Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 21:21
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om een NAS maar om een gedeelde HDD. Als ik mijn laptop direct op de modem aansluit er er geen probleem met de snelheid, maar via de wifi wel.

Mij valt me trouwens op dat (terwijk ik "heel goed" ontvangst heb) dat de verbindingssnelheid van mijn laptop steeds varieerd (tussen de 52 Mbps & 107 Mbps) thevens behaal ik nu oom schrijfsnelheden van CA. 3,86 MB/s

Zo het misschien aan een instelling van mijn laptop kunnen liggen of ligt het aan de modem? Ik ben helaas niet in de gelegenheid met een ander (wifi) apparaat te testen met dergelijke snelheden.

EDIT: nu ik nog een ziggo-speedtest doe, valt deze ook veel te laag uit (7Mbit/s)...
Ligt dit nu aan mijn router of laptop?

[ Voor 9% gewijzigd door 0xygen op 31-05-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Inmiddels een driver updatje gedaan en het probleem lijkt zichzelf daarmee te hebben opgelost.

Wel heb ik nog een ander probleem.
Namelijk met de download master die steeds vast loopt als ik er een NZB bestand naar upload... is dit een bekent probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsb
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Ben zeer tevreden over deze router. De download master heeft echter idd kuren. Heeft iemand al geprobeerd om dd-wrt te flashen? zou dit veel meerwaarde hebben ten opzichte van de asus firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
Vraag ik mezelf ook af. Ik heb sinds gister deze router maar het bereik is nauwelijks beter dan de vorige router > Belkin N+ van 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens hardwareinfo is de ipv6 ondersteuning nu nog slecht. Is dat een reden om de router niet te kopen, of zal dat met firmware wel opgelost worden ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
VonFoX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:02:
Volgens hardwareinfo is de ipv6 ondersteuning nu nog slecht. Is dat een reden om de router niet te kopen, of zal dat met firmware wel opgelost worden ?
ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.3.108
Fixed
1. httpd abnormal after adding more than 24 IP/MAC entries
2. RF power decrease issue reported in 3.0.0.3.96
3. Port forwarding UI issue.
4. Media server directory change issue
5. IPv6 related issue
6. Printer sharing issue on Windows 7 64bits
7. Download master
- The HTTP and FTP task cannot continue when WAN reconnect to Internet.
- some multi-language strings issue.
- Bit torrent association tool compatibility issue.
- enhance amule stability.

Probleem lijkt verholpen volgens asus. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Heb deze router ook besteld, komt als het goed is morgen (dinsdag) binnen.
Hopelijk is het netwerk dan stukken stabieler, en de draadloze verbinding beter dan met de huidige D-Link DIR-655 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 15:30
draadloos is een stuk beter geworden hier. Zoveel beter dat de wireless extender die op de eerste etage stond nu weer in de doos zit.

Mijn asus staat in de woonkamer, maar op zolder is er nu prima signaal, niveau van extender was 75%, van de asus 70%.

Weer terug bij asus, heb tijden met een wl500g gedraaid, toen een kleine twee jaar met een draytek 2820vn (die nu even tijdelijk de voip afhandeling doet hier totdat de ata is gearriveerd). Draytek trok 100 mbit niet, die hield het bij 70 mbit voor gezien.

Al met al ben ik dik tevreden met de Asus Rt-n66u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
ja, balen, heb net de n66u een week geleden in gebruik genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Voor mij is de AC standaard niet echt een must. Downloaden gaat lekker via een draadje, dus altijd lekker snel, net als gamen. Draadloos is voor de smartphone en andere draadloze apparatuur. Heb op dit moment nog geen AC-hardware.

@ wiz-oz: Ik heb hier ook nog een WL-500G gehad. Voor toen en een super router. Nu weer terug naar Asus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ook een RT-N66U aangeschaft. Setup gaat prima, alleen WPS doet het niet zoals het zou moeten werken. Wanneer ik op "PIN gebr" klik op m'n Android smartphone, krijg ik een code die ik op het router interface moet invoeren. Daar is ook een veld voor. Echter de Asus besluit dat het juist andersom is en verwijderd dat invoerveld en meldt vervolgens "start enrolling". :/

Aangezien je niks kan invoeren en de router verwacht dat ik ene pincode op de smartphone invoer, mislukt de authenticatie dus.

Update: vanaf laptop werkt het wel.

Nieuw probleem: krijg geen ip-adres gereserveerd voor m'n desktoppc. Kan het wel instellen, maar na een reboot blijft het oude ip adres actief. Ook blijft de router hangen bij het scannen v/d clients waaronder m'n desktoppc. Beetje jammer dit. Is toch een vrij basale functie.

[ Voor 36% gewijzigd door Atomsk op 05-06-2012 20:17 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
windows pc? Mac adres van je pc achterhalen, dan een release doen op je pc (ipconfig /release). Dan je reservering maken, en als ie er staat een ipconfig /renew doen, dan zou je in theorie het gereserveerde ip adres moeten krijgen. Moet je wel even een ander apparaat hebben voor de webinterface configuratie van het geheel.

WPS gebruik ik hier niet, en de dhcp server van de router eigenlijk ook niet. Dr staan hier meerdere linux machines en een die doet dhcp en dns zodat ik ook dynamische dns heb voor de uitgedeelde leases.

Enige wat ik irritant vind is dat alleen van windows systemen de hostname wordt ingevuld onder network map clients, zelfs als ik de asus mijn dns servers laat gebruiken doet het ding jammer genoeg geen reverse lookup om de hostname te achterhalen. Ik vind het wel een leuke optie dat er een lijst van ip adressen wordt bij gehouden en getoond, maar als van de 20 systemen er bij 18 alleen een mac adres staat heb je er nog bitter weinig aan. Hopelijk fixen ze dat nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Was een vinkje vergeten bij enable manual ip's of zoiets. :P
Bij mij wordt ook de hostname van m'n mediaplayer en android smartphone getoond trouwens.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Weet iemand wat dit inhoud:
Jun 6 15:13:53 kernel: scsi 0:0:0:0: rejecting I/O to dead device
etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Voor mij is Wifi A/C ook geen must, maar ik wil wel even wachten op de prijs van de RT-AC66U (wellicht wordt deze dan goedkoper) :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Nu de router ff ruim een dag in gebruik, en het bereik van draadloos is stukken beter geworden. Op de plaatsen waar weinig tot geen verbinding was, gewoon volle bak!
Router wordt wel wat warmer, maar dat mag de pret niet drukken.

Als je de foto's van het apparaat ziet, denk je eigenlijk dat het apparaat groter zou zijn.
Hier weer een tevreden Asus klant erbij (was ik al, maar dan ook de netwerkkant :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Idd, ook jammer van de RT-AC66U! :(
Sowieso raad ik WPS altijd af, want met een brute force attack zit je zo binnen. Zou een beetje zonde zijn als je een lange WPA2 sleutel gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Hebben meer mensen er last van dat de user interface van deze router niet goed geladen wordt? Ik heb het apparaat nu een week en had er de eerste dag (nadat ik alles nog gewoon kon instellen) al last van. Volledig terug naar fabrieksinstellingen hielp niet, evenals een firmware upgrade...
Erg vervelend, aangezien ik nu geen instellingen meer kan wijzigen. De "homepage" met network map laadt simpelweg niet volledig, alsof de webpagina maar 'half' af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:42:
[...]

Je kunt WPS toch alleen even actief zetten als je een devive wilt pairen?? :?
En na een geslaagde koppeling direct weer uitzetten.

Dan hoef je in ieder geval niet handmatig een ultralange sleutel in te voeren op een klein keyboard van bijv een smartphone.
Ja, done that before. Maar als je op je telefoon bijvoorbeeld een Word bestandje kan openen, die je dan op je SDHC kaart heb staan, is op zich ook snel gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
wootah schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:41:
[...]

je hebt gewoon toegang tot iptables via telnet, dus ja.

De firmware van asus is overigens nog niet 100% klaar... de hardware mag dan top zijn, de software heeft nog wat werk nodig. ;)
Ja, alleen je hebt er geen ruk aan om de iptables aanpassen, want de router doet er gewoon niks mee. Vind ook nergens een goede handleiding van hoe die iptables commando's er uit zien. Iedereen lijkt daar andere ideeën over te hebben plus een enorme hoeveelheid ruis van mensen die niet weten wat een broadcast adres is, of denken dat het een ICMP pakketje is oid.

Er is welliswaar die firmware van RMerlin, maar wat je daar aan WOL hebt is gewoon een domme hack. Moet je inloggen op de router om een broadcast pakketje te versturen 8)7 Vind het nogal teleurstellend. Bij m'n sitecom voegde je gewoon een forwardregel naar 192.168.0.255 toe voor UDP pakketjes op poort 9 en je was klaar. Op deze router kan dat ook, maar het heeft geen effect. Iets met iptables doen lijkt ook niets uit te halen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Op 2.4Ghz frequentie komen mijn N-kaarten niet hoger dan 130Mbp/s. De vorige router (D-link 655) had ik constant 300Mbp/s op de eerste verdieping (de router staat beneden). De instellingen die ik nu heb voor 2.4Ghz:

Wireless Mode: Auto
b/g Protection: unchecked
Channel bandwidth: 20 /40 MHz (ik heb nog devices die b/g hebben)
Authentication Method: WPA2-Personal
WPA Encryption: AES (10 tekens)
Network Key Rotation Interval: 3600
Set AP Isolated: No
Multicast Rate: Disable
RTS Threshold: 2347
DTIM Interval: 3
Beacon Interval: 100
Enable TX Bursting: Enable
Enable Wireless Multicast Forwarding: Disable
Enable WMM APSD: Enable
Tx Power adjustment: 100

Ik heb de performance getest vlak naast de router. Ik haal de snelheid niet met draadloos niet (100 / 100Mb/s). Bedraad gaat alles goed. Ik heb ook rechtstreeks aan de modem aangesloten om uit te sluiten dat het aan de router ligt.

Bij 5Ghz, haal ik de downloadsnelheid wel, maar de upload weer niet. Tevens blijf het steken op 150Mbp/s.

Ik heb de laatste firmware versie opstaan: 3.0.0.3.112 en hardware revisie is B1.

Kunnen jullie eventueel de settings posten waar jullie geen problemen hebben ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:10:
[...]

Ja, alleen je hebt er geen ruk aan om de iptables aanpassen, want de router doet er gewoon niks mee. Vind ook nergens een goede handleiding van hoe die iptables commando's er uit zien. Iedereen lijkt daar andere ideeën over te hebben plus een enorme hoeveelheid ruis van mensen die niet weten wat een broadcast adres is, of denken dat het een ICMP pakketje is oid.

Er is welliswaar die firmware van RMerlin, maar wat je daar aan WOL hebt is gewoon een domme hack. Moet je inloggen op de router om een broadcast pakketje te versturen 8)7 Vind het nogal teleurstellend. Bij m'n sitecom voegde je gewoon een forwardregel naar 192.168.0.255 toe voor UDP pakketjes op poort 9 en je was klaar. Op deze router kan dat ook, maar het heeft geen effect. Iets met iptables doen lijkt ook niets uit te halen.
Heel jammer idd. Heb ik ook last van. Wil graag ook m'n Game-PC van afstand opstarten, samen met m'n server. Helaas werkt er dus maar 1, en daarom heb ik hem geforward naar het IP van de server.
Als je contact opneemt, verwerken ze het volgens mij wel in de volgende firmware?

[ Voor 3% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-06-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
JPtjee007 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:22:
[...]

Heel jammer idd. Heb ik ook last van. Wil graag ook m'n Game-PC van afstand opstarten, samen met m'n server. Helaas werkt er dus maar 1, en daarom heb ik hem geforward naar het IP van de server.
Als je contact opneemt, verwerken ze het volgens mij wel in de volgende firmware?
Heb het zojuist doorgegeven. Ik zag echter op het Asus support forum dat al eerder iemand het had doorgegeven. Er was iets met de hardware dat ondersteuning hiervoor moeilijk maakte oid. Vind het maar vreemd dat fabrikanten hier zo moeilijk over doen. Vroeger lukte het nog wel vaak door javascriptbeveiligingen uit te schakelen, maar tegenwoordig zit die blokkade op firmwareniveau. Bij Linksys vinden ze forwards naar het broadcast address een professionele feature bijv. Sneu... :/

Magic packets direct naar een ip forwarden werkt meestal niet, of maar even, omdat een systeem in energiespaarmodus gaat en dan wordt de lanverbinding uitgeschakeld en vergeet de router het ip.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het werkt met IPTV en deze router? Er is namelijk een optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ik denk dat je eerst een abonnement daarop moet hebben Wikipedia: IPTV voordat je je druk hoeft te maken of het via deze Asus router werkt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Heb het zojuist doorgegeven. Ik zag echter op het Asus support forum dat al eerder iemand het had doorgegeven. Er was iets met de hardware dat ondersteuning hiervoor moeilijk maakte oid. Vind het maar vreemd dat fabrikanten hier zo moeilijk over doen. Vroeger lukte het nog wel vaak door javascriptbeveiligingen uit te schakelen, maar tegenwoordig zit die blokkade op firmwareniveau. Bij Linksys vinden ze forwards naar het broadcast address een professionele feature bijv. Sneu... :/

Magic packets direct naar een ip forwarden werkt meestal niet, of maar even, omdat een systeem in energiespaarmodus gaat en dan wordt de lanverbinding uitgeschakeld en vergeet de router het ip.
Ok mooi. Haha, het is wat. Mwa, ik vind dat deze router ook best professioneel geprijsd is voor thuisgebruikers. ;) Dan moet je zorgen dat je PC een static IP heeft. Dan is er niks aan de hand, bij mij althans. En zorgen dat hij de NIC niet uitschakelt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Tja, je kunt ook je pc aan laten staan natuurlijk. :P Kan het misschien nog eens uittesten met powermanagement uitgeschakeld voor de netwerkkaart, maar dit zou niet moeten hoeven.

Enfin: ander probleem: net m'n Dell Vostro 3350 voorzien van een ander wifikaartje. De Intel® Centrino® Advanced-N 6230. Deze zou namelijk 5Ghz moeten ondersteunen itt het oudere model Intel wifi dat er standaard in zat. Installatie was geen probleem, maar het functioneren wel.

Ik zie nu wel de 5Ghz AP en kan er ook mee verbinden, echter blijft de max connectiesnelheid op 54Mbps steken. :F Van alles geprobeerd (WMM aanzetten ed.), maar niets helpt. Wanneer ik de 5Ghz op N-only zet, kan ik er zelfs helemaal niet meer mee verbinden. Iemand anders die een 6230 heeft in z'n laptop en wel hogere snelheden haalt? Zou de Ultimate-N 6300 het wel goed doen?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Vreemd, ik heb exact hetzelfde Intel Centrino kaartje in mijn Asus laptop gestopt en ik haal er keurig een verbinding van 300 Mbps mee. Weet je zeker, dat je de laatste drivers hebt geïnstalleerd? En heb je, voordat je het kaartje installeerde de drivers van de oude kaart wel verwijderd?

Voor de hierboven genoemde drivers: download de administrators pack en installeer die. Je kan anders tijdens de installatie wel eens de netwerk verbinding verliezen en dan mislukt de installatie.

Ik heb juist dit kaartje gekocht omdat ik moeilijkheden had met BlueTooth, graag de 5 GHz wilde gaan gebruiken en maar twee antennes in mijn laptop heb zitten (had geen zin om er nog een derde bij in te "prutsen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ik heb voor de zekerheid de oude drivers achteraf verwijderd. Tevens de nieuwst drivers van Intel geïnstalleerd, maar het helpt allemaal niets. Kun jij nog verbinding maken wanneer je de 5GHz band op N-only zet?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik laat het hem automatisch regelen, wel heb ik in de driver aangegeven dat hij alleen op de 5 GHz mag verbinden. Ik heb nl ook een paaltje staan op de 2.4 GHz voor mijn telefoon en mijn Linux laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Atomsk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:00:
Tja, je kunt ook je pc aan laten staan natuurlijk. :P Kan het misschien nog eens uittesten met powermanagement uitgeschakeld voor de netwerkkaart, maar dit zou niet moeten hoeven.

Enfin: ander probleem: net m'n Dell Vostro 3350 voorzien van een ander wifikaartje. De Intel® Centrino® Advanced-N 6230. Deze zou namelijk 5Ghz moeten ondersteunen itt het oudere model Intel wifi dat er standaard in zat. Installatie was geen probleem, maar het functioneren wel.

Ik zie nu wel de 5Ghz AP en kan er ook mee verbinden, echter blijft de max connectiesnelheid op 54Mbps steken. :F Van alles geprobeerd (WMM aanzetten ed.), maar niets helpt. Wanneer ik de 5Ghz op N-only zet, kan ik er zelfs helemaal niet meer mee verbinden. Iemand anders die een 6230 heeft in z'n laptop en wel hogere snelheden haalt? Zou de Ultimate-N 6300 het wel goed doen?
Ik heb zelf de Vostra 3750 en heb daar ook de Intel Advanced-N 6230 ingezet. Ik krijg zonder problemen of instellingen die ik moet aanpassen verbinding op 5Ghz met de Asus.

Nu had ik voorheen altijd wel een probleem dat als je latop uit slaapstand kwam het altijd een tijd duurde voor deze weer een WiFi verbinding maakte. Gelukkig kwam Dell snel met een update van drivers en daarmee was dit probleem ook verholpen. Als ik de nieuwste drivers pak van Dell dan gaat dit weer fout dus ik bewaard deze set drivers op een veilige plek.

Probeer het eens met deze set of het gaat werken.
Het betreft de WiFi drivers en de Bluetooth drivers.

https://dl.dropbox.com/u/...ell%20Drivers/R311883.exe
https://dl.dropbox.com/u/...ell%20Drivers/R311884.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Gisteren heb ik zo'n routertje aangeschaft. Net even geprobeerd met de WD TV Live player met de WDLXTV firmware, en de Linksys AE1000 Wireless-N USB stick. Detecteert netjes het 5GHz netwerk. Alleen als ik zwaar ga streamen, verbreekt de verbinding. Hier moet ik nog even aan knutselen. Edit lijkt ook goed te gaan zonder te kuntselen! Ik speel nu een 8GB bestand af, geen haperingen.

De andere verbinding, mijn Samsung TV, met de standaard Samsung WIS09ABGN adapter, detecteert ook netjes, en streamed probleemloos op ongeveer 1 a 2 MB per seconde. Straks eens kijken of ik er meer bits doorheen kan pompen.

Ik heb het vermogen op 98mW ingesteld, raar is dat als je 100mW kiest, de instellingen niet worden bewaard als je op Apply drukt.

Ik gebruik nu de default Asus 3.0.0.3.112 firmware. Ik denk dat ik 'm voorlopig even hierop laat draaien. Raar. Als ik 100mW selecteer, de instelling niet wordt overgenomen als ik op Apply druk. Wel als ik 98mW kies...

Conclusie: tot nu toe prima routertje, het voegt echt iets toe aan mijn thuisnetwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door mebrein op 17-06-2012 13:55 ]

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
mebrein schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:07:

Ik heb het vermogen op 98mW ingesteld, raar is dat als je 100mW kiest, de instellingen niet worden bewaard als je op Apply drukt.
Gewoon nog eens op apply drukken, en soms nog eens, en dan wordt het wel opgeslagen. De mijne draait ook op 100 mw voor zowel 5 als 2.4 gz. Soms lijkt het inderdaad alsof er niets gebeurt, maar nog eens klikken op apply werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Tije schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:32:
Hebben meer mensen er last van dat de user interface van deze router niet goed geladen wordt? Ik heb het apparaat nu een week en had er de eerste dag (nadat ik alles nog gewoon kon instellen) al last van. Volledig terug naar fabrieksinstellingen hielp niet, evenals een firmware upgrade...
Erg vervelend, aangezien ik nu geen instellingen meer kan wijzigen. De "homepage" met network map laadt simpelweg niet volledig, alsof de webpagina maar 'half' af is.
Dito probleem sinds enige tijd. Reset en nieuwe firmware maakt geen verschil, treedt op op verschillende devices (laptop / ipad) en webbrowsers en maakt de router voor mij feitelijk onbruikbaar op dit moment.
Vooralsnog even terug naar de oude linksys WRT.
Benieuwd of meer mensen dit probleem hebben of een oplossing kennen, anders gaat de router retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik kan mijn statische IP adressen niet meer zien, ze werken nog wel. Dat zal wel hetzelfde probleem zijn als de overige meldingen van niet complete geladen pagina's.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
net gevonden nieuwe firmware (posting op het asus forum)

hier

changelog:

Fix bugs:
1. UI related bugs
2. Network map cannot show device name.
3. QoS control for wired connected devices.
4. Special character name/password issue in VPN server.
5. Download master installing issue in AP mode.
6. PPPoE compatibility issue.
7. L2TP compatibility issue.
8. Sonos audio system and network map compatibility issue.

Modified
1. Enable cross night setting in wireless radio on/off setting page.
2. Adjust WDS connection rule
3. Enable Beceem Wimax support.
4. Change default wireless security to WPA-AES in QIS.
5. Add Spanish language.
6. Modify VPN server UI.

checken naar nieuwe firmware in de webinterface vind deze (nog) niet.

Tevens wordt er gesproken over een nvram issue, de AC66U schijnt 64M nvram te hebben en de N66U ook, alleen is dat nog niet enabled zo lijkt het.

Uiteraard gebruiken op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
wiz-oz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:58:
net gevonden nieuwe firmware (posting op het asus forum)

hier

changelog:

Fix bugs:
1. UI related bugs
2. Network map cannot show device name.
3. QoS control for wired connected devices.
4. Special character name/password issue in VPN server.
5. Download master installing issue in AP mode.
6. PPPoE compatibility issue.
7. L2TP compatibility issue.
8. Sonos audio system and network map compatibility issue.

Modified
1. Enable cross night setting in wireless radio on/off setting page.
2. Adjust WDS connection rule
3. Enable Beceem Wimax support.
4. Change default wireless security to WPA-AES in QIS.
5. Add Spanish language.
6. Modify VPN server UI.

checken naar nieuwe firmware in de webinterface vind deze (nog) niet.

Tevens wordt er gesproken over een nvram issue, de AC66U schijnt 64M nvram te hebben en de N66U ook, alleen is dat nog niet enabled zo lijkt het.

Op de download site van Asus nu ook te vinden.
http://support.asus.com/D...RT-N66U+(VER.B1)&p=11&s=2

Geinstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
wiz-oz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:58:

Deze firmware gebruikt nog steeds 32K nvram, als ze 64K zouden releasen dan zou iedereen zijn router opnieuw moeten instellen omdat het geheugenbeheer anders is.
Een hoop mensen zouden daar niet blij van worden, hoop dat asus ook de 64K build maar dan met een waarschuwing released.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De laatste firmware .114 blokkeert hier filesharing voor windows clients, voor linux clients werkt samba nog gewoon wel 8)7

terug naar .112 en het werkt weer.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Byzanthy schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:09:
[...]
Dito probleem sinds enige tijd. Reset en nieuwe firmware maakt geen verschil, treedt op op verschillende devices (laptop / ipad) en webbrowsers en maakt de router voor mij feitelijk onbruikbaar op dit moment.
Vooralsnog even terug naar de oude linksys WRT.
Benieuwd of meer mensen dit probleem hebben of een oplossing kennen, anders gaat de router retour.
Zelfde probleem bij mij.
Byzanthy enTije, hebben jullie toevallig een Sonos-muzieksysteem?
Bij mij bleek dat het ligt aan mijn op de router aangesloten Sonos-bridge. Is bekend op het Asusforum.

Oplossing voor mij was om de firmware van Merlin (RT-N66U_3.0.0.3_130.8.trx) te installeren (na de bridge even tijdelijk losgekoppeld te hebben).

Hopelijk verwerkt Asus deze fix ook zsm in hun volgende update. Is iig door Merlin wel doorgegeven aan Asus en ik zie bij asus ook staan in de fixed bugs-list van versie 144:
[...] 8. Sonos audio system and network map compatibility issue. [...]
Ik heb m nog niet er opgezet. (Ben voorlopig tevree met de fw van Merlin.)

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Tio Nordin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Zelfde probleem bij mij.
Byzanthy enTije, hebben jullie toevallig een Sonos-muzieksysteem?
Bij mij bleek dat het ligt aan mijn op de router aangesloten Sonos-bridge. Is bekend op het Asusforum.

Oplossing voor mij was om de firmware van Merlin (RT-N66U_3.0.0.3_130.8.trx) te installeren (na de bridge even tijdelijk losgekoppeld te hebben).

Hopelijk verwerkt Asus deze fix ook zsm in hun volgende update. Is iig door Merlin wel doorgegeven aan Asus en ik zie bij asus ook staan in de fixed bugs-list van versie 144:
[...] 8. Sonos audio system and network map compatibility issue. [...]
Ik heb m nog niet er opgezet. (Ben voorlopig tevree met de fw van Merlin.)
Inderdaad, werk met een sonos-systeem en zag n.a.v. de laatst gemelde update dat het probleem daarmee verholpen zou moeten zijn. Toch bedankt voor de suggestie, is niet gelijk de eerste oorzaak waar je aan denkt.

Heb gisteren even de nieuwe firmware erop gezet en inderdaad is de opbouw van de interface nu weer goed.
Wel ondervond ik een ander probleem waarbij ik via Wifi via 2.4Ghz géén en via 5Ghz wél verbinding met internet kon maken. :/ Ben er nog niet achter wat daar de oorzaak van kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Ik sla deze denk ik wel even over. Ik lees nog te veel issues met de nieuwere firmware.

De mijne draait stabiel met de 112 versie, hoewel ik na een reboot ineens een open wifi had zo bleek, maar behalve dat eigenlijk geen problemen heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Byzanthy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:39:
[...]
Inderdaad, werk met een sonos-systeem en zag n.a.v. de laatst gemelde update dat het probleem daarmee verholpen zou moeten zijn. Toch bedankt voor de suggestie, is niet gelijk de eerste oorzaak waar je aan denkt.

Heb gisteren even de nieuwe firmware erop gezet en inderdaad is de opbouw van de interface nu weer goed.
Goed te horen dat het hiermee is opgelost.
Wel ondervond ik een ander probleem waarbij ik via Wifi via 2.4Ghz géén en via 5Ghz wél verbinding met internet kon maken. :/ Ben er nog niet achter wat daar de oorzaak van kan zijn.
Kan het zijn dat je het zendvermogen op de 2.4 hebt opgehoogd? Zo ja, probeer hem eens terug te zetten tx-waarde 80. (en ff rebooten)

Tja, Sonos-probleem opgelost, maar ik lees toch wel een hoop andere issues met deze nieuwe fw (net als wiz-oz). Ik wacht ook nog even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
inmiddels laat de update functie in de webinterface ook zien dat er een nieuwere versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

wiert.tweakers schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:43:
[...]
Nee, door 1 WAN te gebruiken als primary WAN, en 1 LAN connectie als 2e WAN te configureren.

DD-WRT kan dat, en ik hoopte deze ook met de stock firmware.
Nog een thread over Dual WAN: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?p=42636

Jeff Atwood is trouwens heel lyrisch over de diverse Asus routers, waaronder deze, en helemaal fan van Tomato firmware:
http://www.codinghorror.c...still-needs-a-router.html

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
versie 144 is weer verdwenen van de Asus download site. Vind 144 ook niet echt lekker draaien en ga voorlopig weer terug naar 112.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 21-06-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hebben meer gebruiker last van dat als je meer dan 7 port-forwards instelt alle forwards weer verdwijnen.

Heb eerst geprobeerd alles achter elkaar in te vullen en daarna op Apply - Resultaat naar refresh alles weg.
Vervolgens steeds 1 regeltoevoegen en op Apply - Resultaat de eerst 7 regels gaan zonder problemen. Bij de 8ste regel en apply is de lijst weer leeg.

Tevens geeft ik elk netwerkapparaart een vast ip-adres via de router op basis van het mac-adres. Probleem wat ik vaak merk is dat je uit de lijst van mac-adressen er veel minder in staan dan in je netwerk actief zijn. Ook als je een apparaart aanzet dan verschijnt deze niet in de lijst. Zet ik de router helemaal uit en weer aan dan zijn de meeste daarna wel te vinden voor een bepaalde tijd.

Vindt persoonlijk ook dat het laden van internetpagina's nou niet echt supersnel gaat in het begin. Als ik de eerste keer de browser openen duurt het altijd even voor ik een pagina te zien krijgt. Als ik vanuit die browser naar een andere pagina ga is het beter. Maar had hiervoor een TP-Link waarvan ik toch merk dat deze het sneller doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MikeOO schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:30:
versie 144 is weer verdwenen van de Asus download site. Vind 144 ook niet echt lekker draaien en ga voorlopig weer terug naar 112.
Ik kan nog wel updaten via de router zelf, maar dat mislukt iedere keer. Upgradebalk kruipt langzaam naar 100%, verdwijnt en vervolgens gebeurt er niks. Handmatig nog een reboot gedaan, maar de firmware bleef gewoon hetzelfde. :?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Heb nu een tijdje deze router, en nog steeds erg tevreden mee. Nu tenminste verbinding op plaatsen waar het met de vorige router niet was. Ik had wel gehoopt er 2 verschillende printer tegelijk aan te kunnen hangen, maar dat is een persoonlijk dingetje. Onderstaande is wel nog een puntje.

Een puntje is nog wel het gebruiken van een printer via deze router. De printer zelf werkt helemaal goed als deze aangesloten is via de computer, alleen ia de router niet. Bij het printen van een aantal pagina's komen deze er met verschoven teksten, of delen die weggevallen zijn, uit. Ook extra (witte) pagina's is geen uitzondering. Heel vreemd, want de Dymo labelprinter heeft nergens last van als het via de router gebeurd.
Ik gebruik een Brother HL-2040 laserprinter. Dus niet een super geavanceerde printer, maar een simpele zwart/wit printer.

Aangesloten via de Virtuele USB poort dmv die ASUS tool.
Router firmware 112 en 144 maakt geen verschil trouwens.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
als linux geen probleem voor je is, dan zou ik met asusware p910nd installeren op het ding. Leuke van die p910nd is dat hij een "jet direct" emuleert en verder geen vreemde dingen doet met spoolen enzo.

P910nd had ik vroeger op mijn wl-500 ook tot grote tevredenheid draaien. Klein en eenvoudig te configureren en werkt eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Hrmm...... ik kan ook nog niet updaten naar .114 versie kan ik nergens vinden en de update functie in de UI werkt ook niet, het update tot 100% maar dan kapt hij er mee.

Hebben jullie trouwens ook problemen met het ontvangen van de 5GHz verbinding? apparaten zoals mijn ps3, printer, smartphones, mp3 spelers ontvangen de 5Ghz verbinding niet, de imac en de ipad wel wat ik heel vreemd vind. Heeft dit te maken met de netwerkkaarten?
Heb jullie ook nog tips hoe je de router het best kan benutten? Ik heb de router nu net een dag, heerlijk apparaat, ik ben alleen niet zo tech savvy zoals jullie dus ik weet niet of ik het apparaat tot zijn volledige kracht benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

John Dude schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:35:
Hrmm...... ik kan ook nog niet updaten naar .114 versie kan ik nergens vinden en de update functie in de UI werkt ook niet, het update tot 100% maar dan kapt hij er mee.

Hebben jullie trouwens ook problemen met het ontvangen van de 5GHz verbinding? apparaten zoals mijn ps3, printer, smartphones, mp3 spelers ontvangen de 5Ghz verbinding niet, de imac en de ipad wel wat ik heel vreemd vind. Heeft dit te maken met de netwerkkaarten?
Heb jullie ook nog tips hoe je de router het best kan benutten? Ik heb de router nu net een dag, heerlijk apparaat, ik ben alleen niet zo tech savvy zoals jullie dus ik weet niet of ik het apparaat tot zijn volledige kracht benut.
5G band is geen standaardvoorziening. Veel apparaten ondersteunen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MikeOO schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:45:
Hebben meer gebruiker last van dat als je meer dan 7 port-forwards instelt alle forwards weer verdwijnen.

Heb eerst geprobeerd alles achter elkaar in te vullen en daarna op Apply - Resultaat naar refresh alles weg.
Vervolgens steeds 1 regeltoevoegen en op Apply - Resultaat de eerst 7 regels gaan zonder problemen. Bij de 8ste regel en apply is de lijst weer leeg.

Tevens geeft ik elk netwerkapparaart een vast ip-adres via de router op basis van het mac-adres. Probleem wat ik vaak merk is dat je uit de lijst van mac-adressen er veel minder in staan dan in je netwerk actief zijn. Ook als je een apparaart aanzet dan verschijnt deze niet in de lijst. Zet ik de router helemaal uit en weer aan dan zijn de meeste daarna wel te vinden voor een bepaalde tijd.

Vindt persoonlijk ook dat het laden van internetpagina's nou niet echt supersnel gaat in het begin. Als ik de eerste keer de browser openen duurt het altijd even voor ik een pagina te zien krijgt. Als ik vanuit die browser naar een andere pagina ga is het beter. Maar had hiervoor een TP-Link waarvan ik toch merk dat deze het sneller doet.
De problemen aangemeld bij Asus en kreeg dit is altijd terug. Firmware 112 is dus ook niet echt goed te noemen.

Sorry to hear that you are having problems with your Asus Wireless RT-N66U (VER.B1). The current firmware indeed is giving problems with the Asus Wireless RT-N66U (VER.B1) and at this moment we advise to use version 3.0.0.3.108:

http://support.asus.com/D...FW_RT_N66U_B1_3003108.zip

Asus is working on a new firmware that should solve this kind of problems.

If you got any further questions, please let us know.

Kind regards,

Mark W. Scholten
Asus TSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Wat is je huidige versie? Waarom zou je willen updaten? Versie 114 is nooit vrijgegeven, bedoelde je 144 (die weer van de asus-site is gehaald)? (Is updaten überhaupt slim? Lees de laatste reacties hier over firmware-updates.)
Ik had je hier al antwoord op gegeven. Is dus niet gerelateerd aan deze asus-machine (en deze vraag hoort dus niet hier thuis).
Tja, tips en opmerkingen genoeg. Lees deze post eens door zou ik zeggen, beginnend met de topicstart.
Ook al ben je niet zo tech savvy zoals je zelf zegt, iets meer initiatief verwachten we hier toch wel van je. ;)
Voor interresante vragen/opmerkingen en natuurlijk tips van jouw kant kun je op dit topic altijd terecht.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
De PS3, meeste printers en meeste smartphones kunnen geen 5GHz.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Wat wel raar is is dat in de network map staat dat er geen printer is verbinden met de router ter wel ik wel gewoon draadloos kan printen :P.

om nog even terug te komen op de 5GHz vraag, mijn Asus laptop kan hem ook niet vinden die 2 jaar oud is, heeft dit te maken met leeftijd of worden er nog steeds apparaten op de markt gezet zonder 5Ghz support?
Ik haal namelijk 50mb p/s draadloos met 2.4Ghz verbinding terwijl ik ruim 100mb p/s haal met de 5Ghz verbinding draadloos. Beetje jammer dat zo veel apparaten dat dan niet ondersteunen.

EDIT: ik heb QoS trouwens ook uit staan, merk niet echt veel verbetering daarmee.

[ Voor 7% gewijzigd door John Dude op 22-06-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
John Dude schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:24:
Wat wel raar is is dat in de network map staat dat er geen printer is verbinden met de router ter wel ik wel gewoon draadloos kan printen :P.

om nog even terug te komen op de 5GHz vraag, mijn Asus laptop kan hem ook niet vinden die 2 jaar oud is, heeft dit te maken met leeftijd of worden er nog steeds apparaten op de markt gezet zonder 5Ghz support?
Ik haal namelijk 50mb p/s draadloos met 2.4Ghz verbinding terwijl ik ruim 100mb p/s haal met de 5Ghz verbinding draadloos. Beetje jammer dat zo veel apparaten dat dan niet ondersteunen.

EDIT: ik heb QoS trouwens ook uit staan, merk niet echt veel verbetering daarmee.
Draadloos printen is wat anders, je hebt waarschijnlijk een WiFi printer.
Je kunt een USB printer aansluiten op de Auss en dez zo beschikbaar maken in je gehele netwerk.
Dan zie je wel dat er een printer is aangesloten.

Je laptop moet wel een netwerkkaart hebben die overweg kan met 5Ghz. Leeftijd maakt verder niet veel. Er worden nu nog steeds WiFi appararten op de markt gezet die alleen 2,4Ghz ondersteunen.

Als je niet zeker weet of je apparaart 5Ghz aan kan dan kun je het volgende wel hanteren.
1. Zoek met je apparaart naar de 5Ghz verbinding van je router. Kun je die niet zien dan is de kans dus nog heel klein dat je met 5Ghz kunt verbinden door het ontbreken van deze functie.
2. Kijk op de doos / ga naar de site van de fabrikant en kijk bij de specificatie van het product. Dan kom je in paar tellen erachter of je apparaart wel/niet met 5 Ghz overweg kan.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeOO op 23-06-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
ik heb een HP 6710 laptop waar een broadcom 4321 wifi kaartje in zit. Ik kan prima op de 5 Ghz connecten, alleen zie ik niet dat hij 2.4 en 5 Ghz bundelt. Ik haal 300 mbps met die broadcom, dus internetten gaat prima.

Is die broadcom kaart niet in staat om beiden tegelijk te bundelen, of heb ik aan mijn wireless iets verkeerd geconfigureerd?

2.4 staat op 20/40, of moet die op 20?

Ik heb verschillende ssid's voor 2.4 en 5, maar ik ben benieuwd hoe ik tot 900 mbit kom via wifi. Iemand een idee, of kan die broadcom dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
wiz-oz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:40:
ik heb een HP 6710 laptop waar een broadcom 4321 wifi kaartje in zit. Ik kan prima op de 5 Ghz connecten, alleen zie ik niet dat hij 2.4 en 5 Ghz bundelt. Ik haal 300 mbps met die broadcom, dus internetten gaat prima.

Is die broadcom kaart niet in staat om beiden tegelijk te bundelen, of heb ik aan mijn wireless iets verkeerd geconfigureerd?
Ik heb op mijn laptop ook ofwel connectie op 5 GHz, ófwel op de 2.4 GHz, maar nooit met allebei gelijk.
(Misschien is dat wel mogelijk, nooit eerder over nagedacht eigenlijk, zou wel grappig zijn, maar dan zou je 2 netwerkkaartjes in je comp moeten hebben en dan een vorm van draadloos lacp trunking moeten doen ofzo. De asus ondersteunt geen bedraadde link aggregation dus draadloos ook niet ben ik bang ;) )
2.4 staat op 20/40, of moet die op 20?
Theoretisch zou je met width op 40MHz meer bandbreedte hebben en dus een hogere snelheid kunnen behalen. In de praktijk is dit niet altijd zo, omdat je dan vaak meer gestoord wordt door je buren (meer overlap). Dus ligt er beetje aan hoe druk het op de band is in de buurt (check met iStumbler of Inssider). Advies is gewoon een beetje spelen met kanaal (1, 6 of 11 is vaak meest ideale) en met de width (20/40 is vaak oké).
Ik heb verschillende ssid's voor 2.4 en 5, maar ik ben benieuwd hoe ik tot 900 mbit kom via wifi. Iemand een idee, of kan die broadcom dat niet?
900 mbit is een verkooppraatje. Je moet op 5GHz 150 kunnen halen. Dus 450 met 3 streams (moet je ook 3 antennes in je comp hebben). Met full-duplex dus 900. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
last van de buren heb ik niet, beide buren naast me zitten op kanaal 1 elkaar in de weg :). 2.4 zit van mij op 11, en dat is geen probleem. Dichtst bij zijnde op 9 of 11 zitten ver genoeg weg dat ik daar geen last van heb.

De broadcom heeft maar 2 antenne aansluitingen, dus ik denk dat 300 mbps het maximaal haalbare is zowel op 2.4 als op 5G.

Ik heb voor de monitoring snmp via optware geactiveerd, alleen als er veel verkeer wordt verstouwd door de router dan reageert snmp niet meer. Aangezien ik met munin elke 5 minuten een waarde ophaal klopt er helemaal geen hout van wat de asus als waardes terug geef.

Ik zie in de traffic manager dat ik rond de 100 mbit zit, maar in de monitoring kom ik nog niet op de helft als ik al een waarde terug krijg. Iemand een idee of dat te tweaken valt zodat ik in ieder geval altijd via snmp een waarde krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Snmp is opgelost.

de interfaces staan allemaal gedefinieerd als 10 mbit devices. Even de snmpd conf aangepast, en nu worden er normale waardes doorgegeven via snmp.

Iemand anders al eens de parental control gebruikt? Zoontje's ps3 had ik erin gezet, en na veel gezoek waarom hij vervolgens helemaal nergens meer kwam qua online bleek dat in de network map wel het ip adres van de ps3 stond, maar geen mac adres.

Ik heb uiteindelijk mijn asus router gereboot en daarna werkte parental control wel, en was in de network map behalve het ip adres ook het mac adres weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik kan dus ook nog geen eens de 5Ghz verbinding ZIEN op mijn Asus laptop, ik neem aan dat het dus niet 5Ghz ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
John Dude schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:19:
Ik kan dus ook nog geen eens de 5Ghz verbinding ZIEN op mijn Asus laptop, ik neem aan dat het dus niet 5Ghz ondersteund.
Kijk even in de properties van je laptop en geef ons de fabrikant en het typenummer van je WiFi kaartje.
Als er bijvoorbeeld al geen a bij staat, dan kun je er vanuit gaan dat deze de 5 GHz niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

chromeeh

the Gnome

wiz-oz schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:05:
Even de snmpd conf aangepast, en nu worden er normale waardes doorgegeven via snmp.
Heb je deze change ook nog na een reboot?
Ik probeer namelijk de syslogd naar een andere port te laten loggen :/
Zodat m'n Synology nas de log netjes oppakt, alleen deze draait op een non-standard port, omdat de Syno zelf een syslogd op port 514 draait :(

Alleen heb ik nog niet gevonden waar of hoe ik deze change permanent kan maken :(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
dat moet je even weten :)

in /usr/sbin staat een scriptje wat app_set_enabled.sh heet. Alles wat je installeert met optware kan je met dit script "auto load on reboot" maken.

dus /usr/sbin/app_set_enabled.sh dropbear zorgt ervoor dat dropbear ook na een reboot weer netjes gestart wordt, en evenzo met de snmp daemon.

In /opt/etc/init.d/ staan de start scripts, die worden dan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat zijn op dit moment de ervaringen met DD-WRT en Tomato etc op deze router? Ik heb nu de originele firmware er op staan, maar zit er aan te denken om weer naar DDWRT te gaan.

Goed idee of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
goeie vraag. Ik zit met dezelfde vraag. Wat ik zo hier en daar gelezen heb is dat met name de sdk van broadcom nog niet beschikbaar zou zijn voor de open source firmwares en dat deze dus met name de hoge throughput niet zullen bereiken.

Ik blijf voorlopig nog wel met de stock firmware draaien aangezien die eigenlijk wel voldoet voor wat ik er mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 08:06
Ik probeer door wat meer muren heen te komen, en heb dus met de power settings (via terminal) zitten spelen. Standaard had ik:

TxPower is 84 qdbm, 21.0 dbm, 126 mW Override is Off

Vervolgens doe ik:

wl country US
wl txpwr 500
nvram commit

En krijg ik:

TxPower is 108 qdbm, 27.0 dbm, 501 mW Override is Off

Echter, in software als inSSIDer zie ik echt 0,0 verschil. Af en toe is de RSSI iets hoger, af en toe iets lager, net zoals altijd eigenlijk. Werkt het verhogen van het zendvermogen wel écht? Zou Override niet 'on' moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

redah schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:46:
Ik probeer door wat meer muren heen te komen, en heb dus met de power settings (via terminal) zitten spelen. Standaard had ik:

TxPower is 84 qdbm, 21.0 dbm, 126 mW Override is Off

Vervolgens doe ik:

wl country US
wl txpwr 500
nvram commit

En krijg ik:

TxPower is 108 qdbm, 27.0 dbm, 501 mW Override is Off

Echter, in software als inSSIDer zie ik echt 0,0 verschil. Af en toe is de RSSI iets hoger, af en toe iets lager, net zoals altijd eigenlijk. Werkt het verhogen van het zendvermogen wel écht? Zou Override niet 'on' moeten zijn?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn verbinding zou ik eigenlijk ook op ingeveer 150mW willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Sins eergisteren is mijn internet verbinding van 60 mb p/s draadloos naar 2 mb p/s gekelderd. En het is ook niet verbeterd sins toen, er zijn ook geen storingen ofzo van mij ISP in mijn omgeving. Het is echt tergend sloom en ik heb geen idee of dit heeft te maken met mijn router die ik nu net een weekje heb. :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
firmware 151 is gereleased.

pak hem hier

De geluiden zijn redelijk positief. In deze firmware wordt de nvram size aangepast naar 64K.

changelog:

3.0.0.3_151 fix list:

* add IPv6 RU translation fixes
* add http://www.tunnelbroker.net ddns support
* add Vitual Server and HW Accelerator coexistance
* add Virtual Server raw protocol forward support
* add RT-N16 one Wireless Guest Network support
* add RT-N53 HW Accelerator support
* add RT-N10D support, wasn't built at the moment
* add AiCloud support (untested)
* fix Multicast Forwarding as well as IPTV issues
* fix WEB UI crash on client SSL close, add keealive client connections
* fix WEB UI crash at IPv6 page
* fix WEB UI crash on long tables (vserver, manual dhcp, etc)
* fix WEB UI error at USB Modem page
* fix WEB UI port ranges validation
* fix WEB UI tables lost after row delete
* fix WEB UI VPN Server page errors
* fix VPN server to not accept IP addresses from VPN Client
* fix IGMPv3 support and snooping, disabled by now
* fix crash in IPv6 firewall
* fix Beecem Wimax support
* improve L2TP driver, upload speedup is 15-20%
* improve L2TP client, fixes compatibility issues with high-speed ISP Beeline tarifs
* improve PPTP driver
* improve WMF if EMF is enabled or Wireless Multicast rate is set
* improve Virtual Server and UPNP forward speed

[ Voor 74% gewijzigd door wiz-oz op 28-06-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik heb bovenstaande firmware er in gezet, maar je krijgt wel een fabrieks reset voor je kiezen.
En vanwege de nvramm uitbreiding is het ook niet mogelijk om een configuratie backup terug te zetten.

Maar ik ga nu eerst slapen en van het weekend er wel even verder naar kijken.
Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Dan toch maar gekozen voor deze router! Zaten hierzo wat veel netwerkjes, dus ondanks een heel fijne draytek toch problemen met bereik en ontvangst. Maw heb wel baat bij de 5ghz band. Tenminste voor mijn ipad, helaas nog niet voor mijn hp laptop. Moet daar nog een geschikte adapter voor zien te vinden, welke dan ook nog op de whitelist van hp staat. Zucht.... Wel direct tomato erop gegooid. Had nl vlans nodig. Werkt perfect. Ook perfect als je zoiets als wol wil schedulen! Bereik is duidelijk beter geworden en dat terwijl ie ook nog in de meterkast ligt, dus verre van ideaal. Nu nog een gigabitkabeltje trekken naar mijn linuxbak..... ;-) in ieder geval weer een echt tweakersapparaat erbij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
kasteleman schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:57:
Moet daar nog een geschikte adapter voor zien te vinden, welke dan ook nog op de whitelist van hp staat. Zucht....
Broadcom94321 doet wireless n, 5 Ghz, EN staat op de whitelist van hp, en heeft 2 antenne aansluitingen nodig dus je hoeft niet te goochelen met extra antennes, en doet het ook met linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
THX, voor de suggestie. Helaas kan ik alleen en full size vinden en die gaat dus niet passen. Ga nog ff verder op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is eigenlijk elk willekeurige USB 3G dongle compatible?
ik heb namelijk nog een vodafone dongle liggen (Huawei E220) die ik in zou kunnen zetten als UPC weer eens bokt :P
of werkt het meteen bepaald protocol oid die de dongle ook moet ondersteunen?

ik heb de router dus nog niet, maar ik baal momenteel zo van de crappy UPC thomson dat ik deze Asus dus aan het overwegen ben :) (naast de TP-Link TL-WDR4300 )

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 29-06-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Wat bedoelen jullie precies met "tomato" :-\ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
John Dude schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:59:
Wat bedoelen jullie precies met "tomato" :-\ ?
Een a twee pagina's terug in deze zelfde thread wordt dat uitgelegd.
Maar voor jou nog een keer: kijk maar eens hier 8)7 .
Voor de echte linken naar Tomato voor deze router moet je maar goed zoeken in deze thread 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Meer mensen die last hebben van schommelde snelheden.

Sinds ik dit modem hebt merk ik geregeld dat mijn internetsnelheid traag is.
Als ik dan via http://speedtest.ziggo.nl/ een test doe dan heb ik maar down een snelheid van 6 a 7 Mbit/s terwijl abbo 50Mbit/s is.

Modem en/of router spanningsloos maken maakt niet uit. Haal ik de router er tussen uit dan haal ik direct de volle snelheid. Router er weer tussen en het is weer mis.

Als ik gedurende de dag een test uit voer dan is dit soms ineens weer goed. Dan ineens weer 20Mbit/s en dan weer 6 a 7 Mbit/s.

Heb nu al een paar firmware's geprobeerd en vandaag versie 151. Maakt helaas niets uit.

Testen worden bedraad gedaan en direct bij het modem die naast het kabelmodem staat.
Gehele netwerk is Gigabyte incl S/FTP kabels CAT6.

Hiervoor een TP-Link WR1043ND die nooit problemen had qua snelheid. Maar omdat WiFi steeds wegviel en ik 5Ghz wilde dacht ik een leuke upgrade te doen.

Maar na 2 weken nog niet echt blijf met de aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
heb je qos aan staan, zo ja zet die eens uit? QOS schijnt nogal gammel in elkaar te zitten en heeft heel veel (nadelige) invloed op je snelheid.

Ik heb hem hier aan 100 mbit glas hangen zonder qos, en dat gaat echt als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Iemand parental guide al fatsoenlijk aan de gang gekregen?

Ik zie hier een station welke no access zou moeten hebben volgens de parental guide vrolijk het internet op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
wiz-oz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:57:
heb je qos aan staan, zo ja zet die eens uit? QOS schijnt nogal gammel in elkaar te zitten en heeft heel veel (nadelige) invloed op je snelheid.

Ik heb hem hier aan 100 mbit glas hangen zonder qos, en dat gaat echt als de brandweer.
QOS staat al uit aangezien ik dit niet gebruik. Dacht eerst ook dat dit mogelijk aanstond maar helaas.
Zit nu weer op 6 Mbit/s en is om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
Onder de optie ipv6, enable router advertisement , staat die op disable? (default=enable). Zet die eens uit als ie aan staat?

VPN server, ook alles op disable zetten.

Moet je nog een aparte mtu size aangeven, en ligt het daar misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
MikeOO schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:31:
Meer mensen die last hebben van schommelde snelheden.

Sinds ik dit modem hebt merk ik geregeld dat mijn internetsnelheid traag is.
Als ik dan via http://speedtest.ziggo.nl/ een test doe dan heb ik maar down een snelheid van 6 a 7 Mbit/s terwijl abbo 50Mbit/s is.

Modem en/of router spanningsloos maken maakt niet uit. Haal ik de router er tussen uit dan haal ik direct de volle snelheid. Router er weer tussen en het is weer mis.

Als ik gedurende de dag een test uit voer dan is dit soms ineens weer goed. Dan ineens weer 20Mbit/s en dan weer 6 a 7 Mbit/s.

Heb nu al een paar firmware's geprobeerd en vandaag versie 151. Maakt helaas niets uit.

Testen worden bedraad gedaan en direct bij het modem die naast het kabelmodem staat.
Gehele netwerk is Gigabyte incl S/FTP kabels CAT6.

Hiervoor een TP-Link WR1043ND die nooit problemen had qua snelheid. Maar omdat WiFi steeds wegviel en ik 5Ghz wilde dacht ik een leuke upgrade te doen.

Maar na 2 weken nog niet echt blijf met de aanwinst.
Ik heb echt PRECIES het zelfde nu, ik heb de router nu net twee weken en na de eerste week ging alles van 50/60mbps naar 2MBPS! Mijn snelheid is echt TERGEND sloom, ik kan nog geen eens een filmpje van een minute kijken op youtube zonder een uur te hoeven wachten tot ik kan kijken. Dit is echt heel erg, het is nog nooit zo sloom geweest bij mij. Fuuuuuuuuuuuuuuu.

Mijn ISP is Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
wiz-oz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:31:
firmware 151 is gereleased.

pak hem hier

De geluiden zijn redelijk positief. In deze firmware wordt de nvram size aangepast naar 64K.

changelog:

3.0.0.3_151 fix list:

* add IPv6 RU translation fixes
* add http://www.tunnelbroker.net ddns support
* add Vitual Server and HW Accelerator coexistance
* add Virtual Server raw protocol forward support
* add RT-N16 one Wireless Guest Network support
* add RT-N53 HW Accelerator support
* add RT-N10D support, wasn't built at the moment
* add AiCloud support (untested)
* fix Multicast Forwarding as well as IPTV issues
* fix WEB UI crash on client SSL close, add keealive client connections
* fix WEB UI crash at IPv6 page
* fix WEB UI crash on long tables (vserver, manual dhcp, etc)
* fix WEB UI error at USB Modem page
* fix WEB UI port ranges validation
* fix WEB UI tables lost after row delete
* fix WEB UI VPN Server page errors
* fix VPN server to not accept IP addresses from VPN Client
* fix IGMPv3 support and snooping, disabled by now
* fix crash in IPv6 firewall
* fix Beecem Wimax support
* improve L2TP driver, upload speedup is 15-20%
* improve L2TP client, fixes compatibility issues with high-speed ISP Beeline tarifs
* improve PPTP driver
* improve WMF if EMF is enabled or Wireless Multicast rate is set
* improve Virtual Server and UPNP forward speed
Waar haal jij precied de firmware vandaan dan? op (http://support.asus.com/D...RT-N66U+%28VER.B1%29&os=8) zie ik namelijk alleen maar de .112 staan, via mijn router met de "check" knop updaten gaat ook niet bij mij want mijn internet connectie is zo traag dat hij aangeeft dat de verbinding steeds verbreekt.

Als ik het .trx bestand download en "upload" lijkt het er op alsof hij eindeloos in processing gaat. Is die link wel voor mac gebruikers?

[ Voor 3% gewijzigd door John Dude op 29-06-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
ding komt bij asus.ru vandaan. Het trx bestand is een bestand wat je aan de webinterface moet voeren, en dat heeft mijns inziens weinig met het gebruikte os te maken.

Ik heb hem er een uurtje geleden in gezet, en na 3 minuten rebooten, configureren en klaar. Misschien dat het bestand niet helemaal goed is aangekomen tijdens de download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

wiz-oz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:02:
dat moet je even weten :)

in /usr/sbin staat een scriptje wat app_set_enabled.sh heet. Alles wat je installeert met optware kan je met dit script "auto load on reboot" maken.

dus /usr/sbin/app_set_enabled.sh dropbear zorgt ervoor dat dropbear ook na een reboot weer netjes gestart wordt, en evenzo met de snmp daemon.

In /opt/etc/init.d/ staan de start scripts, die worden dan gebruikt.
Alleen staat daar de syslogd net niet in ;(
Als ik een sh script zelf kan starten (als in on boot), dan zat ik aan het volgen de te denken:
code:
1
2
ps -w|grep syslogd|awk '{ kill $1; }'|grep -v grep
syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7 -R 192.168.1.xxx:49152 -L

Dus de standaard syslogd instance killen en dan opnieuw opstarten met custom port.
Alleen is dit nu een handmatige actie en na een reboot dus irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
wiz-oz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:19:
ding komt bij asus.ru vandaan. Het trx bestand is een bestand wat je aan de webinterface moet voeren, en dat heeft mijns inziens weinig met het gebruikte os te maken.

Ik heb hem er een uurtje geleden in gezet, en na 3 minuten rebooten, configureren en klaar. Misschien dat het bestand niet helemaal goed is aangekomen tijdens de download?
Je bedoelt de upload knop in UI toch? Als ik dat doe zie je "processing..." alleen dat gaat oneindig door. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
chromeeh schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:09:
[...]

Alleen staat daar de syslogd net niet in ;(
Als ik een sh script zelf kan starten (als in on boot), dan zat ik aan het volgen de te denken:
code:
1
2
ps -w|grep syslogd|awk '{ kill $1; }'|grep -v grep
syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7 -R 192.168.1.xxx:49152 -L

Dus de standaard syslogd instance killen en dan opnieuw opstarten met custom port.
Alleen is dit nu een handmatige actie en na een reboot dus irritant....
Je zou dropbear kunnen installeren, en die enablen, en dan in het start script van dropbear bovenstaande regels toevoegen en dan ben je er denk ik.

Het zou gaaf zijn dat er een default start script zou zijn waar je al je eigen dingen in gestart zou kunnen krijgen. Ik kijk het nog heel even aan met de 151 versie, daar lijkt in ieder geval de parental control wat beter te werken. Misschien ga ik toch eens kijken wat ddr-wrt of tomato doet op deze router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
John Dude schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:13:
[...]

Je bedoelt de upload knop in UI toch? Als ik dat doe zie je "processing..." alleen dat gaat oneindig door. :/
Ja die bedoel ik. Maar je zegt net zelf dat je verbinding niet stabiel is en er soms uitklapt, kan best dat je een incomplete trx file hebt gedownload of dat deze corrupt is geraakt tijdens het downloaden.

Download hem nog eens en kijk eens of het dan wel wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
wiz-oz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:25:
[...]

Ja die bedoel ik. Maar je zegt net zelf dat je verbinding niet stabiel is en er soms uitklapt, kan best dat je een incomplete trx file hebt gedownload of dat deze corrupt is geraakt tijdens het downloaden.

Download hem nog eens en kijk eens of het dan wel wil?
Ik heb hem nu 3 keer gedownload en proberen te uploaden naar de router maar het was tevergeefs, zoals MikeOO al schreef is mijn internet verbinding nu al een week heel erg sloom geworden, ik zit nu op ongeveer 4mbps, ongeveer een week geleden was dat 60mbps met de 2.4GHz verbinding. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. hebben meer mensen hier last van naast ik en MikeOO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

wiz-oz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:23:
[...]

Je zou dropbear kunnen installeren, en die enablen, en dan in het start script van dropbear bovenstaande regels toevoegen en dan ben je er denk ik.

Het zou gaaf zijn dat er een default start script zou zijn waar je al je eigen dingen in gestart zou kunnen krijgen. Ik kijk het nog heel even aan met de 151 versie, daar lijkt in ieder geval de parental control wat beter te werken. Misschien ga ik toch eens kijken wat ddr-wrt of tomato doet op deze router...
Ik zal morgen eens gaan neuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Mijn snelheid is nu 0.500 mbps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
John Dude schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:14:
Mijn snelheid is nu 0.500 mbps.....
En zonder router direct op de kabelmodem? Ik haal gewoon 123.5 / 9.4 Mbit met ziggo

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 30-06-2012 00:59 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
wiz-oz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:01:
Onder de optie ipv6, enable router advertisement , staat die op disable? (default=enable). Zet die eens uit als ie aan staat?

VPN server, ook alles op disable zetten.

Moet je nog een aparte mtu size aangeven, en ligt het daar misschien aan?
IPv6 staat uit dus dan pakt hij de optie verder ook niet. VPN staat uit. MTU heb ik nooit aangepast ook niet met andere routers dus zou vreemd zijn als ik dat nu wel zou moeten doen. MTU is ook niet aan te passen in de router zover ik weet.

Vreemde is dat de snelheid deze ochtend weer normaal was. Ik pas de optie van Ipv6 aan als test en direct snelheid weer 10Mbit/s trager. Dus optie weer teruggezet en snelheid blijft zo laag. Na minuut of 10 is snelheid weer normaal en weer een paar minuten later zit ik op 6,6 Mbit/s 8)7

Snap er echt niets van.

Ga later op de dag maar even een reset doen van NVRAM en dan direct testen hoe de snelheid dan is. Heb 27 MAC adressen erin staan bij DHCP server voor vaste-ip adressen hier in mijn netwerk en en 17 tal port-forwards. Maar eens testen zonder deze instellingen hoe het werkt. Mag niet hopen dat dit de oorzaak is want dan had ik beter mijn TP-Link kunnen blijven gebruiken.

Nog een vreemd iets is dat terwijl Telnet aan staat ik geen verbinding kan maken met telnet. Verbinding geweigerd.

Heb de optie nog even uitgezet, bewaard, en weer aan maar maakt niets uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 30-06-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Na de update naar 151 heeft de router last van random reboots. Meer mensen hier last van?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
nee, 151 draait hier, en de enige keren dat hij gereboot is is doordat ik dat zelf wilde.

Terug naar fabrieksinstellingen met het reset knopje en alles weer opnieuw instellen?

Zo heb ik het hier gedaan, eerst geupdate, daarna gereboot, en toen de reset knop vast gehouden totdat hij rebootte, en daarna heb ik het allemaal weer geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
MikeOO schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:15:
[...]

Ga later op de dag maar even een reset doen van NVRAM en dan direct testen hoe de snelheid dan is. Heb 27 MAC adressen erin staan bij DHCP server voor vaste-ip adressen hier in mijn netwerk en en 17 tal port-forwards. Maar eens testen zonder deze instellingen hoe het werkt. .
Ik heb dhcp / dns hier op een linux server draaien, dus dat zou het verschil kunnen zijn. Ik heb ook wat portforwards, maar dat zijn er maar een paar.

Als je snelheid instort, kan je dan met top achterhalen of je router ergens heel druk mee is?
Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste