heb je enig idee wat een USB jig is?
Ik gok dat je USB connector verrot is.
Ik gok dat je USB connector verrot is.
[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2012 10:59 ]
[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2012 10:59 ]
[ Voor 7% gewijzigd door jorrit91 op 17-07-2012 11:04 ]
Nee sorry, mn glazenbol is stuk.....Gadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:48:
het plaatje
dat tekenprogje
dat tekeningetje
dat gebouwtje met dat boompje ervoor.
Is er iemand die me hieraan kan helpen?
Euh.. hoeveel tekeningetjes (geen foto's) staan er standaard (= out of the box) op het buroblad en dan vooral met een gebouwtje en een boompje ervoor?Get!em schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
[...]
Nee sorry, mn glazenbol is stuk.....
Come on.... beetje duidelijk zijn mag ook wel als je hier vragen stelt.
Kijk dat maakt je probleem wat specifieker.Gadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
[...]
Euh.. hoeveel tekeningetjes (geen foto's) staan er standaard (= out of the box) op het buroblad en dan vooral met een gebouwtje en een boompje ervoor?
Tekenprogje is S Memo denk ik, staat geen naam bij en mijn glazenbol ligt bij de poetser momenteel.
http://www.samsung.com/nl...te/GT-N7000ZBAXEN-gallery het bovenste plaatje van de 3 zichtbaar op het toestel.
Ja, de widget staat er nog gewoon (compleet blanco) Ik geloof dat ik even tijd nodig heb om te wennen aan dit soort applicaties.Get!em schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:00:
[...]
Kijk dat maakt je probleem wat specifieker.
Ik kan je er niet aan helpen overigens, ik heb ze al weggeknikkerd. Misschien dat iemand ze nog wel heeft en ze kan doorsturen aan je via email.
Ze bestonden overigens puur uit wat plaatjes en andere demo's van S-Memo. Plaatje knippen en plakken in een S-Memo volstaat om dat terug te krijgen
De widget kun je uiteindelijk natuurlijk zelf wel terugplaatsen op je homescreen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gadgeteer op 17-07-2012 15:22 ]
ik heb 'm nog op mijn toestel staan, maar hoe ik hem moet delenGadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
[...]
Euh.. hoeveel tekeningetjes (geen foto's) staan er standaard (= out of the box) op het buroblad en dan vooral met een gebouwtje en een boompje ervoor?
Tekenprogje is S Memo denk ik, staat geen naam bij en mijn glazenbol ligt bij de poetser momenteel.
http://www.samsung.com/nl...te/GT-N7000ZBAXEN-gallery het bovenste plaatje van de 3 zichtbaar op het toestel.
[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 17-07-2012 15:55 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Je kan m gewoon 'exporteren' en dan naar bijvoorbeeld dropbox oid. Word het wel een jpg maar dat terzijde.Yucko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:
[...]
ik heb 'm nog op mijn toestel staan, maar hoe ik hem moet delen
[ Voor 47% gewijzigd door MusicAddict op 17-07-2012 15:45 ]
Bedankt, ik heb de backup gedownload. Nu werken tot laat dus ik zal morgenmiddag proberen of het lukt.Yucko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:
[...]
ik heb 'm nog op mijn toestel staan, maar hoe ik hem moet delen
edit:
@hieronder: lijkt me dat hij het plaatje ook wil kunnen bewerken (JPG en PDF export had ik nl. al gevonden) dus ik heb even een backup gemaakt via Titanium Backup Pro. Als hij de zip uitpakt in de Titanium Backup map op zijn sdcard en dan herstellen doet van alleen gegevens dan zou hij volgens mij alle originele memo's weer terug moeten hebben
Ja, sorry, typefoutje, verbeterd.418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:57:
Mijn god, wat wil je in hemelsnaam doen?
Ik denk niet dat het gaat werken. Vraag me af of dat OTG (niet OTC) allemaal goed werkt met 3 usbsticks.
[ Voor 23% gewijzigd door Nieulz op 18-07-2012 17:11 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Nieulz op 18-07-2012 18:26 ]
De HDMI kabel is geen USB naar HDMI, maar een MHL kabel. Die moet rechtstreeks op de Note zitten, anders werkt het niet. Nu zijn er speciale MHL kabels te koop met een aftakking naar USB, en misschien zelfs wel iets waarmee je kunt laden. Check dx.com zou ik zeggen.Nieulz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:54:
Weet iemand of het op 1 of andere manier mogelijk is de Note op te laden, en tegelijkertijd een USB hub er aan te hangen, met bijvoorbeeld een USB stick er in, en een verloop naar HDMI, of what ever er ook aangesloten zit op de USB hub?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Welke naam heeft die app ?Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:33:
Goedenmiddag,
Ik heb een Galaxy Note en als ik een bepaalde App wil openen speelt hij ineens mijn muziek af...
Hoe kan dit???
Ook als je een headset in mijn toestel stopt gaat hij in 1 keer mijn muziek afspelen.
Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.
Mvg joan
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 20-07-2012 04:22 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Klopt, frames worden gelocked op 30fps 60fps dit zou alles smoother moeten maken, ik vraag me alleen af of oudere toestellen met een mindere processor die frames gedraaid krijgen.418O2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:14:
Klopt. In de volgende versie is dat wel weer een stuk beter (jelly bean)
Whole lot of stars ***
Whole lot of stars ***
Ik neem aan van niet, de interface etc wordt gerenderd door de GPU (mali 400) sinds 4.0 die nu ook nog steeds gebruikt wordt in de S3, dus dat moet gewoon te doen zijn. Want ik ga er niet van uit dat een S3 op 4.1 straks zal gaan laggen door wat extra fpsHadespuiter schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:28:
Lol, en ik maar denken dat Android iOS ondertussen voorbijgestreefd zou zijn (als je bepaalde Fandroids moet geloven, diegene die pissen op Apple). Na een dagje spelen met mijn nieuwe Note weet ik dus dat dit nog lang niet het geval is.
Zal 60fps geen probleem zijn voor de Note?
Niet om de fanboy uit te hangen maar iOS heeft ook z'n gebreken, net zoals Android, net zoals Windows Phone. Vergeet alleen niet dat Android een jaartje jonger is dan iOS en Windows Phone zelfs nog flink wat jonger. Android heeft echter wel in bepaalde gebieden iOS voorbijgestreefd. Zo heeft Android al langer zaken zoals widgets, echte multi-tasking, garbage collection in de programmeertaal en heeft het voor dev's net iets meer functies dan iOS. Ook is het makkelijker om apps uit te brengen in de Play Store.Hadespuiter schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:28:
Lol, en ik maar denken dat Android iOS ondertussen voorbijgestreefd zou zijn (als je bepaalde Fandroids moet geloven, diegene die pissen op Apple). Na een dagje spelen met mijn nieuwe Note weet ik dus dat dit nog lang niet het geval is.
De SIII draait perfect op 4.1, de Note en SII wat minder volgens de eerste homebrew berichten. Dat kan overigens ook komen omdat er nog wat noodzakelijke drivers incompleet zijn voor 4.1 bij de Note en SII. Qua GPU rendering, dat moet de ontwikkelaar zelf activeren of je moet het geforceerd aanzetten. Het is niet zo dat het ineens magisch gebeurt - helaas.MusicAddict schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:39:
[...]
Ik neem aan van niet, de interface etc wordt gerenderd door de GPU (mali 400) sinds 4.0 die nu ook nog steeds gebruikt wordt in de S3, dus dat moet gewoon te doen zijn. Want ik ga er niet van uit dat een S3 op 4.1 straks zal gaan laggen door wat extra fps
Toen ik de eerste benchmarks tegenwkam van een Note vs S3, zag ik dat hij precies de helft minder snel is, terwijl gpu intensieve benchmarks gewoon gelijk waren. (niet te vergeten dat het design van een S3 bah is)
Uiteraard was ik blij dat ik niet op een S3 heb gewacht en gewoon de Note bij launch heb gehaald, die 2 cores merk ik op het moment toch niet.
Het is niet alleen de souplesse van de UI he.Hadespuiter schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:28:
Thanx, dit does the trick.Get!em schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:50:
Voor performance moet je wel even kijken of je vinkje voor GPU aanstaat overigens.
Settings-->Developer options--> GPU
Kost dit niet meer batterij?Get!em schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:50:
Voor performance moet je wel even kijken of je vinkje voor GPU aanstaat overigens.
Settings-->Developer options--> GPU force
Scheelt ook al behoorlijk
Eventueel ook de scaling van animations aanpassen als je er wat mee wilt spelen
[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 20-07-2012 15:44 ]
Whole lot of stars ***
Mwa, mijne gaat 2 dagen mee (meer dan 48 uur) op 1 batterij.Rudios schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Kost dit niet meer batterij?
Ik zie overigens weinig verschil met die optie aan. Zonder die optie vind ik het al erg soepel.
In apps merk ik een groot verschil met scrollen. Scroll bijv. eens langs de reactie's op een item in de tweakers.net app. Het verschil is dag en nacht.Rudios schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Kost dit niet meer batterij?
Ik zie overigens weinig verschil met die optie aan. Zonder die optie vind ik het al erg soepel.
Triple buffering is inderdaad aanwezig. Maar je zal wel moeten als OS, want als je VSync zonder triple buffering aanzet kun je een nare performancehit krijgen418O2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Het is niet alleen de souplesse van de UI he.
4.1 heeft toch ook iets van triple buffering?
Klopt. Voor het oog kan het zelfs prettiger zijn om ze trager te zetten. (ik meen zelfs dat de animatie van de iphone overeenkomt met de waarde 1.5x op de android )alex3305 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:56:
[...]
Het aanpassen van animatiesnelheid binnen Android heeft verder ook niet echt heel veel nut. Je telefoon lijkt vooral sneller, maar is het in feite niet. Op oudere single-core toestellen kan dit overigens wel erg prettig zijn, maar op devices zoals onze Note heeft het nagenoeg geen effect, buiten het placebo effect.
Dat is 4.0.3.alex3305 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:02:
Kan, ligt eraan welke versie van het OS je draait.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Hmm, ik wilde graag de applicatie tTorrent (Pro) eens uit proberen voor de gein. Het lijkt me alleen niet bevorderlijk voor de accu als me telefoon 24/7 in de lader ligt ?alex3305 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:44:
Om daarom. Waarschijnlijk omdat er de kans is dat er een stroomtekort kan ontstaan wanneer er een onvoldoende oplader wordt aangesloten.
Zie hierboven. Hij werkt niet zonder accu.418O2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:44:
Mijne is dood. Gisteren is hij een beetje nat geworden en hij doet niets meer. Ging nog wel aan eerst, maar nu is de accu leeg en hij laadt ook niet meer op. Ook aan het stroom met de accu eruit doet hij niets.
Hij zou toch moeten werken zonder accu aan de lader?
[ Voor 85% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2012 14:09 ]
Test hoelang de accu mee kan en gebruik dan uiteindelijk een schakelklok om de lader op gezette tijden aan/uit te zetten.Perkouw schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:47:
[...]
Hmm, ik wilde graag de applicatie tTorrent (Pro) eens uit proberen voor de gein. Het lijkt me alleen niet bevorderlijk voor de accu als me telefoon 24/7 in de lader ligt ?
wat heb je al geprobeerd? heb zelf geen note, maar meestel is het gewoon wifi tether configureren en aanzetten. Als dit standaard niet op een note zit zal je een app moeten zoeken die wifi tethering toevoegd aan je note..hetnet schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:34:
kan iemand uitleggen hoe je een note internet koppeld aan wiffi een Ipad 3.
zodat je toch op internet kan met wiffi op ipad.
schijnt simpel te zijn maar lukt me niet grggrgrgrgrgrr........
waarom zou dat niet bevorderlijk zijn?Perkouw schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:47:
[...]
Hmm, ik wilde graag de applicatie tTorrent (Pro) eens uit proberen voor de gein. Het lijkt me alleen niet bevorderlijk voor de accu als me telefoon 24/7 in de lader ligt ?
[ Voor 59% gewijzigd door Prulleman op 23-07-2012 16:38 ]
schijn te kunnen met 3g hebt kan je die ook als een hotspot instellen..... maar waar doe je datPrulleman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
wat heb je al geprobeerd? heb zelf geen note, maar meestel is het gewoon wifi tether configureren en aanzetten. Als dit standaard niet op een note zit zal je een app moeten zoeken die wifi tethering toevoegd aan je note..
[ Voor 17% gewijzigd door hetnet op 23-07-2012 16:41 . Reden: gevonden ]
Verwijderd
Als je het over de NOTE hebt...daar kan je mee bellen!Nieulz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:
Hij is besteld!!!
Iemand al tips, trucs, handigheidjes wat ik er sowieso mee moet doen?
Veel uit je broekzak halen en mee patsenNieulz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:
Hij is besteld!!!
Iemand al tips, trucs, handigheidjes wat ik er sowieso mee moet doen?
Geen idee, het lijkt me alleen niet zo bevorderlijk als hij continu op spanning staat en continu word opgeladen wanneer hier iets af gaat? Eigenlijk geen idee hoe dat tegenwoordig bij toestellen gaat, maar hoe dan ook lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu ?!Prulleman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
[...]
wat heb je al geprobeerd? heb zelf geen note, maar meestel is het gewoon wifi tether configureren en aanzetten. Als dit standaard niet op een note zit zal je een app moeten zoeken die wifi tethering toevoegd aan je note..
[...]
waarom zou dat niet bevorderlijk zijn?
Sinds wanneer?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:46:
[...]
Als je het over de NOTE hebt...daar kan je mee bellen!
De handleiding zegt dat je hem iet langer dan een week aan de lader moet leggen.. persoonlijk vindt ik dat wel erg lang. Maar als ik naar mijn HTC Desire HD kijk dan zie ik dat iedere nacht opladen de accu van die telefoon weinig goeds heeft gedaanPerkouw schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:47:
[...]
Geen idee, het lijkt me alleen niet zo bevorderlijk als hij continu op spanning staat en continu word opgeladen wanneer hier iets af gaat? Eigenlijk geen idee hoe dat tegenwoordig bij toestellen gaat, maar hoe dan ook lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu ?!
Figured. Blijft jammer dat hij niet zonder accu te gebruiken is, had handig geweest. Een truuc als het verwijderen van de accu tijdens het opladen ga ik niet proberen. Dat schijnt te werken bij sommige toestellen maar heel 'kosjer' lijkt me dat niet.Gadgeteer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Sinds wanneer?
Heb je daar een speciale app voor nodig?
[...]
De handleiding zegt dat je hem iet langer dan een week aan de lader moet leggen.. persoonlijk vindt ik dat wel erg lang. Maar als ik naar mijn HTC Desire HD kijk dan zie ik dat iedere nacht opladen de accu van die telefoon weinig goeds heeft gedaan
Mosterd na de maaltijd, maar als een apparaat nat wordt, meteen de accu eruit jassen, drogen en daarna in een bak met rijst leggen. Laat 'm rustig een dag ofzo erin liggen. De vocht trekt in de rijst en dan heb je kans dat ie het nog doet. Ik heb zo een iPhone die een duik in het zwembad heeft gemaakt weer werkend gezien.418O2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:44:
Mijne is dood. Gisteren is hij een beetje nat geworden en hij doet niets meer. Ging nog wel aan eerst, maar nu is de accu leeg en hij laadt ook niet meer op. Ook aan het stroom met de accu eruit doet hij niets.
Hij zou toch moeten werken zonder accu aan de lader?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
ligt volgens mij aan Sygic. Ik draai die namelijk op mijn HTC Flyer en daar heb ik dat dus ook, waar ik dat met Waze eigenlijk nooit had (maar ja, die heeft weer geen offline mogelijkheid)Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:00:
Ik stoor me de laatste tijd aan de nauwkeurigheid tijdens navigeren. Heb geen problemen met het krijgen van een fix, maar als ik navigeer dan loopt Sygic wel erg voor op de werkelijkheid. Als Sygic aangeeft dat ik een afslag voorbij ben dan is dat in werkelijkheid enkele seconden later. Is die onnauwkeurigheid altijd aanwezig dus ook als ik Navigon of een andere app koop?
[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 25-07-2012 06:50 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ligt er aan waar je woont. Ik woon net over de grens in Nederland. Niet zo ver Weert vandaan woon ik.Frigolamptje schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:16:
Toevallig geen Note gebruikers van België? Mijn batterij is compleet leeg en ik zou hem in een ander toestel/externe lader moeten opladen. Zal wellicht een nieuwe volgeladen batterij kopen worden, maar ik dacht, je weet maar nooit dat er iemand uit de buurt op het forum aanwezig is...
Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.satshow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Ligt er aan waar je woont. Ik woon net over de grens in Nederland. Niet zo ver Weert vandaan woon ik.
Ja zo ver ben ik ook wel al, hij hangt al drie dagen aan de laderGadgeteer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:33:
[...]
Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.
Hij zal als hij compleet leeg is niet direct aangezet kunnen worden maar na een aantal minuten opladen zal dat wel weer lukken.
bron: handleiding.. leest niemand dat ding?
[ Voor 45% gewijzigd door x-man op 26-07-2012 12:47 ]
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Ik denk dat het alleen voor duitse versies van de Note het geval is ? In ieder geval voor nu, zelf een NL toestel en nog geen update melding.x-man schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:50:
Hey er wordt weer een software update gepushed? Enig idee wat de wijzigingen zijn? Ze gaan toch niet een gedeelte van de zoekfunctionaliteit weghalen net als bij Galaxy SIII?
Edit:
Unified Search is er nog... maar WTF? Krijg deze programmas geinstalleerd:
HRS Hotels
Hugendubel
kaufDA Navigator
Lieferheld
myTaxi
Waarom Samsung?
zie: http://allaboutsamsung.de...performance-update-xxlrk/
[ Voor 77% gewijzigd door Perkouw op 26-07-2012 12:53 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
introductie misschien 15 augustus maar in de winkelschappen kan zomaar 1 a 1.5 maanden duren.justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:11:
ik ben voornamelijk benieuwd naar de note vanwege het grote scherm en de prijs (alhoewel ik die nog hoog vind voor een toestel van een jaar oud). Ik ben me er ook bewust van dat 15 augustus een note 2 geintroduceerd wordt, maar ik weet niet in hoeverre ik daarop kan wachten.
Jawel, dat klopt ook wel, maar die tijd zou ik eventueel nog kunnen overbruggen (hopelijk).Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:41:
[...]
introductie misschien 15 augustus maar in de winkelschappen kan zomaar 1 a 1.5 maanden duren.
Als ik zo de specs van de Note 2 lees zou ik als Note eigenaar niet overstappen.
ik keek dan ook naar de benchmarks, want je vergeet dat de gpu ook sneller is.jip_86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:45:
100% meer cores (er van uitgaande dat de Note 2 een quadcore gaat worden) is nooit 100% snelheidswinst.
[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 26-07-2012 13:54 ]
Is de s3 dan niet substantieel sneller dan de note 1?jip_86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:59:
Van wat ik hoor, iets groter scherm met minder pixels. Wie wil daar nu in minderen? Zeker als je telefoon verder gewoon snel zat is dan heb je niet echt super veel aan een nieuwe versie.
Laatst een Galaxy S3 in mijn hand gehad, verwacht dat het eerder zo iets word qua performance. Supersnel/vloeiend, dat kan iets beter tov de Note 1, maar is echt goed te doen. Verwacht dat dat helemaal wel mee gaat vallen als we Jelly Bean nog gaan krijgen.
ik dacht dat de mali 400 in de s3 iets van 50% sneller was (had ik gelezen). En wat is jouw definitie van voorlopig. Want als ik een telefoon koop van 400+ euro dan moet deze wel 2 jaar of langer meegaan.alex3305 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:19:
De S3 is zeker sneller dan de Note, maar het verschil valt reuze mee. Wat in het voordeel is zijn de twee extra cores van de S3 (Exynos 4412) en het kleiner procedé. Daardoor zal de processor klok-voor-klok sneller zijn dan de Note. Echter is de GPU hetzelfde gebleven (Mali 400) en zal deze maar marginaal verbeterd zijn door het kleinere procedé. Ook denk ik dat een dual-core voorlopig nog voldoende zal zijn om alle applicaties vloeiend te draaien. Let wel dat er ook nog genoeg single core systemen in omloop zijn en verkocht worden.
dat begrijp ik ook wel, maar 80 pixels hoef ansich niet een heel groot verschil (persoonlijk)Verder worden er geen 80 pixels meer gerenderd, maar 102.400 pixels (V: 80 * H: 1280). Dat kan weldegelijk een klein verschil opleveren. Je moet dan denken aan hooguit een paar fps bij identieke hardware.
ok, we zijn dan wel bijna bij oktober aanbeland. Ik weet niet wat mijn keuze wordt. Het enige wat mij echt trekt tot de note is het grotere scherm. Maar de prestaties en de prijs van de s3 liggen wel zodanig dat ik me afvraag of ik nog wel voor de note zou moeten gaan.Ook is de Note nog geen jaar oud, het toestel is pas in oktober in de Pricewatch gekomen en ik heb de mijne geloof ik vanaf november. Dus ik vind de prijs wel meevallen als je kijkt naar hoe de prestaties liggen. Daarnaast vind ik een S2 wat verouderd aanvoelen, terwijl ik dat bij mijn Note totaal nog niet heb. Het geheel is gewoon net wat beter heb ik het idee.
groter scherm is wel handig. Maar pen kan me gestolen worden. Ik weet niet eens wat voor software er bij zit die zo goed is met de pen. Ik weet uberhaupt niet wat de pen voor toegevoegde waarde heeft. Ik had hem vroeger nodig op een symbian, maar dat was omdat het scherm zo klein is.MikeWazowski schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:05:
Je kunt je wildstaren op specs, maar je kunt het ook gewoon simpel bekijken: wil ik een wat groter scherm of niet én wil ik daar een geintegreerde pen+software bij waarmee ik wat extra functionaliteit heb. Zo ja, dan de Note - zo nee, dan de S3. Snelheid is in de praktijk maar beperkt, je hebt nooit de 2 telefoons tegelijk in je handen - dus je went er gewoon aan.
Ik heb ook voor de Note gekozen (net voordat de S3 uit was) en heb geen moment spijt!
[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 26-07-2012 15:12 ]
Dat vergelijk mag je zo natuurlijk niet trekken, want een BMW is al een totaal andere ervaring dan een panda als ze gewoon al stilstaan - dat is bij een S3 vs Note niet zo. En het is ook maar waar je op let: het brandstofverbruik van de Panda zal heel wat beter zijn dan de BMW7, om maar niet te spreken over de aanschaf- en onderhoudskosten....justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Dat is zoiets als zeggen dat het performance verschil tussen een fiat panda en een bmw 7 in de praktijk beperkt is en dat je de twee auto''s toch niet tegelijk zult besturen.
Verwijderd
Heb geen SGS3 om mee te vergelijken maar vind de Note behoorlijk soepel lopen met ICS.justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:03:
[...]
Is de s3 dan niet substantieel sneller dan de note 1?
Overigens, ik denk dat die 80 pixels niet zo veel uitmaakt (althans dat is mijn gedachte). Ik heb overigens nog nooit een android toestel gehad dus ik kan me ook niet inbeelden hoe dat performance verschil zich tot uiting brengt, maar ik verwacht wel dat het merkbaar zou moeten zijn met de nieuwe processor.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de note 1 nog wel behoorlijk duur vind voor een toestel dat een jaar oud is. Op dit moment is het nog lastig om voor een note te gaat als de s3 100 euro duurder is.
Ik vraag me af of 100 euro wel zo''n groot verschil is als je bedenkt dat de benchmarks bijna 2 keer zo hoog zijn. En uiteraard zullen niet veel toepassingen quadcore gebruiken. Dat besef ik me terdege, maar ik ga er wel vanuit dat de toekomstige applicaties steeds meer dat gaan ondersteunen.... Daarbij zul je ook meer applicaties tegelijk kunnen draaien.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:12:
[...]
Heb geen SGS3 om mee te vergelijken maar vind de Note behoorlijk soepel lopen met ICS.
Ik ga ervanuit dat het JB krijgt dan zit het met de soepelheid helemaal snor.
De Note kost nu 430? dat is vergelijken met de SGS 3 meer dan 100 euro verschil.
Persoonlijk vind ik de Note net iets te groot maar met het huidige prijsverschil zou ik weer de Note kopen.
Het is qua prijs voor hardware erg voordelig.
Bij welke apps en toepassingen heb je de quadcore echt nodig? Misschien moet je dat ook in gedachte nemen.
Ik denk dat de resolutie echt wel meevalt.Ik had laatst nog op een 15 inch 1024 bij 786 scherm moeten werken en dat is ook prima te doen dus ik zie daar echt geen problemen mee.Gadgeteer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:50:
Krijgt de Note2 wel een quadcore?? Ik heb ook een gerucht gelezen dat deze een dualcore krijgt op 1.7ghz.. geruchten... Ook een lagere resolutie, 1280 * 720 tegen de 1280 * 800 van de huidige Note. Dit scheelt zoals al werd aangegeven 102400 pixels en dat is best veel als je dan nagaat dat het scherm met minder pixels ook nog groter gaat worden.
Verder: ik heb sinds vorige week mijn Note en heb geen moment spijt dat ik niet voor de S3 ben gegaan. Installeer eens CPUSpy op je toestel en zie hoevaak je CPU op vol vermogen draait, dat zal de meesten nog tegenvallen denk ik.
Ik kan met mijn Note nog wel een tijd vooruit en de pen toepassingen zijn een leuke toevoeging (vergelijken met de pen van een HTC Flyer lijkt me niet op zijn plaats dat is geen telefoon).
Ligt er nog steeds aan waar je hem voor gebruikt uiteraard, maar ik verwacht echt niet dat een simpele app zoals facebook of twitter ineens 4 cores nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, zelfs niet over twee jaar.justice strike schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 02:21:
[...]
Ik denk dat de resolutie echt wel meevalt.Ik had laatst nog op een 15 inch 1024 bij 786 scherm moeten werken en dat is ook prima te doen dus ik zie daar echt geen problemen mee.
Wat betreft CPU op dit moment. Ik verwacht idd dat dat nu nog niet aan de top zal zijn, maar ik weet niet wat er over 2 jaar gaat gebeuren. Mijn verwachting is wel dat je meer cpu power nodig hebt, maar of dat werkbaar is met betrekking tot batterijduur dat weet ik dan weer niet.
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Verwijderd
bedankt voor de tipGadgeteer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:50:
Installeer eens CPUSpy op je toestel en zie hoevaak je CPU op vol vermogen draait, dat zal de meesten nog tegenvallen denk ik.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq