Het verbaasd me hoe goed de PS3 BF3 aan kan, zeker in vergelijking met BC2. Ik had gedacht dat de game veel zwaarder zou draaien, maar BF3 draait veel beter dan BC2 op de PS3. Betere graphics, stabielere frames per seconde en veel grotere mappen met kortere laadtijden (en veel minder pop-in)...
Vooral dat fps stabiel is viel me op: als je in BC2 C4 tegen muren aangooide en toen liet ontploffen was er altijd even heel kort een drop in de fps. In BF3 kom ik dit niet tegen (of in ieder geval voor mijn gevoel niet).
Ik vind het wel jammer dat ze wat minder uit de 360 hebben kunnen persen (zoals geen MSAA in de 360-versie en wel in de PS3-versie en geen motion blur effecten (singleplayer)). De 360-versie is zeker niet slecht, maar als iemand hier nog twijfelt tussen de PS3 en 360 versie, lijkt mij de PS3 de beste keus: betere graphics, meer effecten, alles op één disk én natuurlijk DLC één week eerder.
Als het platform je niks boeit natuurlijk gewoon PC: dan heb je de allergrootste mappen, de mooiste graphics en heb je als nadeel eigenlijk alleen DLC één week later en gedoe met Origin + PB.
Ik heb nu ongeveer 2 uur gespeeld, en het bevalt me wel (op de PS3). Conquest Operation Metro viel nog mee... had slechter verwacht. Een mooie map vind ik verder wel met die olievelden: zitten aardig wat voertuigen in (incl. 2 jets voor elk team) en is gewoon grafisch een mooie map.
Ook de Teheran Highway map valt niet tegen.
Net trouwens op Comedy Central reclame voor Battlefield 3. Het is een variant op de '99 problems, but the bitch ain't one'-reclame. Ik vind deze iets beter dan het origineel en op het einde gewoon een Nederlandse voice-over. Daarnaast is deze BF3 reclame PS3 gericht: niks van Xbox 360 of PC. Zeg maar vergelijkbaar met reclame voor multiplatform titels waarbij enkel de 360 op het einde wordt genoemd, maar dan voor de PS3.
[
Voor 12% gewijzigd door
Uniciteit op 30-10-2011 20:47
]