Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:43:
Weet iemand een goede plek waar fifa12 goed uitgelegd word?
Ik wil graag beter worden, maar zomaar spelen vind ik klungelig en inefficient. Ik wil toch graag de basis leren en oefenen.
1. Hoe maak je een 1op1 situatie met de keeper het beste af.
2. Wanneer komt een cross pas goed aan.
3. Wat zijn de basis opbouw vormen van een aanval.
4. Hoe neem je goed een penalty
5. Hoe neem je goed een vrije trap
6. Hoe kom je een man goed voorbij
7. Wanneer is het nuttig om naar links en rechts te drukken (defensief>ultra aanvallend) Wat doet het precies? Gaan bij ultra aanvallend de middenvelders ook in het penalty gebied?
8
1. Als het mogelijk is tweede man zoeken. Anders binnenkant voet om de keeper heen krullen in de lange hoek. Tot slot, L2/LT inhouden en hard in de korte hoek. Binnenkant voet in de lange hoek is echter het meest effectief.
2. Imho is een crosspass aanvallend weinig effectief in Fifa. Alleen nuttig als er tijdens een uitbraak iemand meters en meters vrijstaat, anders duurt het te lang en heeft de tegenstander tijd om terug te komen. Aannemen van een hoge bal duurt ook altijd een eeuwigheid. Verdedigend een crosspass geven kan wel.
3.Om te beginnen is alles persoonlijk. Ik speel het liefst langzaam in de opbouw met veel balbezit, maar er zijn mensen die liever sneller de spitsen zoeken. Dat zul je toch vooral zelf moeten ontdekken. Verder zijn er wel wat algemene tips. Zijkanten zoeken en tegenstander uitspelen is altijd goed. Spits inspelen en wegdraaien kan effectief zijn. Oefenen en nog eens oefenen is echter het belangrijkst. Wat ik wel kan zeggen, als je countert moet je niet gaan treuzelen. Op hoge snelheid counteren is de enige manier om echt goed te counteren. Ook hierbij geldt, oefenen. Want van oefening krijg je inzicht, en zonder inzicht kan je nooit een fatsoenlijke aanval opzetten.
4. Oefenen in de arena. Mijn regel: Geen binnenkant voet, schietknop indrukken tot ongeveer 60/70%, en direct als je de schietknop loslaat richting de bovenhoek sturen. Probeer het in de arena, door de L2/LT in te drukken, eerst eens met de indicator in beeld. Maak voor jezelf een gewoonte aan.
5. Oefenen in de arena, druk op select en dan kan je een muurtje neerzetten. Zoek op youtube filmpjes op, maar het belangrijkste is echt oefenen.
6. L2/LT gebruiken met technische en snelle spelers. Kappen en draaien werkt voor mij 100x beter dan ingewikkeld trucs doen.
7. Geen idee, ik gebruik alleen ultra aanvallend als ik achter sta, en dan heb ik het idee dat je middenvelders meer naar voren gaan en er bij corners ook meer ondersteuning is. Jezelf ingraven heeft weinig zin, tenzij je op de counter speelt met 5 verdedigers, maar daar is niets aan.
Tot slot, tegen de CPU spelen is leuk om de basics te leren, maar je kan alleen goed worden als je online of tegen vrienden speelt. In divisie 10 kan niemand er wat van, dus je hoeft niet bang te zijn dat je wordt vernederd.
Edit: En net als Catch22 hierboven zegt, ga eens klooien met je opstellingen. 4-3-3, of 4-4-2, of 3-4-3 is al een aardig verschil, maar belangrijker is hoe de poppetjes staan. Een linksbenige rechtsbuiten? Twee verdedigende middenvelders, of meerdere aanvallende middenvelders? Een aanvallende middenvelder dicht achter de spits? De details maken de opstelling, en bepaalde dingen kunnen je juist wel of niet liggen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 10-01-2012 19:39
]