Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:04:
Ik heb gewoon de screenprotector van Muvit volgens mij (verkrijgbaar bij Mediamarkt / Saturn enz)
De tip die ik je kan meegeven waardoor het niet loslaat is :

Eerst goed schoonmaken met bijgeleverd doekje ..
En dan een plakbandje omvouwen, zodat je met de plak-kant gaat deppen over het hele scherm om de laatste stofdeeltjes te verwijderen ...

En dan de screenprotector erop en goed aanwrijven ...
Je krijg dan 0,0 luchtbelletjes ...

en mocht er wel 1 of 2 zitten voorzichtig protector aan dichtsbijzijnde kant eventjes loshalen, weer met een nieuw plakbandje even over dat plekje en weer goed nawrijven ....

Dan heb je geen luchtbellen, geen stofdeeltjes ...
eventjes met rust laten zodat het goed kan hechten en dan heb je er lang plezier van!
He, dat is best een goed idee.
Ik heb namelijk niet zo'n goede ervaring met die screenprotectors van Saturn. Maar zo moet het hopelijk wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij een vorige telefoon ooit eens in een universele winkel een screenprotector erop laten zetten voor 10 euro ...

toen zag ik dat ze dat zo deden ...

Dus bij mijn volgende telefoons en van andere mensen ook op deze manier gedaan ....
En met goed resultaat! stereker nog ... perfect resultaat!

Zelfs bij een Ei-foon, die toch al zo'n stof-aantrekker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
je houdt altijd wel een paar luchtbellen. die trekken vaak wel weg na een dag of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er van begin af aan, 0 gehad ... serieus, lijkt wazig met een plakbandje, maar het werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
edit: woot dubbelpost das lang geleden.

[ Voor 90% gewijzigd door Vandread op 21-04-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
onkeltje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:20:
[...]
Toch straf dat het alleen maar geldig is voor Nederlanders. Ik (Belg) heb mijn toestel ook in Nederland gekocht maar ik heb dus geen recht op die Flip-Cover. Moet ik nu tijdelijk in Nederland komen wonen om recht te hebben op die cover? :o
Je mag em wel naar mij sturen :+
Ik heb em 2ehands (zonder bon) dus ook geen recht erop....
Maar bel samsung BE eens, wellicht zijn ze coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Iemand al Nederlandse Swype voor ICS gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb Swype ergens van XDA geplukt maar ik kan niet meer terugvinden waar dat ook alweer was. Heb wel dit gevonden:

Om een account aan te maken: http://beta.swype.com/android/create/
Op je telefoon naar https://beta.swype.com/android/get/ gaan om de app te downloaden.

Daarna is het in Swype zelf waarschijnlijk gewoon een kwestie van het Nederlandse taalpakket downloaden, dat was bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4y0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 14:27
Hoi allemaal,

Ik dacht het is weekend ik ga eens een poging wagen om ICS erop te zetten.
Nu heb ik al geruim een een dag niks aan mijn note omdat ik er geen rom meer op krijg.
Zouden jullie mijn post kunnen bekijken? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1611050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50

Hupske

AFCA

Zijn er meerdere mensen die een gele gloed over het scherm heen hebben?
Waardoor het dus lijkt dat het scherm minder helder is.

Mijn vader heeft namelijk ook een de Note gekregen en ik heb hem al iets meer als 2 maand. Echter valt het mij dus nu heel erg op dat mijn scherm lang niet zo helder als die zijn Note.

Daarbij heb ik dus beide schermen op volledige herderheid staan.

Zou Samsung het accepteren dat ik hiervoor anders mijn mobiel terug stuur en een ander wil waarvan het scherm wel goed is..

Links van mijn vader, rechts mijn scherm. Hopelijk is het te zien op de foto's.
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/4669/dsc01317w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9026/dsc01319m.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Hupske op 21-04-2012 20:58 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

h4y0 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:14:
Hoi allemaal,

Ik dacht het is weekend ik ga eens een poging wagen om ICS erop te zetten.
Nu heb ik al geruim een een dag niks aan mijn note omdat ik er geen rom meer op krijg.
Zouden jullie mijn post kunnen bekijken? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1611050
Zorg ervoor dat Kies je telefoon herkent. Sluit Kies daarna af, open taakbeheer en sluit alles af wat met Samsung of Kies te maken heeft. Start daarna Odin en laad de juiste bestanden in voor PDA, Phone en CSC (de bestandsnaam met MODEM gaat in Phone, die met CSC in CSC en de laatste en grootste gaat in PDA).

Zet je telefoon in download mode (die met Downloading, do not turn off target) en sluit je telefoon nu aan op een USB poort, bij voorkeur eentje die je nog niet hebt gebruikt. Als het goed is herkent Odin de telefoon en dan druk je op start om de rom te flashen.

Het handigste is om een pre-rooted rom te installeren zodat je daarna eventueel verder kunt proberen om naar ICS te gaan.

Als het gelukt is en je wilt verder dan is het belangrijk dat je niet direct naar CWM gaat en een ICS rom flasht. Je moet namelijk eerst een tussenstap doen, daar is het waarschijnlijk fout gegaan. Je moet in de Market Mobile Odin downloaden. Je moet nu de ICS LP1 Repack downloaden (te vinden op XDA, I9220LP1-N7000-ICS-REPACK.tar), op je SD kaart zetten en dan in Mobile Odin naar open file gaan en de tar selecteren. Je ziet nu dat er diverse onderdelen ingevuld worden. Druk onderaan op flash rom en je telefoon zal na een minuutje rebooten en de rom flashen. Wacht dit geduldig af en de telefoon zal uiteindelijk rebooten en in CWM recovery terechtkomen. Nu doe je Wipe data, wipe cache en onder advanced wipe Dalvik cache. Als dit allemaal gedaan is dan flash je de ICS rom die je wilt hebben en alles moet daarna werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4y0
KneoK je bent een held! Thanks man. Toen ik las maak eerst verbinding via Kies, toen dacht ik dat wordt niks want daar kon hij hem niet vinden. Vervolgens probeerde ik het in Odin met de bestanden op de plaats waar jij zei en toen deed hij het. Er staat nu dus een default rom op. Het enige wat ik me kan bedenken dat fout ging was het laden van de verkeerde bestanden, best vreemd want ik hield me aan een plaatje van XDA.

De volgende stap voor mij is nu inderdaad die ICS rom, ik zie dat je het over Mobile Odin hebt, hier ga ik me zo even in verdiepen. Ik was de vorige keer inderdaad te snel geweest met gelijk de rom flashen. Een grote stap vooruit in ieder geval, want een dag zonder telefoon voelde toch behoorlijk sneu. Nogmaals thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haha, graag gedaan joh! Mooi dat je in ieder geval weer een werkende telefoon hebt. Het klinkt misschien een beetje triest maar ik kijk ook niet uit naar een dag zonder m'n Note :D

Mobile Odin is in principe hetzelfde als Odin voor de pc maar het voordeel is dat het de binary counter in je telefoon, die belangrijk voor garantie is, niet triggered als je een custom rom daarmee flasht. Die LP1 Repack waar ik het over had die zou dat wel doen als je het via Odin op de pc doet, maar met Mobile Odin dus niet omdat dat rechtstreeks op je toestel gebeurt. De Repack bevat alles wat je nodig hebt zoals root en CWM Recovery en is een goeie basis voor custom ICS roms.

Als je het minste gezeur wilt hebben dan kun je het beste een ICS rom gebaseerd op de LP6 leak kiezen zoals AlBa's rom of Midnote. Als je wat avontuurlijker bent en meer customization wilt hebben dan is imilka's CM9v2 een goeie en ook Stunner's 1.4.19 draait fantastisch.

Mobile Odin Pro wordt trouwens aangeraden omdat je daarmee niet handmatig hoeft te zoeken naar de juiste bestanden die geschikt zijn voor de Note om een rom te kunnen flashen. Moet je natuurlijk wel een credit card hebben om aan te schaffen (of een beetje handig zijn met Google).

@hupske >> de mijne ziet er uit zoals die van je vader. Je zou eventueel even met de scherminstelling kunnen spelen (die dynamisch/film/natuurlijk instelling) maar ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Als je nog niet op de laatste XXLA6 rom zit dan zou je die kunnen proberen te flashen, als dat niet helpt of je dat niet aandurft dan zou ik zeggen, terug naar Samsung dat toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 21-04-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4y0
Mobile Odin Pro direct gekocht en geinstalleerd. Zowel de repack (I9220LP1-N7000-ICS-REPACK.tar) als de rom (ICS_Stunner_1.4.19) staan nu op de sd kaart. Hij is op dit moment bezig met het installeren van de repack.
Ik had al vaker gehoord van Odin pro, maar zag nooit het nut om het aan te schaffen als het ook gratis kon. Maar na al dit gekloot vandaag vind ik het geen probleem. Met een beetje mazzel draait het vanavond weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Nice. Stunner levert geen of een erg verouderde radio rom mee met zijn roms dus je zult als 1.4.19 goed geïnstalleerd is even naar XDA moeten gaan en de laatste LP6 modem moeten downloaden. Die kun je hier vinden: http://forum.xda-develope...p=24928440&postcount=4250

Gewoon op je SD kaart zetten en daarna flashen met CWM op dezelfde manier als het flashen van Stunner 1.4.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dit lijkt mij een goed begin voor een custom rom topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die het antwoord weet hoe ik mijn swype terug krijg?

ik heb alles nog origineel trouwens ...

Bij Instellingen > Taal en Toetsenbord > Swype Instellingen > krijg ik een zwart beeld ...

vervolgens een kleine pop up met :
Geforceerd sluiten
Applicatie Swype (in proces com.swype.android.inputmethod) reageert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
swype deinstalleren en dan dit doen?
KneoK schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:10:
Ik heb Swype ergens van XDA geplukt maar ik kan niet meer terugvinden waar dat ook alweer was. Heb wel dit gevonden:

Om een account aan te maken: http://beta.swype.com/android/create/
Op je telefoon naar https://beta.swype.com/android/get/ gaan om de app te downloaden.

Daarna is het in Swype zelf waarschijnlijk gewoon een kwestie van het Nederlandse taalpakket downloaden, dat was bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dit zit toch standaard op de note?

ik had bovenstaande uiteraard wel gelezen, maar dacht dat dat voor een geroot toestel bedoeld was ;)

Ik ga dit toch maar even proberen voor ik een hard reset uitvoer ...
Had al via Astro File manager gekeken, maar daar kon de originele Swype die ingebouwd zit ook niet verwijderd worden ...

EDIT:
heb bovenstaande gevolgd ...
hij installeerde de .apk wel ....
vervolgens ook hier een zwart beeld voor 5 minuten bij de Swype Installer en vervolgens weer een geforceerd sluiten melding met de tekst :

Activiteit Swype (in applicatie Swype) reageert niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

KneoK schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:21:

@hupske >> de mijne ziet er uit zoals die van je vader. Je zou eventueel even met de scherminstelling kunnen spelen (die dynamisch/film/natuurlijk instelling) maar ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Als je nog niet op de laatste XXLA6 rom zit dan zou je die kunnen proberen te flashen, als dat niet helpt of je dat niet aandurft dan zou ik zeggen, terug naar Samsung dat toestel.
Dat alles heb ik al uitgevoerd. Het maakt helaas geen enkel verschil. Iig bedankt voor het antwoord.
Alleen rest dan nog de vraag of Samsung wat doet aan dit soort gevallen en of er meer nog meer mensen zijn.die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Op XDA is er een groepje mensen die last hebben van banding en een aantal daarvan hebben het toestel gewoon bij Samsung ingeleverd en over het algemeen hebben ze of een nieuw display of zelfs een nieuwe Note gekregen. Jouw probleem is nog veel duidelijker aanwezig dus ik denk dat als je het probleem gewoon netjes uitlegt dat Samsung het probleem wel serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:09
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren ook een note gehaald. Wat een pracht toestel is het zeg! Heb alleen wel een vraagje, hoe komt het dat zo'n snel toestel toch heel erg lagg heeft bij een custom launcher zoals adw of launcher pro? Hopenlijk snel android 4.0 ics en dan apex launcher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
omdat die launchers niet goed geprogrammeerd zijn misschien..

launcherpro wordt volgens mij niet meer ontwikkelt. go launcher werkt volgens mij wel goed.

mijn note denkt nu steeds dat de lader is aangesloten.. dus telkens dat geluidje... dat wordt garantie

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 22-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:07
418O2 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:08:
dit lijkt mij een goed begin voor een custom rom topic :)
En vanaf nu hebben we die ook :)

[Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

kevindelange schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:07:
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren ook een note gehaald. Wat een pracht toestel is het zeg! Heb alleen wel een vraagje, hoe komt het dat zo'n snel toestel toch heel erg lagg heeft bij een custom launcher zoals adw of launcher pro? Hopenlijk snel android 4.0 ics en dan apex launcher!
Ligt inderdaad volledig aan gingerbread (2.3), zelfs custom roms met speedhacks hebben nog last van lag. Dit is in de laatste ICS 'beta' releases voor 99% weg.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

KneoK schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:04:
Jouw probleem is nog veel duidelijker aanwezig dus ik denk dat als je het probleem gewoon netjes uitlegt dat Samsung het probleem wel serieus neemt.
Oke bedankt KnoeK. Dan zal ik morgen even een telefoontje plegen met Samsung.
Ik zal het laten weten hoe het afgelopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld maar toen kreeg ik de tip om hem handmatig te gaan flashen, maar ik wil hem juist orgineel houden en alleen via de officiele weg te upgraden.

Ik heb nog steeds de 2.3.5 versie van android en als ik de software probeer up te graden naar de 2.3.6 via ota dan krijg ik de melding dat de software up to date is, als ik het programma kies opstart krijg ik de melding : uw apparaat ondersteund geen software upgrade via kies.

Ik ben erachter gekomen dat ik over een Koreaanse uitgave beschik, maar hoe kan ik dit nu officieel oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niet. Je zou naar een samsungservicecenter kunnen gaan om te vragen of ze je regiocode/salescode aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Oke bedankt,
Dat word binnenkort een mooi ritje op de motor van 65 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Wat ben ik blij als ics uit is. Ik moet echt apex launcher hebben! Verder kan ik zeggen dat dit echt hrt beste toestel is wat ik tot nu toe gehad heb :). Groot scherm is wennen maar toch echt heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Voor mensen die last hebben van de offset van de s-pen is er een fantastische app, TouchScreenTune. Er is een speciale Note versie waarmee je tot op de pixel kunt bepalen waar de cursor is als je de pen op het scherm zet. Ik heb de cursor nu precies onder de tip van de pen staan zonder offset, veel handiger met tekenen en schrijven.

Er is een gratis versie te downloaden in de Play Store, die onthoud de instellingen totdat het scherm uit gaat. Voor een donatie van 5 dollar via Paypal krijg je een registratietooltje en informatie om de volledige versie te kunnen gebruiken zodat alles wordt onthouden, ook na een reboot.

Edit: wel root nodig thanks dragon2

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 24-04-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
KneoK schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 02:30:
Voor mensen die last hebben van de offset van de s-pen is er een fantastische app, TouchScreenTune.
Scuse me? Je bedoelt dat de pen wel eens misaligned kan zijn met het scherm en dat er geen Samsung app is om dat te corrigeren? Wat is dat nou? Ik kan me herinneren dat bij elk touchscreen device dat ik tot nu toe heb gehad er standaard een calibratietool bij zat. $5 is een enorme rip-off. Ook al is het bedrag peanuts en kan ik het best missen, ik vertik het om ook maar iets te betalen voor een tool die er gewoon bij hoort te zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De Note kun je uiteraard wel calibreren, maar de cursor staat dan iets naast de punt van de pen. Vinden ze bij Samsung vast handig, ik inderdaad niet. Dus bedankt voor de tip :)

Edit: wel root nodig...

[ Voor 7% gewijzigd door dragon2 op 24-04-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Voor de garantie zal ik niet graag bij Samsung blijven. Heb je een probleem met het toestel, dan moet je hem opsturen naar: gsmrepareren.nl om hem dus vervolgens zelf ook nog op te moeten sturen met de post.

Dat is niet iets wat ik graag doe met een toestel wat een waarde heeft van 440 euro.

In ieder geval mag ik voor nu eventjes afscheid nemen van het geweldige toestel. Hopelijk erkennen ze het probleem en stoppen ze er een nieuw scherm in of sturen gewoon een nieuwe op^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hupske schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:
Voor de garantie zal ik niet graag bij Samsung blijven. Heb je een probleem met het toestel, dan moet je hem opsturen naar: gsmrepareren.nl om hem dus vervolgens zelf ook nog op te moeten sturen met de post.

Dat is niet iets wat ik graag doe met een toestel wat een waarde heeft van 440 euro.

In ieder geval mag ik voor nu eventjes afscheid nemen van het geweldige toestel. Hopelijk erkennen ze het probleem en stoppen ze er een nieuw scherm in of sturen gewoon een nieuwe op^^
Ben gewoon langs een Samsung Service Point gegaan in een Vodafone winkel.
Dit terwijl ik een Vodafone Sim Only abo heb.
Ze vroegen niet naar m'n Vodafone abo, hoefde ook geen bon van de telefoon te laten zien.
Ze hebben hem opgestuurd en 3 werkdagen later was de telefoon weer terug en was de USB connector vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Voor een service point moet ik helaas naar Arnhem toe en dat is voor mij helaas te ver weg.

Heb de mobiel ook besteld bij Studentmobiel en die geven je alleen garantie via Samsung zelf.
Enigste wat ik nog kan proberen is bij T-Mobile langsgaan, maar denk niet dat die hem accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Hmz vond de Criskelo's ICS rom niet sneller dan GB, qua launchers en lag her en der...Heb er twee daagjes mee gespeeld, maar ben toch weer terug naar GB voorlopig.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Julian schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:50:
Hmz vond de Criskelo's ICS rom niet sneller dan GB, qua launchers en lag her en der...Heb er twee daagjes mee gespeeld, maar ben toch weer terug naar GB voorlopig.
GB Standaard rom is al behoorlijk snel, dus ik denk als samsung de officiele ICS uitgeeft dit nog weer net iets sneller zal zijn als de GB. Waarschijnlijk dan ook perfect en stabiel zodat er geen lag is met andere launchers zoals apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

KneoK schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 02:30:
Voor mensen die last hebben van de offset van de s-pen is er een fantastische app, TouchScreenTune. Er is een speciale Note versie waarmee je tot op de pixel kunt bepalen waar de cursor is als je de pen op het scherm zet. Ik heb de cursor nu precies onder de tip van de pen staan zonder offset, veel handiger met tekenen en schrijven.

Er is een gratis versie te downloaden in de Play Store, die onthoud de instellingen totdat het scherm uit gaat. Voor een donatie van 5 dollar via Paypal krijg je een registratietooltje en informatie om de volledige versie te kunnen gebruiken zodat alles wordt onthouden, ook na een reboot.
_/-\o_ naar zoiets was ik op zoek, want die rotte offset die je niet kunt aanpassen was voor mij de reden dat ik de pen zo goed als niet gebruikte
mphilipp schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:53:
[...]

Scuse me? Je bedoelt dat de pen wel eens misaligned kan zijn met het scherm en dat er geen Samsung app is om dat te corrigeren? Wat is dat nou? Ik kan me herinneren dat bij elk touchscreen device dat ik tot nu toe heb gehad er standaard een calibratietool bij zat. $5 is een enorme rip-off. Ook al is het bedrag peanuts en kan ik het best missen, ik vertik het om ook maar iets te betalen voor een tool die er gewoon bij hoort te zitten.
Nee, Samsung geeft je de keuze om de instelling te maken voor links- of rechtshandig wat erin resulteert dat de invoer ietswat rechts danwel links van je pen komt te staan (waarschijnlijk voor leesbaarheid). Maar zoals hierboven aangegeven stoort me dat in die mate dat ik de S-pen gewoon liet voor wat het was.

Ondanks dat ik het wel met je eens ben dat Samsung zelf met een app/instellingen menu had moeten komen om die offset aan te kunnen passen, vind ik geweldig dat de community nu zelf het probleem aanpakt. Ik betaal graag $5 als dit het probleem oplost :)

@hieronder:
KneoK schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:30:
[...]

... Voor het extra gemak van dat niet telkens te hoeven doen vind ik die drieënhalve euro goed besteed.
Inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 24-04-2012 16:37 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

mphilipp schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:53:
[...]

Nee, niet misaligned, de s-pen heeft een standaard offset. Voor rechtshandig staat de cursor iets linksboven de plek waar de pen het scherm raakt, voor linkshandig is dat iets rechtsboven. De s-pen calibreert zichzelf tijdens gebruik, als er toch een misaligment is dan hoef je over het algemeen alleen even in alle hoekjes te scribblen om de standaard offset terug te krijgen.

Alleen die standaard offset is voor sommige mensen niet gewenst en daar is die tool voor. Je hoeft er niet voor te betalen, je zult dan alleen voor gebruik van de s-pen even snel het tooltje moeten instellen. Voor het extra gemak van dat niet telkens te hoeven doen vind ik die drieënhalve euro goed besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
KneoK schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:30:
[...]
Voor het extra gemak van dat niet telkens te hoeven doen vind ik die drieënhalve euro goed besteed.
Het is in vergelijking met de prijs van de doorsnee app nogal excessief. Het gaat me niet om dat bedrag, want dat kan ik makkelijk missen, maar er zijn ingewikkeldere apps die minder kosten.

Op zich wel vaag dat Samsung geen optie biedt om dat ding absoluut te calibreren. Het lijkt mij ook irritant als ie er nét naast staat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sinds een paar weken doe ik dan dat Draw Something met het pennetje ...

het is dan wel irritant als die ernaast zit ...
Maar vervelender vindi k nog dat bij veelvuldig gebruikt het witte puntje van het pennetje nu dus loszit ...

Kosten die originele pennetjes nog steeds zo achterlijk duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:49:

Maar vervelender vindi k nog dat bij veelvuldig gebruikt het witte puntje van het pennetje nu dus loszit ...

25 euro wat ik laatst zag.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon

Als het goed is hoort het puntje iets los te zitten, het is een soort wacom technologie, en wacom teken tablets hebben het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nou het is mij nooit eerder opgevallen dat hij er los in wiebelt ....

@42dpi , waar had je die gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hupske schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:45:
Voor een service point moet ik helaas naar Arnhem toe en dat is voor mij helaas te ver weg.

Heb de mobiel ook besteld bij Studentmobiel en die geven je alleen garantie via Samsung zelf.
Enigste wat ik nog kan proberen is bij T-Mobile langsgaan, maar denk niet dat die hem accepteren.
Als je bij T-Mobile zit kan je het altijd proberen natuurlijk...
Overigens MOET een winkel een defect product retour nemen en reparatie verzorgen, maar of je daar nou wat mee opschiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:48:
Oke, nou het is mij nooit eerder opgevallen dat hij er los in wiebelt ....

@42dpi , waar had je die gezien?
http://www.idealo.de/prei...lus-et-s110e-samsung.html

Was eerst ook bij de Samsung shop zelf alleen nu te krijgen met zo'n pen houden voor 39,99 8)7

Artikel naam is 'et-s110e' misschien dat je die nog ergens los kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een tijdje last dat mijn pennetje al "gebruikt" wordt als ik 1cm boven het scherm hang
( gelukkig niet als hi n de sleuf zit btw. )
Maar de pen kan als soort van "kwast" gebruikt worden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

[Kosten die originele pennetjes nog steeds zo achterlijk duur?
Even zoeken op ebay. Ik was die van mij kwijtgeraakt en heb voor 14 euro een nieuwe in huis gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harperz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:44
Krijg net mijn flip case binnen...een donker bruine. Wat? Heb een zwarte Note met een bruine flipcover, niceeee... niet echt dus. Had toch wel de zwarte verwacht. Naja die flipcovers zijn ook niet echt goedkoop, dus moet maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Mijn kies geeft aan dat de nieuwste firmware is gedownload. Om deze te installeren moet je er op klikken maar vervolgens geeft kies niks aan. Binnenkort dus update? Mijn csc is trouwens DBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Harperz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:36:
Krijg net mijn flip case binnen...een donker bruine. Wat? Heb een zwarte Note met een bruine flipcover, niceeee... niet echt dus. Had toch wel de zwarte verwacht. Naja die flipcovers zijn ook niet echt goedkoop, dus moet maar doen.
Staat in de actievoorwaarden, bij de blauwe Note hoort een bruine cover en bij de witte krijg je een oranje cover.

Ik kreeg vandaag ook de bruine binnen, werkelijk prachtige kleur (mijn mening).

Maar ik heb al een origineel blauw hoesje (geen cover) gekocht. Bovendien past de Note met de cover niet meer in de originele autohouder.

Ik las hier op T.net dat iemand de cover dan maar een stukje heeft ingekort (bij het "scharnier"), maar daar begin ik niet aan. Het is immers leer en als je dat niet perfect snijdt dan vernaggel je de looks.

Dus geïnteresseerden voor mijn ongebruikte bruine flip cover mogen zich via PM melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:08
Ik vind het erg jammer dat ik niet in aanmerking kom voor deze actie. Bij mij zat er geen bij en het zou wel erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zingo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:41:
Ik vind het erg jammer dat ik niet in aanmerking kom voor deze actie. Bij mij zat er geen bij en het zou wel erg handig zijn.
ga naar de samsung site en aanmelden.
dan krijgt je het binnen 3 weken in huis

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
uroy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:20:
[...]

ga naar de samsung site en aanmelden.
dan krijgt je het binnen 3 weken in huis
Ik was ook net 2 weken te vroeg met een Note aanschaffen, voor mij ook geen gratis hoes dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb sinds een aantal dagen een vreemd probleem met m'n Note.

Als ik ga bellen hoort de andere kant me niet. Dan moet ik de headset er in prikken om verstaanbaar te worden.

Nog gekker is, dat het scherm gaat verkleuren. Laatsts 1 keer gehad dat het complete scherm verkleurt. Alsware android een ander kleurpallet gebruikt opeens. Veel groene kleuren. Maar nu is het vaak dat enkel de statusbalk groen word. Wanneer ik heb opgehangen is het weer normaal. (op die ene keer na met het volledige scherm, dat was pas weer weg na een restart).

Ik denk dat ik een factory reset ga proberen, als het daarna nog niet weg is maar eens kijken als die onder garantie gemaakt kan worden.

Meer mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kameraad van mij kreeg zo'n hoes er gewoon direct gratis vanuit de winkel mee..... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in je homescreen bent terwijl er nog een verbinding is, dan wordt indd je statusbalk groen ...
met een beetje uitloop naar onderen ..

Is weer weg zodra je gesprek beëindigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:22:
Kameraad van mij kreeg zo'n hoes er gewoon direct gratis vanuit de winkel mee..... vreemd.
Dat is initieel een actie geweest om de Note te promoten. Ik heb ook een flipcover gekregen in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:22:
Als je in je homescreen bent terwijl er nog een verbinding is, dan wordt indd je statusbalk groen ...
met een beetje uitloop naar onderen ..

Is weer weg zodra je gesprek beëindigd hebt.
Ahh dat verklaard een gedeelte in ieder geval... thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 16:17

vrt

Ik heb gisteren mijn Galaxy Note ontvangen, en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee. Het scherm is lekker groot en alles draait erg soepel.
Wanneer ik de telefoon aan de oplader hang krijg ik na een paar seconden een melding die zegt "Batterij verwijderd". Dit gebeurt zowel wanneer ik hem op wil laden via het stopcontact als via de pc. De telefoon ladt niet op en wanneer hij uitstaat en aan de stroom zit staat er een blauwe driehoek met daarin een batterij met een streep er door naast de 'grote' batterij die wordt weergeven. Uiteraard zit mijn batterij gewoon er in en ik heb hem al een paar keer er uit gedaan en opnieuw er in gedaan om te kijken of dat helpt, maar dat is niet het geval. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt :)

Update: ik heb nogmaals de batterij er uit gehaald en de connectors schoongemaakt en nu laadt hij gewoon op :)

[ Voor 21% gewijzigd door vrt op 27-04-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een nieuwe Note met meteen kuren?! lijkt me niet echt best.... goed in de gaten houden.
Lijkt wel of je dan een model hebt dat al eens weg geweest is voor garantie of retour is gebracht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee of je op een stock Note de youtube app volledig in landscape kan krijgen/forceren?

Vind t zo onhandig dat telkens als een filmpje is afgelopen het beeld weer terugschiet in portrait.
Ik bedoel het stukje beeld waar je de tabladen hebt voor informatie, gerelateerd en opmerkingen.
Ik zou dus graag hebben dat dat beeld ook in landscape werkt.

Kan dat?
Of wordt t dan custom rom of een één of andere app. installeren oid. ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:57:
Heeft iemand hier enig idee of je op een stock Note de youtube app volledig in landscape kan krijgen/forceren?

Vind t zo onhandig dat telkens als een filmpje is afgelopen het beeld weer terugschiet in portrait.
Ik bedoel het stukje beeld waar je de tabladen hebt voor informatie, gerelateerd en opmerkingen.
Ik zou dus graag hebben dat dat beeld ook in landscape werkt.

Kan dat?
Of wordt t dan custom rom of een één of andere app. installeren oid. ?
als je scherm op automatisch draaien staat, je draait je telefoon naar landscape en je fimpje is afgelopen en je drukt op back om naar de tabs met opmerkingen e.d. te gaan, dan blijf je toch gewoon in landscape? In ieder geval wel hier op mijn note met YouTube 2.1.6 (die ik bewust niet upgrade omdat ik anders geen muziekclips op YouTube meer kan luisteren wanneer mijn scherm uitstaat :( )

Alleen als je filmpje nog steeds afspeelt en je verlaat fullscreen (landscape) dan gaat hij inderdaad wel naar portrait terug.

Edit:

Een langere versie van de Galaxy Note Premium Suite gevonden (3:22 terwijl de oude 2:17 was)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FvH6vbhOs6Y]

[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 27-04-2012 22:02 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:47
Sansar schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:23:
[...]

Staat in de actievoorwaarden, bij de blauwe Note hoort een bruine cover en bij de witte krijg je een oranje cover.

Maar ik heb al een origineel blauw hoesje (geen cover) gekocht. Bovendien past de Note met de cover niet meer in de originele autohouder.

Ik las hier op T.net dat iemand de cover dan maar een stukje heeft ingekort (bij het "scharnier"), maar daar begin ik niet aan. Het is immers leer en als je dat niet perfect snijdt dan vernaggel je de looks.

Dus geïnteresseerden voor mijn ongebruikte bruine flip cover mogen zich via PM melden!
Ik hebop het werk nu toch al een stuk of 20 zwarte geconfigureerd, daar zat telkens een zwarte flip bij.
Doe ik gisteren een nieuwe ope, zat er een bruine bij!
Vond het echt lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik had eerst een andere Note (heb hem omgeruild), uit de eerste batch en daar zat een zwarte (=heel donkerblauw) cover bij.

Bij de actuele batch is het dus bruin of oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:43:
[...]

als je scherm op automatisch draaien staat, je draait je telefoon naar landscape en je fimpje is afgelopen en je drukt op back om naar de tabs met opmerkingen e.d. te gaan, dan blijf je toch gewoon in landscape? In ieder geval wel hier op mijn note met YouTube 2.1.6 (die ik bewust niet upgrade omdat ik anders geen muziekclips op YouTube meer kan luisteren wanneer mijn scherm uitstaat :( )

Alleen als je filmpje nog steeds afspeelt en je verlaat fullscreen (landscape) dan gaat hij inderdaad wel naar portrait terug.
Ik heb hier youtube versie 2.4.4.
Hier is het zo dat als het filmpje afgelopen is, dan spring hij automatisch naar een scherm met 3 tabjes. 1 met de info van t net afgespeelde filpje, 1 voor gerelateerde filmpjes, en 1 met de opmerkingen. (daar hoef ik dus niet voor op de backknop te drukken)
Nou dat scherm dus, dat is hier altijd in portrait, ook als ik net dat filmpje in landscape heb gekeken door mn toestel te kantelen( auto rotate staat aan )
Ik gebruik vaak dat tabje voor de gerelateerde filmpjes maar dan moet ik dus telkens het toestel draaien om het te kunnen lezen, of mn hoofd. ;)

Als ik zoals jij zegt op de backknop druk nadat het filmpje is afgelopen dan kom ik gewoon weer terug in de lijst met filmpjes waar ik begonnen ben het eerste filmpje te selecteren en kijken.
het scherm met de zoekresultaten dus.

Ondertussen gebruik ik youtube maar via de internetbrowser, dat kan wel allemaal in landscape.
Maar ik had het dus mooi gevonden als ik die youtube app. gewoon helemaal in landscape kon gebruiken/forceren.

p.s.

Ik heb dit toestel net twee dagen in mn bezit.
Ik had eerst een One X maar die heb ik uiteindelijk omgeruild voor dit toestel.
Ik moet t dus allemaal nog een beetje uitvogelen op dit toestel. ;)
Het liefst wil ik nu dus ook nog niet gaan spelen met custom roms en bijbehorende zaken die nadelig zouden kunnen zijn voor de garantie e.d.
Eerst even het toestel goed leren kennen en testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Fire69 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:49:
[...]
Ik hebop het werk nu toch al een stuk of 20 zwarte geconfigureerd, daar zat telkens een zwarte flip bij.
Doe ik gisteren een nieuwe ope, zat er een bruine bij!
Vond het echt lelijk :P
Wat doe je eigenlijk met dat configureren? Rechten beperken oid? Of puur email settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ik wil graag mijn contacten synchroniseren met mijn hotmail contacten, met gmail ging dat perfect. Maar nu ik mijn hotmail account erin heb gezet werkt de synchronisatie met de kalender wel alleen met de contacten niet.
Moet dit wel kunnen werken hoe ik dat wil? ik krijg ze namelijk niet te zien bij hotmail en dan contactpersonen.

Heb mijn @hotmail adres ook gekoppeld aan youtube en andere zaken vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:23:
[...]

Als Belg blijf je in de kou staan,blijkbaar loopt de actie alléén in Nederland.
Zijn wij Belgen minderwaardige klanten voor Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:
[...]

Mail gewoon naar Samsung vraag ze waarom het niet voor Belgische klanten geldig is, misschien dat ze je er een toesturen, je kan altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:43:
[...]

Misschien wordt er van een Belg verwacht dat hij dat gewoon kan betalen en dat die daarom niets hoeft te krijgen ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
42dpi schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:24:
[...]
Mail gewoon naar Samsung vraag ze waarom het niet voor Belgische klanten geldig is, misschien dat ze je er een toesturen, je kan altijd proberen.
Joh, het gaat om een prul van €5 handelswaarde, de tijd die je bezig bent met zeuren om zo'n ding kost je meer... Bovendien is het een bescherming van 0, want als ie valt, klapt de flap (meestal) weg, dus valt ie alsnog op z'n schermpje. En het belemmert het bellen enzo. Mij lijkt het een onpraktisch ding. Maar ja...het is gratisch...daar zijn d'n Ollanders gek op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik vind t wel een fijn ding en beschermd goed. alleen beetje klote met fotos maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkeltje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:02:
[...]

Misschien wordt er van een Belg verwacht dat hij dat gewoon kan betalen en dat die daarom niets hoeft te krijgen ... :+
Verwacht je nou echt dat ik dit als een zinnige reactie beschouw?
Blij dat jij niet in Belgie woont!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Misschien is het tijd voor onze Belgische collega's om te accepteren dat deze actie alleen in Nederland geldt. Dat gezeur is nergens goed voor (oh, en er is niets mis met die zin hoor).

Is het nou echt zo vreemd dat een actie loopt in Nederland die niet voor andere Europeanen geldt? Ga je ook zeuren dat je geen zegels van de Spar supermarkt in Nederland krijgt bij de lokale Belgische supermarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:59:
Misschien is het tijd voor onze Belgische collega's om te accepteren dat deze actie alleen in Nederland geldt. Dat gezeur is nergens goed voor (oh, en er is niets mis met die zin hoor).

Is het nou echt zo vreemd dat een actie loopt in Nederland die niet voor andere Europeanen geldt? Ga je ook zeuren dat je geen zegels van de Spar supermarkt in Nederland krijgt bij de lokale Belgische supermarkt?
Het was geen gezeur ,alléén een vaststelling en mag ik de vrijheid om dat raar te vinden?
Hoe zouden jullie reageren als het net andersom was?
Ik ga hier verder niet meer op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:44:
[...]

Blij dat jij niet in Belgie woont!!
Om u een idee te geven ... ik ben een rasechte Belg uit Limburg te Diepenbeek.
Ik woon dus tussen Hasselt en Genk ;-))
Er is al heel wat gezegd over die "flip-flop" daarom kan ik er beter eens om lachen hé, het leven is al saai genoeg.
Ik ben trouwens van kind af niet gewoon om iets te krijgen, voor alles wat ik heb heb ik hard gewerkt hoor.
En mag ik daar dan fier op zijn??

[ Voor 13% gewijzigd door onkeltje op 29-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:44:
[...]
De :+ was een soort indicatie dat het een lollige reactie was... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:40:
[...]

Het was geen gezeur ,alléén een vaststelling en mag ik de vrijheid om dat raar te vinden?
Hoe zouden jullie reageren als het net andersom was?
Ik ga hier verder niet meer op in.
Een vaststelling die nu al te vaak in dit topic is gedaan. Als het andersom was dan had je mij er ook niet over gehoord. Het is een Nederlandse actie. Zo zullen er in België ook zat acties zijn waar wij als Nederlanders geen recht op hebben.

Ik heb zelf gewoon een flipcover gekocht ondanks dat ik recht heb op dat ding van Samsung. Ik ga hem waarschijnlijk van de week nog wel bestellen, als hij over een paar weken binnen is en hij bevalt niet dan stuur ik je wel een DM, dan mag je het hoesje overnemen als je bereid bent de verzendkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:22:
Zijn er meerdere mensen die een gele gloed over het scherm heen hebben?
Waardoor het dus lijkt dat het scherm minder helder is........
Ik zou precies dezelfde foto's hebben kunnen posten als jij van de 2 Notes die wij hebben (tegelijk aangeschaft, exact dezelfde configuratie, Android 2.3.6/XXLA6). Na wat zoeken heb ik op XDA een applicatie gevonden waarmee je o.a. de RGB waarden kunt tweaken. Dit is de link naar het topic en de app:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1366280

Na wat instellingen te hebben gewijzigd, met name 'Rood' en 'Groen' wat punten verlagen, zijn beide schermen nu weer 99% gelijk, m.a.w. de gele zweem op één van de toestellen (de mijne.... ;( )is praktisch niet meer waarneembaar.
Controle kun je het beste doen met het grijze verloop test scherm, dit moet zo neutraal mogelijk zijn.

Root is wel vereist, vergeet niet een back up te maken van de files (staan vermeld in het topic) die worden gemodificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
Ik heb van een aantal mensen vernomen dat ze een 64gb geheugen kaart gebruiken. Maar werken alle kaarten of alleen specifieke? Als iemand mij iets meer duidelijkheid zou kunnen geven hierover zou ik dat heel leuk vinden. En heb je bijv. Root access nodig om het te laten werken of hoort hij out of the box te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb plots een probleem met Google Play Store.
Als ik op het icoon op mijn Note klik dan krijg ik:
"Achtergrondgegevens uitgeschakeld"
"Achtergrondgegevens moeten worden ingeschakeld voor de Google Play Store."

"Inschakelen .... Sluiten".
Als ik klik op inschakelen kom ik op het blad: Account-en synchronisatie-instellingen.

Ik zie hier nergens iets waar ik die "Achtergrondgegevens" kan inschakelen.
Ik kan wel synchroniseren maar dat helpt niets.
Er blijft altijd staan: ...
"Achtergrondgegevens uitgeschakeld"
"Achtergrondgegevens moeten worden ingeschakeldvoor de Google Play Store."

Iemand een idee wat ik ergens verkeerd zou gedaan hebben?

Ik kan ook geen apps meer downloaden via mijn PC naar mijn Note via Wifi.
Dat heeft altijd goed gegaan maar nu lukt er niets meer.
Hier krijg ik geen foutmeldingen maar er gebeurt gewoon niets.
Iemand die mij kan helpen? ...

Wijziging:
Sorry, ik heb het gevonden.... blijkbaar moet gewoon: "Synchriniseren op achtergrond" opstaan. |:(
Tja men moet maar weten dat dat verband houdt maar toevallig had ik het aangevinkt en toen werkte alles weer...

[ Voor 11% gewijzigd door onkeltje op 02-05-2012 19:50 . Reden: Oplossing gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen inmiddels heb ik de Note al 2 weken, vandaag is iets raars gebeurd. Ik heb mijn toestel 100% geladen thuis gelaten en toen ik net thuis was, was de accu 100% leeg.
Nu wilt de accu niet opladen het blijft op 1 % hangen. zit al ruim 40 a 50minuten aangesloten.
Ik zie de accu wel lopen rechtsboven maar het laad niet.
Bij het opstarten zag ik een accu met gele uitroepteken.
Ook heb ik de accu eruitgehaald en weer erin.
Weet iemand wat er gaande is?

Usage was

android OS 88%

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Vorige vrijdag is mij iets opgevallen.
Ik was in Hasselt en daar moest ik op iemand wachten dus ik wilde dan maar even internetten.
Ik zat vlak bij verschillende hotspots maar voor mij was het signaal niet sterk genoeg om op internet te gaan.
Dus ging ik maar via dataverkeer maar dat is traag.
Ik zag een jonge gast met een goedkope GSM en die was gewoon op internet, ik heb hem aangesproken en hij liet mij gewoon zien dat hij met zijn vriendin aan het chatten was via WIFI.
Dat snap ik niet goed hoor, ik een apparaat van zeg maar (in het begin) 650euro en hij een apparaat van nog geen 200euro (dat vertelde hij en ge kon ook zien dat het low budget was) maar hij kon internetten en ik niet :(
Is dat iets typisch voor de dure Note of heb ik alleen zoiets aan de hand. Ik heb Wifi signaalmeter op mijn toestel en die gaf voor al wat hij zag toch maar een zwak signaal.
Ik was geen 10m verwijderd van de hotspot.
Zijn hier mensen die dat kunnen beamen of heb ik alleen dat probleem?
Of heb ik ergens mijn instellingen niet juist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
onkeltje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:34:
Is dat iets typisch voor de dure Note of heb ik alleen zoiets aan de hand. Zijn hier mensen die dat kunnen beamen of heb ik alleen dat probleem?
Of heb ik ergens mijn instellingen niet juist staan?
Tot nu toe heb ik geen problemen met WiFi gehad bij mij thuis, bij vrienden thuis, werk, scouting of in duitsland met wat... minder beleefde WiFi roaming... in een woonwijk (Moest en zou internet hebben om een adres te zoeken - uiteindelijk een unprotected netwerk gevonden)

Heb je verder problemen gehad met WiFi ergens anders?
Zo ja - Note probleem met software of hardware; Eerst alle settings bekijken, eventueel (factory) resetten en dan mocht het nodig zijn een flash naar je favoriete smaak custom of stock rom zou dan of uitkomst bieden of bewijzen dat het hardware is en dan gevalletje garantie.
Zo nee - lijkt me eerder een "probleem" met het open netwerk daar of incompatibiliteit met de Note (Al lijkt lijkt deze laatste optie me niet het geval)

Wat de settings betreft - ik zit door mijn eigen Note heen te kijken maar ik weet niet in hoeverre de standaard android settings ooit verkeerd kunnen staanWiFi kan of aan of uit en dan zijn er notificatie instellingen en WPS knop instellingen maar voor de rest niet zo veel. Heb je misschien third party apps zoals JuiceDefender aan staan die misschien met je WiFi kunnen spelen?
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:53:

Usage was

android OS 88%
Heb je hem aan USB lader in je PC gestoken of een 220V stopcontact?
Vaker dan niet zie ik dat, voornamelijk 100% leeg getrokken, toestellen (Blackberry is hier een erg goede voorbeeld al heb ik enkele iPhone's en mijn eigen Nokia N900 dit zien doen) aan een PC USB lader niet of nauwelijks zullen opladen tot 10% (geen idee waarom) - hang em in een stopcontact en gevolg van problem solved.
Het probleem zelf - ik zou haast zeggen de OS. Ik ben nu bijna op 10% accu sinds gister ochtend 100% op te hebben geladen en mn OS staat op 33% en display op 40% met daaronder apps en idle en system enzo die rond de 2 - 10% zitten per stuk.

[ Voor 21% gewijzigd door GenjiBlade op 03-05-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
GenjiBlade schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:33:
[...]

Tot nu toe heb ik geen problemen met WiFi gehad bij mij thuis, bij vrienden thuis, werk, scouting of in duitsland met wat... minder beleefde WiFi roaming... in een woonwijk (Moest en zou internet hebben om een adres te zoeken - uiteindelijk een unprotected netwerk gevonden)

Heb je verder problemen gehad met WiFi ergens anders?
Zo ja - Note probleem met software of hardware; Eerst alle settings bekijken, eventueel (factory) resetten en dan mocht het nodig zijn een flash naar je favoriete smaak custom of stock rom zou dan of uitkomst bieden of bewijzen dat het hardware is en dan gevalletje garantie.
Zo nee - lijkt me eerder een "probleem" met het open netwerk daar of incompatibiliteit met de Note (Al lijkt lijkt deze laatste optie me niet het geval)

Wat de settings betreft - ik zit door mijn eigen Note heen te kijken maar ik weet niet in hoeverre de standaard android settings ooit verkeerd kunnen staanWiFi kan of aan of uit en dan zijn er notificatie instellingen en WPS knop instellingen maar voor de rest niet zo veel. Heb je misschien third party apps zoals JuiceDefender aan staan die misschien met je WiFi kunnen spelen?
Als ik hier thuis binnen wifi gebruik dan werkt dat ook goed.
Ik heb hier 2 routers:
1 van telenet (Motorola) met een privaat en een publiek signaal en die zitten rond de -50 dBm.
Dan heb ik nog een routerke van FON ook met een privaat en een publiek signaal.
Dat privaat signaal zit beter dan die van Telenet -30 a -40 dBm.
Dat publiek signaal gaat van -40 tot plots helemaal weg om even later weer terug te komen :?

Enfin, waarom die grote duurdere router van Telenet minder presteert dan dat prulle ding van FON dat begrijp ik ook niet.
Jammer dat ik hier geen ander GSM heb waar ik mee zou kunnen testen dan kon ik het verschil zien.

Ik ben toch al tevreden dat gij zegt dat er niet veel in te stellen valt dus zal dat hier wel goed zitten.
Mijn Note is nog origineel en third party apps zoals JuiceDefender heb ik er niet op staan.

Zou het kunnen dat er in de Note een iets minder goede antenne zit die minder onvangt?
Ik ga eens iemand uitnodigen met een ander apparaat om eens te vergelijken maar dan moet ik wel die Wifi analyser ook op die zijn GSM mogen zetten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:04:
[...]
Zou het kunnen dat er in de Note een iets minder goede antenne zit die minder onvangt?
Heb je toevallig een hoesje eromheen? Zou zomaar kunnen dat die het signaal dempt. Gokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:53:
Hoi allen inmiddels heb ik de Note al 2 weken, vandaag is iets raars gebeurd. Ik heb mijn toestel 100% geladen thuis gelaten en toen ik net thuis was, was de accu 100% leeg.
Nu wilt de accu niet opladen het blijft op 1 % hangen. zit al ruim 40 a 50minuten aangesloten.
Ik zie de accu wel lopen rechtsboven maar het laad niet.
Bij het opstarten zag ik een accu met gele uitroepteken.
Ook heb ik de accu eruitgehaald en weer erin.

Usage was

android OS 88%
Even aside van je probleem, maar:

Android OS / Android Systeem (NL) = WiFi
(op de Note, de SGS2, en sommige anderen)

Dus waarschijnlijk heb je dag-en-nacht je wifi verbinding aan, wat op de Note enorm veel stroom verbruikt, veel meer dan andere Android toestellen in ieder geval.

IMHO, zou ik sowieso even WiFi op "Disable when screen off" zetten, in het wifi-menu, zodra je telefoon het weer doet tenminste :) . (tenzij je geen internet-abbo heb).

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 03-05-2012 15:08 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb het idee dat het leeglopen van de accu door wifi in standby meer een Gingerbread probleem is, wellicht omdat de drivers de telefoon niet volledig in deep sleep laten gaan of zoiets. In alle ICS roms die ik heb gehad verloor ik 's nachts in 8 uur 0% tot 3% terwijl wifi constant aan staat. Sinds gisteren ben ik weer overgestapt naar een GB rom en vannacht ben ik weer 23% kwijtgeraakt. Daarom gebruik ik Green Power om wifi en data uit te zetten en elk uur even te laten synchroniseren.

De reden dat ik weer terug ben naar GB is overigens omdat er vermoedens bestaan dat er in de huidige ICS builds een hardnekkige bug zit die je telefoon dusdanig stuk kan maken dat zelfs een JTAG het toestel niet meer tot leven kan wekken en dat je dus een nieuw moederbord nodig hebt.

Hier wat meer informatie over die bug:

http://forum.xda-develope...p?p=25356877&postcount=28
http://forum.xda-develope...p?p=25385420&postcount=69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:36:
Ik heb het idee dat het leeglopen van de accu door wifi in standby meer een Gingerbread probleem is, wellicht omdat de drivers de telefoon niet volledig in deep sleep laten gaan of zoiets. In alle ICS roms die ik heb gehad verloor ik 's nachts in 8 uur 0% tot 3% terwijl wifi constant aan staat. Sinds gisteren ben ik weer overgestapt naar een GB rom en vannacht ben ik weer 23% kwijtgeraakt. Daarom gebruik ik Green Power om wifi en data uit te zetten en elk uur even te laten synchroniseren.

De reden dat ik weer terug ben naar GB is overigens omdat er vermoedens bestaan dat er in de huidige ICS builds een hardnekkige bug zit die je telefoon dusdanig stuk kan maken dat zelfs een JTAG het toestel niet meer tot leven kan wekken en dat je dus een nieuw moederbord nodig hebt.

Hier wat meer informatie over die bug:

http://forum.xda-develope...p?p=25356877&postcount=28
http://forum.xda-develope...p?p=25385420&postcount=69
Oh :{ Dat is wel een beetje eng! Kan dat ook gebeuren als ik mijn ICS al geinstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wat ik er van begrepen heb is de kans inderdaad aanwezig dat je hiermee geconfronteerd wordt als je al een poosje een ICS rom draait. Het zijn allemaal vermoedens en de kans is groot dat je geen enkel probleem zult tegenkomen maar met de officiele ICS firmware om de hoek wilde ik eigenlijk het risico niet nemen. Ik draai nu Checkrom met SpeedMod kernel 2-11, JKay's Deluxe settings en Nemus launcher op 240dpi en dat draait prima. Ik mis ICS wel :)

Het probleem kan getriggered worden door te wipen en flashen en bij grote file transfers. De kans dat je problemen krijgt is dus heel klein maar het risico is enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:46:
Wat ik er van begrepen heb is de kans inderdaad aanwezig dat je hiermee geconfronteerd wordt als je al een poosje een ICS rom draait. Het zijn allemaal vermoedens en de kans is groot dat je geen enkel probleem zult tegenkomen maar met de officiele ICS firmware om de hoek wilde ik eigenlijk het risico niet nemen. Ik draai nu Checkrom met SpeedMod kernel 2-11, JKay's Deluxe settings en Nemus launcher op 240dpi en dat draait prima. Ik mis ICS wel :)

Het probleem kan getriggered worden door te wipen en flashen en bij grote file transfers. De kans dat je problemen krijgt is dus heel klein maar het risico is enorm groot.
Ik ben dan weer bang dat ik bij het terugflashen naar GB weer in andere problemen kom. Dus ik laat het maar zo en hoop op het beste tot dat samsung met een officiele komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Note blijft voorlopig mooi op stock GB (wel rooted). Er zijn nog teveel dingen aan de custom ICS roms die rammelen op de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
KneoK schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:36:
Ik heb het idee dat het leeglopen van de accu door wifi in standby meer een Gingerbread probleem is, wellicht omdat de drivers de telefoon niet volledig in deep sleep laten gaan of zoiets.
Je moet, zoals hiervoor al gesugereerd is, wifi uit laten gaan als het scherm uit gaat. WiFi is uit zichzelf niet goed voor je accuduur omdat ie constant signaal geeft. Dat wil je dus niet. Door WiFi uit te zetten als je scherm uit gaat, pakt ie de mobiele dataverbinding en hoewel die in principe meer stroom verbruikt dan WiFi, doet ie dat niet constant. Dus on-demand dataverbinding opbouwen is beter voor je accu dan continue WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet gewoon 3G en Wifi altijd uit tenzij ik het nodig heb. Tot dusver loopt ie alweer 2 dagen en 11 uur op 1 lading met 75% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:31:
Ik zet gewoon 3G en Wifi altijd uit tenzij ik het nodig heb. Tot dusver loopt ie alweer 2 dagen en 11 uur op 1 lading met 75% over.
Ja, zo kan ik het ook :P Heb je zo'n toestel en dan maak je geen gebruik van push-mail en WhatsApp.
Dan laad ik liever gewoon elke nacht mijn telefoon weer op dan twee dagen met beperkte functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:34:
[...]

Ja, zo kan ik het ook :P Heb je zo'n toestel en dan maak je geen gebruik van push-mail en WhatsApp.
Dan laad ik liever gewoon elke nacht mijn telefoon weer op dan twee dagen met beperkte functionaliteit.
Push-mail? Gebruik ik niet. WhatsApp? What's that?? :P

9/10x zit ik toch achter een bureau met bijbehorende meuk. Ik heb het toestel voornamelijk voor het grote scherm gekocht, en via Sygic lekker offline navigeren dus een dataverbinding heb ik persé niet nodig (is toch alleen maar duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

mphilipp schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:22:
[...]

Je moet, zoals hiervoor al gesugereerd is, wifi uit laten gaan als het scherm uit gaat. WiFi is uit zichzelf niet goed voor je accuduur omdat ie constant signaal geeft. Dat wil je dus niet. Door WiFi uit te zetten als je scherm uit gaat, pakt ie de mobiele dataverbinding en hoewel die in principe meer stroom verbruikt dan WiFi, doet ie dat niet constant. Dus on-demand dataverbinding opbouwen is beter voor je accu dan continue WiFi aan.
Dat snap ik inderdaad, daarom gebruik ik Green Power om zowel wifi als data uit te zetten als het scherm uit is en laat ik wifi eens per uur inschakelen voor sync van email/whatsapp etc. Het verschil tussen GB en ICS op de Note is alleen dat als wifi wél aan blijft staan als het scherm uit is is dat ik onder GB dan in 8 uur rond de 25% verlies en onder ICS verlies ik dan hooguit 3% (wifi aan gecheckt met de accu stats, die laat dan gewoon een groene balk zien).

Dit is bijvoorbeeld wat ik met Stunner ICS 1.4.19 haalde:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/My9n0aEcakOtg330nzkrMQPZ/full.png

Na 3 dagen en 2 uur had ik nog steeds 63% lading. Dit is dus met wifi continu aan.
Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.