Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zojuist even Alternate gebeld. Helaas de router niet vandaag binnen!
Dinsdag zou het binnen moeten komen zei de inkoopafdeling. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 15:11

chromeeh

the Gnome

Heb de mijne inmiddels draaien sinds vanochtend... O+
Echt razend snel dat ding :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
chromeeh schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:18:
Heb de mijne inmiddels draaien sinds vanochtend... O+
Echt razend snel dat ding :D
Je maakt me wel nieuwsgierig hoor! Dinsdag gaat die van mij op de bus bij Alternate. Mooie prijs voor betaald. De prijs is inmiddels bij Alternate ook gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
playing33 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:55:
... Nu kan ik nergens vinden of deze router ook een externe HDD kan uitschakelen (i.v.m. de levensduur enz.) Weet iemand of dit mogelijk is? Ik zag dat de d-link 857 ook binnenkort uitkomt misschien is dit nog een mooie tegenhanger. ...
De Asus kan geen externe HDD uitschakelen. Althans, nergens binnen de GUI (fw 108) zie ik daar een optie voor. Misschien is het met 3rd-party fw mogelijk, maar dat zou ik niet weten.

De D-Link DIR-857 ziet er op papier zeker vergelijkbaar uit, ook qua prijsstelling. Leverbaar in NL vanaf eind april als het goed is. Ben benieuwd naar de praktijkervaringen. (hoewel ik zeer tevree ben met mijn asusje en niet denk binnenkort een nieuwe router aan te schaffen)

Succes met het maken van je keuzes.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tio Nordin schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:26:
[...]

De Asus kan geen externe HDD uitschakelen. Althans, nergens binnen de GUI (fw 108) zie ik daar een optie voor. Misschien is het met 3rd-party fw mogelijk, maar dat zou ik niet weten.

De D-Link DIR-857 ziet er op papier zeker vergelijkbaar uit, ook qua prijsstelling. Leverbaar in NL vanaf eind april als het goed is. Ben benieuwd naar de praktijkervaringen. (hoewel ik zeer tevree ben met mijn asusje en niet denk binnenkort een nieuwe router aan te schaffen)

Oh, die D-Link ziet er wel heel tof uit! Alleen helaas geen VPN modus op de router zelf, wat de ASUS wel heeft. De D-Link heeft alleen VPN Pass-trough.

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 08-04-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik overweeg deze router vanwege de VPN-server. Zou graag op public wifi's mijn Android mobiel via VPN laten connecten. Nu ondersteunt ASUS alleen PPTP verbindingen in server-mode. Ik lees dat dit niet goed werkt icm Android. http://www.securitykiss.c...articles/android_vpn_bug/

Is dit artikel nog altijd van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Tio Nordin schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:26:
[...]

Dan wacht ik de d-link nog even af :) Succes met de asus het is een mooie router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Bij 4Launch staat de prijs nog op € 155.00. Volgens een medewerker zou die 10 april moeten binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Heeft deze eouter met de standaard firmware ook de mogelijkheid om 2 verschillende VLAN te draaien (b.v. 1 voor dig. televisie en ander voor home-netwerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
Een VLAN zoals dat eigenlijk bedoelt is, kan niet op deze router, tenminste niet op LAN niveau.
Je kan het via wireless doen via één van de gast netwerken of je kan spelen met de QoS instellingen van de router.

Maar waarom zou je die twee willen scheiden? Als je dat echt gescheiden wilt hebben, kun je beter een layer-3 (of hoger) switch gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra01
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 11:25
Kan iemand die deze router al heeft me vertellen of t mac adres ervan te veranderen is?

Dit i.v.m. m'n isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ja, je kan het mac adres klonen ;) of gewoon veranderen.
Volgens mij kunnen dat de betere routers al een hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra01
@Rinaldootje,

thx voor de info, ik heb m al besteld maar vroeg me dat zo af, scheelt weer een email om m toegevoegd te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Ik weet niet welke provider jij hebt, maar volgens mij hebben de grotere kabelmaatschappijen dat idee al lang laten varen en wordt er niet meer op mac adres gekeken.

Laten we eerlijk zijn, in dit tijdperk van de informatie technologie is het niet meer van deze tijd om de klanten te verbieden meer dan één computer aan hun internet aansluiting te hebben. Ik heb alleen al vier computers en twee smartphones aan mijn aansluiting hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Rinaldootje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:16:
Ik weet niet welke provider jij hebt, maar volgens mij hebben de grotere kabelmaatschappijen dat idee al lang laten varen en wordt er niet meer op mac adres gekeken.

Laten we eerlijk zijn, in dit tijdperk van de informatie technologie is het niet meer van deze tijd om de klanten te verbieden meer dan één computer aan hun internet aansluiting te hebben. Ik heb alleen al vier computers en twee smartphones aan mijn aansluiting hangen.
MAC adres klonen kan nog steeds handig zijn. Bijvoorbeeld als je UPC hebt en je vaste IP adres wil behouden. Als je dan het MAC adres van je oude router of enige computer die verbonden is met het kabelmodem kloont, dan behoud je dus je externe IP adres.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
M'n ASUS RT-N66U is onderweg van Alternate. Ze hebben hem nu op voorraad, dus wie er nog wil?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, de mijne was ook sinds vorige week donderdag in pre-order. Wordt nu logistiek verwerkt :) . Ik denk dat ze er nog maar enkele op voorraad hebben want de router wordt dus echt maar mondjesmaat geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:47:
Yup, de mijne was ook sinds vorige week donderdag in pre-order. Wordt nu logistiek verwerkt :) . Ik denk dat ze er nog maar enkele op voorraad hebben want de router wordt dus echt maar mondjesmaat geleverd.
De pre-order bij Alternate? Klopt ik heb ze net gebeld, en vanavond krijgen we een mail met Track & Trace doe.
Klopt ook volgens mij. Niemand heeft ze, alleen Alternate nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra01
Rinaldootje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:16:

Onze provider (SKV) is een kabelstichting in veendam. onze verbinding zit aan t mac adres vast van de router.
andere mac adres is dus dan geen verbinding meer, vandaar dat ik mn huidige mac van mn drayteck wil overnemen naar deze nieuwe asus.
heeft dus niets te maken dat ik maar 1 pc kan gebruiken.
voor zolang t nodig is natuurlijk want binnenkort aan de glasvezel >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Cobra01 op 10-04-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hij is binnen! Zeer tevreden over.
Was wel even instellen met een modemrouter van Ziggo, maar uit eindelijk goed gelukt, en nu draaiende.
Meer mensen van Alternate ontvangen? Wel spijtig dat de muismat die ik erbij had besteld al geopend was. Minpuntje voor Alternate!

Ik probeer zojuist m'n firmware te updaten maar ik krijg continu de melding "Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmware and try again."
Ik probeerde eerst gewoon via check, maar dan zegt hij dat er geen internet connectie is, terwijl ik dit gewoon post over diezelfde internet connectie. Daarna gedownload van de ASUS site. Geen probleem tijdens het downloaden, en als ik hem dan wil uploaden krijg ik bovenstaande melding.

Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 49% gewijzigd door JPtjeeNL op 11-04-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:13
Ik heb hem ook inmiddels binnen en geupdate met de file van asus site en doet het momenteel prima
alleen merk ik wel als ik de 100mb lijn vol trek dat de asus moeilijk via http te berijken is

Heb inmiddels ff wat getest maar als de router zonder Qos draait is de web interface gewoon te benaderen
als Qos aan staat op auto is bij volle download 100Mb de interface erg traag en alles is hier echt 1Giga bit netwerk ;)

[ Voor 69% gewijzigd door astrasound op 11-04-2012 21:50 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@JPtjee007 Ik heb er ook 108 inzitten van de Asus website, maar als ik een check doe, zegt ie ook dat er een nieuwere is. Maar dit si nog steeds dezelfde 108 versie. Ik denk aan een "torretje" in de firmware.

@astrasound Nee, daar heb ik gen last. Als ik 120 MB aan het downloaden ben kan ik hem nog heel goed en snel benaderen via http. Zelfs de samba server is nog heel goed te bereiken. Of je pc kan het niet aan, of je kijkt via een 100 Mb kaartje? Probeer het eens vanaf een andere pc als je aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JPtjee007 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:34:

Ik probeer zojuist m'n firmware te updaten maar ik krijg continu de melding "Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmware and try again."
Ik probeerde eerst gewoon via check, maar dan zegt hij dat er geen internet connectie is, terwijl ik dit gewoon post over diezelfde internet connectie. Daarna gedownload van de ASUS site. Geen probleem tijdens het downloaden, en als ik hem dan wil uploaden krijg ik bovenstaande melding.

Hebben jullie hier ook last van?
Nee, geen last van gehad. 2 weken geleden binnengekregen met fw 90. Via check lukte het mij ook niet, maar gewoon de 108-file van de site op mijn compie downloaden en vervolgens inladen in de asus ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Tio Nordin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:13:
[...]

Nee, geen last van gehad. 2 weken geleden binnengekregen met fw 90. Via check lukte het mij ook niet, maar gewoon de 108-file van de site op mijn compie downloaden en vervolgens inladen in de asus ging goed.
Bij mij exact hetzelfde. Via check een no-go, via downloaden en inladen ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

astrasound schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:01:
Ik heb hem ook inmiddels binnen en geupdate met de file van asus site en doet het momenteel prima
alleen merk ik wel als ik de 100mb lijn vol trek dat de asus moeilijk via http te berijken is

Heb inmiddels ff wat getest maar als de router zonder Qos draait is de web interface gewoon te benaderen
als Qos aan staat op auto is bij volle download 100Mb de interface erg traag en alles is hier echt 1Giga bit netwerk ;)
Heb ik ook, maar last heb ik er niet van want hij blijft gewoon zijn werk goed doen.
Ik heb overigens geen QoS aan. Maar dit krijg ik als ik 100 ga uploaden en downloaden met veel connecties.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 11-04-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de router net ingesteld. Firmware 108 moet via de computer worden geflashed dan gaat het altijd goed. Ook hier zegt tie dat er nieuwe firmware is, moet een klein bugje zijn. Net mijn voorkeur IP's erin gezet, draait als een tierelier. Ik heb nu een 50Mbit glasvezel abonnementje, dat wordt over 3 weken geupgrade naar 100 Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hmm.. Ook met IE en Firefox geprobeerd, maar telkens dezelfde melding. Zou iemand hier de package kunnen posten van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JPtjee007 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:51:
Hmm.. Ook met IE en Firefox geprobeerd, maar telkens dezelfde melding. Zou iemand hier de package kunnen posten van de site?
Vreemd. Lijkt er inderdaad op dat jouw gedownloade file corrupt is.
Op de asussite moet je je OS aangeven als je wilt downloaden. Ik had daar voor "other" gekozen (heb OSX). Vervolgens de file gedownload. Is gewoon een .trx file, zou voor alle OS's hetzelfde zijn lijkt me, maar je weet het nooit. Heel misschien dat jouw gedownloade .trx toch verschilt van die van "other" OS. Tis t proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
JPtjee007 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:51:
Ik heb hem voor je op mijn NAS gezet: Verwijderd, nieuwe firmware is uit :).

[ Voor 12% gewijzigd door The Wizard op 18-04-2012 14:33 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Thanks @ Tio Nordin en @ The Wizard! Het is gelukt met de packages!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hij is bij mij nog niet vastgelopen de afgelopen 2 weken en dit heeft hij te verduren gehad.
Afbeeldingslocatie: http://hyperion-gaming.net/files/traffic2.png

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 14-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Polster schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:24:
Ik overweeg deze router vanwege de VPN-server. Zou graag op public wifi's mijn Android mobiel via VPN laten connecten. Nu ondersteunt ASUS alleen PPTP verbindingen in server-mode. Ik lees dat dit niet goed werkt icm Android. http://www.securitykiss.c...articles/android_vpn_bug/

Is dit artikel nog altijd van toepassing?
Zou iemand nog wil checken of er een VPN verbinding (encrypted PPTP) is op te zetten met een Android device? Pretty please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Polster schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:03:
[...]

Zou iemand nog wil checken of er een VPN verbinding (encrypted PPTP) is op te zetten met een Android device? Pretty please.
Sorry, geen android hier, maar heb je al gekeken/gevraagd op het Asus-forum of anders op SmallNetBuilder? (Beide forums worden ook door Asus-medewerkers bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 08:12
Polster schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:03:
[...]

Dat kan ik helaas maandag pas voor je doen mocht daar nog niemand aan zijn toegekomen, woon in Duitsland maar net geen Nederlands bereik hier dus zit altijd via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Tio Nordin schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:25:
[...]

Sorry, geen android hier, maar heb je al gekeken/gevraagd op het Asus-forum of anders op SmallNetBuilder? (Beide forums worden ook door Asus-medewerkers bekeken)
Yep op beide fora gezocht maar niets over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Vraagje:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om een gekoppelde harddisk automatisch beelden van meerdere beveiligingscamera's op te nemen? In de lijst met usb-apps op de router komt niet zo'n progje voor.
Bij 2 van de 4 camera's kan ik vanuit de camerasoftware laten opnemen op een willekeurige locatie, maar met 2 andere camera's niet. Ik gebruik nu een aangeschafte licentie van WebcamXP die dat kan, maar daarvoor moet ik 24 uur per dag mijn pc laten draaien en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik weet dat er zoiets mogelijk is met de Synology-nassen dmv cameralicenties aan te schaffen, maar ik vroeg mij dus af of zoiets ook mogelijk is op deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Deze Asus komt weer eens als beste uit een vergelijkingstest. Dit keer bij Hardware.info.
(De nieuwe D-Link DIR-857 is niet meegenomen, maar ook nog niet verkrijgbaar).
Zie http://nl.hardware.info/r...te-routers-van-het-moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Zenix schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:54:
Hij is bij mij nog niet vastgelopen de afgelopen 2 weken en dit heeft hij te verduren gehad.
[afbeelding]
Die van mij (FW 108) heeft nu inmiddels een uptime van 35 dagen en 7 uur en werkt probleemloos... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

R2L schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:41:
[...]

Die van mij (FW 108) heeft nu inmiddels een uptime van 35 dagen en 7 uur en werkt probleemloos... d:)b
Was er net wat minder tevreden over lijkt toch dat hij het niet leuk vind als ik hem meer dan 12 uur achter elkaar op 100/100 laat werken. DHCP server wou geen ip toewijzen aan de clients, pas toen ik de utp kabel van mijn server eruit haalde reageerde alles weer.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Firmware Version 3.0.0.3.112 is nu te downloaden via de website van ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
TranceDJ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:47:
Bedankt voor de tip! Heb hem meteen even geüpdate.
Aan de ene kant wel goed dat ASUS het continu blijft updaten, maar aan de andere kant slecht dat ze zo'n duur product (lees: hun beste router) op de markt zetten, met allemaal kinderziektes. Maar ach, ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
En de nieuwe firmware is uit:

ASUS RT-N66U B1 Firmware Version 3.0.0.3.112
1. Fixed live update version identification issue.
2. Added FAQ link in firmware.
3. Modified VPN server encryption configuration
4. Fixed some USB compatibility issue when using download master.
5. Fixed download master upgrade issue.

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 17-04-2012 20:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
TranceDJ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:47:
Thanks! Ik heb m er ook opgezet.
Alleen stom van me: had screenshots moeten maken. Was vergeten dat bij rebooten de trafficgeschiedenis gecleared wordt. Ruim 3 weken history weg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Is die history echt zo belangrijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Rinaldootje schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:47:
Is die history echt zo belangrijk dan?
Nee, maar wel leuk om te weten. Vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zenix schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:05:
[...]

Was er net wat minder tevreden over lijkt toch dat hij het niet leuk vind als ik hem meer dan 12 uur achter elkaar op 100/100 laat werken. DHCP server wou geen ip toewijzen aan de clients, pas toen ik de utp kabel van mijn server eruit haalde reageerde alles weer.. ;(
Vreemd, hier bij zeer hoge belastingen (200/200) voor meerdere uren achter elkaar geen centje pijn met de DHCP server. Wel is de interface een stuk trager bij veel data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

The Wizard schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:36:
[...]

Vreemd, hier bij zeer hoge belastingen (200/200) voor meerdere uren achter elkaar geen centje pijn met de DHCP server. Wel is de interface een stuk trager bij veel data verkeer.
Wat voor dataverkeer? Ik heb het over 100/100 downloaden en uploaden tegelijk voor velen uren achter elkaar met veel connecties 500+. Als ik hetzelfde doe via usenet heb ik ook geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Downloaden oa usenet, upload dmv een webserver met soms uitschieters van 10-tallen connecties per seconde.

Maar ik kan begrijpen dat de router het te druk heeft met het routeren van torrent verkeer :). Zou op zich niet moeten kunnen dat de DHCP server traag is/niet meer werkt, deze router moet nl. > 300.000 connecties aankunnen, heb je misschien ook nog QoS aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

The Wizard schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:59:
Downloaden oa usenet, upload dmv een webserver met soms uitschieters van 10-tallen connecties per seconde.

Maar ik kan begrijpen dat de router het te druk heeft met het routeren van torrent verkeer :). Zou op zich niet moeten kunnen dat de DHCP server traag is/niet meer werkt, deze router moet nl. > 300.000 connecties aankunnen, heb je misschien ook nog QoS aanstaan?
Nee, geen QoS aangezien ik het torrent verkeer sowieso gelimiteerd hebt in de client zodat er altijd genoeg over blijft voor de andere dingen. Misschien kan die wel zoveel connecties aan, maar niet in combinatie met hoge snelheden continu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk het. Het gros van de mensen heeft natuurlijk geen glasvezel snelheden en dan nog zijn er nog minder mensen die de upload continue vol hebben :).

Het is jammer dat de alternatieve firmwares niet de doorvoer snelheden hebben die de orginele firmware haalt, vooral de load ben ik erg benieuwd naar.

Edit: Voor de liefhebbers, een snelle mirror: http://www.liteningrom.co...FW_RT_N66U_B1_3003112.zip

[ Voor 15% gewijzigd door The Wizard op 18-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Vraagje:
Ik wilde gisteren een film kijken die ik via Downloadmaster op de USB aan de router heb gedownd, maar bij het kijken wordt steeds na ongeveer 10 minuten de verbinding met de router verbroken. Dit gebeurt zowel op mijn TV, alsook op mijn androidtab en telefoon. De verbinding blijft zo'n 5 minuten verbroken, daarna kan ik de router weer vinden en opzoeken waar ik gebleven was. Weer na ongeveer 10 minuten begint het verhaal opnieuw.
Met mijn Nas bijv. Heb ik geen last dat de verbinding verbroken wordt als ik daarvanaf een film naar mijn tv stream.

Heeft dit te maken met een instelling die ik niet helemaal goed heb staan, ik kon het zelf niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
wellicht een ram probleem...
hij mag misschien 256MB ram hebben, maar die komt toch wel aardig vol te zitten.
Ik gebruik een swapfile om dat op te lossen.

zo maak je hem:
dd if=/dev/zero of=/tmp/mnt/deharddisk/swapfile bs=1024 count=524288
kan eventjes duren, maar er word een 512MB bestand geschreven in de root van je harddisk.
vervolgens moet je hem formatteren naar swap:
mkswap /tmp/mnt/deharddisk/swapfile
waarbij alleen dat bestand als swap word ingesteld ;-)

vervolgens kun je hem mounten:
swapon /tmp/mnt/deharddisk/swapfile
als je vervolgens met free kijkt zou je nu 512MB aan swap moeten hebben. Geeft mij altijd een veilig gevoel in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
wootah schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:24:
wellicht een ram probleem...
hij mag misschien 256MB ram hebben, maar die komt toch wel aardig vol te zitten.
Ik gebruik een swapfile om dat op te lossen.

zo maak je hem:

[...]

kan eventjes duren, maar er word een 512MB bestand geschreven in de root van je harddisk.
vervolgens moet je hem formatteren naar swap:

[...]

waarbij alleen dat bestand als swap word ingesteld ;-)

vervolgens kun je hem mounten:

[...]

als je vervolgens met free kijkt zou je nu 512MB aan swap moeten hebben. Geeft mij altijd een veilig gevoel in ieder geval :)
Goede tip! Wil ik zelf ook wel even doen, maar daar hoef je je harddisk niet voor te formatteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Goede tip, ik zit er aan te denken om een 2GB microSD kaartje er in te zetten. Is dit zonder meer zomaar mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rinaldootje schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:42:
Goede tip, ik zit er aan te denken om een 2GB microSD kaartje er in te zetten. Is dit zonder meer zomaar mogelijk?
Er zit helaas geen cardreader in! Ik heb er een 500 GB harddisk op aangesloten die ik over de VPN en netwerk deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Volgens deze foto, moet er een MicroSD kaart intern in zitten.

Je moet hem alleen wel open schroeven (schroefjes zitten onder de rubber voetjes).
Hmm, ik ruik een projectje voor als ik terug uit het buitenland ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Rinaldootje schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:37:
Volgens deze foto, moet er een MicroSD kaart intern in zitten.

Je moet hem alleen wel open schroeven (schroefjes zitten onder de rubber voetjes).
Hmm, ik ruik een projectje voor als ik terug uit het buitenland ben :9
Ooh dat heb ik even gemist, excuus! Dat zou wel fantastisch zijn!
Iemand die hier meer van weet c.q. al een Micro-SD heeft ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra01
Als je de review ff leest op hardware info, ik citeer een stukje:

" Volgens ASUS kan het microSD-slot kaartjes van maximaal het SDHC-type aan, wat betekent dat er kaartjes tot 32 GB in moeten kunnen. Zowel een kaartje van 8 GB als eentje van 32 GB werd probleemloos herkend en weergegeven in de netwerkomgeving.

Let wel, je bent dus wel degelijk je garantie kwijt als je de router openschroeft, ook al doe je het alleen maar voor het microSD-slot."

dus eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
JPtjee007 schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:13:
[...]

Goede tip! Wil ik zelf ook wel even doen, maar daar hoef je je harddisk niet voor te formatteren toch?
Nee geen format nodig. Met linux kan dat gewoon he want: alles is een bestand, een lege partitie ook :)
Cobra01 schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:42:
[...]
Let wel, je bent dus wel degelijk je garantie kwijt als je de router openschroeft, ook al doe je het alleen maar voor het microSD-slot."

dus eigen risico
Ja er zit gewoon een microSD slot in. Deze zit idd binnen in, en daarvoor moet je de rubber voetjes er af halen. Onder de voetjes zouden schroeven moeten zitten waardoor je de bovenkant er van af kan klikken.

Overigens ben je niet je garantie kwijt in Nederland!
Die zegeltjes gelden hier niet. Alleen als er een defect is ontstaan door toegebrachte schade van de gebruiker. bijvoorbeeld als je ff alle pinnetjes aan elkaar soldeerd en dan opstuurd naar asus voor reparatie zullen ze dat niet repareren nee :P
Als de router in degelijke staat (weliswaar kapot) naar asus gaat voor reparatie moeten ze deze repareren tot 2 jaar na aankoop.

Heb ik al een keer gevraagd aan Asus, of dat ook echt zo gaat, en volgens de support afdeling is dat gewoon zo. De man raadde me wel aan om het vervangen van de hdd in de laptop aan een "professional" over te laten... :+

Maargoed, zegels doorbreken is hier geen probleem dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Dat is dan wel goed nieuws weer, dat ik gewoon de zegeltjes kan verbreken.
Overigens zitten er niet alleen schroeven onder de rubber voetjes (waarvan ééntje verzegeld is) maar ook eentje onder de grote sticker in het midden. Verder is de behuizing van het soort "klik" verbindingen en niet gemakkelijk zonder schade of speciaal gereedschap te openen.

Ik kijk nog even, wanneer ik het echt ga doen. Ik heb nog wel wat Micro SD kaartjes liggen (van 2 GB tot 8 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Dank voor het melden allen.
Ja die stickers zijn alleen om te wijzen op "Let op: doe geen gekke dingen en weet waar je mee bezig bent." om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Rinaldootje schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:26:
[...]
Verder is de behuizing van het soort "klik" verbindingen en niet gemakkelijk zonder schade of speciaal gereedschap te openen.
Met een pinpas gaat het meestal wel goed. Zo heb ik dat ook met mijn laptop gedaan. Doe het niet te snel gewoon voorzichtig en dan klikt ie vanzelf open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Heeft iemand ervaring met deze asus achter een Tele2 router. Heb het hele weekend liggen klooien maar weer geen resultaat.

Tot op heden heb ik op het webbes het volgende gevonden en gedaan:

1- Davolink gereset, en de ip range beperkt tot 192.168.1.100
2- Davolink uit, asus aan
3- Asus als accespoint, ip adres gezet op 192.168.1.200
4- DNS van de Davolink in de asus gezet, asus uit
5- LAN poort 3 van Davolink verbonden met LAN poort 1 van Asus
6- Eerst Davolink daarna Asus opstarten
7- Dan compu aan en verbinding zoeken met asus

Dit alles lukt allemaal en dan kan ik het webbes op MAAR als ik de compu uitzet en weer aanzet werkt het niet meer.

Zoals jullie merken is dit mijn vak niet en daarom zou ik heeeeeel erg geholpen zijn met advies, THX in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 08:16

Dax

Weet iemand of ze deze router ook bij de Mediamarkt of Saturn verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
In Utrecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 08:16

Dax

Nvm, ik heb hem al besteld bij Alternate.
Op voorraad voor € 159,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ozeboos schreef op maandag 23 april 2012 @ 06:22:
Heeft iemand ervaring met deze asus achter een Tele2 router. Heb het hele weekend liggen klooien maar weer geen resultaat.

Tot op heden heb ik op het webbes het volgende gevonden en gedaan:

1- Davolink gereset, en de ip range beperkt tot 192.168.1.100
2- Davolink uit, asus aan
3- Asus als accespoint, ip adres gezet op 192.168.1.200
4- DNS van de Davolink in de asus gezet, asus uit
5- LAN poort 3 van Davolink verbonden met LAN poort 1 van Asus
6- Eerst Davolink daarna Asus opstarten
7- Dan compu aan en verbinding zoeken met asus

Dit alles lukt allemaal en dan kan ik het webbes op MAAR als ik de compu uitzet en weer aanzet werkt het niet meer.

Zoals jullie merken is dit mijn vak niet en daarom zou ik heeeeeel erg geholpen zijn met advies, THX in advance!
Heb je een modem-router combinatie van Tele2 of een losse modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
[/quote]

De davo is een modem-router combi van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
ozeboos schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:16:
[/quote]

Kun je bij die Davo de router niet uitzetten, of op bridged zetten? 2 routers achter elkaar is niet nodig en zorgt vaak voor problemen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ozeboos schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:16:
[/quote]

Dan zal je de routermodus uit moeten zetten, of even Tele2 moeten bellen. Ziggo kan dat vanaf afstand alleen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Eigenlijk denk ik, dat de vraag hier al beantwoord wordt (wat een kwartje in de Google-o-matic al wel niet kan doen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Als ik bij mijn HTC Smartphone met Android 2.3 naar instellingen>draadloos en netwerken>Wi-Fi instellingen ga en ik druk op mijn RT-N66U router om verbinding te maken, en ik druk vervolgens opnieuw op de RT-N66U wanneer ik ben verbonden, dan krijg ik een pop-up met onder andere de volgende informatie: "Snelheid: 65Mbps". Maar na ik denk een minuut wordt deze snelheid automatisch verlaagd naar 5Mbps. Op deze waarde blijft hij verder ook constant staan. Hoe kan dat? De signaalsterkte is "uitstekend". Bij onze andere router van D-Link blijft de snelheid wel gewoon staan (op 54Mbps). Verder nergens problemen mee hoor, maar ik vraag het me gewoon af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
TranceDJ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:44:
Als ik bij mijn HTC Smartphone met Android 2.3 naar instellingen>draadloos en netwerken>Wi-Fi instellingen ga en ik druk op mijn RT-N66U router om verbinding te maken, en ik druk vervolgens opnieuw op de RT-N66U wanneer ik ben verbonden, dan krijg ik een pop-up met onder andere de volgende informatie: "Snelheid: 65Mbps". Maar na ik denk een minuut wordt deze snelheid automatisch verlaagd naar 5Mbps.
Dat is wat energie zuiniger :)
Zodra dat je meer dan 5mpbs nodig mocht hebben zal deze automatisch verhoogd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
wootah schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:37:
[...]
Dat is wat energie zuiniger :)
Zodra dat je meer dan 5mpbs nodig mocht hebben zal deze automatisch verhoogd worden. :)
Maar dat wordt dus beheert door de RT-N66U, en niet door Android? Want anders zou de snelheid van mijn D-Link router ook moeten 'inzakken'. Om welke instelling van de RT-N66U gaat het dan?
Update: kan iemand met een android smartphone anders even checken of de wifi sneldheid daar ook op 5Mbps blijft staan als je bent verbonden met de RT-N66U? Bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door TranceDJ op 25-04-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik denk erover om het microsd slot te gebruiken,voor swap, aangezien die het behoorlijk moeilijk heeft hier.
Met wat voor schroeven zit de onderkant vastgeschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
gewone kruiskopjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
TranceDJ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:42:
[...]

Maar dat wordt dus beheert door de RT-N66U, en niet door Android? Want anders zou de snelheid van mijn D-Link router ook moeten 'inzakken'. Om welke instelling van de RT-N66U gaat het dan?
Update: kan iemand met een android smartphone anders even checken of de wifi sneldheid daar ook op 5Mbps blijft staan als je bent verbonden met de RT-N66U? Bedankt.
nou volgens mij doet jou wifi kaartje dat gewoon automatisch.
De snelheid die android namelijk laat zien is de verzendsnelheid van de telefoon naar de router.
Verzenden kost energie, dus als die laag is, gebruik je minder.

Ontvangen gaat meestal een stuk sneller, maar die waarde kun je vrijwel nooit uitlezen op clients. De snelheid die weergeven word is 99% de uploadsnelheid.
Zenix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:47:
Ik denk erover om het microsd slot te gebruiken,voor swap, aangezien die het behoorlijk moeilijk heeft hier.
Met wat voor schroeven zit de onderkant vastgeschroefd?
swap zal in de meeste gevallen niet al te actief gebruikt worden, maar let wel dat de levensduur van solid state oplsag beperkt is. ;)
Ik heb al vaker meegemaakt dat je corruptie krijgt simpel omdat de swap partitie op een usb stick langzaam maar zeker aan het falen is :9

[ Voor 24% gewijzigd door wootah op 25-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

wootah schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:17:
[...]

swap zal in de meeste gevallen niet al te actief gebruikt worden, maar let wel dat de levensduur van solid state oplsag beperkt is. ;)
Ik heb al vaker meegemaakt dat je corruptie krijgt simpel omdat de swap partitie op een usb stick langzaam maar zeker aan het falen is :9
Ja dat weet ik. Helaas wordt die met de dag trager regelmatig kunnen mensen nu via wifi niet verbinden. Hebben meer mensen dit? Moet er wel bij zeggen dat hij in 27 dagen 10TB verkeer heeft gehad.

Dit is de uptime
17:47:21 up 27 days,  3:05, load average: 2.38, 2.20, 2.15

Na 1 min stresstest
 18:05:33 up 27 days,  3:23, load average: 5.85, 4.06, 3.10

En dit is TOP
CPU:  11% usr  14% sys   0% nic   1% idle   0% io   0% irq  72% sirq
Load average: 11.54 6.56 4.19 3/50 4147
  PID  PPID USER     STAT   VSZ %MEM %CPU COMMAND
 1050  1046 admin    R      620   0%  46% /usr/sbin/bcrelay -i br0 -o ppp[0-9].* -n
 1051  1046 admin    R      620   0%  45% /usr/sbin/bcrelay -i ppp[0-9].* -o br0 -n
  497     1 admin    S     1872   1%   3% phy_tempsense
 4147  4111 admin    R     1540   1%   2% top
  491     1 admin    S     3236   1%   0% httpd
  476     1 admin    S     1872   1%   0% /sbin/wanduck
  495     1 admin    S     4304   2%   0% watchdog
 4110     1 admin    S N   3208   1%   0% smbd -D -s /etc/smb.conf
 4109     1 admin    S     2348   1%   0% nmbd -D -s /etc/smb.conf
 3901  3900 admin    S     1944   1%   0% u2ec
 3900     1 admin    S     1944   1%   0% u2ec
 3902  3901 admin    S     1944   1%   0% u2ec
    1     0 admin    S     1876   1%   0% /sbin/init noinitrd
  427     1 admin    S     1872   1%   0% usbled
  496   495 admin    S     1872   1%   0% ots
  604     1 admin    S     1872   1%   0% ntp
  346     1 admin    S     1864   1%   0% console
 4111   926 admin    S     1544   1%   0% -sh
  347   346 admin    S     1540   1%   0% /bin/sh
  926     1 admin    S     1532   1%   0% telnetd

Als ik hier naar kijk valt op dat bcrelay nogal wat gebruikt.
http://www.dd-wrt.com/for...5622f20ee76e313131fd76bbf
Ga eens even de VPN server uitdoen om te zien of dat helpt.

Mem: 248352K used, 7200K free, 0K shrd, 2256K buff, 209740K cached
CPU:   0% usr   0% sys   0% nic  45% idle   0% io   1% irq  52% sirq
Load average: 1.77 3.75 3.63 1/47 4174
  PID  PPID USER     STAT   VSZ %MEM %CPU COMMAND
 4174  4111 admin    R     1540   1%   1% top
  497     1 admin    S     1872   1%   0% phy_tempsense
  476     1 admin    S     1872   1%   0% /sbin/wanduck
  495     1 admin    S     4304   2%   0% watchdog
  491     1 admin    S     3236   1%   0% httpd
 4110     1 admin    S N   3208   1%   0% smbd -D -s /etc/smb.conf
 4109     1 admin    S     2348   1%   0% nmbd -D -s /etc/smb.conf
 3901  3900 admin    S     1944   1%   0% u2ec
 3900     1 admin    S     1944   1%   0% u2ec
 3902  3901 admin    S     1944   1%   0% u2ec
    1     0 admin    S     1876   1%   0% /sbin/init noinitrd
  427     1 admin    S     1872   1%   0% usbled
  496   495 admin    S     1872   1%   0% ots
  604     1 admin    S     1872   1%   0% ntp
  346     1 admin    S     1864   1%   0% console
 4111   926 admin    S     1544   1%   0% -sh
  347   346 admin    S     1540   1%   0% /bin/sh
  926     1 admin    S     1532   1%   0% telnetd
  916     1 admin    S     1528   1%   0% syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7
  918     1 admin    S     1528   1%   0% /sbin/klogd

Lijkt dat ik mijn probleem heb gevonden! Ik zal het in de gaten houden maar dan weten anderen mensen dit ook als ze hetzelfde probleem hebben.

edit: Nu 15 min later gaf de router met 100/100 downloaden en uploaden geen krimp en telnet bleef nog wel bereikbaar nu geef mijn uptime het volgende aan.

18:31:19 up 27 days,  3:49, load average: 0.51, 1.01, 2.13

Wat me verder ook opviel, als ik naar de webinterface ga dan zie in top bij de httpd een 77% load!
Heb er nu even een usb stick op aangesloten en swap daarop aangemaakt, maar bij stresstest ging die net niet swappen. Denk dat die dat alleen doet bij meedere uren achter elkaar.

[ Voor 97% gewijzigd door Zenix op 25-04-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
Wat me verder ook opviel, als ik naar de webinterface ga dan zie in top bij de httpd een 77% load!
Heb er nu even een usb stick op aangesloten en swap daarop aangemaakt, maar bij stresstest ging die net niet swappen. Denk dat die dat alleen doet bij meedere uren achter elkaar.
Mja, ik gebruik sowieso geen pptp, da's gewoon niet veilig :/
Gewoon OpenVPN, met een certificaatje van 4096bit RSA 8)
OpenVPN gebruikt namelijk gewoon ingebouwde kernel dingen en netfilter (iptables) om dingen te routeren, daar heeft hij geen programma extern programma voor nodig :)

Wel vind ik het gek dat die daemon niet helemaal lekker loopt bij jou, was VPN überhaupt actief?

Tja en webinterface... t moet allemaal mooi met ajax gemaakt worden he, dus daar gaat de performance naar toe. De oude asus webinterface mag dan wat spartaans zijn, maar dat is gewoon HTML met wat simpele CGI hooks :D

Swappen gebeurd meestal als je of een programma start, of dat de file cache wat word bijgevuld... dus als je samba gebruikt dan zal er wel zoiets als 5MB geswapt worden. Het is niet veel, maar linux draait altijd net ff wat lekkerder als er een klein beetje swap is :)
(als er niet al te veel geheugen is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

wootah schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:21:
[...]

Mja, ik gebruik sowieso geen pptp, da's gewoon niet veilig :/
Gewoon OpenVPN, met een certificaatje van 4096bit RSA 8)
OpenVPN gebruikt namelijk gewoon ingebouwde kernel dingen en netfilter (iptables) om dingen te routeren, daar heeft hij geen programma extern programma voor nodig :)

Wel vind ik het gek dat die daemon niet helemaal lekker loopt bij jou, was VPN überhaupt actief?

Tja en webinterface... t moet allemaal mooi met ajax gemaakt worden he, dus daar gaat de performance naar toe. De oude asus webinterface mag dan wat spartaans zijn, maar dat is gewoon HTML met wat simpele CGI hooks :D

Swappen gebeurd meestal als je of een programma start, of dat de file cache wat word bijgevuld... dus als je samba gebruikt dan zal er wel zoiets als 5MB geswapt worden. Het is niet veel, maar linux draait altijd net ff wat lekkerder als er een klein beetje swap is :)
(als er niet al te veel geheugen is natuurlijk)
VPN was niet actief. Als er nog ''betere'' custom firmwares komen ga ik ook weer openvpn gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 25-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
Atomsk schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:43:
[...]

Kun je bij die Davo de router niet uitzetten, of op bridged zetten? 2 routers achter elkaar is niet nodig en zorgt vaak voor problemen.
Nee dat gaat niet. Tele2 heeft dit afgeschermd. De DHCP server is niet uit te schakelen of op bridge modus te zetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
Rinaldootje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:03:
Eigenlijk denk ik, dat de vraag hier al beantwoord wordt (wat een kwartje in de Google-o-matic al wel niet kan doen :D)
Ik ben inmiddels heel wat euros kwijt aan de Google-matic. 8)7 Deze methode ik als eerste gevonden, het werkte tijdelijk heel goed maar daarna ging er iets "mis". Wat weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Is Hamachi niet even veilig dan OpenVPN? Je hebt er wel een Hamachi programma voor nodig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Topicstarter
JPtjee007 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:30:
Is Hamachi niet even veilig dan OpenVPN? Je hebt er wel een Hamachi programma voor nodig, dat wel.
Het is van een 3e partij afhankelijk, dus in mijn ogen sowieso niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Als ik het zo lees allemaal en de test van hardwareinfo mag geloven dan is dit dus DE router, ik heb nu een E4200 van cisco maar merk dat ik qua snelheid en bereik toch wat moet inleveren, en zo te zien is deze router dus de oplossing.
Kan iemand wat zeggen over het bereik? Is er iemand ook over gegaan van de E4200 naar de Asus?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:26:
Als ik het zo lees allemaal en de test van hardwareinfo mag geloven dan is dit dus DE router, ik heb nu een E4200 van cisco maar merk dat ik qua snelheid en bereik toch wat moet inleveren, en zo te zien is deze router dus de oplossing.
Kan iemand wat zeggen over het bereik? Is er iemand ook over gegaan van de E4200 naar de Asus?
Bereik is echt fantastisch. En ook tot de max. Als je een bepaalde tweak toepast, kan je ook je bereik verhogen. Dit komt omdat je in Nederland maar een bepaald aantal straling uit mag zenden. Als je dit topic even doorleest, kom je er meer over te weten. Ik heb het niet gedaan, omdat de router in de woonkamer staat, en het niet bevorderlijk is voor de gezondheid, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Hoe hebben jullie de QOS ingesteld? Automatisch of handmatig?
Ik merk dat als ik bijvoorbeeld een download aanzet, dat de verbinding dan dicht slipt. Denk dat ik het beste handmatig af ben. En welke waardes voeren jullie in bij de up en download snelheid? Gewoon de resultaten van Speedtest.net?

[ Voor 15% gewijzigd door JPtjeeNL op 29-04-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Hoe kun je de RSSI connectie sterkte zien op de router van de devices of zit dat er niet op? op mijn DIR-655 was er een handig lijstje per ip adres de sterkte en de breedte van het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
JPtjee007 schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:55:
[...]

Ik merk dat als ik bijvoorbeeld een download aanzet, dat de verbinding dan dicht slipt. Denk dat ik het beste handmatig af ben. En welke waardes voeren jullie in bij de up en download snelheid? Gewoon de resultaten van Speedtest.net?
Ik heb QOS aan, op automatisch, geen problemen ondervonden. Downloaden, gamen en surfen tegelijkertijd.
Wel heb ik de waardes op 85% van de maxwaardes van mijn verbinding ingevuld. Ik heb begrepen dat bij deze ingevulde waardes pas QOS ingeschakeld wordt.
pipo1000 schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:52:
Hoe kun je de RSSI connectie sterkte zien op de router van de devices of zit dat er niet op? op mijn DIR-655 was er een handig lijstje per ip adres de sterkte en de breedte van het kanaal.
Dit kan niet via de webinterface (fw 112).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:49
Tio Nordin schreef op maandag 30 april 2012 @ 08:15:

[...]

Dit kan niet via de webinterface (fw 112).
kan het wel via de shell interface? Ik heb op het internet naar de winnende commandline syntax gezocht maar niet kunnen vinden. Heeft 'wl' een optie waarmee dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
pipo1000 schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:07:
[...]
kan het wel via de shell interface? Ik heb op het internet naar de winnende commandline syntax gezocht maar niet kunnen vinden. Heeft 'wl' een optie waarmee dit kan?
Kzou het niet weten (sorry, te weinig kennis).
Kzou het wel willen weten, ook. Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Iemand enig idee of het mogelijk is om de standaard syslog port aan te passen?
Zou graag loggen naar m'n NAS toe, alleen moet de syslogd van de router dan op een andere port draaien anders heeft deze een conflict met de local syslog van m'n NAS.

De syslogd start nu standaard op de standaard port (514):
code:
1
2
3
admin@RT-N66U:/tmp/etc# ps -w|grep syslog
  669 admin     1528 S    syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7 -R <ip van NAS>:514 -L
  711 admin     1528 S    grep syslog

Nu kan ik 'm wel killen en handmatig starten onder de nieuw port:
code:
1
2
3
admin@RT-N66U:/tmp/etc# ps -w|grep syslog
  716 admin     1528 S    syslogd -m 0 -S -O /tmp/syslog.log -s 256 -l 7 -R <ip van NAS>:49152 -L
  718 admin     1528 S    grep syslog

Alleen zou ik graag willen dat deze standaard met de custom port start :/
Heb een tijd zitten zoeken in de config files, maar kan nergens de start(script) parameters vinden van syslogd?

Update:
De syslogd kan prima handmatig gestart worden met een custom port...
Alleen nu nog even een oplossing vinden die het permanent maakt :D

[ Voor 7% gewijzigd door chromeeh op 30-04-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
JPtjee007 schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:55:
[...]

Bereik is echt fantastisch. En ook tot de max. Als je een bepaalde tweak toepast, kan je ook je bereik verhogen. Dit komt omdat je in Nederland maar een bepaald aantal straling uit mag zenden. Als je dit topic even doorleest, kom je er meer over te weten. Ik heb het niet gedaan, omdat de router in de woonkamer staat, en het niet bevorderlijk is voor de gezondheid, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Dus als ik het goed begrijp dan kun je het bereik vergroten handmatig?cq. Signaal sterker maken maar is dat voor je gezondheid niet bevorderlijk?

Daarbuiten, wat houdt dat QOS in?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hebben jullie er ook last van dat mensen die op je gastnetwerk inloggen, wel zichtbaar zijn onder het kopje Netwerk op je computer? Ik heb "Access Intranet" gewoon op Off staan. Zal het een firmware bug zijn? Of hoor je je netwerk gewoon te kunnen zien, maar krijg je alleen geen toegang?
Dat lijkt me stug, want iemand die dan zou willen hacken, kan zo zien wat er allemaal achterzit.

[ Voor 29% gewijzigd door JPtjeeNL op 02-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:16:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan kun je het bereik vergroten handmatig?cq. Signaal sterker maken maar is dat voor je gezondheid niet bevorderlijk?

Daarbuiten, wat houdt dat QOS in?
Klopt als een bus. Je moet alleen wat met codes gaan doen.
Met QoS kun je instellen wat voor verbindingen voorrang krijgen. Dus als jij HTTP (internet) boven downloaden of gamen prefereert, kan je dat daarmee instellen. (Kort gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

De router werkt weer perfect sinds ik dat probleem met broadcast relay heb opgelost.
Super stabiel met in totaal 11TB traffic in iets meer dan 34 dagen.
Heb er gemiddeld 12~14 clients aangesloten in combinatie met mijn glasvezel verbinding.
Als ik volledig ga downloaden en uploaden voelt alles nog snel aan.

Alleen 1 minpunt: De webinterface ziet er erg mooi uit maar die gebruik teveel cpu power 77%, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:23:
De router werkt weer perfect sinds ik dat probleem met broadcast relay heb opgelost.
Super stabiel met in totaal 11TB traffic in iets meer dan 34 dagen.
Heb er gemiddeld 12~14 clients aangesloten in combinatie met mijn glasvezel verbinding.
Als ik volledig ga downloaden en uploaden voelt alles nog snel aan.

Alleen 1 minpunt: De webinterface ziet er erg mooi uit maar die gebruik teveel cpu power 77%, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
77 % :O Dat is wel echt heel veel.
Doe mij dan maar een plain HTML met een achtergrond kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:23:
Hoe meet je dat dan? Als ik met top kijk zie ik maximaal 15% (tijdelijk) als ik een beetje binnen de webinterface speel. (vind ik nog veel hoor trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
JPtjee007 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Klopt als een bus. Je moet alleen wat met codes gaan doen.
Met QoS kun je instellen wat voor verbindingen
voorrang krijgen. Dus als jij HTTP (internet) boven downloaden of gamen prefereert, kan je dat daarmee instellen. (Kort gezegd)
Thankx, dus als je zoals in mijn geval tijdens het downloaden bijna niks anders doet heeft het geen zin om dat allemaal in te stellen?
Als ik namelijk download dan game ik zo ie zo niet.
En internetten gaat prima, of heeft QoS punten die echt voordeel bieden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Le_Freak ! schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:16:
[...]
Thankx, dus als je zoals in mijn geval tijdens het downloaden bijna niks anders doet heeft het geen zin om dat allemaal in te stellen?
Als ik namelijk download dan game ik zo ie zo niet.
En internetten gaat prima, of heeft QoS punten die echt voordeel bieden?
QoS (Quality of Service) zorgt er voor dat je bepaalde services (web, skype, game, download) een bepaalde hoeveelheid bandbreedte "verzekerd" krijgt, zodat je, als je bijv. aan het gamen bent, je geen last van lag krijgt omdat je ook aan het downloaden bent.
De prioriteit van QoS ligt dan bij gamen, waardoor er minder "ruimte" is voor bijv. downloaden.

QoS kan interessant als je bijv. meerdere dingen (lees: services) tegelijkertijd wilt gebruiken.
Dus bijv. Skypen, Gamen en ook nog een beetje downloaden.
Elke service (applicatie in dit geval) krijgt dan een deel van de bandbreedte die je ter beschikking verzekerd zeg maar....

Het steekt technisch iets complexer in elkaar, maar ik ga er stiekem even van uit dat de rode draad van het verhaal duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Loud and clear :)

[ Voor 15% gewijzigd door Le_Freak ! op 03-05-2012 08:42 ]

Specs

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste