = "DELETE FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago . " LIMIT 30000";
    $result = mysqli_query($con,$query);
    echo " done\n";
    mysqli_close($con);
}    
?>

Ik hoef alleen maar de 2e regel in te vullen met mijn inloggegevens en meer niet? Mijn PHP kennis is niet zo heel erg groot namelijk :-(

Inmiddels kan ik weer bij m'n Spotweb en heb deze settings:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/ophaal_settings_zpshjwomorr.jpg

Bij de setting: 'Retentie op spots is voor alles, of alleen voor de gecachede data' kan ik kiezen voor 'verwijder alles' of 'alleen extra data, maar behoud spots'. De spots nemen niet zoveel in, die kan ik beter gewoon laten staan?

Wat doet de setting: 'comments ophalen' anders dan 'comments volledig ophalen'? 'Comments ophalen' is dat hij uberhaupt alleen maar comments ophaalt en als je die afvinkt dan zie je geen comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb enige tijd geleden een filter in spotweb aangemaakt (HD films & Series NL) die het gewoon doet.
Als ik nu een nieuwe filter aanmaak dan filtert hij nergens meer op, ik krijg gewoon alle spots te zien.
Oftewel de nieuwe filters werken niet meer, terwijl de oude het nog gewoon doet.

Iemand hier vaker last van gehad of weet iemand een oplossing?

EDIT:
Ik zie nu tot mijn verbazing dat spotweb geen nieuwe spots heeft binnen gehaald de afgelopen 9 uur.
Server herstart lost het probleem in iedergeval niet op.

Zodra ik op binnenhalen klik zie ik wel dat spotweb bezig is maar ik zie het niet terug.

EDIT2:

Ik heb zo het vermoeden dat het een algemeen probleem is, een vriend van mij met een andere usenetprovider heeft exact hetzelfde probleem.

Zelfs de spotweb van QoQ heeft er last van; https://qoqmovies.com/spotweb/
Terwijl een andere (die ik ooit gevonden heb) er geen last van heeft; http://spotweb.timbo.nl/

[ Voor 46% gewijzigd door psyy138 op 16-03-2015 15:55 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
als ik inlog op m'n spotweb krijg ik deze error in m'n log:

SpotWeb Exception occured: String could not be parsed as XML, referer: https://magniet.nl/?searc...=&search[unfiltered]=true

pagina laadt verder wel gewoon.

m'n couchpotato komt af en toe ook met een soortgelijke error, maar die probeert dan ook de rss feed to openen.

[edia._base.providers.base] Invalid XML returned, check "https://magniet.nl/api?imdbid=1945084&apikey=xxx&t=movie&extended=1" manually for issues
als ik deze dan handmatig check, laadt de feed gewoon.

iemand enig idee wat het kan zijn?

@psyy138
krijg hier idd ook niets meer binnen sinds 9.01 vanochtend (Gerard de Villiers - [SAS 081] - Dood aan Gandhi!)

[ Voor 57% gewijzigd door Webjunkie op 16-03-2015 16:16 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bij mij haalt hij nu ook al zo'n 8 uur geen spots mer binnen, maar nog wel comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

McGreenNL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:05:
Bij mij haalt hij nu ook al zo'n 8 uur geen spots mer binnen, maar nog wel comments
Raar dat er meerdere last van hebben?

Pure usenet hier jullie?

Bij mij blijft spotweb z'n 6 uur achterlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door psyy138 op 16-03-2015 22:11 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bij mij heeft hij net wel 1 spot binnen gehaald van ongeveer 6 uur geleden. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
hier ook.
psyy138 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
Zelfs de spotweb van QoQ heeft er last van; https://qoqmovies.com/spotweb/
Terwijl een andere (die ik ooit gevonden heb) er geen last van heeft; http://spotweb.timbo.nl/
wat me opvalt is dat de nog werkende spotweb een oudere versie is.
die laat geen plaatje zien bij mouse over.

[ Voor 58% gewijzigd door Webjunkie op 16-03-2015 23:17 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[b]Webjunkie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:08:
wat me opvalt is dat de nog werkende spotweb een oudere versie is.
die laat geen plaatje zien bij mouse over.
Is vermoedelijk gewoon een probleem bij (een deel van de afnemers van) de Highwinds groep zo lijkt het

Zelf getest:
Sunny > problemen (Highwinds)
Xs4all > geen problemen (Xs4all)
Tweaknews > geen problemen, verbaast me dan wel (Highwinds)

Door de reacties van hierboven:
Pure > problemen (Highwinds)

Wellicht dat anderen het verder kunnen aanvullen

[ Voor 38% gewijzigd door Enforcer op 17-03-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Lijkt mij ook, want ik zie 2 spotweb sites die gewoon netjes spots binnenhaalden gisteravond, kan allen niet achterhalen welke usenetprovider er achter zit.
Op mijn Spotweb haal ik de spots op via Astraweb (een blockaccount die ik een paar jaar geleden heb aangeschaft) Dat heeft me nooit in de steek gelaten. Helaas is de site verwijderd en ga ik hem binnenkort opnieuw inrichten, anders had ik ook even kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb zojuist de template veranderd naar mobile, maar vanuit dit template kan ik niet meer terug naar de standaard, iemand een idee waar ik dat doe? Op een synology?

Ik probeer het programma wat sneller te krijgen want inloggen duurt soms erg lang en scrollen ook,maar zo te lezen in dit forum is er niet direct een tweak om hier iets aan te doen..?

edt; gelukt, in de database usersettings/otherprefs staat ergens normal template, hierachter we1rdo gezet en de boel gesaved.

[ Voor 15% gewijzigd door ionicdog op 17-03-2015 11:13 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Enforcer schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:28:
[...]

Is vermoedelijk gewoon een probleem bij (een deel van de afnemers van) de Highwinds groep zo lijkt het

Zelf getest:
Sunny > problemen (Highwinds)
Xs4all > geen problemen (Xs4all)
Tweaknews > geen problemen, verbaast me dan wel (Highwinds)

Door de reacties van hierboven:
Pure > problemen (Highwinds)

Wellicht dat anderen het verder kunnen aanvullen
Ik heb Sunny en idd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik heb ook sunny en sinds gisternacht problemen, lees op ander forum dat xlned ook problemen heeft die valt ook onder highwinds.
Pagina: 1 ... 33 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.