SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:09

80000

mrox

Sinds een paar dagen, worden de plaatjes niet meer geladen, dan krijg ik alleen maar "loading image". Daarentegen worden nieuwe posts wel opgehaald.

retrieve.php geeft verder geen problemen en ik heb op de synology forum iets gevonden dat de system_temp_dir niet bestond. Ook geprobeerd maar geen oplossing.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken (hoe krijg ik debug logging aan de praat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 10:09

duhuh

duh...

80000 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:16:
Sinds een paar dagen, worden de plaatjes niet meer geladen, dan krijg ik alleen maar "loading image". Daarentegen worden nieuwe posts wel opgehaald.

retrieve.php geeft verder geen problemen en ik heb op de synology forum iets gevonden dat de system_temp_dir niet bestond. Ook geprobeerd maar geen oplossing.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken (hoe krijg ik debug logging aan de praat?)
op mijn ubuntu systeem heb ik exact het zelfde php retrieve.php --debug geeft geen meldingen over plaatjes

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

als ik een ownsettings file aanmaak met de template settings daarin krijg ik een foutmelding dat alles voor templates via de spotweb settings gedaan moeten worden.

echter in die setting staat alleen de weirdo template, terwijl er ook een mobile template in de template folder staat. maar die kan ik niet kiezen.

is er iemand die dit heeft weten te fixxen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zjemm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:01:
echter in die setting staat alleen de weirdo template, terwijl er ook een mobile template in de template folder staat. maar die kan ik niet kiezen.
Heb je dit al geprobeerd?

ralfbosz in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

80000 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:16:

Normaal staan errors in je webservers' error log.

Je moet dat dan wel goed opgezet hebben - dat configureren is configuratie van je webserver (is wel te vinden via Google). Ik zeg dit laatste omdat de meneer hierboven: supayoshi in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2" z'n error logging niet goed heeft staan, en dan ga je niets vinden.

Je krijgt in je error dan zoiets te zien:

AH01071: Got error 'PHP message: PHP Warning:  fileperms(): stat failed for ./cache//image/142/217/6 in /opt/www-data/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 307\nPHP message: PHP Warning:  fileowner(): stat failed for ./cache//image/142/217/6 in /opt/www-data/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 308

ofzoiets, dat betekent dan dat de rechten op je cache directory niet goed staan. Staan die wel goed, dan krijg je namelijk een error image te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

net geprobeerd, waarbij ik "mobile" als objectnaam gebruikt heb, maar dit lijkt niet te werken.

maakt het nog uit hoe ik spotweb heb geinstalleerd qua users? (single user, shared,public) ik had geloof ik single user.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:09

80000

mrox

elevator schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Normaal staan errors in je webservers' error log.
Hartstikke bedankt, dat hielp. Error.log gaf aan dat spotweb wilde schrijven in een directory '3' in de cache/image directory die niet bestond. Aangemaakt met correcte rechten, apache herstart en de images worden weer geload.

Is er enige logica van Spotweb omtrent deze directories? (Meer om het structurele probleem te snappen want spotweb draait al meer dan 1.5 jaar stabiel):
- '2' was voor het laatst beschreven op 31-dec.
- Ik neem aan dat spotweb op een gegeven moment naar '3' wisselde, de verklaring waarom er geen plaatjes meer waren?
- In mijn installatie zie ik dat '5', '6' en '8' ook niet bestaan, (wel een directory '0', '1', '2', '4', '500', '7', '9') zal spotweb over 2 jaar naar folder '5' wisselen :)? Dan maak ik '5', '6' en '8' ook maar alvast aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Zjemm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:41:
net geprobeerd, waarbij ik "mobile" als objectnaam gebruikt heb, maar dit lijkt niet te werken.

maakt het nog uit hoe ik spotweb heb geinstalleerd qua users? (single user, shared,public) ik had geloof ik single user.
Geen idee :) Ik heb het bij mij getest, en daar lijkt het gewoon te werken, als in - ik kan de mobile template op zich kiezen in de voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Single user install?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 14:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Net gestuit op dit template en volgens de readme geinstalleerd op mijn webserver. Ziet er best tof uit moet ik zeggen! Volgens de readme is het verre van klaar, maar op github is te zien dat er drie dagen geleden nog code is gesubmit, dus volgens mij het proberen waard.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p32Hc2Tl.png

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Wil in spotweb kunnen filteren op spots vanaf een gewenste datum. Iemand bekend met hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik snap er niets meer van,

jullie voorbeelden gevolgt

ook deze
https://github.com/Goeny/BootSpot

maar niet te selecteren.

gebruik maar 1 user

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zjemm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:18:

ook deze

maar niet te selecteren.

gebruik maar 1 user
Jezelf wel even lid maken van de groep "bootspot" onder user & group management.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DunJoost schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:46:
Wil in spotweb kunnen filteren op spots vanaf een gewenste datum. Iemand bekend met hoe dit moet?
Dit is toch gewoon een van de filters die je te zien krijgt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

FREAKJAM schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Jezelf wel even lid maken van de groep "bootspot" onder user & group management.
ja dat heb ik ook gedaan.....ik geef het op voor vandaag :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
elevator schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:24:
[...]

Dit is toch gewoon een van de filters die je te zien krijgt? :S
Helaasssss......

In een filter is idd. in te stellen vanaf welke tijd terug je de spots wilt zien. Echter..... Niet vanaf welke specifieke datum.

Als ik spots aan het doornemen ben, wil ik graag kunnen noteren (dus aan de hand van een datum) tot waar ik gebleven ben, daar ik doorgaans niet altijd alle nieuwe spots op het zelfde moment kan doornemen.

Vandaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DunJoost schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:47:
In een filter is idd. in te stellen vanaf welke tijd terug je de spots wilt zien. Echter..... Niet vanaf welke specifieke datum.

Als ik spots aan het doornemen ben, wil ik graag kunnen noteren (dus aan de hand van een datum) tot waar ik gebleven ben, daar ik doorgaans niet altijd alle nieuwe spots op het zelfde moment kan doornemen.
Hij houd toch zelf al bij wat je wel en wat je niet gelezen hebt? In ieder geval, het kan wel wat jij wilt, na even testen:

1. Filter op alles jonger dan een week
2. Kijk in je adres balk, je ziet dan iets als: &search[value][]=date:>:DEF:-1 week
3. Verander dit "-1 week" naar, bv, 2015-01-02 22:30, dus dan krijg je: &search[value][]=date:>:DEF:2015-01-02 22:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
elevator schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:00:
[...]

Hij houd toch zelf al bij wat je wel en wat je niet gelezen hebt? In ieder geval, het kan wel wat jij wilt, na even testen:

1. Filter op alles jonger dan een week
2. Kijk in je adres balk, je ziet dan iets als: &search[value][]=date:>:DEF:-1 week
3. Verander dit "-1 week" naar, bv, 2015-01-02 22:30, dus dan krijg je: &search[value][]=date:>:DEF:2015-01-02 22:30
Spotweb houdt bij wat je wel of niet geopend hebt. Daar ik niet alles open is dit dus niet afdoende voor mij.

Je hebt wel erg snel zelf de oplossing kunnen vinden. Had al wel wat geprobeerd, maar werkte niet. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DunJoost schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:28:
Spotweb houdt bij wat je wel of niet geopend hebt. Daar ik niet alles open is dit dus niet afdoende voor mij.
Daar heb je dan weer de knop 'Markeer alles als gelezen' (oid) voor :)
Je hebt wel erg snel zelf de oplossing kunnen vinden. Had al wel wat geprobeerd, maar werkte niet. Bedankt!
Het formaat in de URL is dit: http://php.net/strtotime dus was het simpel gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
elevator schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Daar heb je dan weer de knop 'Markeer alles als gelezen' (oid) voor :)

[...]

Het formaat in de URL is dit: http://php.net/strtotime dus was het simpel gokken
Dat was nu juist niet mogelijk. Wilde juist weten waar ik gebleven was, omdat ik nog niet alle spots had gezien/gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zjemm schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:18:

ook deze

maar niet te selecteren.

gebruik maar 1 user
De BootSpot moet je uitpakken in de templates map en dan die instructies volgen. Dan moet hij werken. Bij mij geeft er iets nog wel een 404 of zo, de weergave is dan niet zoals de screenshot. Ik heb met git clone hem opgehaald.

Bij mij is de betreffende templates regel in ownsettings.php alsvolgt:
PHP:
1
$settings['valid_templates'] = array('bootspot' => 'BootSpot', 'we1rdo' => 'we1rdo', 'mobile' => 'mobile');
en bij mij ziet het er dan zo uit: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dWiqIiY.pngwat niet helemaal de bedoeling kan zijn. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ja ik denk dat het probleem is dat spotweb de templates gewoon niet laat zien ondanks dat ik alle rechten heb.

Ik ga wel een keer in de code duiken, kijken of ik het anders kan fixen, want ik heb echt precies de instructies gevolgd en spotweb meerdere keren geïnstalleerd.

Nu werkt spotweb verder zonder probleem, maar Sims wil he ff makkelijk vanaf de smartphone wat downloaden

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zjemm schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:33:
Ja ik denk dat het probleem is dat spotweb de templates gewoon niet laat zien ondanks dat ik alle rechten heb.

Ik ga wel een keer in de code duiken, kijken of ik het anders kan fixen, want ik heb echt precies de instructies gevolgd en spotweb meerdere keren geïnstalleerd.

Nu werkt spotweb verder zonder probleem, maar Sims wil he ff makkelijk vanaf de smartphone wat downloaden
Heb je de mobile template al geactiveerd? Dan kun je vanaf je smartphone (als workaround) in ieder geval iets. :) Als je de regel zoals ik hem gaf in ownsettings.php zet, zit je goed.

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

fok, het was een rechten dingetje op os niveau :P
doordat ik spotweb opnieuw geinstalleerd had stonden de rechten op de files nog niet goed.... nu doet ie het wel

thnx voor het meedenken

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zjemm schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:01:
fok, het was een rechten dingetje op os niveau :P
doordat ik spotweb opnieuw geinstalleerd had stonden de rechten op de files nog niet goed.... nu doet ie het wel

thnx voor het meedenken
Welke rechten heb je gezet, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bij mij was een chown -R voldoende.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:35:
Bij mij was een chown -R voldoende.
Heb ik dus ook gedaan inderdaad, maar de weergave blijft vreemd hier. :(

EDIT:
Ik zie het probleem al. Doordat ik mijn Spotweb enkel via HTTPS aanbied en er een HTTP-call is naar een CSS bestand, wordt die geblokkeerd (mixed content).

EDIT2:
Issue ervoor aangemaakt, ben benieuwd, hahaha! :)

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Redelijk veel functionaliteit zit blijkbaar in het default thema van spotweb. Het is ook nog verre van af, maar leek me wel tof genoeg om hier te delen. Meer info vind je hier trouwens.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:26
Hey! Iemand een idee? Soms willen mijn spots niet laden, of erg traag... Weet niet wat ik moet doen, bij sommige werkt het prima en sommige spots niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Chown - R inderdaad voor www-data

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zjemm schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:40:
chown - R inderdaad voor www-data
Kan zijn, dat de webserver onder een andere user draait, dan moet www-data uiteraard even de juiste user krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb dit probleem

Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl...
PHP Warning: stream_socket_client(): SSL: crypto enabling timeout in /var/www/s potweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /var/www/spotwe b/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews. nl:563 (Unknown error) in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.10-1ubuntu3.15 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nn tp_Engine->connect()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Ser vices_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Ser vices_Retriever_Base->connect(Array)
#3 /var/www/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Probeer eens een andere poort dan 563 (dus even non-SSL testen). Kloppen je gebruikersnaam en wachtwoord ook? Anyways, test het eens met een andere poort. Probeer anders eens een andere usenet client (Grabit of iets dergelijks).

Volgens deze website is poort 563 in ieder geval te benaderen.

PS.
Eigen inzet en meedenken wordt ook gewaardeerd op GoT :+

[ Voor 120% gewijzigd door FREAKJAM op 03-01-2015 19:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:57
Zjemm schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:40:
Chown - R inderdaad voor www-data
Ik heb beide acties geprobeerd (zoals jullie die beschrijven en zoals deze op github staan).

De ownsettings heb ik aangepast, mijn user heb ik rechten gegeven op de bootspot en ik zie alsnog niet het bootspot template tussen de templates staan.

Regel in ownsettings.php:
$settings['valid_templates'] = array('bootspot' => 'BootSpot', 'we1rdo' => 'we1rdo', 'mobile' => 'mobile');

Hier heb ik de "BootSpot" wel even veranderd in Bootspot zoals aangegeven staat op Github.

[ Voor 23% gewijzigd door prekz op 05-01-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291836

FREAKJAM schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:43:
Net gestuit op dit template en volgens de readme geinstalleerd op mijn webserver. Ziet er best tof uit moet ik zeggen! Volgens de readme is het verre van klaar, maar op github is te zien dat er drie dagen geleden nog code is gesubmit, dus volgens mij het proberen waard.

[afbeelding]
Natuurlijk is iedereen vrij om de repo op github te clonen. Maar ik raad het wel af.
Het gaat erg langzaam met de development. Dit is te wijten aan de gelimiteerde kennis van javascript, de verschrikkelijk klunzige methode hoe de originele spotweb in elkaar zit, en omdat ik simpelweg veel te weinig tijd heb.
Als ik geluk heb, heb ik elke dag een half uurtje de tijd.
Jullie begrijpen dat het dus niet erg snel gaat.

Ik wil dan ook iedereen die enige kennis van php / javascript /css / spotweb in het algemeen uitnodigen om actief deel te nemen aan de ontwikkeling van dit template zodat de gehele community er baat bij heeft op een veel kortere termijn.

Wel erg gaaf om te zien dat het zo in de smaak valt 8)
Ik ben het begonnen om simpelweg te kijken hoeveel werk erin zou gaan zitten.... (valt dát even zwaar tegen)

@CptChaos
Issue ervoor aangemaakt, ben benieuwd, hahaha! :)
Ik heb de bootswatch yeti css inmiddels toegevoegd aan de source.
Er zijn nog een aantal bestanden die extern worden opgevraagd. Die zal ik binnenkort ook toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 291836 op 06-01-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:16
awesome skin :)
Komen er nog key shortcuts voor back2main windows/next/previous spot/download nzb ?
Ik mis ze eigenlijk stiekem wel.
Maar lekker duidelijke en overzichtelijke template. Keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@slommer

Verschillende keys werken gewoon nog. Andere werken niet meer.
Om eerlijk te zijn heeft dat momenteel geen prioriteit. Uiteindelijk is het wel de bedoeling om alle functionaliteit van spotweb weer terug in dit template te krijgen. Maar zoals ik eerder al aangaf, de originele code is zo ontzettend rommelig.... Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat ik van elke 30 minuten werk, zeker 10 minuten bezig ben om de originele code te ontrafelen, en vervolgens nog 5 a 10 om deze "logischer, en leesbaarder" te maken.

Voor degene die ook maar een klein beetje kennis heeft van php/html/javascript hier een voorbeeld:

Een regel html code kan in de originele code soms terug gevonden worden op wel 3 of 4 verschillende manieren.

Bijvoorbeeld: file1.php
code:
1
<table class="spots"><tr><th>Naam:</th><th>grootte</th></tr></table>

file2.php
code:
1
<?php echo '<table class="spots"><tr><th>Naam:</th><th>grootte</th></tr></table>'; ?>

file3.php
code:
1
<?php echo "<table class='spots'><tr><th>Naam:</th><th>grootte</th></tr></table>"; ?>

Dit is natuurlijk maar een simpel voorbeeld, in de "echte" code zijn de verschillen natuurlijk veel groter omdat de code veel complexer is.
Maar om alles zo goed en snel mogelijk te laten draaien is het in mijn ogen zowiezo NOT-DONE om html code door te server te laten genereren (tenzij het echt niet anders kan).
Dus om de leesbaarheid beter te maken, en om de performance te vergroten wil ik de html code ook gewoon als html code zien.
Daarnaast moet alle php code op dezelfde manier opgemaakt worden. Dus bijvoorbeeld geen enkele aanhalingstekens in de ene regel en dubbele in de andere. Ook moet het leesbaar zijn, dus netjes inspringen waar dat hoort, enz.

Lang verhaal kort...
Om de gehele spotweb in bootstrap om te bouwen is, zoals jullie zien, wel mogelijk. Maar om het netjes te doen kost tijd. En tijdens dat proces hebben bepaalde zaken voorrang op bijvoorbeeld keybindings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
thnx voor de info. Wil je ook niet haasten stressen en ben sowieso blij dat er iemand een nieuwe template maakt. Maar als het zo'n rommel is snap ik wel wrom er zo weinig templates voor zijn.
Doe rustig je ding en ik blijf updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:25
@Goeny

Heel mooie werk !!!
Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je spotweb vanaf de grond weer aan het opbouwen bent maar dan netter en cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Alleen de theme, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Mitchie_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:45:
@Goeny

Heel mooie werk !!!
Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je spotweb vanaf de grond weer aan het opbouwen bent maar dan netter en cleaner.
Nee, begrijp je niet helemaal goed.. (Of ik heb het niet goed uitgelegd ;) )

Ik ben deze template aan het maken met als basis de originele We1rdo template.
Deze template ben ik geheel opnieuw aan het opbouwen zodat het er allemaal netjes en "logischer" werkt.

De rest van spotweb raak ik niet aan.

Ik moet wel toegeven dat ik er aan gedacht heb om een Spotweb alternatief te bouwen, geheel op het bootstrap framework.
Maar aangezien spotweb zelf al alle functionaliteiten bied die in mijn ogen noodzakelijk zijn, heb ik besloten om niet al dat werk er in te steken. Ik ben (schijnbaar) ook de enige die zich waagt aan het bouwen van een nieuwe template. En aangezien ik alles alleen doe en beperkt tijd heb, lijkt een volledige rebuild een leuk project als er meerdere mensen in deelnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Anoniem: 291836 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:59:
De rest van spotweb raak ik niet aan.

Ik moet wel toegeven dat ik er aan gedacht heb om een Spotweb alternatief te bouwen, geheel op het bootstrap framework.
Ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt? Bootsrap is een frontend framework, dus hoe kan je Spotweb daarop herschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
@Goeny

Nu ik het allemaal eens rustig door lees valt het kwartje
Blijft steeds top dat je dit wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Sinds kort merk ik dat als ik een spot open, het ergens tussen de 10-30 seconden duurt voordat comments geladen zijn.

Ik gebruik geen full comments, dus die worden opgehaald bij het openen van de spot.

Gekke is dat spotweb zelf erg snel is, en het updaten (dus de connectie naar de nieuwsgroepen) gaat ook erg snel. Als nieuwsprovider heb ik een blocknews accountje.

De DB heb ik ontdaan van onnodige comments en de tabellen zijn geoptimaliseerd (ik gebruik innodb_file_per_table).

Iemand enig idee?

/edit:

Als ik het ophalen van full comments aan zet gaat dit extreem traag, 100 comments (honderd) duurt al ruim 5 minuten O_o

PHP probleempje?

/edit2:

Blijkbaar dus een blocknews probleempje; zodra ik overschakel naar mijn Astraweb account is er niks aan het handje...

[ Voor 22% gewijzigd door LiquidSmoke op 10-01-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik draai op een dell780 naar alle tevredenheid spotweb, nu heb ik via de zaak een thin client gekregen en dacht
laat ik daar spotweb opzetten, ik draai daar ubuntu server 14.04 op met webmin, tutorial gevolgd zoals hierboven,
alles gaat goed, alleen bij php upgrade-db.php crashed spotweb met de melding:
No database settings have been entered, please use the install.php wizard, maar als ik 192.168.1.138/spotweb/install.php intik, kan die geen verbinding maken terwijl spotweb wel in de juiste map zit.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:47
Allright, mijn database geeft de laatste tijd steeds meer problemen en upgraden etc werkt ook niet meer naar behoren. Gewoon tijd dus om de PC weer een nachtje door te laten ratelen en opnieuw alles binnen te laten halen, maar hoe kan ik mijn hele database clearen? Ik heb al wel gevonden waar hij staat maar kan ik die files gewoon deleten?
Fora zijn niet eenduidig over hoe dit aan te pakken, hier iemand ervaring?

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
Christian_Ku schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:47:
Allright, mijn database geeft de laatste tijd steeds meer problemen en upgraden etc werkt ook niet meer naar behoren. Gewoon tijd dus om de PC weer een nachtje door te laten ratelen en opnieuw alles binnen te laten halen, maar hoe kan ik mijn hele database clearen? Ik heb al wel gevonden waar hij staat maar kan ik die files gewoon deleten?
Fora zijn niet eenduidig over hoe dit aan te pakken, hier iemand ervaring?
Je kan dit doen met het commando DROP.

Via PHPadmin kan het eventueel ook.
https://www.yourhosting.n...abase-beheren-phpmyadmin/

Laatste stap beschrijft hoe je een database kunt verwijderen.

Daarna maak je via de standaard Spotweb handleiding weer een database aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
respect! schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:57:
Ik draai op een dell780 naar alle tevredenheid spotweb, nu heb ik via de zaak een thin client gekregen en dacht
laat ik daar spotweb opzetten, ik draai daar ubuntu server 14.04 op met webmin, tutorial gevolgd zoals hierboven,
alles gaat goed, alleen bij php upgrade-db.php crashed spotweb met de melding:
No database settings have been entered, please use the install.php wizard, maar als ik 192.168.1.138/spotweb/install.php intik, kan die geen verbinding maken terwijl spotweb wel in de juiste map zit.
Iemand enig idee?
Je gebruikt de / verkeerd om. Dit vul je in een Internet Browser (IE/Safari/Firefox etc) in en niet ergens anders.
192.168.1.138\spotweb\install.php

Als install.php hiermee niet verschijnt dan klopt je path nog steeds niet of heb je iets anders verkeerd gedaan en kun je beter opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
Dat is het juist, dit is mijn 4e keer al.
Ik begrijp het gewoon niet, nooit problemen gehad met installeren van spotweb
en nu krijg ik het niet voor elkaar, maf.
Maar ja, we blijven het proberen, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
Opgelost, in var/www staat nog een map genaamd html, daar spotweb ingezet en nu kan ik install.php wel uitvoeren, raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Zijn net nieuwe releases op github gedaan van spotweb incl db update die nodig is.
Ziet er fancy uit nu met je muis over een post hovert komt het plaatje tevoorschijn.

Maar ik kan nu geen nieuwe posts meer ophalen. Pas dus op voor je upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Het probleem met het ophalen van posts had ik ook. Bij mij was het bestand Services_Retriever_Spots.php in lib > Services > Retriever 928 regels ipv 683. Hierdoor stonden er verschillende functies dubbel en hier gaf de retrieve.php een fout op.

Juiste bestand in git: https://github.com/dsadsd...vices_Retriever_Spots.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23
supayoshi schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:19:
Ik heb dit probleem

Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl...
PHP Warning: stream_socket_client(): SSL: crypto enabling timeout in /var/www/s potweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /var/www/spotwe b/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews. nl:563 (Unknown error) in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.10-1ubuntu3.15 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nn tp_Engine->connect()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Ser vices_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt')
#2 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Ser vices_Retriever_Base->connect(Array)
#3 /var/www/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}
Ik heb met tweaknews sinds deze maand ook problemen met het ophalen van spots....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
akerssies schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:12:
Het probleem met het ophalen van posts had ik ook. Bij mij was het bestand Services_Retriever_Spots.php in lib > Services > Retriever 928 regels ipv 683. Hierdoor stonden er verschillende functies dubbel en hier gaf de retrieve.php een fout op.

Juiste bestand in git: https://github.com/dsadsd...vices_Retriever_Spots.php
ah thnx. Volgende werkte ook:
code:
1
2
rm lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php
git pull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb SSL uitgezet en het werkt nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Welke repo gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

https://github.com/Spotweb/Spotweb

edit:
Happy bday! :+ *O*

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 15-01-2015 15:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 12:23

Deem

Ontcijfer mij!

Flinke 'update' vandaag.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
Heb ik iets gemist? Betekent dit dat SpotWeb nu weer actief ontwikkeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er zoal veranderd, als ik zo vrij mag zijn om te vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 12:23

Deem

Ontcijfer mij!

Spotweb is gemerged met de MediaInfo Branch. Meer dan 100 files zijn gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 15-01-2015 23:19 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, nice! :) Mooi dat dat eindelijk weer terug is (daar zat ik eigenlijk op te wachten).
Zelf draai ik die branche al heel lang namelijk, best fijn! Kreeg hem destijds via een maat van me, die in zijn eigen github de code had geplaatst, maar nu kan iedereen er weer van genieten, mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 21:07
Zijn er ook nog mensen met een Qnap.
Ik heb het geinstalleerd. Maar ik zie nergens een "open"knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Ah, die nieuwe update is wel leuk met die mouseover foto's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh

duhuh

duh...

Als ik een git pull doe op mijn ubuntu servertje krijg ik de melding :

From git://github.com/spotweb/spotweb
* branch HEAD -> FETCH_HEAD
error: Untracked working tree file 'INSTALL' would be overwritten by merge.

Kan iemand mij even de juiste kant op wijzen ?

git pull -f geeft de exacte error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

duhuh schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:48:
Als ik een git pull doe op mijn ubuntu servertje krijg ik de melding :

From git://github.com/spotweb/spotweb
* branch HEAD -> FETCH_HEAD
error: Untracked working tree file 'INSTALL' would be overwritten by merge.

Kan iemand mij even de juiste kant op wijzen ?

git pull -f geeft de exacte error :(
Probeer dit eens?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:14
Hele stomme vraag maar hoe kun je SpotWeb makkelijk updaten op een Ubuntu servertje?

Zie dat de gehele wiki leeg is ( :'( ).

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
git pull https://gitub.com/spotweb/spotweb.git
daarna de upgrade-db uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh

duhuh

duh...

Lijkt erop dat dit wel iets doet echter hangt tie volgens top gebruikt git nu ongv 8 gig geheugen een afwachten dus :P

En hij is klaar met blijkbaar de gehele directory leeg te gooien :?

Dus mag ik weer gaan stoeien met een nieuwe install ;)
)

Volgende probleem :

Na nieuwe installatie en retrieve gedaan te hebben zie ik spots echter als ik rechtsbovenin op log in druk krijg ik :

Unable to connect to database:
SQLSTATE[08004] [1040] Too many connections

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

Max connections in my.cf staan op 181 heb ik verhoogd naar 500 echter niet de gewenste resultaat :(

Iemand een idee ?

Opgelost hdd ruimte opgesnoept nieuwe ruimte toe gewezen en het draait weer >:)

[ Voor 50% gewijzigd door duhuh op 16-01-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Krijg bij het eerste commando de melding: fatal: Not a git repository (or any of the parent directories): .git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh

duhuh

duh...

GAITii schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Krijg bij het eerste commando de melding: fatal: Not a git repository (or any of the parent directories): .git
spelfoutje in link gitup moet zijn github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
oops, sorry. H vergeten inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Oeps, had de master versie geïnstalleerd. Deze even omgezet naar een git installatie, thx voor het meedenken! Tomba's Hideout: Spotweb omzetten van Master install naar Github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 11:03
respect! schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:08:
Opgelost, in var/www staat nog een map genaamd html, daar spotweb ingezet en nu kan ik install.php wel uitvoeren, raar maar waar.
Tijdje geleden ook achter gekomen dat ze (apache?) nu hun sites in /var/www/html zetten en dat spotweb dus daaronder moest komen te staan. Ik heb me toen helemaal suf gezocht en kon het nergens vinden.
Bij toeval kwam ik erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt in de httpd.conf of de virtual host conf ook gewoon de DocumentRoot waarde veranderen/instellen natuurlijk. Ik draai zelf nginx in CentOS 7 met /opt/spotweb als dir.

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 16-01-2015 16:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 11:03
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:23:
Je kunt in de httpd.conf of de virtual host conf ook gewoon de DocumentRoot waarde veranderen/instellen natuurlijk. Ik draai zelf nginx in CentOS 7 met /opt/spotweb als dir.
Draai wel al jaren Linux maar zover gaat de kennis ook niet. :)
Maar handige tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vandaag ook Spotweb geupdate, aangezien ik een WAMP server heb, met daarin de spotweb files geen git update kunnen doen (geen idee hoe dat moet)

Nu heb ik alle files gedownload van github en daarna upgrade-db gedraaid en het werkt prima :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt initieel van een github repo downloaden met het commando git clone. Updaten doe je vervolgens met git pull.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:55:
Je kunt initieel van een github repo downloaden met het commando git clone. Updaten doe je vervolgens met git pull.
Ik gebruik overigens Windows... weet niet of dat verschil uitmaakt, volgens mij gaat jou verhaaltje over linux ofniet?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

rikadoo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:10:
[...]

Ik gebruik overigens Windows... weet niet of dat verschil uitmaakt, volgens mij gaat jou verhaaltje over linux ofniet?
Je hebt ook Windows clients. In Windows gebruik ik msysgit.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:37:
[...]

Je hebt ook Windows clients. In Windows gebruik ik msysgit.
Ah oke bedankt! Ga ik eens naar kijken :)

Ook die template eens geprobeerd, helaas werkt die bij mij nog niet helemaal goed. Maar ziet er zeker gelikt uit!

[ Voor 17% gewijzigd door rikadoo op 16-01-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Zijn er meer die geen reacties meer binnen krijgen? Op zich niet zo irritant ware het niet dat sommige spotters de URL naar de NZB in de reacties zetten. Mijn laatste reactie die ik binnen kreeg is van ruim een maand geleden.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
ma9ma schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:33:
Zijn er meer die geen reacties meer binnen krijgen? Op zich niet zo irritant ware het niet dat sommige spotters de URL naar de NZB in de reacties zetten. Mijn laatste reactie die ik binnen kreeg is van ruim een maand geleden.
Nee, absoluut geen last van. Reacties komen ruim binnen.
(Spotweb op een Linux/Debian installatie, (nog) niet overgegaan naar die nieuwe release van de afgelopen pagina.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Devian schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Ik heb met tweaknews sinds deze maand ook problemen met het ophalen van spots....
Same here, ik gebruik Eweka met de laatst spotweb (git pull is up-to-date). Iemand het probleem al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Alles goed draaiende, mis alleen de coverview die de Splendid template bood. Nu doet die template het niet meer. Iemand een alternatief of oplossing

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 11:24

zeroday

There is no alternative!

Tadream schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:21:
[...]

Tijdje geleden ook achter gekomen dat ze (apache?) nu hun sites in /var/www/html zetten en dat spotweb dus daaronder moest komen te staan. Ik heb me toen helemaal suf gezocht en kon het nergens vinden.
Bij toeval kwam ik erachter.
dat is zeer simpel met DocumentRoot naar /var/www/ om te zetten en is afhankelijk van je distributie
Ik had van het weekend even Ubuntu geïnstalleerd maar gauw terug naar Debian ivm zeer vage foute (default) (apparmor) settings voor mij als gebruiker

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 11:24

zeroday

There is no alternative!

ma9ma schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:33:
Ik ben net bezig om spotweb opnieuw te installeren, een import van de sql database ging niet geheel naar wens, dus maar een manual update. Wel ruk dat ik nu een x aantal miljoen comments voor xxxxx zit op te halen. ;p)

via git pull gewoon alles weer kunnen updaten en de mediainfo stuff is leuk.
Wel tricky natuurlijk als je in de erotica sectie zit ;-)

Vmware servertje met nZEDb, sabnzbdplus, sonarr, spotweb is nu aan het zoeven ..

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 18-01-2015 21:41 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 22:50
Zjemm schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:59:
Ik heb de laatste spotweb draaien op mijn Linux server maar op mijn iPad en iPhone krijg ik niet een mobile template te zien, overigens kan ik alleen de weirdo kiezen, moet ik ergens nog iets aanpassen in een config file ofzo? Iemand een tip?
Iemand een tip om dit op te lossen? Zo te zien is de template 'weirdo' ook te gebruiken als mobile template en zou er bij gebruik van iphone/ipad dus een mobile theme tevoorschijn moeten komen? Ik heb als mobile theme weirdo geselecteerd (geen andere keuze). Dit werkt bij mij dus niet op een schone, voor de rest, goed werkende install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:57
Net een nieuwe installatie gedaan op IIS 8.5 en Server 2012. Mijn oude omgeving was gebaseerd op het zelfde systeem.

Ik heb een retrieve gedaan en ik zie nu ineens dat hij van de laatste 4 weken alleen de spots ophaalt en niet van de jaren/maanden ervoor.

Dit terwijl mijn instellingen qua retrieven in spotweb niet heb veranderd. Zo staat er bijvoorbeeld bij: Retention on spots (in days). Older spots will be erased. Select 0 to keep all spots
Hier staat default een 0 en die staat er nog.

Ik kan mij niet herinneren dat bij mij vorige spotweb install hij ook maar 4 weken terug ging.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
kooimens schreef op maandag 19 januari 2015 @ 01:29:
[...]

Iemand een tip om dit op te lossen? Zo te zien is de template 'weirdo' ook te gebruiken als mobile template en zou er bij gebruik van iphone/ipad dus een mobile theme tevoorschijn moeten komen? Ik heb als mobile theme weirdo geselecteerd (geen andere keuze). Dit werkt bij mij dus niet op een schone, voor de rest, goed werkende install.
ben hier ook wel benieuwd naar.
heel af en toe krijg ik op m'n telefoon wel de mobile template, maar als ik dan refresh krijg ik weer de gewone site te zien.
ik heb echt geen idee hoe dit mogelijk is :?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Voor de mensen die de mobile template niet aan de gang krijgen:
  • Plaats dit in de file ownsettings.php in de root van Spotweb:
    code:
    1
    2
    3

<?php
    $settings['valid_templates'] = array('we1rdo' => 'we1rdo', 'mobile' => 'Mobiel');
    ?>
  • Open Spotweb in je browser en ga naar Config > User & group managent > tab Grouplist
  • Klik onderaan op het plusje om een nieuwe groep aan te maken en noem die bijvoorbeeld Template chooser, geef die groep de permission Let user choose their template.
  • Ga naar de tab Userlist en maak alle gebruikers die het mobiele thema moeten kunnen gebruiken lid van de groep Template chooser.
  • Ga terug naar de mainview en ga naar Config > Change preferences > tab General en verander daar Template for mobiles van we1rdo naar Mobiel, hetzelfde kun je eventueel ook bij Template for tablets doen.
Als het goed is dan wordt nu de mobile template gebruikt als je Spotweb opent met je telefoon.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

vanaalten schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:18:
[...]

Nee, absoluut geen last van. Reacties komen ruim binnen.
(Spotweb op een Linux/Debian installatie, (nog) niet overgegaan naar die nieuwe release van de afgelopen pagina.)
Ik heb toch nog behoorlijk zitten kl*ten. En kreeg het niet voor elkaar om nog nieuwe comments op te halen. Een nieuwe installatie met een beperkte initiele load (vanaf 1 januari dit jaar) lijkt wel het gewenste resultaat op te leveren. Ik zie weer comments binnen komen. Ik zal het in de gaten houden.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
Voor de mensen die de spotweb packeges van mdevries (http://packages.mdevries.org) gebruiken, ook deze is weer helemaal up to date

Wel na de installatie even het volgende commando uitvoeren: /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php

Met dank aan mdevries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Tuxinator schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:39:
Voor de mensen die de mobile template niet aan de gang krijgen:
thanks, werkt perfect _/-\o_

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 20:21
_Mitchie_ schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:10:
Voor de mensen die de spotweb packeges van mdevries (http://packages.mdevries.org) gebruiken, ook deze is weer helemaal up to date

Wel na de installatie even het volgende commando uitvoeren: /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php

Met dank aan mdevries
Ik ben niet zo'n ervaren gebruiker met spotnet dus ik vraag het hier maar even.
Ik heb dus die command uitgevoerd via ssh met Putty.
Komt het lijstje hieronder te staan maar als ik dan weer naar spotweb wil toe gaan krijg ik nog steeds die witte pagina te zien dat ik moet upgraden van de database....

Wie kan mij hier verder mee helpen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
DiskStation> /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php
Updating schema..(pdo_mysql)
        Validating spots(messageid)
        Validating spots(poster)
        Validating spots(title)
        Validating spots(tag)
        Validating spots(category)
        Validating spots(subcata)
        Validating spots(subcatb)
        Validating spots(subcatc)
        Validating spots(subcatd)
        Validating spots(subcatz)
        Validating spots(stamp)
        Validating spots(reversestamp)
        Validating spots(filesize)
        Validating spots(moderated)
        Validating spots(commentcount)
        Validating spots(spotrating)
        Validating spots(reportcount)
        Validating spots(spotterid)
        Validating spots(editstamp)
        Validating spots(editor)
        Validating spots(collectionid)
                Adding column collectionid(INTEGER) to spots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 25-05 22:06
larsiey schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:35:
[...]

Ik ben niet zo'n ervaren gebruiker met spotnet dus ik vraag het hier maar even.
Ik heb dus die command uitgevoerd via ssh met Putty.
Komt het lijstje hieronder te staan maar als ik dan weer naar spotweb wil toe gaan krijg ik nog steeds die witte pagina te zien dat ik moet upgraden van de database....

Wie kan mij hier verder mee helpen?
Veel geduld hebben, het commando loopt nog door... Putty dus niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 20:21
DiMacho schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:45:
[...]

Veel geduld hebben, het commando loopt nog door... Putty dus niet afsluiten.
Ik voer de commando opnieuw in en het is in 5 sec klaar, terwijl hij zonet een poosje niks deed...
Het is gelukt in ieder geval, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nevermind.

[ Voor 95% gewijzigd door FREAKJAM op 20-01-2015 21:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Ik heb de laatste versie weer draaien op mijn Synology via de package van mdevries (Spotweb v20150119-1).

Nu heb ik in het overzicht, zodra ik over een spot heen ga, dat ik een voorbeeld krijg van het plaatje van de spot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bKmhR2A.png

Hoe kan ik dit weer uitschakelen?
Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.