SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:22
Dit probleem staat totaal los van Spotweb maar is een probleem met de providers.
Als Spotweb geen headers kan downloaden komt er ook niets binnen.

Je kan beter een eigen topic hiervoor aanmaken bij: http://tweakers.net/tag/Nieuwsgroepen/forum/

Heb zelf totaal geen problemen en alles komt gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Mijn spotweb is weer helemaal bij.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alles is weer bijgetrokken, wellicht dat er wat headers missen...
reactie van Sunny op een ander forum:
De headers liepen wat achter, sorry voor het ongemak.

Als het goed is, trekt het vanzelf weer bij. Probeer het later nog eens.

Met vriendelijke groet,
Sunny Usenet Support
Problem solved...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Enforcer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:19:
Alles is weer bijgetrokken, wellicht dat er wat headers missen...
reactie van Sunny op een ander forum:

[...]

Problem solved...
Dit kun je oplossen door een 1x retrieve handmatig te starten met --retro erbij te zetten
retrieve.php --retro

Dan vult hij de gaten weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
MikeOO schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:05:
[...]

Dit kun je oplossen door een 1x retrieve handmatig te starten met --retro erbij te zetten
retrieve.php --retro

Dan vult hij de gaten weer op.
Thanks!
Ga ik gelijk even uitvoeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Marcel_EA schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Thanks!
Ga ik gelijk even uitvoeren. :P
Wel opletten dat je dit niet in je standaard retrieve opneemt maar alleen een keer uitvoert als je merkt er dingen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Nee, doe hem idd eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 13:12
ik zit met het probleem dat ik van buiten af op me telefoon niet kan inloggen zodra ik inlog geeft hij heel snel een rode fout melding maar spotweb geeft hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

sojab0on schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:49:
ik zit met het probleem dat ik van buiten af op me telefoon niet kan inloggen zodra ik inlog geeft hij heel snel een rode fout melding maar spotweb geeft hij niet
Ff "desktopversie opvragen" gebruiken, smartphone versie werkt bij mij ook niet.
(Chrome app op android)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 13:12
het vreemde is dat als ik 2 minuten wacht en dan reload van de pagina doe hij ineens de mobile interface wel geeft zal wel een bug in spotweb zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
hebben jullie ook dat veel van die mouse over plaatjes het niet (of veel later pas) doen?
als ik op de spot click zijn de plaatjes wel gewoon zichtbaar.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Webjunkie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:55:
hebben jullie ook dat veel van die mouse over plaatjes het niet (of veel later pas) doen?
als ik op de spot click zijn de plaatjes wel gewoon zichtbaar.
Komt omdat hij deze moet downloaden en waarschijnlijk slaat hij deze weer op een andere plek op waardoor het dus even duurt voor het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
aha.
ik dacht dat ze gecached werden bij elke retrieve.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik ben bezig met het opzetten van een spotweb server op een freebsd servertje. Het is mij nu gelukt om spotweb te installeren alleen als ik nu naar de url gaat staat er "unable to connect to database no database settings have been entered". Alleen heb ik in mijn MySQL database gekeken maar daar staan gewoon records in. Kan dit misschien met rechten te maken hebben?

Als ik naar install.php geeft hij een error op PHP.ini timezone, alleen heb ik deze al meerdere malen in gesteld en geeft mijn phpinfo.php gewoon goede informatie over de timezone.

Daarnaast geeft hij een error op PostgreSQL (PDO), mijn spotweb server werkt via MySQL. Is het niet dat PostgreSQL (PDO) daardoor niet meer nodig is?

Hebben jullie misschien enig idee waar mijn server op stuk loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:51
Een van de 2 databases moet worden ondersteund.
Waarschijnlijk staat er achter 'Database' gewoon 'OK', dus is het prima.

Heb je wel de gegevens van je database in dbsettings.inc.php neergezet? En een database spotweb aangemaakt waar de gebruiker van spotweb toegang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Kan ik in spotweb handmatig de reacties van één spot laden/downloaden?
Standaard heb ik dit uitstaan zodat de database niet immens groot wordt en het laad sneller.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
psyy138 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:45:
Standaard heb ik dit uitstaan zodat de database niet immens groot wordt en het laad sneller.
Nee dat gaat niet. Het is alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

MikeOO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:08:
[...]

Nee dat gaat niet. Het is alles of niets.
Jammer, nu moet ik namelijk handmatig in spotnet kijken of er een back-up link is van een post.
Want the Last Man on Earth valt niet meer te downloaden... in iedergeval e01 t/m e04

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
psyy138 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:10:
[...]

Jammer, nu moet ik namelijk handmatig in spotnet kijken of er een back-up link is van een post.
Want the Last Man on Earth valt niet meer te downloaden... in iedergeval e01 t/m e04
Ik zou dan gewoon alle comments aanzetten. Backup links komen steeds vaker voor. Staat bij mij ook aan en qua opslag vindt ik het allemaal wel meevallen. Natuurlijk wordt je DB groter maar dat is niet anders.

Bij de Configuratie --> Instellingen --Ophalen zou je de Retentie kunnen instellen zodat oudere items worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
psyy138 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:45:
Als je spot aanklikt dan worden de comments toch ook geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

MikeOO schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Ik zou dan gewoon alle comments aanzetten. Backup links komen steeds vaker voor. Staat bij mij ook aan en qua opslag vindt ik het allemaal wel meevallen. Natuurlijk wordt je DB groter maar dat is niet anders.

Bij de Configuratie --> Instellingen --Ophalen zou je de Retentie kunnen instellen zodat oudere items worden verwijderd.
Toch maar aangezet,
RudolfR schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Als je spot aanklikt dan worden de comments toch ook geladen?
Nope.

[ Voor 55% gewijzigd door psyy138 op 25-03-2015 11:05 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272158

Stenii schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:10:
Ik ben bezig met het opzetten van een spotweb server op een freebsd servertje. Het is mij nu gelukt om spotweb te installeren alleen als ik nu naar de url gaat staat er "unable to connect to database no database settings have been entered". Alleen heb ik in mijn MySQL database gekeken maar daar staan gewoon records in. Kan dit misschien met rechten te maken hebben?

Als ik naar install.php geeft hij een error op PHP.ini timezone, alleen heb ik deze al meerdere malen in gesteld en geeft mijn phpinfo.php gewoon goede informatie over de timezone.

Daarnaast geeft hij een error op PostgreSQL (PDO), mijn spotweb server werkt via MySQL. Is het niet dat PostgreSQL (PDO) daardoor niet meer nodig is?

Hebben jullie misschien enig idee waar mijn server op stuk loopt?
Heb je hier iets aan?
http://forums.nas4free.org/viewtopic.php?f=79&t=5507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
MikeOO schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:44:
[...]

Test je inlogegevens eens met je downloadprogramma die ook op je NAS draait. bv NZBget of SabNZBD.
Als je nextgennews daar hebt ingevult dan weet je zeker dan de accountgevevens juist worden gebruikt.

Check dit ook eens of dit allemaal goed staat in je account status.
https://www.nextgennews.n...-i-am-getting-a-502-error

Let ook dat al je bv 10 connectie mag maken naar de newsserver je in je downloadprogramma 9 instelt zodat Spotweb altijd 1 connectie kan gebruiken voor retrieve. Meer is niet nodig omdat hij er maar 1 gebruikt.

Verder valt mij op dat je --force gebruikt. Dat moet je niet gebruiken bij een retrieve. Alleen om gaten eventueel op te vullen die zijn ontstaan. Maar zorg eerst dat alles goed werkt en dan kun je een keer dit erbij gebruiken.

Zou ook kunnen zijn dat er problemen zijn met de header server wat een paar maanden terug ook bleek te zijn als ik dit lees
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7060

Probeer ook eens of je een Git Pull kunt uitvoeren in de Spotweb folder op je NAS zodat Spotweb wordt bijgewerkt naar de laatste versie.
Daarna of Git Pull lukt of niet even onderstaand uitvoeren in Putty vanuit de Spotweb map
/usr/bin/php upgrade-db.php
Eindelijk tijd genomen er voor te zitten. Allereerst, dank voor je uitgebreide reactie!
Edit; zie nu dat ik bijna 3 weken terug je bericht zag. Lol, heb het zeker druk :+

Ben eerst begonnen met updaten; bleek mijn repository dood te zijn en ik een bejaarde versie te gebruiken. Dus, geüpdatet en de db update gedraaid. Helaas geen verschil.

Tijd gepield met de instellingen voor nieuwsservers, zonder resultaat. Spotweb verwijderd en vanuit de nieuwe repo een schone installatie begonnen. Dat liep ook niet lekker, Ziggo newsserver en de Nextgennews payserver blijven raar doen. Vage foutmeldingen, soms timeout, soms alleen 'not allowed'. Dus niet eens een 'access denied.

Xs news free 1mbit account aangemaakt en hiermee geprobeerd. Meteen inloggen, spots ophalen en.. voila.

Het was toch een combi van newsserver en spotweb, want downloaden van de payserver loopt gewoon. Overigens is de snelheid van spotweb prettig, ik denk dat ik de spots niet zo lang meer ga bewaren - blijkbaar wordt ie baggertraag na een poosje.

Hoe lang bewaren jullie de spots?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:16:
[...]

Eindelijk tijd genomen er voor te zitten. Allereerst, dank voor je uitgebreide reactie!
Edit; zie nu dat ik bijna 3 weken terug je bericht zag. Lol, heb het zeker druk :+

Ben eerst begonnen met updaten; bleek mijn repository dood te zijn en ik een bejaarde versie te gebruiken. Dus, geüpdatet en de db update gedraaid. Helaas geen verschil.

Tijd gepield met de instellingen voor nieuwsservers, zonder resultaat. Spotweb verwijderd en vanuit de nieuwe repo een schone installatie begonnen. Dat liep ook niet lekker, Ziggo newsserver en de Nextgennews payserver blijven raar doen. Vage foutmeldingen, soms timeout, soms alleen 'not allowed'. Dus niet eens een 'access denied.

Xs news free 1mbit account aangemaakt en hiermee geprobeerd. Meteen inloggen, spots ophalen en.. voila.

Het was toch een combi van newsserver en spotweb, want downloaden van de payserver loopt gewoon. Overigens is de snelheid van spotweb prettig, ik denk dat ik de spots niet zo lang meer ga bewaren - blijkbaar wordt ie baggertraag na een poosje.

Hoe lang bewaren jullie de spots?
Zelf bewaar ik alle spots puur omdat ik voldoende opslag heb voor de DB en handig als archief.
Maar opzich kun je ook de retentie van de nieuwsprovider instellen.
Alles wat ouder is kun je met deze provider toch niet meer downloaden als het nog beschikbaar is uiteraard en niet al is verwijderd om wat voor reden dan ook.

Dus als je nieuwsgroepen een retentie hebben van 999 dagen dan kun je alles wat ouder is altijd verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Gisteren avond voor het eerst spotweb geinstalleerd, maar ik loop tegen wat problemen aan:

1) retrieve.php werkt wel vanuit de comand line, maar niet vanuit de browser. Ik krijg dan een
code:
1
Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}
Ik heb de error kunnen vinden online en in dit topic, maar geen oplossing die bij mij werkt. Omdat het vanuit de command line wel werkt, heb ik het idee dat ik ergens een chown of chmod moet doen, maar weet niet waar.

2) als ik retrieve.php run vanuit de command line, krijg ik ook access errors. Heeft dat iets te maken met de dubbele / na de ./cache? Zo ja: waar kan ik dat wijzigen? Ik kan geen cache dir var vinden in settings.php. De error die ik krijg is:
code:
1
2
file_put_contents(./cache//image/31/31678.jpg): failed to open stream: Permission denied in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 281
Unable to write to cache directory (./cache//image/31/31678.jpg),  owner=www-data,  group=www-data,  thisUser=marijn,  perms= 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Het viel me op dat het groene downloadpijltje verdwenen is. Nou werd er hier eerder gesuggereerd dat dit te maken zou hebben met de rechten van de user, maar die heeft admin rechten.

Nu heb ik onlangs DSM 5.2 beta geinstalleerd, maar ik dacht dat ik daarna nog wel het pijltje had, maar dat kan ik verkeerd hebben.

Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? Mijn nzb handling is ongewijzigd (call NZBget through http by Spotweb).

edit: ik heb een clean install gedaan, maar nog altijd is het pijltje er niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 29-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

elsinga

=8-)

Mijn Spotweb heeft de "handige" gewoonte om tijdens het editen van de config de NZBGet user weer standaard te zetten. En als Spotweb met die user niet bij NZBGet kan komen, dan is dat pijltje ook weg. Even checken?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr Alfabet schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:46:
Gisteren avond voor het eerst spotweb geinstalleerd, maar ik loop tegen wat problemen aan:

1) retrieve.php werkt wel vanuit de comand line, maar niet vanuit de browser. Ik krijg dan een
code:
1
Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}
Ik heb de error kunnen vinden online en in dit topic, maar geen oplossing die bij mij werkt. Omdat het vanuit de command line wel werkt, heb ik het idee dat ik ergens een chown of chmod moet doen, maar weet niet waar.

2) als ik retrieve.php run vanuit de command line, krijg ik ook access errors. Heeft dat iets te maken met de dubbele / na de ./cache? Zo ja: waar kan ik dat wijzigen? Ik kan geen cache dir var vinden in settings.php. De error die ik krijg is:
code:
1
2
file_put_contents(./cache//image/31/31678.jpg): failed to open stream: Permission denied in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 281
Unable to write to cache directory (./cache//image/31/31678.jpg),  owner=www-data,  group=www-data,  thisUser=marijn,  perms= 777
Inderdaad lijkt het een rechtenprobleem.
Check eens met WinSCP welke rechten er dan te vinden zijn door rechtermuisknop op map cache en dan eigenschappen.

Ik weet niet op wat voor systeem je Spotweb draait maar User Marijn is meestal niet de juiste persoon qua rechten. Dit zou meer Root gebruiker moeten zijn.

Vermeld ook je Retrieve regels eens.
Heb je ook Install.php gedraait voor de installatie van Spotweb en gecontroleerd of daar fouten bij staan.
Zeker de cache folder wordt bv gecontroleer of er shrijfrechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
MikeOO schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Inderdaad lijkt het een rechtenprobleem.
Check eens met WinSCP welke rechten er dan te vinden zijn door rechtermuisknop op map cache en dan eigenschappen.
Ik draai op Ubuntu 14.04 LTS, heb mijn cache folder 777 rechten gegeven, en spotweb folder ook. Dat lostte het niet op, maar nu lijkt het alsof het geven van 777 rechten aan de apache cache folder het probleem wel oplostte.
Ik weet niet op wat voor systeem je Spotweb draait maar User Marijn is meestal niet de juiste persoon qua rechten. Dit zou meer Root gebruiker moeten zijn.

Vermeld ook je Retrieve regels eens.
Heb je ook Install.php gedraait voor de installatie van Spotweb en gecontroleerd of daar fouten bij staan.
Zeker de cache folder wordt bv gecontroleer of er shrijfrechten zijn.
Wat bedoel je met mijn retrieve regels? de settings daarvoor? Aangezien de retrieve nu wel werkt vanuit de command line lijken me die prima.

Bij de install.php staan alleen de pgSQL en de 'own settings file' op NOT OK, dat lijkt me ook prima.
Ik kan dit natuurlijk wel gewoon als cronjob instellen, maar het zou fijner zijn als de knop retrieve in spotweb ook werkte.

Nog iets anders: hij is nu sinds gisteren bezig met retrieven, moet zo'n 1.8 miljoen spots. Hij doet er per uur zo'n 5000, is dat normaal?
Ik heb nu wat settings veranderd zodat ie niet meer alle plaatjes en dergelijke zou prefetchen, maar het gaat niet veel sneller.

EDIT: Op spotweb staan nu wat spots van 4 jaar en 11 maanden tot 5 jaar en 1 maand oud, maar er staat geen download button naast voor de NZB, geen selectievakje en geen SAB link. Is dit omdat de database nog niet klaar is met retrieven? Of zit ik weer naar het volgende probleem te kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Alfabet op 30-03-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Kan iemand mij wellicht verder helpen? Ik draai al een tijdje spotweb op mijn Mac (Yosemite geinstalleerd) en eigenlijk mij nooit echt bekommerd om de plaatjes die bij de spots horen, maar nu met die handige mouse over dat de plaatjes zichtbaar worden, wil ik toch graag dat de plaatjes te zien zijn i.p.v. een plaatje met de tekst FOUT ONBEKENDE FOUT. Ik draai spotweb m.b.v. Xampp en heb de cachemap de juiste rechten gegeven, maar ik zie helaas nog geen plaatjes.

Verder draait spotweb helemaal naar behoren dus echt alleen de plaatjes komen niet tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr Alfabet schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:33:
[...]

Ik draai op Ubuntu 14.04 LTS, heb mijn cache folder 777 rechten gegeven, en spotweb folder ook. Dat lostte het niet op, maar nu lijkt het alsof het geven van 777 rechten aan de apache cache folder het probleem wel oplostte.

[...]

Wat bedoel je met mijn retrieve regels? de settings daarvoor? Aangezien de retrieve nu wel werkt vanuit de command line lijken me die prima.

Bij de install.php staan alleen de pgSQL en de 'own settings file' op NOT OK, dat lijkt me ook prima.
Ik kan dit natuurlijk wel gewoon als cronjob instellen, maar het zou fijner zijn als de knop retrieve in spotweb ook werkte.

Nog iets anders: hij is nu sinds gisteren bezig met retrieven, moet zo'n 1.8 miljoen spots. Hij doet er per uur zo'n 5000, is dat normaal?
Ik heb nu wat settings veranderd zodat ie niet meer alle plaatjes en dergelijke zou prefetchen, maar het gaat niet veel sneller.

EDIT: Op spotweb staan nu wat spots van 4 jaar en 11 maanden tot 5 jaar en 1 maand oud, maar er staat geen download button naast voor de NZB, geen selectievakje en geen SAB link. Is dit omdat de database nog niet klaar is met retrieven? Of zit ik weer naar het volgende probleem te kijken?
Spotweb is meestal niet snel met downloaden. Als ik mijn DB opnieuw moet vullen op mijn NAS is hij daar meestal 3 volle dagen mee bezig. Nu kan jouw Linux machine een stuk sneller zijn waardoor het misschien 1 dag duurt. Geduld is nodig en ga het niet steeds onderbreken want dat helpt niet om je DB compleet te krijgen. Zeker het downloaden van eventuele comments als je dat hebt aanstaan duurt erg lang. Beste is ook als je klaar bent om een backup te maken van je DB zodat je deze terug kan plaatsen als er weer eens wat gebeurt. Dan hoef je lang zoveel niet te downloaden, zeker als je met een cronjob bv 1x per maand een backup laat maken bv.

In de instellingen van Spotweb kun je ook instellen wat je retentie is zodat hij geen spots meer gaat downloaden die je toch niet kunt binnenhalen. Dat er geen NZB knop achter oude spots staat is normaal. Ik weet de reden niet exact meer maar is geen probleem zolang de afgelopen 2 jr wel goed komen te staan dan zit je goed.

Een retrieve via de browser werkt meestal niet echt lekker. Alleen als je systeem supersnel is zal dit op zich kunnen maar ik heb bv een cronjob draaien die om de 30 minuten een retrieve doet. Als ik daarna in de brower alsnog op de knop klik duurt het nog steeds lang.

Beste kun je dus een cronjob maken die elke xx minuten of uren een retrieve uitvoert.

Apache op 777 zetten is misschien niet verstandig. Ik heb daar zelf te weinig verstand van maar mogelijk zet je nu meer open naar de buitenwereld dan je wenst.

Met retrieve regels bedoelde ik de regel die je gebruikt. Maar je heb nog geen cronjob dus een NVT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
willem1509 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:22:
Kan iemand mij wellicht verder helpen? Ik draai al een tijdje spotweb op mijn Mac (Yosemite geinstalleerd) en eigenlijk mij nooit echt bekommerd om de plaatjes die bij de spots horen, maar nu met die handige mouse over dat de plaatjes zichtbaar worden, wil ik toch graag dat de plaatjes te zien zijn i.p.v. een plaatje met de tekst FOUT ONBEKENDE FOUT. Ik draai spotweb m.b.v. Xampp en heb de cachemap de juiste rechten gegeven, maar ik zie helaas nog geen plaatjes.

Verder draait spotweb helemaal naar behoren dus echt alleen de plaatjes komen niet tevoorschijn.
Beste is om even install.php te openen. Dan krijg je direct te zien of alles goed staat. Meestal is dit toch een rechtenprobleem met de cache folder. De rechten moeten goed staan voor de gebruiker waar spotweb mee werkt. Als je install.php opent krijg je direct te zien of het programma schijfrechten heeft in de map.
Als daar staat dat het niet schrijfbaar is weet je direct wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Install opnieuw doorgelopen.. daar staat cache op ok (heb de map ge- chmod 777 om deze op ok te krijgen), maar nog steeds geen plaatjes. Kan dit wellicht liggen aan welke nieuwsserver je gebruikt? Ik gebruik nu cheapnews..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
MikeOO schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Spotweb is meestal niet snel met downloaden. Als ik mijn DB opnieuw moet vullen op mijn NAS is hij daar meestal 3 volle dagen mee bezig. Nu kan jouw Linux machine een stuk sneller zijn waardoor het misschien 1 dag duurt. Geduld is nodig en ga het niet steeds onderbreken want dat helpt niet om je DB compleet te krijgen. Zeker het downloaden van eventuele comments als je dat hebt aanstaan duurt erg lang. Beste is ook als je klaar bent om een backup te maken van je DB zodat je deze terug kan plaatsen als er weer eens wat gebeurt. Dan hoef je lang zoveel niet te downloaden, zeker als je met een cronjob bv 1x per maand een backup laat maken bv.
1.8 miljoen / 5000 per seconden = 2 weken, niet 3 dagen ;) Maar ik zal wel geduld uitoefenen.
Waar staat de database op de server? Dan weet ik wat ik precies moet backuppen.
In de instellingen van Spotweb kun je ook instellen wat je retentie is zodat hij geen spots meer gaat downloaden die je toch niet kunt binnenhalen. Dat er geen NZB knop achter oude spots staat is normaal. Ik weet de reden niet exact meer maar is geen probleem zolang de afgelopen 2 jr wel goed komen te staan dan zit je goed.

Een retrieve via de browser werkt meestal niet echt lekker. Alleen als je systeem supersnel is zal dit op zich kunnen maar ik heb bv een cronjob draaien die om de 30 minuten een retrieve doet. Als ik daarna in de brower alsnog op de knop klik duurt het nog steeds lang.

Beste kun je dus een cronjob maken die elke xx minuten of uren een retrieve uitvoert.

Apache op 777 zetten is misschien niet verstandig. Ik heb daar zelf te weinig verstand van maar mogelijk zet je nu meer open naar de buitenwereld dan je wenst.
Ik heb niet heel apache, maar alleen apache/cache 777 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
elsinga schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:29:
Mijn Spotweb heeft de "handige" gewoonte om tijdens het editen van de config de NZBGet user weer standaard te zetten. En als Spotweb met die user niet bij NZBGet kan komen, dan is dat pijltje ook weg. Even checken?
NZBget username staat op nzbget, is volgens mij ook de enige naam die ondersteunt is? Helaas dus nog geen succes, wel heel irritant, zou het dan mogelijk toch aan DSM 5.2 (beta) liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
willem1509 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:19:
Install opnieuw doorgelopen.. daar staat cache op ok (heb de map ge- chmod 777 om deze op ok te krijgen), maar nog steeds geen plaatjes. Kan dit wellicht liggen aan welke nieuwsserver je gebruikt? Ik gebruik nu cheapnews..
Je nieuwsserver kan de plaatjes prima aan. Ergens staat iets niet goed zodat de plaatjes niet opgeslagen kunnen worden.

Ik weet niet op wat voor systeem je Spotweb draait maar check dit eens
http://www.synology-forum...eb-geen-plaatjes-meer-op/

Gaat wel om een NAS en mogelijk gebruik je iets anders maar strekking is dat er een tmp folder mist in het path.

Draai eens een retrieve handmatig om te zien of je foutmelding krijgt en neem het topic even door zodat je mogelijk nog wat dingen kunt checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mr Alfabet schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Waar staat de database op de server? Dan weet ik wat ik precies moet backuppen.
De database is een SQL database wat tegenwoordig Maria DB heeft. Met bv phpmyadmin kun je de DB bekijken.

Onderstaad de mannier om te backuppen en restoren. Nu kan het zijn dat op jouw systeem de commando's weer anders zijn en dat zal je dan even moeten uitzoeken welke dat zijn.

Backup maken van de database (optioneel)
code:
1
sudo mysqldump spotweb | bzip2 -c > spotweb-`date +"%Y-%m-%d"`.mysql.bz2

NIET UITVOEREN (zo restore je een backup!)
code:
1
sudo su -bzip2 -c -d spotweb-2011-07-17.mysql.bz2 | mysql spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 07:42

elsinga

=8-)

Scr3wdriv3r schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:36:
[...]

NZBget username staat op nzbget, is volgens mij ook de enige naam die ondersteunt is? Helaas dus nog geen succes, wel heel irritant, zou het dan mogelijk toch aan DSM 5.2 (beta) liggen?
Nee hoor, kan ook een eigen username zijn, maar die moet je dan wel elke keer weer intypen. Gelukkig wijzigt er bij mij niet veel aan de config. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nog meer mensen last met retrieven sinds dit weekend?

Handmatig starten geeft onderstaande foutmelding (bij cronjob heb ik geen log):
spotweb@webserver:~/domains/spotweburl/private_html/spotweb$ php retrieve.php
Removing Spot information which is beyond retention period,, done
Last retrieve at Sun 29 Mar 2015 03:30:29 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.cheapnews.eu...

Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://news.cheapnews.eu:119 (Connection timed out) in /home/spotweb/domains/spotweburl/private_html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.5.23 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

#0 /home/spotweb/domains/spotweburl/private_html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 /home/spotweb/domains/spotweburl/private_html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 /home/spotweb/domains/spotweburl/private_html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 /home/spotweb/domains/spotweburl/private_html/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}
Heb nog even een andere usenet server geprobeerd (heeft in het verleden wel is geholpen toen er corrupte spots waren etc) maar bij zowel tweaknews als supernews krijg ik deze fout.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Dit is vanaf de 29ste zo.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:36:
Nog meer mensen last met retrieven sinds dit weekend?

Handmatig starten geeft onderstaande foutmelding (bij cronjob heb ik geen log):

[...]

Heb nog even een andere usenet server geprobeerd (heeft in het verleden wel is geholpen toen er corrupte spots waren etc) maar bij zowel tweaknews als supernews krijg ik deze fout.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Dit is vanaf de 29ste zo.
1 a 2 weken geleden waren er ook aan aantal leden die problemen haden met Retrieven en dit probleem zat bij bepaalde providers.

Retrieven werkt hier prima en problemen hiermee zijn ook niet universeel maar meestal omdat een nieuwsprovider een probleem heeft.

Het kan ook zijn dat er een probleem is met je DB zelf waardoor dit niet lekker meer loopt.

Check eerst eens met Spotligt of je hiermee wel de headers kunt downloaden met hetzelfde account. Als dat goed gaat weet je dat het probleem aan jouw kant zit.
Werkt dat ook niet dan is er mogelijk een probleem bij de nieuwsproviders.

Om je DB te controleren kun je onderstaand eens proberen

1. /usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
2. Vul het wachtwoord in van de DB
3. check table spots; <spots als voorbeeld>
4. repair table spots; <bij fouten>

DIt is gebaseerd op een Synology NAS. Als je een anders systeem gebruikt moet je het path naar MySQL even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
elsinga schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:19:
[...]

Nee hoor, kan ook een eigen username zijn, maar die moet je dan wel elke keer weer intypen. Gelukkig wijzigt er bij mij niet veel aan de config. ;)
Ok, dat wist ik niet. Dit lijkt in ieder geval niet het euvel te zijn.

Verder nog suggesties waarom de groene pijl voor het downloaden niet zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:18:
[...]

1 a 2 weken geleden waren er ook aan aantal leden die problemen haden met Retrieven en dit probleem zat bij bepaalde providers.

Retrieven werkt hier prima en problemen hiermee zijn ook niet universeel maar meestal omdat een nieuwsprovider een probleem heeft.

Het kan ook zijn dat er een probleem is met je DB zelf waardoor dit niet lekker meer loopt.

Check eerst eens met Spotligt of je hiermee wel de headers kunt downloaden met hetzelfde account. Als dat goed gaat weet je dat het probleem aan jouw kant zit.
Werkt dat ook niet dan is er mogelijk een probleem bij de nieuwsproviders.

Om je DB te controleren kun je onderstaand eens proberen

1. /usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
2. Vul het wachtwoord in van de DB
3. check table spots; <spots als voorbeeld>
4. repair table spots; <bij fouten>

DIt is gebaseerd op een Synology NAS. Als je een anders systeem gebruikt moet je het path naar MySQL even aanpassen.
Hoe weet ik op welke headers hij precies vast loopt? Ik kan dit niet halen uit de error?

Het is geen synology omgeving, maar via phpmyadmin krijg ik geen errors in mijn database. Dus check / repair = geen oplossing :(

edit: zelfs na een truncate van spots en spotsfull --> nieuwe retrieve loopt hij vast :(

Retrieving 2154727 till 2155228 (parsed: 62, in DB: 0, signed: 0, invalid: 0, rtntn.skip: 62, mod: 0, full: 0, total: 62) in 0.02 seconds
Retrieving 2155228 till 2155729 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 0, rtntn.skip: 501, mod: 0, full: 0, total: 501) in 0.13 seconds
Retrieving 2155729 till 2156230 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 0, rtntn.skip: 501, mod: 0, full: 0, total: 501) in 0.1 seconds
Retrieving 2156230 till 2156731 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 0, rtntn.skip: 501, mod: 0, full: 0, total: 501) in 0.18 seconds
Retrieving 2156731 till 2157232 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 500, mod: 0, full: 0, total: 501) in 0.15 seconds
Retrieving 2157232 till 2157733 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 3, rtntn.skip: 498, mod: 0, full: 0, total: 501) in 1.49 seconds
Retrieving 2157733 till 2158234 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 500, mod: 0, full: 0, total: 501) in 1.43 seconds
Retrieving 2158234 till 2158735 (parsed: 501, in DB: 0, signed: 0, invalid: 1, rtntn.skip: 500, mod: 0, full: 0, total: 501) in 2.31 seconds
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.5.23 crashed

(-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(296): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(279): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1759): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 2158735-2...')
#3 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('2158735-2159235')
#4 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('2158735-2159235')
#5 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(2158735, 2159235)
#6 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(0, '500')
#7 /home/kroket/domains/spotweburl.nl/private_html/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

[ Voor 57% gewijzigd door Workaholic op 01-04-2015 23:53 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Workaholic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:48:
[...]

Hoe weet ik op welke headers hij precies vast loopt? Ik kan dit niet halen uit de error?

Het is geen synology omgeving, maar via phpmyadmin krijg ik geen errors in mijn database. Dus check / repair = geen oplossing :(

edit: zelfs na een truncate van spots en spotsfull --> nieuwe retrieve loopt hij vast :(
Als ik zoek op de fout kom je o.a dit tegen
http://www.spot-net.nl/fo...hp?t=5754&p=50080&lang=nl

Probeer dus eens om de retrieve steeds opnieuw te starten als hij stopt.
Niet ideaal maar misschien als hij klaar is uitiendelijk dat het weer normaal gaat lopen.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Scr3wdriv3r schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:34:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Dit lijkt in ieder geval niet het euvel te zijn.

Verder nog suggesties waarom de groene pijl voor het downloaden niet zichtbaar is?
Ok, ik ben er achter wat het probleem was. Onlangs heb ik mijn router gereset, waardoor mijn lokale ip niet meer bereikbaar is voor spotweb (moet mijn poorten nog forwarden). Toen ik het veranderde naar mijn 192.1xx adres, werkte het weer.

Zit ik wel met een nieuw probleem. Ik heb dus een clean install gedaan, hiervoor heb ik mijn spotweb user en sql database verwijderd. Database en user worden tijdens de install van de package weer aangemaakt, althans alles werkt na de install, retrieven, de hele mikmak.

Ik even mijn belangrijkste filters aangemaakt, en wanneer ik op een gegeven moment op één van die filters klik, duurt het laden ontzettend lang, en daarna laadt er gewoon niets meer?! Spotweb zelf ook niet meer. Andere aangemaakte filters daarvoor ging prima, en dit was geen heel ingewikkelde o.i.d. Hij blijft gewoon oneindig laden, niet dat iets onbereikbaar is ofzo. Herstart NAS of package helpt ook niet.

Dacht laat ik eens kijken hoe groot de database is, misschien dat ik daar iets fout gedaan heb waardoor hij het niet kan behappen. Blijkbaar is sinds een tijdje MariaDB nodig, maar dat converteert alleen (?), ik zou mijn database nog steeds moeten kunnen zien via phpmyadmin toch? Daar staat hij namelijk niet tussen. Nou ben ik niet echt thuis in sql, maar bij het installeren kun je kiezen tussen SQL en postgreSQL, ik heb voor SQL gekozen (de andere gaf een foutmelding).

Nu zie ik in phpmyadmin onder servers staan "PostgreSQL by Synology". Als dat betekend dat ik alleen dat type database zie, dan heb ik een probleem denk ik? Of zit ik op een fout spoor?

Edit: in broncontrole zie ik dat lang niet alle resources worden gebruikt, cpu op 5% en ram op 40%, waar het wel opvalt dat proces mysqld hier grotendeels voor verantwoordelijk is.

Edit2: aardige fail aan mijn kant, ik benader steeds de gui van phppgadmin. Na het herinstalleren van phpmyadmin zie ik de database wel. Wat opvalt is dat de tabel spots ongeveer 400MB is, en tabel commentsxover (comments neem ik aan), 1,4GB. Zou dat de boosdoener zijn? Ik kan deze tabel niet leegmaken of verwijderen overigens, dat wordt dus nog een clean install met de optie comments retrieven uit.

Edit3: nadat ik phpmyadmin geinstalleerd had, was spotweb ineens weer te benaderen (en reageerde sneller dan ooit zou ik bijna willen zeggen). De laatste spot was inmiddels anderhalve dag oud, dus dacht ik laat ik mijn task eens draaien voor de retrieve, en voila, weer onbenaderbaar. Daar gaat dus iets niet goed. Ga opnieuw beginnen. Excuus voor de hele lap tekst hier, maar wellicht dat het ooit iemand helpt.

[ Voor 20% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 02-04-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
  • Laatst online: 08-02 19:07
Het retrieven van spots gaat de laatse paar dagen niet zo lekker meer.

Ik heb spotweb draaien op debian wheezy 7 op een cubox i4 pro.

Nu kom ik dit tegen in mijn syslog.

/USR/SBIN/CRON[26169]: (root) CMD (php /var/www/spotweb/upgrade-db.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:01 localhost /USR/SBIN/CRON[26170]: (cubox) CMD (php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:01 localhost /USR/SBIN/CRON[26171]: (root) CMD (php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:02 localhost /USR/SBIN/CRON[26175]: (cubox) CMD (php /var/www/spotweb/upgrade-db.php >/dev/null 2>&1)

Ik zie dat er nu 2 users die om het half uur retrieven.

Dit is na een freshinstal van mijn systeem.

Kan dit problemen geven of maakt dit geen reet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Pienoet schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:24:
Het retrieven van spots gaat de laatse paar dagen niet zo lekker meer.

Ik heb spotweb draaien op debian wheezy 7 op een cubox i4 pro.

Nu kom ik dit tegen in mijn syslog.

/USR/SBIN/CRON\[26169]: (root) CMD (php /var/www/spotweb/upgrade-db.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:01 localhost /USR/SBIN/CRON\[26170]: (cubox) CMD (php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:01 localhost /USR/SBIN/CRON\[26171]: (root) CMD (php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1)
Apr 5 10:30:02 localhost /USR/SBIN/CRON\[26175]: (cubox) CMD (php /var/www/spotweb/upgrade-db.php >/dev/null 2>&1)

Ik zie dat er nu 2 users die om het half uur retrieven.

Dit is na een freshinstal van mijn systeem.

Kan dit problemen geven of maakt dit geen reet uit?
Zou even de Crontab controleren. Daar staat deze regels in.
Ik zou er zeker 1 verwijderen aangezien de kans bestaat dat je dubbele items kan krijgen.
Tevens zou ik de upgradedb.php regel verwijderen.
Dat kost onnodig veel tijd als dit elke keer gedaan wordt en hoeft alleen gedaan te worden als je een GIT PULL uitvoert. En het is niet zo dat er elke dag aanpassingen zijn voor Spotweb.
Een een upgradedb uitvoeren zonder Git Pull is nutteloos.

1x per week of per maand een Git Pull en daarna UpgradeDB uitvoeren is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Ok thnx.

Ik krijg nu bij het retrieven elke keer deze error:

SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.4.39-0+deb7u2 crashed

(480) Unexpected response [response: "Authentication required for command."]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(631): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 480, 'Authentication ...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(932): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(480)
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('free.pt')
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(124): Net_NNTP_Client->selectGroup('free.pt')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#6 /var/www/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}.

Dit zelfde probleem heb ik ook met newsconnection.

Ik heb net weer ff een fresh install debian wheezy 7 op me cubox i4 pro gedaan en als eerst ff spotweb erop geinstalleerd.

Alleen nu zie ik nadat ik git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git heb gedaan niet de nieuwste versie spotweb geinstalleerd heb.
Ik mis de functie mouseover dit staat bij de instellingen wel aangevinkt.

En met git pull zegt hij dat ik al de nieuwste versie heb.
Is er weer iets veranderd?

[ Voor 15% gewijzigd door Pienoet op 07-04-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Pienoet schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:54:
Ok thnx.

Ik krijg nu bij het retrieven elke keer deze error:

(480) Unexpected response [response: "Authentication required for command."]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(631): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 480, 'Authentication ...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(932): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(480)
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('free.pt')
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(124): Net_NNTP_Client->selectGroup('free.pt')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#6 /var/www/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}.

Dit zelfde probleem heb ik ook met newsconnection.

Ik heb net weer ff een fresh install debian wheezy 7 op me cubox i4 pro gedaan en als eerst ff spotweb erop geinstalleerd.

Alleen nu zie ik nadat ik git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git heb gedaan niet de nieuwste versie spotweb geinstalleerd heb.
Ik mis de functie mouseover dit staat bij de instellingen wel aangevinkt.

En met git pull zegt hij dat ik al de nieuwste versie heb.
Is er weer iets veranderd?
news.cheapnews.eu geeft bij een andere tweaker paar reactie hierboven ook problemen dus er zal met een aantal provider af en toe problemen zijn en daar kun je weinig aan doen. Veel providers gebruik ook nog eens dezelfde dingen van elkaar dus dan is de kans aanwezig dat er bij meerdere een probleem is.

Als ik de fout lees dan zou je inlognaam of wachtwoord niet kloppen van news.cheapnews.eu icm Spotweb. Check deze dus ook nog even goed op juistheid.

Probeer als test een andere gratis provider even of die van je eigen provider.

Een Git Pull uitvoeren als je net een git clone hebt gedaan zal nooit werken aangezien je met een Git Clone al de nieuwste versie hebt binnengehaald.

Of er iets veranderd is weet ik niet. Hier werkt het nog steeds prima. Misschien even de instelling uitzetten en opslaan en dan weer aanzetten. Check ook even een andere browser of het daarmee ook niet wertk om uit te sluiten dat de browser het niet laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
MikeOO schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:44:
[...]

news.cheapnews.eu geeft bij een andere tweaker paar reactie hierboven ook problemen dus er zal met een aantal provider af en toe problemen zijn en daar kun je weinig aan doen. Veel providers gebruik ook nog eens dezelfde dingen van elkaar dus dan is de kans aanwezig dat er bij meerdere een probleem is.

Als ik de fout lees dan zou je inlognaam of wachtwoord niet kloppen van news.cheapnews.eu icm Spotweb. Check deze dus ook nog even goed op juistheid.

Probeer als test een andere gratis provider even of die van je eigen provider.

Een Git Pull uitvoeren als je net een git clone hebt gedaan zal nooit werken aangezien je met een Git Clone al de nieuwste versie hebt binnengehaald.

Of er iets veranderd is weet ik niet. Hier werkt het nog steeds prima. Misschien even de instelling uitzetten en opslaan en dan weer aanzetten. Check ook even een andere browser of het daarmee ook niet wertk om uit te sluiten dat de browser het niet laat zien.
Ik heb het nu mijn ziggo news server account handmatig geprobeer en krijg nu deze error.

Last retrieve at Wed 08 Apr 2015 05:22:23 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.ziggo.nl...
Appr. Message count: 2395184
First message number: 2
Last message number: 2395186
Current article number: 2395091

Retrieving 2395091 till 2395188 (parsed: 96, in DB: 1, signed: 96, invalid: 0, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 97) in 1.66 seconds
Processed a total of 97 spots
Finished retrieving spots.

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at Wed 08 Apr 2015 06:35:09 PM CEST
Retrieving new comments from server news.ziggo.nl...
Appr. Message count: 11180310
Last message number: 11180312
Current article number: 4749583

Retrieving 4749583 till 4754584, found 5001 comments in 8.74 seconds
Retrieving 4754584 till 4759585, found 5001 comments in 55.9 seconds
Retrieving 4759585 till 4764586, found 5001 comments in 30.15 seconds
Retrieving 4764586 till 4769587, found 5001 comments in 410.37 seconds
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.39-0+deb7u2 crashed

(205) Unexpected response [response: "Timeout after 30 seconds, articles 0, bytes 0, groups 1, posts 0, postbytes 0"]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(631): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 205, 'Timeout after 3...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1785): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(205)
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('4769587-4774587')
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('4769587-4774587')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(4769587, 4774587)
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('4749583', '5000')
#6 /var/www/spotweb/retrieve.php(188): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}

Ik vraag me af hoe ik nou de comments gaan moet retrieven want op deze manier komt er geen ene reet van terecht.

Dit is de 3e news server waarbij spotweb met het handmatig retrieven crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Pienoet schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:17:
[...]

Ik heb het nu mijn ziggo news server account handmatig geprobeer en krijg nu deze error.
Nu weet ik niet hoe betroubaar de Ziggo server zijn. Zeker qua retentie zal deze niet uitblinken. Misschien even een andere provider proberen. Er zijn er die je een week bv gratis kunt proberen.

Dit is wel een andere melding dan hiervoor. Waarom er een TimeOut optreed heb ik geen verklaring voor. Je gebruik geen WiFi neem ik aan voor dit apparaat om alles te downloaden.

Zet anders eerst eens de comments uit in Spotweb en kijk of het dan wel lukt om een retrieve uit te voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 09-04-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
MikeOO schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:38:
[...]

Nu weet ik niet hoe betroubaar de Ziggo server zijn. Zeker qua retentie zal deze niet uitblinken. Misschien even een andere provider proberen. Er zijn er die je een week bv gratis kunt proberen.

Dit is wel een andere melding dan hiervoor. Waarom er een TimeOut optreed heb ik geen verklaring voor. Je gebruik geen WiFi neem ik aan voor dit apparaat om alles te downloaden.

Zet anders eerst eens de comments uit in Spotweb en kijk of het dan wel lukt om een retrieve uit te voeren.
Het retrieven lukt wel via crontab om het half uur haalt hij netjes de spots binnen.
Alleen via putty handmatig retrieven daarmee krijg ik deze errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Pienoet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:16:
[...]

Het retrieven lukt wel via crontab om het half uur haalt hij netjes de spots binnen.
Alleen via putty handmatig retrieven daarmee krijg ik deze errors
Ik weet niet of je alles al binnen hebt maar anders gaat het hier mogelijk fout. Een eerste retrieve kan soms een paar dagen duren. Het hangt af op wat voor systeem je Spotweb draait. Zelf draai ik het op een NAS en dan duurt het dus rustig 3x24 uur. Via een PC kan het vaak binnen een dag wel klaar zijn.

Deze eerste retrieve moet je ook eerst laten lopen en daarna pas een cronjob gaan activeren. Anders zitten ze elkaar mogelijk in de weg.

Als er al een retrieve loopt op de achtergrond via de cronjob dan kun je dus ook foutmeldingen krijgen als je handmatig er nog 1 start. Mestaal wil hij een 2de dan ook niet starten maar met een --force erbij lukt dat wel.

Het is dus erg vreemd dat hij via de cronjob dit goed zou doen en handmatig niet. Nu is de cronjob precies hetgeen wat je normaal juist wilt gebruiken. Ik run deze op de 30 min en voer nooit een handmatig ook nog eens uit. Nergens voor nodig ook zolang de cronjob goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
MikeOO schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet of je alles al binnen hebt maar anders gaat het hier mogelijk fout. Een eerste retrieve kan soms een paar dagen duren. Het hangt af op wat voor systeem je Spotweb draait. Zelf draai ik het op een NAS en dan duurt het dus rustig 3x24 uur. Via een PC kan het vaak binnen een dag wel klaar zijn.

Deze eerste retrieve moet je ook eerst laten lopen en daarna pas een cronjob gaan activeren. Anders zitten ze elkaar mogelijk in de weg.

Als er al een retrieve loopt op de achtergrond via de cronjob dan kun je dus ook foutmeldingen krijgen als je handmatig er nog 1 start. Mestaal wil hij een 2de dan ook niet starten maar met een --force erbij lukt dat wel.

Het is dus erg vreemd dat hij via de cronjob dit goed zou doen en handmatig niet. Nu is de cronjob precies hetgeen wat je normaal juist wilt gebruiken. Ik run deze op de 30 min en voer nooit een handmatig ook nog eens uit. Nergens voor nodig ook zolang de cronjob goed gaat.
Ik draai spotweb op een cubox i4 pro.
Normaal is de eerste retrieve binnen een dag klaar en de comments meestal een dag later.

Dus al ik het goed begrijp is het verstandig als ik de eerste retrieve handmatig opstart en als dezxe helemaal klaar is een cronjob activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pienoet schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:17:
[...]

Last retrieve at Wed 08 Apr 2015 05:22:23 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.ziggo.nl...
Appr. Message count: 2395184
Last message number: 2395186
Current article number: 2395091

Retrieving 2395091 till 2395188 (parsed: 96, in DB: 1, signed: 96, invalid: 0, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 97) in 1.66 seconds
Processed a total of 97 spots
Finished retrieving spots.

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at Wed 08 Apr 2015 06:35:09 PM CEST
Retrieving new comments from server news.ziggo.nl...
Appr. Message count: 11180310
Last message number: 11180312
Current article number: 4749583

Retrieving 4749583 till 4754584, found 5001 comments in 8.74 seconds
Retrieving 4754584 till 4759585, found 5001 comments in 55.9 seconds
Retrieving 4759585 till 4764586, found 5001 comments in 30.15 seconds
Retrieving 4764586 till 4769587, found 5001 comments in 410.37 seconds
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.39-0+deb7u2 crashed

(205) Unexpected response [response: "Timeout after 30 seconds, articles 0, bytes 0, groups 1, posts 0, postbytes 0"]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(631): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 205, 'Timeout after 3...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1785): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(205)
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('4769587-4774587')
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('4769587-4774587')
#4 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(4769587, 4774587)
#5 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('4749583', '5000')
#6 /var/www/spotweb/retrieve.php(188): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}

Ik vraag me af hoe ik nou de comments gaan moet retrieven want op deze manier komt er geen ene reet van terecht.

Dit is de 3e news server waarbij spotweb met het handmatig retrieven crashed.
Aantal op te halen spots verlaagt? Dat is negen van de tien keer de oplossing. :) Zeker richting de avond, als het drukker is. Het aantal op te halen spots haalt dan X spots op per iteratie. Dit wordt net zo lang herhaald totdat Spotweb bij is, al duurt het dan wellicht langer, maar liever dat dan timeouts en spots wellicht missen.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Pienoet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:14:
[...]

Ik draai spotweb op een cubox i4 pro.
Normaal is de eerste retrieve binnen een dag klaar en de comments meestal een dag later.

Dus al ik het goed begrijp is het verstandig als ik de eerste retrieve handmatig opstart en als dezxe helemaal klaar is een cronjob activeren?
Klopt dat is de beste manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 20:15
Ik zag bij sommige spotweb install een voorbeeld wanneer je over een spot hovert. Ik heb mijn spotweb nu geupdate maar zie geen voorbeelden, is dat iets wat nog ingesteld moet worden? Of is dat alleen bij de media branche misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

jimmy87 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:39:
Ik zag bij sommige spotweb install een voorbeeld wanneer je over een spot hovert. Ik heb mijn spotweb nu geupdate maar zie geen voorbeelden, is dat iets wat nog ingesteld moet worden?
Staat onder Config > Change preferences > General de optie Show subcats on mouseover in spots list aangevinkt? Die zorgt daar namelijk voor.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Die heb ik inderaad aanstaan zie ik maar ik zie bijvoorbeeld geen plaatjes of samenvatting.
Ik zou alleen format, type, language etc in klein tekst blokje.

Of is dat hoe het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is https://github.com/spotweb/spotweb/ nog de meeste gangbare install ?
Of is er ondertussen een 'recentere' fork opgestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

jimmy87 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:51:
Die heb ik inderaad aanstaan zie ik maar ik zie bijvoorbeeld geen plaatjes of samenvatting.
Ik zou alleen format, type, language etc in klein tekst blokje.

Of is dat hoe het hoort?
Nee, ik zie hier ook afbeeldingen. Ik denk dat je Spotweb even moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Tuxinator schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:09:
[...]

Nee, ik zie hier ook afbeeldingen. Ik denk dat je Spotweb even moet updaten.
Volgens git is die al up-to-date.

/v2# git pull
Already up-to-date.

[ Voor 3% gewijzigd door jimmy87 op 11-04-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:03
Mag ik even vragen wat het grote verschil/ de meerwaarde is van een spotweb server tegenover gewoon spotnet install op je pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:36

Matis

Rubber Rocket

Dat een server meerdere gebruikers op verschillende niveaus kan toelaten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Tuxinator schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:46:
[...]

Staat onder Config > Change preferences > General de optie Show subcats on mouseover in spots list aangevinkt? Die zorgt daar namelijk voor.
Ik heb dit ook aanstaan en ik zie ook geen voorbeelden en volgens git is mijn spotweb al up to date.

Welke branche gebruiken jullie dan als ik vragen mag?

Want na git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git krijg ik niet de nieuwste versie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Pienoet schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:17:
[...]

Ik heb dit ook aanstaan en ik zie ook geen voorbeelden en volgens git is mijn spotweb al up to date.

Want na git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git krijg ik niet de nieuwste versie denk ik
Ik gebruik de master branch. Geen idee waarom het bij jullie dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Ja idd beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 12:34
Pienoet schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:17:
[...]

je moet de media branche gebruiken
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
razerBE schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:51:
Mag ik even vragen wat het grote verschil/ de meerwaarde is van een spotweb server tegenover gewoon spotnet install op je pc ?
Dat je spotweb als bron kunt gebruiken voor couchpotato, sickbeard en sonarr en dat je spots kunt bekijken vanaf je smartphone met de de app (of via web)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Miss een stomme vraag maar hoe kan ik deze clonen met git?

EDIT: Na dit gedaan te hebben: git clone -b media https://github.com/spotweb/spotweb.git
is het gelukt om de goeie branche te clonen.

Nu heb ik in mysql ff me database verwijder en een nieuwe gemaakt.
De installatie van spotweb is goed gegaan aleeen nu met het retrieven krijg ik nu deze error:

PHP Warning: PDO::quote() expects parameter 1 to be string, array given in /media/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 175

Fatal error occured retrieving reports:
42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ',,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,' at line 1 (SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ',,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,' at line 1)

#0 /media/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php(146): dbeng_pdo->exec('SELECT messagei...', Array)
#1 /media/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(606): dbeng_pdo->arrayQuery('SELECT messagei...')
#2 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(216): Dao_Base_Spot->matchSpotMessageIds(Array)
#3 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '5698531', 5703532, 1428860025.3935)
#4 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('0', '5000')
#5 /media/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()

[ Voor 76% gewijzigd door Pienoet op 12-04-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 23:08

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Pienoet schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:30:
[...]

Miss een stomme vraag maar hoe kan ik deze clonen met git?

EDIT: Na dit gedaan te hebben: git clone -b media https://github.com/spotweb/spotweb.git
is het gelukt om de goeie branche te clonen.

Nu heb ik in mysql ff me database verwijder en een nieuwe gemaakt.
De installatie van spotweb is goed gegaan aleeen nu met het retrieven krijg ik nu deze error:

PHP Warning: PDO::quote() expects parameter 1 to be string, array given in /media/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 175

Fatal error occured retrieving reports:
42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ',,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,' at line 1 (SQLSTATE\[42000]: Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ',,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,' at line 1)

#0 /media/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php(146): dbeng_pdo->exec('SELECT messagei...', Array)
#1 /media/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(606): dbeng_pdo->arrayQuery('SELECT messagei...')
#2 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(216): Dao_Base_Spot->matchSpotMessageIds(Array)
#3 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '5698531', 5703532, 1428860025.3935)
#4 /media/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('0', '5000')
#5 /media/spotweb/retrieve.php(155): Services_Retriever_Base->perform()
Schijnt een bugje geweest te zijn, wat gemeld is, opgepakt is en vervolgens gefixt is :)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Mijn retriever is al zo'n zes weken stuk. Ik krijg deze error:

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 64772625 bytes) in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295

Het vreemde is dat memory_limit in php.ini op 800M staat. Ik heb al geprobeerd om de retentie op 500 dagen te zetten ipv 1000, maar daarmee is het niet opgelost. Ik heb vandaag nog een git pull en upgrade-db.php gedaan.

Jullie nog suggesties voor dit?

[ Voor 6% gewijzigd door pieterrr op 17-04-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pieterrr schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:25:
Mijn retriever is al zo'n zes weken stuk. Ik krijg deze error:

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 64772625 bytes) in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295

Het vreemde is dat memory_limit in php.ini op 800M staat. Ik heb al geprobeerd om de retentie op 500 dagen te zetten ipv 1000, maar daarmee is het niet opgelost. Ik heb vandaag nog een git pull en upgrade-db.php gedaan.

Jullie nog suggesties voor dit?
Pas je PHP eens aan naar onderstaand topic zoals tbm69 daar aangeeft.
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=33&t=5788

Denk niet dat de oplossing is om zomaar het geheugen een eind omhoog te zetten als ik dat zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Ik wil net ook aan spotweb beginnen maar heb een probleem.

ik moet een bestand genaamd dbsettings.inc.php toevoegen aan de database via phpmyadmin.

hoe doe ik dit ? gewoon in notepad bestand aanmaken met deze gegevens:

<?php
$dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'dbnaam';
$dbsettings['user'] = 'mijngebruikersnaam';
$dbsettings['pass'] = 'mijnwachtwoord';

op deze manier geprobeerd en kreeg deze error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
r schijnt een fout te zitten in uw SQL-query. Mocht de MySQL-server een foutmelding hebben teruggegeven, probeer dan of u hiermee uw fout kunt oplossen.

ERROR: Onbekende punctuatiestring @ 1
STR: <?
SQL: <?php 
$dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql';<?php 

SQL-query:

<?php $dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql';

MySQL meldt: Documentatie

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '<?php 
$dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql'' at line 1

kan iemand me zeggen hoe het wel hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 21:38
Zoals je zelf ook al zegt is dbsettings.inc.php een bestand en die hoort dan ook in dezelfde directory te staan (als bestand) als je spotweb files.
In de database hoort deze in ieder geval niet wat ook de foutmeldingen verklaart aangezien het geen mysql commando's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
razerBE schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:37:
Ik wil net ook aan spotweb beginnen maar heb een probleem.

ik moet een bestand genaamd dbsettings.inc.php toevoegen aan de database via phpmyadmin.

hoe doe ik dit ? gewoon in notepad bestand aanmaken met deze gegevens:

<?php
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'dbnaam';
$dbsettings['user'] = 'mijngebruikersnaam';
$dbsettings['pass'] = 'mijnwachtwoord';
Inderdaad in je Spotweb map een bestand aanmaken met de naam dbsettings.inc.php met die inhoud en de gegevens van SQL die je in de stap ervoor hebt aangemaakt.

Het hangt af op wat voor systeem je Spotweb draait. Als dat Linux is dan niet met notepad aanmaken. Linux heeft vaak problemen hiermee omdat deze allemaal ^M tekens toevoegd.

Voor linux kun je het bestand het beste met WinSCP aanmaken of met Putty aanmaken.
Als je het met een webserver in Windows draait zou het geen probleem moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeOO op 19-04-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
oké hartelijk dank heren, moest inderdaad in de spotweb map neergezet worden :)
nu word die mooi gestart, eens even verder kijken hoe deze loopt :p

*edit* spots ophalen lukt niet.
ik heb nogtans alle info van mijn usenet account correct ingevuld.

[ Voor 25% gewijzigd door razerBE op 19-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
razerBE schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:20:
oké hartelijk dank heren, moest inderdaad in de spotweb map neergezet worden :)
nu word die mooi gestart, eens even verder kijken hoe deze loopt :p

*edit* spots ophalen lukt niet.
ik heb nogtans alle info van mijn usenet account correct ingevuld.
Start via Putty een handmatige retrieve op. Dan zie je wat er gebeurt. Alleen ophalen lukt niet kunnen we niets mee.

Je krijgt dan mogelijk een foutmelding en met deze fout kun je in de topic en in Google zoeken. Vele fouten zijn al voorbij gekomen namelijk en op Tweakers wordt ook verwacht dat je eerst zelf gaat zoeken.

Kom je er dan nog niet uit dan duidelijk de foutmelding plaatsen en kunnen wij je mogelijk adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn cache-directory in mijn spotweb-installatie ziet er als volgt uit:
[cache]# pwd
/var/www/html/spotweb/cache
[cache]# tree -d
.
├── image
│   ├── 0
│   └── 1
├── nzb
│   ├── 0
│   ├── 1
│   └── 5E6
│   └── fa5
│   └── sRN
│   └── lgX
│   └── BJj
│   └── UgP
│   └── LSr
│   └── @sp
│   └── ot.
│   └── net
├── stats
│   └── 0
└── web
├── 0
├── 001
│   └── 448
│   └── 2e9
│   └── 05b
│   └── c3f
│   └── ad1
│   └── f8e
│   └── e94
│   └── 982
│   └── afe
│   └── a7
├── 1
├── 28
├── 366
│   └── 417
│   └── 9aa
│   └── 453
│   └── 4c0
│   └── 9c3
│   └── 6a1
│   └── 918
│   └── 53d
│   └── 679
│   └── 95
├── 52
├── 539
│   └── e5e
│   └── 3ec
│   └── 9ec
│   └── b5a
│   └── 02f
│   └── 7b6
│   └── 5b4
│   └── 571
│   └── ab0
│   └── b7
├── 6
└── 6e2
└── 625
└── 458
└── 3f9
└── d07
└── dd6
└── c2a
└── 4f4
└── 4f2
└── 47a
└── ea

68 directories
(Layout is wat om zeep, excuses!)

Alleen /var/www/html/spotweb/cache/stats/0 bevat zeer recente bestanden, de rest is allemaal oud.

Deze cache-directory neemt 684M in beslag. Kan ik simpelweg een 'rm -rf' doen in deze directory, of is dat vragen om problemen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pven schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:17:
Mijn cache-directory in mijn spotweb-installatie ziet er als volgt uit:

[...]

(Layout is wat om zeep, excuses!)

Alleen /var/www/html/spotweb/cache/stats/0 bevat zeer recente bestanden, de rest is allemaal oud.

Deze cache-directory neemt 684M in beslag. Kan ik simpelweg een 'rm -rf' doen in deze directory, of is dat vragen om problemen?
Durf niet te zeggen of het van invloed is. Maar denk dat je er ook niet veel mee opschiet. Hij zal dan alles weer opnieuw downloaden waarschijnlijk. Beste kun je in Spotweb instellingen de retentie van je nieuwsgroepprovider invullen. Alls wat ouder is wordt dan verwijderd en heeft ook niet veel zin spot ouder dan je rententie te bewaren aangezien je deze dan toch niet kunt downloaden.

Mogelijk dat op die mannier ook de oude cache wordt verwijderd.

Andere mogelijkheid is om je cache map even te verplaatsen / hernoemen en doe je een handmatige retrieve en zie je snel of je foutmeldingen krijgt daarna. Zo ja dan zet je de map weer terug of hernoed hem weer teurg. Dan voorkom je dat je straks problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 11:35

Ravefiend

Carpe diem!

Wat is nou precies het verschil tussen de master en media branch? Heb al gezocht maar vind nergens beschreven of de éne nu beter is dan de ander.

OT: blijkbaar is de Spotnet 1.8.1 source ook weer opgedoken op github ... https://github.com/spotnet/spotnet :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ravefiend op 26-04-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Ik heb een maandje terug spotweb geinstalleerd op de Ubuntu NAS met wget en tar commando's, als ik nu spotweb wil upgraden (zal nu nog niet nodig zijn, maar wellicht in de toekomst), dan kan ik natuurlijk geen git pull doen.

Verlies ik de configuratie als ik gewoon weer een wget en tar doe? Worden er dan config files overschreven? Of hoe zou ik de directory waar spotweb nu in staat als git dir kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:39
Ja en nee...

Ja, Spotweb wordt overschreven als je met wget en tar je spotweb update.
Nee, het bestand dbsettings.inc.php en ownsettings.php worden niet overschreven... dus spotweb blijft het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
Vraagje.... Weet iemand of het mogelijk is om via de database een tweede externe blacklist toe te voegen?
Ik voeg met een query alle spots met meer dan 5 reports (reportcount > 5) aan text bestand toe en gebruik daarnaast nog een andere blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0GGER schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:35:
Vraagje.... Weet iemand of het mogelijk is om via de database een tweede externe blacklist toe te voegen?
Ik voeg met een query alle spots met meer dan 5 reports (reportcount > 5) aan text bestand toe en gebruik daarnaast nog een andere blacklist.
Klinkt intressant. Heb je daar meer info over hoe je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Ik krijg elke keer deze error:

SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.6.8 crashed

(-999) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

#0 /srv/http/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(264): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to write...', -999)
#1 /srv/http/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1759): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 5506564-5...')
#2 /srv/http/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('5506564-5511564')
#3 /srv/http/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('5506564-5511564')
#4 /srv/http/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(5506564, 5511564)
#5 /srv/http/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('0', '5000')
#6 /srv/http/spotweb/retrieve.php(199): Services_Retriever_Base->perform()
#7 {main}

Weet iemand misschien een goede newsserver?

iki krijg dir elke keer met cheapnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
Je kunt eens proberen zonder ssl spots op te halen (port 119)... waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
MikeOO schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 07:59:
[...]

Klinkt intressant. Heb je daar meer info over hoe je dit doet.
Voorbeeld: reportcount.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<b>REPORTCOUNT <10</b> - <a href="list.txt">list.txt</a> <br>   
<?php
    $fh = fopen('list.txt', 'w');
    $con = mysql_connect("localhost","username","password");
    mysql_select_db("database", $con);

// ZOEK ALLE ID'S MET 10 OF MEER REPORTS EN FILTER DUBBELE ID'S WEG.
    $result = mysql_query("SELECT DISTINCT `spotterid` FROM spots WHERE reportcount > 10"); 

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {     
       $last = end($row);          
        $num = mysql_num_fields($result) ;    
        for($i = 0; $i < $num; $i++) {            
            fwrite($fh, $row[$i]);                      
            if ($row[$i] != $last)
               fwrite($fh, ", ");
         echo $row["spotterid"].  "<br>";               
        }                                                                 
        fwrite($fh, "\n");
    }
    fclose($fh);
    ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0GGER schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:30:
[...]

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

$result = mysql_query("SELECT DISTINCT `spotterid` FROM spots WHERE reportcount > 10"); 

$last = end($row);          
            fwrite($fh, $row[$i]);                      
            if ($row[$i] != $last)
               fwrite($fh, ", ");
        }                                                                 
        fwrite($fh, "\n");
    }
    fclose($fh);
    ?>
En hoe integreer je deze binnen spotweb. Je zal deze pagina ergens moeten aanroepen zodat dit wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vanaf de prompt: php <scriptnaam>

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
R0GGER schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:17:
Je kunt eens proberen zonder ssl spots op te halen (port 119)... waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
ssl staat al uit dit krijg ik nl met port 119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0GGER schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:30:
[...]

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

$last = end($row);          
            fwrite($fh, $row[$i]);                      
            if ($row[$i] != $last)
               fwrite($fh, ", ");
        }                                                                 
        fwrite($fh, "\n");
    }
    fclose($fh);
    ?>
De eerste regel moet ir denk ik niet in staan? Daar krijg ik een foutmelding op.
Nu het invullen van mijn inlognaam en wachtwoord en daarna het uitvoeren naar het script krijg ik een foutmelding:

code:
1
PHP Warning:  mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/spotweb/report.php on line 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
MikeOO schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:43:
[...]

De eerste regel moet ir denk ik niet in staan? Daar krijg ik een foutmelding op.
Nu het invullen van mijn inlognaam en wachtwoord en daarna het uitvoeren naar het script krijg ik een foutmelding:

code:
1
PHP Warning:  mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/spotweb/report.php on line 9
Gebruik voor username, password, database natuurlijk wel de database gegevens van spotweb en niet je persoonlijke spotweb account...
Ook moet je mogelijk zelf een list.txt aanmaken en deze voldoende rechten geven (chmod 0777),

[ Voor 7% gewijzigd door R0GGER op 08-05-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0GGER schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Gebruik voor username, password, database natuurlijk wel de database gegevens van spotweb en niet je persoonlijke spotweb account...
Ook moet je mogelijk zelf een list.txt aanmaken en deze voldoende rechten geven (chmod 0777),
Uiteraard gebruikt maar was had niet gezien dat de regel eronder ook nog moet worden aangepast
Viel even niet op.

code:
1

Als ik hem start krijg ik uiteindelijk na een paar seconden een lange regel terug met tekens.
Deze staat ook in list.txt dus lijken mij de ID van de gebruikers.

Kortom volgens mij werkt het >:)
Nu even een cronjob toevoegen om dit elke paar uur te laten lopen en heb ik er geen omkijken meer naar.
Simpele maar mooie oplossing die eigenlijk moet worden gedeeld op Spotweb Git. Misschien pakt iemand het daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
Kortom volgens mij werkt het >:)
Nu even een cronjob toevoegen om dit elke paar uur te laten lopen en heb ik er geen omkijken meer naar.
Simpele maar mooie oplossing die eigenlijk moet worden gedeeld op Spotweb Git. Misschien pakt iemand het daar op.
Top! Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt natuurlijk...
Bijvoorbeeld zoek naar een frequente comment-spammer "FrancineJanssen".

PHP:
1
$result = mysql_query("SELECT DISTINCT `spotterid` FROM `commentsfull` WHERE `fromhdr` LIKE 'FrancineJanssen'");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
Pienoet schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:53:
[...]

ssl staat al uit dit krijg ik nl met port 119
Ik heb eenzelfde probleem. Wel een iets oudere spotweb versie, waar heb jij de jouwe gehaald?
Gebruik astraweb, werkte tot voor reinstall van m'n laptop wel deftig onder Debian Sid, nu onder Fedora 21 heb ik er wat issues mee.
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.8 crashed

(-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(296): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(279): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1759): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 2405046-2...')
#3 /var/www/html/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('2405046-2410046')
#4 /var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('2405046-2410046')
#5 /var/www/html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(2405046, 2410046)
#6 /var/www/html/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('0', '5000')
#7 /var/www/html/spotweb/retrieve.php(157): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fatal error occured while connecting to the newsserver zegt genoeg zou je zeggen. Wat krijg je als je met een andere client verbindt? (Grabit bijv op Windows)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
devilkin schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb eenzelfde probleem. Wel een iets oudere spotweb versie, waar heb jij de jouwe gehaald?
Gebruik astraweb, werkte tot voor reinstall van m'n laptop wel deftig onder Debian Sid, nu onder Fedora 21 heb ik er wat issues mee.

[...]
Ik gebruik cheapnews op ubuntu 14.04 op een cubox i4 pro.
Heb het met newsconnection tweaknews op debian wheezy 7 en op debian jessie.
allemaal hetzelfde probleem.

Op me laptop (ubuntu 14.04) geen problemen.

Ik gebruik de nieuwste media branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 03:45
Ik heb ook een probleempje met SpotWeb.

Het configureren/instellen gaat goed onder Windows 8.1 i.c.m. Apache 2.4.10, PHP 5.6.5 en MySQL 5.6.22:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/didN5RG.png

maar zodra het install.php script de tabellen aanmaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AdPNK4L.png

laat m'n browser ineens een overzicht zien van alle SQL queries:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Oz57UM.png

Als ik dan de hoofdpagina opvraag, zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2uF7uC3.png

Dit gebeurd zowel onder Chrome als IE

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Probeer dbsettings.inc.php (of via ownsettings.php) eens handmatig aan te maken zoals precies staat uitgelegd in de aangegeven faq-link van je foutmelding.

Anders even handmatig de installatie doorlopen zoals hier uitgelegd.

[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 01:17 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.