Ik gebruik Polaris office op mijn galaxy note, maar iedere keer als ik wat heb getypt in een cel van een excelsheet en ik ga dmv enter of dat V teken naar de volgende cel dan verdwijnt mijn toetsenbord. Hoe kan ik deze vastzetten?
Hebben jullie ook dat de batterij cover heel erg kraakt. Bij mij sluit de cover dus niet geheel goed aan. Ik heb het idee dat de cover wat te breed is waardoor deze een beetje bol gaat staan. Waardoor er ruimte ontstaat tussen de cover en het frame. Meer mensen hier last van?
Langs de rand even voorzichtig , maar stevig aandrukken.japiesa schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:45:
Hebben jullie ook dat de batterij cover heel erg kraakt. Bij mij sluit de cover dus niet geheel goed aan. Ik heb het idee dat de cover wat te breed is waardoor deze een beetje bol gaat staan. Waardoor er ruimte ontstaat tussen de cover en het frame. Meer mensen hier last van?
Waarschijnlijk moet er nog ergens wat "vastklikken".
Had in het begin een soortgelijk probleem.japiesa schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:45:
Uiteindelijk bleek dat ik de achterkant niet hard genoeg had aangedrukt op bepaalde punten omdat ik bang was iets af te breken, uiteindelijk na 3 dagen toch maar eens flink doorgedrukt op de plek waar de aansluiting niet goed was en toen was het probleem opgelost.
Misschien is dit bij jou ook aan de hand?
Dit was idd de oorzaak van het probleem. Op het oog zat de cover er goed op. Maar na stevig aandrukken bleek de cover op 1 plekje toch nog te "klikken". Thanks voor reacties.René van Gaalen schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:33:
[...]
Had in het begin een soortgelijk probleem.
Uiteindelijk bleek dat ik de achterkant niet hard genoeg had aangedrukt op bepaalde punten omdat ik bang was iets af te breken, uiteindelijk na 3 dagen toch maar eens flink doorgedrukt op de plek waar de aansluiting niet goed was en toen was het probleem opgelost.
Misschien is dit bij jou ook aan de hand?
Wauw wauw wauw.Nicksterrr schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:04:
[...]
En je vergeet 1 belangrijk punt, de winkel is het aanspreekpunt maar JIJ als consument gaat een overeenkomst aan met een fabrikant op het moment dat JIJ een product koopt van hun!
Ik ben zelf eigenaar van een winkel, en werkt inmiddels 10 jaar als winkelier wat niet wil zeggen dat ik ALLES weet, maar ik wel weet hoe het erop aan komt kwa service en garantie.
Als consument heb je een overeenkomst met de winkelier. Te weten een koopovereenkomst.
En als consument heb je het wettelijk recht op garantie. De zogenaamde conformiteitsregel.
De winkelier heeft de plicht deze na te leven en mag de consument dit niet onthouden. Ook niet via de Algemene Voorwaarden van de winkelier of wat dan ook.
Deze garantie staat los van de (vrijwillige) fabrieksgarantie die door fabrikanten kan worden gegeven. Meestal is de fabrieksgarantie dan 1 of 2 jaar.
Maar als consument ben je dus niet aan gebonden aan de fabrieksgarantie: je mag van een product verwachten dat het werkt zoals de verwachtingen zijn geschept. Als je bijv. een nieuwe Miele wasmachine koopt, en deze begeeft het na 13 maanden terwijl je dat ding normaal gebruikt, dan heeft in feite de winkelier in principe een probleem: hij heeft iets verkocht dat niet conform de geschepte verwachtingen werkt, en hij moet dat (kosteloos) verhelpen.
[ Voor 7% gewijzigd door nl-x op 04-12-2011 14:08 ]
Trouwens, for the love of god and all that is holy. Help!
Ik erger me rot aan het instellen van mail en in dit topic heb ik 3 anderen gezien met het zelfde probleem. Maar ik zie er geen oplossingen bij.
Eximius in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220)"
aartje1975 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220)"
joosthaarman in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220)"
Ik heb 3 accounts, en daarvan werkt alleen de gmail. De andere twee, imap -zonder vpn- en exchange -met vpn-, krijg ik niet aan de praat. Ik heb mijn Note nu al een aantal keren naar fabrieksinstellingen gezet. Geprobeerd om eerst imap, dan exchange, dan gmail in te stellen. Andere volgorden geprobeerd. Maar niets.
VPN inloggen werkt vlekkeloos. (Alhoewel een remember password ideaal zou zijn.)
Mail instellingen invoeren voor imap en exchange gaat ook. Met een verkeerd wachtwoord geeft hij dat aan en kun je niet verder. Met een correct wachtwoord gaat hij netjes verder.
Maar als ik zeg 'haal mail op', dan doet hij alsof hij het doet, en toont hij de knop 'haal meer mail op'. Maar daadwerkelijk mail zien met imap/exchange? Ho maar.
Mijn Note is overigens al geupdate naar de laatste versie 2.3.6.
Iemand een hint?
Ik erger me rot aan het instellen van mail en in dit topic heb ik 3 anderen gezien met het zelfde probleem. Maar ik zie er geen oplossingen bij.
Ik heb 3 accounts, en daarvan werkt alleen de gmail. De andere twee, imap -zonder vpn- en exchange -met vpn-, krijg ik niet aan de praat. Ik heb mijn Note nu al een aantal keren naar fabrieksinstellingen gezet. Geprobeerd om eerst imap, dan exchange, dan gmail in te stellen. Andere volgorden geprobeerd. Maar niets.
VPN inloggen werkt vlekkeloos. (Alhoewel een remember password ideaal zou zijn.)
Mail instellingen invoeren voor imap en exchange gaat ook. Met een verkeerd wachtwoord geeft hij dat aan en kun je niet verder. Met een correct wachtwoord gaat hij netjes verder.
Maar als ik zeg 'haal mail op', dan doet hij alsof hij het doet, en toont hij de knop 'haal meer mail op'. Maar daadwerkelijk mail zien met imap/exchange? Ho maar.
Iemand een hint?
[ Voor 3% gewijzigd door nl-x op 04-12-2011 14:56 ]
Verder heb ik overigens het volgende meegemaakt:
Bij de Dixons hebben ze dit toestel relatief vrij goedkoop (599), maar zij bieden geen abonnementen.
Dus heb ik mijn toestel bij een telecomwinkel gekocht, alwaar ze het toestel voor dezelfde prijs verkochten. (Maar natuurlijk veel goedkoper in combinatie met abonnement.)
Eenmaal thuis zag ik dat de flap cover ontbrak. En gegeven het feit dat de winkelier een doosje aan mij verkocht met verbroken zegel en vingerafdrukken op de telefoon, dacht ik 'die ligt vast nog ergens in de winkel'. Ik wilde aanvankelijk niet moeilijk doen over dat de telefoon blijkbaar eens uit de doos was gehaald, daar hij er nog nieuw genoeg uit zag (stickers zaten nog op scherm, etc.)
Ik terug bij winkelier, en die vertelt mij plots: Er hoort geen flap cover bij.
Ik naar Dixons om een aparte te kopen, maar zeggen zij: Hoort er gewoon bij.
Ik terug bij winkelier: Ja, wij hebben hem parallel geimporteerd. En aldaar zat hij er niet bij.
Ik ontevreden klagen, en winkelier heeft er nu een flapcover voor me besteld, op zijn kosten.
En daarna moest ik nog een keer naar de winkelier, want na het aanzetten van het apparaat zag ik allemaal rare tekens. (Wat achteraf Grieks bleek te zijn.)
Ook na iedere factory reset krijg ik weer Grieks als eerste scherm. (En Samsung, als je meeleest, vervang de 'verander taal' knop aub in een tekening van de wereldbol, of in vlaggetjes. Want als je geen grieks verstaat, dan versta je natuurlijk ook niet 'Αλλαγή γλώσσας'.
Maar nu zit ik eigenlijk met de volgende vraag:
wat zijn de nadelen van een parallelle import?
- Mis ik bepaalde frequentie bandbreedtes?
- Ben ik later aan de beurt met updates? (heb eea onduidelijks gelezen in dit topic)
- Ik zie in mijn display nu T-Mobile Proximus (wtf?) , komt dat daardoor?
- etc.
*#1234# output:
PDA: N7000XXKKA
PHONE: N7000XXKK5
CSC: N7000OXXKK5
Build Info : Fri Nov 11 14:46:53 KST 2011
*#272*IMEI#:
Sales Code: EUR
Sticker onder batterij:
Model: GT-N7000
SSN: N7000GSMH
FCC ID: A3LGTI9220
Mijn tweede vraag is eigenlijk: ik zie dat ik met *#272*IMEI# de code kan veranderen.
Is dit het enige wat ik hoef te doen om mijn telefoon daadwerkelijk een Nederlandse te laten worden?
Bij de Dixons hebben ze dit toestel relatief vrij goedkoop (599), maar zij bieden geen abonnementen.
Dus heb ik mijn toestel bij een telecomwinkel gekocht, alwaar ze het toestel voor dezelfde prijs verkochten. (Maar natuurlijk veel goedkoper in combinatie met abonnement.)
Eenmaal thuis zag ik dat de flap cover ontbrak. En gegeven het feit dat de winkelier een doosje aan mij verkocht met verbroken zegel en vingerafdrukken op de telefoon, dacht ik 'die ligt vast nog ergens in de winkel'. Ik wilde aanvankelijk niet moeilijk doen over dat de telefoon blijkbaar eens uit de doos was gehaald, daar hij er nog nieuw genoeg uit zag (stickers zaten nog op scherm, etc.)
Ik terug bij winkelier, en die vertelt mij plots: Er hoort geen flap cover bij.
Ik naar Dixons om een aparte te kopen, maar zeggen zij: Hoort er gewoon bij.
Ik terug bij winkelier: Ja, wij hebben hem parallel geimporteerd. En aldaar zat hij er niet bij.
Ik ontevreden klagen, en winkelier heeft er nu een flapcover voor me besteld, op zijn kosten.
En daarna moest ik nog een keer naar de winkelier, want na het aanzetten van het apparaat zag ik allemaal rare tekens. (Wat achteraf Grieks bleek te zijn.)
Ook na iedere factory reset krijg ik weer Grieks als eerste scherm. (En Samsung, als je meeleest, vervang de 'verander taal' knop aub in een tekening van de wereldbol, of in vlaggetjes. Want als je geen grieks verstaat, dan versta je natuurlijk ook niet 'Αλλαγή γλώσσας'.
Maar nu zit ik eigenlijk met de volgende vraag:
wat zijn de nadelen van een parallelle import?
- Mis ik bepaalde frequentie bandbreedtes?
- Ben ik later aan de beurt met updates? (heb eea onduidelijks gelezen in dit topic)
- Ik zie in mijn display nu T-Mobile Proximus (wtf?) , komt dat daardoor?
- etc.
*#1234# output:
PDA: N7000XXKKA
PHONE: N7000XXKK5
CSC: N7000OXXKK5
Build Info : Fri Nov 11 14:46:53 KST 2011
*#272*IMEI#:
Sales Code: EUR
Sticker onder batterij:
Model: GT-N7000
SSN: N7000GSMH
FCC ID: A3LGTI9220
Mijn tweede vraag is eigenlijk: ik zie dat ik met *#272*IMEI# de code kan veranderen.
Is dit het enige wat ik hoef te doen om mijn telefoon daadwerkelijk een Nederlandse te laten worden?
[ Voor 3% gewijzigd door nl-x op 04-12-2011 15:05 ]
die flipcover zit er niet altijd bij inderdaad, dus dat de winkelier dat voor je besteld is op zich al aardig van hem.
Je hebt een goede landcode, deze zou je eventueel naar NL kunnen veranderen als je dat wil. Of het handig is weet ik niet, want met een NL code ben je later aan de beurt met updates.
Je hebt een goede landcode, deze zou je eventueel naar NL kunnen veranderen als je dat wil. Of het handig is weet ik niet, want met een NL code ben je later aan de beurt met updates.
Kun je aub wat specifieker zijn?418O2 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:59:
die flipcover zit er niet altijd bij inderdaad, dus dat de winkelier dat voor je besteld is op zich al aardig van hem.
Is landcode het zelfde als de Sales code?
Wat is de NL Landcode? (Oftewel EUR moet veranderd worden in?)
Is mijn toestel na deze handeling volledig genaturaliseerd tot een Nederlandse? (Na factory reset geen Grieks meer?)
Sorry voor de vele vragen. En zodra ik zelf meer heb geexperimenteerd, zal ik dat natuurlijk hier delen.
Verwijderd
Voor de mensen die zich nog afvragen hoe het fototoestel scoort heb ik hier een voorbeeldje. Gisteravond hadden we een personeelsfeest en ik ging er van uit dat de foto die ik nam alles behalve sfeer zou uitstralen... Groot was mijn verbazing toen ik deze vandaag bekeek...
link, wel automatisch verkleind door Google+ .
De kleuren in de achtergrond vallen volgens mij zeer goed mee en de flits heeft net genoeg ingeflitst zonder over te belichten. Dikke pluim voor de Note!
link, wel automatisch verkleind door Google+ .
De kleuren in de achtergrond vallen volgens mij zeer goed mee en de flits heeft net genoeg ingeflitst zonder over te belichten. Dikke pluim voor de Note!
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 19:17 . Reden: d/t-fout :-/ ]
Dat kan je op zich ook wel vinden.nl-x schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:07:
[...]
Kun je aub wat specifieker zijn?
Is landcode het zelfde als de Sales code?
Wat is de NL Landcode? (Oftewel EUR moet veranderd worden in?)
Is mijn toestel na deze handeling volledig genaturaliseerd tot een Nederlandse? (Na factory reset geen Grieks meer?)
Sorry voor de vele vragen. En zodra ik zelf meer heb geexperimenteerd, zal ik dat natuurlijk hier delen.
De updates worden vaak adhv productcodes (wat feitelijk regiocodes zijn) uitgerold. De NL specifieke code is pas later aan de beurt (ik gok ivm vertalingen). Met EUR zit je in principe goed.
Maar met Eur heb ik juist bijv. Grieks na factory reset.
Ik zie in dit topic meerdere codes voorbij komen. DTB het meest denk ikop Ik sta op het punt om daar een gokje op te wagen
Ik zie in dit topic meerdere codes voorbij komen. DTB het meest denk ikop Ik sta op het punt om daar een gokje op te wagen
Verwijderd
DTB is naar mijn weten de Duitse uitvoering want ik kreeg na het kiezen van DTB een azerty toetsenboard maar dat veranderd na het installatie automatisch naar de taal van de simkaart dus van de proveder.nl-x schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:35:
Ik denk dat je met deze versie het snelst een update zal krijgen want je kreeg meteen een update naar 2.3.6.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 20:32 ]
ik heb sinds enkele dag problemen met mijn note *zucht!
batterij is snel leeg. Bovenzijde van het toestel wordt warm.
heb nu een volledige hard reset gedaan en ga hem een hele nacht laten laden... zit op 3.2.6 en sinds dien heb ik die problemen ( ik kom van een iPhone en ken dus compleet niks van android en al die "termen die jullie gebruiken)
ik heb wel al wat forums gelezen en las dat er toch heel wat mensen zijn die probs hebben met hun batterij...
maar vooral dat ie warm wordt vind ik lastig..
nog iemand met dit probleem?
ow en voor ik het vergeet (was het vergeten)
nu heb ik al 3x gehad dat ie zomaar uitviel.. ik nam hem uit mijn tas en ie was zo dood als een pier...
heb nu een volledige hard reset gedaan en ga hem een hele nacht laten laden... zit op 3.2.6 en sinds dien heb ik die problemen ( ik kom van een iPhone en ken dus compleet niks van android en al die "termen die jullie gebruiken)
ik heb wel al wat forums gelezen en las dat er toch heel wat mensen zijn die probs hebben met hun batterij...
nu heb ik al 3x gehad dat ie zomaar uitviel.. ik nam hem uit mijn tas en ie was zo dood als een pier...
[ Voor 12% gewijzigd door Nachtaapje op 04-12-2011 21:53 ]
Verwijderd
Nee ik heb het toestel 2 weken en heb dit probleem niet, ik denk dat je het best terug kan gaan waar je het toestel hebt gekochtNachtaapje schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:52:
ik heb sinds enkele dag problemen met mijn note *zucht!
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:29:
[...]
DTB is naar mijn weten de Duitse uitvoering want ik kreeg na het kiezen van DTB een azerty toetsenboard maar dat veranderd na het installatie automatisch naar de taal van de simkaart dus van de proveder.
Ik denk dat je met deze versie het snelst een update zal krijgen want je kreeg meteen een update naar 2.3.6.
DBTnl-x schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:35:
hier vreesde ik al voorVerwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:10:
[...]
ik denk dat je het best terug kan gaan waar je het toestel hebt gekocht

maar goed! hij moet natuurlijk wel behoorlijk werken!! kost meer dan genoeg!!
Na iets meer dan 2 weken gebruik te maken van deze note kan ik wel concluderen dat ik compleet verliefd erop ben geworden. Ik "was" feitelijk een heuse htc van, maar de kleuren en dergelijke van de samsung zijn gewoon formidabel. Ik ben nu aan h azen op een samsung galaxy tab 7" ik denk dat dit net zo'n mooi beeld geeft als de note
Verwijderd
ik heb hiervoor een htc hd2 in gebruik en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook verliefd ben geraakt aan deze telefoon.marcel23456 schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:24:
Na iets meer dan 2 weken gebruik te maken van deze note kan ik wel concluderen dat ik compleet verliefd erop ben geworden. Ik "was" feitelijk een heuse htc van, maar de kleuren en dergelijke van de samsung zijn gewoon formidabel. Ik ben nu aan h azen op een samsung galaxy tab 7" ik denk dat dit net zo'n mooi beeld geeft als de note
Ik had op de hd2 met internetten dat ie de tekst centreerde en dacht dat het op de note niet mogelijk was maar ik gebruik nu opera mobiele die dat ook ondersteunt met inzoemen wat ik nodig hebt vanwege mijn slechte ogen en nu kan ik makkelijk en snel internetten verder gebruik ik het ook natuurlijk voor het bellen en het dagelijks volgen van mijn emails en voor het tv kijken en mijn zoon van 6 jaar speel er games mee.
Dus echt een aanrader hij is snel en het heeft een mooi groot scherm.
Het zal volgend helemaal mooi gaan worden als tie de update gaat krijgen naar ice cream die nu op de nexius zit en ze zijn over ice cream heel erg te spreken dus dat belooft nog wat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 00:15 ]
Verwijderd
Tekst reflowen doet de standaard browser ook. Dat zit in de instelling. "tekst aanpassing aan scherm" ofzoiets.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:11:
[...]
ik heb hiervoor een htc hd2 in gebruik en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook verliefd ben geraakt aan deze telefoon.
Ik had op de hd2 met internetten dat ie de tekst centreerde en dacht dat het op de note niet mogelijk was maar ik gebruik nu opera mobiele die dat ook ondersteunt met inzoemen wat ik nodig hebt vanwege mijn slechte ogen en nu kan ik makkelijk en snel internetten verder gebruik ik het ook natuurlijk voor het bellen en het dagelijks volgen van mijn emails en voor het tv kijken en mijn zoon van 6 jaar speel er games mee.
Dus echt een aanrader hij is snel en het heeft een mooi groot scherm.
Verwijderd
Ik vindt Opera mobiele mooier en uitgebreider.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:14:
[...]
Tekst reflowen doet de standaard browser ook. Dat zit in de instelling. "tekst aanpassing aan scherm" ofzoiets.
Bah. DBT zit niet eens in mijn lijstje. Als ik *#272*IMEI# doe, dan zijn dit mijn opties:
amn - atl - ato - aut - bgl
cnx - coa - cos - cro - cyo
cyv - dnf - ero - eur - gbl
itv - kor - mko - mob - msr
mtl - nee - o2c - o2i - o2u
omn - ora - ors - pan - phe
rom - seb - smo - tms - tmt
tmu - top - tph - tra - tsr
two - vdc - vdh - vgr - vim
vip - vod - vom - vvr - win
xee - xef - xeh - xez - xsk
bog - ftm - hat - sim
amn - atl - ato - aut - bgl
cnx - coa - cos - cro - cyo
cyv - dnf - ero - eur - gbl
itv - kor - mko - mob - msr
mtl - nee - o2c - o2i - o2u
omn - ora - ors - pan - phe
rom - seb - smo - tms - tmt
tmu - top - tph - tra - tsr
two - vdc - vdh - vgr - vim
vip - vod - vom - vvr - win
xee - xef - xeh - xez - xsk
bog - ftm - hat - sim
Ik heb ook een "Griekse" en daar zit idd geen flipcover bij.
Dat Griekse is wel vervelend als je voor het eerst een Android toestel in je handen hebt (hoe verander je de taal ?!) maar verder heb ik meer last de volgende dag van een avondje bij de Griek eten dan van een toestel met Grieks als standaardtaal.
Dit is overigens mijn tweede aangezien de eerste die ik ontving een DOA was maar los van het feit dat alleen het telefoongedeelte niet werkte is er toch een zeer duidelijk verschil.
De eerste had een beperkte kijkhoek mbt kleuren. Alleen als je het toestel recht voor je hield of er een klein beetje met een hoek naar keek was had je mooi beeld (anders met een groene waas). Bij mijn tweede toestel maakt het eigenlijk niet uit onder welke hoek je kijkt, geen groene waas te vinden.
Heb nu ruim 2 dagen met een lading gedaan, overtreft mijn verwachtingen icm mijn gebruik.
Dat Griekse is wel vervelend als je voor het eerst een Android toestel in je handen hebt (hoe verander je de taal ?!) maar verder heb ik meer last de volgende dag van een avondje bij de Griek eten dan van een toestel met Grieks als standaardtaal.
Dit is overigens mijn tweede aangezien de eerste die ik ontving een DOA was maar los van het feit dat alleen het telefoongedeelte niet werkte is er toch een zeer duidelijk verschil.
De eerste had een beperkte kijkhoek mbt kleuren. Alleen als je het toestel recht voor je hield of er een klein beetje met een hoek naar keek was had je mooi beeld (anders met een groene waas). Bij mijn tweede toestel maakt het eigenlijk niet uit onder welke hoek je kijkt, geen groene waas te vinden.
Heb nu ruim 2 dagen met een lading gedaan, overtreft mijn verwachtingen icm mijn gebruik.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik dacht eerst dat ik een Turkse versie had, maar het blijkt dat ik de Griekse versie heb. Ik heb ook geen casing en dit is een gemis, erg jammer.
Ik ben erg tevreden met mijn Note en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Het is alleen erg jammer dat ik nergens een flipcase kan kopen. Overal een wachttijd van minimaal een week.
Ik ben erg tevreden met mijn Note en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Het is alleen erg jammer dat ik nergens een flipcase kan kopen. Overal een wachttijd van minimaal een week.
Sorry voor het bumpen. Maar heeft er iemand enig idee hoe dit probleem aan te pakken?nl-x schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:38:
Trouwens, for the love of god and all that is holy. Help!
Iemand een hint?
Ik zit er hoog mee. Want zonder dit heb ik ineens een nutteloze telefoon gekocht.
Heb je al geprobeerd op een andere mail app te gebruiken? Bijv K-9 Mailnl-x schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:16:
[...]
Sorry voor het bumpen. Maar heeft er iemand enig idee hoe dit probleem aan te pakken?
Ik zit er hoog mee. Want zonder dit heb ik ineens een nutteloze telefoon gekocht.
Met Exchange staat standaard het aantal te syncen e-mail op 3 dagen. Wellicht dat je op die mailbox (nog) niet zo vaak mail ontvangt en dat de mail daarop ouder dan 3 dagen is?nl-x schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:16:
[...]
Sorry voor het bumpen. Maar heeft er iemand enig idee hoe dit probleem aan te pakken?
Worden je calender en contacts wel netjes gesynced?
Nee en nee:
Ik heb nog geen andere client geprobeerd. (En eerlijk gezegd verwacht ik dat een andere client het wél gaat doen. Want dit lijkt heel erg een software probleem binnen de meegeleverde client te zijn.)
En nee. Ook contacten, agenda, etc synchroniseert niet met Exchange.
Ik heb ook een mail geprobeerd te versturen: die blijft gewoon in de outbox steken.
Het liefst zou ik 'diepere' logs willen kunnen bekijken. Kan dat met Android?
(Trouwens, vergeet niet: niet alleen Exchange geeft problemen. Ook IMAP met een heel andere server doet het niet.)
Ik heb nog geen andere client geprobeerd. (En eerlijk gezegd verwacht ik dat een andere client het wél gaat doen. Want dit lijkt heel erg een software probleem binnen de meegeleverde client te zijn.)
En nee. Ook contacten, agenda, etc synchroniseert niet met Exchange.
Ik heb ook een mail geprobeerd te versturen: die blijft gewoon in de outbox steken.
Het liefst zou ik 'diepere' logs willen kunnen bekijken. Kan dat met Android?
(Trouwens, vergeet niet: niet alleen Exchange geeft problemen. Ook IMAP met een heel andere server doet het niet.)
Ik denk dat het hele verhaal een beetje bemoeilijkt wordt door het syncen over vpn. Waarschijnlijk moet hij wel weten hoe en wat over VPN moet en wat niet, ofzo...
Waarom wil je geen andere client gebruiken?
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 06-12-2011 11:03 ]
Exchange over VPN, en die andere IMAP niet over VPN. Dus VPN staat er los van.418O2 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:02:
Ik denk dat het hele verhaal een beetje bemoeilijkt wordt door het syncen over vpn. Waarschijnlijk moet hij wel weten hoe en wat over VPN moet en wat niet, ofzo...
Ik ga zometeen een andere client proberen. Het is niet dat ik het niet wil.
Verwijderd
Heb sinds een week er ook een. Super toestel! Op een ding na: LAG.
Mijn concrete vraag: hebben jullie ook een lag / vertraging als je hem uit standby haalt? Dus van zwart scherm naar het lock screen? Bij mij duurt het altijd net ff te lang voor mijn gevoel. Zeker een seconde. Soms iets korter. Maakt niet uit of hij al lang op stanby is, doet het (zover ik kan herinneren) altijd.
Geen grote ramp, maar toch wel irritant! Voor de rest is hij supersnel.
Mijn concrete vraag: hebben jullie ook een lag / vertraging als je hem uit standby haalt? Dus van zwart scherm naar het lock screen? Bij mij duurt het altijd net ff te lang voor mijn gevoel. Zeker een seconde. Soms iets korter. Maakt niet uit of hij al lang op stanby is, doet het (zover ik kan herinneren) altijd.
Geen grote ramp, maar toch wel irritant! Voor de rest is hij supersnel.
Verwijderd
Mij is inderdaad hetzelfde opgevallen. De Note uit standby halen duurt inderdaad eventjes. Voor mijn gevoel iets trager dan bij een HTC Sensation of iPhone.
Weet iemand of dit zo hoort of bestaat er een fix voor?
Weet iemand of dit zo hoort of bestaat er een fix voor?
Heeft er al iemand ervaring met de 2900mAh accu's ten opzichte van de stock 2500mAh?
Zie ook hier: http://www.ebay.nl/itm/29...1e6918aa93#ht_2410wt_1139
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ikzelf vind het ook te lang duren wanneer je de telefoon uit stand-by haalt. Ik heb al Widgetlocker geprobeerd, maar daarbij was de lag nog veel erger. Maar goed, knopje duwen, hoesje omvouwen en hij is ook aan. Dus je raakt er - helaas - wel aan gewend.
Ik heb hem net besteld,dus we gaan het meemaken.SgtStrider schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:00:
Heeft er al iemand ervaring met de 2900mAh accu's ten opzichte van de stock 2500mAh?
Verwijderd
Ik heb niet echt enorme last van lag als ik m`n note uit standby haal, heb dan ook het lockscreen uitgeschakeld.
Kom zelf van HTC af en merk nou niet echt veel verschil, ik gebruik AntiLock die zorgt ervoor dat je niet eerst over je scherm hoeft te vegen voordat je scherm geunlocked is.
AntiLock kan je gratis downloaden van de market en er zijn verschillende instelllingen voor, zo heb ik m bijvoorbeeld ingesteld dat als ik de knop onder het scherm indruk of de power button dat de telefoon gelijk geunlocked is.
Misschien is het wat voor de mensen die zich irriteren aan de "lag".
Succes.
Kom zelf van HTC af en merk nou niet echt veel verschil, ik gebruik AntiLock die zorgt ervoor dat je niet eerst over je scherm hoeft te vegen voordat je scherm geunlocked is.
AntiLock kan je gratis downloaden van de market en er zijn verschillende instelllingen voor, zo heb ik m bijvoorbeeld ingesteld dat als ik de knop onder het scherm indruk of de power button dat de telefoon gelijk geunlocked is.
Misschien is het wat voor de mensen die zich irriteren aan de "lag".
Succes.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 08:52 ]
Verwijderd
Ga ik proberen.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:51:
Ik heb niet echt enorme last van lag als ik m`n note uit standby haal, heb dan ook het lockscreen uitgeschakeld.
Kom zelf van HTC af en merk nou niet echt veel verschil, ik gebruik AntiLock (...)
Tweede issue waar ik gister achterkwam: de mediaspeler volgt niet de albumvolgorde, maar de naam, als je via album er in gaat. Als je via Artiest gaat, dan gaat het raar genoeg wél goed. Maar dat helpt weer niet als je een album als de Top 40 of een verzamelcd hebt. Dan doet hij dus alfabet als volgorde (van het liedje)... Denk een bug (had het zeker niet bij SG1).
Een niet stockspeler helpt niet aangezien die niet 'in the lock' kan worden bediend (wat fijn is). Maar goed. Als ik wellicht anitock ga gebruiken is dat ook geen punt meer
Als ik in instellingen kijk naar wat mijn batterij zoal gebruikt zie ik dat Android OS 80+% in beslag neemt bij weinig / standby gebruik. Hebben jullie dit ook? Heb een factory reset gedaan maar blijf met hetzelfde probleem (als het echt een probleem is) blijft.
Op mijn vorige Android telefoon (motorola milestone) vond ik het al veel als Android OS 8% gebruikte. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Op mijn vorige Android telefoon (motorola milestone) vond ik het al veel als Android OS 8% gebruikte. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hoelang doe je met 1 lading? 1 dag met veel gebruik, 2 dagen met weinig gebruik? Dan is er niks aan de hand. Zit je daar ver onder, dan kan er iets mis zijnlocaljoost.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:11:
Als ik in instellingen kijk naar wat mijn batterij zoal gebruikt zie ik dat Android OS 80+% in beslag neemt bij weinig / standby gebruik. Hebben jullie dit ook? Heb een factory reset gedaan maar blijf met hetzelfde probleem (als het echt een probleem is) blijft.
De eerste dag dat ik hem had haalde ik 20 uur met behoorlijk wat gebruik. Nu red ik een dag net met erg weinig gebruik. Hoeveel verbruikt Android OS bij jou?Prulleman schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:22:
[...]
Hoelang doe je met 1 lading? 1 dag met veel gebruik, 2 dagen met weinig gebruik? Dan is er niks aan de hand. Zit je daar ver onder, dan kan er iets mis zijn
edit: Veel en erg weinig zijn natuurlijk relatief. Maar, bij weinig gebruik versta ik: 2 x 1 uur muziek, af en toe mail / app checken.
[ Voor 13% gewijzigd door jvvj op 07-12-2011 11:43 ]
Dit euvel beschreef ik al op 8 November ik heb een andere mediaplayer er opgezet (PowerAMP) en het probleem is opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:37:
[...]
Tweede issue waar ik gister achterkwam: de mediaspeler volgt niet de albumvolgorde, maar de naam, als je via album er in gaat. Als je via Artiest gaat, dan gaat het raar genoeg wél goed. Maar dat helpt weer niet als je een album als de Top 40 of een verzamelcd hebt. Dan doet hij dus alfabet als volgorde (van het liedje)... Denk een bug (had het zeker niet bij SG1d
Verwijderd
Mijn android systeem gebruikt momenteel 3% en weergave 33%.
Kwa muziek player ben ik overgestapt op winamp.
Ik had ook gezeur met de afspeellijsten van de stockplayer dat werkte niet voor een meter.
Kwa muziek player ben ik overgestapt op winamp.
Ik had ook gezeur met de afspeellijsten van de stockplayer dat werkte niet voor een meter.
Verwijderd
Normaal moet het met dit gebruik meer dan een dag meegaan maar hoe hoog is de verlichting van het scherm, in huis hou ik het heel laag en buiten zet ik het op automatisch.localjoost.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:42:
[...]
De eerste dag dat ik hem had haalde ik 20 uur met behoorlijk wat gebruik. Nu red ik een dag net met erg weinig gebruik. Hoeveel verbruikt Android OS bij jou?
edit: Veel en erg weinig zijn natuurlijk relatief. Maar, bij weinig gebruik versta ik: 2 x 1 uur muziek, af en toe mail / app checken.
Ik heb sinds vanmotgen het verbruik van androis os op 4 en 14%.
Dat hoor ik ook graag. Ben een beetje terughoudend met die aziatische "plof" batterijen.SgtStrider schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:00:
Ik zit nu op 91% Android OS - heb hem een uur of twee niet aangerpaakt.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:33:
[...]
Normaal moet het met dit gebruik meer dan een dag meegaan maar hoe hoog is de verlichting van het scherm, in huis hou ik het heel laag en buiten zet ik het op automatisch.
Ik heb sinds vanmotgen het verbruik van androis os op 4 en 14%.
batterij level zelf staat nu op 73% (5 uur van de lader - 1 uur muziek en 15 minuten alkido ebook lezen)
Beste tweakers,
Tot dusver was ik een echte Htc gebruiker, nu over gestapt van de desire HD naar de Note.
Ben er na een week spelen zeer gelukkig mee, echter één puntje waar ik nog niet uit ben.
Wie o wie weet hier iets op, bij de desire HD ben ik gewend geraakt aan het volledig aanpassen van
Welk scherm dan ook, op de basis schermen van de Note kan ik de onderste widget's/apps niet naar eigen smaak aanpassen
is dit gewoon niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd? ??
0
Tot dusver was ik een echte Htc gebruiker, nu over gestapt van de desire HD naar de Note.
Ben er na een week spelen zeer gelukkig mee, echter één puntje waar ik nog niet uit ben.
Wie o wie weet hier iets op, bij de desire HD ben ik gewend geraakt aan het volledig aanpassen van
Welk scherm dan ook, op de basis schermen van de Note kan ik de onderste widget's/apps niet naar eigen smaak aanpassen
is dit gewoon niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd? ??
0
Gewoon even GoLauncher EX installeren 

Android OS zat gisteren op 80% en nadat ik een zooi processen had bevroren met Titanium Backup Pro begon dit vanochtend goed (rond de 10%). Nu zit het echter alweer op 42%. Kan me herinneren dat ik hier met mijn Milestone ook last van had.
Iemand een oplossing?
Mijn Desire zat met hetzelfde gebruik na een dag soms op 70-80% terwijl mijn Note nu thuis rond een uur of tien 's avonds aan de lader moet..localjoost.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:11:

Android OS zat gisteren op 80% en nadat ik een zooi processen had bevroren met Titanium Backup Pro begon dit vanochtend goed (rond de 10%). Nu zit het echter alweer op 42%. Kan me herinneren dat ik hier met mijn Milestone ook last van had.
Iemand een oplossing?
Ik heb 2.3.6 draaien. Update meteen de eerste dag geinstalleerd.Darf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:35:
Al geupdate? Er was een bug in 2.3.5 die stroom slurpte dacht ik.
[ Voor 58% gewijzigd door jvvj op 07-12-2011 13:47 . Reden: quote toegevoegd ]
betterbatterystats is handig om te kijken welke software je telefoon wakker houd terwijl deze zou moeten slapen
Vandaar ook de factory reset die ik gedaan heb.Darf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:49:
Dan is het meestal een account die constant ergens tegen aan loopt en constant de server contact.
De accounts die ik nu heb draaien zijn: 1x google, 1x whatsapp & 1 x facebook. Lijkt me niet een heel vreemde set accounts
Nee lijkt mij ook niet geval, meestal is het een exchange account wat aan het stuiteren is.localjoost.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:03:
[...]
Vandaar ook de factory reset die ik gedaan heb.
De accounts die ik nu heb draaien zijn: 1x google, 1x whatsapp & 1 x facebook. Lijkt me niet een heel vreemde set accounts
Heb hem geinstalleerd Ben benieuwd wat er uit komt. dank voor de tip.Prulleman schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:02:
betterbatterystats is handig om te kijken welke software je telefoon wakker houd terwijl deze zou moeten slapen
-edit:
Nog een andere vraag. Na de factory reset heb ik weer de oude(re) market die ik bij eerste keer aanzetten ook had maar na system update niet meer. Bij de factory reset is de default terug gekomen maar zie geen optie om de nieuwe weer te installeren. Heb bij applicatie settings de cache & data geleegd, maar de oude(re) blijft. Iemand een idee hoe ik de nieuwe terug kan krijgen?
[ Voor 39% gewijzigd door jvvj op 07-12-2011 14:50 . Reden: nieuwe vraag ]
Komt vanzelf.. Bij mij duurde het een dag of 2 voordat ie de Market weer ge-update had. Wellicht dat je dit nog met een reboot kunt forceren, maar volgens mij niet. Ik vermoed dat hiervoor een periodieke check hard in de code staat o.i.d.localjoost.nl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:21:
[...]
-edit:
Nog een andere vraag. Na de factory reset heb ik weer de oude(re) market die ik bij eerste keer aanzetten ook had maar na system update niet meer. Bij de factory reset is de default terug gekomen maar zie geen optie om de nieuwe weer te installeren. Heb bij applicatie settings de cache & data geleegd, maar de oude(re) blijft. Iemand een idee hoe ik de nieuwe terug kan krijgen?
Heb je dat dan al eens meegemaakt dan? Ik had voor mijn galaxy s 2 chinese batterijen gekocht bij ebay voor $4,- en die deden het prima. Werden niet warm en gingen net zo lang mee als de originele. Mischien heb ik geluk gehad hoor maar ik was niet ontevreden.bokko! schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:35:
[...]
Dat hoor ik ook graag. Ben een beetje terughoudend met die aziatische "plof" batterijen.
Verwijderd
Ik heb voor mijn Note vandaag een geheugenkaartje gekocht, de Sandisk 64Gb micro SDXC. Na het formatteren heb ik 59,46Gb aan ruimte beschikbaar ondanks dat SDXC officieel niet ondersteunt wordt. Dit verhaal lijkt dus naar mij inziens wel te kloppen. Ik ga nu m'n gehele muziek collectie erop zetten en kijken of 't werkt.
Mag ik vragen waar je deze hebt aangeschaft?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:24:
Ik heb voor mijn Note vandaag een geheugenkaartje gekocht, de Sandisk 64Gb micro SDXC. Na het formatteren heb ik 59,46Gb aan ruimte beschikbaar ondanks dat SDXC officieel niet ondersteunt wordt. Dit verhaal lijkt dus naar mij inziens wel te kloppen. Ik ga nu m'n gehele muziek collectie erop zetten en kijken of 't werkt.
Verwijderd
Alternate.de
Ik ben heel benieuwd of de 128Gb microSDXC kaartjes ook werken. Deze zijn dan wel momenteel erg schaars te verkrijgen en ook voor hoge prijzen maar dat is slechts 'n kwestie van tijd.
Ik ben heel benieuwd of de 128Gb microSDXC kaartjes ook werken. Deze zijn dan wel momenteel erg schaars te verkrijgen en ook voor hoge prijzen maar dat is slechts 'n kwestie van tijd.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 16:31 ]
Als 64GB microSDXC kaarten werken, zullen die van 128GB ook wel werkenVerwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:28:
Alternate.de
Er bestond een 'trucje' om een SD(XC) kaart te 'verknippen' naar een microSD(XC) kaart.
Kan alleen zo snel de link niet vinden, stond ergens op XDA.
Even de stand van zaken hier zo:
K9 werkt goed met mijn IMAP account. Alleen wil onze Exchange niet zo aan de WebDAV, dus viel deze client toch af.
Ik ging naar onze systeembeheerder, en die kon mij zowaar verder helpen: door iets van een known issue, heeft hij in de Active Directory iets aangepast. (Iets qua rechten automatisch laten overerven van hogerop in de directory.) En ik heb nu zowaar Exchange dus werken nu in de meegeleverde mail client.
Gmail deed het al gelijk de eerste dag, dus daar hoef ik het niet meer over te hebben.
Maar nu dus de laatste uit het rijtje: de IMAP account. Probleem:
- instellen gaat goed. Verbinden gaat goed.
- na configuratie zie ik dat de mappenlijst correct is uitgelezen van de server en zie ik de mappenstructuur terug in mijn telefoon.
- het versturen van mail gaat goed, en de mails komen aan bij de ontvanger
- maar als ik verversen doe, doet de telefoon net alsof ie mails haalt, maar ik zie niets verschijnen.
- na een seconden of twee toont zich de knop 'load more messages' , alsof de telefoon al de eerste zoveel berichten heeft opgehaald
ik heb van alles geprobeerd:
- ander account op zelfde server (voor het geval ik een corrupt bericht in mijn account had)
- nieuwe mappen aangemaakt (die zie je daarna wel terug in de telefoon)
- mijn telefoon factory resetted
- taal van mijn telefoon veranderd in Engels (omdat ik wou uitsluiten dat de Nederlandse vertaling van de speciale mailmappen geen roet in het eten gooide (Inbox -> Postvak In, Drafts -> Concepten)
Nou viel mij wel iets op, wie kan dat voor mij bij hem checken ?!
Bij 2 special folders, te weten Outbox (Postvak uit) en Drafts (Concepten) is het volgende aan de hand:
In de mail programma, als ik van folder wil veranderen, dan zie ik ze wel.
Maar als ik het menu induik, en ik ga naar MAPPEN (de plek waar je nieuwe mappen kunt aanmaken/verwijderen) dan zie ik die 2 special folders niet.
Ook is het zo dat als ik een van die 2 mappen in ga, dat de Verversen knop grayed out is. Bij alle andere mappen kan ik wel verversen.
Zou ik hier iets mee op het spoor kunnen zijn? Hoe is dat bij jullie ?
K9 werkt goed met mijn IMAP account. Alleen wil onze Exchange niet zo aan de WebDAV, dus viel deze client toch af.
Ik ging naar onze systeembeheerder, en die kon mij zowaar verder helpen: door iets van een known issue, heeft hij in de Active Directory iets aangepast. (Iets qua rechten automatisch laten overerven van hogerop in de directory.) En ik heb nu zowaar Exchange dus werken nu in de meegeleverde mail client.
Gmail deed het al gelijk de eerste dag, dus daar hoef ik het niet meer over te hebben.
Maar nu dus de laatste uit het rijtje: de IMAP account. Probleem:
- instellen gaat goed. Verbinden gaat goed.
- na configuratie zie ik dat de mappenlijst correct is uitgelezen van de server en zie ik de mappenstructuur terug in mijn telefoon.
- het versturen van mail gaat goed, en de mails komen aan bij de ontvanger
- maar als ik verversen doe, doet de telefoon net alsof ie mails haalt, maar ik zie niets verschijnen.
- na een seconden of twee toont zich de knop 'load more messages' , alsof de telefoon al de eerste zoveel berichten heeft opgehaald
ik heb van alles geprobeerd:
- ander account op zelfde server (voor het geval ik een corrupt bericht in mijn account had)
- nieuwe mappen aangemaakt (die zie je daarna wel terug in de telefoon)
- mijn telefoon factory resetted
- taal van mijn telefoon veranderd in Engels (omdat ik wou uitsluiten dat de Nederlandse vertaling van de speciale mailmappen geen roet in het eten gooide (Inbox -> Postvak In, Drafts -> Concepten)
Nou viel mij wel iets op, wie kan dat voor mij bij hem checken ?!
Bij 2 special folders, te weten Outbox (Postvak uit) en Drafts (Concepten) is het volgende aan de hand:
In de mail programma, als ik van folder wil veranderen, dan zie ik ze wel.
Maar als ik het menu induik, en ik ga naar MAPPEN (de plek waar je nieuwe mappen kunt aanmaken/verwijderen) dan zie ik die 2 special folders niet.
Ook is het zo dat als ik een van die 2 mappen in ga, dat de Verversen knop grayed out is. Bij alle andere mappen kan ik wel verversen.
Zou ik hier iets mee op het spoor kunnen zijn? Hoe is dat bij jullie ?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:37:
[...]
Ga ik proberen.
Tweede issue waar ik gister achterkwam: de mediaspeler volgt niet de albumvolgorde, maar de naam, als je via album er in gaat. (...)
-----------------
- Gebruik AntiLock nu. Is wel beter, maar is niet instant nog steeds. Zeker niet als hij wat langer slaapt
. Lijkt aan mijn "home button" te liggen. Dat daar wat lag in zit. Anderen ook last van een laggy home button?
- Mediaspeler probleem: Gebruik nu Winamp. Werkt super. Alleen wel lastig dat je dus niet die integratie hebt.
Hoop dat beide problemen bij ICS we zijn. Maar tips meer dan welkom!
[...]
Ga ik proberen.
Tweede issue waar ik gister achterkwam: de mediaspeler volgt niet de albumvolgorde, maar de naam, als je via album er in gaat. (...)
-----------------
- Gebruik AntiLock nu. Is wel beter, maar is niet instant nog steeds. Zeker niet als hij wat langer slaapt
- Mediaspeler probleem: Gebruik nu Winamp. Werkt super. Alleen wel lastig dat je dus niet die integratie hebt.
Hoop dat beide problemen bij ICS we zijn. Maar tips meer dan welkom!
Verwijderd
Je moet ff klooien met de instellingen van antilock, misschien dat je het nog iets beter daardoor kan krijgen.
En winamp kan je ook zo instellen dat je hem kan besturen met je headset en via de widget die er bij zit kan je hem wel integreren met je homescreen.
Ik heb winamp bij m`n proccenlijst op ignore gezet, deze blijft dus altijd actief maar niet zichtbaar bij m`n processenlijst.
Zodra ik m`n headset inplug en op het knopje druk paktie dus automatisch winamp als de default musicplayer.
En winamp kan je ook zo instellen dat je hem kan besturen met je headset en via de widget die er bij zit kan je hem wel integreren met je homescreen.
Ik heb winamp bij m`n proccenlijst op ignore gezet, deze blijft dus altijd actief maar niet zichtbaar bij m`n processenlijst.
Zodra ik m`n headset inplug en op het knopje druk paktie dus automatisch winamp als de default musicplayer.
ik vind de camera een beetje wazig op de note, vannochtend gefilmt in 720p met de note:
http://youtu.be/VbWkRm4Uhkw
het lijkt wel onscherp. Ik heb redelijk wat settings geprobeerd. Iemand anders hier last van of is mijn verwachtingspatroon gewoon te hoog.
het lijkt wel onscherp. Ik heb redelijk wat settings geprobeerd. Iemand anders hier last van of is mijn verwachtingspatroon gewoon te hoog.
Probeer het nog een keer met meer daglicht
mmmm er was redelijk wat licht
Het lijkt zo in elk geval alsof de zon al redelijk onder aan het gaan was? Uurtje of vijf in de avond of juist heel vroeg.
was om 10:00 vannochtend, maar wel bewolkt achtigKen. schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:33:
Het lijkt zo in elk geval alsof de zon al redelijk onder aan het gaan was? Uurtje of vijf in de avond of juist heel vroeg.
Niet per ongeluk een vieze lens?z0rk0l schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:14:
[...]
was om 10:00 vannochtend, maar wel bewolkt achtig
Heb de Galaxy Note nog niet, maar ik heb deze wél op het oog om binnenkort aan te schaffen. Daarom zie ik graag de oorzaak achterhaalt van eventuele e-mail/agenda/contactpersoon problemen voordat ik hier ook last van ga krijgen; als je me een direct message stuurt, stuur ik inloggegevens voor een account op mijn mailserver zodat je kunt testen met IMAP, LDAP en CalDAV.nl-x schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:46:
mm zou misschien kunnen, niet echt op gelet. ik zal even goed poetsen en nog een keer filmen, thanks
Helemaal geen last van:z0rk0l schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:51:
ik vind de camera een beetje wazig op de note, vannochtend gefilmt in 720p met de note:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wd4VDFwtRwE] ook gefilmd op 720p met mijn Note.
Ik heb hem enkele weken geleden gekocht in Duitsland, via "lets-sell!" (amazon.de).alex3305 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:27:
Mag ik vragen waar je deze hebt aangeschaft?
Prijs toen: (Gesamtbetrag) EUR 117,82
Kreeg eerst een hogere prijs bij het zoeken, maar toen ik even later nog een keer keek was de prijs ineens een paar euro lager.
[ Voor 8% gewijzigd door Ettepet op 08-12-2011 17:01 ]
Ik had de leather pouch besteld bij bol.com maar deze voelt zeer plastic aan en vergroot je telefoon alleen maar meteen weer retour gedaan iemand suggesties voor een betere? In de winkels is nog niks te krijgen voor de Note 
http://www.bol.com/nl/p/e...05000011782011/index.html

Si vis pacem, para bellum
Kijk hier eens. http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-CategoriesTerreurBV schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:39:
Ik had de leather pouch besteld bij bol.com maar deze voelt zeer plastic aan en vergroot je telefoon alleen maar meteen weer retour gedaan iemand suggesties voor een betere? In de winkels is nog niks te krijgen voor de Note
Mijn zwartleren hoesje is cool, van "FitBag" (amazon.de). 22,99 euro, incl. verzendk.
Ziet er goed uit
. Zelf ben ik echter meer opzoek naar een 3rd party achterkantje. In ieder geval in een andere kleur, maar ik kan tot zover alleen maar cases vinden, helaas.
Ik hoop dat ik hem morgen heb, hij is vandaag bestelt bij de leverancier en had er nog 140 op voorraad. Volgens onze besteller is ie dan morgen voor 3 uur binnen.
afwachten
afwachten
Netwerk Engineer
Als je bovengenoemde Ebay-link bekijkt, kom je volgens mij al aardig wat opties tegen.alex3305 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:50:
Ziet er goed uit. Zelf ben ik echter meer opzoek naar een 3rd party achterkantje. In ieder geval in een andere kleur, maar ik kan tot zover alleen maar cases vinden, helaas.
Als je een bescheiden kleurwijziging wil, Samsung zelf heeft (met flip) ook een blauwe.
Je kan natuurlijk ook iets heel anders kiezen, met meerdere kleuren
[ Voor 0% gewijzigd door marcv11 op 09-12-2011 01:10 . Reden: typo ]
Hahaha,over goede smaak valt niet te twisten.marcv11 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:09:
[...]
Als je bovengenoemde Ebay-link bekijkt, kom je volgens mij al aardig wat opties tegen.
Als je een bescheiden kleurwijziging wil, Samsung zelf heeft (met flip) ook een blauwe.
Hmm. Weer een eigenaardigheidje.
Als ik filmpjes/muziek/foto's op mijn telefoon zet, dan kan ik de telefoon gewoon ontkoppelen, en daarna weer koppelen in Kies, en zie ik vanuit Kies nog steeds op mijn telefoon staan.
...in Windows althans.
Want als ik de telefoon koppel aan Kies in Mac, dan zie ik niets op mijn telefoon staan, terwijl het er wel staat.
Ook als ik vanuit Mac Kies media op mijn telefoon zet, en ik ontkoppel mijn telefoon en koppel 'm weer, dan is het volgens Mac Kies weer verdwenen. Terwijl het gewoon op mijn telefoon staat en af te spelen is.
Als ik filmpjes/muziek/foto's op mijn telefoon zet, dan kan ik de telefoon gewoon ontkoppelen, en daarna weer koppelen in Kies, en zie ik vanuit Kies nog steeds op mijn telefoon staan.
...in Windows althans.
Want als ik de telefoon koppel aan Kies in Mac, dan zie ik niets op mijn telefoon staan, terwijl het er wel staat.
Ook als ik vanuit Mac Kies media op mijn telefoon zet, en ik ontkoppel mijn telefoon en koppel 'm weer, dan is het volgens Mac Kies weer verdwenen. Terwijl het gewoon op mijn telefoon staat en af te spelen is.
[ Voor 193% gewijzigd door nl-x op 09-12-2011 10:34 ]
Klinkt als een eigenaardigheid tussen je mac en KIES. Mischien KIES nog eens opnieuw installeren op je mac? Zowiezo heb je KIES verder helemaal niet nodig. Ik werk er eigenlijk nooit mee. Ik sleep de audio/video bestanden gewoon mijn note in. Werkt perfect. Hooguit voor een update gebruik ik KIES. Maar meer dan eens werd ik ook dan gedwongen om ODIN te gebruiken omdat KIES weer eens crashte.nl-x schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:24:
Hmm. Weer een eigenaardigheidje.
...in Windows althans.
Er zijn dus blijkbaar twee versies van de Note in omloop. Eentje met standaardcover + leathercover, en eentje met alleen de standaardcover.marcv11 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:09:
[...]
Als je bovengenoemde Ebay-link bekijkt, kom je volgens mij al aardig wat opties tegen.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
De Note ruim een week in gebruik. Is even wennen als je van een n900 afkomt, maar ik
ben heel happy mee. Moet alleen nog eens een leuk mini bluetooth keybord regelen, want
een hardware toetsenbord mis ik wel!
Maar 1 ding is wat vreemd. Hebben jullie de Note al met een carkit uitgeprobeerd?
Met min n900 was dat geen enkel probleem en was de geluidskwaliteit voor beide
kanten zeer goed.
Maar met de note heb ik het fenomeen dat de andere kant heel veel achtergrond ruis
hoort. Alsof ik ik een druk zwembad sta te bellen. Aan min kant is het geluid prima.
Hoewel, de laatste 2 dagen is het geluid aan miin kant ook niet meer om aan te horen.
Ik hoor eigenlik alleen maar hele luide echos van wat ik zelf zeg. Ik hoor niets van wat de
andere kant zegt...
Heeft iemand daar ook lastavan/ervaring mee of hoe ik dat kan verbeteren?
ben heel happy mee. Moet alleen nog eens een leuk mini bluetooth keybord regelen, want
een hardware toetsenbord mis ik wel!
Maar 1 ding is wat vreemd. Hebben jullie de Note al met een carkit uitgeprobeerd?
Met min n900 was dat geen enkel probleem en was de geluidskwaliteit voor beide
kanten zeer goed.
Maar met de note heb ik het fenomeen dat de andere kant heel veel achtergrond ruis
hoort. Alsof ik ik een druk zwembad sta te bellen. Aan min kant is het geluid prima.
Hoewel, de laatste 2 dagen is het geluid aan miin kant ook niet meer om aan te horen.
Ik hoor eigenlik alleen maar hele luide echos van wat ik zelf zeg. Ik hoor niets van wat de
andere kant zegt...
Heeft iemand daar ook lastavan/ervaring mee of hoe ik dat kan verbeteren?
Meederderen kleuren donders je note als kertboom versieren je zal het maar doen.marcv11 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:09:
[...]
Ik zit er sterk over na te denken om zo'n rubberen elastisch cover te kopen die dan lekker snuggie om je note heen zit en het ding niet nog groter maakt, want dan pas die niet meer mijn hand.
Si vis pacem, para bellum
Heb hem nu een paar dagen en hij is fucking groot:p. Ik twijfelde even of ik hem zou nemen maar nu valt het wel mee. Wel steeds mensen die zeggen wtf is dat dan 
Even 2 noob vraagjes:
Mijn Samsung B7610 OmniaPRO had een wekker die ook afging als je je telefoon uit had staan, want hij ging hem dan automatisch opstarten. Jammer dat de Note dit niet kan(weet iemand een app die het wel kan?)
Verder als ik mijn Note afsluit met een live achtergrond en weer opnieuw opstart gaat hij weer naar de stock achtergrond?? Waarom is dit?
Heb dit besteld, hopen dat het wat is https://www.mobilefun.nl/...y-note-accessory-pack.htm
Wat zit er in de doos?
•Galaxy Note Desk Stand
•Galaxy Note Autohouder
•FlexiShield Skin voor Galaxy Note
•Mini Draagbare Desk Stand
•Galaxy Note Autolader
•5x MFX Screen Protectors
Even 2 noob vraagjes:
Mijn Samsung B7610 OmniaPRO had een wekker die ook afging als je je telefoon uit had staan, want hij ging hem dan automatisch opstarten. Jammer dat de Note dit niet kan(weet iemand een app die het wel kan?)
Verder als ik mijn Note afsluit met een live achtergrond en weer opnieuw opstart gaat hij weer naar de stock achtergrond?? Waarom is dit?
Heb dit besteld, hopen dat het wat is https://www.mobilefun.nl/...y-note-accessory-pack.htm
Wat zit er in de doos?
•Galaxy Note Desk Stand
•Galaxy Note Autohouder
•FlexiShield Skin voor Galaxy Note
•Mini Draagbare Desk Stand
•Galaxy Note Autolader
•5x MFX Screen Protectors
[ Voor 24% gewijzigd door Alessandr0 op 09-12-2011 22:14 ]
verdomme , ik zou hem vandaag hebben gekregen als die gasten bij DHL is wat zorgvuldiger met zendingen om gaan . Hij was pas na 3 uur teruggevonden, nu krijg ik hem maandag pas.
Ik kan zo slecht tegen wachten, als ik mijn beslissing heb genomen moet hij er ook snel zijn.
Ik kan zo slecht tegen wachten, als ik mijn beslissing heb genomen moet hij er ook snel zijn.
Netwerk Engineer
Verwijderd
ik hem mijn note nu bijna een week en moet zeggen dat hij me super goed bevalt! Ik kom van een nexus one dus de grote was ook even wennen maar dat wist ik van te voren.
Tot hiertoe niet echt zaken gevonden die niet super werken maar gisteren liep ik tegen een probleem aan met de proefversie van Route 66. Bij dit naviatieprogramma is er speciale projected view waarbij de route en een follow-me auto voor je rijd aan de hand van je camera. Bij mijn nexus one werkte dit perfect maar bij mijn note zie ik de auto bijna nooit en als ik hem dan even ziet verdwijnt hij met de route geleidelijk aan uit het beeld. Nog iemand die hier problemen mee heeft?
Tot hiertoe niet echt zaken gevonden die niet super werken maar gisteren liep ik tegen een probleem aan met de proefversie van Route 66. Bij dit naviatieprogramma is er speciale projected view waarbij de route en een follow-me auto voor je rijd aan de hand van je camera. Bij mijn nexus one werkte dit perfect maar bij mijn note zie ik de auto bijna nooit en als ik hem dan even ziet verdwijnt hij met de route geleidelijk aan uit het beeld. Nog iemand die hier problemen mee heeft?
Om nog even terug te komen op mn batterij / Android OS probleem. Ben een tijd aan het zoeken geweest, Ken. ook en we zijn wat verschillende threads tegen gekomen op (o.a.) xda waar het probleem beschreven wordt.
Een van de meest absurde waardes:

Better Battery Stats laat helaas weinig nuttigs zien.

Nog een aantal screenies zijn hier te vinden.
Ik verbaas me vooral dat het lijkt alsof alleen Ken. en ik hier last van hebben, en niet meer mensen (that is, met de Note). Momenteel al 2x een factory reset gedaan, dit helpt niets. Verder staan er nog verschillende tips online, heb ze geloof ik nu allemaal wel gehad (op het rooten van mn foon na en enkele apps freezen) - dit heeft Ken. afaik wel gedaan maar had ook geen positieve uitslag op de AOS % in het gebruik van de batterij.
Gedaan:
- zonder sd kaart
- wifi uit
- accounts sync uit
- software updater stoppen uit manage applications
Eigenlijk allemaal zaken die je wel aan wilt hebben, of, ik wel
want het is toch een smartphone die je niet dom wilt laten doen.
Begin hier wel een beetje
van te worden. Ik kan nu overigens een dag met de Note doen met weinig gebruik, heb alleen het gevoel dat ik prima 2 dagen zou moeten kunnen redden.
Hebben jullie misschien nog wat tips?
Een van de meest absurde waardes:

Better Battery Stats laat helaas weinig nuttigs zien.

Nog een aantal screenies zijn hier te vinden.
Ik verbaas me vooral dat het lijkt alsof alleen Ken. en ik hier last van hebben, en niet meer mensen (that is, met de Note). Momenteel al 2x een factory reset gedaan, dit helpt niets. Verder staan er nog verschillende tips online, heb ze geloof ik nu allemaal wel gehad (op het rooten van mn foon na en enkele apps freezen) - dit heeft Ken. afaik wel gedaan maar had ook geen positieve uitslag op de AOS % in het gebruik van de batterij.
Gedaan:
- zonder sd kaart
- wifi uit
- accounts sync uit
- software updater stoppen uit manage applications
Eigenlijk allemaal zaken die je wel aan wilt hebben, of, ik wel
Begin hier wel een beetje

Hebben jullie misschien nog wat tips?
Ik merk inderdaad ook dat mijn batterijduur de laatste paar dagen slechter is geworden, of althans het lijkt zo. Nu heb ik net een paar apps verwijderd en dat lijkt wel te schelen gelukkig. Maar waar het door komt, geen idee.
ik heb dit probleem ook, maar er kwam verdacht weinig reactie :-)
maar ik haal toch 2 dagen bij weinig gebruik. Maar dan echt het absolute min wat wel jammer is want je hebt hem toch voor iets..
hopen op een update.. uitvallen doet ie niet meer na een factory reset dat is dan ook al dat
warm wordt ie soms wel nog maar dat valt ook al beter mee...
maar ik haal toch 2 dagen bij weinig gebruik. Maar dan echt het absolute min wat wel jammer is want je hebt hem toch voor iets..
hopen op een update.. uitvallen doet ie niet meer na een factory reset dat is dan ook al dat
warm wordt ie soms wel nog maar dat valt ook al beter mee...
Check ook de wakelocks in bbstats, dat is de belangrijkste optie
Ja, die heb ik eigenlijk gewoon 0,0. Want daar heb ik specifiek op gelet.Prulleman schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:37:
N.a.v. een tip op het XDA forum heb ik een poosje terug in onderstaande apps -waar mogelijk- alles uitgelogd/uitgevinkt/uitgeschakeld:
Google Search; Latitude; Samsung apps; Google Talk; Voice search; Voice talk
Ik zag ook bij mijn accu stats dat Android OS bizar veel verbruikte, net als op bovenstaande afbeelding te zien is. Na het uitschakelen van de functies van bovenstaande apps is dat Android OS verbruik gehalveerd en gaat mijn accu nu véél langer mee. Ook heb ik de update naar 2.3.6 uitgevoerd, alleen weet ik niet in hoeverre dat een effect heeft gehad omdat ik beide acties ongeveer tegelijkertijd heb uitgevoerd.
Daarnaast heb ik onderstaande instellingen (Menu -> Settings):
Wireless and network -> Wifi settings:
Network notification = UITgevinkt
Display:
Brightness = Handmatig op ongeveer 10%
Auto adjust screen power = AANgevinkt
Location and Security:
Use Wireless network = UITgevinkt
Use GPS satellites = UITgevinkt
Applications:
Samsung Apps -> New Application notification = Off
Accounts and sync:
Background data = AANgevinkt
Auto-sync = AANgevinkt
About phone -> Software update:
Auto update = UITgevinkt
Push message = UITgevinkt
In de instellingen van de Android Market heb ik alles onder General Settings UITgevinkt
Wifi Sleep Policy instelling blijkt bij nader inzien toch niet heel veel uit te maken bij mij. Ik dacht eerst dat die policy inschakelen meer kwaad dan goed deed, maar dat blijkt niet het geval. Ik heb 'm nu weer staan op: When screen turns off.
(Google calendar en contacts sync staat uit, doe ik af en toe handmatig. Facebook sync ik helemaal niets. Exchange sync ik alleen email; push).
Google Search; Latitude; Samsung apps; Google Talk; Voice search; Voice talk
Ik zag ook bij mijn accu stats dat Android OS bizar veel verbruikte, net als op bovenstaande afbeelding te zien is. Na het uitschakelen van de functies van bovenstaande apps is dat Android OS verbruik gehalveerd en gaat mijn accu nu véél langer mee. Ook heb ik de update naar 2.3.6 uitgevoerd, alleen weet ik niet in hoeverre dat een effect heeft gehad omdat ik beide acties ongeveer tegelijkertijd heb uitgevoerd.
Daarnaast heb ik onderstaande instellingen (Menu -> Settings):
Wireless and network -> Wifi settings:
Network notification = UITgevinkt
Display:
Brightness = Handmatig op ongeveer 10%
Auto adjust screen power = AANgevinkt
Location and Security:
Use Wireless network = UITgevinkt
Use GPS satellites = UITgevinkt
Applications:
Samsung Apps -> New Application notification = Off
Accounts and sync:
Background data = AANgevinkt
Auto-sync = AANgevinkt
About phone -> Software update:
Auto update = UITgevinkt
Push message = UITgevinkt
In de instellingen van de Android Market heb ik alles onder General Settings UITgevinkt
Wifi Sleep Policy instelling blijkt bij nader inzien toch niet heel veel uit te maken bij mij. Ik dacht eerst dat die policy inschakelen meer kwaad dan goed deed, maar dat blijkt niet het geval. Ik heb 'm nu weer staan op: When screen turns off.
(Google calendar en contacts sync staat uit, doe ik af en toe handmatig. Facebook sync ik helemaal niets. Exchange sync ik alleen email; push).
[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 10-12-2011 16:55 ]
wat is dat juist?Prulleman schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:37:
allez of wat doet dat juist? zie hier bij mij wat staan van facebook???
Kan volgens mij niet. Als je note uit staat dan is hij ook echt helemaal uit. Is idd wel jammer.Alessandr0 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:48:
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.