SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Bas Post schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:43:
Ha Willem, ik zie dat je je vraag via het forum hebt gesteld, dus neem ik aan dat je de tips uit mijn email naar jou niet gelukt/uitgevoerd hebt (het is trouwens ook netjes om een reply te sturen ;-) )
De "Undefined index" regel krijg je alleen als je de setup meerdere malen hebt uitgevoerd, je instellingen worden tijdens de install.php worden niet onthouden, omdat er al indexes en tabellen bestaan. Ik heb dit namelijk ook gehad. Wat ik gedaan heb, is XAMPP spotweb volledig verwijderen en opnieuw beginnen, zo kreeg ik het uiteindelijk het ook voor elkaar om spotweb onder XAMPP in OSX 10.9 te draaien, echter op de "loading images" na dan.
Hej Bas,

Inmiddels weer iets verder:) Ben nu tegen hetzelfde probleem als jij aangekomen dat de spot images op loading blijven staan. Iemand anders dit probleem ook? En weet iemand hierop ook de oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1i1C0R061t2Q0v2t2J27/Screenshot%202013-12-20%2016.42.09.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 18:25
willem1509 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:46:
[...]

Hej Bas,

Inmiddels weer iets verder:) Ben nu tegen hetzelfde probleem als jij aangekomen dat de spot images op loading blijven staan. Iemand anders dit probleem ook? En weet iemand hierop ook de oplossing?

[afbeelding]
Ik heb precies het zelfde probleem op dit moment

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
map cache aangemaakt in /spotweb en en de map cache chmod 777 gedaan?

[ Voor 18% gewijzigd door boswandeling op 20-12-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Ik zie dat er bij Spotweb weer een nieuwe branch is bijgekomen met de naam Mediainfo. Denk dat er op dit moment alleen nog een kopie is aangezien de bestanden nog oud zijn.

Iemand al wat info hierover?

[ Voor 40% gewijzigd door MikeOO op 21-12-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
boekee schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:36:
map cache aangemaakt in /spotweb en en de map cache chmod 777 gedaan?
Yup, maar geen plaatjes:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 21:57
Hallo ik heb ook even hulp nodig met spotweb.
Heb het geinstalleerd volgens deze wiki:https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Spotweb-installation-on-ZFSGuru-%28FreeBSD%29.
In principe ging het goed maar als ik nu invoer http://ip nas/spotweb/install.php krijg ik een blanco pagina,ook na herstarten server werkt het niet.
Is er iemand hier die mij een beetje kan helpen?
Eventueel geef ik je toegang via teamviewer zodat je direct kan helpen door de juiste commando's in te geven bij mijn instalatie.
Mijn dank zou zeer groot zijn.
Enigste wat ik nog kan vermelden dat de eerste keer ik wel de normale instalatie pagina kreeg en dat daar de sql database op not ok stond.
Alle hulp is erg welkom want ik schijn het maar niet draaiend te kunnen krijgen.
Hallo na nog ff gegoogled te hebben ben ik u ietjse verder alleen krijg ik nu de volgende error:
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /usr/local
/www/zfsguru/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28.
Hoe nu verder?

[ Voor 14% gewijzigd door ikkeenjij36 op 23-12-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
ikkeenjij36 schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:53:
Hallo ik heb ook even hulp nodig met spotweb.
Heb het geinstalleerd volgens deze wiki:https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Spotweb-installation-on-ZFSGuru-%28FreeBSD%29.
In principe ging het goed maar als ik nu invoer http://ip nas/spotweb/install.php krijg ik een blanco pagina,ook na herstarten server werkt het niet.
Is er iemand hier die mij een beetje kan helpen?
Eventueel geef ik je toegang via teamviewer zodat je direct kan helpen door de juiste commando's in te geven bij mijn instalatie.
Mijn dank zou zeer groot zijn.
Enigste wat ik nog kan vermelden dat de eerste keer ik wel de normale instalatie pagina kreeg en dat daar de sql database op not ok stond.
Alle hulp is erg welkom want ik schijn het maar niet draaiend te kunnen krijgen.
Hallo na nog ff gegoogled te hebben ben ik u ietjse verder alleen krijg ik nu de volgende error:
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /usr/local
/www/zfsguru/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28.
Hoe nu verder?
Welke NAS heb je? Heb je conform de tutorial wel netjes aan alle voorwaarden voldaan(juisten versie van mysql / user / etc)?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Voor de allereerste keer sinds ik spotweb een heeele poos geleden heb installed dacht ik eens een upgrade te doen.

Via https://github.com/spotwe...atisch-bijwerken-op-Linux. kwam ik erachter dat dit vrij eenvoudig zou moeten zijn met een git pull.

Oorspronkelijk heb ik http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt gevolgd.

Als ik nu die git pull doe krijg ik echter meteen de volgende melding waar ik dan aleer geen idee van heb hoe ik uberhaupt commit of stash.
Ik vraag me ook af welke aanpassingen ik dan ook gedaan zou hebben die bewaard moeten blijven. Settings en users zitten zoewiezo toch niet in up-te-graden files mag ik hopen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
synstorage> git pull
Updating fef4711..4b67ce4
error: Your local changes to the following files would be overwritten by merge:
        lib/page/SpotPage_Abs.php
        lib/page/SpotPage_blacklistspotter.php
        lib/page/SpotPage_catsjson.php
        lib/page/SpotPage_editfilter.php
        lib/page/SpotPage_editsecgroup.php
        lib/page/SpotPage_edituser.php
        lib/page/SpotPage_edituserprefs.php
        lib/page/SpotPage_erasedls.php
        lib/page/SpotPage_getimage.php
        lib/page/SpotPage_getnzb.php
        lib/page/SpotPage_getnzbmobile.php
        lib/page/SpotPage_getspot.php
        lib/page/SpotPage_login.php
        lib/page/SpotPage_logout.php
        lib/page/SpotPage_markallasread.php
        lib/page/SpotPage_nzbhandlerapi.php
        lib/page/SpotPage_render.php
        lib/page/SpotPage_sabapi.php
        lib/page/SpotPage_statics.php
        lib/page/SpotPage_twitteroauth.php
        lib/page/SpotPage_versioncheck.php
        lib/retriever/SpotRetriever_Reports.php
        notifications.xml
        retrieve.php
        settings.php
        templates/mobile/includes/form-messages.inc.php
        templates/mobile/login.inc.php
        templates/mobile/logincontrol.inc.php
        templates/mobile/permdenied.inc.php
Please, commit your changes or stash them before you can merge.
Aborting

Wie heeft de oplossing voor me zodat ik spotweb ook eens kan updaten?

Zoals ik het kan zien heb ik geen van die files zelf aangepast. Het zou me dus ook niet bijster veel boeien als die vervangen worden. In het ergste geval moet ik wat settings opnieuw setten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
synstorage> git stash
warning: CRLF will be replaced by LF in lib/page/SpotPage_Abs.php.
The file will have its original line endings in your working directory.
warning: CRLF will be replaced by LF in lib/page/SpotPage_blacklistspotter.php.
### truncated###
warning: CRLF will be replaced by LF in templates/mobile/permdenied.inc.php.
Saved working directory and index state WIP on master: fef4711 translate 'overview' (pagetitle)
HEAD is now at fef4711 translate 'overview' (pagetitle)

[ Voor 152% gewijzigd door witchdoc op 23-12-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voer eens:
git reset --hard

uit, en vervolgens een
git pull
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
elevator schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:31:
Voer eens:
git reset --hard

uit, en vervolgens een
git pull
?
nope
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
HEAD is now at fef4711 translate 'overview' (pagetitle)
synstorage> git pull
Updating fef4711..4b67ce4
error: Your local changes to the following files would be overwritten by merge:
        lib/page/SpotPage_Abs.php
        lib/page/SpotPage_blacklistspotter.php
        lib/page/SpotPage_catsjson.php
  ### truncated### 
        templates/mobile/login.inc.php
        templates/mobile/logincontrol.inc.php
        templates/mobile/permdenied.inc.php
Please, commit your changes or stash them before you can merge.
Aborting

Kan ik op 1 of andere manier niet gewoon de huidige settings en database behouden maar gewoon een nieuwe git install te doen? Is misschien nog het makkelijkst?

EDIT:

Ik ben maar opnieuw begonnen.. is nu posts aant binnenhalen.
Iemand nog advies over welke tree te gebruiken? Die master of die Refactor ?

[ Voor 29% gewijzigd door witchdoc op 23-12-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ik heb een probleempje met het laden van m'n spots op m'n mac. Ik heb spotweb geïnstalleerd mbv xampp en als ik in terminal retrieve.php uitvoer krijg ik elke keer het volgende:

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb/lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 239
 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 4698, invalid: 24, rtntn.skip: 0, mod: 279, full: 0, total: 5001) in 7.11 seconds

Hij haalt ook alleen maar spots binnen van 2010-2012 en nieuwere niet. Als ik op retrieve spots druk in de webinterface gebeurt er niets. Hij updatet niet.

Iemand hier ervaring/oplossingen?

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 22:29
witchdoc schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:36:
EDIT:

Ik ben maar opnieuw begonnen.. is nu posts aant binnenhalen.
Iemand nog advies over welke tree te gebruiken? Die master of die Refactor ?
Je moet de master hebben. de refactor en de master zijn gemerged.
de refactor staat bij mij ook niet meer in de lijst.
Je moet trouwens niks. alleen is de master de recentste :+

[ Voor 9% gewijzigd door bassiexp op 26-12-2013 10:12 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Er is sinds een korte tijd (15 dagen) ook een mediainfo branch bijgekomen. Al is me nog niet helemaal duidelijk wat ze daarmee willen gaan doen.
Natuurlijk ken ik mediainfo als applicatie waarmee gegevens uit (video)containers getrokken kan worden, maar ik zie hier niet echt het nut in mbt spotweb.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spotweb lijkt de laatste tijd bij mij alle beschikbare connecties naar de nieuwsserver te gebruiken. Is er geen optie maar om het aantal connecties te limiteren? Ik kan me herinneren dat die er was, maar kan hem niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Weet iemand een manier om de RSS feeds te versnellen? Duurt echt een eeuwigheid voordat de RSS gegenereerd en ge-output is. Terwijl m'n volledige mysql database maar zo'n 300 megabyte groot is. Ook spotweb (de gui) zelf is supersnel. Het gaat dus puur om de RSS functionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Kan iemand mij helpen met de crontab in mac osx die ik moet invoeren:

Ik heb het volgende:
*/30    *       *       *       * /usr/bin/php /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb/retrieve.php 

Maar hij roept dit bestand helaas niet elk half uur aan. Wat doe ik verkeerd? En hebben jullie er ook zo'n last van dat als hij nieuwe spots aan het retrieven is, dat dit superlang duurt? Wellicht een instelling aanpassen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

willem1509 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:05:
Kan iemand mij helpen met de crontab in mac osx die ik moet invoeren:

Ik heb het volgende:
*/30    *       *       *       * /usr/bin/php /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb/retrieve.php 

Maar hij roept dit bestand helaas niet elk half uur aan. Wat doe ik verkeerd? En hebben jullie er ook zo'n last van dat als hij nieuwe spots aan het retrieven is, dat dit superlang duurt? Wellicht een instelling aanpassen?

Alvast bedankt
Je moet niet */30, maar /30 doen als je ieder half uur wilt. Als je daar 30 invult, dan doet ie ieder uur om xx:30.
Maar waarom zou je in hemelsnaam ieder half uur willen refreshen? Ik doe het een maal per dag (om 2 uur 's nachts). Dan staat mijn energie-zuinige server een kwartiertje aardig te stampen.
Je doet er ook verstandig aan om de output welke het script genereert naar een file (bijvoorbeeld /dev/null) te pipen.
Mijn cronjob (Ubuntu) ziet er zo uit:
0       2       *       *       *       php5 /home/hemy/data/inetpub/wwwroot/spotweb/retrieve.php > /home/hemy/data/inetpub/wwwroot/spotweb/retrieve.log

Als ik echt graag wil, dan start ik gedurende de dag nog een keer de retrieve, maar de kans dat dat gebeurt, is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

AlterEgo schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:40:
Spotweb lijkt de laatste tijd bij mij alle beschikbare connecties naar de nieuwsserver te gebruiken. Is er geen optie maar om het aantal connecties te limiteren? Ik kan me herinneren dat die er was, maar kan hem niet meer vinden.
Weet je zeker dat Spotweb dat doet.... ?
Spotweb gebruik maar 1 connnectie om zijn spots op te halen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Matis schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:42:
[...]

Je moet niet */30, maar /30 doen als je ieder half uur wilt. Als je daar 30 invult, dan doet ie ieder uur om xx:30.
Maar waarom zou je in hemelsnaam ieder half uur willen refreshen? Ik doe het een maal per dag (om 2 uur 's nachts). Dan staat mijn energie-zuinige server een kwartiertje aardig te stampen.
Je doet er ook verstandig aan om de output welke het script genereert naar een file (bijvoorbeeld /dev/null) te pipen.
Mijn cronjob (Ubuntu) ziet er zo uit:
0       2       *       *       *       php5 /home/hemy/data/inetpub/wwwroot/spotweb/retrieve.php > /home/hemy/data/inetpub/wwwroot/spotweb/retrieve.log

Als ik echt graag wil, dan start ik gedurende de dag nog een keer de retrieve, maar de kans dat dat gebeurt, is klein.
Eenmaal per dag? Ik om de 10 minuten :9 maarja ik heb mijn spotweb dan ook op een server in een datacenter staan dus over die energie maak ik me niet druk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Caveman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:03:
[...]
Weet je zeker dat Spotweb dat doet.... ?
Spotweb gebruik maar 1 connnectie om zijn spots op te halen.
ik kan pas een spotweb-retrieve doen als daarvoor 2 lijntjes beschikbaar zijn.
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(400) Unexpected response [response: "news.xxx.xx: Your per-user connection limit reached -
Ter controle gebruik ik de overige lijnen die ik ter beschikking heb in sabnzb.

Voor het gebruiken van de spotweb database heb ik één lijntje nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door AlterEgo op 28-12-2013 17:12 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kan zijn dat het op de achtergrond aan het "retrieven" is en dat hij op jouw request een full post ophaalt? (en dus twee lijntjes in gebruik heeft)

Maaruuhhh....
smeerbartje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:40:
Weet iemand een manier om de RSS feeds te versnellen? Duurt echt een eeuwigheid voordat de RSS gegenereerd en ge-output is. Terwijl m'n volledige mysql database maar zo'n 300 megabyte groot is. Ook spotweb (de gui) zelf is supersnel. Het gaat dus puur om de RSS functionaliteit...
Niemand?

[ Voor 74% gewijzigd door smeerbartje op 28-12-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb enkele Android-apps die wat met Spotweb doen via de api. Dat werkt prima op de movies na: die blijven leeg. Ik kan niet vinden wat er verkeerd is. Iemand tips?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pven schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:27:
Ik heb enkele Android-apps die wat met Spotweb doen via de api. Dat werkt prima op de movies na: die blijven leeg. Ik kan niet vinden wat er verkeerd is. Iemand tips?
Geef dan ook even aan welke app dat is en wat de foutmelding is die je krijgt. Hier kan niemand wat mee.

Overigens nog een ideetje voor Nightspirit en Nakebod: Is het wellicht een idee de topic start eens bij te werken? Aangezien tegenwoordig een installer meegeleverd wordt, hoeven een boel (standaard) instellingen niet meer met het handje gedaan te worden, ik zie daar namelijk niets van terugkomen in de topicstart.
jimmy87 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:45:
Eenmaal per dag? Ik om de 10 minuten :9
De ervaring leert mij dat eens per uur ruim voldoende is, op die manier heb je altijd wel spots om binnen te halen, aantal verschilt, maar gemiddeld zijn dat toch wel zo'n 30 spots, als jij daarvoor om de 10 minuten wilt updaten... ;)

Daarnaast heb ik nog een kleine vraag; is er een query die de comments van een half jaar en ouder verwijderd uit de tabel commentsxover? Dan zou ik graag die query willen weten, om die eens per maand of zo te gaan draaien, die tabel is bij mij namelijk keer op keer het grootste (nu ook weer ruim 1GB groot) en wil het graag netjes houden.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
CptChaos schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:36:
[...]
Daarnaast heb ik nog een kleine vraag; is er een query die de comments van een half jaar en ouder verwijderd uit de tabel commentsxover? Dan zou ik graag die query willen weten, om die eens per maand of zo te gaan draaien, die tabel is bij mij namelijk keer op keer het grootste (nu ook weer ruim 1GB groot) en wil het graag netjes houden.
Ik heb dit script gemaakt die ik elke nacht via een cronjob laat draaien om de comments van meer dan een jaar oud te verwijderen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$con=mysqli_connect("localhost","username","password","dbname");

if (mysqli_connect_errno($con)) {
    echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
} else {
    $yearago = mktime(0,0,0,date(n),date(j),date(Y)-1);
    $query = "SELECT COUNT(*) FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago;
    $result = mysqli_query($con,$query);
    $row = $result->fetch_row();
    echo "Current number of records older than " . date(j) . "-" . date(n) . "-" . (date(Y)-1) . ": " . $row[0] . "\n";
    echo "Deleting records (maximum 30000) ...";
    $query = "DELETE FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago . " LIMIT 30000";
    echo " done\n";
    mysqli_close($con);
}    
?>

Om query time-outs te voorkomen, staat er een harde limiet in van maximaal 30000 records.
Dagelijks komen er nooit meer dan 10000 comments bij, dus dan is dit maximum genoeg.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dank voor je script, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat Spotweb zichzelf wel kan onderhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr_Blobby schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:11:
[...]

Ik heb dit script gemaakt die ik elke nacht via een cronjob laat draaien om de comments van meer dan een jaar oud te verwijderen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

} else {
    echo "Current number of records older than " . date(j) . "-" . date(n) . "-" . (date(Y)-1) . ": " . $row[0] . "\n";
    $query = "DELETE FROM `commentsxover` WHERE `stamp` < " . $yearago . " LIMIT 30000";
    echo " done\n";
    mysqli_close($con);
}    
?>

Om query time-outs te voorkomen, staat er een harde limiet in van maximaal 30000 records.
Dagelijks komen er nooit meer dan 10000 comments bij, dus dan is dit maximum genoeg.
Dank voor je script, hier ga ik eens mee aan de slag! :)
smeerbartje schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:19:
Dank voor je script, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat Spotweb zichzelf wel kan onderhouden...
En dat doet Spotweb dus niet. Ik heb ruim 4 miljoen records (= comments dus) in die tabel staan, het lijkt mij stug dat je de comments drie maanden later nog zou willen kunnen terugvinden op een snelle manier. Mocht het nodig zijn haalt Spotweb ze toch weer op, dan wacht diegene maar wat langer, aangezien het dan toch al als 'oude' spot is bestempeld.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mr_Blobby schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:11:
[...]

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

} else {
    echo " done\n";
    mysqli_close($con);
}    
?>

Een heel goed idee zeg! Helaas werkt je script niet op mijn VPS, ik krijg:
code:
1
2
3
PHP Notice:  Use of undefined constant n - assumed 'n' in /var/cleanupcomments.php on line 7
PHP Notice:  Use of undefined constant j - assumed 'j' in /var/cleanupcomments.php on line 7
PHP Notice:  Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /var/cleanupcomments.php on line 7

Ik ben totaal niet thuis in PHP dus weet niet precies wat hier mis gaat, kun je me hiermee helpen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:06

Ypho

Allround Nerd

Tomba schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:15:
[...]

Een heel goed idee zeg! Helaas werkt je script niet op mijn VPS, ik krijg:
code:
1
2
3
PHP Notice:  Use of undefined constant n - assumed 'n' in /var/cleanupcomments.php on line 7
PHP Notice:  Use of undefined constant j - assumed 'j' in /var/cleanupcomments.php on line 7
PHP Notice:  Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /var/cleanupcomments.php on line 7

Ik ben totaal niet thuis in PHP dus weet niet precies wat hier mis gaat, kun je me hiermee helpen?
Zet de waarden in date() tussen quotes:

code:
1
$yearago = mktime(0,0,0,date('n'),date('j'),date('Y')-1);

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ypho schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:24:
[...]

Zet de waarden in date() tussen quotes:

code:
1
$yearago = mktime(0,0,0,date('n'),date('j'),date('Y')-1);
Thanks ! Een stuk beter :) Nu geen foutmeldingen meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

CptChaos schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:19:
En dat doet Spotweb dus niet. Ik heb ruim 4 miljoen records (= comments dus) in die tabel staan, het lijkt mij stug dat je de comments drie maanden later nog zou willen kunnen terugvinden op een snelle manier. Mocht het nodig zijn haalt Spotweb ze toch weer op, dan wacht diegene maar wat langer, aangezien het dan toch al als 'oude' spot is bestempeld.
Dat is dus niet waar. De commentsxover tabel is nodig om de comments uberhaupt te laten ophalen door Spotweb.

Het script wat hierboven uitgevoerd wordt wist feitelijk willekeurig oude comments, die je vervolgens dus nooit meer kan zien vanuit Spotweb. Als dat je doel is, zet dan gewoon je retentie veel lager.

Ik snap sowieso die obsessie die ik hier wel vaker lees over een kleine database niet, qua performance scheelt het uiteindelijk niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
elevator schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:50:
Het script wat hierboven uitgevoerd wordt wist feitelijk willekeurig oude comments, die je vervolgens dus nooit meer kan zien vanuit Spotweb. Als dat je doel is, zet dan gewoon je retentie veel lager.
Da's niet hetzelfde, retentie lager zetten 'wist' oude spots terwijl het script de spots behoud en enkel comments wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Dat is dus niet waar. De commentsxover tabel is nodig om de comments uberhaupt te laten ophalen door Spotweb.

Ik snap sowieso die obsessie die ik hier wel vaker lees over een kleine database niet, qua performance scheelt het uiteindelijk niet zo heel veel.
Tsja, voor mij is het het belangrijkste dat mijn spots er nog staan, de stokoude comments kunnen me gestolen worden ;) Retentie lager geen optie, want de spots zélf wil ik houden.

En voor wat betreft kleine database: VPS met weinig diskspace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Euh... Een retrieve.php zet de comments in die tabel, that's it, meer niet, of ik begrijp je niet. De NNTP class voor PHP, die is nodig om de boel op te halen. Een database slechts om het in op te slaan.
Zoals het nu is in Spotweb, nekken de comments uiteindelijk de database in grootte en dat is het vervelendste. Die tabel is áltijd de grootste, gevolgd door de cache.
Ik snap het wel. Ik draai Spotweb in een VM op een virtuele harde schijf van in totaal 50GB, Spotweb gebruikt dan in zijn eentje al zo'n 10% ruimte. Als ik dan de database zo klein als mogelijk kan houden: graag, ik ga namelijk niet de disk uitbreiden voor enkel en alleen Spotweb omdat de comments (waarvan je het merendeel toch al niet ziet en na een tijdje ook niet meer nodig hebt imo) de database overvol maken.

Als een spot ouder is als X tijd, wil ik die comments niet meer hebben, want de ervaring leert mij dat de kans van een spot van X tijd oud niet meer geopend wordt, waarom dan wél de comments bewaren? :? Omdat ze sneller laden? Terwijl ze toch niet meer opgevraagd gaan worden is dat gewoon verspilde HDD ruimte die ik wellicht nuttiger kan besteden.

Comments die dus een jaar of ouder gedateerd zijn; leuk, maar niemand leest ze en dus verspilde diskruimte, zeker omdat juist de comments uiteindelijk de meeste diskruimte vragen.
Bijkomend voordeel is dan de performance, maar dat is voor mij niet zo heel erg van belang.

Ik zal is een feature request maken op de github. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:36:
[...]
Geef dan ook even aan welke app dat is en wat de foutmelding is die je krijgt. Hier kan niemand wat mee.
Met NZB360 en met Mediadog. Er komt geen foutmelding, de lijst met movies blijft leeg. Er zal dus aan api/spotweb-zijde iets niet goed zitten, maar wat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

CptChaos schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:50:
Euh... Een retrieve.php zet de comments in die tabel, that's it, meer niet, of ik begrijp je niet. De NNTP class voor PHP, die is nodig om de boel op te halen. Een database slechts om het in op te slaan.
Niet helemaal. retrieve.php zet de header informatie in die tabel en legt ook de link tussen Spot <-> comment (via nntpref).

De tabel 'commentsfull' bevat de volledige comments. Met andere woorden, als je zelf in de commentsxover gaat snoeien, dan zal spotweb die comments echt niet meer kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

pven schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:35:
Met NZB360 en met Mediadog. Er komt geen foutmelding, de lijst met movies blijft leeg. Er zal dus aan api/spotweb-zijde iets niet goed zitten, maar wat.
Kijk even in de logfile van Apache of welke webserver je ook draait. Je ziet daarin de pagina die door die apps opgevraagd worden, en die kan je dan ook zelf op gaan vragen via je browser om te zien of je een error oid terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
iemand een idee wat de nieuwe branch moet gaan opleveren en wat er allemaal inkomt?
buiten een aanvraag voor testers kan ik er niet veel over vinden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Voor degene die interesse hebben. Ik heb een handleiding geschreven voor spotweb op de mac (maverick). Als je interesse hebt, kun je hem via deze link downloaden/bekijken:

http://cl.ly/0R2K0j3w0d1q

Weet niet of hij goed genoeg is om toe te voegen bij de OP? Als er nog iemand toevoegingen/aanpassingen heeft, hoor ik het graag. Dan pas ik hem aan

[ Voor 14% gewijzigd door willem1509 op 02-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
willem1509 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:47:
Voor degene die interesse hebben. Ik heb een handleiding geschreven voor spotweb op de mac (maverick). Als je interesse hebt, kun je hem via deze link downloaden/bekijken:

http://cl.ly/0R2K0j3w0d1q

Weet niet of hij goed genoeg is om toe te voegen bij de OP? Als er nog iemand toevoegingen/aanpassingen heeft, hoor ik het graag. Dan pas ik hem aan
Ben ook wel benieuwd... anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sciurius
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:28
Ik heb Spotweb geïnstalleerd op een Synology NAS en gemigreerd vanuit een reeds enige tijd in gebruik zijnd systeem.
Alles lijkt prima te werken, alleen zoekopdrachten niet. Ik krijg dan de volgende melding:

SpotWeb v0.58.25.29 on PHP v5.3.27 crashed object(SqlErrorException)#34 (8) { ["message":protected]=> string(290) "42883: ERROR: function to_tsvector("unknown", character varying) does not exist LINE 24: , ts_rank(to_tsvector('Dutch', s.title), plaint... ^ HINT: No function matches the given name and argument types. You may need to add explicit type casts."

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 21:36
@willem1509
Mooie handleiding geworden! Bedankt voor het noemen van mijn naam! Erg leuk!
Ik blijf wel doorgaan met tweaken aan mijn (onze) setup om te kijken of ik de "image loading" bug kan tackelen en of ik bij mij de comments weer zichtbaar krijg, want die zijn verdwenen...

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Bas Post schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:27:
@willem1509
Mooie handleiding geworden! Bedankt voor het noemen van mijn naam! Erg leuk!
Ik blijf wel doorgaan met tweaken aan mijn (onze) setup om te kijken of ik de "image loading" bug kan tackelen en of ik bij mij de comments weer zichtbaar krijg, want die zijn verdwenen...
Thanks Bas,

Als ik ook weer iets verder ben, zal ik het laten weten en de handleiding aanpassen. Volgens mij is het nu redelijk gemakkelijk om Spotweb op OSX draaiend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Helaas werkt na de laatste update van Synology, Spotweb niet meer. Hij haalt geen updates meer binnen. Als ik het handmatig doe, staat er dat hij nieuwe spots heeft opgehaald, maar springt daarna weer op "Laatste update: 2 dagen" etc.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:12:
Helaas werkt na de laatste update van Synology, Spotweb niet meer. Hij haalt geen updates meer binnen. Als ik het handmatig doe, staat er dat hij nieuwe spots heeft opgehaald, maar springt daarna weer op "Laatste update: 2 dagen" etc.

Hebben jullie hier ook last van?
Nee werkt prima is dit soort probleem zijn bijna altijd een lokaal probleem.
Kan zijn dat er iets niet goed gaat bij je nieuwsgroepprovider. Controleren of er geen storingen zijn.
Soms helpt een simpele herstart van je NAS ook en is altijd even te proberen.

Kan ook goed dat er iets niet goed gegaan is met een tabel van je database. Soms komt dit door een post die bij je nieuwsprovider niet goed is gegaan en dan heeft spotweb hier problemen mee.

Je kan je tabellen controleren op fouten via Putty.

SQL Tabel controleren op fouten
/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=<naam van database spotweb>
check table spots; <spots als voorbeeld>
repair table spots; <bij fouten>

Als het dan nog niet verholpen is even een ticket aanmaken bij Github Spotweb met zoveel mogelijk info en foutmeldingen. Je krijgt vaak snel een reactie van de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Laatst online: 02-09 18:07
Spotweb draait nu erg goed bij mij op mijn server, maar als ik het goed begrijp laat spotweb enkel door gebruikers geuploadde releases zien?
Ik gebruik Spotweb nu als newznab provider voor Sick-Beard & Couchpotato. Is het ook mogelijk om Spotweb te gebruiken als generieke indexer? Want met het opzetten van newznab classic had ik wat problemen omdat het zo uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

oddish2211 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:37:
Spotweb draait nu erg goed bij mij op mijn server, maar als ik het goed begrijp laat spotweb enkel door gebruikers geuploadde releases zien?
Ik gebruik Spotweb nu als newznab provider voor Sick-Beard & Couchpotato. Is het ook mogelijk om Spotweb te gebruiken als generieke indexer? Want met het opzetten van newznab classic had ik wat problemen omdat het zo uitgebreid is.
Nee

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Laatst online: 02-09 18:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Daarvoor heb je Newznab nodig (ook in gratis variant te krijgen). Je host dan als het ware je eigen nzb indexer.

(vergis je trouwens niet in de performance die dat kost)

[ Voor 21% gewijzigd door smeerbartje op 06-01-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
oddish2211 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:37:
Je kan ook nog even naar NZBmegasearcH kijken.
Hier kun je aan aantal dingen bij elkaar brengen. Zeker niet te vergelijken met een newsnab maar zeker een mooie middeweg die niet zo zwaar is op wat lichte systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

Als ik het goed begrijp is NZBmegasearcH niet meer dan een indexer van een aantal sites die je zelf instelt. Als ik alleen Spotweb gebruik heb ik er zeer weinig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Wat me de laatste weken opvalt is dat wanneer je iets wilt zoeken in Spotweb, dat het even duurt voordat je in het zoekvenster wat kan invullen.
Met andere woorden, je klinkt in het zoekvenster, wacht 3 seconden en dan pas kan je typen.

Iemand die dit ook opgevallen is? Dit gebeurd met zowel Chrome als Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Hmm, het is geen 3 seconden hier, maar echt vlekkeloos en snel gaat het niet. Het duurt ongeveer 1 seconde (Chrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:12
Hier instant.
(Opera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Satom schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:40:
Als ik het goed begrijp is NZBmegasearcH niet meer dan een indexer van een aantal sites die je zelf instelt. Als ik alleen Spotweb gebruik heb ik er zeer weinig aan?
Klopt maar het heeft vrij veel mogelijkheden en zeker door het toevoegen van aan aantal NZB sites krijg je een mooi centraal punt om te zoeken. Je hoeft dan niet elke programma/site af te gaan als je iets zoekt.

Belasting is nihil op op een systeem. Zeker als je CP / SB ook gebruikt hoef je alleen NZBmS in te stellen in deze programma's.

Als je echt alleen spotweb gebruikt dan is het inderdaad niet heel zinvol. MAar zodra je ook nog wat sites gebruikt om nzb bestanden te vinden dan wordt het toch wel erg interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:02:
[...]

Nee werkt prima is dit soort probleem zijn bijna altijd een lokaal probleem.
Kan zijn dat er iets niet goed gaat bij je nieuwsgroepprovider. Controleren of er geen storingen zijn.
Soms helpt een simpele herstart van je NAS ook en is altijd even te proberen.

Kan ook goed dat er iets niet goed gegaan is met een tabel van je database. Soms komt dit door een post die bij je nieuwsprovider niet goed is gegaan en dan heeft spotweb hier problemen mee.

Je kan je tabellen controleren op fouten via Putty.

SQL Tabel controleren op fouten
/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=<naam van database spotweb>
check table spots; <spots als voorbeeld>
repair table spots; <bij fouten>

Als het dan nog niet verholpen is even een ticket aanmaken bij Github Spotweb met zoveel mogelijk info en foutmeldingen. Je krijgt vaak snel een reactie van de maker.
Dank voor je reactie! M'n NAS staat niet 24/7 aan, dus wordt dagelijks herstart. Helaas geen verbetering. Newsprovider is online (heb er meerdere). Status van de table is OK.

Welke logs zal ik allemaal meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kan iemand vertellen hoeveel "lijntjes" naar m'n nieuwsserver Spotweb in gebruik heeft? Dus hoeveel gebruikt een "retrieve" actie en hoeveel een "haal nu spot-info" op, getriggered door GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

elevator schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:11:
Niet helemaal. retrieve.php zet de header informatie in die tabel en legt ook de link tussen Spot <-> comment (via nntpref).

De tabel 'commentsfull' bevat de volledige comments. Met andere woorden, als je zelf in de commentsxover gaat snoeien, dan zal spotweb die comments echt niet meer kunnen tonen.
Ah op die manier. Maar aan de andere kant; waarom zou iemand met een spot van een half jaar (of wellicht van een spot die nooit eerder bekeken is) de comments willen lezen? Die boeien dan toch ook niet, mij althans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:21:
[...]

Dank voor je reactie! M'n NAS staat niet 24/7 aan, dus wordt dagelijks herstart. Helaas geen verbetering. Newsprovider is online (heb er meerdere). Status van de table is OK.

Welke logs zal ik allemaal meesturen?
Logfile kun je maken door achter het retrieve commande iets toe te voegen. Ik heb deze regels standaard in mijn cronjob staan. Zo wordt elke retrieve weggeschereven in een bestand en kun je later bij problemen zien wat er gebeurt is. Deze inhoud is gelijk aan als je retrieve start via bv Putty.

/volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php >> /volume1/web/spotweb/errors.log

Start het eens zo op en kopieer de inhoud hiervan eens hier. Als het een hele lange wordt dan uiteraard alleen de laatste regels doen waar het fout gaat.

Dat je provider online is zegt helaas niets. Het gaat om erom dat met een retrieve post download. Als er een post tussen zit die problemen geeft dan kan hier hierop foutgaan. Dat je er meer gebruikt maakt dan even niet uit want komt voor dat het bij meerdere dan fout gaat.
Gebeurt niet zo snel maar helaas ook een aantal keer mogen meemaken.

Maar plaats eerst je log eens.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 09-01-2014 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hmm, ik heb de logfile gevonden in /homes/admin/logs/spotweb Als ik de foutmelding daarvan bekijk en die vergelijk met andere foutmeldingen, is het denk ik de user table. Kan iemand daar een export van maken en even uploaden? Ik heb er helaas geen back-up meer van! (TimeBackup maakt die helaas ook niet)

[ Voor 71% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-01-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:55:
Hmm, ik heb de logfile gevonden in /homes/admin/logs/spotweb Als ik de foutmelding daarvan bekijk en die vergelijk met andere foutmeldingen, is het denk ik de user table. Kan iemand daar een export van maken en even uploaden? Ik heb er helaas geen back-up meer van! (TimeBackup maakt die helaas ook niet)
Het is altijd handig om de foutmelding ook te plaatsen. Dan zien wij ook waar je het over hebt en kunnen we daar ook naar kijken en mogelijk aangeven wat er moet gebeuren.

Een export/import gaat niet werken aangezien je ook met hash waarden zit in deze tabel en die is weer gekoppeld aan groepen. Nu komen die niet meer overeen.

Tevens de vraag hoe het kan dat je user tabel ineens problemen kan geven. Dat staat los van je retrieve.

Je kan een tweede spotweb installeren naast je bestaande met een andere SQL database.
Dan kun je daar de gegevens uit halen die jij nodig hebt.
Installeren is tegenwoordig niet meer dan een paar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Het is altijd handig om de foutmelding ook te plaatsen. Dan zien wij ook waar je het over hebt en kunnen we daar ook naar kijken en mogelijk aangeven wat er moet gebeuren.

Een export/import gaat niet werken aangezien je ook met hash waarden zit in deze tabel en die is weer gekoppeld aan groepen. Nu komen die niet meer overeen.

Tevens de vraag hoe het kan dat je user tabel ineens problemen kan geven. Dat staat los van je retrieve.

Je kan een tweede spotweb installeren naast je bestaande met een andere SQL database.
Dan kun je daar de gegevens uit halen die jij nodig hebt.
Installeren is tegenwoordig niet meer dan een paar klikken.
Het komt omdat ik vorige keer wat users heb verwijderd uit de users table. Daarna ben ik de boel gaan updaten, wat mij liet denken dat het daaraan lag. Stom dat ik niet even een export van doe tabel heb gemaakt. Dan maar even opnieuw installeren. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Het komt omdat ik vorige keer wat users heb verwijderd uit de users table. Daarna ben ik de boel gaan updaten, wat mij liet denken dat het daaraan lag. Stom dat ik niet even een export van doe tabel heb gemaakt. Dan maar even opnieuw installeren. Dank voor de hulp!
Volgende keer de gebruikers verwijderden via Spotweb zelf ipv via SQL. Daarmee voorkom je dat je per ongeluk een gebruiker verwijderd die niet mag worden verwijderd en tevens verwijder je ook alle relaties in andere tabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:07:
[...]

Volgende keer de gebruikers verwijderden via Spotweb zelf ipv via SQL. Daarmee voorkom je dat je per ongeluk een gebruiker verwijderd die niet mag worden verwijderd en tevens verwijder je ook alle relaties in andere tabellen.
Ja idd. Een goede les geleerd! :)

Spotweb draait inmiddels weer. Ik had gekozen voor een closed system. Dat werkte en heb daarna een aantal tabellen erin gezet zoals spots en de usersettings. De tabel otherprefs in de usersettings heb ik er maar even met de hand ingezet. Helaas is hij als ik nu op de site kom direct weer ingelogd. Ik heb al geprobeerd om hem om te zetten naar closed system d.m.v. een commando. Helaas krijg ik dan de veel voorkomende foutmelding dat Spotweb is gecrasht.

In welke tabel wordt dat closed system bepaald? Wellicht heb ik dat overschreven. Ik heb deze keer wel een back-up van de eerste settings. :) Als ik bij users kijk is mijn user lid van "Administrators, Anonymous user - open system, Authenticated users, Trusted users". Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:13:
[...]

Ja idd. Een goede les geleerd! :)

Spotweb draait inmiddels weer. Ik had gekozen voor een closed system. Dat werkte en heb daarna een aantal tabellen erin gezet zoals spots en de usersettings. De tabel otherprefs in de usersettings heb ik er maar even met de hand ingezet. Helaas is hij als ik nu op de site kom direct weer ingelogd. Ik heb al geprobeerd om hem om te zetten naar closed system d.m.v. een commando. Helaas krijg ik dan de veel voorkomende foutmelding dat Spotweb is gecrasht.

In welke tabel wordt dat closed system bepaald? Wellicht heb ik dat overschreven. Ik heb deze keer wel een back-up van de eerste settings. :) Als ik bij users kijk is mijn user lid van "Administrators, Anonymous user - open system, Authenticated users, Trusted users". Klopt dat?
Klik op de gebruiker Anonymous in Spotweb. (Configuaratie --> Gebruikers & Groepen beheer)
Vinkje uitzetten bij Anonymous user - open system
Vinkje aan bij Anonymous user - closed system
Wel uitvoeren in Spotweb zelf en niet gaan aanpassen in SQL zelf. Met een paar muisklikken gedaan.
Door het aanpassen van SQL tabellen wordt het meestal alleen maar slechter. Meeste dingen kun je netjes in Spotweb zelf uivoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een probleem met de groene download pijl die bij een spot staat.
Deze zijn ineens verdwenen. Ik heb bij mij ingesteld dat NZBget aangestuurd moet worden met mijn externe ip en poort 6789. Username voor nzbget is nzbget, wachtwoord klopt ook. Maar toch krijg ik geen groene pijl meer te zien, wat voorheen wel zo was.

Ik kan nzbget prima vanaf afstand opstarten en beheren, de poort op mijn router staat dus ook open.

Iemand die weet waar ik het nog in kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Binnetie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:58:
Ik heb een probleem met de groene download pijl die bij een spot staat.
Deze zijn ineens verdwenen. Ik heb bij mij ingesteld dat NZBget aangestuurd moet worden met mijn externe ip en poort 6789. Username voor nzbget is nzbget, wachtwoord klopt ook. Maar toch krijg ik geen groene pijl meer te zien, wat voorheen wel zo was.

Ik kan nzbget prima vanaf afstand opstarten en beheren, de poort op mijn router staat dus ook open.

Iemand die weet waar ik het nog in kan zoeken?
Heb je toevallig "http://" voor de hostname van nzbget gezet? Dan werkt het namelijk niet ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee alleen het externe ip staat er. Die vergissing heb ik ooit eens gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Binnetie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:07:
Nee alleen het externe ip staat er. Die vergissing heb ik ooit eens gemaakt :)
Dan het zou gewoon moeten werken als alles staat zoals het eerder ook al stond.

Ook onder voorkeuren > algemeen de optie "Toon een NZB knop om deze via je browser te downloaden?" aangevinkt?

Wellicht dat een restart van beide services helpt of anders een reboot van je NAS/Server. Vergeet ook niet om je browsercache een keer te legen (of desnoods even een andere browser te gebruiken om een browser probleem uit te sluiten).

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 16-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de oplossing gevonden!
Mijn installatie is een poosje terug verhuisd naar een andere VPS en daar stond poort 6789 niet open. Deze is opgezet en nu werkt het weer...

Ik had namelijk ook zitten testen met andere browsers, andere pc etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 16-01-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:42:
[...]

Klik op de gebruiker Anonymous in Spotweb. (Configuaratie --> Gebruikers & Groepen beheer)
Vinkje uitzetten bij Anonymous user - open system
Vinkje aan bij Anonymous user - closed system
Wel uitvoeren in Spotweb zelf en niet gaan aanpassen in SQL zelf. Met een paar muisklikken gedaan.
Door het aanpassen van SQL tabellen wordt het meestal alleen maar slechter. Meeste dingen kun je netjes in Spotweb zelf uivoeren.
Dank voor je bericht! Heb ik gedaan, helaas zonder resultaat. Ook na het legen van de cache of het gebruik van een andere browser. Bij het uitloggen keert hij weer terug. Ik heb nog wel deze rechten bij de andere 2 gebruikers: Administrators, Anonymous user - open system, Authenticated users, Trusted users

Moet daar niet iets van weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:01:
[...]

Dank voor je bericht! Heb ik gedaan, helaas zonder resultaat. Ook na het legen van de cache of het gebruik van een andere browser. Bij het uitloggen keert hij weer terug. Ik heb nog wel deze rechten bij de andere 2 gebruikers: Administrators, Anonymous user - open system, Authenticated users, Trusted users

Moet daar niet iets van weg?
Wat ik vet heb gemaakt in je tekst klopt niet. Dat recht moet weg anders blijft het een open system.
Die gebruiker zoals ik al aangaf moet dus closed system rechten hebben.

Je moet niet beide vinkje aanzetten. Of Open of Close voor die gebruiker. Daar gaat het dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:08:
[...]

Wat ik vet heb gemaakt in je tekst klopt niet. Dat recht moet weg anders blijft het een open system.
Die gebruiker zoals ik al aangaf moet dus closed system rechten hebben.

Je moet niet beide vinkje aanzetten. Of Open of Close voor die gebruiker. Daar gaat het dus fout.
Hmm, als ik dat wijzig kom ik inderdaad bij het inlogscherm. Als ik daar mijn username + password invul, zegt hij dat dat niet klopt. Vandaar de usergroups table weer restored en het wachtwoord gewijzigd. Vervolgens opnieuw gedaan, helaas weer dezelfde melding dat mijn wachtwoord niet klopt. Wachtwoord copy-paste ik, dus dat kan het ook niet zijn. Zit er een max. lengte op een password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:51:
[...]

Hmm, als ik dat wijzig kom ik inderdaad bij het inlogscherm. Als ik daar mijn username + password invul, zegt hij dat dat niet klopt. Vandaar de usergroups table weer restored en het wachtwoord gewijzigd. Vervolgens opnieuw gedaan, helaas weer dezelfde melding dat mijn wachtwoord niet klopt. Wachtwoord copy-paste ik, dus dat kan het ook niet zijn. Zit er een max. lengte op een password?
Weet niet of er een max lengte op zit. Kwesite van even testen met een kort wachtwoord. Als het dan wel werkt dan kan het heel goed dat hij te lang is of dat er een teken in zit hij niet mee overweg kan.

Knippen/plakken ook mee opletten. Soms neemt hij op het einde een extra spatie mee. Dus zorg met selecteren dat deze stopt op het laatste teken. Vaak als je dubbelklikt op een tekst om een selectie te maken gebeurt dat. Andes even een keer intypen voor de zekerheid.

Dit probleem is gewoon een invoer probleem dus even goed opletten als je dit invult en dan moet het goed komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:11:
[...]

Weet niet of er een max lengte op zit. Kwesite van even testen met een kort wachtwoord. Als het dan wel werkt dan kan het heel goed dat hij te lang is of dat er een teken in zit hij niet mee overweg kan.

Knippen/plakken ook mee opletten. Soms neemt hij op het einde een extra spatie mee. Dus zorg met selecteren dat deze stopt op het laatste teken. Vaak als je dubbelklikt op een tekst om een selectie te maken gebeurt dat. Andes even een keer intypen voor de zekerheid.

Dit probleem is gewoon een invoer probleem dus even goed opletten als je dit invult en dan moet het goed komen. :)
Daar ligt het helaas ook niet aan. :( Misschien een nieuwe user aanmaken, kijken of het daarmee lukt? Tekens zijn gewoon letters. Stuk of 6 genomen, dus dat zou hij wel moeten pakken. Copy paste is het niet, dat doe ik vanuit een beveiligde database. Als ik in notepad paste, zie ik er geen spatie omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Je hebt voor de upgrade-db.php ook een commando reset-pass. Doordat je een nieuwe installatie hebt gemengt met een oude installatie is waarschijnlijk je salt/encryptie voor het hashen van passwords anders.

upgrade-db.php --reset-password username

zoiets..

[ Voor 12% gewijzigd door Xaero op 19-01-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Xaero schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:20:
Je hebt voor de upgrade-db.php ook een commando reset-pass. Doordat je een nieuwe installatie hebt gemengt met een oude installatie is waarschijnlijk je salt/encryptie voor het hashen van passwords anders.

upgrade-db.php --reset-password username

zoiets..
Daar heb ik wel redelijk opgelet, dat dat soort dingen niet meegekopieerd zouden worden. Helaas werkt het ook met --reset-password niet. Hij zegt in m'n SSH sessie dat hij de password heeft gewijzigd naar "spotweb". Ik kom er helaas ook met username en password spotweb nog niet in.

Nou moet ik wel zeggen dat toen ik hem installeerde, ik op de Spotweb pagina uitkwam maar dan zonder alle spots. Wanneer ik inlogde, zag ik ze uiteraard wel. Op dit moment zie ik een wit scherm met daarin "Toegang geweigerd voor [Display overview of spots (0::)]" en de mogelijkheid om in te loggen. Zal het daar misschien fout gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door JPtjeeNL op 20-01-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb koffie nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door smeerbartje op 20-01-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:35:
[...]

Daar heb ik wel redelijk opgelet, dat dat soort dingen niet meegekopieerd zouden worden. Helaas werkt het ook met --reset-password niet. Hij zegt in m'n SSH sessie dat hij de password heeft gewijzigd naar "spotweb". Ik kom er helaas ook met username en password spotweb nog niet in.

Nou moet ik wel zeggen dat toen ik hem installeerde, ik op de Spotweb pagina uitkwam maar dan zonder alle spots. Wanneer ik inlogde, zag ik ze uiteraard wel. Op dit moment zie ik een wit scherm met daarin "Toegang geweigerd voor [Display overview of spots (0::)]" en de mogelijkheid om in te loggen. Zal het daar misschien fout gaan?
Wat je nu ziet is het Closed System.

Ik denk dat je misschien beter een keer opnieuw kunt beginnen. Er gebeuren nu zoveel vreemde dingen dat je database volgens mij niet helemaal meer klopt.

Spotweb installeren is zo klaar. Alleen alles downloaden duurt een tijd maar dan werkt het zoals het hoort.
Zoeken naar oplossingen is altijd een uitdaging maar op een bepaald punt heb je zoveel lopen aanpassen dat je niet meer weet of het een niet het ander weer stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om middels retrieve.php helemaal GEEN comments op te halen, maar dat de comments "on request" worden opgehaald als ik een spot open? Dus als ik in spotweb een bepaalde spot bekijk, dat op DAT moment de bijbehorende comments worden opgehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door smeerbartje op 20-01-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 21:36
smeerbartje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:12:
Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om middels retrieve.php helemaal GEEN comments op te halen, maar dat de comments "on request" worden opgehaald als ik een spot open? Dus als ik in spotweb een bepaalde spot bekijk, dat op DAT moment de bijbehorende comments worden opgehaald.
Dat zou voor mij ook een uitkomst zijn

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ok, ik concludeer hieruit dat deze optie er nog niet is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Volgens mij kan dat technisch niet.
Alle comments van alle spots staan in één usenetgroep (free.usenet) met verwijzingen naar de spot.
Maar ze staan allemaal "door elkaar" dus je kan niet eenvoudig alle commentaren van één spot opvragen.
Spotweb haalt daarom bij elke retrieve alle nieuwe commentaar-verwijzingen op, en slaat ze op in de tabel commentsxover. Door middel van deze tabel kan spotweb daarna wel eenvoudig alle commentaren bij een spot vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Duidelijk; thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Als je in Spotweb naar Configuratie --> Instellingen gaat tabblad Ophalen

ALs je het vinkje uitzet bij Comments ophalen
Dan worden er geen comments opgehaald.

Wil je alleen comments ophalen als je een spot opent dan gebruik je onderstaand ipv bovenstaand.

Daar kun je een vinkje uitzetten bij Comments volledig ophalen
Hierdoor worden de comments pas opgehaald als je een spot opent.

Kan dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Precies, de comments volledig ophalen haalt ie ook de tekst op. Met comments ophalen enkel de verwijzing ernaar toe welke bij een bepaalde spot horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
De tabel commentsxover neemt bij mij al 90% van de totale ruimte van de database in beslag.
Ik moet er niet aan denken als ik ook nog de comments volledig ophaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Uit nieuwsschierigheid met de comments opties "gespeeld" (ik had dit initieel uit staan) maar nu wordt spotweb niet meer geupdate (1x per uur) en is ie kennelijk toch alle comments aan het ophalen vanaf 2010. Ik zie namelijk dat de commentsxover tabel langzaam wordt gevuld met comments maar dit gaat enorm langzaam.

Ik zie op mijn synology dat ie met 50KB/s "iets" aan het downloaden is om de paar seconde ... kan ik dit op een of andere manier cancellen zonder mijn spotweb overhoop te halen? Het vervelende is dat je dus niet precies kan zien wat er op de achtergrond wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
renzo4000 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:23:
Uit nieuwsschierigheid met de comments opties "gespeeld" (ik had dit initieel uit staan) maar nu wordt spotweb niet meer geupdate (1x per uur) en is ie kennelijk toch alle comments aan het ophalen vanaf 2010. Ik zie namelijk dat de commentsxover tabel langzaam wordt gevuld met comments maar dit gaat enorm langzaam.

Ik zie op mijn synology dat ie met 50KB/s "iets" aan het downloaden is om de paar seconde ... kan ik dit op een of andere manier cancellen zonder mijn spotweb overhoop te halen? Het vervelende is dat je dus niet precies kan zien wat er op de achtergrond wordt uitgevoerd.
Proces zoeken en killen, instellingen wijzigen, en retrieve.php --force doen ?:-)
Mr_Blobby schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:07:
De tabel commentsxover neemt bij mij al 90% van de totale ruimte van de database in beslag.
Ik moet er niet aan denken als ik ook nog de comments volledig ophaal.
Maar zonder deze tabel weet hij gewoon uberhaupt niet welke comments hij moet ophalen in de bak met 8 miljoen comments en welke comments er eigenlijk gelinkt zijn aan de spot die je opent.

Hier is de database:
commentsfull ~8,562,089 met een totaal van 6.4 GiB
commentsxover ~7,851,243 met een totaal van 2.4 GiB
spots 958,950 met een totaal van 327.1 MiB
spotsfull ~941,600 met een totaal van 2.4 GiB

[ Voor 30% gewijzigd door Xaero op 21-01-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Xaero schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:03:
[...]

Proces zoeken en killen, instellingen wijzigen, ....
Hij was inmiddels klaar en doet weer netjes zijn uurlijkse retrieve... Maar thanks, de volgende keer als ik loop te kloten weet ik dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn database ziet er zo uit:
SQL:
1
2
3
4
5
6
SELECT table_name AS "Tables",  
round(((data_length + index_length) / 1024 / 1024), 2) "Size in MB",
table_rows "Num rows" 
FROM information_schema.TABLES 
WHERE table_schema = "spotweb" 
ORDER BY (data_length + index_length) DESC;

+---------------------+------------+----------+
| Tables              | Size in MB | Num rows |
| commentsxover       |    2497.69 |  8092161 |
| spots               |     306.87 |   860933 |
| reportsxover        |      33.36 |   103743 |
| moderatedringbuffer |      14.06 |    95639 |
| commentsfull        |      11.91 |    14601 |
| spotsfull           |       2.59 |     1056 |
| spotteridblacklist  |       0.33 |     2485 |
| cache               |       0.30 |     1479 |
| spotstatelist       |       0.17 |      897 |
| users               |       0.08 |        4 |
| reportsposted       |       0.06 |        0 |
| commentsposted      |       0.05 |       16 |
| notifications       |       0.05 |        0 |
| usergroups          |       0.05 |       12 |
| spotsposted         |       0.05 |        0 |
| settings            |       0.03 |       52 |
| securitygroups      |       0.03 |        6 |
| usersettings        |       0.03 |        4 |
| usenetstate         |       0.03 |        4 |
| grouppermissions    |       0.03 |       79 |
| filters             |       0.03 |      134 |
| filtercounts        |       0.03 |      189 |
| sessions            |       0.02 |       45 |
| debuglog            |       0.02 |        0 |
| permaudit           |       0.02 |        0 |

Ik zit dus nog lang niet aan die grootheden van databases, maar ik merk dat mijn energie-zuinige server er toch wel moeite mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mwehe. Mijn cache dir is al een kleine 18GB kom ik zojuist achter :+

code:
1
2
3
4
5
72M     cache/web
2.4G    cache/image
16G     cache/nzb
88K     cache/stats
18G     cache

En dat terwijl prefetch uit staat :X

[ Voor 55% gewijzigd door Xaero op 21-01-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Xaero schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:57:
Mwehe. Mijn cache dir is al een kleine 18GB kom ik zojuist achter :+

code:
1
2
3
4
5
72M     cache/web
2.4G    cache/image
16G     cache/nzb
88K     cache/stats
18G     cache

En dat terwijl prefetch uit staat :X
Je kan hem eventueel leeg gooien.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik krijg de laatste tijd vaak dat ik vanuit spotweb geen download kan starten. Ik krijg dan zo'n rood kruisje nadat ik op download heb geklikt.

Afbeeldingslocatie: http://server.lommers.org/public/Spotweb.incorrect.download.png

Als "nzb handling" heb ik gekozen voor "Call sabnzb through http". Dit werkt prima, maar dus niet in alle gevallen. IK ben eigenlijk op zoek naar de logging voor de gevallen dat het rode kruisje verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
smeerbartje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:58:
Ik krijg de laatste tijd vaak dat ik vanuit spotweb geen download kan starten. Ik krijg dan zo'n rood kruisje nadat ik op download heb geklikt.

[afbeelding]

Als "nzb handling" heb ik gekozen voor "Call sabnzb through http". Dit werkt prima, maar dus niet in alle gevallen. IK ben eigenlijk op zoek naar de logging voor de gevallen dat het rode kruisje verschijnt.
Ik heb dat kruisje ook wel eens...als ik het dan na een paar minuten nogmaals probeer, werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik mag hopen dat, dat niet zijn SQL table is ;) Zover ik kan zien, laat hij de map grote zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
smeerbartje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:58:

[afbeelding]

Kruisje krijg ik ook regelmatig maar na een tijdje wachten verschijnt hij wel netjes in het downloadprogramma. Probeer dus eens als je even rustig wacht of hij toch nog verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zie dezelfde vragen in dit topic maar nog geen oplossing.

Ik wil graag remote mijn nzb's doorsturen naar de spotweb server. Ik ben admin en heb de juiste rechten en ik kan wel het Sabnzbd panel gebruiken maar hij pikt geen nzb's op.

Helaas blijft, na het klikken van de groene pijl, het rondje draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 23-01-2014 15:56 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tranzy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:49:
Zie dezelfde vragen in dit topic maar nog geen oplossing.

Ik wil graag remote mijn nzb's doorsturen naar de spotweb server. Ik ben admin en heb de juiste rechten en ik kan wel het Sabnzbd panel gebruiken maar hij pikt geen nzb's op.

Helaas blijft, na het klikken van de groene pijl, het rondje draaien.
Dan zal je meer info moeten geven hoe je opstelling is. Waar draait Spotweb / Sab op een NAS / PC etc
Draait het op hetzelfde systeem.
Op welke mannier wil je erbij kunnen en wat gebruik je hiervoor.

Als je daar beschijft kunnen we iets proberen aan te geven. Nu is het gissen wat je gebruikt en dat werkt natuurlijk niet.

Als zowel Spotweb als Sabnzb op hetzelfde systeem draaien welke instellingen heb je nu in Spotweb ingesteld voor de NZB afhandeling.

etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
MikeOO schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:50:
[...]

Dan zal je meer info moeten geven hoe je opstelling is. Waar draait Spotweb / Sab op een NAS / PC etc
Draait het op hetzelfde systeem.
Op welke mannier wil je erbij kunnen en wat gebruik je hiervoor.

Als je daar beschijft kunnen we iets proberen aan te geven. Nu is het gissen wat je gebruikt en dat werkt natuurlijk niet.

Als zowel Spotweb als Sabnzb op hetzelfde systeem draaien welke instellingen heb je nu in Spotweb ingesteld voor de NZB afhandeling.

etc etc.
Sorry zie het inderdaad nu. Slordig van mij. 8)7

Maar ben met een clean install bezig weer op mijn QNAP 219P (had het al 2 jaar stabiel draaien maar door een kapotte schijf moest ik hem opnieuw opbouwen).

Had hem toen zelfstandig opgebouwd maar nu is er een QPKG. Kan je deze trouwens nog via git updaten? Ken de installeren niet.

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.