Factory reset (c.q: fabrieksinstelling) is al je geïnstalleerde apps en instellingen weg. Op zich geen ramp mits je overal een backup van hebt, maar je moet natuurlijk wel vantevoren wel weten dat dit nodig is, anders ben je al je data voor die app kwijt. Veel zaken worden automatisch gesynced met je Google account, maar applicaties moet je ook afzonderlijk backuppen (tenzij er een autobackup in zit, maar dan is het nog maar de vraag hoe recent de data daarin is). Ook is het best wel aardig wat werk om al je accounts weer in te stellen, van al je apps weer backups terug te zetten etc. Voor apps zoals XBMC en aMPDroid kun je geen backups terugzetten, dus moet je weer al je serverinstellingen handmatig invoeren etc...dus nee, het is geen wereldramp, maar wel strontvervelend...
Ik verwachtte zelf ook niet dat m'n toestel een factory reset zou krijgen toen ik de *#272*IMEI# aanpassing deed. Nu weet ik niet precies wat je met KIES allemaal kunt backuppen/restoren, ik heb het zelf nog niet echt gebruikt, maar dan geldt alsnog hetzelfde:
Als je het vantevoren weet, dan kun je een backup maken en later restoren. Maar voor de mensen die vrolijk bovenstaande code gaan invoeren en vervolgens erachter komen dat alles weg geef ik even een vriendelijke waarschuwing..als je het niet erg vindt...
[
Voor 9% gewijzigd door
AmonTobin op 21-11-2011 01:29
]