Dank voor de uitgebreidere uitleg!chromeeh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:31:
[...]
QoS (Quality of Service) zorgt er voor dat je bepaalde services (web, skype, game, download) een bepaalde hoeveelheid bandbreedte "verzekerd" krijgt, zodat je, als je bijv. aan het gamen bent, je geen last van lag krijgt omdat je ook aan het downloaden bent.
De prioriteit van QoS ligt dan bij gamen, waardoor er minder "ruimte" is voor bijv. downloaden.
QoS kan interessant als je bijv. meerdere dingen (lees: services) tegelijkertijd wilt gebruiken.
Dus bijv. Skypen, Gamen en ook nog een beetje downloaden.
Elke service (applicatie in dit geval) krijgt dan een deel van de bandbreedte die je ter beschikking verzekerd zeg maar....
Het steekt technisch iets complexer in elkaar, maar ik ga er stiekem even van uit dat de rode draad van het verhaal duidelijk is
Dat kreeg ik als ik download en ook wat upload en dan de webinterface bezocht dan ging de httpd naar 77%~ als ik ermee bezig was, hoogste wat ik heb gezien was 87%.Tio Nordin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:11:
[...]
Hoe meet je dat dan? Als ik met top kijk zie ik maximaal 15% (tijdelijk) als ik een beetje binnen de webinterface speel. (vind ik nog veel hoor trouwens)
Meedere mensen klaagden erover als de router bezig was dat de webinterface niet te bereiken was. Dat komt dus door gebruik van webinterface in combinatie met downloaden/uploaden. Het is inderdaad wel vreemd dat het cpu gebruik van httpd hoger is als je aan het downloaden en uploaden bent dan als je niks aan het doen bent. Het zou dan ook maar max 15% moeten zijn vind ik. Het had allemaal wat simpeler gekund, zoals bijv luci interface van openwrt.
[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 03-05-2012 15:07 ]
Duidelijk verhaal. Het gaat om de verzendsnelheid dus. Deze staat kort na de gemaakte verbinding met de RT-N66U op 72Mbps en zakt daarna in naar 5Mbps. Op de waarde van 5Mbps blijft de snelheid ook constant staan als ik internet niet gebruik. Maar zodra ik op internet ga surfen met mijn HTC Desire S, en ik kijk bij de WiFi instellingen, dan staat deze waarde weer terug op 72Mbps. Lijkt me inderdaad dat het iets met energiebesparing te maken heeft. Alles werkt goed dus er is ook eigenlijk niks aan de hand.wootah schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:17:
[...]
nou volgens mij doet jou wifi kaartje dat gewoon automatisch.
De snelheid die android namelijk laat zien is de verzendsnelheid van de telefoon naar de router.
Verzenden kost energie, dus als die laag is, gebruik je minder.
Ontvangen gaat meestal een stuk sneller, maar die waarde kun je vrijwel nooit uitlezen op clients. De snelheid die weergeven word is 99% de uploadsnelheid.
Maar wat ik dus niet snap is waarom de snelheid - aangegeven op mijn mobiel - niet inzakt als ik verbinding maak met onze andere router van D-Link. En als ik met de HTC Wildfire van mijn vriendin verbinding maak met de RT-N66U dan zakt de snelheid ook niet in. Deze blijft constant staan op de waarde 54Mbps. Raar toch...
Oke, duidelijk. Ik had tijdens een rustig moment gekeken.Zenix schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:57:
[...]
Dat kreeg ik als ik download en ook wat upload en dan de webinterface bezocht dan ging de httpd naar 77%~ als ik ermee bezig was, hoogste wat ik heb gezien was 87%.
Meedere mensen klaagden erover als de router bezig was dat de webinterface niet te bereiken was. Dat komt dus door gebruik van webinterface in combinatie met downloaden/uploaden. Het is inderdaad wel vreemd dat het cpu gebruik van httpd hoger is als je aan het downloaden en uploaden bent dan als je niks aan het doen bent. Het zou dan ook maar max 15% moeten zijn vind ik. Het had allemaal wat simpeler gekund, zoals bijv luci interface van openwrt.
Vanmiddag nogmaals de proef op de som:
Als ik de webinterface open heb staan en er niet in speel zie ik dit:

Als ik vervolgens een downloadje aanzet via torrent en nog steeds niet aan de webinterface kom:

Wat mij o.a. opvalt is dat tijdens downloaden behalve de httpd ook de telnetd veel van de processor vergt. Top zelf maar 2%.
Iemand enig idee hoe dit te verklaren is?
[ Voor 5% gewijzigd door Tio Nordin op 06-05-2012 02:51 ]
My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)
super router maar ik merk toch enkele rare dingen op:
- als ik men router reboot, verliest ie de statistieken van Traffic Monitor
- het lukt me niet om een dhcp reservatie te maken:
LAN/DHCP server
ik enable "Enable Manual Assignment" geef een mac adres en ip in en klik op apply en er gebeurt niets
heeft hier nog iemand last van of doe ik iets verkeerd?
ik draai de laatste firmware 3.0.0.3.112
- het lukt me niet om een dhcp reservatie te maken:
LAN/DHCP server
ik enable "Enable Manual Assignment" geef een mac adres en ip in en klik op apply en er gebeurt niets
ik draai de laatste firmware 3.0.0.3.112
Tja, is bekend.De_Remus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:46:
[...]
Misschien stomme vraag, maar heb je wel eerst op het plusje geklikt om de regel toe te voegen voordat je op apply klikt?- het lukt me niet om een dhcp reservatie te maken:
LAN/DHCP server
Ik heb ook deze router gekregen (EPC3925) En is jou probleem opgelost met het nieuwe modem bij UPC? Ik krijg momenteel het niet voor elkaar om de port forwarding fatsoenlijk te laten werken.Tio Nordin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:59:
Voorheen had ik een 50 Mb abbo van UPC met mijn eigen router (Linksys, heel lang gehad). DDWRT erop en draaide als een zonnetje. Tot die het op een dag begaf. Misschien toch een beetje teveel overclockt misschien? Hierna de Airport Extreme gekocht. Vooral omdat het makkelijk was. Niks meer tweaken, het draait gewoon. En goed. Toen mijn abbo naar 120 Mb opgekrikt. Daar kreeg ik een modem/router bij (Cisco EPC3925). Dus mijn neefje blij gemaakt met de Airport Extreme.
Maar helaas is de snelheid en vooral het bereik van de cisco draadloos toch niet geweldig om niet te zeggen dramatisch. Of was ik misschien iets te verwend? Ik zoeken op internet, lees ik meer negatieve ervaringen over dit apparaat. Grr, heb ik weer. Raar dat UPC die wel gewoon standaard levert. Maar goed, toch maar besloten om zelf weer een routertje aan te schaffen. Nu blijkt dat ik het routergedeelte van de cisco niet of heel moeilijk kan uitzetten. Dan ook maar een nieuw modem, hihi. Ik UPC bellen, zij erkenden het probleem en sturen me een Cisco EPC3208 of 3212 (een "dom" modem). Krijg ik van de week binnen. Oei, moet ik toch snel een routertje aanschaffen. Weer een extreme bij de applestore bestellen maar?
Tot ik gisterenavond deze Asus op internet tegenkwam. Lijkt me helemaal niet verkeerd!
Heb ook de userinterface bekeken, ziet er (onverwachts, want bij een router dacht ik tenminste niet meteen aan Asus) goed uit. Webinterface is te bekijken op http://service.asus.com/d...6U/192.168.1.1/index.html (wel een oudere firmwareversie maar het geeft je een idee).
Ik was verkocht. Lees ik echter dattie toch wel moeilijk te krijgen is, dus ik heb m zojuist snel besteld (bij Alternate). Ze hebben hem op voorraad! Hij komt als het goed is morgen binnen. Hopelijk gelijk met mijn nieuwe modem.
Heb een redelijk groot huis met betonnen muren/plafonds. Familieleden die veel downloaden en gamen. Ik ben heel erg benieuwd naar de prestaties en vooral het bereik (nu heb ik op bovenste verdieping met de iphones niet eens bereik en max 10Mb op mijn laptoppie, dat was voorheen wel anders).
Als de boel draait zal ik hier mijn ervaringen posten.
Mijn probleem, draadloos lage snelheid en slecht bereik van de modem/router 3925, is opgelost. Niet zozeer door het nieuwe modem (heb nu de Cisco EPC3212 staan), maar meer door mijn Zwarte RidderSenaxx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:03:
[...]
Ik heb ook deze router gekregen (EPC3925) En is jou probleem opgelost met het nieuwe modem bij UPC?
Wat lukt er niet dan? Ik heb om dit voor elkaar te krijgen niets hoeven wijzigen op mijn modem. Gewoon instellen op de router.Ik krijg momenteel het niet voor elkaar om de port forwarding fatsoenlijk te laten werken.
Wat er niet lukt is port forwarding.Tio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:19:
[...]
Mijn probleem, draadloos lage snelheid en slecht bereik van de modem/router 3925, is opgelost. Niet zozeer door het nieuwe modem (heb nu de Cisco EPC3212 staan), maar meer door mijn Zwarte Ridder
[...]
Wat lukt er niet dan? Ik heb om dit voor elkaar te krijgen niets hoeven wijzigen op mijn modem. Gewoon instellen op de router.
Config -> UPC 3925 modem -> Asus N900 -> HP procurve Switch -> Nas
Config -> UPC -> modem (192.168.1.1) -> Asus (192.168.2.1) -> HP doet verder niets -> Nas (192.168.2.100)
Portforwarding in de Asus aangezet naar 192.168.2.100, maar werkt niet vanaf buitenaf helaas.
Oeps, lijkt me dan een probleem binnen de 3925, sorry, geen ervaring mee, ben blij dat ik van het apparaat af ben.Senaxx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:01:
[...]
Wat er niet lukt is port forwarding.
Config -> UPC -> modem (192.168.1.1) -> Asus (192.168.2.1) -> HP doet verder niets -> Nas (192.168.2.100)
Portforwarding in de Asus aangezet naar 192.168.2.100, maar werkt niet vanaf buitenaf helaas.
Probeer eens te zoeken of na te vragen op het upc-forum of op chelloo.com. Bij die laatste lees ik toch wel veel problemen met de 3925 wbt portforwarding.
Misschien toch ook een idee om hem om te laten ruilen voor de 3212?
Net UPC gesproken en een vriendelijke medewerker bevestigde het. Dit is het zogenaamde slimme modem en kan soms voor problemen zorgen als je een router er aan hangt. Dus hij heeft een "swap" gedaan en volgende week krijg ik een domme modem er voor terug.Tio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Oeps, lijkt me dan een probleem binnen de 3925, sorry, geen ervaring mee, ben blij dat ik van het apparaat af ben.![]()
Probeer eens te zoeken of na te vragen op het upc-forum of op chelloo.com. Bij die laatste lees ik toch wel veel problemen met de 3925 wbt portforwarding.
Misschien toch ook een idee om hem om te laten ruilen voor de 3212?
Nu ben ik nog even aan het experimenteren geweest, en nu is het uiteindelijk toch wel gelukt. Ik kan nu vanaf buitenaf bij de services op mijn NAS komen. Maar ik laat de modem swap graag even uitvoeren
ja met hetzelfde resultaat; er gebeurt nietsTio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:02:
[...]
Tja, is bekend.
[...]
Misschien stomme vraag, maar heb je wel eerst op het plusje geklikt om de regel toe te voegen voordat je op apply klikt?
Vreemd, net even getest. Ik heb ook fw 112.
- Mijn laptop stond al in dat lijstje, dus die heb ik verwijderd middels dat min-knopje.
- Even op Apply gedrukt
- Nieuwe regel aangemaakt (mijn MAC-adres geselecteerd uit de dropdownlijst, nieuw ip-adres ingevuld en op het plusknopje gedrukt)
- Op Apply geklikt
- Wifi uit en weer aangezet op mijn laptop
En het ip-adres is netjes veranderd. Werkt dus zoals het hoort.
Wat ik me zo snel even afvraag:
- Zit gewenst ip-adres wel in de juiste range? (ip-pool start en end kan je op zelfde pagina invullen)
- Heb je meer dan 32 clients in die lijst staan? (kan/mag niet nl)
- Vul je het MACadres handmatig in? (beter is de client eerst laten connecten, dan kun je hem uit een dropdown selecteren)
(- Staat DHCP-server uberhaupt wel aan?)
- ja; men range is aangepastTio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:54:
[...]
Wat ik me zo snel even afvraag:
- Zit gewenst ip-adres wel in de juiste range? (ip-pool start en end kan je op zelfde pagina invullen)
- Heb je meer dan 32 clients in die lijst staan? (kan/mag niet nl)
- Vul je het MACadres handmatig in? (beter is de client eerst laten connecten, dan kun je hem uit een dropdown selecteren)
(- Staat DHCP-server uberhaupt wel aan?)
- er staan geen clients in die lijst ?
- ook indien ik het mac handmatig invul en een daarnaast een ip ingeef gebeurt er niets.
- ik heb ongeveer 7 clients en die krijgen allemaal mooi en ip binnen de range dus dhcp werkt wel zeker
Mmm... Vervelend.De_Remus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:04:
[...]
- ja; men range is aangepast
- er staan geen clients in die lijst ?
- ook indien ik het mac handmatig invul en een daarnaast een ip ingeef gebeurt er niets.
- ik heb ongeveer 7 clients en die krijgen allemaal mooi en ip binnen de range dus dhcp werkt wel zeker
Zie zojuist op het asusforum ook wat negatieve ervaringen hierover mbt firmware 112 na een upgrade.
Had je een firmware-upgrade gedaan? En is het sindsdien veranderd dat je weet?
Misschien nog een Settingsfile bewaard?
Resetten naar factorydefault vind ik wel wat drastisch.
Raar, ik heb zelfde firmware, maar geen last.
Edit:
Oplossing: Zou hier moeten staan.
Let wel: Eigen risico. (Ik heb het probleem niet en kan het dus niet testen)
[ Voor 12% gewijzigd door Tio Nordin op 04-05-2012 16:22 ]
aha dus ik ben niet de enige.Tio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:15:
[...]
Mmm... Vervelend.
Zie zojuist op het asusforum ook wat negatieve ervaringen hierover mbt firmware 112 na een upgrade.
Had je een firmware-upgrade gedaan? En is het sindsdien veranderd dat je weet?
Misschien nog een Settingsfile bewaard?
Resetten naar factorydefault vind ik wel wat drastisch.
Raar, ik heb zelfde firmware, maar geen last.
Edit:
Oplossing: Zou hier moeten staan.
Let wel: Eigen risico. (Ik heb het probleem niet en kan het dus niet testen)
ik heb al een upgrade achter de rug, maar ik heb enkel maar met firmware 112 dhcp reservaties proberen te maken
Ik zal vanavond eens een factory reset
bedankt voor mee te kijken!
You're welcome. Laat even weten of het probleem dan opgelost is.De_Remus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:33:
[...]
Ik zal vanavond eens een factory reset
bedankt voor mee te kijken!
net een factory reset en nu kan ik dhcp reservations makenTio Nordin schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:20:
[...]
You're welcome. Laat even weten of het probleem dan opgelost is.
alle clients verschijnen in het lijstje
Lijkt op een pagina nog uit de prototype-tijd (de ventilator is inmiddels vervangen door een mega-koelblok).
Waardes zijn verder niet aan te passen.
Wel leuk om temp te monitoren
Ik draai met 2.4 en 5.8GHz op 250mW en mijn router temp is 50°C volgens Advanced_PerformanceTuning_Content.asp
Misschien wel interessant om te zien wat de verschillen zijn, stock 500mW etc.
Misschien wel interessant om te zien wat de verschillen zijn, stock 500mW etc.
[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 06-05-2012 23:12 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hoe heb je dat nu uiteindelijk voor elkaar gekregen? Ik ben er toen mee bezig geweest, maar het is me nog steeds niet gelukt om boven de standaard 100 te komen...fast-server schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:12:
Ik draai met 2.4 en 5.8GHz op 250mW
Op deze manier
fast-server in "[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router"
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Goedemorgen, zat zeker nog te slapen...
Dat had ik inderdaad ook gedaan en werkte. Dacht dat je inmiddels de standaard waardes in het routermenu wist aan te passen.
Dank voor je reply!
Dat had ik inderdaad ook gedaan en werkte. Dacht dat je inmiddels de standaard waardes in het routermenu wist aan te passen.
Dank voor je reply!
De waardes aanpassen in de GUI werkte met een gemodificeerde firmware, probleem is dat in de Asus source niet de juiste wireless drivers zitten waardoor 5GHz wifi niet werkt.
Het is dus wachten tot dat Asus de juiste source vrijgeeft...
Het is dus wachten tot dat Asus de juiste source vrijgeeft...
Kan iemand me misschien vertellen wat ik aan 3 verschillende gastnetwerken heb?
Of kun je per gastnetwerk aangeven wat je wilt delen.
bv: guest A - Internet
guest B - Internet + Share 1
guest C - Internet + Share 2
Ben namelijk aan het kijken naar een nieuwe router omdat m'n oude de 50 Mb van Ziggo niet trekt.
Mocht bovenstaande het geval zijn wordt dit een serieuze optie i.p.v. een bewezen WNDR3700/3800.
Ben namelijk aan het kijken naar een nieuwe router omdat m'n oude de 50 Mb van Ziggo niet trekt.
Mocht bovenstaande het geval zijn wordt dit een serieuze optie i.p.v. een bewezen WNDR3700/3800.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Vraagje over het bereik op andere verdiepingen zoals zolder en de tuin, kun je dat met instellingen nog net iets beter maken en zo ja hoe dan precies?
Zit hier met betonnen wanden en verdiepingen en mijn huidige E4200 vindt dat niet fijn.
Ik heb begrepen dat je ivm straling niet teveel kan doen maar naar wat ik zo lees is de asus al een stuk beter qua bereik maar een beetje meer bereik erbij zou handig zijn.
Zit hier met betonnen wanden en verdiepingen en mijn huidige E4200 vindt dat niet fijn.
Ik heb begrepen dat je ivm straling niet teveel kan doen maar naar wat ik zo lees is de asus al een stuk beter qua bereik maar een beetje meer bereik erbij zou handig zijn.
Ik zou het het vermogen iets opschroeven via telnet fast-server in "[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router"
Gewoon de waarde verhogen tot dat je goed bereik hebt, met 250mW heb ik hier overal goed bereik.
Straling stelt niet voor zelfs op 500mW niet, wat denk je dat een GSM of een GSM antenne uitstraalt...
Gewoon de waarde verhogen tot dat je goed bereik hebt, met 250mW heb ik hier overal goed bereik.
Straling stelt niet voor zelfs op 500mW niet, wat denk je dat een GSM of een GSM antenne uitstraalt...
[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 08-05-2012 13:39 ]
Sorry ik had het een tijdje niet gevolgd.TranceDJ schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:13:
[...]
Duidelijk verhaal. Het gaat om de verzendsnelheid dus. Deze staat kort na de gemaakte verbinding met de RT-N66U op 72Mbps en zakt daarna in naar 5Mbps. Op de waarde van 5Mbps blijft de snelheid ook constant staan als ik internet niet gebruik. Maar zodra ik op internet ga surfen met mijn HTC Desire S, en ik kijk bij de WiFi instellingen, dan staat deze waarde weer terug op 72Mbps. Lijkt me inderdaad dat het iets met energiebesparing te maken heeft. Alles werkt goed dus er is ook eigenlijk niks aan de hand.
Maar wat ik dus niet snap is waarom de snelheid - aangegeven op mijn mobiel - niet inzakt als ik verbinding maak met onze andere router van D-Link. En als ik met de HTC Wildfire van mijn vriendin verbinding maak met de RT-N66U dan zakt de snelheid ook niet in. Deze blijft constant staan op de waarde 54Mbps. Raar toch...
De wildfire heeft een b/g wifi kaartje. Ik weet niet helemaal precies waarom, maar veel 802.11g producten blijven inderdaad op 54Mbps hangen. Sommige versies van het protocol zullen wel geen energy saving hebben oid
Bedankt voor je berichtje maar ik ga daar niet uitkomen, kun je aan stap voor stap uitleg geven hiervoor?fast-server schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:37:
Ik zou het het vermogen iets opschroeven via telnet fast-server in "[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router"
Het is geen alledaags klusje voor mij maar heb wel net dat beetje meer bereik nodig.
Ik heb het net gelezen maar bij diegene lukte het toch ook niet meteen als ik het goed las.
Op 6 April heb ik de RT-N66U aangeschaft omdat ik met mijn oude router niet fatsoenlijk HD films kon kijken vanaf mijn NAS. Aansluiten verliep vlot en het bekijken van HD films werkt nu ook perfect. Maar.. Ik loop nu tegen een ander probleem aan, en dat is het volgende:
Ik speel af en toe een potje Battlefield 3 met mijn laptop en dit werkte met mijn oude router perfect. Goede MS en geen problemen, nu ik de RT-N66U heb is mijn ping in de meeste gevallen gewoon stabiel rond de 20-30. Alleen krijg ik af en toe 'lagspikes' lijkt het wel waardoor ik ingame hetzelfde stuk 3 keer opnieuw moet rennen. Dit duurt ongeveer 10 seconden en dan werkt het weer 10-20 minuten goed.
Wat heb ik al geprobeerd?
Verschillende firmwares op de router geïnstalleerd maar in alle gevallen heb ik hetzelfde probleem. Ook heb ik het zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz geprobeerd dit maakt ook geen verschil. Mijn laptop staat 6Meter van de router af dus ik heb ook volle verbinding. Bedraad heb ik dit probleem niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Misschien een instelling die ik om moet zetten in de configuratie?
Ik speel af en toe een potje Battlefield 3 met mijn laptop en dit werkte met mijn oude router perfect. Goede MS en geen problemen, nu ik de RT-N66U heb is mijn ping in de meeste gevallen gewoon stabiel rond de 20-30. Alleen krijg ik af en toe 'lagspikes' lijkt het wel waardoor ik ingame hetzelfde stuk 3 keer opnieuw moet rennen. Dit duurt ongeveer 10 seconden en dan werkt het weer 10-20 minuten goed.
Wat heb ik al geprobeerd?
Verschillende firmwares op de router geïnstalleerd maar in alle gevallen heb ik hetzelfde probleem. Ook heb ik het zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz geprobeerd dit maakt ook geen verschil. Mijn laptop staat 6Meter van de router af dus ik heb ook volle verbinding. Bedraad heb ik dit probleem niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Misschien een instelling die ik om moet zetten in de configuratie?
Je zou het bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor je gasten.Copycat schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:14:
Kan iemand me misschien vertellen wat ik aan 3 verschillende gastnetwerken heb?
Ik heb het zo verdeeld:
- 2,4 GHz Privé
- 5 GHz Privé
- 2,4 GHz appartement
- 2,4 GHz visite
Tsja, die andere zou je nog kunnen gebruiken voor een 5 GHz netwerk voor je gasten/visite.
Trouwens, voor mensen die problemen hebben met dat gasten bij het uitzetten van 'access intranet' nog steeds het netwerk op kunnen, moeten even downgraden naar de een-na-laatste firmware. (108)
Bedankt voor je reply. Maar ik kan er nog steeds niet uit opmaken of je verschillende shares aan verschillende guests kan toewijzen. Of dat alle guests je standaard al je netwerkshares kunnen zien.JPtjee007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:58:
[...]
Je zou het bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor je gasten.
Ik heb het zo verdeeld:
- 2,4 GHz Privé
- 5 GHz Privé
- 2,4 GHz appartement
- 2,4 GHz visite
Tsja, die andere zou je nog kunnen gebruiken voor een 5 GHz netwerk voor je gasten/visite.
Trouwens, voor mensen die problemen hebben met dat gasten bij het uitzetten van 'access intranet' nog steeds het netwerk op kunnen, moeten even downgraden naar de een-na-laatste firmware. (108)
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
wireless dus?[b][message=38192383,noline]Ik speel af en toe een potje Battlefield 3 met mijn laptop en dit werkte met mijn oude router perfect. Goede MS en geen problemen, nu ik de RT-N66U heb is mijn ping in de meeste gevallen gewoon stabiel rond de 20-30. Alleen krijg ik af en toe 'lagspikes' lijkt het wel waardoor ik ingame hetzelfde stuk 3 keer opnieuw moet rennen. Dit duurt ongeveer 10 seconden en dan werkt het weer 10-20 minuten goed.
kun je "Network Key Rotation Interval" op 0 zetten voor 2.4 en 5GHz?
dit veroorzaakt meestal een tijdelijke lag zoals je beschrijft.
staat in advanced settings > wireless
voor de rest, bf3 is gewoon een lag spel en: probeer een kabel te gebruiken voor gaming
[ Voor 6% gewijzigd door wootah op 09-05-2012 23:15 ]
Voor de nieuwkomers in het topic: nu is deze uitstekende router eindelijk goed leverbaar en zijn de prijzen dan ook gezakt. Bij 4Launch 138 euro excl. verzenden.
Maakt niet uit. Bedankt wederom voor je reactie. Heb je het met die laatste zin over de D-Link router of over 802.11g producten?wootah schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:33:
[...]
Sorry ik had het een tijdje niet gevolgd.
De wildfire heeft een b/g wifi kaartje. Ik weet niet helemaal precies waarom, maar veel 802.11g producten blijven inderdaad op 54Mbps hangen. Sommige versies van het protocol zullen wel geen energy saving hebben oid
802.11g productenTranceDJ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:45:
[...]
Maakt niet uit. Bedankt wederom voor je reactie. Heb je het met die laatste zin over de D-Link router of over 802.11g producten?
Voor sommige 802.11n adapters kun je ook energy saving uit zetten hoor, voor maximale performance
[ Voor 15% gewijzigd door wootah op 10-05-2012 00:57 ]
Sorry, hier stond een dubbelpost.
[ Voor 90% gewijzigd door Le_Freak ! op 11-05-2012 02:44 ]
Iemand een heldere en duidelijke stap voor stap plan hiervoor?Le_Freak ! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:50:
[...]
Bedankt voor je berichtje maar ik ga daar niet uitkomen, kun je aan stap voor stap uitleg geven hiervoor?
Het is geen alledaags klusje voor mij maar heb wel net dat beetje meer bereik nodig.
Ik heb het net gelezen maar bij diegene lukte het toch ook niet meteen als ik het goed las.
(Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om het vergroten van het bereik in huis)
Waarom 2x?
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik heb inmiddels een 8GB micro SD kaartje geplaatst.
Deze wordt gezien als een USB storage op de Asus.
Omdat ik door de week in het buitenland zit, heb ik nog niet echt de tijd (gehad) om er echt mee te spelen. Maar zoals het er nu naar uitziet, kan je extra (torrent) software laten draaien vanaf zo"n geheugenkaartje.
Omdat ik door de week in het buitenland zit, heb ik nog niet echt de tijd (gehad) om er echt mee te spelen. Maar zoals het er nu naar uitziet, kan je extra (torrent) software laten draaien vanaf zo"n geheugenkaartje.
Serieus! Gaaf!Rinaldootje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:38:
Ik heb inmiddels een 8GB micro SD kaartje geplaatst.
Extra software zei je. Zoals?
Ja wireless dus, kabel is niet echt een optie aangezien ik midden in de kamer zit. Denk niet dat men ouders er blij van worden wanneer ik een kabel door het huis laat lopen
.
Ik heb in ieder geval network key rotation interval op 0 gezet maar dit maakt voor zover ik kan zien geen verschil. Het lijkt wel minder vaak voor te komen maar het komt dus nog wel voor.
Ik heb in ieder geval network key rotation interval op 0 gezet maar dit maakt voor zover ik kan zien geen verschil. Het lijkt wel minder vaak voor te komen maar het komt dus nog wel voor.
wootah schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:14:
[...]
wireless dus?
kun je "Network Key Rotation Interval" op 0 zetten voor 2.4 en 5GHz?
dit veroorzaakt meestal een tijdelijke lag zoals je beschrijft.![]()
staat in advanced settings > wireless
voor de rest, bf3 is gewoon een lag spel en: probeer een kabel te gebruiken voor gaming
Je krijgt een link, waar je extra software kan downloaden en die installeert zich dan op de router.JPtjee007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:37:
[...]
Serieus! Gaaf!
Extra software zei je. Zoals?
Volgens mij doet hij dat ook, als je er een externe disk of USB drive aan hangt.
Als ik van het weekend weer terug in NL ben, zal ik de link posten.
Misschien voor mensen nog wel leuk.
Er is een aanpaste firmware die een paar tweaks heeft doorgevoerd op de asus firmware:
Versie 5 is inmiddels uit met aardig wat tweaks, waaronder ook dat de bandwidth history bewaard kan worden.
Changelog:
Updated MiniDLNA from 1.0.21 to 1.0.24 (and re-applied all of Asus's modifications to it)
Added web interface for easy WakeOnLan access
Added JFFS partition
Added SSHD
Added custom user scripts
Added https support
Optionally turn WPS button into radio on/off switch
Clicking on the MAC address of an unidentified client will do a lookup in the OUI database (ported from DD-WRT).
New in build 108.5: Crond
New in build 108.5: traffic history saving to usb or jffs partition
New in build 108.5: Monthly traffic history display (ported from Tomato)
New in build 108.5: Temperature monitoring
URL: http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7047
URL2: http://www.lostrealm.ca/tower/node/79
Er is een aanpaste firmware die een paar tweaks heeft doorgevoerd op de asus firmware:
Versie 5 is inmiddels uit met aardig wat tweaks, waaronder ook dat de bandwidth history bewaard kan worden.
Changelog:
Updated MiniDLNA from 1.0.21 to 1.0.24 (and re-applied all of Asus's modifications to it)
Added JFFS partition
Added SSHD
Added https support
Clicking on the MAC address of an unidentified client will do a lookup in the OUI database (ported from DD-WRT).
Ziet er gaaf uit! Iemand die al geprobeerd?Senaxx schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:18:
Changelog:
Added JFFS partition
Added SSHD
Added https support
Oké graag!Rinaldootje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:04:
[...]
Je krijgt een link, waar je extra software kan downloaden en die installeert zich dan op de router.
Volgens mij doet hij dat ook, als je er een externe disk of USB drive aan hangt.
Als ik van het weekend weer terug in NL ben, zal ik de link posten.
Ik zit te wachten op hardware NAT/fast-NAT ondersteuning. Omdat ik een 200/200 verbinding heb, voldoen de open source varianten nog niet, aangezien de snelheid beperkt is (max. 170 Mbit/s).Senaxx schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:18:
Changelog:
Added JFFS partition
Added SSHD
Added https support
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Het gaat dus om deze software:http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/ASUSWRT/DM2_2026.zip
Als je naar USB applicaties gaat en dan de optie "Download Master"en je wilt het installeren, dan krijg je dus deze link.
Hierin zit o.a. een torrent cliënt verwerkt.
Heb deze router nu ook
Krijg alleen mijn NAT type niet open op xbox live. Heb al met port forwarding en DMZ zitten proberen maar hij blijft op strict staan.
Zie ik iets over het hoofd?
Edit: alle ports volgens xbox website open gezet ipv een of andere manual van een site en het staat nu op OPEN
Krijg alleen mijn NAT type niet open op xbox live. Heb al met port forwarding en DMZ zitten proberen maar hij blijft op strict staan.
Edit: alle ports volgens xbox website open gezet ipv een of andere manual van een site en het staat nu op OPEN
[ Voor 24% gewijzigd door R3NSE op 12-05-2012 13:12 ]
Greetings from Earth
Dan raad ik je aan om dit tooltje eens te proberen: http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/Binolirao schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:54:
Ja wireless dus, kabel is niet echt een optie aangezien ik midden in de kamer zit. Denk niet dat men ouders er blij van worden wanneer ik een kabel door het huis laat lopen.
[...]
Wellicht is het windows die het wifi af en toe plat legt door te scannen naar netwerken.
Je moet een beetje spelen met de opties.
volgens de poll: http://www.martin-majowsk...orks-for-you-best&lang=en
Werkt Backgroundscan off en streaming mode het beste bij de meeste mensen
Heb je niet nog een router achter je router staan? Is bijvoorbeeld bij Ziggo en UPC zo, dan moet je de routerfunctie in je modem-router combinatie uitzetten, zodat alleen nog de modem gebruikt word.Rense2002 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:30:
Heb deze router nu ook
Edit: alle routers volgens xbox website open gezet ipv een of andere manual van een site en het staat nu op OPEN
Ok thanks! Heb vernomen dat als je torrents hiermee gaat downloaden, de router dan ontiegelijk langzaam gaat.Rinaldootje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:50:
[...]
Het gaat dus om deze software:http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/ASUSWRT/DM2_2026.zip
Als je naar USB applicaties gaat en dan de optie "Download Master"en je wilt het installeren, dan krijg je dus deze link.
Hierin zit o.a. een torrent cliënt verwerkt.
Zal ook hiermee het geval zijn?
Ik zou het niet weten, omdat ikJPtjee007 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:30:
[...]
Ok thanks! Heb vernomen dat als je torrents hiermee gaat downloaden, de router dan ontiegelijk langzaam gaat.
Zal ook hiermee het geval zijn?
A: geen torrents maar usenet gebruik en
B: deze software (nog) niet gebruik.
Het is voor mij hoofdzakelijk "uitproberen" omdat het kan
Same for me!Rinaldootje schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:25:
[...]
Ik zou het niet weten, omdat ik
A: geen torrents maar usenet gebruik en
B: deze software (nog) niet gebruik.
Het is voor mij hoofdzakelijk "uitproberen" omdat het kan
Ook ik gebruik geen torrents, dus vandaar voor mij niet heel interessant. SABNZBD FTW
Weet iemand hoe dat 3g backup precies werkt? Moet ik niet ergens de sim pincode opgeven?
15x330 SW38
Weet iemand hoe ik met me router naar mijn schijf kan downloaden?
edit: Ik zie net dat mijn router dan ontzettend langzaam wordt
edit2: Nog 2 vragen
Heeft er iemand al dd-wrt uitgeprobeerd en zo ja wat zijn de voordelen. En hoe flash ik hem nou en is het veilig of een manier om het veilig te doen. Ik heb de firmware van me telefoon wel geflashed maar ik weet niet hoe dit gaat thx.
Enne hoe kan ik nou mijn hardeschijf die aan mijn router hangt delen in mijn netwerk ik krijg ftp zelfs niet werkend.
Danku
edit: Ik zie net dat mijn router dan ontzettend langzaam wordt
edit2: Nog 2 vragen
Heeft er iemand al dd-wrt uitgeprobeerd en zo ja wat zijn de voordelen. En hoe flash ik hem nou en is het veilig of een manier om het veilig te doen. Ik heb de firmware van me telefoon wel geflashed maar ik weet niet hoe dit gaat thx.
Enne hoe kan ik nou mijn hardeschijf die aan mijn router hangt delen in mijn netwerk ik krijg ftp zelfs niet werkend.
Danku
[ Voor 98% gewijzigd door 321jurgen op 15-05-2012 20:12 ]
Via de firmware recovery tool op de CD
Dankjefast-server schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:26:
Via de firmware recovery tool op de CD
Iedereen enthousiast over het bereik en de snelheid? Volgens mij wel he?
Helaas lukt het me nog niet om de router als accespoint op een Tele2 verbinding te laten werken. Het werkt wel maar elke zoveel minuten valt de verbinding tussen het accespoint en de wireless lan card weg.
Mijn vraag is concreet:
Moet je als je de DHCP van de de Tele2 router gebruikt en de RT 66 in accespoint modus zet de default gateway en DNS server 1 en DNS server 2 invullen?
Misschien heeft dit niks met het wegvallen van de verbinding te maken.
Alvast bedankt, Joost
Mijn vraag is concreet:
Moet je als je de DHCP van de de Tele2 router gebruikt en de RT 66 in accespoint modus zet de default gateway en DNS server 1 en DNS server 2 invullen?
Misschien heeft dit niks met het wegvallen van de verbinding te maken.
Alvast bedankt, Joost
[ Voor 4% gewijzigd door ozeboos op 16-05-2012 19:44 ]
Ja, beste router die ik ooit gehad heb qua bereik en snelheid.Le_Freak ! schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:57:
Iedereen enthousiast over het bereik en de snelheid? Volgens mij wel he?
Vooral op 5Ghz!
Eb hem nu ook draaien maar 5ghz daar zijn toch nog nauwelijks apparaten voor, of heb je er een soort dongel voor gekocht?Dax schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:25:
[...]
Ja, beste router die ik ooit gehad heb qua bereik en snelheid.
Vooral op 5Ghz!
De 5 GHz is eigenlijk de A-band. Daar zijn genoeg apparaten voor. Ik heb al 2 laptops die dat kunnen. Aangezien ik in een wijk met alleen maar flats woon, is het erg druk op de 2,4 GHz band (minimaal 20 AP's aan de achterkant van mijn flat en 30 AP's aan de voorkant van mijn flat). Maar de 5GHZ was tot voorkort helemaal leeg. Nu staat er een paaltje; die van mij
En ik kan dat goed aan de snelheid merken. Mijn telefoon laat ik nog gewoon de 2,4 GHz gebruiken. Die heeft toch geen hoge snelheid nodig.
Wat voor telefoon heb je dan? En kan de Samsung galaxy s3 ook op de 5 ghz frequentie werken.Rinaldootje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:28:
De 5 GHz is eigenlijk de A-band. Daar zijn genoeg apparaten voor. Ik heb al 2 laptops die dat kunnen. Aangezien ik in een wijk met alleen maar flats woon, is het erg druk op de 2,4 GHz band (minimaal 20 AP's aan de achterkant van mijn flat en 30 AP's aan de voorkant van mijn flat). Maar de 5GHZ was tot voorkort helemaal leeg. Nu staat er een paaltje; die van mijEn ik kan dat goed aan de snelheid merken. Mijn telefoon laat ik nog gewoon de 2,4 GHz gebruiken. Die heeft toch geen hoge snelheid nodig.
De S2 kan al op 5 GHz werken, dus de S3 vast ook
.
Ik heb een naar Android omgebouwde HTC HD2. Die ondersteund alleen de 2,4 GHz.The Wizard schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:05:
De S2 kan al op 5 GHz werken, dus de S3 vast ook.
Daarom heb ik ook twee carriers staan, eentje op de 2,4 GHz en eentje op de 5 GHz. De Asus laat daar tussen prima alle verkeer door, indien nodig.
Kom ik aan met m'n iPhone 4S.... Voor een tweaker is een iPhone zonder jailbreak echt helemaal niks!The Wizard schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:05:
De S2 kan al op 5 GHz werken, dus de S3 vast ook.
Geef mij maar die HTC One X! Kan die trouwens op het 5 GHz netwerk? Als ik zoek op 'HTC Sensation XE 5 GHz', zoekt hij op 1,5 GHz van de processor.
Of eventueel de S3, want 5 GHz is ideaal op de ASUS RT-N66U. Hoop trouwens dat ze binnenkort met een firmware update komen. Ik loop nu nog op de een-na-laatste versie van de firmware. De laatste versie schermde het gastnetwerk niet af van het intranet, terwijl de instelling gewoon goed was. Schijnt een bekende bug te zijn bij ASUS, want de technische support raadde mij al meteen aan om te downgraden.
Wel zonde, wat met iedere firmware gaan andere functies weer 'kapot' die dan in een volgende update weer gefixt moeten worden.
[ Voor 0% gewijzigd door JPtjeeNL op 20-05-2012 10:45 . Reden: HTC Desire XE = HTC One X ]
HTC heeft nog steeds geen 5GHz (a) ondersteuning helaas
Van de HTC pagina:
Van de HTC pagina:
code:
1
| IEEE 802.11 b/g/n |
Uit de specs van de HTC One X:
WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
Wel makkelijk om alle HTC's over één kam te scheren
Mag ik je er even op wijzen, dat de A-band dus de 5 GHz is...
WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
Wel makkelijk om alle HTC's over één kam te scheren

802.11a staat volledig los van 802.11n en heeft met deze hele discussie niets te maken.Rinaldootje schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:32:
802.11n kan zowel werken op 2.4GHz als op 5GHz. Sommige 802.11n apparaten werken alleen op 2.4GHz, andere werken op zowel 2.4GHz als 5GHz.
Ben ik niet met je eens. Lees de berichten hierboven maar eens.Longbowh schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:17:
[...]
802.11a staat volledig los van 802.11n en heeft met deze hele discussie niets te maken.
De 802.11a is ontworpen voor alleen op de 5 GHz, bron.802.11n kan zowel werken op 2.4GHz als op 5GHz. Sommige 802.11n apparaten werken alleen op 2.4GHz, andere werken op zowel 2.4GHz als 5GHz.
De 802.11n is een uitbreiding om meerdere kanalen tegelijk te gebruiken met de 802.11a/b/g standaarden en dient dus om een hogere bandbreedte te krijgen. Bron
Ik bedoel de One X natuurlijk.. Niet helemaal scherp. 
Jup. Klinkt goed dus!
Dan krijg je de specs van m'n iPhone 4S weer:Wi-Fi 802.11b/g/n (uitsluitend 802.11n 2,4 GHz)
Balen!
Jup. Klinkt goed dus!
Dan krijg je de specs van m'n iPhone 4S weer:Wi-Fi 802.11b/g/n (uitsluitend 802.11n 2,4 GHz)
Balen!
Die heb ik gelezen, ik reageer omdat ze niet kloppen.Rinaldootje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:36:
[...]
Ben ik niet met je eens. Lees de berichten hierboven maar eens.
[...]
Dat klopt wel, 802.11a in principe gewoon 802.11g met dezelfde maximumsnelheid van 54mbit alleen dan op 5GHz. Het is een uitbreiding op de 802.11 standaard net zoals 802.11 b/g/n/ac dat zijn.De 802.11a is ontworpen voor alleen op de 5 GHz, bron.
802.11a is een standaard, 5GHz is een frequentie.De 802.11n is een uitbreiding om meerdere kanalen tegelijk te gebruiken met de 802.11a/b/g standaarden en dient dus om een hogere bandbreedte te krijgen. Bron
De standaard 802.11a werkt op een frequentie van 5GHz en de standaard 802.11n kan werken op zowel een frequentie van 2.4GHz als een frequentie van 5GHz.
Wanneer een 802.11n apparaat verbonden is met een 802.11n netwerk op 5GHz is het apparaat niet verbonden met 802.11a maar met 802.11n.
Wanneer je een 802.11n apparaat wel verbindt via 802.11a gebruik je de ingebouwde backwards compatibility (de 5GHz radio zit er tenslotte toch al in dus vaak kan dat) en ben je verbonden met een maximumsnelheid van 54mbit.
Beste Longbowh,
Ik word een beetje moe van je. Je hebt grotendeels gelijk maar je slaat op de a de plank volledig mis.
Gaarne wil ik je op dit document wijzen, waar in duidelijk wordt gemaakt dat ALLEEN de 5 GHz aan de 802.11a norm toegewezen is.
Zie op pagina 5, hoofdstuk 17.1 17.1.2
Dit is dus een officieel IEEE document. Verder stop ik hiermee. Eigenwijze mensen blijf je nu eenmaal houden
Ik word een beetje moe van je. Je hebt grotendeels gelijk maar je slaat op de a de plank volledig mis.
Gaarne wil ik je op dit document wijzen, waar in duidelijk wordt gemaakt dat ALLEEN de 5 GHz aan de 802.11a norm toegewezen is.
Dit is dus een officieel IEEE document. Verder stop ik hiermee. Eigenwijze mensen blijf je nu eenmaal houden
802.11a werkt inderdaad alleen op 5GHz, dat heb ik in m'n vorige post ook uitgelegd. Ik zal het nog eens herhalen: 802.11a is in principe 802.11g maar dan op 5GHz in plaats van op 2.4GHz.Rinaldootje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:20:
Beste Longbowh,
Jaren later kwam de 802.11n standaard erbij. Een nieuwe standaard die zowel op 2.4GHz als op 5GHz kan werken.
5GHz is op geen enkele wijze exclusief voorbehouden aan 802.11a.
802.11a gebruikt alleen 5GHz
802.11n gebruikt zowel 5GHz als 2.4GHz
Misschien ook nog een leuke pagina voor in de router:
http://[ROUTERIP]/Main_AdmStatus_Content.asp
Hier kan je zelf commandline commando's invoeren zonder apart te hoeven telnetten. Alleen 1 waarschuwing... geen TOP draaien
http://[ROUTERIP]/Main_AdmStatus_Content.asp
Hier kan je zelf commandline commando's invoeren zonder apart te hoeven telnetten. Alleen 1 waarschuwing... geen TOP draaien
Ben vandaag toch maar overgegaan op Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-092 K26 USB AIO en ik moet zeggen wat een verademing. Heb het gevoel dat het allemaal een stuk sneller draait dan die trage ASUS firmware.
Ben tot nu toe nog geen features tegengekomen die ik mis
Voor mensen die geintreseerd zijn, de guide staat hier: http://www.shadowandy.net...rmware-flashing-guide.htm
Ik heb echter de AIO versie genomen.
Voor mensen die geintreseerd zijn, de guide staat hier: http://www.shadowandy.net...rmware-flashing-guide.htm
[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 23-05-2012 17:48 ]
Hoe zit het met de snelheid? Vooral wifi to lan.Senaxx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:45:
Ben vandaag toch maar overgegaan op Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-092 K26 USB AIO en ik moet zeggen wat een verademing. Heb het gevoel dat het allemaal een stuk sneller draait dan die trage ASUS firmware.
15x330 SW38
Ratel?aasaas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:52:
Heeft nog iemand dat de router een beetje (ratel)geluid maakt bij dataverkeer via WIFI?
Volgens mij kun je eerder piepjes horen van de elektrische componenten. Niks om zorgen over te maken. Sowieso, om dat te horen moet je echt het ding tegen je oor aan houden.
En als je het in een bijna stille ruimte op een afstand vanaf 5 meter goed kan horen? Ik vraag dit omdat ik dit zelf na 3 routers nog nooit ben tegengekomen.wootah schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:13:
[...]
Ratel?![]()
Volgens mij kun je eerder piepjes horen van de elektrische componenten. Niks om zorgen over te maken. Sowieso, om dat te horen moet je echt het ding tegen je oor aan houden.
Ik moet zeggen dat de "internet" sneldheid sowiezo wat responsiver is. En jij bedoeld de sneldheid van het kopieren van WIFI naar LAN?Centauriprime schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:42:
[...]
Hoe zit het met de snelheid? Vooral wifi to lan.
Ondersteund deze al hardware NAT? Aangezien voorgaande versies allemaal dit niet ondersteunden waardoor de snelheid niet boven de 170 Mbit/s (WAN) uit kwam...Senaxx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:45:
Die Cisco modems hebben wij ook bij Ziggo. Werken in pinciepe hetzelfde als de Ubee's.Senaxx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:01:
[...]
Wat er niet lukt is port forwarding.
Het beste wat je kan doen is in de modem je eigen router in DMZ zetten. Voor de Ubee wifi modems is dat hier uitgelegd. (Bij de cisco ziet het menu er iets anders uit..)
https://www.ziggo.nl/#kla...outer-achter-router-ubee/
Welke netwerk adapter gebruiken jullie eigenlijk in combinatie met deze router?
Ik zat te denken om de nieuwste adapter van Asus te kopen, de Asus EAN66.
Maar aangezien deze nogal duur is, dacht ik dat de PCI kaart PC EN53 een betere oplossing zou zijn. Alleen jammer genoeg kan ik deze pci kaart nergens vinden.
Toen vond ik deze usb adapter met kabel (stukken beter dan een stickje die uit je computer steekt, naar mijn mening) van Trendnet. Deze is een stuk goedkoper dan de 450mbit adapter van Asus.
Nog een andere mogelijkheid is de TP-Link TL-WDN4800, pricewatch.
Maar hoe zou het zitten met compabiliteit? Want ik heb in het verleden al 2 pci kaarten moeten uitproberen van een ander merk voor mijn huidige router, en die waren of onstabiel of ze werkte helemaal niet. (ik heb de asus rt-n66u nog niet binnen)
Ik vraag me daarom ook af of ik opnieuw het risico moet nemen om een adapter van een ander merk te kopen dan de router zelf. Iemand suggesties?
Ik zat te denken om de nieuwste adapter van Asus te kopen, de Asus EAN66.
Maar aangezien deze nogal duur is, dacht ik dat de PCI kaart PC EN53 een betere oplossing zou zijn. Alleen jammer genoeg kan ik deze pci kaart nergens vinden.
Toen vond ik deze usb adapter met kabel (stukken beter dan een stickje die uit je computer steekt, naar mijn mening) van Trendnet. Deze is een stuk goedkoper dan de 450mbit adapter van Asus.
Nog een andere mogelijkheid is de TP-Link TL-WDN4800, pricewatch.
Maar hoe zou het zitten met compabiliteit? Want ik heb in het verleden al 2 pci kaarten moeten uitproberen van een ander merk voor mijn huidige router, en die waren of onstabiel of ze werkte helemaal niet. (ik heb de asus rt-n66u nog niet binnen)
Ik vraag me daarom ook af of ik opnieuw het risico moet nemen om een adapter van een ander merk te kopen dan de router zelf. Iemand suggesties?
Iemand al Dual WAN uitgeprobeerd? Lijkt in een van de firmware versies te zitten: http://forums.smallnetbui...ive/index.php?t-6446.html
Geraner; 01-13-2012, 07:15 AM
ASUS just released a new firmware for the RT-N66U.
ASUS RT-N66U B1 Firmware version 3.0.0.3.90
Fixed:
[...]
9. Russia Dual WAN bug: domain name resolve for both static/DHCP IP
http://wiert.wordpress.com
Dual WAN...
Bedoel je die Dual WAN met de mogelijkheid om een tweede connectie via een 3G USB stick in je router te stoppen?
Ik ben maar een privé gebruiker en als bij mij het internet weg valt heb ik een probleem. Ik wil er geen geld aan uitgeven om dat te kunnen opvangen (alhoewel mijn provider UPC wel zoiets aanbiedt).
Het is een interessante optie voor met name ZZP'ers of kleine bedrijven.
Bedoel je die Dual WAN met de mogelijkheid om een tweede connectie via een 3G USB stick in je router te stoppen?
Ik ben maar een privé gebruiker en als bij mij het internet weg valt heb ik een probleem. Ik wil er geen geld aan uitgeven om dat te kunnen opvangen (alhoewel mijn provider UPC wel zoiets aanbiedt).
Het is een interessante optie voor met name ZZP'ers of kleine bedrijven.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het downloaden van nieuwsgroepen met behulp van download master?
Ik vind het alles behalve soepel gaan... Als ik een nzb upload en in de task zet, blijft Download Master hangen... Daarnaast heb ik soms het probleem dat ik helemaal niet op die pagina kan komen Wel kan ik nog gewoon in de settings van de router komen. Is het raadzaam andere firmware erop te zetten? (heb nu de standaard 3.0.0.3.12 draaien). Welke dan?
Ik vind het alles behalve soepel gaan... Als ik een nzb upload en in de task zet, blijft Download Master hangen... Daarnaast heb ik soms het probleem dat ik helemaal niet op die pagina kan komen Wel kan ik nog gewoon in de settings van de router komen. Is het raadzaam andere firmware erop te zetten? (heb nu de standaard 3.0.0.3.12 draaien). Welke dan?
Nee, door 1 WAN te gebruiken als primary WAN, en 1 LAN connectie als 2e WAN te configureren.Rinaldootje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:16:
Dual WAN...
DD-WRT kan dat, en ik hoopte deze ook met de stock firmware.
http://wiert.wordpress.com
Helaas kan ik dat niet voor je uitproberen ik heb maar één WAN aansluiting in mijn huis.
Ik heb een optie om een LAN poort te gebruiken voor IPTV. Dit is standaard mogelijk. Ik heb er nog niet mee getest. Mijn glasvezel is nog niet aangelegd....
Ik heb op 1 pc een gedeelde HDD die via een GB verbinding aan mijn router zit gekoppeld die vervolgens is verbonden via wifi met mijn laptop. Hoe kan het zijn dat ik maar een verbinding van +/- 500 kb/s krijg bij bestandsoverdracht terwijl internet op mijn laptop met gemak de 4700 kb/s haalt?
[ Voor 137% gewijzigd door 0xygen op 30-05-2012 20:23 ]
Heb je dat ook als je een "draadje" in je router steekt en je laptop dezelfde snelheid haalt?
Ik heb iets soortgelijks draaien en ik haal wel een behoorlijke snelheid, maar vroeger had ik een NAS die ook gewoon niet sneller was (CPU'tje erin was gewoon onderbemeten)
Ik heb iets soortgelijks draaien en ik haal wel een behoorlijke snelheid, maar vroeger had ik een NAS die ook gewoon niet sneller was (CPU'tje erin was gewoon onderbemeten)
Nee, dan heb ik er geen last meer van. Ligt het dan aan mijn instellingen van mijn draadloos netwerk?
Ik heb een 72 Mbps draadloze verbinding met mijn laptop.
Ik heb een 72 Mbps draadloze verbinding met mijn laptop.
[ Voor 22% gewijzigd door 0xygen op 30-05-2012 20:28 ]
Kun je van je laptop een test doen naar speedtest.net?
Als je dat haalt op Ziggo, dan denk ik toch dat er iets met je NAS niet goed is.
Heb je dezelfde langzame snelheid, als je een file kopieert naar een machine die gewoon bedraad is aangesloten? Dus naar een shared folder op je vaste machine?
Heb je dezelfde langzame snelheid, als je een file kopieert naar een machine die gewoon bedraad is aangesloten? Dus naar een shared folder op je vaste machine?