Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whizzer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-09 14:00

Whizzer

Flappie!

quote:
Nightspirit schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:19:
Volgens mij is voor jou nog het best die tabel gewoon weg te mikken.
SQL:
1
DROP TABLE cachetmp;

Dat blijkt inderdaad.. Nu werkt het weer, dank je! Ik word alleen nieuwsgierig waarom die tabel er dan in zat als ie toch weg kan.. Zal wel historie zijn..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dÚ plek om te shoppen voor uw huisdier

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
quote:
Whizzer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:04:
[...]

Dat blijkt inderdaad.. Nu werkt het weer, dank je! Ik word alleen nieuwsgierig waarom die tabel er dan in zat als ie toch weg kan.. Zal wel historie zijn..
Als overzetting van data. Maar met 11(?) records niet belangrijk.

• MightyMr2Mike
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 15:12
De laatste tijd krijg ik zo nu en dan na 2 dagen niet te hebben bijgewerkt een gat in de spots van bijv. een dag. Ik draai spotweb op mijn Synology en xlned als newsserver.

Hebben andere mensen hier ook last van en beter nog de oplossing? Ik heb gelezen dat het verwijderen van bijv. een week aan spots en opnieuw bijwerken kan helpen, maar waar en hoe verwijder ik een week aan spots? Is er niet een soort bijwerk functie die de gaten zogezegd weer opvult??

Wat ik ook heb gelezen is de eerste record uit de NNTP tabel te verwijderen, maar kan iemand dat bevestigen en aanwijzen waar en welke precies voordat ik iets verkeerds doe?

Thnx alvast!

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:14
quote:
MightyMr2Mike schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:26:
De laatste tijd krijg ik zo nu en dan na 2 dagen niet te hebben bijgewerkt een gat in de spots van bijv. een dag. Ik draai spotweb op mijn Synology en xlned als newsserver.

Hebben andere mensen hier ook last van en beter nog de oplossing? Ik heb gelezen dat het verwijderen van bijv. een week aan spots en opnieuw bijwerken kan helpen, maar waar en hoe verwijder ik een week aan spots? Is er niet een soort bijwerk functie die de gaten zogezegd weer opvult??

Wat ik ook heb gelezen is de eerste record uit de NNTP tabel te verwijderen, maar kan iemand dat bevestigen en aanwijzen waar en welke precies voordat ik iets verkeerds doe?

Thnx alvast!
Wat ik doe als ik zo'n gat in de spots heb, is in ownsettings.php de newsserver veranderen naar bijvoorbeeld het ip adres in plaats van de hostnaam die er nu staat, en dan opnieuw spots laten ophalen. Er wordt dan niks verwijderd maar hopelijk wel aangevuld..\

@Nightspirit: Wist ik niet, lijkt me handig :)

• Nightspirit
quote:
MightyMr2Mike schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:26:
Is er niet een soort bijwerk functie die de gaten zogezegd weer opvult??
php retrieve.php --retro

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-09 16:33
Is er geen OR meer mogelijk in filters of zoekopdracht?
Ik had filters met daarin: 2010 OR 2011 maar die werken niet meer (geen resultaten gevonden).
Ik gebruik MySQL.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• gamer17nl
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-12-2016
quote:
Mr_Blobby schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:52:
Is er geen OR meer mogelijk in filters of zoekopdracht?
Ik had filters met daarin: 2010 OR 2011 maar die werken niet meer (geen resultaten gevonden).
Ik gebruik MySQL.
Wanneer ik in het zoekveld "2010 2011" (zonder quotes) invoer, dan krijg ik allemaal resultaten met in de titel 2010 en/of 2011.
Als ik in de categorie HD zoek op "2010 2011", krijg ik leuk lijstje films die uitgekomen zijn in de afgelopen 2 jaar.
"OR" kan je er dus tussen uit halen ;)

Tenminste, als ik goed je begrijp.

gamer17nl wijzigde deze reactie 20-11-2011 23:13 (0%)
Reden: typo

• Mr_Blobby
quote:
gamer17nl schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:06:
[...]

Wanneer ik in het zoekveld "2010 2011" (zonder quotes) invoer, dan krijg ik allemaal resultaten met in de titel 2010 en/of 2011.
Als ik in de categorie HD zoek op "2010 2011", krijg ik leuk lijstje films die uitgekomen zijn in de afgelopen 2 jaar.
"OR" kan je er dus tussen uit halen ;)

Tenminste, als ik goed je begrijp.
Thx!
Het lijkt inderdaad zo te werken dat twee woorden automatisch via een OR zijn verbonden.
En tussen de regels voor de "actieve filters" staat impliciet een AND.
Dit:

http://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/Actievefiltersspotweb.png

Moet dus zo gelezen worden:
(2010 OR 2011) AND 1080p

Mr_Blobby wijzigde deze reactie 21-11-2011 11:50 (18%)

• Nightspirit
Nee, anders zou zoeken op Mike Oldfield je geen Mike Oldfield opleveren, maar alles waar Mike of Oldfield in voorkomt.

Als ik jou voorbeeld overneem krijg ik 0 resultaat terug, dus het werkt ook echt niet :+

Nightspirit wijzigde deze reactie 21-11-2011 12:04 (25%)

• Mr_Blobby
quote:
Nightspirit schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:03:
Nee, anders zou zoeken op Mike Oldfield je geen Mike Oldfield opleveren, maar alles waar Mike of Oldfield in voorkomt.

Als ik jou voorbeeld overneem krijg ik 0 resultaat terug, dus het werkt ook echt niet :+
Ik heb een spotweb versie van gisteren en zie toch echt wel resultaten.
Maar hoe zou jij dan het filter instellen om resultaten te krijgen?

• Nightspirit
Even getest, zoals jij dat opgeeft werkt wel met mysql, niet met pdo_mysql

Precies zoals jij deed en dan een ticket maken om te vragen waarom het niet werkt zoals in de Wiki staat :+

Nightspirit wijzigde deze reactie 21-11-2011 13:02 (26%)

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:23
Spotweb versie van gisteren.

Waar kan ik instellen dat een gebruiker ook de recent downloads, watchlist e.d. kan leegmaken?

Ook bij de groeps authorisatie kan ik dit niet vinden. :?

Donate ETH

• Nightspirit
quote:
kraades schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:57:
Spotweb versie van gisteren.

Waar kan ik instellen dat een gebruiker ook de recent downloads, watchlist e.d. kan leegmaken?

Ook bij de groeps authorisatie kan ik dit niet vinden. :?
spotsec_keep_own_downloadlist, erasedls & spotsec_keep_own_seenlist

Seenlist wordt verwijderd wanneer een gebruiker op "Markeer alles op gelezen" klikt, wat een user-instelling is om aan en uit te zetten.

Nightspirit wijzigde deze reactie 22-11-2011 08:22 (20%)

• supernova
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 10:32

supernova

Netware o mania (CNE6)

Krijg hier in een keer de volgende probleem:

Updating schema..(mysql)

SpotWeb crashed

Database schema of settings upgrade mislukt:
Error executing query: Unknown table engine 'InnoDB'

#0 /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(93): dbeng_mysql->rawExec('SHOW INDEXES FR...')
#1 /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(140): dbeng_abs->exec('SHOW INDEXES FR...', Array)
#2 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(48): dbeng_mysql->arrayQuery('SHOW INDEXES FR...', Array)
#3 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(125): SpotStruct_mysql->indexExists('idx_spotsfull_f...', 'spotsfull')
#4 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(238): SpotStruct_mysql->dropIndex('idx_spotsfull_f...', 'spotsfull')
#5 /var/www/html/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#6 /var/www/html/spotweb/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()

Iemand een idee waarom en wat heeft het met de InnoDB engine in een keer te maken.???

PS4Pro 1TB User...

• Nightspirit
quote:
supernova schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:19:
Krijg hier in een keer de volgende probleem:

Updating schema..(mysql)

SpotWeb crashed

Error executing query: Unknown table engine 'InnoDB'

Iemand een idee waarom en wat heeft het met de InnoDB engine in een keer te maken.???
Blijkbaar is die engine uitgeschakeld, en daar werkt Spotweb mee.

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:25:
[...]

Blijkbaar is die engine uitgeschakeld, en daar werkt Spotweb mee.
Dat is vreemd, want die heb ik niet aan of uit gezet. Is een standaard installatie van MySQL op Centos en die draait al meer als een week probleemloos..

Ik ben niet zo bekend verder met MySQL, dus dan is de vraag hoe krijg ik hem weer aan de gang.. En dan meteen de vraag, van het hoe en waarom nu in een keer niet meer willen werken... 8)7

PS4Pro 1TB User...

• Nightspirit
show engine innodb status;
geeft misschien meer info.

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:32:
show engine innodb status;
geeft misschien meer info.
Dan krijg ik de melding:

ERROR 1286 (42000): Unknown table engine 'innodb'

PS4Pro 1TB User...

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Hm, vanochtend Spotweb een update gegeven nadat ik zal zes dagen geen nieuwe spots meer zag (lang weekend weg geweest :+ ) en krijg deze melding:
code:
1
2
Finished updating blacklist. Added 162, removed 0, skipped 0 of 162 lines.
ERROR 1054 (42S22) at line 1: Unknown column 'spotsfull.userid' in 'where clause'

Alles *lijkt* gewoon te werken, de kolom userid bestaat niet in de spotsfull table. Kan ik deze gewoon met de hand aanmaken? en zo ja, welk datatype moet dit zijn?

• Nightspirit
quote:
supernova schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:35:
[...]

Dan krijg ik de melding:

ERROR 1286 (42000): Unknown table engine 'innodb'
Tja. enige wat ik me kan bedenken is dat er in MySQL iets mis is gegaan en dat in de errorlog daarvan vermeld zou moeten staan :?
quote:
LiquidSmoke schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:39:
Hm, vanochtend Spotweb een update gegeven nadat ik zal zes dagen geen nieuwe spots meer zag (lang weekend weg geweest :+ ) en krijg deze melding:
code:
1
2
Finished updating blacklist. Added 162, removed 0, skipped 0 of 162 lines.
ERROR 1054 (42S22) at line 1: Unknown column 'spotsfull.userid' in 'where clause'

Na Finished updating blacklist heeft retrieve helemaal niets meer te zoeken in spotsfull, heb je een eigen aanpassing gedaan?
quote:
[Alles *lijkt* gewoon te werken, de kolom userid bestaat niet in de spotsfull table. Kan ik deze gewoon met de hand aanmaken? en zo ja, welk datatype moet dit zijn?
Onder normale omstandigheden NOOIT doen!

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:49:
[...]
Tja. enige wat ik me kan bedenken is dat er in MySQL iets mis is gegaan en dat in de errorlog daarvan vermeld zou moeten staan :?
Ben er achter.. Foutje bedankt... Weet alleen nog niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Maar de rechten van de /tmp waren niet in orde. Daar door kon hij blijkbaar geen temp file aanmaken. Na alles in orde gebracht te hebben werkt het weer.

Bedankt in ieder geval.

PS4Pro 1TB User...

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:56
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:49:

[...]
Na Finished updating blacklist heeft retrieve helemaal niets meer te zoeken in spotsfull, heb je een eigen aanpassing gedaan?

[...]
Onder normale omstandigheden NOOIT doen!
Whoops, ik had het anti-spam script van een tijdje geleden nog meedraaien... deze uit de batch gehaald en het probleem is foetsie...

De alcohol heeft toch meer effect gehad dan ik dacht :X

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

Dacht ik het gehad te hebben. En ja h oor na een git pull de volgende ellende... Gaat lekker vandaag.

Updating schema..(mysql)

SpotWeb crashed

Error executing query: Table 'spotweb.spotsfull' doesn't exist

#0 /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(93): dbeng_mysql->rawExec('SHOW INDEXES FR...')
#1 /var/www/html/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(140): dbeng_abs->exec('SHOW INDEXES FR...', Array)
#2 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(48): dbeng_mysql->arrayQuery('SHOW INDEXES FR...', Array)
#3 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(125): SpotStruct_mysql->indexExists('idx_spotsfull_f...', 'spotsfull')
#4 /var/www/html/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(238): SpotStruct_mysql->dropIndex('idx_spotsfull_f...', 'spotsfull')
#5 /var/www/html/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#6 /var/www/html/spotweb/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()
#7 {main}[root@daffy spotweb]# ^C

Iemand ??

PS4Pro 1TB User...

• Nightspirit
Na je vorige problemen met MySQL zelf zou ik eerst eens kijken of je database geen fouten aangeeft mbt tabellen en de opslag daarvan.

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:24:
Na je vorige problemen met MySQL zelf zou ik eerst eens kijken of je database geen fouten aangeeft mbt tabellen en de opslag daarvan.
zit wat in , wat je daar zegt. Zal even opzoek gaan hoe ik dat moet doen. Ben helemaal niet thuis in MySQL. ;(

EDIT: Perfect, hij zegt dat verschillende tabelen weg zijn... Ben ik weer even blij... :( Lijkt er dus op dat de database gewoon leeg is... en kan dus opnieuw de database aan gaan maken of heeft iemand nog een ander idee.. Er is geen backup.

De betreffende tablen zijn:

spotweb.cache
spotweb.commentsfull
spotweb.commentsposted
spotweb.commentsxover
spotweb.filters
spotweb.grouppermissions
spotweb.nntp
spotweb.notifications
spotweb.permaudit
spotweb.reportsposted
spotweb.reportsxover
spotweb.securitygroups
spotweb.sessions
spotweb.settings
spotweb.spots OK
spotweb.spotsfull
spotweb.spotsposted
spotweb.spotstatelist
spotweb.spotteridblacklist
spotweb.usergroups
spotweb.users
spotweb.usersettings

Update: Als ik show tables doe, zie ik ze dus wel. Alleen als ik check table cache doe bijvoorbeeld. Dan zegt hij dat de spotweb.cache niet bestaat. 8)7

Krijg hem dus niet aan de gang, denk dat ik maar als snelle oplossing de database opnieuw ga aanmaken en dan maar alles binnen haal.

supernova wijzigde deze reactie 22-11-2011 12:01 (65%)

PS4Pro 1TB User...

• Nightspirit
Laatste optie die ik zo even heb op afstand is het draaien van OPTIMIZE TABLE spotsfull; om te zien of dat iets oplost.

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

Ben bang dat het opnieuw aanmaken database wordt. Het wil niet lukken om hem aan de gang te krijgen... :(

Elke tabel bestaat niet zegt hij , terwijl ik ze dus wel ziet. Ergens zit er iets fout en weet hij gewoon weg niet van het bestaan van de tabellen af, of hij weet ze niet te vinden..

Enige oplossing zonder back-up.. Opnieuw maken... ;w

supernova wijzigde deze reactie 22-11-2011 14:12 (8%)

PS4Pro 1TB User...

• Newjersey
  • Laatst online: 20-09 15:57
Ik heb denk ik een probleem met spotweb. Sinds vanochtend mis ik tussen vandaag en twee maanden geleden alle spots. Ik heb met retrieve.php --retro geprobeert om alles terug te halen, maar dit is niet gelukt.

Iemand anders een idee hoe ik mijn DB weer volledig kan laten vullen? Ik heb nog een complete spotweb sql dump van 2 weken geleden, maar dit is van een oudere versie van Spotweb. Dus probeer het eerst liever simpel op te lossen.

• Maranello
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-09 22:06
quote:
supernova schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:50:
Ben bang dat het opnieuw aanmaken database wordt. Het wil niet lukken om hem aan de gang te krijgen... :(

Elke tabel bestaat niet zegt hij , terwijl ik ze dus wel ziet. Ergens zit er iets fout en weet hij gewoon weg niet van het bestaan van de tabellen af, of hij weet ze niet te vinden..

Enige oplossing zonder back-up.. Opnieuw maken... ;w
Zij je privileges niet gewoon pleitte? Gebruik je dezelfde user voor spotweb als waarmee je de tabellen wel kan zien? Zo nee, geef je spotweb database user even privileges op je spotweb database.
SQL:
1
GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password';

Kijk ook even naar fix_privileges script. Hoewel dat alleen van toepassing schijnt te zijn als je van MySQL versie bent veranderd, maar het is te proberen.

• xiD
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

xiD

12345

quote:
Newjersey schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:51:
Ik heb denk ik een probleem met spotweb. Sinds vanochtend mis ik tussen vandaag en twee maanden geleden alle spots. Ik heb met retrieve.php --retro geprobeert om alles terug te halen, maar dit is niet gelukt.

Iemand anders een idee hoe ik mijn DB weer volledig kan laten vullen? Ik heb nog een complete spotweb sql dump van 2 weken geleden, maar dit is van een oudere versie van Spotweb. Dus probeer het eerst liever simpel op te lossen.
Ik heb hier precies hetzelfde, ik mis ook twee maanden. (Komt echt uit het niets en sinds vandaag)

Als server gebruik ik i-telligent.

xiD wijzigde deze reactie 22-11-2011 15:09 (89%)

67890

• Nightspirit
quote:
Maranello schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
[...]

Zij je privileges niet gewoon pleitte? Gebruik je dezelfde user voor spotweb als waarmee je de tabellen wel kan zien? Zo nee, geef je spotweb database user even privileges op je spotweb database.
SQL:
1
GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password';

Kijk ook even naar fix_privileges script. Hoewel dat alleen van toepassing schijnt te zijn als je van MySQL versie bent veranderd, maar het is te proberen.
Op zich zou hij dan gewoon een 'access denied' melding moeten krijgen. Maar ja, bij hem is MySQL zo over de zeik dat niets gaat zoals het zou moeten, dus misschien heb je toch gelijk 8)7

• Newjersey
quote:
xiD schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde, ik mis ook twee maanden. (Komt echt uit het niets en sinds vandaag)

Gelukkig heb ik een mede slachtoffer! ;) Ik zal eens even op de github van Spotweb kijken of hier al iets bekend van is :)

• Maranello
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-09 22:06
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:10:
[...]

Op zich zou hij dan gewoon een 'access denied' melding moeten krijgen. Maar ja, bij hem is MySQL zo over de zeik dat niets gaat zoals het zou moeten, dus misschien heb je toch gelijk 8)7
"Access denied" ligt inderdaad voor hand. Maar het is te proberen gezien een 'corrupte' privilege tabel ook een "Doesn't exist" error kan geven. Zo kwam ik ook bij dat fix_privilege_table script uit.

• Pistolebob
quote:
xiD schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
[...]

Wis in je database in de tabel nntp even de spots_retro rij.
Probeer daarna opnieuw retrieve.php --retro.
Dat werkte bij mij.

LightningUsenet zit volgens mij op dezelfde baggerserver.

(Dit was eigenlijk bedoeld als antwoord op NewJersey, omdat hij al retrieve.php --retro had uitgevoerd :P)

Pistolebob wijzigde deze reactie 22-11-2011 16:10 (11%)

• Newjersey
quote:
Pistolebob schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:30:
[...]

Wis in je database in de tabel nntp even de spots_retro rij.
Probeer daar opnieuw retrieve.php --retro.
Dat werkte bij mij.

LightningUsenet zit volgens mij op dezelfde baggerserver.
Eens even testen of dit werkt :) Ben er wel over uit dat ik gauw weg ga van Lightningusenet, mocht het echt aan de server liggen. Dit wordt wel meerdere malen bevestigd door de uitleg van spotweb op de github pagina. Dus waarschijnlijk is deze fout wederom de schuld van Lightningusenet :)

• xiD
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

xiD

12345

Bah, de laatste tijd ook alleen maar gezeur met LightningUsenet/I-Telligent. Ik denk dat ik overstap naar SunnyUsenet.

Ik draai nu een --retro. De lijn spots_retro was niet te vinden in mn nttp table.

@nightspirit (hieronder): 8)7 :+

xiD wijzigde deze reactie 22-11-2011 15:59 (8%)

67890

• Nightspirit
quote:
xiD schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:51:
Ik draai nu een --retro. De lijn spots_retro was niet te vinden in mn nttp table.
Nu wel, die wordt pas aangemaakt als je een keer --retro draait ;)

• Newjersey
de --retro werkt! Thanks voor de tip om die table lijn te wijzigen, al m'n spots zijn terug :)

• kraades
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:17:
[...]

spotsec_keep_own_downloadlist, erasedls & spotsec_keep_own_seenlist

Seenlist wordt verwijderd wanneer een gebruiker op "Markeer alles op gelezen" klikt, wat een user-instelling is om aan en uit te zetten.
Dan moet ik in usersettings kijken?

Ik heb nu alles aangezet maar ik zie niets van een erase setting. Moet dit dan een extra button worden?
code:
1
a:22:{s:7:"perpage";i:50;s:16:"defaultsortfield";s:0:"";s:15:"date_formatting";s:5:"human";s:8:"template";s:6:"we1rdo";s:14:"count_newspots";b:1;s:13:"keep_seenlist";b:1;s:15:"auto_markasread";b:1;s:17:"keep_downloadlist";b:1;s:14:"keep_watchlist";b:1;s:13:"show_filesize";b:1;s:16:"show_reportcount";b:1;s:13:"show_multinzb";b:1;s:17:"nzb_search_engine";s:8:"nzbindex";s:11:"nzbhandling";a:6:{s:6:"action";s:14:"client-sabnzbd";s:14:"prepare_action";s:5:"merge";s:7:"sabnzbd";a:2:{s:3:"url";s:26:"http://192.168.0.111:8080/";s:6:"apikey";s:32:"";}s:9:"local_dir";s:4:"/tmp";s:7:"command";s:0:"";s:6:"nzbget";a:5:{s:4:"host";s:0:"";s:4:"port";s:0:"";s:8:"username";s:0:"";s:8:"password";s:0:"";s:7:"timeout";i:15;}}s:13:"notifications";a:7:{s:6:"boxcar";a:3:{s:5:"email";s:0:"";s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}}s:3:"nma";a:3:{s:3:"api";s:0:"";s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}}s:6:"notifo";a:4:{s:8:"username";s:0:"";s:3:"api";s:0:"";s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}}s:5:"prowl";a:3:{s:6:"apikey";s:0:"";s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}}s:5:"email";a:2:{s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}}s:5:"growl";a:4:{s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}s:4:"host";s:0:"";s:8:"password";s:0:"";}s:7:"twitter";a:7:{s:7:"enabled";b:0;s:6:"events";a:6:{s:17:"watchlist_handled";b:0;s:11:"nzb_handled";b:0;s:18:"retriever_finished";b:0;s:13:"report_posted";b:0;s:11:"spot_posted";b:0;s:10:"user_added";b:0;}s:11:"screen_name";s:0:"";s:12:"access_token";s:0:"";s:19:"access_token_secret";s:0:"";s:13:"request_token";s:0:"";s:20:"request_token_secret";s:0:"";}}s:9:"customcss";s:0:"";s:18:"newspotdefault_tag";s:5:"simon";s:19:"newspotdefault_body";s:0:"";s:14:"show_nzbbutton";b:1;s:13:"user_language";s:5:"nl_NL";s:12:"show_avatars";b:1;s:27:"usemailaddress_for_gravatar";b:1;}

Donate ETH

• Nightspirit
"auto_markasread";b:1;

• kraades
quote:
Oh wacht, je bedoelt spotsec_keep_own_downloadlist met object is erasedls. Weet ik veel... :) |:(

Donate ETH

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Maranello schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:05:
[...]

SQL:
1

Heb van alles geprobeerd, maar kreeg het niet goed. Uiteindelijk de database gedrop en alles opnieuw binnen gehaald.

PS4Pro 1TB User...

• supernova

supernova

Netware o mania (CNE6)

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:10:
[...]

Kon je wel zeggen ja. en waarom.. Misschien toch te maken met de rechten op mijn /tmp...

PS4Pro 1TB User...

• Nightspirit
Voor de ge´nteresseerden: ik heb een SpotWeb database erop gezet met alles erop en eraan op nummer iuj2sgQy6FNaqr3@spot.net.

• Pistolebob
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:31:
Voor de ge´nteresseerden: ik heb een SpotWeb database erop gezet met alles erop en eraan op nummer iuj2sgQy6FNaqr3@spot.net.
Ik kan 'm niet openen in Spotweb, maar misschien ligt dat weer aan LU.
SpotWeb-DB-20111122 is het denk ik.

Bedankt :)

• Webjunkie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02-09 19:25
ik backup m'n database eens in de zoveel tijd en het valt me ineens op dat de backup van 17 november 5 kb groter is dan die van vandaag.
(hoe) kan dat? :)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Nightspirit
quote:
Webjunkie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:04:
ik backup m'n database eens in de zoveel tijd en het valt me ineens op dat de backup van 17 november 5 kb groter is dan die van vandaag.
Grapje zeker? 8)7

• Pistolebob
quote:
Webjunkie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:04:
Misschien o.a. hierdoor:
https://github.com/spotwe...15c92a0fb61cffcbb43c9a2b3

@NightSpirit hij vraagt hoe het kan dat z'n backup van vandaag kleiner is dan die van vorige week, terwijl er juist spots zijn bijgekomen. (tenzij ie LU gebruikt).

Pistolebob wijzigde deze reactie 23-11-2011 14:12 (55%)

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-09 20:25
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:31:
Ik krijg de volgende error:
SpotWeb v0.51.14.24 on PHP v5.3.6 crashed Error executing query: Duplicate entry 'iuj2sgQy6FNaqr3@spot.net' for key 2

:O. En na een uurtje ofzo nog niet verholpen. Moet ik langer wachten? Als ik handmatig in 'spots' en 'spotsfull' zoek staat hij er beide maar 1x in..

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:41

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Oeps na het wissen van mijn cookies ben ik mijn wachtwoord vergeten.
Is het mogelijk dit via de mysql gemakkelijk te resetten?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Nightspirit
Nee, wat jij in MySQL moet zetten in die kolom is het resultaat van
PHP:
1
sha1(strrev(substr($this->_settings->get('pass_salt'), 1, 3)) . $newpassword . $this->_settings->get('pass_salt'));

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:46
Kan ik in spotweb instellen dat hij nzb's gaat afhalen van nzbmatrix?

Bedankt.

• robbinonline

robbinonline

quote:
Nightspirit schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:51:
Nee, wat jij in MySQL moet zetten in die kolom is het resultaat van
PHP:
1
sha1(strrev(substr($this->_settings->get('pass_salt'), 1, 3)) . $newpassword . $this->_settings->get('pass_salt'));

In welk php bestand zet ik deze code?

• forkless
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-06 21:44
Na de laatste git pull krijg ik een foutmelding op het runnen van de retriever;

php retrieve.php --retro

PHP Parse error: syntax error, unexpected T_DEFAULT in /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Spots.php on line 410

ps. Er is overigens een stapel aan code die met DOS/MIXED file formaat weggeschreven zijn.

forkless wijzigde deze reactie 24-11-2011 12:51 (3%)
Reden: Blijkbaar al verholpen :)

• Mar2zz
  • Laatst online: 18-09 08:32
Mijn database-upgrade.php hangt al een uur op

Validating commentsxover(moderated)
		Adding column moderated(BOOLEAN) to commentsxover

Is dat normaal, als in duurt normaal eeuwen bij een gevulde database?

• Nightspirit
quote:
robbinonline schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:14:
[...]

In welk php bestand zet ik deze code?
Laat maar. Zet $settings['nonauthenticated_userid'] = 3; in je ownsettings (waarbij 3 je eigen userid is, 2 is voor admin user) en wijzig dan je wachtwoord. Niet vergeten daarna die code weer te verwijderen ;)
quote:
forkless schreef op donderdag 24 november 2011 @ 02:14:
Er is overigens een stapel aan code die met DOS/MIXED file formaat weggeschreven zijn.
Klopt en is bekend. Niet erg toch?
quote:
Mar2zz schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:56:
Mijn database-upgrade.php hangt al een uur op

Validating commentsxover(moderated)
		Adding column moderated(BOOLEAN) to commentsxover

Is dat normaal, als in duurt normaal eeuwen bij een gevulde database?
Duurde bij mij ook langer dan ik verwachtte. Komt vanzelf goed ;)

• Mar2zz
quote:
Nightspirit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:07:
[...]
Duurde bij mij ook langer dan ik verwachtte. Komt vanzelf goed ;)
Het duurde me toch te lang... dus database geflushed en toen liep ik tegen dit aan bij het retrieven:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1247

Mar2zz wijzigde deze reactie 24-11-2011 20:19 (28%)

• AlterEgo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Is het niet mogelijk om de statistieken-update bij iedere spotwebupdate uit te zetten?

[edit] Aha, netjes opgelost in de settings-gui :)

Keep up the good work!

AlterEgo wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:22 (32%)

Linux: voor blije, gezonde hardware

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-08 17:02
Wat doe je als je wachtwoord dat je had niet meer overeen komt met het wachtwoord dat Spotweb vraagt? Ik kom nu nergens meer in...

Het enige wachtwoord wat (beschermd in de .htaccess) lijkt te werken leidt naar een andere pagina, maar daar is 'toegang voor tonen van spots' weer geweigerd. Heeft iemand een idee?

• Nightspirit
quote:
Julianl schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:02:
Wat doe je als je wachtwoord dat je had niet meer overeen komt met het wachtwoord dat Spotweb vraagt? Ik kom nu nergens meer in...

Het enige wachtwoord wat (beschermd in de .htaccess) lijkt te werken leidt naar een andere pagina, maar daar is 'toegang voor tonen van spots' weer geweigerd. Heeft iemand een idee?
3 posts terugkijken :F en rechten goed zetten blijkbaar

Nightspirit wijzigde deze reactie 26-11-2011 20:23 (3%)

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:34
Weet iemand wat ik hiermee doet, heb net spotweb geupload naar me webserver, in mysql gebruiker aangemaakt spotweb met wachtwoord 'password'.
Krijg deze foutmelding:
code:
1
SpotWeb vSPOTWEB_VERSION on PHP v5.2.17 crashed Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)

Plaatje op imageshack (popups!)

Weet iemand wat ik nu moet doen?

• Nightspirit

SQL:
1
FLUSH PRIVILEGES ;

Vergeten?

• robbinonline

robbinonline

quote:
Nightspirit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:07:
[...]

Laat maar. Zet $settings['nonauthenticated_userid'] = 3; in je ownsettings (waarbij 3 je eigen userid is, 2 is voor admin user) en wijzig dan je wachtwoord. Niet vergeten daarna die code weer te verwijderen ;)
Top bedankt :)

• TtheGreat
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 30-08 16:04
Gents,

ik voer normaal altijd een php /var/www/spotweb/retreive.php uit om mijn updates binnen te halen (omdat ik maar 2 lijntjes heb doe ik dat manueel).

Laatste keer ging het grondig mis en ik kreeg ik volgende error: Ik ben al een maand zo aan het werk en tochnogtoe verliep alles perfect. Ik geraak wel nog op de website, maar krijg continu sql errors

php /var/www/spotweb/retrieve.php
Last retrieve at Sun Nov 27 09:28:31 2011
Retrieving new Spots from server XXXX.XXXXX.com...

SpotWeb v0.46.9.22 crashed

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: MySQL server has gone away

#0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(93): dbeng_mysql->rawExec('SELECT CO UNT(1)...')
#1 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(127): dbeng_abs->exec('SELECT COUN T(1)...', Array)
#2 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(738): dbeng_mysql->singleQuery('SELECT COUNT( 1)...')
#3 /var/www/spotweb/retrieve.php(104): SpotDb->getSpotCount('')
#4 {main}

• speedy_kevin
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 31-08 17:44
Net een volledige update gedaan en upgrade-db.php uitgevoerd.
Maar wanneer ik nu een spot wil openen krijgt ik de volgende alert:
Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview
Om vervolgens terug te komen in het overzicht.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Draait op een Synology NAS met MySQL database.

• Xaero
De spot met een CTRL openen. Dan krijg je tenminste een error :+

• speedy_kevin
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 31-08 17:44
Hierbij de foutmelding die er verschijnt als ik met CTRL open.
code:
1
SpotWeb v0.53.16.25 on PHP v5.3.6 crashed object(NntpException)#23 (11) { ["_response":"NntpException":private]=> string(0) "" ["message":protected]=> string(75) "Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""] [response: ""]" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(-1) ["file":protected]=> string(37) "/volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php" ["line":protected]=> int(131) ["string":"Exception":private]=> string(0) "" ["trace":"Exception":private]=> array(6) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(37) "/volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php" ["line"]=> int(93) ["function"]=> string(7) "connect" ["class"]=> string(8) "SpotNntp" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(37) "/volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php" ["line"]=> int(476) ["function"]=> string(9) "getHeader" ["class"]=> string(8) "SpotNntp" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(32) "" } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(42) "/volume1/web/spotweb/lib/SpotsOverview.php" ["line"]=> int(29) ["function"]=> string(11) "getFullSpot" ["class"]=> string(8) "SpotNntp" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(30) "mHVv3ssUleIjrXETgAAGI@spot.net" } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(47) "/volume1/web/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php" ["line"]=> int(138) ["function"]=> string(11) "getFullSpot" ["class"]=> string(13) "SpotsOverview" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(3) { [0]=> string(30) "mHVv3ssUleIjrXETgAAGI@spot.net" [1]=> string(1) "3" [2]=> object(SpotNntp)#14 (9) { ["_server":"SpotNntp":private]=> string(19) "textreader.eweka.nl" ["_user":"SpotNntp":private]=> string(10) "*FILTERED*" ["_pass":"SpotNntp":private]=> string(10) "*FILTERED*" ["_serverenc":"SpotNntp":private]=> bool(false) ["_serverport":"SpotNntp":private]=> int(119) ["_error":"SpotNntp":private]=> NULL ["_nntp":"SpotNntp":private]=> object(Net_NNTP_Client)#16 (6) { ["_selectedGroupSummary"]=> NULL ["_overviewFormatCache"]=> NULL ["_supportXzver"]=> bool(false) ["_socket"]=> NULL ["_currentStatusResponse"]=> NULL ["_logger"]=> NULL } ["_connected":"SpotNntp":private]=> bool(true) ["_spotParser":"SpotNntp":private]=> object(SpotParser)#17 (1) { ["_spotSigning":"SpotParser":private]=> object(SpotSigning)#18 (1) { ["_nativeVerify":"SpotSigning":private]=> object(SpotSeclibToOpenSsl)#19 (1) { ["_pubKeyCache":"SpotSeclibToOpenSsl":private]=> array(0) { } } } } } } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(50) "/volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_getspot.php" ["line"]=> int(15) ["function"]=> string(11) "getFullSpot" ["class"]=> string(18) "SpotTemplateHelper" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(30) "mHVv3ssUleIjrXETgAAGI@spot.net" [1]=> bool(true) } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(30) "/volume1/web/spotweb/index.php" ["line"]=> int(118) ["function"]=> string(6) "render" ["class"]=> string(16) "SpotPage_getspot" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL ["_detail"]=> string(60) "Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]" ["_code"]=> int(-1) } Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""] [response: ""]

Dat wijst mij op geen verbinding mogelijk met me usenet server. Gefixed, dank u :)

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:15
Stel: Ik heb alle tabellen weggegeooid behalve de user, group, en security gerelateerde tabellen om de database opnieuw op te bouwen zonder alle users opnieuw toe te hoeven voegen, en alle standaardfilters zijn nu weg, hoe krijg ik die dan weer terug? :+

• Nightspirit
Wat doet een theoretische upgrade-db.php? :+

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-09 03:20
Ik weet niet of filters inmiddels al te exporteren en importeren zijn :) Zoja, heeft iemand de filters voor mij zoals in de vroegere uitgepluisd.php? Ik draai nu nog altijd op de versie net voor filters in de db werden opgenomen omdat ik die filters niet werkend krijg op een of andere manier.

• Webjunkie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02-09 19:25
ik heb dat prefetch images aangezet, maar waar worden die eigenlijk naartoe geprefetched?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• X-DraGoN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 31-08 09:38
De laatste update snap ik niet helemaal...
Ik doe een git pull voor de laatste versie binnen te krijgen, meteen daarna draai ik een php upgrade-db.php en word ik gepresenteerd met de volgende boodschap:
code:
1
"nntp_nzb is een setting in de database geworden. Haal de nntp_nzb aub weg uit je ownsettings.php "

Voor zover ik dat kan zien staat daar zowat de connectie in die gebruikt moet worden voor contact te kunnen leggen met de news server.
Als ik dan die gegevens weg doe uit mijn ownsettings.php krijg ik het volgende:
code:
1
2
Notice: Undefined index: nntp_nzb in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 215
ownsettings.php geeft al output, zorg dat je ownsettings.php niet afgesloten is met ?> en dat er niets staat voor de openingstag.

Het tweede stuk van de error heb ik nagekeken, geen input voor de opening van de PHP tag en ik sluit hem ook niet op het einde en dat eerste stukje lijkt me logisch aangezien ik het net heb weg gehaald.
:?

iemand een idee?

X-DraGoN wijzigde deze reactie 28-11-2011 08:31 (1%)
Reden: leesbaarheids aanpassingen

• Xaero
quote:
Webjunkie schreef op maandag 28 november 2011 @ 07:46:
ik heb dat prefetch images aangezet, maar waar worden die eigenlijk naartoe geprefetched?
In de tabel 'cache' :)
quote:
X-DraGoN schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:30:
De laatste update snap ik niet helemaal...
Ik doe een git pull voor de laatste versie binnen te krijgen, meteen daarna draai ik een php upgrade-db.php en word ik gepresenteerd met de volgende boodschap:
Voor zover ik dat kan zien staat daar zowat de connectie in die gebruikt moet worden voor contact te kunnen leggen met de news server.
Als ik dan die gegevens weg doe uit mijn ownsettings.php krijg ik het volgende:

Het tweede stuk van de error heb ik nagekeken, geen input voor de opening van de PHP tag en ik sluit hem ook niet op het einde en dat eerste stukje lijkt me logisch aangezien ik het net heb weg gehaald.
:?
nntp_host er uit mikken. Deze update zorgt er voor dat je een adminpanel in Spotweb krijgt waar vanaf nu de nieuwsgroep settings staan. Je haalt ze dus weg uit ownsettings.php en zet ze opnieuw in spotweb zelf :)

Xaero wijzigde deze reactie 28-11-2011 08:42 (67%)

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:14
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Servename> ./LaSi.sh
env: bash: No such file or directory

Ik kan het script niet uitvoeren.
Ook niet met: sh LaSi.sh
Hierbij krijg ik:
LaSi.sh: line 151: syntax error: unexpected "("

Paul.tjuh1986 wijzigde deze reactie 28-11-2011 11:54 (18%)

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:15
quote:
Nightspirit schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:21:
Wat doet een theoretische upgrade-db.php? :+
Niks om het probleem op te lossen, helaas. De filters tabel wordt wel aangemaakt maar blijft leeg. Of worden ze ergens in de nog oude usertabellen verwezen naar iets wat niet bestaat?

• Gamma_ed
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-11-2015
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, ik ben een NOOB, dus bij voorbaat sorry...LOL

Ik wilde dit kant en klaar script gebruiken, https://github.com/spotwe...stalleren-op-Synology-NAS

Helaas kan ik het niet meer downloaden, maar hoe kom ik er dan wel aan? hopelijk kan iemand mij eraan helpen?

wget http://dl.dropbox.com/u/1...web/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstall_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh

• Paul.tjuh1986
quote:
Gamma_ed schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:42:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, ik ben een NOOB, dus bij voorbaat sorry...LOL

Ik wilde dit kant en klaar script gebruiken, https://github.com/spotwe...stalleren-op-Synology-NAS

Helaas kan ik het niet meer downloaden, maar hoe kom ik er dan wel aan? hopelijk kan iemand mij eraan helpen?

wget http://dl.dropbox.com/u/1...web/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstall_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh
Stel voor om het LaSi script te gebruiken waarbij ook Spotweb geinstalleerd kan worden.
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh

• Mar2zz
quote:
Paul.tjuh1986 schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:49:
mand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Servename> ./LaSi.sh
env: bash: No such file or directory

Ik kan het script niet uitvoeren.
Ook niet met: sh LaSi.sh
Hierbij krijg ik:
Je hebt blijkbaar bash niet meer in je path staan. (hoe krijg je het voor elkaar...?)
http://www.codecoffee.com/tipsforlinux/articles/030.html

sh gaat niet werken, aangezien ik arrays gebruik in dat script, wat sh niet snapt. vandaar dat e.e.a. misgaat als je sh LaSi.sh doet.
quote:
Paul.tjuh1986 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:55:
[...]

Stel voor om het LaSi script te gebruiken waarbij ook Spotweb geinstalleerd kan worden.
Uh doe maar die voor synology dan (dat lost wellicht ook jouw probleem op :) ):
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh

Mar2zz wijzigde deze reactie 28-11-2011 12:00 (23%)

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

quote:
Slurpgeit schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:50:
Stel: Ik heb alle tabellen weggegeooid behalve de user, group, en security gerelateerde tabellen om de database opnieuw op te bouwen zonder alle users opnieuw toe te hoeven voegen, en alle standaardfilters zijn nu weg, hoe krijg ik die dan weer terug? :+
Maak eens een backup van je database, voer volgens het volgende SQL commando uit:
code:
1
UPDATE settings SET value = '0.11' WHERE name = 'securityversion';

Daarna voer je upgrade-db.php uit en normaal zijn je filters dan terug. Je hebt wel het risico dat er weer andere dingen stuk zijn volgens mij :P

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• Gamma_ed
quote:
Paul.tjuh1986 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:55:
[...]

gedaan, maar krijg een foutmelding, zie alhier:

----------------quote---------------
DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh && chmod +x LaSi
.sh && sh LaSi.sh
--2011-11-28 12:39:57-- http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh
Resolving dl.dropbox.com... 184.73.245.80, 204.236.227.215, 174.129.218.194, ...
Connecting to dl.dropbox.com|184.73.245.80|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 45809 (45K) [text/x-sh]
Saving to: `LaSi.sh'

100%[======================================>] 45,809 64.0K/s in 0.7s

2011-11-28 12:39:59 (64.0 KB/s) - `LaSi.sh' saved [45809/45809]

DiskStation>
--------------------unquote--------------

Update, ik zie net je update bericht om dit te doen
Uh doe maar die voor synology dan (dat lost wellicht ook jouw probleem op ):
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh

1)Kan ik deze gewoon opnieuw uitvoeren? ,
2)en hoe ruim ik de verkeerde weer op ?

Gamma_ed wijzigde deze reactie 28-11-2011 12:43 (11%)

• Mar2zz
rm LaSi.sh en die ander uitvoeren.

• Gamma_ed
Hij vraagt of je mySQL wachtwoord weet, ik antwoord dan no.
En daarna weet ik niet meer of het nou goed gaat of wat ik dan moet doen. Het gaat denk ik niet goed, zie hieronder. Graag tips wat te doen.

---------quote----------------

Make a choice to see info or install these apps...
1. Beets 4. SickBeard
2. CouchPotato 5. Spotweb
3. Headphones 6. Subliminal

Tip: Type ./LaSi_syn.sh --fast for fast install!
Q. Quit

Choose an option: 5

*###############################################################*
*####################### SPOTWEB ###############################*
# #
# SpotWeb is een versie van SpotNed voor een webserver #
# Het gebruikt PHP5 om de meeste functies te implementeren #
# en is getest op Linux en FreeBSD. #
# #
# Deze installer installeert alle benodigdheden voor Spotweb. #
# en installeert en configureert een apache/mysql-server indien #
# dat nodig is. #
# #
# #
# Spotweb is geschreven door Spotweb e.a. #
# #
# Visit https://github.com/spotweb/spotweb #

Options:
1. Install Spotweb
2. Back to menu
Q. Quit
Choose an option: 1

Are you sure you want to continue and install Spotweb?
[yes/no]: yes

# Go to your DSM:
# Control Panel -> Web Services -> Web Applications -> Check 'Enable Web Statio' and 'Enable MySQL'
# Control Panel -> Web Services -> PHP Settings:
# Check 'Customize PHP open_basedir' and add ':/opt/share/pear' at the end
# Under 'Select PHP extension': Make sure that the following items are checked: openssl, mysql, zlib, gd, mcrypt
# Press the Ok button
--- [continue]---Package textutils (2.1-5) installed in root is up to date.
Nothing to be done
Successfully terminated.
Package php-pear (5.2.17-1) installed in root is up to date.
Nothing to be done
Successfully terminated.
config-set succeeded
Start fresh, removing /volume1/web/spotweb ...
Cloning into '/volume1/web/spotweb'...
remote: Counting objects: 18247, done.
remote: Compressing objects: 100% (5007/5007), done.
remote: Total 18247 (delta 13545), reused 17590 (delta 12955)
Receiving objects: 100% (18247/18247), 4.11 MiB | 1.19 MiB/s, done.
Resolving deltas: 100% (13545/13545), done.

Do you want to create a new database?
Warning: All existing info in an existing spotwebdatabase will be lost!
[yes/no]: yes
Do you know your mySQL password?
[ yes/no ]: no

Set a new password: Confirm new password:
Created a database named spotweb for user spotweb with password spotweb

PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4
PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotClassAutoload.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4
<?php^M
^M
# =-=-=-=-=-=-file located @ /volume1/@appstore/.spotweb/ownsettings.php -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=^M
^M
ini_set("include_path", "/opt/share/pear");^M
^M
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=^M
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- WIJZIG ONDERSTAANDE =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=^M
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=^M
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Geef hier je nntp server in^M
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'xx'; # <== Geef hier je username in^M
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'yy'; # <== Geef hier je password in^M
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false.^M
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119; # <== set to 563 in case of encryption^M
^M
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=-^M
$settings['nntp_hdr']['host'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['user'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['pass'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;^M
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;^M
^M
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'upload' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=-^M
$settings['nntp_post']['host'] = '';^M
$settings['nntp_post']['user'] = '';^M
$settings['nntp_post']['pass'] = '';^M
$settings['nntp_post']['enc'] = false;^M
$settings['nntp_post']['port'] = 119;^M
^M
^M
#^M
# Moeten de headers door retrieve volledig geladen worden? Als je dit op 'true' zet wordt ^M
# het ophalen van headers veel, veel trager. Het staat je dan echter wel toe om te filteren op userid.^M
#^M
$settings['retrieve_full'] = false;^M
^M
#^M
# Hoeveel verschillende headers (van danwel spots, reports danwel comments) moeten er per keer opgehaald worden? ^M
# Als je regelmatig timeouts krijgt van retrieve.php, vrelaag dan dit aantal^M
#^M
$settings['retrieve_increment'] = 1000;^M
^M
# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op^M
# Andere data kun je omrekenen op http://www.unixtimestamp.com/^M
$settings['retrieve_newer_than'] = 0;^M
^M
#^M
# SpotNet ondersteund moderatie van de gepostte spots en reacties, dit gebeurt^M
- /volume1/@appstore/.spotweb/ownsettings.php 1/72 1%
---------------------unquote

Gamma_ed wijzigde deze reactie 28-11-2011 16:10 (93%)

• Mar2zz
Dit niet gedaan?

Daarnaast lees ik dat sinds vandaag/gister usenetgegevens een databaseinstelling is geworden, dat moet je dan uit de ownsettings.php halen.
Dit stuk kun je daaruit verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=^M
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Geef hier je nntp server in^M
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'xx'; # <== Geef hier je username in^M
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'yy'; # <== Geef hier je password in^M
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false.^M
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119; # <== set to 563 in case of encryption^M
^M
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=-^M
$settings['nntp_hdr']['host'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['user'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['pass'] = '';^M
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;^M
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;^M
^M
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'upload' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=-^M
$settings['nntp_post']['host'] = '';^M
$settings['nntp_post']['user'] = '';^M
$settings['nntp_post']['pass'] = '';^M
$settings['nntp_post']['enc'] = false;^M
$settings['nntp_post']['port'] = 119;^M

• Nightspirit
quote:
Mar2zz schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:52:
Dit niet gedaan?

Daarnaast lees ik dat sinds vandaag/gister usenetgegevens een databaseinstelling is geworden, dat moet je dan uit de ownsettings.php halen.
Dit stuk kun je daaruit verwijderen:
[..]
Heel die /opt/share/pear is niet meer nodig. Kun je dus ook uit het scripts slopen.

Verder moeten $settings['retrieve_full'], $settings['retrieve_increment'], $settings['retrieve_newer_than'] ook weg (en nog meer, maar ik weet niet of je script dat al er niet in zette ;))

Edit: en zo te zien moet je je lijstje met verplichte PHP modules ook even uitbreiden :p In het geval van Synology zou ik gettext daar niet in opnemen trouwens.

Nightspirit wijzigde deze reactie 28-11-2011 16:59 (11%)

• Gamma_ed
oef, ik maak gebruik van dit kant en klaar script (http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh
), dat verbouwen snap ik niets van.

quote--
Dit niet gedaan?
unquote --
Zeker gedaan, dat ziet er goed uit in het DSM menu,

Dus wat ik nu moet doen is mij een raadsel, graag jullie hulp

• henv
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2017
Nightspirit ik ben een klein beetje teleurgesteld. Je zou heel groot hier schrijven dat als het maximaal aantal nieuwe posts een variabele is welke je zelf kan zetten. nu kwam ik deze net tegen na een update van spotweb. of ik ben blind geweest en zag de opmerking niet :):) Dank je wel, scheelt weer een handmatige wijziging voor en na een update. :):)

Daarnaast had ik nog een opmerking, weet alleen niet of ik deze hier of op github moet plaatsen. Maar ik vind die nieuwe layout van settings zetten een beetje onduidelijk.

Je hebt nu het onderwerp, dan een streep en dan het vinkje. Hierdoor denk ik telkens dat dat input veldje bij de tekst eronder hoort. Zou volgens mij mooier zijn om tussen de 2 lijntjes alles van 1 optie te hebben.

Oftwel

Nu is het zo

Retrieve full spots
-------------------------
[] <- vinkjes veld

Mooier zou volgens mij zijn
Retrieve full spots
[] <- vinkjes veld

Nogmaals dank

• Nightspirit
Sorry :$ Is een beetje tussen het maken van Instellingen door geschoten, verder geen aandacht aan geschonken ;)

Layout issue zou ik op GitHub zetten (misschien op we1rdo's gedeelte)

• Mar2zz
Spirit je zei pear is niet meer nodig? Ook niet de verwijzing in php.ini?
En welke extra dependency hebben we het over? Ik weet niet hoe ze heten op syno. ik moest laatst bij ubuntu wel php-gd bij installen geloof ik.

• Nightspirit
Pear is niet meer nodig idd. Die heb ik ook uit de TS gesloopt.

Verplichte PHP modules:
ctype, curl, DOM, mbstring, xml, zlib

Optioneel:
gd (voor stats & errorimages)
zip (om NZBs te zippen :+)

Optioneel, maar minimaal 1 verplicht
mysql of pdo_mysql (ik negeer SQLite graag)
openssl, gmp of bcmath (In volgorde van snelste naar langzaamste)

Handig voor de meeste systemen, maar met geen mogelijk werkend te krijgen op een Synology dus laten we dat maar achterwege:
gettext

Het lijstje voor Synology wordt dan:
gd, mysql, openssl, zip, zlib (de missende modules zijn standaard al actief en kun je ook niet aan of uitzetten).

Nightspirit wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:06 (20%)

• Mar2zz
Ok, dat heb je nog niet allemaal in de startpost, mcrypt is ook weg?

Dit de manier om ze te enablen op syno? Of zijn sommige ipkg packages?
quote:
# Go to your DSM:
# Control Panel -> Web Services -> Web Applications -> Check 'Enable Web Statio' and 'Enable MySQL'
# Control Panel -> Web Services -> PHP Settings:
# Under 'Select PHP extension': Make sure that the following items are checked: gd, mysql, openssl, zip, zlib
# Press the Ok button"
en last but not least... Een ownsettingsfile is niet meer nodig by default lijkt me? Alle settings die ik de moeite waard vond zitten nu in de DB. Ik neem aan dat alles daarnaar gaat verhuizen.

Oh ja en deze:
ipkg install php-pear || error_Msg
pear config-set php_bin /usr/bin/php || error_Msg

Ook niet meer nodig? Ik dacht dat pear de verbinding met usenet legde, heb ik dat fout of doen jullie dat nu anders? Is dat op Ubuntu ook niet meer nodig?

Mar2zz wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:10 (19%)

• Nightspirit
quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:31:
Login op de DSM. Standaard te bereiken via http://diskstation:5000. Open nu: Control Panel -> Web Services -> Select PHP extension en zorg ervoor dat minimaal de volgende modules aangevinkt zijn: gd, mysql, openssl, zip, zlib. Sla alle wijzigingen op door op OK te klikken.
Controleer ook of onder het tabblad Web Applications de webserver en MySQL server draaien.
:+

ownsettings.php blijft wel nodig, je moet toch ergens de verbinding naar MySQL opgeven ;)
PEAR was vroeger nodig, is op dit momenteel helemaal komen te vervallen als eis. Die mag weg, foetsie en pleite.

Nightspirit wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:13 (8%)

• Mar2zz
De scripts installen met default settings zoals ze in settings.php staan.

Alle changes staan online. Voor wie wil proberen:
# Synology
wget -O LaSi_syn.sh http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh && chmod +x LaSi_syn.sh && ./LaSi_syn.sh

# *buntu(based)/debian(based)
wget -O LaSi.sh http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh && sudo chmod +x LaSi.sh && ./LaSi.sh

De instellingen voor servers werkt verwarrend. Ik geef er drie op (eweka), maar alleen de 1e blijft gevuld, de headers en upload wordt steeds als lege velden weergegeven op de pagina. Ze bestaan echter wel in de database, dus het is wel opgeslagen en goedgegaan, maar ik moest phpadmin er ff bij halen of dat zo was.

Mar2zz wijzigde deze reactie 28-11-2011 20:36 (97%)

• Gamma_ed
helaas gaat het fout, zie alhier

quote------------
DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh && chmod +x
LaSi_syn.sh && ./LaSi_syn.sh
--2011-11-28 21:33:37-- http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 204.236.224.226, 174.129.199.91, 107.20.234.233, ...
Connecting to dl.dropbox.com|204.236.224.226|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 28730 (28K) [text/x-sh]
Saving to: `LaSi_syn.sh.1'

100%[======================================>] 28,730 49.2K/s in 0.6s

2011-11-28 21:33:38 (49.2 KB/s) - `LaSi_syn.sh.1' saved [28730/28730]

./LaSi_syn.sh: line 1: --2011-11-28: not found
./LaSi_syn.sh: line 2: Resolving: not found
./LaSi_syn.sh: line 3: Connecting: not found
./LaSi_syn.sh: line 3: 174.129.218.194: not found
./LaSi_syn.sh: line 3: :80...: not found
./LaSi_syn.sh: line 4: HTTP: not found
./LaSi_syn.sh: line 5: 2011-11-28: not found

unquote------------

• Mar2zz
Bij jou slaat ie 'm op als LaSi_syn.sh.1 ipv LaSi_syn.sh en vervolgens wil ie zonder de 1 chmodden.

even rm LaSi_syn.sh doen denk ik en dan bovenstaande commando's 1 voor 1 uitvoeren. Het lijkt erop dat wget zich verslikt erin ofzo, even apart uitvoeren (1 voor 1 dus)

rm LaSi_syn.sh
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi_syn.sh 
chmod +x LaSi_syn.sh 
./LaSi_syn.sh

• Gamma_ed
Dat gaat al een stuk beter, maar toch zie ik foutmeldingen of is het nu toch goed gegaan?

quote ----------
[ yes/no ]: n

PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4
PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotClassAutoload.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php on line 4

Do you want to retrieve spots now?
[yes/no]: y
This will take a while!
PHP Warning: chdir(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 15
PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotTranslation.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotTranslation.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotTranslation.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18

Done! Installed Spotweb.
Spotweb is by default located @ http://synology_ip/spotweb

DiskStation>

• Paul.tjuh1986
quote:
Gamma_ed schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:58:
Dat gaat al een stuk beter, maar toch zie ik foutmeldingen of is het nu toch goed gegaan?

quote ----------
[ yes/no ]: n

This will take a while!
PHP Warning: chdir(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 15
PHP Warning: require_once(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/web/spotweb/lib/SpotTranslation.php) is not within the allowed path(s): (:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Warning: require_once(/volume1/web/spotweb/lib/SpotTranslation.php): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotTranslation.php' (include_path='.:/php/includes:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 18

Done! Installed Spotweb.

DiskStation>
Ik heb nu precies hetzelfde :)
Ik mis ook mijn ownsettings.php ?

• Gamma_ed
http://synology_ip/spotweb

Als je dit doet, wat krijg jij dan te zien? Bij mij dus mooi niets!

En waar je de account gegevens etc in moet vullen is mij een raadsel.

Gamma_ed wijzigde deze reactie 28-11-2011 22:49 (26%)

• Paul.tjuh1986
Edit van hierboven,

Ik kom met de volgende melding:

This will take a while!
PHP Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(ownsettings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes) in /volume1/web/spotweb/settings.php on line 115
Last retrieve at Mon Nov 28 22:25:43 2011
Retrieving new Spots from server ...
PHP Warning: stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://:119 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) in /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682

SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.3.6 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

#0 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(264): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to write...')
#1 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(899): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('GROUP free.pt')
#2 /volume1/web/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('free.pt')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup('free.pt')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup('free.pt')
#5 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect('free.pt')
#6 {main}

Updating retrieve status in the database

Finished retrieving spots.

Done! Installed Spotweb.

• Mar2zz
syno kan niet omgaan met symlinks blijkbaar? De accountgegevens moeten op de webpagina ingevuld, maar dan moet er wel eerst php upgrade-db.php gedaan worden en die faalt blijkbaar. Vanavond heb ik tijd om eea na te kijken/fixen. Als het iemand voortijds lukt hoor ik graag hoe.

• X-DraGoN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 31-08 09:38

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
xdragon@server:/var/www/spotweb$ php retrieve.php

Notice: Undefined index:  nntp_nzb in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 215
Last retrieve at Tue 29 Nov 2011 07:12:14 AM CET
Retrieving new Spots from server ...

Warning: stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682

Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://:119 (Unknown error) in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 682

SpotWeb v0.53.16.26 on PHP v5.2.4-2ubuntu5.18 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(264): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to write...')
#1 /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(899): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('GROUP free.pt')
#2 /var/www/spotweb/NNTP/Client.php(266): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGroup('free.pt')
#3 /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php(34): Net_NNTP_Client->selectGroup('free.pt')
#4 /var/www/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(59): SpotNntp->selectGroup('free.pt')
#5 /var/www/spotweb/retrieve.php(111): SpotRetriever_Abs->connect('free.pt')
#6 {main}

Updating retrieve status in the database

Finished retrieving spots.

Als de connection details uit ownsettings.php worden gehaald, waar moeten ze dan wel ingevuld worden, aangezien spotweb nu geen verbinding kan krijgen lijkt mij. (voor zover ik het begrijp)
Iemand een idee?
Pagina: 1 2 3 ... 44 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True