Zit er niet toevallig een screenprotector op die bekrast is?MusicAddict schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
En ja hoor, de eerste (lichte) krasjes zijn weer aanwezig, al denk ik dat ze 100% zijn gekomen door het pennetje. -> drie keer in ongeveer zelfde richting bij elkaar op het scherm.. Maar ik vind dit wel sterk aangezien dat pennetje van plastic is en dus niet qua hardheid even hard is zodat het het scherm (glas) kan bekrassen? En een zandkorrel zou je meteen merken in een diepe kras, maar deze vallen alleen op onder een bepaalde hoek in direct zonlicht.
Kijk bij Instellingen->Gegevensgerbruik om te kijken wat zoveel data verstookt (je hebt daar ook de limiet ingesteld). Wat je eraan kan doen is bijvoorbeeld de boosdoener verwijderen. (vooropgesteld dat het om een app gaat)robotjoek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:43:
Weet iemand misschien een oplossing voor t volgende:
Mijn vrouw en ik hebben beide een Note en dat bevalt ons super goed !!
Alleen gaat bij mijn vrouw het data gebruik als een speer, heb gegevensverbruik ingesteld met een limiet zodat ze op tijd een melding krijgt, maar als we gaan kijken waarmee t meeste data is verbruikt dan is google system met 700+ mb binnen een maand de boosdoener, ik zelf heb daar helemaal geen last van.......
Iemand enig idee wat dat kan zijn en wat daaraan te doen ???
Haar foon draait op 4.0.3.
Alvast bedankt.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
De grootste verbruiker met 700+ mb is android system, en ze luistert dagelijks internet radio en daat staat maar 500 kb bij ?!pafdaddy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:58:
[...]
Kijk bij Instellingen->Gegevensgerbruik om te kijken wat zoveel data verstookt (je hebt daar ook de limiet ingesteld). Wat je eraan kan doen is bijvoorbeeld de boosdoener verwijderen. (vooropgesteld dat het om een app gaat)
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Ik gebruik geen screenprotector want dan heb ik na een week een scherm vol krassen van het pennetje op de screenprotector zitten.. Dus dat was ik na 2 keer ook beu uiteraardHadespuiter schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:47:
[...]
Zit er niet toevallig een screenprotector op die bekrast is?In het glas zelf kunnen normaliter geen krassen komen van het pennetje, tenzij je als een malloot gaat zitten krassen (en dan nog).
Maar daarom is het zo onmogelijk dat er een kras op zit, mn note zit altijd in een zachte hoes in mijn zak en wordt echt wel elke dag netjes gepoetst met een zacht doekje (tegen stof vooral)
Het zijn echt krasjes zo klein dat ze te klein zijn voor een zandkorrel, maar ook van iets anders zou je verwachten dat het wel groter zou zijn als het daar van kwam

Verder zie je die paar krasjes onder geen enkele hoek tenzij je de directe reflectie van de zon er in hebt staan of een zaklampje er op schijnt onder bepaalde hoek. Het is maar dat ik er laatst 1 had gespot toen ik mn even afpoetste en toen na inspectie nog 2 had kunnen vinden
On topic: Hehe eindelijk blijkt dus dat in 4.0.4 de camera in stil stand geen sluitergeluid meer maakt, met 4.0.3 was dit wel het geval (en verrekkes irritant vergeleken met 2.3 waar dat ook al geen geluid maakte)
Vraag me af waarom die 4.04 nederlandse versie zolang moet duren.

Whole lot of stars ***
Heb ge al eens gebrobeerd om met een natte vinger over die krassen te vrijven ... ik heb daar al veel vermeende krassen mee weggekregen.
Welke app is dat, toch niet FM-radio?robotjoek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:10:
[...]
De grootste verbruiker met 700+ mb is android system, en ze luistert dagelijks internet radio en daat staat maar 500 kb bij ?!
[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 27-07-2012 20:04 ]
Streaming is wel een van de grootste dataslurpers.robotjoek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:10:
[...]
De grootste verbruiker met 700+ mb is android system, en ze luistert dagelijks internet radio en daat staat maar 500 kb bij ?!
Je weet toch dat erook een fmradio inzit, met rds zelfs ?
Ik heb op ebay een antenne gekocht, 5euro en werkt perfect.
Anders kun je met 3g watchdog een beter inzicht krijgen in het verbruik, per app
Linkje naar genoemde antenne?FreshMaker schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Streaming is wel een van de grootste dataslurpers.
Je weet toch dat erook een fmradio inzit, met rds zelfs ?
Ik heb op ebay een antenne gekocht, 5euro en werkt perfect.
Anders kun je met 3g watchdog een beter inzicht krijgen in het verbruik, per app
Games niet, maar videos vind ik dan wel weer belangrijk. En die codecs worden met de tijd ook weer zwaarder. Ik kom van een blackberry dus ik ben nog heel erg van de mindset dat het een communicatie device moet zijn en geen entertainment device (dwz geen games, maar videos zou dan wel kunnen omdat ik ook het nieuws bekijk ed.)MusicAddict schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
[...]
Ligt er nog steeds aan waar je hem voor gebruikt uiteraard, maar ik verwacht echt niet dat een simpele app zoals facebook of twitter ineens 4 cores nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, zelfs niet over twee jaar.
Uiteraard bij games zal het uiteindelijk moeilijk worden, neem als voorbeeld Max Payne; dat draait nu op de Note perfect op max settings, maar dan krijg je hem wel lekker warm na een minuut
Dus over twee jaar verwacht ik wel dat bijvoorbeeld Max Payne 2 (ik zeg maar iets geks, maar zal best gebeuren gezien het gewoon een port is van de pc) inderdaad minimaal 4 cores nodig zal hebben om überhaupt speelbaar te zijn in volledige glorie.
Ik bedoel er maar mee te zeggen dat als je niet te veeleisend bent qua games in dit geval, dat de dual core van de note echt nog wel een eind meekan hoor
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Wat voor mij de reden was om de Note te kiezen ipv de S3 zijn juist die extra 80 pixels; daardoor is het scherm 11% breder en dat is heel prettig bij ereaden. En daarvoor heb ik de Note gekocht; met een goede reader app als Mantano prefereer ik lezen van de Note zelfs boven lezen van m'n Sony pocket reader, met als uitzondering direkt zonlicht, hoewel de Note met een beetje handige instellingen zelfs dan te lezen is. Dat zal met een S3 trouwens ook minder zijn, het scherm daarvan schijnt op maximale stand minder helder te zijn dan de Note.
Ik zou het dan ook jammer vinden als de Note2 teruggaat naat 720 breed.
Hmm, bijvoorbeeld embedded video's bedoel je daarmee zeker? Youtube speelt hij in 1080p vloeiend op een webpagina (zowel Flash als Html5) met fatsoenlijke wifi. (praktisch nut; geen, scherm kan het toch niet aanjustice strike schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:36:
[...]
Games niet, maar videos vind ik dan wel weer belangrijk. En die codecs worden met de tijd ook weer zwaarder. Ik kom van een blackberry dus ik ben nog heel erg van de mindset dat het een communicatie device moet zijn en geen entertainment device (dwz geen games, maar videos zou dan wel kunnen omdat ik ook het nieuws bekijk ed.)
Idem met video's, 1080p bluray van Avatar á la 20GB, speelt ie ook vloeiend in de standaard app die er bij zit. Kan je er wel haast een eitje op bakken maar het werkt wel. Voor de mensen die het afvragen hoe; externe hdd via mhl er op aangesloten.
Verder als je er zelf films op zet zit je toch tegen het limiet aan van 4GB per bestand, omdat het standaard niet meer ondersteund (alleen custom roms unlocken dat), dus hd films zelf speelt ie altijd vloeiend af omdat de kwaliteit van een 720p (of 1080p) onder de 4gb toch altijd wel een beetje gecompressed is.
Dus ik zou zeggen dat het echt wel gaat lukken met je video's, zelfs 'als' de codecs ineens twee keer zo zwaar zouden worden trekt hij het nog waarschijnlijk makkelijk in 720p, want enig andere hoge resolutie wordt toch niet gerenderd op het 800p scherpje van de Note.
Trouwens leuk dat tweakers nét een batterijtest heeft gedaan op de telefoons.
reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
Uiteraard houd de Note het daar het langst vol, dat beaam ik ook elke dag weer met de mijne
Al met al, wat weerhoud je er nou nog om er een te halen
Als ze bij de Note2 nu dan wel RGB indeling doen dan wordt het scherm er wel scherper op, maar inderdaad die 80 pixels (bijna 10% verminderde pixels in totaal na rekensom!) zou ik ook niet willen opgeven in de breedte.dura schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:54:
Maar het ligt er maar net aan hoe ze het doen, want eigenlijk horen telefoons vanaf 4.0 onscreen knoppen te hebben die óok nog eens van de totale resolutie afsnoepen (1280x720)
Gelukkig hebben wij met de note dubbel voordeel dat er zowel 80 pixels breed extra zijn en er gewoon fysieke knoppen aanwezig zijn
ik weet niet welke codecs er over 2 jaar zullen zijnMusicAddict schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:14:
[...]
Hmm, bijvoorbeeld embedded video's bedoel je daarmee zeker? Youtube speelt hij in 1080p vloeiend op een webpagina (zowel Flash als Html5) met fatsoenlijke wifi. (praktisch nut; geen, scherm kan het toch niet aan)
Idem met video's, 1080p bluray van Avatar á la 20GB, speelt ie ook vloeiend in de standaard app die er bij zit. Kan je er wel haast een eitje op bakken maar het werkt wel. Voor de mensen die het afvragen hoe; externe hdd via mhl er op aangesloten.
ik had begrepen dat je met sdxc niet aan dat limiet van 4gb gebonden bent.Verder als je er zelf films op zet zit je toch tegen het limiet aan van 4GB per bestand, omdat het standaard niet meer ondersteund (alleen custom roms unlocken dat), dus hd films zelf speelt ie altijd vloeiend af omdat de kwaliteit van een 720p (of 1080p) onder de 4gb toch altijd wel een beetje gecompressed is.
ik heb weinig zin om te recoden. Dus wat over 2 jaar de standaard is (ongeacht size width oid) wil ik kunnen draaien.Dus ik zou zeggen dat het echt wel gaat lukken met je video's, zelfs 'als' de codecs ineens twee keer zo zwaar zouden worden trekt hij het nog waarschijnlijk makkelijk in 720p, want enig andere hoge resolutie wordt toch niet gerenderd op het 800p scherpje van de Note.
Ik zag dat idd en dat was wel een leuke bijeenkomstigheid. Mocht ik hem toch langer gebruiken kun je een extended batterij nemen. Maar ik vind het ondingen... je hebt zoveel oppervlak en dan gebruik je het niet. Vervolgens maak je de batterij 2 keer zo dik wat betekend dat de hele telefoon 2 keer zo dik wordt en dat hij voor 50% gevuuld is met lucht.Trouwens leuk dat tweakers nét een batterijtest heeft gedaan op de telefoons.
reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
Uiteraard houd de Note het daar het langst vol, dat beaam ik ook elke dag weer met de mijneWel moet ik daarbij zeggen dat onder licht gebruik (waar hij tweede wordt) het verschil echt miniem is. -> wie gebruikt er nou 5 dagen lang zijn telefoon maar 1 uur per dag? Als je in die dagen 'n keer iets opzoekt of iets kijkt dan schrokt ie er meteen een paar % van af dus dat wordt moeilijk
Al met al, wat weerhoud je er nou nog om er een te halen
Extended batteries werken imho alleen als de telefoon uberhaupt al de omvang van de batterij heeft.
maar die knoppen hiden dan ook. IMHO zijn virtuele knoppen wel handig. Je kunt de telefoon daar wel substantieel kleiner mee maken.[...]
Als ze bij de Note2 nu dan wel RGB indeling doen dan wordt het scherm er wel scherper op, maar inderdaad die 80 pixels (bijna 10% verminderde pixels in totaal na rekensom!) zou ik ook niet willen opgeven in de breedte.
Maar het ligt er maar net aan hoe ze het doen, want eigenlijk horen telefoons vanaf 4.0 onscreen knoppen te hebben die óok nog eens van de totale resolutie afsnoepen (1280x720)
Gelukkig hebben wij met de note dubbel voordeel dat er zowel 80 pixels breed extra zijn en er gewoon fysieke knoppen aanwezig zijn
Ik denk nog na. Zowieso niet een slecht idee om te wachten tot de announcement van de note 2. Dan gaat de note 1 ook in prijs omlaag, en die 15 dagen zou het wel waard moeten zijn.
Op de note in ieder geval standaard niet tot je het een reformat geeft. (kom zo even niet op welke)justice strike schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:40:
[...]
ik had begrepen dat je met sdxc niet aan dat limiet van 4gb gebonden bent.
Want de note zou eigenlijk ook geen sdxc kaartjes moeten slikken, maar doet hij wel tot 128GB kaartjes aan toe. Alleen het nadeel hiervan is dat je hem dan een format moet geven waarbij die 4gb toch geldt helaas. En dan is het al veel minder interessant wanneer je grote bestanden (films) overzet. Daarom gebruik ik ook liever gewoon een externe hdd daarvoor.
Uiteindelijk ligt aan de kernel die samsung meelevert, want custom roms unlocken gewoon dat andere format waarbij je niet bent gebonden aan dat limiet.
Of een S3 standaard sdxc mét die nieuwe format ondersteund ik heb geen idee..
Maar ik zou inderdaad even wachten tot de anouncement van de Note2, en vervolgens kijken wat je het beste vind imho.
[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 28-07-2012 16:54 ]
Ik wist niet eens dat er 128 gb kaartjes bestonden. Heb ze niet gezien in de pricewatch.MusicAddict schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:52:
[...]
Op de note in ieder geval standaard niet tot je het een reformat geeft. (kom zo even niet op welke)
Want de note zou eigenlijk ook geen sdxc kaartjes moeten slikken, maar doet hij wel tot 128GB kaartjes aan toe. Alleen het nadeel hiervan is dat je hem dan een format moet geven waarbij die 4gb toch geldt helaas.
Maar ik zou inderdaad even wachten tot de anouncement van de Note2, en vervolgens kijken wat je het beste vind imho.
Anyway ik wacht het wel even af. 2 weekjes wachten en 100 euro in prijsverlaging in het verschiet zou interessant kunnen zijn.
Gezien de minimale prijsdaling van een S2 sinds zowel de anouncement en de werkelijke verkoop van de S3 tot nu toe denk ik niet dat de Note ineens 100 euro zal dalen na de Note2, dan is hij ineens 50 euro goedkoper dan een S2.
Lijkt me niet aannemelijk maar we zullen zien
Lijkt me niet aannemelijk maar we zullen zien
[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 28-07-2012 19:38 ]
De Note2 gaat gewoon +600 euries kosten, en dan blijft 430,- voor de Note1 een reëele prijs.
Ik zie de prijs dus voorlopig niet echt zakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 29-07-2012 02:31 ]
Gisteren m'n Note maar eens verwend met een metalen backcover:
http://www.pdashop.nl/pro...-samsung-galaxy-note.html
Ziet er mooi sjiek uit, en geeft meer grip dan de standaard dunne plastic back.
- De note 1 was boven de 700 euro op introductie. Binnen 2 weken was de prijs onder de 600 euro gedoken.Hadespuiter schreef op zondag 29 juli 2012 @ 02:28:
De Note2 gaat gewoon +600 euries kosten, en dan blijft 430,- voor de Note1 een reëele prijs.
- De samsung s2 daalde in een maand van 700 naar 500 euro.
Met andere woorden. Genoeg reden om het even af te wachten. Wellicht dat de s3 wel in prijs daald en de note niet.
Ziet er netjes uit inderdaad. In de metalen cover nog net zo lastig te verwijderen als de plastic cover?dura schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:17:
Of 2 weken wachten en voor het zelfde ding 5 euro betalen via ebaydura schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:17:
Zelfs op de brando site was je voor 15 euro klaar maar ach
Maar zit er verschil in dikte met zon metalen cover? Heb een strakke case er omheen zitten dus dat weerhoud me om er zelf ook een aan te schaffen, ziet er inderdaad beter uit
[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 29-07-2012 15:59 ]
En blijft je GPS even goed ontvangen, stoort dat metaal niet.dura schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:17:
Ik meende eens ergens gehoord te hebben dat de metalen achterkant van een bepaalde smartphone (ik weet nu niet welke) zorgde voor een slechte onvangst.
Hebben ze dat toen niet proberen op te lossen met een nieuwe firmware.
En was dat dan ook nog geen oplossing?
Die metalen achterkant ziet er anders zeker mooi uit ... ik zie dat verder helemaal zitten.
Krassen gaat ge er ook op krijgen, daar twijfel ik niet aan.
Ik had mij plastieken achterkant om zeep geholpen door dat de inhoud van een zakje Canderel op de toog gemorst was.
Ik had dat niet gezien, dat smerig wit spul maar krassen doet het verdomde goed.
Oja, was die prijs zo snel gezakt op zo korte tijd. Dat verkooppunt moet gij mij eens wijzen of zijn die ondertussen falliet.justice strike schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:37:
[...]
- De note 1 was boven de 700 euro op introductie. Binnen 2 weken was de prijs onder de 600 euro gedoken.
- De samsung s2 daalde in een maand van 700 naar 500 euro.
Met andere woorden. Genoeg reden om het even af te wachten. Wellicht dat de s3 wel in prijs daald en de note niet.
Ik heb mijn Note na een maad wachten gekocht aan de prijs van 699 euro en bijna 2 maanden later had die nog dezelfde prijs.
Dat was zo in The Phonehouse en in de Mediamarkt in België.
In andere zaken heb ik die prijs ook gezien maar waar dat weet ik niet meer ... oja dat is juist, ook bij VandeBorre.
Pas later is die prijs gezakt naar 599 euro.
Ik heb er bij gigavolt.nl 2 besteld ( 1 kerstcadeau voor men vriendin , andere kocht men zus ) halfweg december 2011.
535 euro per stuk. Toen stond hij bij mediamarkt 749€ dacht ik.
Online winkels zijn meestal wel een stuk goedkoper als je wat zoekt.
[ Voor 5% gewijzigd door spl3ndr op 29-07-2012 16:38 ]
kijk maar op pricewatch. Daar staan gewoon grafieken met de prijzen door de tijd heen. Ik was hier niet afgelopen december dus ik weet niet hoe de prijs op straat is. Ik weet wel dat de prijs in azie wel hoog was vergeleken met Nederland. Ik was daar zelf behoorlijk verbaast over.onkeltje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:26:
[...]
Oja, was die prijs zo snel gezakt op zo korte tijd. Dat verkooppunt moet gij mij eens wijzen of zijn die ondertussen falliet.
Ik heb mijn Note na een maad wachten gekocht aan de prijs van 699 euro en bijna 2 maanden later had die nog dezelfde prijs.
Dat was zo in The Phonehouse en in de Mediamarkt in België.
In andere zaken heb ik die prijs ook gezien maar waar dat weet ik niet meer ... oja dat is juist, ook bij VandeBorre.
Pas later is die prijs gezakt naar 599 euro.
idd. Ik zou hem zelf niet zo snel bij een winkel kopen. Tenzij er maar een marginaal verschil in zit, want dan wil ik best die paar tientjes betalen om makkelijker je garantie te claimen. Maar een goede 200 euro (25% bovenop de laagste prijs) vind ik een beetje gortigspl3ndr schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:31:
Ik heb er bij gigavolt.nl 2 besteld ( 1 kerstcadeau voor men vriendin , andere kocht men zus ) halfweg december 2011.
[ Voor 37% gewijzigd door justice strike op 29-07-2012 16:43 ]
De GPS doet het nog prima.
Het apparaat wordt iets dikker, ongeveer en milimeter, en wat zwaarder.
Eraf halen valt mee, er zit een uitsparing in.
Het apparaat wordt iets dikker, ongeveer en milimeter, en wat zwaarder.
Eraf halen valt mee, er zit een uitsparing in.
En once more, een stel krasjes er bij
Deze keer wel met eigen schuld, maar vind het wel raar dat er zo snel (normaal ontzichtbare) krasjes op komen..
Want je ziet ze echt niet, tenzij je met een lamp (of zon) direct het verschil opmerkt onder een bepaalde hoek, zo klein zijn die krengen.
Ik heb er verder ook totaal geen last van, als ik gewoon naar mn scherm kijk is hij ook gewoon 100% krasvrij, maar mierenneuken mag altijd
(dat heb je nou eenmaal met verziendheid bijziendheid, zie je alles van dichtbij juist tè goed
, daarom viel mij zelfs een luie pixel op)
Maar is dat glas van de note nou zo'n slecht gorilla glas, of is hier niet eens sprake van?
Edit: foutje, haal die twee altijd door elkaar
Want je ziet ze echt niet, tenzij je met een lamp (of zon) direct het verschil opmerkt onder een bepaalde hoek, zo klein zijn die krengen.
Ik heb er verder ook totaal geen last van, als ik gewoon naar mn scherm kijk is hij ook gewoon 100% krasvrij, maar mierenneuken mag altijd
Maar is dat glas van de note nou zo'n slecht gorilla glas, of is hier niet eens sprake van?
Edit: foutje, haal die twee altijd door elkaar
[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 30-07-2012 01:18 ]
De Note gebruikt gewoon Gorilla Glass, je moet alleen niet vergeten dat zaken zoals zand een veel hogere hardheid hebben dan (chemisch gehard) glas.MusicAddict schreef op maandag 30 juli 2012 @ 01:15:
Pentaxiaan
Daar ben ik me van bewust, maar blijft raar dat er dan schijnbaar zoveel alledaagse dingen zijn die toch harder blijken te zijn dan het gorilla glas. Want ik snap het als je als een gek met iets scherp gaat zitten krassen dat je het dan wel kan zienSirNobax schreef op maandag 30 juli 2012 @ 02:41:
[...]
De Note gebruikt gewoon Gorilla Glass, je moet alleen niet vergeten dat zaken zoals zand een veel hogere hardheid hebben dan (chemisch gehard) glas.
Maar heb er nog steeds geen enkele last van, je ziet ze niet, voelt ze niet, alleen met een externe felle lichtbron van dichtbij in de reflectie.
Aan de ene kant kan het wel zijn dat het gorilla glas er juist voor zorgt dat de krassen niet meteen zichtbaar zijn, dat er meer kracht voor nodig is om echt een leuke kras te produceren.
Zal me niks verbazen als er nog meer mensen spontaan het scherm vol van deze 'krasjes' vinden als je goed kijkt , en nogmaals ter geruststelling, je ziet deze krengen onder geen enkel normaal gebruik
[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 30-07-2012 12:41 ]
Toevallig is Gigavolt onlangs failliet gegaan... (heb er zelf ook meerdere toestellen gekocht in het verleden)spl3ndr schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:31:
Begin November was de Note 529-550 euro (529 euro bij amazon Duitsland). Kocht voor mijn moeder eind Januari een Note voor 463 euro (Mediamarkt 19% btw actie, prijs Zoetermeer).
Ik ben de afgelopen weekenden veel bezig geweest met het updaten van mijn Note en zit nu op CleaNote v4.0 (vrijwel stock 4.04 ROM), met een ietwat ge-upgrade kernel (v9-EX). Heb gisteren een Nandroid backup overgezet naar mijn moeders toestel en die zit nu ook weer helemaal up-to-date.
Voor de benchmark freaks: AnTuTu zit bij mij dicht tegen de 8000, en Quadrant op 5120 zag ik net. Gewoon met bovenstaande ROM en kernel (zonder cpu profiel getruuk o.i.d.). De kernel draait op max. 1600MHz en is standaard licht "op lagere spanning" gezet (wat zuiniger). Werkt in mijn geval prima op beide toestellen (uitvoerig getest o.a. met zware benchmarks).
Ben ook af van die 'kringen' bij intensiteitsovergangen op het scherm!
Heb afgelopen donderdag 5 uur op een terras gezeten continue op de Note bezig (o.a. Apex + Nova launcher indelen). Mede vanwege mijn donkere achtergrond plaatje was na die 5 uur de batterij nog 48% (!!), en dat met mijn 9 maanden oude batterij/toestel.
Vraag: ik gebruik Samsung Kies met USB om Outlook 2010 te syncen; gaat prima, taken, contacten en agenda zonder enig probleem.
Maar je schijnt ook Outlook notes met Samsung memos te kunnen syncen, zie ik hier bijvoorbeeld: YouTube: Samsung Kies 2.0: contacten en agenda synchroniseren
Ik heb die hele optie memos niet in Kies, hoe kan dat?
Hebben jullie die wel?
Maar je schijnt ook Outlook notes met Samsung memos te kunnen syncen, zie ik hier bijvoorbeeld: YouTube: Samsung Kies 2.0: contacten en agenda synchroniseren
Ik heb die hele optie memos niet in Kies, hoe kan dat?
Hebben jullie die wel?
Contacten, Agenda en Taken heb ik. In de video zie ik geen Taken. Het lijkt mij dat Memos nu Taken heet?
Nee, taken/tasks, die zitten in je S-planner. De Outlook notities/notes zouden als memos met S-memo (of S-Note, vind dat die twee verwarrend veel op elkaar lijken) moeten syncen.
[ Voor 25% gewijzigd door dura op 01-08-2012 20:22 ]
Verwijderd
Beste,
Mijn Samsung Note was vandaag terug van reparatie, waarbij het moederbord is vervangen.
Vandaag werkte mijn note perfect, totdat de accu leeg was.
Ik wil mijn telefoon opladen, maar dit lukt niet meer.
Ik krijg telkens dit: (even een video gemaakt)
YouTube: Note error
Dit herhaalt zich steeds. Is dit een accu-probleem of iets anders?
Bedankt!
Mijn Samsung Note was vandaag terug van reparatie, waarbij het moederbord is vervangen.
Bedankt!
Heb je al geprobeerd om het toestel even een half uurtje op te laten laden? Dan zou hij, als hij oplaadt, in ieder geval meer dan genoeg spanning moeten hebben om te booten.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:12:
Beste,
Bedankt!
Je kunt de accu even verwijderen en de contactpunten schoonwrijven. Daarna even de USB aansluiting op de Note uitblazen, accu terug en kijken of er nu wel normaal opgeladen wordt.
Om uit te sluiten dat het de acculader is kun je een willeurige andere USB acculader gebruiken of de Note op je pc aansluiten om te zien of hij dan wel oplaadt. Is dat ook niet het geval dan zou ik het toestel zeker weer bij Samsung aanmelden.
[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 02-08-2012 01:35 ]
Wat KneoK zegt, maar maymoon het is slecht voor de batterij om hem helemaal leeg te trekken, dan kun je dit gedoe ook krijgen. Google maar eens op galaxy charging exclamation. Waarschijnlijk krijg je hem wel weer aan de praat, daarna niet meer verder dan 5% gaan.
Verwijderd
Ik ben van plan om me daar eens even serieus mee bezig te houden, ik wil een zwart wit UI op mijn Note 2 opdat mijn batterij het zo lang mogelijk zou volhouden. E-readen ga ik zeker met lichtgrijze tekst doen + zwarte achtergrond. Heb ik al eens getest op een S3, werkt heel goed. Ik weet dat dit nonsens is met LCD, maar met amoled zeker niet ;-)[b]Ettepet schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 05:03:[/b Mede vanwege mijn donkere achtergrond plaatje was na die 5 uur de batterij nog 48% (!!), en dat met mijn 9 maanden oude batterij/toestel.
Er zijn desktop chargers te koop bij DX waar je de accu ook los in kunt steken om op te laden.Gianni Rombios schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:43:
Wat KneoK zegt, maar maymoon het is slecht voor de batterij om hem helemaal leeg te trekken, dan kun je dit gedoe ook krijgen. Google maar eens op galaxy charging exclamation. Waarschijnlijk krijg je hem wel weer aan de praat, daarna niet meer verder dan 5% gaan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als het tegenzit moet je wel even 2 - 3 weken wachten tot je hem binnen hebt na bestellen.. dan is het mogelijk wel te laat om hem terug te sturen naar Samsung met de vermelding dat het sinds de laatste reparatie speelt.mphilipp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:52:
[...]
Er zijn desktop chargers te koop bij DX waar je de accu ook los in kunt steken om op te laden.
Ik heb daar zelfs een nieuwe accu gekocht met lader erbij voor ik dacht 7 euro.mphilipp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:52:
[...]
Er zijn desktop chargers te koop bij DX waar je de accu ook los in kunt steken om op te laden.
De accu en de lader doen het uitstekend.
De accu is daar zelfs 2600mAh terwijl de origenele 2500mAh is dus gaat ze ook nog iets langer mee.
Enfin, die 100mAh zal niet zo veel verschil maken maar toch.
Maar zoals Gadgeteer al aanhaalde, ik heb er ook 3 weken op gewacht.
Het nadeel bij XD is ook dat je op voorhand niet kunt zien of iets op stock is of niet.
Ik had eerder nog iets besteld en na 4 weken wachten heb ik XD de vraag gesteld wat er aan de hand was.
Ik kreeg de melding dat het produkt niet in stock was en dat ik mijn geld terug kon krijgen als ik wilde.
Even later ( diezelfde dag) kreeg ik de melding dat het produkt opgestuurd was.
Ik denk dat daar soms wel rare snuiters tussen zitten
Maar ja uiteindelijk is alles toch goed gekomen.
Maar inderdaad als je iets dringend nodig hebt
Verwijderd
Een nieuwe en originele samsung accu aangeschaft, telefoon werkt weer naar behoren
bedankt iedereen...
Gianni Rombios schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:43:
Wat KneoK zegt, maar maymoon het is slecht voor de batterij om hem helemaal leeg te trekken, dan kun je dit gedoe ook krijgen. Google maar eens op galaxy charging exclamation. Waarschijnlijk krijg je hem wel weer aan de praat, daarna niet meer verder dan 5% gaan
Ik heb de accu van mijn Note een tijdje geleden perongeluk tot 1% leeggetrokken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Moet normaal niks uitmaken, zijn ze op gebouwd lijkt me. Bij mij vaker tot 1% leeggetrokken. Accu doet het nog altijd met gemak 2 dagen.
Whole lot of stars ***
Ben je toevallig aan het opladen via de pc en ondertussen ermee bezig (danwel het beeld aan?)Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:17:
wanneer ik mijn note wil opladen, krijg ik netjes de melding "opladen'' maar percentage van de accu neemt niet toe, maar juist af??
Hoe kan dit?? Ik probeer het met 2 accu's en bij beide hetzelfde verhaal
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Nee ook niet, ik laad hem gewoon op via de stopcontact voor bijvoorbeeld 20 minuten, daarna gebruik ik hem eventjes en plotseling daalt de accupercentage.Wybo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Ben je toevallig aan het opladen via de pc en ondertussen ermee bezig (danwel het beeld aan?)
En de oude accu laadt helemaal niet meer op.
Ik heb de telefoon nogmaals teruggestuurd ter reparatie.
Wel jammer, want het moederbord was pas vernieuwd...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 16:10 ]
Ik heb de accu vorige week ook maar vervangen, ik hang de telefoon de hele dag aan de pc dan weer af en aan ect ect.
Voor 20 euro nieuw originele besteld en het gaat alweer beter met accu duur.
Voor 20 euro nieuw originele besteld en het gaat alweer beter met accu duur.
Si vis pacem, para bellum
De accu is daar zelfs 2600mAh... je bedoelt denk ik iets als: er zit daar zelfs een sticker op waarop staat 2600mAhonkeltje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:14:
[...]
Ik heb daar zelfs een nieuwe accu gekocht met lader erbij voor ik dacht 7 euro.
De accu en de lader doen het uitstekend.
De accu is daar zelfs 2600mAh terwijl de origenele 2500mAh is dus gaat ze ook nog iets langer mee.
Enfin, die 100mAh zal niet zo veel verschil maken maar toch.
...
Vaak klopt het aantal mAh niet op die chinese low budget accu''s.
Ikzelf geef voor mijn toestel dan toch de voorkeur aan de duurdere originele accu.
Verwijderd
Mensen die zich nu al opmaken voor de nieuwe nog uit te komen Note 2?
Ik zie niet echt baanbrekende zaken die een nieuwe aanschaf rechtvaardigen
daar de Note 1 al rapper is dan menig andere Android of Mac mobiel.
Ik zie niet echt baanbrekende zaken die een nieuwe aanschaf rechtvaardigen
daar de Note 1 al rapper is dan menig andere Android of Mac mobiel.
Als de Note 2 een notificatie Led krijgt is dat voor mij alleen al een reden om te upgraden.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Je kan hiervoor NoLED downloaden van de Playstore,stukje goedkoper dan een nieuwe Note kopen.Rudios schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:40:
Als de Note 2 een notificatie Led krijgt is dat voor mij alleen al een reden om te upgraden.
Ja, en die tovert zomaar een paar LED's op je NoteVerwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:30:
[...]
Je kan hiervoor NoLED downloaden van de Playstore,stukje goedkoper dan een nieuwe Note kopen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Fout, heb net geprobeerd met de vaste lijn en er verschijnt een ledje op het scherm als het uitstaatmphilipp schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:35:
[...]
Ja, en die tovert zomaar een paar LED's op je NoteHet is software, en je moet er dus weer je scherm voor aan doen. Kind of defeats the purpose, niet. Naar mijn idee een beetje zinloze app, want als ik mijn scherm aan zet, zie ik in de notification bar allerlei indicaties.
Klopt, maar bij mijn poging een aantal weken geleden zag ik toch echt een enorme drain als ik toevallig 2 uur zo een 'ledje' aan had staan. koste iets van 40% batterij. Dat was mij iets te veel.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Magic!Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:41:
[...]
Fout, heb net geprobeerd met de vaste lijn en er verschijnt een ledje op het scherm als het uitstaat
Had vanmorgen weer een melding van software update, was in totaal iets van 24mb, weet niet wat er precies is verandert maar is nog wel 4.0.4
Welke 4.0.4? Ik heb die nog niet binnengekregen.
[ Voor 60% gewijzigd door pafdaddy op 05-08-2012 14:16 ]
Verwijderd
Draai 4.0.4 nu een week. Stock GN.
Gaat als een tierelier! Accu gezeur is ook voorbij nu en de GN is erg snel geworden.
Gaat als een tierelier! Accu gezeur is ook voorbij nu en de GN is erg snel geworden.
NL-versie?Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:26:
Whole lot of stars ***
Verwijderd
NL taal ingesteld. Maar of het een NL toestel is? Wel in nederland gehaald, maar grijze import denk ik. Hoe kan ik dat zien?
Verwijderd
Heb net 4.0.4 erop gezet.Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:26:
Is het normaal dat onder het wifi icoon ook het icoon voor het mobiele netwerk word weergegeven,ook als datanetwerk is uitgeschakeld? Ben verbonden via wifi met mijn thuisnetwerk.
Het gaat hier over het oranje en groenne streepje onder het wifi icoon.
Heb je het ook op de frontpage gevraagd, of alleen hier in 2 topics ?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:45:
[...]
Heb net 4.0.4 erop gezet.
Is het normaal dat onder het wifi icoon ook het icoon voor het mobiele netwerk word weergegeven,ook als datanetwerk is uitgeschakeld? Ben verbonden via wifi met mijn thuisnetwerk.
Het gaat hier over het oranje en groenne streepje onder het wifi icoon.
Verwijderd
Kan je even de link doorsturen vanwaar je de versie hebt vandaan gehaald? Heb jij dat ook dat de pijltjes (oranje en groen) onder het wifi icoon staan alsof je verbinding maakt via data ? Ik ervaar dat hoewel mij data uitstaat.Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:26:
Verwijderd
Bedankt hoor ,kan je me ook van een antwoord voorzien?FreshMaker schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:01:
[...]
Heb je het ook op de frontpage gevraagd, of alleen hier in 2 topics ?

Het KIES virus slaat weer eens toe! Ik start KIES om te kijken of die een update kan vinden. Er is een nieuwe versie van KIES, zal ik update? Slaafs als ik ben, laat ik 'm het updaten. De slechte ervaring van de vorige keer vergeef ik 'm. Toen kon ik ook weer opnieuw de drivers installeren.
En inderdaad: na het updaten van KIES komt ie ijskoud met de melding 'Geen SIM kaart geplaatst bladifuckingblah'. Ik kan dus niets meer met KIES. En die hulp bij verbindingsproblemen helpt ook niet, want als ik op start druk (kabel los zoals er staat) gebeurt er niets.
Ben ik alleen op de wereld met dit probleem? Gaat Samsung zóver in het na-apen van Apple dat ze in KIES de nieuwe iTunes zien? Want ook die kon nooit goed bij mij updaten. Ik heb Windows 7 64bit. Is dat een probleem voor KIES ofzo?
[update]
Opnieuw installeren van de drivers heeft niets opgeleverd. Ander USB slot ook niet. Herstart PC idem. Ik zal de Note ook eens rebooten...
[update2]
De reboot van de Note hielp...vage shit. Altijd iets nieuws met KIES. Die Note is prima, maar dat KIES is een stuk brol van de bovenste plank. Ik denk dat ze teveel van Apple hebben overgenomen
En inderdaad: na het updaten van KIES komt ie ijskoud met de melding 'Geen SIM kaart geplaatst bladifuckingblah'. Ik kan dus niets meer met KIES. En die hulp bij verbindingsproblemen helpt ook niet, want als ik op start druk (kabel los zoals er staat) gebeurt er niets.
Ben ik alleen op de wereld met dit probleem? Gaat Samsung zóver in het na-apen van Apple dat ze in KIES de nieuwe iTunes zien? Want ook die kon nooit goed bij mij updaten. Ik heb Windows 7 64bit. Is dat een probleem voor KIES ofzo?
[update]
Opnieuw installeren van de drivers heeft niets opgeleverd. Ander USB slot ook niet. Herstart PC idem. Ik zal de Note ook eens rebooten...
[update2]
De reboot van de Note hielp...vage shit. Altijd iets nieuws met KIES. Die Note is prima, maar dat KIES is een stuk brol van de bovenste plank. Ik denk dat ze teveel van Apple hebben overgenomen
[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 06-08-2012 20:13 ]
Snap niet waarom het zo lang duurt voordat de nl versie van 4.04 wordt vrijgegeven.
Ben maar handmatig via odin overstapt op de duitse 4.0.4 versie, voor uitleg zie onderstaande link.
Ik kwam van de nederlandse versie van 4.0.3. en zie dat al me apps enzo er nog gewoon opstaan
http://www.theandroidsoul...4-0-4-firmware-out-guide/
Ben maar handmatig via odin overstapt op de duitse 4.0.4 versie, voor uitleg zie onderstaande link.
Ik kwam van de nederlandse versie van 4.0.3. en zie dat al me apps enzo er nog gewoon opstaan
http://www.theandroidsoul...4-0-4-firmware-out-guide/
[ Voor 98% gewijzigd door Rava op 06-08-2012 23:23 ]
ikel
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:10:
[...]
Bedankt hoor ,kan je me ook van een antwoord voorzien?
Hier ...
Om het overzichtelijk te houden.
Graag opmerkingen op de juiste plaats, en niet meer in de PM !
Verwijderd
Vraagje
Heeft iemand als eens NFS: bestandsysteem-driver als client geinstalleerd op zijn note? Dit om direct te kunnen streamen van mijn NAS. Overdracht gaat veel sneller dan via samba.
Ik kan wel SAMBA clients vinden CIFS.ko. Maar negrens een werkende NFS.ko driver voor ICS.
Op XDA zie ik ook geen mensen die NFS gebruiken op de Galaxy Note.
Is NFS soms dood? Begrijp ik niet want dit is het standaard bestandssysteem van Linux, en Android is daarop gebaseerd.
Wie o wie kan me helpen om de juiste NFS drivers voor ICS te vinden?
Heeft iemand als eens NFS: bestandsysteem-driver als client geinstalleerd op zijn note? Dit om direct te kunnen streamen van mijn NAS. Overdracht gaat veel sneller dan via samba.
Ik kan wel SAMBA clients vinden CIFS.ko. Maar negrens een werkende NFS.ko driver voor ICS.
Op XDA zie ik ook geen mensen die NFS gebruiken op de Galaxy Note.
Is NFS soms dood? Begrijp ik niet want dit is het standaard bestandssysteem van Linux, en Android is daarop gebaseerd.
Wie o wie kan me helpen om de juiste NFS drivers voor ICS te vinden?
wat maakt het nou uit of je via wifi data verstuurd?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:06:
[...]
Kan je even de link doorsturen vanwaar je de versie hebt vandaan gehaald? Heb jij dat ook dat de pijltjes (oranje en groen) onder het wifi icoon staan alsof je verbinding maakt via data ? Ik ervaar dat hoewel mij data uitstaat.
Is toch alleen maar handig dat je kan zien of je er data verstuurd wordt...
Hebben meer mensen last van dat hun hoofdtelefoon uitgang niet goed meer werkt? In het begin deed hij het wel alleen na een tijdje moest ik hem steeds harder aan duwen voordat hij het deed. Maar nu doet hij het eigenlijk haast niet meer
Ik heb ook een update van KIES binnen gekregen.mphilipp schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:59:
Het KIES virus slaat weer eens toe! Ik start KIES om te kijken of die een update kan vinden. Er is een nieuwe versie van KIES, zal ik update? Slaafs als ik ben, laat ik 'm het updaten. De slechte ervaring van de vorige keer vergeef ik 'm. Toen kon ik ook weer opnieuw de drivers installeren.
[update]
[update2]
Ik heb nu Versie:2.3.2.12064_10 en tot nu toe geen problemen gehad.
Ik draai hier ook Win7 64bit.
Ik was eerst ook bang om die update uit te voeren maar heb mij uiteindelijk toch laten verleiden en het draait prima ... gelukkig maar.
Ik heb uiteindelijk toch ICS op mijn Note geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het nu wel prima draait.
Waarschijnlijk door de vele updates van gebruikelijke apps maar daar ga ik niet over beginnen.
Ik kan wel geen filmpjes meer zien en als ik goed kan lezen wordt Adobe Flashplayer afgeraden op ICS.
Klopt dat of begrijp ik dat verkeerd.
Is er misschien iets anders wat er weer kan voor zorgen dat ik filmpjen kan zien?
Voor alle zekerheid, het ging om dit filmpje:
http://www.20min.ch/ro/videotv/?vid=212742&cid=124
Dus niets speciaal of niets vies.
Misschien moet ik die vraag ergens anders stellen maar waar?
Waarschijnlijk door de vele updates van gebruikelijke apps maar daar ga ik niet over beginnen.
Ik kan wel geen filmpjes meer zien en als ik goed kan lezen wordt Adobe Flashplayer afgeraden op ICS.
Klopt dat of begrijp ik dat verkeerd.
Is er misschien iets anders wat er weer kan voor zorgen dat ik filmpjen kan zien?
Voor alle zekerheid, het ging om dit filmpje:
http://www.20min.ch/ro/videotv/?vid=212742&cid=124
Dus niets speciaal of niets vies.
Misschien moet ik die vraag ergens anders stellen maar waar?
Zonder Flash Player kun je inderdaad geen Flashcontent bekijken ja..onkeltje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:47:
[...]
[...]

Gewoon installeren en dan zie je 'm gewoon verschijnen (míts je een browser gebruikt met Flash ondersteuning!)
Hier is een lijst van apparaten die het wel goed zouden doen met Adobe Flashplayer en daar staat de Note met ICS niet bij.Ken. schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:59:
[...]
Zonder Flash Player kun je inderdaad geen Flashcontent bekijken ja..
Gewoon installeren en dan zie je 'm gewoon verschijnen (míts je een browser gebruikt met Flash ondersteuning!)
Wel de Note met GB (2.3), die zou het wel goed doen.
http://www.adobe.com/devn...es/certified-devices.html
Ik heb eerder al zoveel problemen gehad met ICS dat ik er nu toch wel een beetje bang voor ben.
Indien het niet naar behoren werkt zou ik dan zeker kunnen zijn dat na een uninstall er geen problemen achter blijven?
Zijn hier mensen die die problemen kennen en hoe hebben zij die opgelost?
Hier geen problemen met flash (en html5) op 4.0.4 , sterker nog ook geen problemen met je filmpjeonkeltje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:23:
[...]
Hier is een lijst van apparaten die het wel goed zouden doen met Adobe Flashplayer en daar staat de Note met ICS niet bij.
Wel de Note met GB (2.3), die zou het wel goed doen.
http://www.adobe.com/devn...es/certified-devices.html
Ik heb eerder al zoveel problemen gehad met ICS dat ik er nu toch wel een beetje bang voor ben.
Indien het niet naar behoren werkt zou ik dan zeker kunnen zijn dat na een uninstall er geen problemen achter blijven?
Zijn hier mensen die die problemen kennen en hoe hebben zij die opgelost?
Ik heb in al die tijd nog geen enkele video niet af kunnen spelen die in flash getoond wordt, al zijn er altijd van die halfbakken spelers op sommige sites waar hij geen raad mee weet. (maar dat ligt dan niet aan flash
Verwijderd
Ja ok,maar is dat eigen aan ICS,? Is dat bij jou ook zo?jackaubrey schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:19:
[...]
wat maakt het nou uit of je via wifi data verstuurd?
Is toch alleen maar handig dat je kan zien of je er data verstuurd wordt...
Verdorie, ik heb nu ook die Adobe Flashplayer geïnstalleerd maar ik zie nog steeds dat filmpje niet.MusicAddict schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:10:
[...]
Hier geen problemen met flash (en html5) op 4.0.4 , sterker nog ook geen problemen met je filmpje
Ik heb in al die tijd nog geen enkele video niet af kunnen spelen die in flash getoond wordt, al zijn er altijd van die halfbakken spelers op sommige sites waar hij geen raad mee weet. (maar dat ligt dan niet aan flash)
Ik probeer hier de Opera mini en ook de internet explorer.
Het enige wat ik zie is zo'n Legoblokje met een vraagteken maar daar schiet ik niks mee op.
Verdorie, ik wilde toch graag dat filmpje zien, ik heb het wel op mij PC gezien natuurlijk maar daar heb ik de Note niet voor gekocht hé
Vroeger met GB had ik daar geen last van en kon ik alle fimpjes kijken nu met ICS .... problemen.
Het hoort gewoon te werken op mijn Note met 4.0.3 zie ik een agent slalommen als een dolle. Je kunt een factory reset doen mogelijk lost dit het probleem op. Zie
YouTube: Samsung Galaxy Note Hard Reset (Factory Reset)
[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-08-2012 20:49 ]
Fantastisch maar nu niet aan mij besteet.Gianni Rombios schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:40:
Het hoort gewoon te werken op mijn Note met 4.0.3 zie ik een agent slalommen als een dolle. Je kunt een factory reset doen mogelijk lost dit het probleem op. Zie
Maar goed dat ik mijn Windows 7 niet iedere keer moet resetten als er een update is.
Ik zou 5 keer per maand niets anders doen dan alles op mijn PC opnieuw installeren.
Tja dat Android gedoe blijft voor mij een heel vreemd wezen met ergere kuren dan een loopse kat.
Als het niet was voor het grote scherm dan had ik dat Android ding al lang weggesmeten.
Sorry, ik weet dat gij het goed bedoelt en ik denk ook dat ge helaas gelijk hebt ... het is alla Android

Ik heb de Note al bijna meer geherinstalleerd dan gebruikt voor wat ik hem gekocht heb.
Enfin, tot de volgende update dan maar verder zonder filmpje;
Oeps, juist een update binnen gekregen voor de Adobe Flashplayer en nu werkt het wel.
Ik moet mijn woorden dus herzien, de fout lag bij FlashPlayer en niet bij Android.
Dus geen factory reset moeten doen ... oef.
[ Voor 9% gewijzigd door onkeltje op 07-08-2012 21:21 ]
Mogelijk voor een aantal mensen overbodig, maar er is een leuke App specifiek voor de Note die nu met de vakantietijd erg leuk en handig is:
TouchNote
Google Play: Touchnote Postkaarten
Wat helemaal leuk is: tot 31 augustus zijn de kaarten gratis!
maak dus je eigen foto, zet hem in deze app, vul het adres in en de ontvanger krijgt binnen 3 dagen tot 1 week een geprinte fotokaart thuis!
Heb het afgelopen week vanuit mijn vakantiebestemmingen regelmatig gebruikt.
Printkwaliteit van de foto is niet super kwaliteit, maar kan er zeker mee door.
TouchNote
Google Play: Touchnote Postkaarten
Wat helemaal leuk is: tot 31 augustus zijn de kaarten gratis!
maak dus je eigen foto, zet hem in deze app, vul het adres in en de ontvanger krijgt binnen 3 dagen tot 1 week een geprinte fotokaart thuis!
Heb het afgelopen week vanuit mijn vakantiebestemmingen regelmatig gebruikt.
Printkwaliteit van de foto is niet super kwaliteit, maar kan er zeker mee door.
Weet iemand een WERKENDE app die het scherm aan houdt voor apps die dat niet in de settings hebben. Ik wil dat alleen voor apps die het niet ondersteunen, dus instelbaar en het liefst automatisch bij het opstarten van de betreffende app. Als je nl eerst weer een handeling moet verrichten is dat makkelijk te vergeten en dan ben ik een paar minuten aan het roeien en dan gaat dat scherm weer uit...
Ik heb Apps Autosettings Beta geprobeerd, maar die werkt niet. Het beste wat ie doet is het scherm 10min aanhouden. Helaas zijn er een aantal apps, nota bene trainings-apps, die geen setting hebben om de screen timeout te bypassen. En het zijn juist die apps waar het scherm bij voorkeur aan moet blijven omdat je anders je hartslag en snelheid niet ziet. Erg irri.
Ik heb Apps Autosettings Beta geprobeerd, maar die werkt niet. Het beste wat ie doet is het scherm 10min aanhouden. Helaas zijn er een aantal apps, nota bene trainings-apps, die geen setting hebben om de screen timeout te bypassen. En het zijn juist die apps waar het scherm bij voorkeur aan moet blijven omdat je anders je hartslag en snelheid niet ziet. Erg irri.
Hebben jullie ook last van incosistente Google Chrome prestaties. Als hij opstart is het traag en schokkerig maar na een tijdje lijkt hij vloeiend te gaan, om na een minuut weer schokkerig te doen... Heel irritant. Ik heb dit bij Stock ICS, CM9, Paranoid en elke andere ROM die ik heb geprobeerd. Is dit een probleem aan mijn kant of aan Chrome of de ROMs?
Dunno, ik vind chrome niet fijn werken omdat ik hem niet zo ingesteld krijg zodat hij niet eerst een full view (zoomed out) van de pagina laat zien. Sowieso vind ik de instelmogelijkheden zwaar beperkt tov de standaard browser
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En dat niet alleen, ik vind het vooral irritant dat er geen smart text reflow inzit en ook niet in zal komen. De engineer van Google heeft namelijk gezegd dat zoiets niet nodig is omdat er altijd de juiste zoomgrootte gekozen wordt. Nou, in mijn ervaring niet hoor!
Ik heb mijn contacten allemaal dubbel. Bij de ene contact staat een Google icoontje achter en het dubbel contact staat een simkaartje achter, kan ik dit niet 'mergen'?
Whole lot of stars ***
Heb je gezocht opmphilipp schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:02:
Weet iemand een WERKENDE app die het scherm aan houdt voor apps die dat niet in de settings hebben. Ik wil dat alleen voor apps die het niet ondersteunen, dus instelbaar en het liefst automatisch bij het opstarten van de betreffende app. Als je nl eerst weer een handeling moet verrichten is dat makkelijk te vergeten en dan ben ik een paar minuten aan het roeien en dan gaat dat scherm weer uit...
Screen timeout
in de appstore?
Staan er wel een stuk of 5 die het beloven maar heb ze niet geprobeerd, want ik heb er momenteel geen belang bij.
Precies. Er zijn er een paar, en de eerste die ik probeerde deed het niet goed. Ik pak er nog een en die blijkt van dezelfde maker te zijn...Gianni Rombios schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:53:
[...]
Heb je gezocht op
Screen timeout
in de appstore?
Staan er wel een stuk of 5 die het beloven maar heb ze niet geprobeerd, want ik heb er momenteel geen belang bij.
Ik hoopte een beetje dat iemand een positieve ervaring had zodat ik niet alles hoeft uit te proberen.
Toch wel handig dus ben ook even gaan spitten. Ik probeer nu
KeepScreen (now free)
Eerste indruk is goed/werkt en ziet er netjes uit.
KeepScreen (now free)
Eerste indruk is goed/werkt en ziet er netjes uit.
Ik ben juist zeer tevreden over de nauwkeurigheid van Sygic op mijn Note. Ik heb (uit mijn hoofd) versie 11.2.5? geinstalleerd staan en die werkt super; Tijdens mijn vakantie in de VS erg veel gebruikt en werkte zeer prettig.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:00:
Ik stoor me de laatste tijd aan de nauwkeurigheid tijdens navigeren. Heb geen problemen met het krijgen van een fix, maar als ik navigeer dan loopt Sygic wel erg voor op de werkelijkheid. Als Sygic aangeeft dat ik een afslag voorbij ben dan is dat in werkelijkheid enkele seconden later. Is die onnauwkeurigheid altijd aanwezig dus ook als ik Navigon of een andere app koop?
Staat je systeemtijd goed? Heb gehoord dat als die niet goed staat het effect zou kunnen hebben op je navigatie (misschien wel onzin, nooit iets over opgezocht:9).
Verwijderd
Ik denk denk dat de systeemtijd er inderdaad mee te maken heeft want je kan de tijd van aankomst instellen en als de systeemtijd niet juist staat ga je ook niet aankomen op de aangegeven tijd.Langs de andere kant ,het aangeven van een afslag heeft te maken met de navigatie en die verloopt via satelliet en niet met de tijd.DDarkForce schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Ik ben juist zeer tevreden over de nauwkeurigheid van Sygic op mijn Note. Ik heb (uit mijn hoofd) versie 11.2.5? geinstalleerd staan en die werkt super; Tijdens mijn vakantie in de VS erg veel gebruikt en werkte zeer prettig.
Staat je systeemtijd goed? Heb gehoord dat als die niet goed staat het effect zou kunnen hebben op je navigatie (misschien wel onzin, nooit iets over opgezocht:9).
Misschien kan Bakkenes eens een ander navigatie app proberen,in de PlayStore is een gratis versie van Copilot te vinden die ook goed werkt.
Google Play: Status Brightness Freemphilipp schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:09:
[...]
Precies. Er zijn er een paar, en de eerste die ik probeerde deed het niet goed. Ik pak er nog een en die blijkt van dezelfde maker te zijn...
Ik hoopte een beetje dat iemand een positieve ervaring had zodat ik niet alles hoeft uit te proberen.
Ik gebruik deze
tip ... bij install vraagt hij om een theme ... neem de zwarte ( is nagenoeg onzichtbaar op de statusbalk )
want de andere zijn te lelijk voor woorden
Dan kan je vanuit het dropdown status de brightness van 0 tot 100% brightness aanpassen, maar ook 'always on' aanzetten
Thanx! Ik ga 'm er meteen opzetten. Ik had een beetje gehoopt op een programma zoals wat ik al had geprobeerd. Daar kun je het automatisch laten doen door vanuit die tool de programma's aan te wijzen waarvoor het moet gelden. Maar dit is ook mooi. Als het maar werkt!FreshMaker schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:34:
[...]
Google Play: Status Brightness Free
Ik gebruik deze
Keepscreen zoals ik hierboven al noemde doet dat.
Google Play: KeepScreen (now free)
Tamelijk stijlvol progje, werkt prima. Ik weet nog niet wat het effect is op de batterijduur maar je kunt het ook disablen, plus geen reclame(!).
Google Play: KeepScreen (now free)
Tamelijk stijlvol progje, werkt prima. Ik weet nog niet wat het effect is op de batterijduur maar je kunt het ook disablen, plus geen reclame(!).
[ Voor 73% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-08-2012 22:39 ]
Ik vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat de mogelijkheid om het scherm altijd aan te laten niet standaard op het apparaat zit. Ik zet mijn toestel altijd handmatig af als ik het niet gebruik dus mijn toestel staat altijd op max en dat is 10min.mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:32:
[...]
Thanx! Ik ga 'm er meteen opzetten. Ik had een beetje gehoopt op een programma zoals wat ik al had geprobeerd. Daar kun je het automatisch laten doen door vanuit die tool de programma's aan te wijzen waarvoor het moet gelden. Maar dit is ook mooi. Als het maar werkt!
Maar ja, ik ken heel veel mensen die hun toestel nooit afzetten ... dat gaat vanzelf uit zeggen ze dan.
Ik ken er zelfs die niet weten hoe ze het moeten uit zetten.
Ik vind het ook vervelend als mensen u iets laten zien en na 10 seconden gaat het scherm uit ... ze doen dat om de accu te sparen zeggen ze dan.
Dus, zet het apparaat af en het probleem is toch opgelost.
Maar ja, wie ben ik hé, ieder zijn eigen idee hé.
Ik ga dat app in ieder geval ook installeren, bedankt voor het naar voor halen van het probleem.
GPS werkt zeker wel met tijd, alleen niet de systeemtijd van je mobiel ;€Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:24:
[...]
Ik denk denk dat de systeemtijd er inderdaad mee te maken heeft want je kan de tijd van aankomst instellen en als de systeemtijd niet juist staat ga je ook niet aankomen op de aangegeven tijd.Langs de andere kant ,het aangeven van een afslag heeft te maken met de navigatie en die verloopt via satelliet en niet met de tijd.
Misschien kan Bakkenes eens een ander navigatie app proberen,in de PlayStore is een gratis versie van Copilot te vinden die ook goed werkt.
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.