Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
WAZIG! Als ik mijn toestel op NL heb staan ziet ik de setting NIET, zet ik de taal op Engels dan staat ie er wel?! 8)7

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Er is een nieuwe Galaxy Note (LTE) uitgebracht voor AT&T. Deze heeft geen home-button:

Afbeeldingslocatie: http://static.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/2012/01/Official-Samsung-Galaxy-Note-LTE-ATT-Future-winner-pic-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://static.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/2012/01/Official-Samsung-Galaxy-Note-LTE-ATT-Future-winner-pic-3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door timmersr op 15-01-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

timmersr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:39:
Er is een nieuwe Galaxy Note (LTE) uitgebracht voor AT&T. Deze heeft geen home-button:

[afbeelding]
De eerste versie heeft ook gewoon 4G.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerreurBV schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:56:
[...]

De eerste versie heeft ook gewoon 4G.
Oh? Er zit geen LTE en WiMax in de N7000 voor zover ik weet.

Verder heeft dat ding natuurlijk wel een home-button, dat het geen fysieke is, is een ander verhaal :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

alex3305 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:30:
[...]

Oh? Er zit geen LTE en WiMax in de N7000 voor zover ik weet.

Verder heeft dat ding natuurlijk wel een home-button, dat het geen fysieke is, is een ander verhaal :+.
http://www.samsung.com/nl...phone/GT-N7000ZBAXEN-spec

3G: HSPA+ 21 Mbps / 4G LTE

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Zeg, sinds gisteren bezit ik ook een note. Erg leuk om de videobewerking eens uit te proberen.
Na het uploaden van het gemaakte videobestand naar youtube, veranderd de verhouding.
Mijn video staat hier: je ziet meteen wel wat ik bedoel.
http://youtu.be/1rJQjI_mDv8

Vandaag probeerde ik dus het, op mijn computer ook goed werkende, videobestand via de PC op youtube te zetten. Het zelfde resultaat. Heeft iemand een idee hoe dat komt of beter nog, hoe dat te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je niet rechtop gefilmd? Want zo ziet het er namelijk wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:19:
Hoe kan je het uiterst vervelende signaal; HAAL TELEFOON VAN DE LADER uitzetten? Deze wekt mij nl. middenin de nacht; toch zeer onhandig als je je telefoon 's nachts aan de lader hebt.. Thnx!
Als je je geluid van je telefoon uitzet, heb je het dan nog?
Want het lijkt me logisch dat je het geluid uit zet als je gaat slapen, anders hoor je natuurlijk ook geluid als je een sms ontvangt. Ik heb mijn Note altijd naast mij in mijn bed liggen als ie aan het opladen is (telefoon staat altijd op stil/trillen) en ik hoor -zover ik het doorheb- geen geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
stephenophof schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:05:
[...]

Als je je geluid van je telefoon uitzet, heb je het dan nog?
Want het lijkt me logisch dat je het geluid uit zet als je gaat slapen, anders hoor je natuurlijk ook geluid als je een sms ontvangt. Ik heb mijn Note altijd naast mij in mijn bed liggen als ie aan het opladen is (telefoon staat altijd op stil/trillen) en ik hoor -zover ik het doorheb- geen geluid :)
Uhm, ik zou m'n geluid toch niet uitzetten 's nachts, dan ben je in geval van nood dus niet bereikbaar? Kan me voorstellen dat hij die specifieke waarschuwing gewoon uit wil zetten.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Met de app Siltent Time Lite kun je je toestelgeluid uitzetten en ook aangeven welke contacten je wel mogen storen tijdens deze stille periode. Ik gebruik hem icm Timerific, handige apps.

Android Market: Silent Time Lite - Apps op Android Market

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stephenophof Op stil werkt niet want hij trilt je dan wel wakker; app zoals boven beschreven is trouwens een prima oplossing; thnx!!

@Epafroditus Waar wordt de video opgeslagen; de door mij in elkaar gezette video kan ik alleen in het bewerkingsprogramma bekijken op klein gedeelte van het scherm; zou hem graag fullscreen -zonder haperingen..- willen zien.
Telefoon geeft overigens bij exporteren steeds.. exporteren mislukt..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het toestel icm met tv's? En dan heb ik zelf de samsung d6530. Is het makkelijk om filmpjes draadloos mee af te spelen? Is het mogelijk om te spiegelen? Hoe zit het met bijv Powerpoint presentaties op het scherm laten zien of iets via youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je televisie voorzien is van Allshare dan ken je idd zonder problemen draadloos je foto`s, muziek en filmpjes op je tv bekijken.

Geloof dat de meeste nieuwere samsung televisies hier wel mee uitgerust zijn.

Ik doe het via Powerdvd 11 icbm de Powerdvd Remote en dan via de mediacenter pc die op m`n televisie staat aangesloten, dit kan trouwens met elke willekeurige tv zoals je er maar een pc op heb aangesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:10:
@stephenophof Op stil werkt niet want hij trilt je dan wel wakker; app zoals boven beschreven is trouwens een prima oplossing; thnx!!

@Epafroditus Waar wordt de video opgeslagen; de door mij in elkaar gezette video kan ik alleen in het bewerkingsprogramma bekijken op klein gedeelte van het scherm; zou hem graag fullscreen -zonder haperingen..- willen zien.
Telefoon geeft overigens bij exporteren steeds.. exporteren mislukt..
Haha dan slaap ik waarschijnlijk vrij diep. Wordt er nooit wakker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Was er eigenlijk een accessoires topic? Wil een autohouder kopen op ebay (zo eentje denk ik) en vraag me af of deze ook de note vast houdt als er een flip cover op de note zit.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
[Accessoires] Samsung Galaxy Note (GT-i9220)

had je onmogelijk zelf kunnen vinden dus ik neem het je niet kwalijk hoor!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
LOL, en ik had nog wel gezocht klik... excuus :)

edit: heb een OTA update gekregen, improved stability (15.08MB)

[ Voor 101% gewijzigd door jvvj op 19-01-2012 10:13 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
localjoost.nl schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:29:
Was er eigenlijk een accessoires topic? Wil een autohouder kopen op ebay (zo eentje denk ik) en vraag me af of deze ook de note vast houdt als er een flip cover op de note zit.
Die gaat niet passen, met flipcover
Die houders klemmen om de "kale" hoeken.
Alles wat dikker is, past niet in de "houders"

Ik heb deze ook voor de S2, en SGS en op zich werken ze prima, maar ik denk dat het veelvuldig in en uitzetten krassen/slijtage meebrengt in de hoeken, en bovenop waar het klemmetje zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Mijn batterijgebruik is de laatste dagen enorm hoog geweest.
Waar ik normaal gemakkelijk 2,5 dagen deed met een volle batterij was ik nu binnen 18 uur leeg.

Boosdoener bleek de ap GEMIST (uitzending gemist) te zijn die ik een paar dagen geleden heb geinstaleerd.
Zonder dat ik gemist gebruikte werd mijn battterij toch leeggetrokken.
Gemist is nu verwijderd en batterij gaat weer lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 10:09
localjoost.nl schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:38:
LOL, en ik had nog wel gezocht klik... excuus :)

edit: heb een OTA update gekregen, improved stability (15.08MB)
Welke OS versie had je? Ik hoor namelijk dat diverse versies al een update hebben gehad en over het algemeen zijn de reacties erg positief. Ik zit zelf op KKA, maar heb nog geen update melding gehad.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Ik heb even gekeken en ik kan nu ook een OTA update doen (71.16MB). Raar dat de grootte anders is maar misschien komt dat omdat ik een oudere versie had?

Was blijkbaar idd een oudere versie. Ik krijg nu een 2e update en die is ook 15.08MB :)

Ik heb nu XXLA4 trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door DDarkForce op 20-01-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook de XXLA4, ik merk dat de note nog vlotter is geworden en voor de rest kan ik nog geen andere dingen opmerken maar daarvoor is het nog te vroeg voor want dit ga ik nu ook niet uitzoeken want het is al behoorlijk laat en ga nu maar lekker slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
FreshMaker schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Die gaat niet passen, met flipcover
Die houders klemmen om de "kale" hoeken.
Alles wat dikker is, past niet in de "houders"

Ik heb deze ook voor de S2, en SGS en op zich werken ze prima, maar ik denk dat het veelvuldig in en uitzetten krassen/slijtage meebrengt in de hoeken, en bovenop waar het klemmetje zit
Thanks! Heb hem maar wel besteld, voor dat geld kon ik het niet laten :+ heb geen auto, maar binnenkort weekje vakantie met autohuur, denk dat ik wel een weekje zonder de flipcover kan :)

----
@Hmtsjmftsch

Had KL7, nu de XXLA4

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had tot voor kort de RocketROM, maar ik heb gisteren een stock ROM geflasht om de updates gewoon weer via Samsung OTA te krijgen. Ik heb LA3 gepakt zodat ik kon checken of de OTA update van LA4 zou komen. Nu wil het echter dat dit dus mooi niet zo is :P

Weet iemand hoe ik weer helemaal terug kom bij de stock ROM? Moet ik dan unrooten ofzo?
Kan ook op XDA niet vinden wat de stappen hiervoor zijn. Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Er is gewoon een topic met originele roms op xda, met alle info hoe je die kunt installeren. (let er wel op dat rooten met de nieuwste roms niet zondermeer kan!) Heb dit pasgeleden ook moeten gebruiken omdat die Rocket-ROM handel mijn toestel totaal onbruikbaar maakte toen ik daarmee mijn "Chainfire-compatible" backup probeerde te restoren. Zelfs recovery deed het niet meer, en moest voor het eerst sinds mijn "stok-oude" sgs een aantal malen de batterij eruit halen...

Heb nog steeds een (wat oudere) Rocket-ROM versie op mijn Note, maar die gaat er spoedig af. Vage crashes (bijvoorbeeld gaat er van alles flink mis als je draadloos danwel dataverbinding binnen een paar seconde aan/uitzet), lelijke status-icoontjes en incompatible backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagjes

Waarmee maken jullie het scherm van je note mee schoon ?

ik heb nog een flesje staan van het merk digiconnect lcd en tft cleaner plus microfibre cleaning wipes.Kan ik die gebruiken om het scherm van me note mee schoon te maken ?

Ik heb al rondgekeken voor cases en kan uit deze 2 moelijk kiezen.Voor welke zouden jullie gaan en waarom?

nr 1 http://www.mobilefun.nl/3...r-samsung-galaxy-note.htm
nr 2 http://www.mobilefun.nl/3...g-galaxy-note---zwart.htm

Hoe is de levering bij mobilefun ?

Voor de rest dik tevreden over me note

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Schoonmaken is al eerder ter sprake gekomen in dit topic (zoek-functie). Als het gaat om vette vingers e.d. dan helpt een schone, zachte lap stof (t-shirt) prima. Het lukt me vaak al aardig met mijn hand (mits niet vet). Ik gebruik ook geen protector o.i.d. maar ga simpelweg netjes om met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:15
Simpel gewoon een microvezeldoekje kosten nihil en zeer efficiënt . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Stuwie schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:11:
Simpel gewoon een microvezeldoekje kosten nihil en zeer efficiënt . ;)
Tuurlijk kan dat, maar allom aanwezig katoen is net zo effectief. Voordeel van het een paar euri duurdere gorrilaglas die Samsung bij zijn topmodellen gebruikt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Was dit al bekend?
http://www.ubergizmo.com/...updated-for-one-hand-use/

[ Voor 3% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 21-01-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die optie zit er al een tijdje in, sinds KL7 als ik me niet vergis.
Voor mij niet nodig iig, met 1 hand typen op het full size toetsenbord gaat mij prima af.

Zit ondertussen op Rocket ROM v18 met FM 2.0 kernel. Na lang sleutelen heb ik denk ik eindelijk de "magic formula" gevonden. Smooth, nergens lags, battery uitstekend, geen rare wakelocks etc. Ik ben een happy camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ken. schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:45:
Ik had tot voor kort de RocketROM, maar ik heb gisteren een stock ROM geflasht om de updates gewoon weer via Samsung OTA te krijgen. Ik heb LA3 gepakt zodat ik kon checken of de OTA update van LA4 zou komen. Nu wil het echter dat dit dus mooi niet zo is :P

Weet iemand hoe ik weer helemaal terug kom bij de stock ROM? Moet ik dan unrooten ofzo?
Kan ook op XDA niet vinden wat de stappen hiervoor zijn. Anyone? :)
Pak een Rootable ROM en flash deze met ODIN via je PC, vanaf daar kan je weer verder.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag onlangs in een Vodafone winkel een Note met daarop een versie van het NOS teletekst programma. dit programma was absoluut niet schermvullend meer meer iets van 800x600 o.i.d. Dit weerhoudt me er nog van om een Note aan te schaffen. Hoe gaat dit met andere programma's? Zijn er meer programma's die niet schermvullend werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een aantal, maar in mijn ervaring zijn er dit echt maar een paar. Vooral apps die wat ouder zijn en daarna niet echt meer geüpdatet zijn hebben dit probleem, maar dit zijn er heel weinig.

Tot nu toe ben ik er twee of drie tegengekomen, maar dit waren dan ook homebrew apps, welke ik wilde testen of er een bepaalde functionaliteit in zat.

Vergeet niet dat de Galaxy Nexus ook bijna dezelfde resolutie heeft als de Note, en dat dit de flagship telefoon is van Android momenteel. Dat houdt dus in dat de meeste (en eigenlijk alle grote) ontwikkelaars daarvoor willen ontwikkelen.

Edit:
Overigens draai ik nu XXLA4 geroot met Everroot met Mobile Odin Pro toen ik van XXKKA afkwam. Deze rom draait een stuk soepeler en vooral het touchscreen reageert een stuk beter! Daarnaast heb ik JKay mod geïnstalleerd welke veel leuke functionaliteiten toevoegt (meer toggles bijvoorbeeld). In combinatie met ADW Launcher EX en Widgetlocker heb ik nu dus een echt snelle en vooralsnog stabiele telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door alex3305 op 22-01-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

SgtStrider schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:42:
[...]

Pak een Rootable ROM en flash deze met ODIN via je PC, vanaf daar kan je weer verder.
Ik heb het via CWM gedaan aangezien dat als alternatieve mogelijkheid stond beschreven, maar ik krijg nog steeds geen update als ik check for updates doe met mijn XXLA3. Ga het nog wel een keer met Odin proberen anders. Zou wellicht ook aan de niet stock kernel kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hi iedereen, ik ben gans nieuw hier bij Samsung Galaxy Note.
Sinds gisteren heb ik ook zo'n prachtig groot apparaat :9 . Heel fijn zo'n toestel natuurlijk maar er is toch heel wat te doen om dat ding behoorlijk naar de hand te zetten. Ik heb al heel wat in orde gezet maar er valt toch nog wat te doen. Misschien zit hier iemand tussen die mij even kan helpen. Ik had een Nokia C6-01 wat ik ook altijd een fijn apparaatje vond maar iets te klein naar mijn zin. Nu heb ik daar natuurlijk al mijn contactenpersonen opzitten en die wilde ik graag op mijn Note hebben. Neen ze zitten niet op mijn simkaartje maar op het apparaat zelf. Misschien is het hier al eregens ter sprake gekomen, mijn excuses als ik daar over gekeken heb maar er zijn ondertussen al 50 bladzijden en om dat allemaal heel juist te lezen ....
Bij voorbaat dank ...

Nog iets vergeten, misschien kan er ook even vermeld worden welke applicatie eigenlijk onmisbaar zijn en die te vinden zijn in de appstore

[ Voor 7% gewijzigd door onkeltje op 22-01-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ettepet schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:41:
Schoonmaken is al eerder ter sprake gekomen in dit topic (zoek-functie). Als het gaat om vette vingers e.d. dan helpt een schone, zachte lap stof (t-shirt) prima. Het lukt me vaak al aardig met mijn hand (mits niet vet). Ik gebruik ook geen protector o.i.d. maar ga simpelweg netjes om met het apparaat.
Ik gebruik voor mijn scherm te poetsen gewoon een brillendoek.
Die zijn heel zacht en nemen het vuil en vet goed op.
Ik gebruik zo'n doekje gewoon droog.
Zeker GEEN papieren doekjes gebruiken want dat is puur vergift voor een scherm!!!
Papieren doekjes bevatten hout (papier wordt van hout gemaakt) en zullen na enkele beurten het scherm gaan bekrassen ... ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkeltje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:10:
Hi iedereen, ik ben gans nieuw hier bij Samsung Galaxy Note.
Sinds gisteren heb ik ook zo'n prachtig groot apparaat :9 . Heel fijn zo'n toestel natuurlijk maar er is toch heel wat te doen om dat ding behoorlijk naar de hand te zetten. Ik heb al heel wat in orde gezet maar er valt toch nog wat te doen. Misschien zit hier iemand tussen die mij even kan helpen. Ik had een Nokia C6-01 wat ik ook altijd een fijn apparaatje vond maar iets te klein naar mijn zin. Nu heb ik daar natuurlijk al mijn contactenpersonen opzitten en die wilde ik graag op mijn Note hebben. Neen ze zitten niet op mijn simkaartje maar op het apparaat zelf. Misschien is het hier al eregens ter sprake gekomen, mijn excuses als ik daar over gekeken heb maar er zijn ondertussen al 50 bladzijden en om dat allemaal heel juist te lezen ....
Bij voorbaat dank ...

Nog iets vergeten, misschien kan er ook even vermeld worden welke applicatie eigenlijk onmisbaar zijn en die te vinden zijn in de appstore
Simkaart terug in de Nokia steken en dan je telefooncontacten exporteren naar je simkaart,dan terug in de Note en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Inderdaad, maar dan zou ik ze zelf naar de telefoon - GMail account - kopiëren en dan op de computer bijwerken. Dat werkt vind ik toch prettiger dan op de telefoon, ook al is het een 5.3" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
onkeltje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik voor mijn scherm te poetsen gewoon een brillendoek.
Die zijn heel zacht en nemen het vuil en vet goed op.
Ik gebruik zo'n doekje gewoon droog.
Zeker GEEN papieren doekjes gebruiken want dat is puur vergift voor een scherm!!!
Papieren doekjes bevatten hout (papier wordt van hout gemaakt) en zullen na enkele beurten het scherm gaan bekrassen ... ik spreek uit ervaring.
Nu ik er aan denk... Het scherm van mijn note wordt eigenlijk helemaal niet vies. Mijn Galaxy S maakte ik nog wel eens schoon, maar bij de note lijkt het minder nodig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
alex3305 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:33:
^^ Inderdaad, maar dan zou ik ze zelf naar de telefoon - GMail account - kopiëren en dan op de computer bijwerken. Dat werkt vind ik toch prettiger dan op de telefoon, ook al is het een 5.3" scherm.
Dit ga ik eens proberen het lijkt mij een goed idee.
Terug op de simkaart zetten, ik dacht niet dat dat gaat.
Zeker bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkeltje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:54:
[...]

Dit ga ik eens proberen het lijkt mij een goed idee.
Terug op de simkaart zetten, ik dacht niet dat dat gaat.
Zeker bedankt voor de hulp.
Dat is bij de nokia wel heel gemakkelijk hoor zoals het al eerder gezegd is, je moet gewoon naar contacten gaan en alles markeren en de opte kiezen naar de simkaart kopieren dan worden alle contacten naar de simkaart gekopieerd en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
De Nokia Lumia 900 duurde me te lang om te verschijnen :W Een Galaxy Note heb ik dus aangeschaft! Ben benieuwd :) Woensdag is die binnen!

[ Voor 9% gewijzigd door Devrim op 23-01-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje

Het lukt me wel om de beltoon van inkomende oproepen te veranderen

Maar het lukt niet voor de meldingen voor als je bevoorbeeld sms of whats app berichtje krijgt

Hoe kan ik dat veranderen ?

luckyluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:54:
vraagje

Maar het lukt niet voor de meldingen voor als je bevoorbeeld sms of whats app berichtje krijgt

luckyluk
Tonepicker uit de Market downloaden, dan kun je alle ringtones aanpassen :+

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:54:
vraagje

luckyluk
Eh, al eens bij de settings van SMS en de settings van WhatsApp gekeken misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gugger schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:05:
[...]

Tonepicker uit de Market downloaden, dan kun je alle ringtones aanpassen :+
Daar is geen speciale app voor nodig hoor 8)7. Gewoon in de applicatie zelf kijken, daar kun je alle ringtones of meldingsvormen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:10:
[...]

Dat is bij de nokia wel heel gemakkelijk hoor zoals het al eerder gezegd is, je moet gewoon naar contacten gaan en alles markeren en de opte kiezen naar de simkaart kopieren dan worden alle contacten naar de simkaart gekopieerd en klaar is kees.
Het is mij gelukt door de Nokia aan de PC te hangen en dan de contacten naar Outlook te synken.
Daarna weer alles naar de Note synken en dan was kees ook klaar.
Ik dacht dat het niet mogelijk was om die contacten terug op sim te zetten.
Is het niet zo dat je op de simkaart minder velden beschikbaar hebt en dat daarom die contacten er niet meer in passen?
Ik wil het toch nog eens proberen.

Ge hebt gelijk, het gaat inderdaad wel bij Nokia.
Enkele adressen doet hij niet, dat zijn er waarschijnlijk waar teveel velden ingevuld zijn.
Enfin, ik heb toch zeker weer iets bijgeleerd, merci _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door onkeltje op 24-01-2012 09:26 . Reden: test gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Zojuist een goede stylus besteld: Toshiba Stylus Pen, PA3316U-3ETC. Kostte mij 32 euro (afhalen in de buurt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ettepet schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 02:15:
Zojuist een goede stylus besteld: Toshiba Stylus Pen, PA3316U-3ETC. Kostte mij 32 euro (afhalen in de buurt). :)
Leuk voor je, maar wat is er dan zo goed aan? Wat doet ie "beter" dan de meegeleverde stylus?

[ Voor 55% gewijzigd door jvvj op 24-01-2012 10:15 . Reden: quote ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Past iig niet in de Note. Vraag me af of hij goed werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik ben een echte leek wat Android aangaat.
Om iets te downloaden en te installeren daar kan ik nog niet uit wijs.
Ik wilde eens proberen om "Talking Tom Cat 2 Free " op mijn Note te krijgen maar ik snap er niks van.
Misschien is dit geen goed progje maar ik moet met iets beginnen hé.
Kan iemand me even uitleggen hoe dat eigenlijk moet gebeuren, liefst in het Nederlands want Engels (Amerikaans) ligt mij technisch ook niet goed.
Ik weet het, dit is en vraag van een echte dummy :?

Bijvoorbaat dank.

Oeps, ik denk dat ik zelf al de oplossing heb. |:(
Ik wilde het proberen om via mijn PC te werken maar dat blijkt wat moeilijker te gaan.
Het te installeren progje komt binnen via G-mail en als ik die mail open met mijn Note dan lijkt dat installeren vanzelf te gaan.
Sorry voor de dummy vraag. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door onkeltje op 24-01-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik begrijp dat je ergens moet beginnen, in jouw geval is dat het instructieboekje van de Note. Lees die eerst eens rustig door anders blijf je met vragen komen die uitgelegd worden in de handleiding staan van je toestel. De gebruikers op GoT zijn niet te beroerd om te helpen maar het is hier ook geen helpdesk. Lees je eerst eens rustig in, het zal veel vragen beantwoorden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Misschien nog en tip: zoek eens naar instructie videos op youtube of iets dergelijks. Beelden zeggen altijd meer dan woorden. ;)
En zoals hierboven al gezegd: als je het antwoord op je vraag niet kan vinden, helpen wij je graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
janvanduschoten schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:17:
Ik begrijp dat je ergens moet beginnen, in jouw geval is dat het instructieboekje van de Note. Lees die eerst eens rustig door anders blijf je met vragen komen die uitgelegd worden in de handleiding staan van je toestel. De gebruikers op GoT zijn niet te beroerd om te helpen maar het is hier ook geen helpdesk. Lees je eerst eens rustig in, het zal veel vragen beantwoorden.
Oei, blijkbaar hebben mijn wijziging en uw antwoord elkaar op het zelfde moment gekruist.
Ge hebt gelijk hoor .... "read the fucking maual " werd vroeger op het werk altijd gezegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 14:32
onkeltje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:07:
Ik wilde eens proberen om "Talking Tom Cat 2 Free " op mijn Note te krijgen maar ik snap er niks van.
Bijvoorbaat dank.
1. Zoek het icoontje van de Android Market en klik erop, dit zal de Android Market openen. Dit icoontje bestaat uit een witte zak met groen handvat en daaronder de tekst "Market" en staat vrijwel zeker op één van je homescreens (één van de zeven schermen die je ziet nadat je op de homeknop hebt gedrukt)
2. In de Android Market druk je op het vergrootglas rechts bovenaan, hiermee open je het zoekveld.
3. Tik de naam in van de applicatie uit de Android Market die je zoekt, in dit geval bv "Talking Tom Cat 2"
4. Selecteer uit de lijst met zoekresultaten de applicatie die je wil. Als deze er niet tussen staat probeer het dan met een andere zoekterm.
5. Na het selecteren van de applicatie kan je deze installeren door op de gepaste knop te drukken.
6. Je krijgt eerst nog een scherm te zien met alle zaken waartoe je deze applicatie toegang geeft als je ze installeert, zodat je kan inschatten of het gaat om een 'betrouwbare' applicatie. Bij heel erg courante applicaties moet je je niet teveel zorgen maken, installeer je iets exotischer bekijk deze dan extra aandachtig
7. Als je de toegang van de applicatie aanvaard, zal deze zich installeren op je telefoon.
8. Eens geinstalleerd, meestal na een kleine minuut, verschijnt er een boodschap hierover in de notificatiebalk (dit is de zwarte dunne balk helemaal bovenaan je homescreen) (voor het homescreen druk dus zoals eerder gezegd op de hometoets onder je scherm).
9. De eerste keer kan je de applicatie ook openen door op de desbetreffende boodschap van je notificatiebalk te klikken. Sleep hiervoor eerst de notificatiebalk naar beneden.
10. Daarna zal de notificatie uit de notificatiebalk verdwijnen.
11. Om daarna toegang te krijgen tot de geinstalleerde applicaties heb je twee mogelijkheden:
11a. Druk op de "Applications" knop (blauw met witte vierkantjes) op je homescreen, hiermee kom je in een overzicht van alle applicatie die op de telefoon zijn geinstalleerd. Deze staan ook op volgorde van installatie, dus de jouwe zal nu laatst staan.
11b voor vaak gebruikte applicaties is het handig een snelkoppeling te zetten op één van je zeven homescreens. Ga hiervoor tewerk zoals bij 11a maar in plaats van kort te klikken op de desbetreffende applicatie, druk je hier lang op en blijf je drukken. Daarna kan je een snelkoppeling plaatsen op één van je homescreens door deze te slepen naar de gewenste plaats (voor een ander scherm sleep deze naar de randen).
12 ter info, alle toepassingen blijven steeds toegankelijk via stap 11a, je kan dus naar hartelust snelkoppelingen verplaatsen/verwijderen/...

Succes en laat maar weten hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
SurfHenk schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:31:
[...]

1. Zoek het icoontje van de Android Market en klik erop, dit zal de Android Market openen. Dit icoontje bestaat uit een witte zak met groen handvat en daaronder de tekst "Market" en staat vrijwel zeker op één van je homescreens (één van de zeven schermen die je ziet nadat je op de homeknop hebt gedrukt)
Succes en laat maar weten hoe het gaat!
Het gaat op die manier inderdaad heel goed.
Ik wilde het natuurlijk weer eens rapper doen via de PC ... groot scherm, muis, toetsenbord.
Ik vind de Note een geweldig apparaat maar er kan nog altijd niets op tegen het gemak van een PC.
De Note is echt een plezier om mee te werken vergeleken met mijn kleine Nokia C6-01.
Mailen, internetten gewoon in de luie zetel ... heerlijk. :*)
Maar echt erop werken, da, wint de PC nog altijd maar dat beest kan ik natuurlijk niet in mijn zakken steken :-(
Maar ik heb nu dus wel begrepen dat ik wel apps kan zoeken met mijn PC en eens gevonden afwerken met de Note.
Als ge weet hoe een progje heet wat je wilt hebben is het met de Note ook heel gemakkelijk maar als ge door de aangeboden apps wilt bladeren om toevallig iets leuk tegen te komen dan kies ik toch voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je moet gewoon even wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Via de PC gaat ook heel goed, hoor. In de android market even inloggen met je Google account (zelfde als je gebruikt voor je note). Als je daar nu een app hebt aangeklikt gewoon voor installeren kiezen en hij wordt op je phone geïnstalleerd. Geen gedoe met mail meer nodig! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag dit mooie toestel. kom van een lg x2 af met cyanogenmod. wat een bagger is dat lg bah!
Maar goed nieuwe ronden nieuwe kansen!
Nu heb ik hem gisteren geroot en cwm erop gezet maar die blijft op versie 3.0 staan en blijf ik er problemen mee houden weet iemand hoe ik cwm kan updaten? heb het al via rommanager geprobeert maar lukt niet..
Heb ook al gegoogled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:15:
Ik heb sinds vrijdag dit mooie toestel. kom van een lg x2 af met cyanogenmod. wat een bagger is dat lg bah!
Maar goed nieuwe ronden nieuwe kansen!
Nu heb ik hem gisteren geroot en cwm erop gezet maar die blijft op versie 3.0 staan en blijf ik er problemen mee houden weet iemand hoe ik cwm kan updaten? heb het al via rommanager geprobeert maar lukt niet..
Heb ook al gegoogled ;)
Custom rom erop en je bent van 3.0 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
localjoost.nl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:14:
Leuk voor je, maar wat is er dan zo goed aan? Wat doet ie "beter" dan de meegeleverde stylus?
Zoals ik al eerder in dit topic meldde hebben de betere stylussen (dus ook deze) 1 of 2 knoppen voor speciale functies en kunnen ze op zijn kop direct gebruikt worden om te wissen. De Note ondersteunt dat ook, mits de pen compatible is. Bij een eerdere speurtocht was ik minimaal 50 euro kwijt (kost circa 30$ in de VS).

Verder vind ik je reactie en die erna niet echt respectvol. In plaats van cynisch of sarcastisch te reageren hadden jullie wat beter op kunnen letten in dit topic of je in de materie kunnen verdiepen. Op xda is er een speciaal topic over die je direct vindt als je met google zoekt naar de typeaanduiding van deze pen + 'Note' (vind je ook gelijk diverse enthousiaste bezitters van beiden). Veel mensen zouden trouwens al blij zijn om een grotere, beter hanteerbare stylus te hebben naast de meegeleverde mini-uitvoering.

edit, correctie: deze heeft 1 knop (eenvoudig te bedienen i.t.t. degene die bij de Note zit), er zijn er met zelfs 2. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ettepet op 24-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Custom rom erop en je bent van 3.0 af
Ik heb checkRom revo er op gedraaid maar daar deed ie het ook niet en moest ik vervolgen het weer via me com erop flashen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ettepet schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic meldde hebben de betere stylussen (dus ook deze) 2 knoppen voor speciale functies en kunnen ze op zijn kop direct gebruikt worden om te wissen. De Note ondersteunt dat ook, mits de pen compatible is. Bij een eerdere speurtocht was ik minimaal 50 euro kwijt (kost circa 30$ in de VS).

Verder vind ik je reactie en die erna niet echt respectvol. In plaats van cynisch of sarcastisch te reageren hadden jullie wat beter op kunnen letten in dit topic of je in de materie kunnen verdiepen. Op xda is er een speciaal topic over die je direct vindt als je met google zoekt naar de typeaanduiding van deze pen + 'Note' (vind je ook gelijk diverse enthousiaste bezitters van beiden). Veel mensen zouden trouwens al blij zijn om een grotere, beter hanteerbare stylus te hebben naast de meegeleverde mini-uitvoering.
Dat mag je vinden hoor. Wat ik vind is dat je natuurlijk behalve alleen te posten dat je een stylus hebt gekocht ook meteen even kunnen melden waarom (deze dan beter is). Ik ga in ieder geval niet 20 pagina's terug om te kijken wat jij al eerder erover hebt geschreven. Jij meld iets, en ik ben verplicht om me in die materie te verdiepen en mag ik er dus niets over vragen? Beetje de omgekeerde wereld lijkt me. Ik zit hier overigens niet om alles wat er op het fora gezegd wordt meteen in google te gooien. 8)7

edit: ter verduidelijking, ik lees mijn post als: leuk voor je (echt, leuk voor je :)), met daarna een oprechte vraag wat er beter is aan de door jou bestelde stylus (ik mis nl niet echt functionaliteiten met de meegeleverder stylus). Misschien moet ik bij zo'n uitspraak wat meer emoticons gebruiken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jvvj op 24-01-2012 17:18 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
localjoost.nl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Dat mag je vinden hoor. Wat ik vind is dat je natuurlijk behalve alleen te posten dat je een stylus hebt gekocht ook meteen even kunnen melden waarom (deze dan beter is). Ik ga in ieder geval niet 20 pagina's terug om te kijken wat jij al eerder erover hebt geschreven. Jij meld iets, en ik ben verplicht om me in die materie te verdiepen en mag ik er dus niets over vragen? Beetje de omgekeerde wereld lijkt me. Ik zit hier overigens niet om alles wat er op het fora gezegd wordt meteen in google te gooien.
Nee, maar je verwacht kennelijk wel dat ik je alles voorkauw en dat jij na een gemakzuchtige poging daartoe een beetje gepikeerd kan gaan zitten doen als ik je hierop wijs... 8)7 (en deze is terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Ik heb checkRom revo er op gedraaid maar daar deed ie het ook niet en moest ik vervolgen het weer via me com erop flashen... 8)7
Ik had mijn ASUS TRANSFORMER in mijn hoofd.
Hoe kom jij aan 3.0?
De laatste versie voor de NOTE is 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hij heeft t over ClockWorkMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:38:
[...]

Daar is geen speciale app voor nodig hoor 8)7. Gewoon in de applicatie zelf kijken, daar kun je alle ringtones of meldingsvormen instellen.
In de aplicaties zelf ?

Kunt u mischien vertellen hoe ik daar in kan komen ?

De standaard tonen lukken nu wel erg raar

Hoe kan je een andere toon erin zetten die op je sd kaart staat die je in erin moet drukken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ettepet schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Nee, maar je verwacht kennelijk wel dat ik je alles voorkauw en dat jij na een gemakzuchtige poging daartoe een beetje gepikeerd kan gaan zitten doen als ik je hierop wijs... 8)7 (en deze is terecht)
Ik verwacht dat mede tweakers nuttigere dingen posten dan wat jij deed ja. Snap goed dat je blij bent dat je wat gekocht heb, maar als je het alleen de wereld wilt laten weten raad ik je toch eerder twitter aan dan tweakers. Weet niet of ik nu niet zo goed overkom, of teveel verwacht, maar t.o.v het milestone topic is het niveau hier wel erg ehmm laag. Jammer!

Edit: dit geldt gelukkig niet voor de meeste hier.

[ Voor 3% gewijzigd door jvvj op 24-01-2012 19:27 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:48:
[...]

In de aplicaties zelf ?

Kunt u mischien vertellen hoe ik daar in kan komen ?

De standaard tonen lukken nu wel erg raar

Hoe kan je een andere toon erin zetten die op je sd kaart staat die je in erin moet drukken
Menu toets > instellingen. Verder is dit gewoon basis Android kennis, dus even in de handleiding duiken of een startersgids (oid) voor Android lezen kan geen kwaad :).

Overigens mag de stylus 'discussie' ook gewoon naar het accessoires topic hoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 24-01-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nu weer gewoon ontopic ipv klagen over andermans poststijl. Als je iets ziet wat niet door de beugel kan, maak dan een topicreport aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik dacht dat posters hier enig zelf-initiatief moesten tonen om informatie te achterhalen, en dat je mensen daarop mag wijzen. Zeker als ik hierbij wèl nuttige informatie deel en de ander enkel door gaat drammen als ie fout zit net zolang tot een moderator ingrijpt. Beetje jammer zo. Maar goed, nieuw onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hier meldt zich nog een kersverse Galaxy Note gebruiker :) En een zeer tevreden tot zo ver! Bij mij is de Note nu de vervanger van de combinatie Nexus S/iPad waar ik de laatste maanden mee rond liep (daarvoor Xperia Arc/Asus Transformer) en eerlijk gezegd mis ik het hebben van een tablet nog niet echt. De Note is een zeer waardige vervanger die ik altijd bij heb, in tegenstelling tot de Transformer of iPad ;)

Gelijk een custom rom op gezet (Rocketrom 19.1 met Abyss kernel) en wat mij alles meevalt is de batterijduur. Die is zeer zeker goed voor een hedendaagse smartphone! Tot zover zijn mijn ervaringen positief en ik houd het topic dan ook in de gaten :)

Typisch trouwens hoe je, net als bij een tv, snel went aan de schermgrootte. Andere mensen verbazen zich over mijn telefoon van formaat geboortetegeltje maar ik vind het scherm al 'normaal' na 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik wat mindere ervaringen met de Abyss kernel, bij mij was deze vrij instabiel als ik eerlijk moet zijn. Ik zou dan ook zelf de FM kernel of Speedmod kernel aanraden. Deze tweede gaat inmiddels nu ruim twee dagen op batterij mee :X.

Verder als je XXLA4 pakt, zou ik ook JKay mod erbij installeren en dan heb je verder ook weinig tot geen bloatware. Ook staat er nog ergens @ XDA een lijstje met apps die je kunt verwijderen met Titanium Backup / Root explorer / etc.

Door deze combo blijf je dichter bij Samsung en is in mijn ervaring de telefoon een stuk stabieler. Ik had bijvoorbeeld last van SoD's met de Abyss kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Speedmod heb ik al even geprobeerd, en daar heb ik met andere Samsung telefoons goede ervaringen mee. Het leek me echter een goed idee om Rocketrom eerst even met de bijgeleverde kernel (=Abyss) te testen voor ik er Speedmod of FM tegen aan knal. Toch neig ik ook naar 1 van die laatste 2.

JKay mod had ik al en is een erg leuke toevoeging :) Helaas nog niet af maar het is fijn om toch wat dingetjes aan te passen.

Heh! Ik wilde het eigenlijk tot donderdag aanzien met de Abyss kernel, maar nu kriebelt het steeds meer om toch voor Speedmod te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de test versie 3 van Speedmod gedraaid op RocketROM, maar dat was bij lange na niet zo soepel als Abyss of FM.
Ik wacht rustig af tot hardcore alles heeft geoptimaliseerd, want ik ben sinds mijn SGS1 ook een trouwe Speedmod aanhanger.

Blijf voorlopig toch een voorkeur houden voor FM. Sinds er in 2.0 ook ondersteuning is voor Voodoo LOUDER is de keus helemaal snel gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zullen deze vraag wel vaker gehad hebben, maar hoe is de telefoon in het gebruik? Is die niet te groot? Bijvoorbeeld enkelhandig gebruik zul je moeten afleren waarschijnlijk. Went dat een beetje vlot?

Deze telefoon is zeker vooral handig als je dr vooral andere dingen meedoet dan bellen, zoals browsen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bellen is iets minder handig als je kleinere handen hebt denk ik, maar ik heb best grote klauwen dus daar heb ik geen last van.

Mijn SGS gebruikte ik ook meestal met 2 handen dus dat is niet zo heel erg anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:32:
Ik heb vorige week de test versie 3 van Speedmod gedraaid op RocketROM, maar dat was bij lange na niet zo soepel als Abyss of FM.
Ik wacht rustig af tot hardcore alles heeft geoptimaliseerd, want ik ben sinds mijn SGS1 ook een trouwe Speedmod aanhanger.

Blijf voorlopig toch een voorkeur houden voor FM. Sinds er in 2.0 ook ondersteuning is voor Voodoo LOUDER is de keus helemaal snel gemaakt.
Ja, ik heb dus gisteren toch Speedmod op de Note gezet en het bevalt tot zover juist uitstekend! Soepeler en zuiniger dan Abyss :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:21:
Jullie zullen deze vraag wel vaker gehad hebben, maar hoe is de telefoon in het gebruik? Is die niet te groot? Bijvoorbeeld enkelhandig gebruik zul je moeten afleren waarschijnlijk. Went dat een beetje vlot?

Deze telefoon is zeker vooral handig als je dr vooral andere dingen meedoet dan bellen, zoals browsen oid?
Tsja, bellen is gewoon goed te doen. De telefoon is wat groot ja, maar klein genoeg om comfortabel in 1 hand tegen je hoofd aan te houden.

Verder volledig met Catch22; andere telefoons (heb er _heel_ wat gehad) bediende ik ook vrijwel uitsluitend met 2 handen. Dat is gewoon makkelijker. Het enige wat ik met 1 hand doe is telefoon uit broekzak halen en m'n vriendin bellen. Dat is makkelijk door het unlockscreen dat overal op het scherm werkt en een direct-bellen koppeling rechts op 1 van de homescreens te maken (indien rechtshandig). Alle andere handelingen doe ik met 2 handen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dat pennetje 2x gebruikt om te testen. Dusja... Hoe handig is het?

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 25-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Als ik een app download krijg ik voor het installeren een hele lijst met "machtigingen"
Daar staan dan dingen in over internettoegang, locatie bepalingen enz. Worden die dingen toegepast tijdens de installatie of telkens als je die app gebruikt. Ik bedoel, installeer je dan telkens ook een Big-Brother die altijd al je gegeven overal rondstrooit of blijft die app nog altijd een beetje binnen de privacy?

Zo staat er bijvoorbeeld; "Applicatie kan de status van alle netwerken weergeven".
Op het eerste zicht zou een mens dan toch een beetje bang worden niet. :?

[ Voor 16% gewijzigd door onkeltje op 25-01-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
onkeltje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:52:
Als ik een app download krijg ik voor het installeren een hele lijst met "machtigingen"
Daar staan dan dingen in over internettoegang, locatie bepalingen enz. Worden die dingen toegepast tijdens de installatie of telkens als je die app gebruikt. Ik bedoel, installeer je dan telkens ook een Big-Brother die altijd al je gegeven overal rondstrooit of blijft die app nog altijd een beetje binnen de privacy?

Zo staat er bijvoorbeeld; "Applicatie kan de status van alle netwerken weergeven".
Op het eerste zicht zou een mens dan toch een beetje bang worden niet. :?
sja... hier staat een uitleg van de verschillende machtingen, bij "bekende" apps uit de market zou ik me hier niet te druk om maken, bij dubieuze apps van nog dubieuzere afkomst wel natuurlijk.
http://techpp.com/2010/07...ions-secure-private-data/

die jij aanhaalt stelt niet zoveel voor, de app kan dan voor het ophalen van data bepalen of er uberhaubt verbinding is, (zodat ie niet op een timeout hoeft te wachten)
Network communication – view network state, view Wi-Fi state
This permission is of low importance as it will only allow an application to tell if you are connected to the internet via 3G or Wi-Fi.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:22:
Bellen is iets minder handig als je kleinere handen hebt denk ik, maar ik heb best grote klauwen dus daar heb ik geen last van.

Mijn SGS gebruikte ik ook meestal met 2 handen dus dat is niet zo heel erg anders.
Dit dus. Ik heb ook grote klauwen en had hiervoor een Dell Streak (5"), echter voelt de Note een stuk beter aan dan de Streak. De Streak liet ik namelijk elke week wel een keer vallen :9, en deze eigenlijk nooit.

Verder vind ik het gebruik in landscape toch meestal fijner, dus schakel ik daar toch naar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
alex3305 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:41:
[...]

Dit dus. Ik heb ook grote klauwen en had hiervoor een Dell Streak (5"), echter voelt de Note een stuk beter aan dan de Streak. De Streak liet ik namelijk elke week wel een keer vallen :9, en deze eigenlijk nooit.

Verder vind ik het gebruik in landscape toch meestal fijner, dus schakel ik daar toch naar over.
Ach, maar voor de verhouding; ik heb geen grote klauwen en ook ik heb dus geen moeite met het formaat van de Note :) En ook bijvoorbeeld de HTC Legend (3,2"), iPhone (3,5") en Nexus S (4") hield ik in mijn linkerhand vast en bediende ik met rechts. Dus weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:21:

Het mag duidelijk zijn dat dit toestel niet bedoeld is voornamelijk om te bellen,daar zijn andere en goedkopere opties voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:41:
[...]

Heb hem nog nooit laten vallen maar je moet goed opletten omdat hij zo dun is en redelijk glad.
Mijn vriendin heeft hem 1x in haar handen gehad en ja hoor,gelukkig viel hij op de salon tafel en geen schade.
Het is wel een slippery ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Prulleman schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:00:
[...]

sja... hier staat een uitleg van de verschillende machtingen, bij "bekende" apps uit de market zou ik me hier niet te druk om maken, bij dubieuze apps van nog dubieuzere afkomst wel natuurlijk.
http://techpp.com/2010/07...ions-secure-private-data/
Ale, ik ben toch een beetje gerustgesteld. Ik zal alleen downloaden van de market.

Iets anders, ik heb AVG antivirus geinstalleerd om een beetje in de gaten te houden of ik geen virus binnen krijg. Dit heeft natuurlijk niet veel te maken met die machtigingen.
Maar mijn vraag is eigenlijk, kunt gij mij een goed (liefst gratis) app aanraden die extra beveiliging kan bieden?
Misschien wat overbodig maar ik denk dat men zich tegenwoordig niet genoeg kan beveiligen.
Ik weet dat er ook heel wat instellingen kunnen gedaan worden maar wat dat aangaat zal ik nog wat meer gaan leren over Android .... er is ook zo veel als beginneling.
Eerlijk gezegd, ik heb een diploma van programmeur-systeem analist maar toen ik dat diploma haalde bestond dat allemaal nog niet ....pfff ik word ouder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic in niet bedoeld voor aanbiedingen/prijzen/abonnementen.

[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Heb hem nog nooit laten vallen maar je moet goed opletten omdat hij zo dun is en redelijk glad.
Mijn vriendin heeft hem 1x in haar handen gehad en ja hoor,gelukkig viel hij op de salon tafel en geen schade.
Het is wel een slippery ding
Ik vind de Note eigenlijk in verhouding met andere toestellen (LG O2X, HTC Touch Diamond 2, Samsung GS2) minder glad en ik laat em minder snel uit mn handen vallen...
Misschien komt dat ook omdat ik de flipcover gebruik, dat geeft iets meer stabiliteit.

Wat me wel op valt aan de flipcover, is dat deze nu aardig begint te slijten aan de zijkanten, je kunt nu zowat zien uit welke lagen de cover is opgebouwd... Hopelijk zet dit niet door anders moet ik over een maandje een nieuwe halen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Samsung tears the Galaxy Note to pieces, saves iFixIt the effort (binnenwerk Amerikaanse versie van de Note)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Nu heb ik iets aan de hand waar ik echt niet meer uit kan.
Eerder als ik naar mijn e-mail programma ging van telenet dan ging dat altijd vlot, ook in mijn stamcafé.
Nu maakt hij daar contact via edge (geen 3g) eens ingelogd zie ik mijn mail staan maar blijkbaar is dat gewoon een afbeelding geworden.
Ik kan klikken waar ik wil, ik krijg altijd mijn toetsen bord.
Dus een mail openen dat gaat niet meer of bijvoorbeeld veranderen van postvak in naar postvak uit gaat ook niet meer ...altijd dat toetsen bord.
Nu ben ik thuis en ik heb hetzelfde aan de hand, ook hier met mijn vertrouwde verbinding kan ik geen mails openen of sellecteren enfin ik kan niets.
Ik heb ook geprobeerd met een soft reset maar dat helpt ook niets.
Ook zijn er plots 2 apps die niet meer werken. Als ik op de icoon van zo'n app klik krijg ik:"Applicatie wordt niet geïnstalleerd op uw telefoon".
Ik begrijp er niets meer van, eerst ging alles zo goed en nu dit.
Ik heb uren gelezen in de handleiding en ook hier op het forum maar een oplossing vind ik niet.
Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen.
Zoiets heb ik met mijn Nokia c6-01 nooit meegemaakt, die maakte trouwens verbinding met 3g als er geen WIFI aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Rustig aan :)

Je zult wat meer info moeten geven om het probleem duidelijker te krijgen.

- 'E-mail programma van Telenet'
Is dat een aparte app van Telenet, gebruik je de ingebouwde mailclient of doe je dat via de browser?

- 'Contact via EDGE':
Dat kan, als de 3G verbinding te zwak is schakelt de telefoon over op 2G (GSM/GPRS/EGDE)

- 'altijd toetsenbord'
Afhankelijk van hoe je jouw mail benadert. En wat gebeurt er als je iets intypet op je toetsenbord?

- 'vertrouwde verbinding'
Bedoel je WiFi? Via Telenet?

- '2 apps die niet meer werken'
Welke apps? Waren ze geinstalleerd, komen ze uit de Market of heb je ze er zelf op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Silvin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:52:
Rustig aan :)

Je zult wat meer info moeten geven om het probleem duidelijker te krijgen.

- 'E-mail programma van Telenet'
Is dat een aparte app van Telenet, gebruik je de ingebouwde mailclient of doe je dat via de browser?

- 'Contact via EDGE':
Dat kan, als de 3G verbinding te zwak is schakelt de telefoon over op 2G (GSM/GPRS/EGDE)

- 'altijd toetsenbord'
Afhankelijk van hoe je jouw mail benadert. En wat gebeurt er als je iets intypet op je toetsenbord?

- 'vertrouwde verbinding'
Bedoel je WiFi? Via Telenet?

- '2 apps die niet meer werken'
Welke apps? Waren ze geinstalleerd, komen ze uit de Market of heb je ze er zelf op gezet?
Ik ga via mijntelenet gewoon naar webmail, zo doe ik dat al heel lang.
Ik doe dat hier zo op mijn PC, ik deed dat op mijn Nokia ... nooit problemen en ik deed dat zo ook op de Note.
Ja ik probeer dus te klikken om een mail te openen en dan komt mijn toetsenbord te voorschijn.
Ik kan daar niets typen want er is geen veld of zo om iets in te typen :?
Ik kan klikken waar ik wil, altijd komt dat toetsenbord te voorschijn en dat zowel in portret- als in landscape- stand.

De apps komen van de Market.
Best Funny Ringtone en de andere is Talking Tom2.
Deze apps staan er nu twee dagen op en werkte goed.
Ik bedenk wel dat ik deze verplaatst heb naar mijn SD-kaart.
Ik heb ze willen terugzetten naar de telefoon maar dan zegt het systeem dat die app's niet bestaan :?
Ik kan ze zelfs niet verwijderen want volgens het systeem bestaan ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Nu online
Je gebruikt dus de browser om je webmail te benaderen. Kan je het eens proberen met een andere browser? Dolphin HD of Opera 11 zijn goede kandidaten. Ik ben benieuwd of die hetzelfde probleem geven.

Heb je de SD kaart nog in de telefoon zitten? Kan je de apps via de Market ipv het telefoonmenu verwijderen? Wat is de status van de apps in de market, staat het op geinstalleerd of iets anders?

Tsja, we zullen een beetje moeten improviseren. Beide problemen heb ik nog niet meegemaakt, wellicht dat er nog iemand komt die dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Silvin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:44:
Je gebruikt dus de browser om je webmail te benaderen. Kan je het eens proberen met een andere browser? Dolphin HD of Opera 11 zijn goede kandidaten. Ik ben benieuwd of die hetzelfde probleem geven.

Heb je de SD kaart nog in de telefoon zitten? Kan je de apps via de Market ipv het telefoonmenu verwijderen? Wat is de status van de apps in de market, staat het op geinstalleerd of iets anders?

Tsja, we zullen een beetje moeten improviseren. Beide problemen heb ik nog niet meegemaakt, wellicht dat er nog iemand komt die dat wel heeft.
Ik reageer nu via mijn Note, dus dat werkt wel. Ik ben gewoon op het net gegaan via dat wereldbolletje waar Internet onderstaat. Dat staat standaard op de GSM.
Ik zal eens kijken of ik via de Market die apps kan verwijderen en ik zal ook Opera eens proberen. Dus ik ben even bezig ... ge hoort ervan.

Ik kan het niet begrijpen, ik ben nu ook via dat aardbolletje met daaronder Internet op hett web gegaan en dan naar de site van Telenet en zo naar Webmail en plots schijnt alles weer te werken.
Nu werkt het ook weer als ik via een icoontje rechtstreeks naar naar Wemail ga.
Hoe dit nu komt, ik weet het niet, belangrijk is ... het werkt weer, wat ben ik even blij :*) :*)
Hopelijk blijft dat ook zo.
Nu verder naar de niet werkende apps.

De niet werkende apps heb ik kunnen verwijderen door ze eerst opnieuw te installeren en ze dan te verwijderen. Nu wil ik ze eventueel opnieuw installeren. Is het dan nergens mogelijk om te beslissen waar ik wil installeren, op SD of op telefoon?
Ik heb het nog niet kunnen vinden, het enige wat kan is achteraf de app verplaatsen. maar ja het zal wel iets anders werken dan op een pc hé. Daar kunt ge geen prog handmatig verplaatsen want dan klopt het pad van de snelkoppeling niet meer en nog meer dingen die dan niet meer juist zijn. Android past dat blijkbaar allemaal vanzelf aan of niet? Ik vraag mij dat af omdat na verplaatsing die apps niet meer werkte.

Enfin, voorlopig is hier alles weer in orde, wat een opluchting ...
Bedankt voor de hulp hoor. _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door onkeltje op 27-01-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met android ook 2 verschillende mail accounts koppelen in een postvak IN?

Of van 2 verschillende mail accounts notificaties ontvangen van mailtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Uhm ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Nou mooi, volgende week binnen. Helaas is hij overal nu "uitverkocht". Althans bij KPN. Zat lang te twijfelen of ik moest wachten op de nieuwe quadcores of dat ik gewoon deze moest nemen. Toch voor het laatste gekozen en ik heb echt geen zin om 4 maanden te wachten op de nieuwe toestellen.

Kijk er naar uit en ben benieuwd wanneer de rollout komt van ICS. Al meer info hierover of is het nog steeds akelig stil omtrent deze update?
Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.