Euh... Een retrieve.php zet de comments in die tabel, that's it, meer niet, of ik begrijp je niet. De NNTP class voor PHP, die is nodig om de boel op te halen. Een database slechts om het in op te slaan.
Het script wat hierboven uitgevoerd wordt wist feitelijk willekeurig oude comments, die je vervolgens dus nooit meer kan zien vanuit Spotweb. Als dat je doel is, zet dan gewoon je retentie veel lager.
Zoals het nu is in Spotweb, nekken de comments uiteindelijk de database in grootte en dat is het vervelendste. Die tabel is áltijd de grootste, gevolgd door de cache.
Ik snap sowieso die obsessie die ik hier wel vaker lees over een kleine database niet, qua performance scheelt het uiteindelijk niet zo heel veel.
Ik snap het wel. Ik draai Spotweb in een VM op een virtuele harde schijf van in totaal 50GB, Spotweb gebruikt dan in zijn eentje al zo'n 10% ruimte. Als ik dan de database zo klein als mogelijk kan houden: graag, ik ga namelijk niet de disk uitbreiden voor enkel en alleen Spotweb omdat de comments (waarvan je het merendeel toch al niet ziet en na een tijdje ook niet meer nodig hebt imo) de database overvol maken.
Als een spot ouder is als X tijd, wil ik die comments niet meer hebben, want de ervaring leert mij dat de kans van een spot van X tijd oud niet meer geopend wordt, waarom dan wél de comments bewaren?

Omdat ze sneller laden? Terwijl ze toch niet meer opgevraagd gaan worden is dat gewoon verspilde HDD ruimte die ik wellicht nuttiger kan besteden.
Comments die dus een jaar of ouder gedateerd zijn; leuk, maar niemand leest ze en dus verspilde diskruimte, zeker omdat juist de comments uiteindelijk de meeste diskruimte vragen.
Bijkomend voordeel is dan de performance, maar dat is voor mij niet zo heel erg van belang.
Ik zal is een feature request maken op de github.
[
Voor 12% gewijzigd door
CH4OS op 31-12-2013 15:54
]