gewoon op de webpagina van spotweb, onder instellingen.
Daar kan ik niet in aangezien hij me het volgende geeft...Mar2zz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:59:
code:
1
2
| Notice: Undefined index: nntp_nzb in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 215 ownsettings.php geeft al output, zorg dat je ownsettings.php niet afgesloten is met ?> en dat er niets staat voor de openingstag. |
Je ownsettings.php die 215 regels lang is, is al heel erg raar. Heb jij toevallig heel je settings.php naar ownsettings.php gecopieerd ofzo?
Maak even een nieuwe ownsettings.php aan met daarin alleen de regels die over de database gaan, dus iets als:
Maak even een nieuwe ownsettings.php aan met daarin alleen de regels die over de database gaan, dus iets als:
PHP:
1
2
3
4
5
| $settings['db']['engine'] = 'mysql'; $settings['db']['host'] = 'localhost'; $settings['db']['dbname'] = 'spotweb'; $settings['db']['user'] = 'spotweb'; $settings['db']['pass'] = 'spotweb'; |
Dan geraak ik inderdaad al iets verder, maar een retrieve werkt nog steeds niet, er komt de volgende foutmelding:
Ik zie vooral die no such group staan... Moet ik ergens een soort 'group' definiëren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| xdragon@server:/var/www/spotweb$ php retrieve.php Notice: Undefined index: rsa_keys in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59 Notice: Undefined index: hdr_group in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59 Last retrieve at Tue 29 Nov 2011 08:27:31 AM CET Retrieving new Spots from server news.server.be... SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.2.4-2ubuntu5.18 crashed Fatal error occured while connecting to the newsserver: (411) No such news group [response: "No Such Group """] #0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(915): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('No such news gr...', 411, 'No Such Group "...') #1 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup(NULL) #2 /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup(NULL) #3 /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup(NULL) #4 /var/www/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect(NULL) #5 {main} Updating retrieve status in the database Finished retrieving spots. |
Ik zie vooral die no such group staan... Moet ik ergens een soort 'group' definiëren?
Het lijkt erop dat je newsgroepenaanbieder de juiste groep niet aanbied..X-DraGoN schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:31:
Dan geraak ik inderdaad al iets verder, maar een retrieve werkt nog steeds niet, er komt de volgende foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 xdragon@server:/var/www/spotweb$ php retrieve.php Notice: Undefined index: rsa_keys in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59 Notice: Undefined index: hdr_group in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59 Last retrieve at Tue 29 Nov 2011 08:27:31 AM CET Retrieving new Spots from server news.server.be... SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.2.4-2ubuntu5.18 crashed Fatal error occured while connecting to the newsserver: (411) No such news group [response: "No Such Group """] #0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(915): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('No such news gr...', 411, 'No Such Group "...') #1 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup(NULL) #2 /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup(NULL) #3 /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup(NULL) #4 /var/www/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect(NULL) #5 {main} Updating retrieve status in the database Finished retrieving spots.
Draai 'upgrade-db.php' nog eens? Die meldingen zou je niet mogen krijgen volgens mij.X-DraGoN schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:31:
code:
1 2 3 4 5 xdragon@server:/var/www/spotweb$ php retrieve.php Notice: Undefined index: rsa_keys in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59 Notice: Undefined index: hdr_group in /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php on line 59
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Schema update done Updating settings Settings update done Updating users Users' update done Performing basic analysis of database tables Basic database optimalisation done xdragon@server:/var/www/spotweb$ |
Ik draai ALTIJD een upgradedb.php na een update, deze keer dus ook, nadat de ownsettings.php zijn aangepast blijkt dat dat nog eens nodig is.
Nu draait de update dus wel... vreemd, maar bedankt voor de suggestie!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Retrieving 3120409 till 3121410 (parsed 903 headers, 771 full, verified 771, moderated 130, skipped 0 of 904 total messages) in 80.04 seconds Retrieving 3121410 till 3122141 (parsed 300 headers, 254 full, verified 254, moderated 44, skipped 0 of 300 total messages) in 22.64 seconds Processed a total of 1204 spots Finished retrieving spots. Retrieving new comments from server news.server.be... Looking for articlenumber for messageid Searching from 2428388 to 2433389 Searching from 2423388 to 2428389 Searching from 2418388 to 2423389 Searching from 2413388 to 2418389 Searching from 2408388 to 2413389 Appr. Message count: 2433385 First message number: 4 Last message number: 2433389 Current message: 2409818 Retrieving 2409818 till 2410819, found 836 comments in 5.98 seconds Retrieving 2410819 till 2411820, found 835 comments in 3.9 seconds Retrieving 2411820 till 2412821, found 836 comments in 4.31 seconds |
Dat was het antwoord dat ik nodig hadMar2zz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:59:
Nu de update knop nog zien te vinden
Ook al gevonden
Bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 29-11-2011 10:33 ]
Ik kijk uit naar het aangepaste script dat werkt :-)
Je newsreader settings zal je nog altijd zelf moeten invullen aangezien dit persoonsgebonden isGamma_ed schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:58:
Ik kijk uit naar het aangepaste script dat werkt :-)
mjah, dat snap ik nog wel, maar ik kom niet eens op de webpagina van spotweb, maar mijn installatie verloopt niet lekker. Zie op vorige pagina van dit forum, heb ik een copie van de installatie erop gezet. Misschien wil je eens kijken aub?Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:07:
[...]
Je newsreader settings zal je nog altijd zelf moeten invullen aangezien dit persoonsgebonden is
Ok poging 2 gedaan op een webhosting pakket, heb alle files geupload. Voor de zekerheid alles 777-permission gegeven. MySQL database gemaakt.
Ga ik naar me domein kwam er een melding dat ik "nntp_nzb" uit me ownsettings moest halen omdat het in de database zit. OK gedaan en komt er nu dit:
SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.2.17 crashed Error executing query: Table 'spotweb_name.settings' doesn't exist.
Dacht dat spotweb zelf die database ging maken? Kan iemand me hiermee verder helpen?
Ga ik naar me domein kwam er een melding dat ik "nntp_nzb" uit me ownsettings moest halen omdat het in de database zit. OK gedaan en komt er nu dit:
SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.2.17 crashed Error executing query: Table 'spotweb_name.settings' doesn't exist.
Dacht dat spotweb zelf die database ging maken? Kan iemand me hiermee verder helpen?
Hij moet wel upgrade-db.php draaien, dan maakt hij de tabellen aan.TereZz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:52:
Ok poging 2 gedaan op een webhosting pakket, heb alle files geupload. Voor de zekerheid alles 777-permission gegeven. MySQL database gemaakt.
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
There, fixed it.Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:07:
[...]
Je newsreader settings zal je nog altijd zelf moeten invullen aangezien dit persoonsgebonden installatiegebonden is
Hoe zorg ik dat die draait? als ik naar die pagina zelf ga krijg ik Sorry, db-upgrade.php kan enkel vanuit de server zelf uitgevoerd worden, niet via de webbrowser!MrOizo2005 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:56:
[...]
Hij moet wel upgrade-db.php draaien, dan maakt hij de tabellen aan.
Is het ook mogelijk om van buitenaf newsserversettings in de database te inserten?
Ik wil dat scripten als het mogelijk is, maar als ik dat field bekijk dan staan er ook allemaal accolades en gedoe in:
De XXX en adres poort en enc wil ik dan inserten, maar ik ben nogal brak met mysql syntax.
Anyone?
Ik wil dat scripten als het mogelijk is, maar als ik dat field bekijk dan staan er ook allemaal accolades en gedoe in:
code:
1
| a:6:{s:4:"host";s:18:"sslreader.eweka.nl";s:4:"user";s:6:"XXXXX";s:4:"pass";s:6:"XXXX";s:3:"enc";s:3:"ssl";s:4:"port";s:3:"563";s:5:"buggy";b:1;} |
De XXX en adres poort en enc wil ik dan inserten, maar ik ben nogal brak met mysql syntax.
Anyone?
Verwijderd
Ik krijg de volgende meldingen na php upgrade-db.php
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20090626/pam_auth.so' - /usr/lib/php5/20090626/pam_auth.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20090626/xmlrpc.so' - /usr/lib/php5/20090626/xmlrpc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
Als ik php retrieve.php komt er ook nog dit bij te staan:
PHP Warning: stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://:119 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682
SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.3.3-1ubuntu9.6 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]
Ik draait dit op Ubuntu 10.10 64bit. Wat moet ik doen om deze warnings niet meer te krijgen en dus ook headers te retrievers
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20090626/pam_auth.so' - /usr/lib/php5/20090626/pam_auth.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20090626/xmlrpc.so' - /usr/lib/php5/20090626/xmlrpc.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
Als ik php retrieve.php komt er ook nog dit bij te staan:
PHP Warning: stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://:119 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682
SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.3.3-1ubuntu9.6 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]
Ik draait dit op Ubuntu 10.10 64bit. Wat moet ik doen om deze warnings niet meer te krijgen en dus ook headers te retrievers
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 19:48 ]
als ik de webpagina spotweb open, krijg ik nu dit te zien. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?
quote --------------------
Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(ownsettings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes) in /volume1/web/spotweb/settings.php on line 115 ownsettings.php geeft al output, zorg dat je ownsettings.php niet afgesloten is met ?> en dat er niets staat voor de openingstag.
quote --------------------
Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(ownsettings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes) in /volume1/web/spotweb/settings.php on line 115 ownsettings.php geeft al output, zorg dat je ownsettings.php niet afgesloten is met ?> en dat er niets staat voor de openingstag.
Heb je de topicstart wel goed doorgelezen? Daar staat het volgende:TereZz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:01:
[...]
Hoe zorg ik dat die draait? als ik naar die pagina zelf ga krijg ik Sorry, db-upgrade.php kan enkel vanuit de server zelf uitgevoerd worden, niet via de webbrowser!
Database initialiseren & updaten
Soms komt het voor dat een nieuwe versie ook een database aanpassing vereist. Je krijg een foutmelding vergelijkbaar met onderstaand: Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist.
Deze melding is eenvoudig op te lossen, al kan het een behoorlijke tijd duren afhankelijk van de aanpassing die gedaan moet worden. Breek dit proces daarom ook niet af als het lang duurt.
Ook als je Spotweb voor de eerste keer hebt geïnstalleerd of je database hebt leeggegooid, moet je dit commando draaien om de correcte tabellen aan te laten maken: php upgrade-db.php
Waar kan ik dat invoeren dan?w.d schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:56:
[...]
Heb je de topicstart wel goed doorgelezen? Daar staat het volgende:
[...]
Ik heb geen SSH toegang en het is ook geen SQL query?
Als je geluk heb, kan je cron jobs toevoegen bij je provider.TereZz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:12:
[...]
Waar kan ik dat invoeren dan?
Ik heb geen SSH toegang en het is ook geen SQL query?
Daar kan je dan een opdrachtregel plaatsen die op een specifiek tijdstip wordt uitgevoerd.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
zoiets?
Minute 33
Hour
Day of Month
Month
Day of Week
Command /home/spotweb/php upgrade-db.php
Minute 33
Hour
Day of Month
Month
Day of Week
[ Voor 31% gewijzigd door TereZz op 30-11-2011 09:35 ]
Zoiets ja.TereZz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:34:
zoiets?
Minute 33
Hour
Day of Month
Month
Day of Week
Dit is wat ik bij mijn provider in een cronjob heb staan als opdrachtregel:
cd /usr/home/debxxxxx/domains/mijndomein.nl/public_html/spotweb && date >> ../log/upgrade-db.txt && /usr/local/bin/php upgrade-db.php >> ../log/upgrade-db.txt && date >> ../log/upgrade-db.txt
Vertaling; eerst naar het pad gaan waar spotweb staat, vervolgens de datum/tijd tonen, de upgrade draaien en tenslotte weer de datum/tijd tonen. De voortgang (output) wordt weggeschreven in een bestand "upgrade-db.txt".
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Wat ik ook probeer in de synology, het wil mij maar niet lukken. Als ik nu de webpagine van spotweb open, krijg ik dit te lezen. Wie wil mij aub verder helpen want ik kom er niet uit. Alvast bedankt.
citeer---------------
Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/index.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0 Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/services/web/spotweb/index.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in Unknown on line 0
citeer---------------
Warning: Unknown: open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/index.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0 Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/services/web/spotweb/index.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in Unknown on line 0
Je hebt nu alleen :/opt/share/pear in DSM gezet, in plaats van achtereen erbij te plakken? Nou was het al niet nodig, maar als je dat dan ook nog eens fout doet...Gamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:21:
Wat ik ook probeer in de synology, het wil mij maar niet lukken. Als ik nu de webpagine van spotweb, krijg ik dit te lezen. Wie wil mij aub verder helpen want ik kom er niet uit. Alvast bedankt.
Ik kom nu een stuk verder, maar ben nog steeds een NOOB...
Ik krijg nu dit te zien op de website van spotweb.... Moet ik nu ownsettings openen, of wat ik moet daar nou mee doen? (Als ik het aanklik, dan is de toegang geweigerd )
citeer -----------------------
nntp_hdr wordt voortaan in de db bijgehouden
nntp_nzb wordt voortaan in de db bijgehouden
nntp_post wordt voortaan in de db bijgehouden
retention wordt voortaan in de db bijgehouden
retrieve_comments wordt voortaan in de db bijgehouden
retrieve_full wordt voortaan in de db bijgehouden
retrieve_increment wordt voortaan in de db bijgehouden
retrieve_newer_than wordt voortaan in de db bijgehouden
retrieve_reports wordt voortaan in de db bijgehouden
spot_moderation wordt voortaan in de db bijgehouden
Haal bovenstaande settings weg uit je ownsettings.php
Ik krijg nu dit te zien op de website van spotweb.... Moet ik nu ownsettings openen, of wat ik moet daar nou mee doen? (Als ik het aanklik, dan is de toegang geweigerd )
Na laatste Git Pull heb ik deze error:
Notice: Undefined variable: filterHashes in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1990
Wat te doen?
Notice: Undefined variable: filterHashes in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1990
Wat te doen?
Die settings uit ownsettings.php halen. Dus een # of de hele lijn weghalen.Gamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:36:
Ik kom nu een stuk verder, maar ben nog steeds een NOOB...
Bekend probleem. Nog een keer een retrieve draaien en dan hoort het gefixt te zijn..S1W schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:35:
Wat te doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Xaero op 30-11-2011 11:39 ]
Verwijderd
Verwijder in /etc/php5/conf.d de sqlite-ini files en deze meldingen verdwijnen !Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:46:
Ik krijg de volgende meldingen na php upgrade-db.php
[quote]Xaero schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:38:
[...]
Die settings uit ownsettings.php halen. Dus een # of de hele lijn weghalen.
[...]
Ik krijg ownsettings.php niet geopend. Ik krijg het bericht: toegang geweigerd.
Andere bestanden zoals retrieving.php of settings.php kan ik gewoon openen met kladblok...
Hoe kan ik het nu toch openen?
[...]
Die settings uit ownsettings.php halen. Dus een # of de hele lijn weghalen.
[...]
Andere bestanden zoals retrieving.php of settings.php kan ik gewoon openen met kladblok...
Volgende keer even Instellingen - Updates openen voor je update, dan had je dit van te voren al geweten. En/of https://raw.github.com/sp.../master/notifications.xml toevoegen aan je favoriete RSS reader.S1W schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:35:
Wat te doen?
Geen probleem, was van te voren netjes gemeld.Xaero schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:38:
[...]
Bekend probleem. Nog een keer een retrieve draaien en dan hoort het gefixt te zijn..
Zet de rechten eens goed op het bestand. Dat kan via DSM - File Browser.Gamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:30:
[..]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 13:14 ]
Dank voor je antwoord, maar als ik in bestandbrowser in DSM kijk, dan zie ik het bestand niet staan. Wel als ik via een windows computer met verkenner kijk. Nog andere opties?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:04:
[...]
Volgende keer even Instellingen - Updates openen voor je update, dan had je dit van te voren al geweten. En/of https://raw.github.com/sp.../master/notifications.xml toevoegen aan je favoriete RSS reader.
[...]
Geen probleem, was van te voren netjes gemeld.
[...]
Zet de rechten eens goed op het bestand. Dat kan via DSM - File Browser.
Dan verwijder je het toch, maak je zelf een ownsettings aan daarna. Verwijderen kan via de Terminal.Gamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:24:
[...]
Dank voor je antwoord, maar als ik in bestandbrowser in DSM kijk, dan zie ik het bestand niet staan. Wel als ik via een windows computer met verkenner kijk. Nog andere opties?
ok, gelukt, ik vond dit, en heb dit dan ook gebruiktVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:40:
[...]
Dan verwijder je het toch, maak je zelf een ownsettings aan daarna. Verwijderen kan via de Terminal.
<?php
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'spotweb';
?>
Maar nu krijg ik de volgende melding, zucht
citeer -----------
SpotWeb v0.54.17.26 on PHP v5.3.6 crashed Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist
unquote--------
Dus toen heb ik dit gedaan, maar dat ziet er niet goed uit..
quote ------------
DiskStation> upgrade-db.php
-ash: upgrade-db.php: not found
DiskStation> php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79
DiskStation> sh upgrade-db
sh: can't open 'upgrade-db'
DiskStation> sh upgrade-db.php
upgrade-db.php: line 1: can't open ?php: no such file
upgrade-db.php: line 2: syntax error: unexpected word (expecting ")")
Updating schema..(mysql)
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79
[ Voor 86% gewijzigd door Gamma_ed op 30-11-2011 14:20 ]
Lees de TS nog even door over verplichte PHP modulesGamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:02:
[...]
Updating schema..(mysql)
DiskStation> sh upgrade-db
sh: can't open 'upgrade-db'
DiskStation> sh upgrade-db.php
upgrade-db.php: line 1: can't open ?php: no such file
upgrade-db.php: line 2: syntax error: unexpected word (expecting ")")
Updating schema..(mysql)

En daarna over de beste manier om retrieve en upgrade te draaien op een Synology
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 14:26 ]
spotweb "Unable to continue: You did not setup any newsserver yet."
waat moet je dit nu wel instellen? mijn ownsettings is nu bijna leeg......
Damn it's good 2b a Tweaker!
spanx schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:37:
spotweb "Unable to continue: You did not setup any newsserver yet."
Mar2zz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 07:59:
maar als ik als gebruiker inlog heb ik alleen standaard instellingen?
is er een speciale inlog manier? Ik heb een user aangemaakt maar daar kan ik niet veel aan instellen....
Log eens in met de user 'admin' (password 'admin')
OMG..... dit is de eerste keer dat ik dit hoor.... hartelijk dank 
ps ik heb sinds het begin deze error...:
Starting to create statistics
PHP Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /volume1/web/spotweb/lib/images/pchart/pDraw.class.php on line 1186
hoe krijg ik deze weg?
ps ik heb sinds het begin deze error...:
PHP Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /volume1/web/spotweb/lib/images/pchart/pDraw.class.php on line 1186
hoe krijg ik deze weg?
[ Voor 64% gewijzigd door spanx op 30-11-2011 16:08 ]
Heb het maar even in de TS opgenomenspanx schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:55:
OMG..... dit is de eerste keer dat ik dit hoor.... hartelijk dank
Kijk nog eens bij Instellingenps ik heb sinds het begin deze error...:
hoe krijg ik deze weg?
Vast al tig keer gevraagd excuses.
Maar waar kan ik een lijstje vinden van news providers die goed (met spotweb) werken.
Wordt een beetje gaar van mijn huidige provider.
Gaten, timeouts, errors weet ik wat allemaal.
Maar waar kan ik een lijstje vinden van news providers die goed (met spotweb) werken.
Wordt een beetje gaar van mijn huidige provider.
Gaten, timeouts, errors weet ik wat allemaal.
👉🏻 Blog 👈🏻
Eindelijk zie ik spotweb op de website...Mijn dank...
Ik krijg nu dit te zien op de spotweb site
Reset filters Notice: Undefined variable: filterHashes in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1990
Ik heb alle instellingen van de nieuwsgroep erin gezet, maar met zoeken vind ik mooi niets...
Wat doe ik nu weer verkeerd?
Reset filters Notice: Undefined variable: filterHashes in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1990
Ik heb alle instellingen van de nieuwsgroep erin gezet, maar met zoeken vind ik mooi niets...
2 opties (beide uitvoeren is nog het bestGamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:50:
Eindelijk zie ik spotweb op de website...Mijn dank...
1) retrieve.php een keer draaien
2) updaten (git pull)
Bij mij komt er overal -1 te staan bij de filters......
allemaal gedaan, was even zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:54:
[...]
2 opties (beide uitvoeren is nog het best)
1) retrieve.php een keer draaien
2) updaten (git pull)
Maar nog steeds hetzelfde
En bij alle filters heb ik ook -1 staan, en dan nog onderstaande text erbij...
Mijn nieuwsgroep heeft het over 8 connections, moet ik dit ook in de ownersettings zetten?
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? of gemist? pffff

[ Voor 7% gewijzigd door Gamma_ed op 30-11-2011 18:25 ]
Als je beide correct hebt gedaan is die melding 100% zeker weg. Met 1 van beide al namelijk. Je hebt dus beide stappen niet (correct) uitgevoerd.Gamma_ed schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:23:
[...]
allemaal gedaan, was even zoeken.
Maar nog steeds hetzelfde
En bij alle filters heb ik ook -1 staan, en dan nog onderstaande text erbij...
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? of gemist? pffff![]()
ahw, thanks, de text is weg!
1)maar ik heb overal nog -1 bij de filters staan.
2)En ik vroeg mij af of ik hier nog iets mee moet doen, Mijn nieuwsgroep heeft het over 8 connections, moet ik dit ook in de ownersettings zetten?
3)Ik kan met de searchfunctie nog niets vinden
1)maar ik heb overal nog -1 bij de filters staan.
2)En ik vroeg mij af of ik hier nog iets mee moet doen, Mijn nieuwsgroep heeft het over 8 connections, moet ik dit ook in de ownersettings zetten?
3)Ik kan met de searchfunctie nog niets vinden
de -1 bij de standaard filters is verdwenen, bij mijn eigen filters staan ze er nog...
(net een git-pull gedaan en alles is up2date)..
er staan nu nog wel bij enkele filters dat er nieuwe spots staan, ondanks dat ik 'mark all as read' heb gedaan...
nieuwe git-pull gedaan en all seems fine
(net een git-pull gedaan en alles is up2date)..
er staan nu nog wel bij enkele filters dat er nieuwe spots staan, ondanks dat ik 'mark all as read' heb gedaan...
nieuwe git-pull gedaan en all seems fine
[ Voor 40% gewijzigd door Mr. Happy op 30-11-2011 20:54 ]
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Het ligt vast aan mij maar ik kan nergens de optie terugvinden waar ik de newsserver kan instellen. Kijk dus op de website van spotweb zelf (ingelogd en dan bij de user onder de instellingen).
Krijg dus ook de melding "Unable to continue: You did not setup any newsserver yet."
Iemand misschien een directe url voor de settings page?
nm . Inloggen als admin helpt..
Overigens is de pagina /spotweb/?page=editsettings
Krijg dus ook de melding "Unable to continue: You did not setup any newsserver yet."
Iemand misschien een directe url voor de settings page?
nm . Inloggen als admin helpt..
Overigens is de pagina /spotweb/?page=editsettings
[ Voor 20% gewijzigd door sajoku op 30-11-2011 20:47 ]
Ik probeer Spotweb te installeren met het LaSi script van Mar2zz en krijg steeds de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Do you want to retrieve spots now? [yes/no]: y This will take a while! PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20090626+lfs/sqlite.so' - /usr/lib/php5/20090626+lfs/sqlite.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0 nntp_nzb wordt voortaan in de db bijgehouden retention wordt voortaan in de db bijgehouden retrieve_comments wordt voortaan in de db bijgehouden retrieve_full wordt voortaan in de db bijgehouden retrieve_increment wordt voortaan in de db bijgehouden retrieve_newer_than wordt voortaan in de db bijgehouden retrieve_reports wordt voortaan in de db bijgehouden spot_moderation wordt voortaan in de db bijgehouden Haal bovenstaande settings weg uit je ownsettings.php Press a key to continue |
ff je ownsettings leeg halen of verwijderen en dan moet het goed komen.
Dat probeerde ik net ook, echter ik krijg "Login failed".elevator schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:53:
Log eens in met de user 'admin' (password 'admin')
Wat ik in een verleden had gedaan was een existing user (ikke dus) de admin rechten te geven. (dmv een sql string..geen idee welke het was, was voor http push sabnzb weer mogelijk te maken) Echter nu heeft die user geen admin rechten meer na de updates.
Hoe kan ik de admin admin user weer herstellen zodat ik mijn gewone user weer rechten kan geven?
alvast dank!
newsserver ingesteld, kan alleen niet aangeven hoeveel connections de newsserver heeft. Helaas heb ik nog geen enkele spot erin staan, en kan ook niets vinden. En kan dus ook niet downloaden.
terwijl de newsgroep op het moment wel werkt, dat heb ik gestest met een andere computer die met spotnet draait.
Van de newsserver waar ik gebruik van maak, kan ik een 100mb file downloaden op poort 119, binnengehaald met wget. En dat werkt dus prima, dus verbinding lijkt mij goed met de synology...
1) moet dat er niet in hoeveel connections je hebt?
2) Wat kan eraan de hand zijn dat spotweb niet wil downloaden?
terwijl de newsgroep op het moment wel werkt, dat heb ik gestest met een andere computer die met spotnet draait.
Van de newsserver waar ik gebruik van maak, kan ik een 100mb file downloaden op poort 119, binnengehaald met wget. En dat werkt dus prima, dus verbinding lijkt mij goed met de synology...
1) moet dat er niet in hoeveel connections je hebt?
2) Wat kan eraan de hand zijn dat spotweb niet wil downloaden?
[ Voor 18% gewijzigd door Gamma_ed op 01-12-2011 09:44 ]
Spotweb legt standaard 1 verbinding en niet meer. Daarom hoef je niks in te stellen. Als alle lijntjes van je usenetserver op een andere pc/ander programma gebruikt worden, dan heeft spotweb geen lijntje en dan gaat het ook mis. Dus in je downloadprogramma zet je max_lijntjes -1 dan heeft spotweb altijd 1 lijn beschikbaar.
Edit:
Klopt het dat het uploaden en plaatsen van eigen filters niet goed werkt?
Ik probeer uitgepluisd.php zoals die eerder was nu in xml te zetten, maar als ik een bestand upload gebeurt er niets.
Laat maar, ben er al uit ...
Edit:
Ik probeer uitgepluisd.php zoals die eerder was nu in xml te zetten, maar als ik een bestand upload gebeurt er niets.
[ Voor 123% gewijzigd door Mar2zz op 01-12-2011 11:01 ]
Schiet mij maar lek, maar ik kan de instellingen of settings op spotweb niet gevonden krijgen...
Log in op de spotweb pagina met
username: admin
password: admin
Vervolgens klik je op admin linksbovenin.
In het scherm hierna kun je kiezen voor settings.
Daar is het dus mogelijk om alle instellingen te wijzigen.
--wordt vervolgd--
[ Voor 35% gewijzigd door Vuurvoske op 01-12-2011 10:39 ]
Beroeps brabander
User aanmaken en dan op die usernaam klikken. Te laat
[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 01-12-2011 10:41 ]
Gisteren ook maar eens spotweb op mijn synology geinstalleerd. Gisteren ging alles prima, zelfs met de cronjob die ik ingesteld heb. Echter sinds vanochtend zag ik geen update meer en als ik handmatig een update doe krijg ik:
Iemand een idee wat er mis kan zijn??
code:
1
2
| PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79 |
Ik blijf het volgende probleem houden:
Ik heb al van alles geprobeerd:
ssreader.eweka.nl:563 (met ssl) icm textnews.eweka.nl:119
newsreaderxx.eweka.nl:119 icm textnews.eweka.nl:119
Na elke update of verandering doe ik:
sudo php upgrade-db.php en
sudo php retrieve.php
Niets lijkt te werken..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| user@orian:/var/www/spotweb$ php retrieve.php Last retrieve at Thu 01 Dec 2011 11:06:09 AM CET Retrieving new Spots from server newsreader49.eweka.nl... SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.3.3-7+squeeze3 crashed Fatal error occured while connecting to the newsserver: (411) No such news group [response: "No Such Group"] #0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(915): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('No such news gr...', 411, 'No Such Group') #1 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('sslreader.ewkea...') #2 /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup('sslreader.ewkea...') #3 /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup('sslreader.ewkea...') #4 /var/www/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect('sslreader.ewkea...') #5 {main} Updating retrieve status in the database Finished retrieving spots. |
Ik heb al van alles geprobeerd:
ssreader.eweka.nl:563 (met ssl) icm textnews.eweka.nl:119
newsreaderxx.eweka.nl:119 icm textnews.eweka.nl:119
Na elke update of verandering doe ik:
sudo php upgrade-db.php en
sudo php retrieve.php
Niets lijkt te werken..
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 24-06-2021 21:48 . Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd op verzoek ]
Beroeps brabander
Heb je niet ergens gewoon een typefout gemaakt ik zie namelijk ewkea ipv eweka.
retrieve.php --force al geprobeerd? ^ stuk scherper
[ Voor 27% gewijzigd door Mar2zz op 01-12-2011 11:17 ]
je php is stuk, hij kan de functie mysql_connect niet vindenAmelandbor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:51:
Gisteren ook maar eens spotweb op mijn synology geinstalleerd. Gisteren ging alles prima, zelfs met de cronjob die ik ingesteld heb. Echter sinds vanochtend zag ik geen update meer en als ik handmatig een update doe krijg ik:
code:
1 2 PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79
Tja vertalen kan ik ook, maar PHP en mysql werken gewoon want ik kan spotweb zelf wel benaderen en ook spots openen.
Dan moet je toch wat meer info geven.Amelandbor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:35:
Tja vertalen kan ik ook, maar PHP en mysql werken gewoon want ik kan spotweb zelf wel benaderen en ook spots openen.
Mijn gok is dat je 2 versie van php op je bak hebt staan. Waarschijnlijk gebruik je op de commandline
'php retriever.php' oid en apache gebruikt php5 die wel de extensies heeft.
probeer eens met
php5 retriever.php
Welk command gebruik je?Amelandbor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:51:
code:
1 2 PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 79
/usr/bin/php retrieve.php
Daar mee moet het goed gaan.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
php5 vindt ie niet. En ik kan m ook nergens terugvinden in /usr/bin/.
Als ik phpinfo van de CLI draai geeft ie wel versie 5.3.6 weer.
@Brickman
/usr/bin/php retrieve.php heb ik ook al geprobeerd.
@Brickman
Ik weet waarschijnlijk al waar het probleem ligt.Amelandbor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:16:
Heb je niet ergens gewoon een typefout gemaakt ik zie namelijk ewkea ipv eweka.
Die typefyout stond in het volgende veld:
7 hdr_group 0
8 nzb_group 0
Nu zijn deze velden leeg. en wordt de volgende melding getoond:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Retrieving new Spots from server newszilla.xs4all.nl... SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.3.3-7+squeeze3 crashed Fatal error occured while connecting to the newsserver: (501) Unexpected response: 'newsgroup' [response: "newsgroup"] #0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(620): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 501, 'newsgroup') #1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(918): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(501) #2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('') #3 /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup('') #4 /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup('') #5 /var/www/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect('') #6 {main} Updating retrieve status in the database Finished retrieving spots. |
er lijkt dus een probleem met de invulling van de group.
Ik kan overigens gebruik maken van xs4all en eweka voor usenet.
Beroeps brabander
Wat is er in de tussentijd veranderd op je NAS?Amelandbor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:06:
php5 vindt ie niet. En ik kan m ook nergens terugvinden in /usr/bin/.
@Brickman
Al een git pull gedaan, gevolgd door een upgrade-db.php?
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ik krijg spotweb op de synology niet aan de gang, dus heb toen geprobeerd op een dekstop computer met spotnet om te zien of de newserver wel werkt. En concludeer dat de newserver weldegelijk werkt. Maar nog steeds zelfde probleem met de synology, ook als ik de dektop met spotnet uit zet.Mar2zz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:55:
Spotweb legt standaard 1 verbinding en niet meer. Daarom hoef je niks in te stellen. Als alle lijntjes van je usenetserver op een andere pc/ander programma gebruikt worden, dan heeft spotweb geen lijntje en dan gaat het ook mis. Dus in je downloadprogramma zet je max_lijntjes -1 dan heeft spotweb altijd 1 lijn beschikbaar.
Edit:
Nee nog niet. Maar nu ineens heeft spotweb wel een update gedaan, ik denk dat er misschien nog dingen binnen gehaald moesten worden waardoor spotweb in de war raakt zodra ik een dubbele retrieve wil starten.
Ik kijk het wel even aan vandaag en morgen.
Edit: Waarschijnlijk was het inderdaad bovenstaande want nu ineens doet de command "php retrieve.php" het wel weer.
Ik kijk het wel even aan vandaag en morgen.
Edit: Waarschijnlijk was het inderdaad bovenstaande want nu ineens doet de command "php retrieve.php" het wel weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Amelandbor op 01-12-2011 13:10 ]
Voor wie nog zin heeft in filters uitbreiden, hier is mijn progress until surrender:
https://gist.github.com/1416213
Ik kap ermee, er zit een foutje in bovenstaande waardoor ze niet geimporteerd worden ofzo, ik kom er niet, kost me te veel tijd en het is niet leuk om te doen
Ik kap ermee, er zit een foutje in bovenstaande waardoor ze niet geimporteerd worden ofzo, ik kom er niet, kost me te veel tijd en het is niet leuk om te doen
mijn -1tjes zijn weg hoera!
Ik vraag me alleen af hoe vaak ik tegen je moet zeggen retrieve.php te draaien voordat je dat ook echt gaat doen.Gamma_ed schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:38:
[...]
Ik krijg spotweb op de synology niet aan de gang, dus heb toen geprobeerd op een dekstop computer met spotnet om te zien of de newserver wel werkt. En concludeer dat de newserver weldegelijk werkt. Maar nog steeds zelfde probleem met de synology, ook als ik de dektop met spotnet uit zet.
Hoe reset ik de filters naar echt standaard? ik heb mijne verklierd omdat ik bezig was met uitgepluisd.xml. Kan iemand ff de default exporteren en ergens ter download aanbieden?
Vaag; ik denk ik export die van admin even en importeer ze in mijn eigen account, maar dan zijn ze anders dan bij admin... Geen subcats bij ebooks enzo... Hoe kan dat nou weer? Gaat iets niet ok volgens mij...
Vaag; ik denk ik export die van admin even en importeer ze in mijn eigen account, maar dan zijn ze anders dan bij admin... Geen subcats bij ebooks enzo... Hoe kan dat nou weer? Gaat iets niet ok volgens mij...
[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 01-12-2011 13:35 ]
sudo rm -rf /var/www/spotwebMar2zz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:32:
Hoe reset ik de filters naar echt standaard? ik heb mijne verklierd omdat ik bezig was met uitgepluisd.xml. Kan iemand ff de default exporteren en ergens ter download aanbieden?
vervolgens:
> cd /var/www
> sudo git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
> cd spotweb
> nano ownsettings.php (vul hier de db gegevens in) <?php ?>
> php upgrade-db.php
> php retrieve.php
> cd ..
sudo mv -rf spotweb spotweb.bak
Beroeps brabander
Neh, ./LaSi.sh --fast gaat sneller 
Maar dat werkt dus niet, een gewone reinstall.. zie update vorige post.
Maar dat werkt dus niet, een gewone reinstall.. zie update vorige post.
Wat een onzin, daarmee gaat je database niet magisch naar standaard hoor.Vuurvoske schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:35:
[...]
sudo rm -rf /var/www/spotweb
vervolgens:
> cd /var/www
> sudo git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
> cd spotweb
> nano ownsettings.php (vul hier de db gegevens in) <?php ?>
> php upgrade-db.php
> php retrieve.php
> cd ..
sudo mv -rf spotweb spotweb.bak
@Mar2zz Wat doet de knop "Herstel filters naar standaard"?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 13:44 ]
Gast, het was maar een grap.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:42:
[...]
Wat een onzin, daarmee gaat je database niet magisch naar standaard hoor.
Ik heb overigens mijn probleem wel opgelost.
Dat + verwijderen van de db.
Beroeps brabander
securityversion 0.11 zetten werkt beter (was volgende optie)Vuurvoske schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:48:
[...]
Gast, het was maar een grap.
Ik heb overigens mijn probleem wel opgelost.
Dat + verwijderen van de db.
Retrieve.php draait nu bij mij. Er komen ook spots binnen.
Echter nu wil ik zie hoe snel hij download? Is er een linux commando (grep / cat) ofzo waarmee ik dat kan zien?
Echter nu wil ik zie hoe snel hij download? Is er een linux commando (grep / cat) ofzo waarmee ik dat kan zien?
Beroeps brabander
Ik voel mezelf ook als onmogelijk...... vooral als ik dit dus doe, dan krijg ik nu opeens een foutmelding..... Wat moet ik doen?Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:18:
[...]
Ik vraag me alleen af hoe vaak ik tegen je moet zeggen retrieve.php te draaien voordat je dat ook echt gaat doen.
DiskStation> php retrieve.php
verkeerde commande gebruikt. gebruik nu dit /usr/bin/php retrieve.php

[ Voor 7% gewijzigd door Gamma_ed op 01-12-2011 15:22 ]
Waarom maak je ze niet in de user interface om ze dan vervolgens als XML te exporteren?Mar2zz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:03:
Voor wie nog zin heeft in filters uitbreiden, hier is mijn progress until surrender:
Heb ik al meerdere keren geprobeerd.Mar2zz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:37:
ff je ownsettings leeg halen of verwijderen en dan moet het goed komen.
Er veranderd helemaal niks aan de foutmelding en volgensmij komt de 2e error door de 1e error van PHPVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:20:
[...]
En dan niet vertellen waarom dat niet lukt?
Die eerste melding is een misconfiguratie van je php, de 2e omdat je ownsettings.php nog steeds niet hebt opgeruimd van genoemde waarden.Tim_ofzo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:23:
[...]
Er veranderd helemaal niks aan de foutmelding en volgensmij komt de 2e error door de 1e error van PHP
Voor alles een # gezet en dan krijg ik hetvolgende:Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:24:
[...]
Die eerste melding is een misconfiguratie van je php, de 2e omdat je ownsettings.php nog steeds niet hebt opgeruimd van genoemde waarden.
code:
1
| SpotWeb v0.54.17.26 on PHP v5.3.6-13ubuntu3.2 crashed Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist |
EDIT: php upgrade-db.php gedan en he werkt nu allemaal. thx
[ Voor 6% gewijzigd door TimvH op 01-12-2011 16:46 ]
Nadat hij dik twee uur bezig was met dit commando /usr/bin/php retrieve.php
Krijg ik dus mooi een foutmelding....Wat moet ik nu doen? Is het tijd voor een geheugen uitbreiding in m;n synology?
foutmelding:
Retrieving 2399216 till 2400217PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 132107056 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 271
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 132107056 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 271
DiskStation>
Krijg ik dus mooi een foutmelding....Wat moet ik nu doen? Is het tijd voor een geheugen uitbreiding in m;n synology?
foutmelding:
Retrieving 2399216 till 2400217PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 132107056 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 271
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 132107056 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 271
DiskStation>
Start retrieve.php gewoon opnieuw op, dan gaat ie door met waar je gebleven was
Ja ik weet wat die knop doet, maar ik dacht op een gegeven moment een mooie te hebben gemaakt gewoon via de UI, en die heb ik standaard gemaakt, maar die heeft vanalles door elkaar staan. Dus hij zet 'm steeds terug naar die. Kan ik niet een of andere tabel leeggooien ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:42:
[...]
Wat een onzin, daarmee gaat je database niet magisch naar standaard hoor.
Retrieving 2399215 till 2400746PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 132107056 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 271
DiskStation> /usr/bin/php retrieve.php
retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren.
DiskStation> /usr/bin/php retrieve.php
retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren.
ik gebruik al tijden op mijn xbmc linux bakje spotweb.
nu zou ik daar graag andere templates gebruiken.
hoe kan ik mijn huidige cronjobs behouden (updaten van spotweb en phpretrieven) en ook altijd de laatste templates in de map templates hebben?
en zijn er ergens screens te vinden van huidige templates? splendid vond ik vroeger top!
nu zou ik daar graag andere templates gebruiken.
hoe kan ik mijn huidige cronjobs behouden (updaten van spotweb en phpretrieven) en ook altijd de laatste templates in de map templates hebben?
en zijn er ergens screens te vinden van huidige templates? splendid vond ik vroeger top!
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Wat is de beste manier om Erotiek volledig te verwijderen?
Dat houdt dus in dat er geen erotiek spots meer in de database staan en komen en dat het dus ook niet via search te vinden is.
Met google vind ik ik wel wat maar dat werkt geen een van alle.
Het zou eigenlijk gewoon bij de instellingen moeten staan maar helaas...
Dat houdt dus in dat er geen erotiek spots meer in de database staan en komen en dat het dus ook niet via search te vinden is.
Verwijderd
Ik gebruik tweaknews en mag geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Zodra ik op "wijzig" druk, staan gewoon de oude gebruikersnaam en wachtwoord er weer. Mis ik iets of zou het een foutje kunnen zijn?
Iemand een verklaring voor deze Sickbeard error?
SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading Spotweb URL: (, HTTPError(), ) -
Klinkt vrij duidelijk, maar zowel interne als externe IP werkt niet. ook localhost niet.
API key is gebruikt van me aangemaakte user.
SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading Spotweb URL: (, HTTPError(), ) -
Klinkt vrij duidelijk, maar zowel interne als externe IP werkt niet. ook localhost niet.
API key is gebruikt van me aangemaakte user.
Weet het niet zeker. Maar misschien kan je de tabel filters droppen in sql en dan een upgrade draaien. Misschien is het dan weer standaardMar2zz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:30:
[...]
Ja ik weet wat die knop doet, maar ik dacht op een gegeven moment een mooie te hebben gemaakt gewoon via de UI, en die heb ik standaard gemaakt, maar die heeft vanalles door elkaar staan. Dus hij zet 'm steeds terug naar die. Kan ik niet een of andere tabel leeggooien ofzo?
Over de filters trouwens. Ik ben van het weekend opnieuw begonnen. Ik heb toen ook mijn filters geimporteerd. Ik zag ze niet in spotweb maar wel in mijn database. Ik kwam er toen achter dat volgens mij was het de torder niet de juiste waarde had van mijn user. Ik had even een test filter aangemaakt, daardoor wist ik het nummer. Deze bij die filters ingevoerd. en toen zag ik wel de filters.
OK..opgelost.
Via phpMyAdmin naar de spotweb database gaan.
Kijk bij users daar zie je admin staan met een pass hash.
Kijk naar je eigen bestaande werkende user. Copy jouw pass hash en paste het in die van admin.
Hoppa admin heeft je password en je kan als admin inloggen en de bestaande user mooi de admin rights geven.
Geen idee waarom de user admin een niet werkende password had. Ik had het nooit veranderd.
............
Hey mensen. Ik heb nog steeds het probleem dat ik niet kan inloggen op spotweb met admin rights.
De user: admin pass admin bestaat niet.
Ik had voordat de recente updates kwamen via een sql aanpassing met phpMyAdmin de huidige user (non admin) de admin rights gegeven.
Maar die heeft nu geen admin rights meer.
Het is op de QNAP.
Hoe kan ik de user admin weer terug halen? Of hoe kan ik mijn bestanade user dan een admin rechten geven?
Alvast dank mensen.
Via phpMyAdmin naar de spotweb database gaan.
Kijk bij users daar zie je admin staan met een pass hash.
Kijk naar je eigen bestaande werkende user. Copy jouw pass hash en paste het in die van admin.
Hoppa admin heeft je password en je kan als admin inloggen en de bestaande user mooi de admin rights geven.
Geen idee waarom de user admin een niet werkende password had. Ik had het nooit veranderd.
............
Hey mensen. Ik heb nog steeds het probleem dat ik niet kan inloggen op spotweb met admin rights.
De user: admin pass admin bestaat niet.
Ik had voordat de recente updates kwamen via een sql aanpassing met phpMyAdmin de huidige user (non admin) de admin rights gegeven.
Maar die heeft nu geen admin rights meer.
Het is op de QNAP.
Hoe kan ik de user admin weer terug halen? Of hoe kan ik mijn bestanade user dan een admin rechten geven?
Alvast dank mensen.
[ Voor 31% gewijzigd door Solstice op 02-12-2011 01:27 ]
Ok, nu heb ik een redelijk raar probleem. Vannochtend zag ik dat er alle spots van de afgelopen week kwijt ben. Nieuwe spots komen gewoon binnen, maar in het overzicht zie ik een gat van ee 6 dagen. Gisteren was dat gat er niet. Ik heb in de tussentijd niets aan spotweb gewijzigd, ook niet an mysql.
Lijkt er een beetje op dat xsnews een week aan berichten kwijt is en dat spotweb de missende berichten ook uit de database heeft verwijderd.
Iemandeen idee?
Lijkt er een beetje op dat xsnews een week aan berichten kwijt is en dat spotweb de missende berichten ook uit de database heeft verwijderd.
Iemandeen idee?
Naar zoiets ben ik ook op zoek, ik denk dat je eigenlijk elke dag een cronjob moet draaien waarbij je weer die entry's uit de database verwijderd.Tim_ofzo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:56:
Wat is de beste manier om Erotiek volledig te verwijderen?
Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.