Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:21:
Duimpjes weer ingeschakeld ? Wordt het weer gedoogd of was het een foutje ?
Nee, dat is bewust gedaan. (Althans, ik heb ze niet aangezet, maar we hebben het intern wel besproken).

We gaan eens kijken hoe het na een afkoelperiode gaat :)

[ Voor 36% gewijzigd door BM op 27-07-2020 07:30 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Geronimous

Beetje overdreven niet ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63227848

Ten eerste is het maar een plaatje van "Craig" nou mag je die humor op het internet niet kunnen waarderen maar dat het een eigen leven is gaan leiden is gewoon en feit. Maargoed prima je hebt liever dat we het bestaat ervan niet erkennen.

En ten tweede zeg ik gewoon dat ondanks de graphics het een goeie game kan worden

En geef ik verder nog wat toelichting dat het uiteindelijk aan de devs ligt om het uit het kastje te halen.

Hoezo wordt gelijk het hele bericht weg gemod onder de noemer negatieviteit herhalen ?

Zeg dan gewoon dat halo niet meer bediscussieerd mag worden. Of dat alleen positieve comments over halo nog toegestaan zijn.

En ik haak ook alleen maar in de discussie die anderen (weer) beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2020 21:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
@Verwijderd Als je zelf nu nog niet doorhebt dat je weer steeds storender aanwezig bent. Halo mag best bediscussieerd worden, maar je bent de laatste tijd weer erg opvallend veel aanwezig, zeker als er dan iets is waar lekker op af te geven is. Je bijt je er dan in vast en maar lekker doorhameren. Dat wordt door velen als storend ervaren en op een gegeven moment is het dan even genoeg.

Ik heb er overigens ook een broertje aan dood als je komt met drogredenaties ' oh je mod me dus we mogen alleen maar positief over Halo zijn, of het hele bestaan van 'Craig' niet erkennen'.

Context is alles. En aangezien door enkelen op alles scherp gereageerd wordt in die topics, mod ik zulke memes liever weg voor we weer kunnen puinruimen. Ik kan de humor van Craig best inzien, maar het werd ook als tegenreactie geplaats door jou, en dat is best als trollen op te vatten in die context.

[ Voor 39% gewijzigd door Geronimous op 28-07-2020 21:44 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geronimous schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:37:
@Verwijderd Als je zelf nu nog niet doorhebt dat je weer steeds storender aanwezig bent. Halo mag best bediscussieerd worden, maar je bent de laatste tijd weer erg opvallend veel aanwezig, zeker als er dan iets is waar lekker op af te geven is. Je bijt je er dan in vast en maar lekker doorhameren. Dat wordt door velen als storend ervaren en op een gegeven moment is het dan even genoeg.
Laat me raden , mijn gegronde kritiek die ik prima weet te onderbouwen zonder persoonlijke sneer en zonder de XSX af te kraken is door anderen gerapporteerd omdat ze op hun lange tenen zijn getrapt ?

Schijnheilig gedoe als er inhoudelijks iets mankeert of er wordt op dan man gespeeld prima dat je daar iets mee doet maar ga niet doen alsof je onpartijdig probeert te modereren wanneer je inhoudelijke argumenten weg mod puur omdat kritiek gevoelig ligt bij de fans.

Zo zie ik @Verwijderd ook niemand wegmodden als er weer eens iemand zegt dat de ps5 er niet uitziet. Die mening mag men prima hebben maar ga daar als mod niet mensen de mond snoeren aub.

Het ging me dus vooral om het tweede deel waarin ik zeg dat halo een prima game kan worden en het verder niks zegt over de xsx.

Men mag dus onbeperkt lyrisch zijn maar kritiek mag niet te vaak anders wordt je als storend bestempeld. Zo goed ?

Als jullie niet willen dat er scherpe discussies worden gevoerd die voldoen aan de geldende regels omdat het gevoelig ligt bij mensen die mening of kritiek niet delen zeg dat dan gewoon.

Ik weet best dat ik heel scherp uit de hoek kan komen maar zolang de onderbouwing er is er en niemand persoonlijk wordt beledigd dan mag dat toch gewoon ?

Wat er nu effectief wordt gedaan is dat je gegronde kritiek gaat devalueren tot "trollen". Lijkt mij geen goede zet.

Misschien moeten jullie nog eens rond de tafel want wat jullie nu proberen te bewerkstelligen: "een topic dat vooral leuk is voor diegene die het liefst geen kritiek zien." En tegelijk toch een open forum wilt hebben met discussies zonder "clubjes" Lijkt mij een utopie.

En nogmaals het ging mij erom dat je een bericht welke niet eens uitsluitend negatief is weg mod en nu doet alsof ik vanuit het niets dat onderwerp alweer "begin" terwijl als je naar de context kijkt ik alleen maar reageer op iemand die er weer over begon.

En je kan het wel drogreden noemen maar het komt er toch op neer dat jij niet wil dat ik niet meer deelneem in een discussie gestart door anderen over de graphics van halo tenzij mijn mening over die graphics ineens is veranderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Soms is een duimpje geven een manier om aan te geven dat je het met iemand eens bent zonder diegene te hoeven quoten om vervolgens hetzelfde te zeggen als wat je met een simpel duimpje kunt doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsC7Rlb2g2Mozf74VNT_XZ1sBms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHZQO5yfM23WNXIIgio99qob.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 30-07-2020 08:27 . Reden: Plaatje even naar normaal formaat gebracht ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik moet het hier melden, dus dat doe ik dan maar. Wat mij betreft is de moderatie binnen Spielerij een beetje doorgeslagen. In het Xbox topic ging het onder Xbox liefhebbers/eigenaren over de PS4 (naar aanleiding van de tweet van een Tweakers reviewer notabene). Gewoon, op normale toon. Een reguliere discussie. Nog best een beetje informatief ook. En hup, alles wordt meteen weggehaald. Alsof niets meer toegestaan is. Ik vind het erg streng, waardoor de lol uit dit soort topics gehaald wordt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:55
Rossi46 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:29:
Ik moet het hier melden, dus dat doe ik dan maar. Wat mij betreft is de moderatie binnen Spielerij een beetje doorgeslagen. In het Xbox topic ging het onder Xbox liefhebbers/eigenaren over de PS4 (naar aanleiding van de tweet van een Tweakers reviewer notabene). Gewoon, op normale toon. Een reguliere discussie. Nog best een beetje informatief ook. En hup, alles wordt meteen weggehaald. Alsof niets meer toegestaan is. Ik vind het erg streng, waardoor de lol uit dit soort topics gehaald wordt.
Ja ben ik het inderdaad ook wel mee eens... Er werd nou wel echt snel en hard aan de noodrem getrokken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Mag je nou niet eens meer zeggen dat je denkt dat de xsx niet duurder wordt dan de PS5? Het wordt maar mijn idee wel echt een beetje absurd hoor... Of je het nou leuk vindt of niet, dat speelt... Microsoft zelf is heel duidelijk op Sony aan het wachten maar wij mogen dat niet eens benoemen?
Dat je geen uitgebreide vergelijkingen moet gaan maken snap ik, ligt om een of andere reden te gevoelig en mensen gaan zich er kwaad om maken, maar dit is echt overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik zou willen dat het anders was, maar de situatie is nu eenmaal zo dat alles wat enigszins op een vergelijking er voor kan zorgen dat er een groep 'uit z'n panty schiet'. Misschien was dit verder onschuldig, maar dat is voor ons ook niet zo eenvoudig te bepalen.

Soms zal er daardoor iets onterecht of onnodig weggeknipt worden, zolang er zo giftig gereageerd word op elkaar door beide kampen zal dat helaas blijven gebeuren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
BM schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:17:
Ik zou willen dat het anders was, maar de situatie is nu eenmaal zo dat alles wat enigszins op een vergelijking er voor kan zorgen dat er een groep 'uit z'n panty schiet'. Misschien was dit verder onschuldig, maar dat is voor ons ook niet zo eenvoudig te bepalen.

Soms zal er daardoor iets onterecht of onnodig weggeknipt worden, zolang er zo giftig gereageerd word op elkaar door beide kampen zal dat helaas blijven gebeuren.
Tsja, het mag geen verassing zijn dat ik het hier niet volledig mee eens ben (zie een paar posts hierboven, al ging dat over wat anders).

Door alles plat te 'modden' haal je de levendigheid eruit. Is dat de bedoeling? Lijkt mij niet toch? Goed dat er handhaving is, maar dit slaat soms door. Ik weet dat men zich op het forum soms als een klein kind kan gedragen, maar spreek ze dan persoonlijk aan. Nu is iedereen de dupe.

Dat persoonlijk aanspreken gebeurt overigens wel, merkte ik afgelopen week ineens. Ik ontving een bericht van "Zeehond" (een andere moderator) betreffende mijn moderatie gedrag op de frontpage. Die zou niet conform te regels zijn. In den beginne was ik mij van geen kwaad bewust, maar na de voorbeelden gezien te hebben moet ik eerlijk bekennen dat het inderdaad niet juist was. Prima bericht dus, zou je zeggen. Ware het niet dat ik de toon behoorlijk heftig vond. Erg afstandelijk en dreigend. Als ik het niet aan zou passen dan zou ik mijn 'rechten' op de frontpage worden ontnomen. Pardon? Ik kom sinds 2003 op het Tweakers. Ik doe hier geen vlieg kwaad. Dan vind ik zo'n toon ongepast en ook niet productief. Of komt het doordat ik op 3 augustus mijn kritische bericht heb geplaatst binnen dit topic? Ik vind het opvallend dat ik kort daarna op mijn eigen gedrag wordt aangesproken.

Ik ben mij er overigens van bewust dat het forum van Tweakers aanzienlijk druk bezocht wordt, dus 'moderatie' is geen makkelijke klus. Maar de wijze waarop het plaatsvindt en de communicatie daaromtrent ervaar ik momenteel als niet conform de kwaliteit van het forum zelf.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De heer @Geronimous verwijdert zonder toelichting een compleet onderbouwde post van mij uit het PS5 forum..

Ik reageerde op een user met onderbouwing dat zijn visie op de wereld slechts zijn visie is met voorbeelden en toelichting..

Sinds een paar maanden kom ik wat vaker in game gerelateerde threads en het valt mij op dat een aantal users een ongelofelijk grote hand boven het hoofd gehouden lijkt te worden.. Ook zo op items op de homepage waarin ze onuitputtelijk offtopic gaan om hun gram te kunnen halen. Het zal mij niets verbazen dat ze er nog ergens geld voor krijgen ook (ik hoop het eigenlijk voor ze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:41:
De heer @Geronimous verwijdert zonder toelichting een compleet onderbouwde post van mij uit het PS5 forum..

Ik reageerde op een user met onderbouwing dat zijn visie op de wereld slechts zijn visie is met voorbeelden en toelichting..

Sinds een paar maanden kom ik wat vaker in game gerelateerde threads en het valt mij op dat een aantal users een ongelofelijk grote hand boven het hoofd gehouden lijkt te worden.. Ook zo op items op de homepage waarin ze onuitputtelijk offtopic gaan om hun gram te kunnen halen. Het zal mij niets verbazen dat ze er nog ergens geld voor krijgen ook (ik hoop het eigenlijk voor ze).
Je punt gaat niet op omdat de originele post is ook geknipt omdat de discussie offtopic was en heel erg richting 'vs' werd gepusht. Geheel in lijn met hoe zulke 'discussies' continue uit de hand lopen, zat er bij jou ook weer een persoonlijk sneertje in.

Reageren op slechte / offtopic reacties is ook slecht.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Je punt gaat niet op omdat de originele post is ook geknipt omdat de discussie offtopic was en heel erg richting 'vs' werd gepusht. Geheel in lijn met hoe zulke 'discussies' continue uit de hand lopen, zat er bij jou ook weer een persoonlijk sneertje in.

Reageren op slechte / offtopic reacties is ook slecht.
Ik haalde aan dat het feit dat hij geen mensen kent met een Xbox niet echt klopt omdat ik alleen maar mensen ken met een Xbox (ik zet er notabene nog bij dat ook mijn 'kennis' hierin niet relevant is). Eigenlijk kun je zijn post dus volgens jouw redenatie dus ook helemaal weghalen? Of om het makkelijker te maken, al zijn posts waarin hij Xbox benoemd want die hebben slechts één doel.. Een 'vs' ontlokken..

Een paar maanden geleden kwam ik oprecht en serieus geïnteresseerd het PS5 topic in om daar wat info in te winnen maar als jullie echt willen moderen op een betere sfeer en toegankelijkheid dan gaat er naar mijn idee iets mis. In een paar maanden tijd heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan een aantal Playstation 'liefhebbers', die halen het bloed onder velen users de nagels vandaan... In het PS topic, Xbox topic en zo'n beetje alle Xbox gerelateerde nieuwsberichten op de frontpage..

Als ik geen samsung tv/of ander device wil ga ik ook niet in die topics lopen verkondigen dat een *random keuze* beter is.. En dat is precies wat die gasten continue doen, en als er dan zo met de botte bijl gemodereerd wordt krijg ik hier nog eens meer de kriebels van en denk ik dat die gasten dit kunnen doen omdat ze een aantal mods achter hen hebben staan. Hopelijk is dat niet zo maar mijn observaties van de laatste maanden geven wel dat gevoel, doe ermee wat je wil.

Edit: @Geronimous Je bewijst meteen mijn gelijk door eerst mijn laatste berichten te deleten zonder hierop te reageren. Thx!

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 19-08-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
*knip* dit is geen plek om onderlinge vetes uit te lokken of vechten

[ Voor 106% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
En hier laat jij dan weer jammer genoeg zien dat je het niet snapt: je maakt een rapport aan maar kunt het toch niet laten er op te reageren.

[ Voor 101% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Edit: @Geronimous Je bewijst meteen mijn gelijk door eerst mijn laatste berichten te deleten zonder hierop te reageren. Thx!
Wat, je bedoelt je post in het XSX topic waarin je sneert naar de reacties van fanboys op de frontpage? Deze?
Zelfs daar weten ze de boel te verzieken.. My God wat een persoonlijkheden zeg...
Het feit dat er ergens slecht gereageerd wordt, betekent niet dat je daar op moet reageren of opmerkingen op moet maken. Voor feedback over de frontpagereacties is er een ander subforum. Dit soort getroll wordt niet getolereerd in de console topics op het forum, we proberen juist met man en macht de console wars buiten de deur te houden. Daar draag je met dat soort reacties echt niet aan toe.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Zo dan.. -O- (ninja edit much?)

Ik heb geen hekel aan PS fans gekregen kerel.. Maar 'EEN AANTAL' (lezen is niet makkelijk soms..)

Met deze reactie laat je precies zien uit welk hout je gesneden bent. Ik ga er verder niet meer op in maar zal alleen nog maar inhoudelijk en feitelijk reageren. De woede die er bij jou onderhuids zit is niet gezond, ga wat vaker naar buiten en geniet ;w

Edit: (ik geef tenminste aan wanneer ik een edit plaats ipv 11% van mijn eerste bericht aan te passen na plaatsen). De quote die er nu boven staat is een anderen dan die waarop ik reageer (dit even voor de mensen die de discussie wél op een normale manier meelezen/beoordelen)
Daarom zeg ik toch ook "sommige". Oftewel "een aantal".

Ik weet niet wat je met je precies met je edit gebrabbel bedoelt, maar ik heb dat laatste zinnetje met warempel een Series X compliment achteraf toegevoegd en volgens mij nog ergens een zinnetje in de eerste alinea. Of ga je daar nu ook allerlei dingen achter zoeken? Overigens nog voor jouw reactie, dus doe je alu hoedje maar weer af.

Haha woede? Omdat ik af en toe eens een FUD reactie (die juist voortkomen uit woede en afgunst) de grond in trap? Meer irritatie, maar daar reageer ik lachend op, omdat het toch vooral onzin is.

Maar ik vind het dan alsnog jammer dat je naar de frontpage verwijst en dan blijkbaar niet ziet dat compleet andere mensen beginnen over de PS5 en een aantal van de usual Xbox suspects daar dan weer op reageren met sneertjes en downplayen. En dan reageren dáár weer mensen op en dan vind jij dat die laatste de boel verzieken? Zie je hoeveel daar mis aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Wat, je bedoelt je post in het XSX topic waarin je sneert naar de reacties van fanboys op de frontpage? Deze?
[...]

Het feit dat er ergens slecht gereageerd wordt, betekent niet dat je daar op moet reageren of opmerkingen op moet maken. Voor feedback over de frontpagereacties is er een ander subforum. Dit soort getroll wordt niet getolereerd in de console topics op het forum, we proberen juist met man en macht de console wars buiten de deur te houden. Daar draag je met dat soort reacties echt niet aan toe.
Dat klopt dus dat mag je dan ook verwachten bij 'de anderen' toch? Ik reageer niet persoonlijk in dat bericht overigens (niet op de man etc. iets wat Bram zelfs hierboven wel gewoon doet terwijl ik hem niet eens benoem.. Vandaar dat ik hem ook gerapporteerd heb).

Mijn post is inderdaad makkelijk te herkennen als een 'steek onder water' (voor jullie een troll post) maar de tientallen steken onder en boven water van de 'usual suspects' worden vreemd genoeg toegelaten (na mijn ervaringen van de laatste maanden in ieder geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

Zo dan.. -O- (ninja edit much?)

Ik heb geen hekel aan PS fans gekregen kerel.. Maar 'EEN AANTAL' (lezen is niet makkelijk soms..)

Met deze reactie laat je precies zien uit welk hout je gesneden bent. Ik ga er verder niet meer op in maar zal alleen nog maar inhoudelijk en feitelijk reageren. De woede die er bij jou onderhuids zit is niet gezond, ga wat vaker naar buiten en geniet ;w

Edit: (ik geef tenminste aan wanneer ik een edit plaats ipv 11% van mijn eerste bericht aan te passen na plaatsen). De quote die er nu boven staat is een anderen dan die waarop ik reageer (dit even voor de mensen die de discussie wél op een normale manier meelezen/beoordelen)
Ik denk dat je het ook ergens verkeerd begrijpt. Je reageert alsof er een sloot PS fans op het bericht begonnen te reageren en vergelijkingen begonnen te maken maar dat is niet zo. Dat begon al met mensen uit de XSX topic uit de frontpage.

Is dat erg? Eigenlijk niet want dat krijg je toch wel. Of nou iemand is van de PS5 of XSX topic, maar kan ook iemand zijn die helemaal nooit reageert op gaming topics en ook reageert en zijn mening geeft. De mensen die reageerde, reageerde op "Starbucks" en zijn claims van "PS5 zal nauwelijks 4K doen en nog een aantal van dat soort opmerkingen", waar eigenlijk verder iedereen op reageerde en argumenten op gaf. Had dus al helemaal niet met het nieuwsbericht te maken, en ging dus al volledig "offtopic" bij de 2e post wat totaal niet relevant was namelijk.

Hoe dan ook. Die hele vergelijking discussie was er toch wel geweest. Zonder of met de "bekende" namen. Met een eerst volgende PS5 specs bericht bv zal dat niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Daarom zeg ik toch ook "sommige". Oftewel "een aantal".
Kijk, precies mijn reactie met 'Ninja edit much?'. In je eerste reactie stond dat er niet namelijk.. Zo kan ik ook discussies winnen.. Voor de moderators zou het wel inzichtelijk zijn hoe je eerste bericht er stond. Ik hou er over op, beter voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Dat klopt dus dat mag je dan ook verwachten bij 'de anderen' toch? Ik reageer niet persoonlijk in dat bericht overigens (niet op de man etc. iets wat Bram zelfs hierboven wel gewoon doet terwijl ik hem niet eens benoem.. Vandaar dat ik hem ook gerapporteerd heb).

Mijn post is inderdaad makkelijk te herkennen als een 'steek onder water' (voor jullie een troll post) maar de tientallen steken onder en boven water van de 'usual suspects' worden vreemd genoeg toegelaten (na mijn ervaringen van de laatste maanden in ieder geval)
Nee, niet iets benoemen terwijl iedereen wel wat wie of wat je bedoelt. Daar zijn er nog een aantal erg goed in. Precies wat ik bedoel. Zeg dan gewoon waar het op staat.
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Kijk, precies mijn reactie met 'Ninja edit much?'. In je eerste reactie stond dat er niet namelijk.. Zo kan ik ook discussies winnen.. Voor de moderators zou het wel inzichtelijk zijn hoe je eerste bericht er stond. Ik hou er over op, beter voor ons.
Dan zou ik dat ook aangepast kunnen hebben, ik heb niet ieder lettertje onthouden. Maar wat is daar mis mee verder? Nog voordat iemand reageert, maak ik een edit. Daar is de edit knop toch voor? Om iets aan te passen wat je anders bedoelt of een typo. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat je het ook ergens verkeerd begrijpt. Je reageert alsof er een sloot PS fans op het bericht begonnen te reageren en vergelijkingen begonnen te maken maar dat is niet zo. Dat begon al met mensen uit de XSX topic uit de frontpage.

Is dat erg? Eigenlijk niet want dat krijg je toch wel. Of nou iemand is van de PS5 of XSX topic, maar kan ook iemand zijn die helemaal nooit reageert op gaming topics en ook reageert en zijn mening geeft. De mensen die reageerde, reageerde op "Starbucks" en zijn claims van "PS5 zal nauwelijks 4K doen en nog een aantal van dat soort opmerkingen", waar eigenlijk verder iedereen op reageerde en argumenten op gaf. Had dus al helemaal niet met het nieuwsbericht te maken, en ging dus al volledig "offtopic" bij de 2e post wat totaal niet relevant was namelijk.

Hoe dan ook. Die hele vergelijking discussie was er toch wel geweest. Zonder of met de "bekende" namen. Met een eerst volgende PS5 specs bericht bv zal dat niet anders zijn.
Misschien is dat zo inderdaad.. Ik ben maar een 'casual gamer' die het leuk vind om met de nieuwste (console) gear te gamen met een focus op Xbox maar wel oprechte interesse in de nieuwe Playstation..

Daar is mijn bezoek aan het PS5 forum een paar maanden geleden begonnen, ik was gewoon vergeten hoe toxic de game-community soms kan zijn en ben daar niet zo mee bezig. Een grapje hier of daar helemaal prima maar de blinde adoratie van sommigen..

Het zal dan vast wel met oogkleppen te maken hebben maar mensen maken het echt persoonlijk (kijk hoe Bram mij persoonlijk aanvalt en zelfs vergelijkt met mijn Xbox vriendjes/trollen..) Ik schrik daarvan en heb daar een (duidelijke) mening over die (naar mijn gevoel) weg gemodereerd wordt.. Maar goed.. "Het is maar een spelletje" he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Nee, niet iets benoemen terwijl iedereen wel wat wie of wat je bedoelt. Daar zijn er nog een aantal erg goed in. Precies wat ik bedoel. Zeg dan gewoon waar het op staat.

[...]

Dan zou ik dat ook aangepast kunnen hebben, ik heb niet ieder lettertje onthouden. Maar wat is daar mis mee verder? Nog voordat iemand reageert, maak ik een edit. Daar is de edit knop toch voor? Om iets aan te passen wat je anders bedoelt of een typo. :?
Zoals ik al aangaf, ik reageerde op je eerste bericht (en die had ik ook in quote staan maar omdat ik even een pagina terugzocht was ie foetsie Juist dáárom is het een soort etiquette dat je aangeeft wát je edit.. Om dit soort 'misverstanden' te voorkomen |:( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Nou kusje jullie 2 en zand erover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Misschien is dat zo inderdaad.. Ik ben maar een 'casual gamer' die het leuk vind om met de nieuwste (console) gear te gamen met een focus op Xbox maar wel oprechte interesse in de nieuwe Playstation..

Daar is mijn bezoek aan het PS5 forum een paar maanden geleden begonnen, ik was gewoon vergeten hoe toxic de game-community soms kan zijn en ben daar niet zo mee bezig. Een grapje hier of daar helemaal prima maar de blinde adoratie van sommigen..

Het zal dan vast wel met oogkleppen te maken hebben maar mensen maken het echt persoonlijk (kijk hoe Bram mij persoonlijk aanvalt en zelfs vergelijkt met mijn Xbox vriendjes/trollen..) Ik schrik daarvan en heb daar een (duidelijke) mening over die (naar mijn gevoel) weg gemodereerd wordt.. Maar goed.. "Het is maar een spelletje" he ;)
Maar het is dan toch bizar en vooral heel gek dat je dit gedrag blijkbaar totaal niet herkent en dus goedkeurt in het Series X topic, waar dit 10x zo erg is? Op iedere pagina kan je wel een sneertje of verwijzing vinden. En nogmaals: hoe kan het dan dat je totaal niet ziet dat er op de frontpage slechts gereageerd wordt op bepaalde mensen die beginnen met vergelijken en onzin plaatsen. Dat vind je dan wel oké, maar de mensen die daar dan weer op reageren, die verzieken de boel ineens? Nogmaals: zie je hoeveel daar mis aan is?

EDIT: Het feit alleen dat dit je dus niet opvalt en hier ook niet meer inhoudelijk op ingaat, laat ook gewoon zien dat je zelf ook een sterke voorkeur hebt en dus onderdeel bent van het probleem wat je zelf schetst.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 19-08-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56
Laat maar, het is de moeite niet waard.

[ Voor 96% gewijzigd door Xgar op 19-08-2020 12:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

EDIT: Het feit alleen dat dit je dus niet opvalt en hier ook niet meer inhoudelijk op ingaat, laat ook gewoon zien dat je zelf ook een sterke voorkeur hebt en dus onderdeel bent van het probleem wat je zelf schetst.
Ik ben "onderdeel van het probleem" zelfs... _O- _O- Ik reageer niet op insinuaties. Dat ik een voorkeur heb geef ik ook duidelijk aan maar met een gezonde interesse voor maar weet je...

Doe ermee wat je wil, je lokt continue mensen uit met je power edits en legt mensen woorden in de mond en valt ze (mij) persoonlijk aan..

Edit: Ik zie nu wel dat er soms iets aan gedaan wordt, excuses mods :>

[ Voor 10% gewijzigd door D-Ed op 19-08-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Xgar Ja sneren kan ik ook. Of mogen de usual suspects alleen uitdelen en niet incasseren? Die hebben het haast tot kunst verheven inmiddels. Daar zegt niemand wat van, maar zodra er iemand op reageert, dan moet je opbokken en ben je een fanboy.

*knip* offtopic.
D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Ik ben "onderdeel van het probleem" zelfs... _O- _O- Ik reageer niet op insinuaties. Dat ik een voorkeur heb geef ik ook duidelijk aan maar met een gezonde interesse voor maar weet je...

Doe ermee wat je wil, je lokt continue mensen uit met je power edits en legt mensen woorden in de mond en valt ze (mij) persoonlijk aan, hier wordt GEEN actie op uitgezet door de moderators dus mijn punt is gemaakt en ik weet voldoende. Dankjewel Bram en kornuiten :w
Precies mijn punt. Je ziet wat je wilt zien (goh, waar zien we dat nog meer), maar zodra ik in duidelijke bewoording toelicht dat je er eigenlijk wel een beetje naast zit en dat het juist anderen zijn die de boel verzieken waarop slechts gereageerd wordt, dan praat je er telkens overheen. ;w

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 19-08-2020 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:36:
@Xgar Ja sneren kan ik ook. Of mogen de usual suspects alleen uitdelen en niet incasseren? Die hebben het haast tot kunst verheven inmiddels. Daar zegt niemand wat van, maar zodra er iemand op reageert, dan moet je opbokken en ben je een fanboy.

Ik reageer inderdaad op die post, maar verwijs naar de reactie van onze vrolijke Starbucks:

[...]

Daar is pas geen bewijs voor (en het feit dat hij denkt dat het vergelijkbaar is, is helemaal lachwekkend aangezien beide nog nooit zo dicht bij elkaar hebben gezeten). Tot nu toe is er geen enkele game native 4K voor SX confirmed die lager draait op PS5.

En ik vergroot niks. Het verschil is zo groot (of klein) als ik schrijf. Star Citizen is verder een aardig voorbeeld van een game die met een langzamere IO niet vooruit te branden is. Ik zeg verder niet dat het zo zal gaan zijn, maar dat het wel een mogelijkheid is ALS men de hele bandbreedte uiteindelijk benut (traversal snelheid, instant warping, intense asset streaming etc.). Het voordeel van SX is ietsje meer pixels pushen (prima terug te schalen, helemaal gezien het kleine verschil). Het voordeel van PS5 is de IO die veel sneller is. Als je daarop games gaat bouwen die de snelheid ten volste benutten, dan kan je dat niet zomaar terugschalen zonder je game te slopen. Maar dat mag je dan weer blijkbaar niet zeggen.

[...]

Precies mijn punt. Je ziet wat je wilt zien (goh, waar zien we dat nog meer), maar zodra ik in duidelijke bewoording toelicht dat je er eigenlijk wel een beetje naast zit en dat het juist anderen zijn die de boel verzieken waarop slechts gereageerd wordt, dan praat je er telkens overheen. ;w
Tuurlijk jouw sneren zijn alleen reactief. :+
Zoals ik oorspronkelijk al zei, wordt er gesneerd in het SXS, zeker, maar je bewering dat jij alleen reageert is onzin.
Vaak genoeg dat je in het ps5 topic een sneer maakt, zonder dat daar een opmerking van kamp groen aan vooraf ging, maar blijf vooral beweren dat het van een kant komt.

*knip* offtopic *knip*

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 19-08-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Meestal reactief ja, inderdaad. En er zijn meer topics waarin "groen" actief is hè. Ik zou ook niet weten waarom ik actief zou moeten sneren naar Xbox. Dat is doorgaans iets wat mensen uit afgunst doen of wrok. Dat is beide bij mij heel ver te zoeken. :)

*knip* offtopic *knip*

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 19-08-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Niemand ontkent dat een Ferrari sneller is dan een witte Volkswagen golf. Alleen de usual suspects moeten op een of andere manier het voor zichzelf goedpraten en dat doen ze dan door bv op de frontpage massaal de witte golf te gaan verdedigen op een Ferrari nieuwsbericht. Ik vind het kansloos. Dezelfde twee usual suspects willen ook altijd graag het laatste woord hebben en hun gelijk halen. Beter is deze twee usual suspects gewoon te negeren lijkt me.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:36:

"1. met je edit gebrabbel bedoelt en 2. dus doe je alu hoedje maar weer af." En 3, 4, 5 en 6 zijn alweer weggemod maar dit zijn zo een paar opmerkingen die je op de man afvuurt die nog wél zichtbaar zijn..

In duidelijke bewoording, ah ja.. Fijne jongen ben je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Modbreak:Nu weten we het wel weer, iedereen wijst naar iedereen. Tip: kijk naar jezelf, niet naar anderen. Einde discussie dus.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:24:
[modbreak] Nu weten we het wel weer, iedereen wijst naar iedereen. Tip: kijk naar jezelf, niet naar anderen. Einde discussie dus.[/]
Misschien is het eens tijd dat de mods wat intensiever gaan kijken naar wie de ballen aan het kaatsen zijn..?

Of een lijstje maken van (ik noem maar wat):
Edit:
- Wie de meeste edits maakt ;) ?
- Wie de meeste reports op z'n dak krijgt?
- Wie de meeste minnen krijgt op de home page?
- Wie mensen wél onheus bejegend en ermee weg lijkt te komen?

Wie controleert er eigenlijk de controleurs? }) ;)

Er wordt in de game hoek nogal met de botte bijl gemodereerd en dat valt velen op. Zelfs in deze thread wordt ik persoonlijk aangevallen en dat is blijkbaar prima terwijl ik de bepaalde persoon niet eens persoonlijk heb aangesproken.. Hij blijft uitspraken uitlokken, berichten editen (cruciale uitspraken notabene) en komt er (deels) mee weg terwijl mijn complete en onderbouwde posts direct de prullenbak ingemieterd worden.. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

D-Ed schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Misschien is het eens tijd dat de mods wat intensiever gaan kijken naar wie de ballen aan het kaatsen zijn..?

Edit:

Er wordt in de game hoek nogal met de botte bijl gemodereerd en dat valt velen op. Zelfs in deze thread wordt ik persoonlijk aangevallen en dat is blijkbaar prima terwijl ik de bepaalde persoon niet eens persoonlijk heb aangesproken.. Hij blijft uitspraken uitlokken, berichten editen (cruciale uitspraken notabene) en komt er (deels) mee weg terwijl mijn complete en onderbouwde posts direct de prullenbak ingemieterd worden.. -O-
Maak je niet druk, je gaat dit toch niet winnen en dat zou je ook niet moeten willen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Maak je niet druk, je gaat dit toch niet winnen en dat zou je ook niet moeten willen. 8)
Nee joh, die laatste post is ook meer een geintje.. Ik maak me er niet heel druk over maar bespeurde wel de ongelijkheid de laatste maanden en dan begint het wel te kriebelen..

Zand erover tot de volgende eindbaas zich weer aandient :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[mbr]En hier laat jij dan weer jammer genoeg zien dat je het niet snapt: je maakt een rapport aan maar kunt het toch niet laten er op te reageren.[/mbr]
@Geronimous
Niet professioneel om te vermelden dat hij een rapport heeft aangemaakt, Oom agent meld ook niet wie een klacht heeft ingediend bij de persoon waar hij aanbelt i.v.m. geluidoverlast of bv. stankoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

@Geronimous
Niet professioneel om te vermelden dat hij een rapport heeft aangemaakt, Oom agent meld ook niet wie een klacht heeft ingediend bij de persoon waar hij aanbelt i.v.m. geluidoverlast of bv. stankoverlast.
Typisch.. Dank voor het opmerken _/-\o_ Ik denk dat ik mijn alu hoedje maar gewoon afzet zodat ik het allemaal beter in de gaten kan houden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
[...]

Edit:

Ik denk dat we als mods een heel goed beeld hebben van wie wat doet en waar de problemen zitten. Ik denk eerder dat het beeld bij de users scheef ligt, want de beschuldigingen dat het ene kamp over het andere kamp voorgetrokken zou worden, horen we geregeld van beide kampen.

Dat mods inderdaad met een zware bijl hakken klopt, maar zeker niet willekeurig. Ik probeer juist zoveel mogelijk neutraal te modden. ik ben daar best hard en scherp in, dat geef ik toe. Ik ga er ook geen doekjes meer om winden, er is inmiddels genoeg gewaarschuwd.

Het probleem is ook juist enorm dat er een aantal bezoekers zijn die een allergie hebben tegen andere bepaalde bezoekers. Alles dat zij posten werkt als een rode lap.

het enige advies dat ik nog maar kan geven - en dat loop ik inmiddels al tot in den treure te verkondingen sinds begin dit jaar - is Maak een TR, reageer NIET zelf. Vraag jezelf af:
- reageer ik uit frustratie / emotie? MOET ik reageren omdat iemand mijn 'eer' krenkt? > Ja? Niet doen.
- is de post het rapporteren waard? > doe dat
- reageer niet zelf > reageren op een slechte reactie zorgt voor een kettingreactie van slechte reacties en is precies wat we willen voorkomen. Be the bigger man.
- vraag jezelf af of de originele post danwel je reactie wel ontopic is en blijft.
- wees bijzonder alert op eventuele ' PS vs Xbox' posts / reacties / discussies. Bepaalde vergelijkingen als de prijs moet mijn inziens kunnen, MITS dat op een volwassen manier kan.
- ALS je dan reageert, reageer dan op de gepresenteerde feiten/argumenten. Negeer persoonlijke sneren of aanvallen. Laat deze zelf ook achterwege in je reactie.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Geronimous schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat we als mods een heel goed beeld hebben van wie wat doet en waar de problemen zitten. Ik denk eerder dat het beeld bij de users scheef ligt, want de beschuldigingen van het ene kamp over het andere kamp voorgetrokken zou worden, horen we geregeld van beide kampen.

Dat mod inderdaad met een zware bijl, maar zeker niet willekeurig. Ik probeer juist zoveel mogelijk neutraal te modden. ik ben daar best hard en scherp in, dat geef ik toe. Ik ga er ook geen doekjes meer om windne, inmiddels merken die enkelen (waar je ook van spreekt)

Het probleem is ook juist enorm dat er een aantal bezoekers zijn die een allergie hebben tegen andere bepaalde bezoekers. Alles dat zij posten werkt als een rode lap.

het enige advies dat ik nog maar kan geven - en dat loop ik inmiddels al tot in den treure te verkondingen sinds begin dit jaar - is Maak een TR, reageer NIET zelf. Vraag jezelf af:
- reageer ik uit frustratie / emotie? MOET ik reageren omdat iemand mijn 'eer' krenkt? > Ja? Niet doen.
- reageer niet zelf > reageren op een slechte reactie zorgt voor een kettingreactie van slechte reacties en is precies wat we willen voorkomen. Be the bigger man.
- vraag jezelf af of de originele post danwel je reactie wel ontopic is en blijft.
- wees bijzonder alert op eventuele ' PS vs Xbox' posts / reacties / discussies. Bepaalde vergelijkingen als de prijs moet mijn inziens kunnen, MITS dat op een volwassen manier kan.
- ALS je dan reageert, reageer dan op de gepresenteerde feiten/argumenten. Negeer persoonlijke sneren of aanvallen. Laat deze zelf ook achterwege in je reactie.
Ik probeer dit zelf al wel te volgen grotendeels, maar wat ik als pijnpunt daar ervaar is dat je als rapporteerder niet weet of je rapport gewoon nog niet behandeld is, of dat de mods het niet met je eens zijn en het gewoon laten staan. Het kan soms best even duren voordat er iets met een rapport gedaan wordt volgens mij. Als de discussie dan gewoon door gaat dan kan het erg lastig worden te negeren. Immers als het wellicht wel toegestaan wordt, dan wil je natuurlijk wel een weerwoord bieden. En een post verwijderen als we al een paar pagina's verder zijn is ook niet zo zinnig meer, dan is 'de schade' al gedaan zeg maar.

Overigens begrijp ik volledig waarom het soms even kan duren hoor, jullie doen dit voor zover ik weet gewoon als vrijwilligers en ik neem aan dat jullie ook een leven hebben buiten GoT :+

Het is geen kritiek dus, maar wellicht is het iets om mee te nemen, wellicht hebben de devs er wel goede iedereen ideeën over (wellicht zou je inzichtelijk kunnen maken of de reports die je gedaan hebt al behandeld zijn of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Alle mods zijn inderdaad vrijwillgers en we doen 'dit' in onze vrije tijd. Verder geen medelijden nodig want ik doe het graag omdat Tweakers al 20 jaar onderdeel is van mijn dagelijks leven. :)

Maar idd het gebeurd dat topic reports pas na een dag behandeld worden. Overigens is een topic report ook geen garantie dat we er ook daadwerkelijk iets mee kunnen/moeten doen.

Het mag overduidelijk zijn dat de XSX en het PS5 topic by far de topics zijn die het meeste tijd kosten. Voor de beeldvorming: beide topics hebben gezamelijk 600 topic reports 8)7 en dan modden we ook nog vaak genoeg zonder dat er een report is.

Overigens wordt er wel bij gehouden welke posters het vaakst terecht gewwezen worden etc. Zo is er een tijdje een ban geweest voor bepaalde users in het PS5 en in het XSX topic op basis van veelplegers.

Wat betreft dit topic: kijk eens naar de titel en waar dit topic dus voor bedoeld is :) in ieder geval geen plaats voor inhoudelijke discussie of persoonlijke aanvallen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Ik denk dat we als mods een heel goed beeld hebben van wie wat doet en waar de problemen zitten. Ik denk eerder dat het beeld bij de users scheef ligt, want de beschuldigingen van het ene kamp over het andere kamp voorgetrokken zou worden, horen we geregeld van beide kampen.

Dat mod inderdaad met een zware bijl, maar zeker niet willekeurig. Ik probeer juist zoveel mogelijk neutraal te modden. ik ben daar best hard en scherp in, dat geef ik toe. Ik ga er ook geen doekjes meer om windne, inmiddels merken die enkelen (waar je ook van spreekt)

Laat ik je dan alvast vertellen dat jullie daar echt geen goed beeld van hebben.. En dat zorgt ervoor dat een hoop mensen of minder in de bepaalde topics komen, of juist helemaal niet meer posten, en dat is zonde.

Neutraal modden kan alleen als iemand die dat doet weinig tot geen affiniteit met een bepaald onderwerp heeft, en dat is niet aan de orde.

Bepaalde mensen kunnen doen en laten wat ze willen en anderen krijgen meteen een tik op de vingers (en/of flinke dreigementen per DM). Of je behandeld iedereen hetzelfde of je stelt andere mods aan die wel neutraal kunnen modden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Segafreak83 Dat gaat niet werken. Voor iemand die geen interrese heeft in het onderwerp is het modden veel lastiger je moet je steeds weer inlezen etc. het modden kost op die manier veel meer tijd en energie. Daarnaast kan zo iemand ook veel. Lastiger oordelen omdat je geen inhoudelijke kennis hebt (wat zijn feiten, wat zijn geruchten etc.).

Geloof mij er wordt geen vriendjespolitiek toegepast en geen enkele user heeft een streepje voor of wat dan ook. Als een bepaalde gebruiker al strenger aangepakt wordt dan heeft dat met voor geschiedenis te maken, zoveelste waarschuwing etc.

Wat je je nog meer moet realiseren is dat er in het XSX topic strenger wordt gemod op anti-xbox berichten en andersom in het PS5 topic. Simpelweg omdat het de sfeer verpest, vaak de zoveelste herhaling betreft, uitlokken is etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 19-08-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

Laat ik je dan alvast vertellen dat jullie daar echt geen goed beeld van hebben..
Er was zo'n spreekwoord. Iets met stuurlui en wal. Misschien ken je het?
En dat zorgt ervoor dat een hoop mensen of minder in de bepaalde topics komen, of juist helemaal niet meer posten, en dat is zonde.
Nee. De oorzaak ligt bij mensen die de sfeer verpesten in die topics, niet bij moderators die er nog wat van proberen te maken. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
Neutraal modden kan alleen als iemand die dat doet weinig tot geen affiniteit met een bepaald onderwerp heeft, en dat is niet aan de orde.
Dan ga je ervan uit dat niemand objectief ergens naar kan kijken. Ik ken nog een spreekwoord, iets met waard en gasten.
Bepaalde mensen kunnen doen en laten wat ze willen en anderen krijgen meteen een tik op de vingers (en/of flinke dreigementen per DM).
Bron? Het is namelijk complete onzin. Waarom plaats je dit soort stemmingmakerij? Haal je daar plezier uit?
Of je behandeld iedereen hetzelfde of je stelt andere mods aan die wel neutraal kunnen modden aan.
Het eerste is al het geval, en het tweede ook.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
Er was zo'n spreekwoord. Iets met stuurlui en wal. Misschien ken je het?

[...]
Nee. De oorzaak ligt bij mensen die de sfeer verpesten in die topics, niet bij moderators die er nog wat van proberen te maken. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.

[...]
Dan ga je ervan uit dat niemand objectief ergens naar kan kijken. Ik ken nog een spreekwoord, iets met waard en gasten.

[...]
Bron? Het is namelijk complete onzin. Waarom plaats je dit soort stemmingmakerij? Haal je daar plezier uit?

[...]
Het eerste is al het geval, en het tweede ook.
Mensen die de sfeer verpesten, en dan ook nog even de moderators vrij spel geven, zodat ze zogenaamd totaal niet aansprakelijk zijn, jammer joh, maar helaas gooien bepaalde moderators ook olie op het vuur. Dus ja, ook jullie zijn daar schuldig aan, dat bepaalde topics ontsporen, niet alles ligt aan de users.

Dat is dus niet het geval en geen stemmingmakerij, en als jullie alles zo goed weten, dan heb je geen voorbeeld nodig.

Er is wel meer onzin, maar ik wil het juist ontopic houden en niet op de man gaan spelen hier.

Maar zoals iemand al eerder schreef, dit win je toch niet, dus blijf het vooral volhouden dat de users schuldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 06:53

justifire

Shut up and squat !!

Worden er nu ook al berichten uit moderatie weggeknipt zonder toelichting ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:41:
[...]

Mensen die de sfeer verpesten, en dan ook nog even de moderators vrij spel geven, zodat ze zogenaamd totaal niet aansprakelijk zijn, jammer joh, maar helaas gooien bepaalde moderators ook olie op het vuur. Dus ja, ook jullie zijn daar schuldig aan, dat bepaalde topics ontsporen, niet alles ligt aan de users.
Kom alsjeblieft niet met dit soort stemmingmakende claims aanzetten zonder onderbouwing.
Dat is dus niet het geval en geen stemmingmakerij, en als jullie alles zo goed weten, dan heb je geen voorbeeld nodig.
Erg makkelijk weer. Waar heb ik gezegd dat ik alles zo goed weet? Wederom lekkere stemmingmakerij van jouw kant. Kun jij überhaupt reageren zonder ad-hominems?
Er is wel meer onzin, maar ik wil het juist ontopic houden en niet op de man gaan spelen hier.
Kom op dan met je argumenten? Tot nu toe blijft het vooral bij lucht. Newsflash: het is heel goed mogelijk om ontopic te zijn zonder op de man te spelen.
Maar zoals iemand al eerder schreef, dit win je toch niet, dus blijf het vooral volhouden dat de users schuldig zijn.
Wederom: waar blijft je argumentatie? Als je niets zinnigs te zeggen hebt, en alleen maar met dit gebazel aan komt zetten dat het aan de ander ligt, post dan alsjeblieft niets meer.

En FYI: ik heb ook wel eens tegen een moderator gezegd dat een reactie van hem/haar niet heel handig was. We spreken elkaar dus ook gewoon aan. Het verschil is dat je dan wel een zinnige discussie kunt voeren, en er daadwerkelijk een verbetering uit voortvloeit. Kan ik niet van iedereen zeggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
justifire schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:42:
Verwacht je nou serieus dat die reactie van je, die weggeknipt is, nog toelichting krijgt waarom die weg is? Dat was namelijk nog duidelijker dan duidelijk. Alsof oom agent je nog moet gaan uitleggen waarom je een bekeuring krijg als je 160 op de snelweg rijdt. Of zit je hier gewoon te huilen als een klein kind dat zijn zin niet krijgt? Hoe moet ik dit interpreteren, wat wil je hiermee bereiken? Leg het me alsjeblieft uit, ik probeer het te snappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 19-08-2020 19:59 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Verwacht je nou serieus dat die reactie van je, die weggeknipt is, nog toelichting krijgt waarom die weg is? Dat was namelijk nog duidelijker dan duidelijk. Alsof oom agent je nog moet gaan uitleggen waarom je een bekeuring krijg als je 160 op de snelweg rijdt. Of zit je hier gewoon te huilen als een klein kind dat zijn zin niet krijgt? Hoe moet ik dit interpreteren, wat wil je hiermee bereiken? Leg het me alsjeblieft uit, ik probeer het te snappen.
Huilen als een klein kind ?
Volwassen reactie hoor (y)

Verbaasd mij dat een reactie zomaar wordt weggemod, één waar er zelfs meerdere het mee eens zijn.
En dat een ander keer op keer lekker mag schofferen en de schijnheilige onschuld uit kan hangen.
Maar prima hoor, ik weet ondertussen wel hoe het er tegenwoordig aan toe gaat :w

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Dank voor de uitgebreide toelichting d:)b

maar ik wil toch even kenbaar maken dat ik als redelijke casual de threads bezoek en het vooral (kan aan de groene bril liggen maar volgens mij is dat echt niet zo..) bij een aantal users in het blauwe kamp een soort persoonlijke kruistocht is om alles wat met Xbox te maken heeft zsm de grond in te stampen. En zoals je kunt lezen word Bram erg persoonlijk. Alsof hij mij al jaren 'kent' als 'tegenstander'..

Sorry maar als ik dat als neutrale bezoeker zo ervaar dan denk ik dat veel meer mensen dat ook zien en niet eens de moeite nemen om te posten/de threads te bezoeken.. Dit doet wat mij betreft afbreuk aan het gamingforum.

Afijn, ik vertrouw erop dat jullie de boel redelijk onder controle houden maar zal de betreffende users voortaan ontwijken met mijn reacties (hopelijk houd ik dat vol ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
justifire schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:23:
[...]

Verbaasd mij dat een reactie zomaar wordt weggemod, één waar er zelfs meerdere het mee eens zijn.
En dat een ander keer op keer lekker mag schofferen en de schijnheilige onschuld uit kan hangen.
Maar prima hoor, ik weet ondertussen wel hoe het er tegenwoordig aan toe gaat :w
Mods kunnen ook gefrustreerd raken @Bart ® zijn woordkeuze is mischien niet zo handig nee ;)

Wat dat andere betreft. Een post wordt niet zomaar aangepast of verwijderend dan is er toch echt iets niet in orde met die post.

Dat een post veel plusjes krijgt staat er helemaal los van. Als iemand in het XSX topic post "de XSX is echt veel beter dan de PS5" (gechargeerd voorbeeld) dan zal die post ontgetwijfd veel plusjes krijgen maar dan gaat die post wel gewoon de prullenbak in (want in strijd met de regels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
justifire schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:23:
[...]

ik vond het inderdaad geen volwassen reactie van je. Daarom vraag ik er dus even naar, wat je nou precies bedoelt.
Het verbaast mij dat je vreemd opkijkt als een compleet offtopic reactie, die keihard op de man was, verwijderd wordt. Zeker nadat al tig keer is vermeld dat dat soort reacties niet gewenst zijn. Hoe komt dat? Snap je niet wat offtopic reacties zijn? Snap je niet wat op de man spelen is? Heb je gewoon schijt aan de regels? Ben je gewoon een ontzettend asociaal figuur? Wat is de reden? Vertel het eens.

Oh ja, of anderen (lees: je vriendjes) het met je eens zijn is natuurlijk totaal geen reden of argument waarom reacties wel of niet verwijderd worden. Maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Begin jij nou over schijnheilige onschuld uithangen? Wederom een mooi spreekwoord: iets met pot en ketel.
Mooi zo. Dan hoeven we van jou dus niet meer van dit soort reacties te verwachten. Scheelt ons weer een hoop modwerk :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Mods kunnen ook gefrustreerd raken @Bart ® zijn woordkeuze is mischien niet zo handig nee ;)
Misschien niet nee :). Maar sommige mensen hebben schijnbaar wat duidelijkere taal nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:35:
[...]

Oh ja, of anderen (lees: je vriendjes) het met je eens zijn is natuurlijk totaal geen reden of argument waarom reacties wel of niet verwijderd worden. Maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.
[...]
Je kon de tekst die je tussen haakjes hebt geplaatst ook gewoon weglaten want dat heeft echt nul toegevoegde waarde en klinkt kinderachtig. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dan nog even een voorbeeld, stel:

Persoon A post overwegend pro XSX berichten en overwegend anti/negatieve PS5 berichten (of andersom). Bij bepaalde gebruikers is dat vrij duidelijk niet alleen bij de mods maar ook bij de andere users (overigens is er niets mis mee om een voorkeur te hebben).

Deze persoon A komt in het PS5 topic posten "waarom is er nog steeds geen prijs bekend, die marketing van Sony is echt slecht". Dan is de kans groot dat deze post verwijderd wordt omdat het als uitlokken/trollen wordt gezien.

Wanneer iemand die duidelijk pro PS5 is dezelfde opmerking plaatst dan zal dezelfde post blijven staan omdat andere gebruikers het niet zullen opvatten als trollen en dus geen problemen hebben met diezelfe post.

Dan kun je stellen dat er met 2 maten wordt gemeten. Maar is het vreemd dat er op deze manier gemod wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 19-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
*knip* nie goed gelezen

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2020 21:13 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]
Het verbaast mij dat je vreemd opkijkt als een compleet offtopic reactie, die keihard op de man was, verwijderd wordt. Zeker nadat al tig keer is vermeld dat dat soort reacties niet gewenst zijn. Hoe komt dat? Snap je niet wat offtopic reacties zijn? Snap je niet wat op de man spelen is? Heb je gewoon schijt aan de regels? Ben je gewoon een ontzettend asociaal figuur? Wat is de reden? Vertel het eens.

[...]
Begin jij nou over schijnheilige onschuld uithangen? Wederom een mooi spreekwoord: iets met pot en ketel.
[...]

Mooi zo. Dan hoeven we van jou dus niet meer van dit soort reacties te verwachten. Scheelt ons weer een hoop modwerk :).
Over op de man spelen gesproken, dit is iemand 100% afbranden, gewoon niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Over op de man spelen gesproken, dit is iemand 100% afbranden, gewoon niet netjes.
Joh... Dat noemen ze dus een spiegel :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Je kon de tekst die je tussen haakjes hebt geplaatst ook gewoon weglaten want dat heeft echt nul toegevoegde waarde en klinkt kinderachtig. :)
Ik ben blij dat jij het ook doorhebt. Dit is dus de manier waarop men met elkaar omgaat in de bekende topics. En dan klagen als mods iets of niets of allebei doen. Zeg het maar hoor, als iemand de oplossing heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart ® op 19-08-2020 22:08 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Joh... Dat noemen ze dus een spiegel :).
Kom op Joh dat hoor jij niet te doen, jij hoort het goede voorbeeld te geven.
Je lokt als moderator zo een pittige discussie uit die je eigenlijk probeert te beëindigen.
Maar goed er word al jaren met 2 maten gemeten hier op tweakers forum dus het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Kom op Joh dat hoor jij niet te doen, jij hoort het goede voorbeeld te geven.
Je lokt als moderator zo een pittige discussie uit die je eigenlijk probeert te beëindigen.
Zo kun je het opvatten. Je zou ook kunnen zien hoe de mods het normaal gesproken doen, en hoe het zou zijn als mods zich gedragen als sommige mensen menen dat mods zich gedragen.
Maar goed er word al jaren met 2 maten gemeten hier op tweakers forum dus het zij zo.
Een wederom een schoolvoorbeeld van stemmingmakerij zonder enige vorm van argumentatie of voorbeelden.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
Bart ® schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:14:
[...]
Zo kun je het opvatten. Je zou ook kunnen zien hoe de mods het normaal gesproken doen, en hoe het zou zijn als mods zich gedragen als sommige mensen menen dat mods zich gedragen.
[...]
Een wederom een schoolvoorbeeld van stemmingmakerij zonder enige vorm van argumentatie of voorbeelden.
Je insinuaties sieren je totaal niet. Misschien maar eens afstand nemen en objectief bekijken wat er op je eigen forum gebeurd.

En nogmaals die voorbeelden zijn niet nodig, want jullie houden blijkbaar met streepjes bij, wie wat doet in een topic, en als je ergens op een andere manier naar kijkt, dan wordt je post gewoon weggegooid (zonder de door jou zo gevraagde "argumentatie"), kortom het is meten met meerdere maten en dat mag weleens ingezien worden.

Maar nee, wij beelden ons dat in, nou echt niet dus hè. Denk je nu echt dat wij hier in dit topic voor onze lol zitten? Of om jullie te plagen? Nee, wij willen er een beter forum van maken, waar ook ruimte is voor een andere mening ipv dat het alleen ja en amen "moet" zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]
Nee jij hoort je te gedragen volgens een gedragscode en dat deed je niet, ik hou jou nu die spiegel voor.
Inderdaad het is een persoonlijke mening na 19 jaar tweakers.net. Er zijn wel voorbeelden maar ik lig er niet wakker van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik weet nog niet wat er is gemodereerd en/of weg is gegooid in dit topic, maar voor mijzelf (en andere verwacht ik met mij) moet het wel bont worden wil ik gaan modereren in het feedback topic.
[...]

[...]
In principe ben ik dat. Ik ben onderdeel van het admin team waarbinnen ook genoeg besproken word en gereflecteerd en als daar wat mis gaat dan komt het bij de communitymanager (Moonsugar) terecht.

Ik moet alles wat vandaag is geplaatst even goed doorlezen en mij er op beraden, maar dat gehamer op elkaar moet ophouden. Dat is nergens voor nodig, voegt niets toe en verneukt dit topic alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

Ik weet nog niet wat er is gemodereerd en/of weg is gegooid in dit topic, maar voor mijzelf (en andere verwacht ik met mij) moet het wel bont worden wil ik gaan modereren in het feedback topic.

[...]

In principe ben ik dat. Ik ben onderdeel van het admin team waarbinnen ook genoeg besproken word en gereflecteerd en als daar wat mis gaat dan komt het bij de communitymanager (Moonsugar) terecht.

Ik moet alles wat vandaag is geplaatst even goed doorlezen en mij er op beraden, maar dat gehamer op elkaar moet ophouden. Dat is nergens voor nodig, voegt niets toe en verneukt dit topic alleen maar.
Okay dank. Ik hoop dat je mijn beargumentatie nog eens terug leest, ben benieuwd naar je reactie.

Overigens vind ik het jammer en vreemd dat dit zo hoog is opgelopen.. zo te zien speelt het al langer dan dat ik het weet maar ik kan me wel vinden in het gevoel dat een aantal heren hebben vwb moderatie en (nogmaals, gevoel) dat bepaalde lieden een hand boven het hoofd wordt gehouden. Als dat niet zo is dan is dat fijn en kruip ik weer mijn (over het algemeen genomen ;) ) neutrale hoekje in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

[...]
ik vond het inderdaad geen volwassen reactie van je. Daarom vraag ik er dus even naar, wat je nou precies bedoelt.
[...]

[...]
[...]

Nu heb ik geen paard in deze race ( ik heb geen interesse in consoles, en ik doe verder niet mee aan de discussie hier) maar ik wilde toch even inhaken.

Puur voor de duidelijkheid: je snapt dat dit een vrij lompe reactie is? Als dat de intentie was, dan heb ik daar wel een mening over maar laat ik die achterwege, maar als je zelf van mening bent dat dit een prima nette reactie is dan heb je het naar mijn mening mis. En mocht je dan regelmatig op deze toon reageren ( zeker met een rood petje op) dan kan ik me goed voorstellen dat dat wat frictie ( en daarmee meer werk voor jullie) oplevert.

Nogmaals, ik heb verder geen belang bij de discussie, maar puur als vriendelijk advies: ( en ja, dat meen ik serieus, ik ben hier niet om te flamen of je te etteren) mocht je serieus denken dat het onterecht is wanneer je post felle reacties teweeg brengt, dan denk ik dat je een verkeerde indruk hebt van hoe een dergelijke reactie over komt.

Probeer anders te kijken hoe jijzelf zou reageren wanneer een user deze reactie gepost had; dan denk ik dat je ziet wat ik bedoel.

Nu denk ik niet dat je dom bent, dus ik neem aan dat het je intentie was om zo stevig te reageren, en dat is uiteraard geheel je eigen keuze. Maar voor het geval dat je serieus denkt dat je post netjes is, zou ik je aanraden om eens proberen er vanuit het perspectief van een ander naar te kijken.

Nu doe je het onder het mom van iemand een spiegel voorhouden, maar kom op, vind je dat nu zelf ook niet een beetje flauw? Het is vrij duidelijk dat je wat frustratie uit, en dat is best, maar kom er dan ook gewoon voor uit. Niemand vind het raar dat, als een discussie al tig keer gevoerd is en jij de brokken mag opruimen, dat je gefrustreerd raakt. Dat je dan een beetje harder reageert is begrijpelijk.

Daarentegen vinden veel mensen, waaronder ik, het wél erg flauw om te pretenderen dat wat je doet in plaats van het simpelweg uiten van die frustratie het voorhouden van een spiegel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Helgie op 20-08-2020 00:37 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
drakiesoft schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:10:
Niemand ontkent dat een Ferrari sneller is dan een witte Volkswagen golf. Alleen de usual suspects moeten op een of andere manier het voor zichzelf goedpraten en dat doen ze dan door bv op de frontpage massaal de witte golf te gaan verdedigen op een Ferrari nieuwsbericht. Ik vind het kansloos. Dezelfde twee usual suspects willen ook altijd graag het laatste woord hebben en hun gelijk halen. Beter is deze twee usual suspects gewoon te negeren lijkt me.
Een Ferrari vs een Volkswagen? Het is hooguit een vergelijking tussen een Chevrolet en een Toyota.
Ja
[...]
Het verbaast mij dat je vreemd opkijkt als een compleet offtopic reactie, die keihard op de man was, verwijderd wordt.
Er zijn meer posts verdwenen, ook die niet op de man waren (en een post die meer op de man lijkt blijft vervolgens wel staan). Kan me goed voorstellen dat modden niet altijd makkelijk is, maar rechtlijnig zijn lijkt me wel handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

Je insinuaties sieren je totaal niet.
Welke insinuaties?
Misschien maar eens afstand nemen en objectief bekijken wat er op je eigen forum gebeurd.
Dat gebeurt al lang, en continu. Wat er gebeurt op het forum, is dat een aantal mensen met regelmaat sfeerverziekend bezig is. Een deel van die mensen heeft al een topicban gehad, en niet voor niets.
En nogmaals die voorbeelden zijn niet nodig, want jullie houden blijkbaar met streepjes bij, wie wat doet in een topic, en als je ergens op een andere manier naar kijkt, dan wordt je post gewoon weggegooid
Foute aanname. Er wordt nooit een post weggegooid omdat je ergens op een andere manier naar kijkt. Er worden posts weggegooid die niet aan de regels voldoen, en/of sfeerverziekend zijn (wat ook tegen de regels is). Als jij je sfeerverziekende posts ziet verdwijnen, en dan meent dat dat gebeurt omdat ze een andere mening bevatten, dan is dit een logische reactie van je. Maar dan is je aanname dus al verkeerd.
(zonder de door jou zo gevraagde "argumentatie"), kortom het is meten met meerdere maten en dat mag weleens ingezien worden.
Die argumentatie hoeft niet altijd gegeven te worden. Zoals eerder gezegd, moet oom agent altijd gaan argumenteren met iemand die 160 heeft gereden, waarom hij een bon uitdeelt? Daarnaast kan er altijd, op een normale toon, aan ons gevraagd worden wat de reden is waarom een reactie weggehaald is. In principe geven wij die argumentatie dan. Waarbij het antwoord natuurlijk ook gewoon kan zijn 'hij voldoet niet aan onze regels'. Dus wat wordt hier dan met twee maten gemeten?
Maar nee, wij beelden ons dat in, nou echt niet dus hè. Denk je nu echt dat wij hier in dit topic voor onze lol zitten? Of om jullie te plagen? Nee, wij willen er een beter forum van maken, waar ook ruimte is voor een andere mening ipv dat het alleen ja en amen "moet" zijn.
Dan zijn onze doelen hetzelfde. Er is altijd ruimte voor een andere mening. Er is echter een verschil tussen 'een andere mening geven' en 'je mening als de enige waarheid verkondigen, alle andere mening als onzin afdoen, en daardoor in oeverloze discussies verzanden die steeds heftiger worden totdat er op de man gespeeld wordt'. Dat laatste is wat er gebeurt. Uiteraard ontstaat het uit het eerste; uit het geven van een mening.
Winkiller schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Nee jij hoort je te gedragen volgens een gedragscode en dat deed je niet, ik hou jou nu die spiegel voor.

[...]

Inderdaad het is een persoonlijke mening na 19 jaar tweakers.net. Er zijn wel voorbeelden maar ik lig er niet wakker van.
Dan kunnen we het er verder ook niet meer over hebben natuurlijk, als het bij een kluit modder gooien blijft.
Helgie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:31:
[...]

Nu heb ik geen paard in deze race ( ik heb geen interesse in consoles, en ik doe verder niet mee aan de discussie hier) maar ik wilde toch even inhaken.
Waarom? Puur uit interesse.
Puur voor de duidelijkheid: je snapt dat dit een vrij lompe reactie is? Als dat de intentie was, dan heb ik daar wel een mening over maar laat ik die achterwege, maar als je zelf van mening bent dat dit een prima nette reactie is dan heb je het naar mijn mening mis. En mocht je dan regelmatig op deze toon reageren ( zeker met een rood petje op) dan kan ik me goed voorstellen dat dat wat frictie ( en daarmee meer werk voor jullie) oplevert.
Meer werk kan het niet echt opleveren. Natuurlijk was het niet netjes. Het was 100% in lijn met hoe wij met regelmaat benaderd worden. Absoluut niet hoe ik normaal met mensen omga.
Nogmaals, ik heb verder geen belang bij de discussie, maar puur als vriendelijk advies: ( en ja, dat meen ik serieus, ik ben hier niet om te flamen of je te etteren) mocht je serieus denken dat het onterecht is wanneer je post felle reacties teweeg brengt, dan denk ik dat je een verkeerde indruk hebt van hoe een dergelijke reactie over komt.
Dat denk ik ook niet.
Probeer anders te kijken hoe jijzelf zou reageren wanneer een user deze reactie gepost had; dan denk ik dat je ziet wat ik bedoel.
Ik zie dagelijks users zo reageren.
Nu denk ik niet dat je dom bent, dus ik neem aan dat het je intentie was om zo stevig te reageren, en dat is uiteraard geheel je eigen keuze. Maar voor het geval dat je serieus denkt dat je post netjes is, zou ik je aanraden om eens proberen er vanuit het perspectief van een ander naar te kijken.

Nu doe je het onder het mom van iemand een spiegel voorhouden, maar kom op, vind je dat nu zelf ook niet een beetje flauw?
Tja, het is triest dat het nodig is. Triest dat mensen niet uit zichzelf normaal kunnen reageren op elkaar.
Het is vrij duidelijk dat je wat frustratie uit, en dat is best, maar kom er dan ook gewoon voor uit. Niemand vind het raar dat, als een discussie al tig keer gevoerd is en jij de brokken mag opruimen, dat je gefrustreerd raakt. Dat je dan een beetje harder reageert is begrijpelijk.

Daarentegen vinden veel mensen, waaronder ik, het wél erg flauw om te pretenderen dat wat je doet in plaats van het simpelweg uiten van die frustratie het voorhouden van een spiegel is.
Natuurlijk ben ik enigszins geïrriteerd door de manier waarop sommigen hier en in de consoletopics reageren en met elkaar omgaan. Dat zijn we volgens mij allemaal. Voor een groot deel zit dat in aannames die iedereen doet, zonder te weten hoe de vork in de steel steekt. Je doet er zelf hier ook weer een. Je neemt aan dat ik pretendeer. Ik pretendeer helemaal niets. Men neemt aan dat mods niet objectief zijn. Men neemt aan dat mods mensen voortrekken. Dat is gewoon pertinent onwaar.
ralph075 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:26:

[...]

Er zijn meer posts verdwenen, ook die niet op de man waren (en een post die meer op de man lijkt blijft vervolgens wel staan).
Ten eerste, kijk nou eens niet naar anderen, en ga jezelf al helemaal niet met anderen vergelijken. Jij hebt geen idee wat wij buiten jouw medeweten om met anderen communiceren. Misschien hebben wij die ander al aangesproken op zijn gedrag. Ten tweede, maak dan gewoon een topic report van de reactie waarvan jij vindt dat hij niet door de beugel kan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat wij het met je eens zijn he, dus misschien blijft die reactie gewoon staan. Maar het voorkomt in ieder geval een discussie tussen jou en iemand anders, waardoor een topic gewoon veel prettiger en gezelliger blijft.
Kan me goed voorstellen dat modden niet altijd makkelijk is, maar rechtlijnig zijn lijkt me wel handig.
In dit soort topics is modden inderdaad niet makkelijk. We proberen uiteraard rechtlijnig te zijn, maar wat is rechtlijnig?

Stel dat reacties een score krijgen van 1 tot 10, waarbij 10 de beste reactie ooit is, en 1 de slechtste reactie ooit. Iemand reageert met een mening, score 8. Iemand anders is het daarmee eens, en reageert daar wat heftiger op, met score 6. Daarna reageert de eerste weer wat heftiger, met een 5. Wij als mods zouden kunnen zeggen: 5 is onvoldoende, dat accepteren we niet meer, dus die reactie moet weg. De voorgaande reacties met scores 6 en 8 laten we staan. Die met een 6 is weliswaar niet echt super, maar nog net voldoende.

Maar wat nou, als jij degene was die de reactie met score 8 hebt geplaatst. Goede post, goede inhoud, prima reactie, maar misschien met een wat afwijkende mening (of niet, de daadwerkelijke mening is niet relevant). Iemand reageert op jou met een 6. Enigszins heftig, maar volgens ons mods kan het nog net. Maar jij vindt het echt niet tof. Dat is volledig te begrijpen. Dus jij reageert op die 6 met een 5. Iemand anders, wie dan ook, maakt een TR. Wij verwijderen jouw reactie. Jij boos op ons, want jij wordt beperkt in het uiten van je mening. Ook volledig begrijpelijk. En jij vraagt je af waarom jouw reactie wel verwijderd wordt, en die met score 6 niet. Die was immers ook al niet al te best.

Wat we ook hadden kunnen doen, is de reactie met score 6 ook verwijderen. Die kan immers gezien worden als begin van de ontspoorde discussie. Voor jou voelt dat mogelijk eerlijker. Maar het heeft ook tot gevolg dat het lijkt alsof wij mods geen enkele vorm van discussie accepteren over jouw mening. We verwijderen namelijk elke reactie daarop.

Wat we tenslotte hadden kunnen doen, is jouw oorspronkelijke mening met score 8 ook nog verwijderen. Die stond immers aan de wieg van de ontspoorde discussie. Maar ja, dan lijkt het alsof we helemaal geen (afwijkende) meningen meer toestaan.

Dus wat is wijsheid? Alleen de reacties met een onvoldoende verwijderen? Of ook de reacties die het begin van een ontspoorde discussie zijn? En zo ja, waar begint de ontspoorde discussie precies (dat is soms bijzonder lastig vast te stellen, tussen allerlei prima reacties). Of moeten we gewoon helemaal maar geen discussies laten beginnen door alle meningen te verwijderen?

Ja, dat is dus moeilijk, dat modden. En ik snap dat mensen zich tegen de borst gestuit voelen als hun reactie verwijderd wordt, en zien dat die van een ander blijft staan. Dat is ook niet leuk, maar ook nooit ons doel. Ons doel is voor zo veel mogelijk mensen een zo leuk mogelijk forum realiseren.

Wat we weten, is dat die ontspoorde discussies voor niemand wenselijk zijn. Niemand wordt daar blij van. Ook niet de mensen die eraan deelnemen. Dat geloof ik wel. Maar de enige manier om er wat aan te doen, is optreden tegen de mensen die meedoen aan de ontspoorde discussies. Stel dat dat 10% van alle users in de topics zijn. 90% heeft er dus alleen maar last van. De enige optie die wij als moderators dan hebben, is iets doen aan (een deel van) de reacties van die 10%. Lang niet alle uiteraard he, maar het ontspoorde deel daarvan. Die 10% vinden dat niet tof natuurlijk. Snap ik. Ik zou het ook niet tof vinden als mijn reacties verwijderd worden. Dus is het logisch dat die 10% gaat klagen over het moderatiebeleid.

Maar wat die 10% misschien niet helemaal beseft, is dat 90% van de users gewoon blij is dat er geen (of in ieder geval minder) ontspoorde discussies zijn in de topics. En dat is het doel van ons mods. Helaas is het daardoor voor 10% minder tof dan wij en zij zouden willen. Ja, ook wij, want geloof me, er is geen mod die 's ochtends denkt 'Ha tof, laat ik vandaag weer eens wat reacties van user X gaan verwijderen!'. Stuk voor stuk vinden we het enorm jammer dat er discussies ontsporen. Want onderaan de streep zijn we allemaal Tweakers in hart en nieren, zowel de 10%, als de 90%, als de mods.

Cunning linguist.

• Helgie

Helgie

Misantroop

[b]Bart ® schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:06:

Dan kunnen we het er verder ook niet meer over hebben natuurlijk, als het bij een kluit modder gooien blijft.
[...]
Waarom? Puur uit interesse.
Omdat ik vind dat je je niet gedraagt zoals er van jou redelijkerwijs verwacht mag worden.
[...]
Meer werk kan het niet echt opleveren. Natuurlijk was het niet netjes. Het was 100% in lijn met hoe wij met regelmaat benaderd worden. Absoluut niet hoe ik normaal met mensen omga.

[...]
Dat denk ik ook niet.

[...]
Ik zie dagelijks users zo reageren.

[...]
Tja, het is triest dat het nodig is. Triest dat mensen niet uit zichzelf normaal kunnen reageren op elkaar.
Is het wel nodig dan? Denk je dat de user waarop je reageerde nu wél beleefd gaat reageren, of juist minder beleefd? Is het niet beter om te laten zien hoe het wel moet in plaats van het gedrag wat je ongewenst vindt te kopieren?
[...]
Natuurlijk ben ik enigszins geïrriteerd door de manier waarop sommigen hier en in de consoletopics reageren en met elkaar omgaan. Dat zijn we volgens mij allemaal. Voor een groot deel zit dat in aannames die iedereen doet, zonder te weten hoe de vork in de steel steekt. Je doet er zelf hier ook weer een. Je neemt aan dat ik pretendeer. Ik pretendeer helemaal niets. Men neemt aan dat mods niet objectief zijn. Men neemt aan dat mods mensen voortrekken. Dat is gewoon pertinent onwaar.
Ik neem inderdaad aan dat jij pretendeert. Ik denk namelijk niet dat jij met enige geloofwaardigheid kan stellen dat de reactie die jij achterliet bedoeld was om de user in kwestie een spiegel voor te houden; ik denk dat die reactie bedoeld was om lullig te zijn. En dat kan prima gerechtvaardigd zijn. Maar kom daar dan wel gewoon voor uit, en gebruik geen excuus om iets recht te breien. Dat is helemaal niet nodig namelijk.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Helgie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Omdat ik vind dat je je niet gedraagt zoals er van jou redelijkerwijs verwacht mag worden.
Alleen van mij?
[...]

Is het wel nodig dan? Denk je dat de user waarop je reageerde nu wél beleefd gaat reageren, of juist minder beleefd?
Geen idee. De tijd zal het leren.
Is het niet beter om te laten zien hoe het wel moet in plaats van het gedrag wat je ongewenst vindt te kopieren?
De ervaring heeft inmiddels uitgewezen dat dat weinig impact heeft op het gedrag van een aantal personen.
[...]

Ik neem inderdaad aan dat jij pretendeert. Ik denk namelijk niet dat jij met enige geloofwaardigheid kan stellen dat de reactie die jij achterliet bedoeld was om de user in kwestie een spiegel voor te houden; ik denk dat die reactie bedoeld was om lullig te zijn. En dat kan prima gerechtvaardigd zijn. Maar kom daar dan wel gewoon voor uit, en gebruik geen excuus om iets recht te breien. Dat is helemaal niet nodig namelijk.
Mijn reactie was niet bedoeld om lullig te zijn, die was bedoeld om te laten zien hoe dat soort reacties overkomen. Ja, die komen lullig over. Dat is dus de uitwerking. Niet het doel. Je haalt die dingen vermoedelijk door elkaar.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Niet relevant. Jij bent de mod, je hebt de rode pet en de grotere e-peen. Je mag aan hogere standaarden gehouden worden dan de gemiddelde user.
[...]
Geen idee. De tijd zal het leren.

[...]
De ervaring heeft inmiddels uitgewezen dat dat weinig impact heeft op het gedrag van een aantal personen.

[...]
Mijn reactie was niet bedoeld om lullig te zijn, die was bedoeld om te laten zien hoe dat soort reacties overkomen. Ja, die komen lullig over. Dat is dus de uitwerking. Niet het doel. Je haalt die dingen vermoedelijk door elkaar.
Ik snap wat je zegt, maar ik geloof het niet.

Hypocrites must die

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Helgie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Niet relevant. Jij bent de mod, je hebt de rode pet en de grotere e-peen.
Na dit soort opmerkingen stop ik natuurlijk gelijk met lezen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Bart ® schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Na dit soort opmerkingen stop ik natuurlijk gelijk met lezen.
Oh, kom op. Je wordt niet aangevallen en doen alsof levert niemand wat op. Feit is dat je meer privileges hebt dan een gemiddelde user.

Ik neem aan dat mods er zijn om discussies in de juiste banen te leiden. Daar heb je bepaalde privileges voor gekregen. Als je vervolgens hetzelfde gaat reageren als de user die je beschuldigt van het niet fatsoenlijk discussieren, escaleer je de situatie alleen maar en schiet je dus geheel je doel voorbij. Of dat nu gaat om het voorhouden van een spiegel of niet; als je gaat doen wat jij zou moeten voorkomen, dan heeft het hele mod-systeem geen zin meer.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:06:
[...]
Dit komt weer een beetje over op de verkeerde manier, bot, volgens mij was ik dat niet naar jou. }:|
Een dat is precies mijn punt, een paar van jullie zijn moderator maar verdienen die functie NIET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Winkiller schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Dit komt weer een beetje over op de verkeerde manier, bot, volgens mij was ik dat niet naar jou. }:|
Een dat is precies mijn punt, een paar van jullie zijn moderator maar verdienen die functie NIET.
Dus als jij zoiets zegt:
Zonder enige vorm van argumentatie, zonder enig voorbeeld, dus feitelijk kunnen wij als mods hier gewoon niets tegenin brengen, niet op reageren, niets over discussiëren, niets weerleggen. Wij kunnen niets anders doen dan het slikken, want jij weigert het uit te leggen of toe te lichten. Dan is dat zuiver met modder gooien. Maar dat mag ik niet zeggen van jou, want dan ben ik bot? Dan verdien ik het niet om moderator te zijn? Oke. Omgekeerde wereld imo, maar goed.

Cunning linguist.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Dus als jij zoiets zegt:

[...]
Zonder enige vorm van argumentatie, zonder enig voorbeeld, dus feitelijk kunnen wij als mods hier gewoon niets tegenin brengen, niet op reageren, niets over discussiëren, niets weerleggen. Wij kunnen niets anders doen dan het slikken, want jij weigert het uit te leggen of toe te lichten. Dan is dat zuiver met modder gooien. Maar dat mag ik niet zeggen van jou, want dan ben ik bot? Dan verdien ik het niet om moderator te zijn? Oke. Omgekeerde wereld imo, maar goed.
Je doet jezelf er enorm goedkoop vanaf, ik had al tegen je gezegd dat het gebaseerd was op een persoonlijke mening en 19 jaar tweakers.net. Maar ik ben wel klaar nu want ik zal dit nooit gaan winnen en dat wil ik ook niet. Laat het maar rusten verder want ik vind het verder niet belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Winkiller schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

Je doet jezelf er enorm goedkoop vanaf, ik had al tegen je gezegd dat het gebaseerd was op een persoonlijke mening en 19 jaar tweakers.net.
Nee, dan ben jij dus degene die zich er makkelijk vanaf maakt. Ik kan hier namelijk niets tegenin brengen. Jij weigert het toe te lichten, dus hoe kun je dan zeggen dat ik me er makkelijk vanaf maak? Ik ben juist degene die hier iets aan wil doen.

Stel je voor, dat ik nu tegen jou zeg: 'ik vind jou een baggeruser, maar ik zeg niet waarom. Dat mag je zelf uitvogelen. Je zoekt het verder maar uit'. Wat kun jij daar dan mee? Helemaal niets. Zelfs als je het serieus zou willen nemen, zelfs als je er wat aan zou willen doen, dan kan dat niet. Er is totaal geen discussie of verbetering mogelijk. Dan ben ik toch niets anders aan het doen dan modder gooien naar jou?
Maar ik ben wel klaar nu want ik zal dit nooit gaan winnen en dat wil ik ook niet. Laat het maar rusten verder want ik vind het verder niet belangrijk.
Als jij denkt dat het een kwestie van winnen is, dan kun je inderdaad beter stoppen. Ik probeer namelijk niet te winnen, ik probeer een leuker forum neer te zetten.

Cunning linguist.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@Bart ®
Maak er vooral een leuker forum van, denk dat daar de essentie in zit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Man man man, het zijn toch altijd wederom wéér dezelfde sneue roeptoeters die naderhand hier schijnheilig gaan lopen janken dat hen zo'n enórm onrecht wordt aangedaan, zich totaaaaaal nergens van bewust zijn en de zelfreflectie van een visstick hebben :N

Hou toch eens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik val lichtelijk in de herhaling, maar de discussie is hier volledig ontspoort en het lijkt mij handiger om de discussie voor nu even te laten wat het is. De opmerkingen, bezwaren en discussie zijn gemaakt en gevoerd en vragen om een uitgebreide reactie. Ik kan er op dit moment helaas niet induiken, maar kom daar vanavond of anders morgenochtend mee.

edit: helaas is het meer werk dan gedacht en heb ik ook nog andere dingen te doen. Vanmiddag dan daadwerkelijk een inhoudelijk reactie van mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 21-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Bereid je maar voor, het is een muur van tekst geworden

Laat ik beginnen met dat ik het jammer vind dat de discussie zo uit de hand is gelopen in dit topic en ik had sneller willen reageren maar ik heb het op het moment nogal druk met onder andere werk dus het kwam er niet van.

Verder wil ik even wat dingen ophelderen.
- Als je een topic report maakt, kun je aan de kleur van het handje zien wat de status is van je reports. Is deze rood dan is hij nog ongelezen, oranje betekent dat iemand hem als gelezen heeft gemarkeerd en groen betekent dat hij is afgehandeld.
- Als je het niet eens bent met een moderatie dan kun je in dit topic daar een discussie over voeren, maar dit is niet de plek om de discussie voort te zetten (zoals de afgelopen paar dagen wel is gebeurd). Mocht je een conflict ervaren met een moderator dan kun je altijd zijn admin DM'en en voor spielerij ben ik dat. Mocht je met mij een conflict ervaren dan kun je bij de andere admins terecht of bij de community manager.

Dan verder op de inhoud van de discussie.

Het begon met D-Ed in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" die vroeg waarom zijn posts (ik neem aan D-Ed in "[PS5] Het pre-release kroeg topic" en D-Ed in "[PS5] Het pre-release kroeg topic") zijn gemodereerd. Ik schat dat het ondertussen wel duidelijk genoeg is uitgelegd door oa Geronimous en wat mij betreft is er terecht op gemodereerd.

Ook heb ik gekeken naar de berichten die zijn gemodereerd of verwijderd in dit topic zelf. Zoals ik eerder zei ben ik er zelf absoluut geen fan van omdat in dit topic te doen, maar de berichten die ik heb gelezen waren vaak echt niet ok en ik zou bij (volgens mij) al die berichten er op zijn minst over na hebben gedacht of ik er het weg zou modden of het gedaan hebben.

Vervolgens is er een hele discussie over de sfeer in het topic en de moderatie die daar gedaan word. Ik denk dat deze post van Geronimous en het laatste gedeelte van deze post van Bart een redelijk goede uitleg geven over hoe we proberen te modereren en waarom. Kort samengevat; we proberen redelijk consistent te modereren op de inhoud en om de verwijzingen van de andere consolebouwer uit de topics te houden. Ja, dat is een botte bijl en dat vinden wij ook niet leuk want wij willen een goed lopend forum met een goede sfeer en ja, moderaties kunnen daar inbreuk op maken. We doen dit omdat in het verleden is gebleken een discussietopic tussen de consoles alleen maar uitliep op een klassieke console war, met modder gooien, sneren en persoonlijke aanvallen waardoor het voor niemand leuk was. En helaas gebeurd dat op dit moment ook, in mijn ogen, doordat gebruikers van het ene kamp (en vice versa) hun gram gaan halen in een topic van het andere kant op een manier die ongeveer alleen maar kan leiden tot rotzooi en narigheid.

Wat dan wel weer opvallend is, is dat er meerdere keren werd opgemerkt dat er gebruikers zijn die juist sneller of harder aangepakt zouden moeten worden. Dus aan de ene kant word er te bot en te hard gemodereerd maar aan de andere kant vragen mensen dus juist ook harder beleid door die gebruikers dan maar van de site te weren.

Al met al worden er een aantal punten opgemerkt die ik zeker kan snappen en die gaan we binnen onze groep bespreken om te kijken wat voor beleid we er op na willen houden en hoe we dat gaan uitvoeren. Eventuele wijzigingen in beleid voor de console topics die daar uit voorkomen zal ik hier en in de betreffende topics delen.

Er word opgemerkt dat de moderatie inconsistent is. Dat kan. Dat is niet bedoeling, maar in snellopende topics is het onmogelijk om het allemaal bij te houden. En als er dan geen topic reports worden aangemaakt dan kan ongepast gedrag over het hoofd gezien worden. Maar dat betekend niet dat het daarmee meteen ok is. Verre van.

Verder werd er ook opgemerkt dat het beter zou zijn als een mod met weinig affiniteit beter kan modereren dan een mod met veel affiniteit. Om eerlijk te zijn kan ik het er niet mee eens zijn, als het uberhaupt mogelijk is om een mod zonder affiniteit te vinden. In onze ervaring (zowel die van mij als die van andere admins) lopen moeilijkere topics vaak juist beter als een moderator ook als gewone gebruiker aanwezig is. Die kan dan een beetje bijsturen als dat nodig is zonder dat het meteen een moderatie word en kan deze ook beter inschatten of iets een belediging/sneer of wat dan ook is. Daarnaast moet je je natuurlijk ook afvragen of moderators geen affiniteit kunnen hebben en wat dat verder voor impact zou hebben. Moderators worden sowieso vaak uitgekozen voor het deel van het forum waar ze het actiefst zijn, dus dan heb je al affiniteit te pakken. Het is zeker goed om een minder specifiek betrokken moderator er bij te hebben voor second opinion of iets dergelijks. Het punt is echter ook dat als ik alleen maar dingen zou modereren, toen ik nog moderator was, waar ik vrij weinig mee had er voor mij het plezier snel uit zou zijn gegaan en de kwaliteit van de moderaties ook van lager niveau zouden zijn.

Ik hoop dat dit voor iedereen wat duidelijkheid geeft. Uiteindelijk willen we een goedlopend forum, met een goede sfeer waar iedereen kan en wil meedoen. Zoals gezegd, wij gaan intern overleggen over wat we anders willen/kunnen doen in het modereren in de topics en de resultaten daarvan zal ik hier delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Beste gamers, Tweakers, gamende Tweakers, en tweakende gamers,

Ik wil ook nog even reageren op de discussie van enkele dagen geleden. Het zal niet zo'n wall of text worden als @Gropah hierboven uit zijn toetsenbord weet te persen :7.

Na enig nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik iets gepresteerd heb wat ik zo af en toe doe: een lompe actie met de beste intenties. Zoals ik al eerder gezegd heb, had ik de beste intenties. Ik wil dat het weer gezellig wordt in de consoletopics. Daar handelde ik naar.

Wat ik me op dat moment echter niet besefte, is dat de gevolgen van dat handelen niet per se in lijn liggen met de intenties van dat handelen. Dat besef is er nu wel. Mogelijk heb ik mensen gekwetst of beledigd (ik zeg mogelijk omdat ik in niemands hoofd kan kijken). Nogmaals: het was dus nooit mijn intentie om mensen te kwetsen, maar dat is dus wel een potentieel gevolg geweest.

Daarom hierbij mijn welgemeende excuses aan allen die dat zo hebben ervaren, en met name aan @Segafreak83 en @justifire. Ik hoop dat we dit achter ons kunnen laten en er weer een leuk forum van kunnen maken!

Mochten er mensen willen reageren, of aanvullingen hebben, of me gewoon een eikel willen noemen, doe dat per DM. Dan houden we dit topic verder voor wat het bedoeld is :). Dankjewel!

Cunning linguist.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:36
Beste moderatoren, waarom modereren jullie post met te grote afbeeldingen nooit?

Onder elke te grote afbeelding staat uitermate duidelijk: "Deze afbeelding is 1500 * 844 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet."

Waarom modereren of verwijderen jullie dergelijke berichten niet? Dit is een zeer duidelijke regel c.q. vereiste en dit wordt bovendien ook nog zeer duidelijk aangegeven in een rode balk.
Dit is redelijk zwart-wit en wijkt dus af van de meeste andere moderaties waarover of i.i.g. tot op zekere hoogte gediscussieerd kan worden omdat deze juist niet zwart-wit zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door ariekanari op 10-09-2020 11:04 . Reden: zwart-wit ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Geronimous prima moderatie van mijn post. Mag ook wel eens gezegd worden. Fijn weekend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Segafreak83 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:45:
[mbr]*knip* niet onderbouwd negatieve uitlatingen doen, het is nu wel weer klaar, goed?[/]
Wat is dit nu?

De reactie was onderbouwd, en ik heb er bewust meer moeite ingestoken om het te motiveren. En hij was niet negatief, maar realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

@Chaoss
Ik word persoonlijk aangevallen dat ik blind ben en vasthoudt aan achterhaalde ideeen en reageer daar op.
Mijn post wordt weggemod met als reden “niet op de man”
Maar de post waar ik op reageerde blijft doodleuk staan ?

Aenea in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 13-09-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De orginele post gaat over de 4K discussie. Jouw 'je moet eens langs de specsavers' had niets meer met de disussie te maken en was enkel en alleen maar denigerend en op de man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Chaoss schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:14:
De orginele post gaat over de 4K discussie. Jouw 'je moet eens langs de specsavers' had niets meer met de disussie te maken en was enkel en alleen maar denigerend en op de man.
Dus dat ik blind ben en vasthoud aan oude ideeen is niet denigrerend en op de man ?

En ja tuurlijk geef ik dan een sneer terug over Specsavers, prima al had je dat weggemod maar doe dan ook wat aan het op de man spelen in de post waar ik op reageerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Waar staat dat? Ik kan er overheen gelezen heben maar dat staat iig niet in de post die jij hierboven aanhaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
@Chaoss , ik kan je moderaties niet meer serieus nemen helaas.. In mijn optiek een PlayStation fanboy met een duidelijke moderatie voorkeur :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
D-Ed schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:11:
@Chaoss , ik kan je moderaties niet meer serieus nemen helaas.. In mijn optiek een PlayStation fanboy met een duidelijke moderatie voorkeur :N
Om je eerdere vraag te beantwoorden (die sloeg nog ergens op) ja ik/wij modden in beide (alle) topics met dezelfe regels. Op de man is op de man etc.

In dit geval heb ik ook de reacties die de PS5 'verdedigen' weggehaald uit het XSX tooic. Hiermee is je opmerking al ontkracht.

Voordat je zoiets roept, zoek voor de grap eens het aantal moderaties op in het PS5 topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Wrong topic

[ Voor 94% gewijzigd door drakiesoft op 13-09-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:21:
[...]

Om je eerdere vraag te beantwoorden (die sloeg nog ergens op) ja ik/wij modden in beide (alle) topics met dezelfe regels. Op de man is op de man etc.

In dit geval heb ik ook de reacties die de PS5 'verdedigen' weggehaald uit het XSX tooic. Hiermee is je opmerking al debunked.

Voordat je zoiets roept, zoek voor de grap eens het aantal moderaties op in het PS5 topic.
Het maakt mij niets uit als men ‘verdedigd’ als het inhoudelijk is en geen FUD bevat..

Je haalt gewoon complete Posts weg dus het is moeilijk terug te kijken door ons wat er precies is gezegd en op wie.. Er zijn nog genoeg ‘steken onder water’ van een bepaalde user in het PS5 topic die bedoeld zijn mensen uit de tent te lokken..

Afijn, fijne zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Dit is niet de plek om een persoonlijke vete uit te vechten

[ Voor 116% gewijzigd door Gropah op 13-09-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als je voelt dat je je moet verdedigen, doe dat dan op een constructieve manier

[ Voor 91% gewijzigd door Gropah op 13-09-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dit voegt niets toe en stookt het vuurtje alleen maar verder op

[ Voor 84% gewijzigd door Gropah op 13-09-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:38:
@uchiha tijntje Ik lees nog steeds mee hoor, maar kan jij je een keer eens NIET BEMOEIEN met alle discussies die er lopen? Die berichten over XSS zijn gewoon feiten en als jij het tegendeel niet kan bewijzen moet je gewoon je handen van je toetsenbord houden. Zelf heb je regelmatig een kortsluiting en hop je in de PS5 topic en bericht je te bitchen over van alles en nog wat om maar even je aandacht daar te krijgen.

Wie denk je wel niet dat je bent? Je hoeft je er niet altijd tussen te mengen alsof je een soort "leider" van de groep bent.

En wat betreft gasten als D-Ed, RRCreation...jullie doen net zo hard mee met fud verspreiden en zonder enig bron vermelding. Nu in de laatste pagina doen alsof jullie neus bloeden is best lachwekkend om te zien namelijk. Die constante sneertjes naar de concurrent gebeurt toch echt nonstop in de XSX topic.

Iets met, bang, onderbuik gevoelens, frustratie, onzeker...dat PlayStation de komende jaren weer pakslagen gaat uitdelen? Wees blij met je console en over een paar maanden mag je er 2 kaarsjes naast zetten en weer van die lofwoorden tegenaan gooien. Misschien ook gelijk een foto van Phil Spencer ernaast?
Fijn dat je je niet meer vertoond. Dat is wederzijds denk ik. Misschien moet je het daarbij laten en hier ook geen onzin verkopen. Je sneertjes op het ps5 topic van Bram en jou gedogen we ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat het hele FuD verhaal betreft, ja er wordt veel troep verspreid wat nergens oo gebassseerd is. Nu wordt er te pas en te onpas geroepen dat is FUD! Het is geen doen dat mods alles gaan factchecken, probeer dat dus zelf te doen voordat je post.

@D-Ed Ik haal post weg omdat ze anders ook compleet weggeknipt zouden worden, dat maakt dus geen verschil voor het teruglezen

Als je ergens problemen mee hebt dan mag je daar een topic report van doen dan worden ze bekeken. Ik heb zo goed mogelijk de afgelopen 5 pagina's door genomen. Betekend niet dat we met elke TR wat kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het zou overbodig moeten zijn, maar dit is niet de plek om persoonlijke vete's uit te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kunnen die posts waarop de man gespeeld wordt in dit topic dan ook gedelete worden?

[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-09-2020 12:47 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste