Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
die drivers die jij geeft doen nog minder bij mij,
de drivers die ik los gister had gedownload deden het beter (Samsung_USB_Driver_for_Mobile_Phones_v1_3_2200_0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Welke firmware versie probeer je te rooten? Het kan alleen bij de oude versies.
Je kan hier ook een pre-rooted versie downloaden:
http://forum.xda-develope...1535025&referrerid=302037
Daarna flashen met odin

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
zolang odin mijn telefoon niet ziet wil dat ook niet. maar ik heb nu N7000XXLA4.

ik heb net andere versies van odin geprobeerd maar dat mag allemaal niet baten.
dat terwijl de drivers gewoon geinstalleerd zijn en nooit moeilijk doen,
ik zie als ik in android recovery mode zit (dus niet de download mode) de optie aply update from sd card. is het mogelijk op die manier mijn toestel van root te voorzien?

[ Voor 67% gewijzigd door TheMrOcean op 11-04-2012 11:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistere91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2023
Mijn Note laad niet meer op, zijn er hier mensen die dit ook gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
ook niet als je frummelt aan de stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistere91
Nope ook niet, heb hem al 1x terug gebracht. En kon hem gister weer ophalen.
Heb hem vannacht aan de lader gehad in vliegtuigmodus en vervolgens toen ik wakker werd
was de batterij op 39% en hij laadde niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
andere kabel/lader? stopcontact is wel goed?

en via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistere91
Andere kabel/lader en stopcontact heb ik geprobeerd. Via de pc niet geprobeerd, maar dat zou toch niet zoveel uit mogen maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW2002TiNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-10-2014
Niemand...?
BMW2002TiNL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 07:13:
Mijn Note blijkt soms, ongewenst, in de stille stand te staan. Nu is de plaatsing van volumetoetsen en ON/OFF button zodanig dat ik bijna altijd, ongewild, bij het OFF zetten ook de volumeknop licht in druk. Ik probeer het te vermijden, maar ik heb een hoesje om de telefoon die perfect past, maar wel de tactile feedback van de knoppen verminderd. Is het zo dat bijvoorbeeld [volume -] + [on-off] button de stille modus triggert? Of is het bv Juice Defender die dat doet of wellicht andere software? Ik kan niks vinden wat het initieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
TheMrOcean schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:13:
zolang odin mijn telefoon niet ziet wil dat ook niet. maar ik heb nu N7000XXLA4.

ik heb net andere versies van odin geprobeerd maar dat mag allemaal niet baten.
dat terwijl de drivers gewoon geinstalleerd zijn en nooit moeilijk doen,
ik zie als ik in android recovery mode zit (dus niet de download mode) de optie aply update from sd card. is het mogelijk op die manier mijn toestel van root te voorzien?
LA4 is ook niet direct te rooten. Je zal of terug moeten naar een oudere versie of een geroote versie flashen.
Om het odin probleem op te lossen: start kies op (gewone kies, niet kies air) en probeer daarmee te verbinden. Als dat niet lukt in kies "verbindingsfout oplossen" selecteren. Dit was bij mij de truc.

@BMW2002TiNL: als je op Vol down blijft drukken raakt hij vanzelf in de silent mode. Misschien dat die knop ongewild wordt ingedrukt?

@mistere91: welke rom draai je? Nog aanpassingen gedaan aan je telefoon? Originele lader geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 11-04-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Om even terug te komen op mijn probleem, hier nog een foto die duidelijk het gamma probleem aangeeft, links de note, rechts de galaxy S 2, bij de note is de gradatie vrijwel afwezig vanaf nr 4, de SGS2 doet dit wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://i143.photobucket.com/albums/r135/CONTACTMC/screnntesters007.jpg

Ik ga zaterdag voor een scherm replacement, als deze hetzelfde probleem weergeeft ruil ik hem in voor een one X, voor een toestel dat vrijwel om het scherm draait, vind ik dit echt schandalig.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
met kies kan ik gewoon verbinden, maar helaas nog steeds geen herkenning door odin.
odin zou mijn telefoon toch automatisch moeten herkennen als mijn telefoon in downloadmodus aan de pc word gehangen. of die ik iets heel ernstigs mis? (wat me wel opvalt is er staat dan rechts bovenin het een en ander aan tekst, boven aan staat ODIN MODE in het ?rood? terwijl product naam enz in het wit staan. ook staat custombinarary download: NO. ik weet niet of dit hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
RoD schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:39:
[modbreak]Een hele hoop offtopicposts zijn getrashed. Vanaf nu graag ontopic en eerst zelf zoeken voordat je hier vragen komt stellen. GoT is geen helpdsk waar je alles maar kan dumpen.[/]
Als ik hieronder alles ga lezen zie ik dat ik hierboven ook al alles gelezen heb dus er komt niets nieuws.
Als we zo streng gaan zijn en iedereen gaat beginnen te Googlen dan kunt ge hier wel sluiten vrees ik.
Op Google kunt ge namelijk veel meer vinden dan hier. :9

Ik dacht dat een forum diende om elkaar te steunen en niet om elkaar te benijden omdat de een beter zou zijn dan de ander.

Zo nu ga ik maar weer Googlen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Met root gerelateerde problemen kun je veel beter op XDA gaan zitten. Daar komt nl iedereen met zijn problemen aan, en het lijkt me sterk dat je de enige bent. Met rooten is het sowieso altijd heel erg verstandig om ALLES eerst te lezen. Al die procedures zijn nl sterk afhankelijk van versies, zowel hardware, software als drivers.

Ik heb ook ooit iemand proberen te helpen met rooten van een HTC en dat lukte maar niet. Uiteindelijk op mijn eigen PC gedaan en toen ging het in één keer. Kan zomaar een driver van het een of ander in de weg zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
mistere91 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:46:
Nope ook niet, heb hem al 1x terug gebracht. En kon hem gister weer ophalen.
Heb hem vannacht aan de lader gehad in vliegtuigmodus en vervolgens toen ik wakker werd
was de batterij op 39% en hij laadde niet meer op.
Wat hebben ze feitelijk gedaan? Weet je dat?
Was hetzelfde probleem ook je initiële klacht?

RMA gaat vlot, zaterdag voor pasen naar de winkel gebracht, gisteren door de winkel opgestuurd, vandaag al gerepareerd en op de verzend afdeling. *props* ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 11-04-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Weet iemand of je je Note met originele Samsung flipcase in een Brodit actieve houder kan plaatsen?

Is het scherm dan nog goed te bedienen of zit de flipcase dan hopeloos in de weg?

En ik moet er nu helaas achter komen dat ik geen flipcase bij mijn Note heb gekregen. Mijn collega had deze wel. Ondertussen al gelezen dat dit dus niet altijd het geval is..

Is er iemand hier die een zwarte flipcase heeft maar hem niet gebruikt en hem wil verkopen?
Zo ja, stuur dan aub ff mailtje naar nils.vdg --[at]-- gmail [punt] kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
nils_vdg schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:01:
Weet iemand of je je Note met originele Samsung flipcase in een Brodit actieve houder kan plaatsen?
Met geen enkele flipcase kan ie in een houder volgens mij. Ik heb laatst iets gelezen over een hele dunne cover die zo'n beetje als enige geschikt zou zijn om ook nog in een houder te passen. Maar als het apparaat er dikker van wordt, kun je er eigenlijk al vanuit gaan dat ie niet meer gaat passen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:58
nils_vdg schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:01:

Is het scherm dan nog goed te bedienen of zit de flipcase dan hopeloos in de weg?

En ik moet er nu helaas achter komen dat ik geen flipcase bij mijn Note heb gekregen. Mijn collega had deze wel. Ondertussen al gelezen dat dit dus niet altijd het geval is..

Is er iemand hier die een zwarte flipcase heeft maar hem niet gebruikt en hem wil verkopen?
Zo ja, stuur dan aub ff mailtje naar nils.vdg --[at]-- gmail [punt] kom.
ik heb dan niet de flipcase erop maar een gel case en dat past dan net aan in een brodit houder.
zie hier

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Megapaul schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:17:
[...]
ik heb dan niet de flipcase erop maar een gel case en dat past dan net aan in een brodit houder.
zie hier
Geen flipcase en geen Galaxy Note. Die link laat me een S2 houder zien. Of mis ik iets?
Huh? Een S2 houder waarin een Note past?

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 12-04-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb wel ergens al regelbare houders gezien, die waren minstens in de bredte regelbaar.
Of die in de dikte ook regelbaar zijn of voldoende speling hebben voor de flipcase dat weet ik niet.
Ik moet eens terug gaan kijken, ik dacht dat die gewoon in de Mediamarkt te koop zijn.
Aan die houders zit wel geen kabeltje maar een kabeltje apart kopen moet toch kunnen denk ik.
Ik moet ook dringend zo een ding hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door onkeltje op 12-04-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf 2 houders die prima werken voor een Note, beide zonder kabel en beide uitschuifbaar i.d.d.
Volgens mij komt 1 van ebay en de andere van ibood of 1dayfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nou S2 is 4.0 er, nu mogen ze wel aanmaken met de Note versie....

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad... Ik wacht er met smart op. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheMrOcean schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:40:
met kies kan ik gewoon verbinden, maar helaas nog steeds geen herkenning door odin.
odin zou mijn telefoon toch automatisch moeten herkennen als mijn telefoon in downloadmodus aan de pc word gehangen. of die ik iets heel ernstigs mis? (wat me wel opvalt is er staat dan rechts bovenin het een en ander aan tekst, boven aan staat ODIN MODE in het ?rood? terwijl product naam enz in het wit staan. ook staat custombinarary download: NO. ik weet niet of dit hoort?
Kies en odin gaan NIET samen !!!

Check je romversie, ga in het topic bij XDA kijken hoe de procedure voor jouw telefoon (romversie) moet

Ik heb "mijn" toestellen op win7 32 & 64bits voorzien van root, zonder problemen, dmv die zergrush exploit
5 minuten werk.
Ergens in jouw samenstelling loopt het spaak, ga er rustig voor zitten, en lees het stappenplan, zie je iets wat niet overeenkomt op jouw toestel fix het, zodat het wel klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
In taskmgr alles wat met Kies te maken heeft killen, anders werkt Odin zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:32
Ik kreeg gisteren een update melding binnen.
Toen ik die wilde instaleren ging hij netjes ruim 50mb downloaden en bij het instaleren kreeg ik de melding dat dit was mislukt.
Daarna heb ik een factory reset gedaan ( was toch nodig)
Alles eraf, ook van de SD.
Maar de update krijg ik niet meer, ook niet na "software update" -> "bijwerken" dan krijg ik de melding "geen update beschikbaar" ??????

versie nu:
2.3.6
2.6.35.14-ver.4.2

Kan dit komen door "Root" ? (abyssNote@angelom-k50in#4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zo gauw je custom roms en root toepast krijg je geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Yucko

One clown to rule them all !

418O2 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:15:
zo gauw je custom roms en root toepast krijg je geen updates meer.
en toch betwijfel ik of het rooten van een officiele Samsung ROM zorgt dat je geen updates meer krijgt want het is nog steeds een Samsung ROM die op je toestel staat.

Ik bedoel, OTA krijg ik ook nog steeds een update aangeboden door Samsung terwijl mijn toestel toch echt geroot is.

update is een nieuwere versie van 2.3.6 dan diegene die ik momenteel (zonder problemen) draai. Echter is mijn huidige versie geroot en bij de versie die ik erop kan zetten is het nog maar de vraag of die weer geroot kan worden, dus vandaar dat ik (nog) niet update

@42dpi hieronder:
Best knap dat jij kan zeggen dat jij hem hebt draaien terwijl je niet eens weet over welke versie het gaat. Ik heb een Pools toestel en zit op XXKKA welke bij mij gewoon goed werkt incl. root toegang. Een andere 2.3.6 versie zou qua functionaliteit weinig tot niets toevoegen dus ik blijf gewoon bij mijn huidige versie en update pas wanneer ICS uitkomt

[ Voor 32% gewijzigd door Yucko op 13-04-2012 20:24 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Yucko schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:31:
[...]

update is een nieuwere versie van 2.3.6 dan diegene die ik momenteel (zonder problemen) draai. Echter is mijn huidige versie geroot en bij de versie die ik erop kan zetten is het nog maar de vraag of die weer geroot kan worden, dus vandaar dat ik (nog) niet update
Die heb ik gewoon draaien met root, ik heb geupdate met Mobile Odin, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
Sinds een paar dagen is mij opgevallen dat er een raar getik is als het scherm van mn note uit gaat, iemand dit ook wel eens gehoord?

Het is niet een systeem geluidje, lijkt eerder een soort contactje.

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Parklife schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:00:
Sinds een paar dagen is mij opgevallen dat er een raar getik is als het scherm van mn note uit gaat, iemand dit ook wel eens gehoord?

Het is niet een systeem geluidje, lijkt eerder een soort contactje.
Heb je het toestel dan lang gebruikt en was hij erg warm?
Dit zou kunnen gebeuren tijdens het afkoelen, bepaalde onderdelen die dan een beetje krimpen en daardoor een beeetje gaan tikken.

Ik heb dat vroeger ook meegemaakt maar met een ander toestel.
Als alles 100% goed in elkaar steekt zou dat eerder niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMrOcean schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:40:
Misschien weet je dit al, maar Kies en Odin zijn geen vrienden van elkaar :) Voordat je Odin opstart dien je Kies af te sluiten, ook in taakbeheer (uit mijn hoofd gezegd 2 lopende processen).

Met de tekst die je in downloadmode op je toestelscherm ziet is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Zat me te vervelen dus ben maar eens op zoek gegaan naar wat ICS roms. Na hier en daar wat gelezen te hebben heb ik met klamme handjes Chainfire's ICS Repack geflashed en daarna imilka's CM9 rom geflashed. Ging allemaal heel soepel.

Tot nu toe nog geen enkele issue tegengekomen, het toestel is smooth as a baby's bottom. Ik had al helemaal niets te klagen met RocketRom V23 en SpeedMod kernel 2.8 maar het voelt nu allemaal nog veel soepeler en sneller.

Ik heb de Samsung apps tot nu toe alleen voor "kijk wat mijn telefoon kan" gebruikt en tenzij de premium suite die met de officiële ICS rom wordt geleverd echt de moeite waard is blijf ik lekker bij imilka. De s-pen werkt gewoon prima, heb alleen de drukgevoeligheid nog niet getest.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 15-04-2012 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
KneoK schreef op zondag 15 april 2012 @ 04:10:
Zat me te vervelen dus ben maar eens op zoek gegaan naar wat ICS roms. Na hier en daar wat gelezen te hebben heb ik met klamme handjes Chainfire's ICS Repack geflashed en daarna imilka's CM9 rom geflashed. Ging allemaal heel soepel.

Tot nu toe nog geen enkele issue tegengekomen, het toestel is smooth as a baby's bottom. Ik had al helemaal niets te klagen met RocketRom V23 en SpeedMod kernel 2.8 maar het voelt nu allemaal nog veel soepeler en sneller.

Ik heb de Samsung apps tot nu toe alleen voor "kijk wat mijn telefoon kan" gebruikt en tenzij de premium suite die met de officiële ICS rom wordt geleverd echt de moeite waard is blijf ik lekker bij imilka. De s-pen werkt gewoon prima, heb alleen de drukgevoeligheid nog niet getest.
Ik heb hetzelfde gedaan. Alles werkt meer dan snel zelfs. Maar mijn trebuchet launcher crashed soms.( heb je al een vervanger gevonden voor s memo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje van mijn kant ...

Hoe zit dat bij jullie met de Facebook app ??

Ik krijg op mijn Note geen push up berichten terwijl alles ingeschakeld is ...

Vorige week ofzo was er een update van facebook, toen deed ie het de eerste 2 dagen wel, maar daarna niet meer ....

Ligt dat aan facebook of aan de note?

Mensen in mijn omgeving met andere telefoons krijgen namelijk wel gewoon push up berichten binnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Leuk verhaal over een iPhone fanboy die een week leeft met een Note en daarna niet meer terug wil. Eindelijk een keer een (bijna) unbiased verhaal uit het iPhone kamp.

Ik haat sowieso al dat fanboy gedoe, maar op een of andere manier lijken die Apple lui (vooral de Ameriken, maar die houden van polariseren) heel erg. Alles wat niet Apple is, is bij voorbaat al inferieur. Het zou fijn zijn als iedereen gewoon blij is met wat ie heeft en anderen met rust laat en hun keuzes respecteert. Maar goed, dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Niet zolang Samsung van dit soort filmpjes maakt:
[YouTube: http://youtu.be/V40oo4kkzHg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

yasin76 schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:18:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. Alles werkt meer dan snel zelfs. Maar mijn trebuchet launcher crashed soms.( heb je al een vervanger gevonden voor s memo)?
Ik heb Apex Launcher geïnstalleerd en die draait hartstikke stabiel.

Op XDA heeft iemand Notes Mobile geschikt gemaakt voor de Note, ziet er goed en functioneel uit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594325 op de tweede pagina daar staat een werkende versie.

Late edit: deze versie ondersteunt alleen Engels, hier kun je een zipje vinden met overige talen inclusief Nederlands: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426975

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 15-04-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
IDEAAAAALLLLLL!!!!

Mijn note is meer dan perfect nu. notes mobile Werkt beter dan s memo eigenlijk :) ongeloofelijk
Ik haal bij quadrant 4200 punten.
bij antutu 6400 punten
Android 4.0.4 cyoganmod versie 2 ondertussen ook geinstalleerd.
smoothhhness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, gebruikt iemand hier een ander toetsenbord dan het standaard toetsenbord? Ik ben namelijk op zoek naar een toetsenbord met een grotere spatiebalk. Ik druk constant op het puntje in plaats van de spatiebalk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik ben erg tevreden met Thumb Keyboard. Overigens gebruik ik mijn Note permanent in landscape, dan is het helemaal nodig om een oplossing te vinden met een grotere spatieblak, dan wel twee spatiebalken.

Thumb Keyboard is eindeloos te customizen. Enige dat niet zo goed is als bij Swype is de woordvoorspelling. Maar hij is ook minder nodig omdat je veel minder fouten maakt bij tiepen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik gebruik Swiftkey, ideaal om snel te typen en een betere layout dan de stock versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

SwiftKey! Nog nooit zo'n lekker toetsenbordje gehad. Leert van je typstijl (Facebook / Gmail / Twitter / SMS) en past zich daarop aan. Lekker snel typen en mooie themes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Smart Keyboard Pro hier. Swiftkey is an sich wel fijn, maar heeft voor mij twee nadelen.

1. Het is niet mogelijk om de zogenaamde voorbeeld popup uit te zetten. Wat ik zelf erg irritant vind. Op de een of andere manier ga ik er namelijk veel typfouten door maken.

2. Het is ook niet mogelijk om fullscreen landscape uit te zetten. Dat is echt een must aangezien ik er nu aan gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Soms krijg ik het per ongeluk voor elkaar dat ik na het selecteren van een widget, de widget kan verschalen. Je ziet dan groene vakjes en je kan de widget dan groter of kleiner maken.

Ik weet alleen niet wat ik dan doe, want ik krijg het nu weer niet voor elkaar bijvoorbeeld.

Iemand hier die weet hoe je dat voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Met de standaard launcher zijn er een aantal widgets die schaalbaar zijn, waarschijnlijk is het bij die widgets gewoon een kwestie van long press en weer loslaten, dan kun je volgens mij de widget vergroten of verkleinen.

Met een alternatieve launcher zoals LauncherPro of Go Launcher EX kun je alle widgets verschalen. Het ligt er wel maar net aan in hoeverre de widget het zelf toelaat (sommige widgets blijven even groot en schalen alleen alle lege ruimte eromheen. Op zich ook wel aardig, zo kun je een 4x1 widget bijvoorbeeld opschalen naar 5x1 om 'm mooi in het midden te kunnen zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julian schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:33:
Ik ben erg tevreden met Thumb Keyboard. Overigens gebruik ik mijn Note permanent in landscape, dan is het helemaal nodig om een oplossing te vinden met een grotere spatieblak, dan wel twee spatiebalken.

Thumb Keyboard is eindeloos te customizen. Enige dat niet zo goed is als bij Swype is de woordvoorspelling. Maar hij is ook minder nodig omdat je veel minder fouten maakt bij tiepen.
42dpi schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:51:
Ik gebruik Swiftkey, ideaal om snel te typen en een betere layout dan de stock versie.
Ken. schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:53:
SwiftKey! Nog nooit zo'n lekker toetsenbordje gehad. Leert van je typstijl (Facebook / Gmail / Twitter / SMS) en past zich daarop aan. Lekker snel typen en mooie themes.
bedankt voor de suggesties! Ik ga maar voor Swiftkey! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Moet er wel even bij zeggen dat het in het begin wel even wennen is :P
Ik gebruik de spatiebalk eigenlijk niet meer, maar het heeft wel even geduurd voor ik dat in mijn systeem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Wat ook wel heel prettig is aan Thumb Keyboard is dat als je een invoerveld aantikt, b.v. op een webpagina maar ook elders, het keyboard + invoerveld niet full screen gaan, zoals bij het gewone keybooard; je blijft dus nog (een stukje van) waar je bent zien. Ik heb me er altijd kapot aan geërgerd dat da tniet zo was, ziet er enorm ouderwets uit ben dus ook heeeeeeel blij dat dat nu anders is. Is dat bij Swiftkey ook zo?

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

alex3305 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:45:
[...]
2. Het is ook niet mogelijk om fullscreen landscape uit te zetten. Dat is echt een must aangezien ik er nu aan gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
kun je een yahoo calander koppelen aan de calander widget, s planner van samsung?

ik krijg namelijk bij instellingen - agenda synchroniseren - account toevoegen
alleen een server, ms exchange en gmail.
Voorheen stond met mijn HTC daar ook hotmail en yahoo bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Ik twijfel nogsteeds of ik nou de Note moet kopen of de S2?
Want de note heeft een 5,3'' scherm en de S2 een 4,3'' en dat vind ik wel een groot verschil.
Heeft iemand van jullie ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
itsFuzeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:06:
Want de note heeft een 5,3'' scherm en de S2 een 4,3'' en dat vind ik wel een groot verschil.
Dat is per persoon natuurlijk verschillend. Ik heb ervaring met de beide en kies 100% voor de Note. Probeer het gewoon even in een winkel uit, dat is de beste methode.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 18-04-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

my_fiero schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:36:
kun je een yahoo calander koppelen aan de calander widget, s planner van samsung?

ik krijg namelijk bij instellingen - agenda synchroniseren - account toevoegen
alleen een server, ms exchange en gmail.
Voorheen stond met mijn HTC daar ook hotmail en yahoo bij?
HTC heeft dat zelf in android gebouwd. Standaard (kale) android, heeft alleen exchange en gmail. Mogelijk dat je via de apps van hotmail en yahoo die agenda er wel bij krijgt, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik zie namelijk bij mij ook facebook ertussen via social hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb sinds afgelopen zaterdag ook de note. Ik vind het een perfect toestel..

Ik ga hem niet rooten...
Er is een ding waar ik me mateloos irriteer.. Dat is de auto-lock
Hoe kan ik dat uitzetten.

Als de note op tafel ligt dan wil ik wel dat de screen uitgaat maar niet dat hij lock...

Is er een of andere instelling dat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:52:
Hoi ik heb sinds afgelopen zaterdag ook de note. Ik vind het een perfect toestel..

Ik ga hem niet rooten...
Er is een ding waar ik me mateloos irriteer.. Dat is de auto-lock
Hoe kan ik dat uitzetten.

Als de note op tafel ligt dan wil ik wel dat de screen uitgaat maar niet dat hij lock...

Is er een of andere instelling dat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt
Kan via app
Google Play: No Lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het proberen bedankt voor de snelle reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Perkouw schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:08:
[...]

Dat is per persoon natuurlijk verschillend. Ik heb ervaring met de beide en kies 100% voor de Note. Probeer het gewoon even in een winkel uit, dat is de beste methode.
Oke, maar past de Note goed in je zak? (Ik denk niet dat ik dat bij de Saturn ga proberen, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
itsFuzeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:08:
[...]
Oke, maar past de Note goed in je zak? (Ik denk niet dat ik dat bij de Saturn ga proberen, haha)
Vraag het gewoon even.
Er wordt veel gezeurd over het formaat van de Note, maar vrijwel iedereen vindt het achteraf wel meevallen. Het is gewoon hip om erover te miepen. De consensus is dat zolang je geen skin-thight jeans aan hebt, het prima te doen is. Ik heb het zelf ook geprobeerd en het valt mee. Ik draag geen superstrakke spijkerbroeken, dus het gaat best. Maar probeer het zelf even in een winkel. Trek je strakste broek aan en kijk of het werkt.

Het is idd een groot apparaat, maar juist dat formaat maakt 'm ook ideaal. Vind ik dan. Het blijft uiteindelijk jouw eigen oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Laat mensen wel eens passen als ze er over beginnen. Het is me een keer overkomen dat het niet ging, maar diegene had ook echt minizakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
itsFuzeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:06:
Ik heb mijn S2 verkocht voor een Note. De Note is echt heel fijn, surfen, spelletjes en apps gaat allemaal veel beter op dat geweldige scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Get!em schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:33:
[...]

HTC heeft dat zelf in android gebouwd. Standaard (kale) android, heeft alleen exchange en gmail. Mogelijk dat je via de apps van hotmail en yahoo die agenda er wel bij krijgt, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik zie namelijk bij mij ook facebook ertussen via social hub.
je kan hotmail als exchangehost toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Net een hele bijzondere oplossing gevonden op XDA voor de wake up lag. Het klinkt wat ongeloofwaardig, maar het werkt bij mij in elk geval echt. Ik weet niet zo goed hoe ik naar een post op dat forum link, dus maar even copy/paste:
Sobakel: ``To solve the wake up problem I found that double pressing home button (activating the voice app thing) then pressing power off for about 3 seconds. You have to release before it actually powers off but keep it pressed long enough to get the menu (airplane mode? shut down? options etc)``
Ik heb nog wel even rond gekeken of er niemand met een verborgen camera stond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
En dan?

Doet niks hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Het zou de lag van het unlocken van je note moeten weghalen, maar ik weet eigenlijk nu niet zo zeker oud het werkt (klinkt in elk geval vreemd). Ik dacht eerst dat het wel werkte, want gisteravond was alle lag weg, maar nu is het weer bij het oude. Placebo misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Iemand ervaring met deze jongen? Een 5200mah batterij met extra dik klepje: http://www.dealextreme.co...n7000-black-124843?item=3

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_124843_1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door lordawesome op 19-04-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:58:
Net een hele bijzondere oplossing gevonden op XDA voor de wake up lag. Het klinkt wat ongeloofwaardig, maar het werkt bij mij in elk geval echt. Ik weet niet zo goed hoe ik naar een post op dat forum link, dus maar even copy/paste:
Sobakel: ``To solve the wake up problem I found that double pressing home button (activating the voice app thing) then pressing power off for about 3 seconds. You have to release before it actually powers off but keep it pressed long enough to get the menu (airplane mode? shut down? options etc)``
Ik heb nog wel even rond gekeken of er niemand met een verborgen camera stond. :P
Omdat ik altijd wel in ben voor dit soort stomme oplossingen, gewoon geprobeerd.
Dubbel klik op de home butten, daarna de powerbutton zolang ingedrukt houden dan hij herstart.

Hij leek het inderdaad zonder lag te gaan doen, maar nadat hij weer 10 minuten (en dus waarschijnlijk in een diepere slaap komt) met scherm uit was, was de lag er gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

itsFuzeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:08:
[...]

Je denkt toch niet dat je de eerste bent hier die zich dat afvraagt? :P

http://tinyurl.com/c4ok8bb

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 19-04-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Broekzak? Zo:
418O2 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:03:
Hij is echt mooi inderdaad. Ik heb hem vrijwel nooit in mijn broekzak. Onderweg zit hij in mijn tas, alleen als ik in de stad loop zit hij wel eens in mijn broekzak.

Meestal zit hij in mijn tas als ik op de fiets zit. Thuis en op werk ligt hij gewoon op de tafel/buro.
Met deze hard siliconen skin eromheen:
http://www.rockphone.cn/UploadFile/News/2011111815565210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:09
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de note, kunnen de mensen die de note zelf bezitten hoe deze is in de omgang? Is het een fijne telefoon? En hoe is het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
En ik heb nog een paar vraagjes,

Krast het scherm snel door het pennetje? En kan je deze telefoon goed bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Ja, mijn scherm zit al helemaal onder de krassen :+. Nee joh, het is gorilla glass, dat krast echt niet zomaar. Zie ook:

Verder werkt het pennetje wel goed, maar is het (voor mij) meer een gimmick dan een echte feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Gisteren de gratis flip cover van samsung binnen gekregen.
Past netjes en zit goed.
alleen nog even kijken of hij in de brodit houder past met deze erop?

Afbeeldingslocatie: http://cellphonereviews4.com/wp-content/uploads/2012/02/9f6df__Samsung-Flip-Cover.jpg
(op de foto lijkt ie wel erg oranje, is natuurlijk gewoon donker bruin leer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

itsFuzeh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:57:
En ik heb nog een paar vraagjes,

Krast het scherm snel door het pennetje? En kan je deze telefoon goed bedienen?
Krassen door het pennetje? Het scherm is niet van boter ofzo....

Krassen in gorillaglass komen wel voor, maar veel minder snel dan in andere type schermen.

Ik heb 2 jaar een Motorola milestone 1 in mn zakken gehad, soms met sleutels of andere telefoons ernaast. Na 2 jaar slechts minieme krasjes die alleen zichtbaar waren in strijklicht en niet frontaal.

Nadeel van het glas is wel: laat je hem stuiteren op een hoek van het glas, dan is het net een autoruit: blijft niks van over.

Bedienen: touchscreen die heel gevoelig is. Vaak zelfs al zonder aanraking van de vinger of pennetje voer je de actie al uit indien je vinger of pen 0.5mm in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 17:44

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb 2 grote vervelende krassen op mijn Note. ook gebeurt op een onbewust moment met een sleutel in mijn zak nast de gsm.

Het scherm is niet van boter, maar om nu te zeggen dat dat gorrilaglas een wondermiddel is is gewoon bullshit,

Samsung geeft op die krassen trouwens geen garantie.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuTcHaBle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-08 15:59
Ik heb de SII gehad en ben nu in het bezit van een Note. Je moet wel wennen aan de grote en als je de telefoon ook wilt gebruiken als tablet dan is de Note zeker aan te raden. De pen werkt goed en maakt geen krassen op het scherm. Tevens past de Note wel in je broek, echter niet in een skinny jean. De telefoon is wel groot, dus als je hem in je broek hebt zitten moet je wel uitkijken als je gaat zitten. Het kan nog wel eens voorkomen dat hij eruit valt o.i.d. Persoonlijk zal ik wachten op de SIII, deze zou nog beter moeten zijn dan de SII en qua formaat is hij perfect. De Note is alleen handig als je hem ook als tablet wilt gaan gebruiken. Als je niet alle tablet functies wilt gaan gebruiken zal ik zeker voor de SII of SIII kiezen.

Perfect, just like me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
my_fiero schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:41:
Gisteren de gratis flip cover van samsung binnen gekregen.
Past netjes en zit goed.
alleen nog even kijken of hij in de brodit houder past met deze erop?

[afbeelding]
(op de foto lijkt ie wel erg oranje, is natuurlijk gewoon donker bruin leer
Die van mij is anders gewoon knal oranje. ._.
Stond wel op t formulier die we hebben opgestuurd dat als de juiste kleur niet meer voorradig was je gewoon een andere zou krijgen.

ahwell - opzich geen complete mislukking, flipcover is beter dan geen cover en opzich is t oranje niet al te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
als je een klein beetje oplet krijg je geen krassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Get!em schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:42:
[...]

Krassen door het pennetje? Het scherm is niet van boter ofzo....

Krassen in gorillaglass komen wel voor, maar veel minder snel dan in andere type schermen.

Ik heb 2 jaar een Motorola milestone 1 in mn zakken gehad, soms met sleutels of andere telefoons ernaast. Na 2 jaar slechts minieme krasjes die alleen zichtbaar waren in strijklicht en niet frontaal.

Nadeel van het glas is wel: laat je hem stuiteren op een hoek van het glas, dan is het net een autoruit: blijft niks van over.

Bedienen: touchscreen die heel gevoelig is. Vaak zelfs al zonder aanraking van de vinger of pennetje voer je de actie al uit indien je vinger of pen 0.5mm in de buurt is.
Ik weet dat gorilla glas wel goed is, maar ik heb eerder een Samsung Omnia dinges gehad 5 jaar terug en daarmee kon je met het pennetje goed het beeldscherm slopen..

Maar zelfs mijn Galaxy S had wel krasjes, maar geen zichtbare, ook alleen te zien met strijklicht .

En gorilla glas is erg breekbaar ja :( M'n Galaxy S weet er alles van haha. (Op de roltrap gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
usefull schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:23:
Ik heb de SII gehad en ben nu in het bezit van een Note. Je moet wel wennen aan de grote en als je de telefoon ook wilt gebruiken als tablet dan is de Note zeker aan te raden. De pen werkt goed en maakt geen krassen op het scherm. Tevens past de Note wel in je broek, echter niet in een skinny jean. De telefoon is wel groot, dus als je hem in je broek hebt zitten moet je wel uitkijken als je gaat zitten. Het kan nog wel eens voorkomen dat hij eruit valt o.i.d. Persoonlijk zal ik wachten op de SIII, deze zou nog beter moeten zijn dan de SII en qua formaat is hij perfect. De Note is alleen handig als je hem ook als tablet wilt gaan gebruiken. Als je niet alle tablet functies wilt gaan gebruiken zal ik zeker voor de SII of SIII kiezen.
Ja dat is waar, ik heb zelf altijd wel al een tablet gewild, en wilde naar de zomer waarschijnlijk de Note 10,1 halen. Maar de telefoon die ik nu heb, de Samsung Galaxy S was opzich al groot voor mij van de overstap van de Samsung Jet naar de Samsung Galaxy S, maar dat went best wel snel. Dus ik denk dat ik voor de Note ga, met een mooi glazen screenprotectortje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:36:
als je een klein beetje oplet krijg je geen krassen...
Da's niet waar. Oppassen is altijd goed, maar je kunt ook een kras oplopen zonder dat je zelf iets geks doet. Sleutels zijn niet hard genoeg om te krassen, maar zandkorrels wél. Zand is de grondstof voor glas, dus dat is net zo hard of harder.
Ik heb mijn Note nog niet (ik moet helaas nog een maand wachten ivm providerwissel) maar ik heb de CaseMate Tough al in huis. Afgelopen zondag geprobeerd op de Note van een vriend en het is een topcase! Bestaat uit 2 delen: zacht siliconen voor schokabsorbtie en een hardcase eromheen zodat ie slagvast is zeg maar. Ligt beter in de hand als zonder case en gezien het formaat van de Note maakt het extra millimetertje ook niets uit.

Voor het glas heb ik een screeny besteld: de Steinheil ultra fine. Die zou een beetje mat zijn (anti reflex) en uiteraard anti-kras. Ook zouden vette vingers makkelijker te verwijderen zijn.

Ik zal wel een vergelijkende foto maken als ik 'm binnen heb om het verschil goed te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi asllen, had van de week al vraag gesteld over de facebook app ivm geen pushberichten op de note ...

Maar nu heb ik een ander vraagje ...

Ik heb per ongeluk in de appdrawer een nieuwe map aangemaakt ...
alleen als ik hem dan vasthoudt en naar verwijderen sleep dan blijft ie gewoon staan?

Hoe krijg ik deze op een andere manier weg ?

In de applicatielijst staat ie uiteraard niet bij instellingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:00:
Hoi asllen, had van de week al vraag gesteld over de facebook app ivm geen pushberichten op de note ...

Maar nu heb ik een ander vraagje ...

Ik heb per ongeluk in de appdrawer een nieuwe map aangemaakt ...
alleen als ik hem dan vasthoudt en naar verwijderen sleep dan blijft ie gewoon staan?

Hoe krijg ik deze op een andere manier weg ?

In de applicatielijst staat ie uiteraard niet bij instellingen ...
Ga naar je appdrawer --> menu knop --> edit --> tik je folder aan ->> verwijderen ja/nee

Had je overigens ook kunnen vinden: http://www.google.nl/sear...oq=samsung++remove+folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
mphilipp schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:29:
[...]

Da's niet waar. Oppassen is altijd goed, maar je kunt ook een kras oplopen zonder dat je zelf iets geks doet. Sleutels zijn niet hard genoeg om te krassen, maar zandkorrels wél. Zand is de grondstof voor glas, dus dat is net zo hard of harder.
Ik heb mijn Note nog niet (ik moet helaas nog een maand wachten ivm providerwissel) maar ik heb de CaseMate Tough al in huis. Afgelopen zondag geprobeerd op de Note van een vriend en het is een topcase! Bestaat uit 2 delen: zacht siliconen voor schokabsorbtie en een hardcase eromheen zodat ie slagvast is zeg maar. Ligt beter in de hand als zonder case en gezien het formaat van de Note maakt het extra millimetertje ook niets uit.

Voor het glas heb ik een screeny besteld: de Steinheil ultra fine. Die zou een beetje mat zijn (anti reflex) en uiteraard anti-kras. Ook zouden vette vingers makkelijker te verwijderen zijn.

Ik zal wel een vergelijkende foto maken als ik 'm binnen heb om het verschil goed te laten zien.
Die case van casemate lijkt mij redelijk dik. Maar over die Steinheil protector, hun verkopen ook de Glas.t voor de Note (Een tempered glass screenprotector) die gaan ook nog eens langer mee en voelen als het normale glas. Het is wel prijzig. 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:13:
Het zou de lag van het unlocken van je note moeten weghalen, maar ik weet eigenlijk nu niet zo zeker oud het werkt (klinkt in elk geval vreemd). Ik dacht eerst dat het wel werkte, want gisteravond was alle lag weg, maar nu is het weer bij het oude. Placebo misschien?
Vraag: was de lag mischien weg toen je aan het opladen was?
(tijdens opladen gaat de Note niet in standby, en is "wake" dus niets anders dan scherm aan zetten, dus geen lag)
Ook mogelijk dat er net een "update request" was van een van je weer/nieuws/mail applicaties, ook dan is scherm uit maar Note aan, als je dan net probeert te unlocken is er ook geen lag...
Zelfde effect als je snel unlocked na power off, dan slaapt hij nog niet :)

Ik heb heel XDA en menig ander forum afgelopen om een oplossing voor de lag te vinden, had vaak even hoop bij nieuwe ROM's / kernels / cpu governers, maar was uiteindelijk altijd een "niet slapende Note" die tot zero lag lijdt...
Zelf nog geen ICS geprobeert, trouwens, maar ook in ICS threads lees je over lag...

Mocht er iemand zijn die een echte oplosing heeft, laat van je horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
itsFuzeh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:10:
[...]
Die case van casemate lijkt mij redelijk dik.
Valt reuze mee in de praktijk. Zoals ik al zei is het op het formaat van de Note niet veel. Ik heb een siliconen hoes rond mijn Desire die volgens mij nét ietsje dikker is of maximaal zo dik. De siliconen hoes die eerst om de Note heen moet is vrij dun en de clamshell die er dan omheen gaat is lekker strak. Goed idee en volgens mij werkt het prima.
Maar over die Steinheil protector, hun verkopen ook de Glas.t voor de Note (Een tempered glass screenprotector) die gaan ook nog eens langer mee en voelen als het normale glas. Het is wel prijzig. 30 euro.
Volgens mij is dat ook wel weer een klein beetje over the top. Maar als je regelmatig dingen uit je handen laat vallen is het misschien wel aan te raden. Ik heb mijn Desire in 2 jaar tijd denk ik 2 of 3 keer echt laten vallen van ongeveer een metertje ofzo. Zolang ie niet op iets uitstekends valt met de glasplaat is er denk ik niets aan de hand.
Maar de Note is wél wat gevoeliger voor breuk denk ik vanwege het grote glasoppervlak. Het chassis moet dan erg stijf zijn om torsie te voorkomen. Want als ie gaat wringen, is het glas er zó uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:22:
[...]

Vraag: was de lag mischien weg toen je aan het opladen was?
(tijdens opladen gaat de Note niet in standby, en is "wake" dus niets anders dan scherm aan zetten, dus geen lag)
Ook mogelijk dat er net een "update request" was van een van je weer/nieuws/mail applicaties, ook dan is scherm uit maar Note aan, als je dan net probeert te unlocken is er ook geen lag...
Zelfde effect als je snel unlocked na power off, dan slaapt hij nog niet :)

Ik heb heel XDA en menig ander forum afgelopen om een oplossing voor de lag te vinden, had vaak even hoop bij nieuwe ROM's / kernels / cpu governers, maar was uiteindelijk altijd een "niet slapende Note" die tot zero lag lijdt...
Zelf nog geen ICS geprobeert, trouwens, maar ook in ICS threads lees je over lag...

Mocht er iemand zijn die een echte oplosing heeft, laat van je horen!
Naast het feit dat ik er vrijwel geen last van heb (draai op het moment ICS Stunner 1.4.19) is het toch niet zo verwonderlijk dat er wat lag ontstaat als de Note uit deep sleep ontwaakt?

Vergelijk het met Windows. Als alleen je monitor uitvalt na bijvoorbeeld een half uur dan kun je de pc direct weer gebruiken als je de muis beweegt maar als de pc in slaapstand staat dan duurt het ook langer voordat je alles weer kunt gebruiken.

Op XDA wordt overal tegenwoordig een probleem van gemaakt. Van bekrast Gorilla glass (duh, het blijft glas...) tot prima te verklaren lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24
GenjiBlade schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:24:
[...]

Die van mij is anders gewoon knal oranje. ._.
Stond wel op t formulier die we hebben opgestuurd dat als de juiste kleur niet meer voorradig was je gewoon een andere zou krijgen.

ahwell - opzich geen complete mislukking, flipcover is beter dan geen cover en opzich is t oranje niet al te erg.
Ligt het aan mij, maar ik kreeg een doosje van Hi met alleen de Note erin (en natuurlijk de oplader etc. etc.) Maar helemaal niks met referentie tot een flip cover. Moet je die via Samsung zelf halen o.i.d.?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bingo:
alex3305 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:50:
[...]
@Alle nieuwe eigenaren. Vergeten jullie de gratis Flip cover niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mphilipp schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:29:
[...]

nou ik had mijn sgs 14maand en ik was er niet overdreven zuinig op en toch zat er slechts 1 oppervlakkig krasje in het scherm. je hebt daar echt wel invloed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 17:44

migros

Nooit meer een Samsung

418O2 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:14:
[...]

nou ik had mijn sgs 14maand en ik was er niet overdreven zuinig op en toch zat er slechts 1 oppervlakkig krasje in het scherm. je hebt daar echt wel invloed op
Ach het zal wel met geluk te maken hebben. De mijne had na een week al 2 mooie diepe geile krassen op het schem

[ Voor 9% gewijzigd door migros op 20-04-2012 16:05 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:14:
[...]
Ja, en een vriend van me is overdreven zuinig en had na 2 weken al een krasje. Je kunt er dus niets van zeggen. Als er op een of andere manier een paar korreltjes zand in je zak terecht komen, kunnen die behoorlijk krassen. Sleutels doen niets, het zijn juist dingen die je niet verwacht die kunnen krassen. Suikerkorrels zijn ook erg hard bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Telefoon is een gebruiksvoorwerp, ik heb mensen gezien met dikke casen er omheen 2 lagen screen protectors, dan heb ik zo iets van dan kan je hem net zo goed in de doos laten en aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Toch straf dat het alleen maar geldig is voor Nederlanders. Ik (Belg) heb mijn toestel ook in Nederland gekocht maar ik heb dus geen recht op die Flip-Cover. Moet ik nu tijdelijk in Nederland komen wonen om recht te hebben op die cover? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
42dpi schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:05:
Telefoon is een gebruiksvoorwerp, ik heb mensen gezien met dikke casen er omheen 2 lagen screen protectors, dan heb ik zo iets van dan kan je hem net zo goed in de doos laten en aan de muur hangen.
Dat is ook weer overdreven gesteld. Een apparaat van het formaat Note is gewoon makkelijker om uit je tengels te laten vallen. En dat ene krasje boeit met dan niet zo, maar zo'n grote glasplaat breekt makkelijker. Dus dan vind ik een hoesje dat de boel een beetje beschermd geen overbodige luxe. We praten voorlopig wel over een apparaat van bijna €500...voor het geval dat je het niet in de gaten hebt. Misschien dat er bij jou een geldboom in de tuin staat, maar ik ben niet van plan om 'm door de mangel te halen. Ik ben zuinig op mijn spullen en ik heb dan ook (bijna) nooit problemen. Ik ken er wel een die ook roept dat het een gebruiksvoorwerp is, en die heeft al 3 iPhones vernietigd. Dán heb je idd heel hard zo'n verzekering nodig...
Maar goed, ieder doet wat ie denkt dat ie moet doen. Je kunt het beide kanten op overdrijven, en dan nog moet iemand dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
onkeltje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:20:
[...]
Toch straf dat het alleen maar geldig is voor Nederlanders. Ik (Belg) heb mijn toestel ook in Nederland gekocht maar ik heb dus geen recht op die Flip-Cover. Moet ik nu tijdelijk in Nederland komen wonen om recht te hebben op die cover? :o
Je kunt ook een paar € uitgeven bij DealExtreme. Van €6 tot €10 hebben ze een hoop van die flip covers te koop. De goedkoopste is een hele mooie nepkrokodillenleer (van de plastic croc) met een magneetsluiting. Dat heeft zelfs dat gratis ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een note en nu valt mij op dat er een flinke echo te horen is bij de tegenpartij. Diegene ik aan de lijn heb hoort zichzelf terwijl er aan mijn kant niets mankeert.

Het is zo erg dat er eigenlijk geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is. Het ligt niet aan de tegenpartij omdat ik het zelf met een andere telefoon ook geprobeerd heb. Op XDA is het probleem bekend en erkend (maar geen oplossing voorhanden) en ik vraag mij daarom af of het probleem hier in NL ook voorkomt bij de eigenaren van een Note. Heb dit complete topic doorgelezen maar kan geen "lotgenoten" vinden. ben ik de enige?

edit: soms is het antwoord zo simpel: bij aankoop heb ik er een siliconenhoes bij aangeschaft. Als ik deze eraf haal is de complete echo weg. 't is maar een weet..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 06:02 . Reden: edit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
mphilipp schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:11:
[...]

Je kunt ook een paar € uitgeven bij DealExtreme. Van €6 tot €10 hebben ze een hoop van die flip covers te koop. De goedkoopste is een hele mooie nepkrokodillenleer (van de plastic croc) met een magneetsluiting. Dat heeft zelfs dat gratis ding niet.
Ik zit ook niet te wachten op zo'n gratis ding hoor, ik heb al een gratis flip-case. Die zat gewoon bij mijn Note.

Ik vroeg mij alleen maar af, waarom in Nederland en niet in België.
En inderdaad voor die prijzen moet ge echt niet lopen bedelen hé. :)
Ik ga volgende week nog eens rondneuzen in Maastricht, ik dacht dat ze daar meer keuzes hebben dan hier.
Ik moet echt een goede combinatie vinden ... goede bescherming en ook bruikbaar zijn in een autohouder.
Dat mag wel wat kosten (niet overdreven hé ;-)) maar het moet dan ook echt bruikbaar zijn.
Bij mijn Nokia had ik vroeger zo'n magneet ding (11 euro) en na twee dagen lag mijn Nokia c6-01 al open en bloot op de grond. Gevolg, een ferme kras op de blinkede rand. Het was niet echt een ramp maar toch. Die magneet dingen sluiten blijkbaar toch niet zo goed.
Enfin, hopelijk is het weer volgende week wat beter dan kan ik rustig ronddolen in Maastricht ... gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:05:
[...]

Ga naar je appdrawer --> menu knop --> edit --> tik je folder aan ->> verwijderen ja/nee

Had je overigens ook kunnen vinden: http://www.google.nl/sear...oq=samsung++remove+folder
Dit zou inderdaad de normale gang van zaken zijn inderdaad ...
Zoals je had kunnen lezen heb ik dat dus al geprobeerd, maar dan blijft de map er in staan :S

Overigens heb ik sinds gisteren een ander probleem ....
Mijn hele swype toetsenbord is weg :S
Met alles waar je maar kan typen ...

Als ik naar instellingen ga en dan swype instellingen krijg ik ook alleen maar een zwart beeld!
En dan even later een melding van geforceerd sluiten!
En als ik het tekstvak ingedrukt houdt en dan invoerinstellingen selecteer > en vervolgens de Swype wil kiezen dan krijg ik alsnog geen toetsenbord ...

En ik heb de laatste dagen niks gedownload, dus daar kan het niet door komen

NU wil ik een hard reset doen (ik weet hoe dit werkt)
Maar hoe maak ik een backup van mijn apps zodat ik niet alles opnieuw hoef te downloaden uit de Play store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Eigenlijk vraag ik mij af welke screenprotector ik het beste kan pakken. Omdat ik in het begin best zuinig op mn phone ben. Maar er zijn zoveel merken en dingen. Bijvoorbeeld de invisibleshield, deze zijn bijvoorbeeld echte crap, het voelt aan als rubber en laat snel los.
Maar Bodyguards of steinheil lijken mij wel goed. Maar laten deze niet snel los en zijn hierbij ook niet al te veel dingen eruit geknipt zoals de camerahole etc.
Want de Steinheil Glas.t is gewoon 1 plaatje met alleen de button uitgeknipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de screenprotector van Muvit volgens mij (verkrijgbaar bij Mediamarkt / Saturn enz)
De tip die ik je kan meegeven waardoor het niet loslaat is :

Eerst goed schoonmaken met bijgeleverd doekje ..
En dan een plakbandje omvouwen, zodat je met de plak-kant gaat deppen over het hele scherm om de laatste stofdeeltjes te verwijderen ...

En dan de screenprotector erop en goed aanwrijven ...
Je krijg dan 0,0 luchtbelletjes ...

en mocht er wel 1 of 2 zitten voorzichtig protector aan dichtsbijzijnde kant eventjes loshalen, weer met een nieuw plakbandje even over dat plekje en weer goed nawrijven ....

Dan heb je geen luchtbellen, geen stofdeeltjes ...
eventjes met rust laten zodat het goed kan hechten en dan heb je er lang plezier van!
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.