SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:53

Zjemm

...

Als ik bij updates kijk (binnen spotweb) dan lijkt het erop alsof er al heel lang geen spotweb update meer geweest zijn klopt dat? of zijn er inmiddels forks die verder ontwikkelen?

en moet ik een ander template kiezen dan de weirdo, wil ik de mobile view krijgen op bijvoorbeeld telefoon of tablet? of is dat gewoon een setting?

mobile view in de webgui staat al op weirdo

[ Voor 35% gewijzigd door Zjemm op 22-11-2013 13:32 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 07:38
Zjemm schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:30:
Als ik bij updates kijk (binnen spotweb) dan lijkt het erop alsof er al heel lang geen spotweb update meer geweest zijn klopt dat? of zijn er inmiddels forks die verder ontwikkelen?

en moet ik een ander template kiezen dan de weirdo, wil ik de mobile view krijgen op bijvoorbeeld telefoon of tablet? of is dat gewoon een setting?

mobile view in de webgui staat al op weirdo
Even een Git Pull doen en je krijgt de laatste versie. Er zijn gewoon updates en er is inmiddels zelf een nieuwe versie van spotweb. Uiterlijk hetzlefde maar de code is herschreven,

Even dat laatste 15 a 20 pagina's lezen hier en je komt wel meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34
Beetje stomme vraag misschien, maar ik draai spotweb op een ubuntu vps (eigen esxi server) en ik kan nergens echt terug vinden hoe ik spotweb update, niet de database, maar de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb je uberhaupt wel op de spotweb github site gekeken? Je dient git te gebruiken voor het updaten en dan het commando git pull.

edit: Zie dat het een post boven je ook staat..

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 23-11-2013 13:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Helaas geen resultaat. Wel bedankt voor je optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
willem1509 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:07:
[...]

Helaas geen resultaat. Wel bedankt voor je optie.
Dan houdt het voor mij ook even op aangezien ik verder geen kennis heb van dit OS.
Als alle stappen uit mijn voirge tip kloppen dan zou het dus eigenlijk moeten werken.

Enige wat ik nog kan bedenken.
1. Check of er niet toevallig een antivirus/spyware/firewall te boel blokkeert.
2. Zoek of er niet ergens een log te vinden is van PHP/Apache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 15:00
Binnetie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:59:
Ik zie net dat ik voor 3,75GB aan NZB files heb op mijn VPS. Dat is wel erg veel.

Ik heb de volgende settings:

[afbeelding]

Ik zag ergens eens een lijstje wat de settings beteken, maar weet niet meer waar ik die kan vinden. Welke setting moet ik nu hebben zodat hij de NZB pas ophaalt wanneer je een download start?
Niemand die dit weet? Want ik heb al bijna voor 4 GB aan NZB files, of kan ik die gewoon verwijderen en staan mijn settings goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hier issues met Spotweb en Internet Explorer 11. Zelfs al zet ik hem in de compatibility view settings dan ziet de layout er wat vaag uit en ik kan niet inloggen.

In opera werkt het wel. Is meestal andersom :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:02:
[...]

Niemand die dit weet? Want ik heb al bijna voor 4 GB aan NZB files, of kan ik die gewoon verwijderen en staan mijn settings goed?
NZB bestanden kun je altijd verwijderen. Of je settings goed staan is per persoon verschillend.
Aangezien het vinkje niet aanstaat om de nzb bestanden te downloaden zou je zeggen dat je dit of ooit aan hebt gezet of langzaam is opgebouwd in de loop der tijd.

Verwijder de nzb bestanden en test dan eens of ze weer terugkomen. Zo ja een keer het vinkje aanzetten / opslaan en weer uitzetten.

Als het dan nog niet goed gaat een issue aanmaken bij Github van Spotweb.

Is eenvoudig zelf even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:02:
[...]

Waar staan deze NZB files bij jou dan? Ik zal is kijken of dit bij mij ook het geval is op een VPS welke meer dan 2 jaar al aanstaat inclusief spotweb.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaan76
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 07:22
Ik heb een probleem met het installeren van spotweb. Google me suf maar kan niets vinden.

Ik heb gisteren spotweb geïnstalleerd. Dat ging probleemloos. Echter heb ik deze vandaag verwijderd omdat de boel wat traag liep. Ook de database heb ik netjes verwijderd via phpmyadmin.

Nu wil ik vandaag de boel opnieuw installeren, maar dit lukt niet meer. Als ik naar localhost/spotweb/install.php ga, dan geeft chrome de melding dat hij geen gegevens heeft ontvangen.
Ik heb gewoon netjes de installatie instructie gevolgd op de spotweb site.

Wat doe ik verkeerd? Waarom lukte het gisteren wel, en nu niet meer?

Ik draai windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 17:53

Matis

Rubber Rocket

Draait je apache-server wel en staat php aan binnen apache?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaan76
  • Laatst online: 07-05 07:22
Ja die draait. Mijn andere webpagina's draaien prima. Hier wordt ook php voor gebruikt. Heb al van alles geprobeerd.

Als ik naar index.php ga, dan laadt de pagina wel. Ik krijg dan netjes de melding te zien dat ik de install.php moet uitvoeren. Maar als ik naar install.php ga, dan geeft chrome aan dat er geen gegevens zijn ontvangen. Verder niets aan de instellingen van Xampp veranderd. Eergisteren werkte het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Workaholic schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:30:
Heb je uberhaupt wel op de spotweb github site gekeken? Je dient git te gebruiken voor het updaten en dan het commando git pull.

edit: Zie dat het een post boven je ook staat..
Ja daar had ik naar gekeken, er ging iets niet goed, ik zocht dus even bevestiging of ik het wel goed deed.

Er waren nog andere problemen met mijn VPS dus heb ik gisteren en clean install gedaan.

Spotweb op Ubuntu met daarop ook SABnzbd dit werkt perfect, ik liep "loading" images aan maar kwam er achter da ik een cache dir met 777 chmod was vergeten. Dit werkt nu ook perfect.

Spots zijn allemaal geladen, maar nergens is commentaar onder een post te vinden. Hier ben ik inmiddels ook weer een paar uur aan bezig geweest, maar ik kan niet echt vinden waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
boekee schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:03:
[...]

Ja daar had ik naar gekeken, er ging iets niet goed, ik zocht dus even bevestiging of ik het wel goed deed.

Er waren nog andere problemen met mijn VPS dus heb ik gisteren en clean install gedaan.

Spotweb op Ubuntu met daarop ook SABnzbd dit werkt perfect, ik liep "loading" images aan maar kwam er achter da ik een cache dir met 777 chmod was vergeten. Dit werkt nu ook perfect.

Spots zijn allemaal geladen, maar nergens is commentaar onder een post te vinden. Hier ben ik inmiddels ook weer een paar uur aan bezig geweest, maar ik kan niet echt vinden waarom het niet werkt.
Is normaal alleen een kwestie van het vinkje aanzetten.

Het duurt ook heel lang voor alle comments zijn gedownload. Ik heb het pas via mij NAS weer gedaan en dan van puur een paar maanden en dat heeft bijna 3x24 uur geduurt voor dit klaar was.
Geeft het dus ook even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 21:51

Deem

Ontcijfer mij!

boekee schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:03:
[...]

Is de retrieve wel volledig voltooid? Bij mij gaat ie comments en blacklists ophalen nadat alle spots opgehaald zijn. Het ophalen van comments duurt veel langer dan het ophalen van enkel de spots.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Deem schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:26:
[...]

Is de retrieve wel volledig voltooid? Bij mij gaat ie comments en blacklists ophalen nadat alle spots opgehaald zijn. Het ophalen van comments duurt veel langer dan het ophalen van enkel de spots.
Goeie tip, ga ik vanavond naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Even een vraagje; ik heb ruim een jaar terug SpotWeb eens lokaal geïnstalleerd op een Mac. Draait sinds die tijd als een zonnetje maar ik zag dat ik ruim 700 commits achter loop.

In de topicstart staat dat een simpele git pull voldoende moet zijn om te updaten, echter dit gaat bij mij niet omdat om een of andere reden ik een groot aantal local changes heb in de code. Ik krijg ze ook niet fatsoenlijk in een git stash gepropt.

Kan iemand me adviseren wat ik hiermee het beste kan doen? Ik kan wel alles reverten, maar ben bang dat ik dan ook een groot deel settings kwijt raak van spotweb. Kan dit, of zit de volledige configuratie in een non-versioned file?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 21:51

Deem

Ontcijfer mij!

XyritZz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:18:
Even een vraagje; ik heb ruim een jaar terug SpotWeb eens lokaal geïnstalleerd op een Mac. Draait sinds die tijd als een zonnetje maar ik zag dat ik ruim 700 commits achter loop.

In de topicstart staat dat een simpele git pull voldoende moet zijn om te updaten, echter dit gaat bij mij niet omdat om een of andere reden ik een groot aantal local changes heb in de code. Ik krijg ze ook niet fatsoenlijk in een git stash gepropt.

Kan iemand me adviseren wat ik hiermee het beste kan doen? Ik kan wel alles reverten, maar ben bang dat ik dan ook een groot deel settings kwijt raak van spotweb. Kan dit, of zit de volledige configuratie in een non-versioned file?
Ik zou het als volgt aanpakken:
Eerst backupje maken en eventuele automatisch spots ophalen stopzetten.
Nieuwe folder maken.
Via git spotweb ophalen in die nieuwe folder.
Install.php draaien en connecten met de oude bestaande database.
Upgrade-db.php uitvoeren voordat je verder gaat met inloggen en ophalen van spots.

[ Voor 7% gewijzigd door Deem op 29-11-2013 10:34 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
XyritZz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:18:

Ik krijg die melding zelf ook wel eens een enkele keer en ik verplaats het betreffende bestand (voor het geval dat) en daarna werkt de git pull wel en plaats hij de juiste bestanden netje weer erbij. Normaal krijg je dit alleen als je zelf een bestand hebt aangepast maar op de een of andere mannier vindt er soms toch een aanpassing plaats die Git niet meer snapt.

Alleen als het om een config bestanden als dbsettings.inc.php en ownsettings.php gaat moet je even opletten en die inhoud in het nieuwe bestand zetten.

Je kan ook met GIT nog wat dingen afdwingen
http://stackoverflow.com/...write-local-files-on-pull

Maakt eerst een kopie van je Spotweb mocht er iets niet goed gaan dan kun je deze terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 17:53

Matis

Rubber Rocket

Wat je ook nog kunt doen is in een andere map de git repository clonen en dan met een difftool naar keuze de mappen vergelijken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 21:52
Ik kan spotweb niet meer bijwerken en krijg dan de volgende foutmelding ''segment fault (core dumped)''
Iemand daar bekend mee en weet hoe je dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb een spotweb server draaien (Ubuntu server 12.0.4 LTS) en die doet het prima. Nu ben ik bezig om de hem aan te passen zodat hij ook functioneert als newznab provider, maar krijg het niet aan de praat.

Uit dit topic heb ik al verschillende .htaccess files geprobeerd, maar tot nog toe geen succes.

Hoe het er nu uit ziet is zo:
Spotweb master branch (pull van vandaag)
locatie van spotweb /var/www/spotweb/
.htaccess staat in /var/www/spotweb/

Inhoud .htacces is:
code:
1
2
3
4
5
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteBase /spotweb/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

In eerste instantie heb ik de guide in de wiki van spotweb gevolgd https://github.com/spotwe...s-Newznab-Provider#apache
Toen dat niet werkte ben ik verschillende dingen gaan proberen, maar tot nog toe niks...

Bij het controleren van http://intern.ip/spotweb/api?t=c krijg ik een 404 error. Ook het zoeken van een film met CP levert foutmeldingen op, terwijl de film 100% zeker in spotweb staat.

Iemand die mij een stapje verder kan helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-12-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 20:20

WoBBeL

*zwaai*

Iemand enig idee hoe lang migrate-cache.php duurt bij een database van +/- 4 GB?

[edit] Ik post het nog niet, of hij is klaar. Dat duurde ff 25 minuten 8)7 Maargoed, spotweb is nu via git geinstalleerd en helemaal up-2-date :) en zo wat een snelheidsverschil bij een installatie van >1 jaar oud, alle scripts 5 keer zo snel gemaakt ofzo? :)

[ Voor 70% gewijzigd door WoBBeL op 01-12-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 21:12
Mystic Spirit schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:49:
Ik heb een spotweb server draaien (Ubuntu server 12.0.4 LTS) en die doet het prima. Nu ben ik bezig om de hem aan te passen zodat hij ook functioneert als newznab provider, maar krijg het niet aan de praat.

Uit dit topic heb ik al verschillende .htaccess files geprobeerd, maar tot nog toe geen succes.

Inhoud .htacces is:
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/

In eerste instantie heb ik de guide in de wiki van spotweb gevolgd https://github.com/spotwe...s-Newznab-Provider#apache
Toen dat niet werkte ben ik verschillende dingen gaan proberen, maar tot nog toe niks...

Bij het controleren van http://intern.ip/spotweb/api?t=c krijg ik een 404 error. Ook het zoeken van een film met CP levert foutmeldingen op, terwijl de film 100% zeker in spotweb staat.

Heb je in Apache zelf ook de rewrite-engine op "enabled" gezet? Ik herinner me nog bij mij dat het daardoor niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Deem schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:29:
[...]

Ik zou het als volgt aanpakken:
Eerst backupje maken en eventuele automatisch spots ophalen stopzetten.
Nieuwe folder maken.
Via git spotweb ophalen in die nieuwe folder.
Install.php draaien en connecten met de oude bestaande database.
Upgrade-db.php uitvoeren voordat je verder gaat met inloggen en ophalen van spots.
Thanks, dit is gelukt :).

Installatie ging daarnaast als een zonnetje terwijl die vorige keer heel wat moeite had om onder Mountain Lion te installeren.
MikeOO schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 07:48:
[...]

Ik krijg die melding zelf ook wel eens een enkele keer en ik verplaats het betreffende bestand (voor het geval dat) en daarna werkt de git pull wel en plaats hij de juiste bestanden netje weer erbij. Normaal krijg je dit alleen als je zelf een bestand hebt aangepast maar op de een of andere mannier vindt er soms toch een aanpassing plaats die Git niet meer snapt.

Alleen als het om een config bestanden als dbsettings.inc.php en ownsettings.php gaat moet je even opletten en die inhoud in het nieuwe bestand zetten.

Je kan ook met GIT nog wat dingen afdwingen
http://stackoverflow.com/...write-local-files-on-pull

Maakt eerst een kopie van je Spotweb mocht er iets niet goed gaan dan kun je deze terugzetten.
Bij mij ging het om toch zeker een vijftigtal bestanden dus handmatig even moven was niet echt te doen; ook als ik een git diff deed kreeg ik rare dingen te zien... complete rewrites van files e.d. Een nieuwe installatie naar dezelfde database laten verwijzen ging gelukkig wel goed :).
Mystic Spirit schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:49:

Inhoud .htacces is:
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine on
RewriteBase /spotweb/

Probeer er eens een ifmodule statement omheen te zetten:

code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
        RewriteEngine on  
</IfModule>

Als het dan nog niet werkt even checken of die module aan staat.

[ Voor 30% gewijzigd door XyritZz op 02-12-2013 09:11 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

kgb545 schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:41:
[...]

Heb je in Apache zelf ook de rewrite-engine op "enabled" gezet? Ik herinner me nog bij mij dat het daardoor niet werkte.
Ja ik heb gewoon de guide gevolgd en dus de volgende code uitgevoerd
code:
1
sudo a2enmod rewrite && sudo /etc/init.d/apache2 restart

Daarmee zou rewrite aan moeten staan en ook bij eidere restart weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
XyritZz schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:08:
Probeer er eens een ifmodule statement omheen te zetten:

code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
        RewriteEngine on  
</IfModule>

Als het dan nog niet werkt even checken of die module aan staat.
Zo ziet mijn .htaccess er inderdaad ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik krijg met de ifmodule zelfde respons. 404 op de url en met couchpotato fail meldingen.

Staat jullie spotweb ook in de /spotweb of hebben jullie spotweb in de root staan van jullie www?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 21:52
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:10:
Ik kan spotweb niet meer bijwerken en krijg dan de volgende foutmelding ''segment fault (core dumped)''
Iemand daar bekend mee en weet hoe je dit kan oplossen.
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Je zou eens even in je Apache logs moeten duiken, wellicht staat daar nog wat in wat je verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Mystic Spirit schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:12:
Ik krijg met de ifmodule zelfde respons. 404 op de url en met couchpotato fail meldingen.

Staat jullie spotweb ook in de /spotweb of hebben jullie spotweb in de root staan van jullie www?
Ik draai SpotWeb onder OSX, en heb 'm staan in ~/Sites/SpotWeb/. Via een Vhost heb ik er een aparte URL voor beschikbaar gemaakt; www.spotweb.dev die ik dus alleen lokaal kan benaderen.

Volgens mij is het enige verschil dat jij een RewriteBase in je vhost moet zetten zoals je die eerder ook al had gepost.
Iets veranderd aan de configuratie van je systeem? Bij mij stopte spotweb met werken nadat ik m'n PHP versie had geupdate naar 5.5 terwijl ik een stokoude versie van spotweb had draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb de rewrite base weer toegevoegd, maar blijf hetzelfde resultaat houden. Waar hebben jullie de .htacces files staan? in de www root of in de spotweb dir? Ik heb hem in beide al geprobeerd, maar dat lost het ook niet op.

Ten einde raad heb ik zelfs de .htacces een chmod 7777 gegeven, maar ook dat bood geen uitkomst. Ik sta echt voor een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Even een vraagje, ik heb dus voor de tweede keer een Ubuntu 12.04 Server geinstalleerd dualcore met 1 GB mem dit heeft voorheen supersnel en zeer stabiel gedraaid.

Nu staat het systeem idle te zijn, maar de mysql daemon zorgd voor een load van 3 a 4 en merkbaar werkt alles traag.

Spotweb doet niets, en sabnzbd draait op dezelfde machine en doet ook niets.

Kan het zijn omdat hij nog steeds bezig is met het ophalen en verwerken van de comments ?

Dezelfde installatie maakte ik een jaar geleden en had nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:38:
Ik heb de rewrite base weer toegevoegd, maar blijf hetzelfde resultaat houden. Waar hebben jullie de .htacces files staan? in de www root of in de spotweb dir? Ik heb hem in beide al geprobeerd, maar dat lost het ook niet op.

Ten einde raad heb ik zelfs de .htacces een chmod 7777 gegeven, maar ook dat bood geen uitkomst. Ik sta echt voor een raadsel...
Ik heb mijn .htaccess file in /var/www/spotweb/ staan. Ik beheer mijn apache server via Webmin, en daar heb ik simpel "rewrite" op enabled gezet.
Als ik even verder kijk heb ik in /etc/apache2/mods-available/rewrite.load het volgende staan:
LoadModule rewrite_module /usr/lib/apache2/modules/mod_rewrite.so
De .htaccess icm met het enablen van de rewrite was voor mij voldoende om spotweb werkende te krijgen als newznab. Verder heb ik apache volgens mij zo "standaard" als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

kgb545 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:29:
[...]

Ik heb mijn .htaccess file in /var/www/spotweb/ staan. Ik beheer mijn apache server via Webmin, en daar heb ik simpel "rewrite" op enabled gezet.
Als ik even verder kijk heb ik in /etc/apache2/mods-available/rewrite.load het volgende staan:

[...]

De .htaccess icm met het enablen van de rewrite was voor mij voldoende om spotweb werkende te krijgen als newznab. Verder heb ik apache volgens mij zo "standaard" als het kan.
Heb ik ook gecontroleerd en staat bij mij ook zo. Ook nog even webmin geinstalleerd om te checken of die misschien iets anders aan gaf, maar ook daar staat rewrite aan en is mijn htacces file aanwezig. Misschien moet ik gewon nog een nieuwe VM maken en eens kijken wat een verse install doet.
boekee schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:42:
Even een vraagje, ik heb dus voor de tweede keer een Ubuntu 12.04 Server geinstalleerd dualcore met 1 GB mem dit heeft voorheen supersnel en zeer stabiel gedraaid.

Nu staat het systeem idle te zijn, maar de mysql daemon zorgd voor een load van 3 a 4 en merkbaar werkt alles traag.

Spotweb doet niets, en sabnzbd draait op dezelfde machine en doet ook niets.

Kan het zijn omdat hij nog steeds bezig is met het ophalen en verwerken van de comments ?

Dezelfde installatie maakte ik een jaar geleden en had nergens problemen mee.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met een load van 3 a 4. Heb je het dan over procenten of over mhz? Het is in ieder geval niet veel en zou geen effect mogen hebben op de snelheid van je spotweb. Bij mij is 3 a 4 mhz ook normaal in een VM met ubuntu en alleen spotweb erin en die is gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:38:

De .htaccess moet je in je spotweb dir plaatsen.

Gebruik je nog iets van een Vhost voor SpotWeb? Op welk OS draai je het spul? Volgens mij kan het namelijk zo zijn dat sommige installaties van Linux varianten standaard een AllowOverride None in de default vhost hebben staan; hierdoor kan het volgens mij zijn dat Apache de complete .htaccess negeert.

Om dit op te lossen moet je ergens een AllowOverride All hebben; en dit kan op twee plaatsen afhankelijk van of SpotWeb een eigen vhost heeft:

Wel eigen vhost: Voeg AllowOverride All toe aan de SpotWeb vhost.
Geen eigen vhost: Pas AllowOverride None aan in de default vhost zodat daar AllowOverride All staat.

Restart je Apache daarna wel even, veranderingen in vhosts wordt niet automatisch opgepikt.
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:29:
[...]

Heb ik ook gecontroleerd en staat bij mij ook zo. Ook nog even webmin geinstalleerd om te checken of die misschien iets anders aan gaf, maar ook daar staat rewrite aan en is mijn htacces file aanwezig. Misschien moet ik gewon nog een nieuwe VM maken en eens kijken wat een verse install doet.

[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld met een load van 3 a 4. Heb je het dan over procenten of over mhz? Het is in ieder geval niet veel en zou geen effect mogen hebben op de snelheid van je spotweb. Bij mij is 3 a 4 mhz ook normaal in een VM met ubuntu en alleen spotweb erin en die is gewoon snel.
Load is een beetje raar getal in Linux varianten; load van 3 a 4 kan een systeem zeker traag maken.

Om op de initiële vraag te reageren;

voer eens uit: php dir/to/spotweb/retrieve.php

Als je dan een melding krijgt dat het script al draait moet je nog even rustig afwachten totdat hij klaar is. Na de update van afgelopen weekend duurde het mij bij zeker anderhalf uur voordat alles was opgehaald; ik heb er toen voor gekozen het script af te breken en via de command line te starten zodat ik de progress zelf kan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het hele spul draait op Ubuntu 12.04 LTS met een voor VM's geoptimaliseerde kernel op een ESXi host. Ik zal vanavond even kijken naar de vhost, maar dat issue heb ik niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Wellicht handig om dit te lezen. Staat een uitleg over hoe load in linux werkt..

Als de server/VM dus 4 cores gebruikt, is een load van 4 optimaal.. Hoger is slecht, lager is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

XyritZz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:04:
[...]

De .htaccess moet je in je spotweb dir plaatsen.

Gebruik je nog iets van een Vhost voor SpotWeb? Op welk OS draai je het spul? Volgens mij kan het namelijk zo zijn dat sommige installaties van Linux varianten standaard een AllowOverride None in de default vhost hebben staan; hierdoor kan het volgens mij zijn dat Apache de complete .htaccess negeert.

Om dit op te lossen moet je ergens een AllowOverride All hebben; en dit kan op twee plaatsen afhankelijk van of SpotWeb een eigen vhost heeft:

Wel eigen vhost: Voeg AllowOverride All toe aan de SpotWeb vhost.
Geen eigen vhost: Pas AllowOverride None aan in de default vhost zodat daar AllowOverride All staat.

Restart je Apache daarna wel even, veranderingen in vhosts wordt niet automatisch opgepikt.

[...]

Load is een beetje raar getal in Linux varianten; load van 3 a 4 kan een systeem zeker traag maken.

Om op de initiële vraag te reageren;

voer eens uit: php dir/to/spotweb/retrieve.php

Als je dan een melding krijgt dat het script al draait moet je nog even rustig afwachten totdat hij klaar is. Na de update van afgelopen weekend duurde het mij bij zeker anderhalf uur voordat alles was opgehaald; ik heb er toen voor gekozen het script af te breken en via de command line te starten zodat ik de progress zelf kan monitoren.
Thnx! De Vhost aanpassing heeft inderdaad het probleem opgelost. Hij pakt nu nog geen enkele NZB overigens, maar hij vind de spots in ieder geval wel. Moet je om NZB's te kunnen pakken ook de NZB's cachen in je spotweb site of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Mystic Spirit schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:58:
[...]

Thnx! De Vhost aanpassing heeft inderdaad het probleem opgelost. Hij pakt nu nog geen enkele NZB overigens, maar hij vind de spots in ieder geval wel. Moet je om NZB's te kunnen pakken ook de NZB's cachen in je spotweb site of is dat niet nodig?
Voor het downloaden van NZB's heb ik nooit iets bijzonders gedaan; 1 druk op de knop en het ding wordt gedownload.

Probeer eens je error reporting aan te zetten in PHP en daarna een NZB link in een nieuwe tab te openen in je browser; dan krijg je hopelijk te zien waarom het nu niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb error reporting niet aangezet, maar zag in sabnzb, dat de nzb wel wordt aangebden maar wordt geweigerd wegens een fout in het NZB bestand. Kennelijk maakt spotweb iets aan in het NZB bestand. Hij failed op line 2 en op de eerste 6 regels in de NZB's staat dit:
code:
1
2
3
4
5
Warning: fileperms(): stat failed for ./cache//nzb/0 in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293

Warning: fileowner(): stat failed for ./cache//nzb/0 in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294

Warning: filegroup(): stat failed for ./cache//nzb/0 in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295

Ik heb geen idee waarom deze gegevens aan een NZB worden toegevoegd. Als ik deze regels uit de NZB haal start de download wel. Ik zal even af moeten wachten of de dowload ook daadwerkelijk slaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok dat je cache directory niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb wel een cache dir, maar in de cache geen nzb dir. Die kan ik wel maken als dat het probleem is, maar ik zou verwachten dat spotweb die zelf zou maken.

Edit:
Heb de nzb dir in cache gemaakt en dat hielp niet. Toen heb ik die maar chmod 777 gedaan en dat hielp, maar vraag me wel af of dat nu een risicotje is...

Edit 2:
Op naar het volgende probleem. Ik heb in sickbeard de serie brooklyn nine nine gezet en de enige episode die hij gaat downloaden is episode 2. De andere episodes worden niet gevonden, terwijl ze wel in spotweb staan. Moet ik daarvoor ook nog e.e.a. tweaken?

[ Voor 63% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-12-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mystic Spirit schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:18:
Ik heb wel een cache dir, maar in de cache geen nzb dir. Die kan ik wel maken als dat het probleem is, maar ik zou verwachten dat spotweb die zelf zou maken.

Edit:
Heb de nzb dir in cache gemaakt en dat hielp niet. Toen heb ik die maar chmod 777 gedaan en dat hielp, maar vraag me wel af of dat nu een risicotje is...

Edit 2:
Op naar het volgende probleem. Ik heb in sickbeard de serie brooklyn nine nine gezet en de enige episode die hij gaat downloaden is episode 2. De andere episodes worden niet gevonden, terwijl ze wel in spotweb staan. Moet ik daarvoor ook nog e.e.a. tweaken?
Dan moet je even de logfiles van Sickbeard gaan bekijken.
Probleem met sickbeard is ook vaak dat je Time Out melding krijgt omdat het te lang duurt voor er iets gevonden wordt. Soms werkt het prima en na een update van SickBeard krijg ik dan weer deze foutmeldingen. Ja kan de Time Out wel aanpassen voor SB maar helaas helpt dat meestal niet.

Kan dus heel goed zijn dat het hier op fout gaat. Gebruik Spotweb icm een NAS maar probleem blijft hetzelfde verder.

Check dus alle logfiles in SB GUI en kijk wat daar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MikeOO schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:31:
[...]

Dan moet je even de logfiles van Sickbeard gaan bekijken.
Probleem met sickbeard is ook vaak dat je Time Out melding krijgt omdat het te lang duurt voor er iets gevonden wordt. Soms werkt het prima en na een update van SickBeard krijg ik dan weer deze foutmeldingen. Ja kan de Time Out wel aanpassen voor SB maar helaas helpt dat meestal niet.

Kan dus heel goed zijn dat het hier op fout gaat. Gebruik Spotweb icm een NAS maar probleem blijft hetzelfde verder.

Check dus alle logfiles in SB GUI en kijk wat daar gebeurt.
De logfile van SB geeft gewoon aan dat hij niks gevonden heeft. Er is geen melding van een time-out. Dat zou mij ook verbazen. Mijn spotweb install draait in een VM, vanaf een SSD, met ruim voldoende mem en cpu power. Dat is niet te vergelijken met spotweb op een NAS. Ik ben ook nog eens de enige gebruiker, dus er zijn ook geen bergen requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Mystic Spirit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:36:
[...]

De logfile van SB geeft gewoon aan dat hij niks gevonden heeft. Er is geen melding van een time-out. Dat zou mij ook verbazen. Mijn spotweb install draait in een VM, vanaf een SSD, met ruim voldoende mem en cpu power. Dat is niet te vergelijken met spotweb op een NAS. Ik ben ook nog eens de enige gebruiker, dus er zijn ook geen bergen requests.
In de debug log kun je zien welke URL hij geprobeerd heeft. Deze even met de hand in je browser invoeren wijst snel genoeg uit of hij daadwerkelijk niks vindt of dat het een timing probleem is.

Ik heb sickbeard search time teruggezet naar 100 dagen zodat hij minder time-outs krijgt. De rest klik ik dan wel met de hand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb mijn debug log zitten doornemen en wat ik zie is dat hij posts negeert vanwege invalig scene release

ziet er zo uit:
code:
1
Invalid scene release: BROOKLYN.NINE-NINE.(2013).S01e01.x264.(WEB-DL).1080p.NLsubs.-##-Q.o.Q-##- contains nlsub(bed|s)?, ignoring it

wat kan ik er aan doen om dat te verhelpen? Kennelijk accepteerd hij nlsubs niet in de filename of postname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:51
Ik zit met een vraag, waarschijnlijk omdat ik een complete telnet noob ben.

Er is een Spotweb update uitgekomen op mijn Synology. Die update heb ik geïnstalleerd en krijg ik de melding: 'Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window'. Hetgeen in de TS staat gevolgd alleen krijg ik de opdracht: '/usr/bin/php upgrade-db.php' niet voor elkaar.

Ik kan met het commando 'cd' komen tot in de map 'bin', maar de map 'php' kom ik niet in waar 'upgrade-db.php' zou moeten staan. Ik krijg dan de melding:
NAS> cd php
-sh: cd: can't cd to php

Iemand de juiste hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MistaDevine schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:56:
Ik zit met een vraag, waarschijnlijk omdat ik een complete telnet noob ben.

Er is een Spotweb update uitgekomen op mijn Synology. Die update heb ik geïnstalleerd en krijg ik de melding: 'Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window'. Hetgeen in de TS staat gevolgd alleen krijg ik de opdracht: '/usr/bin/php upgrade-db.php' niet voor elkaar.

Ik kan met het commando 'cd' komen tot in de map 'bin', maar de map 'php' kom ik niet in waar 'upgrade-db.php' zou moeten staan. Ik krijg dan de melding:
NAS> cd php
-sh: cd: can't cd to php

Iemand de juiste hint?
/usr/bin/ is waar de php engine staat en niet waar upgrade-db.php staat. Die staat in je web directory. je moet dus het commando uitvoeren in je www/spotweb/ map op synology is dat volgens mij in /volume1/web/spotweb/

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 06-12-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Bedankt, nu ben ik op de juiste plek. Echter wil hij het upgrade-db.php niet uitvoeren. Dit is wat ik zie (eerste gedeelte is een stuk van het commando 'dir':

-rwxr-xr-x 1 nobody root 6165 Dec 6 20:39 upgrade-db.php
-rwxr-xr-x 1 nobody root 25194 Dec 6 20:39 usenetservers.xml
drwxr-xr-x 3 nobody root 4096 Dec 6 20:39 utils
drwxr-xr-x 7 nobody root 4096 Dec 6 20:39 vendor
NAS> upgrade-db.php
-sh: upgrade-db.php: not found
NAS> /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php
/volume1/web/spotweb/upgrade-db.php: line 1: can't open ?php: no such file
/volume1/web/spotweb/upgrade-db.php: line 2: syntax error: unexpected word (expecting ")")
NAS> /volume1/web/spotweb upgrade-db.php
-sh: /volume1/web/spotweb: Permission denied
NAS>

Ik heb het dus op een aantal manieren geprobeerde maar ik krijg dus bovenstaande foutmeldingen. Ik doe dus nog steeds iets fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 15:47
Onder linux gebruik je geen 'dir', maar 'ls' (of 'ls -l' als je meer info wil; gebruik 'man ls' voor de handleiding van 'ls').

Anyway:
/volume1/web/spotweb/upgrade-db.php is het script dat je wilt uitvoeren, /usr/bin/php is de PHP parser/interpreter/whatever dat die scripts uitvoert.
Dus "/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php" maakt meer kans om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Nu wordt er het e.e.a. uitgevoerd. Ik ga dit onthouden. Ik heb enigszins kennis van dos, dus zodoende dat ik tot hier was gekomen. Helaas bracht de faq van de ontwikkelaar me ook niet veel verder.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mystic Spirit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:20:
Ik heb mijn debug log zitten doornemen en wat ik zie is dat hij posts negeert vanwege invalig scene release

ziet er zo uit:
code:
1
Invalid scene release: BROOKLYN.NINE-NINE.(2013).S01e01.x264.(WEB-DL).1080p.NLsubs.-##-Q.o.Q-##- contains nlsub(bed|s)?, ignoring it

wat kan ik er aan doen om dat te verhelpen? Kennelijk accepteerd hij nlsubs niet in de filename of postname.
Even een kleine update op mijn vraag.
Ik heb inmiddels aan de spotwebkant de titel aangepast en dan pakt sickbeard hem wel op. Hoe kan ik nu organiseren dat het toch gewoon goed werkt zonder te tweaken aan de spotweb kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Makkelijkste is een fork van SickBeard gebruiken welke NL releases ondersteund.
Anders moet je de ignore words aanpassen, en misschien de categorieen waarin gezocht wordt (5000 en 5020 erbij ofzo) maar dat moet je elke keer weer doen bij elke update.

Voor meer info over ignore words, categorien, en verschillende versies van sickbeard kun je in het sickbeard topic zoeken. Is daar meerdere malen uitgelegd voor alle versies (windows / unix / linux/ nas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb SW4ALL geinstalleerd. Dit liep als een zonnetje.
Echter krijg ik nu de volgende melding als ik mijn APACHE wil starten (SW4ALLHTTPD):

C:\Users\Ferra-Mini>net start SW4ALLHTTPD
De SW4ALLHTTPD-service wordt gestart.
Kan de SW4ALLHTTPD-service niet starten.

Specifieke fout: 1.

Typ NET HELPMSG 3547 voor meer hulp.

Zegt iemand dit wat? Ik vind het heel apart dat dit zich nu opeens voordoet. Het enige wat ik veranderd heb is het volgende:

.htaccess file toegevoegd aan htdocs map met volgende inhoud:

RewriteEngine on
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA]
RewriteRule details/([^/]+) index.php?page=getspot&messageid=$1 [L]

en in mijn httpd bestand in de map conf in apache mod_rewrite aangezet (# weggehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mirx_NL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:20:
Makkelijkste is een fork van SickBeard gebruiken welke NL releases ondersteund.
Anders moet je de ignore words aanpassen, en misschien de categorieen waarin gezocht wordt (5000 en 5020 erbij ofzo) maar dat moet je elke keer weer doen bij elke update.

Voor meer info over ignore words, categorien, en verschillende versies van sickbeard kun je in het sickbeard topic zoeken. Is daar meerdere malen uitgelegd voor alle versies (windows / unix / linux/ nas)
Thnx. Ik het gevonden in een post van Schumi2000 in het sickbeard etc topic.
schumi2004 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:52:
[...]

Ik heb iets gemist denk?

Edit:
in de file show_name_helpers.py, regel 32

code:
1
2
3
resultFilters = ["sub(pack|s|bed)", "nlsub(bed|s)?", "swesub(bed)?",
                 "(dir|sample|nfo)fix", "sample", "(dvd)?extras", 
                 "dub(bed)?"]
in deze file moet je het nlsub(bed|s)? deel verwijderen uit je normale sickbeard release en je bent er. Natuurlijk kan je ook ook de NL geoptimaliseerde versie van sickbeard nemen, maar dan moest ik weer overnieuw beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Beste allen,

ik heb inmiddels spotweb weer draaien en ik kan de xml via http://xx.xx.xx.xxx:xxxx/api?t=c gewoon bereiken.

Echter, als ik in de logging kijk van couchpotato, zie ik het volgende:

[hpotato.core.plugins.base] Failed opening url in Newznab: http://xx.xx.xx.xxx:xxxx/api?t=movie&imdbid=2334873&apikey=xxx&extended=1 Traceback (most recent call last):
File "C:\Users\HTPC\AppData\Roaming\CouchPotato\application\appdata\CouchPotato-2.3.1.win32\couchpotato\core\plugins\base.py", line 183, in urlopen
timeout: timed out

hoe kan dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 14:55

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik kan gek genoeg niets vinden over updaten met meerdere draadjes.

Ondersteunt spotweb maar 1 connectie naar je usenet server?

1 draadje is bij mij capped op 1MB :( terwijl ik met 18MB kan downloaden normaal gesproken.

Ik heb die settings bestanden al doorgelopen maar ik kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Zit inderdaad niet in Spotweb. Dan moet je met multithreading gaan werken, wat een stuk lastiger is. Maar hij haalt enkel toch text op? Zou niet heel langzaam moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Tussen de 1 en de 2Mib :(.

Dan snap ik wel dat ze zeggen dat het een paar dagen kan duren ja .... damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:29:
[...]

[...]

Ik ben er inmiddels achter wat die load veroorzaakte. Het was mysql die bezig was alle comments toe te voegen. Omdat ik na mijn spotweb installatie alle posts binnen had ging ik downloaden, maar het systeem liep helemaal spaak door die hoge load.

Uiteindelijk kwam de spots half gaar uit de DB en heb ik wederom een clean install gedaan.

Nu werkt alles perfect! load blijft laag, images laden comments zijn geladen alles top!.

[ Voor 22% gewijzigd door boswandeling op 08-12-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Ferra schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:00:
http://xx.xx.xx.xxx:xxxx/api?t=movie&imdbid=2334873&apikey=xxx&extended=1
Wat geeft ie als je die link in je browser opent?
Waarschijnlijk zoals later ook gesteld wordt, duurt het gewoon te lang voor spotweb de query uitgevoerd heeft en de xml results genereerd.
CoachPotato zal toch ook wel ergens een max search age kunnen instellen. Daar even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 17:01
Vond het al tijdje gek dat er geen spotweb app was (mobile versie werkt niet echt lekker op me phone) maar hij was er al zag ik.
Spotmob
incl integratie met sabnzbd. erg nice als je onderweg vast wat wil zoeken en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 14:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mystic Spirit schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:39:
[...]

Thnx. Ik het gevonden in een post van Schumi2000 in het sickbeard etc topic.

[...]

in deze file moet je het nlsub(bed|s)? deel verwijderen uit je normale sickbeard release en je bent er. Natuurlijk kan je ook ook de NL geoptimaliseerde versie van sickbeard nemen, maar dan moest ik weer overnieuw beginnen :+
Beste Mystic Sprint, Ik snap dat het verleidelijk is, maar kan je de sickbeard posts laten waar ze oren? In het sickbear topic dus en niet hier. :)

/kethnxbyebye

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmartin
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-03-2024
Beste Spotweb tweakers,

Ik heb een tweetal issues waar ik maar niet uit kom. Zelfs niet met Google en alle andere hulmiddelen op het net.
Wellicht dat iemand mij in de goede richting kan helpen.

Korte voorgeschiedenis:
Ik heb sinds een lange tijd de QNAP pkg van SL1000 gebruikt om spoweb op mijn QNAP 6xx te laten draaien. Dit ging tot voor een paar maanden geleden prima. Helaas kreeg ik problemen tijdens het updaten van Spotweb tijdens de GIT PULL. Na dagenlang rond te hebben gezworven op het net heb ik het helaas niet voor elkaar gekregen om dit te verhelpen. Dus toen maar de stoute schoenen aangetrokken en handmatig Spotweb geïnstalleerd. Tot zover gaat alles goed en heb ik de laatste Spoweb versie op mijn NAS draaien. :-)

Wat zijn nu mijn issues?
Mijn eerste issue is de volgende:
Sinds de laatste git pull krijg ik de foutmelding zoals hieronder bij de volgende handeling:

Zodra als ik een wijziging wil doorvoeren in de settings van spotweb (config -> settings) krijg ik, als ik de knop change indruk, deze melding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/templates/we1rdo/includes/header.inc.php:5) in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php on line 1060

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Mijn tweede issue is de volgende en heeft te maken met het retrieven:
Zodra ik een retrieve uitvoer blijf ik de melding houden van een "verkeerde" tijdzone.
Ook hiervoor heb ik de Spotweb wiki geraadpleegd en alle vindbare informatie op Google.
En als ik al iets vind via google, de antwoorden worden helaas niet gegeven. Wel zie ik af en toe een reactie in forums: opgelost. Maar geen antwoord erbij HOE men het heeft opgelost... ;(

Wat ik ook aanpas in de php.ini (ik heb maar 1 php.ini. Dit heb ik gecontroleerd!!) ik blijf deze meldingen maar krijgen.

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 239

OF

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Comments.php on line 137

OF

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php on line 28

Uiteindelijk worden de spots wel binnengehaald (duurt btw heel erg lang om in een lege database alle spots binnen te halen van bijv de afgelopen 2 maanden. Spotweb is hier toch zeker minimaal 12 uur mee bezig) , maar deze melding heb ik nooit eerder gehad.

Ook de PHP.ini heb ik aangepast door hier of:

[Java]

[Date]
date.timezone="Europe/Berlin"

of

[Java]

[Date]
date.timezone="CET/1.0/no DST"

in te vullen. Ook het weglaten van de quotes geeft geen verbetering.

Ik kom er helaas zelf niet meer uit en hoop dat iemand mij verder kan helpen met deze twee issues.
Voornamelijk de strtotime melding vind ik het meest irritant.

Wellicht dat iemand met een QNAP Nas met Spotweb erop mij kan aangeven wat zijn/haar instelling is in de php.ini.... ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Die change in je php.ini (date.timezone="Europe/Berlin") ziet er volgens mij goed uit, heb je apache gerestart hierna?

Wat betreft je andere issue: Hij gaat in die We1rdo template onderuit, dus misschien kun je eens een andere theme proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmartin
XyritZz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:59:
[...]

Die change in je php.ini (date.timezone="Europe/Berlin") ziet er volgens mij goed uit, heb je apache gerestart hierna?

Wat betreft je andere issue: Hij gaat in die We1rdo template onderuit, dus misschien kun je eens een andere theme proberen te gebruiken.
Dank voor je reactie.

Ik heb inderdaad bij elke wijziging de apache server herstart of zelfs helemaal de NAS herstart. Hier zit al dagen aan werk in ;( . Helaas verdwijnt de melding niet. Wat ik ook doen. In de timezone settings van de NAS zelf staat keurig:
GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna

Ik word er langzamerhand helemaal gek van 8)7

Wat betreft die template is een vreemde. Ik heb een aantal keren compleet schone installaties op mijn NAS gedaan. Dwz, Database spotweb weggegooid middels reinitialize database in mysql en spotweb map verwijderen. Daarna middels git clone en commando's om een nieuwe database aan te maken e.e.a. weer opnieuw geïnstalleerd. Ik krijg nergens een foutmelding als ik de install.php oproep en alles configureer. Alles werkt ook goed op de strtotime meldingen en de melding zodra ik de settings wijzig.

Is er dan iets aan de template verandert sinds de laatste versie van Spotweb?

Wie o wie Ideeën over de strtotime ????? Deze zit mij het meeste dwars? Ook omdat ik er al driekwart jaar mee bezig ben ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is er bij Spotweb (voor synology) een mogelijkheid om auto revtrieve te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmartin
Repi3 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:13:
Is er bij Spotweb (voor synology) een mogelijkheid om auto revtrieve te doen?
Jazeker:

##################################################
## Download scripts ##
# Create a script dir
mkdir /volume1/@appstore/scripts

# Download the update file for spotweb
wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_upd.sh https://dl.dropbox.com/u/...es/spotweb/spotweb_upd.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb_upd.sh
wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_retr.sh https://dl.dropbox.com/u/...s/spotweb/spotweb_retr.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb_retr.sh

wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh https://dl.dropbox.com/u/...otweb/spotweb_cron_upd.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh
wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh https://dl.dropbox.com/u/...tweb/spotweb_cron_retr.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh

## Cronjob configuration ##

# Update spotweb every six hour
# add the following line to the file /etc/crontab (open the file with nano /etc/crontab or your favorite editor and make shure that there is one TAB after each item)
#minute hour mday month wday who command
15 */6 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh > /dev/null

# To retrieve new spots every two hours
# add the following line to the file /etc/crontab (open the file with nano /etc/crontab or your favorite editor and make shure that there is one TAB after each item)
#minute hour mday month wday who command
0 */2 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh > /dev/null

# When the retrieve is finished, restart the cron deamon
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Of kijk even hier:
http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Origin:
https://github.com/spotwe...stalleren-op-Synology-NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:38
Waarom zo moeilijk met dat schedulen?

Gewoon in de task scheduler een taak aanmaken met: /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Mijne update elke 6 uur: First runtime 00:00, Last runtime 18:00 En dan Frequency op 06:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmartin
Senaxx schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:03:
Waarom zo moeilijk met dat schedulen?

Gewoon in de task scheduler een taak aanmaken met: /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Mijne update elke 6 uur: First runtime 00:00, Last runtime 18:00 En dan Frequency op 06:00
Nog beter _/-\o_
Ik heb geen Synology maar wist wel dat er een beschrijving was voor Spotweb op een Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Na 4.5 maand zonder problemen draaien is vandaag de gehele installatie hier om gevallen (geen backup ivm eigen test omgeving, database corrupt) en om nou alles weer binnen te halen op een 211 bakje van synology gaat me weer een kleine week duren gok ik zo. Is er iemand die nog ergens online een gezipte database heeft staan of kan maken?

Importeren wordt een klusje maar denk dat het me nog altijd tijd scheelt ipv het spot voor spot verkrijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door mdrop op 11-12-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

meelmartin schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:09:
[...]

Wie o wie Ideeën over de strtotime ????? Deze zit mij het meeste dwars? Ook omdat ik er al driekwart jaar mee bezig ben ... 8)7
Weet je zeker dat er maar 1 php.ini is? Op mijn 259 had ik hetzelfde issue. Bleek dat er twee php versies zijn, de standaard meegeleverde en een nieuwere versie die bij een package was meegeinstalleerd. Apache gebruikte een andere versie dan de cmd line, die ook de crontab gebruikt. Zoek eens op php.ini in het qnap forum, daar kom misschien nog wat oplossingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmartin
Vandaahl schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:51:
[...]

Weet je zeker dat er maar 1 php.ini is? Op mijn 259 had ik hetzelfde issue. Bleek dat er twee php versies zijn, de standaard meegeleverde en een nieuwere versie die bij een package was meegeinstalleerd. Apache gebruikte een andere versie dan de cmd line, die ook de crontab gebruikt. Zoek eens op php.ini in het qnap forum, daar kom misschien nog wat oplossingen tegen.
Voor 99.9% zeker.
Zodra ik een aanpassing doe in de php.ini (op mijn qnap nas in /etc/config/php.ini) zie ik dit ook weer in de install.php van spotweb. Hierin wordt de time zone setting weergegeven welke ik in de php.ini heb opgegeven. Mijn conclusie is dan ook dat ik de juiste php.ini heb. En de enige.

This drives me crazy 8)7

Mag ik jou vragen wat jij als timezone setting in jouw php.ini hebt staan?
Letterlijk gekopieerd vanuit de php.ini !!!??? (Ervanuitgaande dat jij een qnap nas hebt met spotweb erop ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door meelmartin op 11-12-2013 22:13 ]

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Volgens mij Europe/Amsterdam.

Overigens zijn er ook wel wat mogelijkheden om het verschil te zien tussen de command line en de webserver. Creeer een bestandje met daarin

code:
1
2
3
<?php 
 phpinfo(); 
?>

En roep dat eens aan via de cmd line en een keer via de webserver. Geeft exact aan welke php.ini wordt gebruikt.

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
Ik ben vrij nieuw met SpotWeb.
Ik probeer het nu te installeren maar krijg nadat ik alles heb ingevuld een hele waslijst en staat dit op het einde:

Validating spots(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to spots Validating spots(poster) Adding column poster(VARCHAR(128)) to spots Validating spots(title) Adding column title(VARCHAR(128)) to spots Validating spots(tag) Adding column tag(VARCHAR(128)) to spots Validating spots(category) Adding column category(INTEGER) to spots Validating spots(subcata) Adding column subcata(VARCHAR(64)) to spots Validating spots(subcatb) Adding column subcatb(VARCHAR(64)) to spots Validating spots(subcatc) Adding column subcatc(VARCHAR(64)) to spots Validating spots(subcatd) Adding column subcatd(VARCHAR(64)) to spots Validating spots(subcatz) Adding column subcatz(VARCHAR(64)) to spots Validating spots(stamp) Adding column stamp(UNSIGNED INTEGER) to spots Validating spots(reversestamp) Adding column reversestamp(INTEGER) to spots Validating spots(filesize) Adding column filesize(UNSIGNED BIGINTEGER) to spots Validating spots(moderated) Adding column moderated(BOOLEAN) to spots Validating spots(commentcount) Adding column commentcount(INTEGER) to spots Validating spots(spotrating) Adding column spotrating(INTEGER) to spots Validating spots(reportcount) Adding column reportcount(INTEGER) to spots Validating spots(spotterid) Adding column spotterid(VARCHAR(32)) to spots Validating spots(editstamp) Adding column editstamp(UNSIGNED INTEGER) to spots Validating spots(editor) Adding column editor(VARCHAR(128)) to spots Validating spotsfull(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to spotsfull Validating spotsfull(verified) Adding column verified(BOOLEAN) to spotsfull Validating spotsfull(usersignature) Adding column usersignature(VARCHAR(255)) to spotsfull Validating spotsfull(userkey) Adding column userkey(VARCHAR(512)) to spotsfull Validating spotsfull(xmlsignature) Adding column xmlsignature(VARCHAR(255)) to spotsfull Validating spotsfull(fullxml) Adding column fullxml(TEXT) to spotsfull Validating usenetstate(infotype) Adding column infotype(VARCHAR(128)) to usenetstate Validating usenetstate(curarticlenr) Adding column curarticlenr(INTEGER) to usenetstate Validating usenetstate(curmessageid) Adding column curmessageid(VARCHAR(128)) to usenetstate Validating usenetstate(lastretrieved) Adding column lastretrieved(INTEGER) to usenetstate Validating usenetstate(nowrunning) Adding column nowrunning(INTEGER) to usenetstate Validating commentsxover(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to commentsxover Validating commentsxover(nntpref) Adding column nntpref(VARCHAR(128)) to commentsxover Validating commentsxover(spotrating) Adding column spotrating(INTEGER) to commentsxover Validating commentsxover(moderated) Adding column moderated(BOOLEAN) to commentsxover Validating commentsxover(stamp) Adding column stamp(UNSIGNED INTEGER) to commentsxover Validating reportsxover(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to reportsxover Validating reportsxover(fromhdr) Adding column fromhdr(VARCHAR(128)) to reportsxover Validating reportsxover(keyword) Adding column keyword(VARCHAR(128)) to reportsxover Validating reportsxover(nntpref) Adding column nntpref(VARCHAR(128)) to reportsxover Validating spotstatelist(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to spotstatelist Validating spotstatelist(ouruserid) Adding column ouruserid(INTEGER) to spotstatelist Validating spotstatelist(download) Adding column download(INTEGER) to spotstatelist Validating spotstatelist(watch) Adding column watch(INTEGER) to spotstatelist Validating spotstatelist(seen) Adding column seen(INTEGER) to spotstatelist Validating commentsfull(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to commentsfull Validating commentsfull(fromhdr) Adding column fromhdr(VARCHAR(128)) to commentsfull Validating commentsfull(stamp) Adding column stamp(INTEGER) to commentsfull Validating commentsfull(usersignature) Adding column usersignature(VARCHAR(255)) to commentsfull Validating commentsfull(userkey) Adding column userkey(VARCHAR(512)) to commentsfull Validating commentsfull(spotterid) Adding column spotterid(VARCHAR(32)) to commentsfull Validating commentsfull(hashcash) Adding column hashcash(VARCHAR(255)) to commentsfull Validating commentsfull(body) Adding column body(TEXT) to commentsfull Validating commentsfull(verified) Adding column verified(BOOLEAN) to commentsfull Validating commentsfull(avatar) Adding column avatar(TEXT) to commentsfull Validating settings(name) Adding column name(VARCHAR(128)) to settings Validating settings(value) Adding column value(TEXT) to settings Validating settings(serialized) Adding column serialized(boolean) to settings Validating commentsposted(ouruserid) Adding column ouruserid(INTEGER) to commentsposted Validating commentsposted(messageid) Adding column messageid(VARCHAR(128)) to commentsposted Validating commentsposted(inreplyto) Adding column inreplyto(VARCHAR(128)) to commentsposted Validating commentsposted(randompart) Adding column randompart(VARCHAR(32)) to commentsposted Validating commentsposted(rating) Adding column rating(INTEGER) to commentsposted Validating commentsposted(body) Adding column body(TEXT) to commentsposted Validating commentsposted(stamp) Adding column stamp(INTEGER) to commentsposted

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\xampp\htdocs\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 36

Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Ik gebruik gewoon Windows met Xampp.

• meelmartin
Vandaahl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:50:
Volgens mij Europe/Amsterdam.

Overigens zijn er ook wel wat mogelijkheden om het verschil te zien tussen de command line en de webserver. Creeer een bestandje met daarin

code:
1
2
3
<?php 
 phpinfo(); 
?>

En roep dat eens aan via de cmd line en een keer via de webserver. Geeft exact aan welke php.ini wordt gebruikt.
Dat was een goede tip. Dankje!
Ik zie nu inderdaad dat er twee php.ini bestanden zijn.

Vanuit de commandline:

Configuration File (php.ini) Path => /etc/config/php.ini
Loaded Configuration File => /mnt/HDA_ROOT/.config/php.ini

Vanuit een webbrowser:

Configuration File (php.ini) Path /etc/config/php.ini
Loaded Configuration File /mnt/HDA_ROOT/.config/php.ini

Ik ga dit eens nader onderzoeken. en kijken of ik nu verder kom.

Thanks!!

[ Voor 23% gewijzigd door meelmartin op 12-12-2013 18:13 ]

• meelmartin
BTW:

Ik heb via de QNAP web configuratie (php.ini Maintenance) de timezone nu zo ingesteld:

[Date]
date.timezone="Europe/Amsterdam"

Op dit moment geeft het retrieven geen strtotime meldingen meer :*)

voorheen heb ik ook al eens onderstaande geprobeerd. Helaas met de strtotime melding:

[Date]
date.timezone = Europe/Amsterdam

of

[Date]
date.timezone = "Europe/Amsterdam"

Verder heb ik in het retrieve de -c / optie opgenomen. Dit had ik voorheen niet.

Deze regel wordt op dit moment uitgevoerd:
/share/MD0_DATA/Web/spotweb] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c / /share/MD0_DATA/Web/spotweb/retrieve.php --debug

Ik weet nu dus niet wat de doorslag heeft gegeven om van de strtotime meldingen af te komen.
Dit ga ik later nog eens proberen aangezien nu de hele database wordt gevuld vanaf 2009 ;-( Dit gaat nog wel een nacht en dag duren denk ik ;-(

Aangezien ik ook nog met de template melding zit kan ik de datum niet aanpassen naar een recentere datum om de spots op te halen.

Maar we zijn al een stap in de goede richting..... (hoop ik. Eerst maar eens zien of de database nu keurig wordt gevuld met alle informatie... )

[ Voor 17% gewijzigd door meelmartin op 12-12-2013 18:39 ]

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Mooi dat je er uit bent. De timezone is met de quotes.

Verschil zal zitten in de php versie die gebruikt wordt, een oudere geeft problemen met de timezone functie.

Helaas, met je template probleem kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
larsiey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:49:
Ik ben vrij nieuw met SpotWeb.
Ik probeer het nu te installeren maar krijg nadat ik alles heb ingevuld een hele waslijst en staat dit op het einde:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\xampp\htdocs\lib\dbeng\dbeng_pdo.php on line 36

Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Ik gebruik gewoon Windows met Xampp.
Als je even in Google zoekt kom je dit vaker tegen en een oplossing die je kan proberen.

http://www.synology-forum.nl/spotweb/spotweb-howto/
DIt is voor een Synology gemaakt maar maakt natuurlijk niets uit aangezien Retrieve overal op elk systeem hetzelfde is.

Dus een keer met de Set_Time_Limit tijden gaan spelen.

Je kunt de volgende foutmelding krijgen
PHP Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /volume1/web/spotweb/SpotParser.php on line 116

Dan moet je retrieve.php even bewerken, zoek naar set_time_limit. Standaard is dit 30, verhoog naar 60 seconden.
Nu kan je retrieve.php weer uitvoeren, en zal hij verdergaan waar hij gebleven was.
Zodra je initiele spots in de database staan kan je retrieve.php via de browser laten updaten.
Heb je een newsserver met een behoorlijke retentie, dan kan het wel even duren voordat die alles opgehaald heeft (bij mij een uur). Je database wordt dan ook behoorlijk groot en de webinterface is dan ook niet echt snel te noemen. Ik ben nog aan het kijken hoe je de database nog wat kunt trimmen, bv vanaf een bepaalde datum. Bij mij gaat die terug tot eind 2009 en is inmiddels 130 MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
MikeOO schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:12:
[...]

Als je even in Google zoekt kom je dit vaker tegen en een oplossing die je kan proberen.

http://www.synology-forum.nl/spotweb/spotweb-howto/
DIt is voor een Synology gemaakt maar maakt natuurlijk niets uit aangezien Retrieve overal op elk systeem hetzelfde is.

Dus een keer met de Set_Time_Limit tijden gaan spelen.

Je kunt de volgende foutmelding krijgen
PHP Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /volume1/web/spotweb/SpotParser.php on line 116

Dan moet je retrieve.php even bewerken, zoek naar set_time_limit. Standaard is dit 30, verhoog naar 60 seconden.
Nu kan je retrieve.php weer uitvoeren, en zal hij verdergaan waar hij gebleven was.
Zodra je initiele spots in de database staan kan je retrieve.php via de browser laten updaten.
Heb je een newsserver met een behoorlijke retentie, dan kan het wel even duren voordat die alles opgehaald heeft (bij mij een uur). Je database wordt dan ook behoorlijk groot en de webinterface is dan ook niet echt snel te noemen. Ik ben nog aan het kijken hoe je de database nog wat kunt trimmen, bv vanaf een bepaalde datum. Bij mij gaat die terug tot eind 2009 en is inmiddels 130 MB groot.
Volgens mij zit z'n probleem niet in retrieve.php maar juist in de installatieprocedure, het lijkt er op dat het script onderuit gaat omdat hij langer dan 30 seconden bezig is met het opbouwen van de database structuur.

Je zou eens kunnen proberen je php.ini file te bewerken om voor heel PHP de max execution time omhoog te zetten en de installatie dan nog eens doorlopen.

In de huidige file zal dit staan:
max_execution_time = 30

Verander dat naar:
max_execution_time = 60

Als het dan nog onderuit gaat kun je ook 0 proberen, dan schakel je het killen van scripts volgens mij helemaal uit. Vergeet het dan alleen niet terug te zetten naar een normale waarde nadat je installatie is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
XyritZz schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:10:
[...]

Volgens mij zit z'n probleem niet in retrieve.php maar juist in de installatieprocedure, het lijkt er op dat het script onderuit gaat omdat hij langer dan 30 seconden bezig is met het opbouwen van de database structuur.

Je zou eens kunnen proberen je php.ini file te bewerken om voor heel PHP de max execution time omhoog te zetten en de installatie dan nog eens doorlopen.

In de huidige file zal dit staan:
max_execution_time = 30

Verander dat naar:
max_execution_time = 60

Als het dan nog onderuit gaat kun je ook 0 proberen, dan schakel je het killen van scripts volgens mij helemaal uit. Vergeet het dan alleen niet terug te zetten naar een normale waarde nadat je installatie is voltooid.
Ligt inderdaad aan : max_execution_time = 30
Heb hem op 0 gezet en werk wel gewoon.

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds de laatste update doet retrieve het niet helemaal lekker meer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
...

Finished retrieving reports.

SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.21 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
  Unknown CorruptBWListException

#0 /volume1/web/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(44): CustomException->__construct()
#1 /volume1/web/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(52): Services_BWList_Retriever->retrieveExternalList('http://jij.haat...')
#2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(223): Services_BWList_Retriever->retrieveBlackList('http://jij.haat...')
#3 {main}

Rare URL trouwens ... 8)7

Moet ik nou echt PHP gaan updaten? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:32:
Sinds de laatste update doet retrieve het niet helemaal lekker meer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
...

Finished retrieving reports.

SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.21 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
  Unknown CorruptBWListException

#0 /volume1/web/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(44): CustomException->__construct()
#1 /volume1/web/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(52): Services_BWList_Retriever->retrieveExternalList('http://jij.haat...')
#2 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(223): Services_BWList_Retriever->retrieveBlackList('http://jij.haat...')
#3 {main}

Rare URL trouwens ... 8)7

Moet ik nou echt PHP gaan updaten? :?
Waarschijnlijk is de server waar de lijsten voor Blacklist /Whitelist vandaan komen even niet bereikbaar
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1938

Meestal als je het later weer probeert gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:49
Ben nu al een tijdje enthousiast gebruiker van SpotWeb, echter heb ik nog niet ontdekt hou ik (als ik om de 2 dgn check bv) kan zien welke posts nieuw zijn? Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:18:
[...]

Waarschijnlijk is de server waar de lijsten voor Blacklist /Whitelist vandaan komen even niet bereikbaar
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1938

Meestal als je het later weer probeert gaat het weer goed.
Ik had wat duidelijker moeten zijn: deze melding krijg ik sinds ik spotweb weer bij heb gewerkt. Overigens draai ik spotweb op twee plaatsen: met PHP 5.3 krijg ik deze foutmelding wel, met PHP 5.5 niet. Ik zal eens kijken of ik PHP op mijn Synology kan bijwerken.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
pven schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:26:
[...]

Ik had wat duidelijker moeten zijn: deze melding krijg ik sinds ik spotweb weer bij heb gewerkt. Overigens draai ik spotweb op twee plaatsen: met PHP 5.3 krijg ik deze foutmelding wel, met PHP 5.5 niet. Ik zal eens kijken of ik PHP op mijn Synology kan bijwerken.
Ik heb even in mijn log gekeken en hebt die meldingen ook. Zit toch echt in het feit dat de site niet bereikbaar is. http://jij.haatmij.nl/spotnet/

Is een kwestie van rustig afwachten tot de site weer online komt. Je retrieve zoals ik aangaf werkt gewoon alleen de lijsten even niet. Meestal na een tijdje is het weer opgelost.

meer info:https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=http%3A%2F%2Fjij.haatmij.nl%2Fspotnet%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 20:20

WoBBeL

*zwaai*

Sjoerd001 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:41:
Ben nu al een tijdje enthousiast gebruiker van SpotWeb, echter heb ik nog niet ontdekt hou ik (als ik om de 2 dgn check bv) kan zien welke posts nieuw zijn? Wat zie ik over het hoofd?
Ze komen bij "New" te staan en worden dikgedrukt normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
xost schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:24:
[...]

Ze komen bij "New" te staan en worden dikgedrukt normaal gesproken.
Moet je wel even bij instellingen aanzetten als dat nog niet aanstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 09:53
Duurt het ophalen van de gegevens ook zo lang bij jullie? Ben nu al een aardige tijd bezig en hij heeft al meer dan 1.020.000 dingen binnengehaald

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat Couchpotato bepaalde spots wel pakt en sommige niet (QoQ releases bijv.).
Op welke velden wordt door Couchpotato bekeken in de spotweb DB of een film voorkomt?

• MikeOO
SuperSjoerd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:22:
Duurt het ophalen van de gegevens ook zo lang bij jullie? Ben nu al een aardige tijd bezig en hij heeft al meer dan 1.020.000 dingen binnengehaald
Als dit je eerste keer is dan kan dat een tijd duren. Zelf een paar weken terug nog gedaan en was totaal 3 x 24 uur bezig voor alles binnen was. Komt vooral door de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ik heb inmiddels een clean install gedaan van maverick en heb xampp 1.8.3.-2 geïnstalleerd en spotweb gedownload (als zip) en in het volgende path gezet: applications-XAMPP-xamppfiles-htdocs-spotweb

Hierna heb ik in Xampp de database spotweb aangemaakt en loop ik de stappen door in de install.php wizard, alleen krijg ik een foutmelding bij het laatste scherm (zie screenshots).

http://cl.ly/image/450X1C2K0k2b

Daarna maak ik de dbsettings.inc.php aan en voeg deze toe in de map van spotweb

Dan doe ik via terminal: php /applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb retrieve.php

Dan denkt hij 1 sec en dan doet hij niets meer..

Als ik dan naar localhost:spotweb/index.php ga dan krijg ik een blanco pagina zonder iets erop:S
http://cl.ly/image/410G032f3z1p

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als je via de webserver install.php aanroept, wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
pven schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:45:
Als je via de webserver install.php aanroept, wat krijg je dan?
Dan kan ik de install wizard doorlopen en kom ik uiteindelijk bij dit scherm uit:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/331j0l0X1Q2W3U3A3X33/instellingen.png

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/47442I1M1T2O0T3W1G33/instellingen%20deel%202.png

Dan klik ik op volgende en krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2e2c3d3V253P423i3e0W/Screenshot%202013-12-19%2014.13.16.png

Vervolgens klik ik op visit your spotweb en krijg ik een blanco pagina zonder iets te zien:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
willem1509 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:09:
[...]

Dan kan ik de install wizard doorlopen en kom ik uiteindelijk bij dit scherm uit:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dan klik ik op volgende en krijg ik dit scherm:
[afbeelding]

Vervolgens klik ik op visit your spotweb en krijg ik een blanco pagina zonder iets te zien:S
Heb je ook gedaan wat in het 2e screenshot gevraagd wordt? Dus die php file aangemaakt met daarin je db settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Yup, die heb ik in texteditor gemaakt en de extensie gewijzigd naar php en deze file in de map spotweb geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 15:22
Ha Willem, ik zie dat je je vraag via het forum hebt gesteld, dus neem ik aan dat je de tips uit mijn email naar jou niet gelukt/uitgevoerd hebt (het is trouwens ook netjes om een reply te sturen ;-) )
De "Undefined index" regel krijg je alleen als je de setup meerdere malen hebt uitgevoerd, je instellingen worden tijdens de install.php worden niet onthouden, omdat er al indexes en tabellen bestaan. Ik heb dit namelijk ook gehad. Wat ik gedaan heb, is XAMPP spotweb volledig verwijderen en opnieuw beginnen, zo kreeg ik het uiteindelijk het ook voor elkaar om spotweb onder XAMPP in OSX 10.9 te draaien, echter op de "loading images" na dan.

BP on the move!!!

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.