Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Bigg Balls schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:40:
Een mooi groot en fijn scherm maar voor mij is het geen telefoon maar eerder een mini tablet. Dus voor degenen die bijna niet bellen is het een mooi toestel (en die broeken hebben met brede zakken).
Ik draag gewoon "normale" broeken en daar past de note gewoon in. Mischien op de fiets niet relaxed maar ik fiets nooit dus voor mij geen probleem. Gewoon zitten ook geen punt alleen is het dan wel lastig om m uit je zak te krijgen,maar datzelfde probleem had ik ook met de galaxy s. Verder vind ik de galaxy 7.0 ( ook in mijn bezit) eerder een kleine tablet met telefoonfunctie aangezien het bellen daar altijd handsfree moet en is de Note toch echt een telefoon met tablet functionaliteit. Kortom vind ik dus de Note voor mij het ideale apparaat vergeleken met de galaxy S en de 7.0

Edit: nog een kleine toevoeging. Door het lagere gewicht en de hogere resolutie t.o.v galaxy 7.0 vind ik het ook een fijner apparaat om mee op de bank of in bed te browsen etc. Alles is prima te lezen. Voor mij althans( ben niet brildragend)

[ Voor 11% gewijzigd door oknot op 13-11-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GalaxyNote schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:20:

3# Scherm is niet voldoende te dimmen waardoor je in duisternis/schemering verblind wordt door een veel te fel verlicht scherm. Dit is niet terug te voeren ook niet door een app en zeer vervelend voor mij. Ik lees veel op me phone (boeken/papers) en krijg daar dan koppijn van (in daglicht is er geen issue). Ook als batterij besparing is het fijn als het scherm way down kan. Standaar staat tie bij mij op zijn donkerst en alleen in fel zonlicht gaat die naar full brightness.

5# GPS receiver is KL@t3 van de bok, deze blunder begaat samsung mag ik hopen niet nog x!
@3 : zoek ff in de market "Screen filter" ik snap jou probleem hiermee. In het pikkedonker is de laagste stand nog steeds veel te fel. Voor zulke doeleinden gebruik ik deze app die perfect werkt om te lezen in het donker!

@5 : Ook hier snap ik je zorgen. De SGS1 had veel GPS problemen. De SGS2 en andere mobieltjes daarna hebben 0,0 problemen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ik zal blij zijn als ICS er is. Ik merk dat de market elke keer botweg wisselt als je een tijd daarvoor de dpi hebt aangepast. Dan weer heb je de tabletversie van de market, dan weer wordt de phone-versie bruut midden in een download geladen.

Verder zeer tevreden met de note. :-)

Wel 2 punten nog:

1. Kijk zeker allemaal een keer op de Samsung-site (d.m.v. de Samsung Account of S Choice applicatie). Er staan een hele zwik nuttige, gratis stylus applicaties.

2. Ik merk de afgelopen dagen wel dat mijn note vol raakt (minder dan 200MB van de 2000MB). Geen idee of dat komt door minder ruimte, hardnekkige vastlopers van Titanium Backup tijdens het restoren van tablet applicaties, of domweg meer applicaties dan op mijn sgs2 of gt10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuwie schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:49:
Ik heb mijn achtergrond op pikzwart ingesteld ,daar amoled geen achtergrond verlichting heeft zal dit dan schelen in het energie verbruik?
Hoe doe je dat, op zwart instellen?
Krijg het niet voorelkaar bij achtergronden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb enkele .jpg files gemaakt in diverse kleuren en in de juiste verhouding (schermafmeting) en die opgeslagen.
Deze gebruik ik als background.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:25:
Hoe doe je dat, op zwart instellen?
Krijg het niet voorelkaar bij achtergronden. :)
Ik zou gewoon een bijna zwart plaatje gebruiken, zoals deze op xda: linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 08:05
never mind

[ Voor 93% gewijzigd door Musta op 13-11-2011 18:48 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:18
Vul met je pen (neem de dikste kwast ) een S Memo helemaal zwart in sla het op in je galerij en gebruik het vervolgens als achtergrond. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Stuwie op 13-11-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik hoop wel dat ICS snel uitkomt voor de Note, want veel apps schalen echt voor geen meter op die hogere resolutie en daarnaast is de GUI nog steeds bagger qua smoothness. Ik ben er ondertussen wel aan gewend met Android, maar de interface lijkt door die hogere resolutie nog minder soepel te draaien dan het al deed op m'n Desire HD...

En wat is die nieuwe Marketplace laggy zeg, onwaarschijnlijk! Een 1,5 Ghz dualcore met 1GB RAM en ik kan niet eens fatsoenlijk door de Marketplace scrollen. Echt verbijsterend...

[ Voor 28% gewijzigd door AmonTobin op 13-11-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zit zelf te overwegen om stock Android 4.0 erop te zetten zodra dat kan. Al die extra toeters en bellen hoeft van mij niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Voor diegene die slechte accuprestaties krijgen probeer dit eens:

Formatteer je SD-kaart!

Ik had m'n kaartje van mijn SGS eringestopt (zonder te formatteren) en haalde tot gisteren maar iedere keer een goede 20 uur op één acculading zelfs met lage brightness en wat apps te freezen (wifi uit!). Nu heb ik mijn telefoon al 9 uur in gebruik en heb nog 85% over (zoals het moet) met wifi aan! _/-\o_

Nog een tip om batterij te verlengen:
Gebruik Titanium Backup om Wifi Sharing/Wifi Delen/Wifi Sharing Manager te freezen! Alles van je telefoon werkt nog perfect, behalve dat je naar een andere Note bestanden rechtstreeks via wifi over kunt sturen (dus niet via netwerk maar via wifi, zoals bluetooth, ad-hoc). Veel mensen denken dat deze service is om een hotspot te maken maar niets is minder waar, deze service is een service die constant op de achtergrond draait op zoek naar andere Note-toestellen die dezelfde service hebben draaien (=major battery drain als je je wifi aan hebt staan!)

Good luck everyone!

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Ook helpt het om de telefoon te laden (terwijl hij aanstaat) tot hij vol is. Telefoon uitzetten en in deze stand opnieuw tot 100% laten laden. Vervolgens bij 100% onmiddellijk de lader eruittrekken. Nu booten in CWM en batterystats resetten! (root nodig).

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

AmonTobin schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:31:
Ik hoop wel dat ICS snel uitkomt voor de Note, want veel apps schalen echt voor geen meter op die hogere resolutie en daarnaast is de GUI nog steeds bagger qua smoothness. Ik ben er ondertussen wel aan gewend met Android, maar de interface lijkt door die hogere resolutie nog minder soepel te draaien dan het al deed op m'n Desire HD...

En wat is die nieuwe Marketplace laggy zeg, onwaarschijnlijk! Een 1,5 Ghz dualcore met 1GB RAM en ik kan niet eens fatsoenlijk door de Marketplace scrollen. Echt verbijsterend...
Heb precies hetzelfde. Maar de processorsnelheid zou natuurlijk sowieso niet moeten uitmaken. Ook goedkopere/tragere toestellen zouden er gewoon zonder problemen op moeten. Ik vind de interface sowieso te druk op deze manier.

Anyway, ik zit toch serieus te kijken naar de Note. Probleem is eigenlijk dat het concept tegelijkertijd de reden is dat ik hem wil, maar ook niet wil. Het is een lekker groot toestel, waarmee je ook lekker op de bank kan zitten tabletten en uitgebreid je agenda en notities kan managen. Maar mensen vonden dat ik met de E61i en de HD2 met een groot toestel rondliep. Dit is echter wel een nieuw uiterste. En dat waren nog duidelijk telefoons waar ìk derhalve geen probleem mee had.

Maar ik ben sowieso niet iemand die op straat belt als het niet echt nodig is. Hoe is de speaker van het toestel eigenlijk? De handsfree-functionaliteit wil ik namelijk nog wel eens gebruik van maken.
En de bouwkwaliteit, is die vergelijkbaar met de Galaxy S II?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ettepet schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:34:
[...]

Ik zou gewoon een bijna zwart plaatje gebruiken, zoals deze op xda: linkje.
Goeie tip Tx
werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartje1975
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 19:26
Eximius schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:00:
Ik ondervind problemen met het binnen halen van de mail via IMAP.
Ik gebruik de bijgeleverde mail app.
Nog meer mensen die dit ondervinden? Hij haalt helemaal niks binnen, geeft ook geen melding verder.

Op mijn Galaxy S (ook met Android 2.3.5) werkt het wel.
Instellingen zijn op beide devices uiteraald het zelfde wat betreft de imap configuratie.

Het loopt nu wel via POP, maar heb toch liever IMAP
Ik heb hier hetzelfde probleem, heb de accountgegevens juist ingevuld, zie ook de mappen wel in mijn postvak in, echter geen mail te bekennen (ook niet in de mappen) Is hier een oplossing voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
aartje1975 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:10:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem, heb de accountgegevens juist ingevuld, zie ook de mappen wel in mijn postvak in, echter geen mail te bekennen (ook niet in de mappen) Is hier een oplossing voor ???
Bij mij werkt de mail binnenhalen via imap gewoon goed. Heb je toevallig niet op je outlook programma of een ander applicatie staan dat hij de mail van de server moet verwijderen als de mail is binnengetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartje1975
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 19:26
Ik heb de instellingen precies hetzelfde als mijn galaxy tab, toch haalt hij geen mails binnen, heb nergens staan dat hij de mail van der server moet verwijderen, t'is frustrerend, om gek van te worden....... :( :( :(
joosthaarman schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:27:
[...]

Bij mij werkt de mail binnenhalen via imap gewoon goed. Heb je toevallig niet op je outlook programma of een ander applicatie staan dat hij de mail van de server moet verwijderen als de mail is binnengetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de belkwaliteit van de Note? Ik vind dat namelijk erg tegen vallen. Veel echo en slechte verstaanbaarheid aan beide kanten. Ik heb Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
kwaza schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:23:
Ook helpt het om de telefoon te laden (terwijl hij aanstaat) tot hij vol is. Telefoon uitzetten en in deze stand opnieuw tot 100% laten laden. Vervolgens bij 100% onmiddellijk de lader eruittrekken. Nu booten in CWM en batterystats resetten! (root nodig).
Dit is niet helemaal de juiste manier.

Wat je eigenlijk moet doen is je telefoon uitzetten en een uur of drie door laten laden terwijl hij uit staat en de accu al 'vol' is. Dan booten in cwm en battstats resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GalaxyNote
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-02 21:29
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:07:

In de aangepaste spaarstand (menu instellingen) kunnen Wi-Fi, GPS, Bluetooth en synchroniseren worden uitgeschakeld als het accu niveau een bepaalde grens heeft bereikt (in te stellen). Over het stoppen van applicaties zie ik niets.
Waar Ik dan met name opdoelde is de fm radio en camera die dan niet meer werken wat gewoon bezopen is in mijn ogen. Soort van Apple gedrag, de gebruiker is vast te stom om zelf te kunnen nadenken of zo iets :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GalaxyNote
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:14:
[...]

@3 : zoek ff in de market "Screen filter" ik snap jou probleem hiermee. In het pikkedonker is de laagste stand nog steeds veel te fel. Voor zulke doeleinden gebruik ik deze app die perfect werkt om te lezen in het donker!

@5 : Ook hier snap ik je zorgen. De SGS1 had veel GPS problemen. De SGS2 en andere mobieltjes daarna hebben 0,0 problemen volgens mij.
Geweldig die tip van de screen filter probeer hem te downloaden maar de market is de laatste tijd zo onwijs CRAP dat dit nog een hele uitdaging is. Waarom is de market zo achteruit gegaan (ik lees hierboven ook al iemand er over klagen) voorheen was die veel snappier oke niet zo fraai maar mijn ervaring was toch stukken beter. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:51:
Wat vinden jullie van de belkwaliteit van de Note? Ik vind dat namelijk erg tegen vallen. Veel echo en slechte verstaanbaarheid aan beide kanten. Ik heb Vodafone.
Geen problemen hier. Ik vind de verstaanbaarheid prima. Iig stukken beter dan de galaxy S. Ok mijn zakelijke nokia is beter maar dat geldt denk ik in het algemeen voor old school phones tov smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GalaxyNote
oknot schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:24:
[...]

Geen problemen hier. Ik vind de verstaanbaarheid prima. Iig stukken beter dan de galaxy S. Ok mijn zakelijke nokia is beter maar dat geldt denk ik in het algemeen voor old school phones tov smartphones.
Kan je ook iets vertellen over hoe de kwaliteit is van handsfree bellen en dan het liefst in vergelijking met jouw ervaring met de SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
RaJitsu schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:22:
[...]

Heb precies hetzelfde. Maar de processorsnelheid zou natuurlijk sowieso niet moeten uitmaken. Ook goedkopere/tragere toestellen zouden er gewoon zonder problemen op moeten. Ik vind de interface sowieso te druk op deze manier.

Anyway, ik zit toch serieus te kijken naar de Note. Probleem is eigenlijk dat het concept tegelijkertijd de reden is dat ik hem wil, maar ook niet wil. Het is een lekker groot toestel, waarmee je ook lekker op de bank kan zitten tabletten en uitgebreid je agenda en notities kan managen. Maar mensen vonden dat ik met de E61i en de HD2 met een groot toestel rondliep. Dit is echter wel een nieuw uiterste. En dat waren nog duidelijk telefoons waar ìk derhalve geen probleem mee had.

Maar ik ben sowieso niet iemand die op straat belt als het niet echt nodig is. Hoe is de speaker van het toestel eigenlijk? De handsfree-functionaliteit wil ik namelijk nog wel eens gebruik van maken.
En de bouwkwaliteit, is die vergelijkbaar met de Galaxy S II?
Speaker is naar mijn idee prima...zover dat mogelijk is met speakers van die toestellen. Ik heb daarin verder niet echt vergelijkingsmateriaal.

Bouwkwalitieit kan beter. Hij voelt op zich wel goed en stevig aan, maar die plastic knopjes (volume, power, home) voelen toch wat goedkoop en...tja...plastic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik heb trouwens regelmatig dat ik niet eens merk dat ik de Note in m'n zak heb, zo dun is hij.

Weet iemand of er betere manieren zijn om je muziek te besturen? Het gaat mij eigenlijk alleen maar op een 'next song' knop; de bijgeleverde hoofdtelefoon heeft er helaas geen en ook op het lockscreen (met pattern) verschijnen geen controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
AmonTobin schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:36:

Bouwkwalitieit kan beter. Hij voelt op zich wel goed en stevig aan, maar die plastic knopjes (volume, power, home) voelen toch wat goedkoop en...tja...plastic aan.
Hier ben ik t dan totaal niet mee eens, hoezo het voelt plastic achtig aan? Het is plastic dus hoe zou het anders moeten aanvoelen? Wat kan er verder beter aan de bouwkwaliteit. Alles sluit naadloos op elkaar aan en geen enkel knopje klikt of voelt goedkoop aan. Dit is nu mijn 3e apparaat in de galaxy reeks en voor alle 3 kan ik zeggen dat het met de kwaliteit prima gesteld is. Iets wat bijvoorbeeld niet gezegd kan worden van een iphone 3g die ik ook gehad heb en waarvan de homeknop het reeds na een half jaar al niet meer deed. Dus om nu van een galaxy note te zeggen dat de bouwkwaliteit beter kan lijkt me een beetje onzinnige en niet onderbouwde mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
GalaxyNote schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:08:
[...]

Kan je ook iets vertellen over hoe de kwaliteit is van handsfree bellen en dan het liefst in vergelijking met jouw ervaring met de SGS.
Met de galaxy s heb ik nooit handsfree gebeld. Wel met de galaxy tab en de Note doet daar niet echt veel voor onder. De tab klinkt iets harder maar ik vind dat de note ook prima verstaanbaar is. Ik heb het buiten niet getest alleen binnen. Als ik alleen ben bel ik eigenlijk altijd handsfree met de note zodat ik geen onnodige oorafdruk hoef te maken op het scherm en dat gaat uitstekend. Ook nog geen klachten gehad over verstaanbaarheid van mensen aan de andere kant vd lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyoshi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 05:23:
Ik heb trouwens regelmatig dat ik niet eens merk dat ik de Note in m'n zak heb, zo dun is hij.

Weet iemand of er betere manieren zijn om je muziek te besturen? Het gaat mij eigenlijk alleen maar op een 'next song' knop; de bijgeleverde hoofdtelefoon heeft er helaas geen en ook op het lockscreen (met pattern) verschijnen geen controls.
Niet gewoon net als de Galaxy S twee keer op de home button drukken als hij in de lock is? Normaal komt er dan van boven een control screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:54:
[...]

Met de galaxy s heb ik nooit handsfree gebeld. Wel met de galaxy tab en de Note doet daar niet echt veel voor onder. De tab klinkt iets harder maar ik vind dat de note ook prima verstaanbaar is. Ik heb het buiten niet getest alleen binnen. Als ik alleen ben bel ik eigenlijk altijd handsfree met de note zodat ik geen onnodige oorafdruk hoef te maken op het scherm en dat gaat uitstekend. Ook nog geen klachten gehad over verstaanbaarheid van mensen aan de andere kant vd lijn.
Kan het laten vervangen van de simkaart nog bijdragen aan een betere belkwaliteit? Ik heb al jaren dezelfde sim van Vodafone. Aan de Note zal het volgens jullie reacties dan wel niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Je kan het allicht proberen; het kost je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
oknot schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:48:
[...]

Hier ben ik t dan totaal niet mee eens, hoezo het voelt plastic achtig aan? Het is plastic dus hoe zou het anders moeten aanvoelen? Wat kan er verder beter aan de bouwkwaliteit. Alles sluit naadloos op elkaar aan en geen enkel knopje klikt of voelt goedkoop aan. Dit is nu mijn 3e apparaat in de galaxy reeks en voor alle 3 kan ik zeggen dat het met de kwaliteit prima gesteld is. Iets wat bijvoorbeeld niet gezegd kan worden van een iphone 3g die ik ook gehad heb en waarvan de homeknop het reeds na een half jaar al niet meer deed. Dus om nu van een galaxy note te zeggen dat de bouwkwaliteit beter kan lijkt me een beetje onzinnige en niet onderbouwde mening.
Wellicht is dit alleen bij mijn Note, maar de knopjes kraken en piepen al na een paar dagen gebruik. Daarnaast zit er aardig wat speling in de knopjes t.o.v. de behuizing. "Het voelt plastic aan" is overigens een doodnormale uitdrukking en daarom zei ik het ook op een cynische/dubbelzinnige toon (gezien het natuurlijk ook wel een plastic knopje is).

Ook sluit het flexibele klepje dat je accu e.d. verbergt niet helemaal naadloos aan. Tenminste, hij klikt wel netjes dicht, alleen als je op een bepaalde plek op de achterkant drukt, veert ie een beetje mee.

Maar goed, de één stoort zich daar meer aan dan de ander en de bouwkwalitieit is zeker niet slecht, maar het kan wel degelijk beter.

Hopelijk is het nu niet meer een onzinnige en niet-onderbouwde mening. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 16-11-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Ik ben wel tevreden over de bouwkwaliteit, enige minpuntje is dat de zilveren rand tussen de micro-usb aansluiting en de slot voor de pen wat meegeeft als je er tegenaan drukt.

Ik heb wel wat vreemds met bellen. Van mijn kant kan ik de andere partij perfect horen, daar geen klachten over. Maar de andere partij kan mij amper verstaan, en had dezelfde opmerking over een 'onder water achtig geluid' als FSJ in zijn review meldde. Dit lijkt dus vaker voor te komen. Rare is, is dat als ik switch naar handsfree bellen de andere partij mij meteen goed kan verstaan. Ook via mij carkit, via bluetooth, ervaar ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
DDarkForce schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:49:
Ik ben wel tevreden over de bouwkwaliteit, enige minpuntje is dat de zilveren rand tussen de micro-usb aansluiting en de slot voor de pen wat meegeeft als je er tegenaan drukt.
Inderdaad ja, dat heb ik ook. Was ik nog vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb wel wat vreemds met bellen. Van mijn kant kan ik de andere partij perfect horen, daar geen klachten over. Maar de andere partij kan mij amper verstaan, en had dezelfde opmerking over een 'onder water achtig geluid' als FSJ in zijn review meldde. Dit lijkt dus vaker voor te komen. Rare is, is dat als ik switch naar handsfree bellen de andere partij mij meteen goed kan verstaan. Ook via mij carkit, via bluetooth, ervaar ik geen problemen.
Hou jij als je op de 'gewone' manier belt (en dus het toestel vast hebt) toevallig een vinger of handpalm voor het miniscule microfoongaatje? Daar had ik met m'n SGS2 wel 'last' van.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb hier ook al een paar keer van anderen gehoord dat ik slecht verstaanbaar ben.
("Een 'blikken' geluid", "Alsof je met je hoofd in een emmer zit")

Ik hoor de anderen prima.

Ik heb erop gelet dat ik de microfoon en de 2e (bovenop) niet per ongeluk afdek.

Wat ik wel heb gemerkt is dat men mij beter verstaat als ik de "ruisonderdrukking" uit zet.
Echter staat deze helaas weer automatisch aan bij het volgende gesprek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik heb vandaag m'n carholder binnengekregen. Ik heb de OmniHolder gekozen.

De Note past er net aan in en zit goed stevig vast. Het zuignapje kun je met een draaiknop vastdraaien en blijft -vooralsnog- erg goed zitten.

Het is een holder van slechts 10 pond, maar ik ben tot dusver erg tevreden. Hij trilt ook nauwelijks, terwijl mijn (veel te dure!!) Brodit houder van 60 Euro voor m'n DHD dit wel in ernstige mate had. Wanneer je voor het eerst je Note tussen de houder probeert te klemmen is dat wel lastig dordat die veer die er inzit behoorlijk strak gespannen is, maar als ie aan je ruit vastzit gaat dit eigenlijk vrij eenvoudig.

Het moet nog blijken of deze houder over een paar maanden nog steeds heel is, aangezien het niet super kwaliteitspul is natuurlijk, maar voor die prijs kan je het eigenlijk niet laten.

Overigens moet je bij het bevestigen ervoor zorgen dat de klemmen op ongeveer 3/4 van de Note zitten, anders zit de bovenkant van het toestel tegen het raam aan. Maar dat is verder totaal geen issue.

[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 16-11-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen hierop überhaupt letten. :/ Geen van de hier boven genoemde "kwalen" voor wat betreft bouwkwaliteit is van toepassing op mijn toestel. Het enige waar ik van baal is hoe snel de accu leeg raakt. Geheugenkaartje heb ik eruit gehaald, achtergrond is zwart, spaarstand aangezet maar geen verbetering. Wel gezien dat er een hoop onzin processen continue draaien op de achtergrond. Bij amper gebruik (enkel de mail checken) is de accu binnen 'n dag op 50%.

Ander onderwerp, ik heb vandaag de officiële pouch voor de Note binnen gekregen. Deze heb ik bij de webwinkel van Samsung in Duitsland gekocht. Kan niet zeggen dat ik er over te spreken ben. Slechts 2 lapjes leer die aan elkaar gestikt zijn en dat kost doodleuk 30 euro inclusief verzendkosten (Ik woon in Duitsland, dus verzendkosten waren voor mij 4,96 euro). Als je de Flip Cover erbij gebruikt kan de telefoon er amper in en is hij er bijna niet meer uit te halen. Een van de twee gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
AmonTobin schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:19:
Kun je mij vertellen of de bevestiging (zuignap) ook op een vlak dashbord kan worden bevestigd dat een beetje ruw is, iets ruwer dan de achterkant van de Note.

Waar heb je de Brodit besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
aartje1975 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:10:
[...]

Dat zijn precies dezelfde symptonen als waar ik last van heb.
Mijn Galaxy S haalt wel alles netjes binnen via IMAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
René van Gaalen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:42:
[...]

Kun je mij vertellen of de bevestiging (zuignap) ook op een vlak dashbord kan worden bevestigd dat een beetje ruw is, iets ruwer dan de achterkant van de Note.

Waar heb je de Brodit besteld?
Volgens mij niet direct, want er zit specifiek een soort klein (vlak) plaatje bij die je op je dashboard kunt schroeven en daar plak je de zuignap weer op.

De Brodit had ik ook bij MobileFun besteld, maar die was voor m'n oude Desire HD toendertijd (was ook geen universele houder en was ook zeker niet het geld waard...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:43:
[...]
Hou jij als je op de 'gewone' manier belt (en dus het toestel vast hebt) toevallig een vinger of handpalm voor het miniscule microfoongaatje? Daar had ik met m'n SGS2 wel 'last' van.
Volgens mij niet maar ik zal erop letten als ik weer es bel (doe ik niet zo vaak ;) )
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:50:
[...]

Dat mensen hierop überhaupt letten. :/ Geen van de hier boven genoemde "kwalen" voor wat betreft bouwkwaliteit is van toepassing op mijn toestel. Het enige waar ik van baal is hoe snel de accu leeg raakt. Geheugenkaartje heb ik eruit gehaald, achtergrond is zwart, spaarstand aangezet maar geen verbetering. Wel gezien dat er een hoop onzin processen continue draaien op de achtergrond. Bij amper gebruik (enkel de mail checken) is de accu binnen 'n dag op 50%.
Dat jij er niet op let? Als ik een relatief duur nieuw speeltje koop onderzoek ik hem meteen van onder tot boven zodat ik er zoveel mogelijk van kan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDarkForce schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:54:
Dat jij er niet op let? Als ik een relatief duur nieuw speeltje koop onderzoek ik hem meteen van onder tot boven zodat ik er zoveel mogelijk van kan genieten ;)
Bouwkwaliteit let ik natuurlijk op, wat jij beschrijft merk ik bij mijn toestel niet. Alleen het achterklepje doet me wel wat slap en fragiel aan eerlijk gezegd. Misschien beter om dan dat "Dat mensen hierop überhaupt letten" te vervangen door "heb ik zelf niet gemerkt bij mijn toestel". :X

En ja, bij zo'n duur ding is het zeker terecht om erg kritisch te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Net ook een besteld bij Belsimpel.nl met KPN Zakelijk en internet start (250MB).
Ik switch thuis op de bank telkens tussen iPhone en Galaxy Tab 10.1 tijdens de TV reclames dus nu maar een toestel die beide kan vervangen. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ik lees hier weinig problemen over versturen van mail via POP (IMAP is wel issue). Ik heb dat probleem wel met POP mail. Ontvangen kan wel. Heb de uitgaande instelling gebruikt van Vodafone en nog steeds krijg ik de melding 'Verbindingsfout'.

Uitgaande instellingen:
SMTP: authsmtp.vodafone.nl
Bev.type: SSL
Poort 465
Aanmelden verplicht: aangevinkt
Gebr.naam: mail06xxxxxxxx
Wachtwoord: van mijn Vodafone account

Bij het controleren van deze instellingen komt er geen foutmelding.
Pas bij het verzenden van mail.

Heeft iemand nog een suggestie. Ik ben er uren zoet mee zonder resultaat :(

• Ettepet
Zie net dat gsmarena hun review van de Note heeft geplaatst. Komt nogal positief gekleurd over (audiokwaliteit, enz.). Dit in tegenstelling tot de review op tweakers van gisteren die nogal makkelijk hun bevindingen (snelheidstests, enz.) in negatieve sfeer bracht. Zegt in beide gevallen meer van de reviewers dan van de phone...

Heb na 8 dagen eindelijk mijn 64GB microsd binnen (117 euro) uit Duitsland, en lokaal de fraaie dock gekocht (37 euro). Pouch is kennelijk nog steeds onderweg.

Ben zelf na ruim een week over het geheel zeer tevreden en zie de meeste tekortkomingen als softwareproblemen (drivers, optimalisaties, bugs). Denk dat Samsung tot over de oren in het werk zat met alle aanpassingen om het concept 'Note' gestalte te geven, en vind het resultaat bij oplevering (zonder bugfixes enz.) al zeer behoorlijk. Ben benieuwd hoeveel inspanning we nog gaan zien van Samsung voor deze 'Note', vooral rond ICS.

[ Voor 8% gewijzigd door Ettepet op 17-11-2011 08:13 . Reden: linkjes toegevoegd.. ]

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Nou, telefoon gisteren binnengekregen en ik heb hem nu alweer 4x moeten opladen omdat ik er zo intensief mee aan het spelen bezig ben >:) Ben er mega blij mee!

Ik loop wel tegen een probleem aan: Ik heb de Note aan mijn PC gehangen (Windows 7 pro). Die ziet de telefoon en maakt er netjes een verwisselbare schijf van voor de SD kaart en interne storage van de telefoon.

Plaatje/image over zetten (copy&paste) is geen probleem maar als ik een videobestand (c.a. 100mb, *.avi) probeer over te zetten dan gaat het mis. Er komt een pop-up schermpje die aanbeveelt om de converteren, ik kies daarop Ja en ik krijg een tranfser dialoogje die begint te lopen. Zodra echter op mijn telefoon het venster 'MTP-applicatie' naar voren komt die gaat synchroniseren dan stopt de boel. Je kan een eeuwigheid wachten maar hij gaat niet verder.

Als ik niet kies voor converteren dan krijg ik direct het MTP-applicatie venstertje en gaat dus ook direct niet verder. Het venster verdwijnt ook pas als ik de USB kabel uit de telefoon trek( ook al heb ik de transfer op de PC al geannuleerd). Knopen e.d. van de telefoon reageren niet.

Iemand enig idee? Heb een sh*tload met series klaar staan om bewondert te worden op de Note...

P.s.
Samsung Kies al geïnstalleerd, precies hetzelfde probleem, hij transfered het video bestand niet. Dit ook bij een reeds geconverteerd bestand naar *.mp4.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Verwijderd

Ik denk dat USB debuging aan staat was ook bij mij. Als je het uit zet zijn je 'problemen' weg.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Hmmm... Je moet de optie aanvinken om uit te zetten zie ik. Ik dacht dat het al uitstond. Zal het vanaaf proberen (had niet zo snel een antwoord verwacht)

6) You just checked it.

• Ettepet
Ik heb op mijn Vista laptop en XP werk-pc (gelukkig) USB-debugging gewoon aanstaan bij de Note, en heb na toestemming (via de statusbalk) gisteren 26,5GB probleemloos kunnen kopiëren. Mijn Galaxy Tab 10.1 heeft helaas ook die suffe, instabiele "Camera-device" interface waarbij je USB-debugging uit moet zetten. Ik denk dat het een pc-driver kwestie is, dus mogelijk moet je die ergens vanaf zien te plukken (Kies? xda?).

• oknot
Tyoi schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:15:
Nou, telefoon gisteren binnengekregen en ik heb hem nu alweer 4x moeten opladen omdat ik er zo intensief mee aan het spelen bezig ben >:) Ben er mega blij mee!

Ik loop wel tegen een probleem aan.
Heel lang verhaal
Je telefoon moet niet in de "mtp stand" staan. Ga naar instellingen, draadloos en netwerk,usb hulpprogramma's. Druk nu zonder dat je de note hebt aangesloten op je pc, op "opslag verbinden met pc" . Nu zal er staan dat er geen kabel is aangesloten. Sluit nu het usb kabeltje aan en druk opnieuw. Als het goed is verschijnt er nu onder aan je beeld weer een icoontje druk hierop en als het goed is maakt je telefoon nu contact met je pc als een massaopslag apparaat. Nu via windows "computer" je note aanklikken. In het menu naar "samsung" gaan en vervolgens naar "videos". nu zou je ongehindert bestanden moeten kunnen slepen. Succes.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:21:
Ik denk dat USB debuging aan staat was ook bij mij. Als je het uit zet zijn je 'problemen' weg.
Heb het net even op een andere PC (werk) geprobeerd, met of zonder USB debugging maakt niet uit, doet het hier prima (ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan mijn PC thuis).
Ettepet schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:44:
...Ik denk dat het een pc-driver kwestie is, dus mogelijk moet je die ergens vanaf zien te plukken (Kies? xda?).
Hkeb samsung Kies al gedownload en geinstalleerd. Die ziet mijn note wel maar kopieert dus ook het bestand(en) niet.
oknot schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:48:
Je telefoon moet niet in de "mtp stand" staan. Ga naar instellingen, draadloos en netwerk,usb hulpprogramma's. Druk nu zonder... rest van het verhaal :)
Ik heb geen probleem om contact te maken met de Note, deze is als mass storage aanwezig. Slepen (of copy&paste) is ook geen probleem. Het lijkt echter specifiek in de video bestanden (of grote bestanden) te zitten, images gingen wel goed.

6) You just checked it.

Maar je hebt twee mass storage modi bij Samsung telefoons. Namelijk MTP modus en 'echt' mass storage. De MTP modus is een modus waardoor de telefoon kan herkennen welke formaten er op mogen staan en welke formaten compatibel zijn. Als je de telefoon echter als gewoon usb apparaat instelt, mag je er in feite gewoon alles opzetten.

Wat oknot zegt is dus correct. Je moet hiervoor de MTP modus uitzetten.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Rgr, dan moet ik dat ff proberen. Begrijp ik dan goed dat je zelf dan videobestanden moet converteren? (mits nodig)

6) You just checked it.

• oknot
Tyoi schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:34:
Rgr, dan moet ik dat ff proberen. Begrijp ik dan goed dat je zelf dan videobestanden moet converteren? (mits nodig)
Nope,je hoeft niks te converteren. Hij slikt nagenoeg alle bestandsformaten. Je bent alleen gelimiteerd voor wat betreft de grootte van de bestanden agv fat32. Max 4gb geloof ik. Mocht je Note het niet kunnen afspelen dan idd zelf eerst converteren. Maar dat is volgens mij bijna nooit nodig.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
gewoon een player gebruiken die alles afspeelt zoals bs player, vplayer etc, (geen ervaring met de note overigens) converteren is zo overbodig..

Strava

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Of je start Allshare op en selecteert de videos die je wilt!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
Darf schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:51:
Of je start Allshare op en selecteert de videos die je wilt!
niet zo handig in de bv de trein lijkt mij.... of werkt dit ook offline?

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 17-11-2011 15:09 ]

Strava

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Heb nu de Note ruim een week in bezit maar loop nu wel tegen een probleempje aan welke ze hopelijk met een software update kunnen fixen. Heb standaard mn auto rotatie aan staan en als je hem dan een kwartslag draait registreert de s-pen al een aanslag zonder dat je het scherm raakt... Zeer irritant als je Crayon Physics speelt. ;-)

• Ettepet
Ik zou auto-rotatie uitlaten. Is zowiezo meestal irritante functie. :P

• oknot
Prulleman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:47:
gewoon een player gebruiken die alles afspeelt zoals bs player, vplayer etc, (geen ervaring met de note overigens) converteren is zo overbodig..
Standaard speler speelt ook zo'n beetje alles af hoor. Heb op mijn andere galaxy apparaten uitvoerig met diverse players getest en altijd kwam de stock player als beste uit de bus. Maar ben met je eens dat converteren echt niet nodig is. Zeker niet met series. Eventuele films met een te grote bestandsgrootte gewoon downloaden in een kleinere bestandsgrootte.

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Prulleman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:09:
[...]

niet zo handig in de bv de trein lijkt mij.... of werkt dit ook offline?
Nee, dit werkt via Wifi. Hiermee krijg je automatisch een lijst van al jou video/audio/plaatjes op het netwerk. Je kan media overzetten of rechtstreeks kijken.
Ettepet schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:41:
Ik zou auto-rotatie uitlaten. Is zowiezo meestal irritante functie. :P
Ik zou wifi uitzetten, is toch een irritante functie :P. En zo kan ik er natuurlijk nog wel meer bedenken. Nee, wat mavaee gewoon wilt weten (althans dat denk ik) is of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen.

Heb je het misschien al nagevraagd bij je leverancier of Samsung?

• Ettepet
alex3305 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:57:
Ik zou wifi uitzetten, is toch een irritante functie :P.
Klopt. Staat uit. Gebruik 3G. :)

Ik zou eerst kijken of probleem valt te reproduceren bij bijv. tekenprogramma. Daarna afhankelijk van uitkomst probleem + "(niet) reproduceerbaarheid elders" melden bij Samsung of makers van Crayon Physics.

• Aapie
  • Niet online
Deze maar is ff besteld.. nu afwachten of het wat is!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Zit zelf te denken aan deze telefoon maar wil hem niet kopen vlak voordat de prijs een paar tientjes zakt. Als ik kijk naar de prijzen in Duitsland dan zit de goedkoopste shop in NL met 545 euro (of 547 voor een betrouwbare shop) een stukje boven de 513 incl. verzendkosten ze daar vragen bij de goedkoopste (Amazon.de is 1euro meer). Is toch een kleine 10% verschil.

http://www.notebooksbilli...e2e2d7fbdea1afc51c7c6ad26

Zou dit komen door de grotere concurentie daar of is de importeur in Duitsland goedkoper dan die in NL? Als je kijkt naar de Galaxy SII bijv. is het verschil maar ongeveer 10 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Stropdas op 17-11-2011 20:53 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• AmonTobin
Wellicht dat het volgen van de instructies uit deze post positieve gevolgen heeft voor de accuduur. k ga het zo even proberen. Heb ook nog ff een accu calibratie gedaan.

Ik haal nu nauwelijks het eind van de avond wanneer ik 'm 's ochtends van de lader haal en zoveel doe ik er overdag echt niet mee. Hopelijk zal dat nu beter gaan.

Ik merkte afgelopen nacht dat ie rond de 30-35% accu drain had terwijl ik de wifi sleep policy op 15minuten had staan. Ik snap dan ook echt niet waar ie op dat moment in hemelsnaam mee bezig is. Met m'n Desire HD had ik op een gegeven moment gedurende de nacht rond de 8% drain. Het valt me ook op dat ie voor 90% energie kwijt is aan 'Android OS'...dat klopt echt voor geen meter.

Maar goed, ik laat wel ff weten hoe het morgen gegaan is.

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
alex3305 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:57:
[...]

Ik zou wifi uitzetten, is toch een irritante functie :P. En zo kan ik er natuurlijk nog wel meer bedenken. Nee, wat mavaee gewoon wilt weten (althans dat denk ik) is of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen.

Heb je het misschien al nagevraagd bij je leverancier of Samsung?
Heb het inderdaad gemeld bij Samsung en die gaan het onderzoeken. Zag vandaag op XDA dat er daar ook een heel topic over loopt dus ben inderdaad niet de enige met dit probleem. :)

• Uberprutser
Dit vind ik dan weer een gemiste kans voor de Galaxy Note Dock: Ondersteund alleen laden en geen data over de microUSB aansluiting aan de achterkant. :(
microUSB charge input connector for the travelcharger (not included) - dont support data exchange!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmonTobin schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:19:

De Note past er net aan in en zit goed stevig vast. Het zuignapje kun je met een draaiknop vastdraaien en blijft -vooralsnog- erg goed zitten.

Het is een holder van slechts 10 pond, maar ik ben tot dusver erg tevreden. Hij trilt ook nauwelijks, terwijl mijn (veel te dure!!) Brodit houder van 60 Euro voor m'n DHD dit wel in ernstige mate had.
En stiekem heb je ook daar veel te veel betaald

http://bit.ly/uKRZlE

Op Ebay haal je dezelfde houder, voor 4.50€ ( incl. verzenden )
< voor toekomstige kopers ... misschien handig om te weten >
Ballebek schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:30:
Dit vind ik dan weer een gemiste kans voor de Galaxy Note Dock: Ondersteund alleen laden en geen data over de microUSB aansluiting aan de achterkant. :(
Geef het een paar weken, en de chinese aftermarket komt met een oplossing.
Voor de SGS1 & 2 zijn er ook "betere" dock's verkrijgbaar dan van Samsung zelf.

Maar je moet dat natuurlijk willen, sommige mensen houden niet van "non-original"

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 18-11-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Ettepet schreef op donderdag 17 november 2011 @ 06:09:
Zie net dat gsmarena hun review van de Note heeft geplaatst. Komt nogal positief gekleurd over (audiokwaliteit, enz.). Dit in tegenstelling tot de review op tweakers van gisteren die nogal makkelijk hun bevindingen (snelheidstests, enz.) in negatieve sfeer bracht. Zegt in beide gevallen meer van de reviewers dan van de phone...

Heb na 8 dagen eindelijk mijn 64GB microsd binnen (117 euro) uit Duitsland, en lokaal de fraaie dock gekocht (37 euro). Pouch is kennelijk nog steeds onderweg.

Ben zelf na ruim een week over het geheel zeer tevreden en zie de meeste tekortkomingen als softwareproblemen (drivers, optimalisaties, bugs). Denk dat Samsung tot over de oren in het werk zat met alle aanpassingen om het concept 'Note' gestalte te geven, en vind het resultaat bij oplevering (zonder bugfixes enz.) al zeer behoorlijk. Ben benieuwd hoeveel inspanning we nog gaan zien van Samsung voor deze 'Note', vooral rond ICS.
Die gamearena review is heel erg uitgebreid. Zo uitgebreid ben ik nog op geen enkele site tegengekomen. Heel goed ook dat ze afzonderlijke applicaties in detail bespreken die je bij de Note krijgt.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:23:
[...]
chinese aftermarket ... sommige mensen houden niet van "non-original"
Ik ben zo'n biatsch die geen imitatie mot ;)

Zag overigens op XDA dat er een nieuwe originele Samsung ROM uit is met Android 2.3.6!

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 18-11-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:23:
[...]

En stiekem heb je ook daar veel te veel betaald

http://bit.ly/uKRZlE

Op Ebay haal je dezelfde houder, voor 4.50€ ( incl. verzenden )
< voor toekomstige kopers ... misschien handig om te weten >
Oh, die paar Euro's maakt mij echt niet uit. Ik had zelf ook de moeite kunnen doen om te kijken of ik 'm ergens anders goedkoper kon krijgen, maar ik heb goede ervaring met Mobilefun en ik weet wat kan verwachten wanneer ik iets bij hun bestel (ook qua leveringstijd).

Maar idd, uitstekende tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballebek schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:01:
[...]

Ik ben zo'n biatsch die geen imitatie mot ;)

Zag overigens op XDA dat er een nieuwe originele Samsung ROM uit is met Android 2.3.6!
Alhoewel Android 2.3.6 of 2.3.7 leuk klinkt voegt het niets toe aan de Note. Sterker nog, als ik even Wikipedia quote zie ik dat het volgende is opgelost:
2.3.6
This version fixed a voice search bug.

2.3.7
Android 2.3.7 introduced Google Wallet support for the Nexus S 4G.
Natuurlijk is het te hopen dat Samsung ook het een en ander zelf gefixed heeft :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:56:
[...]
Natuurlijk is het te hopen dat Samsung ook het een en ander zelf gefixed heeft :D.
TouchWiz en optimalisatie voor de Note heb ik langs zien komen toen ik gisterenavond een rondje aan het lezen was over deze update.

Wie weet over een paar maanden de ICS update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah! De aziaten zijn begonnen met covers & skins te maken (check ebay).. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wil er iemand een accessoire topic aanmaken voor de Note, ik zie dat er wel vraag naar is :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Waar ik me nog wel aan erger.. is dat je in de mail app niet alle mail kan selecteren en als gelezen kan zetten! Iemand hier een oplossing voor? ik dacht dat ze dit probleem al tijden geleden opgelost hadden toen ik me desire nog had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
De accu lijkt nu een stuk beter te gaan. 8:30 van de oplader gehaald en nu -4 uur later- zit ik op 95%. In die tijd heb ik het volgende gedaan:

- Een kwartier Bluetooth connectie met Auto en muziek geluisterd.
- Hier en daar het scherm aan gehad om email e.d. te checken. Bij elkaar ook een kwartier ongeveer.

Niet gebeld ofzo verder. Wel staat Push email aan Wifi staat op sleep policy bij scherm uit.
Wel een stuk beter zo...de abnormale drain lijkt iig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Mensen die al 2.3.6 via KIES geinstalleerd hebben?

Heeft het toestel nu wel of niet NFC support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb 2.3.6 erop via Kies. Nog niet echt wat kunnen merken van verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmoo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:44:
Heeft het toestel nu wel of niet NFC support?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Wil in December nieuwe toestel kopen en zit nog te twijfelen tussen Note en Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Iemand nog meer het problemen met KIES? Ik start het KIES op en verbind de note met usb kabel, KIES zegt verbinden, even later krijg ik de melding apparaat reageert niet.

Is ff testen op me laptop.. Me laptop geeft aan dat ik de telefoon in samsung kies modus moet zetten.. alleen die modus wordt bij mij niet weergegeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Aapie op 18-11-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik wilde de update via KIES binnenhalen, maar die gaf aan dat mij apparaat geen software updates via KIES ondersteunt.

Ik even zoeken en toen kwam ik erachter dat dit komt doordat de regio/sales code van m'n toestel wss niet goed staat. Dit heb ik dus met een *# menu goedgezet (*#272*IMEI#), maar toen ging ie m'n telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten. :(

Ok, kan gebeuren, maar vervolgens krijg ik nog steeds de melding dat m'n toestel niet geschikt is voor updates via KIES...wat is dit nou?!

Als ik handmatig zoek op updates vanuit KIES dan geeft ie wel aan dat ik de meest recente versie heeft, maar er staat nog steeds 2.3.5 op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
AmonTobin schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:05:
Ik wilde de update via KIES binnenhalen, maar die gaf aan dat mij apparaat geen software updates via KIES ondersteunt.
Ik start Kies op en zie dat er een update voor KIES is met de datum van vandaag.
Installeer die is, wie weet lost het iets op.

Edit: overigens geeft hij hier ook niks aan over een mogelijke update voor de Note.
Ik zit nu op PDA:KJ4 PHONE:KJ4 CSCKJ2 en dat is tevens de laatste volgens Kies.

Ook de telefoon zelf zegt dat dit de meest recente versie is trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door Eximius op 18-11-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
AmonTobin schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:05:

Ik even zoeken en toen kwam ik erachter dat dit komt doordat de regio/sales code van m'n toestel wss niet goed staat. Dit heb ik dus met een *# menu goedgezet (*#272*IMEI#), maar toen ging ie m'n telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten. :(

Ok, kan gebeuren, maar vervolgens krijg ik nog steeds de melding dat m'n toestel niet geschikt is voor updates via KIES...wat is dit nou?!

Als ik handmatig zoek op updates vanuit KIES dan geeft ie wel aan dat ik de meest recente versie heeft, maar er staat nog steeds 2.3.5 op...
Nou ik heb KIES met note ook aan de praat en precies het zelfde probleem als dat jij hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Eximius schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:18:
[...]

Ik start Kies op en zie dat er een update voor KIES is met de datum van vandaag.
Installeer die is, wie weet lost het iets op.

Edit: overigens geeft hij hier ook niks aan over een mogelijke update voor de Note.
Ik zit nu op PDA:KJ4 PHONE:KJ4 CSCKJ2 en dat is tevens de laatste volgens Kies.

Ook de telefoon zelf zegt dat dit de meest recente versie is trouwens.
Ja, ik zit sowieso dom te doen, want toen ik meldde dat ik handmatig naar updates gezocht had, ging ie natuurlijk zoeken naar updates van KIES en dat heeft niets met de software van het toestel te maken. 8)7

KIES is dus up-to-date. Ook wel logisch aangezien ik KIES vandaag pas geinstalleerd heb op de desbetreffende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update in Kies is alleen voor Note met product code DBT. Mijn Note komt uit Duitsland en heeft die product code. Nederlands Notes hebben een andere code (XEN zover ik weet) dus kies zal hem niet updaten.
Je kan hem flashen met odin of CWM. FLashen met Odin heeft het nadeel dat Samsung een 'teller' heeft gemaakt in je Note (net als bij S2) die bij houdt of custom roms flasht (ook stock ROMS met odin) en dat kunnen ze dan weer gebruiken om garantie te weigeren :(

Mocht je NOTE geroot zijn dan kan je de product code wijzigen (maak eerst een backup) en daar zijn programma's voor in de market. Ik weet niet of je hier namen mag noemen. Daarna kan je dan gewoon met kies updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Mocht je toevallig naar Oostenrijk gaan binnenkort en een Note willen dan heb je geluk. Slechts 439 euro.

http://www.androidnext.de...erfeed&utm_medium=twitter :9

[ Voor 3% gewijzigd door Hanky74 op 18-11-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanky74 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:23:
Mocht je toevallig naar Oostenrijk gaan binnenkort en een Note willen dan heb je geluk. Slechts 439 euro.

Hoe is dat mogelijk. Het lijkt er toch wel op dat ze de Note een flinke verkoop boost willen geven.
Een actie moet in Ned toch ook mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanky74 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:23:

Te bedenken dat ik er dik 200 euro meer voor heb betaald. Nou ja, ik ben er tevreden mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Tegen alle verwachting in stelt KIES nu eens niet teleur. Zowaar een probleemloze update naar 2.3.6 kunnen doen zonder terug op ODIN te hoeven vallen. Tis een wonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:31:
[...]

Hoe is dat mogelijk. Het lijkt er toch wel op dat ze de Note een flinke verkoop boost willen geven.
Een actie moet in Ned toch ook mogelijk zijn
Als de Oostenrijkse Mediamarkt het kan zou de Nederlandse het misschien ook wel kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik zat te kijken op Amazon.de, maar kan niet zo gauw iets vinden over betalen met pay pal. Iemand een idee of dat daar mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Post over prijzen, winkels en alle andere niet-technische zaken zijn hier offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam is niet toegestaan, dus weg.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 19-11-2011 09:26 . Reden: Spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu werkelijk niet gelezen wat er in de modbreak staat? Het is offtopic, dus weg.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 19-11-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zijn er mensen die hier mee fietsen als ze de telefoon in hun broekzak hebben? Ik vind het toestel echt huge. Wilde er 1 halen maar zie er toch vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik fiets ermee, geen probleem. (spijkerbroek met gemiddelde broekzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forgeti
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07 18:00
er mee fietsen in je broekzak is geen probleem. In m'n binnenzak van m'n jas zit ie iets prettiger maar dan moet ik eerst mijn jas openen om er bij te kunnen. Baal ervan dat m'n nokia bluetooth headset veel te veel hapert om nog fatsoenlijk een muziekje te luisteren (als jullie een oplossing weten graag). Formaat van de tel went snel, ik zou niet kleiner meer willen. Bedienen met 1 hand is wel wat lastiger, heeft deels.ook te maken met de.flip cover.
Universele auto houder uit china besteld, die.werkt prima met die flipcover.
Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.