Beste Spotweb tweakers,
Ik heb een tweetal issues waar ik maar niet uit kom. Zelfs niet met Google en alle andere hulmiddelen op het net.
Wellicht dat iemand mij in de goede richting kan helpen.
Korte voorgeschiedenis:
Ik heb sinds een lange tijd de QNAP pkg van SL1000 gebruikt om spoweb op mijn QNAP 6xx te laten draaien. Dit ging tot voor een paar maanden geleden prima. Helaas kreeg ik problemen tijdens het updaten van Spotweb tijdens de GIT PULL. Na dagenlang rond te hebben gezworven op het net heb ik het helaas niet voor elkaar gekregen om dit te verhelpen. Dus toen maar de stoute schoenen aangetrokken en handmatig Spotweb geïnstalleerd. Tot zover gaat alles goed en heb ik de laatste Spoweb versie op mijn NAS draaien. :-)
Wat zijn nu mijn issues?
Mijn eerste issue is de volgende:
Sinds de laatste git pull krijg ik de foutmelding zoals hieronder bij de volgende handeling:
Zodra als ik een wijziging wil doorvoeren in de settings van spotweb (config -> settings) krijg ik, als ik de knop change indruk, deze melding:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/templates/we1rdo/includes/header.inc.php:5) in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php on line 1060
Iemand enig idee wat dit kan zijn?Mijn tweede issue is de volgende en heeft te maken met het retrieven:
Zodra ik een retrieve uitvoer blijf ik de melding houden van een "verkeerde" tijdzone.
Ook hiervoor heb ik de Spotweb wiki geraadpleegd en alle vindbare informatie op Google.
En als ik al iets vind via google, de antwoorden worden helaas niet gegeven. Wel zie ik af en toe een reactie in forums: opgelost. Maar geen antwoord erbij HOE men het heeft opgelost...
Wat ik ook aanpas in de php.ini (ik heb maar 1 php.ini. Dit heb ik gecontroleerd!!) ik blijf deze meldingen maar krijgen.
Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 239
OF
Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Comments.php on line 137
OF
Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php on line 28
Uiteindelijk worden de spots wel binnengehaald (duurt btw heel erg lang om in een lege database alle spots binnen te halen van bijv de afgelopen 2 maanden. Spotweb is hier toch zeker minimaal 12 uur mee bezig) , maar deze melding heb ik nooit eerder gehad.
Ook de PHP.ini heb ik aangepast door hier of:
[Java]
[Date]
date.timezone="Europe/Berlin"
of
[Java]
[Date]
date.timezone="CET/1.0/no DST"
in te vullen. Ook het weglaten van de quotes geeft geen verbetering.
Ik kom er helaas zelf niet meer uit en hoop dat iemand mij verder kan helpen met deze twee issues.
Voornamelijk de strtotime melding vind ik het meest irritant.
Wellicht dat iemand met een QNAP Nas met Spotweb erop mij kan aangeven wat zijn/haar instelling is in de php.ini.... ?
Alvast bedankt.