Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Heb deze router nu ook.

Maar moet zeggen ben nog niet onder de indruk.
Hij vervangt de router die bij ziggo kwam, een Cisco, maar kwa reikwijdte vind ik hem nogal tegenvallen. Misschien dat hij net 2 meter verder komt.

Hij staat in de meterkast in een nieuwbouwhuis en op de 2de verdieping nauwelijks verbetering.
Valt me wel een beetje tegen.
Meerdere apparaten geprobeerd. Laptops, iPad en telefoons.

Iemand nog suggesties voor ik hem terugstuur??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Weet je zeker dat de ontvangende apparatuur niet de bottleneck is? Als je laptop, ipad en telefoons slechts een single-band 2.4 Ghz wifi kaartje hebben dan ga je natuurlijk niet veel hebben aan een 5 Ghz dual-band router. Veel telefoons hebben überhaupt geen 5 ghz en laptops meestal alleen vanaf een Intel Centrinio Advanced-N 6xxx serie.

Verder kun je in het wireless menu van de router het zendvermogen aanpassen. Tot maximaal 100 mW volgens mij probeer dat is misschien dat het helpt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
wiz-oz schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:10:
[...]

Ik heb dhcp / dns hier op een linux server draaien, dus dat zou het verschil kunnen zijn. Ik heb ook wat portforwards, maar dat zijn er maar een paar.

Als je snelheid instort, kan je dan met top achterhalen of je router ergens heel druk mee is?
DNS gebruik ik van Google.
Snelheid blijft voor grootste tijd erg traag. Zit nu al paar uur op 7 mbit/s.
Top ken ik niet maar denk dat je dit in Telnet kunt doen. Aangezien Telnet ook niet meer wil wordt dat lastig.
Telnet staat wel aan in de router maar mag geen verbinding maken terwijl ik afgelopen week dit nog gedaan heb.

Maar ik ben de grootste verbruiker en weet wat er wel en niet draait en overdag draait er bijna niets en wordt er hooguit wat internet en mail gedaan. Downloaden laat ik in de avond draaien op een NAS anders is het niet meer vooruit te branden.

Maar aangezien Telnet ook niet meer wil ga ik straks alles resetten naar de default en kijken of ik dan weer kan telnetten. Als dat weer lukt nog een keer NVRAM resetten erachteraan en ga de snelheid dan direct testen. Blijft hij dan goed dan moet het in een instelling zitten die niet goed gaat op de ASUS.

Werkt het dan nog niet dan maar weer even terugflashen naar FW 108 en testen of het dan gebeurt. Lukt het dan nog niet dan hang ik mij TP-Link er weer tussen en ga ik dat testen of het dan wel weer stabiel blijft.
Blijft hij stabiel dan kan het niet anders dan dat er iets met de ASUS aan de hand is en ga ik voor een RMA.

Denk dat ik op deze mannier een aardig beeld moet krijgen waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Ik ben van 112 naar 151 gegaan en heb een fabrieksreset moeten doen.
Daarna alles handmatig terug gezet (dus niet de CFG van de oude firmware terug zetten!) en alles draait hier als een zonnetje. Ik haal keurig mijn 120 Mb download en 10 Mb upload snelheid. Tevens staat de router zonder één reboot te draaien sinds zijn upgrade.

De USB drives en het 8GB microSD kaartje (wat ik intern heb zitten) worden keurig herkent en gebruikt. QoS staat (standaard) uit. Verder nog geen gekke dingen tegen gekomen. Wel heb ik het vermogen terug gezet naar 50 mW (ik heb niet meer nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Hoe reset je precies je NVRAM en wat zijn de consequenties hiervan?

Zit nu op 39mbps en 9.4 upload, wat stukke beter is. Het verbaast me alleen niks als dat zo weer instort naar 4mbps.

[ Voor 47% gewijzigd door John Dude op 30-06-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Vrij simpel eigenlijk als je de CD van de router bij de hand hebt:
Clear settings (Clear NVRAM)
use the DD-WRT web gui: Administration -> Firmware upgrade
Clear settings (Clear NVRAM)

(Hier geleend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
John Dude schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:29:
Hoe reset je precies je NVRAM en wat zijn de consequenties hiervan?

Zit nu op 39mbps en 9.4 upload, wat stukke beter is. Het verbaast me alleen niks als dat zo weer instort naar 4mbps.
Kan nog sneller door naar deze verborgen link te gaan op je router.

http://192.168.1.1/Main_AdmStatus_Content.asp
Type in die regel: mtd-erase -d nvram <en druk op enter> en wacht op de melding dat het sucesfuel is.
Type in: reboot <en druk op enter>
Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Update van mijn snelheidsprobleem.

1. Eerst reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Snelheid zelfde probleem.
2. NVRAM clear extra gedaan. Snelheid zelfde probleem.
3. Downgrade gedaan van firmware 151 naar 108. NVRAM clear en direct weer testen. Snelheid zelfde probleem.
4. Asus router vervangen door mijn vorige router de TP-Link WRT1043ND. Snelheid weer super en pagina open direct.

Is dus echt iets met de Asus aan de hand. Probeer hem nog terug te sturen en hoop dat zij dit netjes accepteren. Is precies 14 dagen na levering en volgens Alternate heb je 14 dagen de tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 30-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Na mijn NVRAM reset haal ik nu 95/100 mbps, upload is 9/10. Nu nog hopen dat het niet weer daalt naar zo'n flut snelheid.

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door John Dude op 30-06-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Nu is mijn snelheid weer een stabiele 30mbps, hij blijft rondt die snelheid nu. :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Davidshadow13 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:20:
Weet je zeker dat de ontvangende apparatuur niet de bottleneck is? Als je laptop, ipad en telefoons slechts een single-band 2.4 Ghz wifi kaartje hebben dan ga je natuurlijk niet veel hebben aan een 5 Ghz dual-band router. Veel telefoons hebben überhaupt geen 5 ghz en laptops meestal alleen vanaf een Intel Centrinio Advanced-N 6xxx serie.

Verder kun je in het wireless menu van de router het zendvermogen aanpassen. Tot maximaal 100 mW volgens mij probeer dat is misschien dat het helpt.
Idd. :)
Ik heb het kaartje van mijn laptop vervangen door een Intel wifi 5100 en het ging stukken beter, maar toch nog op de 2de verdieping net wel, net niet.
Ik had met deze router wel verwacht dat je overal in huis iig wat overhield, al was het maar 11mbps.
Nu opschroeft met onderstaande methode, maar nog niet echt jofel.
fast-server schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:44:
Dat werkt niet helaas

zie al wel dat je makkelijk via telnet het vermogen kan opschroeven

Telnet!

(100mw in de webinterface)
wl txpwr
>>21.0 dBm = 126 mw.

Nu gaan we het aanpassen :)

wl txpwr 250
en nu lezen we de waarde weer met:
wl txpwr1
TxPower is 96 qdbm, 24.0 dbm, 251 mW Override is Off _/-\o_

Bij rebooten moet je weer opnieuw de waarde zetten.
Kan het kloppen dat de router hierdoor best warm wordt en is dat schadelijk voor de router?

[ Voor 44% gewijzigd door henkyyyyyyy op 02-07-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
John Dude schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:52:
Nu is mijn snelheid weer een stabiele 30mbps, hij blijft rondt die snelheid nu. :-\
Je vorige reactie was dat je nog 90/100 mbps en nu 30 mbps. Dat is toch niet echt stabiel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:09:
[...]
Alleen staat daar de syslogd net niet in ;(
Als ik een sh script zelf kan starten (als in on boot), dan zat ik aan het volgen de te denken:
code:
1
2
ps -w|grep syslogd|awk '{ kill $1; }'|grep -v grep
syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7 -R 192.168.1.xxx:49152 -L

Dus de standaard syslogd instance killen en dan opnieuw opstarten met custom port.
Alleen is dit nu een handmatige actie en na een reboot dus irritant....
Even mezelf quoten, ik ben van het weekend niet veel verder gekomen door drukte @ work :(
Ik ben inmiddels na talloze restarts er wel achter dat stardaad de syslogd altijd na een reboot als pid 349 gestart word :)

Nu nog wat bedenken om het automagisch te maken :)
Zal vanaaf nog ff knoeien :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
MikeOO schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:40:
[...]

Je vorige reactie was dat je nog 90/100 mbps en nu 30 mbps. Dat is toch niet echt stabiel dan :)
Hehe, ik bedoelde eigenlijk meer dat hij stabiel op de 30 bleef en niet meer afweek van die snelheid. Ik heb nu weer rondt de 90mbps. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Weet trouwens iemand of je de linkspeed van je switchpoorten binnen tomato op deze router kan opvragen? Overigens ben ik best wel tevreden met de snelheid. Haal 8 mb/s bij het downloaden van een iso van mijn sambashare op mijn linuxdoosje en dat met een atheroskaartje die max 150n doet. Moest wel stoeien met het zoeken van het juiste kanaal, 40 mhz en voor lower ipv upper channel kiezen. Overigens zit ik dan op een 5 meter van de router met muur (meterkast) ertussen.

[ Voor 64% gewijzigd door kasteleman op 03-07-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 15:30
zo, na wat truuken en speuren toch openvpn aan de praat op een stock firmware (151). Het is bijna zoals het vroeger was met de wl500, alleen een stuk vlotter.

Nu nog eens kijken hoe men de polipo proxy op deze firmware start en hoe dat allemaal gaat werken en dan is het helemaal zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Iemand al eens de virtual wifi van tomatousb op deze router draaiende gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

henkyyyyyyy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:42:
[...]

Kan het kloppen dat de router hierdoor best warm wordt en is dat schadelijk voor de router?
Nee de router kan 500mW aan, maar kan best zijn dat hij wat warmer wordt maar zou niet schadelijk moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Zenix op 05-07-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Het is en blijft een indrukwekkende router. Ik heb een nieuwe laptop met een Intel N6300 erin, die ondersteund max 450 Mbit/s op 2,4 en 5 GHz.

Ik trek mijn verbinding vol, 200 Mbit/s (5 GHz). Op ongeveer 5 meter van de router met enkele gipsbetonblokken muren ertussen.

Ik heb wel de zenders op 100 mW gezet, scheelt ongeveer 50 Mbit op deze afstand.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Zenix schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:09:
[...]

Nee de router kan 500mW aan, maar kan best zijn dat hij wat warmer wordt maar zou niet schadelijk moeten zijn.
Ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
Heb de Asus RT-N66U (gekocht bij Alternate) een week werkend, het is een geweldig apparaat. Ondanks (in afwachting op Glasvezel aansluiting, de dummy’s zitten er al) dat ik op een ADSL Extra lijntje zit, is RT-N66U sneller als mijn vorige. :)
Toch heb ik wat moeite met dat de externe HDD die via het USB slot is aangesloten ook bereikbaar is voor de Gast(en), oké dat kan je verhinderen door in het Gast Netwerk, Share with account in te schakelen, maar als je dan de HDD wil benaderen moet je steeds zelf inloggen, of heb ik iets over het hoofd gezien? Mijn Engels is FC knudde! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
als je in je gast netwerk access intranet op off zet, kom je van je gast netwerk als het goed is nergens bij. Of dat ook geldt voor je harddisk moet je even proberen, maar dat lijkt me wel. Ik heb er een stickie aanhangen, maar die is niet geshared, spul wat geshared moet worden haal ik wel van mijn nas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

wiz-oz schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:59:
als je in je gast netwerk access intranet op off zet, kom je van je gast netwerk als het goed is nergens bij. Of dat ook geldt voor je harddisk moet je even proberen, maar dat lijkt me wel. Ik heb er een stickie aanhangen, maar die is niet geshared, spul wat geshared moet worden haal ik wel van mijn nas :)
Wat ik alleen zeer matig vind aan access intranet via guest lan is dat je bijv nog steeds de router web interface kunt aanspreken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
ja dat ben ik met je eens, dat zou niet moeten. Wat ik ook irritant vind is als je via ssh inlogt en weer uitlogt dit gebeurt: Jul 7 21:59:58 notify_rc : restart_upnp. Dan vindt het ding het nodig de upnp te restarten terwijl ik upnp gedisabled heb. Ik heb met de hand wat dingen toegevoegd aan de iptables, maar een keer inloggen met ssh en weer uitloggen en dan worden ze weer geflushed.

Als ik tijd heb ga ik er dd-wrt op installeren, dat de meeste dingen geregeld zijn in een read only filesystem dat is lastig om omheen te werken in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
bij nader inzien flusht upnp restart de iptables niet, dat wordt veroorzaakt door de parental control. Dus heb ik cron maar geinstalleerd, en voeg daarmee tijdgestuurd wel wat hosts in die na een bepaalde tijd niet meer online hoeven te zijn.

Nu lijkt het allemaal te werken zoals ik wil. Kost wat moeite, maar dan hebbie ook wat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Wiz-Oz schreef;
als je in je gast netwerk access intranet op off zet, kom je van je gast netwerk als het goed is nergens bij. Of dat ook geldt voor je harddisk moet je even proberen, maar dat lijkt me wel. Ik heb er een stickie aanhangen, maar die is niet geshared, spul wat geshared moet worden haal ik wel van mijn nas
Ik had ACCESS INTRANET op OFF gezet, maar helaas via MIJN NETWERKLOCATIES kan je gewoon mijn HDD en (inmiddels er bij gestoken) de USB-stick ook benaderen via het gast netwerk, uiteraard via een ander PC/Laptop. Na je bericht heb ik alles gereset en opnieuw ingesteld, maar als het gast netwerk mijn HDD en USB-stick niet kan zien, zie ik hen ook niet!? Mijn HDD is ook te zien in de instellingen Network PLace (Samba) Share en FTP Share, klopt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Genieter op 08-07-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

wiz-oz schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:37:
Dus heb ik cron maar geinstalleerd, en voeg daarmee tijdgestuurd wel wat hosts in die na een bepaalde tijd niet meer online hoeven te zijn.

Nu lijkt het allemaal te werken zoals ik wil. Kost wat moeite, maar dan hebbie ook wat 8)
Cron :9 Hoe wat waar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
The Wizard schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:56:
Het is en blijft een indrukwekkende router. Ik heb een nieuwe laptop met een Intel N6300 erin, die ondersteund max 450 Mbit/s op 2,4 en 5 GHz.

Ik trek mijn verbinding vol, 200 Mbit/s (5 GHz). Op ongeveer 5 meter van de router met enkele gipsbetonblokken muren ertussen.

Ik heb wel de zenders op 100 mW gezet, scheelt ongeveer 50 Mbit op deze afstand.
Dat schijnt toch schadelijk te zijn,waarom heeft asus dat anders niet stasndaard ingesteld want dat zou altijd beter moeten zijn.
Waar zet je die zenders op 100mW? En is het helemaal veilig? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Le_Freak ! schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:37:
[...]

Dat schijnt toch schadelijk te zijn,waarom heeft asus dat anders niet stasndaard ingesteld want dat zou altijd beter moeten zijn.
Waar zet je die zenders op 100mW? En is het helemaal veilig? :)
Als je dat doet overstem je ook de wifi van je eventuele buren terwijl dat vaak niet nodig is.
Denk er ook aan dat het helemaal geen nut heeft om Wifi op een hoger niveau te zetten als je aan de andere kant geen vermogensinstellingen kunt wijzigen.

Het is leuk dat je met 500mW een kilometer ver kunt komen bij wijze van spreken, maar als die laptop aan de andere kant niet verder komt dan 40 meter, dan heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Uiteraard is het gewoon veilig, het is maar 20 mW boven de standaard instelling.

Ik heb hem op 100 mW omdat ik anders op zolder zwak signaal heb, met die 20 mW extra blijft de verbinding stabiel.

De buren hebben er geen last van aangezien ik de enige ben die op kanaal 6 zit, terwijl de rest op 1 of 11 zit. Uiteraard maakt het wel uit hoe sterk de router kan uitzenden, anders heeft het testen van het bereik ook geen zin, en daar zitten heel wat verschillen in.

Vooral de 5 GHz profiteert ervan, de pentratie is toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
1). steek een usb stick in een van de usbpoortjes (liefst met ext2 geformatteerd).
2). ga naar USB application en installeer de download manager.

Nu heb je een ipkg package manager tot je beschikking. doe vervolgens ipkg install cron en voila, je hebt cron geinstalleerd. Nu nog apps_set_enabled cron yes en hij wordt gestart zodra je boot.

Zo heb ik ook openvpn geinstalleerd, en mijn asus is nu secondary dns server omdat ik bind heb geinstalleerd. In het start script wat in /opt/etc/init.d/ staat even het startscript aangepast zodat dnsmasq gekilled word voordat bind start, en voila.

3). disable download manager als je hem niet wil gebruiken.

ipkg list |less ,om te kijken wat er allemaal in de repository zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Genieter schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:11:
Ik had ACCESS INTRANET op OFF gezet, maar helaas via MIJN NETWERKLOCATIES kan je gewoon mijn HDD en (inmiddels er bij gestoken) de USB-stick ook benaderen via het gast netwerk, uiteraard via een ander PC/Laptop. Na je bericht heb ik alles gereset en opnieuw ingesteld, maar als het gast netwerk mijn HDD en USB-stick niet kan zien, zie ik hen ook niet!? Mijn HDD is ook te zien in de instellingen Network PLace (Samba) Share en FTP Share, klopt dat?
Dat lijkt mij niet te kloppen. Idee van intranet wel of niet zou mijns inziens ertoe moeten leiden dat als je intranet access off zet je dan ook nergens bij kan wat je via het intranet wel zou moeten kunnnen. Ik gebruik hier zelf eigenlijk geen gast netwerk, ik heb me er nog niet in verdiept, maar het lijkt mij dat er dan ergens een iptables regel niet netjes wordt uitgevoerd, dit zou namelijk prima afgeschermd moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
wiz-oz schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Dat lijkt mij niet te kloppen. Idee van intranet wel of niet zou mijns inziens ertoe moeten leiden dat als je intranet access off zet je dan ook nergens bij kan wat je via het intranet wel zou moeten kunnnen. Ik gebruik hier zelf eigenlijk geen gast netwerk, ik heb me er nog niet in verdiept, maar het lijkt mij dat er dan ergens een iptables regel niet netjes wordt uitgevoerd, dit zou namelijk prima afgeschermd moeten kunnen worden.
Snappen doe ik er helemaal niets van (ben ook niet zo'n held in dit spul), over een weekje of 3 zitten we (hopelijk) op glasvezel, dan zet ik de N66U op fabrieksinstelling en ga ik opnieuw instellen, als ik het nu doe dan zit mijn buurman (die ook wacht op glas) zonder, die lift nu mee als gast op mijn adsl-lijntje. ;)
Mischien dan beginnen met een andere firmware, of met de (voorlopig) nieuwste,112.
Zet nu mijn HDD wel uit als ik hem niet nodig hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Op dit moment heb ik een wireless bridge tussen een RT-N66U(ap) en een oude asus WL-500W(client). Dit draait opzich prima, maar ik wil wat meer snelheid over deze link hebben.

Nu kan ik kiezen voor:
pricewatch: Asus EA-N66 en mijn WL-500W als switch gebruiken.
of nog een RT-N66U kopen, dan hoef ik mijn oude WL-500W niet meer te laten staan.

Wat denken jullie dat het beste zou zijn? Ik denk zelf dat de rt-n66u wel eens beter zou kunnen zijn vanwege de betere antennes... maarja, dan heb je een dikke router die alleen wat netwerk overbrugt :+

Overigens zijn dingen zoals kabels aanleggen of powerline gebruiken geen optie. Powerline faalt nogal hard hiero :P

[ Voor 12% gewijzigd door wootah op 11-07-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
The Wizard schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:15:
Uiteraard is het gewoon veilig, het is maar 20 mW boven de standaard instelling.

Ik heb hem op 100 mW omdat ik anders op zolder zwak signaal heb, met die 20 mW extra blijft de verbinding stabiel.

De buren hebben er geen last van aangezien ik de enige ben die op kanaal 6 zit, terwijl de rest op 1 of 11 zit. Uiteraard maakt het wel uit hoe sterk de router kan uitzenden, anders heeft het testen van het bereik ook geen zin, en daar zitten heel wat verschillen in.

Vooral de 5 GHz profiteert ervan, de pentratie is toch een stuk minder.
Klinkt heel herkenbaar, maar is dat makkelijk in te stellen? En op 1 plek of moet je op meerdere plekken dat instellen binnen de software op je pc?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Heel gemakkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25854502/asus.jpg

Wireless --> Professional --> Tx Power adjustment. Dan op 100 zetten en op Apply klikken, soms moet je meerdere keren klikken. Voor de 5 GHz band moet je het bovenaan even selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Hier ook een, voorlopig zéér tevreden, nieuwe gebruiker van deze router. Vond vooral de mogelijkheid om USB devices aan te kunnen sluiten erg fijn, niet verwacht dat zo vaak te gebruiken.

Heb er nu even tijdelijk een 32GB USB stickje in zitten en heb hier wel een, waarschijnlijk zeer simpel op te lossen, vraag over: wat voor account ik ook aanmaak bij de USB settings in de router setup (unlimited, admin, etc.) lukt het niet om via een andere computer een map aan te maken in bijv. de root. Er staat dan altijd access denied. Files schrijven/veranderen/verwijderen in een reeds gemaakte map (die via de computer waar de router op is aangesloten) lukt dan weer wel.

Zou graag via bijv. mijn telefoon/tablet en een FTP app gewoon "volledige" toegang willen hebben tot zo'n USB medium, iets dat de term admin mij deed vermoeden als zijnde gewoon mogelijk te moeten zijn. Wat doe ik fout?!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

The Wizard schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:41:
Heel gemakkelijk.
[afbeelding]

Wireless --> Professional --> Tx Power adjustment. Dan op 100 zetten en op Apply klikken, soms moet je meerdere keren klikken. Voor de 5 GHz band moet je het bovenaan even selecteren.
Je kunt m ook op 101mW zetten, gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 08:06
En weer een nieuwe (beta) firmware, nu met AiCloud:

http://www.asus.ru/ftp/NW_TO_TEST/RT-N66U_3.0.0.3_155.trx

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0CDNQt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
En voor mensen die écht hun powersettings boven de 100mW willen zetten:

Log in via telnet en voer de volgende commando's uit:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
nvram commit

Nu is je router Amerikaans, en kun je de power tot 500mW zetten (gewoon via de web interface), en zie je daadwerkelijk verschil in programma's als inSSIDer _/-\o_

Kleine kanttekening: Je raakt de mogelijkheid om kanaal 12 en 13 te gebruiken kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door redah op 14-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Heb hem er in gestopt (probleemloze upgrade van V 151)
Helaas zijn de AiCloud diensten nog niet beschikbaar in de Markets.

Even wachten dus. Ben er wel nieuwsgierig naar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rinaldootje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:24:
Helaas zijn de AiCloud diensten nog niet beschikbaar in de Markets.
Heb hier een AiCloud client voor Android voor je neergezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Dank je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
redah schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:09:
En voor mensen die écht hun powersettings boven de 100mW willen zetten:

Log in via telnet en voer de volgende commando's uit:

nvram set pci/1/1/ccode=US
nvram set pci/2/1/ccode=US
nvram set wl0_country_code=US
nvram set wl1_country_code=US
nvram set regulation_domain=US
nvram set regulation_domain_5G=US
nvram commit

Nu is je router Amerikaans, en kun je de power tot 500mW zetten (gewoon via de web interface), en zie je daadwerkelijk verschil in programma's als inSSIDer _/-\o_

Kleine kanttekening: Je raakt de mogelijkheid om kanaal 12 en 13 te gebruiken kwijt.
Top, is inderdaad gelukt. Ik ben alleen mijn 5-band kwijt, is er een manier om die terug te krijgen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
LeonJ69 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:04:
Top, is inderdaad gelukt. Ik ben alleen mijn 5-band kwijt, is er een manier om die terug te krijgen? :$
Mijn 5GHz band is er nog altijd... Gebruik je toevallig een custom firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Nee, gewoon de standaard .112
Ik heb de 2.4 op 500 gezet om te testen en de 5 op 250, en nadien is die niet meer te vinden. Ik zal anders zo eens proberen op ander kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
LeonJ69 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:52:
Nee, gewoon de standaard .112
Ik heb de 2.4 op 500 gezet om te testen en de 5 op 250, en nadien is die niet meer te vinden. Ik zal anders zo eens proberen op ander kanalen.
zet hem op kanaal 36 oid... bij mij schoot hij ook naar kanaal 100 maar dat is alleen voor de us ;)
zie: Wikipedia: List of WLAN channels

Overigens heb ik met mijn wi-spy gemeten en zie eigenlijk geen verandering... :/

dus als je kanaal 13 weer terug wil (zoals ik) dan kun je het volgende gebruiken:
nvram set pci/1/1/ccode=EU
nvram set pci/2/1/ccode=EU
nvram set wl0_country_code=EU
nvram set wl1_country_code=EU
nvram set regulation_domain=EU
nvram set regulation_domain_5G=EU
nvram commit

[ Voor 26% gewijzigd door wootah op 14-07-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
wootah schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:31:
[...]

zet hem op kanaal 36 oid... bij mij schoot hij ook naar kanaal 100 maar dat is alleen voor de us ;)

[...]
Thanx, dat was hem!
Helaas las ik je bericht pas nadat ik de nieuwste fw (.155) erop gezet had en erachter kwam dat ik mijn instellingenbackup kwijt was. Moest eerst al mijn portforwards er handmatig weer inzetten :F

Maargoed, daarna opnieuw geprobeerd, en inderdaad weer de 5-band kwijt, maar dankzij jou weer gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
wootah schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:31:
Overigens heb ik met mijn wi-spy gemeten en zie eigenlijk geen verandering... :/
Ik zie dit in inSSIDer als ik de standaard 80mW verhoog naar 250mW:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L2cLb.png
(het lichtgroene balkje is mijn 2.4GHz band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Iemand die "Smart Access" werkend heeft gekregen? Kan het hier niet eens aanzetten. Krijg even "proceeding" waarna de optie weer op "off" staat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat ziet er goed uit! Werkt het een beetje stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
JPtjee007 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:47:
Dat ziet er goed uit! Werkt het een beetje stabiel?
Bij mij wel, al moet ik zeggen dat ik niet heel erg spannende dingen met mijn router doe. Enige dat ik heb aangepast is een Remote Desktop poort van buitenaf, maar dat is het dan wel :)

Nog geen crashes of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
The Wizard schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:41:
Heel gemakkelijk.
[afbeelding]

Thankx, inderdaad net even sterker nu het ontvangst, heeft het nut om hem nog iets hoger te zetten naar bv 110 of 120? Of praat je dan over waardes die er niet toe doen omdat hij nu al sterk genoeg is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Le_Freak ! schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:03:
Thankx, inderdaad net even sterker nu het ontvangst, heeft het nut om hem nog iets hoger te zetten naar bv 110 of 120? Of praat je dan over waardes die er niet toe doen omdat hij nu al sterk genoeg is?
Interessant stukje hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 21:21
Heeft iemand ervaring met het radioschap ivm. overschrijding van het zendvermogen van 100Mw wat verboden is? Hoe groot is de pakkans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Het is weer zo ver, mijn snelheid is nu gekelderd naar 500kbp/s.... heb de NVRAM gereset en een reboot gedaan maar dat was tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
0xygen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:16:
Heeft iemand ervaring met het radioschap ivm. overschrijding van het zendvermogen van 100Mw wat verboden is? Hoe groot is de pakkans?
Nihil, of er moeten veel klachten komen van buurtbewoners. En dan nog is de kans klein, je krijgt geen boete omdat je router 120 mW uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
redah schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:38:
[...]
Ik zie dit in inSSIDer als ik de standaard 80mW verhoog naar 250mW:
[...]
Ik zie dit in chanalyzer met een wifi spectrum analyse:
500mW (US): https://docs.google.com/open?id=0BwMSegZOO0CwR3lfWkxYTEZIRGc
100mW (EU): https://docs.google.com/open?id=0BwMSegZOO0CwVFZFR0V4ZkNlUGs

de US geeft zelfs minder output. Ik moet toegeven dat ik in de EU mode kanaal 13 gebruik, en in US kanaal 11 wat wellicht van invloed is, maar aangezien kanaal 13 hiero verreweg het meest zuivere kanaal is gebruik ik kanaal 13 :P
Wellicht moet ik hem een keer in japanse mode zetten, dan kan ik zelfs op kanaal 14 :+

Dit is trouwens gemeten in een simpele test opstelling:
- router met antennes recht
- WiSpy op ~1M afstand van de router
- WiSpy via een 3M lange usb kabel verbonden aan de laptop
- laptop ~4M van de router gepositioneerd
- groot bestand downloaden op de laptop tijdens het meten
- 2 minuten lang meten en het gemiddelde vastleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik bij kanaal het gewoon op "auto" staan, hoe weet je precies welk kanaal het beste voor jou omgeving is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
John Dude schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:00:
Ik bij kanaal het gewoon op "auto" staan, hoe weet je precies welk kanaal het beste voor jou omgeving is?
hangt af van wat je buren hebben gekozen...
auto doet een poging om het minst bezette kanaal te gebruiken, maar hier land hij altijd op kanaal 6.... die zit nogal vol hier :P

Je kan met een tool zoals inssider kijken welke kanalen er worden gebruikt: http://www.metageek.net/products/inssider/ en dan een keuze maken.
En als je zo'n speciale usb stick hebt zoals ik dan kun je ook nog de zogenaamde noise-floor meten om er zeker van te zijn dat welk kanaal het beste is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Hmmm, zo te zien is dat alleen maar voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Net even een speed test gedaan, gemiddelde snelheid is 0.270 mbp/s, ik kan nog net het internet surfen en afbeeldingen bekijken. Filmpjes afspelen trektie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ja interessant, maar geeft mij nog geen praktisch antwoordt op mijn vraag.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
wootah schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Ik zie dit in chanalyzer met een wifi spectrum analyse:
500mW (US): https://docs.google.com/open?id=0BwMSegZOO0CwR3lfWkxYTEZIRGc
100mW (EU): https://docs.google.com/open?id=0BwMSegZOO0CwVFZFR0V4ZkNlUGs

de US geeft zelfs minder output.
Dat vind ik heel apart... Bij mij maakt het echt een groot verschil namelijk. Niet zo zeer qua downloadsnelheid, maar voornamelijk qua reikwijdte. Zo kom ik met 250mW een stuk verder in de straat (een huis of 3 verder, buiten gemeten), en kom ik in ons eigen huis beter door plafonds en vloeren heen. Zo had ik eerst een repeater boven staan, aangezien ik vrijwel niet door de parketvloer met aluminium isolatielaag in combinatie met het waterbed heen kwam. Nu heb ik steevast goed bereik en de repeater niet meer nodig _/-\o_

Wel apart overigens dat onze ervaringen zo radicaal verschillen. Zou het wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat zo'n WiSpy maar 1 antenne heeft en mijn laptop waar ik mee meet er 3 heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
redah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Wel apart overigens dat onze ervaringen zo radicaal verschillen. Zou het wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat zo'n WiSpy maar 1 antenne heeft en mijn laptop waar ik mee meet er 3 heeft ?
mooi!

Dat heeft er overigens helemaal niks mee te maken. Je laptop met wifi kaartje meet op een zeer simpele manier de sterkte van een netwerk.
Als je met een WiSpy meet, dan meet je de rauwe output van zo'n apparaat. Je kan bijvoorbeeld alleen maar iets fatsoenlijks meten als je ook daadwerkelijk data over een verbinding heen jaagt om dat dan pas er echt radio activiteit plaats vind. Als een apparaat belast word is de sterkte meestal ook zwakker dan dat hij los zijn AP-naam aan het uitzenden is.
Een WiSpy mag dan geen wetenschappelijke meet apparatuur zijn (daar hebben ze veel duurdere dingen voor :+ ) maar het komt wel wat meer in de buurt dan een wifi kaartje :P

Ik heb al eerder een aantal berichten gelezen over mensen met 2 routers die toch wat een verschillende sterkte hadden met dezelfde instellingen. Er zijn dus wellicht nog wat meer aanpassingen geweest tussentijds. Ik heb mijn router als een van de eerste hier in nederland ontvangen zo'n beetje, wellicht heb jij een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Nu is me snelheid weer naar 100mbp/s, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Toch maar de pricewatch: Asus EA-N66 gekocht om mijn wireless ethernet bridge te verbeteren.
Ik heb de RT-N66U in bridge (WDS) proberen te zetten, maar hij doet helemaal niks... wellicht een feature die asus nog niet heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Heb de router net een dag binnen en ben aan het installeren gegaan.
Heb nu 2x pc bedraad aangesloten en 2x laptop draadloos.
Verder 1x netwerkprinter bedraad en 1x printer draadloos.

Hij herkend alle apparaten, maar ziet niet dat er 2 netwerkprinters aangesloten zijn (1 bedraad en 1 draadloos).

Is dat ergens in te stellen ??
Kun je in de netwerkmap ook de naam wijzigen ?
De pc's staan er netjes in met de namen, maar de printers niet....

Hoor graag van jullie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Volgens mij herkent hij alleen printers die dmv. USB zijn aangesloten. Mijn netwerk printer herkent hij ook niet, wel als ik hem USB aansluit.

Maar volgens mij heeft het geen gevolgen als de router de netwerk printer niet herkent. Al mijn PC's kunnen de printer gewoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Mijn netwerk printer wordt ook niet herkent. Maar dat is ook niet nodig. Dit zijn instellingen die je op de computers zelf moet doen in plaats van via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de router binnen gekregen en geinstalleerd. Prima allemaal verder.

Vandaag een 16gb kingston usb stickje gescoord om vanaf het netwerk wat makkelijker bij mij bestanden te komen. Zodra ik het stickje erin steek gaat het allemaal goed. Ingesteld als samba share en overal te zien in het netwerk.
Helaas gaat na een paar minuten het netwerk plat. Alle pc's verliezen hun verbinding en je ziet de lampjes op de router bij de bijbehorende verbindingen ook allemaal tegelijk uit en weer aan gaan wat resulteert in pc's zonder ip.

Zodra ik het stickje er weer uit haal is alles weer stabiel. Klinkt dit bekend bij iemand?

Firmware .155 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ja, zeker herkenbaar. Heb ik ook last van en heb nog geen passende oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Nog geen problemen mee gehad. Is de stick wel fatsoenlijk geformatteerd?
Ik heb mijn mini usb3 harddisk geformatteerd als EXT3 en dat draait zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sticky komt standaard uit de verpakking en meteen wat data op gezet. Is fat32.

Maar stel dat dat niet zo zou zijn dan lijkt het mij stug dat dat stickje er dan voor zorgt dat je netwerk plat gegooid word toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:10:
Sticky komt standaard uit de verpakking en meteen wat data op gezet. Is fat32.

Maar stel dat dat niet zo zou zijn dan lijkt het mij stug dat dat stickje er dan voor zorgt dat je netwerk plat gegooid word toch?
Weet je zeker dat het geen exFAT is?
Sowieso, de sticks worden op een andere manier geformatteerd dan jouw pc dat doet, bedrijven moeten voor het formatteren namelijk licenties kopen, dus wellicht is het formaat niet helemaal compatible.
Als ik een nieuwe stick of hdd krijg formatteer ik ze eerst zelf eens helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou kunnen maar lijkt mij alsnog stug. Zou lekker zijn voor jan met de pet die een stick koopt en geen flauw idee heeft wat formatteren is of weet hoe die dat moet doen.

Maar goed, we gaan het proberen. Win7 geeft iig gewoon fat32 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:00:
Dat zou kunnen maar lijkt mij alsnog stug. Zou lekker zijn voor jan met de pet die een stick koopt en geen flauw idee heeft wat formatteren is of weet hoe die dat moet doen.

Ja meestal werken die dingen prima op een PC, maar we hebben het over een embedded systeem he. Op de RT-N66U is alles minimalistisch opgezet, zodat de firmware niet 1GB groot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb sinds gisteren deze router ook binnen maar ik heb een probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om poorten te forwarden. Ik heb het met firmware 112, 151, merlin en TomatoUSB van shibby geprobeert, maar geen van allen werkt. Ik heb ook meerdere malen nvram gereset. (zowel via telnet/ssh als via de recovery mode). dd-wrt heb ik ook geprobeert maar dan krijg ik geen verbinding meer met de router.

Voor het beeld, ik heb ziggo alles in een, met een oude ubee modem zonder wifi. Daar heb ik de rt-n66u op aangesloten. In de lan heb ik een server draaien met o.a. teamspeak en een webserver. Zowel de teamspeak poort als poort 80 willen niet forwarden. De server in dmz zetten werkt ook niet. Met mijn oude dir-655 werkt het wel...

Zie ik iets over het hoofd, of is deze router gewoon doa? :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Weet je zeker dat het ip van die server klopt? Werkt het forwarden naar andere pc's wel? Verder neem ik aan dat bij 'basic config' portforwarding op "yes" staat.

Op forwarden naar het broadcast address na, werken alle forward regels hier gewoon en ik heb dezelfde setup.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Labman schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:20:
Ik heb sinds gisteren deze router ook binnen maar ik heb een probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om poorten te forwarden. Ik heb het met firmware 112, 151, merlin en TomatoUSB van shibby geprobeert, maar geen van allen werkt. Ik heb ook meerdere malen nvram gereset. (zowel via telnet/ssh als via de recovery mode). dd-wrt heb ik ook geprobeert maar dan krijg ik geen verbinding meer met de router.

Voor het beeld, ik heb ziggo alles in een, met een oude ubee modem zonder wifi. Daar heb ik de rt-n66u op aangesloten. In de lan heb ik een server draaien met o.a. teamspeak en een webserver. Zowel de teamspeak poort als poort 80 willen niet forwarden. De server in dmz zetten werkt ook niet. Met mijn oude dir-655 werkt het wel...

Zie ik iets over het hoofd, of is deze router gewoon doa? :)
Ik neem aan dat je de router via wan port hebt aangesloten? En hoe doe je precies de forward toewijzen?
Gewoon ip ( of ip in de lijst kiezen ) poorten invullen, external is genoeg en dan op plusje drukken en dan op apply.

Zelf heb ik met de 108 firmware zo'n 20 port forwards waaronder ook TS3. Gebruik trouwens port:port als je een range doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
Modem is op de wan aangesloten inderdaad, ip adres klopt, intern kan ik gewoon verbinden. Ik heb nog geprobeerd een andere range te kiezen (ik had eerst 10.1.1.x, verandert naar de standaard 192.168.1.x). Ip geprobeerd met de dropdownlijst, en handmatig. Instellingen gedaan met firefox en IE.

Ik vind het zo raar dat het met zowel de asus firmware als tomato niet werkt. Op het moment dat ik m'n dir655 er weer tussen hang werkt het meteen weer...

Edit: Tomato geeft bij de portforwarding pagina na installatie de volgende melding: "iptables-restore: line 39 failed' (het nummer verandert als ik wat toevoeg). Als ik de router reboot is de melding weer weg though.

[ Voor 23% gewijzigd door Labman op 22-07-2012 17:01 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
klik eens op internet status, en kijk eens of je niet toevallig een ander wan adres krijgt omdat je mac adres gewijzigd is?

Port forwards gaan ook hier prima, zowel met de 112 versie waarmee de router kwam, als met de 151 versie die ik er nu in heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
Het was een goed idee, ik heb even het mac adres overgenomen zodat ik zeker het zelfde ip krijg (is ook zo), maar geen verschil.

Edit: Nog een keer tomato geflashed, server een paar keer gereboot, router een paar keer gereboot, niets wat ik niet al eerder had geprobeerd, maar opeens werkt het. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

[ Voor 45% gewijzigd door Labman op 23-07-2012 00:13 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Labman schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:31:
Het was een goed idee, ik heb even het mac adres overgenomen zodat ik zeker het zelfde ip krijg (is ook zo), maar geen verschil.

Edit: Nog een keer tomato geflashed, server een paar keer gereboot, router een paar keer gereboot, niets wat ik niet al eerder had geprobeerd, maar opeens werkt het. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Haal je ook de stroom van je kabelmodem als je van router veranderd. Ziggo koppelt het mac adres van het netwerkappaart wat aan het modem is verbonden met je account. Door de modem 10 sec van de stroom af te halen wordt dit bijgewerkt. Het clonen is ook een optie maar verstandig is om bij probleem zowel je modem als router van de stroom te halen en eerst je modem te laten opstarten voor paar minuten en daarna je router pas starten.

Sommige routers hebben daar weer problemen mee en dan moet je juist eerst de router opnieuw van stroom voorzien en daarna pas het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:00:

Mocht je hier nog mee bezig zijn: had ook last van het compleet wegvallen van "alles" na het flashen van de 155 firmware en het insteken van een USB-stick. Iets dat ik heel vaag vond aangezien het voor het flashen prima werkte.

Welnu, na een hoop gedoe en geprobeer zonder resultaat (netwerk bleef uitvallen) de vorige firmware er weer op geflashed en alles is weer okay. Heb paar dagen gewacht met posten om het zeker te weten maar dat is nu zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met vorige firmware bedoel je .151?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:31:
Met vorige firmware bedoel je .151?
Sorry, goeie inderdaad, nee 112 zelfs... Gewoon de "laatste" van de Asus site gepakt omdat ik even zeker wilde zijn van een stabiele versie. Versie 151 nooit geprobeerd geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, gister stick geformatteerd. Ga dat eerst proberen en werkt dat niet dan eerst naar .151. Als ik naar .112 ga ben ik echt alle instellingen kwijt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:57:
Mmm, gister stick geformatteerd. Ga dat eerst proberen en werkt dat niet dan eerst naar .151. Als ik naar .112 ga ben ik echt alle instellingen kwijt namelijk.
Als je de instelling eerst had opgeslagen, kon je ze zo weer terug zetten! Een tip voor hen die dus overgaan van 112 naar 151. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik maar dan had had ik eerst alles in .112 moeten instellen en dan nog een keer in .151. Toen ik de router kreeg heb ik hem direct naar .151 geflasht.

Anywayz, het word nog gekker. Stick er weer in gepropt en alles draait goed. Nu host ik een website en die benader ik gewoon extern en niet via het interne ip. Als ik dus de stick erin heb zitten en ik benader de site gewoon via zijn naam dan gaat de verbinding hier plat. Doe ik hem benaderen via 192.168.0.** dan is er niks aan de hand. 8)7 :?
Als ik de stick eruit haal en ik benader de site gewoon via zijn url dan is er ook niks aan de hand. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:11:
Dat weet ik maar dan had had ik eerst alles in .112 moeten instellen en dan nog een keer in .151. Toen ik de router kreeg heb ik hem direct naar .151 geflasht.

Anywayz, het word nog gekker. Stick er weer in gepropt en alles draait goed. Nu host ik een website en die benader ik gewoon extern en niet via het interne ip. Als ik dus de stick erin heb zitten en ik benader de site gewoon via zijn naam dan gaat de verbinding hier plat. Doe ik hem benaderen via 192.168.0.** dan is er niks aan de hand. 8)7 :?
Als ik de stick eruit haal en ik benader de site gewoon via zijn url dan is er ook niks aan de hand. :z
Dit heb ik ook gehad met een externe HDD van 320Gb, heb de HDD op mijn PC met Win7 laten controleren en repareren (duurde ruim 4 uur), daarna weer op de N66U gezet en oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Iemand deze al draaien?

Ik heb hem net geupdate vanaf 151. Jammer genoeg alle instellingen weg, dus even een 10 minuten zoet geweest om alles weer in te stellen.

[ Voor 75% gewijzigd door wiz-oz op 24-07-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
wiz-oz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:08:
Iemand deze al draaien?

Ik heb hem net geupdate vanaf 151. Jammer genoeg alle instellingen weg, dus even een 10 minuten zoet geweest om alles weer in te stellen.
Ik heb hem draaien, idd alle instellingen weg, geen idee waarom. Verder is AiCloud weg, en heb ik geen idee wat er beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik denk dat ik voorlopig maar op de Beta 155 blijf draaien.
Die heet de AiCloud en de 64K ram in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
redah schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:42:
[...]

Ik heb hem draaien, idd alle instellingen weg, geen idee waarom. Verder is AiCloud weg, en heb ik geen idee wat er beter is :)
Instellingen weg is denk ik omdat 162 maar 32k nvram heeft, en 151 had meen ik 64k. Ik zie nu geen verkeer meer op de wlan interfaces als er niets geconnect is, dat was met 151 en 112 wel zo, en hij gebruikt met alles wat ik heb draaien iets minder geheugen dan voorheen. Het lijkt er dus op dat broadcasts nu inderdaad niet naar de wlan interfaces gaan, wat vroeger dus wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Inderdaad maar weer 32K NVRAM.

Nu heb ik daar persoonlijk niet zoveel last van, heb nauwelijks extra firewall regels o.i.d.

Wat me wel opvalt is dat .162 voor mij een stuk beter werkt dan .151 of .155. Bij die laatste twee had ik om een onverklaarbare reden belabberde snelheden op mijn Android tablets (200-300kB/sec) zelfs op 1 meter afstand van de router...

Ik vind deze firmware eigenlijk wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
wireless is inderdaad een stuk beter dan voorheen.

Ik hou het voorlopig wel bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Merlin heeft nog wel 64K NVRAM erin gelaten voor .162.
http://www.lostrealm.ca/tower/node/108
Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste