Verwijderd

Hahaha, fifa 12 is best een verbetering tov fifa 11, maar JEZUS WAT EEN BUGS zitten er nog in.
Niet normaal, wat een frustratie, zal zo even een filmpje uploaden voor een voorbeeld.

Speel in Divisie 4 dacht ik nu, staat 3-3, krijg ik in de 90e (!!!!!!!!) minuut dit doelpunt tegen:

http://www.ea.com/nl/voetbal/filmpjes/ugc/106256344

Hier istie, roept u maar!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 11:50
Ik wil zojuist beginnen aan een speler toernooi en steeds de melding er is een fout opgetreden. Je keert terug naar het hoofdmenu. Ik heb gisteren nog gespeeld. Kan je eindelijk via de el clasico cup veel coins verdienen. Ligt het eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:33:
Hahaha, fifa 12 is best een verbetering tov fifa 11, maar JEZUS WAT EEN BUGS zitten er nog in.
Niet normaal, wat een frustratie, zal zo even een filmpje uploaden voor een voorbeeld.

Speel in Divisie 4 dacht ik nu, staat 3-3, krijg ik in de 90e (!!!!!!!!) minuut dit doelpunt tegen:

Ja als je zo verliest is het vet irritant. Ik had net een gast die 3 corners scoort, waarvan 2 corners tot stand komen, omdat de keeper loopt te prullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54

Zag je die knipoog van die keeper naar de aanvaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Ik speel FIFA 12 op de PC. Spel zelf loopt goed... maar als ik online speel loopt het super stroef (lag..). Hebben meer mensen hier last van? En kun je de verbindingskwaliteit zien voordat je het spel begint? Heb pas 3 a 4 potjes online gedaan, maar bij alle was de lag zo erg dat er geen lol aan is :|
Dus als iemand tips heeft :)

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik geloof dat iedereen daar wel last van heeft... PS3 is precies hetzelfde en ik vermoed dat die naar dezelfde servers gaat. Maar de oplossing van de problemen is een feature voor Fifa 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
hehe.. zou een goede nieuwe "feature"zijn :X

wel jammer want bij voorgaande FIFAs liep het online behoorlijk goed (was wel op de xbox)...

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Weet iemand of je de basis opstelling van je team kan aan passen?

Volgens mij niet namelijk, echter is om een of andere reden mijn basis opstelling van Ajax aangepast, wat mateloos irritant is.

Want om een of andere reden heb ik Siem de Jong nu in de spits staan in mijn online modus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Kijk even een pagina terug. Daar heb ik precies dezelfde vraag gesteld... Das nog geen 20 posts geleden, had je toch wel zelf even kunnen bekijken ? Die paar pagina`s is de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

@stoofpeer; Ik weet dat je de opstelling niet kan aanpassen. als je m'n vraag leest zie je ook dat ik het zelf beantwoord.

Mijn vraag was waarom de opstelling zomaar veranderd is.

Maar ik begrijp dat het met de update te maken heeft, toch is het wel raar dat een middelvelder in eens in de basis in de spits staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren maar weer eens gespeeld, niet veel aan toegekomen sinds MW3. Vier heerlijke overwinningen geboekt dus na 4 wedstrijden al 12 punten voor divisie 7. Gaat goede kant op dus :) Het grappige is dat ik me vrij snel laat intimideren als een tegenstander de eerste 5 minuten goed blijkt te zijn. Zo had ik gisteren een tegenstander die direct een omhaal maakt en schoten/voorzetten achter het standbeen deed en allerlei trucjes uitvoerde. Na 15 minuten was het dus ook 0-1 voor hem. Uiteindelijk won ik met 2-1!

Wat ik wel triest vind zijn die gasten die quitten nadat ze 3-1 achter komen; gelukkig krijg je dit jaar wel gewoon je punten, een hele verbetering!

Wat me opvalt, en ik ben benieuwd of ik dat juist heb, is dat de verschillen per divisie soms enorm zijn. Het ene potje win ik met 6-0 in divisie 8 om vervolgens met 5-1 afgemaakt te worden in dezelfde divisie. Zelf dacht ik dat je altijd tegen iemand uit dezelfde divisie speelt, al lijkt dat voor mijn gevoel dus niet zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Aghanim schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:15:
Gisteren maar weer eens gespeeld, niet veel aan toegekomen sinds MW3. Vier heerlijke overwinningen geboekt dus na 4 wedstrijden al 12 punten voor divisie 7. Gaat goede kant op dus :) Het grappige is dat ik me vrij snel laat intimideren als een tegenstander de eerste 5 minuten goed blijkt te zijn. Zo had ik gisteren een tegenstander die direct een omhaal maakt en schoten/voorzetten achter het standbeen deed en allerlei trucjes uitvoerde. Na 15 minuten was het dus ook 0-1 voor hem. Uiteindelijk won ik met 2-1!

Wat ik wel triest vind zijn die gasten die quitten nadat ze 3-1 achter komen; gelukkig krijg je dit jaar wel gewoon je punten, een hele verbetering!

Wat me opvalt, en ik ben benieuwd of ik dat juist heb, is dat de verschillen per divisie soms enorm zijn. Het ene potje win ik met 6-0 in divisie 8 om vervolgens met 5-1 afgemaakt te worden in dezelfde divisie. Zelf dacht ik dat je altijd tegen iemand uit dezelfde divisie speelt, al lijkt dat voor mijn gevoel dus niet zo te zijn?
Je speelt altijd tegen een tegenstander uit dezelfde divisie, maar de één is beter dan de ander. Als je iemand treft die al veel heeft gespeeld maar nu pas begint met 1 vs 1 seizoenen, dan zal diegene moeiteloos doorpromoveren naar divisie 5/6. Daarnaast ligt het ook aan welke teams tegenover elkaar staan.

Zelf speel ik altijd met PSV en speel ik dan bijvoorbeeld tegen Santos, weet ik al dat ik gruwelijk veel ruimte krijg op de vleugels en die met Lens en Mertens heel goed kan benutten. Tegen Werder Bremen heb ik het dan bijvoorbeeld bijna altijd erg lastig.

Er zijn dus meerdere factoren die meespelen in je gevoel van niveau van de tegenstander...

• Valachii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:38
Ik word langzamerhand wel een beetje moe van fifa12 hoor, ik speel een carriere met ajax (professional) en kom toch wel erg moeilijk tot scoren. Gisteren weer 3 potjes gespeeld. Excelsior 0-0, roda 0-0 en feyenoord 0-0.
Mijn aanval loopt vaak stuk doordat ik een actie of een steekpaas wil geven met enig risico. zonder risico kom ik gewoon niet door de blokkade van 10 man achter de bal heen! Scoren doe ik vaak uitsluitend uit corners of counters..
Als mogelijke oplossing voor bovenstaande probleem wilde ik mijn vleugelaanvallers iets meer naar binnen zetten zodat de combinatie met de spits makkelijker te maken is. (vleugelaanvallers stonden vaak helemaal aan de zijkant en dus lastig te bereiken) Nu kon dat niet eens! Ik krijg continu een melding waarin zoiets staat van: 'je kan de speler hier niet opstellen, je kan geen twee spelers op dezelfde positie zetten' Na lang proberen heb ik het voor elkaar gekregen dat ik nu 1 spits heb, 1 rechterspits en 1 linksvoor. door deze rolverdeling heb ik nu een rechterspits die, zoals mijn bedoeling was wat dichter bij de spits speelt. De linksvoor blijft echter vrolijk aan de zijkant plakken..

Zucht..

• psvjw
Valachii schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:54:
Ik word langzamerhand wel een beetje moe van fifa12 hoor, ik speel een carriere met ajax (professional) en kom toch wel erg moeilijk tot scoren. Gisteren weer 3 potjes gespeeld. Excelsior 0-0, roda 0-0 en feyenoord 0-0.
Mijn aanval loopt vaak stuk doordat ik een actie of een steekpaas wil geven met enig risico. zonder risico kom ik gewoon niet door de blokkade van 10 man achter de bal heen! Scoren doe ik vaak uitsluitend uit corners of counters..
Als mogelijke oplossing voor bovenstaande probleem wilde ik mijn vleugelaanvallers iets meer naar binnen zetten zodat de combinatie met de spits makkelijker te maken is. (vleugelaanvallers stonden vaak helemaal aan de zijkant en dus lastig te bereiken) Nu kon dat niet eens! Ik krijg continu een melding waarin zoiets staat van: 'je kan de speler hier niet opstellen, je kan geen twee spelers op dezelfde positie zetten' Na lang proberen heb ik het voor elkaar gekregen dat ik nu 1 spits heb, 1 rechterspits en 1 linksvoor. door deze rolverdeling heb ik nu een rechterspits die, zoals mijn bedoeling was wat dichter bij de spits speelt. De linksvoor blijft echter vrolijk aan de zijkant plakken..

Zucht..
Kies dan ook voor PSV :P

Maar wat lukt je niet? Een speler vrij voor de goal zetten of een 1 vs 1 met de keeper uitspelen?

Wat betreft de opstelling. Als je niet met buitenspelers wilt werken, kun je ook één van de standaard andere opstellingen pakken zoals 4-1-2-1-2, maar waarom niet over de zijkant komen met een goede voorzet?

Je zegt dat je steekpasses vaak niet aankomen, maar heb je de passing wel op 'assisted' staan...

• Valachii
psvjw schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:30:
[...]

Kies dan ook voor PSV :P

Maar wat lukt je niet? Een speler vrij voor de goal zetten of een 1 vs 1 met de keeper uitspelen?

Wat betreft de opstelling. Als je niet met buitenspelers wilt werken, kun je ook één van de standaard andere opstellingen pakken zoals 4-1-2-1-2, maar waarom niet over de zijkant komen met een goede voorzet?

Je zegt dat je steekpasses vaak niet aankomen, maar heb je de passing wel op 'assisted' staan...
Haha, ja soms ben ik wel eens jaloers op spelers als mertens hoor! (boerrigter valt tegen in fifa vind ik)
Het lukt mij gewoon nauwelijks om spelers alleen voor het doel te zetten, 1 op 1 speel ik meestal wel uit. (behalve met eriksen, bij hem krijg ik de bal niet tussen de palen :-P) ik strand altijd op het verdedigende blok van de tegenstander, die geven echt nauwelijks ruimte weg.

Ik heb inderdaad gekeken naar een van die standaard opstellingen, maar geen was naar mijn zin :-p

Of ik passing op 'assisted' heb staan zou ik eigenlijk niet eens weten.. ik gebruik gewoon de standaard instellingen.

• psvjw
Moet je even kijken bij je controller settings. Je kan hulp bij passes zetten op CPU-hulp, semi-hulp of handmatig. Zo ook voor voorzetten. Weet niet wie je in de spits hebt staan, maar kan die Sigtorsson niet aardig koppen?

Gisteren maakte ik nog een lekkere goal bij clubs:
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/107107812

beetje jammer dat ik de camerahoek niet heb aangepast, want dan zag je de bal nog beter draaien

• Valachii
psvjw schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:54:
Moet je even kijken bij je controller settings. Je kan hulp bij passes zetten op CPU-hulp, semi-hulp of handmatig. Zo ook voor voorzetten. Weet niet wie je in de spits hebt staan, maar kan die Sigtorsson niet aardig koppen?

Gisteren maakte ik nog een lekkere goal bij clubs:
http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/107107812

beetje jammer dat ik de camerahoek niet heb aangepast, want dan zag je de bal nog beter draaien
Ah bedankt, ik zal vanavond eens kijken bij de controller settings. Sigthorsson kopt er zo af en toe eentje in ja, maar toch vind ik ook hem moeilijk te bereiken. Vertonghen en alderweireld bij corners daarintegen.. :)

Mooie goal hoor! aardige curve zit er in, past allemaal net aan :-)

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:10
Is het eigenlijk mogelijk in Fifa 12 om je opstelling en spelersselectie vast te zetten voor een team? Nu moet ik elke keer alles instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Dreamwire schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:06:
Is het eigenlijk mogelijk in Fifa 12 om je opstelling en spelersselectie vast te zetten voor een team? Nu moet ik elke keer alles instellen...
Misschien even een klein stukje teruglezen in dit topic. Vraag is al een keer of 17 (afgerond naar boven) gesteld... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Laatst online: 20:10
psvjw schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:39:
[...]

Misschien even een klein stukje teruglezen in dit topic. Vraag is al een keer of 17 (afgerond naar boven) gesteld... :X
Sorry mijn fout. Had zitten zoeken op Google en meestal komt Tweakers dan wel naar boven maar deze keer niet, dus dacht dat de vraag nog niet gesteld was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:01
mijn virtuel pro is nu 89 maar ik wil over de 90 maar dat wil niet lukken iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Laatst online: 18:01

ahahhahaha afschuwelijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Voor de geïnteresseerden: PS3/XBOX360 FIFA 12 € 32,95 inclusief verzenden bij www.zavvi.nl.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Vandaag is voor mij echt weer de dag van de afschuwelijke beslissingen. Het moet bij mij wel heel erg bont zijn wil ik gaan lopen schreeuwen naar het scherm maar het is er toch echt van gekomen...

Passes gingen in een helft alleen maar naar het mannetje achter naast of onder me, alles behalve de kant waarop ik wil en aanwijs. Tegenstanders die weer de reuzeslalom eruit kunnen gooien omdat mijn mannetjes weer het binnenste van hun neus proberen te onderzoeken.

Ik haat het spel maar wanneer het werkt is het geweldig... Helaas is dit meestal maar 25% van de tijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik vind het nieuwe verdedigen toch wel dé allergrootste faal van EA Canada (ontwikkelaar) in jaren. Het idee erachter is leuk, maar afgaand op de berichten hier is het een stuk moeilijker voor de gebruikers (en natuurlijk niet voor de CPU want, tja, dat is de CPU). Aanvallen opzich is wel wat makkelijker, maar dat is het alleen als je balbezit hebt (wat ook weer een stuk moeilijker is geworden).

Het was altijd een sterk punt van FIFA: bijna iedereen begreep na een paar potjes wel hoe je kon verdedigen, aanvallen, etc. - nu hebben ze zelfs een tutorial van het verdedigen bij de eerste keer opstarten van het spel...

Ik snap dat je moet 'leren omgaan' met het nieuwe verdedigen, maar dat hoort toch niet bij een spel? Een spel is voor je plezier, en als je dan moet leren om precies goed te timen om de bal te kunnen afpakken dan gaat de fun er al snel vanaf. Meestal is het bij mij nu dat ik 30-40% balbezit heb en de CPU 70%-60%.

Begrijp me niet verkeerd, FIFA 12 is een grote verbetering t.o.v. FIFA 11 maar dat nieuwe verdedigen zorgt voor ongemakkelijke situaties. Situaties waarbij je het schijfje doormidden zou willen breken, en het enige wat je weerhoudt is dat je weet dat het zonde van het geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Je hebt het nog al vaak over de CPU, dus ik krijg het idee dat je (veel) offline speelt en offline kan je het 'oude' verdedigen (legacy defending) gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik vind het hele promotie/degradatie systeem met 1 vs 1 online erg leuk bedacht en mooi om te spelen. Zelf heb ik het idee dat ik Fifa12 nu behoorlijk onder controle heb, vooral het verdedigen gaat prima. Hier had ik in het begin nog vaak problemen mee.

Het enige waar ik wel problemen mee heb is het goed in schieten van een bal in het goal. Op één of andere manier gaat bij mij vrijwel ieder schot net vlak naast of tegen de paal. Is er nog iets dat ik niet goed doe? Kun je nog specifiek richten tijdens het schieten, behalve de looprichting van de speler? Ik heb vaak wedstrijden waarbij de tegenstander 1 kans krijgt en ik een stuk of 10, die ik dan maar met 1-0 win (of soms verlies...).

Heel erg bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik vroeg me af hoe de online scene is voor de pc versie van fifa 12. Ik wil namelijk graag met een controller spelen op mijn laptop en dan het scherm op de televisie door middel van een hdmi kabel.

Verder heb ik een Intel Core 2,13Ghz 3MB L3 cache CPU. Is dit voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Hoe speel ik iemand voorbij bij FIFA '12 op de ps3.

Ik zie allemaal op internet iedereen mooie dingen doen met die bal maar wat doe ik als ik iemand voorbij wil spelen. Is er een lijst met mogelijkheden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Overzicht in-game:

Customise FIFA -> Settings -> Controls -> Button Help --> Skill Moves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
Kan iemand mij uitleggen hoe ik trucjes doe op je eigen helft, dus niet op de die van die tegenstander..
bijv als ik wil schieten en pass knop druk, snel achter elkaar dan maakt ie een kapbeweging, dit doet ie niet op mijn eigen helft. (dan ramt ie de bal naar voren) maar wel op die van de tegenstander? hoe kan dit.. staat er een instelling niet goed? ik beschik over een ps3. en gisteren gepromoveerd naar niv. 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

Koppensneller

winterrrrrr

Probeer het eens met de knop voor hoge pass ipv de schietknop :) Op eigen helft is de schietknop in gebruik voor het wegrossen van de bal, niet om op doel te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

Ik irriteer me echt kapot aan het feit dat ik in divisie 2 opeens 18 punten nodig heb om te promoveren.

wtf is daar de bedoeling van?

• psvjw
lasharor schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:30:
Ik irriteer me echt kapot aan het feit dat ik in divisie 2 opeens 18 punten nodig heb om te promoveren.

wtf is daar de bedoeling van?
Is in divisie 3 ook al :P

Waarschijnlijk om de hogere divisies wat exclusiever te houden.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:02

Polycom

Poes van goud

In divisie 2 wordt het aardig moeilijk.. ik stoor mij trouwens wel aan mensen die met Real Madrid spelen, die zijn bijna niet te stoppen. Gelukkig kan je met een 4 sterren team spelen zodat je niet tegen Real Madrid kan loten (wat echt een hele verbetering is t.o.v. het vorige fifa deel)

Maatje van mij heeft nu ook fifa12 en met Real Madrid binnen no time is hij in divisie 1 gekomen. Je kan eigenlijk alleen van Real winnen als je 5-3-2 speelt op defensief en counter aan (doe je met de 4-druk toets)

Ik scoorde trouwens laatst online met een hakomhaal (Met Hamsik van Napoli) zal hem eerdaags eens posten :P Voor de mensen die niet weten hoe dit moet, bij een hoge voorzet de linker trigger gebruiken (of L2 denk ik) voor een omhaal of andere gekke fratsen.. ook heb je een flinke dosis geluk nodig btw

[ Voor 34% gewijzigd door Polycom op 29-12-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin om keer een potje te spelen? Speel nu in divisie 2 en ben nog 8 punten nodig uit 6 wedstrijden voor promotie naar divisie 1; WIE DURFT?! :P haha, heb wel eens zin om tegen een Nederlander te spelen, erger me dood aan die Duiters en Fransen die quiten wanneer je of in de eerste 5 minuten scoort of meteen trucjes laat zien. Dat laatste is meestal ook al reden genoeg voor ze om de verbinding eruit te knallen.

Gamertag Xbox: DennyArkes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
zal je eens toevoegen :) (doemaarnie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Even een vraagje,

Zit momenteel in mijn 3e seizoen (bijna ten einde) met speler/coach. Mijn zelfgemaakte speler speelt bijna iedere wedstrijd en heeft een gemiddelde beoordeling van een 8. Toch is hij nog steeds niet beter geworden.. Moet je ergens de speler punten geven zo ja waar? Ik begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Je moet accomplishments halen met je VP. Hier een overzicht van alle accomplishments

Deze lijst vind je ook in het hoofdmenu onder Virtual Pro en daar kan je ook zien welke je al gehaald hebt en welke je nog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Idd, kijk in je verdiensten. Daar staan opdrachten in zoals bijvoorbeeld : Scoor 1 gekrulde vrije trap met je Virtuele Prof en etc. etc. Dan krijg je betere attributen. Ze verschillen van makkelijk tot moeilijk.

Als het goed is moet je dan zo'n boekje zien.
Afbeeldingslocatie: http://fifanow.com/site/wp-content/uploads/2011/11/100percentvirtualpro-535x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:03:
Ik vind het nieuwe verdedigen toch wel dé allergrootste faal van EA Canada (ontwikkelaar) in jaren. Het idee erachter is leuk, maar afgaand op de berichten hier is het een stuk moeilijker voor de gebruikers (en natuurlijk niet voor de CPU want, tja, dat is de CPU). Aanvallen opzich is wel wat makkelijker, maar dat is het alleen als je balbezit hebt (wat ook weer een stuk moeilijker is geworden).

Het was altijd een sterk punt van FIFA: bijna iedereen begreep na een paar potjes wel hoe je kon verdedigen, aanvallen, etc. - nu hebben ze zelfs een tutorial van het verdedigen bij de eerste keer opstarten van het spel...

Ik snap dat je moet 'leren omgaan' met het nieuwe verdedigen, maar dat hoort toch niet bij een spel? Een spel is voor je plezier, en als je dan moet leren om precies goed te timen om de bal te kunnen afpakken dan gaat de fun er al snel vanaf. Meestal is het bij mij nu dat ik 30-40% balbezit heb en de CPU 70%-60%.

Begrijp me niet verkeerd, FIFA 12 is een grote verbetering t.o.v. FIFA 11 maar dat nieuwe verdedigen zorgt voor ongemakkelijke situaties. Situaties waarbij je het schijfje doormidden zou willen breken, en het enige wat je weerhoudt is dat je weet dat het zonde van het geld is.
hah dat ligt dan gewoon aan jou want ik speel op professional met Ajax en heb 66% balbezit tegen man city en win met 4-1 maar dat ligt ook aan je manier van speler overigens.

wat wel zuigt is op zondag eredivisie tegen psv en dinsdag cl tegen barcelona -.-" en de cl premies zijn nog steeds niet reëel leuk dat je in totaal ~15mil krijg voor het winnen van de cl maar in het echt is dit alleen al de startpremie xD

hah spel dacht me ff te naaien en sighthorson ff spontaan een gebroken scheenbeen te geven, zonder tackle en rode kaart en dat soort dingen. maar daar heb ik wel wat op. shift+esc -> fifa.exe -> end task. lol :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, even een snelle vraag.

Mijn neefje heeft fifa 12 gekregen voor kerstmis, maar hij kan niet online spelen. Blijkbaar moet je 13+ daarvoor zijn, maar hij wordt binnen enkele maanden 14 en heeft ook geen foute geboortedatum ingegeven.

Nu vraag ik me af, is dit een bug? Of moet ik een parental consent doorgeven? En hoe moet zo iets? :p

Het betreft trouwens de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Om online EA games te mogen spelen moet je idd 13+ zijn. Dat wordt dus een aantal maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik word de laatste tijd echt gek van dit spel, het lijkt wel alsof er een setting fout staat voor m'n verdedigers ofzo, want de laatste paar dagen doen ze gewoon niks meer tenzij ik ze handmatig selecteer en ermee ga lopen. Elke keer als er speler van de tegenstander begint te rennen blijven ze gewoon staan, ze lopen totaal niet mee! Dan moet ik elke keer zelf die speler selecteren en ermee beginnen te lopen om nog proberen te bal te onderscheppen, wat 9/10 keer niet lukt omdat hij al met een achterstand van 3 meter begint... Ik snap er niks van, ik verlies hierdoor zowat elke wedstrijd. Het begin van de wedstrijd gaat prima, kom vaak ook gewoon voor met 1-2 goals ofzo, totdat de tegenstander doorheeft dat ze alleen maar de bal naar voren hoeven te gooien en dat mijn verdedigers toch niet meelopen, en daarna blijven ze dat de hele wedstrijd doen en ben ik kansloos. Hier klopt toch niks van, ik zie gewoon 3 aanvallers van m'n verdedigers weg rennen en mijn verdedigers blijven gewoon uit hun neus staan vreten. Begin eens te lopen ofzo!!! Moet ik nog geluk hebben als ze toevallig te laat de bal inspelen dat het buitenspel is maar gooi eens een bal naar voren zovaak je kan, dan kan het 100 keer buitenspel zijn dan win je nog met 4-0... Ik kan totaal niet meer winnen omdat mijn verdediging gewoon niet werkt, ik moet alles handmatig doen en dat KAN gewoon niet tenzij ze met 1 aanvaller spelen, ik kan niet met 3 mensen tegelijk naar achter lopen en ook nog proberen de bal af te nemen... En dit is met elk team, en ik kom nooit aan instellingen van buitenspelval enzo, dat is het dus allemaal niet... Word er echt gek van :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Net even voor de gein met Napoli online gespeeld. Is op zich wel leuker. Keer wat andere tegenstanders en minder hangen op een paar goede spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

NickThissen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:25:
Ik word de laatste tijd echt gek van dit spel, het lijkt wel alsof er een setting fout staat voor m'n verdedigers ofzo, want de laatste paar dagen doen ze gewoon niks meer tenzij ik ze handmatig selecteer en ermee ga lopen. Elke keer als er speler van de tegenstander begint te rennen blijven ze gewoon staan, ze lopen totaal niet mee! Dan moet ik elke keer zelf die speler selecteren en ermee beginnen te lopen om nog proberen te bal te onderscheppen, wat 9/10 keer niet lukt omdat hij al met een achterstand van 3 meter begint... Ik snap er niks van, ik verlies hierdoor zowat elke wedstrijd. Het begin van de wedstrijd gaat prima, kom vaak ook gewoon voor met 1-2 goals ofzo, totdat de tegenstander doorheeft dat ze alleen maar de bal naar voren hoeven te gooien en dat mijn verdedigers toch niet meelopen, en daarna blijven ze dat de hele wedstrijd doen en ben ik kansloos. Hier klopt toch niks van, ik zie gewoon 3 aanvallers van m'n verdedigers weg rennen en mijn verdedigers blijven gewoon uit hun neus staan vreten. Begin eens te lopen ofzo!!! Moet ik nog geluk hebben als ze toevallig te laat de bal inspelen dat het buitenspel is maar gooi eens een bal naar voren zovaak je kan, dan kan het 100 keer buitenspel zijn dan win je nog met 4-0... Ik kan totaal niet meer winnen omdat mijn verdediging gewoon niet werkt, ik moet alles handmatig doen en dat KAN gewoon niet tenzij ze met 1 aanvaller spelen, ik kan niet met 3 mensen tegelijk naar achter lopen en ook nog proberen de bal af te nemen... En dit is met elk team, en ik kom nooit aan instellingen van buitenspelval enzo, dat is het dus allemaal niet... Word er echt gek van :(
Offside trap?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zoals ik al zei, die settings staan gewoon default, kom ik nooit aan (kan dat uberhaupt wel online?). En daarbij lijkt het er ook niet op, dat offside trap staat ook wel aan want ze lopen wel actief naar voren toe als ze daarmee iemand net buitenspel kunnen zetten, maar ze lopen niet mee terug als ze dat wel zouden moeten doen. Vaak is de aanvaller nog niet eens in de buurt van de laatste lijn, maar hij gaat rennen en mijn verdediger laat hem gewoon gaan. Als de tegenstander dan op tijd hem de bal aanspeelt dan staat hij gewoon 1-op-1 met de keeper want mijn verdediger gaat pas lopen zodra de bal gespeeld wordt, en dat is echt veeeeeel te laat. Of ik moet handmatig de verdediger selecteren en beginnen te lopen, maar dan kan ik dus niet meer proberen te pass te stoppen, dan moet ik dus kiezen OF de pass proberen te stoppen (of bal af pakken voor hij hem kan geven) door naar hem toe te lopen met een andere verdediger/middenvelder, OF die man bijblijven zodat ik hem kan stoppen, en dat is gewoon een 50/50 kans of het goed gaat. Herhaal dat 25 keer per wedstrijd en je weet wat ik bedoel...

Dit is ook sinds kort heb ik het idee, eerder liepen mijn verdedigers meestal wel mee als er spelers zich vrij gingen lopen. Dat wil niet zeggen dat ze nooit vrij kwamen, maar m'n verdedigers deden er in ieder geval iets aan en probeerde ze bij te houden, maar dat is nu gewoon niet meer, ze staan echt gewoon stil totdat de bal gespeeld wordt en op dat moment moeten ze nog op gang komen, en eer de bal bij de aanvaller is liggen ze 5 meter achter...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
welk platform speel je? Probeer anders eens al je settings e.d. te resetten. Ik vind dit een erg vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:15

inXs

known as inXs

Sjonge jonge, ik speel nu al een tijdje fifa 12.. Hiervoor een tijd 11 en 10 gespeeld en online ging altijd erg goed.. Nu 1on1 online divisie, ik kan echt niets winnen, kom niet eens divisie 9 door! Toch maar eens wat meer offline oefenen denk ik zo.

Hoe zit het nou met dat aanvallen, kan je nou een man vooruit sturen? (dus niet een 1-2tje)? En met verdedigen? op de PS3, kruisje indrukken is druk zetten en dan met vierkantje bal afpakken? Dit gaat uiteraard geregeld fout, vooral als ik met R1 nog een ander verdediger ter hulp roep....

Iemand nog andere tips? Het lijkt alsof er alleen maar goede gasten 1on1 online spelen...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

NickThissen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:35:
[...]

Zoals ik al zei, die settings staan gewoon default, kom ik nooit aan (kan dat uberhaupt wel online?). En daarbij lijkt het er ook niet op, dat offside trap staat ook wel aan want ze lopen wel actief naar voren toe als ze daarmee iemand net buitenspel kunnen zetten, maar ze lopen niet mee terug als ze dat wel zouden moeten doen. Vaak is de aanvaller nog niet eens in de buurt van de laatste lijn, maar hij gaat rennen en mijn verdediger laat hem gewoon gaan. Als de tegenstander dan op tijd hem de bal aanspeelt dan staat hij gewoon 1-op-1 met de keeper want mijn verdediger gaat pas lopen zodra de bal gespeeld wordt, en dat is echt veeeeeel te laat. Of ik moet handmatig de verdediger selecteren en beginnen te lopen, maar dan kan ik dus niet meer proberen te pass te stoppen, dan moet ik dus kiezen OF de pass proberen te stoppen (of bal af pakken voor hij hem kan geven) door naar hem toe te lopen met een andere verdediger/middenvelder, OF die man bijblijven zodat ik hem kan stoppen, en dat is gewoon een 50/50 kans of het goed gaat. Herhaal dat 25 keer per wedstrijd en je weet wat ik bedoel...

Dit is ook sinds kort heb ik het idee, eerder liepen mijn verdedigers meestal wel mee als er spelers zich vrij gingen lopen. Dat wil niet zeggen dat ze nooit vrij kwamen, maar m'n verdedigers deden er in ieder geval iets aan en probeerde ze bij te houden, maar dat is nu gewoon niet meer, ze staan echt gewoon stil totdat de bal gespeeld wordt en op dat moment moeten ze nog op gang komen, en eer de bal bij de aanvaller is liggen ze 5 meter achter...
Default kan ook offside trap inhouden, ligt eraan met welk team je speelt.
inXs schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:16:
Sjonge jonge, ik speel nu al een tijdje fifa 12.. Hiervoor een tijd 11 en 10 gespeeld en online ging altijd erg goed.. Nu 1on1 online divisie, ik kan echt niets winnen, kom niet eens divisie 9 door! Toch maar eens wat meer offline oefenen denk ik zo.

Hoe zit het nou met dat aanvallen, kan je nou een man vooruit sturen? (dus niet een 1-2tje)? En met verdedigen? op de PS3, kruisje indrukken is druk zetten en dan met vierkantje bal afpakken? Dit gaat uiteraard geregeld fout, vooral als ik met R1 nog een ander verdediger ter hulp roep....

Iemand nog andere tips? Het lijkt alsof er alleen maar goede gasten 1on1 online spelen...
Als je aan de bal bent, L1 indrukken, dan maken je aanvallers "runs".

[ Voor 18% gewijzigd door Bejit op 02-01-2012 23:25 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:51:
[...]

hah dat ligt dan gewoon aan jou want ik speel op professional met Ajax en heb 66% balbezit tegen man city en win met 4-1 maar dat ligt ook aan je manier van speler overigens.

wat wel zuigt is op zondag eredivisie tegen psv en dinsdag cl tegen barcelona -.-" en de cl premies zijn nog steeds niet reëel leuk dat je in totaal ~15mil krijg voor het winnen van de cl maar in het echt is dit alleen al de startpremie xD

hah spel dacht me ff te naaien en sighthorson ff spontaan een gebroken scheenbeen te geven, zonder tackle en rode kaart en dat soort dingen. maar daar heb ik wel wat op. shift+esc -> fifa.exe -> end task. lol :D
Dus je wilt een realistischer spel (CL miljoenen), maar als er dan iets realistisch gebeurt (blessures), sluit je het spel af?

Logisch... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Lijkt me ook maar vrij obscuur als je speler spontaan z'n scheenbeen breekt ;)

Zoiets dan: YouTube: 3 Worst Schwalbes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toevallig ligt Villa er net af met een gebroken scheenbeen, tot na t ek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Lijkt wel of vrije trappen onmogelijk is.. heb van alles geprobeerd maar heb nog nooit gescoord vanuit een vrije trap XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Goed oefenen via <Select> in de arena ;) Doet wonderen.
Dan merk je ook hoe groot het verschil tussen bepaalde spelers kan zijn :)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik krijg het ook nauwelijks voorelkaar. Toevallig 1x gescoord met een harde trap die onder de muur doorging. Gelukkig scoren tegenstanders ook nooit uit vrije trappen.

Als je online speelt, neem dan eens Napoli/Benfica/Borus. Dortmund, is echt leuker spelen. Dan is het veel meer teamplay dan als je op 5* speelt, als iedereen op Messi/CR7 leunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Totaal mee eens. Ben om dezelfde reden een zilveren team aan het maken in Ultimate Team. Bij FUT wordt ook gematched op sterren-aantal toch?
Vind dat ook veel leuker dan met al die gouden spelers. Je moet net wat meer moeite doen om kansen te creeëren en een benutte kans geeft wat meer voldoening dan bijv een Messi die hem vanuit bijna onmogelijke hoek erin poeiert :)

EDIT: Ik ben zelf trouwens ook niet zo goed in vrije trappen, maar heb het van een vriend ooit goed uitgelegd gekregen. Hebben we een half uur alleen maar vrije trappen zitten doen. Wat goed werkt is met een boog je vrije trap nemen. Dus naast je target mikken, poweren en tijdens poweren een curve aan je bal richting je target geven.

[ Voor 31% gewijzigd door speek1984 op 03-01-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 13:26
Gisteren eens met die instellingen van de CPU zitten kutten. Moest (wou) in de Ligue 1 kampioen worden met PSG en stond gelijk qua punten als OM. Op doelsaldo stond ik 2e. Dus heb ik de laatste paar wedstrijden de CPU wat aangepast in mijn voordeel (voor Trophies). Wat blijkt? Je kunt per wedstrijd niet meer dan 2 zwaar geblesseerde spelers krijgen (de CPU in dit geval). Deze vielen ook allebei in de eerste 5 minuten. Wel grappig om te zien. Trophie trouwens gehaald ;)

Heb gisteren in de Eredivisie ook weer een wedstrijd gespeeld met m'n VP (FC Utrecht) en heel vreemd maar als ik een rating heb van 10,0 (na een heerlijke steekpaas op een andere speler) maar ik heb even mijn positie niet goed, schiet ik terug naar 7,1 :|

Leuke puntjes zijn nu t.o.v. FIFA 11 dat je VP ook gewisseld wordt als hij uitgeput is. Gisteren tot 2 keer aan toe gehad. Vanaf nu gewoon lekker m'n VP levelen!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Zo ik begin langzaam maar zeker meer een meer gefrustreerd te raken van dat verdedingen... Met kruisje kan ik de aanvallers nog "dekken", maar het balafpak moment dat lukt me nog echt niet....

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Ik dacht dat ik het goed onder de knie had maar ik snap er op dit moment echt geen kloot meer van. In aanvallend opzicht krijg ik ook steeds sneller iedereen om mij heen. Telkens als ik iemand uit wil kappen ben ik de bal kwijt. Mocht ik de bal nog hebben dan loopt die speler weg alsof ie al een half jaar in drijfzand loopt te hannesen zo traag...

In verdedigend opzicht krijgt mijn tegenstander echt zeeën van ruimte. Ik krijg gewoon niet voor elkaar datgene te doen wat zei telkens bij mij flikken... Om moedeloos van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

stoofpeer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:31:
Ik dacht dat ik het goed onder de knie had maar ik snap er op dit moment echt geen kloot meer van. In aanvallend opzicht krijg ik ook steeds sneller iedereen om mij heen. Telkens als ik iemand uit wil kappen ben ik de bal kwijt. Mocht ik de bal nog hebben dan loopt die speler weg alsof ie al een half jaar in drijfzand loopt te hannesen zo traag...

In verdedigend opzicht krijgt mijn tegenstander echt zeeën van ruimte. Ik krijg gewoon niet voor elkaar datgene te doen wat zei telkens bij mij flikken... Om moedeloos van te worden...
Precies wat ik boven jou omschrijf ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
speelt een van jullie op xbox live? invite me dan ff, spelen we een potje eb geef ik waar mogelijk wel tips

doemaarnie is mijn GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Iedereen kent het wel; doelpunten die opeens uit het niets lijken te komen aan het einde van de 1e en 2e helft. Ook dit jaar zit het er weer in.

Ik kwam vanavond op mijn mobiel nog een foto tegen van FIFA11, en zo erg had ik het nog niet eerder gehad.

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/143/45min.jpg

De rest van de wedstrijd was vrij saai, op het einde van de 1e helft na. Gelukkig 2-1 voor mij, maar dat soort dingen zijn echt frustrerend. Dit was ook nog eens ranked online met manual controls, dus dan vallen de doelpunten normaal helemaal niet zo snel (achter elkaar).

[ Voor 13% gewijzigd door SR8 op 06-01-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nog niet meegemaakt. Soms wel aan het eind van de wedstrijd maar dat gebeurd wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:14
Hulde aan de mensen die NIET Barcelona of Real kiezen.
Ronaldo en Messi zijn in dit spel (net als in het echt) drie klassen beter. Ik moet zeggen dat ik vaak heb verloren van Messi of Ronaldo, en niet van het voetbal van mijn tegenstander.
Maar het plezier om daarmee te winnen in een voetbalspel moet veel minder zijn. Mijn mening, ik vind het leuker om als team te winnen en niet te hangen op een sterspeler. Counteren kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwecamu
  • Laatst online: 01-10 17:18
Spel kan op de PC alleen via Origin geinstalleerd worden.
In de voorwaarden staat de volgende alinea: (issue datum 5 dec 2011)
-----------------------------
A.    Welke soorten niet-persoonlijke gegevens verzamelt EA?

Wanneer u gebruikmaakt van online en mobiele producten en diensten van EA, of wanneer u onze games speelt op uw pc of spelsysteem, verzamelt EA mogelijk niet persoonlijk herleidbare informatie om onze producten en diensten te verbeteren, bugs op te lossen, diensten te verlenen, de levering van software-updates, dynamisch verzorgde content en productondersteuning mogelijk te maken, en met u te communiceren. Onder de verzamelde niet-persoonlijke gegevens vallen mogelijk demografische gegevens, waaronder uw geslacht, uw leeftijd, uw postcode, gegevens over uw computer, hardware, software, platform, spelsysteem, media en mobiele apparatuur, met inbegrip van unieke apparatuur-ID's of andere apparatuurkenmerken, incidentgegevens, uw Internet Protocol (IP)-adres, het Media Access Control (MAC)-adres van uw netwerk en uw verbinding. Wij verzamelen tevens andere niet-persoonlijke gegevens, zoals uw gebruikersnaam, gebruikers-ID of persona, het gebruik van functies, statistieken over gameplay, scores en trofeeën, gebruikersklassementen en klikpaden, alsmede andere gegevens die u mogelijk verstrekt in enquêtes, via uw accountvoorkeuren en online profielen zoals bijvoorbeeld vriendenlijsten of aankopen. Wij ontvangen mogelijk tevens niet-persoonlijke of openbare gegevens van derden in verband met marktonderzoeken en demografische onderzoeken en/of andere gegevens die wij gebruiken ter aanvulling van persoonlijke gegevens die direct door u zijn verstrekt.
-------------------------
Dus IP, e-mail adressen en apparaat ID's zijn voor EA geen persoonlijke informatie? 8)7
Je zou toch verwachten na het BF3 "probleem" met Origin in Duitsland verder actie was ondernomen. |:(

Ik ben niet van plan mijn PC door EA te laten scannen en mijn persoonlijke gegevens te verstrekken.
Game gaat dus retour leverancier. ;w

edit; typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:14
Ik ga eens bellen en bovenstaande navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Voor de editors onder ons: Creation Master 12 is uit en dat betekend dat je weer heel je FIFA kan aanpassen!
Ik heb een korte tutorial gemaakt hoe je custom kits kan importeren met CM12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Zo gefrustreerd raak ik van gasten online op PS3; elke keer midden in een FUT Toernooi valt de verbinding weg (toevallig in wedstrijden waarin ik goed start) en na een halve helft gespeelt te hebben heb ik dus 11 contracten minder, net aan 400 muntjes (als je iets langer gespeeld hebt en gescoord) en ben je dus ook geen ronde verder. Net 5 keer gebeurd met daartussenin 2 normale potjes. Echt doodziek wordt ik ervan.

Het is niet dat ik die gasten helemaal weg speel (nivo pro met gelijkwaardig team tegen CPU is vrijwel gelijk) en toch lijken ze te quitten op het moment dat ze denken geen kans te hebben...

Als iemand zin heeft om vriendschappelijke potjes online te doen met je FUT (ik heb een 80% zilver NL team):

Sup4rdurt (PSN ID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik vindt Ronaldo maar vooral Messi helemaal niet zo bijzonder en zijn vrij makkelijk te verdedigen. Enigste reden dat ik een potje verlies is wanneer het fifa "script" bepaalt of ik wel of niet mag scoren.

Ik ben 4 dagen geleden begonnen met online 1on1 season met Man. City en ik speel inmiddels in div3.
Heb 34 wedstrijden gewonnen. 5 gelijk en 8 verloren). Tot en met div4 ging alles van een Leiden dakje waar uitslagen van 6, 7 of 8 nul vrij normaal is.

Echt zo gruwelijk irritant wanneer fifa bepaalt of je de kans die er normaal gesproken 100% ingaat nu niet mag maken. En de tegenstander krijg in de laaste 3min van de wedstrijd 2 van die klungel goals. Waardoor ik nu al 3x achter elkaar gelijk gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Tja, dat is helaas fifa... Ik heb nu iets meer als 50 verliespartijen op mijn naam waarvan er zeker in 30 op de meest verschrikkelijke manier gescoord is door de tegenstander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een all-time low in Fifa imo... Blijkbaar is er een manier waarop je kunt quitten en toch wint. Ik heb alweer een aantal keer meegemaakt de laatste paar dagen, nu net weer en ik heb er nu genoeg van :( Ik kom tegen iemand die totaal niet lijkt te weten wat voetbal is, hij was zo ongelooflijk slecht dat ik maar wat truukjes ging proberen enzo en nog met 4-0 ging winnen. Tot hij in de 85e minuut het spel pauzeerd, en na de 35 seconden pauze knalt de verbinding eruit en heb ik verloren :( Wat een bullshit zeg!!!!!
Vond het al vreemd dat hij in div3 zat, als hij altijd zo speelde komt hij niet voorbij div10 ben ik bang... Aan z'n berichtjes te zien deed hij het dus gewoon met opzet... "Haha you thought you were going to win", etc. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 08-01-2012 20:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
NickThissen schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:46:
Een all-time low in Fifa imo... Blijkbaar is er een manier waarop je kunt quitten en toch wint. Ik heb alweer een aantal keer meegemaakt de laatste paar dagen, nu net weer en ik heb er nu genoeg van :( Ik kom tegen iemand die totaal niet lijkt te weten wat voetbal is, hij was zo ongelooflijk slecht dat ik maar wat truukjes ging proberen enzo en nog met 4-0 ging winnen. Tot hij in de 85e minuut het spel pauzeerd, en na de 35 seconden pauze knalt de verbinding eruit en heb ik verloren :( Wat een bullshit zeg!!!!!
Vond het al vreemd dat hij in div3 zat, als hij altijd zo speelde komt hij niet voorbij div10 ben ik bang... Aan z'n berichtjes te zien deed hij het dus gewoon met opzet... "Haha you thought you were going to win", etc. |:(
Ook al 3x gehad in twee dagen nu. En ook nog eens bij Fut, alle contracten min 1! Die gast scoort 2 luckies in de eerste helft en ik 1 goal. Ik speel hem in de 2e helft helemaal weg en ja hoor.. verbinding weg.. en verloren..bah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:29
NickThissen schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:25:
Zoals Cruijff ooit zei na een scoutrapport van Tonny Bruins-Slot te hebben ontvangen, waarin hij werd gewaarschuwd voor een vreselijk gevaarlijke en snelle aanvaller: 'Wie verstuurt die pass eigenlijk?' ;)

Maar, ervan uitgaande dat je het probleem nog steeds hebt, even zonder dollen.
Ik raad je aan de tactiek en opstelling van je team aan te passen. Je kunt in de tactiek aangeven hoe diep je verdediging moet staan en of er al dan niet op buitenspel gespeeld moet worden. In de opstelling kun je looplijnen van je spelers bepalen, zodat ze bijvoorbeeld standaard achteruit bewegen bij balverlies. Uiteraard heb je ook aanvallend vele opties om het team naar je hand te zetten.
De opstelling kun je gewoon kiezen voordat je een wedstrijd (1:1 online, bij UT kan dit niet) start. Als je de te gebruiken tactiek dan in je snelkeuze zet, kun je die direct bij aanvang van de wedstrijd selecteren (op de PS3 door pijltje naar boven te drukken).

Zelf gebruik ik bovenstaand verhaal met AJAX en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
In FUT heb je trouwens twee soorten Driesjes Mertens.. Iemand enig idee waarom?

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1408/34238800.png

http://img843.imageshack.us/img843/1375/86795440.png

edit: Dat zijn blijkbaar InForm kaartjes. Net even iets beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Sup4rdurt op 09-01-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb fifa 12 (demo denk ik) En ik wil graag real madrid en inter milan enzo.
Maar, als ik fifa 12 speel zijn er alleen: Arsenal Manchester City, Dortmund, Milan, Barca, Lyon
Kan iemand mij helpen ik wil graag met real madrid spelen

En kan iemand mij nog helpen voor trukjes op de pc ?
Dank u .

Bold posten is helemaal niet nodig

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 10-01-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Moet je aan papa en mama vragen of ze Fifa 12 voor je willen kopen. De trucjes kan je dan in het boekje vinden.

Gratis kan ook, maar daar praten we hier niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

offtopic: zijn reply komt idd wel kinderlijk over, maar ik was al blij dat ie niet afsloot met "hala madrid" :P

Ontopic:
Op Youtube kan je wel skill tutorials vinden. Geen idee of je met toetsenbord speelt of controller, maar met wat zoeken kwam ik hier op uit:

Skills met toetsenbord

Skills met controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:12:
Hallo,
Ik heb fifa 12 (demo denk ik) En ik wil graag real madrid en inter milan enzo.
Maar, als ik fifa 12 speel zijn er alleen: Arsenal Manchester City, Dortmund, Milan, Barca, Lyon
Kan iemand mij helpen ik wil graag met real madrid spelen

En kan iemand mij nog helpen voor trukjes op de pc ?
Dank u .
http://www.smartgamer.nl/fifa-12-pc-p-3513.html
De goedkoopste volgens budgetgaming. Bestellen, betalen en spelen. Vergeet ook niet een controller te bestellen zodat je ook trucjes kan gaan doen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje eigen inzet mag ook wel. GoT is geen vraagbaak waar je je vraag kan dumpen. Een beetje Google doet wonderen.

[ Voor 109% gewijzigd door PWM op 10-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede plek waar fifa12 goed uitgelegd word?
Ik wil graag beter worden, maar zomaar spelen vind ik klungelig en inefficient. Ik wil toch graag de basis leren en oefenen.
1. Hoe maak je een 1op1 situatie met de keeper het beste af.
2. Wanneer komt een cross pas goed aan.
3. Wat zijn de basis opbouw vormen van een aanval.
4. Hoe neem je goed een penalty
5. Hoe neem je goed een vrije trap
6. Hoe kom je een man goed voorbij
7. Wanneer is het nuttig om naar links en rechts te drukken (defensief>ultra aanvallend) Wat doet het precies? Gaan bij ultra aanvallend de middenvelders ook in het penalty gebied?
8

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
youtube. speel je op xbox live?

vrije trappen en penalties oefen je in de arena (bij penals met lt ofzo krijg je een crosshair)

1:1 doe je met gecontroleerd schot (Rb)

lange pass gewoon oefenen.

aanval kan op een miljoen manieren, dat is inzicht. ook afhankelijk van je opstelling en spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:43:
Weet iemand een goede plek waar fifa12 goed uitgelegd word?
Ik wil graag beter worden, maar zomaar spelen vind ik klungelig en inefficient. Ik wil toch graag de basis leren en oefenen.
1. Hoe maak je een 1op1 situatie met de keeper het beste af.
2. Wanneer komt een cross pas goed aan.
3. Wat zijn de basis opbouw vormen van een aanval.
4. Hoe neem je goed een penalty
5. Hoe neem je goed een vrije trap
6. Hoe kom je een man goed voorbij
7. Wanneer is het nuttig om naar links en rechts te drukken (defensief>ultra aanvallend) Wat doet het precies? Gaan bij ultra aanvallend de middenvelders ook in het penalty gebied?
8
1. Als het mogelijk is tweede man zoeken. Anders binnenkant voet om de keeper heen krullen in de lange hoek. Tot slot, L2/LT inhouden en hard in de korte hoek. Binnenkant voet in de lange hoek is echter het meest effectief.

2. Imho is een crosspass aanvallend weinig effectief in Fifa. Alleen nuttig als er tijdens een uitbraak iemand meters en meters vrijstaat, anders duurt het te lang en heeft de tegenstander tijd om terug te komen. Aannemen van een hoge bal duurt ook altijd een eeuwigheid. Verdedigend een crosspass geven kan wel.

3.Om te beginnen is alles persoonlijk. Ik speel het liefst langzaam in de opbouw met veel balbezit, maar er zijn mensen die liever sneller de spitsen zoeken. Dat zul je toch vooral zelf moeten ontdekken. Verder zijn er wel wat algemene tips. Zijkanten zoeken en tegenstander uitspelen is altijd goed. Spits inspelen en wegdraaien kan effectief zijn. Oefenen en nog eens oefenen is echter het belangrijkst. Wat ik wel kan zeggen, als je countert moet je niet gaan treuzelen. Op hoge snelheid counteren is de enige manier om echt goed te counteren. Ook hierbij geldt, oefenen. Want van oefening krijg je inzicht, en zonder inzicht kan je nooit een fatsoenlijke aanval opzetten.

4. Oefenen in de arena. Mijn regel: Geen binnenkant voet, schietknop indrukken tot ongeveer 60/70%, en direct als je de schietknop loslaat richting de bovenhoek sturen. Probeer het in de arena, door de L2/LT in te drukken, eerst eens met de indicator in beeld. Maak voor jezelf een gewoonte aan.

5. Oefenen in de arena, druk op select en dan kan je een muurtje neerzetten. Zoek op youtube filmpjes op, maar het belangrijkste is echt oefenen.

6. L2/LT gebruiken met technische en snelle spelers. Kappen en draaien werkt voor mij 100x beter dan ingewikkeld trucs doen.

7. Geen idee, ik gebruik alleen ultra aanvallend als ik achter sta, en dan heb ik het idee dat je middenvelders meer naar voren gaan en er bij corners ook meer ondersteuning is. Jezelf ingraven heeft weinig zin, tenzij je op de counter speelt met 5 verdedigers, maar daar is niets aan.

Tot slot, tegen de CPU spelen is leuk om de basics te leren, maar je kan alleen goed worden als je online of tegen vrienden speelt. In divisie 10 kan niemand er wat van, dus je hoeft niet bang te zijn dat je wordt vernederd.

Edit: En net als Catch22 hierboven zegt, ga eens klooien met je opstellingen. 4-3-3, of 4-4-2, of 3-4-3 is al een aardig verschil, maar belangrijker is hoe de poppetjes staan. Een linksbenige rechtsbuiten? Twee verdedigende middenvelders, of meerdere aanvallende middenvelders? Een aanvallende middenvelder dicht achter de spits? De details maken de opstelling, en bepaalde dingen kunnen je juist wel of niet liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:36:
[...]

1. Als het mogelijk is tweede man zoeken. Anders binnenkant voet om de keeper heen krullen in de lange hoek. Tot slot, L2/LT inhouden en hard in de korte hoek. Binnenkant voet in de lange hoek is echter het meest effectief.
R1+O op PS3 is hoek uitkiezen. Dit gebruik ik meestal in 1-op-1 (vergt trouwens toch wel wat oefening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chckdsk! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:07:
[...]

R1+O op PS3 is hoek uitkiezen. Dit gebruik ik meestal in 1-op-1 (vergt trouwens toch wel wat oefening).
Dat weet ik. L2 indrukken zorgt er echter voor dat er met meer techniek geschoten wordt. Als je vanaf een bepaalde kant komt aanlopen dat de R1+O minder goed mogelijk is voor een bal in de verre hoek, dat wil zeggen, je kan de bal niet om de keeper heen krullen, dan is L2+O ook een goede optie.

Op die manier heb je een grotere kans dat de bal harder en zuiverder geraakt wordt. Dat kan heel effectief zijn als je een bal in de korte hoek wilt schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:18
Jullie bedoelen de befaamde RB + B[Xbox controls], hier komt totaal geen skill bij kijken, als je schuin de 16 in komt lopen, naar boven duwen met je joystick en voilà, een goal is gescoord.
Fifa is dan ook de meest realistische voetbalgame......
Ben alleen te spreken over UT, aangezien je daar een team kunt samenstellen etc., maar hier kom je continu mensen tegen die zo goed zijn, dat ze louter met binnenkant voet schieten.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Bij UT kan het niet, maar bij Head to Head Seasons kan je bij online settings voor Manual controls kiezen ipv Any controls, waar ie standaard op staat. Dan is scoren met binnenkant voet niet zo vanzelf sprekend meer en je ziet dan ook meer variatie in goals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
SR8 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:15:
Bij UT kan het niet, maar bij Head to Head Seasons kan je bij online settings voor Manual controls kiezen ipv Any controls, waar ie standaard op staat. Dan is scoren met binnenkant voet niet zo vanzelf sprekend meer en je ziet dan ook meer variatie in goals.
Ik heb er ook over na zitten denken maar het probleem is dan weer dat je veel moet spelen om een beetje competitief te worden. Plus het feit dat naar links lopen en naar rechts passen dan zeer lastig is omdat je dat met dezelfde stick moet doen. De snelheid van de pass is dan echt afhankelijk van hoelang je de knop induwt en zo kun je het gouden pass moment missen omdat je de knop nog ingedrukt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:57:
[...]

Dat weet ik. L2 indrukken zorgt er echter voor dat er met meer techniek geschoten wordt. Als je vanaf een bepaalde kant komt aanlopen dat de R1+O minder goed mogelijk is voor een bal in de verre hoek, dat wil zeggen, je kan de bal niet om de keeper heen krullen, dan is L2+O ook een goede optie.
Vandaar dat ik die bal af en toe schaamtevol voorlangs schiet. Dat wist ik helemaal niet joh :+ Thnx for that!

Trouwens laatst iets stoms gedaan (tijdens het trophie hunten); Je moet voor een van die trophies een gouden speler van 15000 coins direct kopen. Kocht ik "The Hunter" voor dat bedrag terwijl ie op de markt al voor 1000 coins te krijgen is... Ik voelde me best stom toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Die R1 curve gebruik ik heel veel in club-wedstrijden met mijn VP. Rechtspoot die meestal linkerspits staat. dat L2 gebruik ik dan weer bijna nooit, terwijl dat idd best effectief kan zijn. Moet ik toch maar eens op gaan letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
dannyreuser schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:51:
Enigste reden dat ik een potje verlies is wanneer het fifa "script" bepaalt of ik wel of niet mag scoren.
Bizar is dat he...

Ik speel zelf alleen maar manager mode als Arsenal. Ik kan bijvoorbeeld met veel gemak winnen van Man United of Chelsea maar vroeg in het seizoen is er altijd de wedstrijd tegen Blackburn Rovers. Ik weet niet wat er met het spel is, maar die wedstrijd win ik zelden, krijg altijd wel een rooie kaart en de sufste tegendoelpunten. Alsof mijn PS3 zegt die wedstrijd mag jij gewoon niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Kaap schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 07:11:
[...]

Bizar is dat he...

Ik speel zelf alleen maar manager mode als Arsenal. Ik kan bijvoorbeeld met veel gemak winnen van Man United of Chelsea maar vroeg in het seizoen is er altijd de wedstrijd tegen Blackburn Rovers. Ik weet niet wat er met het spel is, maar die wedstrijd win ik zelden, krijg altijd wel een rooie kaart en de sufste tegendoelpunten. Alsof mijn PS3 zegt die wedstrijd mag jij gewoon niet winnen.
Angstgegner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Kluutmaran schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:32:
[...]

Ik heb er ook over na zitten denken maar het probleem is dan weer dat je veel moet spelen om een beetje competitief te worden. Plus het feit dat naar links lopen en naar rechts passen dan zeer lastig is omdat je dat met dezelfde stick moet doen. De snelheid van de pass is dan echt afhankelijk van hoelang je de knop induwt en zo kun je het gouden pass moment missen omdat je de knop nog ingedrukt hebt.
In het begin is het idd veel oefenen, maar aangezien manual passing in FIFA12 iets meer assisted is dan in voorgaande edities, is het dit jaar makkelijker op te pakken, want passen doe je toch het meeste. Daarom heb ik volgens mij ook niet zoveel moeite tussen het switchen van assisted controls (met clubs) en manual (1on1)

En naar links lopen en rechts passen kan prima; op het moment dat je pass knop ingedrukt hebt, geef je de richting aan van je pass, en dan verander je niet van looprichting.
Ook vult de powerbalk dit jaar sneller op, dus dat gaat iets sneller. En daarbij kan je de pass knop al in indrukken vlak voor dat de bal bij de speler is en dan kan je gewoon in 1x door passen.
Manual blijft natuurlijk wel trager, maar dat komt naar mijn mening het voetbal ten goede.

Maak gewoon een nieuw account aan op je PS3 en begin in divisie 10 en 9 gewoon tegen assisted spelers, die zijn zo slecht, daar kan je mooi tegen oefenen. Ik speel nu ook af en toe op een ander account, omdat het in divisie 2 soms moeilijk is om een 'manual' tegenstander te vinden(zeker na 23 uur), en in div.10 en 9 tegen assisted spelers was zeer vermakelijk. :D

[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 13-01-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Laatst online: 06-10 22:36
Speel FIFA 12 op de pc met een Xbox 360 controller. Sinds een tijdje kan ik het spel niet meer spelen: de cursor in de spelmenu's blijft maar verschuiven, zonder dat ook maar iets aanraak op de controller. Heb de controller al proberen aan te sluiten op een andere usb-poort, maar dat helpt niks. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
heb je ook nog een muis aangesloten zitten? Misschien dat daar iets van stof in zit en dat die daarom langzaam blijft lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel fifa 12 op de 360 onder username Exploit22, als iemand binnenkort wat potjes wilt spelen voeg me maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik zocht nieuwe spits, bied op Neymar, bedoel toch talent de supreme. 65 miljoen, prima had genoeg geld liggen. 2de wedstrijd seizoen raakt ie geblesseerd....voor 6 maanden!

Fifa 12 heeft echt een hoog karma gehalte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:05
Begin toch een beetje een pesthekel te krijgen aan de mensen die zo'n ontiechelijke trage verbinden hebben en toch online gaan spelen. Wedstrijd moet je uitspelen anders verlies je de wedstrijd en lig je uit het toernooi. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxoss schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:49:
Begin toch een beetje een pesthekel te krijgen aan de mensen die zo'n ontiechelijke trage verbinden hebben en toch online gaan spelen. Wedstrijd moet je uitspelen anders verlies je de wedstrijd en lig je uit het toernooi. :(
Als je een laggy verbinding hebt kun je binnen de eerste 5 minuten van de wedstrijd gewoon via het menu de wedstrijd verlaten zonder dat het je punten of een wedstrijd kost. Gebruik ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:10:
[...]

Als je een laggy verbinding hebt kun je binnen de eerste 5 minuten van de wedstrijd gewoon via het menu de wedstrijd verlaten zonder dat het je punten of een wedstrijd kost. Gebruik ik regelmatig.
Serieus? En dit kost dan ook geen contracten bij ultimate team?
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste