Dit is al lang bekend want de galaxy s2 en de note zijn als eerste die de update zullen krijgen.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:44:
Ik dacht dat dit al bekend was, maar dan toch in elk geval de bevestiging:
http://tweakers.net/nieuw...0-update-galaxy-s-ii.html
De laatste tijd is mijn batterij van mij Note erg snel leeg. Hieronder een overzicht van het batterij gebruik. Vannacht rond 1 uur was de batterij vol en heb ik hem van de lader gehaald. Vanmorgen toen ik wakker was de al aardig leeg en op dit moment zit nog op 13%
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Je hebt zo te zien erg veel wakelocks. Kijk ook eens met BetterBatteryStats.
dat zegt, met alle respect, niet zoveel zonder je gebruik 
Ik heb hem sinds vandaag (kom van een SGS). Hij is lekker snel, groot en het scherm is echt super.
Ik heb hem sinds vandaag (kom van een SGS). Hij is lekker snel, groot en het scherm is echt super.
Mijn gebruik kan je toch zien?418O2 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:33:
dat zegt, met alle respect, niet zoveel zonder je gebruik
Si vis pacem, para bellum
Wat sync je, hoeveel sync je, hoe vaak is je scherm aan, zit jw op wifi?
Dat zie je enigszins wel. Hij heeft namelijk nogal wat wake-locks aan de wakker indicatie te zien. Maar precies is inderdaad onbekend.
Verwijderd
Hoe kan het dat spellen zoals shadow guardian en modern combat 3 af en toe haperen?
De note zou dat toch makkelijk vloeiend kunnen draaien?!
Of ligt het aan de resolutie?
Ze zien er overigens wel geweldig uit op het grote scherm! :-)
De note zou dat toch makkelijk vloeiend kunnen draaien?!
Of ligt het aan de resolutie?
Ze zien er overigens wel geweldig uit op het grote scherm! :-)
Verwijderd
Ben mijn s-pen/stylus kwijtgeraakt. Ik denk: ff een nieuwe bestellen maar dat valt tegen! Ze zijn amper te vinden en als ik iets vind dan kost dat ruim 30 Euro!! Heeft iemand een alternatief gezien wat er ook in past?
Is weer op voorraadTerreurBV schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:26:
[...]
Ik zou bijna denken dat je een spam chinees bent.
[...]
Kudt, uitverkocht zoiets moest ik net hebben..
ff zoeken op eBay. Voor een paar euro heb je een setje pennen. Enige nadeel is dat ze niet in de Note zelf passen. Maar ja, de huidige ben je waarschijnlijk ook op die manier verloren...Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:10:
Ben mijn s-pen/stylus kwijtgeraakt. Ik denk: ff een nieuwe bestellen maar dat valt tegen! Ze zijn amper te vinden en als ik iets vind dan kost dat ruim 30 Euro!! Heeft iemand een alternatief gezien wat er ook in past?
Enne, ja, de originele, daar moet je flink voor dokken.
Oh ja, en de alternatieve pennetjes hebben geen button op de pen zelf...
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 22-12-2011 08:02 ]
Mooi dankjeAlessandr0 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 02:08:
[...]
Is weer op voorraadhttps://www.mobilefun.nl/...y-note-accessory-pack.htm
Op xda is er een topic voor de Galaxy Note met diverse modellen die 2 knoppen hebben, en als eraser te gebruiken zijn (simpelweg door de andere kant van de pen te gebruiken).ehtweak schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:57:
Oh ja, en de alternatieve pennetjes hebben geen button op de pen zelf...
Enige nadeel is dat die in Europa belachelijk duur zijn en ze uit de VS 35+ euro verzendkosten erbij durven rekenen... (pen zelf kost daar ongeveer $30)
[ Voor 3% gewijzigd door Ettepet op 22-12-2011 12:28 ]
In het Nederlands reageren of niet reageren aub.
[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 10:21 ]
Graag in het nederlands. Snap dat je graag crosspost tussen fora, maar hier is de voertaal nederlands.
Hallo
ik heb een Note gekocht een poolse model PLS
ik wil de csc veranderen naar XEN ,
ik heb een XEN firmware gedownload en geflashed
met root explorer naar de bestand /system/csc/sales_code.dat gegaan en daar stond PLS veranderd naar XEN gerebooted.. en als ik dan naar *#272*IMEI# ga zie ik alleen PLS als optie is de csc dan nog steeds PLS
kan iemand me hiermee helpen?
Thanks..
ik heb een Note gekocht een poolse model PLS
ik wil de csc veranderen naar XEN ,
ik heb een XEN firmware gedownload en geflashed
met root explorer naar de bestand /system/csc/sales_code.dat gegaan en daar stond PLS veranderd naar XEN gerebooted.. en als ik dan naar *#272*IMEI# ga zie ik alleen PLS als optie is de csc dan nog steeds PLS
kan iemand me hiermee helpen?
Thanks..
Zo, ik heb hem ook. Duitse versie, direct OTA update. In één woord: magistraal. Wat een toestel.
Ja he
Ik ben na 2 dagen nog steeds stunned.
Net een flipcover besteld op Belsimpel.nl, toch wel handig.
Net een flipcover besteld op Belsimpel.nl, toch wel handig.
33 euro? Best duur want bij mij zat deze gewoon in de doos.418O2 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:53:Net een flipcover besteld op Belsimpel.nl, toch wel handig.
Waar heb jij de Note vandaan? En hoeveel er voor betaald?
Niet overal zat die flipcover bij die dingen zijn later toegevoegd.oNo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:05:
[...]
33 euro? Best duur want bij mij zat deze gewoon in de doos.
via de zaak dus niet t volle pondoNo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:05:
[...]
33 euro? Best duur want bij mij zat deze gewoon in de doos.
Verwijderd
Jammer dat de mensen die de note eerder gekocht hebben geen kortingbon hebben gekregen om die flipcover aan te schaffen.TerreurBV schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:27:
[...]
Niet overal zat die flipcover bij die dingen zijn later toegevoegd.
ik heb ook de note aangeschaft zonder die flipcorer.
Bij bol.com stond er toen niks over een flipcover dat die er bij zat, ik denk dat Samsung dat bij een bepaalde batch heeft gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:35:
[...]
Jammer dat de mensen die de note eerder gekocht hebben geen kortingbon hebben gekregen om die flipcover aan te schaffen.
ik heb ook de note aangeschaft zonder die flipcorer.
Flipcover erbij?
Nope. Ik heb 'm vorige week bij gigavolt besteld (en binnen 1 dag in huis), maar geen cover whatsoever in de verpakking.
En ja, updaten ging direct, (zelfs KIES werkte).
Nope. Ik heb 'm vorige week bij gigavolt besteld (en binnen 1 dag in huis), maar geen cover whatsoever in de verpakking.

En ja, updaten ging direct, (zelfs KIES werkte).
Zou er iemand een accessoiretopic willen aanmaken voor de Note in Accessoires & Navigatie ? Zo te lezen is er wel voldoende animo voor.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Righto working on it!janvanduschoten schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:29:
Zou er iemand een accessoiretopic willen aanmaken voor de Note in Accessoires & Navigatie ? Zo te lezen is er wel voldoende animo voor.
[Accessoires] Samsung Galaxy Note (GT-i9220)
[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 23-12-2011 12:02 ]
beste,
ik heb een sgs2 nu ben ik echt aan twijfelen om de note aan te schaffen, bied dit echt een meerwaarde voor de extra 150 euro(ik krijg mijn sgs2 verkocht voor 400)?
ik heb een sgs2 nu ben ik echt aan twijfelen om de note aan te schaffen, bied dit echt een meerwaarde voor de extra 150 euro(ik krijg mijn sgs2 verkocht voor 400)?
Meeste van ons komen van een SG1 of SG2 lees het topic even door of de Note een meerwaarde heeft is een persoonlijke keuze.yasin76 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:
beste,
SG2 is met hardware zeer vergelijkbaar met de Note ze hebben allebei de zelfde CPU alleen op de note is deze overgeklokt op 1.4Ghz en het scherm is natuurlijk groter, ga anders naar je dichts bijzijnde dealer en check hem daar uit neem, hem in je handen en speel er mee.
Op xda staan veel berichten over color banding. Hebben mensen hier last van? Ik namelijk wel, het is totaal niet zichtbaar, behalve bij grijstinten. Erg irritant. Echter wil ik niet mijn Note kwijt zijn voor een paar weken voor een garantiecheck.
Bij een afbeelding als deze?alex3305 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:35:
Op xda staan veel berichten over color banding. Hebben mensen hier last van? Ik namelijk wel, het is totaal niet zichtbaar, behalve bij grijstinten. Erg irritant. Echter wil ik niet mijn Note kwijt zijn voor een paar weken voor een garantiecheck.

Ik zie geen verschil met op mijn pc scherm en note scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 23-12-2011 12:46 ]
Ik wel. Ik zie er allemaal horizontale strepen erdoorheen. Een stuk of drie die iets donkerder of lichter zijn dan de rest. En of ik dan rond pan of scroll, blijven die strepen op dezelfde plek...
Ik ben overgestapt. Dat was een hele goede keus, voor mij. Of dat voor jou zo is kan alleen jij bepalen.yasin76 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:
beste,
Groter scherm en meer power, moet je inderdaad zelf overwegen.
Waarom lagt de app drawer van Launcherpro Plus zo op de Note?
Hier ook.. bij de Rabobank app is het het ergst: dan zie je gewoon vier kleuren onder elkaar ipv een verloopjealex3305 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:21:
Ik wel. Ik zie er allemaal horizontale strepen erdoorheen. Een stuk of drie die iets donkerder of lichter zijn dan de rest. En of ik dan rond pan of scroll, blijven die strepen op dezelfde plek...
Gta 3 is echt super lekker te spelen. Lijkt wel of het gemaakt is voor de Note. Ingame knoppen extra dik gemaakt + graphic tweak(gta3 update) en het ziet er echt lekker uit.
Meiden/vrouwen die steeds zeggen '' zo jij hebt een grote''
elke keer als ik mijn toestel tevoorschijn haal, blijft ook leuk.
Heb trouwens geen last van color banding, Zie afbeelding hierboven perfect op mijn Note.
Bij belcompany kreeg ik een flipcover gratis +40 euro aan accessoires + autoweek voor 18 weken.
Meiden/vrouwen die steeds zeggen '' zo jij hebt een grote''
Heb trouwens geen last van color banding, Zie afbeelding hierboven perfect op mijn Note.
Bij belcompany kreeg ik een flipcover gratis +40 euro aan accessoires + autoweek voor 18 weken.
[ Voor 33% gewijzigd door Alessandr0 op 23-12-2011 21:25 ]
Ik heb hem ook bij de met idd flipcover en 40 euro aan accessoires, die ik gelijk verzilverd heb voor een JABRA carkit voor aan de zonneklep. Weet niet ideaal maar hij doet het prima met mijn oude Desire en helaas dus niet met mijn Note, ze koppelen niet.
Ik ben best tevreden verder met mijn Note maar, weet eigenlijk niet zo goed wat ik er allemaal mee kan, buiten bellen en berichten sturen om.
Cheers
Ik ben best tevreden verder met mijn Note maar, weet eigenlijk niet zo goed wat ik er allemaal mee kan, buiten bellen en berichten sturen om.
Cheers
Mijn jabra headset wilde ook niet koppelen met mijn Note. Probeer eens tegelijk de jabra bluetooth knop in te drukken (zodat de blauwe bluetooth lampje steeds blijft branden) en de Note (bij bluetooth- instellingen) steeds op zoeken naar apparaten te drukken (scannen) , bij mij pakte hij hem wel opeens.Bruintjebeer schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:28:
Ik heb hem ook bij de met idd flipcover en 40 euro aan accessoires, die ik gelijk verzilverd heb voor een JABRA carkit voor aan de zonneklep. Weet niet ideaal maar hij doet het prima met mijn oude Desire en helaas dus niet met mijn Note, ze koppelen niet.
Cheers
Gewoon paar keer doen achter elkaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Alessandr0 op 24-12-2011 13:28 ]
Verwijderd
Even een praktische vraag. Zou de Note niet te groot zijn om mee te nemen tijdens skiën? Eerder nam ik mijn telefoon overal mee naar toe maar met deze Note twijfel ik. Wat is wijs?
Als je de note in een borstzakje oid doet is het geen probleem lijkt me. Heel misschien zal de grote ten koste gaan van de bewegingsvrijheid als je het in een broekzak op heuphoogte doet ongeveer...
Val je vaak? Dan zou ik het niet doen
Zelf neem ik op wintersport (wou dat ik ging dit/komend jaar) een oude N73 mee. Kan ik prima mee bellen, en heb er ook geen moeite mee om die in mn hand te houden zodat ik wat afdalingen kan filmen. Enige echte nadeel is de beeldkwaliteit van de filmpjes, maar ach, liever een kapotte N73 dan een kapotte gloednieuwe note
Verwijderd
Ik zie horizontale strepen bij mijn lock scherm alleen.alex3305 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:21:
edit:
erg bizar, als ik mijn patroonlock weghaal zijn de strepen ook weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 15:32 ]
Homescreen sharing

Background Ice Galaxy
Launcher pro
Digi clock widget
Blur nuevo LP Icon pack
Zwartwitte icons komen van Metrostation icon pack

Background Ice Galaxy
Launcher pro
Digi clock widget
Blur nuevo LP Icon pack
Zwartwitte icons komen van Metrostation icon pack
[ Voor 60% gewijzigd door 42dpi op 25-12-2011 21:25 ]
Verwijderd
Denk dat ik op een dag wel 3/4 keer val dus ik denk dat ik ook maar iets moet regelen. Ik heb gezien hoe snel het glas van een iphone kapot gaat en als de Note net zo breekbaar is, dan is het wel zonde natuurlijk. Volgens mij heb ik hier trouwens nog niemand gehoord die het glas heeft gebroken...localjoost.nl schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:31:
Val je vaak? Dan zou ik het niet doenZelf neem ik op wintersport (wou dat ik ging dit/komend jaar) een oude N73 mee. Kan ik prima mee bellen, en heb er ook geen moeite mee om die in mn hand te houden zodat ik wat afdalingen kan filmen. Enige echte nadeel is de beeldkwaliteit van de filmpjes, maar ach, liever een kapotte N73 dan een kapotte gloednieuwe note
lol, de iPhone is echt zo breekbaar, daar kan geen telefoon tegenop...Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:07:
[...]
Denk dat ik op een dag wel 3/4 keer val dus ik denk dat ik ook maar iets moet regelen. Ik heb gezien hoe snel het glas van een iphone kapot gaat en als de Note net zo breekbaar is, dan is het wel zonde natuurlijk. Volgens mij heb ik hier trouwens nog niemand gehoord die het glas heeft gebroken...
maar als je met je volle gewicht erop valt kan hij wel breken natuurlijk
Ik heb ook wat last hiermeealex3305 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:21:

Lijken allemaal balletjes te staan tussen de blokjes.
Nog even een batterij update. Ik had altijd wif & datablock (3g) aanstaan. Ik heb als test laatst packet data uitgezet (settings - wireless - mobile networks - use packet data), en zag vrij snel dat dit de batterij duur goed verlengd. Gisteren 24 uur gehaald, met redelijk wat gebruik - daarvoor haalde ik met redelijk gebruik 13 uur. Bijna een verdubbeling al. Misschien de moeite waard om ook eens te proberen als de batterij snel op lijkt te gaan en je wifi & packet data altijd aan heb staan.
Meen je dat nu?FreshMaker schreef op maandag 26 december 2011 @ 05:54:
[...]
Ik heb ook wat last hiermee
[afbeelding]
Lijken allemaal balletjes te staan tussen de blokjes.
Die "balletjes" ziet toch iedereen altijd? Dat is een optische illusie, lijkt me niet gelinkt aan het scherm van je Note.
Volgens mij is ie gewoon sarcastisch...toch? Hoop ik...BeArt schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:08:
[...]
Meen je dat nu?
Die "balletjes" ziet toch iedereen altijd? Dat is een optische illusie, lijkt me niet gelinkt aan het scherm van je Note.

LOL, dat ligt er toch vrij duidelijk bovenop
Het is een bekend verschijnsel en is het echt een ilussie ,teken het maar na met paint dan zie het ook .AmonTobin schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:18:
[...]
Volgens mij is ie gewoon sarcastisch...toch? Hoop ik...

Ja, hehe...dat snap ik ook wel. Ik had het juist over de opmerking van FreshMaker...Stuwie schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:49:
[...]
Het is een bekend verschijnsel en is het echt een ilussie ,teken het maar na met paint dan zie het ook .
Verwijderd
Heeft er iemand anders ook dat sommige live wallpapers niet mooi draaien?
Strepen op de achtergrond bv. De animatie zelf beweegt wel gewoon vloeiend maar als
Ik dezelfde live wallpaper bekijk op bv de galaxy nexus, zie ik een groot verschil!
Gevalletje andere resolutie?
Strepen op de achtergrond bv. De animatie zelf beweegt wel gewoon vloeiend maar als
Ik dezelfde live wallpaper bekijk op bv de galaxy nexus, zie ik een groot verschil!
Idd vaak de resolutie, dan zijn de live wallpaper niet aangepast op hoge resolutie devices.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:48:
Heeft er iemand anders ook dat sommige live wallpapers niet mooi draaien?
Verwijderd
yes me note is er
Zit nu aan de lader voor me accu op te laden
Zegt de note ook dat je telefoon vol is of moet je hem eruit halen als je batterijicoon helemaal groen is ?
Zit nu aan de lader voor me accu op te laden
Zegt de note ook dat je telefoon vol is of moet je hem eruit halen als je batterijicoon helemaal groen is ?
ik dejo niet dat samsung blij is met je nick icm je taalvaardigheid.
hij geeft t aan als je accu vol is. zoals zon beetje elke telefoon.
hij geeft t aan als je accu vol is. zoals zon beetje elke telefoon.
Eindelijk vandaag de knoop door gehakt na veelvuldig hier de verschillende forums door gelopen
te hebben toch voor de Note gekozen dus bij deze allen bedankt voor het overhalen
nu maar eens
paar uurtjes spelen met mijn nieuwe speeltje .
te hebben toch voor de Note gekozen dus bij deze allen bedankt voor het overhalen
paar uurtjes spelen met mijn nieuwe speeltje .
ik ben disle dislek dieslc woordblind
Verwijderd
Oke dan zal ik me nickname veranderen
jeps in het accu icoontje zegt die 100 procent
De update ging zeer makkelijk ben naar applicaties gegaan dan instellingen naar beneden scrollen dan tik je op over het toestel dan software-update heb dan alleen wif-fi uitgevinkt en dan bijwerken en hij ging zo lopen heen dus heb nu android versie 2.3.6
jeps in het accu icoontje zegt die 100 procent
De update ging zeer makkelijk ben naar applicaties gegaan dan instellingen naar beneden scrollen dan tik je op over het toestel dan software-update heb dan alleen wif-fi uitgevinkt en dan bijwerken en hij ging zo lopen heen dus heb nu android versie 2.3.6
Verwijderd
vraagje
ik heb in mijn scherm linksboven 3 pijlen in een cirkel staan. Wat is dat ?
In de handleiding kan ik hem alleen maar vinden met 2 pijlen niet met 3
ik heb in mijn scherm linksboven 3 pijlen in een cirkel staan. Wat is dat ?
In de handleiding kan ik hem alleen maar vinden met 2 pijlen niet met 3
Samsung mobile, zou je, om te beginnen, niet drie keer op rij willen posten, maar de editknop willen gebruiken als je zelf de laatste post hebt gemaakt? Daarnaast stellen we het op GoT op prijs dat je eerst zelf zoekt vooradat je een vraag stelt. Begin eens met de handleiding, want het is niet de bedoeling dat wij hier alles voorkauwen.
Verwijderd
Ik heb nu net voor de tweede dag achter elkaar gehad dat hij zomaar uit staat! Oftewel hij heeft zichzelf uit gezet... En dan krijg ik hem
Ook heel moeilijk weer aan! Iemand ook al zoiets mee gemaakt?
Geroot toevallig? Toen mijn Note was geroot had ik om de haverklap last van reboots (voornamelijk bij de Market). Voor de zekerheid even root verwijderd en toen nergens meer vast van gehad. Dit ging wel gepaard met een factory reset, dus ik kan het niet met zekerheid aan de root relaterenVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:26:
Ik heb nu net voor de tweede dag achter elkaar gehad dat hij zomaar uit staat! Oftewel hij heeft zichzelf uit gezet... En dan krijg ik hem
Verwijderd
ja ik heb het ook 2 a 3 keer dit meegemaakt maar niet zoals bij jou dit binnen 2 dagen want ik gebruik de note nu bijna 2 maanden en heb het tot nu dit meegemaakt maar ik heb nu nergens last van en ik ben nog steeds tevreden over de note maar ik lees nu al geruchten dat ze met een opvolger bezig zijn wat ik jammer vindt want de note is amper op de markt maar als er een opvolger op zou komen zijn we toch een half jaar of 9 maanden verder.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:26:
Verwijderd
Ik heb geen reboot gehad, maar als ik mijn scherm wilde unlocken dan bleek ineens de note uit te staan...mijn vrouw heeft de s 2 en bij haar start de telefoon af en toe van zelf op (reboot)
Zou het een Android 2.3.6 kwaal zijn? Knap vervelend in ieder geval..
...en niet geroot trouwens..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 23:33 ]
jup is een bug, schijnen meer mensen last van te hebben... of custom rom 2.3.6 installeren of wachten op een update van samsung...Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:37:
Ik heb geen reboot gehad, maar als ik mijn scherm wilde unlocken dan bleek ineens de note uit te staan...mijn vrouw heeft de s 2 en bij haar start de telefoon af en toe van zelf op (reboot)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ligt aan de stock (standaard vanuit Samsung) kernel. Het probleem doet zich voor met de WiFi-service die ervoor zorgt dat je telefoon niet meer 'wakker wordt' uit zijn 'deep sleep' (een batterijbesparende functie van je kernel).Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:37:
Je hebt 3 opties:
de laatste update van Samsung installeren
geen WiFi gebruiken (of uitzetten voordat je je telefoon 'lockt')
Custom kernel gebruiken (FM Kernel is aan te raden, AbyssNote is als je niet terugdeinst voor wat gevaar

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Heeft iemand enige ervaring met bluetooth gamepads op de Note?
Ik heb wat rondgekeken en ben van plan een van de volgende gamepads aan te schaffen:
- de Phonejoy Analog
- een Logitech F710
- een Sixaxis
- een aftermarket Sixaxis (Van DX achtige shops, die het waarschijnlijk niet doen volgens verschillende bronnen)
Ik heb wat rondgekeken en ben van plan een van de volgende gamepads aan te schaffen:
- de Phonejoy Analog
- een Logitech F710
- een Sixaxis
- een aftermarket Sixaxis (Van DX achtige shops, die het waarschijnlijk niet doen volgens verschillende bronnen)
Had zelf voor mijn GTAB een xbox360 wireless controller gekocht met een wireless (pc-)adapter. [ik gebruik die nu met veel succes voor Skyrim op de pc] Zodra ICS verschijnt kan ik 'em waarschijnlijk zo op de Note gebruiken.
Dat is niet echt handig op de Note, want dan kan je geen MHL kabel aansluiten voor TV-uit voor zover ik weet
Waarom zou je in godsnaam een extern display willen aansluiten op je Note? Oké, waarom een controller, dat was meer een geintje en omdat meerdere mensen Riptide veel beter speelbaar vonden ermee op de Tab. ;-)
Ik kreeg net een update binnen, niet de 2.3.6,want die had ik al. Helaas ook geen ICS :-) Stond bij dat het om "improved stability" ging. Iemand anders hem hier ook al gekregen?
Net geïnstalleerd en even mee gespeeld.localjoost.nl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:22:
Ik kreeg net een update binnen, niet de 2.3.6,want die had ik al. Helaas ook geen ICS :-) Stond bij dat het om "improved stability" ging. Iemand anders hem hier ook al gekregen?
De bug in de muziekspeler dat ie de nummers alfabetisch zette ipv de normale albumvolgorde is opgelost.
Verder geen in het oog springende veranderingen tegengekomen.
Note komt van amazon duitsland en zei gisteravond al iets over een update maar ik zat toen ergens in the middle of nowhere met n zwakke (een streepje) edge connectie.
Huidige firmware : N7000XXKL7
Edit : Problemen in de muziekspeler lijken zich gewoon verplaatst te hebben? Als ik nu via artiest naar mn muziek ga staan alle nummers in omgekeerde volgorde?? Bizar toch dat ze dergelijke elementaire zaken niet vlot opgelost krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Uitzonderling op 29-12-2011 00:00 ]
Waarschuwing voor de updaters:
Momenteel is er geen root voor de KL7 versie. Als je dit gebruikt zou ik even op zoek gaan naar een pre rooted KL7
Momenteel is er geen root voor de KL7 versie. Als je dit gebruikt zou ik even op zoek gaan naar een pre rooted KL7
Verwijderd
Ik heb het ook net geinstaleerd en de note is naar mijn eerste indruk nog vlotter geworden.localjoost.nl schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:22:
En over de mediaplayer heb ik ook even gekeken en ik kan zo geen gekke dingen zien want de artiesten en de liedjes zijn alfabetisch geranschikt bij mij.
Wat ik irritant vind aan de muziekspeler is dat wanneer je en nummer aan het afspelen bent en je weer op 'list' klikt om de lijstweergave te krijgen, dan springt ie weer terug naar bovenaan i.p.v. dat ie teruggaat in de lijst waar het huidige nummer staat....
Stoor ik me mateloos aan en is helaas niet verholpen met de update...Verder vind ik het een fijne speler, dus ik zie het ook niet zo zitten een alternatief uit de market te dowloaden.
Een andere ergernis is de proximity sensor: Het duurt erg lang voordat het scherm weer aanspringt na een gesprek...best wel behoorlijk irritant.
Stoor ik me mateloos aan en is helaas niet verholpen met de update...Verder vind ik het een fijne speler, dus ik zie het ook niet zo zitten een alternatief uit de market te dowloaden.
Een andere ergernis is de proximity sensor: Het duurt erg lang voordat het scherm weer aanspringt na een gesprek...best wel behoorlijk irritant.
[ Voor 14% gewijzigd door AmonTobin op 29-12-2011 02:25 ]
Ik hoop dat je een grapje maakt (hij is in ieder geval erg geslaagdlocaljoost.nl schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:28:
Nog even een batterij update. Ik had altijd wif & datablock (3g) aanstaan. Ik heb als test laatst packet data uitgezet (settings - wireless - mobile networks - use packet data), en zag vrij snel dat dit de batterij duur goed verlengd. Gisteren 24 uur gehaald, met redelijk wat gebruik - daarvoor haalde ik met redelijk gebruik 13 uur. Bijna een verdubbeling al. Misschien de moeite waard om ook eens te proberen als de batterij snel op lijkt te gaan en je wifi & packet data altijd aan heb staan.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:39:
[...]
Ik hoop dat je een grapje maakt (hij is in ieder geval erg geslaagd), je zet hiermee je dataverbinding uit.
Ehm, nee dus ;-) Ik zet alleen 3G uit en geen wifi... (dus blijf een verbinding houden) Maar, na een dag of wat ermee gespeeld te hebben lijkt dit niet het probleem te zijn (helaas). Ben het nog aan het uitzoeken. Het aan / uit zetten van verbindingen doen wel iets goed, want krijg geen watchdog meldingen meer over suspend en events/0 - wat bij mij de processen zijn die regelmatig freaken en 50% cpu gebruiken.SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:39:
[...]
Ik hoop dat je een grapje maakt (hij is in ieder geval erg geslaagd), je zet hiermee je dataverbinding uit.
- blijf het onderzoeken, kan het niet uitstaan - volgens mij moet de Note met wifi/3g makkelijk 1.5 dag mee kunnen gaan, en haal soms maar 12 uur, ook bij weinig gebruik.
edit: watchdog screenshot met suspend events/0
edit2: watchdog screenshot met suspend events/0 - nog erger dan net
[ Voor 11% gewijzigd door jvvj op 29-12-2011 10:03 . Reden: screenshot link toegevoegd ]
Verwijderd
Ik heb mijn note eergister avond van de lader gehaald
En nu, ruim 32 uur later zit ik op nog 42 % !!
Dat is voor het eerst!
Ik heb gisteren heel de tijd wifi aan gehad, een paar spelletjes geïnstalleerd en gespeeld,
Beetje wordfeud, aardig wat geinternet.
Ik ga zo ff die update doen.
En dan maar hopen dat het batterij gebruik hetzelfde blijft!
Hmm, bij mij geeft hij nog geen update aan!
Zo eens met kies kijken.
En nu, ruim 32 uur later zit ik op nog 42 % !!
Dat is voor het eerst!
Ik heb gisteren heel de tijd wifi aan gehad, een paar spelletjes geïnstalleerd en gespeeld,
Beetje wordfeud, aardig wat geinternet.
Ik ga zo ff die update doen.
En dan maar hopen dat het batterij gebruik hetzelfde blijft!
Hmm, bij mij geeft hij nog geen update aan!
Zo eens met kies kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 09:31 ]
Ehm, ja dus. Even opletten en wakker worden. Houd de aan/uitknop op de zijkant ingedrukt en je ziet een popup komen met de beschrijving "Telefoonopties". Hier kun je de "Dataverbindingstand" uitschakelen. "Dataverbinding". Zoals ik al zei. Heeft dus niets met Wi-Fi te maken.localjoost.nl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:16:
[...]
Ehm, nee dus ;-) Ik zet alleen 3G uit en geen wifi...
mogguh!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
En waar zeg ik dat ik het op *die* manier heb gedaan dan?SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:34:
[...]
Ehm, ja dus. Even opletten en wakker worden. Houd de aan/uitknop op de zijkant ingedrukt en je ziet een popup komen met de beschrijving "Telefoonopties". Hier kun je de "Dataverbindingstand" uitschakelen. "Dataverbinding". Zoals ik al zei. Heeft dus niets met Wi-Fi te maken.
mogguh!
Speciaal voor jou dan maar even stap voor stap uitleg:
vanaf homescreen, daar kom je door op de home knop te drukken
druk op de menu knop
Druk dan op settings
Druk op wireless and network
onderin zie je Mobile networks staan
druk daar op
bovenste optie heet "Use packet data"
zet dat vinkje uit.
En als je wifi nog aanstaat, dan heb je gewoon internet.. Wonderbaarlijk
(sorry voor deze ietwat sarcastische post
edit: ow, en dit had uiteindelijk toch geen effect, voor wie het wel gaat proberen
[ Voor 4% gewijzigd door jvvj op 29-12-2011 11:46 ]
Heb je nagedacht voordat je dit bericht plaatste? Je maakt je zelf nu onsterfelijk belachelijk door je zogenaamde "uitleg". Spoiler; wat ik net noemde is precies hetzelfde. Je zet hiermee de dataverbinding uit. Ja. En wat je in feite doet is je telefoon alleen op Wi-Fi gebruiken, logisch dus ook dat dit je batterijduur verlengt, je zet een essentiele functie uit.localjoost.nl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:44:
[...]
En waar zeg ik dat ik het op *die* manier heb gedaan dan?
Speciaal voor jou dan maar even stap voor stap uitleg:
Misschien kan je beter je telefoon in "vliegtuigstand" zetten, gaat 'ie nog langer mee!
Dus jij denkt dat het normaal is dat als je zowel wifi als 3g aan hebt staan de batterij meer verbruikt? Het viel me op - het werkte even - maar bleek achteraf niet zo te zijn. Als je even verder gekeken had dan zie je dat mijn Note (en die van anderen ook - maar lang niet alle Notes) een probleem kunnen hebben met suspend en events/0 linux processen die bonkers gaan. Ik ben op zoek naar een goede oplossing hiervoor en probeer deze te delen met anderen.
Als ik mij dan onsterfelijk belachelijk maak in jouw ogen dan is het maar zo, ik ben hier om ervaringen te delen, jij kennelijk meer om mensen af proberen te zeiken - wat overigens niet echt lukt
Fijne jaarwisseling nog!
Als ik mij dan onsterfelijk belachelijk maak in jouw ogen dan is het maar zo, ik ben hier om ervaringen te delen, jij kennelijk meer om mensen af proberen te zeiken - wat overigens niet echt lukt
Fijne jaarwisseling nog!
Om te beginnen: zo'n instelling hoef ík hier in elk geval niet te zienSgtStrider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:54:
[...]
Heb je nagedacht voordat je dit bericht plaatste? Je maakt je zelf nu onsterfelijk belachelijk door je zogenaamde "uitleg". Spoiler; wat ik net noemde is precies hetzelfde. Je zet hiermee de dataverbinding uit. Ja. En wat je in feite doet is je telefoon alleen op Wi-Fi gebruiken, logisch dus ook dat dit je batterijduur verlengt, je zet een essentiele functie uit.
Misschien kan je beter je telefoon in "vliegtuigstand" zetten, gaat 'ie nog langer mee!

De bedoeling van WIFI samen met 3G is dat Android automatisch switcht tussen deze twee. Het zou dus niet uit moeten maken of je je dataverbinding aan of uit hebt staan in je settings (ongeacht hoe je dit doet) aangezien je telefoon toch de WIFI-verbinding verkiest boven 3G. Nergens wordt een "essentiële functie" uitgezet, want het syncen gaat vrolijk door.
Waar zeg ik dit? Let even op voordat je allerlei onzin loopt te verkondigen. Ik zeik niemand af; ik geef alleen aan dat dit hetzelfde is.localjoost.nl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:59:
Feit blijft dat de accu langer meegaat als je de dataverbinding uitzet. In sommige situaties is dit minder te merken, maar het apparaat moet sowieso de verbinding blijvend opbouwen. Dus is het logisch dat hij meer verbruikt.
Roepen dat iemand zich "onsterfelijk belachelijk maakt" is in mijn boekje wel als afzeiken te kenmerken. Het staat nota bene in het stukje tekst wat jij quote. Dat je nu roept dat ik "allerlei onzin loop te verkondigen" is natuurlijk ook te lezen als afzeiken.SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:45:
[...]
Waar zeg ik dit? Let even op voordat je allerlei onzin loopt te verkondigen. Ik zeik niemand af; ik geef alleen aan dat dit hetzelfde is.
Feit blijft dat de accu langer meegaat als je de dataverbinding uitzet. In sommige situaties is dit minder te merken, maar het apparaat moet sowieso de verbinding blijvend opbouwen. Dus is het logisch dat hij meer verbruikt.
Feit blijft dat jij nog steeds niet snapt dat het aan hebben staan van 2 data verbindingen (wifi & 3g) maar een van de twee bronnen nodig heeft, en het uitzetten van een van de twee dus eigenlijk geen impact op de batterijduur zou moeten hebben, waarvan ik opmerkte dat dit *tijdelijk* wel het geval was. Nogmaals - het was geen fix.
En nu weer over op de orde van de dag: Note al een miljoen keer verscheept (maar hoe vaak daadwerkelijk verkocht?
jongens ff rustig.
zo gauw je wifi hebt gooit android uit zichzelf al het dataverkeer over wifi. daar zijn we het over eens he?
Alleen: als je op wifi zit hou je wel verbinding met het datanetwerk. als je telefoon heel matig 3g bereik (3g reikt minder ver dan 2g) heeft dan switched hij op de achtergrond nog steeds tussen die netwerkmodi. als je hem vastzet op 2g doet hij dat niet. dat kan de besparing verklaren.
cmiir
zo gauw je wifi hebt gooit android uit zichzelf al het dataverkeer over wifi. daar zijn we het over eens he?
Alleen: als je op wifi zit hou je wel verbinding met het datanetwerk. als je telefoon heel matig 3g bereik (3g reikt minder ver dan 2g) heeft dan switched hij op de achtergrond nog steeds tussen die netwerkmodi. als je hem vastzet op 2g doet hij dat niet. dat kan de besparing verklaren.
cmiir
Verwijderd
Waarom zou je alles uit willen zetten op een smart phone die alles kan!
Daarom koop je zo'n apparaat natuurlijk!
Anders ben je beter af met een nokia 3310 :-)
Hier nog steeds geen update trouwens ...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 13:00 ]
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:59:
Waarom zou je alles uit willen zetten op een smart phone die alles kan!
helaas zijn er op xda al zoveel topics aan het probleem dat ik heb gewijd dat ik bang ben dat ik er niet van af kom
Dat kan enorm veel uitmaken, het ligt er alleen net aan waar je je bevindt. Zit jij de hele dag thuis of op kantoor met een wifi verbinding paraat, dan maakt het niet echt uit dat de dataverbinding uitstaat...nee, maar ben jij veel onderweg/buiten de deur waar je geen wifi tot je beschikking hebt, ga je een enorm verschil merken.Ken. schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:20:
[...]
De bedoeling van WIFI samen met 3G is dat Android automatisch switcht tussen deze twee. Het zou dus niet uit moeten maken of je je dataverbinding aan of uit hebt staan in je settings (ongeacht hoe je dit doet) aangezien je telefoon toch de WIFI-verbinding verkiest boven 3G. Nergens wordt een "essentiële functie" uitgezet, want het syncen gaat vrolijk door.
Bijkomstigheid is dan ook dat je op dat moment veel functionalitieit verliest (geen email binnenhalen. whatsapp, etc etc).
(enorm gevalletje 'open deur', ik weet 't...maar volgens mij is die deur toch een beetje verloren gegaan in deze discussie)
[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 29-12-2011 13:44 ]
Net mbv KIES de s/w update uitgevoerd. Jeetje wat duurde dat lang.... Zeker 20 minuten. Maar waar nou de verbeteringen zitten...
Verwijderd
Ik had eerst ook die battery drain, Android systeem verbruik van 82%
Na een paar keer helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal vol laden
Is hij nu volgens mij goed bezig! Zo'n anderhalve dag op één lading,bij best langdurig gebruik van internet,
Wordfeud en spelletjes.
Het beeldscherm is nu de grootste verbruiker, zoals het hoort ;-)
Ik heb de note nu 2 weken en ben er al verslaafd aan :-)
Na een paar keer helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal vol laden
Is hij nu volgens mij goed bezig! Zo'n anderhalve dag op één lading,bij best langdurig gebruik van internet,
Wordfeud en spelletjes.
Het beeldscherm is nu de grootste verbruiker, zoals het hoort ;-)
Ik heb de note nu 2 weken en ben er al verslaafd aan :-)
Verwijderd
Heerlijk mijn nieuwe toestel. Ongelovelijk mooi zon groot scherm.
Batterij was even wennen. Als je de hele tijd internet dan gaat het snel. Maar dat is op alle toestellen zo.
De snelheid van de browser, het netwerk ongelovelijk.
Onlangs sales code naar DBT veranderd om van de KK7 OTA update te genieten. Zeker een verbetering op de NL samsung distro, of de Poolse. Haha.
Ik kom van de Blackberry bold 9700 af, ook een fijn toestel. (snelheid notificaties is toch echt veel sneller dan op Android)
Maar ik ga niet meer terug.
Heeft iemand eigenlijk nog tips voor een notificatie app?
Ik heb trouwens ook op aanraden van eerdere comments de mega accesory pack besteld van Mobilefun. top tip! thanks
Batterij was even wennen. Als je de hele tijd internet dan gaat het snel. Maar dat is op alle toestellen zo.
De snelheid van de browser, het netwerk ongelovelijk.
Onlangs sales code naar DBT veranderd om van de KK7 OTA update te genieten. Zeker een verbetering op de NL samsung distro, of de Poolse. Haha.
Ik kom van de Blackberry bold 9700 af, ook een fijn toestel. (snelheid notificaties is toch echt veel sneller dan op Android)
Maar ik ga niet meer terug.
Heeft iemand eigenlijk nog tips voor een notificatie app?
Ik heb trouwens ook op aanraden van eerdere comments de mega accesory pack besteld van Mobilefun. top tip! thanks
Verwijderd
Draai sinds vanmiddag the ROCKET ROM v12, based on KL7.
Werkt erg lekker tot nu toe, alles voelt super snappy en snel. Ook die irritante vertraging met locken en unlocken is compleet weg. Accu is nu nog weinig over te zeggen.
Er is een "dark theme" gemaakt voor deze ROM, ziet er allemaal erg gelikt uit nu.
Aanrader wat mij betreft.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380284
Werkt erg lekker tot nu toe, alles voelt super snappy en snel. Ook die irritante vertraging met locken en unlocken is compleet weg. Accu is nu nog weinig over te zeggen.
Er is een "dark theme" gemaakt voor deze ROM, ziet er allemaal erg gelikt uit nu.
Aanrader wat mij betreft.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380284
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.
Problemen met KIES horen in dit topic.
Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.