Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
heb je enig idee wat een USB jig is?

Ik gok dat je USB connector verrot is.

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Oke, ik heb het even opgezocht, en mijn definitie is inderdaad niet de juiste, ik heb het over de USB connector.

@jip: ja, drie.

[ Voor 7% gewijzigd door jorrit91 op 17-07-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Andere usb kabel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Ik heb 'm inmiddels handmatig geupdated naar Android 4.0.4. en de USB poort goed schoon gemaakt,
het probleem lijkt tot dusver verholpen, hij doet in ieder geval al een half uur normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoe update je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Via Odin, Android 4.0.4. heb ik hier gedownload
http://tinyurl.com/c7tabtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met wipe? Geen backups met settings teruggezet?

want dan zou je inderdaad weer clean moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Inclusief wipe, alles eraf,
gaat nog steeds goed hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Ik mis het plaatje wat standaard op het scherm staat voor dat tekenprogje.

Ik bedoel dat tekeningetje van dat gebouwtje met dat boompje ervoor.
Uiteraard is het mijn eigen schuld dat deze weg is (perongeluk opgeslagen toen ik iets aan testen was en daarna verwijderd :s) maar ik zou hem graag terug hebben. Is er iemand die me hieraan kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:48:
het plaatje
dat tekenprogje

dat tekeningetje
dat gebouwtje met dat boompje ervoor.

Is er iemand die me hieraan kan helpen?
Nee sorry, mn glazenbol is stuk.....

Come on.... beetje duidelijk zijn mag ook wel als je hier vragen stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Get!em schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
[...]

Nee sorry, mn glazenbol is stuk.....

Come on.... beetje duidelijk zijn mag ook wel als je hier vragen stelt.
Euh.. hoeveel tekeningetjes (geen foto's) staan er standaard (= out of the box) op het buroblad en dan vooral met een gebouwtje en een boompje ervoor?
Tekenprogje is S Memo denk ik, staat geen naam bij en mijn glazenbol ligt bij de poetser momenteel.

http://www.samsung.com/nl...te/GT-N7000ZBAXEN-gallery het bovenste plaatje van de 3 zichtbaar op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Euh.. hoeveel tekeningetjes (geen foto's) staan er standaard (= out of the box) op het buroblad en dan vooral met een gebouwtje en een boompje ervoor?
Tekenprogje is S Memo denk ik, staat geen naam bij en mijn glazenbol ligt bij de poetser momenteel.

http://www.samsung.com/nl...te/GT-N7000ZBAXEN-gallery het bovenste plaatje van de 3 zichtbaar op het toestel.
Kijk dat maakt je probleem wat specifieker.

Ik kan je er niet aan helpen overigens, ik heb ze al weggeknikkerd. Misschien dat iemand ze nog wel heeft en ze kan doorsturen aan je via email.

Ze bestonden overigens puur uit wat plaatjes en andere demo's van S-Memo. Plaatje knippen en plakken in een S-Memo volstaat om dat terug te krijgen :)

De widget kun je uiteindelijk natuurlijk zelf wel terugplaatsen op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is toch gewoon een S Memo widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Get!em schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:00:
[...]

Kijk dat maakt je probleem wat specifieker.

Ik kan je er niet aan helpen overigens, ik heb ze al weggeknikkerd. Misschien dat iemand ze nog wel heeft en ze kan doorsturen aan je via email.

Ze bestonden overigens puur uit wat plaatjes en andere demo's van S-Memo. Plaatje knippen en plakken in een S-Memo volstaat om dat terug te krijgen :)

De widget kun je uiteindelijk natuurlijk zelf wel terugplaatsen op je homescreen.
Ja, de widget staat er nog gewoon (compleet blanco) Ik geloof dat ik even tijd nodig heb om te wennen aan dit soort applicaties.
Het valt me zowieso op dat de vertaling allemaal iets anders is dan bij mijn HTC DHD. Ondanks dat het beide Android is, zijn de Touchwiz en Sense interface wel heel erg verschillend van elkaar.

Edit:
PS! voor die mensen die een Valenta 19 sleeve gebruiken:
De mijne begint nu wat ruimer te zitten. Ik ben er wat mee aan het spelen geweest, beetje oprollen, flink met mijn handen erin en hem wat uitelkaar trekken. Ik kan nu zowaar mijn toestel er snel genoeg uit halen om een telefoontje op te nemen voordat deze doorgeschakeld wordt naar mn voicemail en de powerbutton wordt nog maar zelden door de sleeve ingedrukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Gadgeteer op 17-07-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Gadgeteer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
[...]

ik heb 'm nog op mijn toestel staan, maar hoe ik hem moet delen :?

edit:
@hieronder: lijkt me dat hij het plaatje ook wil kunnen bewerken (JPG en PDF export had ik nl. al gevonden ;)) dus ik heb even een backup gemaakt via Titanium Backup Pro. Als hij de zip uitpakt in de Titanium Backup map op zijn sdcard en dan herstellen doet van alleen gegevens dan zou hij volgens mij alle originele memo's weer terug moeten hebben

[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 17-07-2012 15:55 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Yucko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Je kan m gewoon 'exporteren' en dan naar bijvoorbeeld dropbox oid. Word het wel een jpg maar dat terzijde.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/j21ql46rz/S_Memo_01.jpg

There you go :)
Klik voor origineel ;)

[ Voor 47% gewijzigd door MusicAddict op 17-07-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Yucko schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:
[...]

edit:
@hieronder: lijkt me dat hij het plaatje ook wil kunnen bewerken (JPG en PDF export had ik nl. al gevonden ;)) dus ik heb even een backup gemaakt via Titanium Backup Pro. Als hij de zip uitpakt in de Titanium Backup map op zijn sdcard en dan herstellen doet van alleen gegevens dan zou hij volgens mij alle originele memo's weer terug moeten hebben
Bedankt, ik heb de backup gedownload. Nu werken tot laat dus ik zal morgenmiddag proberen of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo mensen,

Na een hele lange tijd niet meer op Tweakers gekeken te hebben ben ik er nu toch weer :).

Ik merk dat hier mensen zitten die aardig wat weten van het Android gebeuren, en Galaxy dingen.

Ik zit er zelf sterk aan te denken om de Galaxy Note bij een abonementverlenging te nemen.
Nu heb ik er al 1001 filpjes op YouTube over bekeken, maar ik blijf met 1 vraag zitten.

Ik zie overal dat er kabeltjes zijn om van je micro USB onder aan de Note over te gaan naar "gewoon" female USB. Dit word dan een "OTC" "OTG" kabel genoemd.
Vrij lochisch...
Nu kan er ook een verloop aan naar HDMI, ook heel mooi, en snap ik ook nog.
Je kan er ook een USB hub aan knopen, en en 3 USB stick's in drukken, werkt ook allemaal prima, of een toetsenbord / muis. Van alles is mogelijk.
Tot dusver snap ik dit prima, maar over 1 ding kan ik niet uit. Je sluit al die meuk aan op de Note, maar het ding laad op dat moment dus niet op?
Mijn idee was dan een USB hub met external power (een adapter dus), maar die levert dus NOOIT energie naar de telefoon, alleen naar de USB poorten op de hub.

Weet iemand of het op 1 of andere manier mogelijk is de Note op te laden, en tegelijkertijd een USB hub er aan te hangen, met bijvoorbeeld een USB stick er in, en een verloop naar HDMI, of what ever er ook aangesloten zit op de USB hub?

Ik heb nu al een paar uur zitten zoeken op internet, maar kan niks concreets vinden.

Ik hoop dat jullie meer weten, of al een dergelijk iets voor elkaar hebben.

Bedankt al vast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn god, wat wil je in hemelsnaam doen? :P

Ik denk niet dat het gaat werken. Vraag me af of dat OTG (niet OTC) allemaal goed werkt met 3 usbsticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:57:
Mijn god, wat wil je in hemelsnaam doen? :P

Ik denk niet dat het gaat werken. Vraag me af of dat OTG (niet OTC) allemaal goed werkt met 3 usbsticks.
Ja, sorry, typefoutje, verbeterd.

Maar op YouTube presteerd DEZE gast het wel om meerdere dingen over USB aan te sluiten.
Zo'n spul kan je op Ebay ook wel kopen, alleen ik wil tegelijkertijd ook opladen, en zoek daar een oplossing voor.

Edit:

Als je aan de rechter kant kijkt zie je nog wel meer leuke filmpjes wat je er o.a. allemaal mee kan.
Zo iets zit ik ook aan te denken, om hem aan de TV te hangen met HDMI (met zo'n verloop), en een USB stick er aan waar de film op staat. Via een bluetooth toetsenbordje met touchpad bedien ik dan het geleel v.a. b.v. de bank.

[ Voor 23% gewijzigd door Nieulz op 18-07-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de specificatie volgens Wikipedia is het mogelijk om USB host te zijn mét opladen. Echter kan ik er geen concrete informatie over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
DEZE gast lukt het wel met een iPad.

Maar een USB hub werkt toch niet als switch?
Volgende idee is een powerd USB switch...

Dat alle USB poorten power krijgen, maar het gewoon een switch is...

Zou dat theoretisch mogelijk zijn?

Edit:

Het IS mogelijk!!!

DEZE gast heeft zelf wat geknutseld.
Ik weet nu dat het kan.
Ben zelf wel handig met de soldeerbout.

Mijn idee is om een mooi modelletje USB hub te kopen, maar wel een "powerd" USB hub.
De kabel daarvan verwijder ik, en ik soldeer binnenin een nieuwe kabel met micro USB stekker.
De kabels van het signaal verbind ik waar vroeger gewoon de oude kabel op zat. De 5V power aansluiting soldeer ik gewoon bij een outlet op de hub op. Ik "steel" dus eigelijk gewoon 5V van een outlet die gevoed word door een externe spanningsbron.

Ik gok zo dat ik dit alles voor < € 10,- kan fabriceren.

Misschien is iets dergelijks ook al wel in de handel, kan alleen niet echt iets concreets vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door Nieulz op 18-07-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Nieulz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:54:
Weet iemand of het op 1 of andere manier mogelijk is de Note op te laden, en tegelijkertijd een USB hub er aan te hangen, met bijvoorbeeld een USB stick er in, en een verloop naar HDMI, of what ever er ook aangesloten zit op de USB hub?
De HDMI kabel is geen USB naar HDMI, maar een MHL kabel. Die moet rechtstreeks op de Note zitten, anders werkt het niet. Nu zijn er speciale MHL kabels te koop met een aftakking naar USB, en misschien zelfs wel iets waarmee je kunt laden. Check dx.com zou ik zeggen.

De vraag wat je ermee wilt bereiken is al gesteld en ik gok een beetje dat je mediacenter wilt spelen met je Note :? Is dat niet een beetje een Mr.Bean oplossing? Een Note met 6 kabels, adapters en allerlei spullen eraan hangen. Ik weet het niet hoor, maar volgens mij kun je dan beter dit ding kopen voor $72. Ben je klaar zonder gedoe en zonder kabels. Prik 'm gewoon in je tv en klaar is Nieulz.

Maar goed, ik ben van gemak dient de mens. En met al die kabel/adaptermeuk zit je al halverwege de prijs van die plug in mediaplayer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vraag me af hoe de note performed als je hd van een usbstick moet decoden en outputten.

Volgens mij is een usbstick otg echt heel sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik ben het aan een kant wel eens met de reacties hierboven... waarom je telefoon als mediacenter inzetten :?

Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of het uiteindelijk zal lukken maar dat is meer in het kader van nieuwsgierigheid.

Je kan makkelijker een DLNA geschikte mediaplayer gebruiken, kun je draadloos streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Hmmm, oke...

Misschien inderdaad een beetje onrealistisch om een hele batterij aan USB apperatuur er achter te hangen.

Dan word het toch gewoon een MHL kabel naar HDMI, met oplaadfunctie, en een los OTG kabeltje.
Een eventuele film zet ik dan gewoon op een geheugenkaartje die in de Note zit.

Ben evengoed nog steeds benieuwd of ik een powered USB hub via een aanpassing de Note kan laten opladen.
Dat ga ik nog wel proberen te realiseren.

Iedereen bedankt voor de info en de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag,

Ik heb een Galaxy Note en als ik een bepaalde App wil openen speelt hij ineens mijn muziek af...
Hoe kan dit???
Ook als je een headset in mijn toestel stopt gaat hij in 1 keer mijn muziek afspelen.

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Mvg joan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:33:
Goedenmiddag,

Ik heb een Galaxy Note en als ik een bepaalde App wil openen speelt hij ineens mijn muziek af...
Hoe kan dit???
Ook als je een headset in mijn toestel stopt gaat hij in 1 keer mijn muziek afspelen.

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Mvg joan
Welke naam heeft die app ?
Misschien des betreffende app ff uninstallen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een vraag. Als ik bij Instellingen -> batterij kijk, zie ik daar twee keer Android-systeem vermeld staan. Is dat normaal?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan, ligt eraan welke versie van het OS je draait :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vandaag voor het eerst met een Note gespeeld (en voor het eerst met Android, ik kom van iOS), en wat mij opvalt is dat scrollen over webpagina's redelijk smooth gaat, maar scrollen in apps echt een ramp is. Neem bijv.
de Nu.nl of tweakers.net app, scrollen gaat hier zeer hakkelig. Op iOS scrollen apps gewoon supersmooth.
Is dit een bekend verschijnsel op Android of ligt het aan de Note? (ik draai ICS stock)

[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 20-07-2012 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja, dat is echt een van de grootste verschillen in het voordeel van Apple wat mij betreft. Ik ben nog elke keer verbaasd als ik de iPad van mijn pa even gebruik.
Het is al wel veel beter geworden maar zoals je zegt het blijft toch een beetje minder smooth vaak. Ik moet wel zeggen dat ik er verder geen probleem mee heb. Het gaat uiteindelijk nog snel en soepel genoeg, alleen bij de overstap merk je het wel behoorlijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klopt. In de volgende versie is dat wel weer een stuk beter (jelly bean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik kom ook van Apple en Android loopt inderdaad niet zo soepel als de Apple interface. Dit verbeterd overigens wel beetje per beetje na elke update.
418O2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:14:
Klopt. In de volgende versie is dat wel weer een stuk beter (jelly bean)
Klopt, frames worden gelocked op 30fps 60fps dit zou alles smoother moeten maken, ik vraag me alleen af of oudere toestellen met een mindere processor die frames gedraaid krijgen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het locken op 60fps, dat is namelijk toch net iets vloeiender :9. In feite wordt er gewoonweg VSync toegepast, net zoals dat vaak met computerspelletjes gebeurd. Het probleem is echter wel dat oudere devices hier problemen mee kunnen krijgen. Maar goed, die zullen dan geen update ontvangen.

In feite was het bij Android zo:
[list]
• <= 2.3: Alles softwarematig renderen. Weinig overhead, maar gemengde performance voor gebruikers.
• >= 4.0: Zoveel mogelijk hardwarematig renderen. Relatief veel overhead, maar geen probleem met nieuwere toestellen. Betere performance, maar nog steeds niet consistent.
• >= 4.1: Naast de verbetering van 4.0, ook VSync doorvoeren. Hierdoor zit de FPS rate gelocked op 60fps, wat het geheel een stuk vloeiender maakt. Consistentere performance.

Het enige wat eigenlijk nog zou moeten voordat we op Apple-niveau zitten van smoothness in de interface is het verplichten van bepaalde UI-elementen en niet alles custom laten doen - zoals nu gebeurd. Betere kwaliteitscontrole in de Play store. En alles verplicht hardwarematig renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Jup, je hebt gelijk. :> 60fps it is.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Lol, en ik maar denken dat Android iOS ondertussen voorbijgestreefd zou zijn (als je bepaalde Fandroids moet geloven, diegene die pissen op Apple). Na een dagje spelen met mijn nieuwe Note weet ik dus dat dit nog lang niet het geval is.

Zal 60fps geen probleem zijn voor de Note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hadespuiter schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:28:
Lol, en ik maar denken dat Android iOS ondertussen voorbijgestreefd zou zijn (als je bepaalde Fandroids moet geloven, diegene die pissen op Apple). Na een dagje spelen met mijn nieuwe Note weet ik dus dat dit nog lang niet het geval is.

Ik neem aan van niet, de interface etc wordt gerenderd door de GPU (mali 400) sinds 4.0 die nu ook nog steeds gebruikt wordt in de S3, dus dat moet gewoon te doen zijn. Want ik ga er niet van uit dat een S3 op 4.1 straks zal gaan laggen door wat extra fps :P
Toen ik de eerste benchmarks tegenwkam van een Note vs S3, zag ik dat hij precies de helft minder snel is, terwijl gpu intensieve benchmarks gewoon gelijk waren. (niet te vergeten dat het design van een S3 bah is)
Uiteraard was ik blij dat ik niet op een S3 heb gewacht en gewoon de Note bij launch heb gehaald ;), die 2 cores merk ik op het moment toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet om de fanboy uit te hangen maar iOS heeft ook z'n gebreken, net zoals Android, net zoals Windows Phone. Vergeet alleen niet dat Android een jaartje jonger is dan iOS en Windows Phone zelfs nog flink wat jonger. Android heeft echter wel in bepaalde gebieden iOS voorbijgestreefd. Zo heeft Android al langer zaken zoals widgets, echte multi-tasking, garbage collection in de programmeertaal en heeft het voor dev's net iets meer functies dan iOS. Ook is het makkelijker om apps uit te brengen in de Play Store.

Daarentegen is iOS een stuk consistenter in de interface, heeft geen fabrikantschilletjes (kan voordelig of nadelig zijn) wordt alles door de GPU gerenderd sinds versie 1 (inclusief VSync) maar miste het weer belangrijke functies die veel later pas kwamen. Ook staat er minder onzin in de AppStore.

Zo heeft elke fabrikant prioriteiten. Bij iOS was dat visueel, bij Android vooral functionaliteit (zoveel mogelijk). Maar we zien nu wel degelijk dat de twee besturingssystemen naar elkaar toe groeien. iOS heeft onlangs bijvoorbeeld de notification bar overgenomen. En je kunt het links- en rechtsom proberen maar dat is gewoon een kloon van Android.
MusicAddict schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:39:
[...]

Ik neem aan van niet, de interface etc wordt gerenderd door de GPU (mali 400) sinds 4.0 die nu ook nog steeds gebruikt wordt in de S3, dus dat moet gewoon te doen zijn. Want ik ga er niet van uit dat een S3 op 4.1 straks zal gaan laggen door wat extra fps :P
Toen ik de eerste benchmarks tegenwkam van een Note vs S3, zag ik dat hij precies de helft minder snel is, terwijl gpu intensieve benchmarks gewoon gelijk waren. (niet te vergeten dat het design van een S3 bah is)
Uiteraard was ik blij dat ik niet op een S3 heb gewacht en gewoon de Note bij launch heb gehaald ;), die 2 cores merk ik op het moment toch niet.
De SIII draait perfect op 4.1, de Note en SII wat minder volgens de eerste homebrew berichten. Dat kan overigens ook komen omdat er nog wat noodzakelijke drivers incompleet zijn voor 4.1 bij de Note en SII. Qua GPU rendering, dat moet de ontwikkelaar zelf activeren of je moet het geforceerd aanzetten. Het is niet zo dat het ineens magisch gebeurt - helaas.

Zelf denk ik dat je zult zien dat de Note ongeveer dezelfde updates zal krijgen als de SI van Samsung. Dus in totaal twee (minimaal) major versions (na ICS), maar goed dat is een gok natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Ik gebruik nu ook nog Apple iOS 4 op mijn iPhone 4, maar ik wil JUIST voor het besturingssysteem naar Android.
Appel beperkt een heleboel dingen als java, en bestanden openen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor performance moet je wel even kijken of je vinkje voor GPU aanstaat overigens.

Settings-->Developer options--> GPU force

Scheelt ook al behoorlijk :)

Eventueel ook de scaling van animations aanpassen als je er wat mee wilt spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Het is niet alleen de souplesse van de UI he.

4.1 heeft toch ook iets van triple buffering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Get!em schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:50:
Voor performance moet je wel even kijken of je vinkje voor GPU aanstaat overigens.

Settings-->Developer options--> GPU
Thanx, dit does the trick. :) Loopt veel soepeler nu.

Vreemd dat Samsung dit standaard heeft uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Get!em schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:50:

Settings-->Developer options--> GPU force

Scheelt ook al behoorlijk :)

Eventueel ook de scaling van animations aanpassen als je er wat mee wilt spelen :)
Kost dit niet meer batterij?

Ik zie overigens weinig verschil met die optie aan. Zonder die optie vind ik het al erg soepel.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 20-07-2012 15:44 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rudios schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:35:
[...]

Ik zie overigens weinig verschil met die optie aan. Zonder die optie vind ik het al erg soepel.
Mwa, mijne gaat 2 dagen mee (meer dan 48 uur) op 1 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Rudios schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:35:
[...]

In apps merk ik een groot verschil met scrollen. Scroll bijv. eens langs de reactie's op een item in de tweakers.net app. Het verschil is dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:03:
[...]

Het is niet alleen de souplesse van de UI he.

4.1 heeft toch ook iets van triple buffering?
Triple buffering is inderdaad aanwezig. Maar je zal wel moeten als OS, want als je VSync zonder triple buffering aanzet kun je een nare performancehit krijgen :X. Double buffering zou ook een mogelijkheid zijn, maar zal niet zo soepel zijn denk ik.

GPU versnelling forceren heeft voor de meeste apps weinig zin hoor. Daarnaast kun je artifacts krijgen bij apps met eigen UI-elementen, zoals de Tweakers app. Zelf ben ik er dus vrij voorzichtig mee en gebruik ik liever nieuwe apps. Die zitten qua Android ook vaak beter in elkaar dan de oudere (<2.2) apps. Qua batterijverbruik maakt het weinig uit. Zie het als hetzelfde bij een PC, soms staat je GPU ook in dile terwijl die wel gewoon netjes een UI kan renderen.

Het aanpassen van animatiesnelheid binnen Android heeft verder ook niet echt heel veel nut. Je telefoon lijkt vooral sneller, maar is het in feite niet. Op oudere single-core toestellen kan dit overigens wel erg prettig zijn, maar op devices zoals onze Note heeft het nagenoeg geen effect, buiten het placebo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

alex3305 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:56:
[...]

Het aanpassen van animatiesnelheid binnen Android heeft verder ook niet echt heel veel nut. Je telefoon lijkt vooral sneller, maar is het in feite niet. Op oudere single-core toestellen kan dit overigens wel erg prettig zijn, maar op devices zoals onze Note heeft het nagenoeg geen effect, buiten het placebo effect.
Klopt. Voor het oog kan het zelfs prettiger zijn om ze trager te zetten. (ik meen zelfs dat de animatie van de iphone overeenkomt met de waarde 1.5x op de android )

Echte snelheid haal je er niet mee, maar de eyecandy smoothness mogelijk wel voor jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:02:
Kan, ligt eraan welke versie van het OS je draait :).
Dat is 4.0.3.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Goh werd net wakker en had vergeten de Note op de lader te zetten. Ik dacht dat die wel flink minder zou zijn dan de 48% van gisternacht. Keek ik net.. zat ie op 43%. De 4.0.4 verbruikt duidelijk minder energie en samen met juicedefender.Theoretisch zou de note dan 7 dagen standby kunnen staan.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.0.4 gebruikt hetzelfde hoor qua energie, alleen was er een wakelock probleem bij sommige mensen in 4.0.3 zodat de Note niet in de zogenaamde deep sleep kon gaan. Overigens heb je niet per se JuiceDefender nodig, Android kan zelf ook gewoon goed genoeg de batterij beheren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je er echt niets mee doet kan hij lang standby staan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Even een hele stomme vraag, maar waarom kan je de Note niet gebruiken zonder de batterij erin ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om daarom :+. Waarschijnlijk omdat er de kans is dat er een stroomtekort kan ontstaan wanneer er een onvoldoende oplader wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
alex3305 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:44:
Om daarom :+. Waarschijnlijk omdat er de kans is dat er een stroomtekort kan ontstaan wanneer er een onvoldoende oplader wordt aangesloten.
Hmm, ik wilde graag de applicatie tTorrent (Pro) eens uit proberen voor de gein. Het lijkt me alleen niet bevorderlijk voor de accu als me telefoon 24/7 in de lader ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ben op dit moment zéér tevreden met stock 4.04 ICS + GL_NOTECORE v6.0 (=vrijwel stock Kernel). Heb ook eindelijk een waardige opvolger gevonden voor LauncherPro: Apex launcher. Werkt allemaal smooth als een zonnetje nu!! 8)

LBE tegen ongewenste toegang tot voorzieningen en/of internet, ROMToolbox tegen ongewenst opstarten van applicaties, CWM, good old Titanium backup. Heb bijna 2 jaar Android, op diverse apparaten, maar dit is 'close to heaven'....

...op naar de SGN II (mits die duidelijk betere hardware heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijne is dood. Gisteren is hij een beetje nat geworden en hij doet niets meer. Ging nog wel aan eerst, maar nu is de accu leeg en hij laadt ook niet meer op. Ook aan het stroom met de accu eruit doet hij niets.

Hij zou toch moeten werken zonder accu aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
418O2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:44:
Mijne is dood. Gisteren is hij een beetje nat geworden en hij doet niets meer. Ging nog wel aan eerst, maar nu is de accu leeg en hij laadt ook niet meer op. Ook aan het stroom met de accu eruit doet hij niets.

Zie hierboven. Hij werkt niet zonder accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan is misschien alleen mijn accu dood... maar even een nieuwe scoren en dan proberen.

vriendin had hem even naar de telefoonturk gebracht, nieuwe accu fixte het niet. Hij ging er naar kijken. Als hij het niet kon fiksen was het gratis, anders max. 35 euro

[ Voor 85% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Perkouw schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:47:
[...]

Hmm, ik wilde graag de applicatie tTorrent (Pro) eens uit proberen voor de gein. Het lijkt me alleen niet bevorderlijk voor de accu als me telefoon 24/7 in de lader ligt ?
Test hoelang de accu mee kan en gebruik dan uiteindelijk een schakelklok om de lader op gezette tijden aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
kan iemand uitleggen hoe je een note internet koppeld aan wiffi een Ipad 3.
zodat je toch op internet kan met wiffi op ipad.

schijnt simpel te zijn maar lukt me niet grggrgrgrgrgrr........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
hetnet schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:34:
kan iemand uitleggen hoe je een note internet koppeld aan wiffi een Ipad 3.
zodat je toch op internet kan met wiffi op ipad.

schijnt simpel te zijn maar lukt me niet grggrgrgrgrgrr........
wat heb je al geprobeerd? heb zelf geen note, maar meestel is het gewoon wifi tether configureren en aanzetten. Als dit standaard niet op een note zit zal je een app moeten zoeken die wifi tethering toevoegd aan je note..
Perkouw schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:47:
[...]

waarom zou dat niet bevorderlijk zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Prulleman op 23-07-2012 16:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Prulleman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
wat heb je al geprobeerd? heb zelf geen note, maar meestel is het gewoon wifi tether configureren en aanzetten. Als dit standaard niet op een note zit zal je een app moeten zoeken die wifi tethering toevoegd aan je note..
schijn te kunnen met 3g hebt kan je die ook als een hotspot instellen..... maar waar doe je dat

inderdaad instellingen bij draadloosnetwerk op meer klikken, thetering hotspot ....

he he was zo simpel kon niet op de naam komen krijg je he als je ouder word hahahahah

[ Voor 17% gewijzigd door hetnet op 23-07-2012 16:41 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Hij is besteld!!!

Iemand al tips, trucs, handigheidjes wat ik er sowieso mee moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieulz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:
Hij is besteld!!!

Als je het over de NOTE hebt...daar kan je mee bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Nieulz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:
Hij is besteld!!!

Veel uit je broekzak halen en mee patsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Prulleman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
[...]

[...]

waarom zou dat niet bevorderlijk zijn?
Geen idee, het lijkt me alleen niet zo bevorderlijk als hij continu op spanning staat en continu word opgeladen wanneer hier iets af gaat? Eigenlijk geen idee hoe dat tegenwoordig bij toestellen gaat, maar hoe dan ook lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:46:
[...]

Als je het over de NOTE hebt...daar kan je mee bellen!
Sinds wanneer?
Heb je daar een speciale app voor nodig?
Perkouw schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:47:
[...]

Geen idee, het lijkt me alleen niet zo bevorderlijk als hij continu op spanning staat en continu word opgeladen wanneer hier iets af gaat? Eigenlijk geen idee hoe dat tegenwoordig bij toestellen gaat, maar hoe dan ook lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu ?!
De handleiding zegt dat je hem iet langer dan een week aan de lader moet leggen.. persoonlijk vindt ik dat wel erg lang. Maar als ik naar mijn HTC Desire HD kijk dan zie ik dat iedere nacht opladen de accu van die telefoon weinig goeds heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Gadgeteer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Sinds wanneer?
Heb je daar een speciale app voor nodig?

[...]

De handleiding zegt dat je hem iet langer dan een week aan de lader moet leggen.. persoonlijk vindt ik dat wel erg lang. Maar als ik naar mijn HTC Desire HD kijk dan zie ik dat iedere nacht opladen de accu van die telefoon weinig goeds heeft gedaan
Figured. Blijft jammer dat hij niet zonder accu te gebruiken is, had handig geweest. Een truuc als het verwijderen van de accu tijdens het opladen ga ik niet proberen. Dat schijnt te werken bij sommige toestellen maar heel 'kosjer' lijkt me dat niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
418O2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:44:

Mosterd na de maaltijd, maar als een apparaat nat wordt, meteen de accu eruit jassen, drogen en daarna in een bak met rijst leggen. Laat 'm rustig een dag ofzo erin liggen. De vocht trekt in de rijst en dan heb je kans dat ie het nog doet. Ik heb zo een iPhone die een duik in het zwembad heeft gemaakt weer werkend gezien.

Maar NOOIT AANZETTEN ALS IE NAT IS natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me de laatste tijd aan de nauwkeurigheid tijdens navigeren. Heb geen problemen met het krijgen van een fix, maar als ik navigeer dan loopt Sygic wel erg voor op de werkelijkheid. Als Sygic aangeeft dat ik een afslag voorbij ben dan is dat in werkelijkheid enkele seconden later. Is die onnauwkeurigheid altijd aanwezig dus ook als ik Navigon of een andere app koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:00:
Ik stoor me de laatste tijd aan de nauwkeurigheid tijdens navigeren. Heb geen problemen met het krijgen van een fix, maar als ik navigeer dan loopt Sygic wel erg voor op de werkelijkheid. Als Sygic aangeeft dat ik een afslag voorbij ben dan is dat in werkelijkheid enkele seconden later. Is die onnauwkeurigheid altijd aanwezig dus ook als ik Navigon of een andere app koop?
ligt volgens mij aan Sygic. Ik draai die namelijk op mijn HTC Flyer en daar heb ik dat dus ook, waar ik dat met Waze eigenlijk nooit had (maar ja, die heeft weer geen offline mogelijkheid)

Ik ga het zometeen even testen met de standaard navigatie van Google (mits het cachen lukt :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 25-07-2012 06:50 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Google caching werkt goed maar je hebt dan geen turn by turn navigatie. Navfree is echt gratis en heeft ook een voice en turn by turn navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Toevallig geen Note gebruikers van België? Mijn batterij is compleet leeg en ik zou hem in een ander toestel/externe lader moeten opladen. Zal wellicht een nieuwe volgeladen batterij kopen worden, maar ik dacht, je weet maar nooit dat er iemand uit de buurt op het forum aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:47
Frigolamptje schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:16:
Toevallig geen Note gebruikers van België? Mijn batterij is compleet leeg en ik zou hem in een ander toestel/externe lader moeten opladen. Zal wellicht een nieuwe volgeladen batterij kopen worden, maar ik dacht, je weet maar nooit dat er iemand uit de buurt op het forum aanwezig is...
Ligt er aan waar je woont. Ik woon net over de grens in Nederland. Niet zo ver Weert vandaan woon ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
satshow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:45:
[...]

Ligt er aan waar je woont. Ik woon net over de grens in Nederland. Niet zo ver Weert vandaan woon ik.
Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.
Hij zal als hij compleet leeg is niet direct aangezet kunnen worden maar na een aantal minuten opladen zal dat wel weer lukken.

bron: handleiding.. leest niemand dat ding? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Gadgeteer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Gewoon in je eigen NOTE opladen lijkt me.
Hij zal als hij compleet leeg is niet direct aangezet kunnen worden maar na een aantal minuten opladen zal dat wel weer lukken.

bron: handleiding.. leest niemand dat ding? :S
Ja zo ver ben ik ook wel al, hij hangt al drie dagen aan de lader :P . Maar geloof me, is terwijl hij in download mode stond leegegaan en valt niets meer mee aan te vangen. Op internet gelijkaardige gevallen gezien en effectief, enige oplossing is batterij in externe lader of ander toestel laden. Belachelijk systeem sowieso, maar ik zit er nu wel mee :) .

En mijn actieradius is zo ongeveer Ieper-Gent-Brussel, Weert lijkt me wat ver, maar toch bedankt :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Hey er wordt weer een software update gepushed? Enig idee wat de wijzigingen zijn? Ze gaan toch niet een gedeelte van de zoekfunctionaliteit weghalen net als bij Galaxy SIII?

Edit:
Unified Search is er nog... maar WTF? Krijg deze programmas geinstalleerd:

HRS Hotels
Hugendubel
kaufDA Navigator
Lieferheld
myTaxi

Waarom Samsung?

zie: http://allaboutsamsung.de...performance-update-xxlrk/

[ Voor 45% gewijzigd door x-man op 26-07-2012 12:47 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
x-man schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:50:
Hey er wordt weer een software update gepushed? Enig idee wat de wijzigingen zijn? Ze gaan toch niet een gedeelte van de zoekfunctionaliteit weghalen net als bij Galaxy SIII?

Edit:
Unified Search is er nog... maar WTF? Krijg deze programmas geinstalleerd:

HRS Hotels
Hugendubel
kaufDA Navigator
Lieferheld
myTaxi

Waarom Samsung?

zie: http://allaboutsamsung.de...performance-update-xxlrk/
Ik denk dat het alleen voor duitse versies van de Note het geval is ? In ieder geval voor nu, zelf een NL toestel en nog geen update melding.

Edit: Ik zie wel veel nieuwe versies op SamMobile zeg -> http://www.sammobile.com/firmware/

GT-N7000 Italy 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRI N7000ITVLR1 D
GT-N7000 Germany (T-Mobile) 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRI N7000DTMLR5 D
GT-N7000 Nordic countries 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRI N7000NEELP4 D
GT-N7000 Germany 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRK N7000DBTLRK D
GT-N7000 Libya 2012 July Android 4.0.3 N7000JPLPD N7000OJPLP7 D
GT-N7000 Greece 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRI N7000OXXLP8 D
GT-N7000 Switzerland (Swisscom) 2012 July Android 4.0.3 N7000BULP3 N7000SWCLP3 D
GT-N7000 Singapore (StarHub) 2012 July Android 4.0.4 N7000DXLR2 N7000OLBLR1 D
GT-N7000 Singapore (SingTel) 2012 July Android 4.0.4 N7000DXLR2 N7000OLBLR1 D
GT-N7000 Malaysia 2012 July Android 4.0.4 N7000DXLR2 N7000OLBLR1 D
GT-N7000 Singapore 2012 July Android 4.0.4 N7000DXLR2 N7000OLBLR1 D
GT-N7000 Macedonia 2012 July Android 4.0.3 N7000XXLQ3 N7000OXXLP7 D
GT-N7000 Germany 2012 July Android 4.0.4 N7000XXLRG N7000DBTLRG D

[ Voor 77% gewijzigd door Perkouw op 26-07-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik ben even aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. En nu zit ik een betje te tubben tussen de s3 en de note. Ik heb wat benchmarks bekeken en ik zie wat dingen die ik niet kan rijmen.

Als ik naar glbenchmark kijk dan is de overal score van de note bijna gelijk aan de HTC one X en net lager dan de s3. Echter als ik dan alleen de benchmarks van GLBenchmark zelf neem dan zijn deze een stuk langzamer. Betekent dit dat er nieuwe roms uitgekomen zijn waardoor de performance beter is?

Wat betreft performance, hoe moet ik dat zien? Ik weet dat de s3 een quadcore is maar het blijft een exynos a9 architectuur op dezelfde clocksnelheid. Betekent het dat een enkele core van de note gelijk presteerd aan een enkele core van de s3?

ik ben voornamelijk benieuwd naar de note vanwege het grote scherm en de prijs (alhoewel ik die nog hoog vind voor een toestel van een jaar oud). Ik ben me er ook bewust van dat 15 augustus een note 2 geintroduceerd wordt, maar ik weet niet in hoeverre ik daarop kan wachten.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:11:

ik ben voornamelijk benieuwd naar de note vanwege het grote scherm en de prijs (alhoewel ik die nog hoog vind voor een toestel van een jaar oud). Ik ben me er ook bewust van dat 15 augustus een note 2 geintroduceerd wordt, maar ik weet niet in hoeverre ik daarop kan wachten.
introductie misschien 15 augustus maar in de winkelschappen kan zomaar 1 a 1.5 maanden duren.
Als ik zo de specs van de Note 2 lees zou ik als Note eigenaar niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:41:
[...]

introductie misschien 15 augustus maar in de winkelschappen kan zomaar 1 a 1.5 maanden duren.
Als ik zo de specs van de Note 2 lees zou ik als Note eigenaar niet overstappen.
Jawel, dat klopt ook wel, maar die tijd zou ik eventueel nog kunnen overbruggen (hopelijk).

Maar hoezo zou je niet willen overstappen? Ik heb nog geen goed beeld van de performance verschillen. Zoals ik al eerder aangegeven heb zou het verschil in snelheid best wel eens op 100% kunnen liggen, en dat lijkt mij wel een behoorlijke boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
100% meer cores (er van uitgaande dat de Note 2 een quadcore gaat worden) is nooit 100% snelheidswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jip_86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:45:
100% meer cores (er van uitgaande dat de Note 2 een quadcore gaat worden) is nooit 100% snelheidswinst.
ik keek dan ook naar de benchmarks, want je vergeet dat de gpu ook sneller is.

Enfin, deze discussie daargelaten. Wat is de snelheidswinst die je kunt verwachten en wat is de reden dat er gezegd wordt dat de toegevoegde waarde niet zoveel meer is dan de note 1

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 26-07-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Van wat ik hoor, iets groter scherm met minder pixels. Wie wil daar nu in minderen? Zeker als je telefoon verder gewoon snel zat is dan heb je niet echt super veel aan een nieuwe versie.
Laatst een Galaxy S3 in mijn hand gehad, verwacht dat het eerder zo iets word qua performance. Supersnel/vloeiend, dat kan iets beter tov de Note 1, maar is echt goed te doen. Verwacht dat dat helemaal wel mee gaat vallen als we Jelly Bean nog gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jip_86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:59:
Van wat ik hoor, iets groter scherm met minder pixels. Wie wil daar nu in minderen? Zeker als je telefoon verder gewoon snel zat is dan heb je niet echt super veel aan een nieuwe versie.
Laatst een Galaxy S3 in mijn hand gehad, verwacht dat het eerder zo iets word qua performance. Supersnel/vloeiend, dat kan iets beter tov de Note 1, maar is echt goed te doen. Verwacht dat dat helemaal wel mee gaat vallen als we Jelly Bean nog gaan krijgen.
Is de s3 dan niet substantieel sneller dan de note 1?

Overigens, ik denk dat die 80 pixels niet zo veel uitmaakt (althans dat is mijn gedachte). Ik heb overigens nog nooit een android toestel gehad dus ik kan me ook niet inbeelden hoe dat performance verschil zich tot uiting brengt, maar ik verwacht wel dat het merkbaar zou moeten zijn met de nieuwe processor.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de note 1 nog wel behoorlijk duur vind voor een toestel dat een jaar oud is. Op dit moment is het nog lastig om voor een note te gaat als de s3 100 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De S3 is zeker sneller dan de Note, maar het verschil valt reuze mee. Wat in het voordeel is zijn de twee extra cores van de S3 (Exynos 4412) en het kleiner procedé. Daardoor zal de processor klok-voor-klok sneller zijn dan de Note. Echter is de GPU hetzelfde gebleven (Mali 400) en zal deze maar marginaal verbeterd zijn door het kleinere procedé. Ook denk ik dat een dual-core voorlopig nog voldoende zal zijn om alle applicaties vloeiend te draaien. Let wel dat er ook nog genoeg single core systemen in omloop zijn en verkocht worden.

Om het direct te vergelijken heb ik mijn Note vergeleken met de Galaxy S3 van mijn vriendin. Ik moet zeggen dat de S3 wat soepeler aanvoelt en alles eigenlijk gewoon goed werkt. Het scherm is in zonlicht zeker een stuk minder dan de Note omdat er IMHO niet voldoende helderheid in zit. Maar het verschil is niet zo dramatisch dat ik daar nu per se een nieuw toestel voor aan zou schaffen. In de meeste dagelijkse situaties merk je namelijk nauwelijks verschil.

Verder worden er geen 80 pixels meer gerenderd, maar 102.400 pixels (V: 80 * H: 1280). Dat kan weldegelijk een klein verschil opleveren. Je moet dan denken aan hooguit een paar fps bij identieke hardware.

Ook is de Note nog geen jaar oud, het toestel is pas in oktober in de Pricewatch gekomen en ik heb de mijne geloof ik vanaf november. Dus ik vind de prijs wel meevallen als je kijkt naar hoe de prestaties liggen. Daarnaast vind ik een S2 wat verouderd aanvoelen, terwijl ik dat bij mijn Note totaal nog niet heb. Het geheel is gewoon net wat beter heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
alex3305 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:19:
De S3 is zeker sneller dan de Note, maar het verschil valt reuze mee. Wat in het voordeel is zijn de twee extra cores van de S3 (Exynos 4412) en het kleiner procedé. Daardoor zal de processor klok-voor-klok sneller zijn dan de Note. Echter is de GPU hetzelfde gebleven (Mali 400) en zal deze maar marginaal verbeterd zijn door het kleinere procedé. Ook denk ik dat een dual-core voorlopig nog voldoende zal zijn om alle applicaties vloeiend te draaien. Let wel dat er ook nog genoeg single core systemen in omloop zijn en verkocht worden.
ik dacht dat de mali 400 in de s3 iets van 50% sneller was (had ik gelezen). En wat is jouw definitie van voorlopig. Want als ik een telefoon koop van 400+ euro dan moet deze wel 2 jaar of langer meegaan.
Verder worden er geen 80 pixels meer gerenderd, maar 102.400 pixels (V: 80 * H: 1280). Dat kan weldegelijk een klein verschil opleveren. Je moet dan denken aan hooguit een paar fps bij identieke hardware.
dat begrijp ik ook wel, maar 80 pixels hoef ansich niet een heel groot verschil (persoonlijk)
Ook is de Note nog geen jaar oud, het toestel is pas in oktober in de Pricewatch gekomen en ik heb de mijne geloof ik vanaf november. Dus ik vind de prijs wel meevallen als je kijkt naar hoe de prestaties liggen. Daarnaast vind ik een S2 wat verouderd aanvoelen, terwijl ik dat bij mijn Note totaal nog niet heb. Het geheel is gewoon net wat beter heb ik het idee.
ok, we zijn dan wel bijna bij oktober aanbeland. Ik weet niet wat mijn keuze wordt. Het enige wat mij echt trekt tot de note is het grotere scherm. Maar de prestaties en de prijs van de s3 liggen wel zodanig dat ik me afvraag of ik nog wel voor de note zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had even niet teruggelezen. Er staan nu zoveel aankoopadviestopics dat ik de reguliere reacties gewoon mis :+.

Maar als je een nieuw toestel wilt kopen zou ik zeker voor de S3 gaan in plaats van de Note. Het scheelt maar een halve inch en dat is - vind ik - verwaarloosbaar in dit geval. Ook vind ik de S3 prettiger in de hand houden dan de Note en waarschijnlijk wordt de custom-rom community wat groter dan bij de Note. Daarnaast kan de Mali 400 in de S3 wat sneller geklokt zijn, maar vooral het 32nm procedé maakt deze wat sneller dan de Note.

Daarnaast denk ik wel dat de Note nog een goede anderhalf jaar mee kan gaan hoor. Het is uiteindelijk een van de snellere dual-cores in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Galaxy Nexus of Droid RAZR, welke beiden op de langzamere Omap4430 gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

MikeWazowski

Look into my eye

Je kunt je wildstaren op specs, maar je kunt het ook gewoon simpel bekijken: wil ik een wat groter scherm of niet én wil ik daar een geintegreerde pen+software bij waarmee ik wat extra functionaliteit heb. Zo ja, dan de Note - zo nee, dan de S3. Snelheid is in de praktijk maar beperkt, je hebt nooit de 2 telefoons tegelijk in je handen - dus je went er gewoon aan.

Ik heb ook voor de Note gekozen (net voordat de S3 uit was) en heb geen moment spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
MikeWazowski schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:05:
Je kunt je wildstaren op specs, maar je kunt het ook gewoon simpel bekijken: wil ik een wat groter scherm of niet én wil ik daar een geintegreerde pen+software bij waarmee ik wat extra functionaliteit heb. Zo ja, dan de Note - zo nee, dan de S3. Snelheid is in de praktijk maar beperkt, je hebt nooit de 2 telefoons tegelijk in je handen - dus je went er gewoon aan.

Ik heb ook voor de Note gekozen (net voordat de S3 uit was) en heb geen moment spijt!
groter scherm is wel handig. Maar pen kan me gestolen worden. Ik weet niet eens wat voor software er bij zit die zo goed is met de pen. Ik weet uberhaupt niet wat de pen voor toegevoegde waarde heeft. Ik had hem vroeger nodig op een symbian, maar dat was omdat het scherm zo klein is.

kwa snelheid zal ik nog even over nadenken. Ik vraag me namelijk echt af of het beperkt is, wellicht geen 100% increase, maar 70% increase is ook al veel. Dat is zoiets als zeggen dat het performance verschil tussen een fiat panda en een bmw 7 in de praktijk beperkt is en dat je de twee auto''s toch niet tegelijk zult besturen.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 26-07-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mwa een betere vergelijking is een BMW 7 6 cylinder tegen een BMW 7 12 cylinder. Kwaliteit van het pennetje vind ik matig, de htc flyer heeft een veel betere pen, daar kun je echt wat mee. Naar mijn idee is het pennetje alleen voor echt tekenen leuk, of talen met "getekende letters" zoals Koreaans, Hindi etc.
Relatief heb ik de Note altijd goedkoop gevonden tov de S2 maar ik zou er nu geen 430 euro meer voor betalen. De S3 is toch wel duidelijk wat handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

MikeWazowski

Look into my eye

justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Dat is zoiets als zeggen dat het performance verschil tussen een fiat panda en een bmw 7 in de praktijk beperkt is en dat je de twee auto''s toch niet tegelijk zult besturen.
Dat vergelijk mag je zo natuurlijk niet trekken, want een BMW is al een totaal andere ervaring dan een panda als ze gewoon al stilstaan - dat is bij een S3 vs Note niet zo. En het is ook maar waar je op let: het brandstofverbruik van de Panda zal heel wat beter zijn dan de BMW7, om maar niet te spreken over de aanschaf- en onderhoudskosten....
De vraag hier lijkt mij: hoeveel merk je er van dat je app niet in 2 seconden start, maar in 1,5. Ik denk dan: lekker belangrijk. Specs zijn in mijn ogen meestal erg overrated, het gaat om je ervaring/gevoel. Neem dus zowel de Note als de S3 in je handen, speel er wat mee met bij voorkeur dezelfde apps en kijk dan wat je vind - ongeacht de specs. Het gevoel blijft, de specs zie je na een week niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:03:
[...]

Is de s3 dan niet substantieel sneller dan de note 1?

Overigens, ik denk dat die 80 pixels niet zo veel uitmaakt (althans dat is mijn gedachte). Ik heb overigens nog nooit een android toestel gehad dus ik kan me ook niet inbeelden hoe dat performance verschil zich tot uiting brengt, maar ik verwacht wel dat het merkbaar zou moeten zijn met de nieuwe processor.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de note 1 nog wel behoorlijk duur vind voor een toestel dat een jaar oud is. Op dit moment is het nog lastig om voor een note te gaat als de s3 100 euro duurder is.
Heb geen SGS3 om mee te vergelijken maar vind de Note behoorlijk soepel lopen met ICS.
Ik ga ervanuit dat het JB krijgt dan zit het met de soepelheid helemaal snor.

De Note kost nu 430? dat is vergelijken met de SGS 3 meer dan 100 euro verschil.
Persoonlijk vind ik de Note net iets te groot maar met het huidige prijsverschil zou ik weer de Note kopen.
Het is qua prijs voor hardware erg voordelig.

Bij welke apps en toepassingen heb je de quadcore echt nodig? Misschien moet je dat ook in gedachte nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:12:
[...]

Heb geen SGS3 om mee te vergelijken maar vind de Note behoorlijk soepel lopen met ICS.
Ik ga ervanuit dat het JB krijgt dan zit het met de soepelheid helemaal snor.

De Note kost nu 430? dat is vergelijken met de SGS 3 meer dan 100 euro verschil.
Persoonlijk vind ik de Note net iets te groot maar met het huidige prijsverschil zou ik weer de Note kopen.
Het is qua prijs voor hardware erg voordelig.

Bij welke apps en toepassingen heb je de quadcore echt nodig? Misschien moet je dat ook in gedachte nemen.
Ik vraag me af of 100 euro wel zo''n groot verschil is als je bedenkt dat de benchmarks bijna 2 keer zo hoog zijn. En uiteraard zullen niet veel toepassingen quadcore gebruiken. Dat besef ik me terdege, maar ik ga er wel vanuit dat de toekomstige applicaties steeds meer dat gaan ondersteunen.... Daarbij zul je ook meer applicaties tegelijk kunnen draaien.

Enfin, Ik ga er goed over nadenken want een ieder heeft hier toch wel wat zaken naar voren gebracht die mij doen denken dat je dat performance vershcil niet zult merken... ik denk alleen ook nog over 2 jaartjes, wellicht dat het dan wel een punt zal zijn.

Overigens kan iemand mij vertellen hoe het zit met de batterijduur tussen de twee apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Krijgt de Note2 wel een quadcore?? Ik heb ook een gerucht gelezen dat deze een dualcore krijgt op 1.7ghz.. geruchten... Ook een lagere resolutie, 1280 * 720 tegen de 1280 * 800 van de huidige Note :(. Dit scheelt zoals al werd aangegeven 102400 pixels en dat is best veel als je dan nagaat dat het scherm met minder pixels ook nog groter gaat worden.

Verder: ik heb sinds vorige week mijn Note en heb geen moment spijt dat ik niet voor de S3 ben gegaan. Installeer eens CPUSpy op je toestel en zie hoevaak je CPU op vol vermogen draait, dat zal de meesten nog tegenvallen denk ik.

Ik kan met mijn Note nog wel een tijd vooruit en de pen toepassingen zijn een leuke toevoeging (vergelijken met de pen van een HTC Flyer lijkt me niet op zijn plaats dat is geen telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gadgeteer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:50:
Krijgt de Note2 wel een quadcore?? Ik heb ook een gerucht gelezen dat deze een dualcore krijgt op 1.7ghz.. geruchten... Ook een lagere resolutie, 1280 * 720 tegen de 1280 * 800 van de huidige Note :(. Dit scheelt zoals al werd aangegeven 102400 pixels en dat is best veel als je dan nagaat dat het scherm met minder pixels ook nog groter gaat worden.

Verder: ik heb sinds vorige week mijn Note en heb geen moment spijt dat ik niet voor de S3 ben gegaan. Installeer eens CPUSpy op je toestel en zie hoevaak je CPU op vol vermogen draait, dat zal de meesten nog tegenvallen denk ik.

Ik kan met mijn Note nog wel een tijd vooruit en de pen toepassingen zijn een leuke toevoeging (vergelijken met de pen van een HTC Flyer lijkt me niet op zijn plaats dat is geen telefoon).
Ik denk dat de resolutie echt wel meevalt.Ik had laatst nog op een 15 inch 1024 bij 786 scherm moeten werken en dat is ook prima te doen dus ik zie daar echt geen problemen mee.

Wat betreft CPU op dit moment. Ik verwacht idd dat dat nu nog niet aan de top zal zijn, maar ik weet niet wat er over 2 jaar gaat gebeuren. Mijn verwachting is wel dat je meer cpu power nodig hebt, maar of dat werkbaar is met betrekking tot batterijduur dat weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
En ja hoor, de eerste (lichte) krasjes zijn weer aanwezig :D, al denk ik dat ze 100% zijn gekomen door het pennetje. -> drie keer in ongeveer zelfde richting bij elkaar op het scherm.. Maar ik vind dit wel sterk aangezien dat pennetje van plastic is en dus niet qua hardheid even hard is zodat het het scherm (glas) kan bekrassen? En een zandkorrel zou je meteen merken in een diepe kras, maar deze vallen alleen op onder een bepaalde hoek in direct zonlicht.
Maar ach, ik mag gelukkig van Samsung nog steeds mijn scherm laten vervangen door een dooie pixel, dus dat komt volgend jaar wel goed.
Ik hou het wel in de gaten of dat pennetje toch meer krassen veroorzaakt..

Maar even serieus, denken jullie ook niet dat samsung zeg.. over een jaar echt problemen heeft met Note's die inbrandingsproblemen krijgen zoals ze dat ook hebben gehad met de S1? Een medewerker van de phonehouse vertelde dat je gewoon een nieuw scherm krijgt als dat is gebeurd. (was tevens ook een tip van hem als je een nieuw scherm wilde, gewoon een weekje laten inbranden :+ )
In de winkels zie je echt dat die Note's daar (en andere amoleds) echt helemaal zijn ingebrand na een maandje elke dag aan..
Het is dat ik de mijne mag laten vervangen door die pixel, maar anders zou ik toch twijfelen of ik hem een weekje aan zou laten staan op het homescreen zo tegen het einde van de garantie :D
justice strike schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 02:21:
[...]

Ik denk dat de resolutie echt wel meevalt.Ik had laatst nog op een 15 inch 1024 bij 786 scherm moeten werken en dat is ook prima te doen dus ik zie daar echt geen problemen mee.

Wat betreft CPU op dit moment. Ik verwacht idd dat dat nu nog niet aan de top zal zijn, maar ik weet niet wat er over 2 jaar gaat gebeuren. Mijn verwachting is wel dat je meer cpu power nodig hebt, maar of dat werkbaar is met betrekking tot batterijduur dat weet ik dan weer niet.
Ligt er nog steeds aan waar je hem voor gebruikt uiteraard, maar ik verwacht echt niet dat een simpele app zoals facebook of twitter ineens 4 cores nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, zelfs niet over twee jaar.
Uiteraard bij games zal het uiteindelijk moeilijk worden, neem als voorbeeld Max Payne; dat draait nu op de Note perfect op max settings, maar dan krijg je hem wel lekker warm na een minuut :+
Dus over twee jaar verwacht ik wel dat bijvoorbeeld Max Payne 2 (ik zeg maar iets geks, maar zal best gebeuren gezien het gewoon een port is van de pc) inderdaad minimaal 4 cores nodig zal hebben om überhaupt speelbaar te zijn in volledige glorie.

Ik bedoel er maar mee te zeggen dat als je niet te veeleisend bent qua games in dit geval, dat de dual core van de note echt nog wel een eind meekan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Weet iemand misschien een oplossing voor t volgende:

Mijn vrouw en ik hebben beide een Note en dat bevalt ons super goed !!

Alleen gaat bij mijn vrouw het data gebruik als een speer, heb gegevensverbruik ingesteld met een limiet zodat ze op tijd een melding krijgt, maar als we gaan kijken waarmee t meeste data is verbruikt dan is google system met 700+ mb binnen een maand de boosdoener, ik zelf heb daar helemaal geen last van.......

Iemand enig idee wat dat kan zijn en wat daaraan te doen ???

Haar foon draait op 4.0.3.

Alvast bedankt.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:50:
Installeer eens CPUSpy op je toestel en zie hoevaak je CPU op vol vermogen draait, dat zal de meesten nog tegenvallen denk ik.
bedankt voor de tip
75% deep sleep
18% 200 MHZ
1% 1400MHZ

Ik surf er voornamelijk mee.De Note kan voor mij nog een tijdje mee maar kijk natuurlijk
met belangstelling naar de cortex A15's en wat je ermee kan doen.
Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.