Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Ik heb hem gisteren gehaald,dit is precies het juiste formaat.
Ben heel blij dat ik niet de Galaxy tab 7.7 heb gehaald,met deze kun je ook alles en meer mobile top toestel !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik voor het browsen de helderheid op maximum zet merk ik dat het bij OK klikken terugvalt
heeft iemand een verklaring hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok klikken? Waar heb je het over? Daarnaast kun je in de browser eigen helderheden instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:12:
Ok klikken? Waar heb je het over? Daarnaast kun je in de browser eigen helderheden instellen.
Als ik helderheid IN de instelling bij browser op maximaal zet en dan op OK klik voor
akkoord zie je gewoon dat de helderheid terugvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:09
Heb je bij instellingen > weergave > helderheid het vinkje bij "helderheid automatisch" uitgezet?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:24:
Heb je bij instellingen > weergave > helderheid het vinkje bij "helderheid automatisch" uitgezet?
ja ook op maximaal gezet.
Het viel mij trouwens ook in de winkel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier even getest op XXLA4. Helderheid automatisch in het systeem ingesteld en daarna in de browser (Internet) op maximaal gezet. Werkt allemaal gewoon perfect. Misschien een factory reset of firmware update uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb versie N7000XXKK5
Bij opera zie ik duidelijk het verschil
Roep ik het menu op wordt het scherm helderder.
Software is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:03

Yucko

One clown to rule them all !

Heb je ook de algemene beeldinstellingen van auto-brightness afgehaald? Ik heb hier nl. nergens last van met mijn XXKK5 :s

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevonden
uitvinken "schermvoeding automatisch aanpassen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
418O2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:41:
Ik heb dat pennetje 2x gebruikt om te testen. Dusja... Hoe handig is het?
Niet zo handig, tenzij je van tekenen houdt. Vooral buiten in de kou, bijv. op het station leek het mij super handig, maar je kan helaas de menuknoppen niet bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik het pennetje vrij veel. Zeker als je op webites veel met kleine tekst en links werkt vind ik het makkelijker de juiste link aan de klikken. ook in sommige spelletjes vind ik het wel prettig omdat je precieser kunt zijn. (althans ik dan.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 14:32
Kyoshi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 08:36:
[...]

Niet zo handig, tenzij je van tekenen houdt. Vooral buiten in de kou, bijv. op het station leek het mij super handig, maar je kan helaas de menuknoppen niet bedienen....
Dat is niet helemaal correct...

Als je het kleine knopje op het pennetje ingedrukt houdt (ik geef toe, niet makkelijk met handschoenen) kan je twee menuknoppen alsvolgt bedienen:
- penknopje ingedrukt & naar links vegen = terug
- penknopje ingedrukt & naar boven vegen = menu

Ikzelf heb de grotere penhouder van Samsung waarbij je de knop makkelijker kan indrukken, hiermee kan je zelfs met handschoenen overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:00:
[...]

ja ook op maximaal gezet.
Het viel mij trouwens ook in de winkel op.
Ge kunt toch ook de tijd instellen hoelang het moet duren voor de lichtsterkte terug valt.
Als het licht terug valt en je raakt het scherm aan zou het weer opnieuw op de ingestelde sterkte moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Sorry maar nu heb ik weer een probleempje.
Om de een of andere reden deed mijn Note plots niets meer.
Ik was bezig met het herinrichten van de schermpjes, dus icoontjes verslepen naar ander scherm en de volgorde veranderen.
Enfin, gewoon de Note een beetje naar mijn hand zetten om alles beter terug te vinden.
Maar dan, plots bewoog er niets meer.
Ik kon de Note ook niet meer uitschakelen of resetten want de hardware knoppen deden het ook niet meer.
Enige oplossing volgens mij ... de baterij verwijderen en na een paar seconden terug steken.
Na dit draait mijn Note weer maar sommige dingen zijn verdwenen maar dat is niet zo erg, ik kan dat wel opnieuw installeren.
Wat mij wel stoort is dat er onderaan links op scherm altijd de tekst "Veilige stand" staat.
Hoe krijg ik dat daar weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
rebooten en bij het Galaxy logo (ofzo) de menuknop linksonder ingedrukt houden. Althans, dat vond ik zo 1-2-3 op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
alex3305 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:12:
Daarnaast kun je in de browser eigen helderheden instellen.
Het ontgaat mij compleet waarom de browser een eigen brightness setting heeft. Bij mij staat brightness van het toestel op handmatig (die ik via een widget instel), maar de browser volgt die instelling natuurlijk niet. Daar word ik niet vrolijk van...

[ Voor 1% gewijzigd door pvtonger op 30-01-2012 14:09 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
418O2 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:17:
rebooten en bij het Galaxy logo (ofzo) de menuknop linksonder ingedrukt houden. Althans, dat vond ik zo 1-2-3 op Google.
Dat was het.
Zelfs een deel van de verdwenen iconen staat er terug. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:00
pvtonger schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Het ontgaat mij compleet waarom de browser een eigen brightness setting heeft. Bij mij staat brightness van het toestel op handmatig (die ik via een widget instel), maar de browser volgt die instelling natuurlijk niet. Daar word ik niet vrolijk van...
Dat heeft met batterijverbruik te maken. AMOLED is het zuinigst als het vooral niet aan staat (dus zwart weer geeft). Wit kost het meeste energie, dus wit op een hoge brightness zuigt je batterij leeg. Omdat de meeste sites gebaseerd zijn op een witte achtergrond is browsen op de Note relatief onzuinig. Daarom heeft de browser een eigen brightness instelling.

Jij wordt er niet vrolijk van, ik wel :) Maar zou heeft iedereen wel z'n voor en nadeeltjes bij een phone. Het had Samsung echter gesierd als je deze instelling handmatig uit kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik heb me niet kunnen inhouden. Toch maar besloten te updaten naar XLA4. Eerste indruk is dat hij een stukje sneller is geworden (bijv unlocken). Verder nog niet zoveel bijzonders ontdekt (pas 10 minuten geleden geupdate), behalve een nieuw icoontje voor het bellen.
Ik heb de volgende methode gebruikt:
http://forum.xda-develope...1424997&referrerid=302037 (2e post, via PC Odin).
Als je dit nog nooit hebt gedaan en je twijfelt: het was voor mij ook de eerste keer, maar makkelijker kan het eigenlijk niet. Als je het downloaden van de file en het unzippen ervan (via 7-zip!) niet meerekent ben je echt in een paar minuten klaar!
Mijn salescode staat nog steeds op XEN (nederland). Ik zie nog geen reden die ook aan te passen. Bovengenoemde methode laat overigens alle apps en instellingen gewoon intact (maar back-up altijd verstandig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
SurfHenk schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:01:
[...]

Dat is niet helemaal correct...

Als je het kleine knopje op het pennetje ingedrukt houdt (ik geef toe, niet makkelijk met handschoenen) kan je twee menuknoppen alsvolgt bedienen:
- penknopje ingedrukt & naar links vegen = terug
- penknopje ingedrukt & naar boven vegen = menu

Ikzelf heb de grotere penhouder van Samsung waarbij je de knop makkelijker kan indrukken, hiermee kan je zelfs met handschoenen overweg
Dat was me helemaal ontgaan, ik ga het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik hoop voor je dat de binary counter dan niet +1 heeft gedaan...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Als ik het goed heb begrepen kan je die altijd weer terugzetten, maar ik meen begrepen te hebben dat dit bij stock roms geen issue is. Ik zal het eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

En anders volgende keer Mobile Odin gebruiken want als het goed is hoogt deze de counter niet op.
...
Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.
...
Zelf bezit ik een poolse Note en wanneer ik via Wifi probeer te updaten dan krijg ik de melding dat er geen update is (CSC = XEO en geen DBT of XEN in de lijst te vinden).
Nu kan het best dat er geen update is voor XEO, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat updaten via wifi niet meer gaat wanneer je toestel geroot is. Kan iemand dat bevestigen en uitleggen wat daar de achterliggende gedachte van is? Temeer omdat ik Kies :r niet aan de praat krijg (lees: mijn toestel wordt niet herkend, geprobeerd onder WinXP en Win7)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Vraagje,
als ik klik op het icoontje "Samsung Apps dan geeft hij aan dat er "Update Samsung Apps beschikbaar" en dan nog de vraag "Bijwerken?"
Als ik dan op OK klik dan krijg ik: "Installeren geblokkeerd".
Dat komt omdat ik aangegeven heb dat installatie van niet Marketapplicaties niet toegestaan zijn.
Ik vraag mij echter af hoe die applicaties dan wel op mijn toestel gekomen zijn.
Staan die standaard op de Note en geeft Samsung hier toe zelf onbetrouwbare apps op de Note gezet te hebben.
Ik snap dat niet goed aangezien bij die melding nergens een naam van die apps genoemd wordt.
Ik heb nog NOOIT een app van een andere oorsprong dan de Market geïnstalleerd.
Is het dan erg gevaarlijk om die aangegeven update te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
onkeltje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:12:
Vraagje,
als ik klik op het icoontje "Samsung Apps dan geeft hij aan dat er "Update Samsung Apps beschikbaar" en dan nog de vraag "Bijwerken?"
Dat komt omdat ik aangegeven heb dat installatie van niet Marketapplicaties niet toegestaan zijn.
Ik vraag mij echter af hoe die applicaties dan wel op mijn toestel gekomen zijn.
Staan die standaard op de Note en geeft Samsung hier toe zelf onbetrouwbare apps op de Note gezet te hebben.
Ik snap dat niet goed aangezien bij die melding nergens een naam van die apps genoemd wordt.
Enkele van de Samsung Apps zijn inderdaad standaard geïnstalleerd.

je hebt dus de keuze om deze ofwel:
1. nooit te updaten
2. te updaten door inderdaad het installeren van applicaties buiten de Android Market om toe te laten.

Aan jou de keuze natuurlijk. Maar ik zou inderdaad optie 2. kiezen, er is geen reden om de applicaties in de Samsung App store meer te wantrouwen dan deze in de Android App store (die vrijwel niet worden geverifieerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Dit is ook de laatste keer dat ik een Samsung toestel koop. Toestel defect? Mag je hem zelf opsturen, kost weer geld, want een toestel van €500+ ga je dan toch wel op z'n minst aangetekend versturen.

Pas na een week krijg ik een status update van de reparatie:

"Onderdelen voor het uitvoeren van de reparatie zijn momenteel niet op voorraad"

Niet eens een vermelding van wat er vervangen moet worden of de verwachte levertijd of wat dan ook. Erg slecht allemaal...bah.

Dat hebben ze bij HTC toch een stuk beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
onkeltje schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:12:
Vraagje,
Ik neem aan dat je Samsung vertrouwd, aangezien je ook een toestel van hun hebt gekocht. Ze hebben zelf pre-installed apps erop staan, welke onderhouden worden buiten de market om. Apps die niet in de market staan zijn niet per definitie onbetrouwbaar (net zoals andersom)

dus nee, dit is niet gevaarlijk (als dat wel zo zou zijn zou samsung een groot probleem hebben)

[ Voor 47% gewijzigd door Prulleman op 31-01-2012 12:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Yucko schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:06:
En anders volgende keer Mobile Odin gebruiken want als het goed is hoogt deze de counter niet op.

[...]

Zelf bezit ik een poolse Note en wanneer ik via Wifi probeer te updaten dan krijg ik de melding dat er geen update is (CSC = XEO en geen DBT of XEN in de lijst te vinden).
Nu kan het best dat er geen update is voor XEO, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat updaten via wifi niet meer gaat wanneer je toestel geroot is. Kan iemand dat bevestigen en uitleggen wat daar de achterliggende gedachte van is? Temeer omdat ik Kies :r niet aan de praat krijg (lees: mijn toestel wordt niet herkend, geprobeerd onder WinXP en Win7)
Dat gedoe met kies heb ik ook gehad. Ik meen dat een beetje toggelen met usb debugging uiteindelijk de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:49:
[...]

Dat gedoe met kies heb ik ook gehad. Ik meen dat een beetje toggelen met usb debugging uiteindelijk de oplossing was.
Bedankt d:)b, daarnet USB-foutopsporing uitgezet en ik kan inderdaad verbinding maken met Kies.

Blijft alleen de vraag staan of je inderdaad geen OTA updates kunt ontvangen wanneer je toestel geroot is.

[ Voor 13% gewijzigd door Yucko op 31-01-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik kon mij eigenlijk ook niet goed voorstellen dat die updates gevaarlijk zouden zijn maar ik hoor het graag nog eens van iemand anders.
Ik neem graag aan dat hier mensen tussen zitten met veel meer ervaring dan ik.
Het is mij wel niet ontgaan dat mensen beweren nooit programma's te installeren die niet uit de Market komen.
Diezelfde bewering heb ik ook al gehoord bij Nokia gebruikers die uitsluitend de Nokia Store vertrouwen.
Dus daarom wilde ik hier ook eens andere meningen horen.
Enfin, ik leer altijd een beetje bij ... bedank hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in het startscherm een map wil aanmaken krijg ik elke keer een force close van TwLauncher
Heeft iemand dit ook ervaren en hoe moet het wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een galaxy note aanschaffen en kan een redelijke deal maken bij T-Mobile.
Maar het is dan wel een branded T-Mobile Note.
Loop ik dan tegen extra problemen op?
Ik krijg eventuele update naar ICS natuurlijk veel later. Tenzij ik hem root en een van de ICS roms erop zet.

Kan ik op een of andere manier de T-Mobile meuk eraf gooien en gewoon de OTA samsung update van ICS installeren?

Ik ben nog niet zo ervaren met android, wel veel gelzen, heb een (simlock vrije) Incredible S en een Archos tablet. Maar ik heb nog nooit geroot of een rom erop gezet.

Heeft iemand ervaring met een T-Mobile note? En advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:57

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:23:
Ik wil een galaxy note aanschaffen en kan een redelijke deal maken bij T-Mobile.
Maar het is dan wel een branded T-Mobile Note.
Loop ik dan tegen extra problemen op?
Ik krijg eventuele update naar ICS natuurlijk veel later. Tenzij ik hem root en een van de ICS roms erop zet.

Kan ik op een of andere manier de T-Mobile meuk eraf gooien en gewoon de OTA samsung update van ICS installeren?

Ik ben nog niet zo ervaren met android, wel veel gelzen, heb een (simlock vrije) Incredible S en een Archos tablet. Maar ik heb nog nooit geroot of een rom erop gezet.

Heeft iemand ervaring met een T-Mobile note? En advies voor me?
Als die software brandend is van T-mobile heb je kans dat de updates via T-mobile lopen, en daar tegen kan je gewoon andere rom installeren, dit kan je makkelijk checken als je telefoon geroot is en met wireshark dan ip's loggen als je probeert te updaten/checken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

AmonTobin schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:36:
Dit is ook de laatste keer dat ik een Samsung toestel koop. Toestel defect? Mag je hem zelf opsturen, kost weer geld, want een toestel van €500+ ga je dan toch wel op z'n minst aangetekend versturen.

Pas na een week krijg ik een status update van de reparatie:

"Onderdelen voor het uitvoeren van de reparatie zijn momenteel niet op voorraad"

Niet eens een vermelding van wat er vervangen moet worden of de verwachte levertijd of wat dan ook. Erg slecht allemaal...bah.

Dat hebben ze bij HTC toch een stuk beter geregeld.
Uhhh, misschien een dooddoener, maar je hebt met de verkopende partij te maken, niet met Samsung.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
SgtStrider schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:01:
[...]

Uhhh, misschien een dooddoener, maar je hebt met de verkopende partij te maken, niet met Samsung.
Uhhh, nee...niet echt. Niet in de zin dat je even naar de winkel gaat waar je 'm gekocht hebt en direct een nieuwe meekrijgt. Ik heb het toestel bij Studentmobiel besteld en daar geldt een DOA periode van 14 dagen. Alléén dan kun je een vervangend toestel verwachten. Anders heb je 2 opties:

1. Toestel zelf opsturen naar reparatiecentrum i.o.v. Studentmobiel = Dynafix
2. Toestel zelf opsturen naar reparatiecentrum i.o.v. Samsung = Gsmrepareren

Ik heb optie twee gekozen, leek me toch de beste optie aangezien zij direct door Samsung aangestuurd worden..dan zou je toch betere en snellere service verwachten.

Achteraf gezien had optie 1 wellicht beter geweest aangezien HTC ook Dynafix aanstuurt voor reparaties en ik opzich wel positieve ervaring met ze heb, maar ja...achteraf...

HTC had daarbij ook nog het fatsoen om zelf een transporteur in te zetten om het defecte toestel -kosteloos- op te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 01-02-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:07:
Als ik in het startscherm een map wil aanmaken krijg ik elke keer een force close van TwLauncher
Heeft iemand dit ook ervaren en hoe moet het wel?
Ik heb die TwLauncher ook ongeveer 5 minuten op mijn Note gehad.
Onmiddelijk had ik al een hangup en 2 minuten later heb ik dat TwLauncher al vaarwel gezegd.

Ik weet het niet maar volgens mi scheelt er iets met die app.
Bij de beoordelingen zag ik ook al een paar ontevreden mensen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

AmonTobin schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:50:
[...]
Alléén dan kun je een vervangend toestel verwachten.
Ik snap je verhaal wel, maar je rant tegenover Samsung vind ik onterecht. De verkopende partij is verantwoordelijk voor een goede werking van je telefoon, niet Samsung. Dat Studentmobiel het makkelijk heeft doordat zij alles van zich af (proberen te) schuiven is een ander verhaal, wettelijk gezien blijven ze wel verantwoordelijk.

edit; XXLA6 is uit, zie hier

[ Voor 8% gewijzigd door SgtStrider op 01-02-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
SgtStrider schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:16:
[...]

Ik snap je verhaal wel, maar je rant tegenover Samsung vind ik onterecht. De verkopende partij is verantwoordelijk voor een goede werking van je telefoon, niet Samsung. Dat Studentmobiel het makkelijk heeft doordat zij alles van zich af (proberen te) schuiven is een ander verhaal, wettelijk gezien blijven ze wel verantwoordelijk.
Op zich is het met de meeste goedkopere electronische producten vanzelfsprekend dat je bij een defect een nieuwe van de winkel meekrijgt, maar met dure apparaten zoals smartphones (en ook laptops e.d.) moet je in bijna alle gevallen toch echt direct bij de fabrikant zijn en niet bij de verkopende partij, tenzij het een gevalletje DOA is.

Zelfs als de winkels wel direct een vervangend toestel zouden meegeven bij een defect, vind ik niet dat je Samsung dan maar wat 'slack' mag geven omdat de "verkopende partij het toch wel opvangt". Ik verwacht dan toch nog een wat hoger niveau van afhandeling direct door Samsung zelf.

Dat is nu eenmaal hoe het werkt in mijn ervaring, dus dan vind ik mijn kritiek op de afhandeling van Samsung niet meer dan terecht. Zij sturen de reparatie toko aan en zij bepalen de policies voor het terugsturen van het defecte toestel. Als dat niet deugt, dan is Samsung -en alléén Samsung- verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Precies. Ik heb hetzelfde met mijn asus transformer gehad. Na een probleem heb ik geen contact gezocht met amazon uk, maar direct met asus en beroep gedaan op hun garantie. Beetje raar als die (wat niet het geval was overigens) zouden slacken dat ik dan amazon de schuld zou geven.
Het klopt dat klanten vaak rechten hebben bij de verkopende partij. Maar als zij bij de fabrikant aankloppen en die fabrikant gaat akkoord dan zijn alle problemen die daarna ontstaan ook voor rekening van de fabrikant uiteraard. De verkopende partij heeft daar verder geen invloed meer op.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

AmonTobin schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:25:
[...]

moet je in bijna alle gevallen toch echt direct bij de fabrikant zijn en niet bij de verkopende partij, tenzij het een gevalletje DOA is.
Nogmaals, als een winkel/webshop je doorverwijst, dan is dat je eigen keuze. Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar dan moet je wel alle (eventueel negatieve) zaken accepteren van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zo, kunnen we weer ontopic gaan? Laten we het weer eens hebben over het toestel zelf :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En misschien is het ook handig als er een Custom Rom topic komt? Dan vervuild dat de discussie hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Triestig dat ik het weer niet zelf kan vinden, ik moet mijn vraag hier weer stellen.

Het gebeurt dat ik iets ingeef met het toetsenbord op de Note en dat ik dan op "Aanmelden" of iets dergelijks moet klikken.
Dat knopje waar ik dan moet op klikken zit soms onder het toetsenbord en hoger schuiven kan ik niet meer want ik zit al onder aan de pagina.
Dus om aan dat knopje te kunnen moet ik het toetsenbord kunnen sluiten maar hoe doe ge zoiets.
Ik heb mij onnozel gezocht met Google maar helaas, ik kan het niet vinden. :-( 8)7 |:(
Zit hier nog ergens een goede ziel die dat wel weet .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

op de "back" (van je android foon, niet die op je onscreen-toetsenbord) knop drukken? 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Yucko op 01-02-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Yucko schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:39:
op de "back" (van je android foon, niet die op je onscreen-toetsenbord) knop drukken? 8)7
Toch potverdorie wel straf dat dat bij mij eerst niet wilde lukken en nu wel.

Ik heb het nog geprobeerd net voor ik het bericht verstuurde en toen leek dat niet te werken |:(
Enfin, ik ben blij dat het weer opgelost is en zo ...eenvoudig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tips en tricks specifiek voor de Note!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1407787

en
http://tech2.in.com/featu...cks-for-better-use/272142

Doe er je voordeel mee...

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 01-02-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
De lader van de Note heeft, net als de meeste ander laders, een output van 1 Ampère. Nu heeft de Note natuurlijk een flinke Accu dus het duurt best even om hem helemaal vol te laden. Is het mogelijk om met een stevigere lader, bijvoorbeeld 2 Ampère, de Note sneller vol te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

418O2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:36:
En misschien is het ook handig als er een Custom Rom topic komt? Dan vervuild dat de discussie hier niet
Graag! d:)b

Wie wil/gaat het doen? Stuur me anders een DM, dan vervuilen we dit topic niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
janvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:35:
[...]

Graag! d:)b

Wie wil/gaat het doen? Stuur me anders een DM, dan vervuilen we dit topic niet.
Ik heb mijn SGS helemaal custom gehad, maar met mijn Note voel ik daartoe geen behoefte, dus voor mij wordt het hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Heb ook een Note besteld. Hoe kras/schadegevoelig is dit toestel in jullie ogen? Ik lees al wat dat een screenprotector niet echt nodig zou zijn. Maar in verband met de afmetingen zou het toestel toch ook iets meer te verduren kunnen krijgen. Het oppervlak is immers groter.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hebben jullie er echt hoesjes of bescherming om heen? Ergens staat het me een beetje tegen om zo'n telefoon nog groter te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:08:
Heb ook een Note besteld. Hoe kras/schadegevoelig is dit toestel in jullie ogen? Ik lees al wat dat een screenprotector niet echt nodig zou zijn. Maar in verband met de afmetingen zou het toestel toch ook iets meer te verduren kunnen krijgen. Het oppervlak is immers groter.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hebben jullie er echt hoesjes of bescherming om heen? Ergens staat het me een beetje tegen om zo'n telefoon nog groter te gaan maken.
Ondanks gorilla glas kan het scherm toch nog krasjes krijgen (bijv van stof).
Persoonlijk ben ik altijd voor screenprotectors en het beinvloedt de kleuren nauwelijks. Op internet ebay/martkplaats zijn ze nog eens goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik zou zeker een screenprotector gebruiken. Ondanks dat het schijnbaar Gorilla Glass krast het scherm toch relatief snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb in 14 maanden anderhalf krasje op mijn SGS gehad, derhalve heb ik er nu geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in mijn opslag kijk kom ik het volgende tegen

USB opslag
totale ruimte 11.07 GB
Beschikbare ruimte
7.58 GB

Systeemopslag
Beschikbare ruimte
1.41 GB

Hoe moet je dit interpreteren?
Ik dacht dat de opslaggeheugen 16 GB was en werkgeheugen 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dat is inderdaad zeer leuk.

Vooral de link naar XDA is heel bruikbaar.
Ook de hele serie aan codes is geweldig.
Op het einde in de tweede link staat ook een kanon van een batterij in de aanbieding.
Maar voorlopig heb ik nog geen klagen over de meegeleverde battery
desondanks dat ik de Note tot nu toe heel veel heb aanstaan kom ik makkelijk toe voor de ganse dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:59:
Als ik in mijn opslag kijk kom ik het volgende tegen

USB opslag
totale ruimte 11.07 GB
Beschikbare ruimte
7.58 GB

Systeemopslag
Beschikbare ruimte
1.41 GB

Hoe moet je dit interpreteren?
Ik dacht dat de opslaggeheugen 16 GB was en werkgeheugen 1 GB
Je hebt intern 16GB opslag. Dat is ongeveer 14.4GB als ik het goed heb als je de 1000=1024 berekening doet, die veel harde schijf fabrikanten ook doen. Daarvan wordt ongeveer 1GB afgehaald voor het OS en nog eens bijna 1.5GB voor apps en opslag van apps. Dus dan houdt je inderdaad ongeveer 11.07GB intern geheugen over.

Nog steeds genoeg naar mijn zin hoor :). Nochtans laatst een 32GB MicroSD erbij gezet voor drie tientjes en nu dus meer dan 40GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ondanks we nog geen custom rom topic hebben wil ik jullie dit toch niet onthouden. Want er zijn natuurlijk een aantal mensen die met custom kernels spelen en in de volgende link heeft iemand veel moeite gestoken om ze te vergelijken. Samsung-adept Speedmod komt wel als beste uit de bus :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1473733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke custom rom gebruikt iedereen hier? ik draai nog stock (geroot) maar ben benieuwd naar de custom roms en hun voordelen (en e.v.t nadelen). Kan op XDA door de bomen het bos niet meer zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@jeroenvanspier
ik zelf gebruik Rocket rom v21. Maar het ligt er maar aan wat je wilt. Meeste roms bevatten basis tweaks zoals ''thunderbolt'' en andere tweaks hier en daar om de boel te versnellen (en/of zuiniger te maken). Maar er zijn ook roms die zich meer focussen op uiterlijke changes (themes).

Daarnaast is er natuurlijk nog de kernel change. Er zijn er diversen maar aan de top staan FM kernel en Abyss kernel. FM is eigenlijk de ''stabiele' kernel en wordt goed getest en Abyss is soort van ''beta-ish'' wordt ook goed getest, maar voegt vaker features toe, meer updates, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 05-02-2012 20:16 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wil er iemand een custom ROM topic aanmaken, ik denk dat er wel voldoende animo voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
virtualjoe schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:17:
Is het mogelijk om met een stevigere lader, bijvoorbeeld 2 Ampère, de Note sneller vol te laden?
Ik heb een autohouder met lader (Samsung) en als ik navigatie gebruik dan loopt de accu (langzamer dan zonder) leeg met lader. Ik had ook nog een veel kleinere 2A lader en daarmee laadt de accu wel op; deze gebruik ik ook voor mijn Tab in de auto en vroegah voor mijn iPhone. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al de nieuwe update gekregen van ongeveer 70 mb,
Die er onder andere voor zorgt dat je je toetsenbord zo kunt instellen
Dat je met 1 hand kunt typen?
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik zit zelf te twijfelen tussen de galaxy note en de tab. Met een tab ga je neem ik aan niet bellen, met een note kan het nog wel toch?

Qua abonnement ook nog wel redelijk zag ik: http://www.samsungblog.nl/tag/galaxy-note-n7000-vergelijken/

Nu heb ik de Galaxy S en wil ook een Samsung TV kopen met bediening via de Note/Tab.. Wat is het beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:47:
Hoi, ik zit zelf te twijfelen tussen de galaxy note en de tab. Met een tab ga je neem ik aan niet bellen, met een note kan het nog wel toch?
[..]
Zoekveld rechts bovenin. Keyword: bellen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 07-02-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:52:
[...]

Zoekveld rechts bovenin. Keyword: bellen :)
Ja ok dank, maar niet in de zin van kunnen (je kunt met een tab ook bellen heb ik begrepen) maar van doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:56:
[...]

Ja ok dank, maar niet in de zin van kunnen (je kunt met een tab ook bellen heb ik begrepen) maar van doen :)
Er komen meerdere posts tevoorschijn met het antwoord waar jij naar op zoek bent als je zoekt op bellen :)

EDIT: Tweede pagina van de resultaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 07-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:00:
Heeft er iemand al de nieuwe update gekregen van ongeveer 70 mb,
Die er onder andere voor zorgt dat je je toetsenbord zo kunt instellen
Dat je met 1 hand kunt typen?
Ik ben benieuwd.
Ligt eraan welke CSC code je hebt. Mijn XEO (Polen) in ieder geval nog niet. Ik check elke dag handmatig of er een update is ;)
...

Nu heb ik de Galaxy S en wil ook een Samsung TV kopen met bediening via de Note/Tab.. Wat is het beste om te doen?
Probleem van de Samsung app om je tv te bedienen is dat de telefoon versie niet schermvullend is/mee scaled (oftewel zwarte randen rondom) en de Tab versie van het programma niet helemaal lekker uitziet.

Onder het mom van plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/phone_version.png
telefoon versie op Galaxy Note

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/tab_version.png
tab versie op Galaxy Note

Ik mag hopen dat ze het nog een keer oplossen danwel dat het met de 4.0.x versie zichzelf oplost.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 07-02-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken mijn Galaxy Note ....
Ik was er na een paar uur al aan gewend en wil echt niks anders meer!

Maar ik heb eigenlijk deze week pas voor het eerst muziek geluisterd met de note ...
En daar loop ik tegen een groot probleem aan ...
Het valt mij op dat na een half uurtje muziek luisteren (met oortjes) de telefoon echt heel erg warm wordt ...
Zo warm dat ik hem niet tegen mijn oor wil houden want dan krijg ik 100% zeker een brandblaar !!

Ik had hem namelijk in mijn borstzak zitten en ik moest hem er gewoon uithalen want het deed gewoon pijn!
Zo ook in broekzak overigens!

Het gaat om zowel de achterkant EN het scherm ...
Heb het nogmaals getest door met Advanced Task Killer alle apps uit te schakelen voordat ik muziek luister ... maakte geen verschil!

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling !!
Kijk als je 8 a 9 uur achter elkaar muziek luistert is het logisch dat hij warm wordt, maar niet gloeiend heet na een half uurtje ....

Hebben meer mensen er last van (gehad?)

Waar kan het aan liggen ??
Toestel is verder helemaal standaard

Android-versie : 2.3.6
Baseband versie : N7000XXKK5
Kernel versie : 2.6.35.7-N7000XXKKA-CL726566 root@DELL87 #2
Buildnummer : GINGERBREAD.XXKKA

(op de android na, geen flauw idee wat het allemaal inhoudt)

Hoop dat jullie tips/hulp hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
waar had je de telefoon toen je luisterde? In een krappe broekzak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in een borstzakje van mij blouse ... past net maar niet superstrak ...

Ik heb het ook geprobeerd met het toestel los (dus naast me) dan wordt hij op een gegeven moment wel iets warmer (logisch) maar niet heet ....

Als hij op de speaker staat (dus niet met oortjes) is het ook minder als toestel op dezelfde plek zit (borstzakje dus)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Bravo_Joe
Ik zeg upgraden, volgensmij zitten we al op LA4 roms in Nederland (weet niet zeker, gezien ik custom draai). Welke dingen als smoothness fixen, maar ook betere cpu schaling (deepsleep enzo).

[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 07-02-2012 16:47 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

blmp schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:43:
@Bravo_Joe
Ik zeg upgraden, volgensmij zitten we al op LA4 roms in Nederland (weet niet zeker, gezien ik custom draai). Welke dingen als smoothness fixen, maar ook betere cpu schaling (deepsleep enzo).
makkelijk gezegd, maar als je niet de juiste CSC code hebt (of kunt aanpassen naar de juiste code .. ik heb geen XEN of DBT in mijn lijst staan) dan houdt het snel op met updaten want Kies geeft mooi aan dat er geen update is.

En alhoewel ik mijn toestel wel geroot heb (voornamelijk voor AdFree en Droidwall) weiger ik zelf met programma's van derden te moeten gaan flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 07-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Yucko schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:40:
Probleem van de Samsung app om je tv te bedienen is dat de telefoon versie niet schermvullend is/mee scaled (oftewel zwarte randen rondom)
Dit los je op door Spare Parts+ uit de Market te halen en daar 'Compatibility Mode' uit te vinken. Toestel rebooten en alle apps gaan fullscreen. De scaling is niet erg goed maar het werkt wel prettiger voor die enkele app.

Overigens wordt de Note inderdaad wel wat warm met veel gebruik. Maar meer dan 'wat warm' mag hij niet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat warm maakt niet uit, dat is logisch ... wordt een pc-kast immers ook bij veel gebruik als er geen cooler in zou zitten.

Maar hij voelt echt aan als ... uuuhmmm .... als je een bord uit de vaatwasser haalt terwijl de vaatwasser net afgelopen is ...

Over de luidspreker wordt het toestel "gewoon" wat warm ... maar ook al na een half uurtje

Wordt dit een gevalletje Dynafix?
Yucko schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:35:
[...]

makkelijk gezegd, maar als je niet de juiste CSC code hebt (of kunt aanpassen naar de juiste code .. ik heb geen XEN of DBT in mijn lijst staan) dan houdt het snel op met updaten want Kies geeft mooi aan dat er geen update is.

En alhoewel ik mijn toestel wel geroot heb (voornamelijk voor AdFree en Droidwall) weiger ik zelf met programma's van derden te moeten gaan flashen.
Voor mij is dit net chinees, weet niet eens waar je het over hebt :$

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk

Qua abonnement ook nog wel redelijk zag ik: http://www.samsungblog.nl/tag/galaxy-note-n7000-vergelijken/

Note of Tab, die vraag kan enkel jij beantwoorden.

De hamvraag daarbij is gewoon hoe je het toestel juist plant te gebruiken.
Wil je het altijd bij je hebben? Ben je bereid steeds een tas(je) te dragen in geval van de Tab? Ga je bellen met het toestel zelf of eventueel met een Bluetooth headset? Bel je vaak? Hoeveel uren per dag ga je er daadwerkelijk iets op lezen/films kijken/... enzoverder enzovoort

Het voordeel van de Note is een (grote) telefoon en (kleine) tablet in één.
De Tab heeft dan weer een groter scherm maar past zeker niet meer in je broekzak en ermee bellen lijkt me enkel handig via een Bluetooth handset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Om je kennis te laten maken met mijn afweging;

Ik had een iPad en een Nexus S (daarvoor een Asus Tranformer en SE Xperia Arc). Ik lees veel, heel veel op internet. Artikelen, forums, nieuws, het hoort bij mijn dagelijkse bezigheden. Sinds tablets populair werden heb ik er altijd met plezier 1 gehad (wel meerdere soorten in bezit gehad). Maar eigenlijk gebruikte ik ze alleen maar thuis. Vaak had ik geen zin om een hele tablet mee te slepen of op straat tevoorschijn te toveren voor het nieuws.

Resultaat was dat ik buitenshuis vrijwel alles deed via de smartphone. Uiteindelijk heeft mij dat tot de keus gedreven om de iPad en Google Nexus S weg te doen en er de Note voor terug te nemen. Nog geen moment spijt van gehad! Ik heb het ding altijd bij me (goed te doen in broekzak) en het leest een stuk comfortabeler dan een 'normale' smartphone. Toch is het ding groot genoeg om op de bank ook even wat te lezen :)

Voor mij was de keuze dus duidelijk. Wellicht dat je dit wat op weg helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
Ook mijn afwegingen waren gelijkaardig.
Ik heb nooit een tablet aangeschaft om de eenvoudige reden dat ik deze vrijwel zeker nooit overal mee naartoe ga/kan nemen en het voor mij dus een (te) dure investering wordt voor enkel wat occasioneel gebruik "op de bank".

Anderen vinden het dan weer geen probleem om een Tablet steeds bij te hebben. In combinatie met een kleinere telefoon of bluetooth headset.

Voor mijn gebruik is de Note ideaal. Ik heb hem steeds op zak en integreert al mijn noden. Maar zelf al is het scherm erg groot voor een telefoon, ik ben ervan overtuigd dat veel lezen (wat ik doe) nog comfortabler zal zijn op een nog groter scherm. Maar voor mijn noden is de Note een ideaal compromis tussen leesbaarheid/bruikbaarheid en grootte.

Zoals gezegd, de keuze hangt echt af van de noden en wensen van de gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de 2500 mAh vind ik dat de Note te snel leegloopt.
Daarom denk ik aan de asus memo 370t. Naar verluidt 250 euro waarmee je hopelijk de hele avond makkelijk door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintjebeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb momenteel ook het probleem met snel leeg lopen. De afgelopen weken kon ik, als niet intensieve gebruiker bijna 3 dagen met een acculading doen. Ik heb helemaal niets veranderd en ben hem ook niet intensiever gaan gebruiken en haal nu nog maar hoogstens een dag. Als ik hem iets meer zou gebruiken dan is hij met een halve dag leeg:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:39:
[...]
Dit los je op door Spare Parts+ uit de Market te halen en daar 'Compatibility Mode' uit te vinken. Toestel rebooten en alle apps gaan fullscreen. De scaling is niet erg goed maar het werkt wel prettiger voor die enkele app.
Succes hangt af van het programma. NOS teletekst krijgt een enorm klein scherm (postzegelformaat) na het uitzetten van de compatibility mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niemand heeft hier nog last gehad van het extreem warm worden dus? Kon met de zoekfunctie ook al zowat niks vinden namelijk ....
Ik weet even niet meer wie het toestraks vroeg, maar er werd mij gevraagd, of ik hem in een strakke broekzak had ... wat was de gedachte van diegene erbij dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Warm worden kan, maar extreem warm is niet goed. Het klinkt alsof een proces ervoor zorgt dat je CPU continu word belast. Je zou eens moeten uitzoeken welk proces dit is en indien mogelijk bijbehorend programma deinstalleren (eventueel herinstalleren). Voordat je hem wegbrengt zou ik altijd eerst nog eens een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval een proces wat in werking gaat als ik muziek luister met (de originele) oortjes ...
Maar dat lijkt mij hetzelfde proces als muziek luisteren zonder oortjes, dus over de speakers van de tablofoon.

Want zodra ik de muziek uitzet, (maakt overigens niet uit of het Spotify, muziekplayer of fm-radio is,) dan is die ook met een paar minuten weer afgekoeld.

Zou een factory reset helpen?
Heb hem net 2,5 week ofzo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:42:
Het is in ieder geval een proces wat in werking gaat als ik muziek luister met (de originele) oortjes ...
Maar dat lijkt mij hetzelfde proces als muziek luisteren zonder oortjes, dus over de speakers van de tablofoon.

Want zodra ik de muziek uitzet, (maakt overigens niet uit of het Spotify, muziekplayer of fm-radio is,) dan is die ook met een paar minuten weer afgekoeld.

Zou een factory reset helpen?
Heb hem net 2,5 week ofzo ....
installeer eerst een widget temperatuur monitor.
Maak een screenshot hoe hoog de temp was
Android Market: Perfect System Monitor

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan volgens mij met de Note best goed objecten uit foto's halen of niet soms? Is dr ook een optie dat hij automatisch de randen dan wat bijwerkt om het mooi glad te maken? Of werkt dat principe wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

BetterBatteryStats is erg goed om te zien welk proces een wakelock of partial wakelock veroorzaakt.
Daarnaast is CPU Spy handig om te zien of je Note wel vaak genoeg in deep sleep gaat.

Een custom ROM is nog geen optie neem ik aan. Als je redenen hebt en twijfelt aan een custom ROM kan je de volgende toevoegen aan de redenen. Sommige custom ROMs beperken de cpu speed in locked state als de music player bezig is (bv max 200 MHz)
2 uur fietsen en muziek luisteren en maar 6% batterij afname vind ik prima. EN, het ding wordt niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb sinds 2 weken een Note ik moet zeggen dat hij tot nu toe erg goed bevalt (kom van een HD2 met AmeriCan Android af)

Ik heb nu XXKK5. Als ik op de tel software update draai zij hij dat er geen updates draaien. Inmiddels heb ik Abyssnote als kernel draaien en hij is ook geroot. Maar daar voor wou hij ook al geen updates vinden.
Als ik hier zo hoor wat iedereen van LA4 vind moet ik die toch maar eens gaan downloaden. Zou het alleen liever als update hebben ipv een losse rom. Want ik begin em nu eindelijk een beetje ingericht te krijgen.

Zat nu eigenlijk te wachten op een ICS build custom rom met in ieder geval een final version van CM9. (ik mis CM wel van de HD2. AWD Launcher heb ik er zelf meteen al op gezet. Ik vind die Samsung skin 3x niets).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:08:
Maar niemand heeft hier nog last gehad van het extreem warm worden dus? Kon met de zoekfunctie ook al zowat niks vinden namelijk ....
Ik weet even niet meer wie het toestraks vroeg, maar er werd mij gevraagd, of ik hem in een strakke broekzak had ... wat was de gedachte van diegene erbij dan??
In een strakke broekzak zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat er altijd op de harder/stiller knop gedrukt wordt.
Dit kan er volgens mij voor zorgen dat er een procces loopt wat steeds de toestand controleert en daardoor wordt er meer van de processor gevraagd en dat zou kunnen leiden tot warmer worden.
Dat was mijn gedachtegang, misschien kun je dat eens controleren hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
onkeltje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:20:
[...]

In een strakke broekzak zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat er altijd op de harder/stiller knop gedrukt wordt.
Dit kan er volgens mij voor zorgen dat er een procces loopt wat steeds de toestand controleert en daardoor wordt er meer van de processor gevraagd en dat zou kunnen leiden tot warmer worden.
Dat was mijn gedachtegang, misschien kun je dat eens controleren hé.
lijkt me dat je een druk op harder/zachter wel merkt tijdens muziek luisteren...

Maar het zal ongetwijfeld een process zijn wat ten onrechte 100% cpu vraagt. Er zijn slechts weinig taken waarbij een mobiel echt warm mag worden (bv zware spellen, full hd materiaal encoden/decoden, benchmarks etc.) Muziek luisteren valt hier zeker niet onder. Je zou ook het ook moeten merken in je accu verbruik. Gaat dat ook niet er hard? De warmte moet namelijk ook ergens vandaan komen, en dat is je accu...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag via me note me bestaande e-mail die ik op me pc heb staan in de gaten houden

alleen lukt dit niet

ik doe het volgende

1 applicaties
2 e-mail
3 e-mail instellen (e-mailadres en wachtwoordt invullen van me bestaande e-mail )
4 druk dan op volgende
5 gegevens automatiche installatie controleren doet ie dan
6 dan zegt ie installatie kan niet worden voltooid server ondersteunt geen verificatie

wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vul je in? Misschien niet automatisch, maar handmatig invullen? Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doet het geen van beide heb kpn

wat ik invul is me wachtwoordt en e-mail adres

handmatig me wachtwoordt en e-mail adres de rest staat al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Vandaag eindelijk me Note terug...wat een verademing zeg!

Respect voor m'n 4 jaar oude iPhone 2G die na al die tijd nog steeds trouw blijft functioneren, maar wat is het toch fantastisch als je dat grote scherm weer tot je beschikking hebt.

Ik gebruik de Note erg veel voor browsen, nieuws lezen, mailen, sociale apps, mediacenter bedienen, notities maken, afspraken bijhouden etc etc...en dat werkt met de Note toch een flink stuk fijner en efficienter..

Dat waren 2 (en een half) behoorlijke 'zware' weken moet ik toch wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:07:

Tip: wachtwoord is nóóit met dt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:07:

Misschien moet je geen wachtwoord en e-mailadres gebruiken maar een wachtwoord en inlognaam. Deze kan verschillen. Verder moet je, neem ik aan, ook de pop3 en smtp server goed instellen. Of wil je het op IMAP gaan doen?

Zelf zou ik het gewoon door laten sturen naar je GMail en deze naar je telefoon laten pushen. Op je computer kun je dan GMail ophalen via de webclient of via IMAP. Het nadeel van pop3 is namelijk dat er maar één kopie bestaat.

Verder helpt het in het vervolg als je wat meer en duidelijkere informatie geeft. Je bent nu zo onduidelijk namelijk dat ik maar moet raden wat precies het probleem is. Probeer bijv. precies aan te geven wat je hebt ingevuld en welke stappen je hebt ondernomen waarmee het niet lukt. Geef daarnaast ook aan wat je wel al hebt geprobeerd, behalve roepen hier op GoT dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik zit met het probleem dat ik met éénhandig bedienen niet bij de notification balk van mijn Galaxy Note kom, daar zit 'ie te hoog voor.
Is er een manier om deze statusbalk ergens anders te positioneren? Bijvoorbeeld onder/links/rechts?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik denk dat met gewone apps sowieso niet kan, maar misschien wel met bepaalde custom ROMS?

Of kun je misschien iets van een snelkoppeling aanmaken of een bepaalde veeg op je scherm die je kan toewijzen aan het commando om de notification balk naar beneden te krijgen?

Misschien roep ik nu wel hele vreemde dingen, maar het kan goed zijn dat dergelijke tweaks bestaan, maar dat ik er geen weet van heb.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Ale-Gu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:03:
Ik zit met het probleem dat ik met éénhandig bedienen niet bij de notification balk van mijn Galaxy Note kom, daar zit 'ie te hoog voor.
Is er een manier om deze statusbalk ergens anders te positioneren? Bijvoorbeeld onder/links/rechts?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik denk dat met gewone apps sowieso niet kan, maar misschien wel met bepaalde custom ROMS?

Of kun je misschien iets van een snelkoppeling aanmaken of een bepaalde veeg op je scherm die je kan toewijzen aan het commando om de notification balk naar beneden te krijgen?

Misschien roep ik nu wel hele vreemde dingen, maar het kan goed zijn dat dergelijke tweaks bestaan, maar dat ik er geen weet van heb.
Met adw launcher kun je instellen dat als je op de home knop drukt dat je je notificaties weergeeft.ook is die in landscape te gebruiken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reyals schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:25:
[...]

Met adw launcher kun je instellen dat als je op de home knop drukt dat je je notificaties weergeeft.ook is die in landscape te gebruiken
Alleen in de launcher, dus dat schiet ook niet erg op denk ik. Met Cyanogenmod 2.3 (7.x) kun je tablet mode aanzetten, welke de statusbar onderin zet. Deze is echter niet beschikbaar voor de Note. Verder zou je ook ICS kunnen proberen in tablet-modus, alleen maakt dit het lettertype erg klein. Ik denk dat je beter gewoon twee handen kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik dacht ik restore me backup van voor dat ik een nieuwe kernel installeerde. Boot de telefoon niet meer :P
Dus nu moet ik wel meteen naar een custom rom gaan kijken. Erg vaag heb op me HD2 nog nooit gehad dat een restore niet goed werkte.

En KIES kreeg ik maar niet aan de praat dus kon me XXKKA niet updaten. En wou naar LA4. Ben nu een stock LA4 rom aan het downloaden. Kijken of ik die er via Odin weer op kan krijgen.

Edit:
Na een flash met Odin naar LA4 boot me oude rom weer alleen dan met LA4 update :S ook handig :) nu alleen weer root verkrijgen + ik wil nog ene LA4 radio hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 09-02-2012 14:56 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.